Acties:
  • 0Henk 'm!

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:03
jongetje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:45:
En de Ford Focus kan eraf want die heeft geen plugin hybride.
Ford is voorkeursmerk dus dan mag alles. Het is voorkeursmerk óf EV/plug-in van niet voorkeursmerk.

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 10:49
sham27 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:16:
@Kecin daarvoor is het ook een longlist, die best overigens nog wat langer mag hoor. Na het in real life zitten en voelen valt toch al de helft af vermoed ik.

Uiteindelijk zal gevoel een grote rol spelen, was ook met mijn huidige auto.

@skai21 Ik denk dat de Tarraco de meest rationele keuze is. Ik zal binnenkort ook even een lijstje plaatsen met de fiscale waardes. Speelt uiteraard ook een beetje mee. In principe wil ik tot 65k gaan.
Ik ben nog een beetje aan de twijfel tussen de Ateca en Tarraco..
Beide passen in budget, maar ik ben 30 en heb geen kinderen... Heb die tarraco echt nergens voor nodig..
Als ze de Ateca nu zouden aanbieden met die eTSI erin was ik meteen verkocht...
Enige verschil verder tussen de twee is dat ik aan de Tarraco een paardentrailer met twee paarden erop eraan kan hangen en bij de Ateca maar met een

Verder zag ik net dat de Tiguan ook in PHEV uitvoering verkrijgbaar is, die is wel wat minder Locht groot dan de Tarraco. En ook 245PK/PHEV

[Voor 6% gewijzigd door skai21 op 18-07-2021 23:14]

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
@sham27 Hoezo geen 330e / 320e Touring (Business uitvoering) ?
65k fiscaal volklikken is geen kunst, maar iets fijns onder je reet hebben wel ;)

Om alvast met een ijzersterk argument te komen:
320e Touring: ~6,4 l / 100 km
320i Touring: ~8,1 l / 100 km

Bron: praktijkverbruik (Grote groep leaserijders via de tankpas)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• wuzzy
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14:54
@sham27 Ford Kuga geen optie? Ruimte zat, 225pk automaat, zelfs nog PHEV en kan je verder goed aankleden met jouw budget.

[Voor 4% gewijzigd door wuzzy op 19-07-2021 09:12]

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:18
@sham27

Ik mis nog de Koreanen in je lijstje:

Kia EV6 GT wellicht? Fully loaded met opties, 77Kw (snelladen 250 kW, range 400km) en toch leuk ... in 3.4 seconden naar de 100 :).

Of zijn collega, de Hyundai IONIQ 5 Project 45. Iets mindere specs dan de EV6 maar marginaal.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

skai21 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:17:
[...]

Ik ben nog een beetje aan de twijfel tussen de Ateca en Tarraco..
Beide passen in budget, maar ik ben 30 en heb geen kinderen... Heb die tarraco echt nergens voor nodig..
Als ze de Ateca nu zouden aanbieden met die eTSI erin was ik meteen verkocht...
Enige verschil verder tussen de twee is dat ik aan de Tarraco een paardentrailer met twee paarden erop eraan kan hangen en bij de Ateca maar met een

Verder zag ik net dat de Tiguan ook in PHEV uitvoering verkrijgbaar is, die is wel wat minder Locht groot dan de Tarraco. En ook 245PK/PHEV
Maar die paardentrailer is optioneel. Leuk als het kan maar geen noodzaak. En als het wel noodzaak is, geen EV of PHEV overwegen want die mogen een stuk minder trekken. Vraagme wel afhoe je dat nu doet en hoe vaak dat voorkomt,

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 16:37
Kecin schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:35:
[...]
"NiEt EeN EcHtE MusTanG isS"
Tot je met die 3.5sec tot 100 hun auto compleet voor lul zet bij het stoplicht. :D

(Ik vond Mach-E geen mustang, maar hij bewijst zichzelf wel)

• cornholio24
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:05
FRANQ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:28:
[...]

Tot je met die 3.5sec tot 100 hun auto compleet voor lul zet bij het stoplicht. :D

(Ik vond Mach-E geen mustang, maar hij bewijst zichzelf wel)
Juist dat. Ik heb erin gereden. Los van het feit dat deze auto een identiteitscrisis heeft trekt hij wel veel bekijks als je er mee op pad bent. Qua ruimte en specs zeer geslaagd. Toch kon het afwerkingsniveau, het extravagante uiterlijk en de enorme oversized tablet in het midden me niet bekoren.

Hier uiteindelijk voor de polestar 2 gegaan long range single motor. Compacter, en in een "trage" 7,4 seconden naar de honderd. Maar het afwerkings niveau binnen en het infotainmentsysteem zijn niet te vergelijken en geven veel meer het premium gevoel wat ik gewend ben. Qua looks ook veel bekijks maar veel meer ingetogen.

[Voor 3% gewijzigd door cornholio24 op 19-07-2021 09:45]

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak | levering okt

• skai21
The Eagle schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:20:
[...]

Maar die paardentrailer is optioneel. Leuk als het kan maar geen noodzaak. En als het wel noodzaak is, geen EV of PHEV overwegen want die mogen een stuk minder trekken. Vraagme wel afhoe je dat nu doet en hoe vaak dat voorkomt,
Voor mij gebeurd dat met 1 paard erop in ieder geval 2 keer per week O-) twee paarden komt niet vaak voor, maar is handig als het kan (de trailer mag het, en er staan er 3 :9 )
Verder is het EV/PHEV mag niet veel trekken echt al lang achterhaald, dat was tot vorige generatie auto's altijd zo inderdaad. Als je nu kijk naar de Tarraco met een 1.5TSI mag die 1600KG trekken, de Tarraco PHEV 2000KG. Bij de Tiguan mogen beide 1.5TSI en PHEV 1800KG trekken. Bij sommige andere merken zijn de verschillen nog groter.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Ik vind vrijwel alle nieuwe elektrische auto's lelijk tot middelmatig, futuristische dingen (en sowieso velgen :P) met nog steeds een vrij matige range als je van lekker doorrijden houdt.
Zou zelf dus (nog) geen elektrische auto kiezen. Lekker met de auto op vakantie in één keer door naar Italië bijvoorbeeld zit er niet in. Paar keer per week aan de laadpaal lijkt me ook niets. Uiteraard allemaal afhankelijk van je eigen wensen/behoeften, maar het wordt nu wel erg gepushed. Over een aantal jaar kun je geen brandstofmotor meer kiezen dus ik zou het nu wel weten ;)

Vraagje uit nieuwsgierigheid: bekostigen jullie zelf een laadpaal aan huis + de bijbehorende stroom of betaalt jullie werkgever hier (deels) aan mee?
Mijn vriendin zou ook een Enyaq kunnen leasen maar om bovenstaande redenen en vanwege het feit dat ze dan zelf een laadpaal dient aan te schaffen + de stroom moet betalen is het niet echt aantrekkelijk. De bijtelling schiet volgend jaar ook omhoog, dus nog lekker even brandstof. (Natuurlijk kan ze langs de weg laden, maar dan moet ze 2 keer zo vaak gaan 'tanken' en het gaat ook nog eens trager dus dit ziet ze niet zitten)

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 12:18
remzor schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:53:
Ik vind vrijwel alle nieuwe elektrische auto's lelijk tot middelmatig, futuristische dingen (en sowieso velgen :P) met nog steeds een vrij matige range als je van lekker doorrijden houdt.
Zou zelf dus (nog) geen elektrische auto kiezen. Lekker met de auto op vakantie in één keer door naar Italië bijvoorbeeld zit er niet in. Paar keer per week aan de laadpaal lijkt me ook niets. Uiteraard allemaal afhankelijk van je eigen wensen/behoeften, maar het wordt nu wel erg gepushed. Over een aantal jaar kun je geen brandstofmotor meer kiezen dus ik zou het nu wel weten ;)

Vraagje uit nieuwsgierigheid: bekostigen jullie zelf een laadpaal aan huis + de bijbehorende stroom of betaalt jullie werkgever hier (deels) aan mee?
Mijn vriendin zou ook een Enyaq kunnen leasen maar om bovenstaande redenen en vanwege het feit dat ze dan zelf een laadpaal dient aan te schaffen + de stroom moet betalen is het niet echt aantrekkelijk. De bijtelling schiet volgend jaar ook omhoog, dus nog lekker even brandstof. (Natuurlijk kan ze langs de weg laden, maar dan moet ze 2 keer zo vaak gaan 'tanken' en het gaat ook nog eens trager dus dit ziet ze niet zitten)
Allemaal afhankelijk van situatie en WG/budget. Ik heb een paaltje op de oprit als onderdeel van de lease. In dat opzicht is het gewoon brandstof. Dus snap even niet waarom dat een issue zou zijn.

• Kapteynn
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-09 15:57

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Huidige octavia loopt bijna tegen zijn einde dus ben ik begonnen eens rond te kijken.

Leasebudget: €750
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 maanden.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen.
Overige afhankelijkheden: Mag 15% overschrijden met eigen bedrage. Liever geen EV of PHEV.
Specifieke wensen: Automaat, Trekkracht van minimaal 1300kg. Ruimte(is relatief natuurlijk, iig vergelijkbaar of groter dan octavia hatchback.). Comfortable maar geen zwabber :) Graag niet ver boven de 50k fiscaal i.v.m. bijtelling.
Mogelijkheden die ik overweeg.:

Audi A4 S competition 35TFSI (Voorraad model 50k fisc)
Skoda octavia sportline business 1.5etsi.
Skoda karoq sportline 1.5TSI.
Volvo V60 B3 momentum advantage. (persoonlijk vind ik dit een zeer nette auto voor rondom de 45k.
VW Tiguan Rline business 1.5TSI.
VW Golf variant 1.5etsi Rline business.
Volvo XC40 Momentum T3 automaat.
Peugeot 308SW Gtline business (Eigenlijk alleen leuk als 180 Hybrid).

Merken waar ik werkelijk niks mee heb.:
Kia
Hyundai
Mazda
Mercedes
Renault
Fiat
Citroën

Benieuwd naar jullie mening over mijn lijst met auto's die ik overweeg. Wellicht zie ik interessante modellen over het hoofd.

• remzor
  • Nu online
Inspired schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:55:
[...]

Allemaal afhankelijk van situatie en WG/budget. Ik heb een paaltje op de oprit als onderdeel van de lease. In dat opzicht is het gewoon brandstof. Dus snap even niet waarom dat een issue zou zijn.
Dat is ook helemaal geen issue :) Maar als je überhaupt geen oprit hebt wordt het al lastiger (90% van de mensen als het niet meer is). Daarnaast blijft het feit bestaan dat jij niet even op en neer naar Berlijn rijdt met halverwege eenmaal 5 min. tanken ;) Maar nogmaals, dat zijn allemaal persoonlijke keuzes dat begrijp ik ook wel. Hopelijk wordt die range alleen maar beter maar dat speelt bij ons mee om nog voor brandstof te kiezen in ieder geval.
Maar jij wordt dus gefaciliteerd met een laadpaal en de stroomkosten, dat is wel een prima regeling dan. Scheelt natuurlijk ook veel of dit wel/niet tot de lease behoort..

@Kapteynn De Karoq noem je wel maar de Kodiaq niet: bewust? Ik vind de facelift van de Kodiaq wel geslaagd in ieder geval en mooier dan de huidige Karoq (zowel interieur als exterieur). Is wel een slag groter maar qua lengte gelijk aan de Octavia die je noemt.

[Voor 12% gewijzigd door remzor op 19-07-2021 10:11]

• sham27
Veel reacties, thanks.

Overigens lijken EV’s bij ons relatief prijzig. De standaard Mustang Mach-E van een collega is net zo duur in de lease als mijn 330i die 12k meer kost.

@True zowel de Superb als Passat vind ik te verouderd. Als er binnen nu en half jaar een nieuw model zou komen zouden die zeker op de long list staan vermoed ik. Eigenlijk geldt een beetje hetzelfde voor de Tiguan. Dat vind ik een hele dikke auto in de juiste uitvoering, maar gaat ook geen jaren meer mee op het moment dat ik mijn auto zou krijgen.

@D_Jeff Puur boven de specs zie ik geen reden om de E boven de I te verkiezen. Zijn net zo duur, net zo snel, maar wel 300kg zwaarder.

@wuzzy Nog niet aan een Kuga gedacht, maar zeker de moeite waard om op zijn minst eens te bekijken. Full options net geen 50k.

@renzo4000 Ja de Kia moet natuurlijk ook op de lijst, erg gaaf ding. Niet eens persé de GT, maar het liefst wel natuurlijk. De Hyundai vind ik persoonlijk dan weer niks.

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cornholio24

Mijn werkgever begint het echt wel te promoten op een goede manier denk ik ( hij wil denk ik zijn brandstofkosten drukken en heeft net geïnvesteerd in 700 extra panelen op het bedrijfspand :+ )

- Op werk komen er 10 tallen nieuwe laadpalen bij, dus plek zat om te laden overdag
- laadpaad voor thuis wordt aangeschaft en aangelegd door mn werkgever. Kost mij nu 0, en mocht ik van baan wisselen verrekenen we de restwaarde wel (al zijn ze daar tzt echt niet moeilijk in - familiebedrijf) is meer een luxe want door de weeks laad ik op de zaak en woon - werk is slechts 40 km
- Stroom om te laden wordt netjes bijgehouden en verrekend.
- in het EV leasebudget zit 3 weken auto huur van een brandstofauto inbegrepen mocht je niet met je EV op vakantie willen

Aangezien de bijtelling toch weer redelijk omhoog gaat, mogen aflopende leasecontracten eerder beëindigd worden voor een EV op kenteken dit jaar (mijn leasecontract loopt officieel tot jan, mijn PS2 komt in oktober). Hierover zijn goede afspraken gemaakt met de LM, kost de werkgever ook niets extra.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak | levering okt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20:24
Kapteynn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:07:
Huidige octavia loopt bijna tegen zijn einde dus ben ik begonnen eens rond te kijken.

Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Exclusief brandstof
Overige afhankelijkheden: Mag 15% overschrijden met eigen bedrage. Liever geen EV of PHEV.
Specifieke wensen: Automaat, Trekkracht van minimaal 1300kg. Ruimte(is relatief natuurlijk, iig vergelijkbaar of groter dan octavia hatchback.). Comfortable maar geen zwabber :) Graag niet ver boven de 50k fiscaal i.v.m. bijtelling.

Volvo V60 B3 momentum advantage. (persoonlijk vind ik dit een zeer nette auto voor rondom de 45k.

Kia
Hyundai
Mazda
Mercedes
Renault
Fiat
Citroën

Benieuwd naar jullie mening over mijn lijst met auto's die ik overweeg. Wellicht zie ik interessante modellen over het hoofd.
V60 zou voor mij no brainer zijn in dit lijstje

• BigSmurf
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Mijn vriendin zou ook een Enyaq kunnen leasen maar om bovenstaande redenen en vanwege het feit dat ze dan zelf een laadpaal dient aan te schaffen + de stroom moet betalen is het niet echt aantrekkelijk.
Dit snap ik niet. Je least een auto toch altijd met een brandstofpas, waarbij de werkgever je brandstof betaalt? Of dat nou benzine is of elektriciteit maakt niet uit? Misschien dat er een limiet zit aan het aantal privékilometers, maar dat is meestal 10-15k per jaar en meer om excessief gebruik te voorkomen.

Ik heb recent een Model 3 besteld en de wallbox thuis zit gewoon in het leasebudget verdisconteerd. Als in, je krijgt een "budget" van ongeveer 3000 euro om zelf een laadpaal te laten plaatsen inclusief benodigde aanpassingen meterkast en dergelijke. Je kan dan gewoon met je laadpas op je eigen oprit laden en de verbruikte kilowattuurtjes krijg je vervolgens terug tegen tarief X. Komt iemand anders bij je langs, dan kan die ook gebruik maken van je laadpaal.

• remzor
  • Nu online
BigSmurf schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:12:
[...]
Dit snap ik niet. Je least een auto toch altijd met een brandstofpas, waarbij de werkgever je brandstof betaalt? Of dat nou benzine is of elektriciteit maakt niet uit? Misschien dat er een limiet zit aan het aantal privékilometers, maar dat is meestal 10-15k per jaar en meer om excessief gebruik te voorkomen.

Ik heb recent een Model 3 besteld en de wallbox thuis zit gewoon in het leasebudget verdisconteerd. Als in, je krijgt een "budget" van ongeveer 3000 euro om zelf een laadpaal te laten plaatsen inclusief benodigde aanpassingen meterkast en dergelijke. Je kan dan gewoon met je laadpas op je eigen oprit laden en de verbruikte kilowattuurtjes krijg je vervolgens terug tegen tarief X. Komt iemand anders bij je langs, dan kan die ook gebruik maken van je laadpaal.
Tsja, ik vind het ook wat vreemd. Maar het argument is geloof ik dat je kan laden op de zaak en met een 'brandstofpas' langs de weg. Maar moet zeggen dat ze daar nu mee bezig zijn, met de lijst en het beleid bijwerken. Kan best dat dit nog gewijzigd wordt of dat haar manager het gewoon niet goed/volledig heeft verteld. Dit is althans hoe ze het nu te horen heeft gekregen.

• cornholio24
Ik weet niet of dit het goede draadje is hiervoor (mod, pls correct me if im wrong)

Maar waar moet ik op letten mochten ze binnenkort een laadpaal komen plaatsen behorende bij mijn leaseauto? Jullie nog tips?

Uiteraard moet deze geschikt zijn voor de auto en huisaansluiting, ik denk ook aan zaken als;

- active load balancing met verbruikers thuis
- kunnen programmeren van laadtijden?
- Bijhouden van verbruik voor automatisch verrekenen met mn werkgever?
- vaste kabel / stekker of los?
- .Andere must haves of nice to haves?.....

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12:51
cornholio24 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:24:
Ik weet niet of dit het goede draadje is hiervoor (mod, pls correct me if im wrong)

Maar waar moet ik op letten mochten ze binnenkort een laadpaal komen plaatsen behorende bij mijn leaseauto? Jullie nog tips?

Uiteraard moet deze geschikt zijn voor de auto en huisaansluiting, ik denk ook aan zaken als;

- active load balancing met verbruikers thuis
- kunnen programmeren van laadtijden?
- Bijhouden van verbruik voor automatisch verrekenen met mn werkgever?
- vaste kabel / stekker of los?
- .Andere must haves of nice to haves?.....
Er is een topic over laadpalen ;) .
Maar bij ons was het gewoon gekoppeld aan de LM, dus automatisch een NewMotion paaltje. Prima ding, verrekenen gaat automatisch.
Ik zou vooral voor een (lange) vaste kabel gaan. Dan zit je niet elke dag te kloten met de kabel in de achterbak en er weer uit! Ik heb m’n losse kabel die bij de auto zat al bijna een jaar niet meer aangeraakt :+

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:18
Bij ons is een laadpaal een keuze, als stelpost opnemen in je leasecontract (en na afloop contract is ie van jou) of zelf regelen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

remzor schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:07:
[...]

@Kapteynn De Karoq noem je wel maar de Kodiaq niet: bewust? Ik vind de facelift van de Kodiaq wel geslaagd in ieder geval en mooier dan de huidige Karoq (zowel interieur als exterieur). Is wel een slag groter maar qua lengte gelijk aan de Octavia die je noemt.
De Karoq zou voor ons ruim genoeg zijn. Kodiaq is zeker een geslaagde auto maar fiscale veel duurder dan de Karoq. Wellicht dat ik deze twee nog eens goed ga vergelijken en uiteindelijk de Kodiaq in de lijst zet i.p.v. de Karoq.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20:38

Kia
Hyundai
Mazda
Mercedes
Renault
Fiat
Citroën

Ik rij zelf in de Volvo V60 B3 Momentum Advantage en het is echt een heerlijke auto. Door het mild hybrid systeem voelt hij lekker rap aan. Ruim van binnen en met 1 kleine kan er voldoende mee in de achterbak als we een keer weggaan. Hiervoor had ik een Arteon, en het verschil in bijtelling (45k vs 52k + eigen bijdrage) heb ik nog elke dag plezier van.

Als je de ruimte hebt in je budget zou ik wel het optionele sport pakket van 2K nemen, dat maakt de auto echt wel even wat dikker. Helaas had ik die optie niet ivm voorraad auto. Als je specifieke vragen over de V60 hebt mag je me altijd een DM sturen!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

mitchd schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:21:
[...]

Ik rij zelf in de Volvo V60 B3 Momentum Advantage en het is echt een heerlijke auto. Door het mild hybrid systeem voelt hij lekker rap aan. Ruim van binnen en met 1 kleine kan er voldoende mee in de achterbak als we een keer weggaan. Hiervoor had ik een Arteon, en het verschil in bijtelling (45k vs 52k + eigen bijdrage) heb ik nog elke dag plezier van.

Als je de ruimte hebt in je budget zou ik wel het optionele sport pakket van 2K nemen, dat maakt de auto echt wel even wat dikker. Helaas had ik die optie niet ivm voorraad auto. Als je specifieke vragen over de V60 hebt mag je me altijd een DM sturen!
Goed om te horen. Ik zal binnenkort eens gaan proefrijden. Neig behoorlijk naar deze auto. Eventueel zou er nog een upgrade naar inscription mogelijk zijn in het budget. Bij vragen weet ik je te vinden, bedankt!

• sham27
Ik heb er vanmorgen eens een mail uitgedaan naar de leasemij met de vraag wat het kost om mijn contract af te kopen per 1-12-21. En dan wellicht te kijken of een P2 een optie is om tegen de 2021 bijtelling geleverd te krijgen.

Als de boete lager is dan 6.400 is het het overwegen waard. Over de looptijd van het contract zou dat me aan bruto bijtelling namelijk 4%*40.000*4 jaar schelen tov levering in 2022.

• gangsteryoyo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-09 18:57
Leasebudget: €625 voor benzine | €750 elektrisch
Kan eventueel zelf bijleggen, geen max.
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 5 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: ex
Merkbeleid, zo ja, welke: nee
Overige afhankelijkheden: gezin van 3 totaal. kan geen laadpaal op eigen terrein, Ik vrees daarom dat elektrisch afvalt.

Wat zouden jullie adviseren?

[Voor 6% gewijzigd door gangsteryoyo op 19-07-2021 17:07]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:10
Dacia Duster.

• skai21
gangsteryoyo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:05:
Overige afhankelijkheden: gezin van 3 totaal. kan geen laadpaal op eigen terrein, Ik vrees daarom dat elektrisch afvalt.

Een Seat Leon misschien, wel of geen ST.. ik denk dat een SEAT Leon 1.5 eTSI FR Business Intense DSG wel past.

• rreevvss
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 12:52
Kapteynn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:25:
[...]

Goed om te horen. Ik zal binnenkort eens gaan proefrijden. Neig behoorlijk naar deze auto. Eventueel zou er nog een upgrade naar inscription mogelijk zijn in het budget. Bij vragen weet ik je te vinden, bedankt!
Rap is de B3 zeker niet. Hoop herrie en weinig gang. Het is maar net wat je referentie is.
Echter voor normaal rijgedrag voldoet de B3 zeker.

Welke opties heb je in die 45k? De leren stoelen, een kleurtje en pilot assist? Let op het parkeerpakket.
In de inscription zit dat oa standaard.

Hier staat een dikke (qua opties) Business Pro op de stoep en bevalt prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:42
skai21 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:30:
[...]

Een Seat Leon misschien, wel of geen ST.. ik denk dat een SEAT Leon 1.5 eTSI FR Business Intense DSG wel past.
Ik heb vrijwel hetzelfde budget en vorige week gekozen voor een Seat Leon ST PHEV Business Intense incl technology pack. Echt een hele complete auto 🙂 Kom nu van een Golf Variant en daarvoor ook Seat gereden.

• Rob-T6
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:36
Smobbo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:37:
[...]

Er is een topic over laadpalen ;) .
Maar bij ons was het gewoon gekoppeld aan de LM, dus automatisch een NewMotion paaltje. Prima ding, verrekenen gaat automatisch.
Ik zou vooral voor een (lange) vaste kabel gaan. Dan zit je niet elke dag te kloten met de kabel in de achterbak en er weer uit! Ik heb m’n losse kabel die bij de auto zat al bijna een jaar niet meer aangeraakt :+
Hier precies hetzelfde gebeurd voor een PHEV.

De laadpaal was verplicht via Athlon in verband met verrekening. Het is een New Motion, met loadbalancing.
Laadtijden ed. programmeer je met de app voor de auto.

Omdat ik maar een kleine accu heb helaas wel regelmatig de kabel nodig op locatie, maar thuis middels een vaste kabel van 8 meter.

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

rreevvss schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:31:
[...]

Rap is de B3 zeker niet. Hoop herrie en weinig gang. Het is maar net wat je referentie is.
Echter voor normaal rijgedrag voldoet de B3 zeker.

Welke opties heb je in die 45k? De leren stoelen, een kleurtje en pilot assist? Let op het parkeerpakket.
In de inscription zit dat oa standaard.

Hier staat een dikke (qua opties) Business Pro op de stoep en bevalt prima.
De motor zal ik tijdens een proefrit ervaren of dit voldoende is. De combinatie veel herrie weinig gang is niet bepaald mijn levensmotto, wellicht dat upgraden naar een B4 beter bevalt.

Qua opties had ik het volgende aangevinkt:
- Climate pakket
- Stoelen 4 weg verstelbaar (leer)
- Denim blue
- verwarmbare voorruit
- draadloos opladen
- parkassist.

Veel meer dan bovenstaande kon ik niet aanvinken :) Denk dat ik wellicht voor 1k extra nog wel het intellisafe pakket erbij zou nemen.

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Lease van mijn a220 loopt eind van het jaar af. En twijfel nog om nog jaartje langer te houden en verder te kijken of rond te kijken voor SUV.

Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 36 maanden.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Ex
Merkbeleid, geen
Overige (persoonlijke) afhankelijkheden: Niet boven de 60k fiscaal i.v.m. bijtelling. En zie elektrische nog niet zitten. Dus hybride of benzine.
Volvo XC40 recharge Inscription
Verder nog geken naar: SANTA FE en Tuscan Hybrid —- Premium Plus Sky en Tiguan R-Line.

Volvo staat nog boven aan. Deze heeft voor ons de opties, waar wij naar opzoek zijn. Op de HUD na, maar zal ik naar paar maanden ook wel aangewend zijn dat deze er niet opzit ;-)

Mercedes GLA, Audi Q3, BMW X1,3, vallen al af. Kom boven max gewenste fiscale waarde bij het configureren.

Minimaal: navigatie map display bestuurder, elektrische verstelbare stoelen met geheugen. 360 camera, rijondersteuning, CarPlay, Panorama dak

[Voor 22% gewijzigd door Daan_ op 21-07-2021 08:37]

Mijn plekje op het web -_- MTB routes Reichswald & Fotografie blog

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20:39
Daan_ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:54:
Lease van mijn a220 loopt eind van het jaar af. En twijfel nog om nog jaartje langer te houden en verder te kijken of binnenkort SUV te bestellen.

Merkbeleid, geen
Overige (persoonlijke) afhankelijkheden: Niet boven de 60k fiscaal i.v.m. bijtelling. En zie elektrische nog niet zitten. Dus hybride of benzine.
Volvo XC40 recharge Inscription + alle opties (58.819)
Verder nog geken naar: SANTA FE en Tuscan Hybrid —- Premium Plus Sky en Tiguan R-Line.

Volvo staat nog boven aan ondanks gemis van de HUD.

Mercedes GLA, Audi Q3, BMW X3, vallen al af. Kom boven max gewenste fiscale waarde

Minimaal: navigatie map display bestuurder, elektrische verstelbare stoelen met geheugen. 360 camera, rijondersteuning, CarPlay, Panorama dak

Wens: weer HUD. Hier afgelopen jaren wel beetje gewend aan geraakt

Trekhaak word er achteraf op gezet.

Welke opties heb ik nog gemist om te bekijken. Ben niet zo’n auto kenner ;-)
Wat is nu precies je budget?
Wellicht is de laatste Hyundai Tucson een optie?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Lease van mijn a220 loopt eind van het jaar af. En twijfel nog om nog jaartje langer te houden en verder te kijken of binnenkort SUV te bestellen.

Merkbeleid, geen

Mercedes GLA, Audi Q3, BMW X3, vallen al af. Kom boven max gewenste fiscale waarde

Mazda CX-5 mis je volgens mij. Daarvan weet ik iig zeker dat ie een HUD als optie heeft. Lexus heeft ook een hybrid suv, alleen geen idee wat die kost. Toyota rav4. Nissan Quashqai of Xtrail. Keus genoeg.

Overigens snap ik het gemis aan HUD echt niet, maar dat komt van iemand die iegenlijk niet zo heel veel op zijn klokkenwinkel kijkt. Enige lijkt mij de digitale snelheidsmeter. Die zit bij mijn VW tussen de klokken en das prima. Ga voor jezelf na wat exact je fijn vindt aan die HUD. Ik vermoed dat het alleen de digitale snelheidsmeter is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Daan_
  • Nu online

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Loei123 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:09:
[...]

Wat is nu precies je budget?
Wellicht is de laatste Hyundai Tucson een optie?
Budget is wel toereikend ook voor de Santa Fe, maar Tuscan sprak mij niet echt aan toen wij laatst bij de dealer stonden.

HUD vond ik in verleden ook onzin, maar nu iets meer dan 5 jaar HUD en snelheid, nav info, verkeersborden info etc. Vind ik persoonlijk wel prettig om zo te zien. Je gaat pas dingen missen als je er gewend aan geraakt bent. En verwacht ook als ik het niet meer heb dat ik naar paar maanden niet meer beter weer ;-)

Dank ga eens kijken Lexus etc…. (y)

• sham27

Merkbeleid, geen

BMW X1 i.p.v. X3?

• Daan_
  • Nu online

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dank je… X1 wel naar gekeken, maar viel al snel af geen digitaal scherm voor je neus. Geen optie voor 360 camera etc. En kwam al snel tegen de 60k zonder deze opties. BMW valt voor ons af.

Volvo blijft nog boven aanstaan als we moeten kiezen. Santa fe is ook leuke auto, maar net iets te groot voor mijn gevoel…

• rreevvss
Kapteynn schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:50:
[...]

De motor zal ik tijdens een proefrit ervaren of dit voldoende is. De combinatie veel herrie weinig gang is niet bepaald mijn levensmotto, wellicht dat upgraden naar een B4 beter bevalt.

Qua opties had ik het volgende aangevinkt:
- Climate pakket
- Stoelen 4 weg verstelbaar (leer)
- Denim blue
- verwarmbare voorruit
- draadloos opladen
- parkassist.

Veel meer dan bovenstaande kon ik niet aanvinken :) Denk dat ik wellicht voor 1k extra nog wel het intellisafe pakket erbij zou nemen.
Draadloos opladen kun je weglaten.
Ik heb 'm ook, maar er zit zo'n zwakke charger in dat je er niets aan hebt.
Sowieso moet je voor AA of AC de stekker aansluiten. Maar ook dan is de lader zwak. De usbc vanaf de achterkant midden console is wel aardig qua power.

Die draadloze had ik een keer gemeten. Ritje van 40 minuten en wel 2% battery erbij....

Intellisafe is met auto pilot? Ik rij buiten de stad 90% op AP. Lekker relaxed, ondanks dat ie niet super geavanceerd is.

• rreevvss
Een upgrade naar de B4 zou ik overigens niet doen.
Dan liever een upgrade naar de Business of Inscription versie met
Lounge pack.

• gangsteryoyo
skai21 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:30:

Leuke wagen! Dank voor de tip. Ik zit ook even te kijken naar wat hogere SUV. Gok alleen dat ik qua budget niet uitkom.

[Voor 32% gewijzigd door gangsteryoyo op 20-07-2021 12:13]

• gangsteryoyo
iRinze schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 07:10:
[...]

Ik heb vrijwel hetzelfde budget en vorige week gekozen voor een Seat Leon ST PHEV Business Intense incl technology pack. Echt een hele complete auto 🙂 Kom nu van een Golf Variant en daarvoor ook Seat gereden.
Vanwaar je keuze voor PHEV? Hoe is die qua ruimte? Ik rij nu tijdelijk een Renault Clio estate.

• gangsteryoyo
gangsteryoyo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:05:

Kijk toch ook met een schuin oog naar SUV’s, bijv: VW Tiguan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• skai21
gangsteryoyo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:20:
[...]

Kijk toch ook met een schuin oog naar SUV’s, bijv: VW Tiguan
Denk dat je met dat budget en KM aantal echt niet naar een Tiguan moet kijken. Eerder een Skoda Karoq of een T-Cross

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 18:51

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Had je hier niet kunnen stoppen met kijken? Als de huidige Octavia bevalt, waarom dan niet het nieuwe model met de nieuwe hybride motor?

De 1.4 PHEV heeft flink meer pit (dan je 1.5 eTSI voorstel) dan wat je voor hetzelfde geld krijgt bij de premium merken. Sport Business zou ik links laten liggen. Een Business Edition Plus is leuker (en je betaalt niet voor wat zwarte accentjes).

Voor 50K ram je die Octavia helemaal vol. Dat zou ik persoonlijk leuker vinden dan een relatief kale Volvo of Audi. Niks vervelender dan na een maand alweer uitgekeken zijn, en de kale knopjes moeten aanstaren omdat je een belachelijk dure optie niet hebt genomen.

[Voor 7% gewijzigd door Jeroenneman op 20-07-2021 12:33]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19-09 15:02
iRinze schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 07:10:
[...]

Hoe bevalt de comfort van de Leon FR PHEV? Ik heb momenteel een Ibiza FR en die is mij toch wat toch te strak afgesteld, niet fijn voor lange ritten. Ik ben benieuwd of het met adaptief onderstel ook een stuk scheelt wat betreft comfort.

Nu loopt mijn huidige contact af in februari, verander ik van baan volgende maand (maar auto neem ik mee) en ben ik al een beetje aan het rondkijken. Graag wil ik meer comfort en ben ik voornamelijk aan het kijken naar het C segment, al weet ik nog niet heel zeker wat er binnen dit leasebudget past.

Leasebudget: 850
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief brandstofcomponent
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: (Vallei Auto Groep is 1 van de leasemaatschappijen en die levert voornamelijk VAG begrijp ik.)
Specifieke wensen: C segment, wat snellere motor (heb nu 115pk (Ibiza FR) en wil iets vergelijkbaars of beter), LED verlichting, sensors voor ruitenwissers en verlichting, upgraded speakers (maar dat lijkt bij elektrisch en PHEV niet echt beschikbaar te zijn).
Uiteindelijke keuze: -

Nou heb ik al een beetje een shortlist:
  • Seat Leon FR (PHEV / Cupra Leon?)
  • Ford Focus
  • Renault Megane
  • Peugeot 308 (de nieuwe die eind dit jaar komt?)
De Golf spreekt mij ook erg aan, maar met alle opties die ik wil is die een stuk prijziger dan bovenstaande (ben dus bang dat dat niet gaat passen of het niet helemaal waard is). De sportievere looks van de Leon en de Focus spreken me echter wel weer meer aan.

Nou heb ik ook wel interesse in elektrisch, maar bij huis geen laadpaal mogelijk. Zit wel een laadpaal aan het eind van de straat. Ik ben detacheerder en bij mijn huidige klant zijn wel parkeerplekken met laadpalen, maar wie weet in de toekomst. Ook zou ik m'n auto voor vakanties willen gaan gebruiken en laden in het buitenland is nog wel eens problematisch als ik het specifieke topic daarvoor mag geloven.
  • Volkswagen ID.3
  • Cupra Born (komt na de zomer dacht ik?)
Van elke auto in het C segment wel reviews gekeken op YouTube en daardoor ben ik tot bovenstaande uitgekomen. Momenteel al wat proefritten aan het plannen (Renault Megane aankomende donderdag en voor de Ford Focus aangevraagd).

Enig advies is dus welkom, omdat ik niet super veel verstand heb van de verschillende merken en auto's an sich.

Nou hoorde ik in bepaalde reviews ook dat sommige auto's independent rear suspension hebben. Nu hoorde ik in die review dat de Golf dat heeft met 150pk en hoger, maar geen idee welke andere auto's het hebben (kon er niet veel over vinden) en of het zoveel scheelt in comfort dat het het waard is om dat mee te nemen?

Mijn website

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:12
Cigarguy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:46:
[...]

De Scala vind ik zelf een stuk fijner dan de Ceed, mede omdat deze wel stil (genoeg) is, en de 1.0 TSI met 110 PK erg goed bij de auto past. Dat het onderstel overdreven dweilerig is zoals Autoweek stelt herken ik zelf niet.
Eensch. Uurtje in een Scala 1.0 gereden, prettige stille auto. In ruimte, geluid en rijcomfort duidelijk een klasse boven de Polo met dezelfde motor. Vraag me af waarom je nog voor een Leon/Golf zou gaan, die zijn wellicht wat communicatiever qua stuurgevoel.

FIP Radio | M’n fiets is designer

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Jeroenneman schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:30:
[...]

Had je hier niet kunnen stoppen met kijken? Als de huidige Octavia bevalt, waarom dan niet het nieuwe model met de nieuwe hybride motor?

De 1.4 PHEV heeft flink meer pit (dan je 1.5 eTSI voorstel) dan wat je voor hetzelfde geld krijgt bij de premium merken. Sport Business zou ik links laten liggen. Een Business Edition Plus is leuker (en je betaalt niet voor wat zwarte accentjes).

Voor 50K ram je die Octavia helemaal vol. Dat zou ik persoonlijk leuker vinden dan een relatief kale Volvo of Audi. Niks vervelender dan na een maand alweer uitgekeken zijn, en de kale knopjes moeten aanstaren omdat je een belachelijk dure optie niet hebt genomen.
Die Business edition plus is inderdaad interessanter dan een sport business. Bedankt voor de tip, die neem ik mee :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 18:51

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Cerenas schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:04:
[...]
.

Nou hoorde ik in bepaalde reviews ook dat sommige auto's independent rear suspension hebben. Nu hoorde ik in die review dat de Golf dat heeft met 150pk en hoger, maar geen idee welke andere auto's het hebben (kon er niet veel over vinden) en of het zoveel scheelt in comfort dat het het waard is om dat mee te nemen?
Altijd onthouden dat die autojournalisten qua referentiekader vaak niet helemaal de normale berijder benaderen.

Het gaat altijd om hoe strak ie op de weg ligt, hoe snel je een bocht door kunt, met allerlei technische termen tussendoor.

Het zal me echt worst wezen. Ik heb van 108 tot 5-serie gereden. En hoewel het verschil zeker aanwezig is (op comfort gebied), rij ik gewoon zelf niet "sportief" genoeg om de voordelen van bijvoorbeeld zo'n "independent rear suspension" überhaupt te merken. Hell, met m'n huidige auto heb ik het eens geprobeerd, en die kan idd met 140 door een klaverblad waar 70 wordt geadviseerd, dus supertof, maar na die ene keer ga ik het nooit meer proberen, omdat je overkomt als een achterlijke viool. Dus of ik nu met die 108 de bocht pak met 70-80, of met een BMW/Audi weet ik het met 70-80, dat maakt weinig uit.

Tenzij je met die auto het circuit op wil, is het vooral om tof te doen tegen collega's/buren/vrienden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:25

M2M

medicijnman

5 jaar terug een nieuwe Opel Astra als leaseauto mogen kiezen en nu is het tijd voor vervanging. Echter is het eisenpakket nogal... lastig.

- Diesel
- Stationwagon
- navigatie
- metalic lak

<30K aanschafwaarde.

Gezien de hoeveelheid file-kilometers zou ik graag een automaat rijden, maar diesels zijn sowieso nauwelijks te vinden. Destijds was de Astra station, bijna volledig aangekleed 29K als dieselhandbak. Iemand enig idee in welke richting ik iets moet zoeken?

-_-

• sbin
M2M schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:24:
5 jaar terug een nieuwe Opel Astra als leaseauto mogen kiezen en nu is het tijd voor vervanging. Echter is het eisenpakket nogal... lastig.

- Diesel
- Stationwagon
- navigatie
- metalic lak

<30K aanschafwaarde.

Gezien de hoeveelheid file-kilometers zou ik graag een automaat rijden, maar diesels zijn sowieso nauwelijks te vinden. Destijds was de Astra station, bijna volledig aangekleed 29K als dieselhandbak. Iemand enig idee in welke richting ik iets moet zoeken?
Diesel?? en automaat? Voor <30K.. Ai..
Megane? De Fransen hebben nog wel wat diesels. Kun je nog wat opties kiezen en zit je rond de 30K.. Maar wel handbak vrees ik.
Ah.. diesel.. waar is de tijd gebleven. Lekker op 1 tank naar het Garda meer cruisen... Zucht..

[Voor 7% gewijzigd door sbin op 20-07-2021 21:44. Reden: Moet station zijn..]

• D.deJong
  • Laatst online: 18:57

- Diesel
- Stationwagon
- navigatie
- metalic lak

<30K aanschafwaarde.

In deze tijd nog diesel? Rij je zoveel km’s dan?
Een hybride benzine kan wel eens aantrekkelijk zijn. Een corolla bijv.

• wuzzy

- Diesel
- Stationwagon
- navigatie
- metalic lak

<30K aanschafwaarde.

diesel <30k zijn er niet zoveel. Vooral fransen. Snelle zoektocht levert Citroën C4, Opel mokka, Peugeot 2008 en 208, Renault Megane en de Ford focus past nog net.

• M2M

M2M

medicijnman

diesel en station zijn verplicht, en inderdaad, bijna 50k km/jaar. Maar ik had al zo'n vermoeden dat het een nagenoeg onmogelijk eisenpakket was.

-_-

• sbin
M2M schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:45:
diesel en station zijn verplicht, en inderdaad, bijna 50k km/jaar. Maar ik had al zo'n vermoeden dat het een nagenoeg onmogelijk eisenpakket was.
En je baas weet dat het inmiddels 2021 is? :)

• D.deJong
Diesel, automaat en onder de 30K is inderdaad een uitdaging. 50.000 is ook wel heel veel km’s.
https://directlease.nl/le...ions%5BoptionsRemoved%5D=
Voor 31600 klaar
Of weer een stuk duurder.
https://directlease.nl/le...0kw-auto-edition/1113302/

[Voor 6% gewijzigd door D.deJong op 20-07-2021 22:07]

• M2M

M2M

medicijnman

Ook een station-variant is een harde eis. Nagenoeg onmogelijk gok ik...

-_-

• DeeleNL
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
Collega van mij wees me op verschillende acties van o.a. Skoda waarbij je een ‘gratis’ (of korting op) DSG bak kunt verkrijgen i.p.v. handgeschakeld. Iemand die hier meer van af weet? Na de zomer mag ik weer gaan kijken en zou graag een automaat willen rijden als volgende lease auto.

• Khil
@DeeleNL volgens mij was die actie vorig jaar…

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D.deJong
DeeleNL schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:06:
Collega van mij wees me op verschillende acties van o.a. Skoda waarbij je een ‘gratis’ (of korting op) DSG bak kunt verkrijgen i.p.v. handgeschakeld. Iemand die hier meer van af weet? Na de zomer mag ik weer gaan kijken en zou graag een automaat willen rijden als volgende lease auto.
https://www.skoda.nl/acties

2000 tot 2500 afhankelijk van het model voor een dsg bak.
2 minuten op het wereldwijde web en gevonden, hier vragen gaat natuurlijk sneller.

[Voor 7% gewijzigd door D.deJong op 21-07-2021 07:27]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Smobbo
Haha, wat zijn dit voor prehistorische criteria?
De baas koopt de auto zelf begrijp ik? Heeft hij echt zo weinig interesse in wat ‘duurzaamheidspunten’ scoren dat hij alleen diesels wil? Rest waarde graag zo laaaaag mogelijk?

Ik zou nog een keer intern gaan overleggen om er achter te komen welk achterhaald beeld de reden is voor deze eisen ;)

• DeeleNL
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
D.deJong schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 07:25:
[...]

https://www.skoda.nl/acties

2000 tot 2500 afhankelijk van het model voor een dsg bak.
2 minuten op het wereldwijde web en gevonden, hier vragen gaat natuurlijk sneller.
Deze had ik inderdaad al gevonden, omdat ik nu al een beetje aan het rondkijken ben.
Toch bedankt voor je reactie, ik heb natuurlijk zelf ook eerst gegoogeld.

Vraag fout verwoord; heeft Skoda vaker van deze acties en komen die vaker per jaar of is dat willekeurig. Excuses.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:10
Nou, met 50k echte km's per jaar snap ik wel dat je nog een diesel neemt.
Maar denk wel dat je werkgever het budget iets moet verhogen, de auto's zijn gewoon enorm veel duurder geworden. Je kunt hem ook vragen een voorstel te doen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cornholio24
jongetje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:41:
Nou, met 50k echte km's per jaar snap ik wel dat je nog een diesel neemt.
Maar denk wel dat je werkgever het budget iets moet verhogen, de auto's zijn gewoon enorm veel duurder geworden. Je kunt hem ook vragen een voorstel te doen :)
Eens, mijn werkgever heeft ook de tarieven geüpdate kwamen nog uit 2017. Nieuwe autos en zeker de EV's zijn nu eenmaal een stuk duurder in aanschaf en minder in exploitatie en verbruik. Gelukkig net bekend voor ik mocht kiezen (ook wel een beetje op aangestuurd - vooruit zien is .... ;) )

50K is misschien ook nog wel goed te doen met benzine of hybrid ipv diesel? Ik weet niet exact waar het omslagpunt nu ligt - maar weet wel dat het een stuk hoger ligt als vroeger. Nog niet gesproken over de restwaarde idd!

Misschien nog een reden - je zal die 50K niet voor niets rijden. Haal ook eens het imago van het bedrijf aan. Zegt je werkgever duurzaam te zijn op de website? Wat zullen (in de huidige tijd) klanten / relaties wel niet denken als je werkgever je nog in een diesel laat rijden? Mijn klanten (grotere bedrijven) eisen zelfs duurzaam gedrag van mijn werkgever.

Al met al succes ermee! Even tussen jou en mij - zou voor mij persoonlijk zelfs een reden kunnen zijn om eens verder te kijken dan deze job ;)

• Loei123
Als alles bij mijn nieuwe werkgever binnenkort naar wens is en goed uitpakt sta ik ook voor een keuze.

Budget: 708 ex. brandstof.

Alles wat van het budget over blijft krijg ik aan het einde van het jaar uitbetaald als bonus of toevoeging aan het pensioen.
Ik heb echter ook de keus om mijn eigen auto te blijven rijden en kilometers te declareren, welke dan van het budget af gaan.
In eerste instantie ziet het er naar uit dat ik de komende 6 maanden 26 declarabele kilometers per dag ga maken.

Momenteel rij ik een BMW 3 F31 320D.
Ik wil natuurlijk een soortgelijke auto rijden met een automaat.

Ik heb er wat berekeningen op losgelaten maar financieel gezien lijkt alsof het blijven rijden in mijn eigen auto het meeste "oplevert".

Heeft iemand anders hier nog ideeën over?

• iRinze
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:42
gangsteryoyo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:15:
[...]

Vanwaar je keuze voor PHEV? Hoe is die qua ruimte? Ik rij nu tijdelijk een Renault Clio estate.
Mijn keuze voor de PHEV is gebaseerd op een aantal punten. De eerste is vanwege het volledig elektrisch rijden op (korte) stukken. Als ik mijn zoontje bijvoorbeeld van de opvang haal, naar kantoor, naar de stad etc. Ik maak uiteindelijk best veel korte ritjes die eenvoudig elektrisch zouden kunnen. Daarnaast ook veel klanten in het zuiden van het land zitten waar ik 2-3 uur voor in de auto zit. Volledig elektrisch is dus voor mij niet handig, omdat ik thuis geen eigen laadpaal heb.

Daarnaast heeft de PHEV ook nog wat mogelijkheden zoals vooraf koelen/verwarmen, zodat als je instapt je altijd in een aangename tempratuur instapt.

Je levert qua kofferbak ruimte wel iets in tegenover de 1.5. Maar voor mij niet onoverkomelijk. Zeker gezien alle opties/features is het gewoon wel echt een lekkere dikke bak :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wuzzy
Loei123 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:38:
Als alles bij mijn nieuwe werkgever binnenkort naar wens is en goed uitpakt sta ik ook voor een keuze.

Alles wat van het budget over blijft krijg ik aan het einde van het jaar uitbetaald als bonus of toevoeging aan het pensioen.
Ik heb echter ook de keus om mijn eigen auto te blijven rijden en kilometers te declareren, welke dan van het budget af gaan.
In eerste instantie ziet het er naar uit dat ik de komende 6 maanden 26 declarabele kilometers per dag ga maken.

Ik heb er wat berekeningen op losgelaten maar financieel gezien lijkt alsof het blijven rijden in mijn eigen auto het meeste "oplevert".

Als je al een prima auto hebt dan is het bijna altijd voordeliger om die te blijven rijden en je kilometers te declareren. Aan de andere kant, kan je die auto verkopen en met het opgebrachte bedrag kan je de komende 5-10 jaar je bijtelling van betalen zonder dat het je elke maand iets extra's kost. En je rijdt weer lekker nieuw natuurlijk. Daarnaast goed voor het milieu om lekker van die diesel af te stappen. Als je maar 26 km per dag rijdt dan heb je geen diesel nodig.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Met jouw budget ga je niet vergelijkbaar kunnen rijden, auto's zijn duur geworden. Als je privé kunt rijden zou ik dat doen. Wel even kijken of je parkeerkosten dan ook kunt declareren. Bij huidige en vorige werkgever mocht je dat alleen declareren als je lease reed. Leuk als je dagelijks in centrum Rotterdam moet parkeren en zelf mag dokken ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
The Eagle schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:00:
[...]

Met jouw budget ga je niet vergelijkbaar kunnen rijden, auto's zijn duur geworden. Als je privé kunt rijden zou ik dat doen. Wel even kijken of je parkeerkosten dan ook kunt declareren. Bij huidige en vorige werkgever mocht je dat alleen declareren als je lease reed. Leuk als je dagelijks in centrum Rotterdam moet parkeren en zelf mag dokken ;)
Nouja, vergelijkbaar...
Ik zie een Proceed of een Corolla beide full options wel als vergelijkbaar tegenover een 8 jaar oude BMW met net geen 2 ton op de klok. ;)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Die BMW is net ingereden dan. Oud collega van me had iets soortgelijks, die is voor een Clio gegaan, alleen privé gaan rijden en de rest lekker in zijn zak gestoken.
26 km of 13 enkele reis is prima te doen in een kleinere auto lijkt me.

Zou wel even navragen of je in geval van meer km gaan maken een auto snel kunt switchen. Bij ons kon dat meestal wel, maar is afhankelijk van bedrijfsgrootte natuurlijk.

[Voor 26% gewijzigd door The Eagle op 21-07-2021 10:14]

• sham27

Dat zal ook wel een beetje afhangen van de kilometers die je zal gaan rijden.

• Loei123
sham27 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:21:
[...]

Dat zal ook wel een beetje afhangen van de kilometers die je zal gaan rijden.
Mee eens, dat is ook lastig te bepalen aangezien ik gedetacheerd zal worden, ik weet alleen dat mijn eerste opdracht dus in de buurt is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
M2M schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:35:
Ook een station-variant is een harde eis. Nagenoeg onmogelijk gok ik...
Autoweek geeft mij slechts 1! mogelijkheid:

https://www.autoweek.nl/n...&carrosserie=stationwagon

Renault Megane Estate Busines Zen
Helaas wel handbak

Je zal die 30k moeten loslaten OF met je werkgever in gesprek moeten of een benzine-hybride (PHEV / reguliere Hybrid) geen mogelijkheid is.

Qua filerijden: Menig "jan modaal" auto heeft tegenwoordig een file-assistent (optie), ook verkrijgbaar icm een handbak.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

- Diesel
- Stationwagon
- navigatie
- metalic lak

<30K aanschafwaarde.

Wie bepaalt het eisenpakket? Wat komt van jou en wat van je werkgever?
En waar komt die aanschafwaarde vandaan, van de max bijtelling die je wilt betalen? Wat als je die naar 35k kunt schroeven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19:56

- Diesel
- Stationwagon
- navigatie
- metalic lak

<30K aanschafwaarde.

was dit 5 jaar terug ook al 30k? Anders zou ik toch vragen om je werkgever eens et vragen dit met inflatie te indexeren, want je houdt enkel een megane handbak over (kaal).

• jorismathijssen
  • Laatst online: 20-09 13:53
Fijn zo'n budget/kilometer range wijziging vanaf 1 juli. Vooral als je bijna een keuze hebt gemaakt.

Leasebudget: 680 incl. Brandstof (553 excl.)
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: geen
Overige afhankelijkheden:
Benzine, Elektrisch, Hybride
Voor benzine: Max 133 g/km CO2
Specifieke wensen:
  • liever wat ruim.
  • Mijn vriendin is fan van stoel verwarming.
  • Ik zelf ben nu verwend met een parkeer camera en lane assist (met voorkeur lane keep assist) dus die wil ik wel houden.
  • Een range van minimaal 300 voor elektrisch heeft ook mijn voorkeur.
Uiteindelijke keuze:

Ik heb gereden met een Kia e-Niro. Die bevalt me goed en kan ik goed aankleden!
De ID 4 vond ik prettig. Wel zoveel meer plastic dan de Kia voor meer geld dat is jammer.
De ID 3 staat ook op mijn lijstje maar nog niet mee gereden.

Van de Ioniq 5 ben ik groot fan van maar is misschien niet een verstandige budget keuze. De standard range is geen aanrader?

• Smobbo
jorismathijssen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:01:
Fijn zo'n budget/kilometer range wijziging vanaf 1 juli. Vooral als je bijna een keuze hebt gemaakt.

Specifieke wensen:
  • liever wat ruim.
  • Ik zelf ben nu verwend met een parkeer camera en lane assist (met voorkeur lane keep assist) dus die wil ik wel houden.
Uiteindelijke keuze:

De ID 4 vond ik prettig. Wel zoveel meer plastic dan de Kia voor meer geld dat is jammer.

Van de Ioniq 5 ben ik groot fan van maar is misschien niet een verstandige budget keuze. De standard range is geen aanrader?
Euh, klopt je berekening dan wel? Als ik op directlease de eNiro met grote accu in de instap uitvoering aanklik gaat die al naar 744incl brandstof…?

• Loei123
Lijkt mij ook dat je voor dat budget extreem beperkt bent.

• jorismathijssen
Smobbo schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Euh, klopt je berekening dan wel? Als ik op directlease de eNiro met grote accu in de instap uitvoering aanklik gaat die al naar 744incl brandstof…?
Ik heb via Athlon een "Athlon-Editie" en daar is de meest uitgebreide "ExecutiveLine" is daar 728,48 incl. Dus dan moet ik wel bij betalen maar dat is dan de uitgebreide variant.

De DynamicLine is 679,19 incl. Dus zouden geen extra kosten voor nodig zijn.

[Voor 8% gewijzigd door jorismathijssen op 21-07-2021 14:17]

• Loei123
jorismathijssen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:15:
[...]

Ik heb via Athlon een "Athlon-Editie" en daar is de meest uitgebreide "ExecutiveLine" is daar 728,48 incl. Dus dan moet ik wel bij betalen maar dat is dan de uitgebreide variant.

Gezien je wensen zou een Corolla Touring Sports wel mooi in het budget passen denk ik.

• Smobbo
jorismathijssen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:15:
[...]

Dat is een goede deal! Een hele hoop auto krijg je daar voor :) !

• sbin
jorismathijssen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:01:

Specifieke wensen:
  • liever wat ruim.
Uiteindelijke keuze:

Eh.. Dat gaat hem allemaal niet worden met zo'n beperkt budget.. En 680 incl brandstof en 553 excl? Dat geldt alleen voor electrisch vrees ik. Benzine moet je rekenen op een voorschot van zo'n 300.

• jorismathijssen
sbin schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Eh.. Dat gaat hem allemaal niet worden met zo'n beperkt budget.. En 680 incl brandstof en 553 excl? Dat geldt alleen voor elektrisch vrees ik. Benzine moet je rekenen op een voorschot van zo'n 300.
De keuze is ook best teleurstellend. Bijbetalen is de norm en vaak ook niet een beetje. Vind het allemaal wel heel jammer. We hebben ook nog hetzelfde bedrag van 680 als modaliteits budget. Maar of ik daar beter mee af ben weet ik niet.

• Loei123
jorismathijssen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:35:
[...]

De keuze is ook best teleurstellend. Bijbetalen is de norm en vaak ook niet een beetje. Vind het allemaal wel heel jammer. We hebben ook nog hetzelfde bedrag van 680 als modaliteits budget. Maar of ik daar beter mee af ben weet ik niet.
Is dit in lijn met je overige arbeidsvoorwaarden?
Zo ja, dan zou ik gauw verder kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
sham27 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:03:
Ik mag over 13 maanden een nieuwe leaseauto en ben mij nu rustig online aan het oriënteren en een longlist aan het samenstellen. Input is welkom. Ik denk aankomende weken eens wat rondkijken bij dealers.

Ik ben er vroeg bij want (1) flinke levertijd voor sommige auto’s en (2) najaar echt heel weinig tijd.

Leasebudget: 1.100
Kilometrage per jaar: 30.000km
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: VAG, BMW, Ford, Renault óf EV óf plug-in (plug-in zal via wat gebabbel moeten..
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: Voldoende vermogen (zeg minimaal 180pk, maar liefst >250pk). Genoeg ruimte, liefste wel D segment. Bij EV genoeg range (300km bij minimaal 130km/u)
Long list:

BMW 320i Touring M-sport
BMW i4 M-sport
Cupra Formentor
Ford Focus Wagon ST
Ford Mustang Mach-E LR AWD
Kia Sorrento PHEV
Polestar P2 LR AWD
Seat Tarraco FR PHEV
VW ID4 GTX
Volvo V60 T6 R-design
Ik ga morgen rijden met de P2. Dat kan een goede optie zijn als ik mijn auto voor niet te gek bedrag kan afkopen in december.

Overigens lijkt plug-in niet meer te mogen van niet voorkeursmerken. Maar we zijn een kleine club, dus wellicht kan ik toch wat regelen mocht de P2 niks worden. Zou anders wel balen zijn.

• Khil
sham27 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:40:
[...]
Overigens lijkt plug-in niet meer te mogen van niet voorkeursmerken.
Kan ik ergens wel begrijpen. Of je mag na elke rit laadpaalkleven, of het verbruik is gelijk of hoger dan een niet-phev. Restwaarde is ook een ding, zie de VW GTE’s die niemand wil hebben want storinggevoelig.

• sham27
Khil schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:32:
[...]

Kan ik ergens wel begrijpen. Of je mag na elke rit laadpaalkleven, of het verbruik is gelijk of hoger dan een niet-phev. Restwaarde is ook een ding, zie de VW GTE’s die niemand wil hebben want storinggevoelig.
Ja zit wel wat in. Maar ga het wel zo proberen te verkopen natuurlijk ;) Ik rij nu met 1 op 10 ook zo meer dan 600 euro pm weg op kosten vd wg.

Moet je nagaan wat wg bespaard als ik elektrisch zou gaan rijden :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sbin
Khil schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:32:
[...]

Tja.. Ik heb dat niet gemerkt eigenlijk. Heb bijna 5 jaar Passat GTE gereden en 90% van de tijd zelfs in GTE mode (met normaal rijgedrag, rijdt heerlijk). Verbruik is ongeveer hetzelfde als mijn vorige (oudere model) Passat 1.4 TSI.
En nooit een enkel issue gehad met de GTE.

• D_Jeff
  • Nu online
@jorismathijssen Helaas toch de Aygo-klasse.

Keuzes:
1) Budget laten uitbetalen en zelf een fijne 2e hands zoeken (wel zo handig als je makkelijk wegwil)
2) Toch maar een Aygo met opties?
3) Bij de buren gaan kijken (andere werkgever zoeken)

Zelfs de Mazda3 krijg ik er voor geen mogelijkheid in (bij je eerdere verzoek was dat wel mogelijk)

• cornholio24
[...]

Ik ga morgen rijden met de P2. Dat kan een goede optie zijn als ik mijn auto voor niet te gek bedrag kan afkopen in december.

Overigens lijkt plug-in niet meer te mogen van niet voorkeursmerken. Maar we zijn een kleine club, dus wellicht kan ik toch wat regelen mocht de P2 niks worden. Zou anders wel balen zijn.
Hier idem beleid, plug in hybrids zijn een nogo. Of benzine of volledig elektrisch.

• skai21
cornholio24 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 00:09:
[...]

Hier idem beleid, plug in hybrids zijn een nogo. Of benzine of volledig elektrisch.
Tsja, hier mag alles.. alleen gewoon benzine is het voordeligst gemaakt.
Je krijgt of je nu benzine, elektrisch of PHEV pakt altijd hetzelfde leasebedrag, maar bij plugin/EV moet je wel verplicht een laadpaal thuis mee leasen in je leasebedrag en de kosten voor alles meer dan standaard installatie zelf betalen.
Gemiddeld paaltje kost zo'n 2500 met abonnement, dat drukt best redelijk op je leasebudget.

• cornholio24
@skai21 best jammer eigenlijk, dat lijkt wel een ontmoedigingsbeleid.

Volledig elektrisch zetten ze op in bij ons en belonen ze juist. Naast dat het leasebedrag iets hoger is als en auto op fossiele brandstof verzorgt de zaak, naast voldoende laadpalen op het werk, ook een laadpaal bij me thuis en 3 weken autohuur mocht je echt niet met je ev op vakantie willen. Doen ze erg netjes.

Ik zeg terug on topic .... uitzoeken is leuk...maar jeetje wat duurt wachten lang!

[Voor 10% gewijzigd door cornholio24 op 22-07-2021 07:41]

• skai21
cornholio24 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 07:34:
@skai21 best jammer eigenlijk, dat lijkt wel een ontmoedigingsbeleid.

Volledig elektrisch zetten ze op in bij ons en belonen ze juist. Naast dat het leasebedrag iets hoger is als en auto op fossiele brandstof verzorgt de zaak, naast voldoende laadpalen op het werk, ook een laadpaal bij me thuis en 3 weken autohuur mocht je echt niet met je ev op vakantie willen. Doen ze erg netjes.

Ik zeg terug on topic .... uitzoeken is leuk...maar jeetje wat duurt wachten lang!
Zo lijkt het inderdaad, daarentegen is het leasebudget wel OK. En kan ik er bijvoorbeeld wel gewoon een XC40 Recharge P8 met trekhaak en paal in gepropt krijgen.
Dus zo slecht heb ik het allemaal niet :+

• jorismathijssen
D_Jeff schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:48:
@jorismathijssen Helaas toch de Aygo-klasse.

Keuzes:
1) Budget laten uitbetalen en zelf een fijne 2e hands zoeken (wel zo handig als je makkelijk wegwil)
2) Toch maar een Aygo met opties?
3) Bij de buren gaan kijken (andere werkgever zoeken)

Zelfs de Mazda3 krijg ik er voor geen mogelijkheid in (bij je eerdere verzoek was dat wel mogelijk)
Ja dat gevoel had ik ook... Alles kost extra en eigenlijk zou dat niet zo moeten zijn. Elektrisch is er nog wat waar voor je geld te krijgen maar ook daar moet je bij betalen.

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online
jorismathijssen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:44:
[...]

Ja dat gevoel had ik ook... Alles kost extra en eigenlijk zou dat niet zo moeten zijn. Elektrisch is er nog wat waar voor je geld te krijgen maar ook daar moet je bij betalen.
Een instap / value for money C-segmenter moet wel lukken toch? Voorbeeld, een Focus Wagon 1.0 met 125pk in trend edition business. Met beide packs aan ga je paar tientjes over budget.

https://directlease.nl/le...ptions[optionsRemoved]=32

Of de auto die ik zelf heb (voorheen ook relatief laag budget wegen weinig zakelijk km):
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Zit goed in de spullen en veel ruimte voor het geld (ook stoelverwarming). Alternatief is zoeken naar een leuk aangeklede B segmenter.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Khil
NoepZor schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:09:
[...]
Alternatief is zoeken naar een leuk aangeklede B segmenter.
Idd… Hyundai i20, 🍋 C3 O+

• sham27
[...]

Momenteel 2 verzoeken uitstaan via verschillende lijntjes:
- direct bij de leasemij verzoek voor opgave afkoop per december;
- bij onze Europese “broker” voor afkoop per direct + P2 direct terug leasen via dezelfde leasemij (die schijnen nog een paar 8% P2’s te hebben).

Maar beide gaat weer super traag en weinig respons.. :F

Ik heb wel een direct contact bij leasemij vanwege m’n functie maar dacht gewoon even het normale proces te volgen..

[Voor 7% gewijzigd door sham27 op 26-07-2021 17:55]

• cornholio24
sham27 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:53:
[...]

Momenteel 2 verzoeken uitstaan via verschillende lijntjes:
- direct bij de leasemij verzoek voor opgave afkoop per december;
- bij onze Europese “broker” voor afkoop per direct + P2 direct terug leasen via dezelfde leasemij (die schijnen nog een paar 8% P2’s te hebben).

Maar beide gaat weer super traag en weinig respons.. :F

Ik heb wel een direct contact bij leasemij vanwege m’n functie maar dacht gewoon even het normale proces te volgen..
Misschien een gevalletje "fout gedacht"? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
cornholio24 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:14:
[...]

Misschien een gevalletje "fout gedacht"? :+
Wellicht. Ik heb een hulplijn ingeschakeld - eens zien of we op korte termijn iets horen. Al heb ik nog steeds de verwachting dat de afkoop van mijn huidige auto (13 maanden te gaan) te prijzig is om het aantrekkelijk te maken. Maar niet geschoten is altijd mis..

• cornholio24
@sham27 je wacht al even op reactie geloof ik, dus gelijk heb je.

Zou mooi zijn als je een goed bericht krijgt, maar 13 maanden zal best een aanzienlijke afkoop zijn inderdaad.

But indeed, niet geschoten... ;)

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee