Acties:
  • +1Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 03:10
Tweakx schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:37:
Hi all! Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in de Mercedes EQA. Heel comfortabel en een mooie bak. De verkoper had mij aangeraden om niet voor de standaard zwart te gaan, maar voor de metallic versie in verband met krassen. Klopt dit of meer een verkooptrucje?
Om krassen en swirls tegen te gaan kan je best meteen een coating laten leggen (zoek op glass coating). Voordeel is dat hij dan gemakkelijk wast en je door een goede carwash kan zonder echt swirls te krijgen. Echter dat is niet de reden dat de verkoper zegt wat hij zegt.

Het probleem met zwart is dat je alles ziet en ook de fouten in de lak (meestal in de vorm van sinaasappel lak), als je dan standaard zwart waar je het super goed ziet sta jij bij de vekoper te klagen terwijl de fabrikant zal weigeren er iets mee te doen.

Achterliggend probleem is dat er bepaalde stoffen niet meer gebruikt mogen worden in de lak waardoor de Duitse premium merken serieus wat problemen hebben met auto lak aanbrengen binnen een automatisch productielijn, niet dat het gaat roesten, het ziet er vaak gewoon niet uit.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aan de andere kant: het is een leasebak en daarmee per definitie gebruiksvoorwerp. Ik ben ook zuinig op mijn auto, hou zeker niet van krassen, maar ze zijn wel onvermijdelijk. Het is onder de streep niet mijn eigen auto en ik zou wel gek zijn om zelf geld uit te geven om andermans bezit beter bestand tegen krassen te maken als die ander het geen reet boeit. Sure, die coating zal hem langer mooi houden, maar uiteindelijk blijf je dan aan de gang. Kosten / baten dus totaal niet interessant.

FWIW: ik rij zelf een Passat station in unilak grijs. Kleur niet zelf gekozen (dorogeschoven), maar het is prima. Ja, je ziet af en toe krassen. Maar niet meer of minder dan op onze priveauto die wel metallic lak heeft. Daarnaast heb ik kinderen, gaan we regelmatig met het ding op vakantie, en wordt ie gewoon gebruikt. Ben er zuinig op en baal van een kras, maar het is wat het is. Ik was zelf ook de eerste die er rkassen op maakte - stofzuigerslang in de wasstraat kwam te dichtbij. STom, balen, so be it en anderhalf jaar verder zie ik het niet eens meer. Voordeel van die grijze is dan wel weer dat je er zooi niet zo goed op ziet :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sprankel
The Eagle schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:07:
Aan de andere kant: het is een leasebak en daarmee per definitie gebruiksvoorwerp. Ik ben ook zuinig op mijn auto, hou zeker niet van krassen, maar ze zijn wel onvermijdelijk. Het is onder de streep niet mijn eigen auto en ik zou wel gek zijn om zelf geld uit te geven om andermans bezit beter bestand tegen krassen te maken als die ander het geen reet boeit. Sure, die coating zal hem langer mooi houden, maar uiteindelijk blijf je dan aan de gang. Kosten / baten dus totaal niet interessant.

FWIW: ik rij zelf een Passat station in unilak grijs. Kleur niet zelf gekozen (dorogeschoven), maar het is prima. Ja, je ziet af en toe krassen. Maar niet meer of minder dan op onze priveauto die wel metallic lak heeft. Daarnaast heb ik kinderen, gaan we regelmatig met het ding op vakantie, en wordt ie gewoon gebruikt. Ben er zuinig op en baal van een kras, maar het is wat het is. Ik was zelf ook de eerste die er rkassen op maakte - stofzuigerslang in de wasstraat kwam te dichtbij. STom, balen, so be it en anderhalf jaar verder zie ik het niet eens meer. Voordeel van die grijze is dan wel weer dat je er zooi niet zo goed op ziet :P
Klopt maar als de bak terug gaat naar de lease maatschappij willen ze de auto B2B kunnen doorverkopen aan de geprojecteerde restwaarde.

Indien men die waarde niet haalt haalt betaal je daar als lease rijder voor in de vorm van "geen normale gebruiksslijtage"

Uiteindelijk maakt het voor de leasing geen zak uit of er nu een kras in de auto zit of de velg wat getoucheerd is, zolang zij maar hun restwaarde krijgen B2B zonder gezeik. En B2B wil dan vervolgens de auto terug verkopen aan de consument als een nette ex lease.

Dus als jij je lease wagen terug brengt dat vol staat met swirls en andere normale gebruikerslijtage, dan gaan ze met een vergrootglas ieder krasje zoeken op het idiote na om je alsnog de rekening te presenteren zodat jij alsnog betaald om die swirls en andere eruit te halen.

Dus dan ben ik van mening, doe jezelf een plezier en leg er van de start een coating op, dan heb je er zelf nog plezier aan want betalen doe je sowiezo. Of je moet er in slagen de wagen in showroomstaat te houden maar tjah, gebruiksvoorwerp zoals je zelf aangeeft.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40
Leasemaatschappijen hebben gewoon controle lijsten bij inname hoe groot een kras, deuk of andere beschadiging mag zijn. Voor Leaseplan (via ANWB in dit geval): https://www.anwb.nl/binar...richtlijnen-sept-2017.pdf

Is niets geheimzinnig aan. Bij inleveren krijg je een rapport met alle gevonden schades en of deze binnen of buiten de norm vallen met herstelkosten (en betaal je tot max eigen risico).

• Cid Highwind
  • Laatst online: 16:50
De kosten voor de coating kan je natuurlijk gewoon de leasemaatschappij voorleggen. Indien ze die niet over willen nemen is het hen kennelijk de investering niet waard. Heb je dat meteen schriftelijk en kan je het voorleggen zodat ze achteraf niet over swirls hoeven te zeuren, ze zijn er immers zelf mee akkoord gegaan. Net zozeer als dat een tankpas met wasmogelijkheid impliciet aangeeft dat je auto niet liefdevol met fluwelen handschoenen hoeft te wassen.

Wat betreft andere schade is het daarom ook zaak tussentijds die zaken te melden. Willen ze het gerepareerd hebben, laat je het repareren. Indien niet, heb je schriftelijk dat het hen om het even is, kunnen ze er achteraf ook niet meer over zeuren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

sprankel schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:10:
[...]

Klopt maar als de bak terug gaat naar de lease maatschappij willen ze de auto B2B kunnen doorverkopen aan de geprojecteerde restwaarde.

Indien men die waarde niet haalt haalt betaal je daar als lease rijder voor in de vorm van "geen normale gebruiksslijtage"

Uiteindelijk maakt het voor de leasing geen zak uit of er nu een kras in de auto zit of de velg wat getoucheerd is, zolang zij maar hun restwaarde krijgen B2B zonder gezeik. En B2B wil dan vervolgens de auto terug verkopen aan de consument als een nette ex lease.

Dus als jij je lease wagen terug brengt dat vol staat met swirls en andere normale gebruikerslijtage, dan gaan ze met een vergrootglas ieder krasje zoeken op het idiote na om je alsnog de rekening te presenteren zodat jij alsnog betaald om die swirls en andere eruit te halen.

Dus dan ben ik van mening, doe jezelf een plezier en leg er van de start een coating op, dan heb je er zelf nog plezier aan want betalen doe je sowiezo. Of je moet er in slagen de wagen in showroomstaat te houden maar tjah, gebruiksvoorwerp zoals je zelf aangeeft.
Que? Ik weet niet wat joue ervaring daarmee is, maar in de 15 jaar dat ik lease rij herken ik jouw verhaal totaal niet. En ik heb heel wat maatschappijen versleten. Er is vrij duidelijk wat normale gebruikersslijtage is, en zolang je hem daar mee inlevert is er niks aan de hand. Ziet je dak er uit asl een poffertjespan snap ik dat het een ander verhaal is, maar van echt op slakken zout leggen en verhalen wat er te verhalen is heb ik echt nog nooit gehoord.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-06 20:35
Denk dat wij redelijk out of topic nu zijn toch?

Life is too short to drive boring cars

• sprankel
jongetje schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:21:
Leasemaatschappijen hebben gewoon controle lijsten bij inname hoe groot een kras, deuk of andere beschadiging mag zijn. Voor Leaseplan (via ANWB in dit geval): https://www.anwb.nl/binar...richtlijnen-sept-2017.pdf

Is niets geheimzinnig aan. Bij inleveren krijg je een rapport met alle gevonden schades en of deze binnen of buiten de norm vallen met herstelkosten (en betaal je tot max eigen risico).
Uiteraard hebben ze daar duidelijke regels over gezien het daar sowiezo continu discussie over zal zijn.

"Wij hechten er waarde aan dat een voertuig schoon
wordt ingeleverd. Onprettige geuren en/of vlekken in het
interieur van het voertuig kunnen van invloed zijn op de
waarde van een ingeleverd voertuig
"

Zolang jij je voertuig binnen brengt en zij hebben hun waarde maakt het hun allemaal niet uit, immers voor de leasing is je wagen geen wagen, het is een som geld. En als die som geld gelijk of meer waard is dan waar zij vanuit gaan is alles ok zo niet zit de leasing met een gat in hun boekhouding dat gevuld moet worden.

Alleen al met volgende regel, moet jij mij eens een bestuurders vloermat tonen van een 4 jaar oude wagen die hier niet onder valt. Bij mijn Opel destijds zat er na 1 jaar al een gat in van gewone slijtage en was het chroom van de handrem al half vergaan maar de leasing heeft er niets van gezegd.

"Sneden, schuurplekken, scheuren en vervorming
van het materiaal van de binnenbekleding, stoelen,
vloerbedekking en vloermatten"

Als je echt je wagen binnen brengt met een gescheurde bumper & een spiegel die er half af ligt & een barst in de ruit oftwel totaal afgeleefd => dan is de waarde + eigen risico = onvoldoende om de waarde te dekken.

Dan zegt de leasing maatschappij, de wagen heeft een ongeval gehad, je hebt dat niet aangegeven, alles valt buiten de verzekering en hier is de rekening.

Dat is wat veel mensen niet lijken te snappen bij leasing, het is niet jou auto en je bent er wel degelijk verantwoordelijk ervoor. De gewone risico's zijn afgedekt maar dat wilt niet zeggen dat je het kan behandelen als, och, leasing, who cares?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:56
Als ik de Tucson met de Ateca vergelijk:
- Tucson ondanks hogere waarde veel gunstiger in leaseprijs.TCO voor mijzelf als berijder is de Tucson paar tientjes per maand duurder door bijtelling.
- 230pk vs 150pk: Tucson voelt redelijk snel aan, Ateca echt wel al voldoende
- Automaat maakte me niet al te veel uit, beide beter dan de Talisman van nu.
- Stoelen bij beide heel goed, Ateca misschien net iets beter, maar door de hoge zit waren ze beiden comfortabeler dan de Talisman.
- Ateca voor mij in de juiste trim (groen, 19inch FR of Xperience) van buiten mooier. Ondanks N-line etc op de Tucson.
- Interieur van de Tucson prachtig!
- Tucson luxer, echt alles zit hier op en aan (niet dat ik het allemaal nodig heb)
- Tucson is ruimer
- Tucson is een nieuwer model, bij de Ateca rijd je over 2 a3 jaar met een oude auto.

Als ik alles zo op een rij zet geeft het interieur en het extra vermogen denk ik de doorslag in het voordeel van de Tucson.
Het is overigens wel een auto die je in het echt moet zien, doet hem beter recht dan plaatjes/filmpjes.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:54
Ik snap alleen niet waarom de achter knipperlichten zo lelijk onderaan zitten.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 21:47
Snowhite0901 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:07:
Ik snap alleen niet waarom de achter knipperlichten zo lelijk onderaan zitten.
Is dat met de nieuwe generatie nog steeds zo? Dat vind ik ook zo armoedig, ik gok dat het is omdat het in de US geen losse lichten hoeven te zijn?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Dat hebben heel veel auto's toch? Anders zijn het vaak wel reflectoren. Ik kan het iig niet storend vinden of zo.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Snowhite0901
Reflectors en mistlichten vind ik persoonlijk echt wat anders.

• renzo4000
Het is maar waar je je druk over kan maken... waren het nou buiten proportioneel grote units (wat je vroeger vaker zag) dan snap ik het nog maar nu zitten ze ter hoogte van de reflectors zoals bij andere auto's en zijn ze nagenoeg even groot. Maar we gaan wat offtopic.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:08
Is vrijwel zo bij alle Hyundai knipperlichten. Meestal ook nog een lampje die je zelf kan vervangen.
Geen idee waarom, maar nog geen LED. Is jammer, maar niet heel storend.

Onderaan valt het wel minder op.

Nieuwe i20:

Vernieuwde i30:

[Voor 25% gewijzigd door TumTum op 13-05-2021 17:02]

• Snowhite0901
TumTum schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:47:
Is vrijwel zo bij alle Hyundai knipperlichten. Meestal ook nog een lampje die je zelf kan vervangen.
Geen idee waarom, maar nog geen LED. Is jammer, maar niet heel storend.

Onderaan valt het wel minder op.

Nieuwe i20:
[Afbeelding]
Vernieuwde i30:
[Afbeelding]
Wel grappig dat je twee foto's stuurt waar knipperlichten gewoon in de normale lichtunits zitten

• TumTum
Snowhite0901 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:16:
[...]

Wel grappig dat je twee foto's stuurt waar knipperlichten gewoon in de normale lichtunits zitten
Ja, maar het ziet er niet 'modern' uit met zo'n knipper lampje. Het valt onder minder op bij de Tucson.
Het is dus bij de Tucson alleen maar beter. Maar goed, meningen verschillen. Zou liever LED zien.

[Voor 6% gewijzigd door TumTum op 13-05-2021 18:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smobbo
renzo4000 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:22:
Dat hebben heel veel auto's toch? Anders zijn het vaak wel reflectoren. Ik kan het iig niet storend vinden of zo.

[Afbeelding]
We zijn uiteraard aan het mierenneuken, maar dat is soms ook leuk toch ;) .
Ik zou het veel mooier vinden als de buitenste ‘slagtand’ oranje zou kunnen knipperen bijvoorbeeld!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• depl0y
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:39
Dat heeft volgens mij een deel te maken om verschil tussen EU en Amerikaanse markt zoveel mogelijk te verkleinen. In Amerika mogen richtingaanwijzers (hoofdzakelijk) niet op bewegende delen van de auto zitten. Je moet ze goed kunnen zien als de achterklep open staat.

Doug DeMuro heeft een aantal reviews gedaan op Youtube van auto's waarbij de richtingaanwijzers ook in de bumper beginnen te knipperen wanneer je een kofferbak open doet. (kan ze zo snel niet vinden).

Verder ga ik aankomende zaterdag even proefrijden in V60 T6 in Zwolle. Ik wil ook even de T8 bekijken, maar ik denk dat ik er vrij snel uit ben als ik kijk naar het verschil in bijtelling :'). Ik heb er wel zin in, ben ook vooral benieuwd naar het dashboard enzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sNielz123
Ja de T8 is echt 75k ofzo toch? En dan 22% is wel aanzienlijk. Anderzijds, als je een auto van 75k mag leasen dan zal de bijtelling ook niet echt zo'n groot probleem zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirLct
depl0y schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:11:
Dat heeft volgens mij een deel te maken om verschil tussen EU en Amerikaanse markt zoveel mogelijk te verkleinen. In Amerika mogen richtingaanwijzers (hoofdzakelijk) niet op bewegende delen van de auto zitten. Je moet ze goed kunnen zien als de achterklep open staat.

Doug DeMuro heeft een aantal reviews gedaan op Youtube van auto's waarbij de richtingaanwijzers ook in de bumper beginnen te knipperen wanneer je een kofferbak open doet. (kan ze zo snel niet vinden).

Verder ga ik aankomende zaterdag even proefrijden in V60 T6 in Zwolle. Ik wil ook even de T8 bekijken, maar ik denk dat ik er vrij snel uit ben als ik kijk naar het verschil in bijtelling :'). Ik heb er wel zin in, ben ook vooral benieuwd naar het dashboard enzo.
Scheelt toch maar 3k?
https://directlease.nl/leasen/volvo/v60/
R-design T6 53,790
R-design T8 56,790

3,000 voor 50pk extra, 60 euro per pk. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• depl0y
SirLct schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Scheelt toch maar 3k?
https://directlease.nl/leasen/volvo/v60/
R-design T6 53,790
R-design T8 56,790

3,000 voor 50pk extra, 60 euro per pk. :P
Klopt, maar inclusief 'minimale' opties zit ik al op net iets onder de 60.000 met de T6. Dan nog even een laadpunt aanleggen thuis, etc.

https://s.volvocars.com/eOZwqeh2JGfMbWoA

Dit zou de configuratie zijn waar ik voor ga denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirLct
depl0y schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:55:
[...]

Klopt, maar inclusief 'minimale' opties zit ik al op net iets onder de 60.000 met de T6. Dan nog even een laadpunt aanleggen thuis, etc.

Ja maar de verschil blijft 3000 euro als je zelfde optie neemt of met T6 of met T8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• depl0y
SirLct schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Ja maar de verschil blijft 3000 euro als je zelfde optie neemt of met T6 of met T8
Dat klopt 👍, maar mijn bijtelling loopt wel elke keer op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• depl0y
Goed, afgelopen zaterdag even bij de Volvo dealer geweest om een proefrit te maken in de V60 T6. Het hele hybride deel is echt wel lekker. Ik kom natuurlijk van (relatief) luidruchtige diesels en dit is dan wel weer even wat anders.

T8 is dus (voor mij) echt niet nodig. Dit gaat zo rap naar de 100.

De kleur van de auto die ik mee had vond ik erg cool, maar schijnbaar was dat weer een 2021 model en was die kleur weer niet te kiezen bij een 2022 model. Voor de rest eens even op mijn gemak een offerte zitten maken met de dealer en wat keuzes gemaakt. Totale kosten nog steeds rond de 60.000, maar fiscaal net over de 54.000 aangezien een hoop dingen achteraf kunnen.

De kleur ben ik dus nog niet helemaal over uit, maar misschien dat de dealer me nog kan overtuigen iets anders dan wit te nemen ;).

(ja, ik moet mijn oprit van onkruid ontdoen, ik weet het)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:32
depl0y schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:56:
Goed, afgelopen zaterdag even bij de Volvo dealer geweest om een proefrit te maken in de V60 T6. Het hele hybride deel is echt wel lekker. Ik kom natuurlijk van (relatief) luidruchtige diesels en dit is dan wel weer even wat anders.

T8 is dus (voor mij) echt niet nodig. Dit gaat zo rap naar de 100.

De kleur van de auto die ik mee had vond ik erg cool, maar schijnbaar was dat weer een 2021 model en was die kleur weer niet te kiezen bij een 2022 model. Voor de rest eens even op mijn gemak een offerte zitten maken met de dealer en wat keuzes gemaakt. Totale kosten nog steeds rond de 60.000, maar fiscaal net over de 54.000 aangezien een hoop dingen achteraf kunnen.

De kleur ben ik dus nog niet helemaal over uit, maar misschien dat de dealer me nog kan overtuigen iets anders dan wit te nemen ;).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(ja, ik moet mijn oprit van onkruid ontdoen, ik weet het)
6k aan opties achteraf? Leer en velgen en wat. Of meer dan :) ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• depl0y
We Are Borg schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:49:
[...]

6k aan opties achteraf? Leer en velgen en wat. Of meer dan :) ?
Getint glas, reiskoffer, trekhaak wat andere meuk zoals een hondenrek ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
sNielz123 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:50:
Als ik de Tucson met de Ateca vergelijk:
- Tucson ondanks hogere waarde veel gunstiger in leaseprijs.TCO voor mijzelf als berijder is de Tucson paar tientjes per maand duurder door bijtelling.
- 230pk vs 150pk: Tucson voelt redelijk snel aan, Ateca echt wel al voldoende
- Automaat maakte me niet al te veel uit, beide beter dan de Talisman van nu.
- Stoelen bij beide heel goed, Ateca misschien net iets beter, maar door de hoge zit waren ze beiden comfortabeler dan de Talisman.
- Ateca voor mij in de juiste trim (groen, 19inch FR of Xperience) van buiten mooier. Ondanks N-line etc op de Tucson.
- Interieur van de Tucson prachtig!
- Tucson luxer, echt alles zit hier op en aan (niet dat ik het allemaal nodig heb)
- Tucson is ruimer
- Tucson is een nieuwer model, bij de Ateca rijd je over 2 a3 jaar met een oude auto.

Als ik alles zo op een rij zet geeft het interieur en het extra vermogen denk ik de doorslag in het voordeel van de Tucson.
Het is overigens wel een auto die je in het echt moet zien, doet hem beter recht dan plaatjes/filmpjes.
Volgens mij heb je je keuze al gemaakt, maar Autogefühl heeft wel een leuke vergelijking gemaakt tussen de Tucson en Tiguan. Helaas niet Tuscon vs. Ateca, maar wellicht haal je er nog wat uit. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 15:47

EraZor

Don't mention the war

depl0y schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:55:
[...]

Lekker hoor! Een T6 is idd een fijne auto! Heb zelf maandje geleden deze besteld:
https://s.volvocars.com/nmvnQ25odvINnlsn

Verwachtte levertijd: half augustus, maar zal vermoedelijk nog wel wat bij komen....

[Voor 46% gewijzigd door EraZor op 18-05-2021 11:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• depl0y
EraZor schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Lekker hoor! Een T6 is idd een fijne auto! Heb zelf maandje geleden deze besteld:
https://s.volvocars.com/nmvnQ25odvINnlsn

Verwachtte levertijd: half augustus, maar zal vermoedelijk nog wel wat bij komen....
Ziet er ook erg gaaf uit, levertijd zou nu ongeveer september/oktober zijn, dus dat is wel even wachten inderdaad. Ik zit te twijfelen of ik nog even verder moet kijken of maar gewoon moet beslissen :/ .

• EraZor
  • Laatst online: 15:47

EraZor

Don't mention the war

depl0y schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:01:
[...]

Ziet er ook erg gaaf uit, levertijd zou nu ongeveer september/oktober zijn, dus dat is wel even wachten inderdaad. Ik zit te twijfelen of ik nog even verder moet kijken of maar gewoon moet beslissen :/ .
Als je proefgereden hebt (altijd doen; je zit er nogal even aan vast) en hij bevalt; gewoon bestellen… die levertijden worden voorlopig niet korter….

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-06 15:57
Leasebudget: 1150/maand
Kilometrage per jaar:41000km (waarvan 15000km prive)
Contractduur: 4 jaar of 145.000 km
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief, geen verdere regeling. Indien het verbruik extreem veel afwijkt kunnen vragen gesteld worden.
Merkbeleid, zo ja, welke: Voornamelijk Europese merken + Tesla kunnen worden besteld.
Overige afhankelijkheden: Afhankelijk van de functie wordt een auto toegekend op basis van aantal zakelijke km's (minimaal 16.000 per jaar), of is het onderdeel van het secundaire arbeidsvoorwaardenpakket.
Specifieke wensen: Alle opties kunnen in principe worden geconfigureerd, zolang het maar binnen het budget blijft.
Uiteindelijke keuze: Mercedes A200 Limousine Business Solution Plus.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• sNielz123
Mijn keuze is vandaag doorgegeven aan de leasemaatschappij.
Tucson Shine
Hybrid 230pk
Kleur zwart
N-line
Sensation pack (panorama dak)

Foto’s van internet gescooped:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 19:16
Hallo allen

Binnenkort verander ik van werkgever en ik zit nog wat te wikken en wegen qua opties. Ik ben Belg btw.

Ik zit te twijfelen tussen een PHEV of een BEV.
Qua BEV is een tesla M3 helaas niet mogelijk. Ik kijk wel naar de Skoda Enyaq 80.
Betreffende PHEV kijk ik naar een Tiguan, X1 25e, CLA 250E en Skoda Octavia.

Must have opties voor mij zijn verwarmbare zetels + stuur en intelligente rijhulpmiddelen (lane keeping, ACC) + android auto. Een beetje snelheid kan mij ook wel aanspreken, zeker gezien de vele ritten naar de oosterbuur :+ De auto via app kunnen klimatiseren is ook een must maar dit hebben alle phev's tegenwoordig.

Als ik de 5 vergelijk is de Enyaq het meest praktisch met een koffer die 100L groter is als de overige echter is een, realistisch bereik van 350 KM toch wat aan de lage kant. De X1 is lekker snel van de lijn maar een lage top snelheid door de kleine fossiel. Ook heeft deze geen lane keeping (AFAIK) en de kleinste batterij. De CLA heeft dan weer een ruime batterij waar een groter deel van gereserveerd is, wellicht zo wel minder degradatie. De CLA en Tiguan zijn voor de rest het krachtigst qua PK's en zo het vlotst van de lijn. Hoewel de Tiguan het meeste pk's heeft heeft deze wel een relatief lage topsnelheid, werpt die suv-vorm zoveel luchtweerstand op? De Octavia is een heel praktische bak maar voor de rest niet zo spannend. Ik neig naar de Tiguan.

Na een middagje reviews doorlezen kwam ik op de volgende tabel:

Wat ik echter niet statistisch kan vergelijken is wie het beste lane keeping / acc systeem heeft! Iemand die hier beter van op de hoogte is? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
@larsg ACC van de VAG’ers en Tesla heb ik de meest positieve ervaringen mee. Niet perfect, maar eenmaal gewend goed te anticiperen. Toyota en Kia duidelijk minder, veel abrupter remmen, moeilijker anticiperen en ook geen mogelijkheid om wat dichterop te rijden (en ja, dat wil je in de Randstad soms gewoon). Ik gebruikte in m’n Corolla altijd de gewone CC, behalve in de file. Dat je zowel normaal als adaptief had was heel fijn, dat heeft VAG niet, maar was ook bijna noodzakelijk vond ik zelf. Mercedes schijnt ook erg goed te zijn, geen ervaring mee.

Ergo: ga proefrijden. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:09
@larsg de kosten spelen geen rol? Op zich zijn het allemaal geen verkeerde opties. Voor mij zouden de kosten, en de hoeveelheid opties meespelen. (Afgezien van vermogen.)

Zou zelf denk ik voor de Tiguan of CLA gaan. Maar goed, dat is toch allemaal persoonlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larsg
BigSmurf schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:17:
@larsg ACC van de VAG’ers en Tesla heb ik de meest positieve ervaringen mee. Niet perfect, maar eenmaal gewend goed te anticiperen. Toyota en Kia duidelijk minder, veel abrupter remmen, moeilijker anticiperen en ook geen mogelijkheid om wat dichterop te rijden (en ja, dat wil je in de Randstad soms gewoon). Ik gebruikte in m’n Corolla altijd de gewone CC, behalve in de file. Dat je zowel normaal als adaptief had was heel fijn, dat heeft VAG niet, maar was ook bijna noodzakelijk vond ik zelf. Mercedes schijnt ook erg goed te zijn, geen ervaring mee.

Ergo: ga proefrijden. :)
Ik heb al redelijk wat proefritjes gedaan. Helaas enkel bij VAG de lane keeping goed kunnen testen. Deze werkte wel redelijk voor de standaardwegen buiten de bebouwde kom. Bij Mercedes was het verhaal dat deze op verplichting van de EU uit stond 8)7 Tesla deed het uiteraard het beste.
Inspired schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:31:
@larsg de kosten spelen geen rol? Op zich zijn het allemaal geen verkeerde opties. Voor mij zouden de kosten, en de hoeveelheid opties meespelen. (Afgezien van vermogen.)

Zou zelf denk ik voor de Tiguan of CLA gaan. Maar goed, dat is toch allemaal persoonlijk.
Ze komen allemaal rond dezelfde prijs ongeveer incl de opties die ik interessant vind. Gelukkig krijg ik een bak korting via de werkgever :9
Ik blijf de Mercedes vanbinnen niet zo mooi vinden. Dus de voorkeur zit momenteel op de Tiguan. Morgen eens goed bekijken in de VAG garage :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:24
@larsg Je zou voor de gein nog eens kunnen kijken naar een 320e / 330e.
Gebouwd voor, door en met de Oosterbuurtjes ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larsg
D_Jeff schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:50:
@larsg Je zou voor de gein nog eens kunnen kijken naar een 320e / 330e.
Gebouwd voor, door en met de Oosterbuurtjes ;)
Goeie suggestie! Dat is ook het eerste waar ik een paar maanden aan dacht bij een PHEV, helaas vallen die gemeen duur uit in de lease. :'(

Acties:
  • +11Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 15:40
Nieuwe leaseauto is besteld: Hyundai IONIQ 5 RWD 73kWh Connect uitvoering. Daarbij als optie de warmtepomp en batterijverwarming.

Kleur

Velgen 19"

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:18
Gefeliciteerd, en wat is ongeveer de levertijd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
@LuPo Toffe keuze. Ik ben ontzettend benieuwd hoe controversieel het uiterlijk in het echt is.

Wat is de levertijd naar verwachting? Had je gereserveerd? En wat ben je kwijt per maand inclusief elektra-voorschot? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 15:40
@marcelmg2 @BigSmurf Levering staat volgens dealer nu op oktober-november. Niet gereserveerd. Kosten per maand heb ik geen inzicht in (bedrijf krijgt korting vanwege hele fleet), weet alleen wat mijn eigen bijdrage is. :P

Ik moet zeggen dat ik het uiterlijk steeds minder controversieel vind worden hoe vaker ik de auto zie. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• Businessnerd
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-06 21:22
Sinds gister een vast contract van mijn werkgever aangeboden gekregen en ben dus vanaf september in vaste dienst.
Een vast contract betekent een leasebudget van
Leasebudget: 675 / maand (inclusief brandstof).
Vanwege de tak van sport waar ik in werk, met flink wat klantbezoeken, maar ook met lange periodes kantoorwerk, toch een redelijke hoeveelheid KM's.
Kilometrage per jaar: 35000 (zodra we weer naar fysiek naar klanten gaan)
Contractduur: 24/48 maanden (zelf voorkeur voor minder, is wellicht mogelijk bij een occasionlease)
Inclusief brandstofcomponent: Yes inclusief.
Merkbeleid, zo ja, welke: geen, ben geen fan van VW/Ford
Overige afhankelijkheden/bijzonderheden: : ik ben vrij een leasemaatschappij/dealer te selecteren. Ook is het mogelijk te kiezen voor een stock/occasionlease.
Hier sta ik erg voor open gezien de rijker uitgeruste auto's voor een lager maandelijks bedrag(de iets hogere bijtelling doet nog niet heel erg pijn in het B segment).
Specifieke wensen:
Cruisecontrol (met als het lukt adaptive)
Laag verbruik gezien het grote aantal km's(al is de bulk snelwegverkeer) een toyota yaris is een stuk zuiniger in vergelijking met een seat ibiza.
Een stille auto qua motorgeluid/wind.
Ik wordt op dit moment helemaal gek op lange ritten van de gehorigheid van mijn Opel Agila.
Airco
armsteun
brandstofpas & winter/allweatherbanden.

De shortlist:
Toyota yaris: wordt er niet warm of koud van maar is leuk opgefrist en heeft een net verbruik.
Hyundai i20: erg net start stop/zeilsysteem en verbruik.
Peugot 208 wat een coole wagen, zeker in het geel
Mazda 2: wat ouder model maar wel erg geluidsdicht als ik de videos mag geloven, fijne rijeigenschappen, en nette bediening multimedia met een draaiknop fijne draaiknop multimedia geluidsdicht

Mocht je een leuke (occasion)suggestie hebben of tips, kom maar op!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:47
Businessnerd schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:29:
Sinds gister een vast contract van mijn werkgever aangeboden gekregen en ben dus vanaf september in vaste dienst.
Een vast contract betekent een leasebudget van
Leasebudget: 675 / maand
Vanwege de tak van sport waar ik in werk, met flink wat klantbezoeken, maar ook met lange periodes kantoorwerk, toch een redelijke hoeveelheid KM's.
Kilometrage per jaar: 35000 (zodra we weer naar fysiek naar klanten gaan)
Contractduur: 24/48 maanden (zelf voorkeur voor minder, is wellicht mogelijk bij een occasionlease)
Inclusief brandstofcomponent: Yes inclusief.
Merkbeleid, zo ja, welke: geen, ben geen fan van VW/Ford
Overige afhankelijkheden/bijzonderheden: : ik ben vrij een leasemaatschappij/dealer te selecteren. Ook is het mogelijk te kiezen voor een stock/occasionlease.
Hier sta ik erg voor open gezien de rijker uitgeruste auto's voor een lager maandelijks bedrag(de iets hogere bijtelling doet nog niet heel erg pijn in het B segment).
Specifieke wensen:
Cruisecontrol (met als het lukt adaptive)
Laag verbruik gezien het grote aantal km's(al is de bulk snelwegverkeer) een toyota yaris is een stuk zuiniger in vergelijking met een seat ibiza.
Een stille auto qua motorgeluid/wind.
Ik wordt op dit moment helemaal gek op lange ritten van de gehorigheid van mijn Opel Agila.
Airco
armsteun
brandstofpas & winter/allweatherbanden.

De shortlist:
Toyota yaris: wordt er niet warm of koud van maar is leuk opgefrist en heeft een net verbruik.
Hyundai i20: erg net start stop/zeilsysteem en verbruik.
Peugot 208 wat een coole wagen, zeker in het geel
Mazda 2: wat ouder model maar wel erg geluidsdicht als ik de videos mag geloven, fijne rijeigenschappen, en nette bediening multimedia met een draaiknop fijne draaiknop multimedia geluidsdicht

Mocht je een leuke (occasion)suggestie hebben of tips, kom maar op!
Ondanks datje geen Ford wil. Een fiesta is wel een van de stilste auto’s in het B segment en goed uitgerust voor een relatief lage bijtelling.

iRacing Profiel

• Businessnerd
Cigarguy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:34:
[...]

Ondanks datje geen Ford wil. Een fiesta is wel een van de stilste auto’s in het B segment en goed uitgerust voor een relatief lage bijtelling.
Hmm dan wellicht nog het overwegen waard, maar het oog wil ook wat en ik vindt het persoonlijk geen mooie auto. Maar smaken verschillen en mocht ie op brandstof en dergelijken goed scoren idd misschien dit toch opnemen in de opties.

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:14
Als je zoveel kilometers rijdt zou ik voor een C-segment auto proberen te gaan. Zag laatst een mooie en luxe uitgeruste BMW 118i occassion voor €399 per maand. Dan houdt je €275 per maand over voor de brandstof, genoeg voor ca. 162 liter benzine bij een literprijs van €1.70. Met een verbruik van 1:15 (Spirit monitor en waarschijnlijk veel snelweg kilometers) kom je daarmee tot bijna 2500km per maand oftewel 30.000km per jaar. Net niet helemaal toereikend, maar wel het comfort van een C-segment auto. Zou zelf veel liever zoiets rijden dan een nieuwe B-segment auto, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:39
TheDeuce schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:47:
Als je zoveel kilometers rijdt zou ik voor een C-segment auto proberen te gaan. Zag laatst een mooie en luxe uitgeruste BMW 118i occassion voor €399 per maand. Dan houdt je €275 per maand over voor de brandstof, genoeg voor ca. 162 liter benzine bij een literprijs van €1.70. Met een verbruik van 1:15 (Spirit monitor en waarschijnlijk veel snelweg kilometers) kom je daarmee tot bijna 2500km per maand oftewel 30.000km per jaar. Net niet helemaal toereikend, maar wel het comfort van een C-segment auto. Zou zelf veel liever zoiets rijden dan een nieuwe B-segment auto, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Wel lastig voor dat budget... hier ook €675 maar dan excl brandstof (+optie om het budget op eigen kosten met 15% te overschrijden)

Moest nog aardig mijn best doen daar een C segment in te krijgen. (Basis uitvoering past echt net)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Businessnerd
kever678 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:51:
[...]

Wel lastig voor dat budget... hier ook €675 maar dan excl brandstof (+optie om het budget op eigen kosten met 15% te overschrijden)

Moest nog aardig mijn best doen daar een C segment in te krijgen. (Basis uitvoering past echt net)
Yes zie dit niet echt als optie, leasebudget is 675 inclusief brandstof.
Wellicht over paar jaartjes dan mogelijkheid tot C segment, maar vindt dit niet zo belangerijk om fors zelf bij te leggen.
Daar komt bij dat vanaf een agila uit 2011 bijna alles een stap omhoog is qua comfort :+

• kever678
Businessnerd schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:53:
[...]

Wellicht over paar jaartjes dan mogelijkheid tot C segment, maar vindt dit niet zo belangerijk om fors zelf bij te leggen.
Daar komt bij dat vanaf een agila uit 2011 bijna alles een stap omhoog is qua comfort :+
VW Polo wellicht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Businessnerd
Voor veel mensen wellicht een leuke wagen maar heb slechts 2 merken een lichte afkeur en dat zijn juist ford en VW ;)

• kever678
Businessnerd schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:08:
[...]

Voor veel mensen wellicht een leuke wagen maar heb slechts 2 merken een lichte afkeur en dat zijn juist ford en VW ;)
Vind de Polo in die klasse ook de mooiste auto inderdaad. Als VW niks voor je is zou ik persoonlijk uitwijken naar een Toyota Yaris.

Anders de Skoda Fabia? Nieuwe komt in September uit geloof ik, die oogt wel aardig. (huidige model niet echt)

Edit : zie net dat je de 208 ook in je shortlist hebt staan. Goed geslaagd model inderdaad. Zelf een dagje de electrische versie mee gehad, fijne bak _/-\o_

[Voor 14% gewijzigd door kever678 op 27-05-2021 21:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

kever678 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:30:
[...]

Vind de Polo in die klasse ook de mooiste auto inderdaad. Als VW niks voor je is zou ik persoonlijk uitwijken naar een Toyota Yaris.

Anders de Skoda Fabia? Nieuwe komt in September uit geloof ik, die oogt wel aardig. (huidige model niet echt)

Edit : zie net dat je de 208 ook in je shortlist hebt staan. Goed geslaagd model inderdaad. Zelf een dagje de electrische versie mee gehad, fijne bak _/-\o_
Had voor mijn huidige Arona een tijdje een 208 (nieuw model) als voorloop, maar je moet wel rekening houden met je lengte. Ik heb relatief lange benen en ik kwam hoe dan ook met mijn benen tegen het stuur bij het switchen tussen gas en rem, heel irritant. De Arona zit hoger (crossover) en had daar geen last van. Zal met een 2008 niet anders zijn denk ik. Verder vind ik de 208 wel erg leuk om te zien maar verder...meh.

• kever678
Exorcist schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:43:
[...]

Had voor mijn huidige Arona een tijdje een 208 (nieuw model) als voorloop, maar je moet wel rekening houden met je lengte. Ik heb relatief lange benen en ik kwam hoe dan ook met mijn benen tegen het stuur bij het switchen tussen gas en rem, heel irritant. De Arona zit hoger (crossover) en had daar geen last van. Zal met een 2008 niet anders zijn denk ik. Verder vind ik de 208 wel erg leuk om te zien maar verder...meh.
Zelf ook vrij lang maar had hier geen last van, zal wel komen omdat het de elektrische versie was. Heel ruim zat ik overigens niet maar met bijna 2 meter en 100+ kilo zit je dat in een b segmenter sowieso niet.. :+

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

kever678 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:48:
[...]

Zelf ook vrij lang maar had hier geen last van, zal wel komen omdat het de elektrische versie was. Heel ruim zat ik overigens niet maar met bijna 2 meter en 100+ kilo zit je dat in een b segmenter sowieso niet.. :+
Meestal niet, en bij elektrisch ligt de bodem soms iets lager. Mijn lengte is 1.88 (84KG) maar het ligt ook maar net aan de verdeling romp/benen natuurlijk. Ik pas in de meeste B segmenten "niet" als in, knie tegen het stuur. Maar de crossovers zijn op dat vlak (voor mij) beter, weet niet hoe dat met bijv. een Capture zou zijn bijv. (wel een Clio gehad en had deels hetzelfde) maar dat kan schelen.

• kever678
Exorcist schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:50:
[...]

Meestal niet, en bij elektrisch ligt de bodem soms iets lager. Mijn lengte is 1.88 (84KG) maar het ligt ook maar net aan de verdeling romp/benen natuurlijk. Ik pas in de meeste B segmenten "niet" als in, knie tegen het stuur. Maar de crossovers zijn op dat vlak (voor mij) beter, weet niet hoe dat met bijv. een Capture zou zijn bijv. (wel een Clio gehad en had deels hetzelfde) maar dat kan schelen.
Ja, dat klopt zeker. Hoge auto's is vaak iets ruimer aan de benen.

Heb in mijn huidige auto (ID3) wel ongelofelijk veel beenruimte in verhouding met een brandstof aangedreven c-segmenter.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

kever678 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:53:
[...]

Ja, dat klopt zeker. Hoge auto's is vaak iets ruimer aan de benen.

Heb in mijn huidige auto (ID3) wel ongelofelijk veel beenruimte in verhouding met een brandstof aangedreven c-segmenter.
Ben benieuwd, over twee maanden ben ik aan de beurt voor elektrisch. Heb niet veel eisen maar (been)ruimte toch zeker wel.

• kever678
Exorcist schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:54:
[...]

Ben benieuwd, over twee maanden ben ik aan de beurt voor elektrisch. Heb niet veel eisen maar (been)ruimte toch zeker wel.
Kan in de gemiddelde c-segmenter (Golf, Leon ST, Corolla, 308SW etc) mijn benen in 1 specifieke houding net kwijt. (bij oudere types incl. sleutel tegen mijn knie)

In de ID3 heb ik veeel meer ruimte. Geen motor voorin: dashboard verder naar voren en aan ruimte geen gebrek.. :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

kever678 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:57:
[...]

Kan in de gemiddelde c-segmenter (Golf, Leon ST, Corolla, 308SW etc) mijn benen in 1 specifieke houding net kwijt. (bij oudere types incl. sleutel tegen mijn knie)

In de ID3 heb ik veeel meer ruimte. Geen motor voorin: dashboard verder naar voren en aan ruimte geen gebrek.. :)
Dat is mooi, mijn eigen (privé) auto (tot een maand terug) was een Leon ST en daar had ik echt meer dan genoeg ruimte in. Gaat me dan ook om mijn kinderen achter me, ik zet mijn stoel vrij ver naar achteren en ik wil niet dat ze klem zitten, wat in een Clio/Ibiza/Arona/208 wel zo is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kever678
Exorcist schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:59:
[...]

Dat is mooi, mijn eigen (privé) auto (tot een maand terug) was een Leon ST en daar had ik echt meer dan genoeg ruimte in. Gaat me dan ook om mijn kinderen achter me, ik zet mijn stoel vrij ver naar achteren en ik wil niet dat ze klem zitten, wat in een Clio/Ibiza/Arona/208 wel zo is.
Had ik met mijn kinderen ook last van in mijn 308SW. Baby's gaat prima en vanaf een jaar of 5 ook wel. Vooral de periode dat de benen naar voren steken was erg krap, we hadden de jongste maar achter de bijrijder vrouw gezet: zat achter mij echt te krap.

• Cigarguy
Businessnerd schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:53:
[...]

Kan ik mij helemaal in vinden. Bijleggen om voor de baas rond te kunnen rijden vind ik zelf een slecht plan. :D

Een Kia Deed Dynamic zou volgens directlease net moeten passen. Vind ik zelf een erg goed uitgeruste auto voor het geld (24,5K fiscaal).

Die is dan wel rumoerig dan een Megane of Focus, maar hoe hij zich verhoudt tot een B segment auto weet ik niet

Skoda Scala past ook in de Sport Business uitvoering. Was stiller dan de Ceed vond ik tijdens de proefrit. Erg fijne motor en bak, en goede stoelen in de sport Business uitvoering.

[Voor 29% gewijzigd door Cigarguy op 27-05-2021 23:14]

iRacing Profiel

• Khil
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Cigarguy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:34:
[...]

Een fiesta is wel een van de stilste auto’s in het B segment
Is daar een website/database van? Soort spritmonitor voor rijgeluid :) Vind dit wel een belangrijk criterium bij uitzoeken nieuwe leasewaggie.

[Voor 8% gewijzigd door Khil op 27-05-2021 23:30]

Toon de skills in je profiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Businessnerd
Cigarguy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:09:
[...]

Kan ik mij helemaal in vinden. Bijleggen om voor de baas rond te kunnen rijden vind ik zelf een slecht plan. :D

Een Kia Deed Dynamic zou volgens directlease net moeten passen. Vind ik zelf een erg goed uitgeruste auto voor het geld (24,5K fiscaal).

Die is dan wel rumoerig dan een Megane of Focus, maar hoe hij zich verhoudt tot een B segment auto weet ik niet

Skoda Scala past ook in de Sport Business uitvoering. Was stiller dan de Ceed vond ik tijdens de proefrit. Erg fijne motor en bak, en goede stoelen in de sport Business uitvoering.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen met inclusief/exclusief brandstof. De brandstof kosten vallen binnen de 675. Als ik beetje rondkijk krijg ik daar nooit een auto vam 24k in met een looptijd van 36 maand + 35k km.
Zit nu sterk te kijken in occasionland, paar open offertes uit staan bij grote en lokale dealers/LM's. .
Enkel opgegeven wat voor features ik graag zou hebben en hoeveel km/looptijd en dat ik open sta voor een occasion. Ben benieuwd wat terug komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iRinze
  • Laatst online: 21:11
Met dat budget zou ik zeker naar een Kia kijken. Veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cigarguy
Businessnerd schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:01:
[...]

Misschien heb ik het verkeerd begrepen met inclusief/exclusief brandstof. De brandstof kosten vallen binnen de 675. Als ik beetje rondkijk krijg ik daar nooit een auto vam 24k in met een looptijd van 36 maand + 35k km.
Zit nu sterk te kijken in occasionland, paar open offertes uit staan bij grote en lokale dealers/LM's. .
Enkel opgegeven wat voor features ik graag zou hebben en hoeveel km/looptijd en dat ik open sta voor een occasion. Ben benieuwd wat terug komt.
Sorry, ik was uitgegaan van 48 maanden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khil
  • Nu online
Cigarguy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:09:
[...]

Skoda Scala past ook in de Sport Business uitvoering. Was stiller dan de Ceed vond ik tijdens de proefrit.
Deze journalist was juist over de ceed weer meer te spreken, terwijl AW van nature best VAG-minded is…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
@Khil Zover ik kan zien is de tegenhanger voor de CEED toch juist de Octavia kwa ruimte en opties? De scala hangt daaronder.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renzo4000
Autoweek a.k.a. VAGweek zijn de laatste tijd sowieso erg positief over de Kia's. Zelf ben ik biased natuurlijk omdat ik een Proceed rijd. Maar eerlijk is eerlijk. Je krijgt tegenwoordig gewoon een goede auto die echt niet onder doet tov een VW/Skoda/Ford. Aan het einde van de rit krijg je wel meer auto (opties) en 7 jaar garantie tov de concurrentie. Oftewel, laat hem zeker meewegen in je beoordeling en proefritten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Khil
  • Nu online
jongetje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:44:
@Khil Zover ik kan zien is de tegenhanger voor de CEED toch juist de Octavia kwa ruimte en opties? De scala hangt daaronder.
De Scala is qua ruimte C-segment maar qua onderstel en uitrusting weer B… denk dat je voor de Octavia en Ceed stations idd gelijk hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41
Na een middagje reviews doorlezen kwam ik op de volgende tabel:
[Afbeelding]

Wat ik echter niet statistisch kan vergelijken is wie het beste lane keeping / acc systeem heeft! Iemand die hier beter van op de hoogte is? :)
Wat een bijzondere tabel met allemaal niet boeiende info.
Rijbereik en een paar vermogens gerelateerde dingen zijn genoeg.

Ik zou juist een tabel maken van de uitrusting.
Soort stoelen. Basic/sport/comfort elektrisch?
Soort bekleding. stof/leer
Audio?
Open dak?
Elektrische achterklep
Keyless entry
En ACC wel/niet inderdaad

Etc etc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Khil
  • Nu online
Is dit een sticker op de vloer? Zou wel tof zijn als de auto zijn laadstatus op het wegdek projecteert :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Businessnerd
Heb hier toch wel een leukje opgesnord: https://www.multilease.nl...ition-pdc-airco-bluetooth
403 p/m (moet nog wel winterbandjes en vervangend vervoer bij maar dat is meestal +- 30 eu p/m.
laat bijna 240 eu over voor benzine per maand (wel lastig in te schatten met die fors fluctuerende benzineprijs....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cigarguy
Khil schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:55:
[...]

Deze journalist was juist over de ceed weer meer te spreken, terwijl AW van nature best VAG-minded is…

[YouTube: Kia Ceed vs. Skoda Scala - AutoWeek Dubbeltest - English subtitles]
En door een andere review club wordt bijvoorbeeld de Scala hier nogal geprezen (zeker in relatie tot de prijs).

Ik probeer de Scala hier niet te verdedigen overigens :+ . Ik wil maar aangeven dat welke auto iemand prettig vind sterk persoonlijk is. Ben zelf ook op zoek voor een opvolger van de Megane die ik nu rijdt.

Ik heb zelf de afgelopen maanden een Ceed en Focus als tijdelijke auto's gehad omdat de Megane die ik nu nog rijdt problemen had. Daarnaast ook proefgereden in een Octavia, Scala en Astra.

Na het lezen van ongeveer het halve internet met betrekking tot onder andere deze auto's concludeer ik voor mijzelf in ieder geval dat ik weinig heb aan veel reviews. Zo wordt een Ceed door veel testbladen de hemel in geprezen, echter vond ik zelf dat er onacceptabel veel geluid de cabine binnenkomt, en ook was ik niet echt overtuigd van het schakelgevoel van de versnellingsbak. De motor vind ik ook niet prettig klinken (nogal rauw en scherp geluid, vooral onderin). Dan ook nog wat kleine ergernissen zoals een Cruise Control die altijd 1 of 2 km/ afwijkt. Het onderstel kan bij kuilen ook flink 'hard' klappen doorgeven.

En ik wilde de Ceed erg graag goed vinden, want hij is ontzettend goed uitgerust voor het geld.

De Scala vind ik zelf een stuk fijner dan de Ceed, mede omdat deze wel stil (genoeg) is, en de 1.0 TSI met 110 PK erg goed bij de auto past. Dat het onderstel overdreven dweilerig is zoals Autoweek stelt herken ik zelf niet. De Octavia vond ik qua rijden vergelijkbaar met de Scala, waarbij de Octavia wel nog meer een 'zwevend tapijt' is, maar niet op een vervelende manier. Wel ben ik wat huiverig (zeker met de Octavia) voor problemen met het infotainment. Ik rijd het hele land door en dan wil ik niet met enige regelmaat gezeur met de navigatie hebben.

De Astra vond ik niet overtuigen. Vooral een erg hakerige versnellingsbak, en onder de 2000 toeren was de motor zo dood als een pier (terwijl de 1.2 met 130 PK op papier over meer koppel moet beschikken dan de 1.0 TGDI van Kia en de 1.0 TSI van VW). Hij was wel splik splinternieuw, ik kan mij voorstellen dat de bak wat minder hakerig wordt als de auto is ingereden.

Tot nu toe verreweg het meest overtuigd van de Focus. Stil, 1.0 Ecoboost motor goed genoeg, een ontzettend fijne versnellingsbak en het onderstel vind ik persoonlijk het prettigst van alles wat ik gereden heb. Comfortabel waar een onderstel comfortabel moet zijn maar wel met een wegligging die veel beter voelt dan de concurrenten ervan. Ook kun je voor weinig geld extra AGR (meervoudig verstelbare) stoelen krijgen, net zoals bij Opel.

Blijf wel kijken naar zowel de Scala, of om toch weer opnieuw voor een Megane (met 1.0 blok) te kiezen. Beide zijn voor 24K - 25K fiscaal erg compleet uitgerust, terwijl een Focus Trendline met automatische airco en wat opties richting de 28K gaat....Tegelijkertijd vind ik een Focus wel echt stukken prettiger rijden en moet ik denk ik geen schrale centenpikker zijn en die maar gewoon kiezen. :+

Staat ook nog wel een proefrit met een Corolla Hybrid op de planning. Mijn vriendin rijdt een Auris, en de hybride aandrijflijn vind ik wel een heel groot pluspunt van Toyota. Mocht ik toch voor een automaat willen gaan is de Scala met automaat ook een optie (maar 1.500 euro meerprijs)

Vergeleken met de Focus zal dat wel wat minder rijplezier opleveren denk ik, aan de andere kant rijd ik zo'n 50K - 60K per jaar en voornamelijk snelweg....Snelweg rijden is toch niet zo boeiend en is een automaat wel comfortabel..... :P

Enfin. Luxe problemen enzo.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TumTum
Cigarguy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:46:
[...]

En door een andere review club wordt bijvoorbeeld de Scala hier nogal geprezen (zeker in relatie tot de prijs).

Ik probeer de Scala hier niet te verdedigen overigens :+ . Ik wil maar aangeven dat welke auto iemand prettig vind sterk persoonlijk is. Ben zelf ook op zoek voor een opvolger van de Megane die ik nu rijdt.

Ik heb zelf de afgelopen maanden een Ceed en Focus als tijdelijke auto's gehad omdat de Megane die ik nu nog rijdt problemen had. Daarnaast ook proefgereden in een Octavia, Scala en Astra.

Na het lezen van ongeveer het halve internet met betrekking tot onder andere deze auto's concludeer ik voor mijzelf in ieder geval dat ik weinig heb aan veel reviews. Zo wordt een Ceed door veel testbladen de hemel in geprezen, echter vond ik zelf dat er onacceptabel veel geluid de cabine binnenkomt, en ook was ik niet echt overtuigd van het schakelgevoel van de versnellingsbak. De motor vind ik ook niet prettig klinken (nogal rauw en scherp geluid, vooral onderin). Dan ook nog wat kleine ergernissen zoals een Cruise Control die altijd 1 of 2 km/ afwijkt. Het onderstel kan bij kuilen ook flink 'hard' klappen doorgeven.

En ik wilde de Ceed erg graag goed vinden, want hij is ontzettend goed uitgerust voor het geld.

De Scala vind ik zelf een stuk fijner dan de Ceed, mede omdat deze wel stil (genoeg) is, en de 1.0 TSI met 110 PK erg goed bij de auto past. Dat het onderstel overdreven dweilerig is zoals Autoweek stelt herken ik zelf niet. De Octavia vond ik qua rijden vergelijkbaar met de Scala, waarbij de Octavia wel nog meer een 'zwevend tapijt' is, maar niet op een vervelende manier. Wel ben ik wat huiverig (zeker met de Octavia) voor problemen met het infotainment. Ik rijd het hele land door en dan wil ik niet met enige regelmaat gezeur met de navigatie hebben.

De Astra vond ik niet overtuigen. Vooral een erg hakerige versnellingsbak, en onder de 2000 toeren was de motor zo dood als een pier (terwijl de 1.2 met 130 PK op papier over meer koppel moet beschikken dan de 1.0 TGDI van Kia en de 1.0 TSI van VW). Hij was wel splik splinternieuw, ik kan mij voorstellen dat de bak wat minder hakerig wordt als de auto is ingereden.

Tot nu toe verreweg het meest overtuigd van de Focus. Stil, 1.0 Ecoboost motor goed genoeg, een ontzettend fijne versnellingsbak en het onderstel vind ik persoonlijk het prettigst van alles wat ik gereden heb. Comfortabel waar een onderstel comfortabel moet zijn maar wel met een wegligging die veel beter voelt dan de concurrenten ervan. Ook kun je voor weinig geld extra AGR (meervoudig verstelbare) stoelen krijgen, net zoals bij Opel.

Blijf wel kijken naar zowel de Scala, of om toch weer opnieuw voor een Megane (met 1.0 blok) te kiezen. Beide zijn voor 24K - 25K fiscaal erg compleet uitgerust, terwijl een Focus Trendline met automatische airco en wat opties richting de 28K gaat....Tegelijkertijd vind ik een Focus wel echt stukken prettiger rijden en moet ik denk ik geen schrale centenpikker zijn en die maar gewoon kiezen. :+

Staat ook nog wel een proefrit met een Corolla Hybrid op de planning. Mijn vriendin rijdt een Auris, en de hybride aandrijflijn vind ik wel een heel groot pluspunt van Toyota. Mocht ik toch voor een automaat willen gaan is de Scala met automaat ook een optie (maar 1.500 euro meerprijs)

Vergeleken met de Focus zal dat wel wat minder rijplezier opleveren denk ik, aan de andere kant rijd ik zo'n 50K - 60K per jaar en voornamelijk snelweg....Snelweg rijden is toch niet zo boeiend en is een automaat wel comfortabel..... :P

Enfin. Luxe problemen enzo.
Ik denk dat je ervaring ook wel klopt. De Focus & Corolla zijn allebei prima qua rijgedrag en comfort. Voor een goede schakelbak en wegligging kom je snel uit bij merken zoals Mazda, Toyota of Ford. Kia is qua rijgedrag niet geweldig en is juist comfortabel en dat kan op lange stukken prettig zijn. Vorige maand een stukje gelezen over cilinderuitschakeling bij de Ford. Dit gaan ze weghalen, omdat het nadelig is voor de WLTP-methode. Weet niet of dit al is doorgevoerd.. Kan daardoor weer ietsje goedkoper worden in de lease.

Edit: En is een iets kleiner model geen optie voor 24k? Bijvoorbeeld de nieuwe Hyundai i20 met alles erop en eraan inclusief 10.25 inch mediasysteem + ADAS? Die auto heeft vrijwel alle systemen/opties en dat is bijzonder in het B segment. Veel reviewers zijn heel positief over die auto.

[Voor 3% gewijzigd door TumTum op 29-05-2021 16:09]

• renzo4000
Let wel op bij de Kia auto's, die worden standaard regelmatig met veel te hoge bandendruk op pad gestuurd. Dat is niet bevorderlijk voor het afrolgeluid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khil
  • Nu online
Cigarguy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:46:
[...]
Zo wordt een Ceed door veel testbladen de hemel in geprezen, echter vond ik zelf dat er onacceptabel veel geluid de cabine binnenkomt
Quoted for truth :$ Kia geeft zelf aan dat de auto met meer isolatie in de wielkasten te zwaar/duur zou worden…

Goed te horen dat de Scala dit beter doet.

[Voor 23% gewijzigd door Khil op 29-05-2021 17:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cigarguy
TumTum schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:53:
[...]

Ik denk dat je ervaring ook wel klopt. De Focus & Corolla zijn allebei prima qua rijgedrag en comfort. Voor een goede schakelbak en wegligging kom je snel uit bij merken zoals Mazda, Toyota of Ford. Kia is qua rijgedrag niet geweldig en is juist comfortabel en dat kan op lange stukken prettig zijn. Vorige maand een stukje gelezen over cilinderuitschakeling bij de Ford. Dit gaan ze weghalen, omdat het nadelig is voor de WLTP-methode. Weet niet of dit al is doorgevoerd.. Kan daardoor weer ietsje goedkoper worden in de lease.

Edit: En is een iets kleiner model geen optie voor 24k? Bijvoorbeeld de nieuwe Hyundai i20 met alles erop en eraan inclusief 10.25 inch mediasysteem + ADAS? Die auto heeft vrijwel alle systemen/opties en dat is bijzonder in het B segment. Veel reviewers zijn heel positief over die auto.
Bedankt voor de tip! Allicht is proberen of zoiets ook gewoon goed is.

Uiteindelijk moet het vooral goed rijden. Het formaat maakt niet zo heel veel uit (alhoewel zo'n bak laadruimte een enkele keer wel van pas komt, maar moet zeker zonder kunnen).

iRacing Profiel

• TumTum
Cigarguy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Bedankt voor de tip! Allicht is proberen of zoiets ook gewoon goed is.

Uiteindelijk moet het vooral goed rijden. Het formaat maakt niet zo heel veel uit (alhoewel zo'n bak laadruimte een enkele keer wel van pas komt, maar moet zeker zonder kunnen).
Dan is het zeker een poging waard! Is redelijk stil en je hebt serieus alle opties van een luxe C-segmenter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khil
  • Nu online
Irwin van instaautovlog vinnik wel een fijne reviewer (hij vond nieuwe Yaris ook luid):

[Voor 9% gewijzigd door Khil op 29-05-2021 19:13]

• Smobbo
Businessnerd schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:24:
Heb hier toch wel een leukje opgesnord: https://www.multilease.nl...ition-pdc-airco-bluetooth
403 p/m (moet nog wel winterbandjes en vervangend vervoer bij maar dat is meestal +- 30 eu p/m.
laat bijna 240 eu over voor benzine per maand (wel lastig in te schatten met die fors fluctuerende benzineprijs....
Voor de brandstof wordt vaak een referentie waarde gebruikt. Er wordt niet echt naar je bonnetjes gekeken zeg maar.
Kijk eens op directlease.nl daar kan je zien wat de leaseprijs incl. brandstofvoorschot is (op je mobiel moet je even op de prijs linksonder klikken).
Je kan daar ook al je opties qua km’s enzo invullen om een best accuraat beeld te krijgen.

Een kale KIA Ceed kan dan bijna:
https://directlease.nl/le...ions%5BoptionsRemoved%5D=

Hetzelfde geldt voor een Skoda Scala:
https://directlease.nl/le...ions%5BoptionsRemoved%5D=

[Voor 38% gewijzigd door Smobbo op 29-05-2021 19:27]

• renzo4000
Khil schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:59:
Irwin van instaautovlog vinnik wel een fijne reviewer (hij vond nieuwe Yaris ook luid):

[YouTube: De concurrentie een stap vóór zijn | De nieuwe Hyundai i20 doet het]
Maar je hoort hem in zijn review over de ceed dan weer niks zeggen over het bandengeluid.

YouTube: Review - Kia Ceed 1.4 T-GDi. 3-Sterren diner op een normaal bordje

• Khil
  • Nu online
Haha nee, dat hebben die Aziaten er zeker uit geknipt... of zouden recensie-auto's stiekem worden 'aangepakt'?

Irwin rijdt trouwens ook maar max 80 p/u, wordt vaak ingehaald door vrachtwagens >:)

[Voor 60% gewijzigd door Khil op 29-05-2021 20:33]

• TumTum
Khil schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:59:

[YouTube: De concurrentie een stap vóór zijn | De nieuwe Hyundai i20 doet het]
Ja, eens. Hij is wel kritisch en dat is juist belangrijk bij een goede review. Autoweek en RTL autowereld vaak niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TumTum
renzo4000 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:28:
[...]

Maar je hoort hem in zijn review over de ceed dan weer niks zeggen over het bandengeluid.

YouTube: Review - Kia Ceed 1.4 T-GDi. 3-Sterren diner op een normaal bordje
Bandengeluid is afhankelijk van de banden, velgenmaat, motor etc. Zo krijg je tegenwoordig Michelin banden bij de luxere uitvoeringen van Hyundai. Dat neem ik ook mee, omdat ik geen aparte set kan/mag leasen.

De i20 is met michelin banden prima. Misschien wel de beste in het b segment op dit moment qua geluid.

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 23:00
TumTum schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:49:
[...]

Bandengeluid is afhankelijk van de banden, velgenmaat, motor etc. Zo krijg je tegenwoordig Michelin banden bij de luxere uitvoeringen van Hyundai. Dat neem ik ook mee, omdat ik geen aparte set kan/mag leasen.

De i20 is met michelin banden prima. Misschien wel de beste in het b segment op dit moment qua geluid.
Qua banden is het alleen bij de meeste maatschappijen zo dat er standaard bij vervanging een subtopper onder gezet wordt. De A-merken worden niet zomaar onder de auto meer geplaatst 🙁

• TumTum
Rob-T6 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:59:
[...]

Qua banden is het alleen bij de meeste maatschappijen zo dat er standaard bij vervanging een subtopper onder gezet wordt. De A-merken worden niet zomaar onder de auto meer geplaatst 🙁
Ja, bij vervanging of winterbanden. Maar een goede set banden, zoals Michelin Pilot Sport*, gaan wel een tijdje mee. Moet zeggen dat ik niet zeker weet welke set ze leveren bij een i20 premium of Kia ceed gt.

• renzo4000
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de leasemaatschappij andere banden monteert bij auto's die fabrieksaf op hun eigen type band worden geleverd. Onder mijn Proceed liggen Michelin Pilotsport 4 bandjes en die rijden heerlijk (plakken aan de weg) maar zijn niet de stilste op de markt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smobbo
Rob-T6 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:59:
[...]

Misschien zit ik teveel in de categorie ‘brutaal mens heeft de halve wereld’, maar ik bel tot nu toe elke keer met de LM om te overleggen welke banden ze kunnen leveren als winterbanden en dan kies ik de stilste. Vaak moeten ze wel lachen, weinig mensen nemen de moeite om te bellen, maar ze helpen me altijd aan een goede band!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TumTum
renzo4000 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:51:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de leasemaatschappij andere banden monteert bij auto's die fabrieksaf op hun eigen type band worden geleverd. Onder mijn Proceed liggen Michelin Pilotsport 4 bandjes en die rijden heerlijk (plakken aan de weg) maar zijn niet de stilste op de markt.
Is ook niet zo. Anders zou ik gelijk een afspraak maken om de auto weer in te leveren.. ;) ProCeed is een mooie bak. Heb ik ook naar gekeken, maar vond de ProCeed net te laag met panoramadak tov de i30 bijv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

renzo4000 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:51:
Oh zeker wel. Mooiste voorbeeld is natuurlijk Pon. Verschillende Audi modellen komen op andere banden binnen dan de Continental's waarmee ze Pon verlaten. Niet geheel toevallig is Pon ook de importeur van Continental, en tevens leasemaatschappij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:23

Gertjuhjan

Software Engineer

The Eagle schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Oh zeker wel. Mooiste voorbeeld is natuurlijk Pon. Verschillende Audi modellen komen op andere banden binnen dan de Continental's waarmee ze Pon verlaten. Niet geheel toevallig is Pon ook de importeur van Continental, en tevens leasemaatschappij.
Klopt, Pon legt standaard Continental banden op al hun auto's en stuurt de fabrieksbanden weer terug naar de fabriek. Dat is gewoon onderdeel van hun logistieke straat in Leusden.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
Gertjuhjan schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:23:
[...]

Klopt, Pon legt standaard Continental banden op al hun auto's en stuurt de fabrieksbanden weer terug naar de fabriek. Dat is gewoon onderdeel van hun logistieke straat in Leusden.
Niet altijd, onder mijn nieuwe Octavia 4 liggen Michelins...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:23

Gertjuhjan

Software Engineer

jongetje schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:27:
[...]

Niet altijd, onder mijn nieuwe Octavia 4 liggen Michelins...
Ah wellicht is het dan veranderd. Ik liep daar stage in 2009. Misschien heb ik verouderde informatie 8)7

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirLct
Ik had eerst Michelin Primacy en de vervanging was ContiSportContact. Heb specifiek voor gebeld dat ik of de PilotSport of CSC wil en LM ging gewoon mee akkoord. Maak hun niet uit wat voor merk eronder ligt, zolang het binnen budget valt (maar geen low-end merken ofc). Ik klaag iig niet.
De winterbanden zijn vanaf begin wel van Continental, de TS860, en wat zijn ze goed!
Voor ongeveer 8-12 graden en beetje nat op de weg - stiekem zelfs beter dan de SportContact!
De grip is waanzinnig. Stoplicht race win je gewoon omdat je weinig tot geen slip krijg, heel bijzonder vind ik.
Met omstandigheden zoals nu (warm en droog, 20 graden) heb je met de CSC wel heel veel grip, maar ik vond ze wat minder in wat natte wegdek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demuuk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-06-2021
Hallo allemaal,

Ik twijfel tussen de volgende twee leaseopties (werkgever verplicht elektrisch):

- Ford Mustang Mach-E, RWD 75 kWh, met Technology Pack (50k) of;
- Mercedes-Benz EQA 250, met Artico leer, privacy glas, panoramadak, rijassistentiepakket en smartphone integratie (54k).

Heb een aantal keren proefgereden met de auto's. De Mach-E ziet er wat mij betreft beter uit en is iets groter, maar ook wat sportiever geveerd en ben geen fan van het interieur. De EQA is van binnen een stuk luxer (alles wat je aanraakt voelt ook veel hoogwaardiger) en rijdt geweldig.

Beide auto's komen ongeveer even ver op een acculading. De Mach-E is sneller van 0-100 maar de EQA voelde zeker ook erg rap aan.

Hoor graag jullie zienswijzen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Geen idee of je er ook een gezin in moet vervoeren? Of bagageruimte? Audio wellicht? Wat zijn je eigen criteria?
Maar sowieso, bouwkwaliteit MB vs Ford, lijkt me een nobrainer voor de MB en eigenlijk bevestig je dat al. Scheelt je denk ik vier tientjes in de bijtelling per maand maar die tik je dan lachend af,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demuuk
The Eagle schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:13:
Geen idee of je er ook een gezin in moet vervoeren? Of bagageruimte? Audio wellicht? Wat zijn je eigen criteria?
Maar sowieso, bouwkwaliteit MB vs Ford, lijkt me een nobrainer voor de MB en eigenlijk bevestig je dat al. Scheelt je denk ik vier tientjes in de bijtelling per maand maar die tik je dan lachend af,
Dank, geen gezin vooralsnog. De auto moet 36 maanden mee, dus hooguit een baby achterin. Volwassenen gaan het achterin de EQA wat minder prettig hebben dan in de Mach-E, maar dat komt weinig voor en dan alleen korte ritjes. Hoewel de achterbak van de Mach-E groter is en deze ook een frunk heeft, moet de bagage die we meedragen ook wel in de EQA passen. Bovendien mag er op de EQA een dakkoffer en op de Mach-E niet (en heeft ook geen ski-luik).

Audio in een auto vind ik altijd lastig. Kan goede audio wel waarderen, maar op een gegeven moment zit er ook een max aan de kwaliteit die je kunt horen in een rijdende auto. De Mach-E heeft Bang & Olufsen speakers, de EQA gewoon standaard speakers. Klonken beide goed.

Wat ik het moeilijkst vind zijn mijn eigen criteria, althans waar ik prioriteit aan moet geven. Ik vind mezelf altijd een autoliefhebber en vind het ook belangrijk om plezier te hebben in de auto. Vandaar wellicht mijn aarzeling om vol voor de EQA te kiezen, dat is toch meer een comfortabele, luxe, auto terwijl de Mach-E goedkoper is (en aanvoelt) maar mogelijk wel een wat grotere lach op je gezicht tovert.

[Voor 3% gewijzigd door demuuk op 04-06-2021 10:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
@demuuk Waarom alleen deze twee elektrische auto's?

Persoonlijk vind ik ze allebei niet mooi om te zien :P. Maar als ik zou moeten kiezen puur op gevoel en kwaliteit zou ik voor de EQA gaan. Uiteindelijk zit JIJ het meeste in de auto en is een goed interieur en ditto stoelen erg belangrijk. Daarnaast is het hele infotainment (MBUX) van Mercedes natuurlijk niet te vergelijken met die Ford rommel.

Waarom vallen de volgende van je shortlist?

- Skoda Enyaq (erg complete en ruime auto, en goede range mogelijk)
- Volkswagen ID.4 (zoals de Enyaq maar dan "lelijker" minder ruim en duurder :P
- Tesla Model 3 (inmiddels wellicht gedateerd maar wel erg goed in range.
- Polestar 2 (eigenlijk goed vergelijkbaar met de M3 maar dan wel degelijk in elkaar gezet)
- Volvo XC40 (voor als je een hogere auto wenst, vergelijkbaar verder met de Polestar 2)

Mijn voorkeur zou naar de Enyaq gaan. Deze kan je behoorlijk leuk aankleden en met juiste opties ziet ie er best wel goed uit vind ik. Daarnaast krijg je een goede range en laadcapaciteit en heb je een erg ruime auto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smobbo
Tja @demuuk , dit is volgens mij toch echt een keuze voor persoonlijke voorkeur.
Ik zou zelf voor de Mach-E gaan, dat vind ik gewoon een mooiere auto.
De EQA blijft wat mij betreft een soort rare verhouding/vorm hebben.

Daarnaast is de Mach-E ook een stukje groter volgens mij, maarja als je die ruimte niet nodig hebt...

Hoe zijn de rijhulpsystemen van de beide opties? Ik merk zelf dat ik ACC en lane-keep heel prettig vind en heel veel gebruik. Wellicht zit daar verschil in?

En inderdaad wat @renzo4000 zegt, als ik nu voor een EV zou mogen kiezen zou ik geen van deze 2 opties kiezen ;) . Ik zou voor een Model 3 gaan (die ik nu ook heb) of misschien voor een Enyaq.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demuuk
renzo4000 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:15:
@demuuk Waarom alleen deze twee elektrische auto's?

Persoonlijk vind ik ze allebei niet mooi om te zien :P. Maar als ik zou moeten kiezen puur op gevoel en kwaliteit zou ik voor de EQA gaan. Uiteindelijk zit JIJ het meeste in de auto en is een goed interieur en ditto stoelen erg belangrijk. Daarnaast is het hele infotainment (MBUX) van Mercedes natuurlijk niet te vergelijken met die Ford rommel.

Waarom vallen de volgende van je shortlist?

- Skoda Enyaq (erg complete en ruime auto, en goede range mogelijk)
- Volkswagen ID.4 (zoals de Enyaq maar dan "lelijker" minder ruim en duurder :P
- Tesla Model 3 (inmiddels wellicht gedateerd maar wel erg goed in range.
- Polestar 2 (eigenlijk goed vergelijkbaar met de M3 maar dan wel degelijk in elkaar gezet)
- Volvo XC40 (voor als je een hogere auto wenst, vergelijkbaar verder met de Polestar 2)

Mijn voorkeur zou naar de Enyaq gaan. Deze kan je behoorlijk leuk aankleden en met juiste opties ziet ie er best wel goed uit vind ik. Daarnaast krijg je een goede range en laadcapaciteit en heb je een erg ruime auto.
Hoi Renzo, dank ook voor jouw input.

Eens dat het interieur en infotainment van de EQA het ruimschoots wint van de Mach-E. Om in te gaan op jouw suggesties:

- Enyaq: naar gekeken. Gave bak om te zien en van binnen ook mooi, maar voelt wel als een enorme sloep. Veel ruimte vooral achterbank en bagageruimte, maar dat heb ik nu nog niet nodig omdat ik geen gezin heb met drie tieners.
- ID.4: mee gereden. Geen bijzondere rijeigenschappen, allemaal degelijk maar weinig spannend. Qua uiterlijk en interieur zou ik eerder voor de Enyaq gaan.
- Tesla Model 3: mee gereden. Erg leuk om mee te rijden, maar het minimalistische interieur kan mij niet echt overtuigen en áls we dan een kind zouden krijgen, is de sedan-laadklep ook niet heel praktisch.
- Polestar 2: mee gereden en was mijn favoriet. Zou dan gaan voor de single motor, standard range met pilot pakket. Helaas is de restwaarde van de Polestar kennelijk zo beroerd dat deze versie niet in budget paste. Toch zo'n 10k goedkoper dan de EQA 8)7
- Volvo XC40: mee gereden. Van oudsher ook wel Volvo-fan. Maar helaas was deze auto oorspronkelijk te duur (58k) voor mijn leasecategorie en dus, ondanks de inmiddels lagere prijs nu, voorbehouden aan die hogere leasecategorie. Zelfs als daar later dit jaar ook een single motor variant van komt, is het model dus niet te leasen in mijn categorie.
Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee