Het is ook een leasewagen en weet niet of een dealer wel zo blij wordt van al die communicatie over waar een auto blijft. Ik zou dat precies niet worden en laat dat dan maar. Mss dat ik eens in Mei vraag of hij geproduceerd dan wel een productiedatum heeft.oGoG schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:07:
Het is ook een beetje afhankelijk of de quota van de dealer bereikt is, dan duurt het langer. Wat je ook kan proberen is vragen aan de dealer of de productie vervroeg kan worden. Bij mij zou de productie gebeuren op midden december, zo laten vervroegde op 1 november.
Volgens mij heeft dat 2-3 maanden voor effectieve productie in deze tijd ook weinig zin om daar een datum op te plakken.
Die quota van dealers heb ik nooit echt begrepen. Een key dealer zoals bij ons, die in December 2021 ineens out of the blue bijna 50 iX3's besteld krijgt kan zomaar al zijn plaatsen voor 2022 volzet hebben.
Moet die al die particulieren voor een iX3 (en i4) maar wegsturen naar de concurrentie...
Ik had van de dealer begrepen dat ze reeds extra capaciteit gevraagd hadden en daarop is mijn auto van verwachte leverdatum Oktober naar Augustus gegaan.