VidaR-9 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:24:
@
SirLct wanneer moet/wil je eigenlijk beslissen? De Model 3 Performance is volgens mij nog wel lekker snel leverbaar.
Zo'n snelle auto ga je idd nooit meer rijden. Je bent echt 99,9% van de auto's te snel af, ook het rijtje wat je opnoemt in de praktijk in Nederland, want zoals je zegt: het is gewoon gas en gaan.
Succes met twijfelen

Ik wacht nog even update van zowel werkgever en LM maar als ik elektrisch zou willen, dan moet het wel voor december natuurlijk door bijtelling verandering. Haha dankje, first world problem op zn best.
Inspired schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:27:
@
SirLct hoe vaak zit je in het dashboard kastje?

Met voice commands werkt het ook trouwens prima. Ik moet zeggen dat ik geen enkele knop (meer) mis in de Tesla. Je kunt overal ook snel bij op het scherm. Dat werkt gewoon prima. De P is echt een hele goede deal en rete snel idd. Overigens kun je met de basic autopilot heerlijk relaxed rijden op de snelweg/tolweg. Suc6 met je keuze!
Het is wel zo dat bij de tesla is het wel over nagedacht, het is niet een afterthought. Alleen alsnog zie ik geen reden om dashboard kastje via scherm te laten openen, zo ook spiegels, etc etc. Kan me niet voorstellen dat een knopje maken zoveel meer gaat kosten

sterker nog, om bedrading te trekken van dashboard kastje naar cpu is mss meer werk dan een simpele handeltje. Ach ja, je raakt het uit eindelijk gewend, maar ik ben nog steeds geen fan van alles op scherm, of voice command...
Ja verbaas me echt, want heb het naast geparkeerd en het ziet er echt korter en smaler. Ik denk misschien door de vorm? dus ja op de uiterste is de model 3 breder maar de lijn gaat snel smaler, bij de Giulia blijft ie breed op de schouders? Zal eens volgende keer echt naast gaan parkeren ipv schuin.
:strip_exif()/f/image/TAE440UPHu6zXrTk56B2xNOt.jpg?f=fotoalbum_large)
(moet je eens kijken hoe mooi die ene aan de rechterkant

)
Strykeforce schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:32:
[...]
Neem aub geen Model 3, je hebt nu in al je posts al heel goed duidelijk gemaakt dat je heel erg blij wordt van een auto met emotie.
Binnen een maand ben je uitgekeken op een elektrische auto en elke keer dat je voorbij 1 van die andere auto’s rijd zou je liever in die auto zitten.
Doe het alleen als er een optie is van het contract tussentijds af te komen, 4-5 jaar is lang.
Bedenkt het van de andere kant, nu is de laatste keer dat je nog enig sinds betaalbaar een dikke ICE nog zou kunnen rijden, over 4-5 jaar is dat sowieso uitgesloten, wetgeving etc duwt alles richting elektrisch.
Misschien ook iets minders leasen zodat je de financiële middelen kan opbouwen zodat je zo’n gewilde auto kan kopen op termijn?
(Rij zelf een Model S en ben er heel blij mee maar ik snap hoe je blij kan worden van een high end ICE)
Ja dat neem ik ook mee in mijn beslissing idd. Ik denk dat ik het wel eventjes heel leuk zal vinden de sprint de acceleratie etc, maar op lange termijn niet. Het gevoel dat je in iets speciaals rijd, zonder dat je uberhaupt aan mensen moet aankondigen "deze is de performance model hoor!!". De community, de liefde binnen alfa fans, alles eromheen is moeilijk te vervangen.
Probleem is dat ik nu al weet hoe het voelt om ca 3 seconden naar de 100 te rijden, ga ik waarschijnlijk ook steeds maar denken: had ik maar zo'n EV.
Maar idd, mss is het nu de laatste kans om ICE te rijden...
Strykeforce schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:05:
[...]
Dat is toch ook precies wat ik zeg? Ik kan me niet voorstellen dat @
SirLct op lange termijn blij wordt van een M3 als je al zijn “liefdesbetuigingen” over z’n huidige auto leest
Looks en “emotie” zijn belangrijker, dat vind je simpelweg niet bij een Model 3.
Dat ik noem dat ik een S rij overigens is meer om even te laten weten dat het niet EV bashen is maar klopt ja een S is veel logger dan een 3.
haha liefdesbetuigingen, mooi!
renzo4000 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:27:
Sowieso vind ik de combinatie "supercar" en Tesla een gekke vergelijking. Ja, rechtdoor kan een standaard elektrische auto snel van 0-100 maar dat is totaal niet interessant. In het begin is dat een paar keer leuk maar uiteindelijk gaat het om het rijgedrag onderaan de streep. Voorlopig zijn EV's gewoon veel te zwaar. Uiteraard prima voor de "gewone autorijder" maar iemand die van een beetje leuk sturen houdt gaat erg droevig worden van een logge EV.
Als je bijvoorbeeld kijkt wat een M3 performance doet op een rondje Nordschleife weet je al genoeg. De M3 doet daar 9 minuten rond over en de Guilia 7:32.
Dat snap ik dus niet waarom ze zo "slecht" presteerden op Nordschleife. (En max 2-3 laps kan doen want batterij is daarna op

) Want er zijn andere testen geweest die de M3P heel hoog zet, zelfs on par of niet sneller dan een Giulia Q in tricky corners/ slalom. Dus wellicht omdat Nordsc is zo'n lange circuit met veel high speed corners dat de M3P niet echt wint met zijn acceleratie.
Maar slecht en lomp is de M3P eigenlijk niet helemaal, ja hij is zwaarder, 1800kg vs 1500kg Giulia, maar de gewicht is lekker down low.
Wat ik leuk vind aan de Giulia is zelfs de basis model heeft toch de lekkere rijgedrag van de Q, op wellicht iets mindere mate. Want niet zoals de M3 of AMG die eerst met de normale sedan waren begonnen, en adding bits and pieces to make it M/AMG versie, is bij de Giulia begonnen bij de Q, en daarna komt pas de normale sedan. Maar laten we eerlijk zijn, een 510pk twin turbo V6 is niet wat ik ga leasen

Dus M3P met 490pk of Giulia 2.0T 300pk voor ongeveer zelfde bijtelling, sec op performance is de M3P heel interessant. Daarom twijfel ik

fixed it for ya