Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:46
Nl-jeff schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:41:
[...]

Het is ook een punt van irritatie bij mij, ik bedoel ik betaal voor de geadverteerde range, niet voor een beperkte functie. dat die accu dan gesloopt wordt moet de fabriekant maar oplossen / tegen gaan door een grotere buffer in te bouwen. dat ik wordt beperkt vind ik wel storen end zou mij over pak m beet 2 jaar als ik weer voor een nieuwe fiets ga, toch een punt van aandacht gaan worden.

Een normale range zoals je hier beschrijft van 72km mocht ik willen. 100>20 is het met beetje geluk met 30km wel gedaan. als ik totaal 40-45 haal is het veel. dat is dan op stand 4. stadsverkeer. als ik de stad uit ga wordt het niet veel beter. (even amsterdam -> hoofddorp op en neer zit er niet in... dus dat je dan nog 20% beperkt hebt vind ik minder. (tot zover de /zijkmodus )
nou ja, precies dat...

er zit een accu van 500wh in. Daar moet je 2 uur op vol vermogen (250Wx2h=500Wh) mee kunnen fietsen. Dat volle vermogen heb je alleen bij accelereren, want op 25kph houdt die in om zich aan de wet te houden, dus in de praktijk moet je nog een stuk langer erop kunnen fietsen.

En zeg me niet dat alle fietsen dit issue hebben, want mijn vanmoofje met een vergelijkbare accu en zonder begrenzer (ja ik geef toe.., maar de info is relevant, omdat die wel altijd op volmogen reed) had een beter bereik dan de veloretti (zelfs als ik die 20% nog meereken)

Ik weet dus ook niet of ik weer een Veloretti kies als volgende fiets (aan de andere kant: wel heel fijne fiets, dus wellicht hebben ze dit tegen die tijd opgelost)

[ Voor 4% gewijzigd door Kammika op 27-05-2025 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
robert_oost schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:33:
[...]

Die 20% grens voor ondersteuning betekent dat in elk geval de Enviolo en de verlichting blijven werken.
Maar belangrijker: als er nou iets een lithium-batterij sloopt/kapotmaakt, dan is het wel totaal leeg verbruiken. De akku vervangen is duur, en een akku die naar z'n grootje is, levert verhoogd brandgevaar op.
Dus persoonlijk vind ik die bescherming tegen diep-ontlading een goed idee.

En, gewoon nieuwsgierigheid, maar waarom vind je die 20% een probleem ?
Rijd zelf op een oude Ace-1. 3,5 jr. Met een even oude akku en bijna 2000km/jaar op de teller.
Verbruik "superhero" is iets meer dan 2%/km
Verbruik in stand 3 is 1,1%/km
Dit bij 70 rpm.

Dat betekent bij 100% lading een bereik van (100-20)/2 =40 km. Dat is optimistisch, maar zeg eens 35 km.
Maar dat is in stand "superhero" !

Normaal is voor mij een bereik van (100-20)/1,1 = 72 km en een beetje.
Ik reken gewoon met een ondergrens van 20%. Voor dat bereikt is, wil ik weer thuis zijn.
Eventueel schakel ik de ondersteuning (tijdig) iets terug. Beter thuiskomen met weinig ondersteuning dan beneden die 20 % akklulading in een soort "nood-modus" moeten fietsen. 1 keer moeten doen. 12 km. Over rivier-brug. Niet fijn.

Maar hoe vaak fiets je nu meer dan 70 km ?
Maar op 100% wegzetten is ook slecht voor een NCA/NMC en daarbij wordt ook geen hulp geboden. Ik ben een mooi weer fietser en zou dan liever ook een 80% limiet kunnen kiezen.

Ervan uitgaande dat de techniek vergelijkbaar is aan EV's (daar zit ik beter in) is vooral wegzetten met een hoog of laag percentage schadelijk. Gelijk aan de lader als je tot 5% bent gegaan is echt geen issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-05 13:46
Maurice- schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:25:
[...]

Maar op 100% wegzetten is ook slecht voor een NCA/NMC en daarbij wordt ook geen hulp geboden. Ik ben een mooi weer fietser en zou dan liever ook een 80% limiet kunnen kiezen.

Ervan uitgaande dat de techniek vergelijkbaar is aan EV's (daar zit ik beter in) is vooral wegzetten met een hoog of laag percentage schadelijk. Gelijk aan de lader als je tot 5% bent gegaan is echt geen issue.
Laad om reden die jij aangeeft de akku zelf maar zelden tot 100%, alleen wanneer echt nodig.
Ik probeer de akku tussen de 30 en 80% te houden.
Eenvoudig met de "vuistregel" : 2,5 min. aan lader = 1% extra lading.
Lader aan "smart" stekker en timer op mobiel.

Ben niet goed genoeg op de hoogte van verschil akku/BMS ebike en EV. Las in NRC deze uitspraak van iemand van Heskon, een akku-refurbisher:

Een fietsaccu gaat langer mee als-ie regelmatig opgeladen wordt. Ook als de lading tussen de 30 en de 80 procent blijft, slijt je accu minder snel. „Een fietsaccu heeft een veel zwaarder leven dan een Teslabatterij”, zegt Hannes de Jong van Heskon, een van de grootste refurbishers. Hij vindt dat fabrikanten batterijen moeten leveren die zo lang meegaan als je fiets – minstens tien jaar. Vergelijk het maar met de batterij van een elektrische of hybride auto, die een heel autoleven werkt zonder al te veel degeneratie.
Fietsfabrikanten kunnen de levensduur van de accu verlengen door ruimere marges te nemen en een minder rooskleurige actieradius te beloven. De Jong: „Ze proberen er nu elke kilometer uit te persen.”

bron: https://archive.ph/70hk3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 16:26
robert_oost schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:19:
[...]

Laad om reden die jij aangeeft de akku zelf maar zelden tot 100%, alleen wanneer echt nodig.
Ik probeer de akku tussen de 30 en 80% te houden.
Eenvoudig met de "vuistregel" : 2,5 min. aan lader = 1% extra lading.
Lader aan "smart" stekker en timer op mobiel.

Ben niet goed genoeg op de hoogte van verschil akku/BMS ebike en EV. Las in NRC deze uitspraak van iemand van Heskon, een akku-refurbisher:

Een fietsaccu gaat langer mee als-ie regelmatig opgeladen wordt. Ook als de lading tussen de 30 en de 80 procent blijft, slijt je accu minder snel. „Een fietsaccu heeft een veel zwaarder leven dan een Teslabatterij”, zegt Hannes de Jong van Heskon, een van de grootste refurbishers. Hij vindt dat fabrikanten batterijen moeten leveren die zo lang meegaan als je fiets – minstens tien jaar. Vergelijk het maar met de batterij van een elektrische of hybride auto, die een heel autoleven werkt zonder al te veel degeneratie.
Fietsfabrikanten kunnen de levensduur van de accu verlengen door ruimere marges te nemen en een minder rooskleurige actieradius te beloven. De Jong: „Ze proberen er nu elke kilometer uit te persen.”

bron: https://archive.ph/70hk3
Het klopt dat tussen 80% en 20% beste is qua degradatie, maar ik zou me niet zo veel zorgen maken. De BMS regelt het laadvermogen en dat neemt af boven de 80%. Het duurt dus langer om van 80% naar 100% te laden dan tot 80%.

De batterij heeft ong. 800 cycles dat is best veel. 8 tot 10 jaar levensduur is best wel realistisch.

Tot 100% laden is wel regelmatig nodig, dit activeert namelijk het cell balanceringsproces. Als je dit niet doet krijg je verschillen tussen cellen en dan heb je een x% minder bereik. Als je dit lang doet gaat het steeds harder achteruit. 1x per maand tot 100% laden zou voldoende moeten zijn gewoon wachten tot groen lampje.

De BMS zal dan bij 100% SoC langer "doorladen" met laag vermogen en hiermee het balanceringsproces activeren. Kan wel tot een duur duren, gewoon geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Maurice- schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:25:
[...]

Nee dat klopt niet, als je tot 100% laad en gebruikt de fiets regelmatig is dat niet perse slecht. Tussen 20-80% is ideaal en ook temperatuur speelt mee en (ont)laadsnelheid. Rijden met weinig ondersteuning is ook beter voor de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Nu online
Vaevictis_ schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:30:
[...]

Nee dat klopt niet, als je tot 100% laad en gebruikt de fiets regelmatig is dat niet perse slecht. Tussen 20-80% is ideaal en ook temperatuur speelt mee en (ont)laadsnelheid. Rijden met weinig ondersteuning is ook beter voor de accu.
Daarom schreef ik "wegzetten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-05 13:46
Vaevictis_ schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:27:
[...]

Het klopt dat tussen 80% en 20% beste is qua degradatie, maar ik zou me niet zo veel zorgen maken. De BMS regelt het laadvermogen en dat neemt af boven de 80%. Het duurt dus langer om van 80% naar 100% te laden dan tot 80%.

De batterij heeft ong. 800 cycles dat is best veel. 8 tot 10 jaar levensduur is best wel realistisch.

Tot 100% laden is wel regelmatig nodig, dit activeert namelijk het cell balanceringsproces. Als je dit niet doet krijg je verschillen tussen cellen en dan heb je een x% minder bereik. Als je dit lang doet gaat het steeds harder achteruit. 1x per maand tot 100% laden zou voldoende moeten zijn gewoon wachten tot groen lampje.

De BMS zal dan bij 100% SoC langer "doorladen" met laag vermogen en hiermee het balanceringsproces activeren. Kan wel tot een duur duren, gewoon geduld hebben.
Dat had ik natuurlijk moeten vermelden, dat topic is alweer even geleden...
Ja! je hebt gelijk ! Heb op dit forum eerder vermeld dat jouw idee over af-en-toe "top-level balancing" heel goed werkt. En niet alleen bij fiets-akku, ook bij bv power-banks.

dus (verbeter me als ik het mis heb ), ik gebruik een cyclus van:
- laden tot 100 %. (niet display, maar groen lader)
- "nachtje" laten rusten of evt lichte belasting.
- weer opladen tot 100%.
evt herhalen.

Over "wegzetten": mijn fiets wordt dagelijks gebruikt. De enkele keer dat ik de fiets een paar dagen tot een week niet gebruik, "zet ik de akku weg" met een percentage van ergens tussen de 65 en 80%.

Maar om even terug te komen op het bereik: Hoe zit dat bij andere leden van dit forum ?

Mijn "gemiddeld" verbruik is 1.1% (mischien iets hoger want 30 km = 35% akku). Bij 70 rpm. standaard ondersteuning stand 3, soms kort 5.

Het "bereik" dat ik eerder aangaf, is ge-extrapoleerd. Want ik rijd geen 70+ km tochtje voor de lol.
Maar op ritten van 10-30 km, klopt de som nog steeds aardig.

En ik vind het nogal een verschil of je 40 km bereik hebt (van 100->20 %), of zoals ik meestal 24 km rijd en dan van 100 -> range [70-75] ga.

Dus hoor graag hoe ervaringen zijn

[ Voor 4% gewijzigd door robert_oost op 29-05-2025 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:26
Weet iemand wat de exacte kleur is van de graphite ace v2; Ral?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:28
Heb nu ruim een jaar een Ace 2 onder mijn achterwerk en ben erg tevreden met deze fiets. Ik heb 'm ook iets opgevoerd omdat de weerstand boven 25 km/u echt heel vervelend aanvoelde.

Nu is de fiets voor onderhoud naar de fietswinkel geweest en daar kreeg ik te horen dat er zogenaamd speling in de motor zit wat komt doordat ie opgevoerd is. Nu ben ik me bewust dat het allemaal wat sneller slijt als je een fiets opvoert maar is dat echt iets om je zorgen over te maken of is het toch een beetje bangmakerij van de fietswinkel? Een nieuwe motor is 600 a 700 euro volgens hen en er zou nu al speling op de motor zijn terwijl de fiets net een goed jaar oud is. Toen ik wat doorvroeg over de speling was het antwoord al snel: "het is niet heel veel hoor maar toch"

Is hier iemand bekend met speling in de Ace 2 motor en moet ik me zorgen maken dat de motor al snel kapot gaat hierdoor?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
JohnnyV76 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:15:
Heb nu ruim een jaar een Ace 2 onder mijn achterwerk en ben erg tevreden met deze fiets. Ik heb 'm ook iets opgevoerd omdat de weerstand boven 25 km/u echt heel vervelend aanvoelde.

Nu is de fiets voor onderhoud naar de fietswinkel geweest en daar kreeg ik te horen dat er zogenaamd speling in de motor zit wat komt doordat ie opgevoerd is. Nu ben ik me bewust dat het allemaal wat sneller slijt als je een fiets opvoert maar is dat echt iets om je zorgen over te maken of is het toch een beetje bangmakerij van de fietswinkel? Een nieuwe motor is 600 a 700 euro volgens hen en er zou nu al speling op de motor zijn terwijl de fiets net een goed jaar oud is. Toen ik wat doorvroeg over de speling was het antwoord al snel: "het is niet heel veel hoor maar toch"

Is hier iemand bekend met speling in de Ace 2 motor en moet ik me zorgen maken dat de motor al snel kapot gaat hierdoor?
Klinkt als broodje aap verhaal. Even aannemende dat je geen hele gekke ingrepen hebt gedaan zal alleen de begrenzing wat hoger gezet zijn, en zal de motor nog steeds de wettelijk toegestane 250W waarop die gespecd is kunnen leveren en kan me dus niet voorstellen dat die dan harder slijt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:18

Hoe graag fietsenwinkels dit ook willen verkondigen, het eerste onderzoek wat het aantoont moet ik nog zien. Je zou hoogstens kunnen stellen dat je remmen iets sneller kunnen slijten (al is dat naar mijn idee verwaarloosbaar als je hem van 25 naar 30 zet). Dat de motor meer belast wordt is ook niet helemaal waar. Bij opvoeren zit de belasting namelijk bij de snelheid boven de 25km/h. Oftewel; je bent op snelheid en hij blijft ondersteuning geven tot 30km/h, maar juist op snelheid is de kracht die de motor levert lager tov optrekken. Bij een ICE wordt bij opvoeren vaak de turbodruk verhoogd of de verbrandingssamrnstelling waardoor je motor daadwerkelijk meer krachten krijgt te verduren. Naar mijn idee is het dus gewoon lulkoek.

Wat ik wel denk is dat de “oude” bafang motoren kwetsbaar zijn. De nieuwe fietsen zijn tegenwoordig uitgerust met een m210 volgens mij die iets meer koppel heeft maar vooral beter met schokken kan omgaan. Het is veelzeggen dat ze nieuwe motoren leveren in de huidige fietsen. Persoonlijk hoop ik op coulance vanuit veloretti als de oude motor (die jij ook nog hebt vermoed ik) het begeeft. Maar veloretti kennende kan het zomaar zijn dat we volgende maand een terugroepactie hebben voor de motor wissel, who knows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-06 10:40
drusloos schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:36:
[...]

Hoe graag fietsenwinkels dit ook willen verkondigen, het eerste onderzoek wat het aantoont moet ik nog zien. Je zou hoogstens kunnen stellen dat je remmen iets sneller kunnen slijten (al is dat naar mijn idee verwaarloosbaar als je hem van 25 naar 30 zet). Dat de motor meer belast wordt is ook niet helemaal waar. Bij opvoeren zit de belasting namelijk bij de snelheid boven de 25km/h. Oftewel; je bent op snelheid en hij blijft ondersteuning geven tot 30km/h, maar juist op snelheid is de kracht die de motor levert lager tov optrekken. Bij een ICE wordt bij opvoeren vaak de turbodruk verhoogd of de verbrandingssamrnstelling waardoor je motor daadwerkelijk meer krachten krijgt te verduren. Naar mijn idee is het dus gewoon lulkoek.

Wat ik wel denk is dat de “oude” bafang motoren kwetsbaar zijn. De nieuwe fietsen zijn tegenwoordig uitgerust met een m210 volgens mij die iets meer koppel heeft maar vooral beter met schokken kan omgaan. Het is veelzeggen dat ze nieuwe motoren leveren in de huidige fietsen. Persoonlijk hoop ik op coulance vanuit veloretti als de oude motor (die jij ook nog hebt vermoed ik) het begeeft. Maar veloretti kennende kan het zomaar zijn dat we volgende maand een terugroepactie hebben voor de motor wissel, who knows
Als je motor in de garantie periode het begeeft krijg je de m210 als vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Nu online

Je zou de voorwaarden er nog eens op kunnen naslaan. Bij m'n vorige (Cowboy) verviel de garantie op alles wanneer je Untamed (app om "op te voeren") had gebruikt. De fiets was altijd connected dus dat wisten ze en daar houden ze garantie-claimers aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
drusloos schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:36:
[...]

Als je op de site van bafang kijkt, dan kom je de m200 niet meer tegen. De m210 lijkt de opvolger van de m200.

Ik vind het dus niet zo veelzeggend dat nieuwere fietsen een nieuwere motor hebben. Het ontwikkelt gewoon door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-06 07:31
Ik heb soms dat de ace 1 niet meer aan wil. De enige methode is dan de batterij er eerst in en uit. En dan de aanknop tegelijk met de ‘naar beneden’ knop ingedrukt houden.

Heb nog een Veloretti en alleen de batterij omwisselen helpt niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Megalomania op 03-06-2025 19:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:21
Da's knap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06:14
Is het normaal dat het voorspatbord zoveel rammelt en geluid maakt als je op een iets wat hobbelige weg rijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffreydw
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:32
Webarcher schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:10:
Is het normaal dat het voorspatbord zoveel rammelt en geluid maakt als je op een iets wat hobbelige weg rijd?
Ik had dit ook de laatste tijd, blijkt dat het schroefje waarmee het vast zit wat los was getrild. Nu weer goed aangedraaid en nu is het geluid weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06:14
Jeffreydw schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:25:
[...]

Ik had dit ook de laatste tijd, blijkt dat het schroefje waarmee het vast zit wat los was getrild. Nu weer goed aangedraaid en nu is het geluid weer verdwenen.
Dan moet waarschijnlijk het voor wiel er weer uit denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffreydw
Webarcher schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:18:
[...]

Dan moet waarschijnlijk het voor wiel er weer uit denk ik?
Klopt, zelf nog geprobeerd het aan te draaien met de wiel er nog op door wat te priegelen, maar dit lukte mij niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06:03
Eigenlijk mag dat niet gebeuren, hebben jullie ook bijvoorbeeld loctite gebruikt om het schroefje beter vast te zetten. Ik heb dit met een achterstaard gehad, boutjes trilden los. Heeft gerusulteerd in onherstelbare schade, wat ook als user abuse werd gezien. Zo jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreydw
eenhoorntje schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:01:
Eigenlijk mag dat niet gebeuren, hebben jullie ook bijvoorbeeld loctite gebruikt om het schroefje beter vast te zetten. Ik heb dit met een achterstaard gehad, boutjes trilden los. Heeft gerusulteerd in onherstelbare schade, wat ook als user abuse werd gezien. Zo jammer
Nouja als je nagaat hoe heftig de fiets trilt zelfs al fiets je over minimale oneffenheden in de weg, dan staat dit vast te gebeuren. Mijn hoop nu dat het bij dit ene boutje blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
@Jeffreydw Maar toch een fiets van meer dan 3000 Euro, geen Lidl prijs. Eigenlijk not done al die euveltjes van echt alle merken.

Ben al een tijd naar een vervangende ebike aan het kijken. Ben van Veloretti naar Stella gegaan. Maar twijvel nu echt wel of mn volgende fiets wel een ebike moet worden. Voor dat geld koop je echt een hele goede (denk ik) Koga of Stevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:15
eenhoorntje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:48:
@Jeffreydw Maar toch een fiets van meer dan 3000 Euro, geen Lidl prijs. Eigenlijk not done al die euveltjes van echt alle merken.

Ben al een tijd naar een vervangende ebike aan het kijken. Ben van Veloretti naar Stella gegaan. Maar twijvel nu echt wel of mn volgende fiets wel een ebike moet worden. Voor dat geld koop je echt een hele goede (denk ik) Koga of Stevens.
Ja, goed idee!

Ik kwam weer eens in dit topic terecht omdat ik al die bikes echt mooi vind. Denk dan aan Veloretti, vanMoof etc. Alleen als ik hier de laatste pagina weer lees met al die euvels voor een fiets van 3k dan moet je je afvragen of je niet gewoon één of andere proefkonijn bent. Echt te bizar dat je alles maar zelf moet oplossen wat af-fabriek gewoon kut geregeld is óf blijkbaar niet tegen zijn leed kan. Wel zonde, want weer een illusie armer óf beter gezegd: behoed voor een miskoop. Hopelijk komt het snel on-par met Batavus ed. Ik heb nu zo’n fiets van begin 2024 en al veel mee gereden, maar nul issues. Ook de service van de lokale dealer is top, maar toch blijf ik kijken naar al die spacey fietsen haha. Dit past meer bij me dan de meeste suffe fietsen, alleen je wilt geen miskoop doen en er alleen maar zorg aan hebben.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Redondo1982 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:03:
[...]

Ja, goed idee!

Ik kwam weer eens in dit topic terecht omdat ik al die bikes echt mooi vind. Denk dan aan Veloretti, vanMoof etc. Alleen als ik hier de laatste pagina weer lees met al die euvels voor een fiets van 3k dan moet je je afvragen of je niet gewoon één of andere proefkonijn bent. Echt te bizar dat je alles maar zelf moet oplossen wat af-fabriek gewoon kut geregeld is óf blijkbaar niet tegen zijn leed kan. Wel zonde, want weer een illusie armer óf beter gezegd: behoed voor een miskoop. Hopelijk komt het snel on-par met Batavus ed. Ik heb nu zo’n fiets van begin 2024 en al veel mee gereden, maar nul issues. Ook de service van de lokale dealer is top, maar toch blijf ik kijken naar al die spacey fietsen haha. Dit past meer bij me dan de meeste suffe fietsen, alleen je wilt geen miskoop doen en er alleen maar zorg aan hebben.
En lees er ook een beetje doorheen. Er zijn er genoeg (zoals ik) die geen problemen en gewoon goed door hun lokale servicepunt geholpen worden, maar die berichten vind je gewoon minder op fora…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Kammika schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:10:
[...]

En lees er ook een beetje doorheen. Er zijn er genoeg (zoals ik) die geen problemen en gewoon goed door hun lokale servicepunt geholpen worden, maar die berichten vind je gewoon minder op fora…
Ja, dat begrijp ik. Niemand meldt leuke dingen lijkt het wel. Ik denk ook dat dit soort merken te lijden hebben onder de problematiek van VanMoof. Ze scharen ze toch allemaal in dit rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
Kammika schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:10:
[...]

200% mee eensch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Nu online
Redondo1982 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:03:
[...]

Ja, goed idee!

Hier naar volle tevredenheid een Ivy 1 en Ace 2 in gebruik. 0 problemen en inmiddels voor beide het gratis nieuwe zadel in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Maurice- schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:17:
[...]

Hier naar volle tevredenheid een Ivy 1 en Ace 2 in gebruik. 0 problemen en inmiddels voor beide het gratis nieuwe zadel in huis.
Mooi, geeft de burger moed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjell123
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 15-06 16:18
Vraagje: het diamond display is van de Veloretti Ivy One gestolen. Zijn er mogelijkheden om een ander display te gebruiken ipv de originele? (die vrij duur is) Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
Kjell123 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 14:40:
Vraagje: het diamond display is van de Veloretti Ivy One gestolen. Zijn er mogelijkheden om een ander display te gebruiken ipv de originele? (die vrij duur is) Dank alvast!
Dat is mogelijk, je moet alleen wel een nieuwe kabel trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-06 19:56
Borkus schreef op zondag 15 juni 2025 @ 18:20:
[...]

Dat is mogelijk, je moet alleen wel een nieuwe kabel trekken.
DZ41 heb ik kunnen plaatsen zonder nieuwe kabel te trekken. De bestaande kabel in het frame met de 5 polige stekker is lang genoeg om naar buiten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boywonder
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:20
Hoe hebben jullie het probleem met de slechte bel opgelost. Ik heb de fiets nu een jaar in bezit en stoor me mateloos aan het geluid van de bel.
Laatst belde ik om te passeren en de andere fietser dacht dat zijn telefoon ging 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 10:39
boywonder schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:46:
Hoe hebben jullie het probleem met de slechte bel opgelost. Ik heb de fiets nu een jaar in bezit en stoor me mateloos aan het geluid van de bel.
Laatst belde ik om te passeren en de andere fietser dacht dat zijn telefoon ging 😂
Ik heb een fysieke fietsbel geplaatst. Deze heb ik met de bel onder het stuur gemonteerd zodat hij 'verstopt zit' achter de remhendel.

ENGWE Fietsbel

Goedkoop maar de beste bel die ik ooit heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Nu online
boywonder schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:46:
Je kunt toch ook een traditionelere toon kiezen? Ik vind de orginele Veloretti toeter prima. Oudjes schrikken zich rot als ik 'm gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Pssst er wordt een nieuw model gelanceerd volgende week.
De "Lite" versie , verder weet ik nog niks.
Hier een niet werkende link.. komt nog online.
https://leasing.veloretti...ric-ace-two-lite-graphite

Misschien een versie zonder versnellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
kadooosh schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:32:

ik dacht simpel 1 met verende zadelpen, zoals straks ook de vMoof v6 heeft.

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:31
Dancer schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:28:
[...]

DZ41 heb ik kunnen plaatsen zonder nieuwe kabel te trekken. De bestaande kabel in het frame met de 5 polige stekker is lang genoeg om naar buiten te halen.
Hier nog iemand die al ruim twee jaar een DZ41 geplaatst heeft, Geen andere kabel maar je moet wel de juiste versie bestellen. Zoek even in dit forum op DZ41 en je vindt diverse ervaringen en tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Nu online
kadooosh schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:32:

Had gehoopt op een unisex tussenframe. Zou er graag een voor m'n pa bestellen maar de Ivy is te klein, Ace stang te hoog voor zijn leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Dancer schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:28:
[...]

Idem zonder nieuwe kabel ben er blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boywonder
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:20
aritmeester schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:30:
[...]

Ik heb een fysieke fietsbel geplaatst. Deze heb ik met de bel onder het stuur gemonteerd zodat hij 'verstopt zit' achter de remhendel.

ENGWE Fietsbel

Goedkoop maar de beste bel die ik ooit heb gehad.
Bedankt voor deze tip, heb hem meteen besteld 👌🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Nu online
Je recall zadel verkopen. Je moet er maar opkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drusloos
Grappig dat de fiets door de jaren toch doorontwikkeld is. Mijn ace2 accu is stuk gegaan. Mijn fiets is van 2023, vandaag ontving ik mijn nieuwe accu. De “draaihendel” waarmee je de accu uit je fiets haalt zit nu aan de zijkant ipv precies in het midden. Hierdoor heb je minder kans dat je lak beschadigd als je hem eruit haalt. Is iets kleins, maar toch grappig om te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-06 12:17
Redondo1982 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:44:
[...]

Ja, dat begrijp ik. Niemand meldt leuke dingen lijkt het wel. Ik denk ook dat dit soort merken te lijden hebben onder de problematiek van VanMoof. Ze scharen ze toch allemaal in dit rijtje.
Laat ik daar dan de positieve uitzondering op zijn, alleen maar positieve ervaringen met Veloretti, 4 jaar lang probleemloos op een Ace 1 gefietst en nu al ruim een jaar op de Ace2, fietsen worden naar alle tevredenheid geserviced door Zwaan in Rotterdam. Kortom inderdaad niet heel spannend om te lezen maar ik ben zeer tevreden met de fiets(en)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parelhoen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02:51
Woops prijs gelekt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJD4mdpS7rP-XNv-2LF5xI3kY4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jsJoBQ2OboQwvfl3V0ShCrnr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Parelhoen op 24-06-2025 15:38 . Reden: Betere screenshot ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadooosh
Ja wordt morgen officeel bekend gemaakt.
Is inderdaad single speed dus geen enviolo en wordt inderdaad 2599.-.

Denk dat ie wel populair wordt, weet ook dat veloretti dit heeft besloten want enviolo garantie gevallen zijn erg kostbaar en komen nog te vaak voor.

[ Voor 40% gewijzigd door kadooosh op 24-06-2025 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
kadooosh schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:08:
Ja wordt morgen officeel bekend gemaakt.
Is inderdaad single speed dus geen enviolo en wordt inderdaad 2599.-.

Denk dat ie wel populair wordt, weet ook dat veloretti dit heeft besloten want enviolo garantie gevallen zijn erg kostbaar en komen nog te vaak voor.
dus voor maar 400 euro meer heb je wel versnellingen... vind het weinig prijsdifferentiatie...

** Delivery time: 6-8 weeks --> mijn hemel... zo lang wachten met aankondigen. De van Moof S6 doet dat ook, maar das veel nieuwer.

de Oude gaat Pro heten, dan wachten we wel op de ultra max :9

[ Voor 17% gewijzigd door Martinus op 25-06-2025 21:26 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WB3CPzK3VXTzRtmPi-RvnD73uPY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CQ9y4uUzWPHlpFlQjXuVpgeS.png?f=fotoalbum_large

Dus voor 400 euro korting zonder enviolo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Wat mij opvalt de laatste tijd is dat mijn oplader (Ace2) flink bromt bij het laden en toch wel echt warm wordt. De berging waar de fiets laad ruikt ook naar een soort “hete plastic” geur. Het is niet dat ik de lader niet meer kan vastpakken, en ook niet dat ik brand lucht ruik. Herkennen jullie het brommen, en het warm worden? De lader is nu bijna 2 jaar oud.
Pagina: 1 ... 54 55 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.