Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The DeZ
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-07 22:52
Link naar een Japanse site waar je de LCI met shadow line pakket goed ziet op een witte iX3. In totaal 47 foto's.

https://autoc-one.jp/bmw/x3/special-5012166/photo/

• hedone2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-08 07:16
The DeZ schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:51:
Link naar een Japanse site waar je de LCI met shadow line pakket goed ziet op een witte iX3. In totaal 47 foto's.
https://autoc-one.jp/bmw/x3/special-5012166/photo/
nice ! , vraag me wel nog steeds af waarom die aziatische versies zowel linksvoor als rechtsachter kunnen laden

• The DeZ
hedone2 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:37:
[...]

nice ! , vraag me wel nog steeds af waarom die aziatische versies zowel linksvoor als rechtsachter kunnen laden
Het zijn ook twee verschillende soorten connectors als je goed kijkt. Wellicht vereist de infrastructuur ter plaatse dat en is het niet mogelijk om twee verschillende connectoren onder de afdekklep te krijgen.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:35
Net de vermoedelijke leverdatum voor mijn iX3 in de Arval tool, week van 4 maart... 2023.
De wagen is besteld op 24/12, kan toch niet ineens 15 maanden zijn,
Vorige vrijdag toen hij besteld was zei de garage dat het Oktober 2022 ging zijn, een week later is het ineens een half jaar later :(.

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
hedone2 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:34:
[...]

vraagje : hier ook terugdraaimeter met zonnepanelen , waarom geen goeie combinatie met EV / laadpaal met split billing ?
Omdat dan de loadbalancing niet kan werken en voor de veiligheid wil ik dat er graag op hebben. Wilde ook 3 x 25A hebben en die sluiten ze gewoon niet aan zonder gelijk slimme meter te plaatsen en we hebben ook altijd dag/nacht stroom gehad en werkt sinds juni niet meer zonder slimme meter.

• BatW
Klinkschakel schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:39:
[...]

Nee Euromaster. Onze leasemaatschappij kiest voor Euromaster voor de banden.
Niemand (bij de euromaster) die weet wat er aan de hand is. De banden passen gewoon niet.
Had zelfde probleem bij nu hebben ze er Pirelli opgezet wat ook moet volgens de codering voor de G08. https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1619623675734.pdfZijn ook 2 uur bezig geweest om ze eronder te krijgen zo stug zijn de banden met dergelijk lage maat en ook die het gewicht mogen dragen. Collega had ook de winterbanden eronder gekregen bij Euromaster alleen voor een gewone X3 en die van de IX3 zijn XL voor Heavy Load iets om op te letten dus.

[ Voor 10% gewijzigd door BatW op 30-12-2021 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

Stefan©

Toet toet

The DeZ schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:54:
[...]

Het zijn ook twee verschillende soorten connectors als je goed kijkt. Wellicht vereist de infrastructuur ter plaatse dat en is het niet mogelijk om twee verschillende connectoren onder de afdekklep te krijgen.
Inderdaad. In Japan bijvoorbeeld, daar gebruiken ze Chademo voor snelladen. Deze connector is bij de iX3 niet te combineren met een type 1 connector onder dezelfde laadklep. Het kan wel, bijvoorbeeld de Mitsubishi Outlander PHEV, die heeft ze wel naast elkaar. Maar die heeft dan ook een enorme klep. Zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBieKxPqPBHd1dCWOw5i51_3zBQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MvCSxtmIuLpJaKVQZpsqsfA7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbF6tp5DYyg9aSngt4CbfjttI98=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6sZizEuijzwahVIWHEtmc0hV.jpg?f=user_large

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Engineer Stewie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:26:
Net de vermoedelijke leverdatum voor mijn iX3 in de Arval tool, week van 4 maart... 2023.
De wagen is besteld op 24/12, kan toch niet ineens 15 maanden zijn,
Vorige vrijdag toen hij besteld was zei de garage dat het Oktober 2022 ging zijn, een week later is het ineens een half jaar later :(.
Ik heb in 2019 een Tesla Model 3 via Arval besteld. Die vermoedelijke leverdatum op My Arval klopte geen hout van. Ik zou er niet te veel waarde aan hechten. Probeer te achterhalen welke dealer de auto gaat leveren, en vraag hen om een indicatie.

• BatW
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:08:
Mijn laadpaal + installatie was minder dan 2000 EUR, en ik moest nog een nieuwe kabel van het hoofdgebouw naar de (aparte) garage. Dat de leasing maatschappij dan 3k of meer durft toevoegen is een schande.
Laadpaal zit gewoon standaard bij iedere auto via onze wagenparkbeheerder. Geen idee wat de kosten zijn maar aangezien de laadpaal aan mijn huis nu vastzit is deze van mij. Ga ik dus van werkgever veranderen of van auto blijft nu mijn laadpaal. Uitvoering genomen die ik kan upgraden naar 22kWh zodat ik in de toekomst sneller kan laden zoals straks met onze nieuwe E-Tron.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 14:41
Ik zit nu te kijken naar Shang Chi and the Legend of the Ten Rings en daar zit ook een (pre-LCI) iX3 in gedurende een paar gave scenes. Nooit gedacht dat deze auto zo prominent in een blockbuster aanwezig zou zijn, maar wellicht dat het meer bedoelt is als product placement om het in Azie onder de aandacht te brengen aangezien deze film het daar wel behoorlijk goed gedaan heeft. Toch wel gaaf om te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbcpQa3hin2EUvRnmBr86Lt9IyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IgmxVIt4Xpve9Tnl7zW0m8qF.png?f=fotoalbum_large

• Engineer Stewie
Stefan© schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:49:
[...]

Ik heb in 2019 een Tesla Model 3 via Arval besteld. Die vermoedelijke leverdatum op My Arval klopte geen hout van. Ik zou er niet te veel waarde aan hechten. Probeer te achterhalen welke dealer de auto gaat leveren, en vraag hen om een indicatie.
Ik loop daar volgende week eens achterna, het is niet dat ik er iets aan kan veranderen. Ga voorlopig uit van een fout idd, omdat de dag dat hij besteld was de dealer Oktober aangaf. Een half jaar verschil zou ik wel veel vinden.

Heeft typisch elke dealer zijn productieslots, of is dat Per land bepaald? Want dat kan wel wat schelen.

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-09 20:57
BatW schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:47:
[...]

Had zelfde probleem bij nu hebben ze er Pirelli opgezet wat ook moet volgens de codering voor de G08. https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1619623675734.pdfZijn ook 2 uur bezig geweest om ze eronder te krijgen zo stug zijn de banden met dergelijk lage maat en ook die het gewicht mogen dragen. Collega had ook de winterbanden eronder gekregen bij Euromaster alleen voor een gewone X3 en die van de IX3 zijn XL voor Heavy Load iets om op te letten dus.
Bij mij maandag poging 2, ze komen aan huis. Goodyear Ultragrip non-RFT als winter.
Denk dat het probleem niet de band is, anders hadden ze de zomer er zo weer op gekregen. Blijkbaar iets met de hoogte en stugheid zoals je zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gyberto
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-04-2022
Even iets opbeurends. Rij met mijn LCI in de winter, op winterbanden, met een verstandig rechtervoetje, deels provinciale wegen, nog steeds vrijwel 400km. Best tevreden mee.

• Gyberto
In comfort stand

• Elan22
  • Laatst online: 06-02 23:04
Klinkschakel schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:47:
[...]

Bij mij maandag poging 2, ze komen aan huis. Goodyear Ultragrip non-RFT als winter.
Denk dat het probleem niet de band is, anders hadden ze de zomer er zo weer op gekregen. Blijkbaar iets met de hoogte en stugheid zoals je zegt.
Kreeg begin van de week Continental TS 850 P (ook 20' en XL) als winterbanden. Op halfuur geplaatst, zonder problemen. Als Euromasters er de zomerbanden ook niet meer opkrijgen lijkt het probleem eerder bij hen te liggen?

• Elan22
Gyberto schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:09:
Even iets opbeurends. Rij met mijn LCI in de winter, op winterbanden, met een verstandig rechtervoetje, deels provinciale wegen, nog steeds vrijwel 400km. Best tevreden mee.
Best goed. Welke winterbanden heb je? Zit nogal wat verschil op in de rolweerstand.

• Gyberto
Ik rij nu op de 19 inch Michelin Pilot 5.

• Gyberto
Overweeg om hier straks ook stille, zuinige zomerbanden om te gooien.
Blijven de 20 érs braaf nieuw op het plankje liggen.

• Klinkschakel
Elan22 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:17:
[...]

Kreeg begin van de week Continental TS 850 P (ook 20' en XL) als winterbanden. Op halfuur geplaatst, zonder problemen. Als Euromasters er de zomerbanden ook niet meer opkrijgen lijkt het probleem eerder bij hen te liggen?
Dit is mijn eerste keer Euromaster, zat al 10 jaar zonder oroblemen bij Profile. We zullen wel zien maandag, heb geen in in 2 x per jaar deze onzin 8)7

• BatW
Leuke video van Car Wow over maximale range en ze rijden ze helemaal leeg. IX3 doet het best goed ondanks niet ontworpen als een EV. Kantekening is dat ze in de BMW telkens even laten accelereren om Zimmerman geluidjes te laten horen en dat gaat ten koste van range natuurlijk. Zie je ook terug in grafiek in de video en ze rijden in Eco Pro stand.

https://www.bmwblog.com/2021/12/23/bmw-ix3-carwow/

[ Voor 12% gewijzigd door BatW op 30-12-2021 16:51 ]

• The DeZ
BatW schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:50:
Leuke video van Car Wow over maximale range en ze rijden ze helemaal leeg. IX3 doet het best goed ondanks niet ontworpen als een EV. Kantekening is dat ze in de BMW telkens even laten accelereren om Zimmerman geluidjes te laten horen en dat gaat ten koste van range natuurlijk. Zie je ook terug in grafiek in de video en ze rijden in Eco Pro stand.

Ik had deze vid gezien idd. Stiekem de meest efficiënte auto uit de test want inderdaad extra accelereren, niet gebouwd als bespoke EV en ook nog eens hoog op de wielen. BMW heeft dit dus uitstekend gedaan tot dusver.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ik kom ongeveer uit op wat in EV database staat qua verbruik met de huidige temperaturen.
https://ev-database.nl/auto/1535/BMW-iX3

Hoop dat dit in de zomer ook klopt. 300 km in de winter is genoeg voor mij, aangezien ik niet op ski vakantie ga.

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-09 07:28
oGoG schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:13:
Ik heb mij net kwaad gemaakt tov Arval, de leasemaatschappij waarbij iX3 is besteld. Hebben jullie ervaringen met deze maatschappij.

- Ze volgen de bestelling niet op
- Ze geven geen open, transparante communicatie
- Op hun Arval site wordt niks realtime weergegeven (staat dezelfde bericht als in Augustus dit jaar)
- Ze volgen de laadinstallatie offerte en de planning hieromtrent niet op

Ik heb zelf contact moeten nemen met de partijen waar ze samen werken (Arval, Engie, Numobi en 50Five).

Wat een bende amateurs zijn dit.

Ze communiceren niet met elkaar.
Jammer genoeg deel ik je ervaring |:(
Eind augustus iemand langs geweest voor laadpunt te installeren, enkel kijken naar mogelijkheden.
Heeft me toen al vele telefoon gesprekken gekost om dit te laten gebeuren.
Mijn wagen wordt 3de week van Januari geleverd, ik vraag al van begin december om dit laadpunt tijdig te komen installeren. Telkens mail naar Numobi (Arval in kopie), die op hun beurt beloven dit door te geven aan 50Five.
Krijg maar geen antwoord, ik bel regelmatig met Arval die dan zich excuseren dat ze hieraan niets kunnen doen. Men zegt dat dit al aangekaart werd met hun directie. Waarom zou ik dit geloven, als iemand niet voldoet en zoveel klanten ontevreden blijken te zijn, is het toch simpel, ander en beter :(
Ben nu bijna 5 maanden verder en geen vooruitgang...

[ Voor 5% gewijzigd door mnuyens op 30-12-2021 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
  • Laatst online: 26-08 23:41
mnuyens schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:47:
[...]

Eind augustus iemand langs geweest voor laadpunt te installeren, enkel kijken naar mogelijkheden.
Mijn wagen wordt 3de week van Januari geleverd, ik vraag al van begin december om dit laadpunt tijdig te komen installeren. Telkens mail naar Numobi (Arval in kopie), die op hun beurt beloven dit door te geven aan 50Five.
Krijg maar geen antwoord, ik bel regelmatig met Arval die dan zich excuseren dat ze hieraan niets kunnen doen. Men zegt dat dit al aangekaart werd met hun directie. Waarom zou ik dit geloven, als iemand niet voldoet en zoveel klanten ontevreden blijken te zijn, is het toch simpel, ander en beter :(
Een tip, wanneer je een mail stuurt, heb je waarschijnlijk een contact persoon. zowel bij arval, numobi en/of bij 50Five. Probeer ze telkens apart aan te spreken om klaarheid te scheppen, contacteer ze eventueel via LinkedIn en breng al de mail samen om de account manager bij Arval aan te spreken, met in de cc jou manager als jou fleet manager.

• oGoG
Weet iemand welke RoRo boot in Bremerhaven eind januari/begin februari aan zal varen?

Misschien de Guardian Leader, zou ergens op 28/01 in bremerhaven aanvaren.

[ Voor 31% gewijzigd door oGoG op 30-12-2021 20:59 ]

• CisseVG
  • Laatst online: 30-10-2022
Stefan© schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:49:
[...]

Inderdaad mijn bestelling vandaag bevestigd door Arval…levering Januari 2023, de BMW dealer belde mij dat hij mijn iX3 impressive verwacht in Augustus 2022.

• Engineer Stewie
CisseVG schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:27:
[...]

Inderdaad mijn bestelling vandaag bevestigd door Arval…levering Januari 2023, de BMW dealer belde mij dat hij mijn iX3 impressive verwacht in Augustus 2022.
Zal begin januari wel eens contact opnemen met de dealer.
Bij mijn huidige auto was de afleverdatum wel correct, mss dat ze nu standaard 6 maanden bijtellen ofzo om safe te zitten, aangezien mijn het verschil dat mijn dealer aangaf en de leasemaatschappij hetzelfde aantal maanden is.

Het is ‘maar’ een half jaar, maar dat betekend weer naar de keuring, nog een tijdje een andere auto rijden (en niemand weet wat dan) want op 5 jaar moet ik mijn huidige wagen laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Gyberto schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:09:
Vertel mij je geheim, wij komen meestal tot 300km. Misschien toch een verschil tussen de LCI en Pre-LCI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion

Helaas probeerde de persoon die erin reed op het laast een 3-point-turn te doen, wat veel vermogen/batterij kost ten opzichte van ‘gewoon’ rollen. Ik denk dat als die persoon dat niet had gedaan, de BMW er bovenuit steeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
ThisIsDelusion schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:18:

Vertel mij je geheim, wij komen meestal tot 300km. Misschien toch een verschil tussen de LCI en Pre-LCI?
Heel lichte voet wss. Er is in de aandrijflijn geen enkel verschil.
Ik kan met mijn diesel ook 900km met een tank doen of 1250km. Op hetzelfde traject in dezelfde omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
oGoG schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:25:
Weet iemand welke RoRo boot in Bremerhaven eind januari/begin februari aan zal varen?

Misschien de Guardian Leader, zou ergens op 28/01 in bremerhaven aanvaren.
Ik heb mijn dealer nog eens gespammed voor wat info:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDNW41S7mZychDvJNCAECETsJbg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m8qybDTHPINKHlEw1TY8s6HZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8-I57aUlEg1nDTRt1e_ghEhtp8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a3dNDE79RShhDhOKti3v10AW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CisPBxdHyOpnNzz123ItoM7Fc_0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BhsvGc1e0SOKNv6a18hkDZEC.png?f=user_large

Gaat dus van Dalian China naar Bremerhaven met misschien een pit-stop in Zeebrugge?
Dus ik denk dat hij sinds 22/12/2021 in de haven van Dalian moet zijn?

Dus misschien dat iemand met deze info "onze" boot kan achterhalen?

EDIT: Guardian Leader klinkt heel plausibel
https://www.vesselfinder....MO-9388716-MMSI-311003400

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QW-q2znDTPPsRbhtqYDzzN9kTwk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YhTCi5zjKLTU1TYxSamusOvu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door fluppie007 op 31-12-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
fluppie007 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:45:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaat dus van Dalian China naar Bremerhaven met misschien een pit-stop in Zeebrugge?

[Afbeelding]
Ik betwijfel als het de guardian leader is dat je wagen daarin zit. Mits deze vroeger is vertrokken vanuit China. De boot is ongeveer 8 à 10 weken onderweg, met dat in achterhoofd zou jou wagen nog niet klaar zijn geweest als je terugrekent van 29/01. Mijn wagen was 2 weken eerder klaar. Bij mij was de assemby op 1/11/2021. Maar ik kan mij ook vergissen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Hier bevond de guardian leader op 29/12: https://www.vesselfinder....MO-9388716-MMSI-311003400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fluppie007
Mij auto staat al van 19 november op de parking te wachten, dus ik denk wel dat hij erbij zit. Hij is 19/12 naar status 165 gegaan. Bij de dealer staat de "expected delivery week" op week 7 / 2022, dat is de week van 14/02. Leaseplan gaf begin maart aan. Dus dat lijkt wel te gaan lukken?

EDIT: Misschien eens kijken wanneer andere mensen hun status voor de eerste keer naar 165 is gegaan? Dan kunnen we denk ik met meer zekerheid zeggen of de GL de juiste boot is. Ik bedoel dan diegenen die hun auto ook ergens februari-maart 2022 verwachten.

[ Voor 31% gewijzigd door fluppie007 op 31-12-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Winterbanden zitten erop! Wat er vorige keer fout is gegaan is een mystery…
Wel vreemd dat 20’ niet wordt herkend door de auto en je enkel ‘andere banden’ kan kiezen, daardoor zie je geen aanbevolen druk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerwej
  • Laatst online: 09-06-2024
Ik lees al een tijdje mee, erg handig allemaal! Ik werd op 4 november gebeld door de dealer (Nederland) dat de auto klaar was om de boot op te gaan. Nu kreeg ik 10 december een berichtje dat de auto half februari kan worden afgeleverd. Kan wel is deze boot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Misschien eens vragen op welke datum je auto voor’t eerst en laatst op status 165 is gegaan?
Zoals je bij mij kon zien was er 4x een update met code 165. In de screenshot met de actual location had ik ook nog een load number, maar vermoed dat deze uniek is dus die heb ik weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
fluppie007 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:12:
Mij auto staat al van 19 november op de parking te wachten, dus ik denk wel dat hij erbij zit. Hij is 19/12 naar status 165 gegaan. Bij de dealer staat de "expected delivery week" op week 7 / 2022, dat is de week van 14/02. Leaseplan gaf begin maart aan. Dus dat lijkt wel te gaan lukken?

EDIT: Misschien eens kijken wanneer andere mensen hun status voor de eerste keer naar 165 is gegaan? Dan kunnen we denk ik met meer zekerheid zeggen of de GL de juiste boot is. Ik bedoel dan diegenen die hun auto ook ergens februari-maart 2022 verwachten.
Dan denk ik dat je gelijk hebt, dat onze wagens dan samen komen.

Ik kan wel niet zien wanneer de Guardian Leader vertrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
ThisIsDelusion schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:18:
[...]

Geen idee. Mijn Pre-LCI staat altijd op stand Comfort, terugwin op adaptief en natruurlijk in de stand "B" en rij altijd op navigatie ook al weet ik de weg. Was een tip van de dealer want dan werkt de stand adaptief het beste en airco op 20,5 graden. Haal nu in de winter ongeveer 350km op 20inch winterbanden. Misschien dat eco-pro nog beter is maar hang hem gewoon om de dag aan de laadpaal. Geen reden om in Eco stand te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
[...]

Gewoon alles laten lopen via Awesems perfecte service en installatie was binnen 3 weken gedaan. Eerst zou Eneco dit doen via ALD maar na 6 maanden nog niets vernomen en inmiddels stond de auto al voor de deur. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:40
Als het goed gaat, wordt ik ook lid van deze club met deze wagen... Nog wachten tot Maart. Dat wordt dan de tweede EV in het huishouden, dan zijn we volledig ICE-vrij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9O6Gt-_uLSJWrazAELhNuvzPXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8q4yysEm389PC6xV3oJQMRM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
BatW schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:56:
[...]

Geen idee. Mijn Pre-LCI staat altijd op stand Comfort, terugwin op adaptief en natruurlijk in de stand "B" en rij altijd op navigatie ook al weet ik de weg. Was een tip van de dealer want dan werkt de stand adaptief het beste en airco op 20,5 graden. Haal nu in de winter ongeveer 350km op 20inch winterbanden. Misschien dat eco-pro nog beter is maar hang hem gewoon om de dag aan de laadpaal. Geen reden om in Eco stand te zetten.
Ik denk dat wij dan gewoon zware voetjes hebben, met 19 inch winterbanden en tot 80% opladen redden we ongeveer 300. Wat in zichzelf vrij netjes is, je zou maar een E-tron oid hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyberto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBNSzzynmirHHgHEJ2e3_MOGE4M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GMYznQICYY5iE1wvKI9DeyoE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyberto
🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyberto
Voorverwarmen maakt ook echt verschil en verder idd een beetje anticiperend rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:36
Klinkschakel schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:11:
Winterbanden zitten erop! Wat er vorige keer fout is gegaan is een mystery…
Wel vreemd dat 20’ niet wordt herkend door de auto en je enkel ‘andere banden’ kan kiezen, daardoor zie je geen aanbevolen druk meer.
Dat is vreemd, ik kan gewoon 20" kiezen en ook of hij half of vol beladen is en krijg dan ook gewoon de aanbevolen druk zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een week of 2 ‘normaal’ rijden en zoveel mogelijk aan de snelheid houden … woon/werk is een 45km (enkel) waarvan 20km snelweg. Op de snelweg reed ik 120/130 op cruise control. Wel steeds in B stand, altijd op GPS, en gebruik makend van de rij assistentie …

Mijn woon/werk zitten zijn nog nooit zo relaxed geweest eigenlijk. Enkel op de 2 ronde punten moeten ingrijpen, verder bijna steeds voeten van de pedalen en enkel stuur losjes vasthouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLq7RuLs0dXGT94yg8qtfcrGTG4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SnfHHLOsZBysy0NQPPEtBMre.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 22:37:
Na een week of 2 ‘normaal’ rijden en zoveel mogelijk aan de snelheid houden … woon/werk is een 45km (enkel) waarvan 20km snelweg. Op de snelweg reed ik 120/130 op cruise control. Wel steeds in B stand, altijd op GPS, en gebruik makend van de rij assistentie …

Mijn woon/werk zitten zijn nog nooit zo relaxed geweest eigenlijk. Enkel op de 2 ronde punten moeten ingrijpen, verder bijna steeds voeten van de pedalen en enkel stuur losjes vasthouden.

[Afbeelding]
De iX3 houdt de wagen toch niet netjes in het midden? Of doet die dat enkel mat ACC?
Mijn auto doet dat altijd en de iX3 deed dat op speed limiter in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op cruise control heb je 2 modi, afstand houden of rij assistentie. Ik gebruik tegenwoordig meer en meer die driving assistant mode. Dan stuurt die zelf de bocht in enzo. Even stuur loslaten in een bocht kan perfect. Stoppen als de voorligger stopt en vanzelf weer doorrijden, zalig relax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 00:23:
Op cruise control heb je 2 modi, afstand houden of rij assistentie. Ik gebruik tegenwoordig meer en meer die driving assistant mode. Dan stuurt die zelf de bocht in enzo. Even stuur loslaten in een bocht kan perfect. Stoppen als de voorligger stopt en vanzelf weer doorrijden, zalig relax
Dat heb ik niet getest omdat ik al jaren op speed limiter rij. Maar dan moet ik eens mijne geleverd is dat maar eens proberen. (Hoop echt dat die dit jaar nog komt en niet 2023 zoals Arval beweert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinovs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-09 20:17
Engineer Stewie schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 00:44:
[...]

Dat heb ik niet getest omdat ik al jaren op speed limiter rij. Maar dan moet ik eens mijne geleverd is dat maar eens proberen. (Hoop echt dat die dit jaar nog komt en niet 2023 zoals Arval beweert).
De mijne is vorige week besteld, en volgens Arval pas in februari 2023 geleverd.
Dus ik hoop hetzelfde als jou :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
kevinovs schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:02:
[...]

De mijne is vorige week besteld, en volgens Arval pas in februari 2023 geleverd.
Dus ik hoop hetzelfde als jou :-)
Mijne is zelfs eerder besteld dan jouwe dan. Heb je ook de impressive? Heb buiten getint glas geen enkele andere optie.

Mijn manager heeft exact dezelfde config besteld als mij op dezelfde dag, die kent de dealer goed en gaat volgende week eens contact opnemen voor de effectieve levering. Iedereen heeft van de dealer een levertijd van Juli-Oktober opgegeven gekregen. En nu is dat voor iedereen ineens veel langer.

Alle dealers maakten zich sterk op levertijd van ongeveer een half jaar. We zijn naar verschillende geweest voor info, maar alle auto’s worden afgenomen bij 1 dealer.

Als het zo is, dan is het zo. Ben wel al een tijdje aan het denken om van werkgever te veranderen (als ze nu niks aan mijn loon doen), dus het is niet zeker dat ik er ooit een kilometer mee zal rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinovs
Engineer Stewie schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Mijne is zelfs eerder besteld dan jouwe dan. Heb je ook de impressive? Heb buiten getint glas geen enkele andere optie.
Ja ook impressive hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:40
Misschien een andere kleur? Herinner je de problemen met leveringen voor zwarte wagens na Fukushima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
De Guardian Leader bevindt zich nu ter hoogte van Sri Lanka, en zou op 10/01/2022 aanvaren aan de Suez Kanaal. Deze link geeft een betere realtime overzicht van de boot. https://www.marinetraffic...16/vessel:GUARDIAN_LEADER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Het kan ook de Garnet Leader zijn, die meert aan op 26/01 in Bremerhaven, is nu in de middellandse Zee, net de Suez kanaal uit https://www.marinetraffic...7327/vessel:GARNET_LEADER

[ Voor 5% gewijzigd door oGoG op 02-01-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Hebben jullie deze al gezien, die is "Spot on" met de range inschatting van BMW, en doet zelfs beter 450 - 500 km. YouTube: BMW iX3 range: real-life test: 462 km (287 mi) with 4.17 mpkWh, 14.9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
xjs678qr schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:49:
Misschien een andere kleur? Herinner je de problemen met leveringen voor zwarte wagens na Fukushima...
Alles kan natuurlijk.
Ik heb de sophistograu kleur genomen. Ik zal eerst wel eens contact opnemen met de dealer. Want die heeft letterlijk na mijn bestelling gezegd Oktober, ik ben namiddag daar geweest terwijl mijn bestelling s’morgens volledig rond was.

Uiteindelijk kan de dealer toch niets veranderen eraan, wil het gewoon weten nu. Als ze tegen mij gemeld hadden dat het 15 maanden was voor ik besteld had, had ik wss toch nog steeds de iX3 genomen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• spekmaster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-09 10:05
Zal nog eens mijn "X3" posten hier. ;)

Fantastische auto!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqrJ0msilJUsD4mDZMMRdnlPixE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmbA1ENSHFZY1kKcYT8obj67.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnKj0JkVmxSe0yRX9_aBSVLFsX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9pAhqqthXRDCF7IrjwLhbmOj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinovs
Engineer Stewie schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:15:
[...]

Alles kan natuurlijk.
Ik heb de sophistograu kleur genomen. Ik zal eerst wel eens contact opnemen met de dealer. Want die heeft letterlijk na mijn bestelling gezegd Oktober, ik ben namiddag daar geweest terwijl mijn bestelling s’morgens volledig rond was.

Uiteindelijk kan de dealer toch niets veranderen eraan, wil het gewoon weten nu. Als ze tegen mij gemeld hadden dat het 15 maanden was voor ik besteld had, had ik wss toch nog steeds de iX3 genomen.
Hier ook sophistograu. Idd had ook geen betere keus, dus sowieso de bmw besteld. Maar kreeg eerder bericht “rond de zomer”. Oktober tot daar aan toe, maar februari zou ik toch een beetje zuur vinden 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-09 21:15
spekmaster schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:24:

Fantastische auto!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zalig! Nu nog de roosters in de nieren en je bent er :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG

Fantastische auto!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De i ben je vergeten, mooi gedaan. Mooie velgen en mooi die grijze plastiek boven de diffuser zwart gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekmaster
oGoG schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:56:
[...]

De i ben je vergeten, mooi gedaan. Mooie velgen en mooi die grijze plastiek boven de diffuser zwart gemaakt.
Ja de "i" had ik even weggelaten met ;)

Totaal zijn deze onderdelen zwart gemaakt:
- Achterzijde beide diffusers
- Voorzijde binnenkant grille
- Voorzijde onderste chroomlijst
- Voorzijde beide luchtroosters
- Zijkant chroomlijst
Alles wat nog grijs en chroom was dus.

Verder nog het logo eraf aan achterzijde en die grijze driehoeken aan de zijkant had de dealer al vervangen voor originele zwarte X3 roosters.
Skiwi222 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:29:
[...]

Zalig! Nu nog de roosters in de nieren en je bent er :P
Nou de grille is wel klaar zo. Vind wel de meegespoten kunstof delen rondom wielkasten en dorpels mooier. Dit heeft de LCI wel...

Maar nee, klaar nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
TonCoronel schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 21:56:
[...]

Dat is vreemd, ik kan gewoon 20" kiezen en ook of hij half of vol beladen is en krijg dan ook gewoon de aanbevolen druk zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgAyhbfW8OKF_p0sKk8Kp5V4PP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rLFF5HNXNFEr7qI4riNwR4z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMO_IikQSIj-Qan0MTnuCRxMXGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCWb0iplwAXOWyUKwDKKkiyw.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben we dan verschillende iDrives?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-09 21:15
spekmaster schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:05:
[...]

Nou de grille is wel klaar zo. Vind wel de meegespoten kunstof delen rondom wielkasten en dorpels mooier. Dit heeft de LCI wel...
Ik bedoelde eigenlijk de kunstof stukken in de nieren vervangen door de "klassieke" verticale roosters uit de gewone X3. Dan zie je op het ontbreken van uitlaten na helemaal niet dat het een iX3 is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 20:28
Heeft er iemand reeds een kofferbakmat gekocht in rubber voor de ix3?
verschillen deze van de gewone x3?

ik zie dat de officiële van BMW best aan de prijs zijn.
op verschillende websites enkele modellen gevonden rond de 50euro, maar wordt niet duidelijk vermeld of die geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
  • Laatst online: 09:57
Wij hebben bij BMW zelf de rubberen schaal gekocht voor de koffer (ongeveer 140 EUR exclusief BTW).

Dat is dezelfde van de X3 (er staat ook in het groot X3 op i.p.v. iX3) en past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 21:29

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Insidio2 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:57:

op verschillende websites enkele modellen gevonden rond de 50euro, maar wordt niet duidelijk vermeld of die geschikt zijn.
Ik heb deze aangeschaft, past er goed in

Omschrijving
1x Kofferbakmat BMW X3 (G01) 11.2017-> en de iX3 (G08) 2021> (193626)
Bumper beschermmat: Zonder beschermmat

Is wel minder mooi dan de BMW mat.. maar voldoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Insidio2 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:57:

Ik ben me toevallig ook aan het orienteren voor een all weather kofferbak mat. Voor het interieur heb ik de originele bijbesteld. Voor de koffer niet. Nu kwam ik deze (Carbox Kofferbakmat) tegen op xBimmers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhMF3XVKezb-otoHMbGUIqWb8Zg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3u4MQRlf1M19pKrmrnLCLLub.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrL2675ErZikgc63HtSbOKCmdxM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUtotW45tuHSyW1Loh8MlW2p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQCSqr78bwNU9RS6A2FP5ri0uJI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9HL7tV8HFXev8NyNvDeCrXS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FI8YAgNiyrJHPPg_ziPOSfSZp9I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FePu0PvzZ2dZtMQ4H0VPW6Sn.jpg?f=fotoalbum_tile

Bij verschillende webshops te koop voor ongeveer 90 EUR. Zie Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvm001
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-09 17:58
Weet er iemand als je de charging target kan bijstellen via de BMW app i.p.v. in de wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:51
bvm001 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:41:
Weet er iemand als je de charging target kan bijstellen via de BMW app i.p.v. in de wagen?
Naar mijn weten is dit niet mogelijk, gaat enkel in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elan22
[...]

Heb net dezelfde ervaring met Arval en Numobi. Wagen 6 maanden onderweg (geleverd 22/12), maar laadpunt na wekenlange mails en telefoons allerhande pas op de valreep geïnstalleerd, en dan nog zonder load balancing, moet nog geactiveerd worden. Had in augustus zoals jij ook een "schouwing" zoals ze dat noemen, technicus die langskwam om de mogelijkheden helder te hebben. Geen verslag van gemaakt, en achteraf was niemand bij Numobi op de hoogte van de conclusies... Probleem is dat Numobi apart opereert, maar een joint venture is van Engie en... Arval zelf. Van leverancier veranderen wordt dan moeilijk. En organisatie bij Numobi is inderdaad groot probleem. Op het eigenste moment dat de installateur van 50Five het laadpunt bij mij thuis aan het plaatsen was belde een medewerker van Numobi mij of ik aub dringend foto's wou sturen van verdeelkast en installatieplek, want dat er anders geen afspraak voor installatie kon gemaakt worden... Veel heeft ook te maken met de explosieve groei van leasing elektrische wagens, nu al 20% full electric bij Arval.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Laatst online: 18-08 13:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_b3Vc5ry7IR9p56x5Nw7H-wQKc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rFJExTFvPRiA8CQ6rHLSa7nj.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige week mijn IX3 LCI mogen ophalen. Eerste indruk meer dan positief, wat een geweldige auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Gaaf! Ik stem voor meer foto’s in dit topic 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The DeZ
-En4Cer- schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:31:
[Afbeelding]

Vorige week mijn IX3 LCI mogen ophalen. Eerste indruk meer dan positief, wat een geweldige auto!
Gefeliciteerd! Donker interieur ook? De mijne verwacht ik over 3 weken. Soort van extended kerstcadeau.

Veel veilige en vooral plezierige kilometers gewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenix3
  • Laatst online: 11-04 07:07
Lees hier al even mee en veel nuttige info opgedaan over de IX3.

Paar weken geleden ter vervanging van mijn Volvo V90 ook een IX3 besteld. Qua uiterlijk gelijk aan die van En4Cer dus blij met deze foto's.

Auto is afgelopen vrijdag op kenteken gezet maar ik haal hem half januari pas op na de wintersport. Betrof een auto die al in bestelling stond met ongeveer alle opties. Kijk er erg naar uit!

Nu nog op zoek naar een mooie velgenset voor de winter omdat ik niet zo van het wisselen op velg ben. Denk dat ik dat bij 19 inch houd. Als jullie nog goede suggesties hebben houd ik me aanbevolen.

Thuis al een Easee home laadpaal geïnstalleerd voor onze Mini dus dat is al mooi geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9-3
  • Laatst online: 05-10-2024

9-3

heel fraai!!
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9-3
  • Laatst online: 05-10-2024

9-3

vraag over laadpas: we zijn overgegaan van ICE BMW (via i-ready contract) naar de iX3.
Dat was voorheen een MTC pas ivm BMW operational lease.

We hebben nu tijdelijk even een BMW charging pass maar willen sowieso een tag/druppel omdat bij de dealer helaas niks was geregeld... toch lastig laden zonder pas;-)

Welke laadpas hebben jullie als leaserijders nu ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-09 21:41
Ik heb een MTC pas voor de zaak, privé een Shell druppel en Maingau pas voor in t buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-09 16:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksalkmaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-06-2023

Fantastische auto!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksalkmaar
wat een prachtige velgen spekmaster! Hebben jullie geen problemen gehad dat de garantie zou vervallen als je andere velgen plaatst? Dit meld de dealer mij namelijk... (iets met zwaarte auto etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekmaster
franksalkmaar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:27:
wat een prachtige velgen spekmaster! Hebben jullie geen problemen gehad dat de garantie zou vervallen als je andere velgen plaatst? Dit meld de dealer mij namelijk... (iets met zwaarte auto etc)
Garantie op wat? De auto?

Ben naar een velgen specialist gegaan en die heeft eerst de oude velgen eraf gehaald en alles ingemeten. Ook omdat de iX3 voor hem onbekend was.
Hij kwam ook met het maximale draaggewicht van de achteras wat maar liefst 1600kg is!
Dan kom je dus uit op velgen die op + 800kg zijn getest en daar heb je gewoon garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksalkmaar
Oke thanks voor de info, ga ik hiermee nog even naar de dealer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekmaster
Ik heb ook al iX3s voorbij zien komen die door de dealer afgeleverd worden met de X3 M sport velgen.

Lijkt mij allemaal niet zo'n probleem.

Je kan je nog afvragen of het wat met de range doet maar die lijkt me verwaarloosbaar met je rechtervoet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franksalkmaar
haha dat maakt mij inderdaad niet zoveel uit, ik wilde ook inderdaad gaan voor die X3 M sportvelgen, ik ga morgen nog eens horen..! ben benieuwd welke dealers dit al wel gedaan hebben namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
De BMW iX3 kreeg wel dubbele digits korting, die is sinds 1/1/2022 wel verdwenen. Een i4 is ook al snel 150€/maand meer dan een paar maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Nog een betere Vesselfinder gevonden, guardian leader is voorbij Sri Lanka.
https://shipinfo.net/vess...i=311003400&hours_ago=336

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlakspaan
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 25-02 19:35
[Afbeelding]

HMMMMMMM nu een echt plaatje van hoe die van mij word.
Nog een paar weken.
Mooie auto hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Bas_dj schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:21:
Ik heb een MTC pas voor de zaak, privé een Shell druppel en Maingau pas voor in t buitenland
Bas_dj schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:21:
Hier ook een MTC pas van de zaak ivm de terugbetaling van geladen stroom en PlugSurfing druppel voor de rest van EU. Heb ook even de BMW geactiveerd want was gratis en wilde 100% een reserve in de auto hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedone2
  • Laatst online: 31-08 07:16
Engineer Stewie schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:13:
[...]
De BMW iX3 kreeg wel dubbele digits korting, die is sinds 1/1/2022 wel verdwenen. Een i4 is ook al snel 150€/maand meer dan een paar maand geleden.
er zit nog steeds korting op de ix3, maar helaas minder dan in december , op een standard executive versie scheelt het een goeie 1000 euro bij mij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
spekmaster schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Garantie op wat? De auto?

Ben naar een velgen specialist gegaan en die heeft eerst de oude velgen eraf gehaald en alles ingemeten. Ook omdat de iX3 voor hem onbekend was.
Hij kwam ook met het maximale draaggewicht van de achteras wat maar liefst 1600kg is!
Dan kom je dus uit op velgen die op + 800kg zijn getest en daar heb je gewoon garantie op.
Ik kreeg te horen, en ook bij BMW NL, dat met deze velgen de garantie op onderstel zou vervallen ivm niet de juiste sterkte op de naaf waardoor hij kan scheuren of metaalmoeiheid kan afbreken. De naaf schijnt stuk dunner te zijn dan de originele IX3 velgen. Is dus ook niet de wieldruk maar de zijdelingse krachten van de IX3 door zijn gewicht en daarom zijn dus ook Run Flat banden niet toegestaan want die kunnen van de velg lopen bij een hoge G kracht. Leasemaatschappij begon er dus niet aan zelfs niet als ik risico overnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
hedone2 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:30:
[...]

er zit nog steeds korting op de ix3, maar helaas minder dan in december , op een standard executive versie scheelt het een goeie 1000 euro bij mij :|
Verdeeld over de leaseperiode is dat 20€/maand. Valt wel nog mee, ik hoor over de i4 andere verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matho
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:09
fluppie007 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:45:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
kan elke verkoper dit soort informatie zien? Als ik bel om te vragen wat de status is van mijn IX3 krijg ik enkel de info dat hij onderweg is. Maar voor de rest kan hij niets zien. (Belgie)

Originele leverdatum was eind maart, zou misschien opschuiven naar eind april zei hij, maar hij zou al onderweg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Matho schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:52:
[...]

kan elke verkoper dit soort informatie zien? Als ik bel om te vragen wat de status is van mijn IX3 krijg ik enkel de info dat hij onderweg is. Maar voor de rest kan hij niets zien. (Belgie)

Originele leverdatum was eind maart, zou misschien opschuiven naar eind april zei hij, maar hij zou al onderweg zijn.
Alleen als hij/zij BMW BE/NL hoofdkantoor belt en/of toegang krijgt om daar te kijken. Op hun eigen systemen zijn deze niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matho
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:09
oGoG schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:54:
[...]

Alleen als hij/zij BMW BE/NL hoofdkantoor belt en/of toegang krijgt om daar te kijken. Op hun eigen systemen zijn deze niet beschikbaar.
Vreemd dat een verkoper die een auto verkoopt amper iets kan zien. Achja, geduld is een mooie zaak dan zeker... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW-driver
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo, ik wil binnenkort gaan skiën en ben aan het twijfelen om deze met behulp van een Thule ski drager op het dak te plaatsen of een systeem aan te kopen op de trekhaak, heeft er iemand ervaring met de impact op de actieradius indien je een ski drager gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Matho schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Ja, ik contacteer de verkoper bij de dealer, die logt in zijn systeem, zoekt mijn bestelling op en dan komt die info eruit. Het kost wel een beetje tijd, maar niets schokkend. Je kan hem vragen naar die status updates. Als de jouwe ook rond dezelfde dagen een paar keer status 165 heeft gehad, dan staat die wsl op dezelfde boot als ons.
Overigens kan je hem vragen welke expected delivery week je hebt. Bij mij is dat bv week 7 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
fluppie007 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:26:
[...]

Ja, ik contacteer de verkoper bij de dealer, die logt in zijn systeem, zoekt mijn bestelling op en dan komt die info eruit. Het kost wel een beetje tijd, maar niets schokkend. Je kan hem vragen naar die status updates. Als de jouwe ook rond dezelfde dagen een paar keer status 165 heeft gehad, dan staat die wsl op dezelfde boot als ons.
Overigens kan je hem vragen welke expected delivery week je hebt. Bij mij is dat bv week 7 2022
Bij mij is dit dus ook week 7 2022, bevestigd door de dealer? En meestal kunnen ze ook de bootnaam zien, maar deze informatie blijft nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SV53lXQSZwnOn-VZHriboRQ7ndU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Hw3Rn0L5vvB8NEcCRp05KqY.png?f=fotoalbum_large

Bootnaam konden ze bij mij niet zien. Dat is puur gegokt door de data met status 165.

[ Voor 11% gewijzigd door fluppie007 op 04-01-2022 20:00 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 92 Laatste