Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
Dames en Heren

[ Voor 98% gewijzigd door oGoG op 16-01-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Principia2000
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-04-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
De Guardian Leader is toch echt uit Dalian vertrokken hoor. Dit is een screenshot die ik op 4 januari nam.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ix4oA3Hg6DmwVdIU0w_OduXUCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LeBcko5nJCPfuXPJMaKzB7kO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:54
Engineer Stewie schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:48:
[...]

Is dat iets typisch Nederlands?
Waarschijnlijk… in mijn vorige en deze BMW zit het standaard bij aflevering. Zal wel een verplichting zijn een lifehammer. Zoals belgie een brandblusser verplicht heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Stefan© schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:13:
[...]

Ja, hij heeft een batterijkoeling en verwarmingsysteem. Het verwarmingsysteem is in de basis voor koude omgevingstemperaturen (onder nul), maar kan (afhankelijk van je softwareversie) ook ingezet worden om voor te verwarmen voor snelladen.

Ik heb met mijn softwareversie (11/2021.40) de mogelijkheid om via “Apps” handmatig de batterijverwarming te starten.

[Afbeelding]
Voor zover ik weet kan de onze (pre-LCI) dat niet, terwijl het er wel in zit volgens meerderen eerder in dit topic. Hopen dat de pre-LCI’s dit ook krijgen want het laden is soms verschrikkelijk wanneer de batterij nog niet warm is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
Klinkschakel schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:23:
[...]

Waarschijnlijk… in mijn vorige en deze BMW zit het standaard bij aflevering. Zal wel een verplichting zijn een lifehammer. Zoals belgie een brandblusser verplicht heeft? :?
Ja, wat je met een brandblusser in een auto moet weet niemand, zeker als het een EV betreft…

Ik ga geen enkele auto blussen, daarvoor hebben ze verzekeringen uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:42:
[...]

Ja, wat je met een brandblusser in een auto moet weet niemand, zeker als het een EV betreft…

Ik ga geen enkele auto blussen, daarvoor hebben ze verzekeringen uitgevonden.
Het lijkt me dat je daarmee anderen kan helpen bij brand. Ik denk niet dat iemand de brandblusser gaat pakken als z’n eigen auto in brand staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
Oeps foutje, ergens misgekeken en dacht dat ik de verkeerde boot aan het volgen was, kan nog steeds de verkeerde boot zijn! :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ruzpE-SeiQi4j4jdVRl76A_VX0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lDdqY0By1eUVi7yovMqZlYUG.jpg?f=user_large
Deze geeft inderdaad vertrek uit Dalian op 21/12.

Heeft nu wel wat vertraging van 8uur omdat ze de griekse haven (athene) niet onmiddellijk binnen mochten.

Nu op weg naar Bristol, ETA 24/01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgTSY6nCtt5PY5nJeWf_tWl3WRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvMVbPSXfPNkZGz9kbXCUzBB.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna Zeebrugge op 26/01 en Bremerhaven op 29/01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
Proper! Is dat die voor de gewone X3 die je dan besteld hebt? Waar ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:51

Stefan©

Toet toet

sevalo schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:55:
[...]

Proper! Is dat die voor de gewone X3 die je dan besteld hebt? Waar ergens?
Ja dat klopt. Het is deze:

CARBOX FORM Kofferraumwanne flach für BMW X3 07/17 - heute (G01)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Principia2000
  • Laatst online: 01-04-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
Kreeg mijn auto en deze zat alleen maar aan bijrijders kant. Is dit bij iedereen het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Volgens mij werkt bij de E-Tron zijn parkeerhulp niet. Volgende keer netjes in het vak en slag draaien :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
BMWix3 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:10:
[...]

Klopt; auto staat in N in de carwash, dus tot zover.

Ik druk vervolgens gewoon op m'n camera knopje als alles begint te piepen, beweeg m'n idrive controler (draai) en selecteer dan de "wasstraat" stand. Als ik er van de week door ga, zal ik wel een foto maken. Dan kan ik ook het exacte stappenplan zeggen. Ik doe namelijk maar wat, en dat gaat tot nu toe altijd goed.

Keep you posted, tenzij iemand hier het exact weet 😉
Bij mij slaat de auto iedere keer op auto breaking als ik door de wasstraat in ga. Ik zet hem op stand N en rem ingreep achteruit uit. Als ze hoes om achterruitwisser doet slaat hij op de rem.

Gisteren met zweet in mijn handen opnieuw geprobeerd en in N en met camera knopje aan. Alles ging goed totdat ik gek begon te worden van alle piepjes en drukte cameraknopje uit en slag gelijk weer op de rem.

Dus als je screenshot kan maken graag want ik zie nergens "wasstraat" in menu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Principia2000 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Je hoeft het niet zo ver te zoeken, en deze is nog goedkoper ook :)
https://www.automatten.nl...eden-Carbox-Kofferbakmat/
Ik heb ze daar ook vandaan ;) Inmiddels hebben ze er ook bijgezet dat ze geschikt zijn voor de iX3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

BatW schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:59:
[...]

Kreeg mijn auto en deze zat alleen maar aan bijrijders kant. Is dit bij iedereen het geval?
Ja, ik heb er ook maar één. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Stefan© schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Ja, ik heb er ook maar één. :)
Vreemd, heb er nu van de dealer 1 bijgekregen want denk dat aan de bestuurskant noodzakelijker is dan aan de bijrijderskant. Je zal maar op zijn kop in de gordelshangen dan heb je er niets aan natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:48
BatW schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Bij mij slaat de auto iedere keer op auto breaking als ik door de wasstraat in ga. Ik zet hem op stand N en rem ingreep achteruit uit. Als ze hoes om achterruitwisser doet slaat hij op de rem.

Gisteren met zweet in mijn handen opnieuw geprobeerd en in N en met camera knopje aan. Alles ging goed totdat ik gek begon te worden van alle piepjes en drukte cameraknopje uit en slag gelijk weer op de rem.

Dus als je screenshot kan maken graag want ik zie nergens "wasstraat" in menu _/-\o_
In de PDC-instellingen kan je aangeven of de auto automatisch remt bij detectie achter of detectie zijkant. Die achter staat bij jou dus aan.

Of de PDC uit bij inrijden wasstraat. De iX3 heeft geen wasstraatmodus, alleen een wasstraat CAMERAmodus (dan kan je zien of je wielen goed in het spoor gaan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt hierboven. Zonet zo'n carbox koffermat, M-sidevents en een center-console carbonfiber inlay besteld om mijn Pre-LCI een beetje aan te passen. Vooral die grote zilveren beschermkapjes aan de zijkant en dat pianoblack rondom de 'pook' stoort me toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksalkmaar
  • Laatst online: 19-06-2023
iemand ervaring met zo iets? (ali express 140 euro...)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyDk6JDkGhlWT9rd2BG_4FskfPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ME0EnmyXdcvHIH23AtIeakV4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door franksalkmaar op 17-01-2022 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Principia2000 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Je hoeft het niet zo ver te zoeken, en deze is nog goedkoper ook :)
https://www.automatten.nl...eden-Carbox-Kofferbakmat/
Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ADAC Autotest 2021: The best and worst cars of the year

The ADAC 2021 tested 112 vehicles - with conventional and alternative drives. In the test: 39 petrol, 26 diesel, 24 hybrid, 2 natural gas and 21 electric cars

Best car: the electric SUV BMW iX3

Congratulations to Munich: Of all the vehicles tested at the ADAC in 2021, the BMW iX3 performed best. And summa cum laude with an outstanding 1.7 as an overall mark - in the last five years there has not been a car with a better rating. But why an SUV of all things and a purely electrically powered one at that?

Almost no weaknesses: BMW iX3 best in the test

Quite simply: The iX3, which is based on the "normal" X3 with a combustion engine, has all the advantages of its sister model that also make it a good car. Lots of space, high driving comfort, good driving characteristics and a high level of safety were practically written in the family book. In addition, the electric version - and that should surprise many SUV critics - its economical drive. In the ADAC Ecotest, which all cars with all types of drive have to undergo equally, the iX3 had an average consumption of 21.2 kWh per 100 kilometers. The charging losses that occur are already taken into account here. That's really good value for a car of this size.

Because the range of 400 kilometers in the test was anything but meager, there are hardly any restrictions with the electric iX3 in everyday life, especially since its battery can be filled from 10 to 80 percent in 30 minutes thanks to a charging capacity of up to 150 kW at a corresponding quick charging station leaves. There has been an enormous improvement in e-cars in recent years.
The only catch: As a towing vehicle, the iX3 with a trailer load of 750 kilos is not as good as a combustion engine.

https://www.adac.de/rund-...est/besten-autos-ranking/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:01:
ADAC Autotest 2021: The best and worst cars of the year

The ADAC 2021 tested 112 vehicles - with conventional and alternative drives. In the test: 39 petrol, 26 diesel, 24 hybrid, 2 natural gas and 21 electric cars

Best car: the electric SUV BMW iX3

Congratulations to Munich: Of all the vehicles tested at the ADAC in 2021, the BMW iX3 performed best. And summa cum laude with an outstanding 1.7 as an overall mark - in the last five years there has not been a car with a better rating. But why an SUV of all things and a purely electrically powered one at that?

Almost no weaknesses: BMW iX3 best in the test

Quite simply: The iX3, which is based on the "normal" X3 with a combustion engine, has all the advantages of its sister model that also make it a good car. Lots of space, high driving comfort, good driving characteristics and a high level of safety were practically written in the family book. In addition, the electric version - and that should surprise many SUV critics - its economical drive. In the ADAC Ecotest, which all cars with all types of drive have to undergo equally, the iX3 had an average consumption of 21.2 kWh per 100 kilometers. The charging losses that occur are already taken into account here. That's really good value for a car of this size.

Because the range of 400 kilometers in the test was anything but meager, there are hardly any restrictions with the electric iX3 in everyday life, especially since its battery can be filled from 10 to 80 percent in 30 minutes thanks to a charging capacity of up to 150 kW at a corresponding quick charging station leaves. There has been an enormous improvement in e-cars in recent years.
The only catch: As a towing vehicle, the iX3 with a trailer load of 750 kilos is not as good as a combustion engine.

https://www.adac.de/rund-...est/besten-autos-ranking/
Wou het ook delen. Fijn om te lezen toch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07:10
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:29:
Bedankt hierboven. Zonet zo'n carbox koffermat, M-sidevents en een center-console carbonfiber inlay besteld om mijn Pre-LCI een beetje aan te passen. Vooral die grote zilveren beschermkapjes aan de zijkant en dat pianoblack rondom de 'pook' stoort me toch wel.
Ben benieuwd, waar heb je het besteld?
De dingen die jij opgenoemd hebt, zijn precies dezelfde punten die ik graag zou aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
franksalkmaar schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:14:
iemand ervaring met zo iets? (ali express 140 euro...)[Afbeelding]
Als ik mijn fiets in de koffer leg (weet niet of dat in de iX3 nog gaat kunnen…) dan leg ik daar een deken van de ikea in.
Voor de rest gaat daar evengoed de zakken PMD (plastic) etc in voor containerpark, 2 verhuizen gedaan. Zie je niets van.
De auto daarvoor had ik gebruikt tijdens de bouw van mijn huis, dat zag je wel 😅.

Het is niet de cabine, het is de koffer die niemand ziet.
Enkel voor een hond het aangenamer het maken kan ik het snappen.

[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 17-01-2022 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 14:41
sevalo schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:18:
[...]

Wou het ook delen. Fijn om te lezen toch _/-\o_
op de 2e plek een diesel station en op de 3e plek maar liefst 12 auto's. Ik ga me eens even wat dieper inlezen in de manier van testen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Knutselwout schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:41:
[...]

op de 2e plek een diesel station en op de 3e plek maar liefst 12 auto's. Ik ga me eens even wat dieper inlezen in de manier van testen....
Daar komt bij dat de iX3 bij mij niet de kwaliteit geeft die het beloofd met laden op een snellader van slechts 22kWh, omdat de bmw coldgate als de neten. Dat wordt volgens mij even vergeten in die test.

En dan lijdzaam moet toezien dat de auto’s die nu van de band rollen wel de app hebben om het accupakket op te warmen/voor te verwarmen, terwijl de pre-LCI iX3 slechts enkele maanden uit is. Er is nog steeds geen duidelijkheid of de pre LCI die app gaat krijgen, terwijl technisch gezien er geen verschil zou moeten zijn.

Maar ja misschien ben ik de enige die daar last van heeft blijkbaar. Maar ik vind het nogal zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 14:41
DjCoke schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:18:
[...]

Daar komt bij dat de iX3 bij mij niet de kwaliteit geeft die het beloofd met laden op een snellader van slechts 22kWh, omdat de bmw coldgate als de neten. Dat wordt volgens mij even vergeten in die test.

En dan lijdzaam moet toezien dat de auto’s die nu van de band rollen wel de app hebben om het accupakket op te warmen/voor te verwarmen, terwijl de pre-LCI iX3 slechts enkele maanden uit is. Er is nog steeds geen duidelijkheid of de pre LCI die app gaat krijgen, terwijl technisch gezien er geen verschil zou moeten zijn.

Maar ja misschien ben ik de enige die daar last van heeft blijkbaar. Maar ik vind het nogal zuur.
Ik heb nog niet geladen op een 22kWh lader, alleen op max 11kWh en dan staat die in een parkeergarage waar het wel wat warmer is (maar ja dit is natuurlijk geen snelladen). Wordt het accupakket trouwens ook voorverwarmd als je nu in de app drukt op dat ventilatortje om de binnenkant van de auto voor te verwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Knutselwout schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:59:
[...]

Ik heb nog niet geladen op een 22kWh lader, alleen op max 11kWh en dan staat die in een parkeergarage waar het wel wat warmer is (maar ja dit is natuurlijk geen snelladen). Wordt het accupakket trouwens ook voorverwarmd als je nu in de app drukt op dat ventilatortje om de binnenkant van de auto voor te verwarmen?
Nee, dat is alleen de binnenruimte (helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Knutselwout schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:59:
[...]

De iX3 ondersteund maar tot 11kWh op een wisselstroomlader... > 11kWh kan enkel maar met gelijkstroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9-3
  • Laatst online: 05-10-2024

9-3

Bij 11kWh instelling op de Easee geeft de auto aan 10.2kWh. Prima waarden.

[ Voor 11% gewijzigd door 9-3 op 18-01-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Ik heb het over snelladen DC dus 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

9-3 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:32:
Bij 11kWh instelling op de Easee geeft de auto aan 10.2kWh. Prima waarden.
Mijn 11kW Tesla :+ Wall Charger doet hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7hIiBwpc2WnpHTS0Yzs92MknTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8eUKEtsK01O2UgYHOIo1XQGo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Stefan© schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Aan het interieur te zien heb je een LCI model (zwart leder met blauwe stiksels) en je auto on screen is een pre-LCI :+

*edit*
Of zijn de velgen enkel verkeerd

[ Voor 6% gewijzigd door Engineer Stewie op 18-01-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Engineer Stewie schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Aan het interieur te zien heb je een LCI model (zwart leder met blauwe stiksels) en je auto on screen is een pre-LCI :+

*edit*
Of zijn de velgen enkel verkeerd
Gewoon een LCI hoor :). Velgen zijn ook goed, maar hij toont de 20" (LCI) wielen. Deze liggen met banden en al in opslag. Hij staat nu op de 19" velg met winterbanden.

Nierengrille is alleen verkeerd. Die hoort helemaal zwart te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N64llsuuGpO0p4_GAEA9ZnU3Luw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dPGLrJ3F1a4O3SuSg0sf1gBN.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Stefan© op 18-01-2022 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Stefan© schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:53:
[...]

Gewoon een LCI hoor :). Velgen zijn ook goed, maar hij toont de 20" (LCI) wielen. Deze liggen met banden en al in opslag. Hij staat nu op de 19" velg met winterbanden.
Nu ist duidelijk. :D. Het klopt dus wel.
Het zit hem in de details :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Zijn die schermen ZO accuraat dat ze details zoals het DarkShadow pak ook tonen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Stefan© schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:32:
[...]

[Afbeelding]
Nogmaals het gaat om coldgating bij een snellader DC waarbij ik normaal 150 kWh zou moeten krijgen en nu slechts dus 22 kWh waarbij zeer langzaam wordt opgebouwd naar 35 kWh en vervolgens slechts 50 kWH

Dus de geadverteerde snelheid dat je in een half uur naar 70% haal ik bij lange na niet doordat hij dus in de winter coldgate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 13:18
kingachille schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:26:
Zijn die schermen ZO accuraat dat ze details zoals het DarkShadow pak ook tonen? :o
Nee, mijn display geeft die blauwe accenten ook weer terwijl in het echt alles zwart is. Was wel leuk geweest ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

DjCoke schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:27:
[...]

Nogmaals het gaat om coldgating bij een snellader DC waarbij ik normaal 150 kWh zou moeten krijgen en nu slechts dus 22 kWh waarbij zeer langzaam wordt opgebouwd naar 35 kWh en vervolgens slechts 50 kWH

Dus de geadverteerde snelheid dat je in een half uur naar 70% haal ik bij lange na niet doordat hij dus in de winter coldgate.
Ja dat was helder hoor. :) Ik ga het testen voor je. Snelladen zonder voorverwarmen en snelladen mét voorverwarmen.

Moet ik alleen even zorgen dat het vergelijkbaar is:
  • SoC 10% ?
  • Minimaal een half uur rijden bij gelijke buitentemperatuur?
  • Laden tot 80%
  • CCS lader met min 150kW vermogen
Vastleggen:
  • Tijd aanvang
  • Vermogen aanvang
  • Tijd vertrek
  • Vermogen vertrek
  • Piekvermogen
Is dit wat? Ik rij momenteel niet veel, laat staan dat ik veel bij snelladers in de buurt kom. Geef me even de tijd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Stefan© op 18-01-2022 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:51
Voor de liefhebbers mogelijk: BMW tournee electric
BMW geeft iemand de kans om 1 maand lang 1 van hun volledig elektrische auto's te testen. Best interessant lijkt me, al zal de kans om het daadwerkelijk te mogen doen (winnen) wel erg klein zijn.

Edit: Om het te "winnen" klein zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door boskantman op 18-01-2022 15:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BatW
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxy3fSAu2Kuu5dzzYZ9G3b2voik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKmUcfwvfOlV8agsb7cBXk2Q.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de laadcurve van de IX3. Ik heb de pre-lci en klopt aardig wat ik krijg bij de snellader. Ik weet dat boven de 80% soc hij maar laad op 50KW dus dan hang ik hem zelfs niet op een 150KW lader. Thuis gaat hij op de 11KW lader en dan staat die strak op 11,2KW en dan heb ik de laadbeveiliging van de auto uit gezet. IX3 laad dus niet op 150KW constant alleen van 0-30%.

Vergelijk E-tron 55 welke sneller is omdat laadcurve pas bij 80% soc daalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xifQsXDjClHAbN42-IFpFj9ZZE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UJ4ZG8v4RjMSI5f0qP6A1pdh.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door BatW op 18-01-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Stefan© schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:04:
[...]

Ja dat was helder hoor. :) Ik ga het testen voor je. Snelladen zonder voorverwarmen en snelladen mét voorverwarmen.

Moet ik alleen even zorgen dat het vergelijkbaar is:
  • SoC 10% ?
  • Minimaal een half uur rijden bij gelijke buitentemperatuur?
  • Laden tot 80%
  • CCS lader met min 150kW vermogen
Vastleggen:
  • Tijd aanvang
  • Vermogen aanvang
  • Tijd vertrek
  • Vermogen vertrek
  • Piekvermogen
Is dit wat? Ik rij momenteel niet veel, laat staan dat ik veel bij snelladers in de buurt kom. Geef me even de tijd ;)
Ja dat zou echt fantastisch zijn. Ben benieuwd naar de uitkomsten hiervan.

Ik zat op 15% en met drie graden celsius. Ongeveer 20 minuten gereden, met een snelheid van 100km/p uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
BatW schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:46:
[...]

[Afbeelding]

Dit is de laadcurve van de IX3. Ik heb de pre-lci en klopt aardig wat ik krijg bij de snellader. Ik weet dat boven de 80% soc hij maar laad op 50KW dus dan hang ik hem zelfs niet op een 150KW lader. Thuis gaat hij op de 11KW lader en dan staat die strak op 11,2KW en dan heb ik de laadbeveiliging van de auto uit gezet. IX3 laad dus niet op 150KW constant alleen van 0-30%.

Vergelijk E-tron 55 welke sneller is omdat laadcurve pas bij 80% soc daalt.

[Afbeelding]
Dat klopt, maar ik garandeer je met een pre-LCI onder vijf graden Celsius gaat je auto niet hoger komen dan 22 kWh bij soc 0-30. En dat is tergend langzaam. Zelfs bij een 50 kWh lader gaat hij niet hoger in de kou. Ook op andere fora wordt dit fenomeen genoemd.

Je zou natuurlijk mijn type gebruik kunnen typeren als user error, omdat ik eigenlijk zou moeten vertrekken met meer soc. Ik heb helaas nog geen 11kwh aansluiting thuis. Alleen op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
DjCoke schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:16:
[...]

Dat klopt, maar ik garandeer je met een pre-LCI onder vijf graden Celsius gaat je auto niet hoger komen dan 22 kWh bij soc 0-30. En dat is tergend langzaam. Zelfs bij een 50 kWh lader gaat hij niet hoger in de kou. Ook op andere fora wordt dit fenomeen genoemd.

Je zou natuurlijk mijn type gebruik kunnen typeren als user error, omdat ik eigenlijk zou moeten vertrekken met meer soc. Ik heb helaas nog geen 11kwh aansluiting thuis. Alleen op het werk.
Sorry maar dat ben ik nog nooit tegengekomen, was het 3 graden en niet 5 graden onder nul, had ik gewoon netjes 125KW. Kan natuurlijk door graden verschil komen maar nog nooit meegemaakt tussen de SoC 0-30 dat hij maar loopt tot 22kWh. Kan even paar minuten zijn maar dan moet de accu op temparatuur zijn want je zet er wel even minimaal 150 kW op. Heb je misschien de laadbeveiliging aan staan want deze staat bij mij uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miguel
  • Laatst online: 09:57
Ik wil gerust ook eens wat data gaan bijhouden aan de lader.

Onze LCI gaat met 10% - 15% na half uurtje rijden aan de lader direct aan 142 kW laden (meer heb ik nog niet gezien). Maar meestal gaan we dan even binnen aan het station en houden we de curve niet in de gaten. Ik weet niet of die achteraf nog ergens te raadplegen is?

Wij kunnen thuis niet laden en zijn 100% afhankelijk van publieke infrastructuur. Meestal aan laadpalen van 11kW en 22kW, kan de auto prima aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Miguel schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:38:
Ik wil gerust ook eens wat data gaan bijhouden aan de lader.

Onze LCI gaat met 10% - 15% na half uurtje rijden aan de lader direct aan 142 kW laden (meer heb ik nog niet gezien). Maar meestal gaan we dan even binnen aan het station en houden we de curve niet in de gaten. Ik weet niet of die achteraf nog ergens te raadplegen is?

Wij kunnen thuis niet laden en zijn 100% afhankelijk van publieke infrastructuur. Meestal aan laadpalen van 11kW en 22kW, kan de auto prima aanhouden.
Klopt dus precies met de IX3 laadcurve. We hebben hier geen invloed op want dit zit in de software van de auto. Fabrikanten doen dit om de accu te beschermen en ervoor te zorgen dat aantal kW in de loop der jaren niet te snel gaat afnemen. Als je in de auto zou zitten en je gaat bij iedere percentage opschrijven wat de laadsnelheid is dan heb je je eigen laadcurve en die zou gelijk moeten zijn met die van Fastned.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BMWix3
  • Laatst online: 07:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRpkn9YzpDO0YLtskgOUjNg2OC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SzwpW3H18ZTjN3Q6fYNFyfQs.jpg?f=fotoalbum_large

Bij 7graden; Shell 175Kw lader, overigens wel aan de snellader na ~180km flink doorrijden (140/150km/u).

Heel even op 100% laden gezet om m'n range te bekijken. Staat aan de snellader altijd op 80% max.

Ondanks de blauwe accenten, van buiten helemaal zwart ha ha
Pre-LCI

[ Voor 9% gewijzigd door BMWix3 op 18-01-2022 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
BatW schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:38:
[...]

Sorry maar dat ben ik nog nooit tegengekomen, was het 3 graden en niet 5 graden onder nul, had ik gewoon netjes 125KW. Kan natuurlijk door graden verschil komen maar nog nooit meegemaakt tussen de SoC 0-30 dat hij maar loopt tot 22kWh. Kan even paar minuten zijn maar dan moet de accu op temparatuur zijn want je zet er wel even minimaal 150 kW op. Heb je misschien de laadbeveiliging aan staan want deze staat bij mij uit.
Op 3 november had ik al melding gedaan van coldgating (zie mijn post daar) toen haalde ik slechts 45 kWh (geloof ik) met vijf graden. Dat duurde ruim tien minuten en steeg hij uiteindelijk naar 150kWh.

Ik heb er geen laadbeveiliging op zitten noch de geluidsproductie beperkingen. Ik zal van de week een foto posten.

Overigens als je langdurig 140/150 rijdt dan heb je eigenlijk je accupakket voorgewarmd 😉 dan is het wel logisch dat je 150 haalt.

Begrijp me niet verkeerd maar de wagen is perfect maar ik vind dat de preheating van het accupakket standaard op deze auto moet aanstaan of je nu een LCI hebt of niet.

Verder heb ik nu ruim 27K gereden sinds augustus en kan wel zeggen dat ik wat ervaring heb met snelladen.
Feit is gewoon dat deze auto coldgate maar kan zijn dat ik er meer last van heb dan anderen :S

Nog een voorbeeld 7 december met 3,5 graad en op 300 kW lader. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKkH9WauqBOic0SYE1keMism2Lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmEhxbU9HJL89Gf0uNa6x1uP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingachille
Is het geen optie dat je je iX3 eens laat uitlezen door je dealer? Ik heb al verhalen gelezen dat dat opgelost zou kunnen worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjCoke
kingachille schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:53:
[...]

Is het geen optie dat je je iX3 eens laat uitlezen door je dealer? Ik heb al verhalen gelezen dat dat opgelost zou kunnen worden...
Op de volgende forum hebben ze ook last van coldgating door pre-LCI https://x3.xbimmers.com/forums/forumdisplay.php?f=823

Een kleine citaat: "Today I tested a fast charger from Allegro 350kw. The temperature was 1.5 degrees and the starting charge speed was 19 kWh for the first 10 min at 45%. After 15 min it climbed to 78kWh and until 75% it never changed, only downwards.

What is the latest software for de pre LCI? I got 07/2021.85

Hope that pre heating is coming soon."

Maar ik zal nog eens de dealer ff bezoeken en laten uitlezen. Misschien dat het wat oplost! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9-3
  • Laatst online: 05-10-2024

9-3

[...]

Ah. Nee dat is niet wat je mag verwachten. Instellingen in de auto staan op maximaal laden? ( bij ophalen vd auto stond deze bij ons op max 6A…) update: ik zie nu jouw ervaringen en kilometrage dus dat heb je vast al op orde😊)

[ Voor 6% gewijzigd door 9-3 op 18-01-2022 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
-En4Cer- schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:29:
[...]

Nee, mijn display geeft die blauwe accenten ook weer terwijl in het echt alles zwart is. Was wel leuk geweest ;)
Nog leuker: wij hebben een Piemont Rot iX3, waar de blauwe accenten geen optie waren, en bij ons staat op het display de auto wel met blauwe accentenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SboFQ62XurWuKj8A2fujJ_K54WM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYkcuI6mwRLToGpEQTbxsqej.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMQgqAnMYKNWrJUzOD9xM0asZgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4Hs6ZSfLCgtUjFbKSrpVO9d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door ThisIsDelusion op 19-01-2022 18:11 . Reden: Afbeeldingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
DjCoke schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:06:
[...]

Op de volgende forum hebben ze ook last van coldgating door pre-LCI https://x3.xbimmers.com/forums/forumdisplay.php?f=823

Een kleine citaat: "Today I tested a fast charger from Allegro 350kw. The temperature was 1.5 degrees and the starting charge speed was 19 kWh for the first 10 min at 45%. After 15 min it climbed to 78kWh and until 75% it never changed, only downwards.

What is the latest software for de pre LCI? I got 07/2021.85

Hope that pre heating is coming soon."

Maar ik zal nog eens de dealer ff bezoeken en laten uitlezen. Misschien dat het wat oplost! Thanks!
Wij zijn gisteren hiervoor naar onze dealer gereden, en ze gaan het uitzoeken voor ons. Met een bevestiging dat het wel erin zou zitten, dus ben benieuwd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Lorre
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
Rond het DC laden en cold-gating topic…
Eerder deze week was het hier redelijk koud (onder de 5 graden) en de batterij zat onder de 10%. Bij het starten van de wagen (LCI) vroeg de auto zelf of hij de battery pre-heating moest opstarten. Uiteindelijk niet kunnen testen want DC lader herkende laadpas niet.
Nu, wat ik hier en daar vermeld zag, is dat als je in de pre-LCI navigeert naar de DC lader (met de ingebouwde navigatie) de wagen de batterij dan wél automatisch zou opwarmen tegen het moment dat je arriveert? Al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x2408
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-03 20:24
De_Lorre schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:33:
Rond het DC laden en cold-gating topic…
Eerder deze week was het hier redelijk koud (onder de 5 graden) en de batterij zat onder de 10%. Bij het starten van de wagen (LCI) vroeg de auto zelf of hij de battery pre-heating moest opstarten. Uiteindelijk niet kunnen testen want DC lader herkende laadpas niet.
Nu, wat ik hier en daar vermeld zag, is dat als je in de pre-LCI navigeert naar de DC lader (met de ingebouwde navigatie) de wagen de batterij dan wél automatisch zou opwarmen tegen het moment dat je arriveert? Al geprobeerd?
Dit is helaas niet het geval bij pre-LCI.

In mijn beleving (na 20.000km) krijg je alleen een laadstop voorstel tijdens actieve BMW navigatie routeplanning (CarPlay/Android Auto even daargelaten). Zelfs na het accepteren van de door BMW navigatie voorgestelde laadstop treed Coldgating op, waarbij de laadsnelheid c.a. 15 minuten buitengewoon treurig te noemen is.

- Zijn er pre-LCI eigenaren die sinds levering een OTA update hebben ontvangen?

[ Voor 0% gewijzigd door x2408 op 19-01-2022 12:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Nee nog geen OTA binnen hier. Ik zal vandaag eens met de dealer contact gaan opnemen.

Ik denk wel wanneer ik m’n lader heb geïnstalleerd 1 feb dat dit probleem in de toekomst minder zal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
x2408 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:04:
[...]

Dit is helaas niet het geval bij pre-LCI.

In mijn beleving (na 20.000km) krijg je alleen een laadstop voorstel tijdens actieve BMW navigatie routeplanning (CarPlay/Android Auto even daargelaten). Zelfs na het accepteren van de door BMW navigatie voorgestelde laadstop treed Coldgating op, waarbij de laadsnelheid c.a. 15 minuten buitengewoon treurig te noemen is.

- Zijn er pre-LCI eigenaren die sinds levering een OTA update hebben ontvangen?
Mijn pre-LCI (gebouwd in 8/21) zit nog op sw 03/2021. Inmiddels is na 07/2021 11/2021 ook al aanwezig. Iemand met een pre-LCI al op 11/2021 (kan alleen nog via dealer)? Dan weten we of in die softwareversie (hopelijk) de accu-voorverwarming app zit.

Op de 07/2021 zit de accu-voorverwarming app (op Duits forum gelezen) in ieder geval niet (voor de pre-LCI, wel voor de LCI).

[ Voor 7% gewijzigd door mrdop op 19-01-2022 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elan22
  • Laatst online: 06-02 23:04
Heb LCI met de 07/2021 ; accu-voorverwarming app aanwezig. Kan blijkbaar manueel ingeschakeld worden. Nog niet getest of automatisch systeem gekoppeld aan navigatie werkt. Mogelijk onderdeel van 11/2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Elan22 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:59:
Heb LCI met de 07/2021 ; accu-voorverwarming app aanwezig. Kan blijkbaar manueel ingeschakeld worden. Nog niet getest of automatisch systeem gekoppeld aan navigatie werkt. Mogelijk onderdeel van 11/2021?
Als je de app hebt kan je handmatig de voorverwarming aanzetten, of de voorverwarming gaat automatisch, vooropgesteld je hebt een DC/HPC als (tussen)bestemming in je navi geselecteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
Was vandaag bij BMW dealer, en het voelt altijd als naar autosalon gaan. Ik werd als VIP behandeld weggebracht met de iX3 (LCI) en terug opgepikt ook.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTJVqb8BR1RYVo40v8B0DcoqCEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yq05FXGzMhNz0fea8zM5qhDk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I65S1RD9RFuZ2HPqH_HXFuCrFFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0gzvNguNp2zZ5kAfaP8DCQm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QoE_Z47CqbJiZbX3mCrmri64rHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Qg4ArMkMvFqwxTrMNIY43QK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfFvIAOmu2IkHQVVrlUtCJinGVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMNklaEZR4HmkLcrw4TRiErq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• maartenix3
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-04 07:07
Vanmiddag mijn IX3 opgehaald bij Dusseldorp Alkmaar. Wat een auto, rijdt echt heerlijk! Volvo V90 achter gelaten. Afgelopen jaren ook van genoten maar het elektrische avontuur gaat nu echt beginnen.

Alle schermen en opties inmiddels doorlopen en de digitale key ook geconfigureerd.

Volgende week een afspraak voor glascoating zodat de auto mooi netjes blijft.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZ6CHGTsCUcHHwaKlje9R2a2FaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5uCqlb9LwDrMHF13I2e2wRjx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZP3PFU6K5irUJqcGukfP9Aa8AM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zIrCovVNPdT0NV9hPQ9LvF0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HF2ef_a_jATg6gS4rFNaLEEHss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JndnIHCu6Qxg303YYAwk7eqr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door maartenix3 op 19-01-2022 20:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
Als wetenschappelijk onderzoek 150 gereden op weg naar de snellader, significant minder coldgating. Ik heb deze laadsessie gedocumenteerd. Ik zal binnenkort met een snellaadsessie hetzelfde doen maar dan met een nog koude batterij aan het begin van een rit. Ben erg benieuwd naar de resultaten

[ Voor 13% gewijzigd door ThisIsDelusion op 19-01-2022 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
  • Laatst online: 20-07 22:52
[quote]maartenix3 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:07:
Vanmiddag mijn IX3 opgehaald bij Dusseldorp Alkmaar. Wat een auto, rijdt echt heerlijk! Volvo V90 achter gelaten. Afgelopen jaren ook van genoten maar het elektrische avontuur gaat nu echt beginnen.

Alle schermen en opties inmiddels doorlopen en de digitale key ook geconfigureerd.

Volgende week een afspraak voor glascoating zodat de auto mooi netjes blijft.

Gefeliciteerd Maarten! Ik haal de mijne volgende week zaterdag op. Zo te zien zit tussen jouw en mijn kenteken 14 andere auto's (625 vs 610).

Wat voor coating laat je toepassen? Xpel folie? Ik twijfel sterk om dit te doen en heb een aanbieding reeds liggen (€ 1950 eur). Voor dat geld kun je ook na verloop van tijd de motorkap en bumper meermaals laten spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenix3
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-04 07:07
Dank! Komt een laag Labocosmetica op heb ik met laten vertellen. Voor onder de 1000 euro klaar dus te overzien. Met name ook om de auto makkelijk te kunnen wassen. Met de Volvo waren de velgen met name een crime dus ik hoop nu met afremmen op de motor en de mooie dichte velgen van de IX3 er wat schoner bij te blijven rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
maartenix3 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:03:
Dank! Komt een laag Labocosmetica op heb ik met laten vertellen. Voor onder de 1000 euro klaar dus te overzien. Met name ook om de auto makkelijk te kunnen wassen. Met de Volvo waren de velgen met name een crime dus ik hoop nu met afremmen op de motor en de mooie dichte velgen van de IX3 er wat schoner bij te blijven rijden
Gewoon geregeld wassen...
Al had ik mijn zomervelgen ook laten coaten, maar vond dat toch niet zo super.

Ik laat nooit een coating aanbrengen, maar snap het wel.
Ik laat XPEL folie aanbrengen op de high gloss onderdelen, dan krassen die niet als je de wagen poetst.
Voor de rest kan de lak meestal wel tegen een stootje. Ik heb na 4 jaar op mijn auto nog steeds geen waskrassen. Maar gebruik goede producten, washandschoen,droogdoek.
Verschillende voor high gloss onderdelen, alles boven de dorpel, alles onder de dorpel en velgen.

Uiteindelijk is het lease en na 4 jaar staat er toch een nieuwe, dus ik verzorg hem wel maar steek er niet teveel geld in. Einde lease moet alle XPEL folie er overigens hier weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
ThisIsDelusion schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:20:
Als wetenschappelijk onderzoek 150 gereden op weg naar de snellader, significant minder coldgating. Ik heb deze laadsessie gedocumenteerd. Ik zal binnenkort met een snellaadsessie hetzelfde doen maar dan met een nog koude batterij aan het begin van een rit. Ben erg benieuwd naar de resultaten
Goed idee! Ik was van plan dat ook te doen. Zodat we weten hoe lang we minimaal 150 (of andere snelheid) moeten rijden om cold-gating kleiner te maken.

Hoe lang reed je 150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksalkmaar
maartenix3 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:07:

Volgende week een afspraak voor glascoating zodat de auto mooi netjes blijft.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gave bak maarten! ik mag die van mij volgende week ophalen in oostzaan, ik laat die van mij ook meteen een glasscoating doen, waar doe jij dit? Ik ga naar de beverkoog (hoor ook goede verhalen over HBest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksalkmaar
The DeZ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:34:

Gefeliciteerd Maarten! Ik haal de mijne volgende week zaterdag op. Zo te zien zit tussen jouw en mijn kenteken 14 andere auto's (625 vs 610).

Wat voor coating laat je toepassen? Xpel folie? Ik twijfel sterk om dit te doen en heb een aanbieding reeds liggen (€ 1950 eur). Voor dat geld kun je ook na verloop van tijd de motorkap en bumper meermaals laten spuiten.
Ik heb een aanbieding voor glasscoating van 525 euro... vriend van me heeft dit ook laten doen en was erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksalkmaar
The DeZ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:34:

Grappig ik heb 633 als kenteken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oGoG
We zouden een iX3 event moeten organiseren, voor alle iX3'ers van deze forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
mrdop schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Goed idee! Ik was van plan dat ook te doen. Zodat we weten hoe lang we minimaal 150 (of andere snelheid) moeten rijden om cold-gating kleiner te maken.

Hoe lang reed je 150?
Ongeveer 20km, maar met tussendoor een stop om de Ionity laadpaal te zoeken (stond uiteindelijk aan de andere kant van de snelweg)

(Fijne) bijkomstigheid: Door sneller te rijden kom je met een lagere SoC aan, wat ook benificieel is voor het snelladen

[ Voor 12% gewijzigd door ThisIsDelusion op 20-01-2022 10:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrdop
ThisIsDelusion schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Ongeveer 20km, maar met tussendoor een stop om de Ionity laadpaal te zoeken (stond uiteindelijk aan de andere kant van de snelweg)

(Fijne) bijkomstigheid: Door sneller te rijden kom je met een lagere SoC aan, wat ook benificieel is voor het snelladen
Klopt! Deze is bekend neem ik aan? Is curve voor iX3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNbfal1w6SgDnH8sFiEloZDT2uU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqfxca90ET3JDk1ikL58q7lo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:36
iemand ervaring met de lane change assistant? krijg het niet aan de praat tijdens assisted drive op de snelweg.
zie het ook nergens terug in het driving assistence menu.
zag wel een post op bimmerpost dat er nog mensen zijn waar dit lijkt te ontbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdop
Insidio2 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:28:
iemand ervaring met de lane change assistant? krijg het niet aan de praat tijdens assisted drive op de snelweg.
zag wel een post op bimmerpost dat er nog mensen zijn waar dit lijkt te ontbreken.
Volgens mij (nog) niet toegestaan in NL. Wel in sommige andere landen. Net als de stoplichtherkenning is de ACC. Werkt perfect in Frankrijk bv, maar ook (nog) niet in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
Insidio2 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:28:
Met navigatie aan maakt het stuur een beweging, maar met de melding erbij dat de lane change handmatig gedaan moet worden. Hij kan het wel maar mag het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
mrdop schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Volgens mij (nog) niet toegestaan in NL. Wel in sommige andere landen. Net als de stoplichtherkenning is de ACC. Werkt perfect in Frankrijk bv, maar ook (nog) niet in NL.
Klopt, in NL is dat niet aanwezig. Stoplichtherkenning zou wel in België aanwezig zijn. Weet iemand of lane assist ook aanwezig is in de Belgische wagens?

Hopelijk brengt Bimmercode snel een update :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kriebel27
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-10-2023
mrdop schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Stoplichtherkenning werkt in mijn LCI weer wel. Die gaat af als ik redelijk snel op een rood stoplicht afrij. Dat kan misschien ook zijn omdat mijn LCI in eerte instantie in Frankrijk geleverd zou worden maar via een omweg in mijn bezit is gekomen :D

Lane changing assist heb ik nog niet vaak geprobeerd. Dat was tot nu toe ook nog niet gelukt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
kingachille schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Klopt, in NL is dat niet aanwezig. Stoplichtherkenning zou wel in België aanwezig zijn. Weet iemand of lane assist ook aanwezig is in de Belgische wagens?

Hopelijk brengt Bimmercode snel een update :X
Mijn iX3 staat nog in bestelling, maar de testwagen die ik kreeg had dit wel. Hij herkende de meeste stoplichten. Hij werd wel bijna zot als ik wat laat remde voor een rood licht (piep signaal & heads-up display waarschuwing). Dus ik hoop dat dit uiteindelijk ook wel in de geleverde wagen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
boskantman schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Mijn iX3 staat nog in bestelling, maar de testwagen die ik kreeg had dit wel. Hij herkende de meeste stoplichten. Hij werd wel bijna zot als ik wat laat remde voor een rood licht (piep signaal & heads-up display waarschuwing). Dus ik hoop dat dit uiteindelijk ook wel in de geleverde wagen zit.
Ja deze stoplichtherkenning is standaard:
- bij laat remmen waarschuwing
- bij gas los en rood stoplicht vooruit alvast adaptief remmen en bij groen (blijven) coasten.

Er is echter ook nog de stoplichtherkenning icm de ACC. Stel je rijdt op ACC, stoplicht is rood, dan stopt de auto geheel zelf. Wordt het stoplicht groen (en kijk je vooruit) dan rijdt de auto vanzelf weer verder. Dit mag (nog) niet in NL, wel in bv. Frankrijk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
mrdop schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:53:
[...]

Ja deze stoplichtherkenning is standaard:
- bij laat remmen waarschuwing
- bij gas los en rood stoplicht vooruit alvast adaptief remmen en bij groen (blijven) coasten.

Er is echter ook nog de stoplichtherkenning icm de ACC. Stel je rijdt op ACC, stoplicht is rood, dan stopt de auto geheel zelf. Wordt het stoplicht groen (en kijk je vooruit) dan rijdt de auto vanzelf weer verder. Dit mag (nog) niet in NL, wel in bv. Frankrijk,
Dat deed hij al zeker niet bij de testwagen (als hij zelf reed, moest ik zelf echt in de rem want dat deed hij niet, ook de reden waarom ik op een bepaald moment laat in de rem ging bij een rood licht). Wel spijtig dat er nog zulke beperkingen opzitten terwijl het dus wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
  • Laatst online: 09:57
Beide opties zijn ook in België niet toegestaan.

In het menu kan je ze wel inschakelen maar dan staat er rechtsboven “Functie in dit land niet beschikbaar”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Miguel schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:32:
Beide opties zijn ook in België niet toegestaan.

In het menu kan je ze wel inschakelen maar dan staat er rechtsboven “Functie in dit land niet beschikbaar”.
Dan heb je het over stoplichtherkenning en autolane wissel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
kingachille schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Dan heb je het over stoplichtherkenning en autolane wissel?
Ik kom net van bij de garage (nocturne) en heb de bestelling geplaatst, levering geschat op 20 oktober. Productie zou voor begin juli zijn.

Daar ook even gevraagd achter deze opties en de verkoper zei dat deze in België niet toegelaten zijn en dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Ik ga de mijne morgen ophalen ( *O* ), en ik zal eens informeren of dat niet geactiveerd kan worden op één of andere manier :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
Op het cold-gaten van een pre-LCI hebben wij vandaag een antwoord van onze dealer gehad. Dit is wel een flink zure domper op het hebben van een pre-LCI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1D8ZSAK3sIb7sZxPQdCza0SLwi0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ocVKygtueU6s1IOd0oekwYxs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiX3-burger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08:23
@ThisIsDelusion dat is toch echt triest. Eerst missen we de mooiere M Series LCI versie met het grote scherm en beloofde zelfde binnenkant, en dan blijkt onze versie effectief minderwaardig te zijn eraan. Wtf BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAT ?! Dat is ENORM zuur ... moet ik toch ff op denken hoe ik hier mee omga gaan. Mijn auto was nog geen 3 maand oud toen deze functie wordt aangekondigd en de dealer zei nog ... dat komt zeker nog op de pre-LCI hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
ThisIsDelusion schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:32:
Op het cold-gaten van een pre-LCI hebben wij vandaag een antwoord van onze dealer gehad. Dit is wel een flink zure domper op het hebben van een pre-LCI

[Afbeelding]
Ik was al een tijdje bezig met de dealer en er kwam maar geen eenduidig antwoord. Ik voelde aan m’n water dat het niet goed zat en dat blijkt zo te zijn.

Wat een teleurstelling dat een bedrijf zo omgaat met de klanten. Vooral ook dat de dealer aangeeft, dat het dus slechts een softwarematige beperking zou zijn. Ik vind het echt onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Maar komt dat antwoord echt van BMW of is het een antwoord van de dealer.
Als de pre-conditioning werkt tijdens navigeren naar een snellader is er niets wat belet om een toggle te implementeren die dat ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Engineer Stewie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:49:
Maar komt dat antwoord echt van BMW of is het een antwoord van de dealer.
Als de pre-conditioning werkt tijdens navigeren naar een snellader is er niets wat belet om een toggle te implementeren die dat ook kan.
Helaas werkt ook pre-conditionering niet als je navigeert met een pre-LCI.
Ik denk ook dat BMW gewoon een toggle moet implementeren, maar de dealer hier zegt dus dat het er niet komt voor de pre-LCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
DjCoke schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 00:04:
[...]

Helaas werkt ook pre-conditionering niet als je navigeert met een pre-LCI.
Ik denk ook dat BMW gewoon een toggle moet implementeren, maar de dealer hier zegt dus dat het er niet komt voor de pre-LCI.
Oh, ik dacht dat de pre-lci dat ook kon. Gelukkig heeft mijn werkgever getreuzeld met de car-policy…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:36
Hoelang voorafgaand opladen activeren jullie deze pre-heating?
Gisteren voor de eerste keer aan een DC-lader gehangen (Ionity 350kW station) en ik geraakte eerlijk gezegd niet verder dan 40kW op een batterij die 50%-55% was.
Normaal verwacht ik een 75-80kW dacht ik bij dit batterij niveau?

Ik had dit nu een 2-tal minuten voorafgaand geactiveerd.

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
piripi schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:47:

Ik had dit nu een 2-tal minuten voorafgaand geactiveerd.
Zo een massa krijg je nooit op 2 minuten warm volgens mij. Je krijgt nog geen kookpot water op 2 minuten echt warm en dat is een veel lagere massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
Ik geloof dat de ideale temperatuur voor de batterij ergens tussen de 25 en 40 graden ligt.
Dus de tijd die je nodig hebt om van de temperatuur die je nu hebt tot aan die temperatuur te komen.
Als ik mij niet vergis neemt die verwarming ongeveer 1 Kwh om te verwarmen.

Mijn wiskunde zit echt te ver om te gaan rekenen, maar in principe zou je op die manier kunnen afleiden wat de tijd is die dan nodig hebt om van 10 graden naar bv 30 graden te geraken met een 1 Kwh energie die je er insteekt.

Ik las wel dat je het laadpunt op je gps instelt als je vertrekt dat hij dan automatisch op het juiste tijdstip gaat pre-heaten en dat je het dan niet handmatig hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:36
Engineer Stewie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Zo een massa krijg je nooit op 2 minuten warm volgens mij. Je krijgt nog geen kookpot water op 2 minuten echt warm en dat is een veel lagere massa.
Nee, dat begrijp ik, maar ik vind nergens terug wat een aangewezen periode is om het dan te activeren ;-)

xbox: pvanst1p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The DeZ
  • Laatst online: 20-07 22:52
[quote]ThisIsDelusion schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:32:

Er staat dat de software op dit moment het niet toelaat. Over de hardware wordt niet gesproken. Met een software update zou dit mogelijk in de toekomst wel tot de mogelijkheden moeten behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingachille
boskantman schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Ik kom net van bij de garage (nocturne) en heb de bestelling geplaatst, levering geschat op 20 oktober. Productie zou voor begin juli zijn.

Daar ook even gevraagd achter deze opties en de verkoper zei dat deze in België niet toegelaten zijn en dus niet werken.
Net mijn wagen gaan afhalen :o _/-\o_ Wat. Een. Klassebak! <3
De dealer bevestigde dat, eenmaal het wordt toegestaan in België, het een simpele software update zal zijn om deze systemen te activeren. Waarschijnlijk zelfs aankoop/activatie via de app.
Maar enkel voor de LCI én Assistant Pack Pro (360° camera is nl. nodig).
Pagina: 1 ... 16 ... 92 Laatste