Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-07 10:21
@SirLct Bedankt voor je suggesties.Ford is inderdaad mooi geprijsd en heb een goed gevoel bij het merk, zelfs de ST-line uitvoeringen zijn passend te krijgen. Mazda 3 en Kia Proceed zien er beiden ook interessant uit. Die moet ik maar eens even in de showroom bekijken, en wellicht een ritje mee maken. Mini zijn ook degelijke auto's (volgens mij gewoon praktisch een BMW) maar qua uitstraling vind ik het meer een 'vrouwen-auto'. AA is inderdaad een must, ben een beetje klaar met die zuignap op je raam om je telefoon in te hangen. Elke moderne auto heeft een mooie scherm ingebouwd waar ik gewoon m'n Google Maps/Waze op wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik begreep dat de Proceed niet meer wordt geleverd de komende maanden i.v.m. aankomende facelift of iets dergelijks. Zou je voor de zekerheid even moeten navragen bij de dealer als je gaat proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
BigSmurf schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:05:
Ik begreep dat de Proceed niet meer wordt geleverd de komende maanden i.v.m. aankomende facelift of iets dergelijks. Zou je voor de zekerheid even moeten navragen bij de dealer als je gaat proefrijden.
Zal ik zeker doen. Ik heb nog even voordat de auto besteld gaat worden dus misschien kan ik die facelift wel afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-07 12:28
Leasebudget: 720 incl. Brandstof (587 excl.)
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: geen
Overige afhankelijkheden: benzine of elektrisch. Geen plug-in
  • Voor benzine: Max 118 g/km CO2
  • Voor elektrisch: 50 euro bonus budget (niet brandstof deel)
Specifieke wensen: liever wat ruim.
Mijn vriendin is fan van stoel verwarming.
Ik zelf ben nu verwend met een parkeer camera. Lane assist (met voorkeur met stuur mogelijk heden) vind ik ook fijn omdat ik (te) vaak in de file rij.
Een range van minimaal 300 voor elektrisch heeft ook inn voorkeur.
Uiteindelijke keuze:

Ik heb gereden met een Kia e-Niro. Die bevalt me goed en kan ik goed aankleden!
Stiekem ook de tesla model 3 ervaren. Die is wat duurder maar wat een fijne auto.
De polestar 2 viel me tegen. Ben geen fan van hoeAndroid interface is opgezet
De Volkswagen ID 4 vond ik prettig. Wel zoveel meer plastic dan de Kia voor meer geld dat is jammer.
Misschien is de ID 3 leuker aan te kleden.

[ Voor 42% gewijzigd door jorismathijssen op 19-06-2021 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:06
@jorismathijssen Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorismathijssen
  • Laatst online: 04-07 12:28
Was helaas te vroeg met versturen. Is nu toegevoegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:32
jorismathijssen schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:48:
Leasebudget: 720 incl. Brandstof (587 excl.)
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: geen
Overige afhankelijkheden: benzine of elektrisch. Geen plug-in
  • Voor benzine: Max 118 g/km CO2
  • Voor elektrisch: 50 euro bonus budget (niet brandstof deel)
Specifieke wensen: liever wat ruim.
Mijn vriendin is fan van stoel verwarming.
Ik zelf ben nu verwend met een parkeer camera. Lane assist (met voorkeur met stuur mogelijk heden) vind ik ook fijn omdat ik (te) vaak in de file rij.
Een range van minimaal 300 voor elektrisch heeft ook inn voorkeur.
Uiteindelijke keuze:

Ik heb gereden met een Kia e-Niro. Die bevalt me goed en kan ik goed aankleden!
Stiekem ook de tesla model 3 ervaren. Die is wat duurder maar wat een fijne auto.
De polestar 2 viel me tegen. Ben geen fan van hoeAndroid interface is opgezet
De Volkswagen ID 4 vond ik prettig. Wel zoveel meer plastic dan de Kia voor meer geld dat is jammer.
Misschien is de ID 3 leuker aan te kleden.
Die hoeveelheid CO2 voor benzine maakt de keuze wel vrij beperkt. Je zit dan minimaal vast aan mild hybride modellen met kleine velg maten.

Ford Focus moet kunnen met de 1.0 hybrid en Toyota ook met de Corolla. Zie dat een Skoda Octavia ook kan met zowel de handbak als de (mild hybrid) automaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Cigarguy op 19-06-2021 19:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Cigarguy schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:09:
[...]
Ford Focus moet kunnen met de 1.0 hybrid en Toyota ook met de Corolla. Zie dat een Skoda Octavia ook kan met zowel de handbak als de (mild hybrid) automaat.
Hoe krijg jij deze auto's in dit budget?

Netzoals dat hij naar een Tesla, Polestar ed. kijkt, die auto's gaan echt ruim over dat budget. Volgens mij beter kijken naar een leuke b klasse zodat je wat kunt aankleden.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 19-06-2021 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:32
jongetje schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:59:
[...]

Hoe krijg jij deze auto's in dit budget?

Netzoals dat hij naar een Tesla, Polestar ed. kijkt, die auto's gaan echt ruim over dat budget. Volgens mij beter kijken naar een leuke b klasse zodat je wat kunt aankleden.
Een Focus SW trendline 1.0 125 hybrid met comfort pakket, metallic lak en het technologie pakket past erin link. De Titanium X past ook met het technologie pakket.

Toyota Corolla Businessplus net niet, de Business wel link.

Indien er allemaal sjiek spul zoals dikke velgen, panorama daken en weet ik wat nodig is kunnen we beter naar het B segment gaan. Ik weet ook niet of de werkgever van TS afspraken heeft met een lease aanbieder, daar volgen ook nog wel eens lagere prijzen uit.

Gelet op de CO2 uitstoot een Renault Clio hybrid een goede optie?

Edit: Businessplus past niet, Business wel

[ Voor 6% gewijzigd door Cigarguy op 19-06-2021 22:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-07 07:16
@jorismathijssen
De Mazda3 E-SkyactiveX (186PK) Comfort (handgeschakeld)
- Stoffen stoelen MET stoelverwarming
- Parkeersensoren voor, camera achter
- 16 inch
- Lane assist alleen beschikbaar in luxery uitvoering (past niet)

Lakkeuze: alle kleurtjes mogelijk.
Levertijd: regulier
budget: past net-net (1 euro ruimte over met Soul Red :+ ). Mocht je meer willen, zal je zelf moeten bijpassen

Maar dan heb je wel een auto die zonder problemen heel Europa door kan. Ook op het stuk "vlot meekomen met het verkeer".

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:37
Veel (file) rijden, dan wil je toch automaat? Maar goed, met deze eisen kun je alle kanten op. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:36
Verbaas me elke keer hoe die Fords allemaal zo netjes geprijsd zijn
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Kogel is hier door de kerk *O* oOo

Polestar 2
Long range, single motor
Snow
Charcoal interieur
Plus pack
Pilot pack
20" 4 spaaks velgen
Semi electrische trekhaak
Dakdragers

Verwacht in oktober

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuzzy
cornholio24 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:20:
Kogel is hier door de kerk *O* oOo

Polestar 2
Long range, single motor
Snow
Charcoal interieur
Plus pack
Pilot pack
20" 4 spaaks velgen
Semi electrische trekhaak
Dakdragers

Verwacht in oktober
Mooie bak. Nu nog het moeilijke gedeelte, het wachten... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-07 10:39
Ik kan het zo even niet vinden via de search...

Mijn potentiële nieuwe werkgever maakt gebruik van Athlon Flex. Minimaal 1 maand in een auto 'naar keuze vanuit de poel' rijden of 4 jaar contract.

Ik ken die flex optie niet anders dan ik van Athlon's site kan halen. Wie heeft er hier ervaring mee? Hoe zit het met keuzes en kosten? Welke zitten er in een poel?

Zit nog vroeg in de onderhandeling en wil nu niet meteen beginnen over de details van een auto ;) Maar vind het wel erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Xecuter NL Wat er in de pool zit verschilt per dag en weg is weg. Maar je kunt natuurlijk prima vragen wat je leasebudget is. Dan kun je van daaruit kijken wat voor auto past. (Al is je vraag meer voor het andere topic, zie de warning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Beetje offtopic, maar wel interessant in dit kader: De vereniging van leaserijders (VZR) heeft een tooltje online waarmee je je normbedrag kunt benchmarken tov anderen met jouw salaris. Nu was het bij mijn werkgever al bekend dat onze bedragen vrij karig zijn (en ook al jaaaaren niet geindexeerd), maar ik vulde hem even in en kwam erop dat ik net iets meer dan 250 euro onder de norm zit voor mijn bruto jaarsalaris.. Gelukkig zijn de andere voorwaarden dan wel weer uitstekend ;)

Je kunt hem hier invullen: https://www.vzr.nl/autoregeling/normleasebedrag_berekenen

[ Voor 3% gewijzigd door Okasha op 28-06-2021 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-06 09:34
Goedemiddag,

Ik heb eerst even het forum doorgespit en gezocht op MY2022 en interieur kleuren voor de BMW 3 maar kon niets vinden.

Mijn nieuwe leaseauto is besteld, een BMW 320 E touring in business edition plus, model sport line, alpin weiss met 18" LM, en nog wat opties, en.... ik had gekozen voor 'cognac' leder Vernasca interieur, echter deze kleur is sinds vorige week niet meer bestelbaar in verband met de overgang bij BMW naar modeljaar 2022. En mijn auto was nog niet in het systeem geklopt bij BMW. scheelde net een paar dagen ..... :O

Nu is leder Vernasca enkel nog leverbaar in zwart of mocha voor de model sport/luxury line, behalve als je M sportstoelen kiest, electrisch, dan kan het nog wel in cognac. Achteraf leer in cognac kan ook nog maar dan betaal je 2x voor 1x leer.

Dus heb ik maar gekozen voor Mocha, ook wel fraai, alleen had ik cognac in mijn hoofd zitten met een witte buitenkoets .....

Andere mensen die hier ook tegenaan lopen precies tijdens overgang naar nieuw productiejaar, qua leaseaanvraag bij BMW?

Na het doorspitten van de nieuwe 2022 prijslijst ,en dat is een heuse speurtocht met alle mits/maren enkel icm dit/dat, lijkt het of het enige alternatief zou zijn om terug te vallen op, geperforeerd Sensatec Cognac, dat schijnt nog wel te kunnen met model sport line, en ik hoor/lees dat huidige sensatec niet zoveel onderdoet voor Vernasca leder omdat dit laatste ook deels synthetisch is?

Iemand hier wellicht ervaring mee (geperforeerd sensatec) ?

Het is maar een auto, maar oh zo vervelend als je eenmaal iets in je hoofd hebt en het is uiteindeiljk niet meer leverbaar als je eindelijk de knoop doorhakt en de bestelling geplaatst wordt.....

Bedankt!

Skywalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@sky_walker Wat verwacht je van een Tweakers forum? Denk niet dat veel mensen ditzelfde probleem hebben. Dan kun je beter naar een BMW forum of dealer gaan voor zulke specifieke vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 21:09
@jongetje Nou op zich staat vragen vrij natuurlijk en is het ook gerelateerd aan dit topic, maar ben het met je eens dat de vraag zo specifiek is dat de kans niet heel groot is dat iemand precies hetzelfde probleem heeft :)

Beter zou zijn om de vraag in het bwm topic te stellen... maar ik zie dat @sky_walker dat al gedaan had (copy/paste) en dat is dan weer niet echt de bedoeling volgens mij.

sky_walker in "Het grote BMW-topic #14"

[ Voor 8% gewijzigd door renzo4000 op 28-06-2021 17:27 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Dacht dubbel genaaid houdt beter, ik stel de vraag gewoon op 2 plekken; niet strafbaar toch ? ;-) worden zoveel specifieke auto's/keuzes belicht hier dacht ik?

Er worden heel wat PHEV BMW 3 serie's besteld in de lease, daar is een behoorlijke run op, dus ik dacht misschien meer mensen die hier tegenaan lopen in de lease, en hiervoor alsnog een oplossing hebben gevonden.

Ik zal me verder focussen op het BMW topic, succes in de leasehoek. en dank voor de feedback.

[ Voor 5% gewijzigd door sky_walker op 28-06-2021 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
sky_walker schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:49:
Dacht dubbel genaaid houdt beter, ik stel de vraag gewoon op 2 plekken; niet strafbaar toch ? ;-) worden zoveel specifieke auto's/keuzes belicht hier dacht ik?

Er worden heel wat PHEV BMW 3 serie's besteld in de lease, daar is een behoorlijke run op, dus ik dacht misschien meer mensen die hier tegenaan lopen in de lease, en hiervoor alsnog een oplossing hebben gevonden.

Ik zal me verder focussen op het BMW topic, succes in de leasehoek. en dank voor de feedback.
Jij zit inmiddels 1,5 jaar op GoT en had je kunnen weten dat dubbel/crossposten niet gewaardeerd wordt (staat zelfs in de FAQ) vandaar mijn opmerking. Desalniettemin succes met het zoeken naar je antwoorden. En zo te zien komt dat wel goed, een dergelijke luxe probleem valt wel weer overheen te komen dunkt me :p.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
renzo4000 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:00:
[...]

Jij zit inmiddels 1,5 jaar op GoT en had je kunnen weten dat dubbel/crossposten niet gewaardeerd wordt (staat zelfs in de FAQ) vandaar mijn opmerking. Desalniettemin succes met het zoeken naar je antwoorden. En zo te zien komt dat wel goed, een dergelijke luxe probleem valt wel weer overheen te komen dunkt me :p.
dank, weer wat geleerd vandaag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:06

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Zo, vanaf 1 juli mag ik ook op voor een nieuwe leaseauto.

Leasebudget: €840 incl. brandstof, onbeperkt bijbetaling mogelijk. Persoonlijk ga ik voor max. €1000
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: PHEV niet mogelijk
Specifieke wensen: Station, automaat, ACC, 140+ pk, benzine
Uiteindelijke keuze: Moeilijk!

We hadden al vrij lang een Octavia Combi op het oog. Echter, de zit voor de passagier viel enorm tegen. De middenconsole is schuin waardoor mijn vrouw haar been niet rechtdoor kan steken. Hierdoor krijgt ze last van haar bekken omdat ze schuin moet zitten. Ik had daar geen last van, maar het schutbord leek niet recht en het zat niet ontspannen. In de huidige auto (Audi A3) geen last terwijl er minder ruimte is vanwege de Maxi Cosi. Best wel teleurstellend eigenlijk, we dachten eruit te zijn :/ We hebben nog even in een Volvo V60 gezeten en dat zit ontzettend goed. Maar ja, dan komt de lease op €1100+...

Nu verder aan het kijken naar een andere leuke station. De shortlist is erg short:

• Ford Focus -> Komt niet door WAF, station vind ik ook minder mooi dan hatchback
• Toyota Corolla -> Niet mooi
• Kia (Pro)Ceed -> hiervoor een Ceed gehad, de stoelen waren slecht en dat zit in het achterhoofd.
• Seat Leon ST -> Nope
• Opel Astra ST -> Nope
• Peugeot 308 SW -> Ik kan niet wennen aan het stuur
• Skoda Octavia Combi -> Helaas, zitcomfort voor de passagier was niet voldoende
• Renault Mégane Estate -> Zaterdag proefrit
• VW Golf Variant -> Proefrit nog inplannen, maar ik vind hem wel saai -O-
• MB CLA Shooting Brake -> toch maar eens bekijken

Keuzes keuzes, wat lastig allemaal. Ik heb stiekem ook naar het D-segment zitten loeren, maar dat wordt wel wat gortig. €1100 is dan niet ongewoon.

• Skoda Suberb
• VW Passat Variant
• Volvo V60

[ Voor 3% gewijzigd door The GUI op 29-06-2021 11:20 ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 18:36
The GUI schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:34:

Leasebudget: €840 incl. brandstof, onbeperkt bijbetaling mogelijk. Persoonlijk ga ik voor max. €1000
Overige afhankelijkheden: geen
Specifieke wensen: Station, automaat, ACC, 140+ pk

We hadden al vrij lang een Octavia Combi op het oog. Echter, de zit voor de passagier viel enorm tegen. De middenconsole is schuin waardoor mijn vrouw haar been niet rechtdoor kan steken. Hierdoor krijgt ze last van haar bekken omdat ze schuin moet zitten. Ik had daar geen last van, maar het schutbord leek niet recht en het zat niet ontspannen. In de huidige auto (Audi A3) geen last terwijl er minder ruimte is vanwege de Maxi Cosi. Best wel teleurstellend eigenlijk, we dachten eruit te zijn :/ We hebben nog even in een Volvo V60 gezeten en dat zit ontzettend goed. Maar ja, dan komt de lease op €1100+...

Nu verder aan het kijken naar een andere leuke station. De shortlist is erg short:

• Ford Focus -> Komt niet door WAF, station vind ik ook minder mooi dan hatchback
• Kia (Pro)Ceed -> hiervoor een Ceed gehad, de stoelen waren slecht en dat zit in het achterhoofd.
• Seat Leon ST -> Nope
• Opel Astra ST -> Nope
• Skoda Octavia Combi -> Helaas, zitcomfort voor de passagier was niet voldoende

Keuzes keuzes, wat lastig allemaal. Ik heb stiekem ook naar het D-segment zitten loeren, maar dat wordt wel wat gortig. €1100 is dan niet ongewoon.

• Skoda Suberb
• VW Passat Variant
• Volvo V60
Heb je nog gekeken naar een Mercedes CLA Shooting Break? Leuk aan te kleden voor dat bedrag (en ik praat uit ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:16

Overige afhankelijkheden: geen
Specifieke wensen: Station, automaat, ACC, 140+ pk

• Seat Leon ST -> Nope
• Opel Astra ST -> Nope

• Skoda Suberb
• VW Passat Variant
• Volvo V60
Hoe gaat je werkgever/berekening om met Hybride/Plug-in? Aangezien het inclusief brandstof is kan dat nog wel is interessant zijn. Een Passat PHEV lijkt bijvoorbeeld wel te lukken <1100 inclusief brandstof en de Superb PHEV < 1000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

• Skoda Suberb
• VW Passat Variant
• Volvo V60
Als je met de Renault nog moet proefrijden, waarom pak je dan niet gelijk de Talisman mee? Het is voor veel mensen dat er een Renault badge opzit, maar qua vormgeving vind ik die in het D-segment zeer geslaagd. En je ziet ze niet zo vaak.

Volgens mij is de 160 EDC nu bij Directlease voor onder de 1100 te krijgen inc brandstof met jouw waarden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

GilbertvH schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:43:
[...]

Heb je nog gekeken naar een Mercedes CLA Shooting Break? Leuk aan te kleden voor dat bedrag (en ik praat uit ervaring).
Wel gekeken, maar volgens mij kwam die rond de 1100 uit en dan kijk ik liever een klasse hoger. Ik vind hem wel mooi, de vrouw iets minder :X 1 juli krijg ik toegang tot de Athlon portal dus ik zal eens kijken.
nooberke schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:44:
[...]

Hoe gaat je werkgever/berekening om met Hybride/Plug-in? Aangezien het inclusief brandstof is kan dat nog wel is interessant zijn. Een Passat PHEV lijkt bijvoorbeeld wel te lukken <1100 inclusief brandstof en de Superb PHEV < 1000 ;)
Door ervaringen in het verleden (*kuch* Mitsubishi Outlander *kuch*) is er geen voordeel voor PHEV. Dit omdat de brandstofberekening positiever werd ingeschat door de LM dan dat er daadwerkelijk verbruikt werd. Werkgever geeft daarom aan PHEV aanvragen te weigeren. Anders was nu zelfs een V60 T6 AWD Recharge mogelijk ;)
De Mégane PHEV is nu voordeliger in de lease dan de benzine variant, dus als dat goed zit en rijdt dan moet ik toch even het gesprek aan
Jeroenneman schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Als je met de Renault nog moet proefrijden, waarom pak je dan niet gelijk de Talisman mee? Het is voor veel mensen dat er een Renault badge opzit, maar qua vormgeving vind ik die in het D-segment zeer geslaagd. En je ziet ze niet zo vaak.

Volgens mij is de 160 EDC nu bij Directlease voor onder de 1100 te krijgen inc brandstof met jouw waarden.
Ja nee ja, ik weet het niet. Ik ben niet echt weg van de Renaults. Een deel de badge (en naam?) en wellicht dat Cyril Abiteboul daar een extra bijdrage in heeft geleverd. Eerst maar eens kijken hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

The GUI schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:18:

Door ervaringen in het verleden (*kuch* Mitsubishi Outlander *kuch*) is er geen voordeel voor PHEV. Dit omdat de brandstofberekening positiever werd ingeschat door de LM dan dat er daadwerkelijk verbruikt werd. Werkgever geeft daarom aan PHEV aanvragen te weigeren. Anders was nu zelfs een V60 T6 AWD Recharge mogelijk ;)
De Mégane PHEV is nu voordeliger in de lease dan de benzine variant, dus als dat goed zit en rijdt dan moet ik toch even het gesprek aan

[...]

Ja nee ja, ik weet het niet. Ik ben niet echt weg van de Renaults. Een deel de badge (en naam?) en wellicht dat Cyril Abiteboul daar een extra bijdrage in heeft geleverd. Eerst maar eens kijken hoe het zit.
Vervelend van de PHEV-boycot. Heb jij in het verleden wel PHEV gereden, en kun je aantoonbaar maken dat bij jou de schatting wel redelijk klopte?

Over de Renault: ik zou hem even meepakken als je toch voor de Mégane gaat kijken. Kost je geen extra tijd, en dan heb je weer iets meer vergelijkingsmateriaal. Een Passat/Superb etc ga je lastig inpassen in het budget. Vooral als je optielijst durft te bekijken bij VAG.

Waarom is de Leon afgevallen? En een Skoda Combi waarin je te weinig ruimte hebt als passagier? Is je vrouw toevallig langer dan 2 meter ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Jeroenneman schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:32:
[...]

Vervelend van de PHEV-boycot. Heb jij in het verleden wel PHEV gereden, en kun je aantoonbaar maken dat bij jou de schatting wel redelijk klopte?

Over de Renault: ik zou hem even meepakken als je toch voor de Mégane gaat kijken. Kost je geen extra tijd, en dan heb je weer iets meer vergelijkingsmateriaal. Een Passat/Superb etc ga je lastig inpassen in het budget. Vooral als je optielijst durft te bekijken bij VAG.

Waarom is de Leon afgevallen? En een Skoda Combi waarin je te weinig ruimte hebt als passagier? Is je vrouw toevallig langer dan 2 meter ;)
Nee helaas niet dus ik kan geen bewijs aanleveren. 1,1l op 100 km is vaak ook wel overdreven, maar ik geloof best dat je zuiniger rijdt. Ach ja, helaas pindakaas.

Ja ga ik doen. Zal zo de garage even bellen. De VAG optielijst is inderdaad overweldigend te noemen. Dan kost het me wel teveel.

De Leon vind ik niet mooi dus een kwestie van smaak. De Octavia had ruimte genoeg in de lengte, maar de zit voor de passagier was niet goed. De verkoper zei het niet, maar liet wel merken dat het niet de eerste keer was dat hij het hoorde. Op een of andere manier blijf je verzitten en houdt je drukpunten/gewiebel op de stoel. Kan ook mieren-ahum zijn, maar het comfort was dus niet goed genoeg. Het was ook wel een flinke teleurstelling want verder voldeed hij aan alle punten (en nog een hoop extra's). Met het oogpunt op autovakanties dus toch maar een streep erdoor gezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000

Toch even als Kia ambassadeur in het topic even reageren ;) ... Er zit wel een groot verschil in de stoelen van de (Pro)ceed.

De standaard ceed stoelen zijn inderdaad niet de beste in de markt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hJL6KUYl6K3_fCfOKHeV8KT6qs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XCCFsVULeltxykvcUaj63RAt.png?f=fotoalbum_large

Maar de GT line business zijn al een stuk beter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ihv-CeoLDQYPRJoqbnOVbeMXoO8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KhLBVgz6lMHcQLqeyLbu2BfS.png?f=fotoalbum_large

Die van de GT / GT (plus) line (zonder business dus) zijn een pak beter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QkUp-qT3ZsIBc6QbBsekOO8L_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cMQRWwPuOBoZxIaF6aQ6Mvy9.png?f=fotoalbum_large

Kortom, ik zou toch even gaan proefzitten bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
De knoop bij mijn dienst is eindelijk doorgehakt, 100% elektrisch.

momenteel de keus uit de e208, ID3 ( en en E-Niro (gok 64 KWH).
Ik heb in alledrie even gezeten en so far lijkt het een no-brainer voor de Kia te worden.

De ID3 (en 4) voelen als chinees speelgoed. Walgelijke materiaalkeuzes binnenin en vrij krap. Ik kan me oprecht niet herinneren dat ik zulk een goedkoop interieur heb gezien. Bij de ID3 valt volgens mij geen accupakket te kiezen dus ga uit dat er in NL de 58 kWh inligt?

De 208 heeft de beste materiaalkeuzes en voelt als een degelijke auto, maar is helaas te klein.

De kia staat al lang op het wensenlijstje. Lekker ruim, goeie range, bewezen techniek. Matig plaatswerk en plastic aan buitenkant, binnenin een stuk beter dan de ID3. Meeste auto voor het geld.

Zijn er redenen om een ID3 boven een E-niro te kiezen? Komt die bijvoorbeeld in NL standaar met de 77 kWh accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

renzo4000 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Toch even als Kia ambassadeur in het topic even reageren ;) ... Er zit wel een groot verschil in de stoelen van de (Pro)ceed.

De standaard ceed stoelen zijn inderdaad niet de beste in de markt.

Die van de GT / GT (plus) line (zonder business dus) zijn een pak beter:

Kortom, ik zou toch even gaan proefzitten bij de dealer.
Hmm ziet er wel beter uit inderdaad. Ik had het ook nog eens over de C'eed uit 2015. We gaan proefzitten, maar het wordt lastig om KIA in huis te halen vrees ik. De ervaring ziet diep gesleten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 07-07 12:26
eL_Jay schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:42:

Ik heb in alledrie even gezeten en so far lijkt het een no-brainer voor de Kia te worden.

De ID3 (en 4) voelen als chinees speelgoed. Walgelijke materiaalkeuzes binnenin en vrij krap. Ik kan me oprecht niet herinneren dat ik zulk een goedkoop interieur heb gezien. Bij de ID3 valt volgens mij geen accupakket te kiezen dus ga uit dat er in NL de 58 kWh inligt?

De 208 heeft de beste materiaalkeuzes en voelt als een degelijke auto, maar is helaas te klein.

De kia staat al lang op het wensenlijstje. Lekker ruim, goeie range, bewezen techniek. Matig plaatswerk en plastic aan buitenkant, binnenin een stuk beter dan de ID3. Meeste auto voor het geld.

Zijn er redenen om een ID3 boven een E-niro te kiezen? Komt die bijvoorbeeld in NL standaar met de 77 kWh accu?
ID.3 vs eNiro is idd een no-brainer voor de Kia.
Enyaq of model 3 SR+ geen opties? Dan zou je nog wat te kiezen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-07 21:49

Overige afhankelijkheden: PHEV niet mogelijk
Specifieke wensen: Station, automaat, ACC, 140+ pk, benzine

• Seat Leon ST -> Nope
• Opel Astra ST -> Nope
• MB CLA Shooting Brake -> toch maar eens bekijken

• Skoda Suberb
• VW Passat Variant
• Volvo V60
De i30 n-line was ook scherp geprijsd in de lease. Stuk goedkoper dan de Kia Ceed GT PlusLine in de lease, maar fiscaal wel iets duurder. 1.5 160pk DCT met alles erop en vergelijkbaar met de Ceed, maar iets comfortabeler en de stoelen zijn enorm goed. Laatst ook bij autoweek gewonnen van de focus en golf variant dankzij het multimediasysteem en aandrijflijn. Heeft ook stoel zitting verlengers. Interieur is alleen een beetje saai, maar dat is een kwestie van smaak. Ik vind piano plastic niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:37
Als alles meezit mag ik vanaf 1 oktober ook weer een leaseauto uitzoeken.
Budget is +- 700 ex brandstof met eventuele bijbetaling.
Max 48 maand en 35000km per jaar.

Ik rij nu privé een F31 320D en ga er het liefst niet heel erg veel op achteruit qua auto en vermogen.
Grootste kanshebber is momenteel de Proceed 1.6 T-GDi.

Hebben mensen nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Loei123 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:07:

Ik rij nu privé een F31 320D en ga er het liefst niet heel erg veel op achteruit qua auto en vermogen.

Tja dan hoef je niet meer verder te zoeken toch :P ... Hou het wel even in de gaten, er zit een facelift aan te komen en wellicht ook andere motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
renzo4000 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:25:
[...]

Tja dan hoef je niet meer verder te zoeken toch :P ... Hou het wel even in de gaten, er zit een facelift aan te komen en wellicht ook andere motoren.
Is die er al niet?
Met een display achter het stuur en een groter navi display?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Loei123 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:38:
[...]

Is die er al niet?
Met een display achter het stuur en een groter navi display?
Dat was de MY21, schijnbaar komt er een MY22 inclusief nieuwe logo’s.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-06-2021 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
BigSmurf schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:05:
Voor iedereen die de ProCeed overweegt.

Ik heb inmiddels mijn keuze laten vallen op een M3 SR+. Verwachte levertijd eind september. :)

[ Voor 12% gewijzigd door BigSmurf op 30-06-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
BigSmurf schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:30:
[...]
Voor iedereen die de ProCeed overweegt.

Ik heb inmiddels mijn keuze laten vallen op een M3 SR+. Verwachte levertijd eind september. :)
Op welk vlak zijn deze auto's vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb geen idee wat @BigSmurf bedoelt ... eehmm 4 wielen? Er is namelijk geen vergelijking tussen die twee aangezien het twee totaal verschillende auto's zijn. Ik zou dan eerder de Kia EV6 tegenover de model 3 zetten en dan wist ik mijn keuze wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Dan denken wij wel een beetje hetzelfde. :P
Ik zie dat een EV6 ook nog wel haalbaar is zelfs... :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Het staat ook los van elkaar. :+

Ik heb een ProCeed overwogen, omdat ik nog niet zeker wist of ik elektrisch wilde gaan rijden. Echter, met leasen inclusief brandstof en huidige brandstofprijzen, plus met 12% toch nog wel een beetje fiscaal voordeel heb ik toch gekozen voor elektrisch. En ik wist dus ook dat de ProCeed momenteel niet wordt geleverd i.v.m. facelift, dealer wist me te vertellen dat dit zomaar tot het einde van het jaar kan duren.

Afweging was inderdaad een EV6 of een M3. Uiteindelijk gekozen voor de M3 vanwege gegarandeerde levering in 2021, de EV6 durf ik met de chiptekorten zonder garantie van levering dit jaar niet aan. Daarnaast was de M3 ook nog een stukje goedkoper in zowel cataloguswaarde als leasetarief, wat me zowel bijtelling als extra eigen bijdrage scheelt. De EV6 kwam onderaan de streep netto zo'n 80-90 euro duurder uit.

[ Voor 11% gewijzigd door BigSmurf op 30-06-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
BigSmurf schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:26:
Het staat ook los van elkaar. :+

Ik heb een ProCeed overwogen, omdat ik nog niet zeker wist of ik elektrisch wilde gaan rijden. Echter, met leasen inclusief brandstof en huidige brandstofprijzen, plus met 12% toch nog wel een beetje fiscaal voordeel heb ik toch gekozen voor elektrisch. En ik wist dus ook dat de ProCeed momenteel niet wordt geleverd i.v.m. facelift, dealer wist me te vertellen dat dit zomaar tot het einde van het jaar kan duren.

Afweging was inderdaad een EV6 of een M3. Uiteindelijk gekozen voor de M3 vanwege gegarandeerde levering in 2021, de EV6 durf ik met de chiptekorten zonder garantie van levering dit jaar niet aan. Daarnaast was de M3 ook nog een stukje goedkoper in zowel cataloguswaarde als leasetarief, wat me zowel bijtelling als extra eigen bijdrage scheelt. De EV6 kwam onderaan de streep netto zo'n 80-90 euro duurder uit.
Als ik nu op Direct Lease kijk is een EV6 wel goedkoper. Of zal dit per aantal jaren+km verschillen?
Catalogusprijs van de EV6 lijkt ook lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Loei123 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Als ik nu op Direct Lease kijk is een EV6 wel goedkoper. Of zal dit per aantal jaren+km verschillen?
Catalogusprijs van de EV6 lijkt ook lager.
Heb een Plus AWD vergeleken met de M3. De Plus RWD heeft een stuk minder vermogen (als ik dan elektrisch rijd wil ik wel de lusten :+ ) en de standaard uitvoering van de EV6 heeft een mindere actieradius en geen standaard warmtepomp. Dan is de EV6 zo'n 5k duurder en ongeveer 60 euro in de maand (bij 48m/40k).

[ Voor 7% gewijzigd door BigSmurf op 30-06-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
BigSmurf schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:59:
[...]
Heb een Plus AWD vergeleken met de M3. De Plus RWD heeft een stuk minder vermogen (als ik dan elektrisch rijd wil ik wel de lusten :+ ) en de standaard uitvoering van de EV6 heeft een mindere actieradius en geen standaard warmtepomp.
Helder.
Met een 77,4kwh plus AWD kun je 490km en zit ik 3 euro bruto goedkoper dan een M3.
Catalogusprijs is dan 54K.

Dat icm met de ruimte en styling zou mij voor een EV6 doen kiezen, mits je de luxe van tijd hebt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Met gegarandeerde levering in 2021 had ik de Kia zeker overwogen, want ik vind hem wel mooier. Anderzijds vind ik de Tesla "leuker" als totaalplaatje. Ruimte heb ik niet nodig, dat had een bonus geweest. En het SuC netwerk is in het buitenland toch wel erg fijn.

Wel grappig dat bij DL die Kia alsnog goedkoper is, terwijl de drie offertes van verschillende maatschappijen allemaal tussen de 50 en 70 euro duurder waren dan de M3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij is de Cupra Fermentor inmiddels leverbaar: https://www.cupraofficial.nl/modellen/formentor
Da's een PHEV, zelfde aandrijflijn als de VW GTE's zo op het eerste gezicht (1.4TSI, elekotromotor, 6bak DSG). Prijzen vallen me niet tegen, da's een mooie concurrent voor de Tiguan :)
Helaas wel 22% bijtelling :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Loei123 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:07:

Seat Leon 1.4 PHEV een optie wellicht?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@The GUI Ik heb pas nog eens zitten zoeken wat nou het verschil middels data van de leaserijdert (website pratijkverbruik).

Zo even wat voorbeelden:
Een Lexus IS300H is een hybrid en doet rond de 6,4 l / 100 km. Best netjes voor een 2.4L & 1600 kg (helaas slecht tot niet meer leverbaar)

Een ander voorbeeld waar ik naar heb zitten kijken was de BMW 3-serie Touring
3.20i automaat: ~8 l / 100 km
3.20e: ~6,7 l / 100 km

En ja, ik zie de gemiddelde Beamer rijdert in het leasesegment als de bestuurder met een zware voet.
De meest populaire auto van dit moment (Toyota Corolla Touring Sports) durf ik de data niet zuiver genoeg te noemen - te kort op de markt en een 1.2 turbo vs 2.0 hybrid is geen eerlijke vergelijking :P

Om toch het cijfer te geven: ~6,5 l / 100km op 1350 kg met de 2.0 Hybrid. Dat is best netjes te noemen

TDLR: Een hybrid/PHEV is zeker de moeite waard om 10 - 25% op de brandstofrekening te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
renzo4000 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:25:
[...]

Lijkt mij dat het dan sterk hierop moet gaan lijken:
YouTube: 2022 KIA Forte GT 5door 1.6 T GDi POV interior and exterior
Wild Chocolate schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:20:
[...]

Seat Leon 1.4 PHEV een optie wellicht?
Heb er er naar gekeken en dat zal ik zo nog eens doen.
Maar ik dacht dat het aanvinken van de laadpaal de prijs omhoog doet schieten.

Edit: Net even gekeken maar met een hoger bruto lease bedrag en iets lagere netto bijtelling kom ik totaal niet in de buurt van de uitrusting van de Kia.

[ Voor 34% gewijzigd door Loei123 op 01-07-2021 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Edit.

[ Voor 98% gewijzigd door Loei123 op 01-07-2021 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Laadpaal als optie doet ca 2500 euro, dus netto mag je daar 25 euro per maand voor rekenen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Het lijkt me dat de koplampen en grill van de nieuwe Proceed inderdaad iets zullen wijzigen. Bovengenoemde units zou wel eens kunnen, ze zijn niet weer even iets scherper. Ik verwacht aan de achterzijde eigenlijk geen of bijna geen wijzigingen. Interieur zal ook wel op een paar puntjes veranderen. Daarnaast worden er meestal een paar nieuwe lakkleuren geïntroduceerd en verwachten ze nieuwe motoren. We gaan het zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPBxNhmjmna5fp95fKcTNQV5tyM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1urPJmnaS5cHL0JhIP3gyhvu.webp?f=user_large

één van de weinige spyshots, je kan zien dat de koplampen 3 pitters krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
renzo4000 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:21:
[...]

Het lijkt me dat de koplampen en grill van de nieuwe Proceed inderdaad iets zullen wijzigen. Bovengenoemde units zou wel eens kunnen, ze zijn niet weer even iets scherper. Ik verwacht aan de achterzijde eigenlijk geen of bijna geen wijzigingen. Interieur zal ook wel op een paar puntjes veranderen. Daarnaast worden er meestal een paar nieuwe lakkleuren geïntroduceerd en verwachten ze nieuwe motoren. We gaan het zien.

[Afbeelding]

één van de weinige spyshots, je kan zien dat de koplampen 3 pitters krijgen.
Nice!
Ik wacht in spanning af! :)

Die drie 3 pitters lijk je hier ook te zien:
YouTube: 2022 KIA Forte GT 5door 1.6 T GDi POV test drive

[ Voor 8% gewijzigd door Loei123 op 01-07-2021 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

TumTum schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:42:
[...]

De i30 n-line was ook scherp geprijsd in de lease. Stuk goedkoper dan de Kia Ceed GT PlusLine in de lease, maar fiscaal wel iets duurder. 1.5 160pk DCT met alles erop en vergelijkbaar met de Ceed, maar iets comfortabeler en de stoelen zijn enorm goed. Laatst ook bij autoweek gewonnen van de focus en golf variant dankzij het multimediasysteem en aandrijflijn. Heeft ook stoel zitting verlengers. Interieur is alleen een beetje saai, maar dat is een kwestie van smaak. Ik vind piano plastic niets.
Ik vind de kont ook niet zo mooi. Ben geloof ik niet zo'n fan van Aziatisch design.
D_Jeff schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:43:
@The GUI Ik heb pas nog eens zitten zoeken wat nou het verschil middels data van de leaserijdert (website pratijkverbruik).

Zo even wat voorbeelden:
Een Lexus IS300H is een hybrid en doet rond de 6,4 l / 100 km. Best netjes voor een 2.4L & 1600 kg (helaas slecht tot niet meer leverbaar)

Een ander voorbeeld waar ik naar heb zitten kijken was de BMW 3-serie Touring
3.20i automaat: ~8 l / 100 km
3.20e: ~6,7 l / 100 km

En ja, ik zie de gemiddelde Beamer rijdert in het leasesegment als de bestuurder met een zware voet.
De meest populaire auto van dit moment (Toyota Corolla Touring Sports) durf ik de data niet zuiver genoeg te noemen - te kort op de markt en een 1.2 turbo vs 2.0 hybrid is geen eerlijke vergelijking :P

Om toch het cijfer te geven: ~6,5 l / 100km op 1350 kg met de 2.0 Hybrid. Dat is best netjes te noemen

TDLR: Een hybrid/PHEV is zeker de moeite waard om 10 - 25% op de brandstofrekening te besparen.
Bedankt. Ik had ook al op de site zitten kijken, en het blijft toch verbazingwekkend wat het verschil is. Ook tussen fabrieksopgave, travelcard en mijn eigen rijden. Ik rij momenteel een Audi A3 35 TFSI en Travelcard verbruik staat op 7,9 l/100 km. Ik rij niet heel rustig (wel veel snelweg) en zit op 6,2 l/100 km 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
The GUI schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:30:
[...]

Ik vind de kont ook niet zo mooi. Ben geloof ik niet zo'n fan van Aziatisch design.
Maar van de (Pro)Ceed wel? Kia en Hyundai zijn beide Koreaans ... sterker nog tegenwoordig delen ze behoorlijk veel samen. Maar eerlijk is eerljk, de Proceed is wel de mooiere van de twee :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1oZ-qfgpQ1S9Z9e40mR3kKF0m0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hj5nFYPLejJgGdiE424nO7RP.png?f=fotoalbum_large

Al moet ik zeggen dat die i30 N ook een leuke bommetje op wielen is ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PH6YqQXLdpuJPUuRQ52yQGChp4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2lhLueWKxLCXD5j3zjMpzh1I.png?f=fotoalbum_large

Het zal me overigens niet verbazen als Kia dit jaar op nr 1 komt te staan en Volkswagen voorbij streeft (vorig jaar stonden ze al op 2 en niet ver van VW vandaan). Toch wel bijzonder dat ze zoveel stappen hebben gezet de afgelopen jaren.

[ Voor 6% gewijzigd door renzo4000 op 01-07-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
Is ook een beetje afhankelijk van de kleur en uitvoering. De N line gaat wel en het is geen plastic uitlaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Jl__9hlUxLcER8yTjogMsD5rbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AmxcWFC8v612ItoZflbYmTa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOKrPa_GIEM_RnJyXseDkVESZyw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MJskNjiVfY4obIlQDRP0ed1J.webp?f=user_large

Maarja.. De achterkant van een Mazda3 sedan of hatch vind ik zelf erg mooi.

[ Voor 12% gewijzigd door TumTum op 01-07-2021 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ik heb nog bij Kia en LD geïnformeerd middels chat op hun website.

Voor zover die mensen op de hoogte zijn is er niet iets bekend over het niet leveren van nieuwe Proceeds i.v.m. een nieuwe/gefacelifte Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:36
In het algemeen is de chat functie van autofabrikant niet echt betrouwbaar. Beste is gewoon te bellen.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Businessnerd
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-07 18:15
Ben na 3 testritjes in een rijk aangeklede ibiza, een nette yaris en een vrij kale i20 gegaan voor de Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 MHEV Comfort 5D 74 kW.
Met deze meer budgetwagen, die naar mijn mening al erg compleet is op comfort niveau is er genoeg ruimte in het budget voor 40k
Km per jaar(ipv 35k). En daarmee voor mij dan genoeg om praktisch "onbeperkt" te rijden. Denk aan een leuke roadtrip of elk weekend naar de uithoeken van Nederland voor een wedstrijd van mn vriendin.

De seat zat mij niet lekker(scheenbeen oncomfortabel tegen middenconsole).
De yaris was wat klein(maar wel echt een leuk en lichtvoetig kartwagentje).
Bedankt voor de tips, hoop dat ie tijdig geleverd gaat worden. Staat nu op eind september.

[ Voor 14% gewijzigd door Businessnerd op 01-07-2021 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Businessnerd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:21:
Ben na 3 testritjes in een rijk aangeklede ibiza, een nette yaris en een vrij kale i20 gegaan voor de Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 MHEV Comfort 5D 74 kW.
Met deze meer budgetwagen, die naar mijn mening al erg compleet is op comfort niveau is er genoeg ruimte in het budget voor 40k
Km per jaar(ipv 35k). En daarmee voor mij dan genoeg om praktisch "onbeperkt" te rijden. Denk aan een leuke roadtrip of elk weekend naar de uithoeken van Nederland voor een wedstrijd van mn vriendin.

De seat zat mij niet lekker(scheenbeen oncomfortabel tegen middenconsole).
De yaris was wat klein(maar wel echt een leuk en lichtvoetig kartwagentje).
Bedankt voor de tips, hoop dat ie tijdig geleverd gaat worden. Staat nu op eind september.
Die km per jaar is bij ons alleen nodig om het budget en de prijs te bepalen. Hoeveel ik er vervolgens mee rijdt maakt geen zak uit, behalve dat je misschien sneller je auto in moet ruilen omdat hij aan de Max 150-180k km zit.

Als dat niet zo geregeld zou zijn dan heeft iemand die verder moet rijden minder keuze…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TumTum
renzo4000 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:05:
[...]

Maar van de (Pro)Ceed wel? Kia en Hyundai zijn beide Koreaans ... sterker nog tegenwoordig delen ze behoorlijk veel samen. Maar eerlijk is eerljk, de Proceed is wel de mooiere van de twee :P
[Afbeelding]

Al moet ik zeggen dat die i30 N ook een leuke bommetje op wielen is ;)

[Afbeelding]

Het zal me overigens niet verbazen als Kia dit jaar op nr 1 komt te staan en Volkswagen voorbij streeft (vorig jaar stonden ze al op 2 en niet ver van VW vandaan). Toch wel bijzonder dat ze zoveel stappen hebben gezet de afgelopen jaren.
ProCeed is een hele mooie bak, maar ik vind hem zelf helaas net iets te laag en ik ben allergisch voor fake exhausts. Heb dan liever niets. De voorkant vind ik sowieso wel een stuk minder dan de i30, maar die passen ze hopelijk aan met de facelift.

Als we kijken naar praktisch gebruik, dan is de SW GT PlusLine een betere optie. Denk dat een CLA Shootingbrake net te duur is. Blijf toch roepen dat het jammer is dat we geen Mazda3 Wagon hebben ;) Dan zou ik niet eens twijfelen.

Edit: Zoiets
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_8L4clFHyUIqnTenouh0Zr5sg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REngESUx4SvUkPyJ956fg2Cz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door TumTum op 01-07-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Businessnerd
Smobbo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:32:
[...]

Die km per jaar is bij ons alleen nodig om het budget en de prijs te bepalen. Hoeveel ik er vervolgens mee rijdt maakt geen zak uit, behalve dat je misschien sneller je auto in moet ruilen omdat hij aan de Max 150-180k km zit.

Als dat niet zo geregeld zou zijn dan heeft iemand die verder moet rijden minder keuze…
Tja keuzes keuzes. Weet niet of dit het meest fair is. Maar om letterlijk onbeperkt km's op de zaak te rijden prive inclusief benzine lijkt me ook niet helemaal fair. Daarnaast geeft dit een prikkel om een wat zuinigere auto te rijden ipv een slurper.

[ Voor 6% gewijzigd door Businessnerd op 02-07-2021 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Businessnerd schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:46:
[...]

Tja keuzes keuzes. Weet niet of dit het meest fair is. Maar om letterlijk onbeperkt km's op de zaak te rijden prive inclusief benzine lijkt me ook niet helemaal fair. Daarnaast geeft dit een prikkel om een wat zuinigere auto te rijden ipv een slurper.
Misschien hoort deze discussie meer in het andere topic, maar ik snap even niet waarom je een prikkel hebt om een zuinigere auto te gaan rijden?

Ik probeerde aan te geven dat je beschrijving om voor een kalere auto te gaan, 'want dan kan je hem 40k km per jaar rijden ipv de standaard 35k km' heel gek is. Ik heb nog niet eerder gehoord dat je je referentie waardes waarop je leasebudget is vastgesteld zelf mag aanpassen om daarmee een andere auto te kiezen. Betekent dit ook dat mensen die minder rijden ook voor 20k km kunnen kiezen en dus een veel dikkere auto rijden?
Naar mijn idee leidt dit er toe dat mensen die veel rijden (en dus juist een goede auto nodig hebben) minder opties hebben dan mensen die weinig rijden...

Bij ons zijn de referentiewaardes (4jr / 30k km per jaar, zomer+winterbanden, vervangend vervoer, eigen risico X etc) vast en op basis daarvan worden alle auto's besteld. Zo hebben alle collega's in leasecategorie X (750 euro bijvoorbeeld) dezelfde keuzes qua auto. Als de referentiewaardes mogen veranderen naar bijvoorbeeld 5jr / 20k km per jaar en alleen zomerbanden dan kun je voor 750 euro een stuk meer krijgen... Dat is toch niet logisch?

Dus ik denk dat ik je opmerking eerder niet helemaal begrijp :+ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
TumTum schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:39:
[...]

ProCeed is een hele mooie bak, maar ik vind hem zelf helaas net iets te laag en ik ben allergisch voor fake exhausts. Heb dan liever niets. De voorkant vind ik sowieso wel een stuk minder dan de i30, maar die passen ze hopelijk aan met de facelift.

Als we kijken naar praktisch gebruik, dan is de SW GT PlusLine een betere optie. Denk dat een CLA Shootingbrake net te duur is. Blijf toch roepen dat het jammer is dat we geen Mazda3 Wagon hebben ;) Dan zou ik niet eens twijfelen.

Edit: Zoiets
[Afbeelding]
De Gt(plus)line hebben inderdaad neppe uitlaten. Ik stoor mij er persoonlijk niet zo aan eerlijk gezegd. Er zijn ook mensen die ze zwart laten spuiten/wrappen zodat het niet meer zo opvalt. Overigens zijn die neppe uitlaten tegenwoordig overal terug te zien, ook de BMW's, Audi's en Mercedessen van tegenwoordig doen dat steeds meer ... wat.. zelfs op EV's worden er "uitlaten" onder geplaatst. Als je de GT uitvoering neemt van de Proceed dan zitten de uitlaten wel gewoon in de kokers.

Wat betreft de ruimte in de Proceed; die is gewoon riant en gemiddeld te noemen in het C-segment. Enige waar je op moet letten is wanneer je groter bent dan 1m85 en je hebt een panoramadak dat het dan wel eens krap kan worden met de hoofdruimte. Ook de kofferbak is met zijn 594 liter niet bepaalt een kleintje te noemen. Het enige is dat de daklijn sterk afloopt en je rekening moet houden met hoge objecten. Wij kunnen iig met gemak (gezin met 2 kinderen) onze spullen kwijt voor de vakantie. De CLA is veel minder ruim dan de Proceed, wel een veel beter en mooier interieur.

De Mazda 3 en CX-30 moet je iig niet nemen voor de ruimte. Ik heb daar in gezeten en op de achterbank zitten is geen plezier, sterker nog ik kon daar niet normaal zitten zonder in de kramp te schieten. Over de kofferbak nog niet te spreken die is echt veel te klein. Ik vind het best mooie auto's met dito interieurs maar echt te klein voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 21:06
The Eagle schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:15:
Laadpaal als optie doet ca 2500 euro, dus netto mag je daar 25 euro per maand voor rekenen.
Kan je beter gewoon zelf realiseren. Als er niet al teveel aanpassingen nodig zijn (meterkast vernieuwen) kan je het voor veel minder geld doen en mag je de laadpaal na de lease gewoon houden. Ik heb 4,5 jaar PHEV gereden, 2 jaar EV en nog steeds dezelfde laadpaal.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tassadar32 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:25:
[...]

Kan je beter gewoon zelf realiseren. Als er niet al teveel aanpassingen nodig zijn (meterkast vernieuwen) kan je het voor veel minder geld doen en mag je de laadpaal na de lease gewoon houden. Ik heb 4,5 jaar PHEV gereden, 2 jaar EV en nog steeds dezelfde laadpaal.
Eens, als dat kan zou dat ook altijd mijn voorkeur hebben.
Vooralsnog staan er hier twee diesels voor de deur (lease en prive) en geen eigen oprit oid, dus laadpaal gaat er hier voorlopig niet komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-07 19:07
Tassadar32 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:25:
[...]

Als je een laadpaal 'krijgt' van je LM, komen ze die echt niet weghalen als je contract afgelopen is hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TumTum
renzo4000 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:14:
[...]

De Gt(plus)line hebben inderdaad neppe uitlaten. Ik stoor mij er persoonlijk niet zo aan eerlijk gezegd. Er zijn ook mensen die ze zwart laten spuiten/wrappen zodat het niet meer zo opvalt. Overigens zijn die neppe uitlaten tegenwoordig overal terug te zien, ook de BMW's, Audi's en Mercedessen van tegenwoordig doen dat steeds meer ... wat.. zelfs op EV's worden er "uitlaten" onder geplaatst. Als je de GT uitvoering neemt van de Proceed dan zitten de uitlaten wel gewoon in de kokers.
Je ziet het inderdaad steeds meer. Jammer, maar het is te maskeren.
[...]
Wat betreft de ruimte in de Proceed; die is gewoon riant en gemiddeld te noemen in het C-segment. Enige waar je op moet letten is wanneer je groter bent dan 1m85 en je hebt een panoramadak dat het dan wel eens krap kan worden met de hoofdruimte. Ook de kofferbak is met zijn 594 liter niet bepaalt een kleintje te noemen. Het enige is dat de daklijn sterk afloopt en je rekening moet houden met hoge objecten. Wij kunnen iig met gemak (gezin met 2 kinderen) onze spullen kwijt voor de vakantie. De CLA is veel minder ruim dan de Proceed, wel een veel beter en mooier interieur.
Mee eens. Het is geen kleine C-segmenter. Alleen jammer dat de auto zo laag is. (is voor mij twijfelachtig en wil mijn zitpositie niet aanpassen). De wielbasis van de CLA is wel iets anders, maar ze zijn allebei laag. Daarom is de Kia Ceed SW een stuk beter voor praktisch gebruik, maar ook qua ruimte.
[...]
De Mazda 3 en CX-30 moet je iig niet nemen voor de ruimte. Ik heb daar in gezeten en op de achterbank zitten is geen plezier, sterker nog ik kon daar niet normaal zitten zonder in de kramp te schieten. Over de kofferbak nog niet te spreken die is echt veel te klein. Ik vind het best mooie auto's met dito interieurs maar echt te klein voor ons.
Dit komt door de aflopende daklijn (C-vorm). Aan de kwaliteit, afwerking en het rijgedrag kunnen de koreanen (en veel andere merken) nog niet tippen. Zou daarom graag iets van een station zien zonder zo'n C-vorm. De CX-30 vind ik ook wel acceptabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
TumTum schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:48:
[...]

Dit komt door de aflopende daklijn (C-vorm). Aan de kwaliteit, afwerking en het rijgedrag kunnen de koreanen (en veel andere merken) nog niet tippen. Zou daarom graag iets van een station zien zonder zo'n C-vorm. De CX-30 vind ik ook wel acceptabel.
Wel interessant dat ze autobild de CEED boven de Mazda 3 plaatsen. Onderaan de streep krijg je denk ik ook meer waar voor je geld met een CEED dan met een Mazda 3. Maar uiteraard is persoonlijke voorkeur ook een belangrijke factor. Ik kan heel goed begrijpen dat mensen een Mazda kiezen. Maar de aspecten "kwaliteit, afwerking en rijgedrag" zijn niet persé beter dan die van de CEED. Ik vind het design van het interieur an sich wel mooi van de Mazda.

https://www.autobild.de/a...motor-preis-16747569.html

maar ook:

https://www.auto-motor-un...subaru-impreza-2-0ie-4x4/

[ Voor 6% gewijzigd door renzo4000 op 02-07-2021 11:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TumTum
renzo4000 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:37:
[...]

Wel interessant dat ze autobild de CEED boven de Mazda 3 plaatsen. Onderaan de streep krijg je denk ik ook meer waar voor je geld met een CEED dan met een Mazda 3. Maar uiteraard is persoonlijke voorkeur ook een belangrijke factor. Ik kan heel goed begrijpen dat mensen een Mazda kiezen. Maar de aspecten "kwaliteit, afwerking en rijgedrag" zijn niet persé beter dan die van de CEED. Ik vind het design van het interieur an sich wel mooi van de Mazda.

https://www.autobild.de/a...motor-preis-16747569.html

maar ook:

https://www.auto-motor-un...subaru-impreza-2-0ie-4x4/
Het is een beetje afhankelijk van de uiteindelijke prijs, welke website en natuurlijk de uitvoering. Het is een totaal andere belevenis. Krijg je meer voor je geld met een Ceed hatch? Wat krijg je meer qua opties met een Ceed?

Kunnen de buitenspiegels kantelen bij parkeren? Worden de stoelen en spiegels meegenomen in de geheugenfunctie? Heeft de Ceed een 360 camera mogelijkheid? Zit er een speciaal afgestelde bose audiosysteem in met 12-speakers? (De JBL installatie vond ik nou niet zo bijzonder bij Kia). Verder zie ik ook geen headsup display projectie mogelijkheid? Daarnaast zie ik ook geen lederen premium interieur bij de Ceed. De ruitenwisserontdooier is ook wel handig. Dat heb ik gemist in de vorige uitvoeringen. Ik vind het dubbele uitlaatsysteem van de Mazda3 ook erg mooi. Die mis ik op de Ceed. Het enige wat ik op de Mazda3 mis is stoelventilatie. Verder is de Luxury veel rijker uitgerust.

De Ceed GT Plusline is ongeveer 34K en de Mazda3 Luxury 36K (met SkyX). Als je al deze opties op een Mazda3 met SkyActiv-G neemt, dan kom je uit op ongeveer 34K. Mijn advies is dan ook om ze allebei te bekijken en te proberen. Qua interieur en audio is het echt een wereld van verschil.

Daarnaast hebben ze het vooral over de SkyActiv-G motor in die post, terwijl de (e)SkyActiv-X juist het verschil maakt. Vaak gaan ze voor een turboblok bij dit soort reviews en dus al snel voor de Kia. De stugheid van de auto is een kwestie van smaak. Helaas zijn er weinig reviews en vergelijkingen, maar zo wint hier weer een Skoda Scala met op plek 2 Mazda en plek 3 de Ceed.
https://www.whatcar.com/n...-scala-vs-kia-ceed/n19948

Het is maar net welke uitvoering ze pakken. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben ook overgestapt op een Koreaan. Maar ik vind een Ceed (handbak) op geen enkel vlak beter en luxer dan een Mazda, Los van de DCT automaat van de Koreanen (1.5 hybrid) en de ruimte. Ik adviseer iedereen om dit zelf te ervaren en eens in beide auto's te gaan zitten en rijden. Ik vind het echt een groot verschil in het voordeel van de Mazda. Maar een motor zonder turbo is wel even wennen.

En nog even benadrukken: Ja, het is ook een kwestie van smaak. :)

[ Voor 1% gewijzigd door TumTum op 02-07-2021 19:47 . Reden: Typo camera ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
TumTum schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:59:
[...]

Het is een beetje afhankelijk van de uiteindelijke prijs, welke website en natuurlijk de uitvoering. Het is een totaal andere belevenis. Krijg je meer voor je geld met een Ceed hatch? Wat krijg je meer qua opties met een Ceed?
Je pikt opties er wel specifiek uit voor de Mazda :D

- Ja geheugenfunctie zit op de GTplusline alleen de spiegels niet (jammer, maar knopje naar beneden drukken does the trick ;)).
- Bose vs JBL ... ik heb de Bose ook gehoord in de Mazda, eerlijk? Ik vind zowel de JBL als de Bose beide niet bijzonder goed. Ik kies dan ook altijd voor een audio upgrade achteraf bij de audiospecialist
- Lederen premium interieur? De Ceed heeft leer met Alcantara inleg. Als je mij vraagt de betere en mooiere keuze. Zeker bij heet weer is dat echt een pluspunt.
- Tja uitlaatsysteem, voor mij mogen ze het helemaal weghalen. Volgens mij is dit ook niet meer van deze tijd. Straks sowieso niet meer aan de orde in het EV/waterstof tijdperk
- HU display, leuke gimmick maar heeft mij nooit kunnen bekoren. En eerlijk is eerlijk, als je een 12'3 inch digitaal cluster voor je neus hebt is dat ook een beetje overkill toch? Iets wat ontbreekt bij de Mazda

Maar dan ... de CEED tov de Mazda 3

- Heeft de Mazda 3 achterbank verwarming? CEED wel op de plusline
- Een panonoramadak met kantel/schuif functie? Standaard bij de GTplusline en bij de Mazda weer een optie van €1000 en dan krijg je een klein klapraampje
- Het instrumentarium is bij de CEED digitaal 12,3" bij de mazda nog old school analoog met een klein digitaal schermpje. Niet echt meer van deze tijd
- Het infotainmentscherm is bij de CEED 10'25" met UVO (op afstand zaken regelen) > bij de Mazda 8'8"
- Bij de CEED is het I-ACTIVSENSE PAKKET een optie van €1000 terwijl deze veiligheidsopties standaard op de CEED zitten.
- Draadloze telefoonoplader? Standaard bij de CEED niet bij de Mazda (€240)
- Stuurverwarming niet mogelijk op de Mazda? Standaard bij de GTplusline
- Heeft de Mazda een elektrische kofferbakklep? > CEED heeft dit op plusline met automatische herkenning
- Heeft de Mazda automatisch inparkeren optie? > CEED standaard op de plusline
- Kia heeft standaard 7 jaar garantie vs 3 jaar op de Mazda (aaaii!) > dit is natuurlijk vooral interessant als je koopt maar heeft ook impact op de leaseprijs. Een leasemaatschappij is daar zeker gevoelig voor.

en zo vast nog wel meer zaken over en weer... ik denk dat jij en ik een beetje biased zijn :+

Ik kan me voorstellen dat je een Mazda 3 ook iets meer koopt of leased op basis van emotie en de CEED meer op basis van "netto onder de streep" de betere auto.

Als ik op directlease een snelle calculatie doe obv 48.000km / 4 jaar incl. brandstof:

- Mazda Mazda3 Hatchback E-SKYACTIV-X 186 Luxury auto €1043
- Kia Ceed 1.5 T-GDi DCT GT-PlusLine €972 (930 voor de executive zelfs)

Dat is toch €71x49 = €3479 in het voordeel van de Kia. Best wel een substantieel bedrag als je het mij vraagt. Daarnaast is de fiscalewaarde €39.400 vs €35.395 in het voordeel van de Kia.

Maar goed ik denk dat we ook iets te veel off topic raken nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TumTum
Ik zal het kort houden.
renzo4000 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:01:
[...]

- Ja geheugenfunctie zit op de GTplusline alleen de spiegels niet (jammer, maar knopje naar beneden drukken does the trick ;)).
- Bose vs JBL ... ik heb de Bose ook gehoord in de Mazda, eerlijk? Ik vind zowel de JBL als de Bose beide niet bijzonder goed. Ik kies dan ook altijd voor een audio upgrade achteraf bij de audiospecialist
- Lederen premium interieur? De Ceed heeft leer met Alcantara inleg. Als je mij vraagt de betere en mooiere keuze. Zeker bij heet weer is dat echt een pluspunt.
- Tja uitlaatsysteem, voor mij mogen ze het helemaal weghalen. Volgens mij is dit ook niet meer van deze tijd. Straks sowieso niet meer aan de orde in het EV/waterstof tijdperk
- HU display, leuke gimmick maar heeft mij nooit kunnen bekoren. En eerlijk is eerlijk, als je een 12'3 inch digitaal cluster voor je neus hebt is dat ook een beetje overkill toch? Iets wat ontbreekt bij de Mazda
De Bose set vind ik veel beter inderdaad. Het is misschien wel de beste set in het C-segment.
Hier wat meer informatie: YouTube: 2019 Mazda3 Review | Why So Serious?

De rest is smaak en zie ik niet als voordelen voor de Ceed. Warmte zie ik niet als een probleem, omdat ze hier rekening mee houden. Ik gebruik zelf ook geen headsup display. Ik mis wel de HMI commander in het midden waarmee je alles kunt bedienen. Dit is echt een geweldig systeem bij Mazda.
[...]
- Heeft de Mazda 3 achterbank verwarming? CEED wel op de plusline
- Een panonoramadak met kantel/schuif functie? Standaard bij de GTplusline en bij de Mazda weer een optie van €1000 en dan krijg je een klein klapraampje
- Het instrumentarium is bij de CEED digitaal 12,3" bij de mazda nog old school analoog met een klein digitaal schermpje. Niet echt meer van deze tijd
- Het infotainmentscherm is bij de CEED 10'25" met UVO (op afstand zaken regelen) > bij de Mazda 8'8"
- Bij de CEED is het I-ACTIVSENSE PAKKET een optie van €1000 terwijl deze veiligheidsopties standaard op de CEED zitten.
- Draadloze telefoonoplader? Standaard bij de CEED niet bij de Mazda (€240)
- Heeft de Mazda een elektrische kofferbakklep? > CEED heeft dit op plusline met automatische herkenning
- Heeft de Mazda automatisch inparkeren optie? > CEED standaard op de plusline
- Kia heeft standaard 7 jaar garantie vs 3 jaar op de Mazda (aaaii!) > dit is natuurlijk vooral interessant als je koopt maar heeft ook impact op de leaseprijs. Een leasemaatschappij is daar zeker gevoelig voor.
- Ik moet zeggen dat ik geen rekening heb gehouden met stoelverwarming. Ik gebruik zelf geen stoel en stuurwielverwarming. De mazda3 heeft stoelverwarming voor en stuurwiel verwarming volgens de website.
- Een kanteldak is mogelijk voor 1000 euro.
- Het scherm van de Mazda is niet oldschool. Lees je eerst eens even in of ga eens kijken naar de splinternieuwe displays en het systeem met de HMI commander. Je wilt eigenlijk niets anders meer.
- Dat klopt. Wireless charger is volgens mij niet standaard aanwezig.
- Kofferbaklep: Onjuist! Let op: Alleen op de Ceed Wagon en M CX-30! Niet op de Ceed, niet op de M 3.
- Mazda doet niet aan parkeerhulp. Wel hulpsystemen. Let op: Alleen op de Kia Ceed GT.
- Tsja.. Ookal ben ik over op een Koreaan. Qua levensduur gaan de koreanen dit niet winnen ben ik bang ;) Maar 5 of 7 jaar garantie is wel mooi meegenomen, maar niet interessant in dit topic of in de lease.

De Mazda3 is iets rijker uitgerust. Je kan ze heel goed vergelijken. Heb ik destijds ook gedaan. Maar de Kia is het gewoon net niet als ik de handbakken moet vergelijken. Als ik naar de Mazda3 of CX30 kijk, dan zit dat heel dicht tegen premium aan en het rijgedrag is gewoon zeer goed.

Als je kijkt naar de automaten van de koreanen en de rijhulpsystemen, dan zijn die iets beter. En ja! De Mazda3 en CX-30 zijn niet heel goedkoop in de lease, alhoewel Kia ook niet heel goedkoop was. Dus nogmaals: Ik zou graag een Mazda3 Station zien en misschien dan ook met achterbank verwarming ;)

[ Voor 1% gewijzigd door TumTum op 02-07-2021 17:19 . Reden: Iets aangepast voor de rest. Misschien handig voor de vergelijkingen. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@TumTum we zullen allebei wel een beetje last hebben van cognitieve dissonantie dunkt me ;)

Wat ik dan wel interessant vind is dat er van de Mazda 3 1010 auto's zijn verkocht in 2020 en van de CEED 2263... dus ergens zullen mensen dan toch een keus ergens op gebaseerd hebben lijkt me. Maar dit wellus nietus spelletje gaan we beiden niet "winnen". Ondertussen hebben we toch wat informatie gedeeld waar anderen wellicht wat aan kunnen hebben. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TumTum
renzo4000 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:50:
@TumTum we zullen allebei wel een beetje last hebben van cognitieve dissonantie dunkt me ;)

Wat ik dan wel interessant vind is dat er van de Mazda 3 1010 auto's zijn verkocht in 2020 en van de CEED 2263... dus ergens zullen mensen dan toch een keus ergens op gebaseerd hebben lijkt me. Maar dit wellus nietus spelletje gaan we beiden niet "winnen". Ondertussen hebben we toch wat informatie gedeeld waar anderen wellicht wat aan kunnen hebben. :D
Je ziet inderdaad nog relatief weinig Mazda's rijden. Alhoewel ik de CX-30 steeds vaker zie. Het is voor mij geen kwestie van winnen of gelijk halen, maar objectief de auto's vergelijken. Ik heb respect voor Mazda en dat zij alles naar een hoger niveau hebben getild in 2019. En ja, zeker weten. Ik heb ook de vergelijkingen gemaakt qua opties, prijs, aandrijflijn en ruimte. Uiteindelijk werd het geen japanner vanwege de automaat en ruimte. Als ik de ruimte & automaat niet nodig had, dan was ik uiteraard voor een van die auto's gegaan. (nu is een automaat een luxe probleem :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Leasebudget: 700€
Kilometrage per jaar: 35k
Contractduur: 60mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Excl.
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen.
Overige afhankelijkheden: Geen oplaad mogelijkheden. Geen vaste leasemaatschappij, na keuze shopt werkgever voor de goedkoopste optie (naar redelijkheid). Winterbanden verplicht.
Specifieke wensen: Automaat, trekhaak, ruimte maar geen megabak (parkeren in de parkeergarage is onhandig en mijn vriendin wil niet in een te grote auto rijden ;))
Uiteindelijke keuze: N.n.b.

Ik mag over de 700€ heen als ik zelf wil bijbetalen. Bij vertrek moet ik in dat geval de meerprijs betalen (of auto meenemen).
Ik zit te denken aan een Skoda Scala, wel de ruimte maar geen megabak. Relatief goedkoop (volgens mij) dus kan ik er redelijk wat opties tegen aangooien, ik zit er naar verwachting toch wel een paar uur per week in. Android auto (of redelijkerwijs goed compatibel met Android telefoon) zal ik ook prettig vinden, maar is geen must.

Waar kan ik het beste kijken en vergelijken? Ik gebruik nu https://www.leaseplandirect.nl/ en heb niet echt een beter alternatief gevonden, iemand een tip hiervoor?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
True schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:31:
Overige afhankelijkheden: Geen oplaad mogelijkheden. Geen vaste leasemaatschappij, na keuze shopt werkgever voor de goedkoopste optie (naar redelijkheid).
Specifieke wensen: Automaat, trekhaak, ruimte maar geen megabak (parkeren in de parkeergarage is onhandig en mijn vriendin wil niet in een te grote auto rijden ;))

Ik mag over de 700€ heen als ik zelf wil bijbetalen. Bij vertrek moet ik in dat geval de meerprijs betalen (of auto meenemen).
Ik zit te denken aan een Skoda Scala, wel de ruimte maar geen megabak. Relatief goedkoop (volgens mij) dus kan ik er redelijk wat opties tegen aangooien, ik zit er naar verwachting toch wel een paar uur per week in. Android auto (of redelijkerwijs goed compatibel met Android telefoon) zal ik ook prettig vinden, maar is geen must.

Waar kan ik het beste kijken en vergelijken? Ik gebruik nu https://www.leaseplandirect.nl/ en heb niet echt een beter alternatief gevonden, iemand een tip hiervoor?
Dat is denk ik een goede optie, alternatieven zijn de 2 merken die in de eerdere Posts vrij gedetailleerd vergeleken worden ;) .
Ik kijk zelf op directlease.nl kan je vrij goed aangeven wat je voorwaarden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TumTum
True schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:31:
Overige afhankelijkheden: Geen oplaad mogelijkheden. Geen vaste leasemaatschappij, na keuze shopt werkgever voor de goedkoopste optie (naar redelijkheid). Winterbanden verplicht.

Je zou eens naar de Ford Focus, Kia Ceed of Hyundai i30 kunnen kijken. Meestal pak ik autoweek erbij en vergelijk de auto's en opties. Daarna check ik dit bij de leasemaatschappij (of via je linkje). De prijzen varieren nogal in de lease :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]
Ik heb gewoon stuurverwarming op m’n Mazda 3! (standaard op de Luxury uitvoering.)

Heeft de Ceed inmiddels al parkeersensoren voor (af fabriek)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Businessnerd
Smobbo schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:22:
[...]

Misschien hoort deze discussie meer in het andere topic, maar ik snap even niet waarom je een prikkel hebt om een zuinigere auto te gaan rijden?

Ik probeerde aan te geven dat je beschrijving om voor een kalere auto te gaan, 'want dan kan je hem 40k km per jaar rijden ipv de standaard 35k km' heel gek is. Ik heb nog niet eerder gehoord dat je je referentie waardes waarop je leasebudget is vastgesteld zelf mag aanpassen om daarmee een andere auto te kiezen. Betekent dit ook dat mensen die minder rijden ook voor 20k km kunnen kiezen en dus een veel dikkere auto rijden?
Naar mijn idee leidt dit er toe dat mensen die veel rijden (en dus juist een goede auto nodig hebben) minder opties hebben dan mensen die weinig rijden...

Bij ons zijn de referentiewaardes (4jr / 30k km per jaar, zomer+winterbanden, vervangend vervoer, eigen risico X etc) vast en op basis daarvan worden alle auto's besteld. Zo hebben alle collega's in leasecategorie X (750 euro bijvoorbeeld) dezelfde keuzes qua auto. Als de referentiewaardes mogen veranderen naar bijvoorbeeld 5jr / 20k km per jaar en alleen zomerbanden dan kun je voor 750 euro een stuk meer krijgen... Dat is toch niet logisch?

Dus ik denk dat ik je opmerking eerder niet helemaal begrijp :+ ;)
Je begrijpt het goed, is ook nog wel wat discussie over geweest intern. Heel zwart wit gezegd: ik ga vaker naar mijn klanten/ze zitten verder en werk dus harder en krijg minder voor mn budget! Maar zo heet wordt de soep niet gegeten, wanneer dat gebeurd wordt de meer kms en benzinebudget niet in rekening gebracht via eigen bijdrage.
Er zijn wel degelijk referentiewaarden, maar daar mag je vanaf wijken(zoals ik doe omdat ik graag tourtje europa wil doen wanneer dat weer kan).

Wellicht wat offtopic, maar deze praktische kanten van leasen was wel waarom ik ook op het forum ging kijken dus wellicht ook nuttig voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:53:
[...]

Ik heb gewoon stuurverwarming op m’n Mazda 3! (standaard op de Luxury uitvoering.)

Heeft de Ceed inmiddels al parkeersensoren voor (af fabriek)?
Alleen de GT in de andere gevallen een dealeroptie. Ik snap eigenlijk ook niet waarom. Ik heb ze iig niet genomen want dan is het een halfbakken optie imho. Eerlijk gezegd heb ik dan liever een camera aan de voorzijde. Je hebt dan nog meer zicht en lijkt me ook voor de fabrikant een even dure (aldanniet goedkopere) optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D_Jeff
@renzo4000 Stuurverwarming is gewoon aanwezig

- is getekend: Mazda 3 Sky-x Luxury rijdert
Wat ik 14 dagen per jaar mis is voorruitverwarming. Die optie is alleen aanwezig in de 2e generatie Mazda3 (2009 - 2012)

----

Nu we toch aan het muggenziften zijn (even poken):

@TumTum
Heeft de Ceed een 365 camera mogelijkheid?
Duidelijk teveel bezig met Office 365 :+

[ Voor 73% gewijzigd door D_Jeff op 02-07-2021 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
D_Jeff schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:14:

Duidelijk teveel bezig met Office 365 :+
Ja maar wacht even, de Mazda 3 is zóóó goed dat de camera ook door objecten heen kan kijken ... daar komt die extra 5 vandaan natuurlijk :+

eerlijk is eerlijk het was mij ook niet opgevallen. Maar mijn simpele Kia heeft dan ook geen 360 camera :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TumTum
renzo4000 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:34:
[...]

Ja maar wacht even, de Mazda 3 is zóóó goed dat de camera ook door objecten heen kan kijken ... daar komt die extra 5 vandaan natuurlijk :+

eerlijk is eerlijk het was mij ook niet opgevallen. Maar mijn simpele Kia heeft dan ook geen 360 camera :(
Het is duidelijk :*) Heb het aangepast. Ik heb niets tegen Kia of Hyundai hoor. Anders ben ik tegen mijn eigen auto. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 12:54
Over een paar maandjes mag ik weer gaan ‘shoppen’ voor een lease auto. Ik rijd nu in een Seat Ibiza FR van 2017, erg fijn wagentje die destijds met het oog op de portemonnee gekozen is, echter sinds de geboorte van onze dochter hebben we behoefte aan wat wat ruimers.

Momenteel ben ik aan het denken aan de volgende modellen:
- KIA Ceed SW GT-line
- Skoda Scala (Sport) Business (eventueel DSG)

Heb ondertussen een hoop reviews gezien en gelezen, waar de een de KIA aanraadt vanwege de rij-eigenschappen zegt de ander weer dat de KIA op de weg ‘stuitert’.

De KIA is voor mijn gevoel qua prijs/kwaliteit beter in verhouding tot de Skoda Scala. Bij de laatstgenoemde heb je weer meer mogelijkheden qua accessoires.

Zo ben ik nu gewend aan mijn ‘Seat sound’ upgrade in de Ibiza (voorloper van Beats) en zou haast niet meer zonder kunnen, ietwat overdreven maar dit staat hoog op mijn wensenlijstje. Dit is bij de Scala Business ook mogelijk, alleen is die weer wat minder sportief dan de Sport Business. Daarnaast is Full LED koplampen ook een vereiste en ben ik erg fan van zwarte dakhemel en een panoramadak.

De KIA heeft nu een (naar mijn mening) erg mooie actie met de Ceed SW GT-line Business Edition, erg complete auto voor een mooi bedrag, helaas komt dit model te vroeg voor mij en ik heb vernomen dat er een facelift MY22 aan zit te komen. Hopelijk brengt dat nog een mooie optie voor mij mee.

Als ik voor de Scala zou gaan wordt het een Sport Business met eventueel DSG en bijna alle mogelijke opties, of een Business Edition (handbak) met de meest interessante opties ivm budget.

Is er iemand die voor een soortgelijke keuze heeft gestaan? Beide auto’s bieden ons genoeg ruimte voor de komende tijd, dus daar zal het niet aan liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
DeeleNL schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 00:30:
Over een paar maandjes mag ik weer gaan ‘shoppen’ voor een lease auto. Ik rijd nu in een Seat Ibiza FR van 2017, erg fijn wagentje die destijds met het oog op de portemonnee gekozen is, echter sinds de geboorte van onze dochter hebben we behoefte aan wat wat ruimers.

Momenteel ben ik aan het denken aan de volgende modellen:
- KIA Ceed SW GT-line
- Skoda Scala (Sport) Business (eventueel DSG)

Heb ondertussen een hoop reviews gezien en gelezen, waar de een de KIA aanraadt vanwege de rij-eigenschappen zegt de ander weer dat de KIA op de weg ‘stuitert’.

De KIA is voor mijn gevoel qua prijs/kwaliteit beter in verhouding tot de Skoda Scala. Bij de laatstgenoemde heb je weer meer mogelijkheden qua accessoires.

Zo ben ik nu gewend aan mijn ‘Seat sound’ upgrade in de Ibiza (voorloper van Beats) en zou haast niet meer zonder kunnen, ietwat overdreven maar dit staat hoog op mijn wensenlijstje. Dit is bij de Scala Business ook mogelijk, alleen is die weer wat minder sportief dan de Sport Business. Daarnaast is Full LED koplampen ook een vereiste en ben ik erg fan van zwarte dakhemel en een panoramadak.

De KIA heeft nu een (naar mijn mening) erg mooie actie met de Ceed SW GT-line Business Edition, erg complete auto voor een mooi bedrag, helaas komt dit model te vroeg voor mij en ik heb vernomen dat er een facelift MY22 aan zit te komen. Hopelijk brengt dat nog een mooie optie voor mij mee.

Als ik voor de Scala zou gaan wordt het een Sport Business met eventueel DSG en bijna alle mogelijke opties, of een Business Edition (handbak) met de meest interessante opties ivm budget.

Is er iemand die voor een soortgelijke keuze heeft gestaan? Beide auto’s bieden ons genoeg ruimte voor de komende tijd, dus daar zal het niet aan liggen ;)
De vergelijking tussen een Scala en een SW heb ik niet gemaakt.

Als je fan bent van een panoramadak, dan zou je kunnen kijken naar de Kia Ceed SW, Hyundai i30, Seat Leon SW, Ford Focus. De Ceed SW was bij mij vrij prijzig in de lease. Dat stuiteren herken ik niet zo, maar de vering is bij de i30 iets comfortabeler afgesteld. Een panoramadak maakt een auto vaak een stuk duurder in het C segment. Het is afhankelijk van je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-07 13:51

ID3 is leverbaar in NL met 45, 58 en 77 kWh accupakketten. Website van VW is daar alleen niet heel overzichtelijk in, heeft te maken met de uitrustingsniveaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Smobbo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:31:
[...]

ID.3 vs eNiro is idd een no-brainer voor de Kia.
Enyaq of model 3 SR+ geen opties? Dan zou je nog wat te kiezen hebben ;)
Helaas geen enyaq, dat lijkt me idd de opvolger van de e-niro als de ultieme modale EV.
Ook geen Tesla, maar die wil ik sowieso niet rijden (lage zitpositie, matige bouwkwaliteit)
tomas123 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:30:
[...]

ID3 is leverbaar in NL met 45, 58 en 77 kWh accupakketten. Website van VW is daar alleen niet heel overzichtelijk in, heeft te maken met de uitrustingsniveaus.
Ik heb de keuze uit 3 standaardmodellen, waaronder dus de id3 pro met 58 kWh pakket. Als de 77 een optie was had ik me geprobeerd over het walgelijke interieur heen te zetten. No shit, de Audi 80 uit '88 sirion uit 98 en i10 uit 2012 (mijn referentiekader onderkant van de markt) hadden allemaal een beter interieur dan de id3 ik denk dat zelfs een Lada, tata of landwind een beter interieur heeft. Ik kan echt met mijn kop er niet bij wat VW in de id3 heeft gedaan. Dat verwacht je in Chinees die minder dan de helft kost 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24

Ik heb niet met de ID3 gereden (alleen met de ID4) maar herken hier helemaal wat je zegt. Minimalistisch is prima maar dit voelde niet VW waardig. De Enyaq gaf mij veel meer het Duitse premium gevoel qua afwerking qua interieur - en dat voor een Tsjech.

Wat mij het meeste bijbleef en wat mij echt gelijk tegenstond in de ID4 was dat dunne armsteuntje wat je omhoog en omlaag kon doen. Gaf me nogal een economyclass vliegtuigstoel / NS sprinter gevoel... beiden zijn plekken waar ik alleen op momenten van hoge noodzaak wil zijn - en zeker niet associeer met enig comfort.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 09:29
Normaal begon ik altijd 6 maanden van tevoren een beetje concreet te kijken naar mijn nieuwe leaseauto, en die bestelde ik dan maandje of 4 van tevoren. Maar tegenwoordig zijn er flink wat auto’s met levertijden van wel 9-12 maanden. Hoe gingen jullie en jullie werkgever daar mee om? Of was het gewoon ouderwets bestellen en dan de tussentijd in een huur of poolauto rijden?

Mijn contract loopt nog 13 maanden, dus nog tijd zat.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@VidaR-9 Ik zou nu al rustig rond gaan kijken. Eerder leveren is gewoon dat de auto even moet wachten en vaak geen probleem.

Later leveren is in mijn geval geweest dat ik de huidige auto gewoon langer had omdat de contracten voor 4 jaar zijn en tot 5 jaar (indien onder bepaald km) geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
Ik heb voor mijn keuze zon 6 maanden levertijd aangehouden vanaf bestelmoment. Van alle EV's die ik bekeken heb konden deze binnen deze termijn geleverd worden. Mijn keuze (PS2) heeft op dit moment een levertijd van zon 3-4 maanden - maar kan wat verschillen per uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Ik mag over 13 maanden een nieuwe leaseauto en ben mij nu rustig online aan het oriënteren en een longlist aan het samenstellen. Input is welkom. Ik denk aankomende weken eens wat rondkijken bij dealers.

Ik ben er vroeg bij want (1) flinke levertijd voor sommige auto’s en (2) najaar echt heel weinig tijd.

Leasebudget: 1.100
Kilometrage per jaar: 30.000km
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: VAG, BMW, Ford, Renault óf EV óf plug-in (plug-in zal via wat gebabbel moeten..
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: Voldoende vermogen (zeg minimaal 180pk, maar liefst >250pk). Genoeg ruimte, liefste wel D segment. Bij EV genoeg range (300km bij minimaal 130km/u)
Long list:

BMW 320i Touring M-sport
BMW i4 M-sport
Cupra Formentor
Ford Focus Wagon ST
Ford Mustang Mach-E LR AWD
Kia Sorrento PHEV
Polestar P2 LR AWD
Seat Tarraco FR PHEV
VW ID4 GTX
Volvo V60 T6 R-design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Laatst online: 02-07 09:51
VidaR-9 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:03:
Long list:

BMW 320i Touring M-sport
BMW i4 M-sport
Cupra Formentor
Ford Focus Wagon ST
Kia Sorrento PHEV
Polestar P2 LR AWD
Seat Tarraco FR PHEV
VW ID4 GTX
Volvo V60 T6 R-design
Van dat lijstje zou ik het wel weten, de Tarraco FR PHEV heeft 245PK/7,5s naar de 100. Is groot en van alle gemakken voorzien en is tegenover een paar andere keuzes van je lijstje bijtelling technisch ook nog eens goed voor je eigen portemonnee.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
VidaR-9 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:03:
Ik mag over 13 maanden een nieuwe leaseauto en ben mij nu rustig online aan het oriënteren en een longlist aan het samenstellen. Input is welkom. Ik denk aankomende weken eens wat rondkijken bij dealers.

Ik ben er vroeg bij want (1) flinke levertijd voor sommige auto’s en (2) najaar echt heel weinig tijd.

Leasebudget: 1.100
Kilometrage per jaar: 30.000km
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: VAG, BMW, Ford, Renault óf EV óf plug-in (plug-in zal via wat gebabbel moeten..
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: Voldoende vermogen (zeg minimaal 180pk, maar liefst >250pk). Genoeg ruimte, liefste wel D segment. Bij EV genoeg range (300km bij minimaal 130km/u)
Long list:

BMW 320i Touring M-sport
BMW i4 M-sport
Cupra Formentor
Ford Focus Wagon ST
Kia Sorrento PHEV
Polestar P2 LR AWD
Seat Tarraco FR PHEV
VW ID4 GTX
Volvo V60 T6 R-design
Met deze lijst mag je wel wat meer eisen gaan plaatsen haha, verschilt enorm. Persoonlijk vind ik de Mach-E wel vet, maar krijgt veel nagejouw omdat het "NiEt EeN EcHtE MusTanG isS". Maargoed, de Sorento is ook een leuke bak. Maarrrr als het mijn lijstje was, bomvolle i4, lekker nieuwe technologie, BMW altijd mooi, en wat agressievere auto vergeleken met de rest, stuk minder saai ook.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@Kecin daarvoor is het ook een longlist, die best overigens nog wat langer mag hoor. Na het in real life zitten en voelen valt toch al de helft af vermoed ik.

Uiteindelijk zal gevoel een grote rol spelen, was ook met mijn huidige auto.

@skai21 Ik denk dat de Tarraco de meest rationele keuze is. Ik zal binnenkort ook even een lijstje plaatsen met de fiscale waardes. Speelt uiteraard ook een beetje mee. In principe wil ik tot 65k gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@VidaR-9 misschien nog iets van een Skoda Superb Combi of vergelijkbare Passat? Die zijn volgens mij ook in PHEV te krijgen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
En de Ford Focus kan eraf want die heeft geen plugin hybride.
Pagina: 1 ... 4 ... 68 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.