Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 06:27
Ik heb een vraag betreft het leasen van mijn leaseauto.
Momenteel rij ik een Renault Clio van de zaak en rij ik alleen woon-werk en dus niet privé met de auto.
Ik had namelijk voordat ik in dienst kwam al een eigen auto en als ik die nu verkoop is die niet meer dan 4.000 euro waard.

Binnenkort mag ik een nieuwe auto gaan uitkiezen en kan ik kiezen tussen een Ford Focus Station Wagon of Renault Captur.
Een moeilijke keuze, ik heb namelijk minder goede ervaringen met Renault maar deze auto heeft wel weer een hoge instap en voor iemand van bijna 2 meter is dat wel handig.
Aan de andere kant, de Ford moet ik alsnog 50,00 bijbetalen per maand ook zonder dat ik privé rij wat natuurlijk ook wel weer een hoop geld is, voor de Captur geldt dat niet.

Heeft iemand hier ervaring met bovenstaande auto's?
En is het misschien toch handig om te gaan kiezen om de auto ook privé te gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-05 12:06
Mikee007 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:16:
Momenteel rij ik een Renault Clio van de zaak en rij ik alleen woon-werk en dus niet privé met de auto.
Ik had namelijk voordat ik in dienst kwam al een eigen auto en als ik die nu verkoop is die niet meer dan 4.000 euro waard.

Binnenkort mag ik een nieuwe auto gaan uitkiezen en kan ik kiezen tussen een Ford Focus Station Wagon of Renault Captur.
Een moeilijke keuze, ik heb namelijk minder goede ervaringen met Renault maar deze auto heeft wel weer een hoge instap en voor iemand van bijna 2 meter is dat wel handig.
Aan de andere kant, de Ford moet ik alsnog 50,00 bijbetalen per maand ook zonder dat ik privé rij wat natuurlijk ook wel weer een hoop geld is, voor de Captur geldt dat niet.

En is het misschien toch handig om te gaan kiezen om de auto ook privé te gaan rijden?
Je zou de kosten die je privé maakt voor je huidige auto moeten vergelijken met de kosten die je gaat maken met de lease auto.

Mijn inziens is een lease auto al snel in het voordeel als je privé ook redelijk wat kilometers maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Loei123 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:33:
[...]

Je zou de kosten die je privé maakt voor je huidige auto moeten vergelijken met de kosten die je gaat maken met de lease auto.

Mijn inziens is een lease auto al snel in het voordeel als je privé ook redelijk wat kilometers maakt.
Dat heb ik wel bekeken, als ik alleen kijk naar verzekering, wegenbelasting en brandstof en onderhoud haal ik de kosten van een leaseauto er niet uit gezien ik privé niet zo heel veel kilometers maak. (max. 10.000km p/j)
Ook al is onderhoud fictief want het ene jaar heb je heel veel kosten en de andere keer niet.

Voordeel van lease is natuurlijk dat je compleet ont zorgt wordt en alles betaald incl. brandstof wat natuurlijk steeds duurder wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:30
@Strykeforce hangt ook af van waar je blij van wordt. Van knuffel dash, kwaliteit en goede service? Dan geen Tesla. Performance van een super car, meer tech en geef je wat om het milieu? Dan een M3P. Elke keer als ik het “gas” tegen de grond druk heb ik plezier. Meer dan in welke premium ICE dan maar. Een S rijdt overigens ook veel “saaier” dan een 3.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 11:50
Waar veel mensen de mist in gaan is de afschrijving van een auto.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:11
Houd er dan wel rekening mee dat je alleen per 1 januari kunt wijzigen of je privé rijdt of niet. Als je deze nieuwe auto voor 1 januari krijgt en dan al meer dan 500km privé rijdt, dan moet je voor de huidige auto met terugwerkende kracht ook bijtelling betalen voor heel 2021. Als je het per 1 januari doet is er geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Inspired schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:59:
@Strykeforce hangt ook af van waar je blij van wordt. Van knuffel dash, kwaliteit en goede service? Dan geen Tesla. Performance van een super car, meer tech en geef je wat om het milieu? Dan een M3P. Elke keer als ik het “gas” tegen de grond druk heb ik plezier. Meer dan in welke premium ICE dan maar. Een S rijdt overigens ook veel “saaier” dan een 3.
De gemiddelde leaserijder rijdt volgens mij geen Tesla Model 3 vanwege het milieu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:46
Inspired schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:59:
Dat is toch ook precies wat ik zeg? Ik kan me niet voorstellen dat @SirLct op lange termijn blij wordt van een M3 als je al zijn “liefdesbetuigingen” over z’n huidige auto leest ;)

Looks en “emotie” zijn belangrijker, dat vind je simpelweg niet bij een Model 3.

Dat ik noem dat ik een S rij overigens is meer om even te laten weten dat het niet EV bashen is maar klopt ja een S is veel logger dan een 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Sowieso vind ik de combinatie "supercar" en Tesla een gekke vergelijking. Ja, rechtdoor kan een standaard elektrische auto snel van 0-100 maar dat is totaal niet interessant. In het begin is dat een paar keer leuk maar uiteindelijk gaat het om het rijgedrag onderaan de streep. Voorlopig zijn EV's gewoon veel te zwaar. Uiteraard prima voor de "gewone autorijder" maar iemand die van een beetje leuk sturen houdt gaat erg droevig worden van een logge EV.

Als je bijvoorbeeld kijkt wat een M3 performance doet op een rondje Nordschleife weet je al genoeg. De M3 doet daar 9 minuten rond over en de Guilia 7:32.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 18:42

waarom zou je niet privé rijden ?
Volgens mij zijn het auto's die niet de wereld aan bijtelling kosten waardoor het al snel uit kan ?

Enige maar is dat je de tweede auto niet door bv je partner kan laten gebruiken als je maar 1 auto hebt ipv 2.
Ik wil je adviseren een goede rekensom te maken wat voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
renzo4000 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:27:
Sowieso vind ik de combinatie "supercar" en Tesla een gekke vergelijking. Ja, rechtdoor kan een standaard elektrische auto snel van 0-100 maar dat is totaal niet interessant. In het begin is dat een paar keer leuk maar uiteindelijk gaat het om het rijgedrag onderaan de streep. Voorlopig zijn EV's gewoon veel te zwaar. Uiteraard prima voor de "gewone autorijder" maar iemand die van een beetje leuk sturen houdt gaat erg droevig worden van een logge EV.

Als je bijvoorbeeld kijkt wat een M3 performance doet op een rondje Nordschleife weet je al genoeg. De M3 doet daar 9 minuten rond over en de Guilia 7:32.
Dat is een auto van 120k vs 65k. Ik zie hier niemand een QV gaan leasen. Appels/Peren.

Daarnaast, 0-100 + instant koppel blijft super. Even snel gas bij, je rijdt zo lekker soepel. Ik ben geen Verstappen maar rijden in een Model 3 AWD is zoveel leuker dan een ICE met 200PK. Qua performance komt dat niet in de buurt. Een Giulia QV is zeker leuker maar is totaal niet relevant gezien de prijs.

Overigens kan de M3P met een goede coureur en wat kleine aanpassingen al redelijk mee komen; https://www.teslarati.com...porsche-taycan-turbo-lap/ Dus zo "slecht" qua handling is hij echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Inspired je snapt volgens mij best wat er bedoelt wordt toch? Een Volkswagen lupo GTI uit 2002 is iets langzamer en een oude Golf GTI uit 2005 is weer iets sneller.

Voor de gewone man (die soms denkt dat ie een echte "coureur" is) zijn die tijden die jij aanhaalt out of their league. Geen appels met peren vergelijken. Maar we gaan een beetje offtopic.

Ik heb totaal niks tegen EV's, helemaal niet zelfs. Ik heb zelf deze leaseronde ook de overweging gemaakt maar op dat moment was er nog geen EV waar ik gelukkig van werd onderaan de streep (die enigszins betaalbaar zijn).

Over 2,5 jaar ben ik weer aan de beurt en staat er voor 99% zekerheid een EV voor de deur. Waarschijnlijk een "saaie" Kia EV6. Niet een auto waar je lekker mee gaat sturen, maar wel een auto die een goede range heeft, prima rijeigenschappen voor dagelijks verkeer, voldoende binnenruimte en van alle gemakken voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
renzo4000 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:10:
@Inspired je snapt volgens mij best wat er bedoelt wordt toch? Een Volkswagen lupo GTI uit 2002 is iets langzamer en een oude Golf GTI uit 2005 is weer iets sneller.

Voor de gewone man (die soms denkt dat ie een echte "coureur" is) zijn die tijden die jij aanhaalt out of their league. Geen appels met peren vergelijken. Maar we gaan een beetje offtopic.

Ik heb totaal niks tegen EV's, helemaal niet zelfs. Ik heb zelf deze leaseronde ook de overweging gemaakt maar op dat moment was er nog geen EV waar ik gelukkig van werd onderaan de streep (die enigszins betaalbaar zijn).

Over 2,5 jaar ben ik weer aan de beurt en staat er voor 99% zekerheid een EV voor de deur. Waarschijnlijk een "saaie" Kia EV6. Niet een auto waar je lekker mee gaat sturen, maar wel een auto die een goede range heeft, prima rijeigenschappen voor dagelijks verkeer, voldoende binnenruimte en van alle gemakken voorzien.
Nee, ik snap je niet. :) Jij komt (obv je onderbuik?) aan met argumenten dat een EV niks zou zijn en snel gaat vervelen qua rijden. Er zijn genoeg reviews van de Model 3P vs bv een "echte" M3 waar hij als winnaar uit de bus komt. Bv; https://topgear.nl/autote...el-3-vs-bmw-m3-2019-test/ Twee seconden sneller dan een M3 op een track. Alleen qua driften wint de M3. Maar niemand gaat met een leaseauto de track op. Ik rij nu twee jaar in een Model 3 en obv mijn ervaring kan ik zeggen dat hij veel leuker rijdt dan een ICE met een gelijke waarde. Zal zeker niet voor iedereen gelden. Maar je stelling dat de performance niks zegt en na korte tijd verveeld is niet mijn ervaring. Ook qua rijgedrag is het echt een prima auto.

Oh, en ik verkoop verder niet de Model 3. Iedereen moet het lekker zelf weten. Maar niet obv van onzin argumenten.

Performance/rijgedrag zijn juist de pluspunten. Emotie (qua looks)/afwerking/service niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-04 18:35
VidaR-9 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:24:
@SirLct wanneer moet/wil je eigenlijk beslissen? De Model 3 Performance is volgens mij nog wel lekker snel leverbaar.

Zo'n snelle auto ga je idd nooit meer rijden. Je bent echt 99,9% van de auto's te snel af, ook het rijtje wat je opnoemt in de praktijk in Nederland, want zoals je zegt: het is gewoon gas en gaan.

Succes met twijfelen :+
Ik wacht nog even update van zowel werkgever en LM maar als ik elektrisch zou willen, dan moet het wel voor december natuurlijk door bijtelling verandering. Haha dankje, first world problem op zn best.
Inspired schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:27:
@SirLct hoe vaak zit je in het dashboard kastje? :) Met voice commands werkt het ook trouwens prima. Ik moet zeggen dat ik geen enkele knop (meer) mis in de Tesla. Je kunt overal ook snel bij op het scherm. Dat werkt gewoon prima. De P is echt een hele goede deal en rete snel idd. Overigens kun je met de basic autopilot heerlijk relaxed rijden op de snelweg/tolweg. Suc6 met je keuze!
Het is wel zo dat bij de tesla is het wel over nagedacht, het is niet een afterthought. Alleen alsnog zie ik geen reden om dashboard kastje via scherm te laten openen, zo ook spiegels, etc etc. Kan me niet voorstellen dat een knopje maken zoveel meer gaat kosten :) sterker nog, om bedrading te trekken van dashboard kastje naar cpu is mss meer werk dan een simpele handeltje. Ach ja, je raakt het uit eindelijk gewend, maar ik ben nog steeds geen fan van alles op scherm, of voice command...
renzo4000 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:32:
[...]

Dat nog wel mee toch? De M3 is wel langer, hoger en bijna even breed :? . Qua binnenruimte doet die M3 het niet eens zo verkeerd dacht ik zo. Ook qua kofferbak heeft ie meer liters.

[Afbeelding]
Ja verbaas me echt, want heb het naast geparkeerd en het ziet er echt korter en smaler. Ik denk misschien door de vorm? dus ja op de uiterste is de model 3 breder maar de lijn gaat snel smaler, bij de Giulia blijft ie breed op de schouders? Zal eens volgende keer echt naast gaan parkeren ipv schuin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hb8v6tEEEYyvSVR0peIdxQPmeCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAE440UPHu6zXrTk56B2xNOt.jpg?f=fotoalbum_large
(moet je eens kijken hoe mooi die ene aan de rechterkant :D)
Strykeforce schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:32:
[...]

Neem aub geen Model 3, je hebt nu in al je posts al heel goed duidelijk gemaakt dat je heel erg blij wordt van een auto met emotie.

Binnen een maand ben je uitgekeken op een elektrische auto en elke keer dat je voorbij 1 van die andere auto’s rijd zou je liever in die auto zitten.

Doe het alleen als er een optie is van het contract tussentijds af te komen, 4-5 jaar is lang.

Bedenkt het van de andere kant, nu is de laatste keer dat je nog enig sinds betaalbaar een dikke ICE nog zou kunnen rijden, over 4-5 jaar is dat sowieso uitgesloten, wetgeving etc duwt alles richting elektrisch.

Misschien ook iets minders leasen zodat je de financiële middelen kan opbouwen zodat je zo’n gewilde auto kan kopen op termijn?

(Rij zelf een Model S en ben er heel blij mee maar ik snap hoe je blij kan worden van een high end ICE)
Ja dat neem ik ook mee in mijn beslissing idd. Ik denk dat ik het wel eventjes heel leuk zal vinden de sprint de acceleratie etc, maar op lange termijn niet. Het gevoel dat je in iets speciaals rijd, zonder dat je uberhaupt aan mensen moet aankondigen "deze is de performance model hoor!!". De community, de liefde binnen alfa fans, alles eromheen is moeilijk te vervangen.
Probleem is dat ik nu al weet hoe het voelt om ca 3 seconden naar de 100 te rijden, ga ik waarschijnlijk ook steeds maar denken: had ik maar zo'n EV.
Maar idd, mss is het nu de laatste kans om ICE te rijden...
Strykeforce schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:05:
[...]

Dat is toch ook precies wat ik zeg? Ik kan me niet voorstellen dat @SirLct op lange termijn blij wordt van een M3 als je al zijn “liefdesbetuigingen” over z’n huidige auto leest ;)

Looks en “emotie” zijn belangrijker, dat vind je simpelweg niet bij een Model 3.

Dat ik noem dat ik een S rij overigens is meer om even te laten weten dat het niet EV bashen is maar klopt ja een S is veel logger dan een 3.
haha liefdesbetuigingen, mooi!
renzo4000 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:27:

Dat snap ik dus niet waarom ze zo "slecht" presteerden op Nordschleife. (En max 2-3 laps kan doen want batterij is daarna op :+ ) Want er zijn andere testen geweest die de M3P heel hoog zet, zelfs on par of niet sneller dan een Giulia Q in tricky corners/ slalom. Dus wellicht omdat Nordsc is zo'n lange circuit met veel high speed corners dat de M3P niet echt wint met zijn acceleratie.
Maar slecht en lomp is de M3P eigenlijk niet helemaal, ja hij is zwaarder, 1800kg vs 1500kg Giulia, maar de gewicht is lekker down low.
Wat ik leuk vind aan de Giulia is zelfs de basis model heeft toch de lekkere rijgedrag van de Q, op wellicht iets mindere mate. Want niet zoals de M3 of AMG die eerst met de normale sedan waren begonnen, en adding bits and pieces to make it M/AMG versie, is bij de Giulia begonnen bij de Q, en daarna komt pas de normale sedan. Maar laten we eerlijk zijn, een 510pk twin turbo V6 is niet wat ik ga leasen :D
Dus M3P met 490pk of Giulia 2.0T 300pk voor ongeveer zelfde bijtelling, sec op performance is de M3P heel interessant. Daarom twijfel ik :+
Inspired schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:51:
[...]
Ik ben geen Verstappen maar rijden in een Model 3 AWD is zoveel leuker anders dan een ICE met 200PK 300pk.
fixed it for ya ;(

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:41
@SirLct voor dezelfde bijtelling zou ik dan lekker die Alfa (blijven) rijden ;) Maar je moet het natuurlijk ook vergelijken met wat je anders hierna zou leasen.

Bij mij scheelt de Polestar 2 ~330 euro bruto bijtelling met mijn 330i en als ik volgend jaar wat anders had moeten kiezen waarschijnlijk richting de 500 euro bruto bijtelling. Dat speelde bij mij zeker ook mee. Al is het niet het belangrijkste anders had ik ipv de 330i vorige keer al wel een EV gekozen.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:55
Zojuist appte mijn vriendin mij dat ze ook nog een 'VW ID-4 82KWH 150KW Life' kan leasen. Keuze was eigenlijk gevallen op non-EV, want de meeste vinden we lelijk en zijn toch niet meer leverbaar dit jaar, maar blijkbaar kon deze nog dit jaar geleverd worden.
De bijtelling van 12% is dan natuurlijk wel lekker, al vinden we de auto zelf niet zo heel veel aan eerlijk gezegd. Toch willen we even kijken en afwegen, maar ik kan bovenstaand model gewoon nergens vinden?
Die 'Life' versie staat niet meer op de VW site, niet in de configurator, niet in de brochure. Kan dus niet zien wat deze zou moeten kosten en wat zoal de (standaard) opties zijn. Want als het zo'n kaal model is en je er nog voor €5k bij aan moet klikken is het fiscale voordeel wel verdwenen...

Iemand enig idee? Ze gaat ook nog navraag doen bij de verantwoordelijke maar die zijn niet bijster snel en we moesten snel doorgeven als ze hier toch gebruik van wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

remzor schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:56:
Zojuist appte mijn vriendin mij dat ze ook nog een 'VW ID-4 82KWH 150KW Life' kan leasen. Keuze was eigenlijk gevallen op non-EV, want de meeste vinden we lelijk en zijn toch niet meer leverbaar dit jaar, maar blijkbaar kon deze nog dit jaar geleverd worden.
De bijtelling van 12% is dan natuurlijk wel lekker, al vinden we de auto zelf niet zo heel veel aan eerlijk gezegd. Toch willen we even kijken en afwegen, maar ik kan bovenstaand model gewoon nergens vinden?
Die 'Life' versie staat niet meer op de VW site, niet in de configurator, niet in de brochure. Kan dus niet zien wat deze zou moeten kosten en wat zoal de (standaard) opties zijn. Want als het zo'n kaal model is en je er nog voor €5k bij aan moet klikken is het fiscale voordeel wel verdwenen...

Iemand enig idee? Ze gaat ook nog navraag doen bij de verantwoordelijke maar die zijn niet bijster snel en we moesten snel doorgeven als ze hier toch gebruik van wilt maken.
Zal wel deze zijn met andere motor/accupack denk ik: https://www.autoweek.nl/a...4-77kwh-204pk-life/#specs

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
@True Heb ook nog ff verder gezocht en vond op een site een oudere brochure. Life is vrij karig uitgerust, basismodel 77kwh accu. Ik denk dat die 82kwh niet klopt of de benaming Life niet klopt die ze heeft doorgekregen..
Thanks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:04
Die 82 vs 77 heeft te maken met de brutto capaciteit versus de bruikbare capaciteit, is feitelijk dus gewoon dezelfde accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Oude prijslijst met Life is hier te vinden; https://s3.eu-central-1.a...-id-4-prijslijst-2021.pdf

Ik neem ook aan dat het een voorraad model is dus opties zal niet meer kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 23:07
Huishoudelijke Mededeling:
De eerste kleine poets is doorgevoerd (na te vaak geporred te zijn door verschillende van jullie)

Geen idee wanneer ronde 2 plaatsvind, MAAR mocht je het gevoel hebben: Der mist nog wat -- laat het even weten. Dank!

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 18:59

De karige ID.4 lijkt me wel vrij kaal...
Zijn er trouwens niet nog van die 8% ID.3-tjes over? Die staan volgens mij nog altijd stof te vangen bij de meeste Volkswagen dealers. Dat kan ook een goede deal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Inspired Die had ik idd ook gevonden, thanks.
Smobbo schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:07:
[...]

De karige ID.4 lijkt me wel vrij kaal...
Zijn er trouwens niet nog van die 8% ID.3-tjes over? Die staan volgens mij nog altijd stof te vangen bij de meeste Volkswagen dealers. Dat kan ook een goede deal zijn!
Klopt, ze gaat die ook niet nemen en blijft bij haar keuze van de complete standaard uitvoering van een business solution Mercedes A Limousine A200.

Onze voorkeur gaat ook uit naar brandstof. Elektrisch rijden zal over een paar jaar toch moeten, maar zo lang je nu nog lekker ver kunt cruisen op een volle tank en een leuke topspeed hebt: liever benzine.
Als die ID4 nou heel compleet zou zijn en je dan nog kan profiteren van 12% bijtelling… (al zou de cataloguswaarde dan ook weer hoger zijn en het onder aan de streep niet per se goedkoper maken).

Overigens mag ze niet vrij kiezen. Ze krijgt gewoon een aantal merken en modellen te horen in een bepaalde uitvoering. Kleur zelf kiezen, that’s it. Ook vrij karig dus, al staan er meestal best leuke auto’s tussen. Alleen vaak dan zonder net die ene optie of net dan ene pakket dat je graag zou willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
remzor schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:16:
@Inspired Die had ik idd ook gevonden, thanks.

[...]

Klopt, ze gaat die ook niet nemen en blijft bij haar keuze van de complete standaard uitvoering van een business solution Mercedes A Limousine A200.

Onze voorkeur gaat ook uit naar brandstof. Elektrisch rijden zal over een paar jaar toch moeten, maar zo lang je nu nog lekker ver kunt cruisen op een volle tank en een leuke topspeed hebt: liever benzine.
Als die ID4 nou heel compleet zou zijn en je dan nog kan profiteren van 12% bijtelling… (al zou de cataloguswaarde dan ook weer hoger zijn en het onder aan de streep niet per se goedkoper maken).

Overigens mag ze niet vrij kiezen. Ze krijgt gewoon een aantal merken en modellen te horen in een bepaalde uitvoering. Kleur zelf kiezen, that’s it. Ook vrij karig dus, al staan er meestal best leuke auto’s tussen. Alleen vaak dan zonder net die ene optie of net dan ene pakket dat je graag zou willen ;)
Die is ook vrij kaal uitgevoerd vind ik. Dus als je voor meer aankleding gaat zou ik die niet kiezen persoonlijk.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Dean Martin schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:17:
[...]

Die is ook vrij kaal uitgevoerd vind ik. Dus als je voor meer aankleding gaat zou ik die niet kiezen persoonlijk.
Het is altijd persoonlijk natuurlijk, maar voor wat zij graag wil zit daar alles wel op. Ik mis ook niet per se iets, dat zou hem dan meer zitten in de styling of echt luxe nice-to-haves als sfeerverlichting in 1001 kleuren, panoramadak en elektrische stoelen ofzo. Natuurlijk kun je zo’n auto veel dikker aankleden en had ik ook liever de business solution plus. AMG hoeft voor ons eigenlijk niet eens..

Musthaves zijn wel wel fijne multimedia, verwarmde stoelen, achteruitrijcamera. Een mooi stofje, de automaat en de digitale cockpit zijn gewoon leuk op de A :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-04 22:30
remzor schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:26:
[...]

Het is altijd persoonlijk natuurlijk, maar voor wat zij graag wil zit daar alles wel op. Ik mis ook niet per se iets, dat zou hem dan meer zitten in de styling of echt luxe nice-to-haves als sfeerverlichting in 1001 kleuren, panoramadak en elektrische stoelen ofzo. Natuurlijk kun je zo’n auto veel dikker aankleden en had ik ook liever de business solution plus. AMG hoeft voor ons eigenlijk niet eens..

Musthaves zijn wel wel fijne multimedia, verwarmde stoelen, achteruitrijcamera. Een mooi stofje, de automaat en de digitale cockpit zijn gewoon leuk op de A :)
Als de keuze is tussen de A200 limo business en de ID.4 Life dan lijkt het me voor mij een no brainer om voor de A200 te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123

Je geeft al aan dat jullie de auto niet veel aan vinden.

Mocht auto rijden je wat waard zijn krijg je dus gegarandeerd spijt.
Je hebt geen glimlach als je in de auto stapt, en zal altijd aan die a klasse blijven denken.

In de woorden van vieze opa:
No! Dont do it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
remzor schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:26:
[...]

Ik las na mijn post pas dat je geen keuze hebt in de uitvoering. Dan houdt het snel op natuurlijk.
Voor een paar Euro had je inderdaad plus gehad, vandaar mijn posts.

Overigens niet vervelend bedoelt, die post!

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Dean Martin schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:32:
[...]

Ik las na mijn post pas dat je geen keuze hebt in de uitvoering. Dan houdt het snel op natuurlijk.
Voor een paar Euro had je inderdaad plus gehad, vandaar mijn posts.

Overigens niet vervelend bedoelt, die post!
Geen probleem hoor, vatte het ook niet vervelend op. Maar idd keus is alleen merk + uitvoering zoals in de lijst en dan een kleur.
Als we hadden mogen samenstellen was dat plus pakket er wel op gekomen voor die €1300.

Afweging is dus: mooie en vooral fijne auto met zoveel opties in de uitvoering zoals op de lijst van de werkgever.
De Skoda Kodiaq (nieuw model) is ook zeer mooi en compleet, hele andere auto natuurlijk, en viel dus af want te groot. Karoq, T-roc, Ateca, Octavia, ID3, ID4, Enyaq, Golf, staan bijvoorbeeld ook op de lijst.

Uiteindelijk de A Limousine vanwege automaat, rijgedrag en formaat en het meest compleet.
Parkeren en achteruit rijden enzo is allemaal wel een dingetje bij die vriendin van mij O-)

• Mikee007
Ik rij mijn leaseauto niet privé dus alleen zakelijk en woon-werk.
Er is dus een ritregistratie vereist maar wat ik me wel is af vraag, als ik een pakketje ophaal vanuit mijn werk en 10km om rij (als voorbeeld) hoe wil de belastingdienst dit controleren? ik kan toch mocht er controle zijn zeggen dat er een ongeluk is gebeurd?

Hebben hier lease rijders die niet prive rijden wel is een controle gehad?
p.s. ik kan CTA ritregistratie wel aanraden als app, die gebruik ik nu ruim 2 jaar en is heel makkelijk in gebruik.

• renzo4000
@Mikee007 Dat soort uitstapjes zijn juist prima te doen zonder dat de belastingdienst dienst daar wat van kan vinden want het is simpelweg niet te controleren. Daarnaast kan het zijn dat je wel anders moest rijden ivm file, of andere afwijkende reden...is allemaal niet zo spannend.

Wat wel een risico is, is als jij op zaterdagmiddag bij de bouwmarkt, ikea, etc staat met je zakelijke auto. Op dat soort plekken wordt ook vaker gecontroleerd.

• D_Jeff
  • Laatst online: 23:07
Mikee007 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:15:
Er is dus een ritregistratie vereist maar wat ik me wel is af vraag, als ik een pakketje ophaal vanuit mijn werk en 10km om rij (als voorbeeld) hoe wil de belastingdienst dit controleren? ik kan toch mocht er controle zijn zeggen dat er een ongeluk is gebeurd?

p.s. ik kan CTA ritregistratie wel aanraden als app, die gebruik ik nu ruim 2 jaar en is heel makkelijk in gebruik.
Controle ging in het verleden veel via de ANPR-camera's (Hangen er meer dan 100 van in NL, in BE nog een stuk meer).

Tegenwoordig mag de Belastingdienst dat soort camera's niet meer gebruiken.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mikee007 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:15:

Van huis naar werk is meestal de zelfde route, dus als daar afwijkingen in zitten dan zien ze dat wel op de data die je aan moet leveren. Je zou nog een keer kunnen claimen / opschrijven dat je om moest rijden wegens file of wegafsluiting, maar dat zijn verklaringen voor incidentele afwijkingen en niet voor de wat meer structurele zaken. M.a.w.: Als jij die 10km mee rkunt verklaren als zakelijk is er geen issue, zo niet mag je dat max 50x doen en anders hang je ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
Ik heb het idee dat discussie over wel/geen bijtelling en controlle meer bij de andere topic hoort, zie rode vak onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-05 09:12

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Heeft er iemand ervaring met een verplichte overname bij uitdiensttreding? Hoe gaan jullie om met dit risico?
Betreft een contract voor een 4% Model 3, dus ik verwacht deze worst-case altijd wel kwijt te kunnen maar ben benieuwd hoe jullie hier mee omgaan.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wuzzy
revolution-nl schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:01:
Heeft er iemand ervaring met een verplichte overname bij uitdiensttreding? Hoe gaan jullie om met dit risico?
Betreft een contract voor een 4% Model 3, dus ik verwacht deze worst-case altijd wel kwijt te kunnen maar ben benieuwd hoe jullie hier mee omgaan
Ik denk dat je dit soort vragen het beste kan stellen in het algemene lease-topic. Deze is alleen bedoeld voor het kiezen van een lease auto. Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Mijn zoektocht wordt er niet makkelijker op. Inmiddels is de pricing voor de Mercedes C300e alweer uitgesteld tot ergens in oktober. Tevens kondigt BMW onofficieel een facelift aan voor de 3 serie, dus die nu bestellen......

Blijft weinig over in dit PHEV segment eigenlijk. Nergens waar ik echt blij van wordt :(

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

True schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:31:
Leasebudget: 700€
Kilometrage per jaar: 35k
Contractduur: 60mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Excl.
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen.
Overige afhankelijkheden: Geen oplaad mogelijkheden. Geen vaste leasemaatschappij, na keuze shopt werkgever voor de goedkoopste optie (naar redelijkheid). Winterbanden verplicht.
Specifieke wensen: Automaat, trekhaak, ruimte maar geen megabak (parkeren in de parkeergarage is onhandig en mijn vriendin wil niet in een te grote auto rijden ;))
Uiteindelijke keuze: N.n.b.

Ik mag over de 700€ heen als ik zelf wil bijbetalen. Bij vertrek moet ik in dat geval de meerprijs betalen (of auto meenemen).
Ik zit te denken aan een Skoda Scala, wel de ruimte maar geen megabak. Relatief goedkoop (volgens mij) dus kan ik er redelijk wat opties tegen aangooien, ik zit er naar verwachting toch wel een paar uur per week in. Android auto (of redelijkerwijs goed compatibel met Android telefoon) zal ik ook prettig vinden, maar is geen must.

Waar kan ik het beste kijken en vergelijken? Ik gebruik nu https://www.leaseplandirect.nl/ en heb niet echt een beter alternatief gevonden, iemand een tip hiervoor?
Om mijzelf even te quoten.
Ik heb recent een proefrit gehad in een Skoda Scala 1.0 DSG en een Skoda Kamiq 1.5 DSG. Ik vond de Kamiq niet de meerprijs waard t.o.v. de Scala. Meer windgeruis, gevoeliger voor zijwind en niet perse een mooiere auto met iets minder ruimte in de kofferbak. De 1.5 DSG heeft mij ook niet gewonnen. Wederom de meerprijs niet waard. de 1.0 DSG is rap genoeg voor Nederland en rijdt ook rustiger/comfortabeler dan de 1.5 DSG in mijn optiek.

Ik overweeg hiernaast nog een Skoda Octavia, hoewel iets groter (28cm langer en 3cm breeder) een wat completere auto. Dan rijd ik ook een business edition met vergelijkbare en meer opties (elektrische handrem, auto hold, optie voor head-up display) voor een vergelijkbaar leasebedrag met een iets hogere bijtelling.

Dan heb ik ook nog de Kia Ceed SW (facelift model die in juni is gepresenteerd) als GT-PlusLine met een 1.5 automaat. Ik vond de 1.0 automaat niet prettig rijden. Hij houdt te veel in bij omhoog schakelen als ik op een normale manier gas geef op een N- of snelweg. Proefrit voor de 1.5 is volgende week. Ook stuurt de auto voor mijn gevoel zwaar, maar dat kan ook een demo-auto dingetje zijn (het was geen in ieder geval geen LTA), merk ik wel volgende week met 1.5 proefrit of die vergelijkbaar stuurt. *proefrit was natuurlijk in de huidige Ceed.

Als laatste in mijn shortlist :> de Toyota Corolla.
Ik vind 'm relatief duur, ja het is wel een zeer complete auto en met mijn Yaris als shortlease ben ik ook bovenverwachting tevreden, maar toch vind ik 'm aan de dure kant. Ik zit te kijken naar een 1.8 Executive en zit dan net één Eurootje over budget (en de 2.0 GR-Sport PLUS of Premium zijn al helemaal uitgesloten). Verder wel een ontzettend complete auto.

Het lastige voor mij ons blijft de afmeting. Voor een kleinere auto is het Scala, Ceed, Corolla Hatchback of anders de Octavia, Ceed SW of Corolla Touring Sports.

Iemand gebaseerd op mijn post nog tips om mijn vriendin te overtuigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuzzy
@True Dat is wel al grotendeels het hele rijtje 'veel voor weinig' auto's/merken. Wellicht dat de Hyundai i30 nog wat is. Dat zijn tegenwoordig ook prima auto's. Compleet andere kant op vind ik de nieuwe 308 ook een mooie auto en moet met automaat prima binnen budget passen. Maar Frans moet je liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
True schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:51:
[...]

Om mijzelf even te quoten.
Ik heb recent een proefrit gehad in een Skoda Scala 1.0 DSG en een Skoda Kamiq 1.5 DSG. Ik vond de Kamiq niet de meerprijs waard t.o.v. de Scala. Meer windgeruis, gevoeliger voor zijwind en niet perse een mooiere auto met iets minder ruimte in de kofferbak. De 1.5 DSG heeft mij ook niet gewonnen. Wederom de meerprijs niet waard. de 1.0 DSG is rap genoeg voor Nederland en rijdt ook rustiger/comfortabeler dan de 1.5 DSG in mijn optiek.

Ik overweeg hiernaast nog een Skoda Octavia, hoewel iets groter (28cm langer en 3cm breeder) een wat completere auto. Dan rijd ik ook een business edition met vergelijkbare en meer opties (elektrische handrem, auto hold, optie voor head-up display) voor een vergelijkbaar leasebedrag met een iets hogere bijtelling.

Dan heb ik ook nog de Kia Ceed SW (facelift model die in juni is gepresenteerd) als GT-PlusLine met een 1.5 automaat. Ik vond de 1.0 automaat niet prettig rijden. Hij houdt te veel in bij omhoog schakelen als ik op een normale manier gas geef op een N- of snelweg. Proefrit voor de 1.5 is volgende week. Ook stuurt de auto voor mijn gevoel zwaar, maar dat kan ook een demo-auto dingetje zijn (het was geen in ieder geval geen LTA), merk ik wel volgende week met 1.5 proefrit of die vergelijkbaar stuurt. *proefrit was natuurlijk in de huidige Ceed.

Als laatste in mijn shortlist :> de Toyota Corolla.
Ik vind 'm relatief duur, ja het is wel een zeer complete auto en met mijn Yaris als shortlease ben ik ook bovenverwachting tevreden, maar toch vind ik 'm aan de dure kant. Ik zit te kijken naar een 1.8 Executive en zit dan net één Eurootje over budget (en de 2.0 GR-Sport PLUS of Premium zijn al helemaal uitgesloten). Verder wel een ontzettend complete auto.

Het lastige voor mij ons blijft de afmeting. Voor een kleinere auto is het Scala, Ceed, Corolla Hatchback of anders de Octavia, Ceed SW of Corolla Touring Sports.

Iemand gebaseerd op mijn post nog tips om mijn vriendin te overtuigen?
Je zou wat meer SUV's/Crossovers kunnen bekijken.
Die zijn erg populair en hebben daardoor een goede restwaarde wat je terugziet in de leaseprijs.

Een Skoda Karoq in Style uitvoering is bijvoorbeeld prima haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@True Zou de Octavia een Combi of een normale zijn? Octavia combi zou voor mij een nobrainer zijn. je zit veel in dat ding, business is behoorlijk volgehangen en ruimte zat. Voelt idd net wat groter aan als de rest die je vergelijkt maar dat went vrij snel kan ik melden (ik ging van een Golf variant naar een Passat variant).

Hyundai I30 is onderhuids een Kia Ceed of vv, zelfde fabrieken, vgl Skoda / Seat / VW.

Al eens naar de Mercedes A-klasse limousine gekeken trouwens? Heb er even snel een samengesteld, zie https://directlease.nl/le...oryText4=&accessoryPrice4
Da's een A 180 7G-DCT Business Solution Luxury met een optiepakket, doet 669 per maand ex brandstof en inc winterbanden, vervangend vervoer enzo.

Qua vergelijken: probeer directlease.nl eens

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@wuzzy @Loei123 ik heb niets tegen Frans, maar de 308 trekt mij niet zo. De i30 vind ik simpelweg niet zo mooi. En SUVs vind ik het eigenlijk gewoon net niet. Of is de Karoq zo veel beter dan de Kamiq, want dat reed als een luidruchtige dweil.
The Eagle schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:43:
@True Zou de Octavia een Combi of een normale zijn? Octavia combi zou voor mij een nobrainer zijn. je zit veel in dat ding, business is behoorlijk volgehangen en ruimte zat. Voelt idd net wat groter aan als de rest die je vergelijkt maar dat went vrij snel kan ik melden (ik ging van een Golf variant naar een Passat variant).

Hyundai I30 is onderhuids een Kia Ceed of vv, zelfde fabrieken, vgl Skoda / Seat / VW.

Al eens naar de Mercedes A-klasse limousine gekeken trouwens? Heb er even snel een samengesteld, zie https://directlease.nl/le...oryText4=&accessoryPrice4
Da's een A 180 7G-DCT Business Solution Luxury met een optiepakket, doet 669 per maand ex brandstof en inc winterbanden, vervangend vervoer enzo.

Qua vergelijken: probeer directlease.nl eens
Ik dacht eigenlijk aan de Octavia Sedan en niet de Combi. Mijn ervaring met de Rapid (Sedan) was dat je daar in de kofferbak ook echt ruimte genoeg hebt. Zeker als je geen hond hebt (verwijderen hoedenplank) past 99% van de gevallen dat je de kofferbak opent alles prima.

De A-klasse limousine is ook wel een leuke mogelijkheid >:) . Ik kom dan op 705€ met 297€ bijtelling (volgens mij is het rijassistentiepakket nodig voor ACC) en is dus wel iets duurder dan de andere opties, maar wel het overwegen waard.

Edit: is de A-klasse limousine echt 1992 breed? In vergelijking kom ik uit op het volgende. De andere auto's zijn minimaal 17cm smaller wat in een parkeergarageparkeervak helaas wel veel gaat uitmaken. :'(
Edit2: de specificaties van de A-klasse waren incl. spiegels, aangepast van 1992 naar 1796.
MerkModelLengteBreedte
KiaCeed (Hatchback)4310
1800
SkodaScala4362
1793
ToyotaCorolla Hatchback4370
1790
KiaCeed SW4600
1800
ToyotaCorolla Touring Sports4650
1790
SkodaOctavia (Sedan)4689
1829
Mercedes-BenzA-klasse Limousine A-1804549
1796

[ Voor 20% gewijzigd door True op 11-09-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
True schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:09:
@wuzzy @Loei123 ik heb niets tegen Frans, maar de 308 trekt mij niet zo. De i30 vind ik simpelweg niet zo mooi. En SUVs vind ik het eigenlijk gewoon net niet. Of is de Karoq zo veel beter dan de Kamiq, want dat reed als een luidruchtige dweil.

[...]

Ik dacht eigenlijk aan de Octavia Sedan en niet de Combi. Mijn ervaring met de Rapid (Sedan) was dat je daar in de kofferbak ook echt ruimte genoeg hebt. Zeker als je geen hond hebt (verwijderen hoedenplank) past 99% van de gevallen dat je de kofferbak opent alles prima.

De A-klasse limousine is ook wel een leuke mogelijkheid >:) . Ik kom dan op 705€ met 297€ bijtelling (volgens mij is het rijassistentiepakket nodig voor ACC) en is dus wel iets duurder dan de andere opties, maar wel het overwegen waard.

Edit: is de A-klasse limousine echt 1992 breed? In vergelijking kom ik uit op het volgende. De andere auto's zijn minimaal 17cm smaller wat in een parkeergarageparkeervak helaas wel veel gaat uitmaken. :'(
MerkModelLengteBreedte
KiaCeed (Hatchback)4310
1800
SkodaScala4362
1793
ToyotaCorolla Hatchback4370
1790
KiaCeed SW4600
1800
ToyotaCorolla Touring Sports4650
1790
SkodaOctavia (Sedan)4689
1829
Mercedes-BenzA-klasse Limousine A-1804549
1992
De Karoq moet wel een klasse hoger zijn dan de Kamiq inderdaad.

Maar ik begrijp dat je ruimte wilt zonder een grote auto te rijden. :+
Een Mazda 3 sedan wellicht?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:27

Oekol

waka waka hey hey

Dan ga je toch weer twijfelen of je misschien toch niet elektrisch moet doen. Kan niet thuis laden maar zo'n ioniq 5 kan met 800v dus extreem snel laden, dat zie ik best wel voor me.

Voor de zekerheid bij de gemeente een openbare paal aangevraagd, zou binnen 4 maanden reactie moeten hebben 8)7
Longlist tot nu toe:
- VW Tiguan
- Skoda Karoq
- Seat Ateca
- Mazda cx30/cx5 (scheelt qua kofferbak heel weinig)
- Toyota cr-v
- Peugeot 3008 (even afwachten of die net zo mooi als de 308 wordt <3)
- Toyota rav 4
- jeep compass
- Nissan qashqai
- Citroen C5X (maar heb moeite met de achterkant)
- Ford Kuga
- DS7 crossback
- opel crossland
- ioniq 5

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 11-09-2021 07:47 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
@True Je mixt maten met buitenspiegels (A) en zonder (Octavia bv).

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:11
Oekol schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 07:46:
Voor de zekerheid bij de gemeente een openbare paal aangevraagd, zou binnen 4 maanden reactie moeten hebben 8)7
[...]
Hoe vraag je "voor de zekerheid" een laadpaal aan? Hier en vele andere steden moet je kenteken en/of koopovereenomst/leasecontract meesturen bij een aanvraag en kun je niet zomaar een laadpaal aanvragen voor het geval dat...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VidaR-9
VidaR-9 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:03:
Ik mag over 13 maanden een nieuwe leaseauto en ben mij nu rustig online aan het oriënteren en een longlist aan het samenstellen. Input is welkom. Ik denk aankomende weken eens wat rondkijken bij dealers.

Ik ben er vroeg bij want (1) flinke levertijd voor sommige auto’s en (2) najaar echt heel weinig tijd.

Leasebudget: 1.100
Kilometrage per jaar: 30.000km
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: VAG, BMW, Ford, Renault óf EV óf plug-in (plug-in zal via wat gebabbel moeten..
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: Voldoende vermogen (zeg minimaal 180pk, maar liefst >250pk). Genoeg ruimte, liefste wel D segment. Bij EV genoeg range (300km bij minimaal 130km/u)
Long list:

BMW 320i Touring M-sport
BMW i4 M-sport
Cupra Formentor
Ford Focus Wagon ST
Ford Mustang Mach-E LR AWD
Kia Sorrento PHEV
Polestar P2 LR AWD
Seat Tarraco FR PHEV
VW ID4 GTX
Volvo V60 T6 R-design
Zo begon het een kleine 2 maanden geleden, maar het is dus toch heel anders gelopen omdat ik een 8% Polestar 2 heb weten te bemachtigen die op voorraad stond bij de leasemij.

Wat plaatjes om het af te ronden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n47OB-8kLn5K1bmHIBttaDM05x8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNeVzcroUY8h2bHZJVP2q9Dg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFiBqiLpeecu72bURMPqOzKbKRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4CNnkDOkHQogNUyvWx8XqK0.jpg?f=fotoalbum_large

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:27

Oekol

waka waka hey hey

jongetje schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:21:
[...]

Hoe vraag je "voor de zekerheid" een laadpaal aan? Hier en vele andere steden moet je kenteken en/of koopovereenomst/leasecontract meesturen bij een aanvraag en kun je niet zomaar een laadpaal aanvragen voor het geval dat...
In mijn gemeente hebben ze al openbare laadpaal punten 'ingetekend' op de kaart. Als je aanvraag doet gaan ze het beoordelen of dit punt iets kan toevoegen in het netwerk. Lees: de dichtstbijzijnde staan vaak vol. Dan kunnen ze beslissen om er 1 te maken en 1 parkeerplek te reserveren met een optie tot een tweede. Je moest alleen met digid inloggen zodat ze weten waar jij woont en dan de afstand kunnen meten naar een eventuele paal.
Oplaadpunten elektrische auto's
De gemeente is een voorstander van elektrisch rijden. Daarom willen we dat inwoners hun elektrische auto in Amersfoort altijd binnen een straal van circa 200 meter van de woning kunnen opladen. Iedereen met een geschikte laadpas of app kan de openbare laadpalen gebruiken.

Aanvragen oplaadpunt openbare weg
Via onderstaande button komt u bij het online formulier voor het aanvragen van plaatsing van een openbare laadpaal. U heeft daarvoor een DigiD inlogcode nodig.

U kunt bij uw aanvraag ook één van de vastgestelde locaties als voorkeurslocatie opgeven. Bekijk daarvoor deze kaart. Door op de kaart op een geel punt te klikken, krijgt u het locatienummer van de laadpaal te zien. Ook kunt u op deze kaart zien voor welke locaties al een aanvraag is ingediend. Deze punten zijn blauw. De groene punten laten geplaatste laadpalen zien. De kaart wordt wekelijks bijgewerkt.
En over de vraag wanneer je in aanmerking komt:
U kunt een aanvraag doen voor een openbare laadpaal in de nabijheid van uw woon- of werkplek. Hiervoor geldt een aantal voorwaarden:

U bent woonachtig of werkzaam in de gemeente Amersfoort en kunt dat aantonen;

U heeft geen parkeerplek op eigen terrein;

Er staat geen laadpaal binnen een straal van circa 200 meter of een loopafstand van circa 250 meter van uw woning.
In onze beleidsregels leest u meer over ons beleid en het aanvragen van openbare laadpalen
Waar is 'hier' overigens? Amsterdam centrum? >:)

[ Voor 51% gewijzigd door Oekol op 11-09-2021 10:13 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Dean Martin schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:17:
Leasebudget: € 1.100,- met eventueel onbeperkte overschrijding
Kilometrage per jaar: 30k
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, fabrieksopgave
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen merkbeleid
Overige afhankelijkheden: Geen EV
Specifieke wensen: Of een sedan, of een 'echte' SUV waarin je hoog zit, groot is/aanvoelt.
Uiteindelijke keuze: Twijfel nog tussen een CLA250e of C300e

Ik mag ook weer een nieuwe lease auto gaan uitzoeken, en gezien mijn budget inclusief brandstof is, zijn PHEV's erg interessant. Ik kijk dan ook louter naar PHEV's.

Ik heb verschillende auto's gereden:
- Kia Sorento
- Volvo V60
- Polestar 2
- Q4 e-tron
- Mercedes CLA250e
- Mercedes C200 (maar ik zou dus voor de 300e gaan, echter is deze er nog niet)
- BMW 320e/330e

Eigenlijk blijven van bovenstaand lijstje voor mij alleen de 2 Mercedessen over. Waarom?

Kia: Erg gezapig rijgedrag. Mooie auto, maar kwalitatief tegenvallend.
Volvo: Scoort op ieder vlak prima, maar ik word er niet warm of koud van.
Polestar 2: Heb de Dual motor gereden, rijdt prima, maar ik vind het wel erg sober, en een EV gaat toch niet bij mij rijgedrag passen.
Audi Q4 e-tron: Prima auto, maar EV om bovenstaande reden niet geschikt.
BMW: Toch wel verouderd t.o.v. de 2 Mercedessen.

De bijtelling maakt me an sich niet zoveel uit. Ik rij zakelijk overigens ook amper, dus het is voor mij geen rijdend kantoor.

Ik twijfel momenteel dus tussen de CLA en de C. Ik vind het uiterlijk van de CLA mooier, het interieur van de C is binnen deze categorie auto's echter onovertroffen. Het rijgedrag van zowel de CLA als de C bevallen me. Ik vind de C echter ietwat saai, ook in AMG trim met 19'' velgen. Overigens is de prijs van de C300e nog niet bekend, maar ik ga ervanuit dat die rond de €65k zal liggen in de configuratie zoals ik hem wil. Dat is toch een dikke €10k meer dan de CLA. Nu maakt het in de bijtelling niet ontzettend veel verschil, maar bij twijfel is het toch een puntje.

Zie ik misschien een auto compleet over het hoofd?
Iemand nog de ultieme tip hier? De C valt toch tegen helaas. Ik weet niet of ik het durf te gokken om de PHEV blind/ongereden te bestellen. De CLA vind ik ook wat gedateerd worden.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@Dean Martin waarom past een EV niet bij je rijgedrag? Zo vaak lange afstanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
@Dean Martin Excuses als ik hem al genoemd had, ben het even kwijt. Maar de Ford Kuga scoort vaak hoog in vergelijkingen van PHEV's. Ford rijdt sowieso altijd goed en sportief, zeker als je de ST-line X pakt. Het interieur zal wel even een andere klasse zijn dan MB maar tegenwoordig ook niet verkeerd. Je kan hem behoorlijk ruim aankleden met je budget. Anders iets als de Cupra formentor, misschien niet helemaal je wensen qua carrosserie. DS (3/4/7) had je al naar gekeken he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dean Martin schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:42:
[...]

Iemand nog de ultieme tip hier? De C valt toch tegen helaas. Ik weet niet of ik het durf te gokken om de PHEV blind/ongereden te bestellen. De CLA vind ik ook wat gedateerd worden.
Enige 'harde' criteria zijn hybrid en sedan? Audi A4/A6, Ford Mondeo, Lexus ES/IS, Toyota Camry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
VidaR-9 schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:46:
@Dean Martin waarom past een EV niet bij je rijgedrag? Zo vaak lange afstanden?
Misschien goed om te vermelden dat ik vooral zelf denk/vind/'vrees' dat het niet binnen mijn rijgedrag past:

- Ik rij het meeste van mijn snelweg kilometers in Duitsland (ritje van 150km enkel), en gelukkig op een tracé waar naar het ontbreken van het snelheidslimiet ook nog gereden kan worden. Nu rij ik met de CC op 180, en enkele stukken harder, dat gaat met een EV al moeilijker worden. Ik kan overigens wel laden op locatie.
- Ik woon in zuid-Limburg, en maak graag een toertje in de avonden. Gelukkig kun je hier dan nog op een flink aantal stukken goed doorrijden. Ik heb het idee dat bij een rondje van een 100km goed doorrijden de pijp leeg is, en er een laadnood ontstaat. Ik rij ook regelmatig in de Ardennen, waar laden gewoon klote is. Althans, ik let er de laatste tijd op, en ik zie nergens een paal op locaties waar ik kom.
- Als ik collega's met een Tesla hoor, maar ook hier de vakantie verhalen lees, moet je een langere reis echt gaan plannen. Daar zit ik niet echt op te wachten.

Ik weet niet of het ook echt gegronde redenen zijn. Als ik echt zou willen is overal natuurlijk een mouw aan te passen.

Zou jij met bovenstaande in acht nemend een EV kiezen? Er zijn ook niet echt modellen die me echt aanspreken eerlijk gezegd (misschien dan de i4, maar voor de rest?).
wuzzy schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:00:
@Dean Martin Excuses als ik hem al genoemd had, ben het even kwijt. Maar de Ford Kuga scoort vaak hoog in vergelijkingen van PHEV's. Ford rijdt sowieso altijd goed en sportief, zeker als je de ST-line X pakt. Het interieur zal wel even een andere klasse zijn dan MB maar tegenwoordig ook niet verkeerd. Je kan hem behoorlijk ruim aankleden met je budget. Anders iets als de Cupra formentor, misschien niet helemaal je wensen qua carrosserie. DS (3/4/7) had je al naar gekeken he?
Geen probleem, alleen maar prettig, dat meedenken! Beetje hetzelfde antwoord als ik hieronder geef. Ergens in mijn hoofd zit iets dat 'premium' wilt. Dan valt (voor mij) de Ford, Cupra en DS af. Heb overigens wel gekeken naar de DS7 (en ook een Kia Sorento).

[ Voor 22% gewijzigd door Dean Martin op 13-09-2021 12:05 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
desmond schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:00:
[...]

Enige 'harde' criteria zijn hybrid en sedan? Audi A4/A6, Ford Mondeo, Lexus ES/IS, Toyota Camry.
Plug-in Hybrid is een harde eis ja.
Sedan is geen harde eis, maar heeft mijn sterke voorkeur.

Audi A4 is er niet in PHEV, de A6 komt op €80k uit. Wordt wel wat gortig ;)

Ik heb geen eis voor 'premium' maar ik merk aan mezelf toch dat ik uiteindelijk toch graag 'premium' rij. De Lexus vind ik van binnen niet geweldig.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
@Dean Martin

Mijn (beperkte) ervaring tot nu toe met de P2 is dat ik nog geen laadstress heb gehad, maar ik hang hem dan ook wel altijd overal aan waar mogelijk. Ik was er van tevoren wel een beetje huiverig voor dat ik mijn rijstijl moest aanpassen.

Ik rij zelf ook graag hard, vaak de cc op max+30. Nu betekent dat in mijn praktijk vaak dat ik vanwege drukte niet continu die snelheid haal. Maar rij dus ook wel savonds 160 op de cc naar mijn vriendin of terug, toch 100km.
Ook pak ik weleens de auto om een stukje over de dijken te boenderen, maar dit is dan vaak maar uurtje ofzo.

Voor mijn gebruik gaat dat allemaal prima. Jou situatie lijkt wel net even harder (Duitsland) en verder qua afstand van plezier ritjes te zijn. Dan kom je denk toch wel eerder in de situatie dat je je rijstijl moet aanpassen.

Overigens lokt een EV wel een iets relaxter en comfortabeler rijgedrag uit merk ik. Met de 330i reed ik wel een stuk sportiever. Wel positief voor mij dus.

[ Voor 8% gewijzigd door VidaR-9 op 13-09-2021 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
In mijn recente ervaring is lange stukken onbeperkt rijden op de autobahn wel over. Even 100km (onbenullig) rijden kan echt prima met een BEV met 70+kWh. Ook 150km enkele rit is nul issue. Zelfs met 180 gemiddeld nog wel te doen. Ja, het is wat meer plannen/gezeur maar goed. Zou overigens persoonlijk nu wel voor een PHEV gaan. :) Maar destijds met 4% was BEV gewoon no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
VidaR-9 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:13:
@Dean Martin

Mijn (beperkte) ervaring tot nu toe met de P2 is dat ik nog geen laadstress heb gehad, maar ik hang hem dan ook wel altijd overal aan waar mogelijk. Ik was er van tevoren wel een beetje huiverig voor dat ik mijn rijstijl moest aanpassen.

Ik rij zelf ook graag hard, vaak de cc op max+30. Nu betekent dat in mijn praktijk vaak dat ik vanwege drukte niet continu die snelheid haal. Maar rij dus ook wel savonds 160 op de cc naar mijn vriendin of terug, toch 100km.
Ook pak ik weleens de auto om een stukje over de dijken te boenderen, maar dit is dan vaak maar uurtje ofzo.

Voor mijn gebruik gaat dat allemaal prima. Jou situatie lijkt wel net even harder (Duitsland) en verder qua afstand van plezier ritjes te zijn. Dan kom je denk toch wel eerder in de situatie dat je je rijstijl moet aanpassen.
Nuttige reactie! Thanks! Ik denk dat onze rijstijl in NL gelijk is ;).
Ik heb mijn post nog enigzins netjes gehouden qua snelheden, maar in de realiteit ligt het vaak ook boven de 180. Qua Duitsland is het vaak net na de ochtendspits heen, waarbij 180 een prima CC snelheid is, terug time ik het vaak na het avond eten op/nabij kantoor, en is 200+ ook geen uitzondering. Ik ben gewoon nog niet zover dat ik dan moet gaan nadenken om te minderen i.v.m. de range.

Ik heb de gewoonte om meetings waarbij ik vantevoren weet dat een beeldscherm niet nodig is, wat anders te gaan doen. Hetzij een stuk wandelen, maar ook vaak zat de auto te pakken en gewoon wat domweg rond te rijden daar waar het rustig is. Wellicht niet nodig, maar dat roept wel enige range anxiety op, zeker omdat het dan niet heel zuinig rijden is. Veel optrekken, afremmen, etc. etc.

Om een voorbeeld te geven, als ik naar mijn huidige verbruikscijfers kijk bij Athlon ligt die op 1:10, terwijl 1:16 de norm is volgens Athlon.

Zou overigens wellicht anders zijn wanneer ik er echt een mooie (persoonlijk!!) EV zou zijn. Ik heb met de P2 DM gereden, en dat is bizar snel, maar voor mij verder niet overtuigend genoeg om andere zaken 'op te offeren'.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Dean Martin ik zie in je lijstje de VW arteon en de Skoda superb niet terugkomen. Die zijn er ook als phev, net als inmiddels de Tiguan, de Kodiaq en de Seat Tarraco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:30:
@Dean Martin ik zie in je lijstje de VW arteon en de Skoda superb niet terugkomen. Die zijn er ook als phev, net als inmiddels de Tiguan, de Kodiaq en de Seat Tarraco.
Klopt, maar dan kom ik toch weer terug op niet 'premium'.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
Zonde dat de A3 PHEV alleen als hatchback geleverd wordt. Want als C, CLA en BMW afvallen blijft er weinig premium over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
wuzzy schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:33:
Zonde dat de A3 PHEV alleen als hatchback geleverd wordt. Want als C, CLA en BMW afvallen blijft er weinig premium over.
Ja, dat realiseer ik me ook eigenlijk.

Maar als ik naar rijtesten kijk, plus mijn eigen bevindingen van de C, kom ik toch weer eerder bij de 3 serie uit.
Het is gewoon een feit dat ik de PHEV C niet kan rijden voordat ik moet bestellen.
Het punt bij de 3 serie blijft voor mij dat er waarschijnlijk spoedig (maar voor mij te laat) een LCI aan zit te komen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:54

ST10©DE

Dus.............

Dean Martin schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:42:
[...]

BMW X3 of 520e, Jaguar E-pace, Land Rover Discovery Sport / Evoque?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
ST10©DE schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:41:
[...]

BMW X3 of 520e, Jaguar E-pace, Land Rover Discovery Sport / Evoque?
De X3 vind ik niet mooi, de 520e wordt erg duur, de LR is niet zo mijn stijl.
De E-Pace eigenlijk totaal niet bekeken. Ziet er wel interessant uit zo op het eerste gezicht! Thanks!

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Het is "maar" een leaseauto toch? Zou niet zo moeilijk doen. :) V60 ook niet wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Inspired schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:01:
Het is "maar" een leaseauto toch? Zou niet zo moeilijk doen. :) V60 ook niet wat?
Nouja, dat is het natuurlijk ook, maar ik beleef er wel veel plezier aan. Voornamelijk prive overigens.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Overigens is een E300e AMG-line/Business solution met €69k fiscaal en €1081 lease ook niet heel verkeerd eigenlijk.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hajee999
  • Laatst online: 04-03 09:50
Inspired schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:01:
Volgens mij zijn alle nieuwe volvo's begrensd op 180 km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dean Martin schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:31:
[...]

Klopt, maar dan kom ik toch weer terug op niet 'premium'.
Ah, dat premium had ik even gemist. Maar als een A3 wel premium is: ga toch even in de Arteon zitten bij de dealer. Da's bepaald geen simpel golfje ofzo. Niveau is wel vergelijkbaar met de A3 imho.

Verder: Al eens bij Lexus gekeken? Da's ook best wel premium te noemen imho, en die doen niks dan PHEV. Lexus ES (sedan) of de UX (suv).
Het is nog jammer dat Infinity niet mee rop de NL markt te koop is, anders had je daar ook nog een leuke aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:39:
[...]

Ah, dat premium had ik even gemist. Maar als een A3 wel premium is: ga toch even in de Arteon zitten bij de dealer. Da's bepaald geen simpel golfje ofzo. Niveau is wel vergelijkbaar met de A3 imho.

Verder: Al eens bij Lexus gekeken? Da's ook best wel premium te noemen imho, en die doen niks dan PHEV. Lexus ES (sedan) of de UX (suv).
Het is nog jammer dat Infinity niet mee rop de NL markt te koop is, anders had je daar ook nog een leuke aan :)
Ja wel gekeken, maar ik vind die interieurs bij Lexus niet echt geslaagd persoonlijk. Daarnaast zijn het geen PHEV's en begrenst op 180.

Arteon is een hele mooie auto, helemaal niks mis mee verder, maar ik ben zelf gewoon lastig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 13-09-2021 13:54 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
@Dean Martin Wat is de reden dat een 3 serie afvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Loei123 schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:49:
@Dean Martin Wat is de reden dat een 3 serie afvalt?
Omdat er hoogstwaarschijnlijk een facelift zit aan te komen, maar ik daar net te laat voor ga zijn.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
Dean Martin schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:03:
[...]

Plug-in Hybrid is een harde eis ja.
Sedan is geen harde eis, maar heeft mijn sterke voorkeur.

Audi A4 is er niet in PHEV, de A6 komt op €80k uit. Wordt wel wat gortig ;)

Ik heb geen eis voor 'premium' maar ik merk aan mezelf toch dat ik uiteindelijk toch graag 'premium' rij. De Lexus vind ik van binnen niet geweldig.
Als ik jouw reacties zo lees, zou ik je adviseren meer op rijgedrag en prestaties te selecteren. Als je >180km/u wilt cruisen, heb je langdurig veel vermogen nodig, gekoppeld aan bovengemiddelde handling. Denk aan 308GTI, Octavia RS, BMW 330i, Alfa Romeo Giulia Veloce, Ford Focus ST-3, Honda Type R voor als je het echt gek wilt maken. Een Skoda Hybrid RS met 218PK klinkt ok, maar zodra de batterij leeg is, vraag ik mij af of dat 1.4-blok met 150 PK nog prettig cruiset.

Als het dan ook nog 'premium' wenst (begrijp ik prima overigens), dan kom je al gauw bij de bekende Duitse merken - en prijskaartjes - uit. Hier een simpele spec-vergelijking tussen de Mercedes CLA en de BMW 330e , die toont dat de BMW 25pk meer heeft in het blok en toch minder wegenbelasting kost (en over AWD beschikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
desmond schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:21:
[...]

Als ik jouw reacties zo lees, zou ik je adviseren meer op rijgedrag en prestaties te selecteren. Als je >180km/u wilt cruisen, heb je langdurig veel vermogen nodig, gekoppeld aan bovengemiddelde handling. Denk aan 308GTI, Octavia RS, BMW 330i, Alfa Romeo Giulia Veloce, Ford Focus ST-3, Honda Type R voor als je het echt gek wilt maken. Een Skoda Hybrid RS met 218PK klinkt ok, maar zodra de batterij leeg is, vraag ik mij af of dat 1.4-blok met 150 PK nog prettig cruiset.

Als het dan ook nog 'premium' wenst (begrijp ik prima overigens), dan kom je al gauw bij de bekende Duitse merken - en prijskaartjes - uit. Hier een simpele spec-vergelijking tussen de Mercedes CLA en de BMW 330e , die toont dat de BMW 25pk meer heeft in het blok en toch minder wegenbelasting kost (en over AWD beschikt).
Ik snap je punt, maar met mijn huidige C200 rij ik ook comfortabel 200+. Een C300e is dan weliswaar wat zwaarder, maar heeft zonder hulp nog altijd hetzelfde vermogen als een normale C200.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
Dean Martin schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:25:
[...]

Ik snap je punt, maar met mijn huidige C200 rij ik ook comfortabel 200+. Een C300e is dan weliswaar wat zwaarder, maar heeft zonder hulp nog altijd hetzelfde vermogen als een normale C200.
De C300e lijkt mij ook een prima keuze. Hij zal door langere wielbasis wat prettiger zijn op de snelweg dan de CLA. De BMW heeft nog AWD - keuzes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

desmond schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:21:
[...]

Als je >180km/u wilt cruisen, heb je langdurig veel vermogen nodig, gekoppeld aan bovengemiddelde handling. Denk aan 308GTI, Octavia RS, BMW 330i, Alfa Romeo Giulia Veloce, Ford Focus ST-3, Honda Type R voor als je het echt gek wilt maken.
Hmm, als je wilt cruisen met >180km/u dan zoek je juist een auto met lange wielbasis, en niet van deze "bommetjes". Een Opel Insignia en VW Passat met meer dan 170 PK cruisen beter op dat soort snelheden dan de meeste van bovengenoemde sportversies.

Op bochtige bergweggetjes / dijken is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
desmond schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:40:
[...]

De C300e lijkt mij ook een prima keuze. Hij zal door langere wielbasis wat prettiger zijn op de snelweg dan de CLA. De BMW heeft nog AWD - keuzes.
Dat heeft de C300 ook ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:41

ArCadE

No banana available

Misschien moet je eens kijken naar de Alfa Romeo Gulia.

Werk je misschien voor een Duits bedrijf, aangezien je veel in DE zegt te rijden? Misschien dan een leaseauto op duits kenteken, Meer waar voor je geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
ArCadE schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:52:
Misschien moet je eens kijken naar de Alfa Romeo Gulia.

Werk je misschien voor een Duits bedrijf, aangezien je veel in DE zegt te rijden? Misschien dan een leaseauto op duits kenteken, Meer waar voor je geld....
Jawohl, maar dat is niet mogelijk. Heeft de werkgever al nagekeken.
Collega's met een zelfde budget rijden een X4 M40D, 530i, XC90, etc. Dus dat is zeker een verschilletje ja ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Dean Martin schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:54:
[...]

Jawohl, maar dat is niet mogelijk. Heeft de werkgever al nagekeken.
Hmm, dat is jammer. Als jij je zakelijke kilometers voornamelijk in Duitsland gemaakt zou hebben, had je een vrijstelling kunnen aanvragen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Dean Martin Ik zou persoonlijk zeggen; Staar je niet blind op een eventuele LCI van de G20.

Meestal kun je juist bij een 'uitloopmodel' (voor zover hier sprake van is, - ik vind de G20 nog verser dan vers ondanks zijn 'leeftijd' -) een leuke uitvoering samenstellen tegen een schappelijke cataloguswaarde :)

Als een G20 voor jou alle hokjes aanvinkt, waarom dan verder kijken of wachten op de LCI? LCI's bij BMW zorgen er niet voor dat je direct een oudere generatie BMW rijdt imho, het zit hem meestal in de details als andere lichtunits bijv..

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:46

Orac

Ik mis je papa.

Als ik het zo lees dan kom je uiteindelijk toch uit op een Mercedes C300e of BMW 330e. Ze zijn aan elkaar gewaagd en dan wordt het een kwestie van smaak.

Mercedes, rijd je nu in. Dus je weet wat je globaal kan verwachten. Ik vind het vorige model veel mooier dan de nieuwe.

BMW 330e, ook niet moeders mooiste, maar het interieur vind ik minder 'kermis' dan de C. Ik zou het wel weten, ook al wordt het wellicht geen LCI. :) Ik vind mijn F30 LCI 8) :D ook veel mooier dan de huidige 3-serie.

Het gaat sowieso de verkeerde kant op met die Chinese/Amerikaanse design in de automobielindustrie. Die doorlopende achterlichten... :r

[ Voor 3% gewijzigd door Orac op 13-09-2021 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ataturk
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-01 20:04
Dean Martin schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:21:
Overigens is een E300e AMG-line/Business solution met €69k fiscaal en €1081 lease ook niet heel verkeerd eigenlijk.
Dan zou ik die E300e eens rijden, en dan de c300e bestellen. Want volgens mij zal het niet veel uitmaken qua rijgedrag.
Zou mij trouwens ook echt verwonderen als de c300e niet minstens even goed is als de cla 250e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ST10©DE schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:42:
[...]

Hmm, als je wilt cruisen met >180km/u dan zoek je juist een auto met lange wielbasis, en niet van deze "bommetjes". Een Opel Insignia en VW Passat met meer dan 170 PK cruisen beter op dat soort snelheden dan de meeste van bovengenoemde sportversies.

Op bochtige bergweggetjes / dijken is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Second that. Langere wielbasis en leuk gewicht.Maar zoveel vermogen heb je er niet voor nodig, als het rolt rolt het. Met mijn 120pk diesel Passat station kan ik ook prima met 180 cruisen. Ok, hij zuipt dan wel wat meer dan fabrieksopgave, maar dat doen ze bij die snelheden allemaal.
En met een 150pk 1.4 TSI zal dat niet anders zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ataturk schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:30:
[...]

Dan zou ik die E300e eens rijden, en dan de c300e bestellen. Want volgens mij zal het niet veel uitmaken qua rijgedrag.
Zou mij trouwens ook echt verwonderen als de c300e niet minstens even goed is als de cla 250e
Fair punt, maar de E gebruikt wel een andere motor dan de C. Net zoals de CLA. Ieder met een eigen karakter ook.

The best is yet to come

• SirLct
Dean Martin schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 06:34:
[...]

Fair punt, maar de E gebruikt wel een andere motor dan de C. Net zoals de CLA. Ieder met een eigen karakter ook.
Is het zo, is het echt ander motor? Ik zit namelijk in zelfde straatje als jij.
Twijfel tussen wachten op vlg jaar en dus naar PHEV gaan (of opnieuw een Giulia), of overstap naar EV.
Als het gaat over PHEV, zit ik ook te twijfelen tussen de 320e/330e, C300e/E300e.
En idd de C300e is nog niet beschikbaar voor proefrit, wat erg irritant is.
Vind de 320e/330e te duur voor wat je krijg en qua looks een beetje raar, ze mixen curves en vierkant. E300e is een leuke "een segment hoger" maar vind de voorkant meh... De vorige E klasse vind ik mooier. Nieuwe C300e vind ik wel mooi maar hoelang moeten we wachten. Vooral als je hoor dat voor huidige modellen bijna 1 jaar wachttijd zit bij de mercedes (zelfs een topic hier op tweakers erover)

• Dean Martin
  • Niet online
SirLct schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:52:
[...]

Is het zo, is het echt ander motor? Ik zit namelijk in zelfde straatje als jij.
Twijfel tussen wachten op vlg jaar en dus naar PHEV gaan (of opnieuw een Giulia), of overstap naar EV.
Als het gaat over PHEV, zit ik ook te twijfelen tussen de 320e/330e, C300e/E300e.
En idd de C300e is nog niet beschikbaar voor proefrit, wat erg irritant is.
Vind de 320e/330e te duur voor wat je krijg en qua looks een beetje raar, ze mixen curves en vierkant. E300e is een leuke "een segment hoger" maar vind de voorkant meh... De vorige E klasse vind ik mooier. Nieuwe C300e vind ik wel mooi maar hoelang moeten we wachten. Vooral als je hoor dat voor huidige modellen bijna 1 jaar wachttijd zit bij de mercedes (zelfs een topic hier op tweakers erover)
Volgens de verkoper zijn het 2 verschillende motoren ja. Ik vroeg namelijk voor een proefrit in de E300e (wat wel mocht natuurlijk) maar hij gaf aan dat het niet direct zin had om dat te betrekken op de C vanwege bovenstaande. Ik zelf kan niet wachten met bestellen om de C te rijden.

De 3- serie PHEV heeft ook wel een onhandig kleine koffer overigens.

Ja, wachten is 1 ding, en vervolgens nog afwachten wat je geleverd krijgt.

Ik neig meer en meer naar de E tov de C, maar eigenlijk is een E voor mij overkill. En ik ben 35, dan voelt een E ietwat oud....

The best is yet to come

• Loei123
@Dean Martin Jaguar XF wellicht?

• Dean Martin
  • Niet online
Die is er niet in PHEV toch?!

The best is yet to come

• Loei123
Nee, enkel de E en F Pace.
Wist niet dat PHEV een harde eis is.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Dean Martin schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:43:
[...]

Volgens de verkoper zijn het 2 verschillende motoren ja. Ik vroeg namelijk voor een proefrit in de E300e (wat wel mocht natuurlijk) maar hij gaf aan dat het niet direct zin had om dat te betrekken op de C vanwege bovenstaande. Ik zelf kan niet wachten met bestellen om de C te rijden.

Ik neig meer en meer naar de E tov de C, maar eigenlijk is een E voor mij overkill. En ik ben 35, dan voelt een E ietwat oud....
Zelfs als er dezelfde motor in zou zitten zou alsnog de rijervaring heel anders zijn tussen de C en de E.

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
De keuze is reuze - een auto uitzoeken is geen sinecure voor @Dean Martin :+

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
cornholio24 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:31:
Voor mijzelf ook zeker niet, dat het enkel een middel is om van A naar B te komen gaat er bij mij ook niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
[...]

Ja dat is ook mijn aarzeling om geen E te nemen, voel je gelijk 10 jaar ouder.
Vooral als je van een sportsedan als de Giulia komt.
Hadden ze bij de Alfa een PHEV variant van gemaakt, met dus lagere verbruik (ook is het maar op papier) dan is het no brainer. De feit dat ik nu een Giulia benzine vs E klasse PHEV aan het vergelijken is het natuurlijk al zo krom als wat, maar ja ze zijn qua leasebedrag ongeveer gelijk.......

• Ataturk
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-01 20:04
Als de E oud aanvoelt zou ik zeker voor de C gaan, die zijn ook over het algemeen wat sportiever. Kijk zeker ook op youtube, volgens mij kan je ~80km volledig elektrisch rijden. Met de nieuwe C phev

• The Eagle

The Eagle

[...]

Even out of the box: al eens contact gehad met wagenparkbeheer of leasemij? Situatie uitleggen. Aangeven dat je neigt naar die C bestellen, maar hem wel wilt proefrijden maar niet kang wilt wcahten. Kijken of ze mee willen werken aan een voorlopige bestelling. Als die C er eenmaal staat en jij zou hem alsnog niet willen, raken ze hem als voorraadauto zo kwijt. En hun voorkeursdealer werkt daar echt wel aan mee :)

• Dean Martin
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:48:
[...]

Even out of the box: al eens contact gehad met wagenparkbeheer of leasemij? Situatie uitleggen. Aangeven dat je neigt naar die C bestellen, maar hem wel wilt proefrijden maar niet kang wilt wcahten. Kijken of ze mee willen werken aan een voorlopige bestelling. Als die C er eenmaal staat en jij zou hem alsnog niet willen, raken ze hem als voorraadauto zo kwijt. En hun voorkeursdealer werkt daar echt wel aan mee :)
Onze wagenparkbeheerder is een Duitser. En een Duitser in vol ornaat zeg maar. Alles wat niet standaard is kan niet. Heb er op zich geen last van want ik regel gewoon alles zelf met Athlon NL. Aan je idee had ik nog niet gedacht! Thanks!

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
cornholio24 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:31:
Een auto is voor mij ook vooral hobby. Als ik niet voor auto zo kiezen ging ik er zo'n €1200,- netto op vooruit, en kun je best wat voor rondrijden, vind dit echter gewoon leuk/gemakkelijk.

The best is yet to come

• Loei123
@Dean Martin Je zult wel geen fan van VAG zijn, maar een Arteon/Arteon Shooting Brake kun je denk ik aardig aankleden.
Wellicht een Peugeot 508, dat soort auto's kunnen ook erg premium aangekleed worden icm het nodige vermogen.

[ Voor 31% gewijzigd door Loei123 op 16-09-2021 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dean Martin schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:38:
[...]

Onze wagenparkbeheerder is een Duitser. En een Duitser in vol ornaat zeg maar. Alles wat niet standaard is kan niet. Heb er op zich geen last van want ik regel gewoon alles zelf met Athlon NL. Aan je idee had ik nog niet gedacht! Thanks!
Een Duitser in vol ornaat zal ongetwijfeld willen dat je Duits gaat rijden, dus daar kun je mooi gebruik van maken.
"Hallo Herr Heinrich, ich habe eine Idee. Ich mochte gern ein specifieker Mercedes fahren, aber mochte das gern mal testen. Und ich brauche deine Hilfe und die von unsern leasepartner. Hor mich mal an".

En dan zien waar het schip strand. Duitsers zijn ook maar mensen, en die gast zit niet voor niks in de auto's ;)

• Dean Martin
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:05:
[...]

Een Duitser in vol ornaat zal ongetwijfeld willen dat je Duits gaat rijden, dus daar kun je mooi gebruik van maken.
"Hallo Herr Heinrich, ich habe eine Idee. Ich mochte gern ein specifieker Mercedes fahren, aber mochte das gern mal testen. Und ich brauche deine Hilfe und die von unsern leasepartner. Hor mich mal an".

En dan zien waar het schip strand. Duitsers zijn ook maar mensen, en die gast zit niet voor niks in de auto's ;)
Het is ook nog een vrouw tot overmaat van ramp :9

Maar ik ga zeker eens kijken wat hierin de mogelijkheden zijn.
Overigens als je ons Duitse wagenpark bekijkt ben ik een zeer bescheiden rijder, dus wat dat betreft kijken ze nergens meer van op.

The best is yet to come

Pagina: 1 ... 7 ... 65 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.