Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
Ik heb een aanbod gekregen van een andere werkgever en zou dan voor het eerst een leaseauto kunnen uitzoeken. Nu werd mij een regeling getoond uit 2019, dus er zal ondertussen vast het een en ander veranderd zijn, maar hier komt het op neer:

Leasebudget: 800
Kilometrage per jaar: 35.000km (nu waarschijnlijk wat lager)
Contractduur: 48 maanden.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Zeer waarschijnlijk inclusief, is enige onduidelijkheid over.
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Maximale CO2 uitstoot van 110g (zal ondertussen ook lager zijn).

Nu lees ik hier hele wisselende verhalen over wat je met die €800 kan leasen. Ik heb bij Directlease en Leaseplan gekeken, maar die bedragen zijn zonder brandstof. De meeste collega's leasen een Model 3, maar ik kan me niet voorstellen dat dit lukt zonder eigen bijdrage.

Hoeveel van het budget zou ik ongeveer kwijt zijn aan het brandstofvoorschot bij een benzine, en hoeveel bij een elektrische?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-04 21:42
Knul schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:18:
Ik heb een aanbod gekregen van een andere werkgever en zou dan voor het eerst een leaseauto kunnen uitzoeken. Nu werd mij een regeling getoond uit 2019, dus er zal ondertussen vast het een en ander veranderd zijn,
Ga daar maar niet van uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04 08:56
Ik heb een aanbod gekregen van een andere werkgever en zou dan voor het eerst een leaseauto kunnen uitzoeken. Nu werd mij een regeling getoond uit 2019, dus er zal ondertussen vast het een en ander veranderd zijn, maar hier komt het op neer:

Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Zeer waarschijnlijk inclusief, is enige onduidelijkheid over.
Overige afhankelijkheden: Maximale CO2 uitstoot van 110g (zal ondertussen ook lager zijn).

Nu lees ik hier hele wisselende verhalen over wat je met die €800 kan leasen. Ik heb bij Directlease en Leaseplan gekeken, maar die bedragen zijn zonder brandstof. De meeste collega's leasen een Model 3, maar ik kan me niet voorstellen dat dit lukt zonder eigen bijdrage.

Hoeveel van het budget zou ik ongeveer kwijt zijn aan het brandstofvoorschot bij een benzine, en hoeveel bij een elektrische?
Dit soort regelingen worden niet vaak bijgewerkt, dus 2019 kan nog prima actueel zijn ;) .
Bij directlease kan je overigens ook de incl brandstof prijs zien (mobiel: klik op de prijs).
Model 3 incl brandstof is toch wel wat duur (950€ of meer?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Smobbo schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:06:
[...]

Dit soort regelingen worden niet vaak bijgewerkt, dus 2019 kan nog prima actueel zijn ;) .
Bij directlease kan je overigens ook de incl brandstof prijs zien (mobiel: klik op de prijs).
Model 3 incl brandstof is toch wel wat duur (950€ of meer?)
En dan 150€ extra bijbetalen is bijna niet te rechtvaardigen het verschil in bijtelling met een ICE.

@Knul ik vind de regeling wel een beetje karig. Ik heb 700€ excl. brandstof met 60mnd en 35k km. Door de langere looptijd kan ik hiermee een C-segmentauto prima aankleden binnen budget. Mijn ervaring is dat de mobiliteitsregeling vast is, maar het mobiliteitsbudget is zeker voor het tekenen nog wel onderhandelbaar.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 16:51
Ik vind de hele aanbieding niet heel fantastisch :P ben vooral benieuwd naar wat ik zou kunnen leasen. Dank voor de tip van Directlease, een Kona zou bijvoorbeeld ook prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 23:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dean Martin schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:37:
[...]

Het is ook nog een vrouw tot overmaat van ramp :9

Maar ik ga zeker eens kijken wat hierin de mogelijkheden zijn.
Overigens als je ons Duitse wagenpark bekijkt ben ik een zeer bescheiden rijder, dus wat dat betreft kijken ze nergens meer van op.
Dan wordt het Frau Heinrich. Althans, dat lijkt me wel slim om te doen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-04 18:35

Model 3 SR+ is 922 eur incl brandstof (nou ja, elektra kosten zeg maar)
https://directlease.nl/le...&includeCo2Compensation=N
Als je met directlease wil rekenen, behalve de contractduur en km aanpassen, stel de eigen risico op 300, vervangend vervoer budget, en winterbanden ja. Dit zijn meestal de meest gangbare regel tussen lm en je werkgever. Kan natuurlijk afwijkend, maar daar moet je bij je werkgever navragen.

Als je elektrisch wil dan is denk ik zo'n ID3 meer binnen de budget
https://directlease.nl/le...&includeCo2Compensation=N

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Valt het bij anderen op dat de leaseprijzen van Teslas bij directlease ietsje gedaald is?
Een M3P met 35dkm, 48m was vorige week nog 1207 incl brandstof, nu 1184. Hmm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 27-04 16:29
sNielz123 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:03:
Mijn keuze is vandaag doorgegeven aan de leasemaatschappij.
Tucson Shine
Hybrid 230pk
Kleur zwart
N-line
Sensation pack (panorama dak)

Foto’s van internet gescooped:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als alles goed gaat komt ie vrijdag binnen en dan begin volgende week wisselen _/-\o_ :9

In de tussentijd kwam ik toevallig de eigenaar van het autobedrijf bij de snackbar tegen. Hij had een zilvergrijze bij en ik vroeg ernaar en zei dat ik er zelf eentje in bestelling had. Toen bleek dat hij de eigenaar van het autobedrijf was.
Hij vertelde me dat ik echt net op tijd had besteld want iedereen die in juli bestelde moest bijna een jaar wachten. 8)7

Ik vind wachten op een auto sowieso killing eerlijk gezegd, dus ik leef met jullie mee als je er eentje in bestelling hebt waarop je zo lang moet wachten! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-04 21:42
sNielz123 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:27:
[...]

Als alles goed gaat komt ie vrijdag binnen en dan begin volgende week wisselen _/-\o_ :9

In de tussentijd kwam ik toevallig de eigenaar van het autobedrijf bij de snackbar tegen. Hij had een zilvergrijze bij en ik vroeg ernaar en zei dat ik er zelf eentje in bestelling had. Toen bleek dat hij de eigenaar van het autobedrijf was.
Hij vertelde me dat ik echt net op tijd had besteld want iedereen die in juli bestelde moest bijna een jaar wachten. 8)7

Ik vind wachten op een auto sowieso killing eerlijk gezegd, dus ik leef met jullie mee als je er eentje in bestelling hebt waarop je zo lang moet wachten! O-)
Ik ben een tijdje terug ook bij een dealer geweest om een Tucson te bekijken.
Die wist mij te vertellen dat de grootste oorzaak van de lange wachttijden de schuifdaken zijn, een van de weinige dingen die Hyundai/Kia niet zelf produceert.

Tevens kan ik geen uitvoering vinden met de naam Shine, wat is dat precies?

[ Voor 3% gewijzigd door Loei123 op 21-09-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Laatst online: 10:23
CAP voor 16% bijtelling elektrisch volgend jaar naar €35.000

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
@Loei123 Shine is in Belgie de meest uitgebreide uitvoering.

Ik heb overigens niet gevraagd waardoor die wachttijden waren, had eigenlijk al aangenomen dat het een chiptekort zou zijn.
De verkoper vertelde mij destijds dat ze door het werken met die pakken/uitrusting niveaus ze eigenlijk altijd binnen 3 maanden kunnen leveren normaal gezien.

Nu mag ik niet eerder dan volgende week dinsdag omwisselen omdat mijn leasecontract nog niet afgelopen is dus hij komt voor mij precies op tijd.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Iemand ervaring met de Jeep Compass PHEV? Totaal anders dan de C of CLA, maar vind ' m qua uiterlijk wel aantrekkelijk.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-04 14:33
Ik ga per januari switchen naar een ander bedrijf en ik mag als ik dat wil een nieuwe leaseauto uitkiezen.
Eventueel is het een optie om mijn huidige leaseauto (Hyundai Ioniq Electric 38,3kWh Premium) mee te nemen, maar ik twijfel, aangezien ik wel meer ruimte in de kofferbak en wat meer range zou willen.
Wel wil ik een een auto die dit jaar nog op kenteken komt, ivm bijtelling.

Leasebudget: 650
Kilometrage per jaar: 30.000km
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief.
Overige afhankelijkheden: Niet bekend

Mijn shortlist is nu:
Kia e-NIro 64kWh Executive inclusief warmtepomp
Volkswagen ID3 Pro (met veel opties)
Volkswagen ID3 Pro S (warmtepomp + 1 optie)
Cupra Born 58kWh Performance Edition.

Alleen ik hoor van zoveel verschillende dingen dat ik het even niet meer weet wat nou een goede keuze is.
Ook vraag ik me af het beter is om een offerte van de dealer aan de leasemaatschappij te geven ipv direct via het portaal van de leasemaatschappij te bestellen.

Ik ben er benieuwd naar jullie meningen over deze auto's!

Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Dean Martin schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:39:
Iemand ervaring met de Jeep Compass PHEV? Totaal anders dan de C of CLA, maar vind ' m qua uiterlijk wel aantrekkelijk.
Ja ik

Ik rij de Giulia en bij beurt etc krijg ik vaak de Jeep Compass (ook de PHEV) mee als vervangend auto.
FCA group he.

1. Hoge zitpositie, je moet ervan houden, mijn vrouw vindt het geweldig, maar ik hou van plat op de vloer zeg maar... Ieder zijn ding. Zit wel lekker overigens.
2. Bouwkwaliteit: oke. Is zeker niet premium, maar ook geen niveau Fiat of zo.
Als je Merc gewend bent zou je de knopjes wellicht irriterend. Ik vind bijv de richting aanwijzer handel een beetje te plastic.
3. Infotainment: bij opstart kan traag zijn, maar daarna werkt het prima, zit apple carplay in die je wrs gaat gebruiken ipv de built-in navi
4. Hybride systeem & motor: werkt goed, en verassend goede power voor zo'n auto. Ik heb niet het idee dat ie traag is in ieder geval. En ik kom van 300pk sportsedan :D
Is wel een beetje rare berekening qua power:
Versie 1: 130pk benzine + 60pk elektrisch = 190pk
Versie 2: 180pk benzine + 60pk elektrisch = 240pk
Dat terwijl als benzine auto, beschikbaar was als 130 of 150pk.
Wat ik wil zeggen: de 240pk is wel sterk op de max getunede 1.3l, dus hij zit op randje.
Ik zie wel dat er bij bedrijven als br-performance al gelukt om de 1.3l te tunen, dus mss net zo goed de 190pk versie nemen en daarna chippen.
5. Ruimte binnen is voldoende
6. Rijeigenschappen: bochtenwerk gaat wel, het is geen sportsedan maar in deze klasse is deze niet lomp
7. Looks: nou ja in deze segment vind ik het een van de mooiste suv eerlijk gezegd, proportie klopt, en je ziet het niet zo vaak. Vind trouwens de blauwe accentjes bij de hybride niet zo mooi, als ik em zou nemen zou ik al de badges wrappen of zo. En ik denk dat je leasebudget meer dan voldoende is, neem die eentje met 19inch velgen - ziet er toch echt als een volbloed amerikaans SUV, met 17/18 inch ziet ie een beetje zielig uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SirLct schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:14:
[...]

Ja ik

Ik rij de Giulia en bij beurt etc krijg ik vaak de Jeep Compass (ook de PHEV) mee als vervangend auto.
FCA group he.

1. Hoge zitpositie, je moet ervan houden, mijn vrouw vindt het geweldig, maar ik hou van plat op de vloer zeg maar... Ieder zijn ding. Zit wel lekker overigens.
2. Bouwkwaliteit: oke. Is zeker niet premium, maar ook geen niveau Fiat of zo.
Als je Merc gewend bent zou je de knopjes wellicht irriterend. Ik vind bijv de richting aanwijzer handel een beetje te plastic.
3. Infotainment: bij opstart kan traag zijn, maar daarna werkt het prima, zit apple carplay in die je wrs gaat gebruiken ipv de built-in navi
4. Hybride systeem & motor: werkt goed, en verassend goede power voor zo'n auto. Ik heb niet het idee dat ie traag is in ieder geval. En ik kom van 300pk sportsedan :D
Is wel een beetje rare berekening qua power:
Versie 1: 130pk benzine + 60pk elektrisch = 190pk
Versie 2: 180pk benzine + 60pk elektrisch = 240pk
Dat terwijl als benzine auto, beschikbaar was als 130 of 150pk.
Wat ik wil zeggen: de 240pk is wel sterk op de max getunede 1.3l, dus hij zit op randje.
Ik zie wel dat er bij bedrijven als br-performance al gelukt om de 1.3l te tunen, dus mss net zo goed de 190pk versie nemen en daarna chippen.
5. Ruimte binnen is voldoende
6. Rijeigenschappen: bochtenwerk gaat wel, het is geen sportsedan maar in deze klasse is deze niet lomp
7. Looks: nou ja in deze segment vind ik het een van de mooiste suv eerlijk gezegd, proportie klopt, en je ziet het niet zo vaak. Vind trouwens de blauwe accentjes bij de hybride niet zo mooi, als ik em zou nemen zou ik al de badges wrappen of zo. En ik denk dat je leasebudget meer dan voldoende is, neem die eentje met 19inch velgen - ziet er toch echt als een volbloed amerikaans SUV, met 17/18 inch ziet ie een beetje zielig uit :D
Thanks!

Ja, ik zag hem gister voorbij komen, maar had een heel ander interieur in gedachten.
Nu blijkt er dus inderdaad een facelift te zijn geweest, en op het scherm ziet het er prima te pruimen uit. Morgen eens een kijkje nemen.

Qua prijs zit ‘ie tussen de CLA en de C in.

Ik zit inderdaad naar de S te kijken. Met dan nog metallic lak, elektrische en gekoelde stoelen en automatische achterklep zit ‘ie op €52k fiscaal.

Ik vroeg aan de telefoon al of die badges eraf kunnen. Tegen meerprijs :D

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
AkakoMinami schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:33:
Ik ga per januari switchen naar een ander bedrijf en ik mag als ik dat wil een nieuwe leaseauto uitkiezen.
Eventueel is het een optie om mijn huidige leaseauto (Hyundai Ioniq Electric 38,3kWh Premium) mee te nemen, maar ik twijfel, aangezien ik wel meer ruimte in de kofferbak en wat meer range zou willen.
Wel wil ik een een auto die dit jaar nog op kenteken komt, ivm bijtelling.

Leasebudget: 650
Kilometrage per jaar: 30.000km
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief.
Overige afhankelijkheden: Niet bekend

Mijn shortlist is nu:
Kia e-NIro 64kWh Executive inclusief warmtepomp
Volkswagen ID3 Pro (met veel opties)
Volkswagen ID3 Pro S (warmtepomp + 1 optie)
Cupra Born 58kWh Performance Edition.

Alleen ik hoor van zoveel verschillende dingen dat ik het even niet meer weet wat nou een goede keuze is.
Ook vraag ik me af het beter is om een offerte van de dealer aan de leasemaatschappij te geven ipv direct via het portaal van de leasemaatschappij te bestellen.

Ik ben er benieuwd naar jullie meningen over deze auto's!

Dankjewel!
Ga je een Cupra Born wel dit jaar op kenteken krijgen?
Ik zou voor de e-Niro gaan, de meeste auto voor je geld.
Of een offerte van een dealer beter is ligt een beetje aan de Leasemaatschappij. Over het algemeen knijpen de grote leasemaatschappijen alle marge wel uit een dealer, maar met een kleine zou dit wel iets op kunnen leveren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13

Wallie

Herr

Leasebudget: 945
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief brandstofcomponent: Ja
Merkbeleid: Nee
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze: Renault Talisman Estate 140 TCE Business Intense.

Ik hou wel van een auto die niet iedereen kiest ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Laatst online: 30-04 11:50
Wallie schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:00:
Specifieke wensen:

Nice, welke kleur en wanneer ophalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13

Wallie

Herr

Ambianz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:15:
[...]

Nice, welke kleur en wanneer ophalen?
Gris Baltique, 1 mei ophalen. Duurt nog even, maar ivm lange levertijden laat mijn werkgever momenteel al 9 maanden van te voren bestellen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-04 14:33
Smobbo schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:47:
[...]

Ga je een Cupra Born wel dit jaar op kenteken krijgen?
Ik zou voor de e-Niro gaan, de meeste auto voor je geld.
Of een offerte van een dealer beter is ligt een beetje aan de Leasemaatschappij. Over het algemeen knijpen de grote leasemaatschappijen alle marge wel uit een dealer, maar met een kleine zou dit wel iets op kunnen leveren?
Ah dat meende ik ook al van de leasemaatschappij te horen qua kortingen enzo.
Maar er is er nog eentje op het lijstje gekomen.
Polestar 2 64kWh Single Motor Standard Range. Enige nadeel dat ik geen extra opties erbij kan kiezen, ook al is de basis uitvoering al best wel goed uitgerust om heel eerlijk te zijn.

Ja Cupra Born zal lastig worden inderdaad...

Verder is de e-Niro nu nog eerste keus.
Proefritten zijn al aangevraagd inmiddels :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:43
AkakoMinami schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:33:
...

...
Een lokale dealer, als de leasemaatschappij daar geen zaken mee doet, wil nog wel eens flinke korting geven omdat ze de auto anders toch niet mogen leveren. Relatie met jou als klant (en dat je langs komt voor onderhoud) maakt een extreem lage marge op de verkoop schijnbaar soms goed. Valt altijd te proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:59
Ik moet juist een offerte van de dealer inleveren zodat de juiste opties erop staan. Maar de leasemaatschappij heeft zelf al maximale korting bedongen, daar kan geen eigen offerte tegenop. Sterker nog, de dealer gaat niet met je onderhandelen als je gaat leasen, dat heeft voor de dealer geen zin.

En je kunt toch altijd zelf kiezen waar je onderhoud doet, dat hoeft niet bij dezelfde deur als je hem afgeleverd krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 24-09-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Scientist
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11-2021
Specifieke wensen:

Heb de 110dCI variant in mei ingeruild met >200k voor een Toyota Camry....die zie je nog minder.
Ik rijd ongeveer 60-65k per jaar.

Leasebudget: ~ 800-900
Kilometrage per jaar: 50k
Contractduur: 3-4 jaar
Inclusief brandstofcomponent: ?
Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze: Toyota Camry - Dynamic

[ Voor 22% gewijzigd door Evil Scientist op 24-09-2021 23:39 ]

• sNielz123
Specifieke wensen:

Ik wissel de mijne hopelijk volgende week in. Beetje oud model ondertussen maar wel een hele fijne reisauto.
Heeft wel een draaicirkel van een zeecontainer.

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:43
jongetje schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:51:
Ik moet juist een offerte van de dealer inleveren zodat de juiste opties erop staan. Maar de leasemaatschappij heeft zelf al maximale korting bedongen, daar kan geen eigen offerte tegenop. Sterker nog, de dealer gaat niet met je onderhandelen als je gaat leasen, dat heeft voor de dealer geen zin.

En je kunt toch altijd zelf kiezen waar je onderhoud doet, dat hoeft niet bij dezelfde deur als je hem afgeleverd krijgt.
De lokale dealer waar ik mijn auto uitgezocht heb gaf me een offerte met korting mee om de onderhandeling met de leasemij aan te gaan, en het heeft gewerkt, want volgens de leasemij was dit meer dan ze bij hun vaste dealers kregen. Het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Leasebudget: 800 p/mnd
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: geen voorkeur
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: nee
Merkbeleid, zo ja, welke: nee
Overige afhankelijkheden: nee
Specifieke wensen: plug in hybride?

Ik ben op zoek naar een nieuwe lease auto, ik kom van diesel, maar ga wat minder rijden en wil met de tijd mee, dus ik overweeg een PHEV.

Wat is jullie ervaring met PHEV in het algemeen?
Het telkens stekkeren, is dat snel gewend of een blijvende irritatie?

Voor woon-werk verkeer lijkt het mij ideaal maar meerdere keren per maand moet ik langere ritten maken van enkele honderen kilometers zonder te laden. Hoe gedraagt zo’n PHEV zich dan?

Ben nog aan het oriënteren maar heb een goed gevoel bij de Ford Kuga vignale en bij de Hyundai Tucson premium op het moment. Maar over PHEV op de lange afstanden enige twijfel 🤔

Overigens suggesties voor een andere auto zijn ook welkom.

[ Voor 34% gewijzigd door FFF op 26-09-2021 06:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Specifieke wensen:

Ga je geen spijt van krijgen. Ik rijd ook een Talisman, dan wel de sedan ipv de Estate, in de Intens uitvoering.

Heerlijke auto hoor, rijdt echt extreem comfortabel. En zeeën van ruimte.

Mijn lease termijn verloopt in april 2022,en in de huidige regeling kan ik geen Talisman meer leasen, maar anders had ik er ongezien weer één geleased.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Dean Martin schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:31:
[...]

Thanks!

Ja, ik zag hem gister voorbij komen, maar had een heel ander interieur in gedachten.
Nu blijkt er dus inderdaad een facelift te zijn geweest, en op het scherm ziet het er prima te pruimen uit. Morgen eens een kijkje nemen.

Qua prijs zit ‘ie tussen de CLA en de C in.

Ik zit inderdaad naar de S te kijken. Met dan nog metallic lak, elektrische en gekoelde stoelen en automatische achterklep zit ‘ie op €52k fiscaal.

Ik vroeg aan de telefoon al of die badges eraf kunnen. Tegen meerprijs :D
Ik ben gister gaan kijken. In principe mooie auto, maar valt voor mij af. Ik vind hem veel te compact en ielig ogen voor een SUV.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
FFF schreef op zondag 26 september 2021 @ 06:15:

Ik ben op zoek naar een nieuwe lease auto, ik kom van diesel, maar ga wat minder rijden en wil met de tijd mee, dus ik overweeg een PHEV.

Voor woon-werk verkeer lijkt het mij ideaal maar meerdere keren per maand moet ik langere ritten maken van enkele honderen kilometers zonder te laden. Hoe gedraagt zo’n PHEV zich dan?

Ben nog aan het oriënteren maar heb een goed gevoel bij de Ford Kuga vignale en bij de Hyundai Tucson premium op het moment. Maar over PHEV op de lange afstanden enige twijfel 🤔

Op lange afstand rijd je gewoon op benzine verder? Dan is de auto misschien wat zwaarder, maar hoeveel merk je daar van?
Overigens kan je ook naar volledig elektrisch kijken als het maar over enkele honderden km’s op een dag gaat (200-300?). Als je op locatie kan laden is 400-500km ook geen probleem, al hoop ik niet voor je dat je zo lang in een auto moet zitten op een dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:46

Ik rij sinds januari in een SuperB IV (hybride)
Het grootste deel rij ik nu elektrisch, het laden opzich vind ik niet verkeerd. Alleen bij een paal gaat het een stukje beter dan via een stopcontact.

De kabel voor de paal is een stuk handzamer als de variant voor het stopcontact. Nu heb ik mede door de ruimte in de kofferbak geen problemen met beide kabels meenemen hoor 👀

Het thuis laden gaat nu eigenlijk wel vanzelf, ik heb een paal staan met vaste kabel, dus daar ook geen geëmmer mee, en de pas zit zo ongeveer standaard in mijn broek.

Lange afstanden gaat prima, zeker in hybride stand. Iets meer geluid binnen dan bij elektrische modus. Daar merk ik het voornamelijk. Het verbruik op lange ritten weet ik niet zo goed. Ik heb tot nu toe een keer of 12 getankt op 15.000 km (inclusief 7x in de vakantie naar Frankrijk met caravan)
Anders alleen als je elektrisch rij en je wel effe snel ergens langs. Dan denkt de auto even.

Voor mijn absoluut geen dealbreaker.

Voordeel kan zijn dat je ook nog sneller een parkeerplaats hebt omdat je ga opladen bij een openbare paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje

[...]

Ik neem aan exclusief?

En wat betreft het gedrag heb je met een lege accu "gewoon" een benzine auto. Maar dat valt prima te ervaren met een proefrit door hem in de stand te zetten dat je op de motor rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:54
@FFF vanwaar een PHEV? De meeste kiezen daarvoor ivm budget inclusief brandstof.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Bedankt voor de reacties.
Reden voor PHEV is meedenken met werkgever en milieu, ik zou dan volledig elektrisch naar mijn standplaats kunnen rijden.

Maar ik verwacht ook een dag of 2 gemiddeld per week op de weg te zijn naar een andere standplaats (100km enkele reis) of naar het buitenland (Belgie, Duitsland, Frankrijk) daarom is de prestatie zonder oplading ook belangrijk en vraag ik me af of een “normale” hybride beter is.

Skoda superb heb ik ook naar gekeken. Wat een enorm ruimteschip 😂 mooie zakelijke uitstraling maar wat saaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:46
@FFF klopt helemaal.

Was ook niet direct de eerste keus 👀 maar met 3 kinderen en verwachting dat die nog vrij snel groeien en lang kunnen gaan worden toch wel ideaal

[ Voor 6% gewijzigd door Rob-T6 op 26-09-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mona-toetje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10-2021
Leasebudget: 850, met overschrijding tot volgende trap(950)
Kilometrage per jaar: 30.000 (12.000 prive)
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:inclusief
Specifieke wensen:ruimte, trekhaak,beetje pks voor vakanties en aanhangers enz.
Uiteindelijke keuze: iets met bomen en bos.

Mijn vriendin mag een een nieuwe leasewagen uitzoeken. Nu heeft ze de laatste 3 jaar een fiat panda gehad. Nou was ik daar geen fan van, luidruchtig en niet vooruit te branden. Maar heeft ons wel overal gebracht. Daarvoor een goed aanklede mito gehad uit de poule, waar ik wel gek van was.

Nu is de werkgever overgestapt naar een andere leasemaatschappij, athlon. Nu geeft ze helemaal niks om auto's. Maar zijn we wel to aan wat groters. Ook met oog naar de toekomst. Heb al wat zitten rondkijken, maar vind het erg lastig. Zelf zou ik graag voor een normale brandstof motor gaan. Maar misschien kan iemand mij overtuigen om toch voor een phev te gaan? Belangrijkste punten dus, niet te hoge maandlasten, ruimte, en te gebruiken voor vakanties.

Zelf was ik wel gecharmeerd van de proceed, veel auto voor de prijs en geen alledaags design. Alleen weet ik niet of je dan al de facelift krijgt. Want de fotos van het oude model staan nog op de site. Wel moet er een beetke vaart achter, dus ik weet verder niet hoe het nu met de levertijden zit..

Ik kijk uit naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@mona-toetje ga eens langs bij de kia dealer zou ik zeggen...

Verder is elke c klasse een grote stap vooruit tov een panda. Volgens mij is de keuze al gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
mona-toetje schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:09:
Leasebudget: 850, met overschrijding tot volgende trap(950)
Kilometrage per jaar: 30.000 (12.000 prive)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:inclusief
Specifieke wensen:ruimte, trekhaak,beetje pks voor vakanties en aanhangers enz.
Uiteindelijke keuze: iets met bomen en bos.

Mijn vriendin mag een een nieuwe leasewagen uitzoeken. Nu heeft ze de laatste 3 jaar een fiat panda gehad. Nou was ik daar geen fan van, luidruchtig en niet vooruit te branden. Maar heeft ons wel overal gebracht. Daarvoor een goed aanklede mito gehad uit de poule, waar ik wel gek van was.

Nu is de werkgever overgestapt naar een andere leasemaatschappij, athlon. Nu geeft ze helemaal niks om auto's. Maar zijn we wel to aan wat groters. Ook met oog naar de toekomst. Heb al wat zitten rondkijken, maar vind het erg lastig. Zelf zou ik graag voor een normale brandstof motor gaan. Maar misschien kan iemand mij overtuigen om toch voor een phev te gaan? Belangrijkste punten dus, niet te hoge maandlasten, ruimte, en te gebruiken voor vakanties.

Zelf was ik wel gecharmeerd van de proceed, veel auto voor de prijs en geen alledaags design. Alleen weet ik niet of je dan al de facelift krijgt. Want de fotos van het oude model staan nog op de site. Wel moet er een beetke vaart achter, dus ik weet verder niet hoe het nu met de levertijden zit..

Ik kijk uit naar jullie reacties.
Bij een budget inclusief brandstof is een plug-in hybride interessant. In plaats van €2/300 aan brandstof betaal je maar €50/100. Scheelt flink.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dean Martin schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:36:
[...]

Bij een budget inclusief brandstof is een plug-in hybride interessant. In plaats van €2/300 aan brandstof betaal je maar €50/100. Scheelt flink.
Dat hangt van je budget af. Als het hoog genoeg is kun je prima benzine rijden. Nadeel van een plugin is minder bagageruimte en hogere catalogus waarde dus hogere bijtelling. Ik heb daarom juist niet voor een plugin gekozen omdat de benzine variant ook in het budget past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:43:
[...]

Dat hangt van je budget af. Als het hoog genoeg is kun je prima benzine rijden. Nadeel van een plugin is minder bagageruimte en hogere catalogus waarde dus hogere bijtelling. Ik heb daarom juist niet voor een plugin gekozen omdat de benzine variant ook in het budget past.
Niet helemaal mee eens. Ik kan een C200 (of 300) binnen budget rijden maar kies bewust voor een C300e vanwege het extra vermogen. Dat extra vermogen haal je bijna altijd uit een PHEV. Als je dat niet interessant vind is het vaak nog interessant omdat de PHEV's vaak standaard beter zijn aangekleed.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-04 11:51
jjkester schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:18:
[...]

De lokale dealer waar ik mijn auto uitgezocht heb gaf me een offerte met korting mee om de onderhandeling met de leasemij aan te gaan, en het heeft gewerkt, want volgens de leasemij was dit meer dan ze bij hun vaste dealers kregen. Het kan dus wel.
Is wel een unicum, zal wellicht een voorraadmodel met extra bijloop vanuit de importeur zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dean Martin schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:07:
[...]

Niet helemaal mee eens. Ik kan een C200 (of 300) binnen budget rijden maar kies bewust voor een C300e vanwege het extra vermogen. Dat extra vermogen haal je bijna altijd uit een PHEV. Als je dat niet interessant vind is het vaak nog interessant omdat de PHEV's vaak standaard beter zijn aangekleed.
Hij geeft aan dat ze niets om auto's geeft en ze niet te hoge maandlasten willen.
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd welke plugin er beter is aangekleed en een lagere cataloguswaarde heeft al dezelfde wagen met brandstof motor. Als ik naar VW, Skoda, Seat, KIA e.d. kijk dan krijg ik dat niet voor elkaar. Het extra vermogen is natuurlijk wel lekker, maar zonder dat argument is dat zover ik kan zien niet mogelijk. Al is het maar puur omdat er een elektromotor en accupakket inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het leasebedrag en bijtelling zijn wat hoger met een PHEV maar het de brandstof is een stuk lager waardoor je onder de streep (soms? vaak?) goedkoper uitkomt.

Bijvoorbeeld als je deze vergelijkt op Athlon.com:

Kia Ceed Sportswagon - 1.6 GDi PHEV DynamicPlusLine DCT 5D 103kW
Kia Ceed Sportswagon - 1.0 T-GDi DynamicPlusLine 5D 88kW

Is de PHEV goedkoper als je leasebedrag + bijtelling + brandstof optelt bij 30k/48maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Erik1 Dat is alleen het geval als je je leasebedrag gaat overschrijden en met lager brandstofvoorschot hieronder komt.

Ik heb een vast leasebedrag en krijg niets terug van wat ik niet gebruik en betaal ook niet bij. Dan is ruim 2duizend euro meerprijs gewoon meer bijtelling op mijn loonstrook en minder ruimte in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:01
@mona-toetje Je hebt nog 2 smaken:
Mild-Hybrid: Kleine accu plus kleine elektromotor. Werkt voornamelijk in de ondersteuning. ook wel de "net-niet" hybride genoemd

Hybrid systeem: Toyota is hier als een van de eerste op grote schaal meegenomen. Korte stukjes zelfstandig elektrisch kunnen rijden, maar geen verlies van kofferruimte vanwege een groter accupakket en laadkabel.

Even wat praktijk voorbeelden:
M-hybrid: Mazda 3 (SkyActiv-X) ; Mazda CX-30 (SkyActiv-X)
Hybrid: Kio Niro Hybrid, Toyota Corolla 1.8 / 20.0 Hybrid, Lexus CT200H.

De Kia Niro en Toyota Corolla zijn momenteel 2 populaire modellen -- Dat heeft als voordeel dat de leaseprijs ietsjes lager ligt (en dus meer auto voor je budget).

Maar zoals vaker aangegeven: Ga de carbase van autoweek af en hou bij alles dat jullie aanspreekt.
Happy shopping ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:57
Voor mij is het ook weer tijd om een leaseauto te kiezen. Momenteel aan het kijken naar de Skoda Enyaq maar met de bijtelling regels van 2022 en de eigen bijdrage komt het maandbedrag toch aan de forse kant uit, dus maar even verder gaan kijken.

Momenteel heb ik een Polo uit 2018 met adaptive cruise control en ik wil niet meer zonder. Gemiddeld zit ik 10 uur in de week in de auto en wil er niet op achteruit gaan qua comfort en ruimte.

Leasebudget: 600 benzine, 650 elektrisch, excl. km.
Kilometrage per jaar: 40.000 (12.000 prive)
Contractduur: 48 maanden met benzine, 60 maanden elektrisch
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:excl.
Specifieke wensen:adaptive cruise control, automaat is een pré.

Ik wil eigenlijk niet boven de €300 a €320 bijtelling uitkomen. Momenteel zit ik naar de Kia Proceed te kijken maar ik ben ook vooral benieuwd waar jullie mee aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@Poulske als de Polo qua ruimte prima is, waarom dan naar een Enyaq? Zou dan eerder een ID.3 of zusje/broertje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Inspired schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:59:
@Poulske als de Polo qua ruimte prima is, waarom dan naar een Enyaq? Zou dan eerder een ID.3 of zusje/broertje nemen.
Vind de ID.3 en 4 geen mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Poulske schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:06:
[...]

Vind de ID.3 en 4 geen mooie auto.
Cupra Born? Ik wil meer zeggen. Je zit nu in B segment. Qua leasebedrag is dat ook redelijk passend zou ik zeggen. Enyaq is C segment. (Of D?) Ik zou bij B segment BEVjes kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Inspired schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:08:
[...]

Cupra Born? Ik wil meer zeggen. Je zit nu in B segment. Qua leasebedrag is dat ook redelijk passend zou ik zeggen. Enyaq is C segment. (Of D?) Ik zou bij B segment BEVjes kijken.
Cupra doet me toch iets teveel aan de ID3 denken. Verder heeft benzine de voorkeur en heb ik geen probleem om in het B of C segment te kijken of te blijven.

Ik was naar de Enyaq aan het kijken omdat ik dat een prachtige auto vind, deze is dan toevallig elektrisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
Poulske schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:46:
[...]

Cupra doet me toch iets teveel aan de ID3 denken. Verder heeft benzine de voorkeur en heb ik geen probleem om in het B of C segment te kijken of te blijven.

Ik was naar de Enyaq aan het kijken omdat ik dat een prachtige auto vind, deze is dan toevallig elektrisch.
OK. Dan zou ik zelf eerst op zoek gaan. :) Nu is het een beetje ik zoek een auto met vier wielen werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Poulske schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:53:

Ik wil eigenlijk niet boven de €300 a €320 bijtelling uitkomen. Momenteel zit ik naar de Kia Proceed te kijken maar ik ben ook vooral benieuwd waar jullie mee aan komen.
Dan moet je iets leasen met een cataloguswaarde van maximaal 35000 euro anders zit je erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
@jongetje Dank je wel, dat geeft me al iets meer richtlijn. Ik ga morgen eens op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Poulske schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:53:
Voor mij is het ook weer tijd om een leaseauto te kiezen. Momenteel aan het kijken naar de Skoda Enyaq maar met de bijtelling regels van 2022 en de eigen bijdrage komt het maandbedrag toch aan de forse kant uit, dus maar even verder gaan kijken.

Momenteel heb ik een Polo uit 2018 met adaptive cruise control en ik wil niet meer zonder. Gemiddeld zit ik 10 uur in de week in de auto en wil er niet op achteruit gaan qua comfort en ruimte.

Leasebudget: 600 benzine, 650 elektrisch, excl. km.
Kilometrage per jaar: 40.000 (12.000 prive)
Contractduur: 48 maanden met benzine, 60 maanden elektrisch
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:excl.
Specifieke wensen:adaptive cruise control, automaat is een pré.

Ik zou eens even naar een leuke B-segmenter kijken, wellicht een suvje als dat je ding is.
Dus de fiesta, clio, polo, ibiza, 208, etc.
op directlease.nl kan je je criteria (km's, looptijd, etc) invullen en dan zie je vrij gauw wat het met je budget doet.
Bijtelling bereken je op berekenhet.nl. Dan weet je gelijk wat de max fiscale waarde mag zijn. Al denk ik dat een bijtelling van 300€ vrij hoog is bij een leasebudget van 600 excl brandstof.

Voorbeeld van een leuk aangekleede fiesta: https://directlease.nl/le...&includeCo2Compensation=N

[ Voor 12% gewijzigd door Smobbo op 08-10-2021 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:24
Smobbo schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Ik zou eens even naar een leuke B-segmenter kijken, wellicht een suvje als dat je ding is.
Dus de fiesta, clio, polo, ibiza, 208, etc.
op directlease.nl kan je je criteria (km's, looptijd, etc) invullen en dan zie je vrij gauw wat het met je budget doet.
Bijtelling bereken je op berekenhet.nl. Dan weet je gelijk wat de max fiscale waarde mag zijn. Al denk ik dat een bijtelling van 300€ vrij hoog is bij een leasebudget van 600 excl brandstof.

Voorbeeld van een leuk aangekleede fiesta: https://directlease.nl/le...&includeCo2Compensation=N
Een C-segmenter met automaat gaat lastig worden met dat budget ja, gezien de goede ervaringen met de Polo zou mijn eerste gedachte een Leon of Octavia met 1.0 DSG zijn...Dat zal op 't randje zijn afhankelijk van de exacte voorwaarden en leasemaatschappij. Corolla Hybrid is meestal ook een relatief betaalbare C-segmenter met automaat, Focus lukt misschien ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-04 22:30
jongetje schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:26:
[...]

Dan moet je iets leasen met een cataloguswaarde van maximaal 35000 euro anders zit je erboven.
Dan moet je wel meer dan €68.507 per jaar verdienen. Daaronder kan je een auto met iets meer cataloguswaarde uitzoeken om ronde de €300 bijtelling te blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
wuzzy schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:39:
[...]

Dan moet je wel meer dan €68.507 per jaar verdienen. Daaronder kan je een auto met iets meer cataloguswaarde uitzoeken om ronde de €300 bijtelling te blijven.
Hoe bereken jij dat dan? Je moet wel de heffingskorting meenemen: https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Met een salaris van 40k en 35000 auto zit ik al boven de 300euro bijtelling.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 08-10-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-04 22:30
jongetje schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:54:
[...]

Hoe bereken jij dat dan? Je moet wel de heffingskorting meenemen: https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Met een salaris van 40k en 35000 auto zit ik al boven de 300euro bijtelling.
Die had ik nog niet meegerekend inderdaad. Ik keek puur naar de netto bijtelling aan de hand van de fiscale waarde en belastingschijf 1 of 2. Met meenemen heffingskorting heb je gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Dean Martin schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:17:
Leasebudget: € 1.100,- met eventueel onbeperkte overschrijding
Kilometrage per jaar: 30k
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, fabrieksopgave
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen merkbeleid
Overige afhankelijkheden: Geen EV
Specifieke wensen: Of een sedan, of een 'echte' SUV waarin je hoog zit, groot is/aanvoelt.
Uiteindelijke keuze: Twijfel nog tussen een CLA250e of C300e

Ik mag ook weer een nieuwe lease auto gaan uitzoeken, en gezien mijn budget inclusief brandstof is, zijn PHEV's erg interessant. Ik kijk dan ook louter naar PHEV's.

Ik heb verschillende auto's gereden:
- Kia Sorento
- Volvo V60
- Polestar 2
- Q4 e-tron
- Mercedes CLA250e
- Mercedes C200 (maar ik zou dus voor de 300e gaan, echter is deze er nog niet)
- BMW 320e/330e

Eigenlijk blijven van bovenstaand lijstje voor mij alleen de 2 Mercedessen over. Waarom?

Kia: Erg gezapig rijgedrag. Mooie auto, maar kwalitatief tegenvallend.
Volvo: Scoort op ieder vlak prima, maar ik word er niet warm of koud van.
Polestar 2: Heb de Dual motor gereden, rijdt prima, maar ik vind het wel erg sober, en een EV gaat toch niet bij mij rijgedrag passen.
Audi Q4 e-tron: Prima auto, maar EV om bovenstaande reden niet geschikt.
BMW: Toch wel verouderd t.o.v. de 2 Mercedessen.

De bijtelling maakt me an sich niet zoveel uit. Ik rij zakelijk overigens ook amper, dus het is voor mij geen rijdend kantoor.

Ik twijfel momenteel dus tussen de CLA en de C. Ik vind het uiterlijk van de CLA mooier, het interieur van de C is binnen deze categorie auto's echter onovertroffen. Het rijgedrag van zowel de CLA als de C bevallen me. Ik vind de C echter ietwat saai, ook in AMG trim met 19'' velgen. Overigens is de prijs van de C300e nog niet bekend, maar ik ga ervanuit dat die rond de €65k zal liggen in de configuratie zoals ik hem wil. Dat is toch een dikke €10k meer dan de CLA. Nu maakt het in de bijtelling niet ontzettend veel verschil, maar bij twijfel is het toch een puntje.

Zie ik misschien een auto compleet over het hoofd?
Ik ben uiteindelijk toch gegaan voor een EV. En het wordt de Audi Q4 Sportback 40 S edition met wat pakketjes erop. Fiscaal €66k met een leasetarief van €1150 inclusief laadpaal thuis.

Nu kijken of ik geregeld krijg hem dit jaar te rijden. Zo niet dan maar volgend jaar en meer betalen.

[ Voor 100% gewijzigd door Dean Martin op 10-10-2021 16:50 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
@Dean Martin

Het heeft even geduurd... wel een mooie bak. Congrats alvast. Ik ontvang de mijn nieuwe EV (eindelijk) over 2 weken.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
cornholio24 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:51:
@Dean Martin

Het heeft even geduurd... wel een mooie bak. Congrats alvast. Ik ontvang de mijn nieuwe EV (eindelijk) over 2 weken.
Ja, ik was helemaal klaar met het gezeik van Mercedes met het blijven uitstellen en niet kunnen aangeven wat en wanneer geleverd kan worden. Dat pakt Audi (en wrs VAG) beter aan.

Morgen maar eens de strijd voeren om contract af te kopen (intern en bij Athlon).

Jij veel plezier! Lekkere performance heb je in ieder geval!

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 10-10-2021 20:57 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04 14:29
Via mijn nieuwe werkgever mag ik een auto leasen tot € 900,- incl. Brandstofvoorschot maar er is een regeling dat de max. cat. waarde niet meer dan € 50k mag zijn. İs het normaal dat er zo’n beperking is? Dacht namelijk aan een q4 e-tron maar dat gaat zo lastig worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 23:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

osbourne1903 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:45:
Via mijn nieuwe werkgever mag ik een auto leasen tot € 900,- incl. Brandstofvoorschot maar er is een regeling dat de max. cat. waarde niet meer dan € 50k mag zijn. İs het normaal dat er zo’n beperking is? Dacht namelijk aan een q4 e-tron maar dat gaat zo lastig worden.
Een werkgever is daar vrij in natuurlijk - wie betaalt, bepaalt.
Sec afkappen op cataloguswaarde ben ik nog niet tegengekomen, maar ik snap wel dat men bij evt vertrek geen hele dure auto's in de pool wil hebben staan die vervolgens niemand wil hebben.

Maar met 900 inclusief brandstof ga jij afhankelijk van je kilometrage een A4 etron helemaal niet redden ;)
Als je echt advies wil, post je jaarkilometrage, contractduur en andere zaken (zie de template / posts voor je) er even bij. ZOnder dat is er geen zinnig antwoord op je vraag te geven.
En aangaande leaseregeling specifieke vragen: zie het andere topic (zie de quickreply voor een link).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04 14:29
The Eagle schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:14:
[...]

Een werkgever is daar vrij in natuurlijk - wie betaalt, bepaalt.
Sec afkappen op cataloguswaarde ben ik nog niet tegengekomen, maar ik snap wel dat men bij evt vertrek geen hele dure auto's in de pool wil hebben staan die vervolgens niemand wil hebben.

Maar met 900 inclusief brandstof ga jij afhankelijk van je kilometrage een A4 etron helemaal niet redden ;)
Als je echt advies wil, post je jaarkilometrage, contractduur en andere zaken (zie de template / posts voor je) er even bij. ZOnder dat is er geen zinnig antwoord op je vraag te geven.
En aangaande leaseregeling specifieke vragen: zie het andere topic (zie de quickreply voor een link).
is goed, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Dean Martin schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:10:
[...]

Ja, ik was helemaal klaar met het gezeik van Mercedes met het blijven uitstellen en niet kunnen aangeven wat en wanneer geleverd kan worden. Dat pakt Audi (en wrs VAG) beter aan.

Morgen maar eens de strijd voeren om contract af te kopen (intern en bij Athlon).

Jij veel plezier! Lekkere performance heb je in ieder geval!
Ik ben niet zo moedig als jij denk ik om de knoop door te hakken.
Maar waarom Q4? Ik heb het een beetje samengesteld maar kom behoorlijk duur uit voor wat je krijg.
En als ik het goed lees, wil je ook een beetje performance, dus bij de Q4 nog verder "beboet" met dure prijskaartje.

Ik zelf zit te denken aan M3P, wat echt best bang for buck op dit moment is.
Hoe meer ik ernaar kijk, hoe lelijker de model 3 is, dat klopt, maar voor dat performance dat geld, zo'n kans kom nooit meer in 20 jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
@SirLct

Als performance en technologisch platvorm / laad infrastructuur je ding zijn (en enige criteria) heb je helemaal gelijk.

Ik probeer zelf altijd een balans te zoeken en interieur en gebruikservaring / comfort / design met name in de auto ( want daar verblijven je / je gezin uiteraard) winnen het bij mij van pure snelheid (maar is uiteraard ook niet geheel onbelangrijk).

Zo kwam een Enyaq boven de ID4 uit en een Polestar boven de M3... maar het blijft altijd concessies maken

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Is denk ik heel persoonlijk iets en je moet het zelf uitproberen.
Zo kwam M3 bij mij ver boven de Polestar.
Ja bij de Polestar voel je niet gelijk in heel ander auto te zijn, is wat conventioneler qua opzet, maar in heel veel opzichten vind ik het "net-niet". Begrijp me niet verkeerd, dat tesla het knopje dashboard kastje openen in de scherm heb gezet vond ik echt te ver, maar de rest van de zaken is wel beter doordachter. Het voelt niet als een geforceerd iets. Ik ben nog steeds geen fan van climate control op scherm, maar in de tesla heb je die altijd bij de hand, bij de polestar kan ie weleens verstopt zijn. De android infotainment systeem vond ik ook "net-niet". Voor nu in ieder geval. Al de verhalen van de bugs die bij de GoT polestar forum vermeld zijn geeft weinig vertrouwen. Maar wie weet id toekomst werkt het wel goed.
(Het helpt ook niet dat ik meer een iPhone man ben en mijn bedenkingen hebben over google en android :D)

De enige iets wat ik bij de tesla minder vind is de zit. Het onderkant is te kort, zo voel ik alsof alleen mijn billen worden ondersteund en benen niet. Maar goed met 64k en al fully loaded met alles erop en eraan, is een aanpassing van de stoel van ca 1k bij de welbekende inbouw bedrijf nog steeds value for money.

Ik zit in finance dus het stoor me echt dat andere fabrikanten hun prijzen zo buiten proportie zet terwijl een fully loaded m3 met hele goede range, 490pk, 3.3s naar 100 voor 64k neerzet.

[ Voor 20% gewijzigd door SirLct op 13-10-2021 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SirLct schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:22:
[...]

Maar waarom Q4? Ik heb het een beetje samengesteld maar kom behoorlijk duur uit voor wat je krijg.
En als ik het goed lees, wil je ook een beetje performance, dus bij de Q4 nog verder "beboet" met dure prijskaartje.

Hoe meer ik ernaar kijk, hoe lelijker de model 3 is, dat klopt, maar voor dat performance dat geld, zo'n kans kom nooit meer in 20 jaar....
Omdat ik het simpelweg de mooiste vind.
En ik heb ermee gereden, en dat rijdt top imo.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Dean Martin schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

Omdat ik het simpelweg de mooiste vind.
En ik heb ermee gereden, en dat rijdt top imo.
Oke over smaak valt het niet te twisten idd.
Ik ben nooit fan van de coupe suv maar audi heeft het aardig wat stappen gezet om mijn mening te veranderen. Bij de BMW en Merc is de coupe suv nog steeds echt zo duck look-alike, bij de audi hebben ze de proportie net beter gezet.

Qua EV design vind ik zowel de m3 en p2 beide niet zo geslaagd.
Model 3: lelijke front, lijkt op een vis, achterkant ziet er eigenlijk saai en oud uit
Polestar 2: Front is too volvo-ey, achterkant too boxy for my liking. Als ze de zijkant van de achterlicht net op een angle heb gezet, zou het helemaal tof zijn denk ik
Qua proportie heeft VW met id.4 eigenlijk best een nette auto gezet, alleen wel wat saai. Enyaq heeft goeie proportie maar is ook gelijk vergelijkbaar met een busje omdat ie zo groot oogt. Q4 is opzich oke, maar vind de voorkant net te hoog. Het moet echt met een 21incher zijn dan klopt de proportie pas van lengte en hoogte.

Again, all of the above is slechts mijn mening.
Ik kom van de Alfa Giulia, dus per definitie is alle andere auto lelijk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Ik rij nu een 2019 Model 3 en kwam daarvoor uit een Audi. Als ik een keuze moest maken tussen de M3P en een Q4 40 S met nog een optie of twee dan was het toch de eerste geworden denk ik. Geen AWD, 8,5s naar de 100 en 160km/h max voor een BEV met zo'n prijskaartje is toch wel wat schraal. Daarnaast ben ik helemaal klaar met die optie gekte bij Audi. Auto van 65k en dan nog niet standaard een dimmende binnenspiegel, geen opening naar achteren voor AC/verwarming etc etc. Q4 is zeker veel mooier. Materialen zijn beter, service beter. Maar voor wat je krijgt aan specs en opties is het mij echt te karig. En die 0 - 100 blijft zoooooo veel goed maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SirLct schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:32:
[...]

Oke over smaak valt het niet te twisten idd.
Ik ben nooit fan van de coupe suv maar audi heeft het aardig wat stappen gezet om mijn mening te veranderen. Bij de BMW en Merc is de coupe suv nog steeds echt zo duck look-alike, bij de audi hebben ze de proportie net beter gezet.

Qua EV design vind ik zowel de m3 en p2 beide niet zo geslaagd.
Model 3: lelijke front, lijkt op een vis, achterkant ziet er eigenlijk saai en oud uit
Polestar 2: Front is too volvo-ey, achterkant too boxy for my liking. Als ze de zijkant van de achterlicht net op een angle heb gezet, zou het helemaal tof zijn denk ik
Qua proportie heeft VW met id.4 eigenlijk best een nette auto gezet, alleen wel wat saai. Enyaq heeft goeie proportie maar is ook gelijk vergelijkbaar met een busje omdat ie zo groot oogt. Q4 is opzich oke, maar vind de voorkant net te hoog. Het moet echt met een 21incher zijn dan klopt de proportie pas van lengte en hoogte.

Again, all of the above is slechts mijn mening.
Ik vind de GLE coupe nog steeds het mooiste, maar die lag buiten bereik (hoor net van een Duitse collega dat hij wel de GLE coupe PHEV gaat rijden voor €225,- per maand 8)7 )

Smaak is inderdaad persoonlijk. De cijfers zijn ook zeker niet denderend bij de Audi, maar het rijdt beter dan het er op papier uitziet. De andere punten ben ik overigens met je eens (op dat van de Alfa na).

Hij is fiscaal €66.2k Niet de goedkoopste, en daar komt nog afkoop van mijn huidige bij (omdat ik niet wil wachten tot juli) en deel een kostenpost voor de aanpassing in de meterkast voor de laadpaal. Maar het geld was nooit de primaire drijver voor de keuze :9

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 13-10-2021 15:48 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
jammer, dat is dan juist de enige wat geen mening is maar feit O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SirLct schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:46:
[...]

jammer, dat is dan juist de enige wat geen mening is maar feit O-)
Hij is ook prachtig, maar niet als enige >:)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SirLct schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:22:
[...]

Ik zie dat 'ie in de lease paar tientjes duurder is als mijn Q4 SB met zelfde fiscale waarde.

Maar ik kan gewoon niet met plezier in een auto stappen die ik echt oprecht lelijk vind.

Looks over performance in this case.

[ Voor 14% gewijzigd door Dean Martin op 13-10-2021 18:46 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
Dean Martin schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:43:
[...]

Ik zie dat 'ie in de lease paar tientjes duurder is als mijn Q4 SB met zelfde fiscale waarde.

Maar ik kan gewoon niet met plezier in een auto stappen die ik echt oprecht lelijk vind.

Looks over performance in this case.
Vandaar dus de PS2... amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Die vind ik persoonlijk niet mooier dan de M3 ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:09
Tsja mooi of niet mooi is zo persoonlijk.

Wel een verrassende keuze @Dean Martin voor zo’n Q4. Je omschreef jou rijstijl en gebruik paar pagina’s terug en daar leek een EV niet bij te passen. Maar uiteindelijk wordt het dus toch een EV. 👍🏻

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
VidaR-9 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:07:
Tsja mooi of niet mooi is zo persoonlijk.

Wel een verrassende keuze @Dean Martin voor zo’n Q4. Je omschreef jou rijstijl en gebruik paar pagina’s terug en daar leek een EV niet bij te passen. Maar uiteindelijk wordt het dus toch een EV. 👍🏻
Voor mezelf ook een verrassing. Maar het was de 1e auto waar ik blij van werd. Alle andere waren leuk maar ik werd er persoonlijk niet warm of koud van.

Dus toen maar gelijk de knoop doorgehakt.

De afstand in Duitsland haal ik nog steeds met 160 en daar laden. Maar dat is wel een stukje langzamer dan ik gewend ben inderdaad :D

[ Voor 10% gewijzigd door Dean Martin op 14-10-2021 08:41 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GregoryVG
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-03-2023
SirLct schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:32:
[...]
Amen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
Dean Martin schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:41:
[...]

Voor mezelf ook een verrassing. Maar het was de 1e auto waar ik blij van werd. Alle andere waren leuk maar ik werd er persoonlijk niet warm of koud van.

Dus toen maar gelijk de knoop doorgehakt.

De afstand in Duitsland haal ik nog steeds met 160 en daar laden. Maar dat is wel een stukje langzamer dan ik gewend ben inderdaad :D
Snap ergens wel dat je er blij van wordt, tis zeker geen lelijke auto (van de gril moet je houden imo). Maar jeetje wat een hoeveelheid geld voor die Audi badge en een aandrijflijn die er niet echt uitspringt voor zon bak.

Het blijft concessies maken! Krijg je heb dit jaar nog? De levering van de Q4 van mijn collega is van oktober net verzet naar eind november!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
cornholio24 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:14:
[...]

Snap ergens wel dat je er blij van wordt, tis zeker geen lelijke auto (van de gril moet je houden imo). Maar jeetje wat een hoeveelheid geld voor die Audi badge en een aandrijflijn die er niet echt uitspringt voor zon bak.

Het blijft concessies maken! Krijg je heb dit jaar nog? De levering van de Q4 van mijn collega is van oktober net verzet naar eind november!
Kom er net achter dat de bestelling nog niet is doorgezet door onze lease coördinator. Ik heb alle akkoorden voor zowel afkoop huidige als bestellen nieuwe, alleen de handtekening moet nog gezet worden :X

Ik zie een 2021 levering niet lukken. Volgend jaar dus €78,- meer betalen.

De prijs is nooit leidend geweest in m'n keuze ;)

Als je gaat kijken naar een GLC coupé of een X4 ben je nog een bak meer kwijt (al zijn ze niet 100% vergelijkbaar natuurlijk).

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 14-10-2021 20:31 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
In 2022 zit zo’n Q4 toch ook dik boven de 500 netto per maand? Dan zou ik lekker een PHEV pakken. Zeker met veel autobahn kilometers. Kun je gewoon lekker zonder na te denken 180-200 rijden. Een BEV is leuk maar tegen bijna gelijke kosten zou de hassle het me niet waard zijn. En een PHEV heeft veel van de voordelen van een BEV ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 16:59
Een PHEV wordt niet echt goed gebruikt (vooral door leasers)
Mijn zusje heeft een PHEV. Ze laadt NOOIT de batterij op (veel gedoe en waarom zou ze, bedrijf betaald toch de benzine). Thuis gaat ze dat ding al helemaal niet opladen op haar eigen kosten. Ze vind het zo wel best en ergens nog steeds jammer dat ze wat laadruimte kwijt is door de batterij.

Zo een PHEV is leuk voor prive gebruikers die vaak korte afstanden rijden. Die rijden praktisch gratis rond.
Zakelijk gezien, denk ik dat er weinig mensen de moeite in steken.

BEV heb je geen keus. Je zal toch moeten opladen, maar het is ook een spelletje. Waar ga je heen, kan je daar laden, hoe lang moet je daar laden. Ja misschien heb je hier helemaal geen zin in, maar het leert je wel plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:24:
In 2022 zit zo’n Q4 toch ook dik boven de 500 netto per maand? Dan zou ik lekker een PHEV pakken. Zeker met veel autobahn kilometers. Kun je gewoon lekker zonder na te denken 180-200 rijden. Een BEV is leuk maar tegen bijna gelijke kosten zou de hassle het me niet waard zijn. En een PHEV heeft veel van de voordelen van een BEV ook.
Klopt, maar zoals ik al aangaf is prijs niet de doorslaggevende factor.

Van de 3 serie of C werd ik niet warm of koud. Een andere PHEV stond niet (meer) op m'n lijstje.

Van de Q4 word ik dat wel: Q4 gekozen.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
kx22 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:42:
Mijn zusje heeft een PHEV. Ze laadt NOOIT de batterij op (veel gedoe en waarom zou ze, bedrijf betaald toch de benzine). Thuis gaat ze dat ding al helemaal niet opladen op haar eigen kosten. Ze vind het zo wel best en ergens nog steeds jammer dat ze wat laadruimte kwijt is door de batterij.

Zo een PHEV is leuk voor prive gebruikers die vaak korte afstanden rijden. Die rijden praktisch gratis rond.

BEV heb je geen keus. Je zal toch moeten opladen, maar het is ook een spelletje. Waar ga je heen, kan je daar laden, hoe lang moet je daar laden. Ja misschien heb je hier helemaal geen zin in, maar het leert je wel plannen.
En dit. Heel toevallig zijn onze nieuwe lease regelingen vanaf 2022 gister bekend geworden en dat is PHEV of EV verplicht. Ik ga alvast volledig over.

Ik snap jullie punten wel, maar ik vind de Q4 gewoon de mooiste in de range €5/€600 bijtelling in de PHEV/BEV categorie.

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 15-10-2021 06:28 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Edit: foutje.

[ Voor 102% gewijzigd door Dean Martin op 15-10-2021 06:55 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo

Dit is natuurlijk een n=1 verhaal.
Mijn zwager heeft de foutlander gehad en zo waar elke dag volledig elektrisch naar kantoor. Vandaar dan indien hij verder moest pas op benzine…

Overigens is dat hele plannen en laden met een EV ook voor 90% van de leaserijders niet nodig. Ik rij, los van vakantie, Max 2-3x per jaar meer dan 250km op een dag. Laden doe ik dus alleen ‘s nachts thuis. Plannen is er gewoon in het geheel niet bij, totaal onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Smobbo schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:58:
[...]

Dit is natuurlijk een n=1 verhaal.
Mijn zwager heeft de foutlander gehad en zo waar elke dag volledig elektrisch naar kantoor. Vandaar dan indien hij verder moest pas op benzine…

Overigens is dat hele plannen en laden met een EV ook voor 90% van de leaserijders niet nodig. Ik rij, los van vakantie, Max 2-3x per jaar meer dan 250km op een dag. Laden doe ik dus alleen ‘s nachts thuis. Plannen is er gewoon in het geheel niet bij, totaal onnodig.
Tenzij jij meerdere zwagers hebt als voorbeeld, is jouw verhaal ook een n=1?
Het is heen aannemelijk dat er mensen zijn die wel opladen, maar ook heel aannemelijk dat er mensen zijn die daar geen zin in hebben. De redenen voor de mensen die daar geen zin in hebben heb ik al opgenoemd.
Of geloof jij dat iedereen op mijn zus na altijd netjes stekkert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
kx22 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:25:
[...]

Het is heen aannemelijk dat er mensen zijn die wel opladen, maar ook heel aannemelijk dat er mensen zijn die daar geen zin in hebben. De redenen voor de mensen die daar geen zin in hebben heb ik al opgenoemd.
Haha, nee natuurlijk is je zus niet de enige. Mijn punt was juist dat voor elk verhaal aan de ene kant je ook een verhaal aan de andere kant op kan schrijven.
(mijn andere zwagers hebben geen PHEV of EV ;) ).
Ik denk dat er steeds meer mensen wel stekkeren, zeker omdat de range van een PHEV gewoon best behoorlijk is. De leaseregeling moet daar dan wel op aansluiten met een brandstofvoorschot dat reëel is en geen fabrieksopgave ofzo.

Ik rij nog 2,5 jaar in mijn huidige EV, dus wat er tegen die tijd mogelijk is zie ik dan wel weer. Ik ga er vanuit dat ik gewoon weer een EV neem, het rijdt gewoon beter. Mocht dat toch niet het geval zijn dan is een PHEV natuurlijk een logisch alternatief, de laadpaal hangt nu toch al aan de muur (y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
kx22 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:25:
[...]

Maakt voor dit topic toch ook niet uit of iemand het wel of niet doet? WG kan dit prima reguleren. Een bedrijf die serieus ermee bezig is zal dat ook doen. Ik krijg bij een PHEV gewoon een laadpaal en moet een x percentage electrisch rijden. En als de WG het verder niet boeit dan is het toch ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:22

Bull. De populairste EV is de Kia E-Niro. Daar rij je meer dan 400km mee. Er zijn maar weinig dagen per jaar dat je die helemaal op rijd in 1 dag. Als je elke nacht dat ding aan de laadpaal zet is er niks aan de hand. Sterker nog, ik heb godspleurishekel aan tanken. En op een of andere manier moet ik altijd tanken als het net niet uit komt. Ik kan niet wachten dat ik over een paar maanden gewoon de stekker uit de auto haal en nergens naar om hoef te kijken. PHEV's zijn net zo erg als pure EV's. Want het maakt de mensen lui. Waarom laden als we de tankpas van de baas gebruiken. Werkgevers die PHEV in hun beleid hebben opgenomen, zouden het gebruik van benzine moet cappen. Want voor kort woon-werk verkeer is het helemaal niet nodig om te tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Inspired schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:44:
[...]

Maakt voor dit topic toch ook niet uit of iemand het wel of niet doet? WG kan dit prima reguleren. Een bedrijf die serieus ermee bezig is zal dat ook doen. Ik krijg bij een PHEV gewoon een laadpaal en moet een x percentage electrisch rijden. En als de WG het verder niet boeit dan is het toch ook prima?
Precies dit dus. Dat noemen ze verantwoord ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Inspired schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:44:
[...]

Nou wel, want als je mag kiezen tussen een ICE of PHEV, dan is een PHEV model vaak duurder dan een ICE (dus hogere bijtelling). Zie BMW 330e en de 320d of i, waaruit Dean Martin kon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
kx22 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:47:
[...]

Nou wel, want als je mag kiezen tussen een ICE of PHEV, dan is een PHEV model vaak duurder dan een ICE (dus hogere bijtelling). Zie BMW 330e en de 320d of i, waaruit Dean Martin kon kiezen.
Maar dan nog maakt het niet uit dat iemand wel of niet de stekker erin steekt. En een PHEV kies je vaak voor voordeel op benzine voorschot (bij incl leasebudget) en je hebt doorgaans wat meer vermogen. Daarnaast standaard koelen/verwarmen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
kx22 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:47:
[...]

Dus? Je kan als bedrijf toch gewoon verplichten om PHEV te nemen? En met een x-percentage aan elektrisch rijden. Vergeten we hier even dat de leaseauto gewoon een luxeprobleem is? Jij wil een leaseauto? Ah, hogere bijtelling vanwege PHEV? Jammer dan, niet de baas zijn probleem. Dan maar een goedkopere PHEV rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
aschja schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:46:
[...]

Bull. De populairste EV is de Kia E-Niro. Daar rij je meer dan 400km mee. ..
Je kunt tot meer dan 400km. Volgens ev db is het in de winter op de snelweg bij 265km wel over. (100-0) Laat staan even stukje autobahn of 's avonds na 19 uur even doorrijden in NL. In NL kun je prima rijden met een BEV maar wel een beetje realistisch houden. De keren dat je meer dan 400km rijdt op één dag met een BEV op één lading zijn eerder uitzondering dan regel. Helemaal de doorsnee leaserijder. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 15-10-2021 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Jongens kunnen jullie alvast discussie EV vs PHEV ergens anders kunnen voortzetten? Alvast mijn dank.
Opmerkelijk dat er opeens heel veel mensen die ik nog niet heb gezien opeens veel mening hebben hierzo :D
Jij mag wel je mening geven Inspired O+

[ Voor 43% gewijzigd door SirLct op 15-10-2021 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExPLoDa
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:56
Leasebudget: 755 euro exclusief BTW
Kilometrage per jaar: 40.000 km
Contractduur: 36 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief brandstof (1.65 incl BTW per liter / 0.35 incl btw per kWh)
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen merkbeleid
Overige afhankelijkheden: Geen afhankelijkheden
Specifieke wensen: Het liefst een wat grotere auto en op een wat nieuwer platform.
Uiteindelijke keuze: Gekozen voor de Skoda Fabia Combi (Occassion)

[ Voor 4% gewijzigd door ExPLoDa op 20-12-2021 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@ExPLoDa En wat heb je zelf al gevonden voor dat budget? Alleen een tarief neerzetten is wel erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPLoDa
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:56
Ik heb zelf een excel bestandje opgesteld met wat auto's waar ik naar gekeken heb. Het budget is vrij krap, maar ik ben ook een starter, dus dat is wat het is.

Benzine:
Dacia Sandero
Skoda Fabia Combi
Kia Ceed
Peugeot 208 (weinig kofferbak ruimte)

EV:
Hyundai IONIQ
Opel Corsa e (klein/weinig kofferbakruimte)

Daarnaast nog wat andere wagens, maar ik vind het vrij lastig moet ik zeggen

Daarnaast weet ik niet of ik fan ben van de 12% (Misschien met leveringsproblemen straks 16%) bijtelling. Ik heb geen mogelijkheid tot een laadpunt waar ik nu woon. Daarnaast op vakantie met een EV auto lijkt mij ook een uitdaging. Voorkeur ligt dus eigenlijk bij Benzine.

Ik heb zelf nog niet specifiek gekeken naar PHEV auto's, misschien zie ik daar nog iets over het hoofd?

[ Voor 32% gewijzigd door ExPLoDa op 20-10-2021 12:36 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 65 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.