nou ja, precies dat...Nl-jeff schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:41:
[...]
Het is ook een punt van irritatie bij mij, ik bedoel ik betaal voor de geadverteerde range, niet voor een beperkte functie. dat die accu dan gesloopt wordt moet de fabriekant maar oplossen / tegen gaan door een grotere buffer in te bouwen. dat ik wordt beperkt vind ik wel storen end zou mij over pak m beet 2 jaar als ik weer voor een nieuwe fiets ga, toch een punt van aandacht gaan worden.
Een normale range zoals je hier beschrijft van 72km mocht ik willen. 100>20 is het met beetje geluk met 30km wel gedaan. als ik totaal 40-45 haal is het veel. dat is dan op stand 4. stadsverkeer. als ik de stad uit ga wordt het niet veel beter. (even amsterdam -> hoofddorp op en neer zit er niet in... dus dat je dan nog 20% beperkt hebt vind ik minder. (tot zover de /zijkmodus )
er zit een accu van 500wh in. Daar moet je 2 uur op vol vermogen (250Wx2h=500Wh) mee kunnen fietsen. Dat volle vermogen heb je alleen bij accelereren, want op 25kph houdt die in om zich aan de wet te houden, dus in de praktijk moet je nog een stuk langer erop kunnen fietsen.
En zeg me niet dat alle fietsen dit issue hebben, want mijn vanmoofje met een vergelijkbare accu en zonder begrenzer (ja ik geef toe.., maar de info is relevant, omdat die wel altijd op volmogen reed) had een beter bereik dan de veloretti (zelfs als ik die 20% nog meereken)
Ik weet dus ook niet of ik weer een Veloretti kies als volgende fiets (aan de andere kant: wel heel fijne fiets, dus wellicht hebben ze dit tegen die tijd opgelost)
[ Voor 4% gewijzigd door Kammika op 27-05-2025 17:04 ]