Nieuw hier en al veel nuttige info gelezen. Ik heb mijn iX3 in november besteld (NL). Levering was toen voorzien voor eind april, begin mei. Vandaag nog eens geïnformeerd. Wordt nu aangegeven eind mei.
Ook ik heb veel nuttigs al gelezen dank hiervoor! Eind december is de mijne besteld (LCI HE phytonicblau), levering staat vooralsnog voor eind juni gepland. Ben benieuwd....
Eind december LCI HE Sophistograu besteld, levering Maart 2023. Volgens Arval dan, ga volgende week de dealer eens lastigvallen.goirke schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:01:
Ook ik heb veel nuttigs al gelezen dank hiervoor! Eind december is de mijne besteld (LCI HE phytonicblau), levering staat vooralsnog voor eind juni gepland. Ben benieuwd....
Die van mij is ook via Arval besteld en wel op 30 december. Vooralsnog communiceren ze de week van 30 juni, maar zal volgende week de dealer eens bellen of hij een iets betere indicatie heeftEngineer Stewie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:49:
[...]
Eind december LCI HE Sophistograu besteld, levering Maart 2023. Volgens Arval dan, ga volgende week de dealer eens lastigvallen.
Mijne is wel in België besteld en dus is het een impressive, mogelijks scheelt dat…goirke schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:54:
[...]
Die van mij is ook via Arval besteld en wel op 30 december. Vooralsnog communiceren ze de week van 30 juni, maar zal volgende week de dealer eens bellen of hij een iets betere indicatie heeft
Wellicht dat dat scheelt inderdaad. De mijne is in Nederland besteld...vooraf werd al een levertijd van 5 à 6 maanden gecommuniceerd. Het lange wachten is begonnen in elk gevalEngineer Stewie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:59:
[...]
Mijne is wel in België besteld en dus is het een impressive, mogelijks scheelt dat…

9 maanden verschil zou wel zuur zijn Volgens mij is er voor Nederland en België toch maar 1 invoerder. De iX3 is al een tijd 1 van de top EV leasewagens hier, dus hadden ze dat wel kunnen voorzien. Ma soit, ooit komt die wel.goirke schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:01:
[...]
Wellicht dat dat scheelt inderdaad. De mijne is in Nederland besteld...vooraf werd al een levertijd van 5 à 6 maanden gecommuniceerd. Het lange wachten is begonnen in elk geval
Bedankt!The DeZ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:47:
[...]
Gefeliciteerd! Donker interieur ook? De mijne verwacht ik over 3 weken. Soort van extended kerstcadeau.
Veel veilige en vooral plezierige kilometers gewenst!
Inderdaad zwart / leder interieur met blauwe stiksels. Dit vond ik de mooiste combinatie vanwege de blauwe accenten (o.a. bij het pookje, logo op het stuur etc). Daarnaast kleurt het mooi bij de blauwe interieurverlichting (die kleuren zijn wel aan te passen).
Mijn LCI was besteld in aug 2021, levering voorzien april 2022. Vorige week mailtje van fleet coordinator dat de nummerplaten naar de garage gestuurd werden, en dus haal ik ‘m deze vrijdag op.
Probleem: gezien leaseco geen updates kreeg van leverdatum, laadpaal thuis nog niet geïnstalleerd…
Vrijdag pics!
Probleem: gezien leaseco geen updates kreeg van leverdatum, laadpaal thuis nog niet geïnstalleerd…
Vrijdag pics!
Mijn verkoper heeft geen toegang tot dat systeem, blijkbaar enkel de hoofdzetel in Bornem. Wel slecht nieuws mogen ontvangen, hij zou pas in week 19 toekomen. Dit is toch al een stuk later het initiele maart.fluppie007 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:26:
[...]
Ja, ik contacteer de verkoper bij de dealer, die logt in zijn systeem, zoekt mijn bestelling op en dan komt die info eruit. Het kost wel een beetje tijd, maar niets schokkend. Je kan hem vragen naar die status updates. Als de jouwe ook rond dezelfde dagen een paar keer status 165 heeft gehad, dan staat die wsl op dezelfde boot als ons.
Overigens kan je hem vragen welke expected delivery week je hebt. Bij mij is dat bv week 7 2022
België of Nederland? Had je per toeval een productie datum, want de mijne is rond die tijd ook besteld. Pretty excited!!De_Lorre schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:35:
Mijn LCI was besteld in aug 2021, levering voorzien april 2022. Vorige week mailtje van fleet coordinator dat de nummerplaten naar de garage gestuurd werden, en dus haal ik ‘m deze vrijdag op.
Vrijdag pics!

Mijn wagen is besteld eind augustus, geproduceerd 18/11 en daarnet door de dealer geconfirmeerd voor levering februari.
Ik heb een bevestiging van de leasemaatschappij ontvangen op 11/08 aangaande bestelbevestiging met vermoedelijke leverdatum 03/2022.kingachille schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:42:
[...]
België of Nederland? Had je per toeval een productie datum, want de mijne is rond die tijd ook besteld. Pretty excited!!
Ik mag hem echter ook reeds volgende week gaan afhalen (BE)
xbox: pvanst1p
Dan zit het op dezelfde boot als die van ons, naar aller waarschijnlijkheid op de Guardian Leader, die boot vaart aan in Bremeberhaven op 28-29/01, 2-3 weken controle/transport naar België, en dan 1-2 weken voor registratie, nummerplaat aanvragen enz, zouden we doorgaans begin maart de wagen mogen ontvangen.hedwigvb schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:51:
Mijn wagen is besteld eind augustus, geproduceerd 18/11 en daarnet door de dealer geconfirmeerd voor levering februari.
Bij mij is ook de laadinstallatie gepland voor eind deze maand.
Denk je dat dat zo lang gaat duren?oGoG schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:56:
[...]
... 2-3 weken controle/transport naar België
...
Overigens stopt de Guardian Leader eerst in Zeebrugge, rond 26/01.
Zouden ze daar ook niet de auto's voor BE (en misschien ook NL) lossen?
Een tip nog voor de aanstaande rijders in de komende weken: regel de winterbanden op tijd als je ook nog op wintersport gaat. Zeker de run flats zijn geen gangbare maat voor de 20”.
Voor is t 245/45/R20 103W, achter is t 275/40/R20 106W. Met wat pijn en moeite kan Pirelli ze over 2,5 week leveren voor me. Check ook ff of je Pirelli mag van de leasemij..
Voor is t 245/45/R20 103W, achter is t 275/40/R20 106W. Met wat pijn en moeite kan Pirelli ze over 2,5 week leveren voor me. Check ook ff of je Pirelli mag van de leasemij..
Als de wagen in Maart er is, ga ik deze in de zomerbanden laten. Tenzij de dealer dat al regelt voor de levering.Bas_dj schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:28:
Een tip nog voor de aanstaande rijders in de komende weken: regel de winterbanden op tijd als je ook nog op wintersport gaat. Zeker de run flats zijn geen gangbare maat voor de 20”.
Ja dat weet ik, maar ik heb een vermoeden dat het eerst naar Duitsland moet gaan voor controle bij BMW DE, vooraleer naar de dealer mag gestuurd worden.fluppie007 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:28:
[...]
Denk je dat dat zo lang gaat duren?
Overigens stopt de Guardian Leader eerst in Zeebrugge, rond 26/01.
Zouden ze daar ook niet de auto's voor BE (en misschien ook NL) lossen?
De nieuwe velgen zijn gewoon op de originele wielnaaf gemonteerd? Voor zover ik weet zijn de wielnaven niet vervangen. Of bedoel je wat anders?BatW schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:27:
[...]
Ik kreeg te horen, en ook bij BMW NL, dat met deze velgen de garantie op onderstel zou vervallen ivm niet de juiste sterkte op de naaf waardoor hij kan scheuren of metaalmoeiheid kan afbreken. De naaf schijnt stuk dunner te zijn dan de originele IX3 velgen. Is dus ook niet de wieldruk maar de zijdelingse krachten van de IX3 door zijn gewicht en daarom zijn dus ook Run Flat banden niet toegestaan want die kunnen van de velg lopen bij een hoge G kracht. Leasemaatschappij begon er dus niet aan zelfs niet als ik risico overnam.
Deze set is op maat gemaakt na inmeten door een professioneel bedrijf, ga er vanuit dat alles veilig is en goed past.
De 20" maat van deze velgen zijn trouwens niet geschikt, de 21" kunnen een veel hoger gewicht aan.
Misschien is daar de verwarring.
Ik heb nu twee keer gehad dat de auto niet op slot wilde, niet met de sleutel of de comfort sluiting (ribbels op deurgreep). Afstand voor de afstandsbediening maakt niet uit, dichtbij of ver weg, niks doet het. Hij reageert ook niet op knopje openen ( hij is al open maar de lichten gaan dan branden)
Paar minuten later werkt het weer.
Iemand soortgelijke ervaringen?
Heb je "Contactless" locking aan?Klinkschakel schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:37:
Ik heb nu twee keer gehad dat de auto niet op slot wilde, niet met de sleutel of de comfort sluiting (ribbels op deurgreep). Afstand voor de afstandsbediening maakt niet uit, dichtbij of ver weg, niks doet het. Hij reageert ook niet op knopje openen ( hij is al open maar de lichten gaan dan branden)
Je kunt het uitzetten:
Touchless locking and unlocking
Contactless locking and unlocking can be
switched on or off.
1. "CAR"
2. "Settings"
3. "Doors/ vehicle access"
4. "Comfort access"
Openen heb ik aanstaan maar automatisch sluiten niet.Freezr schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:38:
[...]
Heb je "Contactless" locking aan?
Je kunt het uitzetten:
Touchless locking and unlocking
Contactless locking and unlocking can be
switched on or off.
1. "CAR"
2. "Settings"
3. "Doors/ vehicle access"
4. "Comfort access"
Verwijderd
Ik zou het andersom zetten ? Door 'auto openen' in te schakelen gaat die 'open' als je in de buurt bent met je sleutel. Dat conflicteert mogelijk met het manueel (dichtbij) sluiten van de wagen met de sleutel ... niet ?Klinkschakel schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:56:
[...]
Openen heb ik aanstaan maar automatisch sluiten niet.
Ik heb dat auto 'open' uitgezet want anders unlockte die telkens ik voorbij de wagen stapte ... auto sluiten als ik wegstap staat dan weer wel aan. nog nooit issue mee gehad.
Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:07:
[...]
Ik zou het andersom zetten ? Door 'auto openen' in te schakelen gaat die 'open' als je in de buurt bent met je sleutel. Dat conflicteert mogelijk met het manueel (dichtbij) sluiten van de wagen met de sleutel ... niet ?
Ik heb dat auto 'open' uitgezet want anders unlockte die telkens ik voorbij de wagen stapte ... auto sluiten als ik wegstap staat dan weer wel aan. nog nooit issue mee gehad.
Ja auto open is een gekke functie. Denk dat het alleen goed werkt in Amerika. Bij mij gaat de auto open als ik in de keuken rond loop, dus ook maar uit gezet. Auto sluiten wel aan laten staan, voor als ik vergeet de auto af te sluiten.Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:07:
[...]
Ik zou het andersom zetten ? Door 'auto openen' in te schakelen gaat die 'open' als je in de buurt bent met je sleutel. Dat conflicteert mogelijk met het manueel (dichtbij) sluiten van de wagen met de sleutel ... niet ?
M'n auto is net uit m'n BMW account gekicked. Is niet echt betrouwbaar dan. Als je Digital Key gebruikt, werkt die dus niet meer. Gelukkig gebruik ik tot nu toe altijd de key-FOB.
Vraagje aan de Nederlandse tweakers die onlangs al hun iX3 LCI in ontvangst hebben mogen nemen; welke laadkabels/voorzieningen worden er wel en niet meegeleverd? Hoor en lees daar wisselende geluiden over dus ben wel benieuwd wat er nu standaard bij zit….
Een grijze laadkabel voor type 2 lader.
Geen 220v granny charger.
Geen 220v granny charger.
sfm schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:22:
Vraagje aan de Nederlandse tweakers die onlangs al hun iX3 LCI in ontvangst hebben mogen nemen; welke laadkabels/voorzieningen worden er wel en niet meegeleverd? Hoor en lees daar wisselende geluiden over dus ben wel benieuwd wat er nu standaard bij zit….
Ik kreeg bij mijn pre LCI zowel een grijze type 2 lader als een Granny.sfm schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:22:
Vreemd, het verschilt dus blijkbaar ook nog per dealer of je de Granny wel of niet krijgtMartyGld schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:43:
[...]
Ik kreeg bij mijn pre LCI zowel een grijze type 2 lader als een Granny.
Zou wel een granny lader willen. Als de laadpas niet werkt thuis, of bij familie als je lang op bezoek bent.
Bij mij staan beide (granny en type 2 kabel) op mijn offerte, maar niet in de Arval tool.
Bij mij staan beide (granny en type 2 kabel) op mijn offerte, maar niet in de Arval tool.
Onze dealer gaf aan dat ze op een gegeven moment gestopt zijn met de granny (ze noemen het een noodlader) meeleveren omdat 'niemand' er op zat te wachten en met het oog op duurzaamheid. Ik heb aangegeven dat ik dit toch wel een accessoire vind welke je mag verwachten van een auto van >70k. Uiteindelijk met wat 'korting' erbij gekocht. Maar het klopt dus dat de granny er niet meer standaard bij zit.
Heb het toch maar even nagezocht; volgens de laatste NL BMW iX3 Brochure:sfm schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:22:
"BMW Charging is onze allround ontzorgende oplossing voor het opladen van uw BMW. Met de producten en diensten van BMW Charging kunt u gebruikmaken van talrijke op maat gesneden aanbiedingen voor thuis en onderweg opladen. Daartoe behoren standaard een laadkabel voor opladen aan openbare laadpunten, een standaard noodlader voor thuis (2,3 kW) en de BMW Charging Card."
Note to self: Goed in de gaten houden bij aflevering dus
Dit staat er bij de Belgische offertes op...
Accessoires
Laden
SE000001 Public Charging: BMW Charging Card,
oplaadkabel voor openbare oplaadpunten
en tariefmodel (Actief tarief incl. extra optie
IONITY Plus)
EI0000E6 BMW Flexible Fast Charger incl. huisstekker
(2,3 kW / 10 A)
Maar precies dan toch nog specifiek even noteren bij m'n vragenlijstje.
Als je ergens op weekendje zou gaan, zou ik die wel meenemen eerlijk gezegd
Accessoires
Laden
SE000001 Public Charging: BMW Charging Card,
oplaadkabel voor openbare oplaadpunten
en tariefmodel (Actief tarief incl. extra optie
IONITY Plus)
EI0000E6 BMW Flexible Fast Charger incl. huisstekker
(2,3 kW / 10 A)
Maar precies dan toch nog specifiek even noteren bij m'n vragenlijstje.
Als je ergens op weekendje zou gaan, zou ik die wel meenemen eerlijk gezegd
Ik heb een granny lader los. Maar dan duurt het 38 uur ! Om van 0 naar 100% te gaan voor de iX3…
Dus echt voor nood als je een nacht van 8 uur laadt heb je circa 50-100 KM range.
Dus echt voor nood als je een nacht van 8 uur laadt heb je circa 50-100 KM range.
[ Voor 3% gewijzigd door 9-3 op 07-01-2022 16:55 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dSSalzBy1LoUk5OWC9r3vKzR.jpg?f=user_large)
De Guardian Leader (Waar hopelijk onze BMW iX3's die geleverd worden eind feb/begin maart in deze boot zitten), staat aan de toeganspoorten van de Rode Zee. Hij zou zogezegd op 10/01 aan de Suez kanaal moeten aankomen, maar ik vermoed dat die 4 dagen vertraging heeft.
En je hebt de grill met de blauwe accenten al weggewerkt zie ik. Zeer mooi. Wat een dikke/vette bak toch.9-3 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ff een snel plaatje. Nu op de winterwielen. 😊😎
Yo luitjes, heb ook een ix3 lci gekocht en zal eind feb geleverd worden. Hoe reageren jullie klanten op deze (dikke) auto? Eerlijk gezegd vind ik dit als zzp'er een beetje spannend :-)
[ Voor 12% gewijzigd door jansen1999 op 07-01-2022 19:48 ]
Ja tis een dikke auto, maar maatschappelijk zeer verantwoord ondernemen;-)
Nederlanders moeten maar eens gaan wennen aan hard werken levert wat op. De meesten maken er ook de uren per week voor tenslotte…
Nederlanders moeten maar eens gaan wennen aan hard werken levert wat op. De meesten maken er ook de uren per week voor tenslotte…
jansen1999 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:47:
Yo luitjes, heb ook een ix3 lci gekocht en zal eind feb geleverd worden. Hoe reageren jullie klanten op deze (dikke) auto? Eerlijk gezegd vind ik dit als zzp'er een beetje spannend :-)
Ik kom tegenwoordig niet zoveel meer bij klanten. Bovendien, toen ik daar wel 5 dagen per week kwam had men ook geen idee in welke auto ik kwam opdraven. Verder sluit ik me aan bij wat hierboven gezegd wordt. Laat ze liever letten op mijn geleverde werk.jansen1999 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:47:
De klanten waar ik terecht kom rijden al decennia met heel luxeuse voertuigen (BE) en deze zal ook niet anders zijn. De wagenpark in BE verandert snel en je zal deze ook merken bij de klanten. Elke klant waar ik langskom rijdt oftewel in BMW 530e, BMW X5 45e of Mercede E 300de of 300e, Mercedes GLC 350E of 300DE. Oftewel Volvo XC60 T6 of T8 en ga zo maar verder.jansen1999 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:47:
[ Voor 3% gewijzigd door oGoG op 07-01-2022 21:07 ]
Werk in de technische sector en reed hiervoor een Mercedes Vito. Dus zeg telkens dat ik kleiner ben gaan rijden.jansen1999 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:47:
...wat ook het geval is.
Tussen al die pick ups ben ik al snel beter verantwoord
Wat mij vooral opvalt is dat niemand weet van het bestaan van de iX3.
Ook voor de aanpassingen aan mijn iX3 wist men niet dat dit een EV was.
Op de Belgische leasemarkt is het gewoon de meest gunstig geprijsde wagen op het moment.jansen1999 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:47:
Er zijn er massa’s besteld in 2021.
Voor een particulier is 75+k stevig (zou ik nooit geven aan een auto), voor de leasemarkt is een 75k EV niet abnormaal.
Vind het eigenlijk walgelijk veel geld (degene die in bestellig staat is 77,5k euro) dat hier voor de deur zal staan, maar ik profiteer van het systeem zolang ik kan.
[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 08-01-2022 00:47 ]
Een grijze/kashmir LCI in deze video. Het heeft wel wat, met een paar gave shots
YouTube: BMW iX3 EV Food Trail in 4k
Leuke video en weer wat geleerd over eten 😀ThisIsDelusion schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 02:20:
Een grijze/kashmir LCI in deze video. Het heeft wel wat, met een paar gave shots
Gisteren onze LCI in ontvangst genomen. Beide laadkabels aanwezig.sfm schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:22:
:strip_exif()/f/image/tFuk0eYfX0pugd8Bp1KPO7IQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JyfoIuZ9n18T3UN73cNt0SZI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door hedset op 08-01-2022 09:55 ]
Heeft iemand de “drive recorder” besteld als optie bij aanschaf? Deze optie stond wel in de configurator, maar was volgens de dealer (Renova) niet leverbaar (besteld nov 2021, levering in mei). Nu wordt in mijn ix3 kosteloos een eagle eye geinstalleerd. Maar eigenlijk zou ik het liefst gewoon de drive recorder hebben. Ik meen ook ergens op het forum gelezen te hebben dat je de Drive recorder ook achteraf kon kopen/activeren. Klopt dat?
Ook besteld (optie 6DR BMW Drive Recorder), maar mijn iX3 staat ook nog in bestelling, dus kan er nog niets over zeggen. Is inderdaad een optie die je achteraf kunt kopen- en activeren in de ConnectedDrive Store. Is goedkoper als je hem af fabriek besteld (uitgaande van onbeperkt).Berkum schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:37:
Heeft iemand de “drive recorder” besteld als optie bij aanschaf? Deze optie stond wel in de configurator, maar was volgens de dealer (Renova) niet leverbaar (besteld nov 2021, levering in mei). Nu wordt in mijn ix3 kosteloos een eagle eye geinstalleerd. Maar eigenlijk zou ik het liefst gewoon de drive recorder hebben. Ik meen ook ergens op het forum gelezen te hebben dat je de Drive recorder ook achteraf kon kopen/activeren. Klopt dat?
[ Voor 9% gewijzigd door Ahoud op 08-01-2022 10:55 ]
Bij onze aflevering werd dit door de dealer bij de uitleg meteen correct ingesteld.Z___Z schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:20:
[...]
Beetje jammer dan dat de dealer dat niet goed instelt bij het rijklaar maken. Ik denk dat niemand met 6A wil laden in Nederland, behalve met een granny charger. Maar die zijn uit zichzelf al beperkt in stroomsterkte.
heel gaaf heb je meer fotos van het interieur?!9-3 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ff een snel plaatje. Nu op de winterwielen. 😊😎
Iemand ervaring met een dergelijke bescherming van de kofferruimte?
(filmpje is in Koreaans geloof ik maar het gaat om de beelden)
YouTube: [제이브로 차팡] BMW NEW iX3 트렁크매트 출시! (+장착영상)
(filmpje is in Koreaans geloof ik maar het gaat om de beelden)
Niet besteld bij aanschaf maar wel onbeperkt gekocht in de connected drive store. We hebben het eerst een maand uitgeprobeerd, om goed te kijken naar alle functies & gemak etc. We vonden het waard om onbeperkt te kopen omdat het verbonden is met de auto en niet nog een extra camera in de autoBerkum schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:37:
Dank voor de info (dat geldt ook voor ahoud). Dan ga ik de dealer laten weten dat hij de eagle eye niet hoeft te installeren en koop ik er straks de Drive Recorder bij. Vind ik ook mooier dan de extra camera (die hebben we in onze hidige BMW’s wel zitten). Bovendien werkt de eagle eye niet optimaal icm Apple Car Play.ThisIsDelusion schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:26:
[...]
Niet besteld bij aanschaf maar wel onbeperkt gekocht in de connected drive store. We hebben het eerst een maand uitgeprobeerd, om goed te kijken naar alle functies & gemak etc. We vonden het waard om onbeperkt te kopen omdat het verbonden is met de auto en niet nog een extra camera in de auto
Drive recorder gaat enkel als je de nodige hardware hebt aangevinkt bij de bestelling. Zonder het parking assist plus met de 4 camera's rond de wagen gaat het niet lukkenBerkum schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:41:
[...]
Dank voor de info (dat geldt ook voor ahoud). Dan ga ik de dealer laten weten dat hij de eagle eye niet hoeft te installeren en koop ik er straks de Drive Recorder bij. Vind ik ook mooier dan de extra camera (die hebben we in onze hidige BMW’s wel zitten). Bovendien werkt de eagle eye niet optimaal icm Apple Car Play.
Het is een High Executive (NL). Daar zit de parking assist plus standaard opCarman1971 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:23:
[...]
Drive recorder gaat enkel als je de nodige hardware hebt aangevinkt bij de bestelling. Zonder het parking assist plus met de 4 camera's rond de wagen gaat het niet lukken
Hebben jullie deze al gezien, ik begrijp de Chinezen niet, waarom zetten deze estra op in de interieur van een iX3?
Is die laadkabel een 16A kabel of een 32A kabel (waar 11kW op het stickertje staat, dit kan je zien aan de draadsectie, staat normaal op de kabel gedrukt, zal dat 2.5/4mm² voor 16A of 6 mm² voor 32A zijn. Iets van 5G2.5 / 5G4 / 5G6 zou er kunnen staan.hedset schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:53:
[...]
Gisteren onze LCI in ontvangst genomen. Beide laadkabels aanwezig.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als het een 2.5/4mm² kabel is, wil dat zeggen dat je dan niet mono-fase met 7,4 kW kan laden, dat wordt dan zomaar even de helft, 3,7 kW.
Ik was in de veronderstelling dat er een 32A kabel geleverd werd, voor de mono-fase laders onder ons.
[ Voor 12% gewijzigd door fluppie007 op 09-01-2022 02:32 ]
fluppie007 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 02:27:
[...]
Is die laadkabel een 16A kabel of een 32A kabel (waar 11kW op het stickertje staat, dit kan je zien aan de draadsectie, staat normaal op de kabel gedrukt, zal dat 2.5/4mm² voor 16A of 6 mm² voor 32A zijn. Iets van 5G2.5 / 5G4 / 5G6 zou er kunnen staan.
Als het een 2.5/4mm² kabel is, wil dat zeggen dat je dan niet mono-fase met 7,4 kW kan laden, dat wordt dan zomaar even de helft, 3,7 kW.
Ik was in de veronderstelling dat er een 32A kabel geleverd werd, voor de mono-fase laders onder ons.
:strip_exif()/f/image/SBQZuz3e7DLz41IDKYmWEb8t.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is dus een 16A kabel… Moet ik eens uitzoeken met de dealer. Want hier is het monofase en ik heb een type 2 stopcontact voor de laadpaal,er vanuitgaande die 5m “public charging cable” te gebruiken.
Beste Ix3 rijders,
Wat geeft jullie auto aan na 100% charge. Bij mij varieert het tussen 325 KM en 345 KM.
lager dan "uit de folder" 461 KM. Ik ben me ervan bewust dat wat koudere buiten temperatuur
de range wat verlaagd. Maar 325 KM is 30% lager dan de folder... lijkt me veel.
Erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Wat geeft jullie auto aan na 100% charge. Bij mij varieert het tussen 325 KM en 345 KM.
lager dan "uit de folder" 461 KM. Ik ben me ervan bewust dat wat koudere buiten temperatuur
Gefeliciteerd met je aanwinst!
Ik moet mijn auto nog in ontvangst nemen, maar dit komt vooralsnog overeen met wat EV-Database aangeeft.Denbosch 2 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:01:
Beste Ix3 rijders,
/f/image/VsW6kWfIL0htCWEEp6gfVRoM.png?f=fotoalbum_large)
Zelfde ervaring hier. Ik zou durven denken dat het een inschatting is op basis van hoe de auto jouw rijstijl ervaart, en niet puur batterij% = zoveel km? Vorige BMW (diesel) veranderde ook km te gaan met volle tank op basis van rijstijl…Denbosch 2 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:01:
Beste Ix3 rijders,
Nu, ik heb er nog geen 1000km op staan, maar op een gegeven moment gaf de app zelfs 251km bij 99% geladen.
Tijd zal het leren?
Klopt wel hoor. T ligt aan de dag, maar gemiddeld haal ik wel 280km als indicatie met 80% opgeladen batterij. Snelweg was afgelopen week 21kwh/100km gemiddeld.. zonder files vooralsnogDenbosch 2 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:01:
Beste Ix3 rijders,
Ik rijd wel continue in de B/regeneratie stand btw. Wil niet meer zonder
[ Voor 5% gewijzigd door Bas_dj op 09-01-2022 18:40 ]
Bij 100% lading kun je uitgaan van 300-400 km afhankelijk van je rijgedrag. Net weer geladen na een lange nette rit 385 km. Afgelopen week met snelheden tot ruim 150km/u op de DAB nog net boven de 300km.
Vallen die blauwe accenten van de laser headlights in realiteit ook zo hard op? Moet zeggen dat ik -na het zien van de vele foto’s op het forum- de versie van het shadow pack precies wat beter vind passen.De_Lorre schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:48:
Zoals beloofd, paar foto’s.
Ter info: BE, leasewagen.
Impressive, dark shadow pack, trekhaak.
Phytonicblau, leder Vernasca Oyster.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit kan ik beamen, ik heb vergelijkbare ervaringen.Gyberto schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:56:
Bij 100% lading kun je uitgaan van 300-400 km afhankelijk van je rijgedrag. Net weer geladen na een lange nette rit 385 km. Afgelopen week met snelheden tot ruim 150km/u op de DAB nog net boven de 300km.
Vind ik ook, maar ik heb beide niet kunnen bestellen. Moet het met de gewone lichten doen.mabuntu schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:07:
[...]
Vallen die blauwe accenten van de laser headlights in realiteit ook zo hard op? Moet zeggen dat ik -na het zien van de vele foto’s op het forum- de versie van het shadow pack precies wat beter vind passen.
Vind het erger dat de nieren zilverkleuring zijn en de camera keihard opvalt zo.
Na 3 dagen is de Guardian Leader terug op koers, heeft op momenten zelfs 20/21 knots gevaren.oGoG schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:06:
[Afbeelding]
De Guardian Leader (Waar hopelijk onze BMW iX3's die geleverd worden eind feb/begin maart in deze boot zitten), staat aan de toeganspoorten van de Rode Zee. Hij zou zogezegd op 10/01 aan de Suez kanaal moeten aankomen, maar ik vermoed dat die 4 dagen vertraging heeft.
Nu vaart hij dus in de Suez Golf richitng Suez kanaal. Hier gaat hij sowieso wat vertraging hebben mits deze kanaal "One way direction" is, tenzij het goed geregeld is.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j7xFIMbldgVVowQiTFTEMuVD.jpg?f=user_large)
Wel straf dat ze opnieuw Suez (durven) nemen. Mijn dealer zei me dat ze rond Afrika gingen varen om potentiële problemen en gigantische vertragingen te vermijden...
Maar, des te beter voor jullie!
Ik betwijfel dat ze rond Afrika zullen gaan want dan duurt het 34/36 dagen langer (en niet te spreken over de brandstofkost voor meer km's te varen). En btw de gemiddelde kostprijs is tussen 160k-450k om door de Suez kanaal te gaan. Deze kost rekenen ze zeker door op de eindgebruiker.kingachille schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:58:
Wel straf dat ze opnieuw Suez (durven) nemen. Mijn dealer zei me dat ze rond Afrika gingen varen om potentiële problemen en gigantische vertragingen te vermijden...
[ Voor 5% gewijzigd door oGoG op 10-01-2022 11:32 ]
Mja, dat verhaal kreeg ik te horen bij Jorssen (BE).
Goed nieuws voor mij, volgende week vrijdag kan ik mijn LCI gaan ophalen!
0
Een Impressive Carbonschwarz, Dark Shadow en Vernasca Schwarz leder. Zwarter kan niet
Goed nieuws voor mij, volgende week vrijdag kan ik mijn LCI gaan ophalen!

Een Impressive Carbonschwarz, Dark Shadow en Vernasca Schwarz leder. Zwarter kan niet

Mooie samenstelling, ik heb exact dezelfdekingachille schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:34:
Mja, dat verhaal kreeg ik te horen bij Jorssen (BE).
Goed nieuws voor mij, volgende week vrijdag kan ik mijn LCI gaan ophalen!![]()
0
![]()

Zo herkenbaar als je weet dat je auto op een bepaalde boot staat hoe actief je het dan aan het volgen bentoGoG schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:37:
[...]
Na 3 dagen is de Guardian Leader terug op koers, heeft op momenten zelfs 20/21 knots gevaren.
Nu vaart hij dus in de Suez Golf richitng Suez kanaal. Hier gaat hij sowieso wat vertraging hebben mits deze kanaal "One way direction" is, tenzij het goed geregeld is.
[Afbeelding]
Vraag me af hoe flexibel de leasemaatschappij is om na de bestelling nog opties te wijzigen. Iemand ervaringen met Leaseplan?Engineer Stewie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:51:
[...]
Vind ik ook, maar ik heb beide niet kunnen bestellen. Moet het met de gewone lichten doen.
Vind het erger dat de nieren zilverkleuring zijn en de camera keihard opvalt zo.
Mijn op 24/12 bestelde iX3 (Impressive/HE) staat volgende de BMW dealer op levering Augustus 2022 en niet Maart 2023 zoals Arval heeft aangegeven. Arval heeft zelfs geen regel erin, mensen die na mij besteld hebben zouden hun auto 2 maand vroeger krijgen etc.
Zal dus afgaan op wat de dealer verteld
.
Toen ik de auto niet aanvaarde omdat de voorste parkeersensoren waren vervallen (in 2014 was dat) deden ze wel moeilijk
. Maar ze hadden niets vooraf gemeld en gee compensatie voorgesteld.
Zal dus afgaan op wat de dealer verteld
Met leaseplan nu niet, maar heb bij Belfius en Arval in Belgie al eens opties toegevoegd (cosmetische) en dat ging zonder problemen. Zolang het bij de dealer kan.mabuntu schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:00:
[...]
Vraag me af hoe flexibel de leasemaatschappij is om na de bestelling nog opties te wijzigen. Iemand ervaringen met Leaseplan?
Toen ik de auto niet aanvaarde omdat de voorste parkeersensoren waren vervallen (in 2014 was dat) deden ze wel moeilijk
Ik heb de auto vandaag precies 3 maanden en zit op 21,3kWh/100 km over 6.000 km. Valt me nog alles mee in deze tijd van het jaar. Zoals al door velen gemeld maakt de buitentemperatuur behoorlijk verschil net als veel of weinig snelwegkilometers. Dat is nu -bij mij in ieder geval :)- precies tegenovergesteld aan mijn vorige auto (Audi diesel) die op de snelweg heel zuinig was.Bas_dj schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:33:
[...]
Klopt wel hoor. T ligt aan de dag, maar gemiddeld haal ik wel 280km als indicatie met 80% opgeladen batterij. Snelweg was afgelopen week 21kwh/100km gemiddeld.. zonder files vooralsnog
Ik rijd wel continue in de B/regeneratie stand btw. Wil niet meer zonder
Ik reed pas met behoorlijke tegenwind met 130 op de snelweg en toen zat ik op bijna 30kWh/100…
Als je dealer nog wijzigingen kan doorgeven aan BMW, is het vaak geen probleem bij leaseplan. Eenmaal niet wijzigbaar of in productie, is annuleren de enige optie...mabuntu schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:00:
[...]
Vraag me af hoe flexibel de leasemaatschappij is om na de bestelling nog opties te wijzigen. Iemand ervaringen met Leaseplan?
Ik rijd voornamelijk snelweg 130, bij 100% accu geeft de auto een range van 250 km met 19" winterbanden zonder aero covers. Valt me wel een beetje tegen. Had een paar dagen op de 20" zomerwielen gereden met aero covers. Ondanks de grotere maat en bredere achterbanden waren die toch een stuk zuiniger.MartyGld schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:02:
[...]
Ik heb de auto vandaag precies 3 maanden en zit op 21,3kWh/100 km over 6.000 km. Valt me nog alles mee in deze tijd van het jaar. Zoals al door velen gemeld maakt de buitentemperatuur behoorlijk verschil net als veel of weinig snelwegkilometers. Dat is nu -bij mij in ieder geval :)- precies tegenovergesteld aan mijn vorige auto (Audi diesel) die op de snelweg heel zuinig was.
Ik reed pas met behoorlijke tegenwind met 130 op de snelweg en toen zat ik op bijna 30kWh/100…
Dat onderstel ia dus puur softwarematig? Dacht datvje dan effectief een kleine verlaging kreeg oid.hedset schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:05:
Ik heb net via de BMW Connected Drive Store de optie Drive Recorder geactiveerd.
Ik zag daar ook de beschikbare optie M Adaptief onderstel staan.
Ook nog goedkoper dan dat je het af fabriek besteld…
Wat is het verschil dan? Nog harder afgeveerd?
Kan je zo een opties dan ook niet via Bimmercode activeren?
Volgens de site:Engineer Stewie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:46:
[...]
Dat onderstel ia dus puur softwarematig? Dacht datvje dan effectief een kleine verlaging kreeg oid.
Wat is het verschil dan? Nog harder afgeveerd?
De hardware voor deze functie is al af-fabriek gratis in uw auto geïnstalleerd. Dit maakt u nog flexibeler in de configuratie van de auto.
Gebruikersvraag:
In de stand B kan je met de gaspedaal - zoals verwacht - gas geven, maar door de druk te verminderen ook automatisch afremmen.
Tijdens mijn testrit heb ik niet goed kunnen uittesten, maar werkt de B-stand ook perfect met de assisted driving modus?
Maw je rijdt in de B-stand en activeert dan de adaptieve cruise control. Op dat moment haal je je voet van het gaspedaal, gaat de wagen dan bruusk remmen of toch niet?
In de stand B kan je met de gaspedaal - zoals verwacht - gas geven, maar door de druk te verminderen ook automatisch afremmen.
Tijdens mijn testrit heb ik niet goed kunnen uittesten, maar werkt de B-stand ook perfect met de assisted driving modus?
Maw je rijdt in de B-stand en activeert dan de adaptieve cruise control. Op dat moment haal je je voet van het gaspedaal, gaat de wagen dan bruusk remmen of toch niet?
Mijn Inspiring iX3 bestelling is op 26 oktober bevestigd door LeasePlan BE met een leverdatum op 1 April. Vorige week kreeg ik de melding dat de leveringsdatum verschoven is naar 22 April.
Hebben er nog mensen vertragingsmeldingen gekregen?
Nee hoor, auto rijdt gewoon door in adaptieve cruise control.piripi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:24:
Altijd zuur, maar dat is 3 weken, dat kan je in deze tijd toch geen vertraging noemen...quintencls schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:34:
Mijn Inspiring iX3 bestelling is op 26 oktober bevestigd door LeasePlan BE met een leverdatum op 1 April. Vorige week kreeg ik de melding dat de leveringsdatum verschoven is naar 22 April.Hebben er nog mensen vertragingsmeldingen gekregen?
Ik moet minstens 8 maanden wachten op mijn iX3, en als die er dan effectief is zal ik heel blij zijn.
Besteld februari 2021, ik mag er volgende week omgaan. Zelfs nog een pre-lci...quintencls schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:34:
Mijn Inspiring iX3 bestelling is op 26 oktober bevestigd door LeasePlan BE met een leverdatum op 1 April. Vorige week kreeg ik de melding dat de leveringsdatum verschoven is naar 22 April.Hebben er nog mensen vertragingsmeldingen gekregen?
Dat is bijna jaar...
Dat is zelfs zeer zuur. Enfin ik vind de LCI een stuk mooier. Anders valt het wel mee.Insidio2 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:42:
[...]
Besteld februari 2021, ik mag er volgende week omgaan. Zelfs nog een pre-lci...
Dat is bijna jaar...
Hallo,
Toevallig net dit forum gevonden. Sinds 16 december ben ik in het bezit van de IX3 High Executive.(2022 modeljaar) De auto bevalt tot nu toe prima, al heb ik vanwege de lockdown er nog maar een kleine 800km mee gereden.
Met de kou van vanochtend was er tenminste een goede reden om de kids met de auto naar school te brengen.
Hiervoor reed ik de X3 XDrive 20i (2018). De elektrische variant rijdt zoveel prettiger al zeg ik het zelf.
Nog geen seconde spijt gehad van de inruil!
Toevallig net dit forum gevonden. Sinds 16 december ben ik in het bezit van de IX3 High Executive.(2022 modeljaar) De auto bevalt tot nu toe prima, al heb ik vanwege de lockdown er nog maar een kleine 800km mee gereden.
Met de kou van vanochtend was er tenminste een goede reden om de kids met de auto naar school te brengen.
Hiervoor reed ik de X3 XDrive 20i (2018). De elektrische variant rijdt zoveel prettiger al zeg ik het zelf.
Nog geen seconde spijt gehad van de inruil!
:strip_exif()/f/image/xjgSqT4GCy7uKtiFlyeB0shq.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee, auto rijdt door. Maar andersom wel: als je in B stand met acc rijdt en je drukt op cancel, dan moet je even je pedaal gebruiken om geleidelijker vaart te minderen.
piripi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:24:
Gebruikersvraag:
@9-3 Bedankt voor de verduidelijking!9-3 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:56:
Nee, auto rijdt door. Maar andersom wel: als je in B stand met acc rijdt en je drukt op cancel, dan moet je even je pedaal gebruiken om geleidelijker vaart te minderen.
[...]