Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:04
boywonder schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:29:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid, over welk model fiets hebben we het ?
Ivy 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Komadi
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:32
boywonder schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:29:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid, over welk model fiets hebben we het ?
Ik heb de mail ook gekregen voor mijn Ace 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:17
Impstoker schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:38:
Important Safety Notice mailtje van Veloretti.

Ze gaan van veel fietsen voorvorken vervangen. Ze raden aan om NIET meer op je fiets te fietsen totdat deze is vervangen. Een partner komt de fiets ophalen en weer brengen. Ter compensatie krijg je €150 of een electrische Swap fiets te leen.

Dit is recall nummer 3 toch? De display/computer, de boutjes van spatborden en nu voorvork.

Kan natuurlijk gebeuren, maar 't is niet echt best vind ik...
Van wanneer is je fiets? Ben wel benieuwd of dit voor alle fietsen geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komadi
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:32
Kammika schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:16:
[...]

Mijn Ace 2 is van augustus 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:37
Hier voorvork laten vervangen voor de Ivy 2. Besteld door de rijwielhandelaar en 6 weken later vervangen. (is inmiddels gebeurt)

Nu nog een fatsoenlijk bel geluid kunnen instellen en ik ben een (Redelijk) tevreden gebruiker.

[ Voor 27% gewijzigd door knights16 op 19-11-2024 12:53 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Kammika schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:16:
[...]

Juni 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:55
Ik begrijp dat het alleen fietsen uit 2023 betreft.

Ik ben benieuwd wat ze nu 'plotseling' hebben ontdekt dat dusdanig ernstig is dat je er zelfs niet meer op mag fietsen.

Ondertussen is van mijn Ace 2 (2024) 3 weken geleden de voorvork voor de 2e keer vervangen. Tot nu toe geen problemen. Afkloppen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 18:48
23-6-2023 zijn 2 fietsen besteld: Matte Black en Pebble Grey

30-6 is de MB opgestuurd

De PG kwam pas op 9-8-2023...

En nu kregen we dus ook een bericht dat er iets mis is met de voorvork en dat deze vervangen gaat worden
Ook kreeg ik gisteren een belletje van hun, nu was ik net er voor naar de plaatselijke veloretti punt geweest en het domme was de voorvork van de MB die we al in eind augustus besteld hadden (samen met de PG) daar nu net was binnen gekomen, maar niet van de PB

Nu is de situatie zo dat de MB op zich nog niet echt een probleem heeft, maar de PG kraakt al enorm, en daar willen we nu net een nieuwe voorvork in hebben (voor de MB hadden we nog wel even kunnen wachten)

Aan de telefoon heb ik deze situatie even uitgelegd, ik zeg, ok de MB hoeft niet opgehaald te worden, ik heb hier al een nieuwe voorvork liggen. Maar voor de PB die will ik graag wel snel fixen dan..
Komt hij terug, maar de PB staat niet op het lijstje wat vervangen moet worden.. ik weer even herhaald dat die fiets net de grootste problemen heeft met de voorvork....
Maar dat is dus niet echt het probleem (het kraken) dus er is echt iets anders aan de hand met wat ze nu vervangen en het gaat dus om fietsen van voor augustus aangezien de PB (9 augustus 2023 geleverd) dus in hun ogen prima is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:51
mijn Ace 2 is van juli 2023, maar helaas nog geen mailtje gehad voor de voorvork wissel...
Zou dat in etappes gebeuren? lijkt me niet als het een ''veiligheidskwestie'' betreft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 20:40
knights16 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:53:
Hier voorvork laten vervangen voor de Ivy 2. Besteld door de rijwielhandelaar en 6 weken later vervangen. (is inmiddels gebeurt)

Nu nog een fatsoenlijk bel geluid kunnen instellen en ik ben een (Redelijk) tevreden gebruiker.
Daar heb ik over gemail met veloretti, maar de reactie was iets in de trant van "kan niet". Op mijn fiets kan ik een redelijke bel instellen, op de fiets van mijn vriendin is heel die optie neit in de app aanwezig.

• EduardAce
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 28-04 22:27
goedemorgen, enig idee hoe ik mijn Ace Two Enviolo kan koppelen met de Veloretti app (Iphone), zodat ik hem kan calibreren? In stilstand blijft de Enviolo groen knipperen en op de app, tabblad Enviolo, zie ik het volgende: Please connect to your Enviolo to use this setting. wie weet hoe ik hem in de koppelmodus krijg, blauw knipperend?

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-05 08:36
EduardAce schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:00:
goedemorgen, enig idee hoe ik mijn Ace Two Enviolo kan koppelen met de Veloretti app (Iphone), zodat ik hem kan calibreren? In stilstand blijft de Enviolo groen knipperen en op de app, tabblad Enviolo, zie ik het volgende: Please connect to your Enviolo to use this setting. wie weet hoe ik hem in de koppelmodus krijg, blauw knipperend?
Op de Enviolo zit een witte knop. Deze even ingedrukt houden tot licht gaat knipperen (weet kleur zo gauw niet meer. Dat zet de Enviolo in de koppel-modus.

https://support.enviolo.c...onnect-to-the-enviolo-app

Heb Ace 1 en gebruik eigenlijk enkel de Enviolo-app. Maar na koppelen in de Enviolo-app, heeft ook de Veloretti-app verbinding.
De knop indrukken zou ook bij de 2 serie hetzelfde moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door robert_oost op 21-11-2024 10:28 ]

• EduardAce
dank je is nu gelukt, Wel erg onhandig dat die knop half achter de achtervork is verwerkt. Met mijn vinger lukte het niet om hem in te drukken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knights16
Stefke schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:33:
[...]

Daar heb ik over gemail met veloretti, maar de reactie was iets in de trant van "kan niet". Op mijn fiets kan ik een redelijke bel instellen, op de fiets van mijn vriendin is heel die optie neit in de app aanwezig.
Heb je al eens geprobeerd om de fiets van je vrouw toe te voegen aan jouw account / app ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
knights16 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:53:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om de fiets van je vrouw toe te voegen aan jouw account / app ?
Nee, kan ik eens proberen. Mijn fiets gaat vandaag toch weg voor onderhoud en vervanging van de voorvork (wegens hevig tikken)

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 26-11-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koudspeel
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-05 19:50
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een kinderzitje, zowel voorop als achterop, op de Ace 2?

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:33
Koudspeel schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:05:
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een kinderzitje, zowel voorop als achterop, op de Ace 2?
Voor vergeet het maar, achter kan je de yepp next maxi frame bevestiging monteren, heb je wel langere bouten nodig ( Y052749 ).

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:10
Ik heb de ace one nu twee jaar? Staat altijd binnen en uiteraard soms rij ik door de regen heen. Maar nu lijkt 1 cm van de onderkant van mijn spatbord het verf er af te komen en roest het ding compleet weg. Anderen die dit ook ervaren? Vind het best wel een karige bedoeling zo na twee jaar en altijd binnen hebben staan (ja binnen, verwarmd zelf in de winter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHFM
  • Laatst online: 29-11-2024
In juli Veloretti Ivy 2 gekocht in Amsterdam, in oktober werkte display niet meer, inmiddels gaat de fiets helemaal niet meer aan. Veloretti heeft eigen werkplaats ondertussen gesloten, bij service partner Het Zwarte Fietsenplan staat het vol Veloretti's maar worden onderdelen mondjesmaat geleverd. Op advies van winkel uitgeweken naar Ride-out, waar ik 7 januari terecht kan... Veloretti reageert nergens op. Heeft iemand een tip voor een goede service partner in Amsterdam waar ik hopelijk op korte termijn terecht kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:55
MHFM schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:11:
In juli Veloretti Ivy 2 gekocht in Amsterdam, in oktober werkte display niet meer, inmiddels gaat de fiets helemaal niet meer aan. Veloretti heeft eigen werkplaats ondertussen gesloten, bij service partner Het Zwarte Fietsenplan staat het vol Veloretti's maar worden onderdelen mondjesmaat geleverd. Op advies van winkel uitgeweken naar Ride-out, waar ik 7 januari terecht kan... Veloretti reageert nergens op. Heeft iemand een tip voor een goede service partner in Amsterdam waar ik hopelijk op korte termijn terecht kan?
Ik kan je helaas niet helpen met een servicepartner, maar herken wel je probleem.

Wat bij hielp, voordat ik voor reparatie terecht kon, was de accu er helemaal uithalen en er dan weer instoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Welke remblokjes zitten op de Ace2? Ik las in het forum over shimano b01s, maar ik ben er niet zeker van als ik die opzoek.
En weet iemand ook welke remschijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:30
Ben voornemens mijn (probleemloze) ACE 1 (3 jaar oud en ca 5000km) door te schuiven naar een familielid en een ACE 2 aan te schaffen. De horrorverhalen op dit forum brengen mij niet direct aan het twijfelen omdat ik ervan uitga dat alleen dat soort verhalen worden gedeeld (een succes - of verhaal zonder problemen is veel minder leuk om te delen of te schrijven) Iwant ik denk dat het percentage blije gebruikers groter is dan de enkeling die hier de pech van krakende voorvorken en haperende displays beschrijft. Als ik het mis heb en dezelfde pech tegemoet ga zal ik het ook eerlijk melden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robert_oost
eikrur schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:01:
Ben voornemens mijn (probleemloze) ACE 1 (3 jaar oud en ca 5000km) door te schuiven naar een familielid en een ACE 2 aan te schaffen. De horrorverhalen op dit forum brengen mij niet direct aan het twijfelen omdat ik ervan uitga dat alleen dat soort verhalen worden gedeeld (een succes - of verhaal zonder problemen is veel minder leuk om te delen of te schrijven) Iwant ik denk dat het percentage blije gebruikers groter is dan de enkeling die hier de pech van krakende voorvorken en haperende displays beschrijft. Als ik het mis heb en dezelfde pech tegemoet ga zal ik het ook eerlijk melden.
Wens je succes en net zoveel plezier met de Ace 2 als met de 1. Ook mijn Ace 1 (ook 3 jaar en plm 6000 km) is al lang eigenlijk probleemloos. En normaal onderhoud kan goed gedaan door lokaal fietsenbedrijf. Het is gewoon een heel fijne fiets. Ja, de app...Ja, klantenservice. Maar die heb ik eigenlijk niet (meer) nodig.

Wat meer algemeen: ik meen een verandering op dit forum te zien. Waar we eerst "tweaks", hacks. aanpassingen met elkaar deelden, lijkt het forum nu vooral een plek te zijn om frustraties te uiten.

Van verbeteringen zoals de beroerde "Schaefer" remmen vervangen door Shimano o.i.d., de ondermaatse standaard banden vervangen door bv. Schwalbes, of het sluipverbruik, het delen van de specs van het voorste belt-tandwiel of van een fijne bagage-drager, tot plaatsen van ander display zoals DZ41, zijn het nu vooral klachten.

Blijf aljeblieft ook goede zaken delen. Oplossingen, verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
iemand hier onlangs een Ace Two besteld en al geleverd?
Wat was de daadwerkelijke levertijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:19
_Bailey_ schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:12:
Ja, zondag besteld en dinsdag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Maurice- schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:00:
[...]

Ja, zondag besteld en dinsdag in huis.
ow dat is wel erg vlot, nice. Ik kreeg een levertijd van 10 tot 15 werkdagen, vorige week.
Welk model en kleur had je precies besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
_Bailey_ schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:06:
[...]

ow dat is wel erg vlot, nice. Ik kreeg een levertijd van 10 tot 15 werkdagen, vorige week.
Welk model en kleur had je precies besteld?
Dat stond er bij mij ook maar volgens mij gaat het altijd veel sneller. Bij de Ivy van m'n vriendin vorig jaar ook maar 3 dagen.

Ace Two Graphite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur
_Bailey_ schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:12:
24 December besteld, morgen wordt ie geleverd, keurig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
mijn (lease via werk) graphite Ace Two heb ik eergisteren kunnen ophalen bij een Veloretti partnerwinkel (zwartefietsenplan) hier in de buurt.
Erg fraaie fiets; fiets pairen met de Veloretti app ging in 1x goed (itt de slechte ervaringen die ik in dit topic tegenkom)

Vervolgens een tweetal software updates uitgevoerd en daarna via de Enviolo app de fiets gekailbreerd.

Wat een heerlijke manier van dit fietsen zo met de Enviolo automatiq!

Kom van een Tenways CO 800S. Wel een behoorlijk verschil van fietsen qua ergonomie. Waar ik bij de Tenways rechtop zat op de fiets, op deze Ace Two redelijk voorover gebogen.

Ik zie dat er op Etsy iemand is die een 30mm tussenstuk aanbiedt om het stuur wat te verhogen, ga daar eens verder naar kijken (hij heeft helaas niet de graphite kleur beschikbaar)
Verder een leren Brooks zadel onderweg als ook andere handvatten.

Heb er pas zo'n 50km mee gefietst, maar (vooralsnog) zeer tevreden!

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 31-12-2024 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:14
Sinds vandaag de voorlampen (intern en extern) die niet meer aangaan. Heb alleen de accu er nog niet uitgehaald, denk dat kabeltje in de buis of motor is losgetrilt. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eikrur
Oudejaarsdag mijn Ace 2 (kleur Dune) binnen gekregen, op 24-12 besteld dus levertijd mag prima genoemd worden. Fiets in de doos waarbij de laatste zaken nog gemonteerd moesten worden, Dat kon ook anders maar kostte 99 euro die ik dacht snel zelf te kunnen verdienen. Daar had ik gelijk in, bij deze bied ik mijzelf aan als Veloretti monteerder (is dat een Nederlands woord) door een beetje onder de prijs te gaan zitten en te monteren voor € 85,-- (wel + reiskosten voordat ik binnen no time door heel Nederland moet crossen om Veloretti's te monteren)
Kinderlijk eenvoudig, dus ik raad iedereen aan zelfs die € 85 in de zak te houden en het zelf te doen, want Nb het benodigde gereedschap zit erbij. App aansluiten en kalibreren, ook weer een fluitje van een cent, 6 uur lang opladen en dan op nieuwjaarsdag de eerste meters, Met de stromachtige wind heb ik zelfs gelijk de superhero stand gebruikt. ik kom van een Ace 1 en voor mijn gevoel zit ik iets rechterop of hoger, is het stuur een tikkie smaller en voelt de fiets iets stijver/meer solide aan. Kortom eerste ervaringen helemaal top (zeer vervelend dus om in een forum te vermelden want daar worden normaliter alleen de jankverhalen gedeeld) mocht dat veranderen dan kom ik weer op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
eikrur schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:10:
Oudejaarsdag mijn Ace 2 (kleur Dune) binnen gekregen, op 24-12 besteld dus levertijd mag prima genoemd worden. Fiets in de doos waarbij de laatste zaken nog gemonteerd moesten worden, Dat kon ook anders maar kostte 99 euro die ik dacht snel zelf te kunnen verdienen. Daar had ik gelijk in, bij deze bied ik mijzelf aan als Veloretti monteerder (is dat een Nederlands woord) door een beetje onder de prijs te gaan zitten en te monteren voor € 85,-- (wel + reiskosten voordat ik binnen no time door heel Nederland moet crossen om Veloretti's te monteren)
Kinderlijk eenvoudig, dus ik raad iedereen aan zelfs die € 85 in de zak te houden en het zelf te doen, want Nb het benodigde gereedschap zit erbij. App aansluiten en kalibreren, ook weer een fluitje van een cent, 6 uur lang opladen en dan op nieuwjaarsdag de eerste meters, Met de stromachtige wind heb ik zelfs gelijk de superhero stand gebruikt. ik kom van een Ace 1 en voor mijn gevoel zit ik iets rechterop of hoger, is het stuur een tikkie smaller en voelt de fiets iets stijver/meer solide aan. Kortom eerste ervaringen helemaal top (zeer vervelend dus om in een forum te vermelden want daar worden normaliter alleen de jankverhalen gedeeld) mocht dat veranderen dan kom ik weer op de lijn.
Het is voor ons kinderlijk eenvoudig ja maar ik heb genoeg klanten gezien die het geprobeerd hebben maar het toch ook grandioos verkloot hebben.
Zijn zat mensen met 2 linker handen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Bij zoeken in het forum krijg ik geen resultaten. Iemand die weet waar je een oplader kan kopen? Veloretti reageert gewoon niet, en mijn lader is stuk. Zeer irritant als je weken niet kan fietsen door zoiets als een lader…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:30
Vaevictis_ schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:46:
Sinds vandaag de voorlampen (intern en extern) die niet meer aangaan. Heb alleen de accu er nog niet uitgehaald, denk dat kabeltje in de buis of motor is losgetrilt. Iemand ervaring mee?
Bij de 1, als de ingebouwde lamp stuk is dan werkt de externe ook niet. Zelf twee keer voorgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
springfield89 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Bij de 1, als de ingebouwde lamp stuk is dan werkt de externe ook niet. Zelf twee keer voorgehad.
Net opgelost, lampje was kortgesloten door water intrede aan de voorkant. Had al een nieuw id light aanvraagd en deze net vervangen en het werkt weer. Wat een pruts ontwerp zonder rubberen afdichting. Iedereen kan bedenken dat dit in NL niet werkt met al die regen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEdX2cSZWsrpjnvG9j18ddsyUoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bhl8HwpDB3cJpZF0uqJ6YHVr.jpg?f=fotoalbum_large |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
drusloos schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:34:
Bij zoeken in het forum krijg ik geen resultaten. Iemand die weet waar je een oplader kan kopen? Veloretti reageert gewoon niet, en mijn lader is stuk. Zeer irritant als je weken niet kan fietsen door zoiets als een lader…
Geen idee, ik heb er nog 1 extra, gekregen omdat 'ie een irritant geluid maakt. Werkt verder prima.
Mag je wel over nemen voor een vriendenprijsje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadooosh
drusloos schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:34:
Welke lader heb je nodig?
Waar woon je?

5036 Electric Charger 4A (1pin) V1 CHARGER MDA V1 4A DC 119,99 eu
5113 Electric Charger 3A (3pins) V1/V2 CHARGER MDA V1/V2 3A 3PIN 99,99 eu

Zou er eentje kunnen opsturen evt.

[ Voor 5% gewijzigd door kadooosh op 06-01-2025 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
kadooosh schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:56:
[...]

Welke lader heb je nodig?
Waar woon je?

5036 Electric Charger 4A (1pin) V1 CHARGER MDA V1 4A DC 119,99 eu
5113 Electric Charger 3A (3pins) V1/V2 CHARGER MDA V1/V2 3A 3PIN 99,99 eu

Zou er eentje kunnen opsturen evt.
De klantenservice heeft met veel moeite een nieuwe gestuurd (gewoon voor betaald). Snap niet dat die laders niet gewoon in de winkel of op de webshop te koop zijn. Als je lader stuk is kan het zijn dat je weken tot maanden zonder zit ipv dat je er gewoon een kan kopen.

Dank voor het aanbod. Zijn dat originele laders die je aanbied? Misschien heb intresse voor een extra lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
drusloos schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:06:
[...]

De klantenservice heeft met veel moeite een nieuwe gestuurd (gewoon voor betaald). Snap niet dat die laders niet gewoon in de winkel of op de webshop te koop zijn. Als je lader stuk is kan het zijn dat je weken tot maanden zonder zit ipv dat je er gewoon een kan kopen.

Dank voor het aanbod. Zijn dat originele laders die je aanbied? Misschien heb intresse voor een extra lader
Ik kan ze bij mij werkgever gewoon bestellen(ben FM) zijn gewoon originele.
Neem aan dat je hetzelfde betaald bij de klantenservice?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
Vaevictis_ schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:29:
[...]

Net opgelost, lampje was kortgesloten door water intrede aan de voorkant. Had al een nieuw id light aanvraagd en deze net vervangen en het werkt weer. Wat een pruts ontwerp zonder rubberen afdichting. Iedereen kan bedenken dat dit in NL niet werkt met al die regen. [Afbeelding] |:(
@Vaevictis_
Mijn Ace1 is vrijwel net zo oud als die van jou. En ook gebruikt in echt klo***, sorry, echt Nederlands weer.Na water-problemen in de eerste maand, gebruik ik siliconen "condoom" zoals jij het noemde over diamond display.

Maar ook heb ik alle naden, kieren en stekker-verbindingen waterdicht gemaakt met bijenwas.
Om herhaling van jouw probleem te voorkomen, lijkt het me handig om dat ook te doen. Mijn keus was bijenwas, maar denk dat je de naden ook kunt dichten met bv zuurvije vaseline. Of evt zou je "vloeibare pakking" kunnen gebruiken.

In elk geval alle naden rondom ID licht voor en achter, stekker Enviolo, stekker display-bedrading.
En ook de verbinding waar stuur in balhoofd gaat. Hiervoor heb ik dik, taai kogel-lagervet gebruikt.

Eens: Veloretti laat in dit soort afwerkings-details steken vallen. Kosten-bezuiniging van 10 cent op kostprijs...
Wat bezielt ze ???

[ Voor 5% gewijzigd door robert_oost op 09-01-2025 14:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Naar aanleiding van tips hier en elders online een Suntour NCX SP verende zadelpen geïnstalleerd.

Dat rijdt echt 50x beter dan stock zonder énige vorm van vering

Erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
_Bailey_ schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:39:
Naar aanleiding van tips hier en elders online een Suntour NCX SP verende zadelpen geïnstalleerd.

Erg blij mee!
Ik ben op zoek naar een nieuw zadel, heb direct het standaard zadel vervangen maar na een paar jaar zijn er wat scheuren in gekomen. Wie heeft een fijn zadel gevonden voor een rechtop zithouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:14
Vaevictis_ schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:06:
[...]

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel, heb direct het standaard zadel vervangen maar na een paar jaar zijn er wat scheuren in gekomen. Wie heeft een fijn zadel gevonden voor een rechtop zithouding?
Heb je iets aan het stuur veranderd waardoor je meer rechtop zit? Ik zit zelf licht voorover en dit zadel vind ik echt heel lekker zitten:

https://www.mantel.com/se...vjljwnRWcPFBoCqU0QAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
stutrecht schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:07:
[...]

Heb je iets aan het stuur veranderd waardoor je meer rechtop zit? Ik zit zelf licht voorover en dit zadel vind ik echt heel lekker zitten:

https://www.mantel.com/se...vjljwnRWcPFBoCqU0QAvD_BwE
Ja ik heb een stuurverhoger en verende zadelpen maar zit nog niet helemaal rechtop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:06:
[...]

alles wat betreft zadels is denk ik echt zeer persoonlijk.
De ene is helemaal weg van een hard zadel, de ander een gel zadel. En weer een ander zo'n zadel met een gat erin.

Heb ook al aardig wat zadels gehad afgelopen jaren, maar uiteindelijk nog niet 1x echt mijn ultieme zadel gevonden.

Brooks heeft kwalitatief zeer goede zadels, wel redelijk prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
_Bailey_ schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:39:

Erg blij mee!
Voor welk model Veloretti had je die besteld en hoe kom ik erachter welke diameter ik moet bestellen 🙈

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
knights16 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:57:
[...]

Voor welk model Veloretti had je die besteld en hoe kom ik erachter welke diameter ik moet bestellen 🙈
Hier besteld :

https://www.bike-discount...ion-seatpost-safety-cover

Zelf nog even de juiste kiezen qua lichaamsgewicht en pak sowieso de 31.6 (!!) diameter.
Zit als gegoten hier op mijn Ace Two.

Hou er wel rekening mee dat je zadel sowieso minimaal 11 cm qua hoogte zit, dus voor de "kleinere" mensen (tot zo'n 1m75/1m80 gok ik zo) niet ideaal.
(Ik zelf ben 1m86 en prima)

[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 18-01-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomchom
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17:18
Ik heb mijn Ace 1 inmiddels ruim twee jaar, maar de laatste tijd gaat de fiets niet meer aan. De accu is volledig opgeladen, en het lampje op de Enviolo brandt. Heel soms gaat de fiets wel aan, en wanneer ik de instellingen van mijn display bekijk, zie ik bij "coin" een waarde van 0 mV.

Kan dit duiden op een lege knoopcel in het Diamond-display? Ik vermoed dat de knoopcel vervangen moet worden. In de handleiding van Comodule staat vermeld: "6-month coin cell battery up-time in system sleep mode" Bron: Comodule Diamond One-Pager.

Ik heb enkele teardown-handleidingen gevonden, maar deze missen de eerste stappen van de teardown: Reverse.bike teardown

Heeft iemand ervaring met het vervangen van deze knoopcel? Jij misschien @robert_oost ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 08:54
Die batterij is herlaadbaar, dus als hij leeg is wordt hij niet meer geladen.
Als het display zelf wel aan gaat kan dat dus een kapotte batterij zijn of iets met het laadcircuit.

Mocht je deze willen vervangen zijn ze hier te krijgen:
https://sinuss.nl/product...2C3%20Seiko%20Instruments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
chomchom schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:00:
Ik heb mijn Ace 1 inmiddels ruim twee jaar, maar de laatste tijd gaat de fiets niet meer aan. De accu is volledig opgeladen, en het lampje op de Enviolo brandt. Heel soms gaat de fiets wel aan, en wanneer ik de instellingen van mijn display bekijk, zie ik bij "coin" een waarde van 0 mV.

Kan dit duiden op een lege knoopcel in het Diamond-display? Ik vermoed dat de knoopcel vervangen moet worden. In de handleiding van Comodule staat vermeld: "6-month coin cell battery up-time in system sleep mode" Bron: Comodule Diamond One-Pager.

Ik heb enkele teardown-handleidingen gevonden, maar deze missen de eerste stappen van de teardown: Reverse.bike teardown

Heeft iemand ervaring met het vervangen van deze knoopcel? Jij misschien @robert_oost ?
Bij mij is het probleem van niet opstarten nadat de akku tijdje uit de fiets was, spontaan verdwenen.
Had daarvoor ook al gekeken naar het openen van het DD. Maar ik was wat benauwd voor die "eerste stap".
Er zitten geen schroefjes in en het lijkt dus dat je het display open moet "wrikken". Dat vond ik een risico en omdat het probleem zomaar (waarom ???) is opgelost, heb ik geen verdere actie ondernomen.

Haal jij de akku vaak lang uit de fiets ? Dan zou je eens kunnen proberen de akku er lange tijd in te laten zitten en dan eens kijken of de knoopcel (mV) verbetert.

Heb je al contact gehad met Veloretti ? En als die te traag reageren, zou je Comodo kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Sinds enige tijd krijg ik mijn telefoon niet meer gekoppeld met de fiets. Niet dat ik dat vaak gebruik, maar ik wilde even controleren op updates.

Dat ging voorheen zonder problemen, maar als ik nu probeer te koppelen krijg ik de keuze voor de fiets, en daarna stopt het proces. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomchom
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17:18
robert_oost schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:40:
[...]

Bij mij is het probleem van niet opstarten nadat de akku tijdje uit de fiets was, spontaan verdwenen.
Had daarvoor ook al gekeken naar het openen van het DD. Maar ik was wat benauwd voor die "eerste stap".
Er zitten geen schroefjes in en het lijkt dus dat je het display open moet "wrikken". Dat vond ik een risico en omdat het probleem zomaar (waarom ???) is opgelost, heb ik geen verdere actie ondernomen.

Haal jij de akku vaak lang uit de fiets ? Dan zou je eens kunnen proberen de akku er lange tijd in te laten zitten en dan eens kijken of de knoopcel (mV) verbetert.

Heb je al contact gehad met Veloretti ? En als die te traag reageren, zou je Comodo kunnen benaderen.
I​k ga de accu wat langer in mijn fiets laten.

Het is me trouwens nog gelukt om de diamond display te openen. Het bovenste plastic kapje (de knoppen) zit alleen met haakjes aan de onderkant van de behuizing vast. Het was met relatief weinig kracht open te wrikken. Onder het plastic kapje zit een plastic cover over de elektronica, die met zes schroeven is bevestigd. Daarna moet je wat voorzichtiger te werk gaan in verband met de draadjes en het display. Ik zie overigens geen rubber of iets dergelijks tussen de naadjes om het waterbestendig te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Heb net nieuwe banden besteld, 47 of 60(!) - 622 passen niet met jasbeschermers daarnaast heb ik dat het spatbord niet helemaal recht is dus op een punt aanloopt.

Heb nu voor Continental Contact Speed Reflex
Wielmaat: 28 inch ETRTO: 42-622 gekozen wel een stuk dunner maar hopelijk geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
chomchom schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:00:

Met alle problemen en verbindingen van de DD, kan ik nogmaals iedereen de DZ-41 aanraden.
Ben er erg blij mee. Duidelijk groter display ook goed afleesbaar in felle zon. Waterbestendig en geen batterij!

Software updates deed ik al met de enviolo app (al een jaar geen update meer). Tracking doe ik met een airtag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
chomchom schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:30:
[...]

I​k ga de accu wat langer in mijn fiets laten.

Het is me trouwens nog gelukt om de diamond display te openen. Het bovenste plastic kapje (de knoppen) zit alleen met haakjes aan de onderkant van de behuizing vast. Het was met relatief weinig kracht open te wrikken. Onder het plastic kapje zit een plastic cover over de elektronica, die met zes schroeven is bevestigd. Daarna moet je wat voorzichtiger te werk gaan in verband met de draadjes en het display. Ik zie overigens geen rubber of iets dergelijks tussen de naadjes om het waterbestendig te maken...
Bedankt ! Goed om te weten.

Mischien nog nuttig:
1. indien / wanneer ik dat klusje moet doen, doe ik dat met dunne latex "chirurgen" handschoenen (supermarkt) en niet met blote handen. Ook zeker de batterij niet met je vingers aanraken. Dat is vragen om corrosie.
2. antistatisch polsbandje kan je dure ellende besparen.
3. dat dunne lintkabeltje van display moet je uiterst voorzichtig hanteren.

over water: ja, had na 1 maand hier al problemen mee. gebruik nu siliconen "toppits" dekseltje. Niet mooi, wel functioneel. Nooit meer last gehad en heel wat stortbuien verder.

Aanvulling: net nog even gecontroleerd. In de instellingen staat het voltage van de coin cell display nu op 2650 mV. Ace 1 is nu 3 jr 3 mnd.

Aanvulling 2

Voor de Ace 1 gebruikers die DD graag willen beschermen tegen de regen, siliconen dekseltje dat ik gebruik is dit (gekocht bij jumbo):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHSWSRafU6TdZqhRaXt-rsbj1Js=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7pRJbO2iKhiqxpjfbS3B0RJ.jpg?f=fotoalbum_large

Kleinste maat zoals zichtbaar onder doos past mooi over DD. In felle zon soms moeilijk afleesbaar.

Er is veel te zeggen voor de DZ41 die @vaevictis noemt. Is alleen wat meer "knutselwerk". En hij heeft gelijk als hij het spreekt over fietsen met een "condoom" over het DD. Maar alleen nodig in de regen, te plaatsen in seconden en absoluut waterdicht.

[ Voor 28% gewijzigd door robert_oost op 26-01-2025 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Week 10 na dat aankondiging van het terugroepen van de voorvork, en ik ben nog steeds niet gebeld door de transporteur.

Ik heb inmiddels al flink wat mailtjes uitgewisseld met Veloretti, over de voorvork en nog een aantal problemen.
Ze zeggen dat mijn zaak inmiddels in geëscaleerd naar hoger management. Prima, maar mijn geduld is ondertussen wel op. |:(
Ik kan nu al 10 weken mijn fiets niet veilig gebruiken.

Iemand anders die ook nog zit te wachten op een nieuwe voorvork? Of zijn die van jullie allemaal al opgehaald en gerepareerd? ;w

[ Voor 3% gewijzigd door Impstoker op 29-01-2025 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:42
Impstoker schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:36:
Week 10 na dat aankondiging van het terugroepen van de voorvork, en ik ben nog steeds niet gebeld door de transporteur.

Ik heb inmiddels al flink wat mailtjes uitgewisseld met Veloretti, over de voorvork en nog een aantal problemen.
Ze zeggen dat mijn zaak inmiddels in geëscaleerd naar hoger management. Prima, maar mijn geduld is ondertussen wel op. |:(
Ik kan nu al 10 weken mijn fiets niet veilig gebruiken.

Iemand anders die ook nog zit te wachten op een nieuwe voorvork? Of zijn die van jullie allemaal al opgehaald en gerepareerd? ;w
ik wil je niet nerveus maken, maar ik ben al sinds April met ze bezig om de voorvork (opniew) te laten vervangen.
tis al 100x geescaleerd maar dat neem ik inmiddels niet serieus meer...
als ik er zelf niet eens in de zoveel tijd achteraan bel gebeurt er helemaal niets.

de laatste toezegging die mij gedaan is, is dat er binnen 2 weken contact opgenomen zou worden, en dat de specialist die trainingen geeft bij de servicepartner de fiets zelf komt halen.

dit is inmiddels 3 weken geleden 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Jemig dat is echt niet best.
1 ding is als je voorvork wat herrie maakt, maar als zij zelf mailen dat de voorvork niet meer veilig is en je er niet meer op moet fietsen... En je dan maanden lang je 'dure' fiets niet kan gebruiken. Dan raakt mijn geduld op.
Dan zijn er een paar opties wat mij betreft:
- Op social media je verhaal doen en zo doende de aandacht van Veloretti krijgen
- Juridische stappen ondernemen

Heb je al overwogen om een stap verder te gaan?

Zoals stap 3 of 4: https://www.juridischloke...tie/ondeugdelijk-product/
Ingebreke stelling of ontbinden van koopcontract?

Ik kan op deze manier mijn fiets ook niet verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
nee verdere stappen nooit echt over gedacht.
wel al 2 keer gemaild met een ultimatum dat ik uiterlijk na 14 dagen antwoord verwacht omdat ik anders de koop wil ontbinden oid, dan krijg je na 13 dagen een antwoord waar je totaal niets mee kan, maar dan hebben ze in ieder geval weer 2 weken tijd om je te negeren.

er staat nog geen 1000km op de teller en ben de fiets inmiddels al tig keren kwijtgeweest voor "reparaties"
ik moet eerlijk zeggen dat ik de fiets zelden nog gebruik, de lol is er wel een beetje vanaf.

in juni is de fiets 2 jaar en dan kan ik waarschijnlijk helemaal overal naar fluiten.
hopelijk wordt de fiets voor die tijd eindelijk gerepareerd, dan kan de fiets meteen in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreydw
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:41
Vraagje, mijn ivy 2 valt de laatste tijd uit tijdens het fietsen. Dit gebeurd nu letterlijk om de paar seconden en dat gaat dan als in aan-uit-aan-uit enz. Ik heb het gevoel dat het of aan de kabels ligt of aan de connector van de batterij. Nu heb ik de connector van de batterij in de veloretti gecheckt en dit ziet er als volgt uit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bViluALPoghHtpCk2ZkylePuJaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xw91i1kIvNgiv5Z1TJbFM6HC.jpg?f=fotoalbum_large dit ziet eruit als corrosie dus mijn vraag was of dit impact zou kunnen hebben van het uitvallen van de ebike. Zoja, is het dan verstandig deze schoon te makenen hoe? Wel een kanttekening, soms valt de ebike uit maar de voor en achterlichten blijven aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Jeffreydw schreef op zondag 2 februari 2025 @ 15:05:
Vraagje, mijn ivy 2 valt de laatste tijd uit tijdens het fietsen. Dit gebeurd nu letterlijk om de paar seconden en dat gaat dan als in aan-uit-aan-uit enz. Ik heb het gevoel dat het of aan de kabels ligt of aan de connector van de batterij. Nu heb ik de connector van de batterij in de veloretti gecheckt en dit ziet er als volgt uit: [Afbeelding] dit ziet eruit als corrosie dus mijn vraag was of dit impact zou kunnen hebben van het uitvallen van de ebike. Zoja, is het dan verstandig deze schoon te makenen hoe? Wel een kanttekening, soms valt de ebike uit maar de voor en achterlichten blijven aan.
Waarschijnlijk zit het goudkleurige klipje niet goed vast, dat was bij de ACE 1 ook het geval. Wat betreft die corrosie, die kun je weghalen door wattenstaafje in schoonmaak azijn te deppen en de contacten schoon te maken. Op zich niet ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raldnor
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-03 19:15
Ik heb sinds een aantal weken dat tijdens het fietsen (Ace 2) er een soort van licht schurend geluid komt uit de fiets. Het lijkt uit de buurt van de motor te komen. Het geluid is niet doorlopend, maar komt tijdens een omwenteling zeg maar twee keer langs. Wanneer ik licht trap is het niet te horen maar wel als ik meer kracht op de trappers zet. Wanneer ik de ondersteuning op 0 zet blijft het geluid aanwezig.
Herkent iemand dit en wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 08:54
Check eerst de spanning van de belt. Ook even checken voor vuil.
Mocht dat niet helpen dan is het wellicht hetzelfde euvel wat ik had: een scheur aan de binnenkant van het tandwiel in de motor. Zie deze post: 1337aldi in "Ervaringen met Veloretti Electric"

Ik heb zelf een nieuwe tandwiel besteld aangezien de garantie was verlopen en de FM de gehele motor zou vervangen. Deze er nog niet in gezet aangezien het geluid zo goed als weg is de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:14
Raldnor schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:34:
Ik heb sinds een aantal weken dat tijdens het fietsen (Ace 2) er een soort van licht schurend geluid komt uit de fiets. Het lijkt uit de buurt van de motor te komen. Het geluid is niet doorlopend, maar komt tijdens een omwenteling zeg maar twee keer langs. Wanneer ik licht trap is het niet te horen maar wel als ik meer kracht op de trappers zet. Wanneer ik de ondersteuning op 0 zet blijft het geluid aanwezig.
Dat komt omdat het koud en vochtig is. In het grote fietsen met riem topic is dit ook al langsgekomen. Heb er zelf met mijn fiets met riem ook “last” van maar kan geen enkel kwaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Raldnor schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:34:
Belt insprayen met siliconenspray. Dan is het een tijdje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Heb sinds vorige week Continental Contact Speed Reflex erop zitten, wat dunnere band en eigenlijk geen profiel maar fietst heel erg licht. Erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Dapper om daarmee in de regen en kou te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-05 11:42
Alloha, Ik heb net een appje gehad van de fietsenwinkel dat ik mijn nieuwe ivy2 kan gaan afhalen, dus ik dacht voor ik dat doe download ik de app en maak even een accountje aan. so far so good. echter na het inloggen blijft het scherm wit en dan niets. is dit iets wat nog gekoppeld moet worden?
(heb de app al verwijderd , opnieuw geïnstalleerd no joy, na het communiceren met shopify blijft het ding wit. (dat is nat het drukken op get started). ios 18.3 / laatste app versie. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 13:45
Beste upgrade voor m’n ace 1 was 2inch banden eronder.

Heeft er iemand ervaring met 2 inch banden onder de Ivy 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex.Vermeer
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-05 20:42
VlarpNL schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:56:
[...]

Vanmiddag nog een keer geprobeerd en nu kan de app wel pairen met de vervangen computer. Alleen kan ik nu de locatie van m'n fiets niet meer zien in de app. Het gaat wel weer met horten en stoten...
Ik heb sinds kort ook een nieuwe computer gemonteerd, maar hij geeft idd niet meer de locatie van de fiets weer. Heb jij (hebben jullie) hier nog een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
Alex.Vermeer schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:26:
[...]

Ik heb sinds kort ook een nieuwe computer gemonteerd, maar hij geeft idd niet meer de locatie van de fiets weer. Heb jij (hebben jullie) hier nog een oplossing voor gevonden?
Toen bij mijn Ace-1 het display (=computer) was vervangen, moest Veloretti het nummer van het nieuwe display koppelen aan mijn account. Daarna werd de locatie weer zichtbaar.

Bij reparatie door Veloretti, bevestigen ze een rood label aan de fiets waar dat nr op staat. Je kunt het ook vinden in de app of door middel van de app NRF connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex.Vermeer
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-05 20:42
Dank voor je reactie, Robert.

Ik heb vanochtend contact opgenomen met support van Veloretti en zij hebben inderdaad de koppeling gemaakt met mijn account waardoor de fiets weer zichtbaar is! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phawieze
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:34
Zojuist mijn Ace 2 Jet Black besteld! *O*

Heel blij mee. Hopelijk staat ie snel voor mijn deur.

Nog tips voor een nieuwe Veloretti gebruiker?

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-05 11:42
Nl-jeff schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:00:
Alloha, Ik heb net een appje gehad van de fietsenwinkel dat ik mijn nieuwe ivy2 kan gaan afhalen, dus ik dacht voor ik dat doe download ik de app en maak even een accountje aan. so far so good. echter na het inloggen blijft het scherm wit en dan niets. is dit iets wat nog gekoppeld moet worden?
(heb de app al verwijderd , opnieuw geïnstalleerd no joy, na het communiceren met shopify blijft het ding wit. (dat is nat het drukken op get started). ios 18.3 / laatste app versie. Iemand enig idee?
Dit issue is nu met de nieuwe app release opgelost.
Had ook contact met veloretti service alleen het antwoord daar was: het is stuk, wacht maar op een app update, geen idee wanneer die komt...

Affain Weet iemand of je de 'premium connectivity' ergens nog moet activeren of zou dat alles vanzelf moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn fiets nog gekoppeld in de app, iemand een idee hoe dat te fixen is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZylSObqoKNv2tBLPJYCLUUTYLwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27tf5bRFbbTEjhiMFgZMWNRF.jpg?f=fotoalbum_large
Ik kan het fietsmodel kiezen, maar daarna krijg ik direct deze error

Andere vraag is wat voor bandenspanning jullie aanhouden. Laatste mijn fiets onderhoud gehad en ik krijg m terug met knetterharde banden. Fiets prima op mooi asfalt, maar op fietspaden met wortels is het niet te harden.
Heb ze zelf een tijd lang behoorlijk zacht gehad, maar dat is ook niet optimaal. Ik denk dat de standaard banden ook erg stug zijn van zichzelf.

Misschien eens overwegen om naar tubeless te gaan? Heeft iemand dat eens geprobeerd?

[ Voor 29% gewijzigd door Stefke op 25-02-2025 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Misschien eens overwegen om naar tubeless te gaan? Heeft iemand dat eens geprobeerd?
moet je daar niet een speciale velg voor hebben? (dus met andere woorden je moet dan een totaal ander wiel hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:33

Snow_King

Konijn is stoer!

Stefke schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:40:
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn fiets nog gekoppeld in de app, iemand een idee hoe dat te fixen is?[Afbeelding]
Ik kan het fietsmodel kiezen, maar daarna krijg ik direct deze error
Bekend probleem. Is een hit and miss. Je moet mailen met de Veloretti support en serienummer van je fiets doorgeven. Dan koppelen ze hem handmatig voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Impstoker schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:50:
Dapper om daarmee in de regen en kou te rijden.
Gewoon rustig rijden niet te hard sturen en voorzichtig remmen het is net autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
joco schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:08:
[...]

moet je daar niet een speciale velg voor hebben? (dus met andere woorden je moet dan een totaal ander wiel hebben?
Normaal gesproken wel, maar je kunt een band in de velg leggen waarmee je een niet tubeless velg toch geschikt maakt. Heb ik bij mijn MTB ook gedaan.
Kan in theorie zelfs met niet tubeless banden, want de melk die je vervolgens in je band spuit repareert direct alle lekken. Enige is dat normale banden bij de velgaansluiting wat minder goed werkt.

Het voordeel is natuurlijk dat je met een lage bandenspanning kunt rijden zonder de weerstand die dat normaal gesproken geeft. Lijkt me heerlijk (wij hebben veel slechte fietspaden in de buurt, slecht gelegde tegels, boomwortels etc. Zelfs met een geveerde zadelpen is het behelpen omdat je relatief voorover zit en dus veel druk op je stuur hebt; voorwiel stuitert behoorlijk)

Veloretti:
Onze excuses voor het ongemak dat je ondervindt met de Veloretti-app. We hebben vastgesteld dat er momenteel een bug in de app zit en onze IT-afdeling werkt actief aan het oplossen van dit probleem.

Wees gerust, zodra de app weer correct functioneert, ontvang je automatisch een e-mailmelding om je hierover te informeren.

Ik vertrouw erop dat je voldoende bent geïnformeerd en wens je nog een fijne dag toe!

Met vriendelijke groet/ Kind regards,

[ Voor 64% gewijzigd door Stefke op 26-02-2025 10:34 ]

• phawieze
Vandaag mijn Veloretti Ace 2 binnen gekregen. Ik heb hem besteld via de outlet, en qua fiets zelf en levering niks over te klagen! Ik zie geen enkel iets op de fiets.

Wel heb ik een aantal puntjes, die ik niet direct terug kan vinden op de Veloretti, daar staat wel erg beperkte info, of mis ik iets?

- Oplader lijkt helemaal niet te werken (gaan geen lampjes branden). Ik ga ervanuit (en hoop) dat dit d.m.v. een nieuwe oplader opgelost kan worden. En opvallend is dat de fiets er perfect uitziet, maar de lader ziet er wel uit of hij al een heel leven gehad heeft.

- Koppelen in de app ging prima. Maar op de fiets krijg ik wel een error 400 als ik de knop naast de lamp lang indruk. Geen idee wat dit hoort te doen, maar je gaat toch je fiets even testen. Dit weten jullie vast wel?

- De firmware update uitvoeren is me na 2 pogingen helaas nog niet gelukt, zal dat morgen nog eens rustig proberen.

- Op de achternaaf brand een constant groen lampje. Waar dient dit voor? Het valt best op. Hoort dit constant aan te staan?

Wel al natuurlijk een klein rondje gefietst en hij rijdt wel heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
phawieze schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:28:
Vandaag mijn Veloretti Ace 2 binnen gekregen. Ik heb hem besteld via de outlet, en qua fiets zelf en levering niks over te klagen! Ik zie geen enkel iets op de fiets.

Wel heb ik een aantal puntjes, die ik niet direct terug kan vinden op de Veloretti, daar staat wel erg beperkte info, of mis ik iets?

- Oplader lijkt helemaal niet te werken (gaan geen lampjes branden). Ik ga ervanuit (en hoop) dat dit d.m.v. een nieuwe oplader opgelost kan worden. En opvallend is dat de fiets er perfect uitziet, maar de lader ziet er wel uit of hij al een heel leven gehad heeft.

- Koppelen in de app ging prima. Maar op de fiets krijg ik wel een error 400 als ik de knop naast de lamp lang indruk. Geen idee wat dit hoort te doen, maar je gaat toch je fiets even testen. Dit weten jullie vast wel?

- De firmware update uitvoeren is me na 2 pogingen helaas nog niet gelukt, zal dat morgen nog eens rustig proberen.

- Op de achternaaf brand een constant groen lampje. Waar dient dit voor? Het valt best op. Hoort dit constant aan te staan?

Wel al natuurlijk een klein rondje gefietst en hij rijdt wel heerlijk!
Heb Ace-1, dus mijn ervaring is beperkt relevant.

1. Over firmware.
Houd er rekening mee dat het updaten van de firmware niet in een keer lukt. Heb zelf al tijd geen update meer gedaan (if it ain't broke, don't fix it), maar heb bij eerdere updates gemerkt dat deze steeds afbrak na ongeveer 11% van de download. Dus steeds opnieuw update starten In de veloretti-app. En oh ja, ook iedere keer Diamond-display (computer Ace 2?) van de fiets fysiek met knop uit- en weer aanzetten. Bij ELKE #@$ &**!!!! poging. Gaat dan wel "verder waar ie gebleven was", dat dan weer wel. Na 8 x was eindelijk download compleet en begon de installatie. Dus nogal een "gehannes", allesbehalve simpel, soepel of eenvoudig.
Het meest vervelend vond ik mijn "angst" dat er een probleem zou zijn met het update-proces waarbij de "computer", de ECU van de fiets bleeft "hangen", en zowel de oude als de nieuwe versie niet meer zouden functioneren.

PS: Sorry voor de "rant".
Gebruik de Veloretti app zelf niet meer. Enkel de Enviolo app. En sinds de firmware-update waarmee je de gewenste RPM kunt instellen op het DD, werkt alles naar wens en wil ik geen wijzigingen meer in het gedrag van de fiets. Heb niet zoveel vertrouwen meer in de Veloretti-software.

2. Over LED in de Enviolo-naaf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OO6E7qMIfWQHNmHCSytHf1WLNM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3e2CkvcTbhbHLSXKnrhipTht.png?f=user_large

Bron : https://support.enviolo.c...917733145746-LED-behavior

[ Voor 14% gewijzigd door robert_oost op 28-02-2025 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phawieze
Dank voor de tip over de firmware, zal het is gaan proberen.

Heb zs vandaag ook nog even gebeld en deden totaal niet moeilijk over het toesturen van een nieuwe oplader.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
Zojuist een mail ontvangen over een veiligheidswaarschuwing t.a.v. het zadel, zadelpen die mogelijk los kan raken bij Ivy en Ace.

https://www.veloretti.com...-veloretti/saddle-request

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Vaevictis_ schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:34:
Zojuist een mail ontvangen over een veiligheidswaarschuwing t.a.v. het zadel, zadelpen die mogelijk los kan raken bij Ivy en Ace.

Dank voor de tip! Geen email maar voor onze Ivy 1 en Ace 2 een nieuw zadel aangevraagd (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
als ze die net zo snel gaan vervangen als de voorvorken denk ik dat ik ergens over 2 jaar wel een nieuw zadel opgestuurd krijg ook _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
sonnypiek schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:26:
als ze die net zo snel gaan vervangen als de voorvorken denk ik dat ik ergens over 2 jaar wel een nieuw zadel opgestuurd krijg ook _O-
Mijne tikt ook als een dolle maar via email geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
Vaevictis_ schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:23:
[...]

ik ben al sinds April 2024 met ze bezig om deze vervangen te krijgen.
de eerste tikte na 100 meter net zo hard, de tweede had een verkeerde kleur.
na maanden zelf achteraan bellen en mailen eindelijk een keer in contact met ene Max, dit is de zogenaamde teamleider customer service, die beloofde aan de telefoon dat hij me binnen 2 weken zou bellen met een afspraak om de fiets op te laten halen door de rayon manager.

dat was begin Januari...

ik heb de moed maar opgegeven, in Mei is de fiets 2 jaar oud en gaat ie op marktplaats :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Vaevictis_ schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:34:

ik heb de email ook gekregen
maar als ik het nu goed lees, gaat dit eigenlijk over de bout die de zadelpen vast zet..
(ik heb dit ook even na gevraagd bij de plaatselijke dealer)

Dus ze sturen een compleet nieuwe zadel, met pen en bout op alleen omdat de bout niet goed is?
eventueel zouden ze dus ook een nieuwe zadelpen met bout kunnen opsturen? maar nee ze sturen ook een zadel mee die er niks mee te maken heeft (zo als het er nu naar uit ziet?)

ik heb al een ander zadel maar gebruik wel de zadelpen en bout van de originele, wat nu?

toch wel een vrij grote verspilling dat ze alles gaan vervangen als het alleen maar de bout is...\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
joco schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:31:
[...]

maar als ik het nu goed lees, gaat dit eigenlijk over de bout die de zadelpen vast zet..

Dus ze sturen een compleet nieuwe zadel, met pen en bout op alleen omdat de bout niet goed is?
eventueel zouden ze dus ook een nieuwe zadelpen met bout kunnen opsturen? maar nee ze sturen ook een zadel mee die er niks mee te maken heeft (zo als het er nu naar uit ziet?)

ik heb al een ander zadel maar gebruik wel de zadelpen en bout van de originele, wat nu?

toch wel een vrij grote verspilling dat ze alles gaan vervangen als het alleen maar de bout is...\
Als je recall met je nieuwe auto hebt bij de garage geven ze je toch ook niet de onderdelen mee? :+ Ik vind het heel logisch dat ze kopers ontlasten door plug & play te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EduardAce
Zojuist een recall email ontvangen ivm mijn front carrier voor mijn Ace 2. Nog meer mensen?

We nemen contact met je op omdat er een mogelijk veiligheidsprobleem is met de front carrier van een beperkt aantal fietsen van de Ace en Ivy Two modellen, waaronder die van jou.

Wat betekent dit voor jou?
Er is een risico dat de front carrier niet stevig vastzit. Om ervoor te zorgen dat deze goed vast zit na montage, is een aanpassing aan een specifiek onderdeel van de voorvork noodzakelijk. Uit voorzorg hebben we besloten je actief te benaderen om dit te verhelpen. Wij begrijpen dat dit ongemak kan veroorzaken.
Wat moet je doen?
1. Stop onmiddellijk met het gebruik van de front carrier en verwijder deze van je Veloretti-fiets. Zo kun je je Veloretti-fiets veilig blijven gebruiken. Klik hier voor een instructievideo.
2. Plan een afspraak bij een van onze retail partners voor de noodzakelijke aanpassing aan de voorvork. Op deze locaties wordt de handeling kosteloos uitgevoerd.
Hoe plan je een afspraak?
Je kunt eenvoudig een afspraak maken bij een van onze retail partners. Ga naar onze website voor hun contactgegevens en een overzicht van alle locaties waar de aanpassing kan worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
joco schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:31:
[...]

Typisch Veloretti-reactie. Enkel PR-verhalen over hoe goed zij zijn voor hun klanten, maar zowel in mail als op website buitengewoon weinig feiten over wat er nu precies (technisch) mis is.
En dat terwijl het duidelijk is dat er voor een dergelijke "recall" echt een reden moet zijn. Dit gebeurt niet zomaar. Er is (of zijn) dus een of meer ernstige voorvallen geweest. Daar kunje "gif op innemen".

Heb zelf ook ander zadel maar met originele zadel-pen. Zit al 3 jaar zo vast als een huis. Nooit veranderd, nooit los. Dus wat mij betreft zal het wel loslopen.
Oh, zal wel nieuw zadel laten komen. Zie dan wel verder...

[ Voor 9% gewijzigd door robert_oost op 05-03-2025 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Die recall had ik 3 jaar geleden nodig toen de bout van m'n Ace One zadel tijdens het fietsen spontaan afbrak en ik bijna een ongeluk had daardoor 8)7

Ik vind het best schokkend dat er zoveel wordt vervangen. Ingebouwd display, front carrier, zadel(bout) en voorvorken. En bij de Ace 1 waren m'n Schäffer remmen ook vervangen voor Tektro omdat ze onveilig waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
stin00 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:27:
Die recall had ik 3 jaar geleden nodig toen de bout van m'n Ace One zadel tijdens het fietsen spontaan afbrak en ik bijna een ongeluk had daardoor 8)7

Ik vind het best schokkend dat er zoveel wordt vervangen. Ingebouwd display, front carrier, zadel(bout) en voorvorken. En bij de Ace 1 waren m'n Schäffer remmen ook vervangen voor Tektro omdat ze onveilig waren.
En dan vergeet je nog dat (mijn) Ace-1 werd geleverd met een onveilige akku. Fiets heeft ruim maand in woonkamer gestaan na levering voordat ik de juiste akku nageleverd kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
robert_oost schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:31:
[...]

En dan vergeet je nog dat (mijn) Ace-1 werd geleverd met een onveilige akku. Fiets heeft ruim maand in woonkamer gestaan na levering voordat ik de juiste akku nageleverd kreeg...
Och ja dat was ik helemaal vergeten! Mijn accu werd na een half jaar ofzo ook preventief vervangen door een nieuwe model. Ik mocht er toen niet meer mee fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
stin00 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:27:

Is het overdreven om uit te gaan van 50 Euro per klant (zadel, zadelpen, bout, verzendkosten) ?
Dat doet Veloretti niet voor de lol. Heb me op dit forum al lang geleden afgevraagd of al die vervangingen/aanpassingen/recalls de winstmarge niet "opvreten".

Hoop dat ze het overleven. Mijn Ace-1 is nu een heel fijne fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
Vaevictis_ schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:23:
[...]

Voor wat het waard is: hier op forum al eerder vermeld en geen enkele garantie dat het bij jullie werkt, maar toch.

Ook ik had bij mijn Ace-1 de "tik" in de voorvork. Fietsenmaker heeft voorvork uit elkaar gehaald en met molybdeen-vet ingesmeerd en weer gemonteerd. Dat was ruim 2,5 jaar geleden. nooit meer probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
robert_oost schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:57:
[...]

Voor wat het waard is: hier op forum al eerder vermeld en geen enkele garantie dat het bij jullie werkt, maar toch.

Ook ik had bij mijn Ace-1 de "tik" in de voorvork. Fietsenmaker heeft voorvork uit elkaar gehaald en met molybdeen-vet ingesmeerd en weer gemonteerd. Dat was ruim 2,5 jaar geleden. nooit meer probleem gehad.
Goede tip. Ga ik zelf eens proberen, eens opzoeken hoe de voorvork los gehaald moet worden.
https://www.winparts.nl/f...-vet-90-gr/p126400.html#0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:33

Snow_King

Konijn is stoer!

EduardAce schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:01:
Zojuist een recall email ontvangen ivm mijn front carrier voor mijn Ace 2. Nog meer mensen?

We nemen contact met je op omdat er een mogelijk veiligheidsprobleem is met de front carrier van een beperkt aantal fietsen van de Ace en Ivy Two modellen, waaronder die van jou.

Wat betekent dit voor jou?
Er is een risico dat de front carrier niet stevig vastzit. Om ervoor te zorgen dat deze goed vast zit na montage, is een aanpassing aan een specifiek onderdeel van de voorvork noodzakelijk. Uit voorzorg hebben we besloten je actief te benaderen om dit te verhelpen. Wij begrijpen dat dit ongemak kan veroorzaken.
Wat moet je doen?
1. Stop onmiddellijk met het gebruik van de front carrier en verwijder deze van je Veloretti-fiets. Zo kun je je Veloretti-fiets veilig blijven gebruiken. Klik hier voor een instructievideo.
2. Plan een afspraak bij een van onze retail partners voor de noodzakelijke aanpassing aan de voorvork. Op deze locaties wordt de handeling kosteloos uitgevoerd.
Hoe plan je een afspraak?
Je kunt eenvoudig een afspraak maken bij een van onze retail partners. Ga naar onze website voor hun contactgegevens en een overzicht van alle locaties waar de aanpassing kan worden uitgevoerd.
Heb ik ook gehad en Veloretti belde mij gisteren nog. Wij hebben een Ace en Ivy 2, bij beide moet het vervangen worden.

Wij wonen in Limburg en Veloretti locatie is dik 45 minuten bij ons vandaan, daar heb ik geen zin in.

Het zou volgens de dame aan de telefoon er om gaan dat de ene bout waarmee de front carrier vast zit aan de voorvork (bij het stuur) niet voldoende is.

Ik ga wel even afwachten wat de fix precies gaat zijn. Ik vermoed dat ik er zelf prima een andere bout in kan zetten en die met loctite vast kan zetten. Ik zie echt niet hoe die bout zou maar los kan komen.

45 minuten heen en terug met die twee fietsen gaan sjouwen voor een boutje bij een front-carrier, ik vind het allemaal wat overdreven en ook verdomde onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:19
Ik probeer mijn zadel aan te melden bij Veloretti. Maar krijg elke keer een foutmelding bij het uploaden van de foto. Iemand anders daar ook last van?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:25
Artbij schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:21:
Ik probeer mijn zadel aan te melden bij Veloretti. Maar krijg elke keer een foutmelding bij het uploaden van de foto. Iemand anders daar ook last van?
Had ik ook als ik het probeerde vanop mijn telefoon. Heb de foto wat verkleind en vanaf de laptop ging het toen wel.
Pagina: 1 ... 53 54 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.