Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudvx
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-10 11:09
Mijn iX3 is besteld 30 december, met verwachte leverdatum (volgens Arval en ook volgens garage) 14 oktober. Kan al tellen vind ik, maar ik had het in eerste instantie nog erger verwacht.

Ik heb dus nog tijd om een laadpaal te regelen tegen dan :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
ruudvx schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:40:
Mijn iX3 is besteld 30 december, met verwachte leverdatum (volgens Arval en ook volgens garage) 14 oktober. Kan al tellen vind ik, maar ik had het in eerste instantie nog erger verwacht.

Ik heb dus nog tijd om een laadpaal te regelen tegen dan :).
Oei mijne ook op 30 december besteld en staat vooralsnog verwacht op de week van 30 juni. Hoop niet dat het ook oktober wordt, want vind dit al lang duren :P Zou overigens een zomervakantie met de auto wel een stuk makkelijker maken met m'n huidige benzineauto O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-10 10:19
24/12 besteld, levering Augustus volgens dealer (Maart 2023 volgens Arval, maar dat zal met de haren gesleurd zijn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Lorre
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
mabuntu schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Vallen die blauwe accenten van de laser headlights in realiteit ook zo hard op? Moet zeggen dat ik -na het zien van de vele foto’s op het forum- de versie van het shadow pack precies wat beter vind passen.
Heb er even op gelet… misschien omdat de auto blauw is, zie ik het niet tot ik op zo’n 5m nader. Dichter zie ik het maar echt opvallen: voor mij niet.

Nu, als de lichten aan staan dan zie je het wel meer…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berkum
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-04-2023
kriebel27 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:47:
Hallo,

Toevallig net dit forum gevonden. Sinds 16 december ben ik in het bezit van de IX3 High Executive.(2022 modeljaar) De auto bevalt tot nu toe prima, al heb ik vanwege de lockdown er nog maar een kleine 800km mee gereden.

Met de kou van vanochtend was er tenminste een goede reden om de kids met de auto naar school te brengen.

Hiervoor reed ik de X3 XDrive 20i (2018). De elektrische variant rijdt zoveel prettiger al zeg ik het zelf.
Nog geen seconde spijt gehad van de inruil! :)

[Afbeelding]
Vind wit m mooi staan! gelukkig maar want ik hem ook in wit besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvx
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-10 11:09
goirke schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Oei mijne ook op 30 december besteld en staat vooralsnog verwacht op de week van 30 juni. Hoop niet dat het ook oktober wordt, want vind dit al lang duren :P Zou overigens een zomervakantie met de auto wel een stuk makkelijker maken met m'n huidige benzineauto O-)
30 juni zou ik ook wel toffer vinden dan oktober, maar voor de (auto-)vakantie is de huidige dan wel makkelijker ja :)

Mijne is in België (misschien hier wat langere levertijden?), bij Jorssen.
Bij Juma gaven ze mij 12 maanden levertermijn (dus ergens klopt er toch iets niet qua termijnen :)).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43

Stefan©

Toet toet

Ik kan mijn auto zaterdag ophalen! *O*
Productiedatum was 12-10-21. Dus 3 maanden onderweg.

[ Voor 19% gewijzigd door Stefan© op 11-01-2022 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
ruudvx schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:12:
[...]

30 juni zou ik ook wel toffer vinden dan oktober, maar voor de (auto-)vakantie is de huidige dan wel makkelijker ja :)

Bij Juma gaven ze mij 12 maanden levertermijn (dus ergens klopt er toch iets niet qua termijnen :)).
Kan wel vertellen dat mijn werkgever een 40-tal iX3's besteld heeft bij Juma in December alleen. Dus mss dat het toch een beetje dealerafhankelijk is wat ze kunnen verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-10 11:21
ruudvx schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Hangt allemaal af of de dealer voldoende quota had aangevraagd voor de iX3, als je je quota hebt opgebruikt en niet tijdig hebt bijgevraagd, dan kom je achteraan het rijtje. Sommige dealers hadden hoog ingezet op de iX3 en daar veel quota voor aangevraagd, vandaar de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:04
fluppie007 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:12:
[...]

Hangt allemaal af of de dealer voldoende quota had aangevraagd voor de iX3, als je je quota hebt opgebruikt en niet tijdig hebt bijgevraagd, dan kom je achteraan het rijtje. Sommige dealers hadden hoog ingezet op de iX3 en daar veel quota voor aangevraagd, vandaar de verschillen.
Klopt, bij ons (grote IT-implementator) zijn afgelopen december ook de poorten van de EV bestellingen opengegaan.

Voor de bestelde BMW i4's hoor ik levertermijnen in 2023 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:27

SdR

oGoG schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Na 3 dagen is de Guardian Leader terug op koers, heeft op momenten zelfs 20/21 knots gevaren.
Nu vaart hij dus in de Suez Golf richitng Suez kanaal. Hier gaat hij sowieso wat vertraging hebben mits deze kanaal "One way direction" is, tenzij het goed geregeld is.

[Afbeelding]
Hij is inmiddels door t kanaal :9 _/-\o_

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansen1999
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-10 21:15
wow een werkgever die 40 IX3-en tegelijk besteld :D

Is qua uitvoering de (NL) high-ex en (BE) impressive gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-10 16:45
De BMW IX3 offerte ligt klaar maar de knoop is nog niet doorgehakt. Wat zijn jullie ervaringen omtrent snel laden onderweg?
Ik doe namelijk nogal regelmatig afstanden (Hasselt - Kortrijk over Antwerpen), wat op een 175 km uitkomt (enkele rit - geen mogelijkheid tot laden bij de klant), totaal dus 350 km heen en terug.

Volgens de verkoper zou ik gerust heen en terug moeten geraken op een volle batterij maar daar heb ik mijn twijfels wat over, wat denken jullie?

En moest dat niet gaan, ik zie dat bv de Totals in Belgie meestal wel laadstations hebben, wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
jansen1999 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:42:

Die werkgever heeft wel een jaar geen auto's besteld en is aan een inhaalslag bezig. 40 auto's zijn niet eens 10% van wat er besteld is.

Die zijn inderdaad identiek volgens mij, buiten de prijs. In Belgie kost hij dik 1500 euro meer.
boskantman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:05:
De BMW IX3 offerte ligt klaar maar de knoop is nog niet doorgehakt. Wat zijn jullie ervaringen omtrent snel laden onderweg?
Ik doe namelijk nogal regelmatig afstanden (Hasselt - Kortrijk over Antwerpen), wat op een 175 km uitkomt (enkele rit - geen mogelijkheid tot laden bij de klant), totaal dus 350 km heen en terug.

Volgens de verkoper zou ik gerust heen en terug moeten geraken op een volle batterij maar daar heb ik mijn twijfels wat over, wat denken jullie?

En moest dat niet gaan, ik zie dat bv de Totals in Belgie meestal wel laadstations hebben, wat zijn jullie ervaringen daarmee?
350km bij koud weer zal toch niet lukken vrees ik. Maar je kan toch altijd wel snelladen ergens.
Maar is een Tesla model Y (vind het persoonlijk niks) of iets anders met meer range dan geen betere keuze? in SUV land zijn er weinig die meer range geven, maar een Kia EV6. Tesla model Y etc zeer zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
SdR schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:17:
[...]

Hij is inmiddels door t kanaal :9 _/-\o_
Ja dat is waar, maar hij is op weg naar Turkije, wat ik raar vind. Ik dacht die rechtstreeks naar Zeebrugge zou gaan. Mits ik deze zag op de NYK schedule, geen halte in Turkije.

Misschien zijn we de verkeerde boot aan het volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
jansen1999 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:42:

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ficusforever22
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12-2022
2 weken geleden mijn lease IX3 high executive op mogen halen - erg prettige wagen! Vind persoonlijk de B stand niet prettig maar ben goed gewend aan de ‘adaptive’ stand in EcoPro. Qua assistence systemen alleen de automatische Lane Keep Assist >70KM/H uitgezet. Kies er liever bewust voor om op de snelweg de automatische cruise control aan te zetten waarmee de lane keeping ook aan gaat.
Net winterbanden er op laten monteren, dat is deze set geworden;
hankook winter i*cept evo3

In de wasstraat zekere voor het onzekere genomen en alle Assistence systemen uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Principia2000
  • Laatst online: 01-04-2022
Hallo allen,

Ik ben nieuw hier. 'k heb de topic doorgenomen en interessante zaken gelezen. Binnenkort verwacht 'k ook in een IX3 te rijden. Volgens Arval levering half februari, volgens de garage half maart. Met levering eind februari ben 'k best tevreden :-). 'k heb direct ook een vraagje. Op de bijgevoegde foto zie 'k andere velgen dan de standaard velgen op de Inspiring. Op de configurator kan 'k die velgen niet vinden als optie, enkel de grotere 20" velgen. Eigenlijk vind 'k die zwarte velgen wel mooier dan de standaard velgen, maar hoe kan je daar voor kiezen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5T_he0O56_hExe_-bXAZa0QxDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEegDUbbJ4WPRunC5B9BsPGT.jpg?f=fotoalbum_large

Groeten en alvast bedankt voor jullie reactie,

PS de wagen is zo van de vrachtwagen gekomen, ze zijn dus niet omgewisseld door de garage of zo......

[ Voor 4% gewijzigd door Principia2000 op 12-01-2022 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkum
Principia2000 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:27:
Hallo allen,

Ik ben nieuw hier. 'k heb de topic doorgenomen en interessante zaken gelezen. Binnenkort verwacht 'k ook in een IX3 te rijden. Volgens Arval levering half februari, volgens de garage half maart. Met levering eind februari ben 'k best tevreden :-). 'k heb direct ook een vraagje. Op de bijgevoegde foto zie 'k andere velgen dan de standaard velgen op de Inspiring. Op de configurator kan 'k die velgen niet vinden als optie, enkel de grotere 20" velgen. Eigenlijk vind 'k die zwarte velgen wel mooier dan de standaard velgen, maar hoe kan je daar voor kiezen ?

[Afbeelding]

PS de wagen is zo van de vrachtwagen gekomen, ze zijn dus niet omgewisseld door de garage of zo......
Volgens mij zijn dit de standaard velgen maar dan nog zonder de afdekkapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Principia2000
'k denk 't niet, zie onderstaande Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgjNRaBF-rbfGIMR4V9AZPaZ5mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikc8y2raurGtK5SmhDKoXt3Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hb95ON5_gtFwqgJ6fgmZGRYQBIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I50YzEqr9oSvzQeedW5QaS2Z.jpg?f=fotoalbum_large

Dat lijken me toch wel 2 verschillende types....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

Heb 6 maanden met een iX3 gereden en 350km op de autosnelweg is, aan 120km/h, zelfs in de zomer, altijd heel nipt en vaak zelfs onhaalbaar.

Snelladen werkt dan wel weer goed en vlot. Op jouw route kan je in ieder geval in Nazareth of Kalken laden aan de max. snelheid (150kW).

Helaas is mijn iX3 (economisch) total loss verklaard sinds begin oktober maar ik heb, mede hierdoor, nu een Model Y besteld. De range was, voor mij dan, net te weinig. Ook de ervaring tijdens de zomerrit naar Zuid-Frankrijk en de rijen aan de niet-Tesla laders (verslag hier al eens gepost), waar geen verbetering lijkt in te komen. Dat alles plus de lange(re) levertijd hebben mij toch richting Tesla geduwd.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 11:30

sfm

Principia2000 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:01:
'k denk 't niet, zie onderstaande [Afbeelding]

[Afbeelding]

Zijn precies dezelfde velgen. Zoals al aangegeven ontbreken bij de geheel zwarte velgen de aerodynamisch kappen, die bij de andere foto wel in de velgen zijn geklikt.

Ik heb dezelfde winterset hier thuis al klaar liggen voor mijn iX3 en daar zijn de kappen ook gewoon los in doos meegeleverd. Kwestie van wel of niet er in klikken. Denk dat ik het eerst zonder ga proberen, veel range zal het vast niet schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Principia2000
'k had nog niet door dat die gepolierde delen de afdekkappen zijn :-(. Maar nu is 't duidelijk, waarvoor dank. 't zou ook mooi kunnen zijn met die kappen in 't zwart gespoten, en dan blijft 't aerodynamisch effect behouden :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IWELXvQpJUAHqZ2EJSK8yv9PEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8lxg7hHffbbpLXnpbfWxWCH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3OYPEyY_FxGdxK5isUUA0JwvaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sCPz29JZ2G5ZyhCNdtJYTWV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUjk_ql8aaHrdC8THlyaz4pR6bI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ARwmoqljZcE4vsRqRM70wVP.jpg?f=fotoalbum_large

zwart of anders ;) dit is voor de Pre-LCI. En de 20'. Op de foto hierboven is de 19'vlg mij

[ Voor 3% gewijzigd door Klinkschakel op 13-01-2022 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi

Ik moet regelmatig Genk - Gent rijden, dat is 320km. Ik heb er weinig hoop in om dit op één lading te rijden. Dus idd even snel wat bijladen bij een supercharger.
Hopelijk worden de tesla chargers snel opengezet. Dan kunnen we in Lummen even opladen voor die laatste kilometers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Principia2000 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:01:
'k denk 't niet, zie onderstaande
Dat zijn dezelfde velgen. Met en zonder de aerodynamische covers. Je zit duidelijk de indents waar die covers moeten komen. Zonder covers zijn ze ook gewoon lelijk.
DSK schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:12:

Heb 6 maanden met een iX3 gereden en 350km op de autosnelweg is, aan 120km/h, zelfs in de zomer, altijd heel nipt en vaak zelfs onhaalbaar.
Was dat met de 19 of 20" velgen? Wat is de impact op de range daarvan?
Heb de HE besteld, maar mss had ik dat beter niet gedaan... Ritje naar zee is heen en weer dikke 320km en had wel gehoopt dat met 1 charge (100% geladen) te kunnen doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Engineer Stewie op 13-01-2022 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The DeZ
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-07 22:52
Het is best behoorlijk welk impact aerodynamica heeft op het verbruik. Zeker ook wat wielen betreft. Die covers zitten daar niet voor de grap en hebben een besparing van tenminste 4% maar gemiddeld genomen nog meer. Natuurlijk zijn er mooiere exemplaren te bedenken maar die hebben een prijs wat betreft bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-10 15:01
The DeZ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:43:
Het is best behoorlijk welk impact aerodynamica heeft op het verbruik. Zeker ook wat wielen betreft. Die covers zitten daar niet voor de grap en hebben een besparing van tenminste 4% maar gemiddeld genomen nog meer. Natuurlijk zijn er mooiere exemplaren te bedenken maar die hebben een prijs wat betreft bereik.
Zijn daar tests van? Ik dacht dat het bij de tesla model 3 maar een 3% was. En als de range geen issue is zie ik ook geen probleem om andere velgen te plaatsen. Die paar km gaan het verschil toch niet maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10 14:52
Net een belletje van de dealer gekregen betreffende de LCI achterlichten retrofitten op een pre-LCI iX3. Ze doen het voor 1635 incl. btw en werkplaatstarief (3 uur werk). Duur, maar dan geen gezeik met garantie of verzekering mocht er wat gebeuren.

Voor de echte tweakers onder is hier meer info te vinden mocht je het zelf willen doen; https://x3.xbimmers.com/forums////showthread.php?t=1850588, met dank aan mede tweaker Nyvapet voor de link en die het op eigen houtje gedaan heeft met een prachtig resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
[...]

Snelladen werkt dan wel weer goed en vlot. Op jouw route kan je in ieder geval in Nazareth of Kalken laden aan de max. snelheid (150kW).

[...]
Ik heb er weinig problemen mee om onderweg even te stoppen. Ik vertrek meestal erg vroeg dus dan stop ik onderweg altijd voor een ontbijt en/of koffie.
De enige schrik die ik op dat vlak heb is dat EV's te populair worden en ik binnenkort ga moeten aanschuiven aan die laadpalen.

Een tesla gaat het niet worden, ik heb er een paar keer mee gereden en het is echt niets voor mij.
Ik erger mij rot aan de afwerking die gewoon slecht is. Ook qua comfort is het gewoon een stuk slechter als bij BMW om dan nog te zwijgen dat je iets simpel als een head-up display gewoon niet kan nemen als optie, dat alleen al zorgt ervoor dat Tesla er gewoon uitvalt bij mij.

[ Voor 21% gewijzigd door boskantman op 13-01-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
boskantman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Ik heb er weinig problemen mee om onderweg even te stoppen. Ik vertrek meestal erg vroeg dus dan stop ik onderweg altijd voor een ontbijt en/of koffie.
De enige schrik die ik op dat vlak heb is dat EV's te populair worden en ik binnenkort ga moeten aanschuiven aan die laadpalen.

Een tesla gaat het niet worden, ik heb er een paar keer mee gereden en het is echt niets voor mij.
Ik erger mij rot aan de afwerking die gewoon slecht is. Ook qua comfort is het gewoon een stuk slechter als bij BMW om dan nog te zwijgen dat je iets simpel als een head-up display gewoon niet kan nemen als optie, dat alleen al zorgt ervoor dat Tesla er gewoon uitvalt bij mij.
Als er 4 laadpalen zijn en je gemiddeld 30 minuten laad, is er elke 8-9 minuten ofzo eentje vrij. Maar het zal allicht langer duren dan gewoon tanken. Daar ben je op 3-4 minuten wel klaar (moet 70l erin krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CisseVG
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-10-2022
Principia2000 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:27:
Hallo allen,

[Afbeelding]

Inderdaad vreemd…de achterband ziet er ook niet heel nieuw uit vrees ik….lijkt of deze al wat Km gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Engineer Stewie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:27:
[...]
Was dat met de 19 of 20" velgen? Wat is de impact op de range daarvan?
Heb de HE besteld, maar mss had ik dat beter niet gedaan... Ritje naar zee is heen en weer dikke 320km en had wel gehoopt dat met 1 charge (100% geladen) te kunnen doen.
Ik had de impressive dus met 20" velgen. 320km moet normaal wel lukken. Je kan ook altijd een stukje aan 100km/h rijden, mocht dat nodig zijn. In de meeste gevallen win je daar meer tijd mee dan te moeten stoppen aan een (snel)lader. Zeker als je thuis kunt laden, lijkt dit wel te doen.
boskantman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:15:
[...]
Mijn ervaring op normale dagen tot nu toe, voor de keren dat ik een snellader langs de snelweg heb gebruikt, is dat het wel meevalt. Bij de Ionity's waar er meestal 4 laadpunten zijn, was ik meestal alleen of met één andere wagen. Bij de meeste 50kW laders die alleen stonden ook zelden moeten wachten. Op drukke dagen (zwart weekend, wintersport, drukke dagen naar zee/Ardennen) wel een ander verhaal.
Dat was iets waar ik zelf ook bang was en wat ik veel had gehoord vooraf. Vorige wagen was een 5-reeks (F11), daarna de iX3 (pre-LCI) maar ik voelde me onmiddellijk comfortabel in de Model Y. Alles was boven verwachting goed afgewerkt en het rijden was ook best prettig. Naar wat ik hoor heeft Tesla hier recent wel grote sprongen in gemaakt (gemaakt in China vs. US).

Heads-up display is inderdaad hetgeen wat ik het meeste zal missen. Ik merkte sowieso dat ik eigenlijk zo goed als nooit meer keek naar de normale instrumentencluster. Alleen overtuigt dit alleen met niet om bij BMW te blijven en de andere beperkingen die daar bijhoren.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
DSK schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:43:

Heads-up display is inderdaad hetgeen wat ik het meeste zal missen. Ik merkte sowieso dat ik eigenlijk zo goed als nooit meer keek naar de normale instrumentencluster. Alleen overtuigt dit alleen met niet om bij BMW te blijven en de andere beperkingen die daar bijhoren.
Ik navigeer uitsluitend met google maps, kan de HUD daar ook iets mee?
Is er verschil tussen apple carplay en google Android? Ik kan een nieuwe GSM aanvragen, zit nu met een iPhone XR, maar kan ook naar een recente android gaan bvb. Met wat ik doe met een smartphone (Bellen en navigeren) kan ik met beide OS'en wel uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Engineer Stewie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:27:
[...]

Ik navigeer uitsluitend met google maps, kan de HUD daar ook iets mee?
Is er verschil tussen apple carplay en google Android? Ik kan een nieuwe GSM aanvragen, zit nu met een iPhone XR, maar kan ook naar een recente android gaan bvb. Met wat ik doe met een smartphone (Bellen en navigeren) kan ik met beide OS'en wel uit de voeten.
Volgens mij is het zo dat je met Android Auto in combinatie met Google Maps in de HUD aanwijzingen krijgt. Ook met iOS in combinatie met Apple Maps krijg je aanwijzingen in de HUD. Wat niet lijkt te werken is iOS in combinatie met Google Maps (of Waze). Ik weet niet hoe het zit met Android Auto i.c.m. Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:06
DSK schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:43:
........
Beperkingen zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Principia2000
CisseVG schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:47:
[...]

Inderdaad vreemd…de achterband ziet er ook niet heel nieuw uit vrees ik….lijkt of deze al wat Km gelopen.
Dat grijs ligt wsl aan de smartphone, deze is aan vervanging toe. Een foto van wat verder lijkt al veel beter. En 't is een nieuwe wagen, dus 'k veronderstel dat de banden ook wel nieuw zijn :) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5T_he0O56_hExe_-bXAZa0QxDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEegDUbbJ4WPRunC5B9BsPGT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Principia2000 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Dat grijs ligt wsl aan de smartphone, deze is aan vervanging toe. Een foto van wat verder lijkt al veel beter. En 't is een nieuwe wagen, dus 'k veronderstel dat de banden ook wel nieuw zijn :) .
Dat rood en blauw zijn toch nooi kleuren voor de iX3, en net die mocht ik niet nemen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Beetje het verkeerde topic om hier echt een discussie over te starten denk ik. Ik was zeker tevreden met de iX3 maar het is nu eenmaal niet allemaal positief (en dat zal bij Tesla of andere zeker ook zo niet zijn).
In dagdagelijks gebruik speelde dit ook niet zo'n grote rol.

Dingen die wel een rol speelden in mijn keuze:
- Mindere range (zeker in de praktijk)
- Trager laden en slechtere laadcurve. In mijn ervaring zakt de laadsnelheid nogal snel en is 0-80% in 30min nooit gelukt.
- Veel minder laadmogelijkheden voor snelladen incl. de wachtrijen op drukke dagen (been there...)
- Beperkingen in de app (start/stoppen laden kan niet eenvoudig, temperatuur instellen kan niet, laadsnelheid instellen kan niet, dikwijl geen/late updates)
- Integratie in navigatie met laden is beperkt (bezetting kun je niet zien, geen dynamisch omplannen, soms rare beslissingen ivm. keuze laders op de weg). Hierdoor is nog steeds ABRP en eventueel een andere app nodig om de bezetting van de laders te zien.
- Autopilot en TACC werkt toch net dat ietsje beter dan de lane assist en adaptive CC in the iX3
- Snufjes die wel nuttig zijn zoals Sentry, Dog mode,... allemaal zaken die de BMW ook zou moeten kunnen met de hardware die er is maar er toch niet zijn

Vooral de eerste drie in combinatie met de lange levertijd deden het voor mij.

Edit:
Zie hier voor mij eerder kort verslag over de wagen: DSK in "Het grote BMW iX3 Topic"
(dit is ruim voor ik voor de keuze stond tussen opnieuw iX3 of iets anders)
En de ervaringen met laden in het buitenland:
- heenreis: DSK in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2"
- terugreis: DSK in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2"

[ Voor 13% gewijzigd door DSK op 13-01-2022 16:30 ]

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
Ficusforever22 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:21:
2 weken geleden mijn lease IX3 high executive op mogen halen - erg prettige wagen! Vind persoonlijk de B stand niet prettig maar ben goed gewend aan de ‘adaptive’ stand in EcoPro. Qua assistence systemen alleen de automatische Lane Keep Assist >70KM/H uitgezet. Kies er liever bewust voor om op de snelweg de automatische cruise control aan te zetten waarmee de lane keeping ook aan gaat.
Net winterbanden er op laten monteren, dat is deze set geworden;
hankook winter i*cept evo3

In de wasstraat zekere voor het onzekere genomen en alle Assistence systemen uitgezet.
Ik had ze aan staan in de wasstraat en gelijk sloeg deze auto op autohold toen de borstel aan de achterkant kwam en de auto net klein stukje naar achter ging. Hele wasstraat gelijk in noodloop en eigenaar boos dat ik plotseling remde. Was mij verteld dat er een aparte wasstand op zit maar nog nooit kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
[...]

Helaas is mijn iX3 (economisch) total loss verklaard sinds begin oktober maar ik heb, mede hierdoor, nu een Model Y besteld. De range was, voor mij dan, net te weinig. Ook de ervaring tijdens de zomerrit naar Zuid-Frankrijk en de rijen aan de niet-Tesla laders (verslag hier al eens gepost), waar geen verbetering lijkt in te komen. Dat alles plus de lange(re) levertijd hebben mij toch richting Tesla geduwd.
Misschien gewoon de Tesla app downloaden dan kan je tegenwoordig bij veel, en straks alle Tesla, laadpunten met iedere EV laden _/-\o_ .Werkt perfect en gebruik ze regelmatig. Ik denk dat je met Model Y met 120km niet heel veel verder komt verschil met mijn collega van de week naar Brussel vanuit Amsterdam is maar 30km meer dan mijn IX3 op 20 inch winterbanden. Ik rij ook nooit 350 km aan een stuk meestal na 2,5 uur pauze en dan gelijk aan snellader en daarna weer gaan.

Als ik het lees en ook de andere comments is misschien een EV niet de juiste keuze geweest. Ook met een Model Y moet je gewoon aansluiten in de file om bij de laadpaal te komen is niet specifiek iets IX3. Ik begrijp dus niet dat Tesla geen Head up display kan leveren en waarom laadpunt aan de straatkant zit, waarom er geen kofferbak afdekking in zit enz.Gelukkig heeft iedereen zijn voorkeur anders zou het saai worden op de wegen.

[ Voor 15% gewijzigd door BatW op 13-01-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:02
BatW schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:05:
[...]

Misschien gewoon de Tesla app downloaden dan kan je tegenwoordig bij veel, en straks alle Tesla, laadpunten met iedere EV laden _/-\o_ . Ik denk dat je met Model Y met 120km niet heel veel verder komt verschil met mijn collega van de week naar Brussel vanuit Amsterdam is maar 30km meer dan mijn IX3 op 20 inch winterbanden. Ik rij ook nooit 350 km aan een stuk meestal na 2,5 uur pauze en dan gelijk aan snellader en daarna weer gaan.
Die paar Tesla stalls die beschikbaar zijn voor andere EV's staan dan natuurlijk net zo goed vol :+

En de Tesla laadt een klap sneller. Dus snap best dat iemand vanuit range overwegingen op de Model Y uitkomt.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
VidaR-9 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Die paar Tesla stalls die beschikbaar zijn voor andere EV's staan dan natuurlijk net zo goed vol :+

En de Tesla laadt een klap sneller. Dus snap best dat iemand vanuit range overwegingen op de Model Y uitkomt.
Klopt je staat dus straks met je model Y gewoon in de rij omdat er andere EV staan. Sneller laden heeft toch niets met de range te maken alleen hoeveel tijd je moet wachten voordat deze weer vol is. Ik laad de IX3 nooit helemaal vol gewoon totdat de range voldoende is voor de rit heen en terug. Moet weekend richting Belgie en dan laad ik 20kWh vlak voor Gent bij zodat ik genoeg heb om thuis te komen. Als ik terug ben van de wc kan ik weer verder. Vakantie moet je beetje plannen natuurlijk maar iedereen die nu een EV is nog een beetje een pionier net zoals vroeger met eerste auto's op gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
Uit range overtuiging snap ik de keuze voor een Tesla Model Y zeker wel.

Wat ik wel wat minder vind is dat je dus blijkbaar via de BMW app geen temperatuur of laadsnelheid kan instellen? Ik kan mij precies herinneren dat de verkoper aangaf dat dit wel kon langs de andere kant wist de verkoper ook veel zaken niet juist te zeggen. (Zoals de range bv).
Al zijn dat inderdaad wel serieuze minpunten, dat lijkt me eerder te sturen naar mijn vorige keuze (BMW X5 plugin hybride).

Persoonlijk moet ik nog een mooie Tesla zien, maar dat is puur smaak en daar kan je niet over discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
BatW schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:26:
[...]

Klopt je staat dus straks met je model Y gewoon in de rij omdat er andere EV staan. Sneller laden heeft toch niets met de range te maken alleen hoeveel tijd je moet wachten voordat deze weer vol is. Ik laad de IX3 nooit helemaal vol gewoon totdat de range voldoende is voor de rit heen en terug. Moet weekend richting Belgie en dan laad ik 20kWh vlak voor Gent bij zodat ik genoeg heb om thuis te komen. Als ik terug ben van de wc kan ik weer verder. Vakantie moet je beetje plannen natuurlijk maar iedereen die nu een EV is nog een beetje een pionier net zoals vroeger met eerste auto's op gas.
Zo zie ik het inderdaad ook, ik ga voor de meeste zaken nipt toekomen met de range of nipt niet. Maar dus even insteken en naar het wc gaan of een koffie nemen lijkt me dan voldoende om weer dat kleine stukje verder te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:02
BatW schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:26:
[...]

Betwijfel ik. Wat ik begreep is dat ze maar beperkt aantal stalls van het totaal beschikbaar maken voor non-Tesla's. Dus waarschijnlijk kan je met je Tesla gewoon direct terecht terwijl de non-Tesla nog staat te wachten.

Ik zou het zelf uiterst irritant vinden als ik net ven 5-10 minuten moet laden op een rit die ik regelmatig doe. Dat is nou net wat ik niet meer wil met EV (tanken vond ik ook altijd irritant, kwam altijd op verkeerd moment).

[ Voor 10% gewijzigd door VidaR-9 op 13-01-2022 17:31 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
boskantman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Zo zie ik het inderdaad ook, ik ga voor de meeste zaken nipt toekomen met de range of nipt niet. Maar dus even insteken en naar het wc gaan of een koffie nemen lijkt me dan voldoende om weer dat kleine stukje verder te rijden.
Ik laad hem ook nooit op van 10-80% alleen laden wat ik nodig heb. Dat is de omschakeling van ICE naar EV die je moet doen. Als ik naar Zuid-Frankrijk ga staan de ICE zelfs bij Luxemburg in de file voor te tanken...!! Kan ook de nederlandse zuinigheid zijn en ja ben een Nederlander :-)

De app pakt de temparatuur die je heb ingesteld wanneer je de auto heb afgesloten. Stoelverwarming kan je instellen dat hij bij een buitentemp van bv 6 graden ook aangaat. Ik heb de auto altijd op maximaal laden staan en thuis loopt dit via Load Balancing zodat auto zich aanpast aan de rest van het gebruik in mijn woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
BatW schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:36:
[...]

Ik laad hem ook nooit op van 10-80% alleen laden wat ik nodig heb. Dat is de omschakeling van ICE naar EV die je moet doen. Als ik naar Zuid-Frankrijk ga staan de ICE zelfs bij Luxemburg in de file voor te tanken...!! Kan ook de nederlandse zuinigheid zijn en ja ben een Nederlander :-)

De app pakt de temparatuur die je heb ingesteld wanneer je de auto heb afgesloten. Stoelverwarming kan je instellen dat hij bij een buitentemp van bv 6 graden ook aangaat. Ik heb de auto altijd op maximaal laden staan en thuis loopt dit via Load Balancing zodat auto zich aanpast aan de rest van het gebruik in mijn woning.
Dat valt op zich nog wel mee, natuurlijk leuker als je gewoon de temp kan instellen, zeker als je auto bevroren is en je hem dan sneller kan ontdooien (door de temp hoger te zetten).
Maar als ik de auto al warm krijg voor ik vertrek ben ik al erg blij.

Load balancing ben ik ook naar aan het kijken, ik vermoed dat je wel een laadpaal nodig hebt die dit aankan, want ik zou ook liefst bijladen wanneer mijn zonnepanelen bv overschot hebben (wat in de lente/zomer toch wel vaak gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
VidaR-9 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:29:
[...]

Betwijfel ik. Wat ik begreep is dat ze maar beperkt aantal stalls van het totaal beschikbaar maken voor non-Tesla's. Dus waarschijnlijk kan je met je Tesla gewoon direct terecht terwijl de non-Tesla nog staat te wachten.

Ik zou het zelf uiterst irritant vinden als ik net ven 5-10 minuten moet laden op een rit die ik regelmatig doe. Dat is nou net wat ik niet meer wil met EV (tanken vond ik ook altijd irritant, kwam altijd op verkeerd moment).
Ze gaan allemaal open want op die manier weten ze precies welke andere EV's er gebruik van maken en wie die personen zijn en waar ze wonen. Perfect voor de toekomstige marketing want je moet de app koppelen aan Credit Card inclusief adres gegevens. Tesla heeft 35 snellaadpunten in NL en er zijn er inmiddels 15 al te gebruiken voor niet tesla EV's. Gaat dus redelijk snel.

We hebben hier ook een benzine auto BMW M3 uit 2000 als hobby auto en die komt minder ver op een tank dan ik met mijn IX3 :-) . Denk dat het gewoon wennen is want ik heb eigenlijk in het verleden nooit een discussie gezien hoe ver een benzine auto kan rijden op een enkele tank en nu ineens in EV tijdperk is het een hot topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
boskantman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:41:
[...]

Dat valt op zich nog wel mee, natuurlijk leuker als je gewoon de temp kan instellen, zeker als je auto bevroren is en je hem dan sneller kan ontdooien (door de temp hoger te zetten).
Maar als ik de auto al warm krijg voor ik vertrek ben ik al erg blij.

Load balancing ben ik ook naar aan het kijken, ik vermoed dat je wel een laadpaal nodig hebt die dit aankan, want ik zou ook liefst bijladen wanneer mijn zonnepanelen bv overschot hebben (wat in de lente/zomer toch wel vaak gebeurd).
Tijd kan je gewoon instellen met de app dus dat die om 8:00 moet gaan verwarmen en 10 min later is het lekker warm en krabben is voorbij. Je kan het ook met de knop op de sleutel doen dus app is niet altijd nodig.

Je meter in huis moet geschikt zijn voor Load Balancing de laadpalen hebben dit meestal wel. Met een EV moet je wel redelijk wat zonnepanelen hebben om een overschot te hebben. Iedere week 100kWh laden is wel een gemiddelde. Je kan de laadtijd ook instellen en activeren met de app dus hij gaat niet gelijk laden als je hem aansluit. Kan wel maar is een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
Ik was van plan om ergens advies te gaan vragen en ook te zien om eventueel inderdaad wat panelen bij te leggen, al ben ik dan mijn "terugdraaiende" teller kwijt door een digitale teller.
Maar ik ga hier een kosten-baten analyse moeten maken om eens te zien wat mij het beste uitkomt op lange termijn.

Als het 10 min later warm is ben ik al erg blij, dan is temperatuur instellen op zich allemaal niet nodig voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
VidaR-9 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:29:
[...]

Hoe weet je als non-Tesla rijder dan welke palen wel werken en welke niet? Ik denk dat je dan als Tesla rijder staat te wachten op non-Tesla rijders die staan te pielen bij de laadpalen en zich afvragen waarom het niet werkt 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Knutselwout schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:05:
Net een belletje van de dealer gekregen betreffende de LCI achterlichten retrofitten op een pre-LCI iX3. Ze doen het voor 1635 incl. btw en werkplaatstarief (3 uur werk). Duur, maar dan geen gezeik met garantie of verzekering mocht er wat gebeuren.

Voor de echte tweakers onder is hier meer info te vinden mocht je het zelf willen doen; https://x3.xbimmers.com/forums////showthread.php?t=1850588, met dank aan mede tweaker Nyvapet voor de link en die het op eigen houtje gedaan heeft met een prachtig resultaat!
Wij hebben ook bij een dealer aangevraagd hoeveel een M-stuurwiel verwarmd zou kosten, rond de 2500€ incl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
ThisIsDelusion schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:23:
[...]

Wij hebben ook bij een dealer aangevraagd hoeveel een M-stuurwiel verwarmd zou kosten, rond de 2500€ incl
O man, dat is wel een flink prijskaartje. Ga je het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabbit1986
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-10-2023
Iemand een idee of je ook bij de LCI de nieren kunt vervangen door nieren van een hybride/benzinemodel ?

Net zoals er dat hier iemand deed met zijn pre-LCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Knutselwout schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:45:
[...]

O man, dat is wel een flink prijskaartje. Ga je het doen?
We twijfelen nog! Ik denk dat we binnenkort een proefritje gaan doen met een LCI met die optie, en kijken of we het prettig vinden. Maakt de auto toch weer iets unieker :)

Ik wil het zelf vooral vanwege pijnlijke handen door de kou. Wanneer mijn vingers te koud worden door slechte doorbloeding of het weer, dan schieten ze een soort van op slot. Ik hoop dat een verwarmd stuurwiel daarmee helpt, vandaar eerst uittesten

[ Voor 25% gewijzigd door ThisIsDelusion op 13-01-2022 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
ThisIsDelusion schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:02:
[...]

We twijfelen nog! Ik denk dat we binnenkort een proefritje gaan doen met een LCI met die optie, en kijken of we het prettig vinden. Maakt de auto toch weer iets unieker :)

Ik wil het zelf vooral vanwege pijnlijke handen door de kou. Wanneer mijn vingers te koud worden door slechte doorbloeding of het weer, dan schieten ze een soort van op slot. Ik hoop dat een verwarmd stuurwiel daarmee helpt, vandaar eerst uittesten
Klopt, ik heb ook last van slechte doorbloeding in mijn vingers. Met het huidige weer heb ik altijd spierwitte pijnlijke vingertopjes. Je zou moeten uitproberen of het voorverwarmen van de auto het verwarmde stuurwiel wellicht compenseert. Ik heb nog nooit een verwarmd stuurwiel ervaren. Daarentegen heb ik nu voor het eerst een voorverwarmde auto ervaren en sindsdien heb ik niet het gevoel dat ik nog iets mis daarbovenop kwa comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVfZrQDZmNHBMV5j0K904lHxO1o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xAOZJuWNERgzLP86EWJCrBwe.jpg?f=user_large

Guardian Leader aangekomen aan de haven van Turkije (Derince), hij gaat binnen de dag vertrekken, hopelijk richting Zeebrugge en Bremerhaven. Nog 12/14 dagen om te bereiken.

Niemand een idee waarom Derince niet in de schedule lijst staat van NYK? (https://www.nykroro.com/documents/EME-ESEA/EME-ESEAwk02.pdf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
[...]

Kan je anders een mooi paar handschoenen van kopen en nog 2450 euro aan iets anders uitgeven.
Ik heb een auto gereden met stuurwielverwarming en dat was heet op standje 3, niet uit te houden. Ik zou dat net als stoelverwarming even gebruiken om de kou te breken en dan uitzetten, kan niet zo tegen die directe hitte.

Ik heb het niet besteld op de LCI, mocht ook niet. Maar ik heb dat nu ook niet en nog nooit problemen mee ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Als fabrieksoptie is het maar 200 euro. Ik zou het genomen hebben als ik geen voorraad auto had genomen. Nu heb ik voor 500 euro zwarte hemel bekleding. Zou niet weten waarom iemand dat zou bestellen, maar ja voorraad auto…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm

sfm

Z___Z schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:12:
Als fabrieksoptie is het maar 200 euro. Ik zou het genomen hebben als ik geen voorraad auto had genomen. Nu heb ik voor 500 euro zwarte hemel bekleding. Zou niet weten waarom iemand dat zou bestellen, maar ja voorraad auto…
Tja, smaken verschillen. Ik zou bij een zwart lederen interieur niks anders meer willen dan zwarte hemel bekleding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Z___Z schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:34:
[...]

Hoe weet je als non-Tesla rijder dan welke palen wel werken en welke niet? Ik denk dat je dan als Tesla rijder staat te wachten op non-Tesla rijders die staan te pielen bij de laadpalen en zich afvragen waarom het niet werkt 😋
Geen probleem dat is gewoon zichtbaar in de Tesla laadapp.Eerste scherm vraagt de app "Uw niet-Tesla opladen" en je krijgt dan de kaart met alleen geschikte laadpunten. Kind kan de was doen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
[...]

Hier het zelfde. Ik was in de veronderstelling dat stuurverwarming standaard was in de IX3 zoals in mijn X3 maar helaas. In de vorige X3 was hij alleen leverbaar op de niet M uitvoering en volgens mij nu alleen op de LCI versie. Als koud is mis ik het wel want heb nu meer klachten door de kou en mijn aandoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
BatW schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Geen probleem dat is gewoon zichtbaar in de Tesla laadapp.Eerste scherm vraagt de app "Uw niet-Tesla opladen" en je krijgt dan de kaart met alleen geschikte laadpunten. Kind kan de was doen hoor
Gaat dan over een hele site of is er in de Tesla app een kaart van elke stall op de site, waarvan een deel wel en een Deen niet geschikt is voor non-Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Z___Z schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:20:
[...]

Gaat dan over een hele site of is er in de Tesla app een kaart van elke stall op de site, waarvan een deel wel en een Deen niet geschikt is voor non-Tesla?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m33Nw-cqmTCr97GTjMO3LSPW9zo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gEstzWvBhZ67tmRj916Yxq4.jpg?f=fotoalbum_large

Klopt je selecteerd non-Tesla en je ziet op de map alleen de non-Tesla stall. Super eenvoudig en laat dat soort zaken maar aan ze over want daar zijn ze no1 in natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Z___Z schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:12:
Omdat je weinig reflecties in de auto wilt. Ik verdraag veel licht slecht en kies dus auto na auto voor zwart interieur met zwarte dakhemel. Volgens mij is de iX3 trouwens enkel met zwarte dakhemel te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
boskantman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:11:
Ik was van plan om ergens advies te gaan vragen en ook te zien om eventueel inderdaad wat panelen bij te leggen, al ben ik dan mijn "terugdraaiende" teller kwijt door een digitale teller.
Maar ik ga hier een kosten-baten analyse moeten maken om eens te zien wat mij het beste uitkomt op lange termijn.

Als het 10 min later warm is ben ik al erg blij, dan is temperatuur instellen op zich allemaal niet nodig voor mij.
Ik denk dat je rekening moet houden met ongeveer 4.000 kWh welke je zomaar gaat laden per jaar. Heb je dus een overschot van meer dan 4.000 kWh dan kan het nadelig zijn maar truc is altijd om precies zoveel panellen te hebben dat je op nul uitkomt want anders haal je de investering er niet uit want bv Eneco geeft me dan 0,06 cent per kWh. Ik heb ook mijn terugdraai meter moeten opgeven maar volgens mij gaan ze de slimme meter ook wettelijk verplichten tzt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boskantman
De verkoper bij BMW verwees me door naar deze website.
BMW Charging

Ik zie hier redelijk wat palen staan, maar ik kan er niet echt aan uit of je nu aan al die palen kan laden met de BMW charging card die je er bij krijgt, ik zie namelijk heel wat aparte aanbieders staan en vroeg mij af of je nu voor elke andere aanbieder dus ook een app of dergelijke moet installeren om dan op die manier de facturatie te doen. De verkoper kon hier ook niet echt op antwoorden (lees: wist het eigenlijk gewoon niet).

Het zou namelijk wel handig zijn als ik gewoon met die kaart kan laden en einde maand de factuur krijg, dus ik hoop dat het zo wel werkt.
BatW schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Ik denk dat je rekening moet houden met ongeveer 4.000 kWh welke je zomaar gaat laden per jaar. Heb je dus een overschot van meer dan 4.000 kWh dan kan het nadelig zijn maar truc is altijd om precies zoveel panellen te hebben dat je op nul uitkomt want anders haal je de investering er niet uit want bv Eneco geeft me dan 0,06 cent per kWh. Ik heb ook mijn terugdraai meter moeten opgeven maar volgens mij gaan ze de slimme meter ook wettelijk verplichten tzt.
Ik verbruik nu een 900 kWh meer dan ik opbreng met de panelen.
Mijn dagteller komt daarmee altijd in - (ongeveer - 300 kWh) mijn nachtteller op + 1200 kWh.
Dus het aantal panelen die ik nu heb zijn al niet voldoende om te voldoen aan het verbruik.
Ik heb voor 3600 kWh liggen op dit moment, maar ik heb vrees ik maar plaats om nog 3-4 panelen bij te leggen. Als ik kijk liggen de meeste panelen rond de 330-350 kWh dus een 1400 max , dan komen we dus nog steeds in een plus uit vrees ik.

Al kan ik wel is horen bij een plaatser van zonnepanelen, mogelijk kunnen ze er wel meer bijleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
BatW schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:34:
[...]

[Afbeelding]

Klopt je selecteerd non-Tesla en je ziet op de map alleen de non-Tesla stall. Super eenvoudig en laat dat soort zaken maar aan ze over want daar zijn ze no1 in natuurlijk.
Kan nergens vinden dat het per stall is wel of geen non-Tesla. Wellicht kan je dit zien in de app, maar verder is er weinig informatie van te vinden. Maarja ik heb geen zin om bij Tesla aan te melden zonder te weten wat je er voor krijgt, een beetje kip/ei verhaal zeg maar.
Volgens het frontpage artikel is het per locatie: nieuws: Tesla maakt tien Nederlandse Supercharger-locaties beschikbaar voor n...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
  • Laatst online: 15:01
boskantman schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:56:
De verkoper bij BMW verwees me door naar deze website.
BMW Charging

Ik zie hier redelijk wat palen staan, maar ik kan er niet echt aan uit of je nu aan al die palen kan laden met de BMW charging card die je er bij krijgt, ik zie namelijk heel wat aparte aanbieders staan en vroeg mij af of je nu voor elke andere aanbieder dus ook een app of dergelijke moet installeren om dan op die manier de facturatie te doen. De verkoper kon hier ook niet echt op antwoorden (lees: wist het eigenlijk gewoon niet).

Het zou namelijk wel handig zijn als ik gewoon met die kaart kan laden en einde maand de factuur krijg, dus ik hoop dat het zo wel werkt.
In principe zie je in de BMW Charging app enkel de palen waar je de pas kan gebruiken. Laden starten kan uit de BMW Charging app of via de laadpas zelf.

Wij gebruiken voor onze IX3 enkel de laadpas/app van BMW. We hebben nog geen enkele plaats gevonden waar ze niet werkte (ook elke paal die we in Frankrijk gebruikt hebben) en laden enkel via publieke laadpalen.

Registratie is best eenvoudig. Inloggen met de BMW account > kaart registreren via het VIN nummer van de wagen > Tariefplan selecteren > Visa gegevens invoeren = onmiddellijk klaar voor gebruik.

Elke maand krijg je een afrekening met het gebruik per land in de mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
Miguel schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:30:
[...]

In principe zie je in de BMW Charging app enkel de palen waar je de pas kan gebruiken. Laden starten kan uit de BMW Charging app of via de laadpas zelf.

Wij gebruiken voor onze IX3 enkel de laadpas/app van BMW. We hebben nog geen enkele plaats gevonden waar ze niet werkte (ook elke paal die we in Frankrijk gebruikt hebben) en laden enkel via publieke laadpalen.

Registratie is best eenvoudig. Inloggen met de BMW account > kaart registreren via het VIN nummer van de wagen > Tariefplan selecteren > Visa gegevens invoeren = onmiddellijk klaar voor gebruik.

Dat is wel proper, dankjewel voor je snelle antwoord !.
Nog even nakijken wat een laadpaal me gaat kosten thuis en dan ga ik hoogstwaarschijnlijk volgende week de bestelling plaatsen (IX3 model impressive met aanhangwagenkoppeling & eventueel het dark shadow pakket, daar twijfel ik nog wat over), ben wel benieuwd wat de levertermijn gaat zijn. Bij de offerte gaven ze Augustus/September aan.

Daarnaast wel wat vreemd dat er weinig korting gegeven word en dat deze afhankelijk is per garage.
Ik ben bij 2 verschillende garages geweest en heb bij beide een heel andere korting gekregen. (het verschil is zelf 5000 euro in totaal). Bij de garage waar ik nu al klant ben kreeg ik het minste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgear90
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-10 17:07
oGoG schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:49:
[Afbeelding]

Guardian Leader aangekomen aan de haven van Turkije (Derince), hij gaat binnen de dag vertrekken, hopelijk richting Zeebrugge en Bremerhaven. Nog 12/14 dagen om te bereiken.

Niemand een idee waarom Derince niet in de schedule lijst staat van NYK? (https://www.nykroro.com/documents/EME-ESEA/EME-ESEAwk02.pdf)
Sorry, geen antwoord op je vraag, maar bedankt voor je updates :-)

Ik verwacht mijn iX3 ergens midden Maart in ontvangst te nemen.
Die zal dus wellicht niet op de Guardian Leader zitten...

Maar welke dan?
Capricornus Leader?

Volgens de dealer zit hij op de boot richting Europa...
Ik heb hen gevraagd of ze weten welke boot het is, maar nog geen antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
Miguel schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Hier is de BMW laadpas eerste jaar gratis maar daarna betaal je 17,99 per maand en dat ga ik er niet uithalen. Gebruik hem nu als reserve naast mijn ANWB.Eneco laadpas dit jaar maar daarna zeg ik hem dus ivm maandbedrag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nyvapet
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
Knutselwout schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:05:

Hier een foto van de LCI lampen op de Pre-Lci, ben er best heel tevreden mee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dQvChVzUgaYMcpNfBr1hry7I0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sa3KFjVSRe0hPYLRrSKccSUD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Topgear90 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Maar welke dan?
Capricornus Leader?

De Capricornus Leader komt aan in Zeebrugge/bremerhaven 11/14 feb. Deze boot is op 31/12/2021 vanuit Dalian haven vertrokken en zit ergens in indische Oceaan. Als deze de boot is, dan zou jij je wagen een week vroeger kunnen krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-GwGwr-WowNdh_ZFE06k7Zaq4E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mQ91kQ34iES3RlJUSKmCL69p.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-10 11:21
Topgear90 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Maar welke dan?
Capricornus Leader?

Vraag de dealer of ze je kunnen vertellen wanneer hij de eerste keer op status 165 is gekomen en de laatste keer 165. Per status update/change is er een timestamp aanwezig. Als de eerste keer een paar dagen voor de 31e en de laatste keer op de 31e, dan is de kans redelijk reëel dat het de Capricornus Leader is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Principia2000
Auto is geleverd, staat op het dakterras van de garage en is bijna klaar :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OwrvhmVI78-1dhLL018wpKwVmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6i3iuyPuILS8npyT58XSXU3a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-wGfHFchevVsAz6wQHKlFYmYgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qx1MLfbKq4zbBk9A3A5BHhDo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
Vraag automatische carwash/wasstraat:

Bij afhaling dit nog specifiek nagevraagd:
Volgens de verkoper dien je volgende te doen:

Stand N en ervoor zorgen dat de knop met parkeersensoren uitgeschakeld is.

Klopt dit volgens diegene die er reeds ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Principia2000 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:16:
Auto is geleverd, staat op het dakterras van de garage en is bijna klaar :).
Zéér proper, er staan er precies een paar klaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 19:35
piripi schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:20:

Als tevreden ix3 rijder kan ik dat beamen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Principia2000
kingachille schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Zéér proper, er staan er precies een paar klaar ;-)
In totaal 6 waarvan 3 full elektrisch :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08:15
piripi schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:20:

Klopt; auto staat in N in de carwash, dus tot zover.

Ik druk vervolgens gewoon op m'n camera knopje als alles begint te piepen, beweeg m'n idrive controler (draai) en selecteer dan de "wasstraat" stand. Als ik er van de week door ga, zal ik wel een foto maken. Dan kan ik ook het exacte stappenplan zeggen. Ik doe namelijk maar wat, en dat gaat tot nu toe altijd goed.

Keep you posted, tenzij iemand hier het exact weet 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Was mijn auto altijd met de hand, al twijfel ik of ik wel aan het volledige dag ga kunnen…
Met mijn Arteon kan dat, maar die is 20cm lager denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06:32
Compare :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpARw1hHvXDF5xYCvXrSzy3TyZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyTBKGNnKFwNiDvfgJUwpe5F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkum
De iX3 lijkt bijna compact naast zo’n e-tron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Berkum schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:36:
[...]

De iX3 lijkt bijna compact naast zo’n e-tron :)
De e-tron is dan ook een heel stuk langer, scheelt het niet bijna 20cm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Engineer Stewie schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:16:
[...]

De e-tron is dan ook een heel stuk langer, scheelt het niet bijna 20cm?
19,3 om precies te zijn ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7juhRkQoTNXyPgylWa9weQ93NQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rnciHpPMSLc9PTuTiieAtI78.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Ik heb vandaag ook mijn iX3 opgehaald! *O*

Helaas niet het beste weer om je nieuwe auto op te halen, maar dat mocht de pret niet drukken. De dealer had alles keurig voorbereid, dus na een korte uitleg kon ik de showroom uitrijden! Sindsdien een enorme glimlach op m'n gezicht. :*)

Voor degene die pas net meelezen. Het is een High Executive uitvoering, met eigenlijk alles er op en d'r aan. Formeel heb ik niet het shadow pack, want dan kun je de laserlights niet configureren. In plaats daarvan heb ik de donkere ruiten achter en de donkere grille los 'aangevinkt'. Hij staat nu op de winterset van BMW, en in het voorjaar gaan de 20"-ers eronder.

Ik heb ook de Carbox Allweather kofferbakmat achterin liggen. Perfecte pasvorm! Ik zal hier morgen met daglicht nog wat foto's van maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2GmjmqSkol4QmsshsUh8SXHdao=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ehqDtBPovmwGrYmXpvTCETN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itS_3a8af1jJxpvJvv5v3cMmPqs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3t7CJdFpZUpxM5syZcv47la.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkfOFKlqLMbh0xbaklVmmKVQpsU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XrNpE11v6uH25yk6feeaJkY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnU11ONk0Za0FXQB_MHS7GYhv08=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcBGZesMeqQNzUdXO3wTjgRB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvag7tzy9dEjaN7Z3q0tRLs2CPM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Agyktmxp3FbQgah3lLIbO1Tk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deNOCx3i9RjBJRkqpMtkXu596-Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tt242ymH2YZtAPBCSjUvuUec.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPR_I7ih5-mOssTqnMbxs5mqWaM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZxBivxBqqofwQhZ92q4YI9Vu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbf03769CqvV8ZB5xNCQ6OTHMk4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IuRYZkzTc3SyvuxP8dItze07.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtGi9ExD5Z7P4OWez0A6Dfw9ZFg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbG6MTM2Kel4Z6r9zFDj3Wbf.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2Vx_ZDHqYg0FetCDZx6KCLp4eo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7wMQsC36FVqHC6vo67wwayF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgdQ2iISuN4mVEHwcvdOuJ6OAZ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4p0vpj89zxyVMl4utgueGZjd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Y3vm2X_Wf9uCmJ5GVGtP2DV66I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5uvUh58jlPkMjpuDSaq2r74.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door Stefan© op 15-01-2022 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Toont gewoon een klasse hoger natuurlijk. 20cm is enorm, vraag maar aan mijn vriendin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel1973
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2023
Weet iemand of de Ix3 actieve batterij koeling heeft? Zoals tesla.dat standaard heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sfm

sfm

Prachtige auto Stefan! Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst met je nieuwe auto.

Benieuwd naar de foto’s van de Carbox Allweather kofferbakmat, ik overweeg deze ook te bestellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

stoffel1973 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:17:
Weet iemand of de Ix3 actieve batterij koeling heeft? Zoals tesla.dat standaard heeft
Ja, hij heeft een batterijkoeling en verwarmingsysteem. Het verwarmingsysteem is in de basis voor koude omgevingstemperaturen (onder nul), maar kan (afhankelijk van je softwareversie) ook ingezet worden om voor te verwarmen voor snelladen.

Ik heb met mijn softwareversie (11/2021.40) de mogelijkheid om via “Apps” handmatig de batterijverwarming te starten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84PSy31wPZJrONQzX376nCqny1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0q8u1E1Vw7LjJHx4Iurshr1L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:48
Zit de led voor draadloos laden nu op een andere plaats?

Mooie auto, veel rijplezier. Ik verwacht mijn iX3 medio juni 2022 :)

[ Voor 39% gewijzigd door mtv1 op 16-01-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

mtv1 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:41:
Zit de led voor draadloos laden nu op een andere plaats?

Mooie auto, veel rijplezier. Ik verwacht mijn iX3 medio juni 2022 :)
Mijn auto is helaas niet voorzien van de draadloze lader. Het lijkt er op alsof er rond mijn productiedatum (medio oktober) kortstondig geen onderdelen voor waren. Jammer, maar ook geen ramp. Ben al blij dat het daar bij gebleven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:48
Stefan© schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Mijn auto is helaas niet voorzien van de draadloze lader. Het lijkt er op alsof er rond mijn productiedatum (medio oktober) kortstondig geen onderdelen voor waren. Jammer, maar ook geen ramp. Ben al blij dat het daar bij gebleven is.
Dat kan ik me voorstellen. Ik ben ook benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

sfm schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:24:
Prachtige auto Stefan! Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst met je nieuwe auto.

Benieuwd naar de foto’s van de Carbox Allweather kofferbakmat, ik overweeg deze ook te bestellen.
Zoals beloofd! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZ5Ej7HzsUgdNMGeSbuq_gRqsZQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpooYHjp2oqFLnxmENrt5p14.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swFutddyEkl_28QRloC3zkuCJT4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hf24SfkY3H40DtdzSoMVb8lq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PciIaPkCEk3qOdd3k2n3S7y3BlQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1nZM1TYBXz0QoBMFWImGZkQ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Or0ZxME1u6NAjQ_b4pZsEYAPEjg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WpbXtlalRo49BS1G2LFYzvzk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nT6OolrCA5HTdqOQqAyrvxBemQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NuqnqJx17crYw7l1cZr70Yn9.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksalkmaar
  • Laatst online: 19-06-2023
ruitentikker

Acties: