Moet je wel een Granny hebben die 8 kW kan laden. Normale Shucko laders gaan maar tot 12A. Ik heb de bijgeleverde kabel nog niet geprobeerd, maar zou me verbazen als die 16A toestaat, laat staan 32A.BatW schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:39:
[...]
Misschien een tip maar ik heb een CEE stekker met verloop naar de Granny. Vaak zijn er op vakantieparken aansluitingen waarvoor je een CEE stekker nodig heb met verloop. Je kan dan soms tot 8kw laden afhankelijk van de aansluiting natuurlijk![]()
[Afbeelding]
Volgens mij hebben de Belgische collega’s een granny die wel 11kw aansluiting heeft. Ik heb die namelijk ook gekocht via een Duitse dealer. Dan verander je een verloopstekker. Dan heb je enkel dus een 3 fase aansluiting nodig. Zo ga ik dat hier ook doen. Eindelijk heb ik hier drie fase. Dat duurde bij mij vier maanden voordat Enexis langskwam.
De granny charger van BMW kan tot 11 kW gaan met de juiste sockets.
De BMW adapterkabel CEE 32 A (rood, 3-fasig) maakt gebruik van de Flexible Fast Charger bij rode industriële CEE-32-A-contactdozen mogelijk. Hiermee wordt de laadcapaciteit van de Flexible Fast Charger tot 11 kW verhoogt.
De BMW adapterkabel CEE 16 A (rood, 3-fasig) maakt gebruik van de BMW Flexible Fast Charger bij rode industriële CEE-16-A-contactdozen mogelijk. Hiermee wordt de laadcapaciteit van de Flexible Fast Charger tot 11 kW verhoogt.
Klopt maar die wordt niet bij de NL versie geleverd die specifieke granny charger.Miguel schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:58:
De granny charger van BMW kan tot 11 kW gaan met de juiste sockets.
[...]
[...]
Klopt bij levering zat er geen Granny bij de auto en naderhand gekregen en was ook een niet NL versie en volgens mij is hij voor 10,12 en 16 amp met juiste verloop naar CEE moet je sneller kunnen laden als nood.DjCoke schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:57:
Volgens mij hebben de Belgische collega’s een granny die wel 11kw aansluiting heeft. Ik heb die namelijk ook gekocht via een Duitse dealer. Dan verander je een verloopstekker. Dan heb je enkel dus een 3 fase aansluiting nodig. Zo ga ik dat hier ook doen. Eindelijk heb ik hier drie fase. Dat duurde bij mij vier maanden voordat Enexis langskwam.
Net een IX3 tegengekomen in XPEL stealth ppf door BCSignature:
https://www.facebook.com/...30387528/3332321980387543
:strip_exif()/f/image/eSFOZbWVrLFc91KN9Zk47hmZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Meer foto's te zien op de facebook link.
Dit is wel mijn meug...
:strip_exif()/f/image/eSFOZbWVrLFc91KN9Zk47hmZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is wel mijn meug...
Zal wel wat kosten… maar is echt vet.
Heeft er iemand wiens wagen eind november geproduceerd is en vermoedelijk op de Guardian Leader was (of is) al een update van de dealer ontvangen?
Ja hier, de BMW vervoerder zit achter op zijn schema door drukte, het is nog niet geweten of deze zoals gepland in week 6/7 bij de dealer binnenkomt.hedwigvb schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:36:
Heeft er iemand wiens wagen eind november geproduceerd is en vermoedelijk op de Guardian Leader was (of is) al een update van de dealer ontvangen?
Bedoel je dan de boten van NYK line of de transporteur over de weg?
Over de weg. Eddy Strobart of zoiets.fluppie007 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:25:
Bedoel je dan de boten van NYK line of de transporteur over de weg?
Het probleem zit hem dus in de spreekwoordelijke last mile.
Die van ons is eind september 2021 besteld en zou week 7 geleverd worden volgens de dealer. 🤞🏼oGoG schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:15:
[...]
Ja hier, de BMW vervoerder zit achter op zijn schema door drukte, het is nog niet geweten of deze zoals gepland in week 6/7 bij de dealer binnenkomt.
De Capricornus Leader zal dan uiteindelijk niet veel later dan de Guardian Leader toekomen in Bremerhaven.
12 Februari in Zeebrugge, dus enkele dagen later in Bremerhaven tenzij er weer een Britse excursie tussenzit
https://www.vesselfinder....MO-9283863-MMSI-564902000
Volgens dealer is mijn wagen 6/12/2021 naar status 165 gegaan, dus zou op de Guardian Leader moeten zitten gok ik...
12 Februari in Zeebrugge, dus enkele dagen later in Bremerhaven tenzij er weer een Britse excursie tussenzit

https://www.vesselfinder....MO-9283863-MMSI-564902000
Volgens dealer is mijn wagen 6/12/2021 naar status 165 gegaan, dus zou op de Guardian Leader moeten zitten gok ik...
Goh, in principe is dat 'maar' een folie en ik vermoed 1 of 2 dagen werk. Ik vermoed dat het nog gaat meevallen.Engineer Stewie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:35:
Zal wel wat kosten… maar is echt vet.
Ik heb een offerte aangevraagd. Ben benieuwd!Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:28:
Je moet toch 2-3k EUR gaan rekenen volgens mij hoor
Niet mijn ding helaas.Matho schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:12:
Net een IX3 tegengekomen in XPEL stealth ppf door BCSignature:
[Afbeelding]
Dit is wel mijn meug...
:strip_exif()/f/image/FvQNGVkZ8yCbYLLiD7ucyxD6.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is het antwoord wat ik kreeg via de dealer (Keram Maastricht) ivm de coldgate-saga. Overigens kreeg ik een screenshot van de e-mail 😆 van de verkoper.
Het komt er overigens ook op neer dat het geen probleem is dat je als pre-LCI wat langer moet laden via DC. Er komt geen terugwerkende kracht update voor pre-LCI.
Ik heb ook gebeld met de dealer en die zegt, je bent de enige met dit probleem en niemand heeft dit gemeld bij de importeur en/of fabrikant. Er komt geen oplossing dus.
Overigens heb ik nooit gemerkt dat als je s’avonds de auto aan de stroom hangt de accu dan op temp gehouden wordt. Volgens mij verwart men hier weer het accupakket voorverwarmen met de cabine voorverwarmen. Denk ik.
In ieder geval ga ik deze auto inruilen met een LCI of i4 en de dealer gaat me nu een bod doen.
Dit is ook vergelijkbaar met wat onze dealer heeft gezegd (een aantal pagina’s terug). Ik denk dat we gewoon allemaal een klacht moeten indienenDjCoke schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:50:
[Afbeelding]
Dit is het antwoord wat ik kreeg via de dealer (Keram Maastricht) ivm de coldgate-saga. Overigens kreeg ik een screenshot van de e-mail 😆 van de verkoper.
Het komt er overigens ook op neer dat het geen probleem is dat je als pre-LCI wat langer moet laden via DC. Er komt geen terugwerkende kracht update voor pre-LCI.
Ik heb ook gebeld met de dealer en die zegt, je bent de enige met dit probleem en niemand heeft dit gemeld bij de importeur en/of fabrikant. Er komt geen oplossing dus.
Overigens heb ik nooit gemerkt dat als je s’avonds de auto aan de stroom hangt de accu dan op temp gehouden wordt. Volgens mij verwart men hier weer het accupakket voorverwarmen met de cabine voorverwarmen. Denk ik.
In ieder geval ga ik deze auto inruilen met een LCI of i4 en de dealer gaat me nu een bod doen.
Een klacht haalt niet veel uit, je moet dit via Test Aankoop doen, of de auto vfederatie of beter via de pers.ThisIsDelusion schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:58:
[...]
Dit is ook vergelijkbaar met wat onze dealer heeft gezegd (een aantal pagina’s terug). Ik denk dat we gewoon allemaal een klacht moeten indienen
Bad publicity op een wagen die niet meer dan een jaar op de markt is niet goed en ga ze meteen actie nemen.
Iedereen een tussentijdse status van de aarding probleem:oGoG schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:26:
[...]
[...]
Dus even een status.
1. Nomubi belt mij op en zegt dat ze niet aan de aarding zijn gekomen en dus is dit niet door hen gekomen. Deze moet door de eigenaar zelf opgepakt worden. Wat ik ook begrijp. Als ook een kerkeuring zal dus door mij moeten betaald worden. En het mag een andere erkende keurder, moet niet dezelfde zijn.
2. in 2014 wanneer de woning is gebouw heeft Vincotte de keuring gedaan (ik begin mijn twijfels te krijgen of ze daadwerkelijk goed hebben egdaan). Stel ze werken samen met de bouwheer en ze merken een fout in de aarding, dat zou hen veel kosten met zich mee brengen
3. Maar in 2020 bij de installatie van de zonnepanelen, wordt de installatie gekeurd door een andere onafhankelijke keurder (Elektro-test) en zij schrijven dezelfde waarde, wat ik ook zeer raar vindt.
4. ACEG is dan de keurder gestuurd via 50Five/Numobi en die meet dan een waarde van 130.
5. Ik bel mijn electricien en vertel het verhaal en sommigen zaken vind hij raar
- Dezelfde waarde van 2 verschillende keurders over 6 jaar heen, zou niet kunnen
- Een waarde onder 5 zou ook blijkbaar niet kunnen, meestal is dit volgens zelfs bij nieuwbouwwoningen tussen 10 à 20.
- Een waarde van 130 vond hij ook vreemd tussen nu en 2020, zo grote verschillen zou nooit in zo'n korte kunnen (hij denk dan ook misschien een foute meting)
Maar die mens van ACEG heeft wel 5 keer gemeten, heeft zijn baas gebeld en nog iets anders geprobeerd.
De Electricien kom deze vrijdag langs met zijn eigen meettoestel en gaat ook bekijken wat de mogelijke oorzaak kan zijn. En ook kijken hoe het opgelost kan worden.
Ons zekering bevindt zich in een moeilijke locatie dus een nieuwe aarding is niet aan te raden. Oftewel kijk naar energiebuizen die naar buiten gaan en zo trekken naar de tuin. Of een aarding in de berging plaatsen, maar dan moet de ruimte wel beschikbaar zijn.
Pff en nog eens pff.
Lichtje puntje aan al dit alles, Numobi bevestigde wel dat ze wagen sowieso leveren en dat ik dan tot de keuring in orde is, aan de publieke laadpaal mag laden, al geluk dat 200m van mij vandaan een laadpaal is.
- De meting in 2014 is hoogstwaarschijnlijk niet correct uitgevoerd
- De meting in 2020 heeft de meting niet uitgevoerd en de waarde van 2014 keurder overgenomen (bevestiging van de keurder zwart-wit die deze bevestigd)
- Electricien zegt dat het tussen 500 en 1000 euro zal kosten, 2 opties dus met elk hun eigen uitdagingen.
Het verschil zit in de meters 16mm koperen kabel die getrokken moet worden.
Ondertussen de contactpersoon en de bouwhaar gecontacteerd. Alsook de installateur van de zonnepanelen in het jaar 2020 om deze rechtstreeks te verhalen aan de keurder.
Maandagnamiddag komt electrien langs om ook bij de buren te controleren of de aarding goed zit of niet.
Dan kunnen we als groep deze gaan verhalen bij de bouwheer.
En maandagnamiddag worden de werken utigevoerd door de electricien en dan zal ik weten of het gewerkt heeft.
En dan nog eens een nieuwe keurder laten langskomen (150EUR), begint deze laadpaal installatie (niet persé gericht aan de laapaal) een dure grap te worden.
Vandaag de mijne mogen ophalen. Hoera!
Ik vond het niet meteen terug hier, maar ik had hem nu thuis aan de laadpaal gehangen, keurig meteen 11kW. Nu was ik iets vergeten, ging even terug open doen en het laden stopt.
Is dit instelbaar? Denk dat je dit toch niet altijd wil.
Ik vond het niet meteen terug hier, maar ik had hem nu thuis aan de laadpaal gehangen, keurig meteen 11kW. Nu was ik iets vergeten, ging even terug open doen en het laden stopt.
Proficiat! Welke is het geworden?sevalo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:45:
Als je de auto opent stopt het laadprocess inderdaad omdat je de kabel zou kunnen lostrekken en daarbij een vonk kunnen ontstaan.sevalo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:45:
Oké dat lijkt me wel logisch maar ze hadden hem ook vergrendeld kunnen laten en dat je in de auto moet stoppen/ontgrendelen of iets dergelijks.Engineer Stewie schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 05:14:
[...]
Als je de auto opent stopt het laadprocess inderdaad omdat je de kabel zou kunnen lostrekken en daarbij een vonk kunnen ontstaan.
Voor mij toch logischer
Dan is het op de Volkswagen toch beter geregeld: daar moet je een tweede keer op openen drukken om de kabel te ontgrendelen. 1x doet enkel de deuren van slot...sevalo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 06:49:
[...]
Oké dat lijkt me wel logisch maar ze hadden hem ook vergrendeld kunnen laten en dat je in de auto moet stoppen/ontgrendelen of iets dergelijks.
Voor mij toch logischer
Herstart het laden als je de wagen terug vast doet?
AC: openen van de deuren zorgt voor ontkoppelen kabel. Achterklep alleen openen, zorgt niet voor de ontkoppeling. Dat is soms verwarrend. Zit je in de auto en sluit je af, dan is er ook geen ontkoppeling en gaat laden verder.xjs678qr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:17:
[...]
Dan is het op de Volkswagen toch beter geregeld: daar moet je een tweede keer op openen drukken om de kabel te ontgrendelen. 1x doet enkel de deuren van slot...
Sluit je de auto gaat het laden verder met gebruikte laaddoel.
DC:
Ontkoppelt enkel door handmatig in de menu laden op ontkoppeling te drukken of op de laadpaal of wanneer laaddoel is gehaald. Staat dus los van de sluiting van de deuren. Overigens laaddoel gehaald of ontkoppelen moet je voor verder laden in meeste gevallen fysiek ontkoppelen en opnieuw opstarten.
[ Voor 15% gewijzigd door DjCoke op 05-02-2022 08:35 ]
Nee herstart niet na sluiten, geprobeerdxjs678qr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:17:
[...]
Dan is het op de Volkswagen toch beter geregeld: daar moet je een tweede keer op openen drukken om de kabel te ontgrendelen. 1x doet enkel de deuren van slot...
Aha bedankt! Enige bij AC dat je dan kan doen is uitgesteld laden.. dan kan je wel nog terug naar de auto, voor het laden begonnen is vermoed ikDjCoke schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:32:
[...]
AC: openen van de deuren zorgt voor ontkoppelen kabel. Achterklep alleen openen, zorgt niet voor de ontkoppeling. Dat is soms verwarrend. Zit je in de auto en sluit je af, dan is er ook geen ontkoppeling en gaat laden verder.
Sluit je de auto gaat het laden verder met gebruikte laaddoel.
DC:
Ontkoppelt enkel door handmatig in de menu laden op ontkoppeling te drukken of op de laadpaal of wanneer laaddoel is gehaald. Staat dus los van de sluiting van de deuren. Overigens laaddoel gehaald of ontkoppelen moet je voor verder laden in meeste gevallen fysiek ontkoppelen en opnieuw opstarten.
In principe zou laden na sluiten in AC gewoon verder moeten gaan, maar als je aan een publieke lader zit dan kan de ontkoppeling ervoor zorgen dat je opnieuw moet aanmelden. Meestal niet want bij de meeste is ontkoppeling alleen aan de auto kant en zorgt niet per se voor ontkoppeling aan de laadpaal kant. Wel als je laaddoel haalt, dan stuurt de auto signaal naar paal of als je handmatig ontkoppelt in de menu.
Ik zal vanavond of morgen nog eens proberen. Het was AC laden maar thuisDjCoke schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:19:
In principe zou laden na sluiten in AC gewoon verder moeten gaan, maar als je aan een publieke lader zit dan kan de ontkoppeling ervoor zorgen dat je opnieuw moet aanmelden. Meestal niet want bij de meeste is ontkoppeling alleen aan de auto kant en zorgt niet per se voor ontkoppeling aan de laadpaal kant. Wel als je laaddoel haalt, dan stuurt de auto signaal naar paal of als je handmatig ontkoppelt in de menu.
Dat was niet zo bij de Enyaq die ik gehad heb als vervangwagen, of het moet een setting zijn natuurlijk.xjs678qr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:17:
[...]
Auto open stopte die ook en ging bij sluiten niet verder.
Ah zo. Ik dacht dat je het over de iX3 had 🙃Engineer Stewie schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:58:
[...]
Dat was niet zo bij de Enyaq die ik gehad heb als vervangwagen, of het moet een setting zijn natuurlijk.
Auto open stopte die ook en ging bij sluiten niet verder.
Ik heb nog geen iX3. Mijn Arval teller staat op 394 dagen tot levering. Mijn dealer zegt gelukkig AugustusDjCoke schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:07:
[...]
Ah zo. Ik dacht dat je het over de iX3 had 🙃
2022?Engineer Stewie schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 12:12:
[...]
Ik heb nog geen iX3. Mijn Arval teller staat op 394 dagen tot levering. Mijn dealer zegt gelukkig Augustus.
Ter info, de dealer waar ik gisteren mijn iX3 ophaalde (BE) zei dat ze uitverkocht waren voor dit jaar.
Ja. Besteld 24/12/2021, levering Augustus 2022.
Je kan toch wel screen mirroring activeren?sevalo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 08:29:
Even een laadervaring delen van gisteren.
Eerste keer fast charger (Ionity). Pas en laadprocedure werkte meteen, dus toffe eerste ervaring![]()
58,96 kWh geladen in 36’16” (7 naar 79%)
Ik had meteen van de start 154 kW.
[Afbeelding]
Enige jammere is dat CarPlay geen Netflix / YouTube ondersteund tijdens het wachten
Dat moet ik eens proberen. Dacht dat dit enkel Android was? Was bij de vorige BMW toch zo.franksalkmaar schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:02:
[...]
Je kan toch wel screen mirroring activeren?
En dan nog vraag me af of het kijkbaar is (audio/video ik sync)
Post is al van een tijdje terug. Heb je al verbetering gezien?PDT schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:59:
'Meer energieverbruik tijdens het parkeren' fout. Sinds een paar weken zie ik regelmatig deze foutmelding als ik na het laden in stap. Vervelende is dat hierdoor ook remote voorverwarmen of de voorverwarmingstimer instellen niet werkt.
Zijn er andere iX3 rijders bekend met deze foutmelding? Weet iemand hoe dit te voorkomen is?[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde bij een Zappi lader (op fast).
Auto is 2 dagen helemaal doorgelicht bij de dealer, maar ze kunnen het niet vinden. Ik dacht dat ik het alleen bij voorverwarmen zag, maar deze ochtend ook na een lange nacht laden. Het lijkt erop dat de IX3 het niet fijn vindt om lang verbonden te zijn aan een stekker.... Overigens werkt het voorverwarmen altijd, maar andere functies, zoals de app worden onderbroken. Schoonheidsfoutje van BMW
Verwijderd
Heb dat ook, maar enkel als de wagen echt lang (e.g. 30u+) verbonden is. Mijn laadpaal is ook een Zappi !
Bij mij soms, maar ik zie dan dat de loadbalancing van mijn (Alfen) paal ook werkzaam was (in de myBMW app staat dan eventjes 12A laadbeperking). Als dat gebeurd is heb ik ook die melding de volgende dag.Verwijderd schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:53:
Heb dat ook, maar enkel als de wagen echt lang (e.g. 30u+) verbonden is. Mijn laadpaal is ook een Zappi !
[ Voor 7% gewijzigd door mrdop op 06-02-2022 20:10 ]
Ik heb vanochtend eens naar het metertje gekeken tijdens het starten. Buitentemp. 7 graden. Hij geeft eerst daadwerkelijk “cold” aan, maar gaat al na een seconde of 10 richting het midden.mrdop schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:55:
[...]
Bij mij ook zo, deze beweegt niet.
Welke wel beweegt, is de temperatuuraanduiding van de elektromotor. Deze is alleen zichtbaar in het sportdisplay.
[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde, maar ben wel blij het de tip over de sportdisplay. Die beweegt wel, maar komt voorlopig niet boven de 50 graden uit, terwijl de schaal tot 200 gaat.hedset schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:06:
[...]
Ik heb vanochtend eens naar het metertje gekeken tijdens het starten. Buitentemp. 7 graden. Hij geeft eerst daadwerkelijk “cold” aan, maar gaat al na een seconde of 10 richting het midden.
Als uw batterij 200 graden celcius is, is het toch tijd om te maken dat je uit de auto zijt…Klinkschakel schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:21:
[...]
Ik heb hetzelfde, maar ben wel blij het de tip over de sportdisplay. Die beweegt wel, maar komt voorlopig niet boven de 50 graden uit, terwijl de schaal tot 200 gaat.
Ik was vanochtend bij de dealer omdat automatisch inparkeren na 15 seconden uitviel en alleen camera liet zien. Kreeg een software update en zojuist thuis aan de lader gehangen en opgeladen tot 100% en zie ineens staan 423 km bereik. Misschien toeval maar heb nog nooit dit bereik gezien max 375km en nu 423km. Wat staat er bij jullie na volledig opgeladen wel via 11kw thuislader natuurlijk?
:strip_exif()/f/image/u7uw62ZUqDdGwXFUFca2SzFq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb gemiddeld 330km. Gemiddeld verbruik van 22,1BatW schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:37:
Ik was vanochtend bij de dealer omdat automatisch inparkeren na 15 seconden uitviel en alleen camera liet zien. Kreeg een software update en zojuist thuis aan de lader gehangen en opgeladen tot 100% en zie ineens staan 423 km bereik. Misschien toeval maar heb nog nooit dit bereik gezien max 375km en nu 423km. Wat staat er bij jullie na volledig opgeladen wel via 11kw thuislader natuurlijk?[Afbeelding]
+400 lijkt me veel in winterse omstandigheden
Wat is je gemiddeld verbruik?
Gebruik normaal 22 en begin september 17,8 maar kwam altijd ook rond 330 uit en in september bij het begin 370km. Nog nooit zoveel viel me al op dat na de software update dat ik 50% over had en meer dan 200km. Komende dagen maar eens controleren of het daadwerkelijk haalbaar is of dat hij na paar kilometer rijden weer andere percentages en rijbereik geeft.bvm001 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:42:
[...]
Ik heb gemiddeld 330km. Gemiddeld verbruik van 22,1
+400 lijkt me veel in winterse omstandigheden
Wat is je gemiddeld verbruik?
Engineer Stewie schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:50:
[...]
Als uw batterij 200 graden celcius is, is het toch tijd om te maken dat je uit de auto zijt…
Trouwens de tip van vragen om accustatus aan voicecontrol, dan geeft de auto inderdaad de accu in % aan, waarom dat ook niet op display zetten?
Ik heb ook meestal rond de 270-310km op display vellig opgeladen 100%. Laad trouwens maar tot 85% meeste tijd.
[ Voor 10% gewijzigd door Klinkschakel op 07-02-2022 16:13 ]
Waarschijnlijk factory reset op de adaptieve berekening naar WLTP. Zal wel weer realistisch worden na wat KM gereden te hebben. Mijn verbruik is met winterbanden echt dramatisch. 27 kWh/100 km gemiddeld.BatW schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:37:
Ik was vanochtend bij de dealer omdat automatisch inparkeren na 15 seconden uitviel en alleen camera liet zien. Kreeg een software update en zojuist thuis aan de lader gehangen en opgeladen tot 100% en zie ineens staan 423 km bereik. Misschien toeval maar heb nog nooit dit bereik gezien max 375km en nu 423km. Wat staat er bij jullie na volledig opgeladen wel via 11kw thuislader natuurlijk?[Afbeelding]
Ik heb mijn IX3 sinds juni en had in de zomer tussen de 17 en 18 per 100/km. Range was toen ook 430km. Nu in de winter met winterbanden mag ik blij zijn dat ik de 22 haal. Dit weekend krap 300km gehaald en met 9% over aan de lader.
De geschatte range wordt volgens mij berekent op basis van laatste gemiddelden. Als je dus even wat minder zuinig rijdt en daarna gaat laden zakt de range. (dat zie je ook bij alle reviewers die planken lekker door).
Overigens vind ik het verrassend dat het voorverwarmen van het interieur zonder stekker vrij weinig range kost
De geschatte range wordt volgens mij berekent op basis van laatste gemiddelden. Als je dus even wat minder zuinig rijdt en daarna gaat laden zakt de range. (dat zie je ook bij alle reviewers die planken lekker door).
Overigens vind ik het verrassend dat het voorverwarmen van het interieur zonder stekker vrij weinig range kost
Vandaag de iX3 proefgereden. Poah, wat een auto. We overwegen deze naast de Hyundai Ioniq 5. BMW zit wel op een ander niveau, de prijs natuurlijk ook (€20k duurder).
Bij de pre-facelift iX3 die ik proefreed viel de professional assistent vaak uit. (Dat stuurtje / de lane centering).
Dit gebeurde ook op een gewoon rechtdoor stuk op de snelweg met normale strepen, geen lage zon en geen rare situaties.
Stuurtje is groen, je hoort ploink en stuurtje word oranje (en de 2 indicators op je stuurwiel), daarna gaat hij uit, en twee seconden later weer aan (groen stuurtje).
Iemand bekend met dit probleem? Of is het exemplarisch? Of hield ik het stuur verkeerd vast ofzo?
Ik ben dit systeem al 3 jaar gewend in mijn Kia en weet dat je soms iets moet sturen om je aanwezigheid kenbaar te maken.
Voor de rest wel verliefd geworden op de iX3! De EV6, Model Y, Mach-E, i4 zijn al afgevallen. De Ioniq 5 ga ik nog proefrijden, maar die gaat wel veel goed moeten doen als hij de BMW wil inhalen op het favorieten lijstje ;P
Bij de pre-facelift iX3 die ik proefreed viel de professional assistent vaak uit. (Dat stuurtje / de lane centering).
Dit gebeurde ook op een gewoon rechtdoor stuk op de snelweg met normale strepen, geen lage zon en geen rare situaties.
Stuurtje is groen, je hoort ploink en stuurtje word oranje (en de 2 indicators op je stuurwiel), daarna gaat hij uit, en twee seconden later weer aan (groen stuurtje).
Iemand bekend met dit probleem? Of is het exemplarisch? Of hield ik het stuur verkeerd vast ofzo?
Ik ben dit systeem al 3 jaar gewend in mijn Kia en weet dat je soms iets moet sturen om je aanwezigheid kenbaar te maken.
Voor de rest wel verliefd geworden op de iX3! De EV6, Model Y, Mach-E, i4 zijn al afgevallen. De Ioniq 5 ga ik nog proefrijden, maar die gaat wel veel goed moeten doen als hij de BMW wil inhalen op het favorieten lijstje ;P
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
De Kia EV6 is gewoon een hoop plastic en dat is met de iconiq 5 ook zo. Maar in hun prijsklasse zijn dat geweldig goede auto’s. Nu met de prijsstijging van de EQC zit de iX3 zowat onderaan de luxe EV SUV’s qua prijs en is dat een goed te overwegen auto._eLMo_ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:07:
Vond de iX3 sowieso al mooier dan de EQC en minder log, maar prijstechnisch lag de EQC toen ik moest kiezen beter dan nu..
Maar door het zuinig karakter toch voor de iX3 gekozen.
Zoals je ziet op de 1e foto werkt ook als je niet "6NW Comfort telefoonvoorbereiding met draadloze oplaadmogelijkheid" hebt gekregen door het chiptekort het programmeren van de smartcard / iPhone en starten van de auto. Bij mijn auto werd de functie vervangen door "06NS Comfort telephony w/ enhanced Smartphone".Stefan© schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:21:
[...]
Zijn er nog LCI rijders hier die wel digital key hebben, maar geen draadloos laden? Ik ben benieuwd hoe het programmeren van de smartcard en/of iPhone dan werkt.
Doordat BMW me eerst het draadloos laden had beloofd wilde ik het natuurlijk toch hebben. Ik heb gekozen voor de Apple MagSafe oplader (zie de 2e en 3e foto) en die is zelfs een verbetering, aangezien die met 15W oplaadt, waar de Qi oplader van de BMW je iPhone slechts met 7,5-10W laadt. Je moet dan natuurlijk wel gebruik maken van een Power Delivery bron (de nabijgelegen onboard USB-A poort levert waarschijnlijk onvoldoende vermogen).
:strip_exif()/f/image/xVD5JbLj4Dz6I8Y6HKQzcVE5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qi45iJM5Hne38RGbTrVe32bi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FlMb9GfkoXmB6i42e5mrrfQr.jpg?f=fotoalbum_large)
"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)
En welke software versie rapporteert de auto nu? Als het de November versie is… heb je dan nu ook de battery preheat app? (Ik veronderstel dan dat je en pre-LCI hebt)BatW schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:37:
Ik was vanochtend bij de dealer omdat automatisch inparkeren na 15 seconden uitviel en alleen camera liet zien. Kreeg een software update en zojuist thuis aan de lader gehangen en opgeladen tot 100% en zie ineens staan 423 km bereik. Misschien toeval maar heb nog nooit dit bereik gezien max 375km en nu 423km. Wat staat er bij jullie na volledig opgeladen wel via 11kw thuislader natuurlijk?
Pre-LCI gaan geen preheat app krijgen is bevestigd door BMW.De_Lorre schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:20:
[...]
En welke software versie rapporteert de auto nu? Als het de November versie is… heb je dan nu ook de battery preheat app? (Ik veronderstel dan dat je en pre-LCI hebt)
Lijkt mij niet dat hij 423km gaat halen.
Vaak is het een guess-o-meter. Na x aantal keer rijden, schat hij beter in wat hij moet kunnen redden.
Heb ik met mijn iPace ook. In begin gaf hij 460km (zomer) aan. Na 10 ritjes gaf hij 430km aan bij 100% vol.
Maar als je nu 350km haalt met dit weer (5 graden). Is het hard dikke prima.
Ik haal met mijn 84kWh ook maar 360-370km.
Vaak is het een guess-o-meter. Na x aantal keer rijden, schat hij beter in wat hij moet kunnen redden.
Heb ik met mijn iPace ook. In begin gaf hij 460km (zomer) aan. Na 10 ritjes gaf hij 430km aan bij 100% vol.
Maar als je nu 350km haalt met dit weer (5 graden). Is het hard dikke prima.
Ik haal met mijn 84kWh ook maar 360-370km.
Je kan de iX3 ook niet vergelijken met een EV6 en Mach-E. Het verschil in prijs komt ergens vandaan._eLMo_ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:07:
Ik twijfelde zelf tussen een Jag iPace, iX3, E-tron Sportsback en EQC.
Keuze op iPace gevallen omdat er toevallig 1 was in de kleur die ik wilde en een demo auto was met heel weinig km. Daarnaast vond ik die stukken beter rijden dan alle overige SUVs.
Nadeel is dat er weinig service en kennis van de auto is. Jaguar doet zelf geen moeite om de auto beter te maken. Toch pijnlijk als je een auto koopt voor de langere termijn.
Heb de indruk dat mijn adaptieve cruise control niet de verkeersborden van 30km/u herkent. Bovendien in centrum van gemeente waar zone 30 is, blijf ik dapper doorrijden met 50... Iemand idee waarom of gelijksoortige ervaring
Bij mijn vorige Audi A4 ging dit vlot, kan mij niet inbeelden dat dit niet bij BMW zou werken...
Bij mijn vorige Audi A4 ging dit vlot, kan mij niet inbeelden dat dit niet bij BMW zou werken...
Gewoon een paar keer knijpen in het stuur tijdens het rijden. Of 180 rijden dan hou je hem vanzelf wat steviger vast_eLMo_ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:07:
Vandaag de iX3 proefgereden. Poah, wat een auto. We overwegen deze naast de Hyundai Ioniq 5. BMW zit wel op een ander niveau, de prijs natuurlijk ook (€20k duurder).
Was de weg nat?_eLMo_ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:07:
Heb dit af en toe in de 3 als de weg nat is of als er wat water in de vrachtwagen spoorvorming blijft liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 07-02-2022 21:42 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb ook proefgereden met de EQC en vanewege verbruik maar met name geen one-pedal driving toch voor de iX3 gekozen. Luxe-gevoel van de EQC is trouwens merkbaar beter dan van de iX3 vind ik.kx22 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:32:
[...]
Je kan de iX3 ook niet vergelijken met een EV6 en Mach-E. Het verschil in prijs komt ergens vandaan.
Ik twijfelde zelf tussen een Jag iPace, iX3, E-tron Sportsback en EQC.
Keuze op iPace gevallen omdat er toevallig 1 was in de kleur die ik wilde en een demo auto was met heel weinig km. Daarnaast vond ik die stukken beter rijden dan alle overige SUVs.
Nadeel is dat er weinig service en kennis van de auto is. Jaguar doet zelf geen moeite om de auto beter te maken. Toch pijnlijk als je een auto koopt voor de langere termijn.
Nope, droog wegdek. Er was echt geen reden waarom hij af zou slaan.YakuzA schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:41:
[...]
Was de weg nat?
Heb dit af en toe in de 3 als de weg nat is of als er wat water in de vrachtwagen spoorvorming blijft liggen.
Heeft de iX3 ook al een capacitief stuur, dat hij je aanraking voelt (zoals de i4 met iDrive 8?). Of moet je nog een beetje kracht zetten zoals in mijn Kia?
Raar idd, op droog niet gezien, Neem aan dat je iig het stuur op het leer aanraakte?_eLMo_ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:54:
[...]
Nope, droog wegdek. Er was echt geen reden waarom hij af zou slaan.
Heeft de iX3 ook al een capacitief stuur, dat hij je aanraking voelt (zoals de i4 met iDrive 8?). Of moet je nog een beetje kracht zetten zoals in mijn Kia?
In de 3 is het iig alleen aanraken.
1 vinger zonder kracht is al genoeg.
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 07-02-2022 22:00 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is normaal: die 30 is voor de andere wagens, niet voor jou want je rijdt in een BMW 🤪mnuyens schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:58:
Heb de indruk dat mijn adaptieve cruise control niet de verkeersborden van 30km/u herkent. Bovendien in centrum van gemeente waar zone 30 is, blijf ik dapper doorrijden met 50... Iemand idee waarom of gelijksoortige ervaring![]()
Alle gekheid op een stokje, met die verplichte ISA vanaf juli gaat dat een ramp worden: hoe vaak dat de aangeduide snelheid in m'n (nu nog) 4 mis is... Het feit dat er in België niet echt consequente regels zijn (elke gemeente doet maar wat) en maar halfslachtige signalisatie, maakt het voor die systemen wel erg moeilijk. In Duitsland werkt dat vele correcter...
Heb ik niet aan de hand. Dit weekend 140 km snelweg en licht aanraken is voldoende hier._eLMo_ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:07:
Hoewel de stopbord- en verkeerslichtherkenning niet geactiveerd stond (om de vele meldingen uit te schakelen én omdat het in België toch niet werkt), kreeg ik afgelopen weekend verschillende waarschuwingen van rode lichten en stopborden... Een glitch in de software? Of is het perfect mogelijk met een omweg?
Stopborden en voorrang is gewoon een optie in de veiligheidsassistent. Die heb ik ook al gezien met de rode waarschuwingen.kingachille schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:37:
Hoewel de stopbord- en verkeerslichtherkenning niet geactiveerd stond (om de vele meldingen uit te schakelen én omdat het in België toch niet werkt), kreeg ik afgelopen weekend verschillende waarschuwingen van rode lichten en stopborden... Een glitch in de software? Of is het perfect mogelijk met een omweg?
Geen idee of die de verkeersborden herkent of dat dit op gps data werkt. Zelfde met de snelheid tijdens land assist
Dit gebeurd bij mij ook regelmatig (pre-LCI), vooral bij het rijden onder bruggen of matrixborden langs. De auto pakt dit vaak wel weer snel op, maar is even wennen. Ik denk dat de camera bovenop de schaduwen ziet en daardoor de lijnen heel kort verliest_eLMo_ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:07:
Dat is voor nieuwe homologaties. Niet voor de iX3.xjs678qr schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:17:
[...]
Dat is normaal: die 30 is voor de andere wagens, niet voor jou want je rijdt in een BMW 🤪
Alle gekheid op een stokje, met die verplichte ISA vanaf juli gaat dat een ramp worden: hoe vaak dat de aangeduide snelheid in m'n (nu nog) 4 mis is... Het feit dat er in België niet echt consequente regels zijn (elke gemeente doet maar wat) en maar halfslachtige signalisatie, maakt het voor die systemen wel erg moeilijk. In Duitsland werkt dat vele correcter...
Dus we zijn nog even gespaard van die onzin.
Ik heb dit ook af en toe maar merk dat ik dan stuur niet echt vast heb maar meer tussen duim en wijsvinger met mijn linkerhand. Hij signaleert dan dat je stuur niet vast heb. Na oranje komt rood en pak je stuur dan nog niet vast dan remt de auto zelf af tot stilstand. Denk dat stuur niet ziet/voelt dat je hem vast heb._eLMo_ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:07:
Net even via de BMW app het BMW Cardata gegevens archief opgevraagd en deze is zeer uitgebreid want je ziet zelfs staan wat neven gebruik is van andere componenten (0,75kW) en zie dat gebruik staat op 17,8kW vandaag en heb nu staan 147 km en 36% lading. Ter info de auto staat ook nog op 20 inch winterbanden en ben vanaf Utrecht naar Weert gereden met gemiddeld 110 km, Dealer heeft nog niet aangegeven wat ze nu hebben gedaan qua software update dus wacht ik nog op hun reactie.Elrolo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:34:
Ik heb mijn IX3 sinds juni en had in de zomer tussen de 17 en 18 per 100/km. Range was toen ook 430km. Nu in de winter met winterbanden mag ik blij zijn dat ik de 22 haal. Dit weekend krap 300km gehaald en met 9% over aan de lader.
[ Voor 5% gewijzigd door BatW op 08-02-2022 14:20 ]
Ik heb al een paar keer met de aanhanger gereden, helaas werken dan enkele functies als b.v. lane assist niet meer. Ik zit eraan te denken om een bagagekoffer te nemen voor achterop de trekhaak.
Iemand hier al ervaring met het rijden met een dergelijke koffer of fietsenrek? Is er een manier om alsnog wel gebruik te kunnen maken van lane assistance / andere functionaliteiten die uitgeschakeld worden in de aanhanger modus? Lijkt erop dat je dit niet kan overrulen, wat wel jammer is op een verre vakantie rit naar Oostenrijk.
Iemand hier al ervaring met het rijden met een dergelijke koffer of fietsenrek? Is er een manier om alsnog wel gebruik te kunnen maken van lane assistance / andere functionaliteiten die uitgeschakeld worden in de aanhanger modus? Lijkt erop dat je dit niet kan overrulen, wat wel jammer is op een verre vakantie rit naar Oostenrijk.
Zelf nog steeds met smart te wachten op week 18, tot die tijd lees ik graag mee en vermaak ik mij met reviews en filmpjes. Voor de overigen die nog aan het wachten zijn, Intelligent Car Leasing heeft de meest uitvoerige test die ik tot nu toe gevonden heb online gezet, ruim 5 kwartier aan BMW iX3 :-), staat sinds 2 weken op online; YouTube: BMW iX3: A winner Made in China
Waar zie je dat?BatW schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:05:
[...]
Net even via de BMW app het BMW Cardata gegevens archief opgevraagd...
Ik heb gereden met een koffer en dat is erg fijn maar als je de kabel erin steekt voor de lampen dan denkt de auto dat je een aanhanger hebt en staan de functies dus ook uit. Ik kies ervoor om die lampen niet te gebruiken omdat de lampen van de ix3 bovenuit steken.jeeedeee schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:46:
Ik heb al een paar keer met de aanhanger gereden, helaas werken dan enkele functies als b.v. lane assist niet meer. Ik zit eraan te denken om een bagagekoffer te nemen voor achterop de trekhaak.
Ik kon toen geen dakkoffer krijgen maar dat is in dit verband stukje fijner! Maar verbruik is hoger dan met trekhaakkoffer.
[ Voor 6% gewijzigd door DjCoke op 08-02-2022 16:45 ]
Ik had hem inderdaad met handen op schoot met 2 handen losjes vast. Bij mijn Kia was dit ruim voldoende. Ik verwacht dat dit het niet was echter, want in filmpjes zie je dan het stuurtje oranje worden met 2 handjes, en dan rood.BatW schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:52:
[...]
Ik heb dit ook af en toe maar merk dat ik dan stuur niet echt vast heb maar meer tussen duim en wijsvinger met mijn linkerhand. Hij signaleert dan dat je stuur niet vast heb. Na oranje komt rood en pak je stuur dan nog niet vast dan remt de auto zelf af tot stilstand. Denk dat stuur niet ziet/voelt dat je hem vast heb.
Dat was niet het geval bij mijn proefrit, hij ging van groen naar oranje, en na 1 seconde oranje knalde hij gelijk uit, en 1 seconde daarna weer groen. Tevens nooit handjes zichtbaar.
Maar klinkt als probleem met die demo auto dan.
[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 08-02-2022 17:33 ]
Zijn er mensen die begin sept 2021 besteld hebben, al hun wagen in ontvangst genomen hebben?
Begin september besteld, In november was de productie en zou als ik het goed heb berekend in België zijn van 26/01. Dus nu afwachten tot het bij de dealer komt en klaar gemaakt wordt om geleverd te worden.
Op Facebook post iemand het volgende : "Mijn ix3 is aangekomen in Duitsland! Maar blijkbaar moet de touchscreen daar nog geïnstalleerd worden!! En door het chiptekort kunnen ze niet exact zeggen wanneer dit zal gebeuren…😩"
Scary news, ik ga morgen eens de dealer contacteren voor een update omtrent de levering, er is ten slotte genoeg geld betaald voor die wagen...
Scary news, ik ga morgen eens de dealer contacteren voor een update omtrent de levering, er is ten slotte genoeg geld betaald voor die wagen...
Thanks goed om te weten dat het fijn rijd! En jammer dat BMW niet doorheeft of het een aanhanger of rek is... Of het niet bevestigen van de verlichting nou helemaal legaal is vraag ik me af.. Zeker in Duitsland. Welke koffer had je, zit zelf te kijken naar een een MFT (die wat lager is), Towbox v1 met rek of Thule backspace.DjCoke schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:44:
[...]
Ik heb gereden met een koffer en dat is erg fijn maar als je de kabel erin steekt voor de lampen dan denkt de auto dat je een aanhanger hebt en staan de functies dus ook uit. Ik kies ervoor om die lampen niet te gebruiken omdat de lampen van de ix3 bovenuit steken.
Ik kon toen geen dakkoffer krijgen maar dat is in dit verband stukje fijner! Maar verbruik is hoger dan met trekhaakkoffer.
Mijn productie was in oktober, 2 weken geleden bij dealer, nog laten coaten en vorige week opgehaald.ChemicalEng schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:52:
Zijn er mensen die begin sept 2021 besteld hebben, al hun wagen in ontvangst genomen hebben?
Ik geloof de towbox, maar weet niet welke versie dacht v1 idd of v2, met kleppen die zijwaarts opengaan en je kan met een rail uitschuiven, zodat je achterklep gewoon open gaat.jeeedeee schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:38:
[...]
Thanks goed om te weten dat het fijn rijd! En jammer dat BMW niet doorheeft of het een aanhanger of rek is... Of het niet bevestigen van de verlichting nou helemaal legaal is vraag ik me af.. Zeker in Duitsland. Welke koffer had je, zit zelf te kijken naar een een MFT (die wat lager is), Towbox v1 met rek of Thule backspace.
Of het legaal is. Dat weet ik niet. Technisch zal het wel gezien worden als aanhanger (denk ik) want ook fietsendragers hebben lampen geloof ik. Ik weet ook niet welke pin ervoor zorgt dat de BMW in aanhanger modus valt.
Ik zou, als je toch moet shoppen voor een koffer, voor een dakkoffer gaan, dan heb je dit probleem idd niet.
Ook maar eens gedownloadBatW schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:05:
[...]
Net even via de BMW app het BMW Cardata gegevens archief opgevraagd en deze is zeer uitgebreid want je ziet zelfs staan wat neven gebruik is van andere componenten (0,75kW) en zie dat gebruik staat op 17,8kW vandaag en heb nu staan 147 km en 36% lading. Ter info de auto staat ook nog op 20 inch winterbanden en ben vanaf Utrecht naar Weert gereden met gemiddeld 110 km, Dealer heeft nog niet aangegeven wat ze nu hebben gedaan qua software update dus wacht ik nog op hun reactie.
Laadverlies is best fors, of lees ik dat verkeerd: 52/46 = 13% verlies.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| { "displayedSoc": 100, "displayedStartSoc": 37, "timeZone": "Europe/Amsterdam", "startTime": 1640514236, "endTime": 1640544585, "totalChargingDurationSec": 28455, "calculatedEnergyChargedKwh": 52.19346733333333, "energyChargedKwh": 45.92, "isPreconditioningActivated": true, "chargingLocation": { } } |
Best benieuwd naar de reden. Die van mij zou in principe in juni moeten toekomen. Als dit augustus (lees: na de zomervakantie) zou blijken kies ik liever een model Y (die volgende maand al beschikbaar is).hedwigvb schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:29:
Op Facebook post iemand het volgende : "Mijn ix3 is aangekomen in Duitsland! Maar blijkbaar moet de touchscreen daar nog geïnstalleerd worden!! En door het chiptekort kunnen ze niet exact zeggen wanneer dit zal gebeuren…😩"
Probleem is dat ze u dat niet gaan zeggen op dit moment. Dus als je dan nog moet switchen.mabuntu schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:10:
[...]
Best benieuwd naar de reden. Die van mij zou in principe in juni moeten toekomen. Als dit augustus (lees: na de zomervakantie) zou blijken kies ik liever een model Y (die volgende maand al beschikbaar is).
Benieuwd hoeveel wagens er dan zonder touchdisplay zitten. Op andere wagens (X5, X7,…) laten ze het gewoon achterwegen. Daar ze dat niet doen op de iX3 zal dat wss wel een tijdelijk probleem zijn.
Naar de grote van de wagen komt BMW ix3 (pre-LCI) opnieuw goed uit de test door de mensen van CarWow.
De Kia en Skoda op 1 en 2, maar toch zou ik de BMW ix3 verkiezen boven die andere 2/5.
Dit zijn btw allemaal autosnelweg kilometers in UK, ik denk tussen 90 - 110 km/h
De Kia en Skoda op 1 en 2, maar toch zou ik de BMW ix3 verkiezen boven die andere 2/5.
Dit zijn btw allemaal autosnelweg kilometers in UK, ik denk tussen 90 - 110 km/h
:strip_exif()/f/image/7ImDvus0SpHfwqj8C71t3eXV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door oGoG op 09-02-2022 16:24 ]
File die ik kreeg was een JSON formatZ___Z schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:03:
[...]
Ook maar eens gedownload
Laadverlies is best fors, of lees ik dat verkeerd: 52/46 = 13% verlies.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 { "displayedSoc": 100, "displayedStartSoc": 37, "timeZone": "Europe/Amsterdam", "startTime": 1640514236, "endTime": 1640544585, "totalChargingDurationSec": 28455, "calculatedEnergyChargedKwh": 52.19346733333333, "energyChargedKwh": 45.92, "isPreconditioningActivated": true, "chargingLocation": { } }

calculatedEnergyChargedKwh":39.063702000000006,"energyChargedKwh":36.84,"isPreconditioningActivated":false totalChargingDurationSec":13580
Ik zie 5% verschil. Wel frapant dat er staat" isPreconditioningActivated":false" ik heb een pre-LCI versie en jij denk ik een LCI versie.
Als ik snel naar je overzicht kijk dan heb je in 7,9 uur 52,19 Kwh binnen gehaald dus denk ongeveer 6,6 kW per uur. Die van mij 3,77 uur en 39kW dat is ongeveer 10,5 kW per uur. Neem aan dat je andere laadpaal heb staan.
[ Voor 11% gewijzigd door BatW op 09-02-2022 16:51 ]
Zou leuk zijn als je dit continue kon opvragen via een API en dan in een rapportje / dashboard zien ergens.BatW schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:05:
[...]
Net even via de BMW app het BMW Cardata gegevens archief opgevraagd en deze is zeer uitgebreid want je ziet zelfs staan wat neven gebruik is van andere componenten (0,75kW) en zie dat gebruik staat op 17,8kW vandaag en heb nu staan 147 km en 36% lading. Ter info de auto staat ook nog op 20 inch winterbanden en ben vanaf Utrecht naar Weert gereden met gemiddeld 110 km, Dealer heeft nog niet aangegeven wat ze nu hebben gedaan qua software update dus wacht ik nog op hun reactie.
Of is dit wel mogelijk?
Nee mijne is ook pre-LCI. Preconditioning is het interieur, niet de accu.BatW schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:44:
[...]
File die ik kreeg was een JSON format![]()
![]()
geen idee hoe ik dit leesbaar moet krijgen maar dit kon ik eruit halen:
calculatedEnergyChargedKwh":39.063702000000006,"energyChargedKwh":36.84,"isPreconditioningActivated":false
Ik zie 5% verschil. Wel frapant dat er staat" isPreconditioningActivated":false" ik heb een pre-LCI versie en jij denk ik een LCI versie
Notepad++ met json plugin, of willekeurige json viewer.
Thanks weer wat opgestoken.Z___Z schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:48:
[...]
Nee mijne is ook pre-LCI. Preconditioning is het interieur, niet de accu.
Notepad++ met json plugin, of willekeurige json viewer.
Als je het maandelijks zou opvragen dan heb je een compleet overzicht.sevalo schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:47:
[...]
Zou leuk zijn als je dit continue kon opvragen via een API en dan in een rapportje / dashboard zien ergens.
Of is dit wel mogelijk?
Wel een mooie oplossing, maar je deelt wel je laadlocaties (inclusief je thuis locatie) met deze app ontwikkelaar. Is wel iets om over na te denken.Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:07:
Je kan het ook 'leesbaar' verkrijgen via de app "Eevee", inclusief laad efficientie en kosten e.d.
Deze app is authorized om de ruwe data uit te lezen vanuit BMW (die json file dus).
Voorbeeld:
[Afbeelding]