Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Slecht nieuws voor velen onder ons...

https://pandaily.com/powe...pBoC5ZrUQW1J9vSzOuwSGHcbE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyberto
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-04-2022
Dat is idd vervelend voor degenen die het betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elan22
  • Laatst online: 06-02 23:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:28
Dit is de fout waardoor de mijne nog steeds bij de dealer staat, nieuwe batterijen zijn onderweg vanuit China.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gyberto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xpt0qaaBsPnk2lddkMPmBFZ_NH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gImRHRuzVSX2LDCajIVQnqwi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Laatst online: 26-08 23:41
benbasb schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:18:
Gisteren m'n LCI opgehaald. Wat een wagen!! Altijd goed teken als de buurman direct naar buiten komt om te kijken wat er nu in hemelsnaam in de straat komt rijden. Auto is erg stil, zag ook iets van het pre-heaten van de batterij als optie maar moet tijdens de kerstdagen nog ff wat research naar alle opties gaan doen.

Dealer zei overigens tegen mij dat het niet heel erg uitmaakte als je de auto gewoon tot 100% oplaad. Aangezien er nog steeds een ruime buffer tussen de totale batterij en het effectieve deel zit. Daardoor zou de 'schade' te verwaarlozen zijn. Laden gaat uiteraard wel langzamer boven de 80% SoC.
Raar dat de buurman komt kijken als het zo stil, want hoor die toch niet aankomen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyberto
Nog steeds erg tevreden met de LCI IX3. Rij erg veel in de B stand. Erg prettig.
Las ook ergens iets over klapperende deuren, met heb het idee dat de LCI daar geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Die Sophistaugrau is toch een killer kleur, mmoi naar de carwash. Heel mooi.

[ Voor 4% gewijzigd door oGoG op 24-12-2021 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 14:41
Stoppen met posten van die sophistograu! Ik krijg zo langzamerhand spijt dat ik carbonschwartz heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabuntu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-05 19:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabuntu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-05 19:25
mabuntu schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:13:
[...]

Zijn dat de 19 of 20 inch velgen?
Nvm; wat inzoomen allemaal kan doen :) nog andere foto’s? Heb precies dezelfde besteld (incl de laser headlights).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
mabuntu schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:13:
[...]

Zijn dat de 19 of 20 inch velgen?
Ja die 19 zien er ook degelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyberto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gskdqNLnKr6Np_7eKoW_cdwTjSA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/66d6WH6DwVbKw1KxtJLUGssA.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyberto
De 19 inch zien er idd zo best robuust uit en rijden prima en zoals hier al eerder vermeld zeer stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Weet iemand of je de letters in idrive groter kan maken? Ik kan de menu opties niet snel genoeg lezen tijdens het rijden, omdat de letters te klein zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:35
Gyberto schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 21:03:
De 19 inch zien er idd zo best robuust uit en rijden prima en zoals hier al eerder vermeld zeer stil.
Vind de 19” ook niet lelijk. Ben uiteindelijk toch overstag gegaan voor de impressive (high executive), maar dat is eigenlijk niet nodig.
Ga wel de nieren zwart laten wrappen, die camera valt immens fel op als ze zilver zijn. Ze hadden die camera beter wat lager geplaatst.

Dat sophistograu is idd een grave kleur, lang getwijfeld tussen carbonblack en sophisto, toch blij met mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKram
  • Laatst online: 27-08-2024
Kun je nog iets nuttigs met de screen mirroring optie? Ik krijg via m’n iPhone niks afgespeeld. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:29
RKram schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:33:
Kun je nog iets nuttigs met de screen mirroring optie? Ik krijg via m’n iPhone niks afgespeeld. Iemand ervaring hiermee?
Dat is volgens mij alleen voor Android.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:36
toevallig van de week even mee zitten stoeien met screen mirroring (wel op een android) ik kreeg het alleen aan de praat als ik mijn bluetooth op mijn teledoon uitzette zodat Android Auto niet meer werkte. Als Android auto verbonden is kon de screen mirroring functie niet verbinden met mijn telefoon. lijkt dus een of / of functie te zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
Vandaag voor het eerst publiekelijk laden... geen succes... bij de eerste laadpaal begon het laden wel maar elke keer na 1% laden de volgende foutmelding in het dashboard, na 3 keer proberen opgegeven. 2e laadpaal ergens anders, kabel er in, pasje er tegenaan.... niks... dan maar kabel er uit... onee hij blijft vast zitten... uiteindelijk storingsdienst moeten bellen om te laten ontgrendelen. En dus niet geladen. Hoop dat ik vanavond thuis haal.

Zie hier de meldingAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyJ6rcYg7J6ngSnpGAEriW4WKGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTdmYyQhJ1duLSYaU8pOghhV.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Toch thuis gekomen met nog 22km range.
Vanochtend vertrokken met een 80% volle batterij en nog 22km over na 187km gereden te hebben, dus ongeveer 210km range bij 80%, dus ongeveer 260km range op een volle accu. Minder dan verwacht eerlijk gezegd, maar goed ik rij wel stevig door, 130km waar mogelijk en zat net op bijna 32kwh per 100km gemiddeld op de terugreis. was -2.0 buiten.
Heb nu de auto ingesteld op minimaal 95% laden, morgen een nieuwe reis waarij tussentijds laden niet nodig zou moeten zijn maar ga het toch weer proberen, hopelijk niet weer de zelfde problemen als vandaag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
TonCoronel schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:13:
Toch thuis gekomen met nog 22km range.
Vanochtend vertrokken met een 80% volle batterij en nog 22km over na 187km gereden te hebben, dus ongeveer 210km range bij 80%, dus ongeveer 260km range op een volle accu. Minder dan verwacht eerlijk gezegd, maar goed ik rij wel stevig door, 130km waar mogelijk en zat net op bijna 32kwh per 100km gemiddeld op de terugreis. was -2.0 buiten.
Heb nu de auto ingesteld op minimaal 95% laden, morgen een nieuwe reis waarij tussentijds laden niet nodig zou moeten zijn maar ga het toch weer proberen, hopelijk niet weer de zelfde problemen als vandaag.
Ik had vandaag precies hetzelfde. Even Limburg op en neer, 110 km heen en 110km terug. Op de heenweg 100km/uur gereden en op de terugweg 130 (na 19:00). Nu nog maae 21% en 61km over. Ben vertrokken met 98%. Kom ik uit op 290km op basis van dit rijgedrag. Wanneer ik 100 op de terugweg had gereden had ik 370 omgerekend gehad als totale afstand op een 100% lading. Dat had ik namelijk een week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
TonCoronel schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 17:00:
Vandaag voor het eerst publiekelijk laden... geen succes... bij de eerste laadpaal begon het laden wel maar elke keer na 1% laden de volgende foutmelding in het dashboard, na 3 keer proberen opgegeven. 2e laadpaal ergens anders, kabel er in, pasje er tegenaan.... niks... dan maar kabel er uit... onee hij blijft vast zitten... uiteindelijk storingsdienst moeten bellen om te laten ontgrendelen. En dus niet geladen. Hoop dat ik vanavond thuis haal.

Zie hier de melding[Afbeelding]
Ik had die melding ook gehad, bij sommige publieke 11Kw laders die midden tijdens het laden ermee stopten. Misschien in de afgelopen 25000 km, misschien drie keer gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyberto
Heb plotseling geen geluid meer. Mrlding geen bron beschikbaar. Kent iemand dit ook ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-09 21:41
Knutselwout schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:51:
Stoppen met posten van die sophistograu! Ik krijg zo langzamerhand spijt dat ik carbonschwartz heb :P
😉😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQoUDncxucqSn4vAu6SztKRx2ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPG3O2aaGluIRBKjJL7WiAjU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyberto
Heb plotseling geen geluid meer. Niet van de radio of telefoon. Niks,nada. Met de melding: bron ontbreekt. Zegt iemand dit iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
O man, hier ziet die er nog beter uit! Post eens een foto wanneer die smerig is, misschien dat dat een beetje compenseert :P

[ Voor 9% gewijzigd door Knutselwout op 26-12-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahoud
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-08 20:49
Ahoud schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:39:
[...]
Maar even een mailtje naar Stephan gestuurd met de vraag of er plannen zijn om dit in de toekomst te gaan ondersteunen.
Zojuist bevestigd door Stephan van Bimmercode:

"most of the options available for the basic X3 will work for the iX3 also, but I can not tell if there are any additional options specific to the EV version at the moment unfortunately"

In dat geval zou het coderen van VIM (als voorbeeld, zoals ondersteund vanuit het X3 profiel) geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

Stefan©

Toet toet

Gyberto schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:55:
Heb plotseling geen geluid meer. Niet van de radio of telefoon. Niks,nada. Met de melding: bron ontbreekt. Zegt iemand dit iets?
Probeer de volume/aan-/uitknop eens 20 seconden in te drukken. Als het goed is herstart iDrive zichzelf dan. Wellicht verhelpt dit je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Er is mij iets opgevallen van de fotos die hier worden gepost.
Voor sommigen LCI is er de teken van de M-pakket weergegeven aan beide kanten en voor anderen niet.

Ik dacht eerst dat het te maken heeft met België (wel) en bij Nederland (niet) maar dan zag ik die Blauwe LCI voor NL die deze teken wel heeft.

Zie ik het nu verkeerd? want ik zag het niet bij de 2 laatste foto's (die van NL komen) voor executive en high executive uitvoering met de kleur Sophistaugrau.
Maar deze M badge is wel aanwezig bij een BE Impressive (High executive) Sophistaugrau wagen.

Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 11:30

sfm

oGoG schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:32:
Er is mij iets opgevallen van de fotos die hier worden gepost.
Voor sommigen LCI is er de teken van de M-pakket weergegeven aan beide kanten en voor anderen niet.

Ik dacht eerst dat het te maken heeft met België (wel) en bij Nederland (niet) maar dan zag ik die Blauwe LCI voor NL die deze teken wel heeft.

Zie ik het nu verkeerd? want ik zag het niet bij de 2 laatste foto's (die van NL komen) voor executive en high executive uitvoering met de kleur Sophistaugrau.
Maar deze M badge is wel aanwezig bij een BE Impressive (High executive) Sophistaugrau wagen.

Iemand een verklaring?
Verklaring is volgens mij simpel, je kan bij het configureren van de auto ervoor kiezen om deze badges wel of niet op de auto te plaatsen. Ik heb er in ieder geval voor gekozen om ze niet aan te laten brengen en krijg dus een LCI High Executive zonder die M badges aan de zijkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
sfm schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:37:
[...]

Verklaring is volgens mij simpel, je kan bij het configureren van de auto ervoor kiezen om deze badges wel of niet op de auto te plaatsen. Ik heb er in ieder geval voor gekozen om ze niet aan te laten brengen en krijg dus een LCI High Executive zonder die M badges aan de zijkant.
Oh is dat zo, dat wist ik niet. Ik dacht dat deze altijd op zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 11:30

sfm

oGoG schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:41:
[...]

Oh is dat zo, dat wist ik niet. Ik dacht dat deze altijd op zaten.
Standaard wel inderdaad, maar je hebt de optie om ze niet aan te laten brengen. Is een van deze opties;

S3DE Omission Of Specific Design Scopes
S3DZ Omission Of Additional Lettering, Outer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
TonCoronel schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 17:00:

Zie hier de melding[Afbeelding]
Ik heb dit vaker gezien, deelde je toevallig 1 publieke laadpaal met een andere auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Laatst online: 13-09 21:41
Stefan© schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:34:
[...]

Probeer de volume/aan-/uitknop eens 20 seconden in te drukken. Als het goed is herstart iDrive zichzelf dan. Wellicht verhelpt dit je probleem.
Dit zou moeten werken. Voorheen ook een paar keer gehad met m’n G21. Tijdens rijden lang inhouden totdat t zelf herstart.

@oGoG ik heb de optie ook genomen met het wegvallen van de M badges. Op de velgen al genoeg vond ik.

Ikzelf heb wel een klein probleempje met m’n ACC. Die schiet er steeds af na een sec 10 dat ie vies is. Maandag maar even terug..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonCoronel
ThisIsDelusion schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:32:
[...]

Ik heb dit vaker gezien, deelde je toevallig 1 publieke laadpaal met een andere auto?
Klopt inderdaad, werd gedeeld met nog een auto.

Vandaag bij een andere publieke laadpaal die ik deelde met een id4 totaal geen probleem gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyberto
Stefan© schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:34:
[...]

Het werkt weer. Ik weet de oorzaak nog steeds niet, maar vanmiddag met het opnieuw starten was het geluid ineens weer aanwezig. Nog bedankt voor de reacties.
Je merkt wel hoe stil de auto is als je een twee dagen geen audiogeluid meer hebt 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
TonCoronel schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:59:
[...]

Klopt inderdaad, werd gedeeld met nog een auto.

Vandaag bij een andere publieke laadpaal die ik deelde met een id4 totaal geen probleem gehad.
Sommige laadpalen hebben een ‘slim’ laadsysteem waar er een kwartier stroom naar de ene auto gaat, en dan een kwartier stroom naar de ander. Ik heb het tot nu toe alleen nog gezien bij Vattenval, maar ik sluit niet uit dat er andere ‘slimme’ laadpalen zijn zoals deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
ThisIsDelusion schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:11:
Iemand ervaring met de publieke laders van Vattenvall? Hun ‘smart charging’ gaf meldingen in de auto over slecht opgeladen kunnen worden.

https://incharge.vattenfall.nl/kennis/smart-charging

Er stond 1 andere auto en ze leken af te wisselen met een kwartier laden, dan kwartier niet etc etc
Hier gaf ik er eerder ook wat over aan ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Vandaag voor het eerst geladen. Staat de auto standaard op Max 6A. Weet niet of dit uit de fabriek zo ingesteld is of dat de dealer hem zo heeft ingesteld voor het afleveren, maar het is een belachelijke standaard instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abo25
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-02-2022
Vorige week bestelling bij dealer geplaatst voor BMW iX3 High Executive Pyhytonicblau met meeste opties aangevinkt. IX3 kwam als beste keuze naar voren bij vergelijking op prijs, kwaliteit en opties.

Blijf wat moeite houden met de zwarte nieren. De voorkant van gewone BMW X3 vind ik iets mooier. Vandaag even alle reacties doorgelezen of er oplossing voor zijn. Kwam alleen M pakket tegen (op pre-LCI) wat 5k zou moeten kosten. Vroeg mij af of het ook mogelijk is om losse verchroomde nieren van BMW X3 te bestellen en op iX3 te plaatsen zijn. Heeft iemand daar weet van of ervaring mee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y94HTi5Ie0_7MdFFkpJQNxMNT-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2COf8wiQ0b3o9h18tsqo9m5k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUL3YHfTXp7wj-SxyDHIOaLNsyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7bxnsjdfbJQq6bsydVpAHKQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seBJqCAOkkTzbFzTOlI4IeaAN-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Um3G6PSkP6LGsLJiheFJkQUS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhawoD7TlMG_SoJEDLZbkjgmk0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTWeSMYVNGj9GELHEcrx3sDV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Abo25 op 26-12-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Abo25 schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:26:
Vorige week bestelling bij dealer geplaatst voor BMW iX3 High Executive Pyhytonicblau met meeste opties aangevinkt. IX3 kwam als beste keuze naar voren bij vergelijking op prijs, kwaliteit en opties.

Blijf wat moeite houden met de zwarte nieren. De voorkant van gewone BMW X3 vind ik iets mooier. Vandaag even alle reacties doorgelezen of er oplossing voor zijn. Kwam alleen M pakket tegen (op pre-LCI) wat 5k zou moeten kosten. Vroeg mij af of het ook mogelijk is om losse verchroomde nieren van BMW X3 te bestellen en op iX3 te plaatsen zijn. Heeft iemand daar weet van of ervaring mee?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haal de BMW Laser lichten uit en neem Dark shadow pack, voor mooie zwarte nieren en zwarte M front head lights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Z___Z schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:38:
Vandaag voor het eerst geladen. Staat de auto standaard op Max 6A. Weet niet of dit uit de fabriek zo ingesteld is of dat de dealer hem zo heeft ingesteld voor het afleveren, maar het is een belachelijke standaard instelling.
Wat bedoel je met 6A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Ik rij nu met een Skoda, waarbij de achteruitrijcamera ook gewoon “in” de koffer zit. Mijn vorige auto was een VW waar de camera achter het VW logo zat. Dit klapte uit, waardoor de camera altijd proper, vuil-, vocht- en vorstvrij was. Bij de Skoda is dat niet, waardoor ik met regelmaat moet passeren met een proper doekje. Hoe zit dat bij de camera’s van de iX3’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingachille schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:14:
Ik rij nu met een Skoda, waarbij de achteruitrijcamera ook gewoon “in” de koffer zit. Mijn vorige auto was een VW waar de camera achter het VW logo zat. Dit klapte uit, waardoor de camera altijd proper, vuil-, vocht- en vorstvrij was. Bij de Skoda is dat niet, waardoor ik met regelmaat moet passeren met een proper doekje. Hoe zit dat bij de camera’s van de iX3’s?
Spijtig genoeg zoals bij de Skoda ... in hevige regen is de camera niet bruikbaar meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombardon
  • Laatst online: 28-12-2021
Ik krijg de melding dat ik mijn voorband moet oppompen, echter 2,7 bar. Zou normaal ok moeten zijn volgens bmw. Kan iemand doorgeven welke druk er op de 19” zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombardon
  • Laatst online: 28-12-2021
Bij mij ook, en op de smartphone geeft hij dus aan dat het veel langer duurt dan normaal.
Ging ik slapen en kreeg een bericht dat hij vol geladen was (10.30) terwijl het laaddoel pas rond 01.30u bereikt zou zijn. Klopt dus niet die 6A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvm001
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-09 17:58
Welke winterbanden laten jullie plaatsen voor 19"? 245/50 19 105 W? Mag ik run flat banden plaatsen?

[ Voor 4% gewijzigd door bvm001 op 27-12-2021 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hedset
  • Laatst online: 07-03 16:19
Volgens de handleiding is dit vanuit de fabriek zo ingesteld:

“Algemeen
De stroombegrenzing voor het opladen via het mode 2-laadsnoer en het mode 3-laadsnoer kan worden ingesteld.
Afhankelijk van het stroomnet moet de auto met verschillende laadstroomsterkte worden opgeladen. De stroombegrenzing van de laadstroom is standaard op het laagste niveau ingesteld”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
hedset schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:21:
[...]

Volgens de handleiding is dit vanuit de fabriek zo ingesteld:

“Algemeen
De stroombegrenzing voor het opladen via het mode 2-laadsnoer en het mode 3-laadsnoer kan worden ingesteld.
Afhankelijk van het stroomnet moet de auto met verschillende laadstroomsterkte worden opgeladen. De stroombegrenzing van de laadstroom is standaard op het laagste niveau ingesteld”
Beetje jammer dan dat de dealer dat niet goed instelt bij het rijklaar maken. Ik denk dat niemand met 6A wil laden in Nederland, behalve met een granny charger. Maar die zijn uit zichzelf al beperkt in stroomsterkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knutselwout
Abo25 schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:26:

Blijf wat moeite houden met de zwarte nieren. De voorkant van gewone BMW X3 vind ik iets mooier. Vandaag even alle reacties doorgelezen of er oplossing voor zijn. Kwam alleen M pakket tegen (op pre-LCI) wat 5k zou moeten kosten. Vroeg mij af of het ook mogelijk is om losse verchroomde nieren van BMW X3 te bestellen en op iX3 te plaatsen zijn. Heeft iemand daar weet van of ervaring mee?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat moet gewoon kunnen. Ik heb het pre-LCI M-pakket en daar zitten de "normale" nieren bij, die je ook gewoon los kunt bestellen. Je zou het zelfs bij de dealer in je bestelling mee moeten kunnen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
Z___Z schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:20:
[...]

Beetje jammer dan dat de dealer dat niet goed instelt bij het rijklaar maken. Ik denk dat niemand met 6A wil laden in Nederland, behalve met een granny charger. Maar die zijn uit zichzelf al beperkt in stroomsterkte.
Had hier hetzelfde en nu alles op 32 amp gezet en nu vol de 11kw in.Geen idee waarom dealers dit niet even goed zetten want is gelijk beetje irritatie bij eerste opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
BatW schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:30:
[...]

Had hier hetzelfde en nu alles op 32 amp gezet en nu vol de 11kw in.Geen idee waarom dealers dit niet even goed zetten want is gelijk beetje irritatie bij eerste opladen.
Ik ben zelf best handig, maar als je een first time EV rijder bent en niet snapt wat 6A, 16A, 32A, 1 fase, 3 fase, 11 kW etc niet snapt dan sluit je de auto aan op een 11 kW paal en krijg je net geen 4 kW en heb je geen idee waarom. Dacht zelf eerst dat het aan de laadpaal lag, maar omdat de App zei Max 6A ging ik toch maar even graven in de settings.

Over de App gesproken, opdrachten sturen naar de auto is niet echt snel. Is m’n eerste auto waarmee je opdrachten naar de auto kan sturen, had misschien te veel verwacht.

Verder wel blij met de auto. Rijdt erg goed en comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z___Z schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:07:
[...]

Ik ben zelf best handig, maar als je een first time EV rijder bent en niet snapt wat 6A, 16A, 32A, 1 fase, 3 fase, 11 kW etc niet snapt dan sluit je de auto aan op een 11 kW paal en krijg je net geen 4 kW en heb je geen idee waarom. Dacht zelf eerst dat het aan de laadpaal lag, maar omdat de App zei Max 6A ging ik toch maar even graven in de settings.
Je koopt toch ook geen diesel als je het verschil tussen benzine en diesel niet kent ? Zoals hierboven al aangehaald, een auto aanschaffen van 70k EUR doe je toch niet zonder vooraf duidelijk uit te zoeken WAT je nu exact koopt ?

EV rijden en niet weten wat 11kW is (of wat je nodig hebt daarvoor) is hetzelfde als een benzine wagen kopen en niet weten dat je moet gaan tanken ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

Stefan©

Toet toet

Laten we het gezellig houden voor iedereen die een vraag heeft. De enige domme vraag is de vraag die je niet stelt ;)

Wat mij betreft moet het rijden van een EV zo laagdrempelig zijn dat je niet de details rondom amperages en volts hoeft te begrijpen. Net zoals een groot deel van de mensen ook niet weten wat het octaan en/of ethanol gehalte is van de benzine die ze tanken.

Zijn er nog LCI rijders hier die wel digital key hebben, maar geen draadloos laden? Ik ben benieuwd hoe het programmeren van de smartcard en/of iPhone dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:15:
[...]

Je koopt toch ook geen diesel als je het verschil tussen benzine en diesel niet kent ? Zoals hierboven al aangehaald, een auto aanschaffen van 70k EUR doe je toch niet zonder vooraf duidelijk uit te zoeken WAT je nu exact koopt ?

EV rijden en niet weten wat 11kW is (of wat je nodig hebt daarvoor) is hetzelfde als een benzine wagen kopen en niet weten dat je moet gaan tanken ?
Ja je koopt een auto waarvan je weet dat die 11 kW kan laden. Vervolgens sluit je hem aan op een 11 kW paal en laadt de auto maar met 4 kW.

Dat is voor mij de categorie: je koopt een auto met 200 pk, maar af fabriek wordt het vermogen standaard op 100 pk gezet, maar je kan in het menu de volledige 200 pk activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Z___Z schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:07:
[...]

Over de App gesproken, opdrachten sturen naar de auto is niet echt snel. Is m’n eerste auto waarmee je opdrachten naar de auto kan sturen, had misschien te veel verwacht.

Verder wel blij met de auto. Rijdt erg goed en comfortabel.
Owla, de vraag van de 6A kwam van mij. en het is nu niet dat ik geen onderzoek gedaan heb. Maar ik wilde gewoon voor de zekerheid weten wat die 6A was. BTW bij ons thuis is het 40A, 1 Fasig, 220V, wat neerkomt op (40A * 1F * 220V = 8,8kw MAX), 11KW AC op de BMW zal ik nooit halen bij de huidige installatie. Maar van de 6A was is verschoten en daarom de vraag. En naarmate wat je gebruikt thuis (elektrische huishoudens), heb je een loadbalancer, of heb je een dynamic loadbalancer, al dat shizzel dragen bij hoe snel de wagen zal opladen.

En even voor de duidelijkheid, ik ben zo iemand die alles tot in de detail uitpluist, de wagen, de laadinstallatie, de laadmogelijkheden, de bestelling van de wagen en het verder verloop, de volledige proces van de laadinstallatie. En btw hetzelfde heb ik ook gedaan bij de ICE wagens, dus zeker niet anders bij een EV

Maar ik neem je niks kwalijk, zoals hierboven aangehaald domme vragen bestaan niet, maar domme antwoorden wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door oGoG op 27-12-2021 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
oGoG schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:08:
[...]

Owla, de vraag van de 6A kwam van mij. en het is nu niet dat ik geen onderzoek gedaan heb. Maar ik wilde gewoon voor de zekerheid weten wat die 6A was. BTW bij ons thuis is het 40A, 1 Fasig, 220V, wat neerkomt op (40A * 1F * 220V = 8,8kw MAX), 11KW AC op de BMW zal ik nooit halen bij de huidige installatie. Maar van de 6A was is verschoten en daarom de vraag. En naarmate wat je gebruikt thuis (elektrische huishoudens), heb je een loadbalancer, of heb je een dynamic loadbalancer, al dat shizzel dragen bij hoe snel de wagen zal opladen.

En even voor de duidelijkheid, ik ben zo iemand die alles tot in de detail uitpluist, de wagen, de laadinstallatie, de laadmogelijkheden, de bestelling van de wagen en het verder verloop, de volledige proces van de laadinstallatie. En btw hetzelfde heb ik ook gedaan bij de ICE wagens, dus zeker niet anders bij een EV

Maar ik neem je niks kwalijk, zoals hierboven aangehaald domme vragen bestaan niet, maar domme antwoorden wel :)
De iX3 kan met 1x32A of 3x16A laden, dus in jouw geval kan hij dus op 7,2 kW laden.

Mijn punt was ook niet bedoeld voor jou perse, maar er zijn genoeg auto kopers die geen flauw idee hebben over stroom en elektrisch rijden. Als voor die mensen de auto wordt afgeleverd en ze hebben thuis een 1 fase lader van bijvoorbeeld hun vorige PHEV, leg die mensen dan maar uit waarom de iX3 thuis met 6A of 1,2 kW aan het laden is ipv met 16A/3,7 kW wat de max van de laadpaal is. Het is IMHO gewoon een misser van cm de aflever instructies die BMW Nederland aan de dealers heeft meegegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Stefan© schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:21:
Laten we het gezellig houden voor iedereen die een vraag heeft. De enige domme vraag is de vraag die je niet stelt ;)

Wat mij betreft moet het rijden van een EV zo laagdrempelig zijn dat je niet de details rondom amperages en volts hoeft te begrijpen. Net zoals een groot deel van de mensen ook niet weten wat het octaan en/of ethanol gehalte is van de benzine die ze tanken.

Zijn er nog LCI rijders hier die wel digital key hebben, maar geen draadloos laden? Ik ben benieuwd hoe het programmeren van de smartcard en/of iPhone dan werkt.
Digital key is denk ik niet afhankelijk van QI standaard, maar enkel van NFC. Het pasje wat bij de auto zit heeft ook geen accu dus werkt zonder draadloze lader. Pairing van de iPhone voor de digital key zal dus dezelfde stappen volgen.
Is wellicht ooit handig dus ik heb m’n iPhone wel gekoppeld, maar denk dat ik gewoon de fob blijf gebruiken. Alleen al voor de keyless entry is de fob handiger, of werkt dit ook met de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Z___Z schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:13:
[...]

Is wellicht ooit handig dus ik heb m’n iPhone wel gekoppeld, maar denk dat ik gewoon de fob blijf gebruiken. Alleen al voor de keyless entry is de fob handiger, of werkt dit ook met de iPhone?
Alleen met de iX of de i4. Ik weet niet of ze deze functie hebben geplaatst in de LCI, ik geloof van niet. Maar de proximity Apple key (of hoe dat ook heet) lijkt me erg handig en snap ook niet waarom dat niet in de ix3 zit. Nu moet je dus je phone bij de handgreep houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
Ik heb mij net kwaad gemaakt tov Arval, de leasemaatschappij waarbij iX3 is besteld. Hebben jullie ervaringen met deze maatschappij.

- Ze volgen de bestelling niet op
- Ze geven geen open, transparante communicatie
- Op hun Arval site wordt niks realtime weergegeven (staat dezelfde bericht als in Augustus dit jaar)
- Ze volgen de laadinstallatie offerte en de planning hieromtrent niet op

Ik heb zelf contact moeten nemen met de partijen waar ze samen werken (Arval, Engie, Numobi en 50Five).

Wat een bende amateurs zijn dit.

Ze communiceren niet met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-09 16:02
Ik merk niet veel verschil tussen ALD of Arval. Arval biedt een app aan, ALD niet eens. Weliswaar staat bij mij ook al vanaf augustus "in afwachting van productie, vermoedelijke leverdatum in de week van 7 februari 2022" :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:31
hedwigvb schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:57:
Ik merk niet veel verschil tussen ALD of Arval. Arval biedt een app aan, ALD niet eens. Weliswaar staat bij mij ook al vanaf augustus "in afwachting van productie, vermoedelijke leverdatum in de week van 7 februari 2022" :-)
Ik heb gewoon een ALD app hoor. Beetje crappy app, dat wel :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Ze reageren wel snel als je escalaeert. Vandaag al de mails van de verschillende partijen bij elkaar gezet en doorgestuurd naar Arval, met in cc de fleet en de directie.
En na 6 uur later, krijg ik een telefoontje om het afspraak vast te leggen voor 28/01.

Je moet toch wel achterna zitten om het gedaan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Nu hebben ze gecommuniceerd dat ze de laadstations een andere type (en dit door de langduring aanslepen van de installatie) zal worden, jullie enige ervaring met het "Alfen Eve Single Pro-line 3PH 5M Cable 22KW" (Dark Grey/Black)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAPXxQAJtkSe-Ri1UpaMsg6OfHE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xqsWBUZflAp0rgbAIEFjF15Y.jpg?f=user_large

Zo eentje dus, met laadpaal en laadstation dezelfde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn104
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-01-2022
Hallo, ik weet niet of ik op de goede plaats ben, maar wellicht dat jullie kunnen helpen.
Ik heb sinds kort een ix3 high executive. Hopelijk ga ik in het voorjaar naar Oostenrijk toe en daarom ben ik op zoek naar sneeuwkettingen. Bandenmaat is 275/40/20. Diverse sites geven verschillende informatie, de dealer ook niet echt en bmw houdt het op 19 inch. Hebben jullie tips? Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
oGoG schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:10:
Nu hebben ze gecommuniceerd dat ze de laadstations een andere type (en dit door de langduring aanslepen van de installatie) zal worden, jullie enige ervaring met het "Alfen Eve Single Pro-line 3PH 5M Cable 22KW" (Dark Grey/Black)?
Ik heb er zo een, alleen dan aan mijn muur hangen. Wat wil je precies weten?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyberto
Yep. Heb ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
oGoG schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:10:
Dat is een zakelijke paal. Je hebt ook de Single S-line, die is meer voor thuis oplossingen bedoeld. Maar als het vanuit leasing wordt bepaald, lijkt me dat geen ongewone upgrade. Deze palen kunnen ook publiek gezet worden én zijn daardoor (in België) 200% in te brengen als kost voor de werkgever :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:57
Glenn104 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:05:
Hallo, ik weet niet of ik op de goede plaats ben, maar wellicht dat jullie kunnen helpen.
Ik heb sinds kort een ix3 high executive. Hopelijk ga ik in het voorjaar naar Oostenrijk toe en daarom ben ik op zoek naar sneeuwkettingen. Bandenmaat is 275/40/20. Diverse sites geven verschillende informatie, de dealer ook niet echt en bmw houdt het op 19 inch. Hebben jullie tips? Alvast dank.
Op de 20’ passen geen sneeuwkettingen volgens BMW, ws ga je de wielkasten raken.
Installeren op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
oGoG schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:13:
Ik heb mij net kwaad gemaakt tov Arval, de leasemaatschappij waarbij iX3 is besteld. Hebben jullie ervaringen met deze maatschappij.

- Ze volgen de bestelling niet op
- Ze geven geen open, transparante communicatie
- Op hun Arval site wordt niks realtime weergegeven (staat dezelfde bericht als in Augustus dit jaar)
- Ze volgen de laadinstallatie offerte en de planning hieromtrent niet op

Ik heb zelf contact moeten nemen met de partijen waar ze samen werken (Arval, Engie, Numobi en 50Five).

Wat een bende amateurs zijn dit.

Ze communiceren niet met elkaar.
Ik ben ook bij Arval en heb daar tot nu toe geen problemen mee. Mijn iX3 was foutief besteld (optie vergeten) en dat was op 1 dag rechtgezet.

Voor de rest duurt het even voor onderhoud in de tool verschijnt, maar vorige week heb ik de voorruit laten herstellen en dat zit er dan wel weer in. Dus mogelijks wacht de VW dealer lang met te factureren.

Mijn laadpaal gaat niet via de leasemaatschappij, dus die komen daar niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
Ja idem hier ivm laadpaal, ik kan iedereen aanraden om "de kleine lettertjes" daarover te lezen.

Leaseplan BE wilde hier iets tussen de 3 en 4000 euro mee in het leasebedrag verrekenen voor installatie en gebruik laadpaal. Na de contractduur mag je dan opdraaien voor de kosten ivm verwijdering laadpaal... Wat als je bv. ontslag geeft/krijgt. Moet je dan nog gaan betalen om die laadpaal weg te laten halen? Nee dank je.

Ik heb een MID gekeurde kWh teller voorzien die de kring/groep naar de laadpaal meet en ik doe een kWh afrekening met mijn werkgever. Voordeel is dat de laadpaal mijn eigendom is en hier kan blijven zolang we met zo'n type 2 stekker zullen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
TonCoronel schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:52:
[...]

Ik wil weten of er mensen zijn die deze buiten hebben staan en of het tegen weer en wind bestand is. Ik hoorde van colleag's dat een andere type al water was binengekomen en zo de laadpaal niet meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
fluppie007 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:06:
Ja idem hier ivm laadpaal, ik kan iedereen aanraden om "de kleine lettertjes" daarover te lezen.

Leaseplan BE wilde hier iets tussen de 3 en 4000 euro mee in het leasebedrag verrekenen voor installatie en gebruik laadpaal. Na de contractduur mag je dan opdraaien voor de kosten ivm verwijdering laadpaal... Wat als je bv. ontslag geeft/krijgt. Moet je dan nog gaan betalen om die laadpaal weg te laten halen? Nee dank je.

Ik heb een MID gekeurde kWh teller voorzien die de kring/groep naar de laadpaal meet en ik doe een kWh afrekening met mijn werkgever. Voordeel is dat de laadpaal mijn eigendom is en hier kan blijven zolang we met zo'n type 2 stekker zullen laden.
Ik heb de laadpaalinstallatie op mij genomen, is een investering voor het huis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Engineer Stewie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:01:
[...]

Ik ben ook bij Arval en heb daar tot nu toe geen problemen mee. Mijn iX3 was foutief besteld (optie vergeten) en dat was op 1 dag rechtgezet.

Voor de rest duurt het even voor onderhoud in de tool verschijnt, maar vorige week heb ik de voorruit laten herstellen en dat zit er dan wel weer in. Dus mogelijks wacht de VW dealer lang met te factureren.

Mijn laadpaal gaat niet via de leasemaatschappij, dus die komen daar niet tussen.
Ik stel hoge eisen van iedereen, van mijn team, van de projecten waar ik voor klanten werk. Alles draait om communicatie, communicatie en communicatie en een volledige transparantie.
Als je te horen krijgt dat er heel wat tussenpartijen zijn en die niet echt met elkaar communiceren, dan verlies ik mijn vertrouwen in hen.

Ik denk dat weinig mensen weten dat bij een bestelling van een ICE wagen veel gemakkelijker is.
ICE:
- Wagen configueren via een bepaalde site
- Deze wordt doorgegeven aan de fleet en aan de leasemaatschappij die de beste korting/offer heeft
- Bestelbon naar de dealer ter bestelling

EV:
- Wagen configueren via een bepaalde site
- de configuratie wordt doorgegeven aan de fleet en aan de leasemaatschappij die beste korting/offer heeft (tot nu toe alles zelfde)
- Dan de configuratie van de laadinstallatie (deze wordt verricht door 3/4 verschillende partijnen), in ons geval, Numobi, 50Five en Electricien (onderaannemer - onderaanemer)
- Dan de audit telefonisch door een account manager
- Dan de audit ter plekke door de elektricien (die dan de nodige info naar de partij in rij moet sturen en deze tegelijk door moet sturen, totdat het bij ons bedrijf aankomt
- Offerte gedaan van de laadinstallatie
- Goedkeuring ervan
- Bestelbon opgemaakt naar dealer ter bestelling van de wagen

Wagen wordt pas geleverd als de laadinstallatie is gebeurd.
- De electrictieitmaatschappij wordt betrokken, voor terugbetaling van de kosten
- Numobi levert de laadkast
- 50Five regelt de planning rond installatie
- Onderaannemer contacteert electricien om ter plekke installatie te doen
- ASEC zorgt binnen de 2 weken na installatie dat de keuring gebeurt

Intussen moet Arval al deze werkzaamheden correct communiceren naar betrokken partijen, alsook naar bedrijf en de uiteindelijke eind klant (ik dus).

Hier laten ze heel veel steken vallen.

Ze hebben nood aan een goed ERP systeem die al deze partijen bij elkaar brengt en een communicatiekanaal voor alles. In plaats van nu ieder zijn systeem en heel veel email verkeer.

PS: Ik vergeet wss nog heel veel stappen in het bestelproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@oGoG Uw werkgever heeft dat process wel goedgekeurd.

Bij ons gaat dat veel vlotter heb ik de indruk. De laadpaal staat bij iedereen binnen de 2 maanden. Ruim voordat er sprake is van een auto op de oprit.
Maar nogmaals, Arval zit daar niet tussen.

Nu ben ik wel benieuwd naar je functie, lijkt meer een supporterende/coördinerende rol.
Ik ben maar een simpele ingenieur die niet teveel wil communiceren, je zoekt het maar uit in de tickets :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Engineer Stewie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:49:
@oGoG Uw werkgever heeft dat process wel goedgekeurd.

Bij ons gaat dat veel vlotter heb ik de indruk. De laadpaal staat bij iedereen binnen de 2 maanden. Ruim voordat er sprake is van een auto op de oprit.
Maar nogmaals, Arval zit daar niet tussen.

Nu ben ik wel benieuwd naar je functie, lijkt meer een supporterende/coördinerende rol.
Ik ben maar een simpele ingenieur die niet teveel wil communiceren, je zoekt het maar uit in de tickets :).
Ik denk dat ons bedrijf de volledige proces niet kent. Ze houden alleen contact met Arval en that's it.
Maar wat ze vergeten is dat de eindklant wel in aanraking komt met al die andere partijen.

Ik heb zelf een kleine audit gevoerd en de informatie meegedeeld met de directie, ze wisten blijkbaar niet dat er zoveel partijen waren. En naast al die partijen, wat normaal kan zijn,is het essentieel bij elke klant dat je bepaalde SLA's afspreekt en enkele KPI's bijhoudt en deze op maandelijks niveau aanstuurt.

Ik behoor zelf bij het management team en ik kan u verzekeren dat er geen KPI's zijn en dus ze niet weten waar er verbeterpunten zijn.

Het enige KPI dat ze bijhouden, is hoeveel EV's al besteld zijn tov ICE wagens. Besteld staat btw niet gelijk aan geleverd, maar deze houden ze niet bij.

[ Voor 6% gewijzigd door oGoG op 29-12-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Nja, als het bedrijf besteld bij Arval is het ook Arval hun probleem. Dan moet je bedrijf hun processen auditten (best voor je een contract signed) en bijsturen.

Dat doen wij ook met onze leveranciers en partners, voor de zaken waar we verantwoordelijk zijn doen we dat ook zelf.

Management zegt overigens niks voor mij, ik ben ook manager, al van de eerste minuut van mijn loopbaan. Maar echt management is dat niet, ik ben een expert in mijn vakgebied en heb wel wat verantwoordelijkheid. Maar daar stopt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Voor degene die hun auto ook pas ontvangen hebben en dit wellicht niet weten of gehoord hebben, bij mij zit er tot april “gratis” connected music van Napster bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laadpaal + installatie was minder dan 2000 EUR, en ik moest nog een nieuwe kabel van het hoofdgebouw naar de (aparte) garage. Dat de leasing maatschappij dan 3k of meer durft toevoegen is een schande.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Als je handig bent kan je naar de smartEVSE van https://www.stegen.com/nl/8-ev-producten kijken. Dan kan je load-balancing en solardetectie gebruiken om te laden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Engineer Stewie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:21:
Nja, als het bedrijf besteld bij Arval is het ook Arval hun probleem. Dan moet je bedrijf hun processen auditten (best voor je een contract signed) en bijsturen.

Dat doen wij ook met onze leveranciers en partners, voor de zaken waar we verantwoordelijk zijn doen we dat ook zelf.

Management zegt overigens niks voor mij, ik ben ook manager, al van de eerste minuut van mijn loopbaan. Maar echt management is dat niet, ik ben een expert in mijn vakgebied en heb wel wat verantwoordelijkheid. Maar daar stopt het.
@Engineer Stewie Ja dat type mensen met expertise worden bij ons ook bij het management toegevoegd. En naar mijn mening heb je inderdaad verschillende soort managers, waar jij ene van beschrijft is het managen van projecten/klanten/mensen bij een klant/project.
Ik manage een eigen unit, met +80 mensen waar ik leiding/ondersteuning geef en waar je dus ook verantwoordelijk bent van de mensen hun loopbaan, als naar projecten die ze doen. Maar ook de volledige P&L (Profit & Loss) van de unit en de strategie uitstippelen. En ook alle sales zaken enz...

En we hebben inderdaad ook mensen binnen onze unit/team die managers zijn bij klanten of door hun expertise.

BTW de kwaliteit/communicatie/transparantie van de huidige fleet manager staat sinds dit jaar onder zware druk/discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:08:
Mijn laadpaal + installatie was minder dan 2000 EUR, en ik moest nog een nieuwe kabel van het hoofdgebouw naar de (aparte) garage. Dat de leasing maatschappij dan 3k of meer durft toevoegen is een schande.
Ik heb deze ook eens laten uitvoeren door een onafhankelijke installateur en er was maar een verschil van 500 EUR. De totale kostenplaatje bij mij, houdt u vast kost 5.500 EUR. Dit mede door de afstand van laadpaal en zekeringskast, dit is ongeveer 60 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Z___Z schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:34:
Voor degene die hun auto ook pas ontvangen hebben en dit wellicht niet weten of gehoord hebben, bij mij zit er tot april “gratis” connected music van Napster bij.
En kregen jullie ook een BMW Charging card die gunstige tarieven aanbiedt bij ionity wanneer jullie in buitenland opladen?

Dit komt van de BMW website:
De bijgeleverde BMW Charging Card is uw sleutel tot het supraregionale en voortdurend groeiende BMW Charging-netwerk van openbare laadpunten. Met het Active-tarief laadt u in heel Europa op tegen bijzonder aantrekkelijke voorwaarden en de eerste 12 maanden zonder vaste kosten. Met de nieuwe BMW iX krijgt u bovendien een jaar lang het IONITY Plus-pakket zonder vaste kosten, waarmee u ultrasnel kunt opladen aan een van de vele IONITY High Power Charging-stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afstand van zekeringkast tot garage was bij mij 30m ... graven en buis in de grond heb ik wel zelf gedaan. Toch serieus veel geld.

Ter info: Ik heb ook een jaar gratis IONITY Plus op de iX3 (pre LCI) gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik kwam nog een set dakdragers van mijn X3 tegen op zolder. Deze auto heb ik niet meer, mocht iemand interesse hebben...

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
oGoG schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:35:
[...]

En kregen jullie ook een BMW Charging card die gunstige tarieven aanbiedt bij ionity wanneer jullie in buitenland opladen?

Dit komt van de BMW website:
De bijgeleverde BMW Charging Card is uw sleutel tot het supraregionale en voortdurend groeiende BMW Charging-netwerk van openbare laadpunten. Met het Active-tarief laadt u in heel Europa op tegen bijzonder aantrekkelijke voorwaarden en de eerste 12 maanden zonder vaste kosten. Met de nieuwe BMW iX krijgt u bovendien een jaar lang het IONITY Plus-pakket zonder vaste kosten, waarmee u ultrasnel kunt opladen aan een van de vele IONITY High Power Charging-stations.
Ja ook gekregen van de dealer, wel nuttig als je de auto zelf hebt gekocht/geleased. Wij moeten laden met de laadpas van de werkgever, dus zal “gewoon” 79 cent/kWh worden by IONITY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:08:
Is meer voor het laadpalen topic, maar de lease maatschappij is primair een auto verhuurbedrijf. Laadpalen worden meestal uitbesteed omdat het geen core business is (nog niet). Dus als je het zelf regelt is er 1 middle man ertussen uit. Ze maken ook offertes van gemiddelde kosten, dus als jij een simpele situatie hebt zal het goedkoper zijn om zelf te doen. Als je een complexe situatie hebt kan je wellicht voordeel halen door de fixed price die de LM meestal afspreekt in het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 16:07
ergodyne1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:06:
Ik kwam nog een set dakdragers van mijn X3 tegen op zolder. Deze auto heb ik niet meer, mocht iemand interesse hebben...
Ergodyne, pm gestuurd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:56:
Afstand van zekeringkast tot garage was bij mij 30m ... graven en buis in de grond heb ik wel zelf gedaan. Toch serieus veel geld.

Ter info: Ik heb ook een jaar gratis IONITY Plus op de iX3 (pre LCI) gekregen.
Bij mij staat de zekeringskast op 5 meter van de plaats waar de laadpaal moet komen, die staat immers in de garage (aan de poort). Daar is ook ethernet voor handen wat ze nodig hebben voor de facturatie van de elektriciteit. Ze kunnen over het plafond van de garage wen buis met kabel leggen en zo naar beneden gaan en dan door de muur naar buiten. Vermoed dat dat een nogal standaard installatie is en ik er met 2k wel kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
fluppie007 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:06:
...
Leaseplan BE wilde hier iets tussen de 3 en 4000 euro mee in het leasebedrag verrekenen voor installatie en gebruik laadpaal.
...
OK sorry, overdrijven is ook een vak :+, het is/was 1999 excl. BTWAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvWsI6rd8Gm43kFkk6A6LFJbTE8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1TequIdnvVW7PbUu5cjt5NMZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
TonCoronel schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:52:
[...]

Heb ik ook en werkt perfect met loadbalancing op de slimme meter. Had wel een probleem met aansluiten van mijn domotica samen met de laadpaal. Nu opgelost door het installeren van een actieve splitter ipv passief op de P1 poort van de meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Z___Z schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:09:
[...]

De iX3 kan met 1x32A of 3x16A laden, dus in jouw geval kan hij dus op 7,2 kW laden.

Mijn punt was ook niet bedoeld voor jou perse, maar er zijn genoeg auto kopers die geen flauw idee hebben over stroom en elektrisch rijden. Als voor die mensen de auto wordt afgeleverd en ze hebben thuis een 1 fase lader van bijvoorbeeld hun vorige PHEV, leg die mensen dan maar uit waarom de iX3 thuis met 6A of 1,2 kW aan het laden is ipv met 16A/3,7 kW wat de max van de laadpaal is. Het is IMHO gewoon een misser van cm de aflever instructies die BMW Nederland aan de dealers heeft meegegeven.
Klopt niet want bij mij laad hij op 3 x 25A groep en loopt netjes tot de 11kWh. Eerst de laadpaal laten plaatsen en daarna Stedin voor 3 x 25A aansluiting alleen de loadbalancing in de slimme meter gedaan want ik had terugdraai meter met 20 zonnepanelen maar EV rijden en geen slimme meter gaat niet goed samen. :-(

Bestaat er in Nederland wel 3x16A volgens mij alleen 3x25 of 3 x 35 enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedone2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-08 07:16
BatW schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:20:
[...]

Klopt niet want bij mij laad hij op 3 x 25A groep en loopt netjes tot de 11kWh. Eerst de laadpaal laten plaatsen en daarna Stedin voor 3 x 25A aansluiting alleen de loadbalancing in de slimme meter gedaan want ik had terugdraai meter met 20 zonnepanelen maar EV rijden en geen slimme meter gaat niet goed samen. :-(
vraagje : hier ook terugdraaimeter met zonnepanelen , waarom geen goeie combinatie met EV / laadpaal met split billing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
BatW schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:20:
[...]

Bestaat er in Nederland wel 3x16A volgens mij alleen 3x25 of 3 x 35 enz?
Om op 3x16A te laden heb je een 3x25A hoofdaansluiting nodig. De auto en de laadpaal spreken met elkaar af wat het maximum is en dat wordt vervolgens gebruikt. Zonder load balancing gaat dit prima, zolang je niet tijdens het laden je oven, wasmachine, vaatwasser en inductieplaat tegelijk aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Bandenwissel is helemaal fout gegaan. Hebben 45 min gedaan om het achterwiel te doen maar de winterband spong er telkens af ( met een knal die in binnen kon horen). Toen besloten om terug te gaan naar zomer en morgen te kijken wat er specifiek nodig is. Kregen ze de zomerband er niet meer op! Dus 2 uur voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z___Z schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:02:
[...]

Om op 3x16A te laden heb je een 3x25A hoofdaansluiting nodig. De auto en de laadpaal spreken met elkaar af wat het maximum is en dat wordt vervolgens gebruikt. Zonder load balancing gaat dit prima, zolang je niet tijdens het laden je oven, wasmachine, vaatwasser en inductieplaat tegelijk aanzet.
Been there, done that … duurde ff voor ik doorhad dat de hoofd zekering afgesprongen was :-(

Daarna maar snel de loadbalancing in orde gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9-3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-10-2024

9-3

Klinkschakel schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:25:
Bandenwissel is helemaal fout gegaan. Hebben 45 min gedaan om het achterwiel te doen maar de winterband spong er telkens af ( met een knal die in binnen kon horen). Toen besloten om terug te gaan naar zomer en morgen te kijken wat er specifiek nodig is. Kregen ze de zomerband er niet meer op! Dus 2 uur voor niks.
Bij de BMW dealer? 20” winterband? Wat is er gebeurd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
9-3 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:35:
[...]

Bij de BMW dealer? 20” winterband? Wat is er gebeurd???
Nee Euromaster. Onze leasemaatschappij kiest voor Euromaster voor de banden.
Niemand (bij de euromaster) die weet wat er aan de hand is. De banden passen gewoon niet.
Pagina: 1 ... 12 ... 92 Laatste