Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 10:50
kingachille schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:14:
[...]

Net mijn wagen gaan afhalen :o _/-\o_ Wat. Een. Klassebak! <3
De dealer bevestigde dat, eenmaal het wordt toegestaan in België, het een simpele software update zal zijn om deze systemen te activeren. Waarschijnlijk zelfs aankoop/activatie via de app.
Maar enkel voor de LCI én Assistant Pack Pro (360° camera is nl. nodig).
Eens kijken hoe we politiek wat druk kunnen zetten dan.. al gok ik dat ze wel met andere zaken bezig zijn op dit moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:35
boskantman schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Eens kijken hoe we politiek wat druk kunnen zetten dan.. al gok ik dat ze wel met andere zaken bezig zijn op dit moment..
Als vlaming betwijfel ik dat toch, maar dat zou ons te ver leiden.

@kingachille Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabuntu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-05 19:25
kingachille schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:14:
[...]

Net mijn wagen gaan afhalen :o _/-\o_ Wat. Een. Klassebak! <3
De dealer bevestigde dat, eenmaal het wordt toegestaan in België, het een simpele software update zal zijn om deze systemen te activeren. Waarschijnlijk zelfs aankoop/activatie via de app.
Maar enkel voor de LCI én Assistant Pack Pro (360° camera is nl. nodig).
Benieuwd naar de foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:36
boskantman schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:43:
Ik geloof dat de ideale temperatuur voor de batterij ergens tussen de 25 en 40 graden ligt.
Dus de tijd die je nodig hebt om van de temperatuur die je nu hebt tot aan die temperatuur te komen.
Als ik mij niet vergis neemt die verwarming ongeveer 1 Kwh om te verwarmen.

Mijn wiskunde zit echt te ver om te gaan rekenen, maar in principe zou je op die manier kunnen afleiden wat de tijd is die dan nodig hebt om van 10 graden naar bv 30 graden te geraken met een 1 Kwh energie die je er insteekt.

Ik las wel dat je het laadpunt op je gps instelt als je vertrekt dat hij dan automatisch op het juiste tijdstip gaat pre-heaten en dat je het dan niet handmatig hoeft te doen.
Dus bij temperaturen tussen 0-10 graden kan je dit best al 15-30 minuten op voorhand activeren ;)
Bedankt voor de info, dan testen we dat volgende week opnieuw!

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Engineer Stewie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:49:
Maar komt dat antwoord echt van BMW of is het een antwoord van de dealer.
Als de pre-conditioning werkt tijdens navigeren naar een snellader is er niets wat belet om een toggle te implementeren die dat ook kan.
Voor zover ik weet is dit uitgezocht door de betreffende Product Genius, en mij lijkt dat hij bij missende interne informatie terugkoppelt met BMW zelf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 19:54
ThisIsDelusion schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Voor zover ik weet is dit uitgezocht door de betreffende Product Genius, en mij lijkt dat hij bij missende interne informatie terugkoppelt met BMW zelf
Ik heb vandaag heel concreet aan mijn BMW dealer gevraagd wanneer de accu-voorverwarming functie voor mijn pre-LCI beschikbaar komt.

Ik ben er nog niet gerust op, het is denk ik wel goed als zoveel mogelijk pre-LCI rijders de druk op de dealers opvoeren.

Dat is het minste wat we kunnen doen om deze functie (hopelijk) alsnog te kunnen krijgen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 00:32
Heeft iemand de gouden tip om mijn sleutel weer gekoppeld te krijg aan profiel?

Al geprobeerd:
- reset multimedia
-profiel verwijderd en weer toegevoegd
- beide sleutels geprobeerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLnbRb5on-RKAvaoA8-82auRcBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9gzg1m2Fd0dyLoHA8e99PjW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door DEvRV op 21-01-2022 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 20:28
DEvRV schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:52:

Al geprobeerd:
- reset multimedia

[Afbeelding]
ik heb ongeveer hetzelfde issue waarbij het profiel niet aan de sleutel gelinkt blijft.
alles ingesteld, en gekoppeld aan de sleutel.

volgende keer ik de auto gebruik herkent hij de sleutel niet en wordt je "aangemeld" als gast.
er mag wel maar 1 sleutel in de auto zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• x2408
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-03 20:24
mrdop schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Ik heb vandaag heel concreet aan mijn BMW dealer gevraagd wanneer de accu-voorverwarming functie voor mijn pre-LCI beschikbaar komt.

Ik ben er nog niet gerust op, het is denk ik wel goed als zoveel mogelijk pre-LCI rijders de druk op de dealers opvoeren.

Dat is het minste wat we kunnen doen om deze functie (hopelijk) alsnog te kunnen krijgen….
Dit is een hele kwalijke zaak als blijkt dat de pre-LCI inderdaad niet kan worden voorzien van accu voorverwarming. Wellicht dat we hier ook collectief een klacht voor in kunnen dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Principia2000
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-04-2022
DEvRV schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:52:

Al geprobeerd:
- reset multimedia

[Afbeelding]
Moet je niet met beide sleutels terzelfdertijd in de auto zitten om je profiel terug in te stellen ? Of bedoel je dat met "beide sleutels geprobeerd" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 00:32
Principia2000 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Moet je niet met beide sleutels terzelfdertijd in de auto zitten om je profiel terug in te stellen ? Of bedoel je dat met "beide sleutels geprobeerd" ?
Bedoelde ik niet, maar wel ook gedaan ..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• piripi
Hierbij ook een kiekje van mijn iX3.
Sophistograu shadow pack

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9M9PWTDx/IMG-6458.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door piripi op 21-01-2022 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksalkmaar
  • Laatst online: 19-06-2023
heel mooi! nog meer fotos?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BMW-driver
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-11-2024
Na problemen met de batterij heeft mijn ix3 meer dan 3 maanden bij de dealer gestaan voordat deze uitgeleverd kon worden, hierdoor heb ik deze maand pas mijn “oud” model ontvangen. Bovenop de teleurstelling van nieuwe modellen uitgeleverd zien worden sinds december en nu info over het niet beschikbaar zijn van de pre heating op de batterij van de pre lci is dit niet de ervaring die ik verwacht had bij mijn eerste BMW. Dit had ik niet verwacht bij de aankoop van een wagen met deze prijs en voor een premium merk als BMW.☹️☹️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 9-3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-10-2024

9-3

LCI hier. Dealer geeft aan dat vanaf de LCI de
220V Noodlader optioneel (lees euro’s) wordt geleverd. Dat is vreemd gezien de berichten hier, maar vooral omdat het als standaard in de actuele brochure op de BMW website staat.
En aankomende buitenland trip wil ik ‘m graag achter de hand hebben…
Ik heb nu BMW NL aangeschreven. Als je iets aanbiedt moet je het ook leveren. I’ll keep us posted!
sfm schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:22:
Vraagje aan de Nederlandse tweakers die onlangs al hun iX3 LCI in ontvangst hebben mogen nemen; welke laadkabels/voorzieningen worden er wel en niet meegeleverd? Hoor en lees daar wisselende geluiden over dus ben wel benieuwd wat er nu standaard bij zit….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
9-3 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 01:46:
220V Noodlader optioneel (lees euro’s) wordt geleverd. Dat is vreemd gezien de berichten hier, maar vooral omdat het als standaard in de actuele brochure op de BMW website staat.
Ik heb nu BMW NL aangeschreven. Als je iets aanbiedt moet je het ook leveren. I’ll keep us posted!

[...]
In België staat dat gewoon op de bestelbon erbij. Granny lader en kabel type 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:51

Stefan©

Toet toet

9-3 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 01:46:

[...]
Ja dat bericht kreeg ik ook bij het ophalen. Ik heb de koopovereenkomst er ter plekke bij gepakt waar die gewoon op staat. Vooralsnog ga ik er vanuit dat ik deze nageleverd krijg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matho
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CKocmmZKhbEumLlT2omm8YL1wU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qR7N59JbOCxpRiTfcUZppuGH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjdwZxWO4mHyzFV1JrmNu3IXJDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9g14w58fGFNDIlSVN5bo4GoF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cBInZJ4FNJK2wCPRUZhrKrD6r7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LeWBNsUzvu0JTKJPC5H0BlMs.jpg?f=fotoalbum_large

Net bij de dealer mijn renting contract gaan tekenen en dit pareltje stond in de showroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:56
Matho schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:21:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Net bij de dealer mijn renting contract gaan tekenen en dit pareltje stond in de showroom
Is dat Cashmir Zilver? Zie je niet veel.
Onze X1 is in die kleur, mooi hoor als iX3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is volgens mij bij Beliën in Pelt :-) 'bijna achter de hoek'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 11:30

sfm

Stefan© schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:27:
[...]

Ja dat bericht kreeg ik ook bij het ophalen. Ik heb de koopovereenkomst er ter plekke bij gepakt waar die gewoon op staat. Vooralsnog ga ik er vanuit dat ik deze nageleverd krijg.
Vreemd, ik heb het gisteren nog expliciet aan de verkoper gevraagd en hij gaf aan dat deze er wel bij zou zitten. Komende vrijdag haal ik mijn auto op, ik zal dan nog even laten weten of ik hem inderdaad geleverd heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matho
  • Laatst online: 10:09
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Dat is volgens mij bij Beliën in Pelt :-) 'bijna achter de hoek'
Patrick Smets in Lier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikDr
  • Laatst online: 26-04-2023
Denk ook sterk aan een iX3 maar heb een vraag betreffende prijsverschil B vs NL.

Standaard kosten wagen in NL veel meer dan in B.

De gewone X3 sDrive 18d B 49150 vs NL 66744

De iX3 inspiring B 71000 vs NL 69333

Dus verschil in NL tussen de X3 en iX3 bedraagt slechts 2600 euro
Verschil in B voor de EV versie bedraagt 21850 euro

Verschil is dus extreem, iemand die daar een verkalring voor heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de NL configurator een probleempje heeft. Die prijzen kloppen niet, anders zou de X3 30e dezelfde prijs hebben als de 18d. Misschien zo geprijsd omdat die modellen niet meer leverbaar zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikDr
In Duisland ook zo,

ik ieder geval in NL is een iX3 goedkoper dan in B en een niet EV bmw X3 of BMW 520, etc is altijd veel veel goedkoper in B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
ErikDr schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:47:
Denk ook sterk aan een iX3 maar heb een vraag betreffende prijsverschil B vs NL.

In NL zit op autos een aanschafbasting (BPM) afhankelijk van de co2 uitstoot. 100% EV voertuigen zijn hiervan vrijgesteld. Dat kan duizenden euros’s in NL schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
  • Laatst online: 20-07 22:52
Precies zoals hierboven aangegeven. De BPM (Belasting van Personenauto's en Motorrijwielen) wordt vastgesteld aan de hand van de CO2-uitstoot per gr/km. Hoe meer je uitstoot des te meer je aan BPM betaald. Er wordt geen BTW geheven over BPM maar het maakt het bezit van auto's een duur grapje in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
ErikDr schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:47:

Een EV heeft in NL geen BPM (luxe belasting) dus daarom is een EV relatief goedkoop in NL tov buitenland of ICE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansen1999
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 18:15
Kijk ook goed naar de opties soms kunnen hier ook verschillen in zitten. Ik heb mijn ix3 in Duitsland gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Vandaag reed ik toevallig langs een BMW dealer en het was opendeurdag.
Heb eindelijk de iX3 eens kunnen zien in de config dat ik besteld heb (sophistaugrau impressive), valt helemaal niet tegen.
Blij dat ik dat kashmir silver niet besteld heb want die stond er ook, zelfs een inspiring carbon black.

Levering bij bestelling nu zou Oktober zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikDr
Levertermijnen zijn blijkbaar inderdaad erg lang.

Enerzijds zullen problemen in de supply chain zoals met de chips en zo daar wel voor iets tussen zitten.

Anderzijds zijn er in jaren nooit zo weinig nieuwe auto's verkocht waardoor ik die lange termijnen toch wat raar vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
ErikDr schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:41:
Levertermijnen zijn blijkbaar inderdaad erg lang.

Enerzijds zullen problemen in de supply chain zoals met de chips en zo daar wel voor iets tussen zitten.

Anderzijds zijn er in jaren nooit zo weinig nieuwe auto's verkocht waardoor ik die lange termijnen toch wat raar vind
BMW is voor het eerst in zijn bestaan in een land het best verkochte merk. Dat land is... Belgie en mede dankzij de elektrificate van het lease wagenpark is de best verkochte EV leasebak de iX3... De i4 deed het ook goed door de dubbele kortingscijfers die BMW fleet hanteerde.

Vanaf 1/1/2022 heeft BMW de fleet korting aangepast en dus hebben veel bedrijven in December nog snel zoveel mogelijk wagens besteld, mijn iX3 was eerder bij de garage besteld dan dat de bestelbon binnen was bij de leasemaatschappij. Dat hebben ze naderhand gekoppeld.
Half December stond de levertijd op Juni, eind December was dat Augustus, eerste week Januari September en nu dus Oktober. Het kan zijn dat de levertijden in Nederland wat korter zijn.

Heb het stijgen van de levertijden live kunnen volgen, we zitten al aan ruim 40+ bestellingen van de iX3 sinds mid December. Bij een groot bedrijf waar een maat van me werkt exact hetzelfde, al gaat het daar meer om de i4, dat bedrijf heeft wat jonger personeel :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
Het komt dichterbij, nu nog zeker een maand wachten en ik ben een iX3 eigenaar.
Momenteel lost de boot aan de haven van Bristol (UK), volgende stop Zeebrugge op 26/01.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehuTlzDtZzV_UhZBmdIaJknDh3o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JojojIY3anM6uFKYegEn4Ffg.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
Engineer Stewie schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:02:
[...]

BMW is voor het eerst in zijn bestaan in een land het best verkochte merk. Dat land is... Belgie en mede dankzij de elektrificate van het lease wagenpark is de best verkochte EV leasebak de iX3... De i4 deed het ook goed door de dubbele kortingscijfers die BMW fleet hanteerde.

Vanaf 1/1/2022 heeft BMW de fleet korting aangepast en dus hebben veel bedrijven in December nog snel zoveel mogelijk wagens besteld, mijn iX3 was eerder bij de garage besteld dan dat de bestelbon binnen was bij de leasemaatschappij. Dat hebben ze naderhand gekoppeld.
Half December stond de levertijd op Juni, eind December was dat Augustus, eerste week Januari September en nu dus Oktober. Het kan zijn dat de levertijden in Nederland wat korter zijn.
...
Klopt ik heb op 20 januari besteld en kreeg als uiterste leverdatum 20 oktober mee. 9 maand wachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 22:17
Hoeveel verbruikt dat voorverwarmen eigenlijk van je batterij als je niet aan de laadpaal hangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 14:41
1% ofwel zo 2 a 3 km bij 10 a 15 min. voorverwarmen op 19 graden (pre-LCI, dus geen stuurverwarming)

[ Voor 32% gewijzigd door Knutselwout op 25-01-2022 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik zit nu op 93% en zal hem instellen dat hij morgenvroeg voorverwarmd vertrekt. Ik laat je de stand weten ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voorverwamen van het interieur is minder dan 2% verbruik bij -1° bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
kingachille schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:18:
Ik zit nu op 93% en zal hem instellen dat hij morgenvroeg voorverwarmd vertrekt. Ik laat je de stand weten ;-)
Vanmorgen opnieuw vertrokken op 93%, maar met 8km minder op de teller. Dus dat valt goed mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
kingachille schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:43:
[...]

Vanmorgen opnieuw vertrokken op 93%, maar met 8km minder op de teller. Dus dat valt goed mee :)
Verwarm je dan het interieur of de batterij? Of beide?

Waarom zou je als je gewoon moet rijden de batterij opwarmen? DIe kan koud wss niet vol vermogen leveren, maar toch genoeg om te rijden. Of ben ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Lorre
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
Engineer Stewie schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Waarom zou je als je gewoon moet rijden de batterij opwarmen? DIe kan koud wss niet vol vermogen leveren, maar toch genoeg om te rijden. Of ben ik mis?
Enkel interieur, afhankelijk van settings eventueel stuur.

Batterij warmt vanzelf op als je begint te rijden denk ik. Nog niks gemerkt van beperkt vermogen, maar ik vertrek dan ook niet ‘met gierende banden’ én het is hier nog niet écht koud geweest hé.

Misschien iemand met een ODB analyser die dit zou kunnen uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Engineer Stewie schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Neen, is enkel interieur. Heel handig om niet te moeten krabben én sluit de nood aan een verwarmd stuur uit ;-)

Batterij voorverwarmen (pre-conditioning) is enkel voor het snelladen aan de maximale capaciteit te kunnen opstarten, vnl. voor snelladers. Deze instelling zou standaard aanstaan, maar ik nog niet gepasseerd langs een snellader via de BMW navigatie. Dus nog niet meteen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
kingachille schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Neen, is enkel interieur. Heel handig om niet te moeten krabben én sluit de nood aan een verwarmd stuur uit ;-)

Batterij voorverwarmen (pre-conditioning) is enkel voor het snelladen aan de maximale capaciteit te kunnen opstarten, vnl. voor snelladers. Deze instelling zou standaard aanstaan, maar ik nog niet gepasseerd langs een snellader via de BMW navigatie. Dus nog niet meteen ervaring mee.
Ik krab ook nooit hoor, ik laat mijn diesel gewoon een kwartier draaien :+ .
Maar snap het pre-heaten, dat is ook gewoon wat aangenamer en zal dat ook gebruiken. Verwarmd stuur heb ik op de bestelde LCI ook niet.
De vermogens tijdens het rijden zijn doorgaans niet heel hoog, enkel als je vol optrekt. Maar dat doe je met een koude ICE ook niet. Zit er ingebakken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-09 16:02
Enige waar ik wat spijt van heb: geen verwarmd stuurwiel besteld, alhoewel mijn lease budget het nog net toeliet. Maar ja, als dat het enige is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
hedwigvb schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:28:
Enige waar ik wat spijt van heb: geen verwarmd stuurwiel besteld, alhoewel mijn lease budget het nog net toeliet. Maar ja, als dat het enige is :)
Bij ons waren opties niet mogelijk behalve getinte ruiten.
Maar ach, je kan slechter treffen dan een iX3 om mee te rijden zeker... Alleen dat wachten duurt eindeloos. Nuja, volgende week wordt mijn huidige auto 4 jaar, we zullen hem nog eens een schoonmaakbeurt geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Engineer Stewie schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:35:
[...]
Bij ons waren opties niet mogelijk behalve getinte ruiten.
Welke opties waren er niet mogelijk bij je bestelling?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The DeZ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05-5-fUQwN3lU2XHqBUpoXfqvug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fganuL6BIGQoFAe2LFP5H48S.jpg?f=fotoalbum_large

Teaser van de dealer...... Besteld : augustus 2021, aanstaande zaterdag ophalen en afscheid van de Tesla Model S P100D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedwigvb
Mijn 3GT is 4 jaar en 1 week oud. Heel fijne wagen, maar kijk vanzelfsprekend uit naar de IX3. Inderdaad heel lang wachten... Maar als de info uit de groep correct is nadert mijn wagen het nauw van Calais :-)
De Arval app zegt reeds van in augustus "Levering in de week 7 februari".
Als dat zou lukken diep respect voor hun planningstools...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
kingachille schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:39:
[...]

Welke opties waren er niet mogelijk bij je bestelling?
Van de werkgever uit...
Van BMW uit waren enkel lendensteun passagierskant niet mogelijk.
hedwigvb schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:49:
Mijn 3GT is 4 jaar en 1 week oud. Heel fijne wagen, maar kijk vanzelfsprekend uit naar de IX3. Inderdaad heel lang wachten... Maar als de info uit de groep correct is nadert mijn wagen het nauw van Calais :-)
De Arval app zegt reeds van in augustus "Levering in de week 7 februari".
Als dat zou lukken diep respect voor hun planningstools...
Gaat iets te krap zijn wss
The DeZ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:49:

Teaser van de dealer...... Besteld : augustus 2021, aanstaande zaterdag ophalen en afscheid van de Tesla Model S P100D.
Vanwaar de move? Ga je het vermogen niet missen of gebruik je dat irl niet?

[ Voor 64% gewijzigd door Engineer Stewie op 25-01-2022 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Byron_1978
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-09 10:50
Knap he, heb er in de namiddag naar staan kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinovs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-09 20:17
Engineer Stewie schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:02:
[...]

Heb het stijgen van de levertijden live kunnen volgen, we zitten al aan ruim 40+ bestellingen van de iX3 sinds mid December. Bij een groot bedrijf waar een maat van me werkt exact hetzelfde, al gaat het daar meer om de i4, dat bedrijf heeft wat jonger personeel :+ .
Damn, maakt me niet hoopvol voor mijn bestelling. Eind december besteld, en in Arval nu op week van 18 januari. Zal me dus geen illusies meer moeten maken voor dit jaar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
kevinovs schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:20:
[...]

Damn, maakt me niet hoopvol voor mijn bestelling. Eind december besteld, en in Arval nu op week van 18 januari. Zal me dus geen illusies meer moeten maken voor dit jaar…
Besteld in December zou Augustus/September levering moeten zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
Engineer Stewie schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:01:
[...]

Vanwaar de move? Ga je het vermogen niet missen of gebruik je dat irl niet?
De move omdat ik toe was aan iets nieuws en waar ook onze hond (Grote Zwitserse Sennenhond) ook fatsoenlijk in mee kan. De nieuwe S en X van Tesla vallen af want die zijn wat betreft uiterlijk al ruim 10 jaar zo'n beetje hetzelfde (De X 5 jaar) en nu nog niet beschikbaar. De iX vind ik op dit moment nog lastig om echt mooi te vinden en andere merken hebben geen aanbieding die ik interessant vind.

Het vermogen zal ik ongetwijfeld soms gaan missen maar de iX3 is in het dagelijks gebruik meer dan snel genoeg. Ik ben vooral benieuwd of ik met hetzelfde gemak door Europa kan rijden als met de Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
The DeZ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:07:

Het vermogen zal ik ongetwijfeld soms gaan missen maar de iX3 is in het dagelijks gebruik meer dan snel genoeg. Ik ben vooral benieuwd of ik met hetzelfde gemak door Europa kan rijden als met de Tesla.
Als je aan de Tesla chargers kan laden wss wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 20:28
Engineer Stewie schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:46:
[...]

Als je aan de Tesla chargers kan laden wss wel :+
De verantwoordelijk dienst aflevering van het bmw filiaal waar ik mn wagen ophaalde vertelde dat men ermee bezig is samen met Tesla, er zou nog het 1 en ander niet compatibel zijn software matig.
Maar wanneer we dat mogen verwachten is een andere vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Insidio2 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:53:
[...]

De verantwoordelijk dienst aflevering van het bmw filiaal waar ik mn wagen ophaalde vertelde dat men ermee bezig is samen met Tesla, er zou nog het 1 en ander niet compatibel zijn software matig.
Maar wanneer we dat mogen verwachten is een andere vraag
In nederland zijn ze met een pilot bezig, 8 superchargers kun je al laden met je iX3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:53

SdR

Jaaah! Inmiddels officieel op Europese grond!

https://www.marinetraffic...i:311003400/shipid:372239

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RX3aGFJodd40uC1m0iyAv2Ls-Nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NToYBF1o4OA2G8Z5vdp7MI8d.jpg?f=fotoalbum_large

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:41
Hier een eerste lange reisafstand ervaring met een pre-LCI. Afgelopen weekend t/m gisteren op wintersport in Oostenrijk geweest.

Was benieuwd en bang voor cold-gaten. Bij kruissnelheid rond de 130 km/h en 5 minuten voor het laden 150 km/h aanhouden (met het idee om wat warmte in accu te krijgen) doet cold-gaten zich niet voor. Temperatuur was rond het vriespunt. Leeggereden tot 2 - 5%. Laadsnelheid ging binnen een minuut naar 150 kW, ook iets erboven gezien. Boven 30% neemt laadsnelheid al af overigens in stappen.

Je kan heel erg spelen met de range door kruissnelheid aan te passen, dit zie je snel terug in je dashboard. Bij
elke stop bewust naar bijna leeg gereden. Tip bij wintersport of een bestemming op hoogte is om bij de laatste laadstop wat extra marge te pakken. Klimmen met een zware EV is onzuinig. Dit ging gelukkig net goed.

Per reis 3 keer geladen, per stop ca 25-30 min. Bij EnBW, Ionity en E.ON geladen, werken allemaal goed.

Vond het opvallend dat buiten het seizoen bij de snellaadstations al ca. 30% bezet was. Ben benieuwd hoe druk het wordt bij de snellaadstations tijdens het hoogseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
@Goscinny: hoe was het rijden met louter achterwielaandrijving in de sneeuw?

Werd er ook redelijk bijgeladen tijdens het dalen vanuit de bergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Goscinny schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:40:

Was benieuwd en bang voor cold-gaten. Bij kruissnelheid rond de 130 km/h en 5 minuten voor het laden 150 km/h aanhouden (met het idee om wat warmte in accu te krijgen) doet cold-gaten zich niet voor.
Ik weet niet wat het meerverbruik is tussen 130 en 150km/h, maar laten we om makkelijk te rekenen 12kWh/100km nemen. Je hebt 5 minuten lang meer verbruikt, dus 18kWh /60 min *5 min = 1,5kWh. Dat is energie dat er extra is uitgetrokken, kan me niet voorstellen dat 4-500kg aan batterijen daar zijn neus voor optrekt en het nog veel verschil gaat uitmaken.
Maar mss wel, daarvoor zijn meerdere tests nodig :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedwigvb
@SdR Piraeus is ook Europa ;-) Maar wel wat verder dan Zeebrugge natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:53

SdR

hedwigvb schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:30:
@SdR Piraeus is ook Europa ;-) Maar wel wat verder dan Zeebrugge natuurlijk...
True... >:) Doelde natuurlijk op het feit dat onze auto's hier aan land komen...

[ Voor 13% gewijzigd door SdR op 26-01-2022 12:29 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Hier een eerste lange reisafstand ervaring met een pre-LCI. Afgelopen weekend t/m gisteren op wintersport in Oostenrijk geweest.

Was benieuwd en bang voor cold-gaten. Bij kruissnelheid rond de 130 km/h en 5 minuten voor het laden 150 km/h aanhouden (met het idee om wat warmte in accu te krijgen) doet cold-gaten zich niet voor. Temperatuur was rond het vriespunt. Leeggereden tot 2 - 5%. Laadsnelheid ging binnen een minuut naar 150 kW, ook iets erboven gezien. Boven 30% neemt laadsnelheid al af overigens in stappen.

Je kan heel erg spelen met de range door kruissnelheid aan te passen, dit zie je snel terug in je dashboard. Bij
elke stop bewust naar bijna leeg gereden. Tip bij wintersport of een bestemming op hoogte is om bij de laatste laadstop wat extra marge te pakken. Klimmen met een zware EV is onzuinig. Dit ging gelukkig net goed.

Per reis 3 keer geladen, per stop ca 25-30 min. Bij EnBW, Ionity en E.ON geladen, werken allemaal goed.

Vond het opvallend dat buiten het seizoen bij de snellaadstations al ca. 30% bezet was. Ben benieuwd hoe druk het wordt bij de snellaadstations tijdens het hoogseizoen.
Mooie feed-back. Wij gaan in het piekseizoen (19/2-26/2), ik zal doorgeven hoe druk het was 😀

Wat was je overall verbruik tijdens de heen- en terugrit? Ik had zelf het idee dat ik wel 4 stops nodig heb naar Oostenrijk (vanaf Utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:44

Mooi verhaal! Wel knap maar 3 stops, had je van te voren al je stops gepland en daar dan je snelheid op aangepast? Ben erg benieuwd hoeveel kilometer was jullie trip was, wij gaan rond de carnaval 26-02, maar de rit is bijna 1100 km van Utrecht naar Bach .. Ik kom op 5 stops als ik met ABRP plan. Twijfel zelf of ik in de nacht of op een zwarte zaterdag wil gaan rijden.. Vrees als ik overdag ga rijden dat we lang in de rij staan voor de laders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
Een hele goede app om te installeren is van tronity. Die plant je rit inclusief stops en maakt een koppeling met de auto zodat de invloeden van rijgedrag worden meegenomen.

www.tronity.io

Je moet wel registreren overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
The DeZ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:34:

Exact dingen die ik ook wilde weten. Volgens mijn veronderstelling kan je best niet met 100% vertrekken bovenaan de berg. Gezien je dan niet kan re-gen braken en je "echte" remmen moet gebruiken. Ik zou denken dat met 85% boven je misschien wel eens vol beneden zou kunnen toekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
SdR schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:31:
Jaaah! Inmiddels officieel op Europese grond!
...
Haha al even hoor, maandag lag die in Portbury, Bristol aangemeerd. Ik volg hier: https://www.vesselfinder.com/nl/?imo=9388716

Ik zag naast de Guardian ook de Heritage Leader liggen, komende van Japan zal die misschien wat Honda's bijhebben gok ik?

Had de dealer al even gespammed ivm indocken in Zeebrugge, maar hij kon nog geen updates zien. Gaf wel aan dat zijn systeem wel Bremershaven als eindbestemming opgeeft. Zou best hilarisch zijn dat alle BMW's op die boot eerst naar Bremershaven moeten om dan weer per truck naar BE/NL gevoerd te worden...
Ik ga hem de dag na 't lossen in Bremershaven nog een keer bellen of er status updates zijn. In België is Eddie Stobart alvast de vervoerder, mogelijks voor NL dezelfde?

Volgens mij heeft die verkoper al dik spijt van een iX3 aan me verkocht te hebben :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
The DeZ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:23:
Een hele goede app om te installeren is van tronity. Die plant je rit inclusief stops en maakt een koppeling met de auto zodat de invloeden van rijgedrag worden meegenomen.

www.tronity.io

Je moet wel registreren overigens
Klopt, mooie app. Echter… de iX3 stuurt alleen bij stilstand/auto uit de SoC door via de api. Dus helaas is tronity niet te gebruiken voor live SoC naar ABRP. Ligt niet aan tronity, maar aan het feit dat SoC niet live wordt doorgegeven door de BMW api (resterende km dan weer wel, maar daar heb je hiervoor niks aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
fluppie007 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:35:
[...]

Exact dingen die ik ook wilde weten. Volgens mijn veronderstelling kan je best niet met 100% vertrekken bovenaan de berg. Gezien je dan niet kan re-gen braken en je "echte" remmen moet gebruiken. Ik zou denken dat met 85% boven je misschien wel eens vol beneden zou kunnen toekomen?
Ja en nee. 😀 de iX3 heeft boven en onderaan 5% batterijbuffer. Dus 0% is niet echt leeg (er is nog 5% over), en 100% is niet echt vol (er is nog 5% over). Dit is gedaan om de batterij koste wat het kost een lange(re) levensduur te geven.

Ik ben wel benieuwd wat de BMW weer beneden dan aangeeft, 100% of misschien wel 105% als je beneden bent?

Anyhow, ik zou 95% doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 12X3-light
  • Laatst online: 25-05-2022
Als reactie op Goscinny, hier mijn eerste bijdrage.
Ook wij hebben inmiddels onze wintersport ervaring achter de rug met de pre-LCI.
Met 4 personen en volle belading op de heenreis in 2 dagen gereden, met overnachting bij Stuttgart. Inclusief laden bij het overnachting hotel, totaal 5x geladen.
Wel flink doorgereden daar waar het kon, en met een 50% volle accu op bestemming aangekomen, ook vanwege het hoge verbruik bij het klimmen hier wat extra buffer voor genomen. Gemiddeld verbruik op de heenreis 27,1kWh/100km.
Op locatie accu tot 100% geladen, om einde vd week vol te kunnen vetrekken.

Op de terugreis op zondag in 1x naar huis gereden. Eerste 3 uur sneeuw gehad en maar 180km kunnen afleggen. Samen met het naar beneden rijden leverde dit een flink lager gemiddelde verbruik op van 23,8kWh/100km over de gehele rit. Op de terugreis 4x geladen, wat bij lagere kruissnelheid ook 3x had kunnen zijn, nu voor laatste 40km nog even moeten bijladen.

Van Coldgating eigenlijk weinig last gehad, ervaring is dat na 2 uur autobahn de accu warm genoeg is om binnen 1 minuut minimaal 150kW te laden bi lage SOC, ook bij lage buitentemperaturen van +2C. Overal direct kunnen laden zonder te moeten wachten. Wel op 1 locatie gehad dat alle laadplekken bezet waren door niet-EV's, agv tekort aan parkeerplaatsen en drukte. Dat leverde een flinke discussie op........ Liever zie ik dus de EV plaatsen wat verder weg van de voorzieningen....
De laadplekken tijdens rit uitgekozen via apps als ChargeFinder en Chargemap, om zo te selecteren op aantal HPC laadpalen en te checken op beschikbaarheid. Meestal rond de 30 minuten geladen bij acculading <15%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6pxPzBUXwOf1_pt3FZ_VzlTD9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VthchRvTxEwRBaXw5v1gNOlI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BMmnR6pEJEeH4rV0tpkx7uUt8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4Vl1oDjFDHMe2Tdz2RqEzcW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVmALyt3klgj2K1-eLe9ZN0uzQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E9VP50nTMPn7kuqqfiRywJnH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnnhD_ZZxy8Mir4fX-QL2bDop98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RESTZeJ0kfSqlRJPuMwsCYi0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
@12X3-light : Hamvraag....: is het je mee- of tegengevallen met de EV op wintersport?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12X3-light
The DeZ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:21:
@12X3-light : Hamvraag....: is het je mee- of tegengevallen met de EV op wintersport?
Goede vraag, het is zeker meegevallen. Wel heel bewust op zondag gaan rijden naar Duitsland/Oostenrijk. Een prettige reis is eigenlijk afhankelijk van beschikbaarheid HPC laadmogelijkheden. Die 30 minuten is prima in te vullen, maar als je nog moet wachten op beschikbaar komen van een laadpaal, dan word je niet blij. Daarom is wintersport in Frankrijk met een EV voor mij voorlopig zeker nog geen optie.

In Duitsland wordt er veel capaciteit gebouwd, je hoeft 't nauwelijks van te voren te plannen waar je gaat laden. Belangrijk daarbij is ook het redelijk voorspelbaar verbruik, waardoor het goed te plannen is om ergens aan te komen met een SOC ~10%.

Van te voren was het best spannend om met de IX3 op wintersport te gaan, maar dat is zeker meevallen, mits iedereen maar ingesteld is dat de reis ~1,5 uur langer duurt.
Dus, even wennen aan de extra reistijd (en wat beperktere bagageruimte) tov de 5-serie touring, maar wel veel meer rust met het rijden met de EV. Wat wel een zorg is, dat als we op elke stop koffie met wat lekkers eten, we ons zorgen moeten gaan maken over ons gewicht .... :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
@12X3-light : Dank voor de reply! Kun je nog ervaringen delen met het rijden in de sneeuw en de 210kW vermogen op de achteras?

Ik trek de conclusie dat er niet echt een reden is om niet met de EV op vakantie te gaan (wintersport). Zeker niet in de zomer. Ook in Frankrijk is mij dat niet tegengevallen (Tesla ervaring) hoewel er soms wel enig gedoe was om de laadpalen werkend te krijgen met de juiste app. Daar zit nog voldoende ruimte voor verbetering.

Goed om te lezen dat er bij de laadstops voldoende faciliteiten zijn voor de inwendige mens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Was de rit met of zonder dakkoffer trouwens? Ik vermoed zonder, maar even benieuwd of hier ervaringen mee zijn qua meerverbruik op dit soort afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWaves
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-07-2023
Hallo,

Ik vroeg me af of je met het vin nummer, de productie van je ix3 kon volgen. En kan het kloppen dat de handleiding van de ix3 LCI (in productie) nog niet te benaderen is met het vin nummer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:05
CWaves schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:05:
Hallo,

Ik vroeg me af of je met het vin nummer, de productie van je ix3 kon volgen. En kan het kloppen dat de handleiding van de ix3 LCI (in productie) nog niet te benaderen is met het vin nummer.
Ik ben ook benieuwd naar de LCI handleiding, hier in het forum zijn vooralsnog alleen de pre-lci handleidingen te vinden. Wellicht is een LCI bezitter bereid deze te delen _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door mtv1 op 26-01-2022 18:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:41
The DeZ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:34:

Wegen waren nagenoeg schoon, dus niet goed kunnen ervaren.
Range is idd duidelijk beter bij omlaag rijden dan omhoog, niet gemeten. Maar range was 301 km bij vertrek op terugweg (100% en voorverwarmd) en na 40 km nog steeds.
Engineer Stewie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:14:
[...]

Ik weet niet wat het meerverbruik is tussen 130 en 150km/h, maar laten we om makkelijk te rekenen 12kWh/100km nemen. Je hebt 5 minuten lang meer verbruikt, dus 18kWh /60 min *5 min = 1,5kWh. Dat is energie dat er extra is uitgetrokken, kan me niet voorstellen dat 4-500kg aan batterijen daar zijn neus voor optrekt en het nog veel verschil gaat uitmaken.
Maar mss wel, daarvoor zijn meerdere tests nodig :+ .
Misschien was het even 150 km/h rijden niet nodig. 130 km/h t.o.v. 100 km/h scheelt ook al veel.
mrdop schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:36:
[...]

Mooie feed-back. Wij gaan in het piekseizoen (19/2-26/2), ik zal doorgeven hoe druk het was 😀

Wat was je overall verbruik tijdens de heen- en terugrit? Ik had zelf het idee dat ik wel 4 stops nodig heb naar Oostenrijk (vanaf Utrecht).
Heb niet exact gekeken naar verbruik... Reis was 781km. ABRP gaf advies 4 stops. 3 stops was paar minuten langer, maar wilde liever 3 keer stoppen. Je kan in ABRP instellen wat je voorkeur is (fewer stops).
jeeedeee schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:09:
[...]

Mooi verhaal! Wel knap maar 3 stops, had je van te voren al je stops gepland en daar dan je snelheid op aangepast? Ben erg benieuwd hoeveel kilometer was jullie trip was, wij gaan rond de carnaval 26-02, maar de rit is bijna 1100 km van Utrecht naar Bach .. Ik kom op 5 stops als ik met ABRP plan. Twijfel zelf of ik in de nacht of op een zwarte zaterdag wil gaan rijden.. Vrees als ik overdag ga rijden dat we lang in de rij staan voor de laders...
Ja route van te voren gepland met ABRP. Snelheid idd op aangepast. Idee was 130 km/h. Daarbij doe ik bij elke stop een check wat de afstand is tot het volgende laadstation en exact die afstand +20km laad ik dan. Niet meer want dat is zonde van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorredmd
  • Laatst online: 27-01-2022
Wij vertrekken vrijdag ook op wintersport naar Oostenrijk.
Nu vraag ik mij af wat het beste is op de Autobahn : haal je eigenlijk winst uit 150-160kmu te rijden en daardoor wel meer of sneller te moeten laden? Brengt dit op? Of rij je beter 120kmu constant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12X3-light
Lorredmd schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:53:
Wij vertrekken vrijdag ook op wintersport naar Oostenrijk.
Nu vraag ik mij af wat het beste is op de Autobahn : haal je eigenlijk winst uit 150-160kmu te rijden en daardoor wel meer of sneller te moeten laden? Brengt dit op? Of rij je beter 120kmu constant?
Voor een zo efficient mogelijke trip is het beter tussen de 115-130km/h te rijden.
Maar ja, op de autobahn is het soms ook fijn een beetje door te rijden, dan maar een keertje wat extra laden.....
Boven de 130km/h neemt het verbruik flink toe is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

mtv1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar de LCI handleiding, hier in het forum zijn vooralsnog alleen de pre-lci handleidingen te vinden. Wellicht is een LCI bezitter bereid deze te delen _/-\o_
De handleiding (pdf) die ik gedeeld heb komt uit de BMW Drivers Guide app (iOS), en is op basis van een LCI.

[ Voor 9% gewijzigd door Stefan© op 26-01-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Wie heeft de BMW Charging app in iDrive al werkend? Ik krijg na herhaaldelijk proberen alleen maar onderstaande melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48zTVJpSly5FhuDJnZRjYGOkJko=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uhZCV0HVqGQchRuJP2uJFlSZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:40
12X3-light schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:26:
[...]

Voor een zo efficient mogelijke trip is het beter tussen de 115-130km/h te rijden.
Maar ja, op de autobahn is het soms ook fijn een beetje door te rijden, dan maar een keertje wat extra laden.....
Boven de 130km/h neemt het verbruik flink toe is mijn ervaring.
Als ik het in abrp ingeef, dan is de totale reistijd (naar Solden om iets te nemen) aan 150 ideaal (uit de keuzes die ik gemaakt heb): 10h18. 180 is 9 minuten langer (10h27) en ongeveer even lang als 130kmh (10h26). 110kmh geeft 10h54.

Als ik de wagen heb, zal ik het de verschillende opties eens uitproberen, als jullie tenminste mijn extra skivakanties sponsoren 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
xjs678qr schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:02:
[...]

Als ik het in abrp ingeef, dan is de totale reistijd (naar Solden om iets te nemen) aan 150 ideaal (uit de keuzes die ik gemaakt heb): 10h18. 180 is 9 minuten langer (10h27) en ongeveer even lang als 130kmh (10h26). 110kmh geeft 10h54.

Als ik de wagen heb, zal ik het de verschillende opties eens uitproberen, als jullie tenminste mijn extra skivakanties sponsoren 😜
Op YouTube zijn verschillende tests te zien, dat sneller rijden altijd sneller is dan langzaam en zuinig rijden. Moet je wel overal meteen kunnen laden en meteen vertrekken als je genoeg geladen hebt om de volgende snellader te halen. Of dit de meest relaxte vakante dit oplevert betwijfel ik 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:49
Z___Z schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Op YouTube zijn verschillende tests te zien, dat sneller rijden altijd sneller is dan langzaam en zuinig rijden. Moet je wel overal meteen kunnen laden en meteen vertrekken als je genoeg geladen hebt om de volgende snellader te halen. Of dit de meest relaxte vakante dit oplevert betwijfel ik 😋
Er zijn grenzen natuurlijk. Persoonlijk vind ik 150 op de autobahn prettig rijden. Dat is overigens ook de snelheid dat de autopilot nog werkt. :) Is ook meest efficient qua snelheid als je auto snel kan laden en er zijn genoeg DC laders. In Duitsland is dat wel het geval tegenwoordig. 200 rijden is niet meer relaxed (vind ik dan) en heeft ook qua tijd met een BEV weinig zin.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
Stefan© schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:52:
[...]

De handleiding (pdf) die ik gedeeld heb komt uit de BMW Drivers Guide app (iOS), en is op basis van een LCI.
Dank je wel, ik stelde de vraag omdat als ik kijk naar de cockpitbeschrijving komt deze met een plaatje van de pre-lci, net als de aircobeschrijving. Wellicht waren mijn verwachtingen dat deze plaatjes dan ook aangepast zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

mtv1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:17:
[...]

Dank je wel, ik stelde de vraag omdat als ik kijk naar de cockpitbeschrijving komt deze met een plaatje van de pre-lci, net als de aircobeschrijving. Wellicht waren mijn verwachtingen dat deze plaatjes dan ook aangepast zouden zijn.
Ik was ook verbaasd. Maar iemand anders in dit topic had hetzelfde met zijn LCI. Wellicht dat met de tijd deze handleiding nog bijgewerkt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
Stefan© schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:26:
[...]

Ik was ook verbaasd. Maar iemand anders in dit topic had hetzelfde met zijn LCI. Wellicht dat met de tijd deze handleiding nog bijgewerkt wordt.
Ik wacht het rustig af, heb nog tot week 26 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Z___Z schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Klopt helemaal, het gaat om tijdwinst (door harder rijden) vs tijdverlies (door meerverbruik en dus extra laden).

En snelladen stopt in dezelfde tijd altijd meer energie IN de batterij dan dat in dezelfde tijd het meerverbruik UIT de batterij haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Inspired schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:16:
[...]

Er zijn grenzen natuurlijk. Persoonlijk vind ik 150 op de autobahn prettig rijden. Dat is overigens ook de snelheid dat de autopilot nog werkt. :) Is ook meest efficient qua snelheid als je auto snel kan laden en er zijn genoeg DC laders. In Duitsland is dat wel het geval tegenwoordig. 200 rijden is niet meer relaxed (vind ik dan) en heeft ook qua tijd met een BEV weinig zin.
Steering & Lane Assist zou het (volgens de handleiding) tot 210km/u moeten doen. Aangezien onze iX3’s begrensd zijn op 180km/u is dat dus sowieso een fout in de handleiding.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (volgende maand pas 1e Duitsland rit, wintersport), maar werkt de S&LA niet (meer) tussen 150-180km/u?

Dan hebben ze het voor onze (te zware?) BMW’s beperkt. Best gek eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
https://www.bmwblog.com/2...-with-stop-go-this-april/

Zou dit invloed hebben op onze iX3? Er zit reeds een redelijke goede active Cruise control op bij mijn LCI model. Of gaat het over een software update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
kingachille schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:53:

Zou dit invloed hebben op onze iX3? Er zit reeds een redelijke goede active Cruise control op bij mijn LCI model. Of gaat het over een software update?
De iX3 heeft al ACC met stop & go. Is onderdeel van Driving Assistent Professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:40
Iemand al ervaringen met kettingen op de iX3?

Ik zag in de handleiding alvast dat je de covers dient te verwijderen en dat ze enkel op 19" toegelaten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
kingachille schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:53:

Ik heb eerst gekeken naar de X3, maar niet interessant fiscaal gezien en elektrisch rijden was zo een verademing dat ik eigenlijk niets anders meer wil.

Ook zei de verkoper dat de active cruise control niet beschikbaar was op de X3 vanwege chip te korten.
Op de iX3 zat het er dan weer wel op.
Beetje vreemd dat het voor de ene auto wel kan en voor de andere niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
boskantman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Ik heb eerst gekeken naar de X3, maar niet interessant fiscaal gezien en elektrisch rijden was zo een verademing dat ik eigenlijk niets anders meer wil.

Ook zei de verkoper dat de active cruise control niet beschikbaar was op de X3 vanwege chip te korten.
Op de iX3 zat het er dan weer wel op.
Beetje vreemd dat het voor de ene auto wel kan en voor de andere niet...
Bij zowat alle merken krijgen EV’s voorrang. Daarom voor de iX3 wel en de X3 niet.
Bij Citroën bvb krijgt een hybride DS ook voorrang. En bij andere merken net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
De Guardian staat nu langer 12uur gestationeerd in Zeebrugge, precies wel veel wagens die in België uitmoeten. Waarschijnlijk niet allemaal voor de belgische markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Hij lag gisteren aan de kant van Eddie Stobart, die transport voor BMW doen. En nu aan de andere kant van’t dok. Dus ik denk dat ze nu auto’s voor de UK aan’t laden zijn. Dan denk ik Bremershaven en als ik het goed heb gaat die van Bremershaven naar Southhampton. Educated guess 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
Engineer Stewie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:28:
[...]

Bij zowat alle merken krijgen EV’s voorrang. Daarom voor de iX3 wel en de X3 niet.
Bij Citroën bvb krijgt een hybride DS ook voorrang. En bij andere merken net zo.
Aha, dat is een andere denkwijze... Ik dacht omdat de iX3 in China gemaakt werd in tegenstelling tot de gewone X3.
In China hebben ze geen chiptekort 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikDr
Vandaag werd bestelling bij mijn BMW dealer geplaatst.
Momenteel geven ze een leveringsdatum van Oktober.
Dus vrij lang maar in lijn met wat ik hier ook al las de laatste dagen.

Rijd nu nog met een X3 maar kijk al enorm uit naar de iX3 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
ErikDr schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:14:
Vandaag werd bestelling bij mijn BMW dealer geplaatst.
Had jij last van ontbrekende opties? Ik lees in andere Facebook groepen dat items zoals Bluetooth, Harman Kardon, Wireless charging én HeadsUp Display a-lle-maal zijn weggevallen... :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
kingachille schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Had jij last van ontbrekende opties? Ik lees in andere Facebook groepen dat items zoals Bluetooth, Harman Kardon, Wireless charging én HeadsUp Display a-lle-maal zijn weggevallen... :o :o
Dat is bijna de upgrade naar HE... als mijne zo komt, dan mogen ze die ook gewoon houden en blijf ik wel met mijne rijden... Maar toen ik in December bestelde was alleen de lendesteun passagierskant niet beschikbaar. Dat is voor mij geen issue.
Pagina: 1 ... 17 ... 92 Laatste