Ik heb voor mijn Ace2 ook de voorvork laten vervangen (Bij lokale Veloretti fietsenmaker). De originele voorvork tikte - deze hebben ze toen ingevet en toen had ik er geen last meer van. In de tussentijd hebben ze wel een nieuwe besteld en geplaatst. De nieuwe voorvork tikt ook een beetje... vooral bij het om hoog fietsen (trekken aan stuur). Zojuist ook het verzoek voor een nieuw zadel verzonden. Ik vind het ook vreemd dat ze bij een Versie 2 van die fiets niet eerst alle kinderziektes van versie 1 aanpakken, dit kost ze toch handenvol geld (en de klanten tijd).
Dat is ook een beetje lulkoek; enige tijd geleden kreeg ik ook zo'n brief met betrekking tot de spatborden en de bagagedrager (en mijn vriendin ook spatborden en voordrager) en daar zaten borgboutjes bij (met blauwe prut op de schroefdraad. De oorspronkeijke RVS bouten hebben geen borging.Snow_King schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:32:
[...]
Heb ik ook gehad en Veloretti belde mij gisteren nog. Wij hebben een Ace en Ivy 2, bij beide moet het vervangen worden.
Wij wonen in Limburg en Veloretti locatie is dik 45 minuten bij ons vandaan, daar heb ik geen zin in.
Het zou volgens de dame aan de telefoon er om gaan dat de ene bout waarmee de front carrier vast zit aan de voorvork (bij het stuur) niet voldoende is.
Ik ga wel even afwachten wat de fix precies gaat zijn. Ik vermoed dat ik er zelf prima een andere bout in kan zetten en die met loctite vast kan zetten. Ik zie echt niet hoe die bout zou maar los kan komen.
45 minuten heen en terug met die twee fietsen gaan sjouwen voor een boutje bij een front-carrier, ik vind het allemaal wat overdreven en ook verdomde onhandig.
Er zijn ongetwijfeld mensen die nog nooit een fietsonderdeel verwisseld hebben, laat staan een halve fiets uit een doos ine elkaar gezet hebben. Dus zal er af en toe wel een voorval zijn met spatborden die van de fiets flikkeren met al dan niet een ongeval.
Maar dat is slechte publiciteit voor Veloretti, dus dan krijg je zo'n mail.
Gewoon wat borgprut op je schroefdraad zetten (en natuurlijk in eerste instantie op de correct wijze aandraaien...) en dan denk ik niet dat je daarvoor naar V. hoeft.
Zelf niet doen? Kan elke fietsenmaker (er zijn er tegenwoordig 90 door heel het land die Veloretti fietsen aannemen)
(en je moet natuurlijk geen personen op je voordrager vervoeren...)
Precies mijn gedachte. Loctite (borgprut) er op en goed vastdraaien. Beide zitten dat nu ook al. Daar ga ik echt niet voor naar een fietsenmaker toe :-)Stefke schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:42:
[...]
Dat is ook een beetje lulkoek; enige tijd geleden kreeg ik ook zo'n brief met betrekking tot de spatborden en de bagagedrager (en mijn vriendin ook spatborden en voordrager) en daar zaten borgboutjes bij (met blauwe prut op de schroefdraad. De oorspronkeijke RVS bouten hebben geen borging.
Er zijn ongetwijfeld mensen die nog nooit een fietsonderdeel verwisseld hebben, laat staan een halve fiets uit een doos ine elkaar gezet hebben. Dus zal er af en toe wel een voorval zijn met spatborden die van de fiets flikkeren met al dan niet een ongeval.
Maar dat is slechte publiciteit voor Veloretti, dus dan krijg je zo'n mail.
Gewoon wat borgprut op je schroefdraad zetten (en natuurlijk in eerste instantie op de correct wijze aandraaien...) en dan denk ik niet dat je daarvoor naar V. hoeft.
Zelf niet doen? Kan elke fietsenmaker (er zijn er tegenwoordig 90 door heel het land die Veloretti fietsen aannemen)
(en je moet natuurlijk geen personen op je voordrager vervoeren...)
Maar zeg gewoon eerlijk wat er aan de hand is Veloretti! Het is maar een fiets, niet al te moeilijk doen aub. Dit kan ik echt prima zelf fixen.
EDIT: Veloretti belde mij gisterenavond (vrijdag 07-03) nogmaals op. Dit keer ook over de zadelpen waar iets mee zou zijn. We hebben het nog even over die front carrier gehad, het is inderdaad de bout die los kan trillen. Hij snapte mij helemaal dat 45 min rijden enkele reis nogal een gedoe is met 2 fietsen, zeker als het om een boutje gaat.
Bevestigde dat loctite er tussen doen en goed aandraaien voldoende is. Dat ga ik dan dus ook doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Snow_King op 08-03-2025 08:45 ]
De Navigatie in de veloretti app vind geen enkel adres, heb alle clich'e oplossingen al gedaan (opnieuw starten, updaten van app en fiets, afsluiten en weer opstarten van fiets en app)maar geen resultaat. Noig iemand die een andere tip heeft?
Al maanden hetzelfde probleem gehad. Vandaag is er een update uitgekomen (3.4.3 op iOS) waarin het opgelost blijkt te zijn... Durf het bijna niet te geloven!eikrur schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:12:
De Navigatie in de veloretti app vind geen enkel adres, heb alle clich'e oplossingen al gedaan (opnieuw starten, updaten van app en fiets, afsluiten en weer opstarten van fiets en app)maar geen resultaat. Noig iemand die een andere tip heeft?
Ik had dit nog nooit gebruikt. Maar net eens gecheckt. voor app update kon die idd geen enkel adres vinden.TheDuality schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:24:
[...]
Al maanden hetzelfde probleem gehad. Vandaag is er een update uitgekomen (3.4.3 op iOS) waarin het opgelost blijkt te zijn... Durf het bijna niet te geloven!
Na update vind die er een aantal, maar niet allemaal. Knullig zeg!
Net zoals dat weer wat ook maar niet goed synchroniseert met mijn fiets. Al sinds ik hem heb..
snap niet helemaal waarom ze dat niet fixen..
Ik zit op versie 3.3.7 maar ik heb gisteren de app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, dan zou toch de nieuwste versie moeten worden geïnstalleerd?TheDuality schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:24:
[...]
Al maanden hetzelfde probleem gehad. Vandaag is er een update uitgekomen (3.4.3 op iOS) waarin het opgelost blijkt te zijn... Durf het bijna niet te geloven!
Ook ik heb de mail gekregen over het zadel en de front carrier (die ik overigens niet heb, alleen achter). Inmiddels mijn Ace 2 iets meer dan een jaar in bezit en ik kan me niet voorstellen dat ze aan mij hebben verdiend:
- Twee nieuwe voorvorken;
- Fiets twee keer thuis opgehaald en teruggebracht;
- Nieuwe accu;
- Nieuw display/ computer;
- Schroefjes voor het spatbord;
- En nu dus het zadel.
Ik ben benieuwd of Pon al spijt heeft vab hun investering.
- Nieuwe accu;
- En nu dus het zadel.
Wat waren de redenen dat je o.a. een nieuwe accu en display/computer nodig had?sjors123 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:23:
Ook ik heb de mail gekregen over het zadel en de front carrier (die ik overigens niet heb, alleen achter). Inmiddels mijn Ace 2 iets meer dan een jaar in bezit en ik kan me niet voorstellen dat ze aan mij hebben verdiend:
- Nieuwe accu;
- En nu dus het zadel.
Maar eigenaren die geen problemen hebben melden zich hier en op andere sites niet. Wij hebben nooit problemen gehad met Ivy 1 en Ace 2. Ik zie ze veel dus blijkbaar verkopen ze prima.sjors123 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:23:
- Nieuwe accu;
- En nu dus het zadel.
De accu liep wel erg snel leeg (binnen 30 minuten). Nieuwe display omdat de fiets niet meer aan of uit ging.Jeffreydw schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:13:
[...]
Wat waren de redenen dat je o.a. een nieuwe accu en display/computer nodig had?
*knip*
[ Voor 97% gewijzigd door twain4me op 16-03-2025 08:59 . Reden: V&A ]
Om wat tegengeluid te brengen: vanochtend mijn eerste ritje van 20km gedaan. Geen getik of andere problemen.
Shimano remmen voelen wel wat slap dus mss dat die iets beter afgesteld kunnen worden
Shimano remmen voelen wel wat slap dus mss dat die iets beter afgesteld kunnen worden
Hoe is jullie ervaring met de accu? Ik heb nu de Ace2 1.5 jaar, en fiets vooral stukjes van 10 min naar werk. Als ik dan een keer een lang stuk fiets valt me op dat de accu sneller leegloopt dan gedacht. Vandaag begonnen met 84%, heen en terug 9km gefietst dus 18 totaal, en bij thuiskomst was hij nog 50%. Eigenlijk amper hoeven stoppen en dus continu op topsnelheid gefietst. Grofweg 3x deze afstand zou hij leeg zijn. Ik fiets op stand 3, dan zou hij zo’n 86km moeten halen volgens de computer, dat blijkt dus maar een kleine 55-60 te zijn. Zou dit degradatie zijn van de accu?
dat zou kunnen, maar het is ook weer wat kouder dat kan ook effect hebbenZou dit degradatie zijn van de accu?
Ace 1 hier. bijna 3,5 jaar. Bij fietsen op stand 3, redelijk vlakke weg (enkele rivierbrug) en niet teveel wind tegen is mijn verbruik nu ongeveer 1,1% per kilometer. Dit is iets opgelopen tov de oorspronkelijke 1%.drusloos schreef op zondag 16 maart 2025 @ 23:21:
Hoe is jullie ervaring met de accu? Ik heb nu de Ace2 1.5 jaar, en fiets vooral stukjes van 10 min naar werk. Als ik dan een keer een lang stuk fiets valt me op dat de accu sneller leegloopt dan gedacht. Vandaag begonnen met 84%, heen en terug 9km gefietst dus 18 totaal, en bij thuiskomst was hij nog 50%. Eigenlijk amper hoeven stoppen en dus continu op topsnelheid gefietst. Grofweg 3x deze afstand zou hij leeg zijn. Ik fiets op stand 3, dan zou hij zo’n 86km moeten halen volgens de computer, dat blijkt dus maar een kleine 55-60 te zijn. Zou dit degradatie zijn van de accu?
Deze metingen zijn wel steeds gedaan in de batterijrange tussen 100% en 50%. Net als jouw observatie dus. Weet niet hoe gedrag is bij een lager batterijpercentage.
Overigens merk ik dat het verbruik wat hoger ligt in de stad vanwege de vele stop-start acceleraties (en vaker kort gebruik van stand 5).
Die 1,9% per km vind ik wel veel. Bij stand 5 reken ik met een verbruik van een "dikke" 2% per km.
Mijn fiets is niet "aangepast", dus gewoon max 25 km/u.
Ik vind de actieradius ook tegenvallen. Vooral ook omdat je niet onder de 20% wil laten komen omdat die dan al vrij snel begint in te houden.drusloos schreef op zondag 16 maart 2025 @ 23:21:
Ik kom van vanmoof met kleinere accu. Die bleef gewoon vol gaan tot de laatste procent (en op de laatste % stopte de ondersteuning er in 1x mee, zodat de verlichting het wel bleef doen). Gevoelsmatig moest ik die minder vaak opladen dan mijn Ace2.
(Blijft toch jammer dat dat nieuwe vanmoof alleen de S5 nog levert. Ik vond de S3 echt een mooiere fiets ..., dan had ik nu geen Ace2 gehad)
Weet iemand hoe de voorvork los kan? Ik heb molybdeen vet gekocht alleen de FM wil deze fiets niet aanraken. Er is wel een service partner in Utrecht maar dan ben ik de fiets een paar dagen kwijt. Als het eenvoudig is om te doen kan ik het zelf wel. Tips zijn welkom.robert_oost schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:57:
[...]
Voor wat het waard is: hier op forum al eerder vermeld en geen enkele garantie dat het bij jullie werkt, maar toch.
Ook ik had bij mijn Ace-1 de "tik" in de voorvork. Fietsenmaker heeft voorvork uit elkaar gehaald en met molybdeen-vet ingesmeerd en weer gemonteerd. Dat was ruim 2,5 jaar geleden. nooit meer probleem gehad.
Omdat "tik" ook kan betekenen dat breuk balhoofdlager, en probleem meteen na oplevering duidelijk, heeft fietsenmaker eea opgelost op kosten Veloretti.Vaevictis_ schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:39:
[...]
Weet iemand hoe de voorvork los kan? Ik heb molybdeen vet gekocht alleen de FM wil deze fiets niet aanraken. Er is wel een service partner in Utrecht maar dan ben ik de fiets een paar dagen kwijt. Als het eenvoudig is om te doen kan ik het zelf wel. Tips zijn welkom.
Weet wel:
midden in stuur, onder rubber dop, zit (inbus)bout. Deze los, en dan ook bouten klem links/rechts onder stuur los. Dan kan voorwiel NAAR ONDEREN losgemaakt worden. Betekende ook hydraulische rem voor verwijderen. Meer weet ik ook niet. Beetje gezien en wat gehoord van monteur. That's it.
Wel duidelijk: het probleem, de tik, dat was weg.
Hoop dat dit bij jou ook zo werkt.
Dat zij mijn FM ook, breuk balhoofdlager. Dan begin ik er zelf niet aan en laat ik het wel door Veloretti oplossen.robert_oost schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:35:
[...]
Omdat "tik" ook kan betekenen dat breuk balhoofdlager, en probleem meteen na oplevering duidelijk, heeft fietsenmaker eea opgelost op kosten Veloretti.
Weet wel:
midden in stuur, onder rubber dop, zit (inbus)bout. Deze los, en dan ook bouten klem links/rechts onder stuur los. Dan kan voorwiel NAAR ONDEREN losgemaakt worden. Betekende ook hydraulische rem voor verwijderen. Meer weet ik ook niet. Beetje gezien en wat gehoord van monteur. That's it.
Wel duidelijk: het probleem, de tik, dat was weg.
Hoop dat dit bij jou ook zo werkt.
Nou vandaag op m’n werk ging de fiets gewoon niet meer aan. Ace 1. Bij Veloretti hadden ze ook geen oplossing.
Enviolo kreeg wel stroom. Batterij erin en eruit hielp niet. Ook niet na drukken op het knopje en groen licht knipperend. 1 keer drukken gaf trouwens een rood lampje.
Iemand een idee?
Enviolo kreeg wel stroom. Batterij erin en eruit hielp niet. Ook niet na drukken op het knopje en groen licht knipperend. 1 keer drukken gaf trouwens een rood lampje.
Iemand een idee?
Zou beginnen met andere display aansluiten, makkelijkst om te proberen. Geeft heel veel problemen.Megalomania schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:37:
Nou vandaag op m’n werk ging de fiets gewoon niet meer aan. Ace 1. Bij Veloretti hadden ze ook geen oplossing.
Iemand een idee?
Je zegt bij Veloretti hadden ze geen oplossing, dan houdt het op daar?! 😂
Ga naar een service punt.
Tik KAN betekenen breuk balhoofdlager, maar hoeft niet zo te zijn. Bij mij was lager ok. Opmerking monteur was dat balhoofdlager "droog" gemonteerd was. Dus: zonder enige smering. Geen vet, geen (siliconen)spray, helemaal niks.Vaevictis_ schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:41:
[...]
Dat zij mijn FM ook, breuk balhoofdlager. Dan begin ik er zelf niet aan en laat ik het wel door Veloretti oplossen.
Bij mij is enkel de boel uit elkaar gehaald, gesmeerd met molybdeenvet en weer in elkaar gezet. Opgelost.
Dus maak je nog niet teveel zorgen.
Heb net de voorvork uit elkaar gehaald schoongemaakt en balhoofdlagers ingevet met molybdeen vet. Na 5 km fietsen geen tik meer gehoord. Het is een klusje van niets kan je eenvoudig zelf doen. Wat een verschil. Meteen de fiets weer eens schoongemaakt. @robert_oost @PatoxPatox schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:42:
Ik heb voor mijn Ace2 ook de voorvork laten vervangen (Bij lokale Veloretti fietsenmaker). De originele voorvork tikte - deze hebben ze toen ingevet en toen had ik er geen last meer van. In de tussentijd hebben ze wel een nieuwe besteld en geplaatst. De nieuwe voorvork tikt ook een beetje... vooral bij het om hoog fietsen (trekken aan stuur). Zojuist ook het verzoek voor een nieuw zadel verzonden. Ik vind het ook vreemd dat ze bij een Versie 2 van die fiets niet eerst alle kinderziektes van versie 1 aanpakken, dit kost ze toch handenvol geld (en de klanten tijd).
Zojuist heb ik mijn Ace 2 vanuit de doos in "in elkaar" gezet.
Nu loop ik echter ergens tegeaan waarvan ik bijna niet kan voorstellen dat het fout is, maar kan me ook niet voorstellen dat ik iets over het hoofd zie.
Ik wil de reflector gaan plaatsen voorvork. Vanuit de doos zit hier een langere bout in welke veel te lang is. (waarschijnlijk voor als je een voordrager wilt?)
Nu zit er een boutje bijgeleverd maar in het gat zit geen schroefdraad? dus hoe kan ik nu de voor reflector monteren?
Mis ik iets? of is er gewoon echt niet goed?
Foto hieronder betreft de bout welke gemonteerd zit, maar deze is dus zoals je zit veel te lang. Beide kanten van het gat hebben geen schroefdraad.
Nu loop ik echter ergens tegeaan waarvan ik bijna niet kan voorstellen dat het fout is, maar kan me ook niet voorstellen dat ik iets over het hoofd zie.
Ik wil de reflector gaan plaatsen voorvork. Vanuit de doos zit hier een langere bout in welke veel te lang is. (waarschijnlijk voor als je een voordrager wilt?)
Nu zit er een boutje bijgeleverd maar in het gat zit geen schroefdraad? dus hoe kan ik nu de voor reflector monteren?
Foto hieronder betreft de bout welke gemonteerd zit, maar deze is dus zoals je zit veel te lang. Beide kanten van het gat hebben geen schroefdraad.
:strip_exif()/f/image/lGaFxHYvPEzMwXcy2D1tQBGR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door BekSide op 06-04-2025 21:05 ]
Dit is inderdaad de nieuwe oplossing volgens mij, de 2 is terug geroepen omdat de voordrager los kon komen, het draad in de vork zal wel niet goed geweest zijn, en nu lossen ze het op door een lange bout dwars er doorheen te doen, viel me ook al op bij de Ivy 2 van mijn vriendin die terug is geweest hiervoor.BekSide schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:03:
Zojuist heb ik mijn Ace 2 vanuit de doos in "in elkaar" gezet.
[Afbeelding]
Ok, maar hoe kan ik die reflector plaatsen dan? Enig idee. Die lange is veel te lang😂Japieh schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:43:
[...]
Dit is inderdaad de nieuwe oplossing volgens mij, de 2 is terug geroepen omdat de voordrager los kon komen, het draad in de vork zal wel niet goed geweest zijn, en nu lossen ze het op door een lange bout dwars er doorheen te doen, viel me ook al op bij de Ivy 2 van mijn vriendin die terug is geweest hiervoor.
Dat durf ik niet te zeggen, en kan ik helaas ook niet bekijken want mijn vriendin heeft een voordrager dus er zit geen reflector.BekSide schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:47:
[...]
Ok, maar hoe kan ik die reflector plaatsen dan? Enig idee. Die lange is veel te lang😂
Kan toch nog steeds een reflector op? Waarom zou dat nu niet kunnen?BekSide schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:47:
[...]
Ok, maar hoe kan ik die reflector plaatsen dan? Enig idee. Die lange is veel te lang😂
Dat de bout uitsteekt is alleen erg lelijk...
Hebben mensen al hun zadel toegestuurd gekregen? Ik heb dezelfde dag dat we de email ontvingen gereageerd, maar behalve een ontvangst email nooit meer wat gehoord. Kennelijk is het gevaar toch niet zo groot als het zolang duurt
Nee dat werkt niet omdat het moertje “dicht” is.kadooosh schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:50:
[...]
Kan toch nog steeds een reflector op? Waarom zou dat nu niet kunnen?
Dat de bout uitsteekt is alleen erg lelijk...
Dus die kan je niet doordraaien tot aan het frame. Ook de achroefdraad op de bout loopt niet helemaal door tot aan het frame.
Veloretti gecontact, wachten op oplossing
Ah zo, ff ringetje erbij doen.BekSide schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:50:
[...]
Nee dat werkt niet omdat het moertje “dicht” is.
Dus die kan je niet doordraaien tot aan het frame. Ook de achroefdraad op de bout loopt niet helemaal door tot aan het frame.
Veloretti gecontact, wachten op oplossing
Of die hele lelijke reflector niet monteren 😂
Ja helemaal mee eens, maar dan moet ik er wel aan beide kanten een dopje in doen, want zo'n gat is ook niks + roestgevaar denk ik?kadooosh schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:34:
[...]
Ah zo, ff ringetje erbij doen.
Of die hele lelijke reflector niet monteren 😂
Ik wacht even de reactie van Veloretti af. zou denken dat ik niet de enige met dit "probleem" ben.
Dat vroeg ik me vandaag ook af voor een safety issue hele vreemde manier van opvolgen.drusloos schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:37:
Hebben mensen al hun zadel toegestuurd gekregen? Ik heb dezelfde dag dat we de email ontvingen gereageerd, maar behalve een ontvangst email nooit meer wat gehoord. Kennelijk is het gevaar toch niet zo groot als het zolang duurt
Idd ik heb het ook al een paar weken geleden ingevuld, maar tot op heden op de ontvangstbevestiging mail na helemaal niks gehoord. Bijzonder als je een mail stuurt met een veiligheidsissue en dit dat zo lang op zich laat wachten. Nou heb ik gelukkig geen problemen met mijn zadel en zit hij nog steeds vastdrusloos schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:37:
Zit er garantie op spatborden? Mijn Ace 2 Dune staat op werk en thuis binnen, enkel onderweg komt hij in aanraking met regen. Heb hem nu 1,5 jaar, maar de spatborden roesten gewoon wat echt spuuglelijk is
Heb je al een reactie van veloretti gehad? Ik heb hetzelfde probleem, wil de reflector alleen niet installeren, maar de bout is veel te lang... De bout eruit laten voelt ook zo raar, dan kan er water in lopenBekSide schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:43:
[...]
Ja helemaal mee eens, maar dan moet ik er wel aan beide kanten een dopje in doen, want zo'n gat is ook niks + roestgevaar denk ik?
Ik wacht even de reactie van Veloretti af. zou denken dat ik niet de enige met dit "probleem" ben.
Dan zaag je er toch een stukje af?BekSide schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:47:
[...]
Of een beetje siliconenkit als je geen schroef wilt gebruiken maar het blijft slordig.
Nee helaas al een week stil aan de overkant🥲willie013 schreef op maandag 14 april 2025 @ 02:24:
[...]
Heb je al een reactie van veloretti gehad? Ik heb hetzelfde probleem, wil de reflector alleen niet installeren, maar de bout is veel te lang... De bout eruit laten voelt ook zo raar, dan kan er water in lopen
Ik heb een tweedehands accu voor de Ace One overgenomen, maar zie dat deze een andere laadstekker heeft. Mijne heeft een barrel plug (ronde plug) en de overgenomen batterij eentje waarin 3 gaatjes zitten.
Fysiek past de accu wel en ook 501Wh dus zal wel de zelfde accu zijn alleen andere externe connector. Heeft iemand die probleem als eens opgelost? Ik zou een verloop kabel kunnen maken maar moet wel de juiste connectors hebben.
Edit: Inmiddels gevonden dat de 3 pins connector nogal afwijkend is, weet iemand of dit een XLR connector betreft?
Fysiek past de accu wel en ook 501Wh dus zal wel de zelfde accu zijn alleen andere externe connector. Heeft iemand die probleem als eens opgelost? Ik zou een verloop kabel kunnen maken maar moet wel de juiste connectors hebben.
Edit: Inmiddels gevonden dat de 3 pins connector nogal afwijkend is, weet iemand of dit een XLR connector betreft?
[ Voor 12% gewijzigd door Vaevictis_ op 17-04-2025 06:53 ]
Nog een oproep, is er hier iemand in de buurt van Utrecht (Leidsche Rijn) met een 3 pins lader waar ik de batterij even mag opladen om te zien of die uberhaupt wel werkt? Dan wel de lader een dagje lenen? Mag tegen een kleine vergoeding.
Ik heb bericht van Veloretti gehad over het omruilen van de zadels: "De order voor je zadelpen is goed binnen gekomen, en deze worden gefaseerd uitverstuurd op basis van prioriteit. Dit wordt bepaald aan de hand van de aangeleverde foto's. Jouw zadel wordt in de komende weken verstuurd en hiervan ontvang je een bericht zodra deze is verzonden. Fijne dag gewenst!
Dus nog even geduld.
Dus nog even geduld.
Mijn Ace 2 is geleverd en zoek nu een slot dat verzekeringsproof is maar niet het hele design van de fiets verpest.
Meen dat ik twee sloten nodig heb voor de meeste verzekeringen, klopt dat? Welke zouden jullie aanraden?
De axa foldable dan maar?
https://axabikesecurity.com/nl/product/axa-foldable-10-105/
Meen dat ik twee sloten nodig heb voor de meeste verzekeringen, klopt dat? Welke zouden jullie aanraden?
Bij mijn Ac 2 lijken gisteren tandwielen te zijn gebroken in de Bafang, fiets is 3 maanden oud.
Nu eens kijken hoe ik dit gerepareerd ga krijgen binnen afzienbare tijd. Fiets is nu onbruikbaar geworden.
Nu eens kijken hoe ik dit gerepareerd ga krijgen binnen afzienbare tijd. Fiets is nu onbruikbaar geworden.
Ja ik heb deze al enkele weken. Ik heb zelf een Ivy die een pre order was, dus misschien is het probleem bij de eerste fietsen groter en krijgen die prioriteit.drusloos schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:37:
In hoeverre is deze onbruikbaar geworden? De mijne viel ook constant uit tijdens het rijden. Naar een servicepunt gebracht, de elektrische module vervangen + display maar dit heeft het schijnt het probleem niet opgelost. Teruggebracht en nu moet de hele motor vervangen worden want waarschijnlijk ligt het hieraan.Snow_King schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 07:23:
Bij mijn Ac 2 lijken gisteren tandwielen te zijn gebroken in de Bafang, fiets is 3 maanden oud.
Totaal inbruikbaar. Mechanisch lijken er tandwielen langs elkaar te schieten in de motor. Ik kan er niet meer mee fietsen.Jeffreydw schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:57:
[...]
In hoeverre is deze onbruikbaar geworden? De mijne viel ook constant uit tijdens het rijden. Naar een servicepunt gebracht, de elektrische module vervangen + display maar dit heeft het schijnt het probleem niet opgelost. Teruggebracht en nu moet de hele motor vervangen worden want waarschijnlijk ligt het hieraan.
Mijn display / fiets van Ivy1 gaat niet meer aan. Accu helemaal ongeladen maar start niet meer . Geprobeerd fietsend op te starten, accu plaatje schoon te maken. Lichtje bij enviolo achter brand ook niet .
Heb je de batterij eruit gehad? Heb je het knopje op de batterij 3x ingedrukt?MaStar schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:12:
Mijn display / fiets van Ivy1 gaat niet meer aan. Accu helemaal ongeladen maar start niet meer . Geprobeerd fietsend op te starten, accu plaatje schoon te maken. Lichtje bij enviolo achter brand ook niet .
Weet je zeker dat de baterij is opgeladen, als de enviolo niet start dan is er geen stroom of de motor zou defect moeten zijn want daar komt alle stroom vandaan.
Wat hebben jullie?iasix schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 07:15:
Mijn Ace 2 is geleverd en zoek nu een slot dat verzekeringsproof is maar niet het hele design van de fiets verpest.
Ik heb een kettingslot, het standaard ringslot en een vouwslot. Gebruik altiijd ketting en ringslot. Vouwslot alleen als ik op een onbewaakte plek sta.
Maar waar laat je je kettingslot? Vind het zo zonde van het mooie design om hem om het zadel of frame te rollen.Vaevictis_ schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:26:
[...]
Ik heb een kettingslot, het standaard ringslot en een vouwslot. Gebruik altiijd ketting en ringslot. Vouwslot alleen als ik op een onbewaakte plek sta.
Om het zadel heen. Is een zwart kettingslot en vouwslot ook dus je ziet het niet echt.iasix schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:28:
[...]
Maar waar laat je je kettingslot? Vind het zo zonde van het mooie design om hem om het zadel of frame te rollen.
Ja ik weet keer dat batterij goed is opgeladen. Geeft oplader ook aan.Vaevictis_ schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:20:
[...]
Heb je de batterij eruit gehad? Heb je het knopje op de batterij 3x ingedrukt?
Weet je zeker dat de baterij is opgeladen, als de enviolo niet start dan is er geen stroom of de motor zou defect moeten zijn want daar komt alle stroom vandaan.
Ook op het knopje van de accu gedrukt, totaal geen effect
Even accu van iemand anders lenen?MaStar schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:00:
[...]
Ja ik weet keer dat batterij goed is opgeladen. Geeft oplader ook aan.
Ook op het knopje van de accu gedrukt, totaal geen effect
Ik vrees dat je gewoon moet accepteren dat een slot lelijk isiasix schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 07:15:
Stekkertjes achter het dekseltje van de motor gecontroleerd?MaStar schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:12:
Stekkertje van motor er in en eruit. Kan ik nog meer proberen ?Dancer schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:07:
[...]
Stekkertjes achter het dekseltje van de motor gecontroleerd?
Ik heb een probleem met mijn accu van de ace2. Vanmorgen bij 45% in de oplader gedaan, na 4 uur eruit gehaald, lampje op de lader was groen. Toen zag ik na 10 minuutjes fietsen dat de accu 66%, hij was dus niet volledig opgeladen. Bij thuiskomst net in de lader gedaan, en na een half uurtje is de lader weer groen, maar hij laad dus maar tot 72%. Heb de accu al er uit gehaald. Op de accu zelf is dan een rood/wit knipperend lampje te zien.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Kan niet iets vinden over hoe je de accu kan resetten
Iemand een idee wat dit kan zijn? Kan niet iets vinden over hoe je de accu kan resetten
Ja de batterij laten caliberen door tot "leeg" dus rond de 20% door te rijden en daarna weer tot 100% laden doe dit een paar keer.drusloos schreef op zondag 20 april 2025 @ 23:36:
Ik heb een probleem met mijn accu van de ace2. Vanmorgen bij 45% in de oplader gedaan, na 4 uur eruit gehaald, lampje op de lader was groen. Toen zag ik na 10 minuutjes fietsen dat de accu 66%, hij was dus niet volledig opgeladen. Bij thuiskomst net in de lader gedaan, en na een half uurtje is de lader weer groen, maar hij laad dus maar tot 72%. Heb de accu al er uit gehaald. Op de accu zelf is dan een rood/wit knipperend lampje te zien.
Als je een multimeter hebt, of iemand kent die er een heeft, meten of er spanning op het stekkertje staat.MaStar schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:18:
[...]
Stekkertje van motor er in en eruit. Kan ik nog meer proberen ?
Een vriend heeft gisteren een tweedehands Ace 1 gekocht. Daar is de accu altijd in de fiets blijven zitten.
Nu hebben we gisteren de accu eruit gehaald en opgeladen maar de accu lijkt geen stroom te geven. Een andere accu van mijn fiets werkt wel.
We hebben de accu doorgemeten en de middelste contacten geven bij de kapotte accu ~2.4V (fluctueert een beetje), bij mijn werkende accu is dat ~13.4V (ongeveer ~70% charge).
Kapje van de motor eraf en gele stekkertje doorgemeten, die geeft ~38V bij de werkende accu, de kapotte accu gaf in het begin 0.5V maar inmiddels bijna 1V dus dat gaat gek genoeg omhoog.
De enviolo geeft ook geen licht bij de kapotte accu. We hebben de tips over transport modus geprobeerd (knopje 2x indrukken, 5x indrukken, ingedrukt houden, …). Het lampje kleurt wel blauw bij het indrukken van de knop dus er zit iets van leven in.
Iemand een idee wat dit is en hoe we het zouden kunnen fixen?
Nu hebben we gisteren de accu eruit gehaald en opgeladen maar de accu lijkt geen stroom te geven. Een andere accu van mijn fiets werkt wel.
We hebben de accu doorgemeten en de middelste contacten geven bij de kapotte accu ~2.4V (fluctueert een beetje), bij mijn werkende accu is dat ~13.4V (ongeveer ~70% charge).
Kapje van de motor eraf en gele stekkertje doorgemeten, die geeft ~38V bij de werkende accu, de kapotte accu gaf in het begin 0.5V maar inmiddels bijna 1V dus dat gaat gek genoeg omhoog.
De enviolo geeft ook geen licht bij de kapotte accu. We hebben de tips over transport modus geprobeerd (knopje 2x indrukken, 5x indrukken, ingedrukt houden, …). Het lampje kleurt wel blauw bij het indrukken van de knop dus er zit iets van leven in.
Iemand een idee wat dit is en hoe we het zouden kunnen fixen?
Ik heb ook een driepuntsaansluiting, maar de kabel zelf heeft maar 2 draden. De 3e doet helemaal niks. Ben ook op zoek geweest naar een geschikte stekker (het is iig geen xlr), maar (nog) niet gevonden. Op alie e.d. is wel bijna zoiets te vinden, maar dan kloppen de "inkepingen" niet helemaal.... Alternatief is om de aansluiting op de fiets te vervangen door een chassisdeel voor een normale plug.Vaevictis_ schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:08:
Ik heb een tweedehands accu voor de Ace One overgenomen, maar zie dat deze een andere laadstekker heeft. Mijne heeft een barrel plug (ronde plug) en de overgenomen batterij eentje waarin 3 gaatjes zitten.
Ik denk dat het deze is:finch666 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:28:
[...]
Ik heb ook een driepuntsaansluiting, maar de kabel zelf heeft maar 2 draden. De 3e doet helemaal niks. Ben ook op zoek geweest naar een geschikte stekker (het is iig geen xlr), maar (nog) niet gevonden. Op alie e.d. is wel bijna zoiets te vinden, maar dan kloppen de "inkepingen" niet helemaal.... Alternatief is om de aansluiting op de fiets te vervangen door een chassisdeel voor een normale plug.
https://www.higoconnector...connector/z311agp00fj1000
Dat dacht ik al dan kun je beter op de batterij de connector vervangen door een barrel hole maar dan wel een 42V 3A lader halen met barrel plug. Ik weet niet of de bms van de accu overcurrent protection heeft want dan zou een 4A lader ook moeten werken. Dus ik ga die gok niet nemen.finch666 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:28:
[...]
Ik heb ook een driepuntsaansluiting, maar de kabel zelf heeft maar 2 draden. De 3e doet helemaal niks. Ben ook op zoek geweest naar een geschikte stekker (het is iig geen xlr), maar (nog) niet gevonden. Op alie e.d. is wel bijna zoiets te vinden, maar dan kloppen de "inkepingen" niet helemaal.... Alternatief is om de aansluiting op de fiets te vervangen door een chassisdeel voor een normale plug.
Heeft iemand ervaring met het kopen van een nieuwe accu voor de Ace 2 bij Veloretti? Ik zie nergens op de website de mogelijkheid om een nieuwe accu te kopen.
Idd, dat is'm. Goeie vondst!Dancer schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:22:
[...]
Ik denk dat het deze is:
https://www.higoconnector...connector/z311agp00fj1000
Ik ben opzoek naar een e-bike en Veloretti heb ik altijd al mooi gevonden. Het feit dat ze standaard onderdelen gebruiken (Enviolo, Bafang, Shimani) staat me dan ook erg aan. Alleen het display en software is het enige wat ik zou kunnen beschouwen als een voordeel en nadeel.
Ik heb me een beetje ingelezen in e-bikes, maar een riem en enviolo traploze versnelling is een beetje wat ik zoek. Zeker gezien de enviolo ook nog een Automatiq is. Het zadel zou ik liever geveerd hebben, maar dat is ook nog een optie door de zadelpen te vervangen. De zithouding zou ik moeten testen maar ik zag ook al opties voor een verhoging op Etsy met goede ervaringen.
Ik heb wel op internet al eea zitten lezen qua reviews en langs de fietsenmaker geweest, maar ik lees vooral terugroepacties, Veloretti’s die niet aan gaan, problemen etc. Dit topic staat er ook mee vol en eigenlijk had ik hem dus al afgeschreven. Maar na meer zoeken, kom ik toch steeds weer terug op de perfecte combinatie die ik zoek.
Nu dus mijn vraag, staat het vol op het internet met “negatieve” punten omdat men daar nou eenmaal over schrijft, of is hij echt af te raden? Er zijn vooral mensen óf fan, óf vinden het niets (zoals mijn lokale FM). Ik ben benieuwd naar de ervaringsdeskundige!
Ik heb me een beetje ingelezen in e-bikes, maar een riem en enviolo traploze versnelling is een beetje wat ik zoek. Zeker gezien de enviolo ook nog een Automatiq is. Het zadel zou ik liever geveerd hebben, maar dat is ook nog een optie door de zadelpen te vervangen. De zithouding zou ik moeten testen maar ik zag ook al opties voor een verhoging op Etsy met goede ervaringen.
Ik heb wel op internet al eea zitten lezen qua reviews en langs de fietsenmaker geweest, maar ik lees vooral terugroepacties, Veloretti’s die niet aan gaan, problemen etc. Dit topic staat er ook mee vol en eigenlijk had ik hem dus al afgeschreven. Maar na meer zoeken, kom ik toch steeds weer terug op de perfecte combinatie die ik zoek.
Nu dus mijn vraag, staat het vol op het internet met “negatieve” punten omdat men daar nou eenmaal over schrijft, of is hij echt af te raden? Er zijn vooral mensen óf fan, óf vinden het niets (zoals mijn lokale FM). Ik ben benieuwd naar de ervaringsdeskundige!
Tja, als je er morgen een koopt en die is stuk dan zal je balen. Ik ken 3 andere mensen met een veloretti, allemaal hebben ze wel een probleem gehad. De een had een scherm wat niet aanging (fiets werkte wel), na een afspraak bij een lokale fietsenmaker is dit onder garantie gerepareerd. De ander had een accu die er uit viel, na een nieuw clipje was dit opgelost. En de ander was het water ingefietst, en die is onder garantie gerepareerd (na 5 weken wachten). Bij mij is de enviolo vervangen (fiets werd opgehaald en weer gebracht op werk), het scherm vervangen (terugroepactie) en de voorvork vervangen (garantie). Nou zijn al deze fietsen in 2023 aangeschaft, en zijn we bijna 2 jaar verder. Veel kinderziektes zijn verholpen, en allemaal zijn we blij met de fiets. De klantenservice reageert tergend traag (soms na 6 weken pas) op emails, en telefonisch krijg je iemand aan de lijn die niks weet of snapt. Maar uiteindelijk ben ik altijd geholpen en heb ik nooit stil gestaan met de fiets. En wellicht ken ik net de mensen met pech. Als ik hier in Amsterdam kijk zie ik er zoveel fietsen, dat het de nieuwe van moof is. Ik kan me niet voorstellen dat al die mensen problemen hebben, dan was veloretti al failliet.reputatio schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:22:
Ik ben opzoek naar een e-bike en Veloretti heb ik altijd al mooi gevonden. Het feit dat ze standaard onderdelen gebruiken (Enviolo, Bafang, Shimani) staat me dan ook erg aan. Alleen het display en software is het enige wat ik zou kunnen beschouwen als een voordeel en nadeel.
Veloretti heeft heel lang 'overleefd' op allemaal durfkapitaal investeringen en is daarna door PON overgenomen. PON is extreem vermogend en heeft bekende merken zoals Gazelle, Cannondale, Kalkhoff en Urban Arrow. Ze bezitten ook Swapfiets waar ze allemaal geld in de bodemloze put pompen: https://www.quotenet.nl/z.../pon-swapfiets-verliezen/ .drusloos schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:22:
Ik kan me niet voorstellen dat al die mensen problemen hebben, dan was veloretti al failliet.
Ik verwacht dat Veloretti nog steeds rode cijfers draait. Er zijn toch aardig wat kwaliteitsproblemen en grote recalls geweest, dat vreet al je marges op. Maar ze publiceren helaas weinig cijfers, behalve dat ze een keer '42 miljoen omzet' hadden. De operationale winst wordt niet gedeeld en ik gok met een reden
Ik denk dat Veloretti het heel zwaar zou hebben gehad zonder PON. Wel positief dat ze zijn overgenomen, geef meer hoop op verbeteringen.
Om te beginnen, eens met de reacties van @drusloos en @stin00 .reputatio schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:22:
Heb zelf een van de eerste Ace-1 's (geleverd oktober 2022). In het begin een hoop gedoe gehad met "kinderziektes". Die zijn wat mij betreft al een lange tijd opgelost.
Contra / negatief:
- de support is vaak traag en moeizaam.
- enkel afhankelijk zijn van veloretti raad ik af
- je fietsenmaker kan bijna alles, maar moet je wel WILLEN helpen.
- voor specifieke Veloretti onderdelen moet je toch echt daar aankloppen (voor mij bv diamond display)
- de app vind ik waardeloos
Pro / positief
- laatste 2 jaar eigenljk geen probleem meer gehad, enkel onderhoud lokale FM
- de Enviolo app werkt perfect.
- de fiets werkt uitstekend zonder gebruik Veloretti-app. Aanzetten en wegrijden.
Ondersteuning en rpm onthoudt de fiets als hem handmatig uitzet (niet als zelf uitschakelt na x min.)
- fiets heeft gewoon stijl.
- en vooral: WAT FIETST DAT LEKKER !!! Ben verwend, kan niet meer terug naar gewone versnellingen.
Voor wat betreft belt: = onderhoudsARM, niet onderhoudsvrij. Na 3,5 jaar beginnen de tandwielen toch al behoorlijk te slijten. Dus houd er rekening mee dat die (+belt) ook een keer vervangen moeten worden. En dat zal niet goedkoop zijn.
Over geveerde zadelpen: de "goede" modellen vragen nogal wat ruimte. Ben zelf 1.79 en mijn zadel staat (helaas) te laag om zo'n ding te kunnen monteren.
Succes met je afweging
Het is bijna 2 jaar geleden dat de Ace en Ivy Two zijn geïntroduceerd (en 4 jaar geleden voor de eerste generatie). Gezien dat tempo zou een opvolger rond deze maand niet vreemd zijn.
Heeft iemand iets opgevangen - bijvoorbeeld via een dealer of insider bij Veloretti - over een mogelijke Ace 3?
Voor wie nu een elektrische fiets overweegt wellicht slim om nog even te wachten?
Heeft iemand iets opgevangen - bijvoorbeeld via een dealer of insider bij Veloretti - over een mogelijke Ace 3?
Voor wie nu een elektrische fiets overweegt wellicht slim om nog even te wachten?
Van een concern als PON verwacht ik een meer conservatief beleid dan voorheen onder het enthousiasme van Ferry Zonder. Eerder gericht op verbetering van de winstgevendheid en "kai zen" dan modieuze nieuwe modellen. Zeker gezien de huidige onzekere economische situatie (handelsoorlog ? recessie?).Appie. schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:45:
Het is bijna 2 jaar geleden dat de Ace en Ivy Two zijn geïntroduceerd (en 4 jaar geleden voor de eerste generatie). Gezien dat tempo zou een opvolger rond deze maand niet vreemd zijn.
Met de huidige modellen heeft Veloretti volgens mij best een goede basis. Nu nog winst maken.
Daarom denk ik dat jouw laatste zin een wilde gok is, zonder basis.
M'n vriendin heeft een Ivy 1 en ik sinds eind vorig jaar een Ace 2. Een wereld van verschil en ook veel beter dan m'n voorgaande Cowboy. Wat mij betreft een product wat nog jaren vooruit kan zowel qua bouwkwaliteit, performance als looks.robert_oost schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:13:
[...]
Van een concern als PON verwacht ik een meer conservatief beleid dan voorheen onder het enthousiasme van Ferry Zonder. Eerder gericht op verbetering van de winstgevendheid en "kai zen" dan modieuze nieuwe modellen. Zeker gezien de huidige onzekere economische situatie (handelsoorlog ? recessie?).
Met de huidige modellen heeft Veloretti volgens mij best een goede basis. Nu nog winst maken.
Voor de bezitters van oudere modellen van de Veloretti-fietsen die langzaam toe zijn aan een nieuwe / gereviseerde fiets-akku:
Als Veloretti traag / moeilijk is, is het mischien een optie om je akku te laten reviseren.
Eerder heb ik op dit forum gepost over firma "Milton" in Utrecht.
Las gisteren in NRC over bedrijf NOWOS in Amersfoort. Gespecialiseerd is reviiseren/repareren/vernieuwen van hoofdzakelijk fiets-akku's.
Meld dit hier als optie voor iedereen en als "geheugensteuntje" voor mezelf als nodig.
link: https://www.nrc.nl/nieuws...ire-economie-wel-a4892398
Helaas wel achter pay-wall.
Als Veloretti traag / moeilijk is, is het mischien een optie om je akku te laten reviseren.
Las gisteren in NRC over bedrijf NOWOS in Amersfoort. Gespecialiseerd is reviiseren/repareren/vernieuwen van hoofdzakelijk fiets-akku's.
Meld dit hier als optie voor iedereen en als "geheugensteuntje" voor mezelf als nodig.
Nu ook zonder pay-wall https://archive.ph/odYWZrobert_oost schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:03:
Voor de bezitters van oudere modellen van de Veloretti-fietsen die langzaam toe zijn aan een nieuwe / gereviseerde fiets-akku:
Dank voor de reactie! Ik had het nog niet vanuit de bril van PON bekeken. Wat je zegt klinkt aannemelijk.robert_oost schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:13:
[...]
Van een concern als PON verwacht ik een meer conservatief beleid dan voorheen onder het enthousiasme van Ferry Zonder. Eerder gericht op verbetering van de winstgevendheid en "kai zen" dan modieuze nieuwe modellen. Zeker gezien de huidige onzekere economische situatie (handelsoorlog ? recessie?).
Daarom heb ik zojuist een Ace Two besteld via mijn werkgever :-)
Zodra deze in gebruik is zal ik mijn ervaring hier delen.
Heeft iemand ervaring met het probleem dat de gps module (Ivy 2) vast zit op dezelfde plek, waar je ook bent? Hij geeft wel updates door, maar de plek is eigenlijk al maanden bij mij thuis.
Antwoord van support:
Wat vreemd dat je locatie niet helemaal up to date lijkt te zijn, als je alles al geprobeerd hebt, dan kunnen wij echer ook niet veel doen.
We hebben 100 Service Partners gevestigd en zij staan garantie voor Veloretti onderhoud & reparaties. Graag zouden we je willen doorverwijzen om jouw fiets te laten onderhouden bij de Service Partners, zij beoordelen daarbij gelijk de garantie.
https://www.veloretti.com/nl/locations
Je kunt vooraf telefonisch een afspraak met ze maken.
Have a great day!
Antwoord van support:
Wat vreemd dat je locatie niet helemaal up to date lijkt te zijn, als je alles al geprobeerd hebt, dan kunnen wij echer ook niet veel doen.
We hebben 100 Service Partners gevestigd en zij staan garantie voor Veloretti onderhoud & reparaties. Graag zouden we je willen doorverwijzen om jouw fiets te laten onderhouden bij de Service Partners, zij beoordelen daarbij gelijk de garantie.
https://www.veloretti.com/nl/locations
Je kunt vooraf telefonisch een afspraak met ze maken.
Have a great day!
Hoop dat je er veel fijne kilometers mee zult rijden. Ben zelf blij met mijn Ace-1 en de 2-serie modellen zijn mooier en vooral beterAppie. schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:06:
[...]
Dank voor de reactie! Ik had het nog niet vanuit de bril van PON bekeken. Wat je zegt klinkt aannemelijk.
Daarom heb ik zojuist een Ace Two besteld via mijn werkgever :-)
Zodra deze in gebruik is zal ik mijn ervaring hier delen.
Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.