Crosspost

--
Recent had ik nog een geluk-bij-ongeluk dingetje..bbq met vrienden, huisgenote had ook ribs uitgehaald, maar ja die leg je er niet ff op om ze na 5min te serveren. Dus ik googlen voor sous vide: "hmm duurt allemaal te lang". Anova aangezet op 85c, noskos spareribskruiden erop na ontvliezen en...kreeg fall of the bone ribs, die bijzonder smakelijk en sappig waren

Was nog een uitdaging ze nog even op de q te leggen. Had heel anders kunnen aflopen, en beetje bite mag wel alhoewel dat per persoon verschilt, maar iedereen zat enorm te smikkelen dus ik reken hem goed

--
Ook eens geprobeerd dulche de leche te maken, verhalen over 3 uur tot 10 uur, altijd erg irritant wat nu genoeg is dus 2 blikjes gezoete gecondenseerde melk erin gekieperd en eentje na ongeveer 5,5 uur eruit en de andere na 10: lichter en donkerder, maar extreme verschillen zaten er niet in, toch lichte voorkeur voor de donkere variant, rijker van smaak zeg maar. Heerlijk
Voordeel van in blikje maken is dat je het wat langer kunt bewaren. Invriezen van het spul kan ook, 3 maanden goed dan. Lekker bij ijs of door de kwark ofzo. Vind het nog het meeste lijken op toffee-achtige boterbabbelaars, niet echt overdreven zoet (zoals karamel of bebogeen) maar subtieler en rijker.
[
Voor 6% gewijzigd door
2Dutch op 13-07-2023 14:59
]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |