Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Er is een gedocumenteerde API:
https://bmw-cardata.bmwgr...uration/api-specification

Gebruik van de API is niet gratis, dus vraag me dan af hoe EEVEE de dienst gratis kan aanbieden.
https://bmw-cardata.bmwgroup.com/thirdparty/public/home
BMW CarData offers you the option of accessing telematics data from BMW and MINI vehicles. The only requirement is that a customer must give his explicit permission for the release of his data and must have a telematics-enabled vehicle allocated to a valid BMW ConnectedDrive or MINI Connected customer account respectively. Based on these data, you can offer your customers tailor-made, personalised services. The required telematics data will be made available to you at reasonable conditions: Because you only pay for the provision of the telematics data that you have actually requested and received.
Prijs:
https://bmw-cardata.bmwgr...y/public/car-data/pricing

[ Voor 4% gewijzigd door Z___Z op 09-02-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-09 13:53
_eLMo_ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:07:
Vandaag de iX3 proefgereden. Poah, wat een auto. We overwegen deze naast de Hyundai Ioniq 5. BMW zit wel op een ander niveau, de prijs natuurlijk ook (€20k duurder).

Bij de pre-facelift iX3 die ik proefreed viel de professional assistent vaak uit. (Dat stuurtje / de lane centering).
Dit gebeurde ook op een gewoon rechtdoor stuk op de snelweg met normale strepen, geen lage zon en geen rare situaties.

Stuurtje is groen, je hoort ploink en stuurtje word oranje (en de 2 indicators op je stuurwiel), daarna gaat hij uit, en twee seconden later weer aan (groen stuurtje).

Iemand bekend met dit probleem? Of is het exemplarisch? Of hield ik het stuur verkeerd vast ofzo?

Ik ben dit systeem al 3 jaar gewend in mijn Kia en weet dat je soms iets moet sturen om je aanwezigheid kenbaar te maken.

Voor de rest wel verliefd geworden op de iX3! De EV6, Model Y, Mach-E, i4 zijn al afgevallen. De Ioniq 5 ga ik nog proefrijden, maar die gaat wel veel goed moeten doen als hij de BMW wil inhalen op het favorieten lijstje ;P
Ja is bekend. Systeem is toch erg gevoelig voor onderbroken strepen / slechte strepen, maar volgens mij ook lichtinval. Onlangs bij de brug Ewijk 's avonds nauwelijks mogelijk om het stuurtje "op groen" te houden.

Ik ben wel benieuwd naar jouw overwegingen (m.n. EV6). Begin 2021 heb ik besloten niet op de enyaq etc te wachten en heb de IX3 besteld. Geen proefrit, vanwege operatie ogen. De IX3 vind ik heerlijk rijden, waarbij nooit het idee dat ik met 2300kg op pad ben. Baal ik van de vroege facelift..jazeker. Dat wist ik, maar wist niet dat deze zo vroeg kwam. De Ionic 5, EV6 en zeker de model Y lijken me meer bang for buck, maar heb er dus nooit in gereden, Dat komt dus ook dat ik een BMW in te ruilen had en dat scheelde 7-8 k bij alle andere merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
oGoG schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:22:
Naar de grote van de wagen komt BMW ix3 (pre-LCI) opnieuw goed uit de test door de mensen van CarWow.
De Kia en Skoda op 1 en 2, maar toch zou ik de BMW ix3 verkiezen boven die andere 2/5.

Dit zijn btw allemaal autosnelweg kilometers in UK, ik denk tussen 90 - 110 km/h
[Afbeelding]
Ik heb deze video ook gezien, als de bestuurder van de iX3 niet uit verveling een 3-point-turn had gedaan had de auto waarschijnlijk op 1 gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
Z___Z schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:17:
Gebruik van de API is niet gratis, dus vraag me dan af hoe EEVEE de dienst gratis kan aanbieden.
https://bmw-cardata.bmwgroup.com/thirdparty/public/home
Wanneer het product je niets kost ben jij het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ThisIsDelusion schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:37:
[...]

Wanneer het product je niets kost ben jij het product.
Klopt, daarom mijn waarschuwing ook voor je je data deelt met deze partij.

Op Facebook:
Er is momenteel een beperking op het updaten van de PreFL naar de huidige software I-level 21-11-5xx.
Voertuigen met een oudere I-step mogen niet worden bijgewerkt naar de bovenste of I-stap 21-07-5xx, dit zou de elektrische koude condensor uitschakelen.
Daarom wordt er momenteel misschien geen OTA-update aangeboden en kan dus niet met zekerheid gezegd worden of de PreFL later de batterijconditioning krijgt, aangezien dit alleen in de 21-07-5xx zat.

Bij de volgende release (waarschijnlijk maart) zou het probleem opgelost moeten zijn.
Dus misschien toch batterij voorverwarming voor ons pre-LCI rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop het echt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Als AG aangeeft dat ze het niet doen via de dealer dan geloof ik er niet meer in. Nee we zullen allemaal moeten accepteren dat de goden bij BMW HQ geen accu voorverwarming gaan doorvoeren voor pre-LCI, maar ben best bereid om hier in de topic een cappuccino over te wedden en in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomu
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-02-2022
Remigius schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:08:
Zelf nog steeds met smart te wachten op week 18, tot die tijd lees ik graag mee en vermaak ik mij met reviews en filmpjes. Voor de overigen die nog aan het wachten zijn, Intelligent Car Leasing heeft de meest uitvoerige test die ik tot nu toe gevonden heb online gezet, ruim 5 kwartier aan BMW iX3 :-), staat sinds 2 weken op online; YouTube: BMW iX3: A winner Made in China
Bij mij ook in NL verwacht in week 18, besteld op 1 december. Ik ben benieuwd of dat blijft staan als ik zo de reacties lees. Dealer is er wel vrij zeker over tot nu toe. Leuk om intussen al jullie reacties te lezen!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-09 16:02
Bericht van de lease firma "Leveringsdatum van 7/02/2022 uitgesteld tot 1/04/2022"
Of mijn wagen besteld augustus 2021 zat niet op de Guardian Leader of hij is op transport geplaatst met missende onderdelen of ... Jammer genoeg nog even geduld dus.

• ChemicalEng
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-10-2022
Zijn er nog mensen die dit soort bericht hebben ontvangen? Bij mij staat er nog steeds de week van 25 feb. De dealer zei laatst ook tweede helft van feb.

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:40
Nee, maar de mijne staat bij de dealer. Nummerplaat komt vrijdag toe, aflevering een week later: het is moeilijk om een eerder slot te vinden dat voor beide partijen past...

Het lijkt mij dus ook bij de dealers een drukke periode...

• hedwigvb
@xjs678qr Wanneer is jouw wagen geproduceerd?

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
[quote]Z___Z schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:05:
[...]

Klopt, daarom mijn waarschuwing ook voor je je data deelt met deze partij.

Als ik via web naar Mijn BMW ga en kijk welke data ik allemaal deel en welke hun weer delen voor commerciele doelen dan is dat ook niet mis. Deel nu al de data met mijn MTC en ANWB laadpas en de laadpaal installateur, Eneco,Stedin, wagenparkbeheerder, Apple en andere apps op mijn telefoon voor navigatie en oplaadpunten en dan ben ik nog de helft vergeten denk ik. Deze kan er ook nog wel bij O-)

• cece
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-05-2024
ChemicalEng schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:59:
Zijn er nog mensen die dit soort bericht hebben ontvangen? Bij mij staat er nog steeds de week van 25 feb. De dealer zei laatst ook tweede helft van feb.
Heb contact opgenomen met de dealer, maar tot nu toe geen antwoord.
Week 7 was beloofd!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:36
@cece Om je verwachtingen enigszins te temperen... In deze tijd kan ik me niet voorstellen dat ze iets beloven. Ze zullen je eerder een verwachte afleverweek gegeven hebben.
Dat is iets anders dan een bevestigde afleverdatum.

Zelf was mijn wagen rond 10 augustus besteld en ik rij er ondertussen een maand mee.

xbox: pvanst1p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:40
Geen idee: is een stockwagen. Hij is begin januari bij de dealer geleverd.

Ik wilde maar illustreren dat er ook nog in de laatste etappe vertragingen kunnen optreden...

• hedwigvb
@cece Na contact met de dealer: volgens hem is er niets met mijn wagen, maar is hij nu pas in Bremen (zou met de Guardian Leader kunnen zijn). Dus februari halen is uitgesloten en van daar dat de leverdatum ineens op 1/04 gezet is.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:35
Eigenlijk mag ik hier niet mee lezen eh, zo wachten is killing in corona tijd.
Kreeg al bijna spijt dat ik toch niet voor de EQC gegaan ben... De levertijden schelen ook niet echt veel meer. Gelukkig vind ik de iX3 LCI nog altijd mooier dan de EQC :).

• ChemicalEng
  • Laatst online: 17-10-2022
cece schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:13:
[...]

Heb contact opgenomen met de dealer, maar tot nu toe geen antwoord.
Week 7 was beloofd!
Heb zelf opnieuw contact opgenomen met dealer en die bevestigde mij dat het nog altijd gepland staat voor 25 feb!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
hedwigvb schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:06:
@cece Na contact met de dealer: volgens hem is er niets met mijn wagen, maar is hij nu pas in Bremen (zou met de Guardian Leader kunnen zijn). Dus februari halen is uitgesloten en van daar dat de leverdatum ineens op 1/04 gezet is.
Volgens mij dealer zou week 7 (14 Feb) niet meer haalbaar zijn, 1 à 2 weken vertraging.
Dus ik ga wachten tot de week van 28 Feb om te horen hoe het nu zit en wanneer ze de wagen verwachten.

Op 1 november ging de wagen in productie, dus hun beloofde 12 à 14 weken zouden ze niet halen.

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 07:24

SdR

Bij mijn dealer staat DW Expected nog steeds op 08/02/22, dus daar is niets veranderd. Zat ook per 15-12 op laatste wijziging (transport.). Dat is dus week 8 van feb 22 ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door SdR op 10-02-2022 14:19 ]

Don't Speak, Just Think

• cece
piripi schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:42:
@cece Om je verwachtingen enigszins te temperen... In deze tijd kan ik me niet voorstellen dat ze iets beloven. Ze zullen je eerder een verwachte afleverweek gegeven hebben.
Dat is iets anders dan een bevestigde afleverdatum.

Zelf was mijn wagen rond 10 augustus besteld en ik rij er ondertussen een maand mee.
Op mijn ondertekende bestelbon staat duidelijk uiterste leveringsdatum 25/2/2022.
Maar wat is dat waard 8)7

• cece
oGoG schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:54:
[...]

Volgens mij dealer zou week 7 (14 Feb) niet meer haalbaar zijn, 1 à 2 weken vertraging.
Dus ik ga wachten tot de week van 28 Feb om te horen hoe het nu zit en wanneer ze de wagen verwachten.

Op 1 november ging de wagen in productie, dus hun beloofde 12 à 14 weken zouden ze niet halen.
Juist mail gekregen dat hij nog altijd op transport zit richting Europa.
Kan het allemaal nie meer volgen.
We zullen niet anders kunnen dan wachten.
Begint wel vervelend te worden zit al een maand zonder auto :'(

• oGoG
cece schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:11:
[...]

Juist mail gekregen dat hij nog altijd op transport zit richting Europa.
Kan het allemaal nie meer volgen.
We zullen niet anders kunnen dan wachten.
Begint wel vervelend te worden zit al een maand zonder auto :'(
Mischien zit jou en ook die van mij (eerst gedacht dat die op de Guardian leader zat (mits de dealer zei dat deze in week 7 zou aankomen)) op de Capricornus Leader die op 13/02 in Zeebrugge aankomt.
Ik blijf nog hopen dat ik eind deze maand of begin volgende maand mag in ontvangst mag nemen.
Die app van Arval staat nog altijd in afwachting van productie. een site die helemaal geen doel heeft naar eindklanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Ik heb vandaag nog even contact gehad met de dealer. Vooralsnog houden ze vast aan de eerste prognose, namelijk levering eind juni 2022. De auto is eind december 2021 besteld. Wel werd aangegeven dat ze pas half april meer zekerheid kunnen geven rondom daadwerkelijke levering, dus we wachten nog even af.... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
Vandaag is mijn aardingsprobleem van de baan, 2 pinnen zijn er gezet met weer een ingewikkelde constructie om bij de 2 pinnen te komen, totale kost met de uren en materialen komt het aan 630eur. Plus nog eens een extra kost voor de keuring komt het dichtbij 800eur uit.
Bij de buren gaan meten, en bij 1 van de 2 was de waarde 131ohm (toegestaan moet onder de 30ohm zitten dus). We gaan de bouwheer contacteren en proberen de kosten te verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
goirke schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:04:
Ik heb vandaag nog even contact gehad met de dealer. Vooralsnog houden ze vast aan de eerste prognose, namelijk levering eind juni 2022. De auto is eind december 2021 besteld. Wel werd aangegeven dat ze pas half april meer zekerheid kunnen geven rondom daadwerkelijke levering, dus we wachten nog even af.... O-)
Heb het nietmeer gevraagd, maar eind december besteld en werd eerst Oktober aangegeven en is dan gecorrigeerd naar Augustus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Engineer Stewie schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:31:
[...]

Heb het nietmeer gevraagd, maar eind december besteld en werd eerst Oktober aangegeven en is dan gecorrigeerd naar Augustus..
Je zou natuurlijk denken dat diegene die in september 2021 besteld hebben en die begin november 2021 al geproduceerd is dat ze de wagens in februari 2022 bezorgen.
Jij in december 2021 besteld, jou wagen zal hoogstwaarschijnlijk in maart/april 2022 worden geproduceerd, en mogelijke levering in augustus 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
oGoG schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:32:
[...]

Je zou natuurlijk denken dat diegene die in september 2021 besteld hebben en die begin november 2021 al geproduceerd is dat ze de wagens in februari 2022 bezorgen.
Jij in december 2021 besteld, jou wagen zal hoogstwaarschijnlijk in maart/april 2022 worden geproduceerd, en mogelijke levering in augustus 2022.
BMW komt (buiten de wagens met batterijproblemen) toch redelijk de verwachte levertermijn na. Dus ik hoop het voor je.
Maar uiteindelijk zal het mij boeien of die begin of eind augustus zou toekomen. Hoe langer het duurt hoe minder het boeit, tegen Juli zal het wel weer beginnen kriebelen.

Uiteindelijk heb ik nu ook een mooie en goede wagen met niet al te veel kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerwej
  • Laatst online: 09-06-2024
[quote]Engineer Stewie schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:00:
[...]

BMW komt (buiten de wagens met batterijproblemen) toch redelijk de verwachte levertermijn na. Dus ik hoop het voor je.
Maar uiteindelijk zal het mij boeien of die begin of eind augustus zou toekomen. Hoe langer het duurt hoe minder het boeit, tegen Juli zal het wel weer beginnen kriebelen.

Uiteindelijk heb ik nu ook een mooie en goede wagen met niet al te veel kilometers.

Vandaag bericht gehad dat mijn IX3 ni in Born staat, is via Bremerhaven gekomen.
30 september besteld en ze verwachten met 2 uiterlijk 3 weken dat ik de auto kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerwej
Vandaag bericht gehad dat mijn IX3 ni in Born staat, is via Bremerhaven gekomen.
30 september besteld en ze verwachten met 2 uiterlijk 3 weken dat ik de auto kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Jerwej schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:13:
[quote]Engineer Stewie schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:00:
[...]

Zeker dat het in Born staat, want dat is verder weg van Bremerhaven en België?
Zou een onlogische keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
oGoG schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:35:
[...]

Zeker dat het in Born staat, want dat is verder weg van Bremerhaven en België?
Zou een onlogische keuze zijn.
Zal Bornem zijn. Hoofdzetel België is daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerwej
Is voor aflevering in Nederland, niet voor België.

Dit was in iedergeval wat de dealer zei vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cece
oGoG schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:53:
Vandaag is mijn aardingsprobleem van de baan, 2 pinnen zijn er gezet met weer een ingewikkelde constructie om bij de 2 pinnen te komen, totale kost met de uren en materialen komt het aan 630eur. Plus nog eens een extra kost voor de keuring komt het dichtbij 800eur uit.
Bij de buren gaan meten, en bij 1 van de 2 was de waarde 131ohm (toegestaan moet onder de 30ohm zitten dus). We gaan de bouwheer contacteren en proberen de kosten te verhalen.
Dat is stevig! Moet wel een heel werkje zijn geweest aangezien die aardingenpennen ook nie zo duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
cece schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:35:
[...]

Dat is stevig! Moet wel een heel werkje zijn geweest aangezien die aardingenpennen ook nie zo duur zijn.
Pinnen kosten denk ik 30 eur elk met wat toebehoren komt dat gemakkelijk op 50 eur en dan maal 2.
Aardingsdraad van 40m (16mm2) van 3,56eur/m.
Plus nog wat andere zaken.
Opnieuw meten en ongeveer halve dag werk.

Graafwerken nog deels door mij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Wie denkt dat zijn/haar wagen op de Capricornus leader zit, deze zit op schema en vaart Zeebrugge binnen morgen. Wagens die eind november, tot eind december gefabriceerd zijn, zouden op deze boot zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Jerwej schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:17:
Is voor aflevering in Nederland, niet voor België.

Dit was in iedergeval wat de dealer zei vandaag?
Volgens mij heeft de benelux maar 1 invoerder voor BMW. Is ook niet een heel groot merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
  • Laatst online: 11-06 10:29
Engineer Stewie schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:07:
[...]

Volgens mij heeft de benelux maar 1 invoerder voor BMW. Is ook niet een heel groot merk
Je hebt bmw belux en bmw nederland
Bmw benelux bestaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Flipper schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:37:

Je hebt bmw belux en bmw nederland
Bmw benelux bestaat niet
Ah. Wist ik niet. Mss dat er daarom toch verschillende levertijden zijn tussen de landen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cece
Ondertussen is mijn M-grill binnen gekomen.
Hopelijk past ze :)
Maar eerst geduldig wachten tot de Capricornus leader is aangemeerd waar onze iX3 zou kunnen op staan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfShP4Evvu2xqRhsoqjfkHulJWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIj0gG9EWEasGqeF7lP3WFG9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
  • Laatst online: 11-06 10:29
cece schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:44:
Maar eerst geduldig wachten tot de Capricornus leader is aangemeerd waar onze iX3 zou kunnen op staan!
[Afbeelding]
Eerst de M grill, dan de wagen 😉😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
cece schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:44:
[Afbeelding]
Ga je die zelf monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerwej
Zit er verschil in de grill tussen de Pre-lci en de lci?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cece
Dat is de bedoeling. Valt goed zelf te toen. Zit op een frame geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cece
Jerwej schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:42:
Van de iX3 niet maar van de X3 wel. De pre LCI grill van de X3 is in 2 delen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
Updateje, GL leek toch de juiste boot. Maar lossen e.d. loopt effectief via Bremerhaven en niet Zeebrugge. Op 10/02 is hij van 165 naar 182 gegaan. Wanneer hij in BE komt zou hij naar 193 moeten gaan en bij levering dealer 195/293.
Er werd effectief bevestigd dat ze bij Stobart achter staan, over het touchscreen achteraf inbouwen was er voorlopig bij hen niets bekend. Dat zou wel bij de X5 ed gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door fluppie007 op 14-02-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 07:24

SdR

Jerwej schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:42:
Aansluiting op bumper is anders hoorde ik via de monteurs (zou ook gelden voor de 'echte M-Sport grill')

[ Voor 17% gewijzigd door SdR op 14-02-2022 11:22 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
fluppie007 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:09:
Updateje, GL leek toch de juiste boot. Maar lossen e.d. loopt effectief via Bremerhaven en niet Zeebrugge. Op 10/02 is hij van 165 naar 182 gegaan. Wanneer hij in BE komt zou hij naar 193 moeten gaan en bij levering dealer 195/293.
Er werd effectief bevestigd dat ze bij Stobart achter staan, over het touchscreen achteraf inbouwen was er voorlopig bij hen niets bekend. Dat zou wel bij de X5 ed gebeuren.
Dus levering deze week zoals beloofd is uitgesloten. 2/3 weken extra dus. En waarom leveren ze niet in Zeebrugge, dat is toch zoveel extra co2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Volgens mijn dealer had dat iets te maken met de controles die BMW nog zélf wil uitvoeren voor ze uitgeleverd worden. Dit op meerdere plaatsen organiseren zou te kostelijk zijn. En zoals jullie allemaal weten, CO2 "kost" niets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
kingachille schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:41:
Volgens mijn dealer had dat iets te maken met de controles die BMW nog zélf wil uitvoeren voor ze uitgeleverd worden. Dit op meerdere plaatsen organiseren zou te kostelijk zijn. En zoals jullie allemaal weten, CO2 "kost" niets 8)7
De GL had een week vertraging op aankomst in Bremerhaven, normaal zou die aankomen op 29/01 ipv op 10/02. Nog een week of 2 extra vertraging met de last mile en nog eens 2 weken bij de dealer begint het wel heel lang te duren nu. De 12 à 14 weken is nu 20 à 22 weken. Voor diegenen die hun fabricatie weten, tel dus maar in het slechtst geval 22 weken extra.

Ik heb bestelling gedaan op 9/09/2021, 2 maand later is die dus in fabricatie geweest. Voor de maand september was ik al 2 maand bezig met configuratie/ testen/ laadpaal configuratie enz. Dus het wordt bijna 11/12maanden. Is toch wel lang voor een bestelling van een wagen.

Vorige bestelling BMW 520d berline, duurde van configuratie tot levering, nog niet eens 4 maanden. Toch niet allemaal te wijten aan chips tekorten?
Tesla is hier veel beter in, ze leveren binnen de 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedwigvb
@oGoG Ik heb de indruk dat het chips tekort nogal meevalt bij BMW, zeker in vergelijking met Mercedes en Audi. De vertragingen voor ons zijn logistiek. Mijn huidige 3 GT is besteld 24/11/17 en ik reed er al mee op 17/01/18...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diangeloz
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-08-2022
Pfff..Mijn iX3 is op 25/10 besteld en leveringsdatum zou juni 2022 zijn... Duurt wel heel lang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
hedwigvb schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:04:
@oGoG Ik heb de indruk dat het chips tekort nogal meevalt bij BMW, zeker in vergelijking met Mercedes en Audi. De vertragingen voor ons zijn logistiek. Mijn huidige 3 GT is besteld 24/11/17 en ik reed er al mee op 17/01/18...
Dat was 5 jaar geleden.......... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
oGoG schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:31:

Tesla is hier veel beter in, ze leveren binnen de 3 maanden.
Als je een voldoende dure versie besteld, anders wacht je ook 6 maanden hoor...
Bij de iX3 is het vooralsnog logistiek en niet zozeer de onderdelen. Een BMW 520e zou ik ook op 4 maanden gehad moeten hebben, maar heb full EV gekozen en dus de langere levertermijn.

All in all ga je je wagen hebben op een 6 maanden, zo slecht is dat toch niet als daar al 3,5-4 maanden vervoer inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
hedwigvb schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:04:
Elektrische wagens krijgen voorrang betreffende chips mits ze hun doelstellingen willen behalen voor een lagere co2. Maar toch vind ik het lang. De Just in Time princiepe zoals Tesla doet is nog veraf voor de Duitse EV’s.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Afgelopen week naar Oostenrijk gereden voor de wintersport. Onderweg natuurlijk veel laadpunten aangedaan met de EV.
Onderweg nog deze mooie IX3 getroffen, zelf vind in de kleur wel erg gaaf.
De IX3 ligt niet in mijn nieuwe leasebudget helaas, maar ik wilde jullie de foto niet onthouden. Ook omdat een foto soms net wat leuker lezen is in het topic ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vdcuVdCyJRaS-ZSt45oha55u4w=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/10MD6PfB6Eh4oee2NCbvz0Ml.gif?f=fotoalbum_large

p.s. en een gedurfde kentekenplaat voor een Duitser :+

[ Voor 3% gewijzigd door Novadecasa op 16-02-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Novadecasa schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:44:
Afgelopen week naar Oostenrijk gereden voor de wintersport. Onderweg natuurlijk veel laadpunten aangedaan met de EV.
Onderweg nog deze mooie IX3 getroffen, zelf vind in de kleur wel erg gaaf.
De IX3 ligt niet in mijn nieuwe leasebudget helaas, maar ik wilde jullie de foto niet onthouden. Ook omdat een foto soms net wat leuker lezen is in het topic ;)

[Afbeelding]
Welke ev heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Vandaag een “voorraad” iX3 besteld die eind maart aankomt bij dealer volgens planning. Weten jullie hoe betrouwbaar zo’n inschatting is, gezien het maar 6 weken vanaf nu is en de auto dus al is geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Zelf rij ik een Tesla Model 3, deze vakantierit was met de ID4 van m'n vrouw.
Binnenkort moet ik een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken ivm nieuwe werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Novadecasa schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:16:
[...]

Zelf rij ik een Tesla Model 3, deze vakantierit was met de ID4 van m'n vrouw.
Binnenkort moet ik een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken ivm nieuwe werkgever.
Ja TM3 kon ik ook nemen maar vond het naar kwaliteit toe de mindere tov iX3. De enige reden dat ik Tesla zou nemen, zou het voor de laadpaal infrastructuur zijn. De model Y ook een gedrocht eigenlijk. (Persoonlijke mening natuurlijk). Veel collega’s hebben id4 of de enyaq besteld. Ik vond de zetels bij de 2 iets minder goed dan bij iX3. Als ik echt mocht kiezen, zou ik voor de iX50 zijn gegaan maar was niet de configureren op moment van bestelling, misschien de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
streetwise schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:47:
Vandaag een “voorraad” iX3 besteld die eind maart aankomt bij dealer volgens planning. Weten jullie hoe betrouwbaar zo’n inschatting is, gezien het maar 6 weken vanaf nu is en de auto dus al is geproduceerd.
Eind maart 2022? Dan zit deze bij de Capricornus leader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
oGoG schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:28:
[...]

Ja TM3 kon ik ook nemen maar vond het naar kwaliteit toe de mindere tov iX3. De enige reden dat ik Tesla zou nemen, zou het voor de laadpaal infrastructuur zijn. De model Y ook een gedrocht eigenlijk. (Persoonlijke mening natuurlijk). Veel collega’s hebben id4 of de enyaq besteld. Ik vond de zetels bij de 2 iets minder goed dan bij iX3. Als ik echt mocht kiezen, zou ik voor de iX50 zijn gegaan maar was niet de configureren op moment van bestelling, misschien de volgende keer.
De TM3 begon destijds vanaf 49k, de ID4 en Enyaq zitten zelfs nog lager (vanaf 40k). De IX3 zit toch echt een paar klassen hoger, die begint vanaf 69K als ik het goed heb.
Het instapmodel van de model Y is wel aanzienlijk duurder.
Ik sluit mij aan bij jouw meningen hoor, maar nu is de IX3 ook wel een auto uit een andere klasse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Novadecasa schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:33:
[...]

De TM3 begon destijds vanaf 49k, de ID4 en Enyaq zitten zelfs nog lager (vanaf 40k). De IX3 zit toch echt een paar klassen duurder, begint vanaf 69K als ik het goed heb.
De het instapmodel van de model Y is wel aanzienlijk duurder.
Ik sluit mij aan bij jouw meningen hoor, maar nu is de IX3 ook wel een auto uit een andere klasse ;)
Ja bij ons lease zitten de Mach-e, tm3, ix3 in hetzelfde budget. Nu ook de iX en i4. Begrijp niet zo goed hoe dit komt mits de prijzen van die wagens sterk verschillen, wss de herverkoopwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
oGoG schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:35:
[...]

Ja bij ons lease zitten de Mach-e, tm3, ix3 in hetzelfde budget. Nu ook de iX en i4. Begrijp niet zo goed hoe dit komt mits de prijzen van die wagens sterk verschillen, wss de herverkoopwaarde.
Het verschil tussen een iX3 en een iX edrive is substantieel, dat is niet dezelfde klasse, in absolute getallen verliest een iX ook veel meer waarde. Bij ons is een iX 30% duurder dan een iX3 bij gelijke uitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Engineer Stewie schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:45:
[...]

Het verschil tussen een iX3 en een iX edrive is substantieel, dat is niet dezelfde klasse, in absolute getallen verliest een iX ook veel meer waarde. Bij ons is een iX 30% duurder dan een iX3 bij gelijke uitrusting.
Ik had wel moeten bij zeggen dat niet iedereen in dezelfde categorie de iX3 of de iX kan bestellen. Alleen senior managers en directie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Maar ik volg de redenering van @Novadecasa , er staan hier woning foto’s van de iX3. Al diegeemnen die 1 of meerdere heeft, aub zet ze hier en maak ons jaloers.

Vermeld wel het volgende: LCI of pre-LCI, uitvoering, interieur en exterieur kleur. Dag van bestelling en dag van ontvangst.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:57
oGoG schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:56:
Maar ik volg de redenering van @Novadecasa , er staan hier woning foto’s van de iX3. Al diegeemnen die 1 of meerdere heeft, aub zet ze hier en maak ons jaloers.

Vermeld wel het volgende: LCI of pre-LCI, uitvoering, interieur en exterieur kleur. Dag van bestelling en dag van ontvangst.

Bedankt alvast.
Zal kijken of ik alle fotos in de openingspost kan krijgen. Zal morgen fotos maken van die van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Alvast een placeholder.

Model: iX3 LCI Impressive, Sophistograu, Vernasca zwart leder met blauwe stiksels.
Besteld: 24/12/2021
Ontvangst: voorzien Augustus 2022

Foto:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51885821890_76253f0e79_c.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Engineer Stewie op 17-02-2022 09:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartyGld
  • Laatst online: 11-09 22:37
iX3 Executive, pre LCI, Carbon black, mokka Bekleding

Besteld 7-4-2021, in bezit sinds 10-10-2021

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmpllZWTZcMK1Xck_AEEWZ4vQBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfkntQVlDNHnlzKTjfk23b4S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megadeth72
  • Laatst online: 23-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oggT4Bh5Cf7uJwmkWgSLSftyCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PmqZdAhUlUvwTbO5Wcs4PYfW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megadeth72
Heb 28-01-22 de BMW iX3 Lci high executive besteld. Sophistograu met zwart lederen bekleding met blauw stiksel. Helemaal compleet behalve de laserlight. Hij wordt 20 maart 22 bij de dealer verwacht. Was al door de dealer besteld.

[ Voor 7% gewijzigd door Megadeth72 op 17-02-2022 03:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNlXPcBSJLxaqNFJKGzTAY8gKJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9f4jSypZ1Y9J5DK0Os4IUCrn.jpg?f=fotoalbum_large

Nogmaals onze beauty :) Half mei 2021 besteld, in ontvangst genomen rond half oktober. Piemont Rot Pre-LCI High Executive met trekhaak. Vernasca Swarsch met aluminium lijsten. Staat nu op haar winterbanden, dus 19 inch. 20 inch banden liggen bij de dealer voor de zomerse dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ko8nJ3XtCcx9PoNwXYiUVUk2OCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMZcRZSdMJSDwN6a4oeexumZ.jpg?f=fotoalbum_large

LCI, Impressive carbon zwart met mokka interieur en alle opties aangevinkt :)
Oktober besteld (maar was een model al in bestelling van de dealer). Geleverd eind januari bij dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sevalo
sevalo schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:45:
[Afbeelding]

LCI, Impressive carbon zwart met mokka interieur en alle opties aangevinkt :)
Oktober besteld (maar was een model al in bestelling van de dealer). Geleverd eind januari bij dealer.
En nog een foto van de lichten :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUtX2OuwtPxy7ozVoEQYLqU_1mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBC6LggMcoutEepHgtYNqOun.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
oGoG schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Eind maart 2022? Dan zit deze bij de Capricornus leader?
Wat houdt dat in? Weet iemand wat dan nog de doorlooptijden zijn voordat ie klaar is?

Als ik google zie ik dat deze 14 feb al in BE is aangekomen nl. Of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door streetwise op 17-02-2022 05:58 ]

• oGoG
streetwise schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:56:
[...]

Wat houdt dat in? Weet iemand wat dan nog de doorlooptijden zijn voordat ie klaar is?

Als ik google zie ik dat deze 14 feb al in BE is aangekomen nl. Of zie ik dat verkeerd?
Deze moet in bremerhaven aankomen, en dan kwaliteitscontrole om vervolgens met de vrachtwagen de wagens vervoerd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
ThisIsDelusion schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:41:
[Afbeelding]

Nogmaals onze beauty :) Half mei 2021 besteld, in ontvangst genomen rond half oktober. Piemont Rot Pre-LCI High Executive met trekhaak. Vernasca Swarsch met aluminium lijsten. Staat nu op haar winterbanden, dus 19 inch. 20 inch banden liggen bij de dealer voor de zomerse dagen.
Mooi kleur, past echt wel bij deze iX3, proficiat.

• oGoG

• oGoG
Ik heb zelf nog geen echt foto, mits ik de wagen nog niet in bezit heb.Maar het wordt dus een LCI Sophistaugrau Impressive (high exectuive) met Mocha vernasca leder interieur en dark shadow pack.

Besteld 09-Sep-2021 Levering: was gepland in week 7-2022

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJrDPfC5Wmq_mCbNVfblz_5a6_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBaALQRa7xfdbnjeFB8lKqMc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cece
oGoG schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 07:25:
Ik heb zelf nog geen echt foto, mits ik de wagen nog niet in bezit heb.Maar het wordt dus een LCI Sophistaugrau Impressive (high exectuive) met Mocha vernasca leder interieur en dark shadow pack.

Besteld 09-Sep-2021 Levering: was gepland in week 7-2022

[Afbeelding]
Juist dezelfde besteld, maar met Vernasca Zwart leder met blauwe stiksels en de laserlights
30/9/21 besteld zou week 7 worden geleverd.

• oGoG
cece schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:05:
[...]

Juist dezelfde besteld, maar met Vernasca Zwart leder met blauwe stiksels en de laserlights
30/9/21 besteld zou week 7 worden geleverd.
Niet helemaal zelfde dus, laser light heb je toch geen dark shadow pack. Maar idd al de ret behalve interieur is hetzelfde.

Heb je al iets gehoord van je dealer? Want week 7 is dit week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sevalo
Voor wie Mokka interieur met Edelhout sierlijst wil zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCp9idkPZX77551M7w6Ez8UyX2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pA6DMJ1XrVJXtmosy6bAuhr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oo_nh6wkas2x_sqEAaG2cobns28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EffWphub7ihz7ziJkr7YaiGt.jpg?f=fotoalbum_large

Enige wat ik niet verwacht had door de renders is dat de diffuser niet is meegespoten, was op render wel zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkLq-9nY0-V7fXqW7QkFrHzu9hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkDo6Q0Ojv8GWPfMDvKty7O9.jpg?f=fotoalbum_large

• cece
Dark shadowpack zit er wel degelijk op.
Heb gisteren nog contact gehad met de dealer, maar status ongewijzigd 😬
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjBUk4VzJEegcTNLfpTVBGyzVQQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i5pBXVO5mlMaoHxb2lSmMYox.jpg?f=user_large

• Novadecasa
sevalo schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Enige wat ik niet verwacht had door de renders is dat de diffuser niet is meegespoten, was op render wel zo.

[Afbeelding]
Gave combi! En dat die diffuser niet is meegespoten is juist mooier, breekt het geheel iets en maakt 'm sportief.

• Engineer Stewie
cece schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:11:
[Afbeelding]
Shadow pack heb je wel, maar je koplampen zijn niet de shadowpack versie. Laserlights zijn enkel te krijgen in het 'chrome' zoals de standaard adaptive LED lichten. Dus hij smoelt zoals mijn iX3 met blauwe accenten in de koplamp maar wel met zwarte gril en niet zoals die van @oGoG .

• Megadeth72
oGoG schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 07:22:
[...]

Staat deze op GL of op CL?
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo
Novadecasa schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:12:
[...]

Gave combi! En dat die diffuser niet is meegespoten is juist mooier, breekt het geheel iets en maakt 'm sportief.
Ja, ik vind het wel mooi hoor. Was gewoon anders dan de renders, eerder naar jullie toe dat je het weet.
Misschien niet zo mooi met elke kleur.

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
[quote]sevalo schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ah thanx voor het plaatje gave combi! Zo heb ik het precies besteld, maar dan de buitenkant in phytonicblau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel
OP is aangepast :)

• Engineer Stewie
sevalo schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:52:
[...]

Ja, ik vind het wel mooi hoor. Was gewoon anders dan de renders, eerder naar jullie toe dat je het weet.
Misschien niet zo mooi met elke kleur.
Denk dat het eerder te maken heeft met de schaduwen. In het filmpje zie je dat de diffuser grijs is, maar lijkt wel heel donker idd.
Vind hem al donker genoeg zo, dus dat mag. Man, wat had ik graag een blauwe gehad om de saaie leasekleur wat te doorbreken.

• oGoG
cece schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:11:
[Afbeelding]
Ah super leuk, ik ben gegaan voor de niet laser light mits ik de shadow lights wilden.

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
IX3 besteld eind December via Athlon bij Van Osch Hasselt en verwachte levering op 29 juni.

Hoe weten jullie op welk cargo schip de wagen zit?

• Klinkschakel
Arcanumkiller schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:34:
IX3 besteld eind December via Athlon bij Van Osch Hasselt en verwachte levering op 29 juni.

Schip moet je gokken, vanaf de productiedatum en de tijd die nodig is om bij de haven te krijgen.

Heb je nog verdere details (kleur opties etc) dan zet ik je in de eerste post :)

• oGoG
De RORO boot Guardian Leader is aangekomen in Bremerhaven op 10/02 en de copernicus leader is nu in Zeebrugge en dan vaart die naar Bremerhaven, voor de kwaliteitscontrole van BMW.

• Engineer Stewie

Afgaande op de vele bestellingen bij ons denk ik dat 29 Juni aan de krappe kant is.
Of er moet een andere reden zijn waarom ik 2 maand langer moet wachten natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG

Eens je weet wanneer de wagen geproduceerd zal worden (de dealer kan deze info geven) dan kan je kijken welke boten in Dalian aanvaren. De roro boten van NYK doen de levering van de bmw iX3. Door naar hun schedule te kijken, kan je raden welke het mogelijk zou zijn. En je kan deze boot dan via vesselfinder volgen.

• oGoG
Engineer Stewie schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:04:
[...]

Afgaande op de vele bestellingen bij ons denk ik dat 29 Juni aan de krappe kant is.
Of er moet een andere reden zijn waarom ik 2 maand langer moet wachten natuurlijk.
Het is ook een beetje afhankelijk of de quota van de dealer bereikt is, dan duurt het langer. Wat je ook kan proberen is vragen aan de dealer of de productie vervroeg kan worden. Bij mij zou de productie gebeuren op midden december, zo laten vervroegde op 1 november.
Pagina: 1 ... 20 ... 92 Laatste