Acties:
  • 0Henk 'm!

• demuuk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-06-2021
Smobbo schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:21:
Tja @demuuk , dit is volgens mij toch echt een keuze voor persoonlijke voorkeur.
Ik zou zelf voor de Mach-E gaan, dat vind ik gewoon een mooiere auto.
De EQA blijft wat mij betreft een soort rare verhouding/vorm hebben.

Daarnaast is de Mach-E ook een stukje groter volgens mij, maarja als je die ruimte niet nodig hebt...

Hoe zijn de rijhulpsystemen van de beide opties? Ik merk zelf dat ik ACC en lane-keep heel prettig vind en heel veel gebruik. Wellicht zit daar verschil in?

En inderdaad wat @renzo4000 zegt, als ik nu voor een EV zou mogen kiezen zou ik geen van deze 2 opties kiezen ;) . Ik zou voor een Model 3 gaan (die ik nu ook heb) of misschien voor een Enyaq.
Thanks Smobbo, leuk om jullie input te lezen.

Beide auto's kunnen deels autonoom rijden. De Mach-E kan dat standaard en de EQA vanwege het rijassistentiepakket. In mijn huidige auto gebruik ik het ook standaard en net als jij vind ik het prettig rijden.

De Mach-E heeft wat minder stuurinput nodig naar mijn idee, om op te houden met zeuren dat je het stuur moet vasthouden. Een kleine stuurbeweging is genoeg zonder dat je dit merkt in de koers van de auto. De EQA vraagt bijna echt om een stuurbeweging waardoor je van koers verandert.

Naast vergelijkbare ADAS-systemen heeft de Mach-E nog extra een 360-camera, de EQA alleen achter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 06:11
Ik mag ook een leasewagen gaan uitzoeken. Nu vroeg ik mij af of die indicatiebedragen op de bekende lease-sites een beetje kloppen? Er staat vaak vanaf 500 of vanaf 800 bij een bepaalde merk en type. Nu snap ik dat daar nog wat bijkomt qua aankleding. Maar is bijvoorbeeld dat leasebedrag te vergelijken met de vanaf prijs op de website van de fabrikant?

Reden dat ik het vraag is omdat ik beetje zoek naar een indicatie van mogelijke leasewagens (en het niet zo prettig vind om hier mijn leasebudget te delen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:56
@Loona35 Zonder enige indicatie van het leasebudget is het lastig helpen. Waarom deel je dat liever niet?

Maar je kunt toch een aantal wagens samenstellen op bijvoorbeeld leaseplan.nl? Dan krijg je een goed beeld van de leaseprijs van die auto's en weet je of die passen of je een lagere klasse /consessies moet doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demuuk
@Loona35 Athlon en leaseplandirect kun je online inderdaad wel berekeningen maken van een specifieke uitvoering die een goede indicatie zijn.

Jouw werkgever heeft wellicht nog kortingen met een bepaald merk of leasemaatschappij afgesproken, waardoor er nog meer mogelijk is.

[Voor 8% gewijzigd door demuuk op 04-06-2021 19:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:24
Loona35 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:46:
Ik mag ook een leasewagen gaan uitzoeken. Nu vroeg ik mij af of die indicatiebedragen op de bekende lease-sites een beetje kloppen? Er staat vaak vanaf 500 of vanaf 800 bij een bepaalde merk en type. Nu snap ik dat daar nog wat bijkomt qua aankleding. Maar is bijvoorbeeld dat leasebedrag te vergelijken met de vanaf prijs op de website van de fabrikant?

Reden dat ik het vraag is omdat ik beetje zoek naar een indicatie van mogelijke leasewagens (en het niet zo prettig vind om hier mijn leasebudget te delen).
Je kan op directlease gewoon aangeven wat je kilometrage en looptijd is, daarnaast kan je aangeven of je winterbanden enzo hebt. Als ik dat allemaal aan vink dan klopt het heel erg goed met de prijs die ik van de LM kreeg de laatste keer. De LM was een fractie goedkoper, beter dan andersom ;) .

De vanaf bedragen zijn vaak met een heel laag kilometrage (10k km?) en heel lange looptijd (60mnd), voor mij (30k km/48mnd) is de standaard dus totaal niet vergelijkbaar.

Overigens snap ik niet zo goed waarom het delen van je leasebudget spannend is, je hebt het misschien beter voor elkaar dan collega’s die hier ook actief zijn?
Budget zonder km’s, looptijd en incl/excl brandstof zegt overigens nog niet veel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-05 16:35
Ook hier mag weer opnieuw gekozen worden en vandaag er op uit geweest. Voor nu proberen de keuze rond te maken tussen twee totaal verschillende auto's, waarbij de favoriet Tiguan life business afviel.

De huidige auto is een Ateca Xperiance met 150PK en is de afgelopen jaren prima bevallen.

Nu gaat de keuze tussen:
  • Mazda CZ-5 SKYACTIV-G 165 Comfort met mogelijk nog een enkele optie in Deep Crista blue
  • Seat Ateca Ateca Style Business Intense 150pk en Dark Camouflage
De Tiguan viel af omdat die te ouwelijk is en kaal overkomt, hoewel kleur hier veel doet.
De Ateca is netto wat goedkoper en ondanks de redelijk kleinere afmetingen van binnen toch ruimer en heeft een grotere kofferbak. De Mazda en Seat zijn beiden meer dan rijkelijk uitgerust en de Mazda heeft echt wel de wow factor maar andere rij eigenschappen.

Ik ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
renzo4000 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:15:
@demuuk Waarom alleen deze twee elektrische auto's?

Persoonlijk vind ik ze allebei niet mooi om te zien :P. Maar als ik zou moeten kiezen puur op gevoel en kwaliteit zou ik voor de EQA gaan. Uiteindelijk zit JIJ het meeste in de auto en is een goed interieur en ditto stoelen erg belangrijk. Daarnaast is het hele infotainment (MBUX) van Mercedes natuurlijk niet te vergelijken met die Ford rommel.

Waarom vallen de volgende van je shortlist?

- Skoda Enyaq (erg complete en ruime auto, en goede range mogelijk)
- Volkswagen ID.4 (zoals de Enyaq maar dan "lelijker" minder ruim en duurder :P
- Tesla Model 3 (inmiddels wellicht gedateerd maar wel erg goed in range.
- Polestar 2 (eigenlijk goed vergelijkbaar met de M3 maar dan wel degelijk in elkaar gezet)
- Volvo XC40 (voor als je een hogere auto wenst, vergelijkbaar verder met de Polestar 2)

Mijn voorkeur zou naar de Enyaq gaan. Deze kan je behoorlijk leuk aankleden en met juiste opties ziet ie er best wel goed uit vind ik. Daarnaast krijg je een goede range en laadcapaciteit en heb je een erg ruime auto.
ID.4 duurder dan de Enyaq? Als ik een ID.4 tech gelijk wil trekken bij een Enyaq dan is die gauw 5k duurder. of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-05 23:31
satya schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:16:

Nu gaat de keuze tussen:
  • Mazda CZ-5 SKYACTIV-G 165 Comfort met mogelijk nog een enkele optie in Deep Crista blue
Heb je met beiden al een proefrit gemaakt? Mazda is naar mijn mening samen met Ford echt voor rijplezier, waar andere merken meer op comfort mikken. Smaak valt over te twisten natuurlijk maar ook daarin zou ik direct voor de Mazda kiezen. Het is wel echt een grote bak, vooral de neus. Terwijl binnenruimte daar niet direct groter mee is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 06:11
Smobbo schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:33:
[...]

Je kan op directlease gewoon aangeven wat je kilometrage en looptijd is, daarnaast kan je aangeven of je winterbanden enzo hebt. Als ik dat allemaal aan vink dan klopt het heel erg goed met de prijs die ik van de LM kreeg de laatste keer. De LM was een fractie goedkoper, beter dan andersom ;) .

De vanaf bedragen zijn vaak met een heel laag kilometrage (10k km?) en heel lange looptijd (60mnd), voor mij (30k km/48mnd) is de standaard dus totaal niet vergelijkbaar.

Overigens snap ik niet zo goed waarom het delen van je leasebudget spannend is, je hebt het misschien beter voor elkaar dan collega’s die hier ook actief zijn?
Budget zonder km’s, looptijd en incl/excl brandstof zegt overigens nog niet veel.
Thanks, dat was het antwoord waar ik naar zocht. Ik zal al te puzzelen met die v.a. prijzen overal en kon dat niet helemaal rijmen met wat ik zou verwachten qua keuzes :D

• satya
wuzzy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:10:
[...]

Heb je met beiden al een proefrit gemaakt? Mazda is naar mijn mening samen met Ford echt voor rijplezier, waar andere merken meer op comfort mikken. Smaak valt over te twisten natuurlijk maar ook daarin zou ik direct voor de Mazda kiezen. Het is wel echt een grote bak, vooral de neus. Terwijl binnenruimte daar niet direct groter mee is.
Met de Mazda heb ik geen proefrit gemaakt, bij lease zijn garages daar niet meer zo happig op (als het moet zou ik er voor betalen), ik vertrouw er op dat dat wel goed zal zijn en wat milder is dan de ateca waar ik nu ook mee rijd. De Ateca is voor plezier en omdat ik daar van 18" naar 17" zou gaan wordt het wat milder. Beide auto's zitten vol opties. Financieel is het verschil met 15€/maand klein, alleen weet ik nog niet hoe het uitvalt als de levering naar 2022 (bpm) zou gaan, valt de auto een klasse hover uit dan scheelt dat zomaar 4k.

De auto's zijn totaal verschillend en op hun eigen manier goed gelukt. Mazda is apart klassiek en een klasse hoger, bij de VAG groep is het dertien (geslaagde auto's) in een dozijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wuzzy
satya schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:51:
[...]

Met de Mazda heb ik geen proefrit gemaakt, bij lease zijn garages daar niet meer zo happig op (als het moet zou ik er voor betalen).
Apart dat jouw ervaring zo is. Ik mag pas in september bestellen maar heb ondertussen al een aantal proefritjes gemaakt. Zolang je zegt dat je de dealer zal aangeven als voorkeur vinden ze het helemaal prima.
De Mazda zou ik zeker even in gaan rijden, misschien vind je het rijgedrag juist helemaal niks. Ook even kijken of het nog een beetje prettig inparkeren is met die lange neus die al die Mazda's deze generatie hebben. VAG is inderdaad wat '13 in een dozijn' gevoel maar als je daar heel tevreden mee was kan je gewoon voor een nieuwe gaan natuurlijk. Afwisseling is dan ook weer wat voor te zeggen.

• Smobbo
[...]

Met de Mazda heb ik geen proefrit gemaakt, bij lease zijn garages daar niet meer zo happig op (als het moet zou ik er voor betalen), ik vertrouw er op dat dat wel goed zal zijn en wat milder is dan de ateca waar ik nu ook mee rijd. De Ateca is voor plezier en omdat ik daar van 18" naar 17" zou gaan wordt het wat milder. Beide auto's zitten vol opties. Financieel is het verschil met 15€/maand klein, alleen weet ik nog niet hoe het uitvalt als de levering naar 2022 (bpm) zou gaan, valt de auto een klasse hover uit dan scheelt dat zomaar 4k.

De auto's zijn totaal verschillend en op hun eigen manier goed gelukt. Mazda is apart klassiek en een klasse hoger, bij de VAG groep is het dertien (geslaagde auto's) in een dozijn.
Ik zou echt even een proefrit maken met de Mazda. Schijnt qua rijden echt anders dan de norm te zijn (geen turbo 3-cilindertjes). Dat moet je maar prettig vinden.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik geen proefrit kon maken. Gewoon even bellen en aangeven dat je een proefrit wilt maken met model x,y,z. dan plannen ze dat in en klaar…

• Khil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 15:55
Nu gaat de keuze tussen:
Hyundai Tucson is geen kandidaat, begrijp ik? :)

Toon de skills in je profiel.

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-05 14:47
Oid schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:57:
[...]

ID.4 duurder dan de Enyaq? Als ik een ID.4 tech gelijk wil trekken bij een Enyaq dan is die gauw 5k duurder. of bedoel je dat niet?
Inderdaad. Is omgekeerde wereld ineens. De Tech is helemaal kompleet en ga je al die opties aanklikken in de Skoda config dan wordt ie echt duurder. Interieur is echter wel een stuk mooier in de Eniaq, maar ook daar hangt weer veel af van de gekozen opties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• satya
Khil schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:04:
[...]

Hyundai Tucson is geen kandidaat, begrijp ik? :)
Geen verkeerde auto. In eerste instantie wel een keuze, maar bij een tweede zicht niet mooi en de vrouw vind het een gruwel om te zien. Het is in de lease ook de duurste uit de rij en kost mijn 400€/maand.

• satya
wuzzy schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Apart dat jouw ervaring zo is. Ik mag pas in september bestellen maar heb ondertussen al een aantal proefritjes gemaakt. Zolang je zegt dat je de dealer zal aangeven als voorkeur vinden ze het helemaal prima.
De Mazda zou ik zeker even in gaan rijden, misschien vind je het rijgedrag juist helemaal niks. Ook even kijken of het nog een beetje prettig inparkeren is met die lange neus die al die Mazda's deze generatie hebben. VAG is inderdaad wat '13 in een dozijn' gevoel maar als je daar heel tevreden mee was kan je gewoon voor een nieuwe gaan natuurlijk. Afwisseling is dan ook weer wat voor te zeggen.
De leasemarkt is keihard en onprettig geworden vind ik, ik mag met de huidige auto (van athlon) niet eens meer naar de dealer, maar ik moet verplicht naar Profile en dat is mij slecht bevallen. Op de grote merkgroepen na hebben steeds minder dealers zin in het onderhoud aan leaseauto's, communicatie kost ze veel tijd er wordt minimaal 20% korting op de rekening bedongen.

Er zijn inmiddels kleine dealers die de auto zelfs weigeren voor onderhoud. Dat zit de keuze voor de Mazda wel wat in de weg, VW (vag groep) is hier (zeeland) nog goed vertegenwoordigd.

Als je de verkeerde maatschappij noemt is het meteen een nogo, hier in de garage's kennen ze me al. Een van de verkopers deed aan de telefoon zijn beklag. Je kunt een hele zaterdag bezig zijn met zes klanten en geen enkele auto mogen leveren. Ik verwacht dat je voor die proefrit die ze geld kost straks mag gaan betalen.

De laatste auto werd door een dealer aan de andere kant van het land die ik nooit heb gezien op het werk afgeleverd, en de oude auto werd opgehaald. Erg onpersoonlijk allemaal. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 15:55
satya schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:35:
[...]

Geen verkeerde auto. In eerste instantie wel een keuze, maar bij een tweede zicht niet mooi en de vrouw vind het een gruwel om te zien.
offtopic:
Mja, de vormtaal is wel een rommeltje... alsof ze een bepaald model Lexus hebben willen uitdeuken :P

Toon de skills in je profiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-05 16:33
Leuk draadje en ook ik mag deze maand weer kiezen oOo .

Rij nu een zeer complete VW Passat station R line diesel. De zaak staat open voor volledig elektrisch (en gezien een klein bijtelling voordeel ik ook. We zijn met zijn 4en thuis (2 kleine kids in stoeltjes) en een flinke hond (die moet dus ook mee kunnen zo nu en dan). Dit jaar nov / dec graag op kenteken voor de bijtelling

Leasebudget:
950 p/m excl. btw (max. + 75 euro eigen bijdrage voor aankleding)
Kilometrage per jaar:
30000km
Contractduur:
60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke:
Geen Tesla
Overige afhankelijkheden:
Volledig elektrisch of benzine

Gereden in;
VW ID4 - viel met name qua interieur erg tegen en model verder vrij tam (zeer / te minimalistisch)
Skoda Enyaq 80 - mooie auto en zeker een optie - heb alleen niet veel met het merk Skoda maar wint het zeker van de ID4 voor ons
Polestar 2 - gereden en zeer mooie en snelle auto. ook de hond kan net mee haha en alles Android :Y
Volvo XC40 P8 recharge - prima auto - voorkeur zou toch naar P2 gaan gezien model.
Mustang Mach-e - komend weekend rijden.
misschien Audi Q4? Mijn verwachting is als ik hem leuk aangekleed dat hij te duur wordt.

Voor mij zou het momenteel gaan tussen

Polestar 2 - long range dual motor - pilot en plus pack en 20" velgen - Snow

of

Polestar 2 - long range single motor - pilot en plus pack en 20" velgen - Snow

Dus gaan voor die snelheid/ koppel of toch voor die 50 km meer range met de single motor? Die 4,6 seconde naar de 100 voelde erg lekker - maar blijft die lekker of wil je uiteindelijk die 50km extra op een lading?

of

Mustang Mach - E, long range RWD - zeer benieuwd hoe hij rijdt komend weekend... velgen alleen 18" op de RWD versie is 1 van mijn vragen? Is het net niet, net als sommige andere design elementen (zoals deurknoppen en hele grote scherm) etc. Uiteraard range is lekker met ruim 600 WLTP.

Wie o wie kan me nieuwe inzichten geven of voorziet me van het busje van rechts - welke ideale auto zie ik over het hoofd? Mercedes EQA en Audi aangekleed naar mijn idee net te duur om leuk te rijden met flinke range.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:41
Cigarguy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:46:
[...]

En door een andere review club wordt bijvoorbeeld de Scala hier nogal geprezen (zeker in relatie tot de prijs).

Ik probeer de Scala hier niet te verdedigen overigens :+ . Ik wil maar aangeven dat welke auto iemand prettig vind sterk persoonlijk is. Ben zelf ook op zoek voor een opvolger van de Megane die ik nu rijdt.

Ik heb zelf de afgelopen maanden een Ceed en Focus als tijdelijke auto's gehad omdat de Megane die ik nu nog rijdt problemen had. Daarnaast ook proefgereden in een Octavia, Scala en Astra.

Na het lezen van ongeveer het halve internet met betrekking tot onder andere deze auto's concludeer ik voor mijzelf in ieder geval dat ik weinig heb aan veel reviews. Zo wordt een Ceed door veel testbladen de hemel in geprezen, echter vond ik zelf dat er onacceptabel veel geluid de cabine binnenkomt, en ook was ik niet echt overtuigd van het schakelgevoel van de versnellingsbak. De motor vind ik ook niet prettig klinken (nogal rauw en scherp geluid, vooral onderin). Dan ook nog wat kleine ergernissen zoals een Cruise Control die altijd 1 of 2 km/ afwijkt. Het onderstel kan bij kuilen ook flink 'hard' klappen doorgeven.

En ik wilde de Ceed erg graag goed vinden, want hij is ontzettend goed uitgerust voor het geld.

De Scala vind ik zelf een stuk fijner dan de Ceed, mede omdat deze wel stil (genoeg) is, en de 1.0 TSI met 110 PK erg goed bij de auto past. Dat het onderstel overdreven dweilerig is zoals Autoweek stelt herken ik zelf niet. De Octavia vond ik qua rijden vergelijkbaar met de Scala, waarbij de Octavia wel nog meer een 'zwevend tapijt' is, maar niet op een vervelende manier. Wel ben ik wat huiverig (zeker met de Octavia) voor problemen met het infotainment. Ik rijd het hele land door en dan wil ik niet met enige regelmaat gezeur met de navigatie hebben.

De Astra vond ik niet overtuigen. Vooral een erg hakerige versnellingsbak, en onder de 2000 toeren was de motor zo dood als een pier (terwijl de 1.2 met 130 PK op papier over meer koppel moet beschikken dan de 1.0 TGDI van Kia en de 1.0 TSI van VW). Hij was wel splik splinternieuw, ik kan mij voorstellen dat de bak wat minder hakerig wordt als de auto is ingereden.

Tot nu toe verreweg het meest overtuigd van de Focus. Stil, 1.0 Ecoboost motor goed genoeg, een ontzettend fijne versnellingsbak en het onderstel vind ik persoonlijk het prettigst van alles wat ik gereden heb. Comfortabel waar een onderstel comfortabel moet zijn maar wel met een wegligging die veel beter voelt dan de concurrenten ervan. Ook kun je voor weinig geld extra AGR (meervoudig verstelbare) stoelen krijgen, net zoals bij Opel.

Blijf wel kijken naar zowel de Scala, of om toch weer opnieuw voor een Megane (met 1.0 blok) te kiezen. Beide zijn voor 24K - 25K fiscaal erg compleet uitgerust, terwijl een Focus Trendline met automatische airco en wat opties richting de 28K gaat....Tegelijkertijd vind ik een Focus wel echt stukken prettiger rijden en moet ik denk ik geen schrale centenpikker zijn en die maar gewoon kiezen. :+

Staat ook nog wel een proefrit met een Corolla Hybrid op de planning. Mijn vriendin rijdt een Auris, en de hybride aandrijflijn vind ik wel een heel groot pluspunt van Toyota. Mocht ik toch voor een automaat willen gaan is de Scala met automaat ook een optie (maar 1.500 euro meerprijs)

Vergeleken met de Focus zal dat wel wat minder rijplezier opleveren denk ik, aan de andere kant rijd ik zo'n 50K - 60K per jaar en voornamelijk snelweg....Snelweg rijden is toch niet zo boeiend en is een automaat wel comfortabel..... :P

Enfin. Luxe problemen enzo.
Ondertussen heb ik toegang tot de lease calculator en blijk ik zelfs meer mogelijkheden te hebben dan ik in eerste instantie dacht. Maakt op zich voor de keuze niet heel veel uit aangezien ik niet boven de 30K fiscaal wil uitkomen.
TumTum schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:17:
[...]

Dan is het zeker een poging waard! Is redelijk stil en je hebt serieus alle opties van een luxe C-segmenter.
Hieronder een lap tekst aangezien ik er nog niet uitgekomen ben. TLDR: weet niet of ik voor de lage bijtelling ga en wel of geen automaat :+

Om nog even terug te komen op je suggestie TumTum. Ik heb nog is op een rijtje gezet hoevaak ik een 'ruime'. auto nodig heb en dat blijkt toch wel iets vaker dan ik dacht. De keuze wordt in vedergeval een C segmenten. De I20 is in de juiste uitvoering wel een erg complete auto die ongetwijfeld goed rijdt.

Vanwege verschillende tijdelijke auto's in verband met reparaties had ik al ervaring met een Ceed, Focus en 308. Ondertussen ook proefgereden met een Scala, Octavia, Astra en Corolla hybrid.

Afvallers:
De ceed is afgevallen vanwege overmatig bandengeluid, de Astra vond ik niet overtuigen (motor en versnellingsbak vielen mij tegen) en de Octavia is medio 2022 pas leverbaar :o.

Blijven over:
-Scala (al dan niet met automaat),
-Focus wagon
-Corolla hybrid 1.8 touring sport
-Aangezien ik een ruimer budget blijk te hebben dan gedacht past de Civic in de Business versie ook.

De Focus vind ik een heel fijn sturende en rijdende auto. Heerlijke wegligging en erg stil op de snelweg. Automaat vind ik geen optie omdat hij me dan te duur wordt. Tegelijkertijd blijft de Scala mij lokken, zeker nu de prijs per 1 juli met 1.000 euro omlaag is gegaan. Voor 23K alssport business zit nagenoeg alles erop en eraan wat ik qua opties wil en hij zit ook erg goed. Ik lees alleen dat sommige Scala's nogal wat kraakjes kunnen vertonen en kennelijk zijn er ook wat problemen met het multimedia systeem. De Corolla hybrid vind ik ook echt fantastisch. Aandrijflijn in combinatie met de ACC is O+ en ze zijn tot eind deze maand voordeliger in de bijtelling ivm een 'hybride actie'. van Toyota. Het enige minpunt vond ik het bandengeluid in het interieur, alhoewel de testauto wel op 18 inch velgen stond dacht ik.

Van de week ga ik nog proefrijden met een Honda Civic. Wat ik erover lees in reviews spreekt mij ontzettend aan en het funky uiterlijk kan ik zeker waarderen. Bij het Googlen van de Civic bleken de helft van de reacties ongeveer van @gwystyl :+ Kun jij als de forum volksvertegenwoordiger van de Civic uitweiden of je vandaag de dag nog zou kiezen voor een Civic, en hoe de Corolla bevalt na je vorige Civic? Kun je je nog herinneren of de Cvic een stillere auto was dan de Corolla? Hoewel voor mij het geen optie is, ben ik ook benieuwd wat je van de Jazz vind in vergelijking met je Corolla? (meende ergens in de historie te lezen dat je kennissen had met een Jazz hybrid)

Blijf met twee dilemma's zitten. Wel of geen Automaat (waarbij het dan of de Scala of de Corolla wordt) en of de Scala als auto 'goed genoeg' gaat zijn. Ik blijf een beetje bang dat de bouwkwaliteit mij tegen gaat staan, hoewel de sport Business wel goede en mooie stoelen heeft, en ook een erg prettig stuur.

Ik rijd niet elke dag met de auto, maar als ik op pad ben dan altijd voor minimaal 2 tot 6 rij uren. Wat dat betreft is het wel belangrijk dat ik er blij mee ben (en blijf). Sinds kort verhuisd naar Spijkenisse dus ik verwacht ook (zeker na de COVID) wat meer file te moeten rijden in de buurt van Rotterdam...Daardoor begin ik wel steeds meer te neigen naar een automaat, zeker aangezien ik van collega's begrijp dat de filedruk rondom Rotterdam voor de COVID verschrikkelijk was. Ik ben overigens wel flexibel in mijn reistijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:05
satya schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:48:
[...]

De leasemarkt is keihard en onprettig geworden vind ik, ik mag met de huidige auto (van athlon) niet eens meer naar de dealer, maar ik moet verplicht naar Profile en dat is mij slecht bevallen. Op de grote merkgroepen na hebben steeds minder dealers zin in het onderhoud aan leaseauto's, communicatie kost ze veel tijd er wordt minimaal 20% korting op de rekening bedongen.

Er zijn inmiddels kleine dealers die de auto zelfs weigeren voor onderhoud. Dat zit de keuze voor de Mazda wel wat in de weg, VW (vag groep) is hier (zeeland) nog goed vertegenwoordigd.

Als je de verkeerde maatschappij noemt is het meteen een nogo, hier in de garage's kennen ze me al. Een van de verkopers deed aan de telefoon zijn beklag. Je kunt een hele zaterdag bezig zijn met zes klanten en geen enkele auto mogen leveren. Ik verwacht dat je voor die proefrit die ze geld kost straks mag gaan betalen.

De laatste auto werd door een dealer aan de andere kant van het land die ik nooit heb gezien op het werk afgeleverd, en de oude auto werd opgehaald. Erg onpersoonlijk allemaal. :/
Ik herken mij niet in dit verhaal bij Mazda.
Ik kon 6! keer proef rijden zonder gezeur, terwijl de BWM- en Merc Benz-dealer het hemd van m'n lijf wou weten (en alsnog weigerde om een auto mee te geven, na 2 uur weggegooid te hebben)

Dan verkoop je toch geen auto - heel simpel, BMW & Merc.

@Cigarguy Botlektunnel, Beneluxtunnel & Brienenoordbrug zijn al heel snel een punt van filerijden - Zelfs in tijdens de COVID-19 periode.
Maar het zijn wel de stukjes waarbij een traffic assist (waarbij de auto stuurt, gas geeft en remt) erg goed kan helpen -- Kijk er eens naar.

Mocht je over de Ruit van Rotterdam nog vragen hebben, stel die gerust.
Gratis tip: Het pontje Hekeling <> Nieuw-Beijerland is alleen de moeite waard als de ellende net begonnen is (mocht je over de A29/A4 ri Spijkenisse komen) -- Daarna loopt de wachttijd hard op en verdampt je tijdwinst snel.

[Voor 16% gewijzigd door D_Jeff op 08-06-2021 23:28]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Ook hier mag weer opnieuw gekozen worden en vandaag er op uit geweest. Voor nu proberen de keuze rond te maken tussen twee totaal verschillende auto's, waarbij de favoriet Tiguan life business afviel.

De huidige auto is een Ateca Xperiance met 150PK en is de afgelopen jaren prima bevallen.

Nu gaat de keuze tussen:
De Tiguan viel af omdat die te ouwelijk is en kaal overkomt, hoewel kleur hier veel doet.
De Ateca is netto wat goedkoper en ondanks de redelijk kleinere afmetingen van binnen toch ruimer en heeft een grotere kofferbak. De Mazda en Seat zijn beiden meer dan rijkelijk uitgerust en de Mazda heeft echt wel de wow factor maar andere rij eigenschappen.

Ik ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken. Alvast bedankt :)
Tussen Mazda en Seat, zeker Mazda. Voelt veel degelijker aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renedr
cornholio24 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:02:

Rij nu een zeer complete VW Passat station R line diesel. De zaak staat open voor volledig elektrisch (en gezien een klein bijtelling voordeel ik ook. We zijn met zijn 4en thuis (2 kleine kids in stoeltjes) en een flinke hond (die moet dus ook mee kunnen zo nu en dan). Dit jaar nov / dec graag op kenteken voor de bijtelling

Leasebudget:
Kilometrage per jaar:
30000km
Contractduur:
60 maanden
Inclusief
Geen Tesla

Gereden in;
VW ID4 - viel met name qua interieur erg tegen en model verder vrij tam (zeer / te minimalistisch)
Skoda Enyaq 80 - mooie auto en zeker een optie - heb alleen niet veel met het merk Skoda maar wint het zeker van de ID4 voor ons
Polestar 2 - gereden en zeer mooie en snelle auto. ook de hond kan net mee haha en alles Android :Y
Volvo XC40 P8 recharge - prima auto - voorkeur zou toch naar P2 gaan gezien model.
misschien Audi Q4? Mijn verwachting is als ik hem leuk aangekleed dat hij te duur wordt.

of

Dus gaan voor die snelheid/ koppel of toch voor die 50 km meer range met de single motor? Die 4,6 seconde naar de 100 voelde erg lekker - maar blijft die lekker of wil je uiteindelijk die 50km extra op een lading?

of

Mustang Mach - E, long range RWD - zeer benieuwd hoe hij rijdt komend weekend... velgen alleen 18" op de RWD versie is 1 van mijn vragen? Is het net niet, net als sommige andere design elementen (zoals deurknoppen en hele grote scherm) etc. Uiteraard range is lekker met ruim 600 WLTP.

Wie o wie kan me nieuwe inzichten geven of voorziet me van het busje van rechts - welke ideale auto zie ik over het hoofd? Mercedes EQA en Audi aangekleed naar mijn idee net te duur om leuk te rijden met flinke range.
Denk van dit lijstje een Enyaq. Maar mocht de Etron passen, zeker de Etron.

Ik zou mijn Model 3 LR blind inruilen op een Etron, zelfs de 50 versie! De Etron rijdt zo lekker! Kun je niet ergens een Etron op de kop tikken die vrij komt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renedr
[...]

Nou ja, aan de andere kant hebben dealers meer dan genoeg aan mijn leaseauto’s verdiend. Meer dan een persoon privé zou betalen.

Het klopt wel dat goedkeuring vaak een gedoe is, maar garages betekende ook vaak van alles en nog wat door ómdat het toch lease is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wuzzy

of

of

Persoonlijk zou ik denken dat je uiteindelijk meer gaat hebben aan die range. Die snelheid is natuurlijk fantastisch maar hoe vaak ga je vol gas (stroom?) om die 4.6 te halen. Volgens mij is de Polestar nog flink rap met single motor en die 50km extra doorrijden blijft altijd handig.

Ben benieuwd naar je ritje in de Mach-E. Heb er zelf nog niet in gereden maar Ford heeft bij mij altijd een +je achter de naam voor het rijgedrag en ik hoor goede dingen over deze auto als een waardig alternatief op de Tesla modellen.

Wat vind je van de Hyundai Ioniq 5 en Kia EV6? Twee nieuwe modellen die op papier heel interessant zijn. Ik vind ze beiden ook mooi qua styling maar dat is een smaak kwestie. Ik denk dat ze qua ruimte niet onder doen voor je eerder gegeven opties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renedr
[...]

Toevallig hier ook een proefrit gemaakt in een CX5, dealer wilde de auto zelfs een hele ochtend meegeven. Vraag is vaak wel of je onderhoud bij ze wil uitvoeren en dat vind ik dan prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cornholio24
wuzzy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:38:
[...]

Persoonlijk zou ik denken dat je uiteindelijk meer gaat hebben aan die range. Die snelheid is natuurlijk fantastisch maar hoe vaak ga je vol gas (stroom?) om die 4.6 te halen. Volgens mij is de Polestar nog flink rap met single motor en die 50km extra doorrijden blijft altijd handig.

Ben benieuwd naar je ritje in de Mach-E. Heb er zelf nog niet in gereden maar Ford heeft bij mij altijd een +je achter de naam voor het rijgedrag en ik hoor goede dingen over deze auto als een waardig alternatief op de Tesla modellen.

Wat vind je van de Hyundai Ioniq 5 en Kia EV6? Twee nieuwe modellen die op papier heel interessant zijn. Ik vind ze beiden ook mooi qua styling maar dat is een smaak kwestie. Ik denk dat ze qua ruimte niet onder doen voor je eerder gegeven opties.
Dat vermoeden heb ik dus ook..... range over power. Al voelde het echt wel even lekker. Ben zeker benieuwd naar de mustang en die schrijf ik nog niet af. Ergens zegt m'n gevoel dat deze auto minder "af" is in vergelijking met de p2 maar we gaan het zien. Vind de mustang ook een hele mooie auto.

Zelf vooral veel Duits gereden... met name VW en Mercedes en 1x mazda.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• cornholio24
renedr schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:33:
[...]

Ik zou mijn Model 3 LR blind inruilen op een Etron, zelfs de 50 versie! De Etron rijdt zo lekker! Kun je niet ergens een Etron op de kop tikken die vrij komt?
Zou een balletje op kunnen gooien, hou m in gedachten

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:13

Leasebudget:
Kilometrage per jaar:
30000km
Contractduur:
60 maanden
Inclusief
Geen Tesla

Gereden in;

of

of

Hoe krijg je een hond in de polestar? :?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• cornholio24
Snowhite0901 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 06:24:
[...]

Hoe krijg je een hond in de polestar? :?
Hahhaha dat was ook eerst een twijfel van mij.

Het is natuurlijk niet echt een sedan... dus als je de soort van hoedenplank verwijderd kan ze daar net zitten en ruim liggen. Ook heeft ze buitenlicht. Voor korte ritten prima dus

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrRobert
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 12:21
cornholio24 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 06:43:
[...]

Hahhaha dat was ook eerst een twijfel van mij.

Het is natuurlijk niet echt een sedan... dus als je de soort van hoedenplank verwijderd kan ze daar net zitten en ruim liggen. Ook heeft ze buitenlicht. Voor korte ritten prima dus
Vandaar dat ik de Polestar snel had afgeschreven, 1 grote hond, 1 middelgrote hond, 1 kleine hond. Moeten er 2 in de kofferbak. Maakte de keuze al wat lastiger. Nu voor de EQC gekozen, Q4 Quattro zou ook kunnen. Maar ik was minder happy met de 'standaard' uitrusting.
Voor volledig electrische auto's verwacht je toch dat standaard een warmtepomp wordt gebruikt voor de verwarming, Audi heeft het dan weer optioneel gemaakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cornholio24
MrRobert schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:15:
[...]

Vandaar dat ik de Polestar snel had afgeschreven, 1 grote hond, 1 middelgrote hond, 1 kleine hond. Moeten er 2 in de kofferbak. Maakte de keuze al wat lastiger. Nu voor de EQC gekozen, Q4 Quattro zou ook kunnen. Maar ik was minder happy met de 'standaard' uitrusting.
Voor volledig electrische auto's verwacht je toch dat standaard een warmtepomp wordt gebruikt voor de verwarming, Audi heeft het dan weer optioneel gemaakt.
Dat snap ik... en als wij zon roedel honden hadden gehad zou ik idd ook voor of een station of bv een Enyac gaan - geen andere optie dan! Net even gekeken maar dat is geen straf die EQC~. Krijg hem denk ik alleen niet passend in mijn budget :N

Voor ons middelgrote hondenbeest is de P2 niet optimaal - maar wel zeker te doen. Lange afstanden rijden we toch niet met haar.

[Voor 6% gewijzigd door cornholio24 op 09-06-2021 08:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Cigarguy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:07:
<knip>

Van de week ga ik nog proefrijden met een Honda Civic. Wat ik erover lees in reviews spreekt mij ontzettend aan en het funky uiterlijk kan ik zeker waarderen. Bij het Googlen van de Civic bleken de helft van de reacties ongeveer van @gwystyl :+ Kun jij als de forum volksvertegenwoordiger van de Civic uitweiden of je vandaag de dag nog zou kiezen voor een Civic, en hoe de Corolla bevalt na je vorige Civic? Kun je je nog herinneren of de Cvic een stillere auto was dan de Corolla? Hoewel voor mij het geen optie is, ben ik ook benieuwd wat je van de Jazz vind in vergelijking met je Corolla? (meende ergens in de historie te lezen dat je kennissen had met een Jazz hybrid)
Hmmm ik lijk wel fan blijkbaar :). Het is wat mij betreft nog steeds een zeer ondergewaardeerde auto, en ik denk nog met weemoed terug aan de Civic Tourer die ik hiervoor had. Veel ruimte, goede wegligging en toch comfortabel. Ook het feit dat er weinig van rondrijden vind ik wel leuk. Ik had bij de keren dat ik het nieuwe model meekreeg het idee dat de nieuwe nog beter op de weg ligt, en daardoor iets aan comfort inleverde (alsnog comfortabel hoor, maar gen 9 was comfortabeler).

De Corolla bevalt op zich wel, maar is een beetje een emotieloos ding. Alle fijne dingen zitten er op, en zowel ACC als Lane Keep Assist werken prettig (grijpen niet te abrupt in, geen pingpongen tussen de lijnen). Eén ding die me nu opvalt is wat bandengeruis, maar ik heb het idee dat dat komt doordat er één band wat scheef is afgesleten oid. Op de winterbanden had ik er minder last van. Voor mijn idee was mijn Civic stiller. Wat ik ook mis van de Civic is het directe gevoel dat je vooruit gaat als je het gaspedaal intrapt. Dat is waarschijnlijk een groot verschil doordat ik een diesel had met handbak, en nu de hybride CVT. Die is niet langzaam, maar de relatie tussen stand van gaspedaal en versnelling is kompleet zoek.

Wat dat betreft voelt de nieuwe Jazz sneller aan, omdat die primair elektrisch aangedreven wordt. Mijn ouders hebben die, dus ik rij er af en toe wel in vlak na de Corolla. Als het uiterlijk je niet tegenstaat (het is een beetje een bejaardenauto imho) is het wel een ruime en betrouwbare auto. Hij is iets rumoeriger dan de Corolla, maar veel stiller dan de vorige generatie. Als je nog kan wachten, zou je kunnen kijken of je de nieuwe HR-V kan rijden. Die komt over een paar maanden en staat op hetzelfde onderstel als de Jazz, maar ziet er veel flitsender uit en is wat hoger gepositioneerd (en daardoor iets luxer en stiller).

Ik heb de Civic zeker nog in mijn achterhoofd, en vraag me wel eens af of ik niet beter de Civic had kunnen nemen ipv de Corolla. Gezien het aantal keer dat ik de ruimte van de stationwagen echt gebruik op twee handen te tellen is geweest afgelopen jaar, had dat achteraf toch best gekund. De Civic hatchback heeft een kofferbak waar de gemiddelde D-segment station (A6, 3 serie, C) U tegen zegt. Hij is in liters iets minder dan veel C-segment stations als de Octavia of Ceed, maar nog steeds best ruim. Er passen makkelijk twee flinke honden in volgens mij :+ .
Blijf met twee dilemma's zitten. Wel of geen Automaat (waarbij het dan of de Scala of de Corolla wordt) en of de Scala als auto 'goed genoeg' gaat zijn. Ik blijf een beetje bang dat de bouwkwaliteit mij tegen gaat staan, hoewel de sport Business wel goede en mooie stoelen heeft, en ook een erg prettig stuur.

Ik rijd niet elke dag met de auto, maar als ik op pad ben dan altijd voor minimaal 2 tot 6 rij uren. Wat dat betreft is het wel belangrijk dat ik er blij mee ben (en blijf). Sinds kort verhuisd naar Spijkenisse dus ik verwacht ook (zeker na de COVID) wat meer file te moeten rijden in de buurt van Rotterdam...Daardoor begin ik wel steeds meer te neigen naar een automaat, zeker aangezien ik van collega's begrijp dat de filedruk rondom Rotterdam voor de COVID verschrikkelijk was. Ik ben overigens wel flexibel in mijn reistijden.
Zeker rond Rotterdam begint het verkeer al weer flink toe te nemen. Ik zou bij veel (file)rijden zeker een automaat nemen, vooral omdat dan ACC en dergelijke echt tot 0 km/h werken en zoals gezegd werken die systemen bij de Corolla best fijn. De Ceed die ik proefgereden heb pingpongde meer tussen de lijnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:51
Cigarguy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:07:
[...]

Ondertussen heb ik toegang tot de lease calculator en blijk ik zelfs meer mogelijkheden te hebben dan ik in eerste instantie dacht. Maakt op zich voor de keuze niet heel veel uit aangezien ik niet boven de 30K fiscaal wil uitkomen.

[...]

Hieronder een lap tekst aangezien ik er nog niet uitgekomen ben. TLDR: weet niet of ik voor de lage bijtelling ga en wel of geen automaat :+

Om nog even terug te komen op je suggestie TumTum. Ik heb nog is op een rijtje gezet hoevaak ik een 'ruime'. auto nodig heb en dat blijkt toch wel iets vaker dan ik dacht. De keuze wordt in vedergeval een C segmenten. De I20 is in de juiste uitvoering wel een erg complete auto die ongetwijfeld goed rijdt.

Vanwege verschillende tijdelijke auto's in verband met reparaties had ik al ervaring met een Ceed, Focus en 308. Ondertussen ook proefgereden met een Scala, Octavia, Astra en Corolla hybrid.

Afvallers:
De ceed is afgevallen vanwege overmatig bandengeluid, de Astra vond ik niet overtuigen (motor en versnellingsbak vielen mij tegen) en de Octavia is medio 2022 pas leverbaar :o.

Blijven over:
-Scala (al dan niet met automaat),
-Focus wagon
-Corolla hybrid 1.8 touring sport
-Aangezien ik een ruimer budget blijk te hebben dan gedacht past de Civic in de Business versie ook.

De Focus vind ik een heel fijn sturende en rijdende auto. Heerlijke wegligging en erg stil op de snelweg. Automaat vind ik geen optie omdat hij me dan te duur wordt. Tegelijkertijd blijft de Scala mij lokken, zeker nu de prijs per 1 juli met 1.000 euro omlaag is gegaan. Voor 23K alssport business zit nagenoeg alles erop en eraan wat ik qua opties wil en hij zit ook erg goed. Ik lees alleen dat sommige Scala's nogal wat kraakjes kunnen vertonen en kennelijk zijn er ook wat problemen met het multimedia systeem. De Corolla hybrid vind ik ook echt fantastisch. Aandrijflijn in combinatie met de ACC is O+ en ze zijn tot eind deze maand voordeliger in de bijtelling ivm een 'hybride actie'. van Toyota. Het enige minpunt vond ik het bandengeluid in het interieur, alhoewel de testauto wel op 18 inch velgen stond dacht ik.

Automaat in het C-segment is al snel fors duurder (2k+) en dan heb je een kale auto. Dat is ook de reden dat ik aangaf dat een B-segment auto misschien interessanter is. Je zal dan wat ruimte inleveren, maar je hebt dan wel alles erop en eraan. 351L is niet heel weinig als je het vergelijkt met C-segment hatchbacks. Mazda3 is bijv. 358 liter. Je kan gewoon de stoelen platgooien als het moet. Bayon heb ik nog niet naar gekeken.

Mazda3 (comfort) is bijv. 30K en redelijk goed uitgerust. Dat is ook een uitvoering zonder automaat. Qua rijgedrag en wegligging wint de Mazda3 wel. Alhoewel de Corolla ook interessant is. Ik zou persoonlijk niet voor een C-segment gaan met dit budget en de opties die je nu ziet in het B-segment. Letterlijk alle systemen van een C-segment auto zitten in een B-segment auto en je levert maar een beetje ruimte in. Pas vanaf 34K zal ik overstappen naar een C-segment auto. Dan pas heb je de opties die een i20 ook heeft oftewel: Automaat, zelf rijden, zelf sturen etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:33
[...]

De leasemarkt is keihard en onprettig geworden vind ik, ik mag met de huidige auto (van athlon) niet eens meer naar de dealer, maar ik moet verplicht naar Profile en dat is mij slecht bevallen.
Ik doe telkens alsof ik dat bericht (van Alphabet) niet heb gezien en heb hem afgelopen jaar gewoon naar de merkdealer gebracht en blijf dat doen totdat ze gaan waarschuwen of iets dergelijks. :+

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:49
renedr schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:33:
[...]

Ik had eerst de Enyaq besteld met bijna alles erop en eraan. Toch geswitched naar de Audi Q4, wel met minder opties, maar uiteindelijk blij dat ik het gedaan heb. Wachttijd in mijn geval is maar 5 weken langer voor de Audi.

We hebben overigens een aparte Audi Q4 topic mocht je interesse hebben.

Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

• jongetje
[...]

De leasemarkt is keihard en onprettig geworden vind ik, ik mag met de huidige auto (van athlon) niet eens meer naar de dealer, maar ik moet verplicht naar Profile en dat is mij slecht bevallen.
Ik ging juist altijd naar de profile, hier een fijne garage. Deed dan ook direct de bandenwissel en met een beurt een gratis leenauto.

Maar mijn nieuwe Octavia gaat nu alleen maar naar de (service) dealer. Er moeten namelijk erg vaak updates gedaan worden vanwege storingen en dat kan alleen bij de officiële garage (ook een manier van (onprettige) klantbinding). Helaas is ie er al 3 keer geweest dit jaar.

• wuzzy
Ik twijfel zelf nu tussen de Ford Puma ST-line X en de Focus ST-line X Business (Hatchback). Heb nog geen toegang tot het leaseportaal, maar ben natuurlijk al wel bezig :) Volgens directlease komen ze een beetje gelijk uit met vergelijkbare opties. Heb in de Puma gereden en dat zit en rijdt wel erg lekker. Kofferbakruimte is ook groter en is een stuk nieuwer dan de Focus. Budget is zo'n 750 incl benzine voor 48mnd/35k als ik het niet mis heb, maar ben bereidt daar nog wel +- 150 euro bij te leggen voor een leukere auto. Eisen zijn: Panoramadak (die open kan), verwarmde stoelen/stuur, android auto, parkeersensoren + achteruitrijcamera, telefoon draadloos opladen en een start button. Liefst moeten er nog 2 volwassenen achterin kunnen zitten en lekker veel kofferbakruimte en natuurlijk wel een beetje power (120pk+). Keyless entry is leuk maar geen must, zelfde geld voor de hoge instap (crossover). Dan kom je al snel op deze opties terecht binnen budget.

Reden dat ik best wat bij wil leggen is ook dat ik de komende 4 jaar nog flink ga groeien en het leasebudget zal mee groeien (800 na het eerste jaar bijvoorbeeld).

[Voor 14% gewijzigd door wuzzy op 09-06-2021 09:50]

• satya
jongetje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:41:
[...]

Ik ging juist altijd naar de profile, hier een fijne garage. Deed dan ook direct de bandenwissel en met een beurt een gratis leenauto.

Maar mijn nieuwe Octavia gaat nu alleen maar naar de (service) dealer. Er moeten namelijk erg vaak updates gedaan worden vanwege storingen en dat kan alleen bij de officiële garage (ook een manier van (onprettige) klantbinding). Helaas is ie er al 3 keer geweest dit jaar.
Ik ging er voor de laatste beurt naar toe. Hadden ze mooi een olielekkage over het hoofd gezien waar de merkdealer bij de bandenwissel die daar nog liep wel oog voor had.

Mijn ervaring is toch minder, maar dat kan ook per monteur verschillen natuurlijk,

• renedr
zokiz schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:16:
[...]

Ik had eerst de Enyaq besteld met bijna alles erop en eraan. Toch geswitched naar de Audi Q4, wel met minder opties, maar uiteindelijk blij dat ik het gedaan heb. Wachttijd in mijn geval is maar 5 weken langer voor de Audi.

We hebben overigens een aparte Audi Q4 topic mocht je interesse hebben.

Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1
Thnx, voorlopig blijf ik even bij de Model 3, al zijn de enige redenen nog snelheid, superchargers en 4% bijtelling.

Verder kies ik niet snel weer voor Tesla…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:07

TAA

Liever IRC

cornholio24 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:43:
[...]

Dat snap ik... en als wij zon roedel honden hadden gehad zou ik idd ook voor of een station of bv een Enyac gaan - geen andere optie dan! Net even gekeken maar dat is geen straf die EQC~. Krijg hem denk ik alleen niet passend in mijn budget :N

Voor ons middelgrote hondenbeest is de P2 niet optimaal - maar wel zeker te doen. Lange afstanden rijden we toch niet met haar.
Ik was zelfs even sceptisch over onze Berner achterin de XC40 P8... maar uiteindelijk past hij er prima in. En anders is er nog altijd de achterbank of bijrijdersstoel O-)

• FdeVrije
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-06-2021
Leasebudget:
750 p/m excl. btw
Kilometrage per jaar:
35000km
Contractduur:
60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent
Inclusief
Nee
Specifieke wensen:
Eigenlijk maar 1. Ik ben een 'sucker' voor mooie auto's. Nu weet ik dat mooi voor iedereen subjectief is, maar ik ben toch benieuwd welke mooie auto jullie in dit leasebedrag kunnen proppen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55

gwystyl

Beugeltje dan maar?

FdeVrije schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:20:
Leasebudget:
750 p/m excl. btw
Kilometrage per jaar:
35000km
Contractduur:
60 maanden
Inclusief
Nee
Specifieke wensen:
Eigenlijk maar 1. Ik ben een 'sucker' voor mooie auto's. Nu weet ik dat mooi voor iedereen subjectief is, maar ik ben toch benieuwd welke mooie auto jullie in dit leasebedrag kunnen proppen.
Een hint van wat je mooi vindt is misschien wel handig; kijk dan vast op bijvoorbeeld directlease of dat model binnen budget is, dan hebben we een uitgangspunt.

Mijn eerste ingeving is Mercedes A of BMW 1, maar die zijn al gauw vrij duur (heb ze niet nagerekend) en zou ik zelf niet overwegen om 5 jaar in te rijden.
Ik zou persoonlijk naar de Mazda 3 gaan kijken: mooie auto, relatief luxe voor goede prijs.

Verdere eisen/wensen zijn ook wel handig: wil je graag dat een grote hond of 3 kinderen mee kunnen, ga je wekelijks naar de Ikea of heeft bij wijze van spreke vrouwlief al pech als ze opgevouwen op de bijrijdersstoel moet zitten O-)

• cornholio24
renedr schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Thnx, voorlopig blijf ik even bij de Model 3, al zijn de enige redenen nog snelheid, superchargers en 4% bijtelling.

Verder kies ik niet snel weer voor Tesla…
Tesla is bij ons als enige uitgesloten. Toch blijkbaar niet helemaal het vertrouwen in (los of dit terecht is of niet). Qua auto is het vooral smaak, de specificaties zijn gewoon prima.

• cornholio24
TAA schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:14:
[...]

Ik was zelfs even sceptisch over onze Berner achterin de XC40 P8... maar uiteindelijk past hij er prima in. En anders is er nog altijd de achterbank of bijrijdersstoel O-)
Klopt - als ik het goed heb zit er een hoedenplank oid in die uitneembaar is. Vind het ook een zeer geslaagde auto en qua range vergelijkbaar. P2 net iets mooiere design (persoonlijk)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FdeVrije schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:20:
Leasebudget:
750 p/m excl. btw
Kilometrage per jaar:
35000km
Contractduur:
60 maanden
Inclusief
Nee
Specifieke wensen:
Alstu en succes met uitzoeken: https://www.leaseplandire...orteren=naam&richting=asc
750 inclusief brandstof is meestal rond de 500 / 550 ex brandstof. Zeker nu de benzineprijzen de pan uit rijzen. (snel rekensommetje ter indicatie): 35k per jaar is ca 3k per maand. Verbruik 1:18, 162 liter benzine per maand, maal 1,90 is 307 aan brandstof. Rond het af op 300, dan zit je met 250 al safe).
Dan zit je afhankelijk van je leasemij en aanvullende voorwaarden (verzekeringen, vervangend vervoer, winterbanden) ongeveer klasse goed aangeklede Polo / instap Golf. BMW1 en Audi zijn al te duur. Ga er voor een knappe auto (waarde ca35k) vanuit dat je zelf bijlegt en rond de 350 netto per maand kwijt bent. Hate to break your bubble. :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• renedr
cornholio24 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:08:
[...]

Tesla is bij ons als enige uitgesloten. Toch blijkbaar niet helemaal het vertrouwen in (los of dit terecht is of niet). Qua auto is het vooral smaak, de specificaties zijn gewoon prima.
Specificaties zijn prima inderdaad, kwaliteit en service echt ver beneden de maat.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-05 03:55
Het is voor mij uiteindelijk de Polestar 2 geworden.

Zal wel even wennen worden na jaren dieselen in een Mondeo wagon en het feit dat ik alleen maar op openbare plekken kan laden een uitdaging (geen eigen oprit).

Levering september pas, nog even geduld dus.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• Smobbo
cornholio24 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:08:
[...]

Gek is dat, wat zou het voor een bedrijf uitmaken? Voor een LM kan ik het me nog voorstellen, maar de LM’s werken allemaal gewoon met Tesla.
Ik heb ook niet het idee dat er nu echt veel meer gedoe is met Tesla’s, er is wel veel meer (media) aandacht voor elke klacht of gebrek :+ !

Ik rij nu 2 jaar een model 3 en ik als ik over 2 jaar opnieuw moet kiezen dan wordt het een model 3, Y of misschien KIA ev6.
Met name de rij ervaring en het comfort is echt top!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cornholio24
Skyrunner schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:14:
Het is voor mij uiteindelijk de Polestar 2 geworden.

Zal wel even wennen worden na jaren dieselen in een Mondeo wagon en het feit dat ik alleen maar op openbare plekken kan laden een uitdaging (geen eigen oprit).

Levering september pas, nog even geduld dus.
ik neig hier ook naartoe... op de zaak meer dan genoeg palen en regel tevens een paal thuis voor idd laden op de oprit. Het lijkt ervoor gemaakt haha

• cornholio24
Smobbo schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:16:
[...]

Gek is dat, wat zou het voor een bedrijf uitmaken? Voor een LM kan ik het me nog voorstellen, maar de LM’s werken allemaal gewoon met Tesla.
Ik heb ook niet het idee dat er nu echt veel meer gedoe is met Tesla’s, er is wel veel meer (media) aandacht voor elke klacht of gebrek :+ !

Ik rij nu 2 jaar een model 3 en ik als ik over 2 jaar opnieuw moet kiezen dan wordt het een model 3, Y of misschien KIA ev6.
Met name de rij ervaring en het comfort is echt top!
Ik snap je maar ik werk niet bij een enorme multinational maar een MKB bedrijf dat geadviseerd wordt door een lokale garage waarbij we leasen. Geen probleem en prima service maar soms heb je dit soort dingen dan. Tesla is niet direct mijn voorkeur dus prima... gelukkig nu genoeg keuze

• Smobbo
cornholio24 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:38:
[...]

Ik snap je maar ik werk niet bij een enorme multinational maar een MKB bedrijf dat geadviseerd wordt door een lokale garage waarbij we leasen. Geen probleem en prima service maar soms heb je dit soort dingen dan. Tesla is niet direct mijn voorkeur dus prima... gelukkig nu genoeg keuze
Ah oké, dan snap ik het wel. Een lokale garage kan inderdaad vrijwel niets met een tesla (los van banden wisselen). Dat is allemaal dichtgetikt en kan alleen bij de tesla service centers.
Als de lokale garage dan ook LM speelt zal een tesla bij hun ook nog eens veel duurder zijn, ze zullen het niet in eigen beheer op kunnen/mogen lossen.

Ik kan me überhaupt voorstellen dat een lokale garage die ook LM is niet zo happig is op EV’s, dat is toch deels een nieuwe tak van sport. Merken jullie dat in de leaseprijzen (bijvoorbeeld in vergelijking met de getallen van een directlease ofzo)?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Lokale garage zal dan financial lease zijn en geen full operational lease. Dat scheelt wel even, ook voor de lokale garage.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• cornholio24
Vandaag herziene lease bedragen gekregen ... zijn toch iets naar beneden bijgesteld grrrr. Wel een goed nieuwtje ... laadpaal bij mij thuis betaald de baas. Das wel weer netjes.

Ik mag 880 p/m leasen met een uitloop (EB) van 75 euro tot Eur 955 (obv 60 mnd en 30K km / jr). Mooi maar lijkt net te weinig voor een P2 LR DM met plus, pilotpack, 20" velgen en trekhaak .... grrr. Ik heb de lease maatschappij gevraagd of ze me kunnen helpen om hem passend te krijgen (demo of voorraad auto) maar heb kleine hoop.

Misschien dan toch maar gaan voor de LR Single motor.. .dan haal ik de spec wel (met slechts 224 PK :X ) , of gaan voor een XC40 recharge P8, of toch de Mustang mach E LR RWD( dit weekend proefrit!).

Paar collegas gaan voor een Q4 maar die trekt me toch niet zo.

Keep you all posted.... Wat liggen die auto's dicht bij elkaar zeg.

Tis natuurlijk vertekenend zon proefrit in een auto die in 4,7 sec naar de 100. Moet eerlijk bekennen dat het design binnen / buiten mij verreweg nog het meeste aansprak. De kans is aanwezig dat ik de keuze maar voor de P2 long range met een single motor... en fingers crossed dat het me niet tegenvalt (224 pk klinkt ook nog lekker maar is ook een auto van ruim 2 ton). Moet er wel 5 jaar in rijden.

[Voor 34% gewijzigd door cornholio24 op 10-06-2021 21:29]

• D_Jeff
@cornholio24 Een beetje vermogen is leuk, maar ben je nu niet een beetje aan het overdrijven?
En als je dan echt zo verslaafd aan 250+ pk bent: Laat je budget uitkeren en koop zelf een 2e handje met zoveel vermogen :P

• cornholio24
D_Jeff schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:21:
@cornholio24 Een beetje vermogen is leuk, maar ben je nu niet een beetje aan het overdrijven?
En als je dan echt zo verslaafd aan 250+ pk bent: Laat je budget uitkeren en koop zelf een 2e handje met zoveel vermogen :P
Je kan t overdrijven noemen... ik probeer er gewoon uit te halen wat erin zit. Nu kan ik kiezen.

En tav je tip, dat hebben we idd jarenlang gedaan... hadden er een leuke alfa romeo GT naast voor de vrouw (en voor mij int weekend) met het 3,2l V6 blok :+

als je het kan combineren in je leaseauto is het natuurlijk fantastisch.

Maar als het er echt niet inzit dan settle ik waarschijnlijk voor de LR single engine of de Mustang.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• demuuk
@cornholio24 Is de Mercedes EQA echt geen optie vanwege de prijs?

Ik heb daar uiteindelijk voor gekozen over een Mach-E, vooral vanwege de superieure kwaliteit en de EQA rijdt echt enorm goed. Echt een aanrader om eens mee te gaan proefrijden. Inmiddels ook leverbaar met meer vermogen. Echt een ondergewaardeerde EV (zie ook conclusies van Bjorn Nyland).

De EQA 250 Business Solution Luxury is best rijk uitgerust, met een fiscale waarde net onder 50k. Ik heb daarvoor gekozen, met artico leer, panoramadak, privacyglas, rijassistentiepakket en smartphone integratie. Fiscale waarde net iets meer dan 54k.

[Voor 58% gewijzigd door demuuk op 11-06-2021 00:51]

• wuzzy
demuuk schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:44:
@cornholio24 Is de Mercedes EQA echt geen optie vanwege de prijs?

Ik heb daar uiteindelijk voor gekozen over een Mach-E, vooral vanwege de superieure kwaliteit en de EQA rijdt echt enorm goed. Echt een aanrader om eens mee te gaan proefrijden. Inmiddels ook leverbaar met meer vermogen. Echt een ondergewaardeerde EV (zie ook conclusies van Bjorn Nyland).

De EQA 250 Business Solution Luxury is best rijk uitgerust, met een fiscale waarde net onder 50k. Ik heb daarvoor gekozen, met artico leer, panoramadak, privacyglas, rijassistentiepakket en smartphone integratie. Fiscale waarde net iets meer dan 54k.
Volgens Directlease komt de leaseprijs van de EQA inclusief brandstof zelfs lager uit dan die van de P2 SM LR. Moet wel zeggen dat ik het bij de Merc wel karig vind dat je bij een auto vanaf 50k nog niet standaard Android Auto of Carplay hebt.

• BigSmurf
  • Niet online
Houd er ook rekening mee dat de EQA wat minder range heeft dan de P2: 430 km om 480 km (LR DM). De LR SM doet zelfs 540 km WLTP. Praktijk zal vast wat dichter bij elkaar liggen, maar die EQA is dus nog minder dan een M3 SR+, en die is ook nog eens heel zuinig. Dat zou voor mij een reden zijn om niet voor de EQA te kiezen.

[Voor 10% gewijzigd door BigSmurf op 11-06-2021 11:00]

• demuuk
wuzzy schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:52:
[...]

Volgens Directlease komt de leaseprijs van de EQA inclusief brandstof zelfs lager uit dan die van de P2 SM LR. Moet wel zeggen dat ik het bij de Merc wel karig vind dat je bij een auto vanaf 50k nog niet standaard Android Auto of Carplay hebt.
Zeker eens met die opmerking. Bovendien nog steeds niet draadloos (al jaren geleden aangekondigd). De Audi Q4 is overigens nog slechter: de automatisch dimmende binnenspiegel was een optie |:(. Wel standaard smartphone integratie, dat dan weer wel.

• demuuk
BigSmurf schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:59:
Houd er ook rekening mee dat de EQA wat minder range heeft dan de P2: 430 km om 480 km (LR DM). De LR SM doet zelfs 540 km WLTP. Praktijk zal vast wat dichter bij elkaar liggen, maar die EQA is dus nog minder dan een M3 SR+, en die is ook nog eens heel zuinig. Dat zou voor mij een reden zijn om niet voor de EQA te kiezen.
Dit zijn terechte punten. Ook de EQA 300 en 350 hebben niet meer range. Ik begreep wel dat er een behoorlijke accubuffer is, hopelijk wordt dat in de toekomst nog bruikbaar. Als een range van rond 500km belangrijk is dan is de EQA niet de beste keuze. Snelladen gaat overigens wel lekker constant met veel kW, zelfs bij 90% (wellicht vanwege de hoge buffer).

Het is door deze constante laadsnelheid dus niet perse zo dat je met de EQA langer onderweg bent dan met een concurrent als je, bijvoorbeeld, 1000km moet rijden.

• cornholio24
BigSmurf schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:59:
Dat was 1 van de vragen die ik na wilde zoeken... dank voor de info

Voor nu denk ik dat de P2 een betere package voor mij heeft. Probeer de DM erin te krijgen maar heb een vermoeden dat het een SM zal gaan worden. Anyway - ik zal er met een smile instappen

[Voor 16% gewijzigd door cornholio24 op 11-06-2021 13:24]

• Cigarguy
gwystyl schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:52:
[...]

Hmmm ik lijk wel fan blijkbaar :). Het is wat mij betreft nog steeds een zeer ondergewaardeerde auto, en ik denk nog met weemoed terug aan de Civic Tourer die ik hiervoor had. Veel ruimte, goede wegligging en toch comfortabel. Ook het feit dat er weinig van rondrijden vind ik wel leuk. Ik had bij de keren dat ik het nieuwe model meekreeg het idee dat de nieuwe nog beter op de weg ligt, en daardoor iets aan comfort inleverde (alsnog comfortabel hoor, maar gen 9 was comfortabeler).

De Corolla bevalt op zich wel, maar is een beetje een emotieloos ding. Alle fijne dingen zitten er op, en zowel ACC als Lane Keep Assist werken prettig (grijpen niet te abrupt in, geen pingpongen tussen de lijnen). Eén ding die me nu opvalt is wat bandengeruis, maar ik heb het idee dat dat komt doordat er één band wat scheef is afgesleten oid. Op de winterbanden had ik er minder last van. Voor mijn idee was mijn Civic stiller. Wat ik ook mis van de Civic is het directe gevoel dat je vooruit gaat als je het gaspedaal intrapt. Dat is waarschijnlijk een groot verschil doordat ik een diesel had met handbak, en nu de hybride CVT. Die is niet langzaam, maar de relatie tussen stand van gaspedaal en versnelling is kompleet zoek.

Wat dat betreft voelt de nieuwe Jazz sneller aan, omdat die primair elektrisch aangedreven wordt. Mijn ouders hebben die, dus ik rij er af en toe wel in vlak na de Corolla. Als het uiterlijk je niet tegenstaat (het is een beetje een bejaardenauto imho) is het wel een ruime en betrouwbare auto. Hij is iets rumoeriger dan de Corolla, maar veel stiller dan de vorige generatie. Als je nog kan wachten, zou je kunnen kijken of je de nieuwe HR-V kan rijden. Die komt over een paar maanden en staat op hetzelfde onderstel als de Jazz, maar ziet er veel flitsender uit en is wat hoger gepositioneerd (en daardoor iets luxer en stiller).

Ik heb de Civic zeker nog in mijn achterhoofd, en vraag me wel eens af of ik niet beter de Civic had kunnen nemen ipv de Corolla. Gezien het aantal keer dat ik de ruimte van de stationwagen echt gebruik op twee handen te tellen is geweest afgelopen jaar, had dat achteraf toch best gekund. De Civic hatchback heeft een kofferbak waar de gemiddelde D-segment station (A6, 3 serie, C) U tegen zegt. Hij is in liters iets minder dan veel C-segment stations als de Octavia of Ceed, maar nog steeds best ruim. Er passen makkelijk twee flinke honden in volgens mij :+ .

[...]

Zeker rond Rotterdam begint het verkeer al weer flink toe te nemen. Ik zou bij veel (file)rijden zeker een automaat nemen, vooral omdat dan ACC en dergelijke echt tot 0 km/h werken en zoals gezegd werken die systemen bij de Corolla best fijn. De Ceed die ik proefgereden heb pingpongde meer tussen de lijnen.
Ondertussen met de Civic 1.0 met CVT automaat gereden. Wat een lekker scheurijzer en fijne auto zonder dat hij oncomfortabel is! Voldeed wat dat betreft aan alle verwachtingen.... De CVT van Honda voelt ook natuurlijker aan dan de Corolla omdat er verzetten 'gesimuleerd' worden. Klinkt wat kunstmatig maar ik vond het erg prettig.

Punt is wel dat ik er weer opnieuw herinnerd werd hoe fijn een automaat is en de Civic met automaat uitgesloten is vanwege de CO2 uitstoot (mag max 140 gram).

Het hart wil een Focus of Civic. Het verstand de Corolla vanwege de automaat icm met ACC, en de Corolla is ook wel gewoon een hele prettig rijdende auto. Merk aan mijzelf dat ik er ook rustiger ga rijden met een automatische transmissie.

Denk dat ik maandag een Corolla 1.8 TS BusinessPlus ga doorgeven aan de wagenparkbeheerder...Voor 29.5K fiscaal zit alles erop wat ik wil...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TumTum
Cigarguy schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:42:
[...]

Ondertussen met de Civic 1.0 met CVT automaat gereden. Wat een lekker scheurijzer en fijne auto zonder dat hij oncomfortabel is! Voldeed wat dat betreft aan alle verwachtingen.... De CVT van Honda voelt ook natuurlijker aan dan de Corolla omdat er verzetten 'gesimuleerd' worden. Klinkt wat kunstmatig maar ik vond het erg prettig.

Punt is wel dat ik er weer opnieuw herinnerd werd hoe fijn een automaat is en de Civic met automaat uitgesloten is vanwege de CO2 uitstoot (mag max 140 gram).

Het hart wil een Focus of Civic. Het verstand de Corolla vanwege de automaat icm met ACC, en de Corolla is ook wel gewoon een hele prettig rijdende auto. Merk aan mijzelf dat ik er ook rustiger ga rijden met een automatische transmissie.

Denk dat ik maandag een Corolla 1.8 TS BusinessPlus ga doorgeven aan de wagenparkbeheerder...Voor 29.5K fiscaal zit alles erop wat ik wil...
Corolla is een hele fijne auto en ziet er netjes uit. Ik vind zelf de Corolla ook net iets beter dan de Ford. ACC met automaat is wel heel prettig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cornholio24
Gisteren gereden in zowel de Audi Q4 etron en een Mustang Mach E... wat een mooie en grote autos. De keuze is nog nooit zo lastig geweest.

De Mustang valt toch voor me af... mooie auto en lijnen. Erg aanwezig, trekt veel bekijks en een minpunt voor mij is het enorme scherm en tov van de Audi en P2 het toch wat Amerikaans voelende afwerkingsniveau.

Audi - ziet er fantastisch uit. De Q4 40 Etron .... gewoon af, wel wat lastig te configureren vanwege de vele uitvoeringen, opties en mogelijkheden. Kleed je hem leuk aan, loopt het toch hard op.

Ik denk uiteindelijk toch dat ik voor de P2 ga... gewoon een auto die af is met het Pilot en Plus pack en 20" wielen. Probeer een deal te maken op een LR DM (past op wat 10-tjes net niet ... de LR SM past sowieso). Qua kleur trekt Snow me het meeste op dit moment....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D_Jeff
@cornholio24 Wacht niet te lang.. voor je het weet zit met een levering in 2023 (met bijbehorende bijtelling%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cornholio24
D_Jeff schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:19:
@cornholio24 Wacht niet te lang.. voor je het weet zit met een levering in 2023 (met bijbehorende bijtelling%)
Sla je niet een jaartje over ;)

Maar nee je hebt gelijk. Ik ga morgen bellen om het rond te maken. Van de week stond levering nog op oktober (dit jaar) dus dat lijkt goed te gaan.

• satya
Iemand een idee of er naar 2022 toe veel veranderingen komen die invloed hebben op de bijtelling? Ik heb dit 4 jaar geleden ook gehad, de auto was 1.000€ duurder geworden en dat was minder leuk voor de bijtelling bij 22%.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
@satya Vaak wordt een nieuw jaar aangegrepen om de prijs even te verhogen dus ja, dat kan (maar hoeft natuurlijk niet). Mijn auto is daarom eind december op kenteken gezet (dan geldt die cataloguswaarde) en begin januari op naam (dat is dan de datum op het kentekenbewijs vanwege nieuw jaar). Moet de bestelde auto natuurlijk wel in Nederland zijn in december...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

satya schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:49:
Iemand een idee of er naar 2022 toe veel veranderingen komen die invloed hebben op de bijtelling? Ik heb dit 4 jaar geleden ook gehad, de auto was 1.000€ duurder geworden en dat was minder leuk voor de bijtelling bij 22%.
Ik verwacht dat de catalogusprijs wel (weer) omhoog zal gaan, maar dat heeft denk ik ook sterk te maken met vraag en (verminderd) aanbod, o.m. door dichte fabrieken en chiptekorten.

• Bochuul
  • Laatst online: 16-06-2021
Binnenkort ga ik bij een nieuwe werkgever beginnen en mag dan ook een leaseauto uitkiezen. Zit nog een beetje in dubio tussen benzine en elektrisch. Helaas is het voor mij thuis niet mogelijk een eigen laadpaal te plaatsen en dit vind ik een zeer groot minpunt. Daarnaast zit ik nog in de oriëntatiefase. Ik heb nog geen idee wat ik wil, als het maar geen Volkswagen Golf of Polo is.

Leasebudget: €600 voor benzine | €650 elektrisch
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: nee
Overige afhankelijkheden: nee
Specifieke wensen: geen Polo of Golf

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D_Jeff
@Cigarguy Ik ken verder je wensen niet, maar ik wil je toch nog een tegenbod doen met een Mazda3 (2021).
Na een serieus lange rit nog een beetje okay de auto uitkomen is namelijk ook veel waard en de Mazda3 slaagt daar met vlag en wimpel in. (Bijv Rotterdam - Warszawa | Warszawa - Turku via Tallinn)

@Bochuul Hoe klein of groot moet de auto zijn?
Maatje Aygo of toch liever maatje Passat Station?

• jongetje
@Bochuul Een golf gaat sowieso niet passen binnen je budget en een polo is ook erg krap.

Met een dergelijk budget moet je denken aan een Hyundai i10 of een Kia Rio.

• wuzzy
Bochuul schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:51:
Binnenkort ga ik bij een nieuwe werkgever beginnen en mag dan ook een leaseauto uitkiezen. Zit nog een beetje in dubio tussen benzine en elektrisch. Helaas is het voor mij thuis niet mogelijk een eigen laadpaal te plaatsen en dit vind ik een zeer groot minpunt. Daarnaast zit ik nog in de oriëntatiefase. Ik heb nog geen idee wat ik wil, als het maar geen Volkswagen Golf of Polo is.

Verder geen wensen/voorkeur? Volgens mij moet iets als een Ford Fiesta Titanium, Mazda2 comfort of een Hyundai i20 wel lukken. Elektrisch misschien een leuke e-208 of Renault Zoe

• Bochuul
@D_Jeff Hoeft niet echt groot te zijn, ik heb nog geen gezin en een uitbreiding staat ook niet op de planning. Aygo is mij net wat te klein. Maatje groter mag wel.

@jongetje en @wuzzy Ik weet niet of dit topic de juiste plaats is voor mijn vraag, maar waarom zou een Golf niet passen in het budget? Als ik bij Leaseplan kijk zie ik deze vanaf €368 per maand. Stel dat ik op €400 uitkom, dan heb ik toch nog steeds €200 over in het budget, wat naar de benzine gaat?

Of begrijp ik het budget dan verkeerd? Het is de eerste keer dat ik een auto mag uitkiezen, dus weet nog niet alle regeltjes.

• wuzzy
@Bochuul Ik gebruik zelf Directlease om op de leaseprijs te komen. Als ik daarvoor de meeste kale Golf pak en jouw contractduur + kilometrage invul dan komt de golf uit op 443 zonder brandstof en 655 inclusief brandstof. De prijzen van Leaseplan die je pakt zijn misschien voor 60mnd/10.000km?

• D_Jeff
@Bochuul Je budget is wel aan de krappe kant.

Niet passend:
Nissan Leaf (basis uitvoering)
Mazda 2 Luxery hand

Net passend:
- Toyota Yaris 1.5 Hybrid in de Dynamic uitvoering + lak + Multimedia pakket
- Peugeot E-208 Blue lease (basis uitvoering)

C-segment: te duur, kan je vergeten. Mocht je wel een C-segment willen, vraag dan of het mogelijk is om het leasebudget te laten uitkeren. Koop daarna wat leuks voor jezelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bochuul schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:33:
@jongetje en @wuzzy Ik weet niet of dit topic de juiste plaats is voor mijn vraag, maar waarom zou een Golf niet passen in het budget? Als ik bij Leaseplan kijk zie ik deze vanaf €368 per maand. Stel dat ik op €400 uitkom, dan heb ik toch nog steeds €200 over in het budget, wat naar de benzine gaat?

Of begrijp ik het budget dan verkeerd? Het is de eerste keer dat ik een auto mag uitkiezen, dus weet nog niet alle regeltjes.
Klopt ongeveer wat je zegt, maar je moet naar het overzicht gaan en ook jouw voorwaarden gebruiken in de filtering: https://www.leaseplandire...orteren=naam&richting=asc

Dus looptijd op 48 maanden, 35.000 km/jaar en max. 650 euro. Dan kost de goedkoopste Golf (actiemodel) 490 euro per maand. Pak je daar een tankpas NL bij (zie tabblad Leasepakket, derde optie), kom je op 242 euro extra voor de brandstop. Dus de Golf kost pakweg 732 euro.

Daarbij kan het zijn dat je werkgever nog andere afspraken heeft, zoals winterbanden en vervangend vervoer, en wellicht bepaalde kortingen op merken. Dus wellicht is het een idee om dit eens met de wagenparkbeheerder te bespreken. Wat rijden collega's in vergelijkbare functies bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bochuul
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik heb een completer beeld gekregen van wat er allemaal bij een zakelijke lease komt kijken. Zoals gezegd is het voor mij de eerste keer.

Ik ben nog niet bij mijn nieuwe baan begonnen maar was mij een beetje aan het oriënteren. Ik zal nog eens het een en ander gaan uitzoeken.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 21:23

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bochuul schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:55:
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik heb een completer beeld gekregen van wat er allemaal bij een zakelijke lease komt kijken. Zoals gezegd is het voor mij de eerste keer.

Ik ben nog niet bij mijn nieuwe baan begonnen maar was mij een beetje aan het oriënteren. Ik zal nog eens het een en ander gaan uitzoeken.
Gewoon de juiste filters ingeven bij directlease, die hebben in mijn ogen de fijnste vergelijker.

Van de A/B-segmenters vind ik zelf de nieuwe Clio erg goed gelukt. Ziet er van binnen luxer uit dan je zou verwachten, en is volgens mij voordeliger dan een Polo. Misschien lukt een fiësta je ook nog. Die is van buiten erg goed, maar van binnen vind ik hem een beetje oubollig overkomen (maar dat is een groot deel smaakgebonden)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• ericje627
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:20
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en het eerdere deel, en nu is het bijna zover. Dit jaar loopt het leasecontract van mijn huidige auto af. Op dit moment rijd ik een Volvo V40 (D2) uit 2016. Erg fijne auto, maar het contract zit aan z'n maximum dus ik moet op zoek naar een vervanger.

Qua formaat en klasse auto ben ik op zoek naar een C-segment auto. Een hatchback biedt voldoende ruimte, er hoeft geen hond of heel gezin mee. Doorgaans rijd ik met één passagier.

Leasebudget: 815 excl. BTW. Eigen bijdrage mag, ik wil zelf max. 100 bijleggen.
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 maanden (benzine/hybride) of 60 maanden (elektrisch)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstofcomponent, fabrieksopgave. Geen nacalculatie.
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Niets bijzonders.
Specifieke wensen: Helaas wordt de V40 niet meer geproduceerd, anders had ik die weer genomen. Ik heb geen specifieke voorkeur voor een merk of type, maar er zijn wel bepaalde eigenschappen van de V40 die ik erg prettig vind en ook graag terug wil op m'n volgende auto.
  • Comfort (vering) en geluidsniveau op de snelweg. Bij de V40 komt het motorgeluid maar beperkt door. Ik rijd vaak lange stukken, ook in het buitenland.
  • De stabiele wegligging van de V40 vind ik erg prettig. Komt misschien ook door het gewicht van de auto.
  • Stevige stoelen die goed ondersteunen (benen/onderrug). Ik ben vrij lang waardoor ik, mede door het rijden van lange stukken, gebaat ben bij goed ondersteunende stoelen. Ik denk eventueel aan AGR stoelen.
  • Koppel / 'mee kunnen'. Dit is een subjectief punt en misschien ben ik verwend met een diesel, maar het koppel en het gemak waarmee deze auto mee kan met het verkeer rijdt erg prettig.
Gewenste opties:
  • Adaptieve cruise control
  • Sensorpakket (dode hoeksensor, afstandssensor, lane keeping assist)
  • LED-koplampen (eventueel meedraaiend)
  • Navigatiesysteem (evt. met smartphone ondersteuning)
  • Parkeersensoren voor en achter
  • Automatische airconditioning/climate control
  • Verwarmbare voorstoelen
  • Verwarmbare voorruit of voorventilatie (verwarming) - nice to have
  • 12V aansluiting achterin of in de kofferbak - nice to have
Elektrisch is een optie, alleen twijfel ik nog over de praktische haalbaarheid. Ik heb een parkeerplaats in een parkeergarage (huur) waar geen elektriciteit aanwezig is. Voor laden ben ik aangewezen op openbare laadpalen in de buurt (die ook betaald parkeren zijn :|). Mijn woon-werk afstand is 180km (heen en terug), dus een praktijkrange van minimaal 350-400 km is wenselijk. Laden op het werk kan doorgaans wel.

Op het moment denk ik aan de Ford Focus en de Volkswagen Golf. Elektrisch heb ik gekeken naar de ID.3 en de Polestar 2.

Hebben jullie nog suggesties of ervaringen met de modellen die ik op het oog heb?

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:04
@ericje627 wat is je max qua bijtelling? Zou persoonlijk een BEV nog even laten zitten. PHEV zou kunnen ivm wat extra vermogen.

• ericje627
Inspired schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:34:
@ericje627 wat is je max qua bijtelling? Zou persoonlijk een BEV nog even laten zitten. PHEV zou kunnen ivm wat extra vermogen.
Qua bijtelling wil ik eigenlijk niet boven een fiscale waarde van ca. 35.000 gaan (zit wel wat rek in). Het gaat overigens niet per se om veel vermogen hebben. Ik vind het fijn om wat 'over' te hebben zodat je niet hoeft te poken. Ik denk dat een BEV in mijn situatie wat nadelen in het gebruik kent, maar ik wil het niet per se afschrijven. Qua kosten zijn ze (nog) wel aantrekkelijk.

• Inspired
ericje627 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:45:
[...]

Qua bijtelling wil ik eigenlijk niet boven een fiscale waarde van ca. 35.000 gaan (zit wel wat rek in). Het gaat overigens niet per se om veel vermogen hebben. Ik vind het fijn om wat 'over' te hebben zodat je niet hoeft te poken. Ik denk dat een BEV in mijn situatie wat nadelen in het gebruik kent, maar ik wil het niet per se afschrijven. Qua kosten zijn ze (nog) wel aantrekkelijk.
Zal een kwestie zijn van wat proefrijden. Ook eerst keuze maken tussen BEV en ICE. Voor 35k is het qua ICE wellicht al wat karig. ID.3 is misschien nog met 8% te krijgen? Kan interessant zijn. 350-400 praktijk range met veel snelwegkilometers is wel een uitdaging. Met name in de koudere maanden. Dan moet je sowieso op de zaak kunnen laden eigenlijk. Helemaal als je een stuk 120/130 pakt.

• wuzzy
@ericje627 Qua comfort zou ik aan de Citroën C4 denken. Maar de styling is iets wat je moet liggen, veel mensen vinden het niks zo'n coupe crossover volgens mij. Heb er zelf een proefritje mee gemaakt en het onderstel is erg comfortabel en ook de stoelen zitten goed. Alle opties die je noemt zijn volgens mij gewoon mogelijk.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:31
ericje627 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:45:
[...]

Hoe rijdt je normaal over snelweg, Vmax +6 of altijd Vmax +20? En rijdt je vooral tussen de tijden dat je 100 mag rijden, of vooral 's avonds en 's ochtends heel vroeg dat 120/130 nog van toepassing is. En heeft werkgever een mogelijkheid tot laden (al zou het een stopcontact zijn dat je vast kunt gebruiken, of een krachtstroomaansluiting nabij een deur/poort?)

Elektrisch biedt veelal de opties die je wilt, incl het vermogen, tegen een relatief gunstige bijtelling.

Anders is het kijken naar enkele leaseauto's die goed aangekleed zijn (want dat is conform je optielijst) en dan binnen de 35k vallen. Dat is vooral selecteren in een vergelijker en kijken wat eruit komt, en wat je aanstaat; daanra proefrijden.

• ericje627
Inspired schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:06:
[...]
Zal een kwestie zijn van wat proefrijden. Ook eerst keuze maken tussen BEV en ICE. Voor 35k is het qua ICE wellicht al wat karig. ID.3 is misschien nog met 8% te krijgen? Kan interessant zijn. 350-400 praktijk range met veel snelwegkilometers is wel een uitdaging. Met name in de koudere maanden. Dan moet je sowieso op de zaak kunnen laden eigenlijk. Helemaal als je een stuk 120/130 pakt.
Goed punt, die keuze tussen BEV en ICE vind ik een lastige, juist vanwege de punten die je noemt. De praktijkrange met veel snelweg (ook in de winter) en geregeld 120/130 erbij zal denk ik snel teruglopen. Een laadplaats op kantoor is vaak vrij (maar niet gegarandeerd). De ID.3 is er inderdaad nog met 8%, maar we hebben het over vervanging midden november. Of die er dan nog zijn betwijfel ik. Overigens is het met een 12% van dit jaar ook te doen. Er kunnen bij een ICE eventueel wat opties van de lijst af om het passend te maken.
wuzzy schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:40:
@ericje627 Qua comfort zou ik aan de Citroën C4 denken. Maar de styling is iets wat je moet liggen, veel mensen vinden het niks zo'n coupe crossover volgens mij. Heb er zelf een proefritje mee gemaakt en het onderstel is erg comfortabel en ook de stoelen zitten goed. Alle opties die je noemt zijn volgens mij gewoon mogelijk.
De C4 is een beetje een apart model inderdaad. Ik ben wel ietwat huiverig voor het 'vliegend tapijt' zoals ze Citroën het zelf noemt. Het moet niet te weeïg worden.
ErgoStijn schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:41:
Hoe rijdt je normaal over snelweg, Vmax +6 of altijd Vmax +20? En rijdt je vooral tussen de tijden dat je 100 mag rijden, of vooral 's avonds en 's ochtends heel vroeg dat 120/130 nog van toepassing is. En heeft werkgever een mogelijkheid tot laden (al zou het een stopcontact zijn dat je vast kunt gebruiken, of een krachtstroomaansluiting nabij een deur/poort?)

Elektrisch biedt veelal de opties die je wilt, incl het vermogen, tegen een relatief gunstige bijtelling.
Over de snelweg is het meestal Vmax (+6). 's Ochtends zit ik vaak in de 100-zone maar 's avonds meestal niet (na 19:00, dus 120/130). De werkgever heeft inderdaad een (gedeelde) laadmogelijkheid. 11kW geloof ik. Elektrische auto's hebben inderdaad vaak de gewenste opties, maar dan zit ik wel met wat praktische puntjes (zie boven). Mijn werklocatie wisselt, soms ineens een week in het buitenland of bij een klant, dan weer bij kantoor. Niet echt te voorspellen.
Anders is het kijken naar enkele leaseauto's die goed aangekleed zijn (want dat is conform je optielijst) en dan binnen de 35k vallen. Dat is vooral selecteren in een vergelijker en kijken wat eruit komt, en wat je aanstaat; daanra proefrijden.
Heb je suggesties voor iets wat 'goed aangekleed' is? Ik zie af en toe door de uitvoeringen en optiepakketten het bos niet. Dat maakt lastig vergelijken. Ik wil sowieso wel gaan proefrijden, moet alleen even uitzoeken hoe dat in z'n werk gaat.

• Cigarguy
D_Jeff schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:53:
@Cigarguy Ik ken verder je wensen niet, maar ik wil je toch nog een tegenbod doen met een Mazda3 (2021).
Na een serieus lange rit nog een beetje okay de auto uitkomen is namelijk ook veel waard en de Mazda3 slaagt daar met vlag en wimpel in. (Bijv Rotterdam - Warszawa | Warszawa - Turku via Tallinn)

@Bochuul Hoe klein of groot moet de auto zijn?
Maatje Aygo of toch liever maatje Passat Station?
Vind de Mazda 3 een erg mooie bak, maar met automaat wordt hij mij te prijzig.

Bedankt voor de suggestie.

iRacing Profiel

• Cigarguy
ericje627 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:30:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en het eerdere deel, en nu is het bijna zover. Dit jaar loopt het leasecontract van mijn huidige auto af. Op dit moment rijd ik een Volvo V40 (D2) uit 2016. Erg fijne auto, maar het contract zit aan z'n maximum dus ik moet op zoek naar een vervanger.

Qua formaat en klasse auto ben ik op zoek naar een C-segment auto. Een hatchback biedt voldoende ruimte, er hoeft geen hond of heel gezin mee. Doorgaans rijd ik met één passagier.

Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstofcomponent, fabrieksopgave. Geen nacalculatie.
Specifieke wensen: Helaas wordt de V40 niet meer geproduceerd, anders had ik die weer genomen. Ik heb geen specifieke voorkeur voor een merk of type, maar er zijn wel bepaalde eigenschappen van de V40 die ik erg prettig vind en ook graag terug wil op m'n volgende auto.
  • Comfort (vering) en geluidsniveau op de snelweg. Bij de V40 komt het motorgeluid maar beperkt door. Ik rijd vaak lange stukken, ook in het buitenland.
  • De stabiele wegligging van de V40 vind ik erg prettig. Komt misschien ook door het gewicht van de auto.
  • Stevige stoelen die goed ondersteunen (benen/onderrug). Ik ben vrij lang waardoor ik, mede door het rijden van lange stukken, gebaat ben bij goed ondersteunende stoelen. Ik denk eventueel aan AGR stoelen.
  • Koppel / 'mee kunnen'. Dit is een subjectief punt en misschien ben ik verwend met een diesel, maar het koppel en het gemak waarmee deze auto mee kan met het verkeer rijdt erg prettig.
Gewenste opties:
Elektrisch is een optie, alleen twijfel ik nog over de praktische haalbaarheid. Ik heb een parkeerplaats in een parkeergarage (huur) waar geen elektriciteit aanwezig is. Voor laden ben ik aangewezen op openbare laadpalen in de buurt (die ook betaald parkeren zijn :|). Mijn woon-werk afstand is 180km (heen en terug), dus een praktijkrange van minimaal 350-400 km is wenselijk. Laden op het werk kan doorgaans wel.

Op het moment denk ik aan de Ford Focus en de Volkswagen Golf. Elektrisch heb ik gekeken naar de ID.3 en de Polestar 2.

Hebben jullie nog suggesties of ervaringen met de modellen die ik op het oog heb?
Een focus Titanium met AGR stoelen en de 1.0 liter met 150 (of was het 155 pk?) voldoet goed aan je wensen denk ik.

Kan binnen die 35K fiscaal (redelijk makkelijk zelfs denk ik) en is mooi stil en stabiel op snelheid en leverbaar met een AGR bestuurdersstoel. Wel qua interieur afwerking wat minder dan de Volvo die je nu hebt, echter wel een fijne ergonomie naar mijn mening.

iRacing Profiel

• wuzzy
ericje627 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:17:

De C4 is een beetje een apart model inderdaad. Ik ben wel ietwat huiverig voor het 'vliegend tapijt' zoals ze Citroën het zelf noemt. Het moet niet te weeïg worden.
Dat is inderdaad precies de reden dat hij van mijn lijstje is verdwenen. Doe mij maar de wegligging en het sturen van een Ford. Heb zelf nooit Volvo gereden dus weet niet wat daar in de buurt komt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Inspired
ericje627 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:17:
[...]

Goed punt, die keuze tussen BEV en ICE vind ik een lastige, juist vanwege de punten die je noemt. De praktijkrange met veel snelweg (ook in de winter) en geregeld 120/130 erbij zal denk ik snel teruglopen. Een laadplaats op kantoor is vaak vrij (maar niet gegarandeerd). De ID.3 is er inderdaad nog met 8%, maar we hebben het over vervanging midden november. Of die er dan nog zijn betwijfel ik. Overigens is het met een 12% van dit jaar ook te doen. Er kunnen bij een ICE eventueel wat opties van de lijst af om het passend te maken.
Een ID.3 zit zo op 44k met grote accu en wat opties. (Of andere BEV met grote accu.) Dan kom je op ~ 265 netto bijtelling. Een ICE van 35k komt op ~350 netto. Ik rij zelf BEV, en zou zelf niet snel meer anders willen. Maar de keren dat ik moet laden onderweg is alleen op vakanties zo'n beetje. Daarnaast heb ik een eigen oprit + paal. Als ik frequent 350+ kom zou moeten rijden, en ook nog eens zelf geen eigen paal zou hebben zou ik het niet doen. Helemaal niet als het verschil maar 90-100 EUR per maand is. Maar goed, dat blijft ook wat persoonlijk. Misschien is de extra hassle je de 100 EUR per maand wel waard.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D_Jeff

Gewenste opties:

Mazda3 Luxury SkyActiv-x past met gemak en tikt bijna alle punten aan.

Je hebt dan nog 3 opties:
Sunroof
Bordeauxrood leer
360° camerapakket

Lange ritten? Geen probleem.

Cigarguy schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:24:
[...]

Vind de Mazda 3 een erg mooie bak, maar met automaat wordt hij mij te prijzig.

Bedankt voor de suggestie.
Ik zie je het hebben over 35k fiscaal.
De Mazda3 Lux Sky-X (Artic White) + 360 camera pakket (handgeschakeld) doet 35.1 k fiscaal.
De automaat maakt het geheel 2.5k duurder.

Mocht de 35k echt een harde grens zijn, zou je eventueel nog kunnen kijken naar een comfort uitvoering + bose & leerpakket (icm 16 inch). Ik weet dat 18 inch er beter onderstaat, maar bij Comfort kost dat bijna 1k.

Comfort + velgen + bose&leer = hetzelfde betalen voor Lux-uitvoering, maar minder krijgen.

Of mis ik nog iets?

[Voor 10% gewijzigd door D_Jeff op 15-06-2021 18:18]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Cigarguy
D_Jeff schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:58:
[...]

Mazda3 Luxury SkyActiv-x past met gemak en tikt bijna alle punten aan.

Je hebt dan nog 3 opties:
Sunroof
Bordeauxrood leer
360° camerapakket

Lange ritten? Geen probleem.

[...]

Ik zie je het hebben over 35k fiscaal.
De Mazda3 Lux Sky-X (Artic White) + 360 camera pakket (handgeschakeld) doet 35.1 k fiscaal.
De automaat maakt het geheel 2.5k duurder.

Mocht de 35k echt een harde grens zijn, zou je eventueel nog kunnen kijken naar een comfort uitvoering + bose & leerpakket (icm 16 inch). Ik weet dat 18 inch er beter onderstaat, maar bij Comfort kost dat bijna 1k.

Comfort + velgen + bose&leer = hetzelfde betalen voor Lux-uitvoering, maar minder krijgen.

Of mis ik nog iets?
Met die 35K fiscaal refereerde ik naar het maximum wat@ericje627 wilt. Ik wilde het zelf op maximaal 30K houden. :9

De Corolla 1.8 TSBusinessPlus is trouwens goedgekeurd door de werkgever en besteld. Iedereen bedankt voor het meedenken @TumTum @D_Jeff @gwystyl en anderen.

Nu nog geduldig wachten tot hij geleverd wordt....

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TumTum
Cigarguy schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:34:
[...]

Met die 35K fiscaal refereerde ik naar het maximum wat@ericje627 wilt. Ik wilde het zelf op maximaal 30K houden. :9

De Corolla 1.8 TSBusinessPlus is trouwens goedgekeurd door de werkgever en besteld. Iedereen bedankt voor het meedenken @TumTum @D_Jeff @gwystyl en anderen.

Nu nog geduldig wachten tot hij geleverd wordt....
Corolla is ook een prima auto. Scheelt niet heel veel met de Mazda3. Ik denk dat je een mooie C-segment auto hebt uitgezocht voor 30K met een prima aandrijflijn en wegligging. Met Mazda zit je al snel op de 35 a 37k fiscaal met automaat (maar dan heb ik alsnog liever de Corolla ivm automaat, comfort, onderstel en ACC). Mazda is een geweldige auto, maar dan wel met een handbak. Daarnaast heeft Toyota zijn rij-assistentiesystemen (ACC) ook beter op orde. Ze hebben allebei voor en nadelen, maar met automaat is het voor mij makkelijk. ;)

[Voor 0% gewijzigd door TumTum op 15-06-2021 21:35. Reden: Typo]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:37
Bochuul schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:51:

Je budget is wel aan de krappe kant, 600 inclusief brandstof is net genoeg voor een B-segment (lees: VW Polo, Ford Fiesta, Toyota Yaris, Seat Ibiza, etc) en niet genoeg voor C-segment (VW Golf, Ford Focus, etc etc). Sterker nog, aantal B-segment past niet eens, zo krijg ik bijvoorbeeld Peugeot 208, Renault Clio, Nissan Micra, Opel Corsa niet binnen de 600 euro.

Wat past:
- Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active Automaat https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
- Ford Fiesta 1.0 125pk mHev Titanium Handbak https://directlease.nl/le...ptions[optionsRemoved]=32
- Seat Ibiza 1.0 95pk Business Intense Handbak - is verder weinig ruimte voor opties https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Gewenste opties:

Je budget is niet heel ruim voor een full options C-segment zeg maar. Ford Focus is behoorlijk goed geprijsd moet ik zeggen, maar die heb je al in je lijst. Vooral met je wensenlijst (toch behoorlijk compleet met led, adaptief, etc etc) en ook de wens dat het geen instapmotor is, wordt wel wat lastig.

Andere opties:
- Toyota Corolla Hatch 2.0 Hybrid Business Plus (wel net boven budget) https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Waarom de 2.0, omdat je zei dat je de koppel van diesel gewend bent. Nee het blijft een benzine hybrid met cvt met onder 200Nm koppel, dus geen wonderen, maar iig beter dan de 1.8 hybrid. Mocht dat geen issue is, dan kan je de 1.8 makkelijk binnen budget krijgen. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Business Plus is ook behoorlijk compleet https://data.toyota.nl/ho...lla-business-editions.pdf

- Seat Leon FR business 1.0Tsi handbak. Met 110pk en 200Nm is waarschijnlijk ook geen krachtwonder.
Ik moet wel zeggen dat een geblazen 1.0 litertje niet zo slecht is voor normale nederlandse verkeer.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

- Renault Megane 1.5dci Business Zen handbak. Met 115pk en 260Nm zit het heel dichtbij de V40 D2 die je heb gehad. Is wel boven budget, dus eigen bijdrage nodig. Ook niet al je optielijst beschikbaar, ik kan als goed is de adaptief cc niet vinden. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

- Kia Proceed 1.5T Gtline, met 160pk 253Nm lever je iets in koppel maar hogere piekvermogen. Helaas is adaptief cc alleen te configureren met automaat. Dus zit je wel gelijk wat hoger qua prijs.
Bij de Kia kan je ook kijken naar Ceed, die heeft wat lagere leaseprijzen.
De 1.0T Dynamicplusline automaat heeft dus al adaptief cc voor ca 800 euro ex
Of de 1.5T variant met de 160pk 253Nm voor iets meer aan leaseprijs https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Eigenlijk bij de Kia heb je ook nog een optie, de Niro, normale hybrid.
De normale hybrid Dynamicline heeft al adaptief cc voor onder 800 eur leaseprijs. 265Nm koppel.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]= De Dynamicplus line voegt de volgende toe: Dodehoekdetectie, Kruisend verkeersdetectie achter, Snelheidsbordenherkenning, Smart key met start-/stopknop, LED-koplampen, LED-mistlampen, Ambient lighting, Parkeersensoren vóór, Privacy glass, Volledig lederen bekleding, Aluminium pedalen, Stuurwielverwarming, Stoelverwarming vóór. Voor 836 inc brandstof. Is niet slecht.
Nu dat ik heel veel kia heb genoemd, hoop dat ik niets heb gemist binnen deze budget @renzo4000

Life is too short to drive boring cars

• Bochuul
Mijn budget is inderdaad aan de krappe kant, andere optie is toch om voor de elektrische kant te kiezen. Daarin zit wat meer spelingsruimte zie ik.

Leasebudget: €650 elektrisch
Contractduur: 5 jaar

Tevens zie ik nu dat het voor fossiele brandstof 40.000 kilometer per jaar en 4 jaar is. Maar niet dat dat het verschil maakt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wuzzy
Bochuul schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:51:
Mijn budget is inderdaad aan de krappe kant, andere optie is toch om voor de elektrische kant te kiezen. Daarin zit wat meer spelingsruimte zie ik.

Leasebudget: €650 elektrisch
Contractduur: 5 jaar

Tevens zie ik nu dat het voor fossiele brandstof 40.000 kilometer per jaar en 4 jaar is. Maar niet dat dat het verschil maakt.
Peugeot e-208 past precies, heb je ook nog de GT-line : https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

• wuzzy
Laat ik zelf er ook eens eentje inschieten en kijken of jullie met alternatieven kunnen komen waar ik zelf nog niet aan had gedacht. M'n budget begint niet al te hoog maar zal tijdens de contractduur hoger worden, met deze reden is het ook prima om de eigen bijdrage wat hoog te laten uitvallen. Rijd liever meteen leuk, wat duur begint en steeds betaalbaarder wordt.

Leasebudget: €750 + max 20% eigen bijdrage (ben ik ook bereid in te leggen.)
Specifieke wensen: Android Auto, Panoramadak, achteruitrijcamera en verwarmde stoelen + stuur zijn wel must haves, Benzine heeft wel een voorkeur tenzij de range ook goed blijft in de winter (geen laadpaal mogelijk thuis en of er een op de werkplek is is niet altijd te garanderen)

verder leuk om te hebben maar geen dealbreaker:
- Adaptieve cruise control
- Draadloos opladen telefoon
- Keyless entry
- beetje power (125pk+)
- digitaal cluster
- sportief uiterlijk

Zelf een lichte voorkeur voor Ford omdat ik daar nu met veel plezier in rij (Fiesta Titanium 2014), Heb niks met Toyota en Opel. Auto die nu boven aan mijn lijstje staat is de Ford Puma ST-line.

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-05 10:54
wuzzy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:32:
Laat ik zelf er ook eens eentje inschieten en kijken of jullie met alternatieven kunnen komen waar ik zelf nog niet aan had gedacht. M'n budget begint niet al te hoog maar zal tijdens de contractduur hoger worden, met deze reden is het ook prima om de eigen bijdrage wat hoog te laten uitvallen. Rijd liever meteen leuk, wat duur begint en steeds betaalbaarder wordt.

Specifieke wensen: Android Auto, Panoramadak, achteruitrijcamera en verwarmde stoelen + stuur zijn wel must haves, Benzine heeft wel een voorkeur tenzij de range ook goed blijft in de winter (geen laadpaal mogelijk thuis en of er een op de werkplek is is niet altijd te garanderen)

- Keyless entry
- beetje power (125pk+)
- digitaal cluster
- sportief uiterlijk

Zelf een lichte voorkeur voor Ford omdat ik daar nu met veel plezier in rij (Fiesta Titanium 2014), Heb niks met Toyota en Opel. Auto die nu boven aan mijn lijstje staat is de Ford Puma ST-line.
Als ik je wensen zo bekijk, dan zou de Lynk en Co 01 daar wel eens aan kunnen voldoen :)

• wuzzy
@iRinze Die kende ik nog niet :) Als ik hem bij DirectLease invul op 4 jaar en 35k km wordt ie echter te duur helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:37
wuzzy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:32:

- Keyless entry
- beetje power (125pk+)
- digitaal cluster
- sportief uiterlijk

Zo de Ford is behoorlijk goed geprijsd zeg, ten minste als ik op directlease bekijk kan je zelf een Focus passend krijgen.

Met je eisen en wensenlijst kom je wellicht het beste bij Ford idd.
Aantal andere mogelijkheden met concessies hier en daar:

- Mazda 3, opzich ook goed geprijsd maar je wilt perse panoramadak en die heeft ie als goed is niet.
Je kan wel schuif/kantel dak als optie nemen, maar die kan je alleen krijgen bij de luxe uitvoering met 186pk motor, komt dus op 907 per maand wat 21% hoger is dan je budget https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Als je niet perse de dak nodig heb, dan kan je voor de Comfort uitvoering gaan. Hier zit al Android auto, Stuur+Stoelverwarming, Camera, Adaptief cc, Keyless entry, Power (186pk), en Sportief.
En als je toch 18 inch velgen wil, kan je voor de Sportief uitvoering gaan, maar die is wel duurder icm 186pk. De 150pk variant is wel binnen je budget met eigen bijdrage.
Detail over uitrusting hier: https://nl.cdn.mazda.medi...118029f3be.pdf?rnd=49833e

- Mini, maar die heeft geen android auto. Opzich leuk en sportief etc maar geen AA lijkt me een dealbreaker voor je?

- Kia Proceed GT-line 1.5T 150pk. In GT-line heb je eigenlijk alles van je eisen, en meeste van je wensenlijst
Androidauto, Panodak, Camera, Stoel+stuurverwarming, Digital cluster, Keyless, Power, Sportieve look.
De Adaptief cc is te krijgen alleen met automaat, en die is iets duurder. Draadloos opladen alleen bij Gt-lineplus, zou ik niet doen alleen daarvoor.
Handbak https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Automaat https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Zie hier voor details over uitrusting
https://www.kia.com/conte...ds-ProCeed-prijslijst.pdf

Life is too short to drive boring cars

Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee