• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
oGoG schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:07:

Het is ook een beetje afhankelijk of de quota van de dealer bereikt is, dan duurt het langer. Wat je ook kan proberen is vragen aan de dealer of de productie vervroeg kan worden. Bij mij zou de productie gebeuren op midden december, zo laten vervroegde op 1 november.
Het is ook een leasewagen en weet niet of een dealer wel zo blij wordt van al die communicatie over waar een auto blijft. Ik zou dat precies niet worden en laat dat dan maar. Mss dat ik eens in Mei vraag of hij geproduceerd dan wel een productiedatum heeft.
Volgens mij heeft dat 2-3 maanden voor effectieve productie in deze tijd ook weinig zin om daar een datum op te plakken.

Die quota van dealers heb ik nooit echt begrepen. Een key dealer zoals bij ons, die in December 2021 ineens out of the blue bijna 50 iX3's besteld krijgt kan zomaar al zijn plaatsen voor 2022 volzet hebben.
Moet die al die particulieren voor een iX3 (en i4) maar wegsturen naar de concurrentie...

Ik had van de dealer begrepen dat ze reeds extra capaciteit gevraagd hadden en daarop is mijn auto van verwachte leverdatum Oktober naar Augustus gegaan.

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
Engineer Stewie schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Het is ook een leasewagen en weet niet of een dealer wel zo blij wordt van al die communicatie over waar een auto blijft. Ik zou dat precies niet worden en laat dat dan maar. Mss dat ik eens in Mei vraag of hij geproduceerd dan wel een productiedatum heeft.
Volgens mij heeft dat 2-3 maanden voor effectieve productie in deze tijd ook weinig zin om daar een datum op te plakken.

Die quota van dealers heb ik nooit echt begrepen. Een key dealer zoals bij ons, die in December 2021 ineens out of the blue bijna 50 iX3's besteld krijgt kan zomaar al zijn plaatsen voor 2022 volzet hebben.
Moet die al die particulieren voor een iX3 (en i4) maar wegsturen naar de concurrentie...

Ik had van de dealer begrepen dat ze reeds extra capaciteit gevraagd hadden en daarop is mijn auto van verwachte leverdatum Oktober naar Augustus gegaan.
Die stuurt ze niet weg maar de bestelling duurt langer. Oftewel moet de dealer bij de hoofdkantoor horen of andere garages minder bestellen en zo wat bestellingen van hen kan overnemen.

Ik denk in het algemeen dat ze niet kunnen volgen.
Wat ik mij ook afvraag is hoeveel wagens er per uur/ per dag in China worden gefabriceerd.

Zoals de (elektrische) volvo xc40 die in Gent wordt gefabriceerd, rolt er een wagen na elke minuut. Enig idee wat deze is in China voor de BMW’s?

• Engineer Stewie
Bij de Ford in Genk rolde in de hoogdagen 2300 wagens per dag van de band… dus 1 per minuut is echt traag…

• oGoG
Engineer Stewie schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:41:
Bij de Ford in Genk rolde in de hoogdagen 2300 wagens per dag van de band… dus 1 per minuut is echt traag…
Correctie ze hebben verschillende ketens waar er per minuut wagens van rollen. Ik weet niet hoeveel precies.

• Megadeth72
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-07-2024
oGoG schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 07:22:
[...]

Staat deze op GL of op CL?
oGoG schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:03:
[...]

De RORO boot Guardian Leader is aangekomen in Bremerhaven op 10/02 en de copernicus leader is nu in Zeebrugge en dan vaart die naar Bremerhaven, voor de kwaliteitscontrole van BMW.
De auto staat nu in Bremen en is als het goed is volgende week bij de dealer. Uitlevering word week 10

• oGoG
Megadeth72 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:36:
[...]

[...]

De auto staat nu in Bremen en is als het goed is volgende week bij de dealer. Uitlevering word week 10
Ja dat is ook wat ik eerder zei, 3 à 4 weken vertraagd, ik verwachtte de levering deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansen1999
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 18:15
Wat zou er de CL aan de hand zijn? Vanuit Zeebrugge vaart hij terug naar richting Calais en ook de tijd is een aantal uren vertraagd. Misschien vanwege de aankomende storm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
jansen1999 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 06:28:
Wat zou er de CL aan de hand zijn? Vanuit Zeebrugge vaart hij terug naar richting Calais en ook de tijd is een aantal uren vertraagd. Misschien vanwege de aankomende storm?
Ik denk dat hij eerder dat naar Southampton gaat om dan naar bremerhaven te varen. De Guardian leader heeft dat ook gedaan met een week vertraging, stond ook niet op de NYK schedule.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
Klinkschakel schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:57:
[...]

Schip moet je gokken, vanaf de productiedatum en de tijd die nodig is om bij de haven te krijgen.

Heb je nog verdere details (kleur opties etc) dan zet ik je in de eerste post :)
Yes!

Sophistograu metaalkleur
Dark Shadow pakket
Elektrische trekhaak
Sensatec Schwarz zetels
Bagagekoffer in de kofferbak
Verwarmd stuur (omdat er nog optiebudget over was)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLH2Zat7WjAvvC46QODyyTnMGfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WkLJgCjxnnNbzDt5aSGZSOE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ka9-Wnayy_5Ux1gq33_CXWPgrTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgX5vEy4FQGlLtsIffAgHvRH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Arcanumkiller op 18-02-2022 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:57
Executive uitvoering:
Sophistograu Brillianteffect metallic
Sensatec Schwarz bekleding
Stuurwielrand Verwarmd
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel

Verwachtte levering in week 26

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjivyUVJb1ygEoFilQthsJ1TK58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbd7IkX7vizu5hYRAGm6QiL1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9Lc1V6t45SPtYjFKJgP0IzoD0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WpJXFCJkwWIWGEKnaBwxF9z2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapJ
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-08-2022
Heeft iemand met de pre-LCI al een software update ontvangen? In oktober werd 21-07 aangekondigd maar tot op heden geeft mijn auto aan dat hij up to date is met 21-03.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
mtv1 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:18:
Sophistograu Brillianteffect metallic
Sensatec Schwarz bekleding
Stuurwielrand Verwarmd
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel

Verwachtte levering in week 26
Ik heb bijna dezelfde maar dan in HE uitvoering. Vond de zilveren nieren eerst lelijk, maar als ik ze vergelijk vind ik het toch wel wat hebben. Ik denk dat ik van mijn plan om de grill te wrappen ga afstappen. Maakt hem wel heel donker als die nieren ook zwart zijn en de achterkant heeft een diffuser in dezelfde kleur.
It is growing on me :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCHyEIWsziw_krtvhX0XfKq9sgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0Xjogeq4ezdn787pQGk2wq5.jpg?f=fotoalbum_large

Besteld 30 december 2021: Phytonicblau LCI High Executive met Leder Vernasca Mokka stiksel Schwarz, interieurlijsten Esche stamm, Getint glas achter, Laserlight, Stuurwielrand Verwarmd, Trekhaak met elektrische wegklapbare kogel.

Vooralsnog bewust geen zwarte nieren gedaan, die kunnen altijd nog vervangen worden als ik me eraan irriteer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:51
JaapJ schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:16:
Heeft iemand met de pre-LCI al een software update ontvangen? In oktober werd 21-07 aangekondigd maar tot op heden geeft mijn auto aan dat hij up to date is met 21-03.
Hier ook nog geen update ontvangen. Volgens mij komt er in maart eindelijk een update die hopelijk ook accuvoorverwarming naar pre-LCI brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18:34
JaapJ schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:16:
Nope, hier ook nog niet.
Mijn pre-LCI gaat disndag naar de garage. Mijn comfort access werkt niet goed, soms gaat de auto met geen mogelijkheid meer op slot. Ze gaan de auto en beide sleutels uitlezen ofzo. Mss dat ik een update krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansen1999
oGoG schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:54:
[...]

Ik denk dat hij eerder dat naar Southampton gaat om dan naar bremerhaven te varen. De Guardian leader heeft dat ook gedaan met een week vertraging, stond ook niet op de NYK schedule.
Hij vaart nu bij Normandië. Ik gok ivm met de storm, ook de aankomst tijd in Bremerhaven is nu ook vertraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 00:32
Klinkschakel schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:22:
[...]

Nope, hier ook nog niet.
Mijn pre-LCI gaat disndag naar de garage. Mijn comfort access werkt niet goed, soms gaat de auto met geen mogelijkheid meer op slot. Ze gaan de auto en beide sleutels uitlezen ofzo. Mss dat ik een update krijg?
Zou die update lekker laten lopen en wachten op de volgende in maart. Sleutel en profiel niet meer te koppelen, begreep van andere fora dat dit dus met volgende update verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Weer een hoop gebruikers en foto's in de eerste post :)
Sta je er nog niet bij, post een foto en ik zet je erbij.
Wil je er niet bijstaan, laat mij ook even weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Klinkschakel schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:07:
Weer een hoop gebruikers en foto's in de eerste post :)
Sta je er nog niet bij, post een foto en ik zet je erbij.
Wil je er niet bijstaan, laat mij ook even weten
Wat bedoel je hiermee, ik kan even niet volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
jansen1999 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:50:
[...]

Hij vaart nu bij Normandië. Ik gok ivm met de storm, ook de aankomst tijd in Bremerhaven is nu ook vertraagd.
Gaan schuilen ter hoogte van Normandië is geen slecht gedacht mits de wind volgende dagen aan de Noordzee hevig is en dit tot naar Bremerhaven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46_J0AfGsa0tbwfvLzhikTKIY9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPPJdzPJMmP2VdXb6d2TrSPO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krob
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:00
Heeft iemand hier toevallig een upgrade van het geluidssysteem laten uitvoeren voor de iX3? Het geluid van het basis systeem vind ik namelijk echt ondermaats en tijdens de testrit met de impressive uitvoering (die dan het harman/kardon systeem had) was ik eigenlijk ook niet echt onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Laatst online: 18:45

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ik overweeg heel sterk een iX3 te nemen als volgende leasewagen (nog aan't twijfelen tussen iX3, 330e Touring, Merc C300e Estate en heel misschien de EQE 350 als die ooit eens echt uitkomt).

De testrit met de iX3 Impressive was heel bemoedigend, alleen past die niet in 't budget, dus 't zou dan een Inspiring worden. Dan heb ik nog net ruimte om ófwel leer ófwel het dark shadow pakket te nemen.

Vandaar: heeft iemand de Sensatec al van nabij kunnen bekijken en hoe goed / aangenaam is die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
krob schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:44:
Heeft iemand hier toevallig een upgrade van het geluidssysteem laten uitvoeren voor de iX3? Het geluid van het basis systeem vind ik namelijk echt ondermaats en tijdens de testrit met de impressive uitvoering (die dan het harman/kardon systeem had) was ik eigenlijk ook niet echt onder de indruk.
Ik deel je mening. Heb nu het basis systeem in de Arteon en vond het HK systeem in de iX3 niet echt beter…

@Church of Noise Persoonlijk vind ik Sensatec wel nog goed. Zou dan het dark shadow pack nemen, of als het kan donkerglas achter en de lederen zetels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de iX3 staat de HK audio zeer slecht afgesteld, maar is de subwoofer ook ondermaats. Met wat aanpassingen aan de equalizer kan je er wel degelijk geluid uitkrijgen, maar ik moet toegeven dat mijn BMW HiFi upgrade in de F10 beter klonk afhankelijk van wat voor soort muziek je luistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Church of Noise schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:11:
Ik overweeg heel sterk een iX3 te nemen als volgende leasewagen (nog aan't twijfelen tussen iX3, 330e Touring, Merc C300e Estate en heel misschien de EQE 350 als die ooit eens echt uitkomt).

De testrit met de iX3 Impressive was heel bemoedigend, alleen past die niet in 't budget, dus 't zou dan een Inspiring worden. Dan heb ik nog net ruimte om ófwel leer ófwel het dark shadow pakket te nemen.

Vandaar: heeft iemand de Sensatec al van nabij kunnen bekijken en hoe goed / aangenaam is die?
Als je heel misschien de EQE350 kan nemen zou je toch heel misschien de impressive kunnen bestellen?
En idd sensatec is goed, maar zoals hierboven aangegeven ga voor comfort ipv voor de looks. Dus leder en getinte ruiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

De haalbaarheid van de EQE 350 zal afhangen van de finale prijs en de manier waarop de leasemaatschappij hem prijst (afhankelijk van o.a. korting - die blijkbaar ook van het model afhangt! - en herverkoopwaarde).
Een EQC past bvb makkelijk in budget, terwijl een C300e enkel past met het minimum aan opties (en de Luxury ipv de Business versie). Terzelfdertijd kan ik een BMW 330e dan weer heel mooi uitrusten (maar die kan ik dan weer niet bestellen gezien de LCI er aan komt...).

Leder én getinte ruiten gaat net niet trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
oGoG schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:36:
[...]

Wat bedoel je hiermee, ik kan even niet volgen?
Wil je niet in de post omdat je je auto met eventueel kenteken al in de post staat, kan ik hem weghalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Klinkschakel schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:06:
[...]

Wil je niet in de post omdat je je auto met eventueel kenteken al in de post staat, kan ik hem weghalen :)
Ah zo ok bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisinho
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-04 09:22
Klinkschakel schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:22:
[...]

Nope, hier ook nog niet.
Comfort access werkte bij mij ook niet goed. De garage heeft 21.7 geïnstalleerd en sinds dien werkt het zonder problemen. Ik ben er ook achtergekomen dat je je sleutel niet in dezelfde jaszak als je telefoon moet bewaren, anders kan de sleutel geen verbinding maken met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
oGoG schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Als je heel misschien de EQE350 kan nemen zou je toch heel misschien de impressive kunnen bestellen?
En idd sensatec is goed, maar zoals hierboven aangegeven ga voor comfort ipv voor de looks. Dus leder en getinte ruiten.
Een EQC is een stuk goedkoper in lease dan de iX3. Bij ons scheelt dat makkelijk 10% in leasebedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-09 21:15
Engineer Stewie schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:10:
[...]

Een EQC is een stuk goedkoper in lease dan de iX3. Bij ons scheelt dat makkelijk 10% in leasebedrag.
Voor hetzelfde uitrustingsniveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Skiwi222 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:14:
[...]

Voor hetzelfde uitrustingsniveau?
Ja, een Mercedes EQC Business solution AMG was bijna 15% goedkoper in lease dan de iX3 impressive (HE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

Zo zie je maar dat het van de leasemaatschappij afhangt (inschatting herverkoopwaarde vnl), en de korting die het merk geeft aan de leasemaatschappij/eindklant (zo kreeg ik te horen dat bij een van de merken er vroeger meer korting kon gegeven worden, maar dat dat nu minder is omdat mijn werkgever in totaal minder auto's van het merk afneemt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Louisinho schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:10:
[...]

Comfort access werkte bij mij ook niet goed. De garage heeft 21.7 geïnstalleerd en sinds dien werkt het zonder problemen. Ik ben er ook achtergekomen dat je je sleutel niet in dezelfde jaszak als je telefoon moet bewaren, anders kan de sleutel geen verbinding maken met de auto.
Ok thanks. Hoop dat ik dan de update krijg dinsdag :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Bond de EQC minder mooi, software verouderd en de real life range veel te weinig. Dus toch voor de duurdere iX3 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

De EQC is hier ook de eerste die van de lijst is gegaan.
Interieur minder 'ruim' qua aanvoelen, en het voelt alsof het onderstel (ophanging en remmen) niet op het gewicht zijn afgestemd. En ook de software en interface inderdaad, zeker als je vergelijkt met de nieuwe C...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Church of Noise schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:17:
De EQC is hier ook de eerste die van de lijst is gegaan.
Interieur minder 'ruim' qua aanvoelen, en het voelt alsof het onderstel (ophanging en remmen) niet op het gewicht zijn afgestemd. En ook de software en interface inderdaad, zeker als je vergelijkt met de nieuwe C...
Welke andere EVs heb je tot de mogelijkheid? Naast de EQC en iX3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001

SdR

Voor de Nederlandse onder ons. De lichting van de Guardian Leader (06-02) is vrijgegeven in Bremershaven, dus wordt vanaf maandag aan de dealers afgeleverd.

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cece
  • Laatst online: 26-05-2024
SdR schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:28:
Voor de Nederlandse onder ons. De lichting van de Guardian Leader (06-02) is vrijgegeven in Bremershaven, dus wordt vanaf maandag aan de dealers afgeleverd.
Hopelijk de Belgen ook 😛
Kan nie wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

oGoG schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:21:
[...]

Welke andere EVs heb je tot de mogelijkheid? Naast de EQC en iX3?
Voornamelijk deze:
  • Audi Q4 e-tron: voor een gelijkaardige uitrusting als de iX3 kom ik aan een gelijkaardig of zelfs licht hogere leasekost
  • Skoda Enyaq: vind 'm echt lelijk
  • Ford Mustang Mach E: geen fan, en past niet meer met Technology + pack erbij
  • Polestar 2 (met Plus pack bvb): nog niet getest, moet ik eens doen. Initieel geen grote fan van het design maar een rit met de auto kan me eventueel de ogen openen (als het over het totaalplaatje gaat dan)
  • Tesla M3LR: had een testrit geboekt, heb 'm gecancelled. Zegt me echt niks, al is de range wel echt goed. Heb op zich niks tegen Tesla, al een paar Model S'en gereden van vrienden en die vind ik top.

[ Voor 8% gewijzigd door Church of Noise op 20-02-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
SdR schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:28:
En waarom alleen aan de Nederlanders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
Church of Noise schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:57:
[...]

Voornamelijk deze:
  • Audi Q4 e-tron: voor een gelijkaardige uitrusting als de iX3 kom ik aan een gelijkaardig of zelfs licht hogere leasekost
  • Skoda Enyaq: vind 'm echt lelijk
  • Ford Mustang Mach E: geen fan, en past niet meer met Technology + pack erbij
  • Polestar 2 (met Plus pack bvb): nog niet getest, moet ik eens doen. Initieel geen grote fan van het design maar een rit met de auto kan me eventueel de ogen openen (als het over het totaalplaatje gaat dan)
  • Tesla M3LR: had een testrit geboekt, heb 'm gecancelled. Zegt me echt niks, al is de range wel echt goed. Heb op zich niks tegen Tesla, al een paar Model S'en gereden van vrienden en die vind ik top.
- Elke wagen kan je wel mooi maken, indien je de RS versie van Skoda, dan is die wel heel mooi en heb je heel wat opties ook.
- polestar, een mooie wagen maar …
- Ik heb de Tesla M3 performance voor 2 dagen getest, en ja leuke wagen maar voor mij persoonlijk moet die snelle acceleraties niet, kreeg een vis bokaal gevoel en veel te laag op de grond. En daarbij build en buiten geluid noise vind ik ondermaats.
- Q4 Etron, een paar keer op de weg gezien, vind het eigenlijk naar grote met de huidige Q3 ICE wagen.

Ik ben 1m90, en aldus wil ik een gevoel hebben dat het groot en open is. Deze had ik instant bij de iX3, zeker bij de impressive, met dubbel beglazing, heel stil van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

oGoG schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:50:
[...]

- Elke wagen kan je wel mooi maken, indien je de RS versie van Skoda, dan is die wel heel mooi en heb je heel wat opties ook.
- polestar, een mooie wagen maar …
- Ik heb de Tesla M3 performance voor 2 dagen getest, en ja leuke wagen maar voor mij persoonlijk moet die snelle acceleraties niet, kreeg een vis bokaal gevoel en veel te laag op de grond. En daarbij build en buiten geluid noise vind ik ondermaats.
- Q4 Etron, een paar keer op de weg gezien, vind het eigenlijk naar grote met de huidige Q3 ICE wagen.

Ik ben 1m90, en aldus wil ik een gevoel hebben dat het groot en open is. Deze had ik instant bij de iX3, zeker bij de impressive, met dubbel beglazing, heel stil van binnen.
Als ik een EV neem, dan is bij mij ook de iX3 degene die bovenaan de lijst staat binnen het huidige aanbod.
(zelfs de RS versie van de Skoda kan me niet bekoren)
Ook stilte binnen is belangrijk voor me (lange afstanden...), geen idee hoe dat zit bij de Inspiring (maw of die minder stil is dan de Impressive met het dubbel glas - het is helaas geen optie die je apart kan kiezen).
Zoals gezegd ben ik eigenlijk nog een beetje aan't wachten op meer info rond de EQE. Eens die er is kan ik een keuze maken op basis van alle elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Ik vind de eqe echt niet mooi. De mooiheid van de E klasse is weg. Konden ze geen mooiere vormgeving geven en echt een krappe bagageruimte ook (440l) wanneer ze vroeger de koning wagen van bagageruimte.

Volgend jaar of in 2024 komt er een i5station, zou mij ook bekoren maar ik ben meer een suv persoon.
Dus na de iX3 ga ik toch kijken naar andere elke suv’s. Spijtig dat ik op het moment van de iX3 bestelling de ix50 niet kon bestellen, nu is deze wel in de aanbod.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde hier … bmw is voor mij de enige waar de opties goed afgestemd zijn op de kostprijs (voor een EV). De ix(40 of 50) had voor mij ook een serieuze optie geweest als die bestelbaar had geweest begin 2021. Buiten de frustratie over de onverwachte LCI tijdens mijn wachttijd, ben ik nog steeds tevreden van mijn keuze.

De EQC was voor ons de eerste keuze toen, omdat ik via een bevriende garage een zeer mooie deal kon krijgen, maar na 1 testrit viel die voor ons af. Mijn vrouw vond het interieur enorm kitscherig, maar na de 3de ‘bang’ van de vering over een snelheidsdrempel kon het rijcomfort ons ook niet bekoren. Bij de rit met de x3 30e (niemand had nog geen iX3 in België beschikbaar in december 2020) waren we direct verkocht.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:46:
Zelfde hier … bmw is voor mij de enige waar de opties goed afgestemd zijn op de kostprijs (voor een EV). De ix(40 of 50) had voor mij ook een serieuze optie geweest als die bestelbaar had geweest begin 2021. Buiten de frustratie over de onverwachte LCI tijdens mijn wachttijd, ben ik nog steeds tevreden van mijn keuze.

De EQC was voor ons de eerste keuze toen, omdat ik via een bevriende garage een zeer mooie deal kon krijgen, maar na 1 testrit viel die voor ons af. Mijn vrouw vond het interieur enorm kitscherig, maar na de 3de ‘bang’ van de vering over een snelheidsdrempel kon het rijcomfort ons ook niet bekoren. Bij de rit met de x3 30e (niemand had nog geen iX3 in België beschikbaar in december 2020) waren we direct verkocht.
Ik heb nog 4/5 jaar om promotie te krijgen want een iX50xdrive naar mijn goesting kost 118k.

Btw wat is jullie TCO budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelfstandige bedrijfsleider/consultant ... mijn budget is vooral afhankelijk van wat ik wil betalen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
oGoG schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:01:
[...]

Ik heb nog 4/5 jaar om promotie te krijgen want een iX50xdrive naar mijn goesting kost 118k.

Btw wat is jullie TCO budget?
Aan de huidige inflatie kost die gewoon 140k over 4 jaar hoor…

Mijn leasebudget is ergens rond de 680€/maand als ik goed uitreken (normaal zit daar ook brandstof enzo in, vroeger toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabuntu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-05 19:25
Engineer Stewie schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:36:
[...]

Mijn leasebudget is ergens rond de 680€/maand als ik goed uitreken (normaal zit daar ook brandstof enzo in, vroeger toch).
Straf dat daar een ix3 in past. Hangt natuurlijk ook nog af van looptijd & km/jaar neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
mabuntu schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:04:
[...]

Straf dat daar een ix3 in past. Hangt natuurlijk ook nog af van looptijd & km/jaar neem ik aan.
Onderschat de restwaarde niet. Die zit daar natuurlijk ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabuntu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-05 19:25
sevalo schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:06:
[...]

Onderschat de restwaarde niet. Die zit daar natuurlijk ook in.
Klopt, maar niet als je de leaseprijs voor eenzelfde wagen vergelijkt natuurlijk 😊. Om één of andere reden gaat ons contract uit van 40k km/jaar; ook al doe ik er slechts de helft van. En dat scheelt toch significant op de restwaarde & dus maandprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
mabuntu schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:04:

Weet niet of dat echt TCO is. Dat was het vroeger, maar zou kunnen dat het gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgear90
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-09 12:45
Of hoe de TCO van bedrijf tot bedrijf kan verschillen :-)

Mijn iX3 full option (impressive, trekhaak, dark shadow, adaptive M, laadpaal 2.000 EUR) heeft een TCO inclusief voorschot energie van 1285 excl BTW voor 25.000km/4 jaar.
Full TCO (kost voor bedrijf na verrekenen verworpen uitgaven) is 1335 excl BTW. Voor een ICE zit hier uiteraard meer verschil op. Ik spreek dan over België.

Wij zijn maar een KMO dus zullen niet van dezelfde kortingen kunnen genieten als grotere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Topgear90 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:40:
Of hoe de TCO van bedrijf tot bedrijf kan verschillen :-)

Mijn iX3 full option (impressive, trekhaak, dark shadow, adaptive M, laadpaal 2.000 EUR) heeft een TCO inclusief voorschot energie van 1285 excl BTW voor 25.000km/4 jaar.
Full TCO (kost voor bedrijf na verrekenen verworpen uitgaven) is 1335 excl BTW. Voor een ICE zit hier uiteraard meer verschil op. Ik spreek dan over België.

Wij zijn maar een KMO dus zullen niet van dezelfde kortingen kunnen genieten als grotere bedrijven.
Mijn budget is TCO 1100 excl btw, maar de iX3 kwam uit op 990 excl btw voor 35.000km/4 jaar. Ik kon toen wel geen additionele opties nemen dan impressive en dark shadow, bestelling was tijdens pre-LCI, maar mits de bestellling in september was, krijg ik de LCI, anders had ik nog meer opties genomen dat ik kon.

Ik ben wel overtuigd als de fleet aantal km doet dalen naar 20.000km en de duurtijd naar 5 jaar, en dit met huidig budget met gemak de bmw ix50xdrive kan/kon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Engineer Stewie schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:36:
[...]

Een leasebudget van 680 is anders dan de TCO, deze zou komen op 840 à 940, afhankelijk van de fleet voorwaaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
  • Laatst online: 11-06 10:29
Er worden hier soms enkele zaken door elkaar gehaspeld
Er is een groot verschil tussen financiële leasing en operationele leasing (ook renting genoemd)

Ps. April 2025 stopt de productie van iX3, daarna volledig nieuw model
Bron : Bimmerpost

[ Voor 24% gewijzigd door Flipper op 20-02-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Flipper schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:47:
Er worden hier soms enkele zaken door elkaar gehaspeld
Er is een groot verschil tussen financiële leasing en operationele leasing (ook renting genoemd)

Ps. April 2025 stopt de productie van iX3, daarna volledig nieuw model
Bron : Bimmerpost
Ik denk dat BMW de nieuwe model van iX3 al sowieso heeft en gaat binnen 2 jaar teasers sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

een iX past helemaal niet helaas...
(hier een max maandelijks leasebudget van 890 incl 50% btw, 5 jaar aan 30k km/jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Weet iemand of het mogelijk is extra usb poorten aan te laten leggen in dashboardkast? Wil graag en plek om uit het zicht ipds/koptelefoons op te laden voor de kids. En middenarmsteun vak is niet groot genoeg helaas. Waar zou je dat laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Als April 2025 pas de nieuwe komt zit ik nog bijna 3 jaar met het laatste model. Kan daar mee leven.
Heb nu een Arteon (1 van de eerste) en daar is ook al een tijdje een facelift van. Dat is nu eenmaal zo.
Ik verwacht van de EQC en polestar 2 bvb wel veel eerder een nieuwe versie.
oGoG schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:43:
[...]

Een leasebudget van 680 is anders dan de TCO, deze zou komen op 840 à 940, afhankelijk van de fleet voorwaaarden.
Mijn lease is wel incl brandstof en CO2 bijdrage werkgever normaal. Maar weet niet of dat effectief zo is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

oGoG schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:43:
[...]

En waarom alleen aan de Nederlanders?
Omdat ik de perceptie had dat BE over Zeebrugge gaat, en dus niet over Bremershaven. Mijn informatiebron had alleen info over de NL levering.

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
SdR schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:42:
[...]

Omdat ik de perceptie had dat BE over Zeebrugge gaat, en dus niet over Bremershaven. Mijn informatiebron had alleen info over de NL levering.
Blijkbaar gaan de ix3's voor BE ook via Bremerhaven, mits daar dus een kwaliteitscontrole gedaan wordt. Dus wij belgen hopen dan ook dat het in de loop van deze week de wagens worden geleverd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cece
Zojuist een telefoontje van mijn dealer gehad dat mijn iX3 bij hun geleverd is.
Donderdag mag ik hem gaan ophalen 🤩🤩🤩

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:05
Vorige week deze inspirerende machine ook in ontvangst mogen nemen. Dankzij Eunice in de rug met een 21kwh/100km naar huis gereden (125km). Sinds de winterbanden is het eerder 24kWh geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyiZ13TT_7o32z4vqEjO7VrDyGw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TAtPsdAtrQlBv8tgskGyum5Z.jpg?f=user_large

Het is een Inspiring met comforttoegang en dark shadow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgear90
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-09 12:45
cece schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:21:
Heerlijk telefoontje om te krijgen :-)

Weet je wanneer hij status 165 kreeg?

Hier begin december... Dealer blijft maart zeggen (geen idee begin, midden of eind maart...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
xjs678qr schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:58:
Vorige week deze inspirerende machine ook in ontvangst mogen nemen. Dankzij Eunice in de rug met een 21kwh/100km naar huis gereden (125km). Sinds de winterbanden is het eerder 24kWh geworden.

[Afbeelding]

Het is een Inspiring met comforttoegang en dark shadow.
Gefeliciteerd :) je staat erbij in de openingspost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
cece schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:21:
Nice, jij hebt ook een BE order en GL shipment? Dan verwacht ik ook een update deze week.
Mijne is ergens tussen 7 en 10 september door Leaseplan bij de dealer besteld. Productie was half november en target delivery week was week 7 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansen1999
poahh wat duurt dat lang vanaf de haven tot levering bij de dealer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cece
Topgear90 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:04:
[...]

Heerlijk telefoontje om te krijgen :-)

Weet je wanneer hij status 165 kreeg?

Hier begin december... Dealer blijft maart zeggen (geen idee begin, midden of eind maart...)
Nope geen info wanner hij status 165 kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cece
fluppie007 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Nice, jij hebt ook een BE order en GL shipment? Dan verwacht ik ook een update deze week.
Mijne is ergens tussen 7 en 10 september door Leaseplan bij de dealer besteld. Productie was half november en target delivery week was week 7 2022.
Idd. Alles zal afhangen hoe snel ze bij Leaseplan de wagen inschrijven en klaarmaken voor levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
cece schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:38:
[...]

Idd. Alles zal afhangen hoe snel ze bij Leaseplan de wagen inschrijven en klaarmaken voor levering.
Zelfde hier, nog geen nieuws van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

SdR schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:42:
[...]

En inmiddels ook het verlossende telefoontje (en mail) gekregen, alleen omdat ik nog wat details laat aanpassen levering uiterlijk 14 maart 2022, eerder wanneer er ruimte is in de planning. Carbonschwarz, High Executive, Leder Vernasca Mokka, Shadow Line, Black Dash, Trekhaak, M-Sport Onderstel, M-Sport Grill, Stuurwielverwarming.

Overigens wordt de NL levering van 06-02 deze week getransporteerd naar Born (Koopman Automotive Solution), om vanuit daar verder te worden vervoerd naar de dealers. Dit kan dus heel snel gaan!

[ Voor 27% gewijzigd door SdR op 22-02-2022 10:52 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:05
Klinkschakel schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:47:
[...]

Gefeliciteerd :) je staat erbij in de openingspost ;)
Top! Phytonic Blue for the win!

Als ik naar de kleuren kijk, lijkt wit mij niet populair hier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
xjs678qr schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:59:
[...]

Top! Phytonic Blue for the win!

Als ik naar de kleuren kijk, lijkt wit mij niet populair hier :-)
Hahahaha, ja Phytonic is populair in de Benelux. Wit en Rood wat minder.
Wel leuk om zo een collectie van auto's te zien van de GoT community _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
In een vergelijk tussen iX3 2021 en iX3 2022 wordt verteld dat 80-120km/h in de 2021 versie 4,1s duurt en in de 2022 versie slechts 2,5s. Is dat zo? Mij lijkt dat een enorm verschil aangezien dezelfde aandrijflijn erin ligt en de 0-100km/h tijd als identiek wordt aangegeven.
Klinkschakel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:20:
[...]

Hahahaha, ja Phytonic is populair in de Benelux. Wit en Rood wat minder.
Wel leuk om zo een collectie van auto's te zien van de GoT community _/-\o_
Ik mocht buiten rood ook geen blauw nemen, anders had ik die ook gekozen. Nu dus weer een saaie leasekleur. Chasmere silver is ook niet heel populair volgens de dealer, ik snap waarom.

Gekozen puur op looks en ruimte, was toen net zoals toen ik de iX3 LCI bestelde nog niet te zien in het echt. Nooit beklaagd eigenlijk, hij zal 4,5 jaar oud zijn als hij omgewisseld wordt.
Looks ben ik nog niet uit, maar qua ruimte zal ik zeer zeker moeten inboeten, iemand trouwens al eens een fiets in de iX3 proberen te leggen? Ik hoop dat dat gewoon gaat want heb wederom geen trekhaak.

[ Voor 17% gewijzigd door Engineer Stewie op 22-02-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Ik heb ooit een werkgever gehad die een open leasepolicy had, je kon elke auto kiezen in elke kleur, als het maar een grijze VW Passat Station was ;)

Ik heb juist voor de trekhaak gekozen voor fietsen, vanmorgen weer. In 10 minuten de drager en fiets erop.
Hiervoor jarenlang op het dak (heb ook iX3 dakdragers maar zitten nog in de verpakking).
Het zou wel moeten passen en mss moet je een wiel demonteren? Is het een MTB of wielrenfiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Klinkschakel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:33:
Ik heb ooit een werkgever gehad die een open leasepolicy had, je kon elke auto kiezen in elke kleur, als het maar een grijze VW Passat Station was ;)

Ik heb juist voor de trekhaak gekozen voor fietsen, vanmorgen weer. In 10 minuten de drager en fiets erop.
Hiervoor jarenlang op het dak (heb ook iX3 dakdragers maar zitten nog in de verpakking).
Het zou wel moeten passen en mss moet je een wiel demonteren? Is het een MTB of wielrenfiets?
Wielrenfiets, een Trek emonda 2021 in maatje 56. Nu kan ik die zo in de koffer steken en hoop dat dat nog steeds zo is. Ik heb best veel plaats over eigenlijk...

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51895957002_36ffbbf0f2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Engineer Stewie op 22-02-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Ben benieuwd of het past, zou wel passen voordat het echt nodig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
iemand trouwens al eens een fiets in de iX3 proberen te leggen? Ik hoop dat dat gewoon gaat want heb wederom geen trekhaak.
Ik heb een normale fiets achterin gehad, van een persoon van 1.90 lang. Het voorwiel richting de voorstoelen en dan een kwartslag draaien helpt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:19
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Wielrenfiets, een Trek emonda 2021 in maatje 56. Nu kan ik die zo in de koffer steken en hoop dat dat nog steeds zo is. Ik heb best veel plaats over eigenlijk...

[Afbeelding]
Heerlijke fiets, idem...

In mijn vorige BMW 4 gran coupé paste hij net. (mits losdraaien van achterwiel)
Nu ook trekhaak en thule drager gekocht en zoals hierboven aangegeven werd... Op 10 minuten is de fiets ontmanteld.
Naast de koersfiets kan ik nu ook wel eens met een vettige MTB ergens anders gaan rijden. Zo'n beslijkte MTB legde ik nooit in de koffer :-)

xbox: pvanst1p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Klinkschakel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:10:
Ben benieuwd of het past, zou wel passen voordat het echt nodig is ;)
Heb nog een decathlonfiets om mee te passen, die staat op de rollen...
ThisIsDelusion schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:13:
[...]

Ik heb een normale fiets achterin gehad, van een persoon van 1.90 lang. Het voorwiel richting de voorstoelen en dan een kwartslag draaien helpt goed
Ik ben 1m73, dus allicht is mijn fiets een slagje kleiner :).
Je kan dit stuur overigens geen kwartslag draaien, alle kabels lopen interne in het frame en de stuurhoek is beperkt...
Nu kom ik met de fiets maar tot net aan de zetels van de achterbank en dan heb ik nog 30+ cm over tot waar mijn voorstoelen staan. In de iX3 kan de fiets allicht ook tot achteraan liggen aangezien de koffer meer is dan 45cm hoog op die plaats.
Ik zal als ik hem heb de fiets eens passen en eenzelfde foto delen.
piripi schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:36:
[...]

Heerlijke fiets, idem...

In mijn vorige BMW 4 gran coupé paste hij net. (mits losdraaien van achterwiel)
Nu ook trekhaak en thule drager gekocht en zoals hierboven aangegeven werd... Op 10 minuten is de fiets ontmanteld.
Naast de koersfiets kan ik nu ook wel eens met een vettige MTB ergens anders gaan rijden. Zo'n beslijkte MTB legde ik nooit in de koffer :-)
De fiets is idd een heel goede, heb voor de show enkel nog de remschijven vervangen door dura-ace...
Hier was het kiezen tussen upgrade naar Impressive/HE of de trekhaak... duidelijk wat ik gekozen heb :+

[ Voor 25% gewijzigd door Engineer Stewie op 22-02-2022 12:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oGoG
Net ook bevestiging gekregen dat mijn wagen bij de dealer is aangekomen, na een dik week zouden ze de wagen kunnen leveren. Ze wachten op nummerplaat, inschrijving en informatie lease.

Can't hardly wait!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
oGoG schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:16:
Net ook bevestiging gekregen dat mijn wagen bij de dealer is aangekomen, na een dik week zouden ze de wagen kunnen leveren. Ze wachten op nummerplaat, inschrijving en informatie lease.

Can't hardly wait!!
Yeah, heb je al een laadpaal ook?
Ik zit in die fase (Heb nog wel tot Augustus), maar mijn werkgever schiet niet hard op daarmee...

Aangezien er nog een keuring moet gebeuren enzo wacht ik daar liever nietmeer te lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:00:
[...]

Yeah, heb je al een laadpaal ook?
Ik zit in die fase (Heb nog wel tot Augustus), maar mijn werkgever schiet niet hard op daarmee...

Aangezien er nog een keuring moet gebeuren enzo wacht ik daar liever nietmeer te lang mee.
Ja je moet wel achter zitten vind ik. 2 maanden voor de geplande levering heb ik zelf actie genomen om de afspraak voor laadpaal te maken. Dus om op je vraag te beantwoorden ja deze staat al maar is nog niet actief.

Mits de keuring vandaag langs is geweest (de herkeuring dus) en de installatie is goedgekeurd, nu nog de documenten maken en doorsturen naar lease, zodat de paal geactiveerd kan worden.

Btw de keuring gebeurt meestal binnen de week, bij mij zijn ze zelfs 2 dagen later langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Nu je het over keuring hebt (BE). Dealer zei me dat je verplicht bent de trekhaak te keuren, en dat moest ik dus gaan doen..

Heb dat dan maar gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
sevalo schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:16:
Nu je het over keuring hebt (BE). Dealer zei me dat je verplicht bent de trekhaak te keuren, en dat moest ik dus gaan doen..

Heb dat dan maar gedaan
Klopt, onder de 750kg is dat wel maar 1 keer en niet jaarlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
:z in belgie heb je maar hoop regeltjes... trekhaak keuring hebben we niet en verzwaring van je stroomnet kan zonder aardingsinspectie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Klinkschakel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:29:
:z in belgie heb je maar hoop regeltjes... trekhaak keuring hebben we niet en verzwaring van je stroomnet kan zonder aardingsinspectie :?
Ik snap dat je een achteraf gemonteerde trekhaak wil keuren, maar een affabrieks zou je moeten kunnen vertrouwen.

Qua keuring elektriciteit, elke ingrijpende verandering moet je laten keuren, niet meer dan normaal.
Een verzwaring, zonnepanelen, bijzetten automaat en aanpassing aardlek voor laadpaal horen daarbij.
Ik had in mijn nieuwbouwhuis een aparte zekering voorbehouden voor een laadpaal, en die is al meegekeurd in 2016, ookal hangt daar niks achter. In principe zou het dan niet moeten.

Maar ben ondertussen verhuisd en er zal een herkeuring moeten volgen. In Belgie moet dat normaal alle 25 jaar overigens, ook zonder wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:54:
[...]

Ik snap dat je een achteraf gemonteerde trekhaak wil keuren, maar een affabrieks zou je moeten kunnen vertrouwen.

Qua keuring elektriciteit, elke ingrijpende verandering moet je laten keuren, niet meer dan normaal.
Een verzwaring, zonnepanelen, bijzetten automaat en aanpassing aardlek voor laadpaal horen daarbij.
Ik had in mijn nieuwbouwhuis een aparte zekering voorbehouden voor een laadpaal, en die is al meegekeurd in 2016, ookal hangt daar niks achter. In principe zou het dan niet moeten.

Maar ben ondertussen verhuisd en er zal een herkeuring moeten volgen. In Belgie moet dat normaal alle 25 jaar overigens, ook zonder wijzigingen.
Ik heb in Nederland nog nooit iemand over de vloer gehad voor een herkeuring niet voor zonnepanelen, verzwaring van de meter (Stedin), aansluiten 3 x airco op aparte groep en nu installatie van laadpaal met aparte groep. Niemand ooit op gewezen ook niet van Stedin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:20:
[...]

Klopt, onder de 750kg is dat wel maar 1 keer en niet jaarlijks.
Ja, maar ik had ergens verwacht dat ze dat bij de garage / importeur gingen regelen.
Bij de vorige trekhaak van fabriek daar niet op gewezen (leasing), dus dat is nooit gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:54:
[...]

Die laadpaal hangt vast aan uw installatie, dus dat moet toch opnieuw gekeurd worden? Anders kan de bekabeling toch niet gecontroleerd zijn?

Soit dat is wat mijn controleur zei, die moest komen voor een uitbreiding, ik had al een automaat voor de laadpaal klaar zitten, maar die zei dat dat eigenlijk niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansen1999
Iemand wel eens nagedacht over het verhogen van de aanhangerlast van 750kg? Het schijnt wel te kunnen bij RDW en volgens mijn dealer heeft de i4 dezelfde motor en accu maar mag 1600kg trekken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartenix3
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-04 07:07
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:51:
[...]

Heb nog een decathlonfiets om mee te passen, die staat op de rollen...

[...]

Ik ben 1m73, dus allicht is mijn fiets een slagje kleiner :).
Je kan dit stuur overigens geen kwartslag draaien, alle kabels lopen interne in het frame en de stuurhoek is beperkt...
Nu kom ik met de fiets maar tot net aan de zetels van de achterbank en dan heb ik nog 30+ cm over tot waar mijn voorstoelen staan. In de iX3 kan de fiets allicht ook tot achteraan liggen aangezien de koffer meer is dan 45cm hoog op die plaats.
Ik zal als ik hem heb de fiets eens passen en eenzelfde foto delen.

[...]

De fiets is idd een heel goede, heb voor de show enkel nog de remschijven vervangen door dura-ace...
Hier was het kiezen tussen upgrade naar Impressive/HE of de trekhaak... duidelijk wat ik gekozen heb :+
Fiets past bij mij prima achter (maat 58). Ook MTB en strandfiets gaan prima. Was ik ook een beetje bang voor omdat ik hiervoor een V90 had waar dat in paste maar gaat in de IX3 gelukkig ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Louisinho schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:10:
[...]

Ik heb mijn auto (pre-LCI) gisteren gebracht en eind van de dag belden ze dat je auto geprogrameerd moest worden... dus ik heb de auto daar gelaten. Ik heb hem net weer terug, hebben overleg gehad met BMW en geprogrammeerd naar 11/2021.60 Mijn sleutel en telefoon zitten standaard nooit in dezelfde plaats (vanwege krassen door de sleutel op de foon), dus dat kan het bij mij niet zijn.
Kijken of het probleem weg is.

[ Voor 10% gewijzigd door Klinkschakel op 23-02-2022 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

11.2021 ? Das zowaar 2 updates hoger dan wat ik nu heb (03/2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Ik had op Xbimmer gelezen dat de pre-LCI niet naar 11/2021 kon. Dat ging over de 5x prefix, ik heb 60, mss dat is het verschil?
Ik kom van 03/2021.
BMW profiles is echt een zegen, aanmelden en alles is weer zoals het was :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 14:41
Eindelijk kon ik vandaag bij de dealer mijn achterlichten laten vervangen. Pre-LCI met LCI achterlichten. Passen toch een stuk beter bij de kleur van de auto. Kostte 1600 euro bij de dealer. Nu nog de oude lichten op marktplaats zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3AyRJf5804PZCbf1BVa_V3RrVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDdCCrCqGqIb9NoS0hEWYkqJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwSYz-myE1PaM6H5SCZ2qbdR04k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npzuDxlVzu9q2bVbB604bgAx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Knutselwout schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:49:
Eindelijk kon ik vandaag bij de dealer mijn achterlichten laten vervangen. Pre-LCI met LCI achterlichten. Passen toch een stuk beter bij de kleur van de auto. Kostte 1600 euro bij de dealer. Nu nog de oude lichten op marktplaats zetten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Shadow black achterlichten passen idd er beter op. Heel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
  • Laatst online: 11-06 10:29
Heeft iemand ervaring met de laser lights ?
Bevindingen ?
Is optie zijn geld waard ?
Voordelen en/of nadelen ?

Ik lees het graag. 😉
Pagina: 1 ... 21 ... 92 Laatste