Op 17/12 de ix3 besteld; productie in maart en levering mid juni voorzien.kevinovs schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:34:
[...]
Oh, dat valt best mee. Dacht dat het veel langer zou zijn
Nederland of België? Dealer zei vorige week, nu bestellen, in Januari geproduceerd, April levering. Belgische dealer.mabuntu schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:19:
[...]
Op 17/12 de ix3 besteld; productie in maart en levering mid juni voorzien.
Belgische dealer (Kortrijk).Engineer Stewie schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:31:
[...]
Nederland of België? Dealer zei vorige week, nu bestellen, in Januari geproduceerd, April levering. Belgische dealer.
Qua geluid prima, merk niet heel veel verschil. Qua verbruik nog te vroeg om te zeggen mr lijkt wel hoger te liggen.Elan22 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:34:
Hoe bevallen de Continentals? Worden ook gemonteerd op mijn LCI die woensdag geleverd wordt.
Mijn (Belgische) dealer (Tanghe) zei dat ik hem in juli zou moeten verwachten indien ik hem nu zou bestellen.Engineer Stewie schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:31:
[...]
Nederland of België? Dealer zei vorige week, nu bestellen, in Januari geproduceerd, April levering. Belgische dealer.
Mijne is half september besteld en half november geproduceerd. Zou eind februari/begin maart geleverd worden.
Gezien ze hard gaan met de i’s denk ik ook eerder 5-6 mnd dan 4mnd. Btw bij de Audi Q4 e-tron is het helemaal gestoord qua levertijden.
Gezien ze hard gaan met de i’s denk ik ook eerder 5-6 mnd dan 4mnd. Btw bij de Audi Q4 e-tron is het helemaal gestoord qua levertijden.
Mijne ook bij Tanghe (Didier) half Augustus besteld, levering week eind JanuariZolexxi schreef op maandag 20 december 2021 @ 00:35:
[...]
Mijn (Belgische) dealer (Tanghe) zei dat ik hem in juli zou moeten verwachten indien ik hem nu zou bestellen.
Juli is nog te doen. Mijne is in process qua bestelling.
Op het werk is de order stop opgeheven en iedereen in mijn loonschaal die ik ken en die moet kiezen gaat voor de iX3 (al 5 stuks momenteel). Denk dat de parking er half Juli wel eens vol mee zal staan…
2x impressive (high executive), 3 x inspiring (executive).
Op het werk is de order stop opgeheven en iedereen in mijn loonschaal die ik ken en die moet kiezen gaat voor de iX3 (al 5 stuks momenteel). Denk dat de parking er half Juli wel eens vol mee zal staan…
[ Voor 10% gewijzigd door Engineer Stewie op 20-12-2021 09:23 ]
Idem bij ons... Tijdens de zomer een testfase gehad vermits de electrificatie van het wagenpark ingezet werd.Engineer Stewie schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:19:
Juli is nog te doen. Mijne is in process qua bestelling.
Bij die testfase toch ook een 5-tal iX3 bestellingen verricht.
Sinds oktober, november zijn de eerste 'normale' bestelaanvragen terug verstuurd en vele collega's kiezen de iX3 (of i4). Weinigen heb ik over Audi gehoord...
xbox: pvanst1p
Wij hebben geen Audi op de lijst. Het is een vaste lijst, die elk kwartaal wel veranderd. Dus zou kunnen dat in April de e-tron er wel opstaat aangezien de A3 Hybride er voor de lagere loonschalen er wel opstaat.piripi schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:47:
[...]
Idem bij ons... Tijdens de zomer een testfase gehad vermits de electrificatie van het wagenpark ingezet werd.
Sinds oktober, november zijn de eerste 'normale' bestelaanvragen terug verstuurd en vele collega's kiezen de iX3 (of i4). Weinigen heb ik over Audi gehoord...
Persoonlijk liever de Q4 gehad, maar de combinatie van aanloopwagen & onvoorspelbare leveringstermijnen bij Audi hebben me er toch tot aangezet om voor de ix3 te gaan.piripi schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:47:
[...]
Idem bij ons... Tijdens de zomer een testfase gehad vermits de electrificatie van het wagenpark ingezet werd.
Bedankt! Ziet er strak uitTonCoronel schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sorry hij is al goed vies....
[ Voor 3% gewijzigd door mabuntu op 20-12-2021 10:12 ]
Die 19" velgen onder de standaard iX3, dat zijn wieldeksels volgens mijn collega?
Klopt dit en is dat bij de 20" ook zo?
Zou me énorm verbazen mochten er wieldeksels op zo een premium auto van een premium merk staan :-D
Geen wieldeksels, wel kunststof inlegstukken
Nee, hoor is gewoon lichtmetaal met extra zilveren kapjes voor de efficiency. Heb ze er een week afgehaald maar toch er weer opgezet en de gaatjes met dopje afgedicht maar toch mooier met de zilveren kapjes.Engineer Stewie schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:42:
Die 19" velgen onder de standaard iX3, dat zijn wieldeksels volgens mijn collega?
Vind het wel vreemd dat ze geen mooie afdekdopjes voorzien voor de bouten, dat is bij mijn VW wel. Maarja, elke auto zal iets hebben zekerBatW schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:58:
[...]
Nee, hoor is gewoon lichtmetaal met extra zilveren kapjes voor de efficiency. Heb ze er een week afgehaald maar toch er weer opgezet en de gaatjes met dopje afgedicht maar toch mooier met de zilveren kapjes.
Verwijderd
Hier staat BMW ook sterk ... we zijn zelfs een overeenkomst met BMW Belgium aangegaan voor extra korting (kleine KMO - 25 man). Wegens elektrificatie zijn de auto's wel NOG luxueuzer geworden. "standaard" wagen is bij ons tegenwoordig al een BMW 330E Break. Als zelfstandig lid van het mgmt is het verschil met mijn iX3 impressive niet meer zo grootpiripi schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:47:
[...]
Ik ken juniors die van de schoolbanken in een BMW i4 gezet worden...Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:49:
[...]
Hier staat BMW ook sterk ... we zijn zelfs een overeenkomst met BMW Belgium aangegaan voor extra korting (kleine KMO - 25 man). Wegens elektrificatie zijn de auto's wel NOG luxueuzer geworden. "standaard" wagen is bij ons tegenwoordig al een BMW 330E Break. Als zelfstandig lid van het mgmt is het verschil met mijn iX3 impressive niet meer zo groot
Mijn eerste bedrijfswagen was een opel astra coupe..

Mooi land BelgieEngineer Stewie schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:20:
[...]
Ik ken juniors die van de schoolbanken in een BMW i4 gezet worden...
Mijn eerste bedrijfswagen was een opel astra coupe...
Een i4?? My god... Ik had een Hyundai i20

Heb ook de indruk dat door de Belgische fiscaliteit de verhoudingen wat scheef zitten (niet dat ik niemand een leuke wagen gunEngineer Stewie schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:20:
[...]
Ik ken juniors die van de schoolbanken in een BMW i4 gezet worden...
Mijn eerste bedrijfswagen was een opel astra coupe...
Dat is effectief zo, het hele systeem zit scheef in Belgie. Al jaren...mabuntu schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:41:
Heb ook de indruk dat door de Belgische fiscaliteit de verhoudingen wat scheef zitten (niet dat ik niemand een leuke wagen gun). Ik vermoed dat dit binnen een paar jaar wel terug gaat normaliseren als het aanbod aan elektrische wagens fors zal uitgebreid zijn (en de restwaardes ook sterk gaan evolueren).
Ik kijk elke 4 jaar of ik er niet beter zou uitstappen en mijn leasebudget als loon nemen, maar dat brengt niet op.
Ik zou 275 euro netto bijkrijgen en dan nog eens 90 euro bijtelling netto winnen. Dat is 365 euro dat ik win door de auto niet te nemen. Ik maak dan wel geen aanspraak op enige vergoeding woon/werk en dat is voor mij 180km/dag. En al het risico ligt aan mijn kant.
Of ik neem een auto van 77000 euro aan en krijg een laadpaal + elektrische laadpas

Al moet je er wel bijvertellen dat de fiscaliteit op de brandstofwagens ook hoger ligt.Engineer Stewie schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:11:
[...]
Dat is effectief zo, het hele systeem zit scheef in Belgie. Al jaren...
Ik kijk elke 4 jaar of ik er niet beter zou uitstappen en mijn leasebudget als loon nemen, maar dat brengt niet op.
Ik zou 275 euro netto bijkrijgen en dan nog eens 90 euro bijtelling netto winnen. Dat is 365 euro dat ik win door de auto niet te nemen. Ik maak dan wel geen aanspraak op enige vergoeding woon/werk en dat is voor mij 180km/dag. En al het risico ligt aan mijn kant.
Of ik neem een auto van 77000 euro aan en krijg een laadpaal + elektrische laadpas
De iX3 kost ons maandelijks +- 195/200 euro dacht ik hé?
Een Audi A4 Avant Diesel was al aan de magere kant in eenzelfde categorie bij ons, maar wel een maandelijks te betalen bedrag van 330 euro.
Toen ik in 2003 als junior IT-consultant startte, kreeg ik pas mijn wagen na het eerste jaar.
Wat we tegenwoordig moeten uithalen om starters aan te werven, ik vind het ook doorgeslagen, maar we kunnen niet anders hé
Dat klopt, maar aangezien de TCO van elektrische wagens veel lager is, zie ik niet in waarom je diesel/benzine zou nemen.piripi schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:26:
[...]
Al moet je er wel bijvertellen dat de fiscaliteit op de brandstofwagens ook hoger ligt.
De iX3 kost ons maandelijks +- 195/200 euro dacht ik hé?
Een Audi A4 Avant Diesel was al aan de magere kant in eenzelfde categorie bij ons, maar wel een maandelijks te betalen bedrag van 330 euro.
Toen ik in 2003 als junior IT-consultant startte, kreeg ik pas mijn wagen na het eerste jaar.
Wat we tegenwoordig moeten uithalen om starters aan te werven, ik vind het ook doorgeslagen, maar we kunnen niet anders hé
Hybride is nu nog voordelig als je een ICE wilt.
Die 330€ VAA van de A4 zal door de gemiddeld lage CO2 snel aan 400 zitten. Ik heb bewust elektrisch gekozen nu.
Collega heeft een Q5 gekozen, die zit zo al aan bijna 400€ VAA. Vind dat een hoge prijs om toch maar Audi te kunnen rijden.
Voor mij primeert het brutoloon, al maakt dat boven de 53k€/jaar ook niet meer uit. Maar als 24 jarige gast kijk je naar netto en die leuke wagen natuurlijk. Dat boeide mij toen ook minder.
Ik volg je helemaal... Ik wou iets meer comfort in de wagen, daarom is het de iX3 gewordenEngineer Stewie schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:46:
[...]
Dat klopt, maar aangezien de TCO van elektrische wagens veel lager is, zie ik niet in waarom je diesel/benzine zou nemen.
Hybride is nu nog voordelig als je een ICE wilt.
Die 330€ VAA van de A4 zal door de gemiddeld lage CO2 snel aan 400 zitten. Ik heb bewust elektrisch gekozen nu.
Collega heeft een Q5 gekozen, die zit zo al aan bijna 400€ VAA. Vind dat een hoge prijs om toch maar Audi te kunnen rijden.
Voor mij primeert het brutoloon, al maakt dat boven de 53k€/jaar ook niet meer uit. Maar als 24 jarige gast kijk je naar netto en die leuke wagen natuurlijk. Dat boeide mij toen ook minder.
9-3 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:46:
[...]
We gaan die blauwe accenten nog zwart maken. Heb jij de items in zwart besteld of laat je wrappen?
Mijn eerste bedrijfswagen was een Skoda Fabia, zonder elektrische ramen toen, haha.
En nu gaan ze i4 geven, er zijn toch andere budgetauto's die je kan geven. Bij ons firma geven ze Peugeot 2008 E aan de nieuwe starters. Nog altijd een dikke wagen voor jonge starters.
Net van garage te horen gekregen dat een iPhone 13 Pro Max niet in voorziene draadloos opladen vakje zou passen, deze is 16 cm breed, dat is net enkele mm minder dan de iPhone, van pech gesproken

Ik heb de Pro Max 11 en die past prima, er is nog wat ruimte over. Is de 13 dan zoveel groter?mnuyens schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:59:
Net van garage te horen gekregen dat een iPhone 13 Pro Max niet in voorziene draadloos opladen vakje zou passen, deze is 16 cm breed, dat is net enkele mm minder dan de iPhone, van pech gesproken![]()
Ik wil gerust morgen even het vakje nameten.
Binnen 3 weken kan ik het je vertellen :-)mnuyens schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:59:
Net van garage te horen gekregen dat een iPhone 13 Pro Max niet in voorziene draadloos opladen vakje zou passen, deze is 16 cm breed, dat is net enkele mm minder dan de iPhone, van pech gesproken![]()
met dun Apple siliconen hoesje, 16,2cm, zonder net 16cm.Miguel schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:18:
[...]
Ik heb de Pro Max 11 en die past prima, er is nog wat ruimte over. Is de 13 dan zoveel groter?
had er niet bij stil gestaan, maar vrees ervoor...
Ik had deze vraag al eerder gesteld, en iemand heeft gekeken en dat vormde geen probleem.mnuyens schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:40:
[...]
met dun Apple siliconen hoesje, 16,2cm, zonder net 16cm.
had er niet bij stil gestaan, maar vrees ervoor...
Ik heb vandaag naar mijn verbruik gekeken. Sinds ik hem heb, 24 september, heb ik een gemiddeld verbruik van 21,3 kw/h over 1750 gereden kilometers (waarvan de helft snelweg). Ik heb vandaaag pas in de gaten gekregen hoe een ritopname werkt. Ik wist niet dat de laatste rit steeds overschreven wordt. Voor de volgende lange rit zal ik vantevoren zorgen dat die opgeslagen wordt.
Van garage vernomen dat leveringsdatum meer dan 1 week vroeger zal worden.
Dat is toch goed nieuws, wordt dan uiteindelijk net 5 maand (midden Augustus besteld).
Dat is toch goed nieuws, wordt dan uiteindelijk net 5 maand (midden Augustus besteld).
Had idd die vraag meer dan week gesteld, maar met antwoord van garage, vrees ik ervoor nu.oGoG schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:42:
[...]
Ik had deze vraag al eerder gesteld, en iemand gekeken en dat vormde geen probleem.
hou rekening dat die iPhone 13 Pro Max wel stukje groter is dan zijn voorgangers...
dat zou fijn zijn mocht je afmetingen kunnen doorgeven, liefst om mm nauwkeurigMiguel schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:18:
[...]
Ik heb de Pro Max 11 en die past prima, er is nog wat ruimte over. Is de 13 dan zoveel groter?

iPhone 11 PRO Max is 158.0 x 75.7 x 8.3 mmMiguel schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:18:
[...]
iPhone 13 PRO Max is 160,8 x 78,1 x 7,65mm
Het verschil is toch minimiem, het zou mij verbazen.
En er staat ergens nog dat deze de Samsung Galaxy Note 10 plus kan laden: 162,3 x 77,2 x 7,9mm
vele dank voor deze info, ben benieuwd, zal het binnen dikke maand weten zeggen...oGoG schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:13:
[...]
iPhone 11 PRO Max is 158.0 x 75.7 x 8.3 mm
iPhone 13 PRO Max is 160,8 x 78,1 x 7,65mm
Het verschil is toch minimiem, het zou mij verbazen.
En er staat ergens nog dat deze de Samsung Galaxy Note 10 plus kan laden: 162,3 x 77,2 x 7,9mm
Ik ben net gaan kijken in de documentatie voor iX3 en deze informatie staat er.mnuyens schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:15:
[...]
vele dank voor deze info, ben benieuwd, zal het binnen dikke maand weten zeggen...
Comforttelefonie met draadloos laden
omvat alle functies van de Comforttelefonie (6NS) met bijkomend draadloos laden:
via een Smartphone plaathouder in het opbergvak van de middenconsole vooraan is het
mogelijk de Smartphone via inductie draadloos op te laden (incl. LED laadindicator en
waarschuwing als de telefoon in de wagen vergeten zou worden) - verbinding via de antenne
van de wagen mogelijk - voor Smartphones zonder inductieve laadfunctie zullen er speciale
laadhoesjes beschikbaar zijn via BMW Accessoires - afmetingen telefoon max. 165 x 89 mm
Dus wel vreemd dat je dealer iets anders zegt, wanneer deze informatie van BMW komt. Zo zie je maar dat dealers ook niet alles weten.
[ Voor 7% gewijzigd door oGoG op 20-12-2021 20:43 ]
Lastige keuze.....😎Engineer Stewie schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:11:
[...]
Dat is effectief zo, het hele systeem zit scheef in Belgie. Al jaren...
Ik kan het bevestigen m’n 13 pro Max past prima inclusief hoesjemnuyens schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:50:
[...]
dat zou fijn zijn mocht je afmetingen kunnen doorgeven, liefst om mm nauwkeurig![]()
dankjewel, die van garage zal maar vluchtig met meetlat gemeten hebben vermoed ik, gelukkig!DjCoke schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:30:
[...]
Ik kan het bevestigen m’n 13 pro Max past prima inclusief hoesje
mnuyens schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:05:
[...]
dankjewel, die van garage zal maar vluchtig met meetlat gemeten hebben vermoed ik, gelukkig!
:strip_exif()/f/image/LhbYmhrtA0s6FCOtwAmTZloS.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ook iPhone 13 Pro Max, geen enkel probleem
Ik verwacht in maart mijn iX3 LCI, maar begin mij eigenlijk al zorgen te maken over de populariteit van M-sportsturen bij dieven.
We hebben geen garage, dus de wagen zal steeds op onze oprit langs een relatief drukke baan staan.
Hoe is jullie ervaring/van horen zeggen/... met diefstal en inbraak in een iX3?
De keyless entry hack zou nu niet meer mogelijk moeten zijn (sleutel stopt met signaal geven bij gebrek aan beweging), er is een alarm en de akoestische beglazing zou ook inbraakwerend moeten zijn.
Gaat het er dan over om een Disklok aan te schaffen?
Benieuwd naar jullie mening!
We hebben geen garage, dus de wagen zal steeds op onze oprit langs een relatief drukke baan staan.
De keyless entry hack zou nu niet meer mogelijk moeten zijn (sleutel stopt met signaal geven bij gebrek aan beweging), er is een alarm en de akoestische beglazing zou ook inbraakwerend moeten zijn.
Is het niet meer een kwestie naar inbraken kijken in G modellen in het algemeen met het M pakket en keyless entry? Ik denk niet dat er in veel iX3s ingebroken is aangezien deze pas zo kort op de markt is.Topgear90 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:30:
Ik verwacht in maart mijn iX3 LCI, maar begin mij eigenlijk al zorgen te maken over de populariteit van M-sportsturen bij dieven.
Gisteren in de avond bij 2-3 graden een eerste wat langere rit gedaan met de IX3. Van Zeist richting Heerlen, en weer terug. Twee keer 180 kilometers, in totaal 360 kilometer. Was vooraf erg benieuwd of ik het zonder opladen zou redden...
Auto 100% vol geladen en voorverwarmd. Op de beginreis tot na Eindhoven heel netjes aan de max snelheid 100 gehouden op de cruise control en proberen zuinig te rijden. Verbruik lag in het begin wat hoger, maar krop richting de de 20.3 / 100 kilometer..
Uiteindelijk zag ik dat het toch wel vrij krap ging worden, en waarschijnlijk toch wel moest gaan bijladen, wat sneller gaan rijden. Ben toch niet zo'n langzaamrijder
Verbruik schoot daarna snel omhoog, uiteindelijk kwartiertje bijgeladen bij Fastned Ooiendonk. Begin 48 Kwh, na 5 minuten 150 Kwh, daarna ging hij al vrij snel weer terug naar de 100 Kwh laden...
Met de wintersport misschien toch maar een auto huren
Verder blijft het een erg comfortabele auto voor dagelijks gebruik.
Auto 100% vol geladen en voorverwarmd. Op de beginreis tot na Eindhoven heel netjes aan de max snelheid 100 gehouden op de cruise control en proberen zuinig te rijden. Verbruik lag in het begin wat hoger, maar krop richting de de 20.3 / 100 kilometer..
Uiteindelijk zag ik dat het toch wel vrij krap ging worden, en waarschijnlijk toch wel moest gaan bijladen, wat sneller gaan rijden. Ben toch niet zo'n langzaamrijder
Met de wintersport misschien toch maar een auto huren
Carbonblack met sensatec cognac interieur? Meer foto's van beschikbaar?
[ Voor 25% gewijzigd door ChemicalEng op 21-12-2021 22:00 ]
Vandaag afgehaald en bijna 300 km gereden. Auto is erg stil en rijdt erg strak, maar wel comfortabel.
Moet wel even wennen aan alle instellingen. Nog even rustig de tijd voor nemen.
Rij op winterbanden van Michelin 19 inch met M adaptief onderstel. Eerste indruk van de LCI is zeer positief.
Moet wel even wennen aan alle instellingen. Nog even rustig de tijd voor nemen.
Rij op winterbanden van Michelin 19 inch met M adaptief onderstel. Eerste indruk van de LCI is zeer positief.
Ook de laserlampen zijn super. Erg veel en ver licht
13 Pro Max past prima, en laad ook op. De doorzichtige Apple Magsafe case is wel erg glad en schuift daardoor een beetje over de pad heen
mnuyens schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:59:
Inmiddels 3000km verder… lekkere wagen hoor! Zie hier verbruiken langskomen van rond de 20.. kom ik echt niet aan. Momenteel op 24,5..
2 vragen:
Krijg momenteel elke keer gebruikers melding over de stoplichten… kan ik deze voor altijd sluiten ?
Daarnaast rijdt mijn vrouw ook redelijk vaak in de auto; kan ik naast mijn eigen bestuurdersprofiel en het gast profiel ook voor haar een uniek profiel aanmaken? Zo ja hoe?
Dank voor hulp alvast!
2 vragen:
Krijg momenteel elke keer gebruikers melding over de stoplichten… kan ik deze voor altijd sluiten ?
Daarnaast rijdt mijn vrouw ook redelijk vaak in de auto; kan ik naast mijn eigen bestuurdersprofiel en het gast profiel ook voor haar een uniek profiel aanmaken? Zo ja hoe?
Dank voor hulp alvast!
De stoplichtherkenning kan je uitschakelen in Rijhulpsystemen;DEvRV schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:40:
Inmiddels 3000km verder… lekkere wagen hoor! Zie hier verbruiken langskomen van rond de 20.. kom ik echt niet aan. Momenteel op 24,5..
2 vragen:
Dank voor hulp alvast!
:strip_exif()/f/image/oqa2sw3buPYFSWHtDbbMIcPW.jpg?f=fotoalbum_large)
Een nieuw profiel aanmaken:
:strip_exif()/f/image/qqoHwhFi8SSVqkG3Z5SCB2Q1.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnen enkele weken wordt mijn iX3 geleverd en het electriciteitsverbruik van de laadpaal aan de woning wordt vergoed door de werkgever.
We krijgen de gemiddelde electriciteitsprijs zoals bekend op de CREG/VREG site (voor NL: de energiebeheerder)
Maar dat betekent dat ik de electriciteit eerst zelf dien voor te schieten qua betaling.
Nu was ik aan het nadenken om mijn voorschotfacturen te verhogen vanaf ingebruikname, maar wat kan je dan als gemiddeld meerverbruik doorgeven?
Klopt mijn onderstaande berekening indien ik pré-corona 30K reed?
Gem. verbruik 100Km: 20KwH
(30.000 / 100 ) * 20Kwh = +- 6000KwH meerverbruik vanaf in gebruikname wagen.
We krijgen de gemiddelde electriciteitsprijs zoals bekend op de CREG/VREG site (voor NL: de energiebeheerder)
Maar dat betekent dat ik de electriciteit eerst zelf dien voor te schieten qua betaling.
Nu was ik aan het nadenken om mijn voorschotfacturen te verhogen vanaf ingebruikname, maar wat kan je dan als gemiddeld meerverbruik doorgeven?
Ik werk met E-Flux. Thuis kast aan de muur en alle geladen KWh‘s worden doorberekend aan de werkgever.
Kostprijs per KWh kun je dan zelf instellen. E-Flux betaalt deze dan weer aan jou. Werkt perfect met maandelijkse verbruiksoverzichten
Kostprijs per KWh kun je dan zelf instellen. E-Flux betaalt deze dan weer aan jou. Werkt perfect met maandelijkse verbruiksoverzichten
Auto kan maar aan 1 connected drive account gekoppeld worden. Dus dank voor je reactie maar niet wat ik bedoel. Heeft iemand wel al 2 profielen (naast de gast account) in z’n bmw?ThisIsDelusion schreef op woensdag 22 december 2021 @ 02:35:
[...]
De stoplichtherkenning kan je uitschakelen in Rijhulpsystemen;
[Afbeelding]
Een nieuw profiel aanmaken:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/CbLdqfxzxTcvf0SjiyFJvdXI.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een tweede profiel aanmaken opgegeven. Mijn vrouw gebruikt gewoon mijn profiel maar met de 2e instelling van de stoelpositie. Hij slaat namelijk niet alleen de stoelpositie op, maar ook de positie van de zijspiegels. Voor ons is dat voldoende. Ik weet niet wat je nog meer voor instellingen wilt opslaan als bestuurder zijnde?
Een nieuw profiel is echt nieuw en uniek (email adres). Ik heb dus 3 profielen in de auto, Gast, Hoofdprofiel (op mijn zakelijke email) en een profiel gekoppeld aan mijn gmail.
Het is wel lastig met de BMW ID, want we hebben nog een BMW en ik wil alle auto's in mijn app zien, vlg mij is de enige mogelijkheid dezelfde ID/Profiel te kiezen in beide auto's.
Het is wel lastig met de BMW ID, want we hebben nog een BMW en ik wil alle auto's in mijn app zien, vlg mij is de enige mogelijkheid dezelfde ID/Profiel te kiezen in beide auto's.
Ik heb ook gewoon 2 BMW connected ID's aangemaakt. 1 voor mijzelf en 1 voor mijn vrouw. ook de sleutels apart gekoppeld aan elk profiel en wordt dus automatisch het juiste profiel geladen gebaseerd op welke sleutel gebruikt wordt,maar kan eventueel het andere profiel geselecteerd worden indien nodig.
Dat is wel het makkelijkste ja, profiel koppelen aan sleutel. We hebben 3 berijders van de auto. Maar op 1 of andere manier zijn we gewend aan het gebruiken van 1 sleutel. En nu bij elektrisch ook nog omdat de laaddruppel aan de 'hoofdsleutel' zit.
Luxe problemen
Luxe problemen
Hebben jullie dan ook de My BMW app kunnen koppelen bij jullie vrouw/partner?
Volgens onze dealer kan slechts één gebruiker de My BMW app gebruiken. Bij de andere gebruiker zou de wagen uit de "garage" verdwijnen.
Een oplossing was dat ik met mijn login gegevens inlog op mijn vrouw haar telefoon maar enkele functies zoals een adres verzenden naar de wagen werken dan niet (komt op het foutieve profiel terecht in de wagen).
Volgens onze dealer kan slechts één gebruiker de My BMW app gebruiken. Bij de andere gebruiker zou de wagen uit de "garage" verdwijnen.
Een oplossing was dat ik met mijn login gegevens inlog op mijn vrouw haar telefoon maar enkele functies zoals een adres verzenden naar de wagen werken dan niet (komt op het foutieve profiel terecht in de wagen).
2 sleutels en 1 pasje... 3 sleutels dus, 3 berijders... probleem opgelost
Goede vraag.. nog niet geprobeerd.Miguel schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:32:
Hebben jullie dan ook de My BMW app kunnen koppelen bij jullie vrouw/partner?
Ik heb het ook nog niet geprobeerd. Ik had mijn vrouw gevraagd om de app te installeren maar ze zag de noodzaak er nog niet van in..
Lijkt me dat je gewoon de app kan installeren en kan inloggen.
Als je bedoelt dat je een auto ziet in twee accounts, dat kan inderdaad niet. De auto's worden gekoppeld aan 1 account en dus profiel.
Lijkt me dat je gewoon de app kan installeren en kan inloggen.
Als je bedoelt dat je een auto ziet in twee accounts, dat kan inderdaad niet. De auto's worden gekoppeld aan 1 account en dus profiel.
En hoe werkt bv de auto voorverwarmen dan? Kan dit vanop 2 verschillende smartphones, elk ingelogd met het eigen profiel?
zal ze hierop zetten straks, hij is nu aan het voorverwarmen want volledig wit :-)ChemicalEng schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:50:
Carbonblack met sensatec cognac interieur? Meer foto's van beschikbaar?
Ik denk het niet. Je kan de auto maar aan 1 profiel koppelen.redlightning schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:50:
En hoe werkt bv de auto voorverwarmen dan? Kan dit vanop 2 verschillende smartphones, elk ingelogd met het eigen profiel?
Zoals hierboven moet je de app met hetzelfde profiel op 2 phones installeren, maar heb ik ook nog niet geprobeerd.
Verwarmen lijkt efficient ook zonder de stekker erin. Per 4 min verwarmen verlies je een km rijbereik.
Dat is nu ook geen probleem. na 12 minuten moet ik helemaal niet meer krabben ;-)
Dat is nu ook geen probleem. na 12 minuten moet ik helemaal niet meer krabben ;-)
Wat op zich dan ook weer beperkend werktIk denk het niet. Je kan de auto maar aan 1 profiel koppelen.
Zoals hierboven moet je de app met hetzelfde profiel op 2 phones installeren, maar heb ik ook nog niet geprobeerd.
Ik verwachtte toch een meer out-of-the-box oplossing van een premium merk als BMW... Ikzelf kan nog wel met een workaround aan de slag, maar dat gaat mijn partner zeker niet doen. En ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven voor een wagen van +70.000... (Stel je voor dat je zoiets particulier koopMiguel schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:32:
...

Verwijderd
Meestal doe je ook wat onderzoek voor je een auto van 70k koopt ... de reeds aangehaalde zaken wist ik voor ik de auto aankocht.
Wij hebben 1 BMW-ID, waarop we beide ingelogd zijn. Hetzelfde met BMW Charging. Ieder zijn eigen sleutel en ieder een digital key.
Ik heb een profiel die gekoppeld is aan een BMW-ID die ik dus niet gebruik, want daar kan de auto niet mee gekoppeld worden door het account van mijn partner.
We kunnen dus beide voorverwarmen etc, beetje omslachtig maar werkt wel
Ik heb een profiel die gekoppeld is aan een BMW-ID die ik dus niet gebruik, want daar kan de auto niet mee gekoppeld worden door het account van mijn partner.
We kunnen dus beide voorverwarmen etc, beetje omslachtig maar werkt wel
Ik begrijp wat je zegt en lees mezelf ook meestal in vooraleer ik een aankoop doe, zeker dus één van zulk groot bedrag. Anderzijds: seriously?Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:27:
Meestal doe je ook wat onderzoek voor je een auto van 70k koopt ... de reeds aangehaalde zaken wist ik voor ik de auto aankocht.
Maar de voorgestelde werkwijzen ga ik zeker proberen! Het is altijd even testen wat praktisch werkt bij een nieuwe aankoop! En dat is wat het zo leuk maakt.
(Als je tenminste een ietwat handige manier van werken vindt)
Heeft er iemand ervaring om de VIM (Video In Motion) uit te schakelen?
Heb reeds Bimmercode site geraadpleegd, maar zonder succes...
Bimmercode is (nog) niet beschikbaar voor "onze" G08 dacht ik?
Je gaat die nergens anders laden? Bvb op het werk?piripi schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:30:
Binnen enkele weken wordt mijn iX3 geleverd en het electriciteitsverbruik van de laadpaal aan de woning wordt vergoed door de werkgever.
Ik verwacht van de 30k km maar 10k max thuis te laden. Scheelt wel wat in de voorschotfactuur.
Maar anders zal het kloppen idd.
Vraagje over de binnenafwerking. Valt de zwarte pianolak op het dash en de deurpanelen mee of toch beter gaan voor een ander materiaal? Bijkomend …hoe bevalt het HK sound system ?
Ik had in mijn vorige auto al de pionolak op dash en deuren dus ben dit keer gegaan voor aluminium. Het is wel te doen hoor, redelijk snel schoon te maken met een doek(je) en krassen valt mee. Maar ik wilde wat anders dit keer.CisseVG schreef op donderdag 23 december 2021 @ 02:28:
Vraagje over de binnenafwerking. Valt de zwarte pianolak op het dash en de deurpanelen mee of toch beter gaan voor een ander materiaal? Bijkomend …hoe bevalt het HK sound system ?
HK, paar pagina's terug wat discussies hier in het topic. Ik ben er nu wel tevreden mee maar je zal wat aanpassingen moeten doen en de geluidsbron van goede kwaliteit.
Dat pioanolak is altijd wat miserie, ik heb dat nu ook en het is belangrijk er voor te zorgen dat uw doekje (heb een handschoen voor binnenkant) zacht en proper is.
Aan de buitenkant laat ik daar normaal altijd Xpel folie over doen. Heb bij de huidige alle glossy delen laten doen, de C-luchthappers, deuren, spiegeldriehoeken, spoiler,… heb aan de bumper het niet laten doen en na 4 jaar valt dat wel mee, maar ook dat poets ik eerst met een aparte handschoen en droog ik met een aparte droogdoek..
Ga bij de iX3 dus enkel de verticale latten aan de deuren laten doen. Omdat de kinderen daar nogal eens op grijpen.
Aan de buitenkant laat ik daar normaal altijd Xpel folie over doen. Heb bij de huidige alle glossy delen laten doen, de C-luchthappers, deuren, spiegeldriehoeken, spoiler,… heb aan de bumper het niet laten doen en na 4 jaar valt dat wel mee, maar ook dat poets ik eerst met een aparte handschoen en droog ik met een aparte droogdoek..
Ga bij de iX3 dus enkel de verticale latten aan de deuren laten doen. Omdat de kinderen daar nogal eens op grijpen.
Kan je hier wat meer info over geven? Wat is dat juist?Engineer Stewie schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:44:
Hier kun je er meer over lezen: https://www.successigns.nl/xpel/kingachille schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:53:
[...]
Kan je hier wat meer info over geven? Wat is dat juist?
Horizontale in de deuren bedoel je zeker…heb nu ook pianolak in de middenconsole van mijn Mercedes en dat is echt wel krasgevoelig. Heb de impressive besteld maar er zijn vaste optiepaketten in onze policy en kan dus niet kiezen om alu of dat mooie grijs matte met die ruitjes.Engineer Stewie schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:44:
Dat pioanolak is altijd wat miserie, ik heb dat nu ook en het is belangrijk er voor te zorgen dat uw doekje (heb een handschoen voor binnenkant) zacht en proper is.
Ik heb momenteel ook pianolak in m'n huidige leasewagen en ik begrijp Engineer Stewie wel. Het ziet er héél mooi uit in de toonzaal en bij levering, maar krast snel en is een stofmagneet. Omdat ik niet altijd tijd en zin heb om de wagen telkens weer op te poesten op de meest zichtbare plaatsen (de pianolak delen dus meestal), heb ik nu gekozen voor de fineline cove afwerking (houtlook). Ik hoop dat een matte, stijlvolle afwerking een rustige sfeer in de cabine zullen brengen. De eerste keer dat ik budget spendeer aan een kleine visuele upgrade binnenin.
Eerste week na nieuwjaar zou ik wat meer praktijkervaring kunnen delen...
Wat duurt wachten lang...
Eerste week na nieuwjaar zou ik wat meer praktijkervaring kunnen delen...
Volgens deze post zou je dit kunnen bereiken door gebruik te maken van het X3 profiel in Bimmercode.mnuyens schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:59:
Heeft er iemand ervaring om de VIM (Video In Motion) uit te schakelen?
Kan het zelf niet bevestigen; het duurt nog wel een paar maandjes voordat mijn iX3 zijn nieuwe eigenaar blij komt maken

Bedoel de buitenkant van de wagen, daar zijn ze vertikaal. Aan de binnenkant valt het wel mee, dat zie ik niet 😅. Maar het is een kwestie van dat bij te houden, ben geen fan van die hoogglans, maar company policy staat niet toe van iets anders te nemen.CisseVG schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:12:
[...]
Horizontale in de deuren bedoel je zeker…heb nu ook pianolak in de middenconsole van mijn Mercedes en dat is echt wel krasgevoelig. Heb de impressive besteld maar er zijn vaste optiepaketten in onze policy en kan dus niet kiezen om alu of dat mooie grijs matte met die ruitjes.
Ik had het in mijn vorige BMW en als ik in de file stond gewoon doekje erover welke ik ook gebruik voor mijn 65 inch LG Oled, natuurlijk niet dezelfdeCisseVG schreef op donderdag 23 december 2021 @ 02:28:
Ik heb nu de vraag uit staan bij BMW Nederland want in handleiding staat geen runflat banden op de 20 inch velgen. Volgens de specificatie van BMW Nederland voor auto met G08 code dus IX3 kan je tot 21 inch met runflatbanden rijden. Mijn auto is zelfs standaard met 20 inch runflat afgeleverd en staat nu ook op 20 inch winterbanden en zelfs de BMW dealer kan 20 inch winterbanden leveren. Denk dat dealers er een slaatjes uitslaan omdat ze niet op tijd de 20 inch winterbanden hebben ingekocht en nu berijders een extra set hebben laten aanschaffen. Heb de auto genomen met 20 inch en ga dan zeker 5-6 maanden niet op 19 inch rijden.ThisIsDelusion schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:37:
De 19 inch winterbanden die door BMW zelf aangeraden worden toch maar aangeschaft. Samen met nieuwe velgen, dus van 20 inch nu 19 inch slofjes. Qua verbruik niet veel verschil gevonden, wel lijken ze iets stiller
[Afbeelding]
Bedankt voor deze link, dit had ik nog niet gevonden, ga het zeker opvolgen.Ahoud schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:55:
[...]
Volgens deze post zou je dit kunnen bereiken door gebruik te maken van het X3 profiel in Bimmercode.
Kan het zelf niet bevestigen; het duurt nog wel een paar maandjes voordat mijn iX3 zijn nieuwe eigenaar blij komt maken
Laat je even weten als je het geprobeerd hebt / het gelukt is? Zou prettig zijn als we dit vrij kunnen schakelen.Bedankt voor deze link, dit had ik nog niet gevonden, ga het zeker opvolgen.
Altijd goede ervaringen met Bimmercode tot nu toe; hoop dat er snel 'officiële' support voor de iX3 gaat komen.
Maar even een mailtje naar Stephan gestuurd met de vraag of er plannen zijn om dit in de toekomst te gaan ondersteunen.
[ Voor 15% gewijzigd door Ahoud op 23-12-2021 15:55 ]
Ben ook nog in blijde verwachting, pas binnen een maand heb ik hem (hopelijk)Ahoud schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:39:
[...]
Laat je even weten als je het geprobeerd hebt / het gelukt is? Zou prettig zijn als we dit vrij kunnen schakelen.
Altijd goede ervaringen met Bimmercode tot nu toe; hoop dat er snel 'officiële' support voor de iX3 gaat komen.
Maar even een mailtje naar Stephan gestuurd met de vraag of er plannen zijn om dit in de toekomst te gaan ondersteunen.
Mijn LCI (carbonblack, oyster) is net geleverd, met fineline cove. Valt me enorm mee.Inderdaad heel stijlvol.redlightning schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:54:
Ik heb momenteel ook pianolak in m'n huidige leasewagen en ik begrijp Engineer Stewie wel. Het ziet er héél mooi uit in de toonzaal en bij levering, maar krast snel en is een stofmagneet. Omdat ik niet altijd tijd en zin heb om de wagen telkens weer op te poesten op de meest zichtbare plaatsen (de pianolak delen dus meestal), heb ik nu gekozen voor de fineline cove afwerking (houtlook). Ik hoop dat een matte, stijlvolle afwerking een rustige sfeer in de cabine zullen brengen. De eerste keer dat ik budget spendeer aan een kleine visuele upgrade binnenin.
Eerste week na nieuwjaar zou ik wat meer praktijkervaring kunnen delen...Wat duurt wachten lang...
9-3 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:46:
[...]
We gaan die blauwe accenten nog zwart maken. Heb jij de items in zwart besteld of laat je wrappen?
Foto's, Foto's, Foto's!!!Elan22 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:44:
[...]
Mijn LCI (carbonblack, oyster) is net geleverd, met fineline cove. Valt me enorm mee.Inderdaad heel stijlvol.
Net even de kofferbak open en dicht gedaan en ik zag dat de status van de auto in de BMW app daardoor geupdate was. Ik heb afgelopen maandagochtend opgeladen tot 100% op het werk en thuis aangekomen zat die op 99% met een geschat bereik van 366 km. Nu, na 5 dagen niet gebruikt te hebben is er 1% van af gegaan en het geschatte bereik is gedaald naar 351 km. Ik kan namelijk niet thuis laden dus die 1% verlies over 5 dagen in de winter vind ik heel erg meevallen. Als ik af ga op de afname van het bereik zou ik zeggen dat die 4% verloren heeft. Ik ben benieuwd wat die aangeeft wanneer ik ga rijden (morgen pas).
Het aantal bereik km bij bmw is zeer indicatief, ik denk als je een goede huisvader, meer km's kan uithalen.Knutselwout schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:44:
Net even de kofferbak open en dicht gedaan en ik zag dat de status van de auto in de BMW app daardoor geupdate was. Ik heb afgelopen maandagochtend opgeladen tot 100% op het werk en thuis aangekomen zat die op 99% met een geschat bereik van 366 km. Nu, na 5 dagen niet gebruikt te hebben is er 1% van af gegaan en het geschatte bereik is gedaald naar 351 km. Ik kan namelijk niet thuis laden dus die 1% verlies over 5 dagen in de winter vind ik heel erg meevallen. Als ik af ga op de afname van het bereik zou ik zeggen dat die 4% verloren heeft. Ik ben benieuwd wat die aangeeft wanneer ik ga rijden (morgen pas).
Net de testrit achter de rug met de iX3 (pre LCI), bevalt wel goed. Een paar minpunten, maar over het algemeen positief
1. De lane assist, die duwt je terug als je over de lijn gaat, maar de lane assist die ik nu heb die houdt de auto netjes in het midden. Aangezien ik al 4 jaar hiermee rijd, vertrouw ik daar wel op en stuur nagenoeg niet zelf. Kan dit niet met de iX3? Vond niet direct een setting.
2. Harmon Kardon… vind dat nu niet beter als mijn basis VW soundsysteen met 7 luidsprekers.
3. HUD is eel een mooie toevoeging en de suggesties van de speedlimiter zijn een mooie toevoeging.
Niet auto gerateerd, maar mijn bestelling was reeds binnen, levering Oktober 2022
.
1. De lane assist, die duwt je terug als je over de lijn gaat, maar de lane assist die ik nu heb die houdt de auto netjes in het midden. Aangezien ik al 4 jaar hiermee rijd, vertrouw ik daar wel op en stuur nagenoeg niet zelf. Kan dit niet met de iX3? Vond niet direct een setting.
2. Harmon Kardon… vind dat nu niet beter als mijn basis VW soundsysteen met 7 luidsprekers.
3. HUD is eel een mooie toevoeging en de suggesties van de speedlimiter zijn een mooie toevoeging.
Niet auto gerateerd, maar mijn bestelling was reeds binnen, levering Oktober 2022
Net een belletje van de BMW dealer gekregen. De LCI achterlichten kosten 1200 euro incl. BTW en het ziet er naar uit dat het zou moeten passen. Aangezien ze dit nog nooit eerder gedaan hebben gaan ze het echter eerst zelf uitproberen met een LCI en pre-LCI naast elkaar zodat ze me kunnen vertellen wat de werkplaatskosten zullen zijn. Ivm de feestdagen zullen ze me echter pas in Januari meer kunnen laten weten.Nyvapet schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:50:
[...]
Bij Alibaba blijkbaar nog een stuk goedkoper, 885 eur, zou deze set gewoon omwisselbaar zijn met de pre-LCI, qua aansluitingen en pasvorm, zou de mijne ook willen wisselen
https://dutch.alibaba.com...-brake-1600400424192.html
Gisteren m'n LCI opgehaald. Wat een wagen!! Altijd goed teken als de buurman direct naar buiten komt om te kijken wat er nu in hemelsnaam in de straat komt rijden. Auto is erg stil, zag ook iets van het pre-heaten van de batterij als optie maar moet tijdens de kerstdagen nog ff wat research naar alle opties gaan doen.
Dealer zei overigens tegen mij dat het niet heel erg uitmaakte als je de auto gewoon tot 100% oplaad. Aangezien er nog steeds een ruime buffer tussen de totale batterij en het effectieve deel zit. Daardoor zou de 'schade' te verwaarlozen zijn. Laden gaat uiteraard wel langzamer boven de 80% SoC.
Dealer zei overigens tegen mij dat het niet heel erg uitmaakte als je de auto gewoon tot 100% oplaad. Aangezien er nog steeds een ruime buffer tussen de totale batterij en het effectieve deel zit. Daardoor zou de 'schade' te verwaarlozen zijn. Laden gaat uiteraard wel langzamer boven de 80% SoC.