• Naawz
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 15:05
Goedemorgen allemaal,

Helaas heeft mijn Vanmoof S2 de geest gegeven en ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Nu ben ik in dit topic een beetje aan het rond neuzen en nu lijkt de tendens niet persé positief wat betreft de Veloretti Ace 2.

Nu zit ik niet weer op een onbetrouwbare fiets te wachten dus was benieuwd of jullie de fiets aan kunnen raden? Dan gaat het mij vooral over de betrouwbaarheid van de fiets en service vanuit Veloretti zelf.

Hoor het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05 18:26
Naawz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:23:
Goedemorgen allemaal,

Helaas heeft mijn Vanmoof S2 de geest gegeven en ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Nu ben ik in dit topic een beetje aan het rond neuzen en nu lijkt de tendens niet persé positief wat betreft de Veloretti Ace 2.

Nu zit ik niet weer op een onbetrouwbare fiets te wachten dus was benieuwd of jullie de fiets aan kunnen raden? Dan gaat het mij vooral over de betrouwbaarheid van de fiets en service vanuit Veloretti zelf.

Hoor het graag!
Ik heb zelf geen 2 maar een 1. Al enkele jaren, was toen een pre order. De prijs lag ook een stuk lager dan nu. Ik heb toch ook wel al enkele problemen gehad en als ik dit topic zo lees af en toe lijkt het ook dat er in al die jaren maar weinig verbeteringen zijn in kwaliteit. De fiets is heel mooi maar ik zou het geen tweede keer kopen en meteen aan iemand anders aanraden. Ik heb onlangs nog bijna 2 maanden moeten wachten op een reactie van Veloretti omdat het id light na minder dan een jaar weer stuk was.

• Naawz
springfield89 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:30:
[...]

Ik heb zelf geen 2 maar een 1. Al enkele jaren, was toen een pre order. De prijs lag ook een stuk lager dan nu. Ik heb toch ook wel al enkele problemen gehad en als ik dit topic zo lees af en toe lijkt het ook dat er in al die jaren maar weinig verbeteringen zijn in kwaliteit. De fiets is heel mooi maar ik zou het geen tweede keer kopen en meteen aan iemand anders aanraden. Ik heb onlangs nog bijna 2 maanden moeten wachten op een reactie van Veloretti omdat het id light na minder dan een jaar weer stuk was.
Oei, dat klinkt jammer genoeg niet zo positief. 2 maanden moeten wachten op een reactie is echt heel slecht. Wat zonde dat dergelijke bedrijven hier zo vaak de mist in gaan. Heb je een idee welke fiets je nu wel zou kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:01
Goedemorgen allemaal,

Hoor het graag!
Ik heb zelf een Ace Two en mijn vrouw een Ivy Two. Toegegeven beide fietsen glanzen nog van nieuwigheid (we hebben ze nu zo'n zes weken), maar tot nu toe zijn we heel blij met onze fietsen.

Bedenk wel dat op fora als deze de posts over problemen met een bepaald product de posts met positieve ervaringen vele malen overtreffen. Daarnaast lijkt het me dat Veloretti zich richt op een jongere, meer tech-savvy, doelgroep dan andere fietsenbouwers. Dit kán dus betekenen dat er, relatief, veel posts over Veloretti zijn.

Opvallend is dat op dit forum er aparte draadjes zijn over van Moof, Tenways, Cowboy en Veloretti ebikes. Gazelle, Sparta en Batavus, worden niet vereerd met een eigen topic terwijl zij ook aardig wat fietsen verkopen.

Dus, richt je op méér dan het lezen van fora, maak zelf een proefrit, zoek naar testverslagen van de fietsen die je overweegt. Als je de keuze voor een nieuwe fiets alleen maar laat afhangen van forumdraadjes als deze, investeer dan eerst in nieuwe wandelschoenen, want die zal je dan nodig hebben 😉.

• Naawz
bernard038 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:16:
[...]

Ik heb zelf een Ace Two en mijn vrouw een Ivy Two. Toegegeven beide fietsen glanzen nog van nieuwigheid (we hebben ze nu zo'n zes weken), maar tot nu toe zijn we heel blij met onze fietsen.

Bedenk wel dat op fora als deze de posts over problemen met een bepaald product de posts met positieve ervaringen vele malen overtreffen. Daarnaast lijkt het me dat Veloretti zich richt op een jongere, meer tech-savvy, doelgroep dan andere fietsenbouwers. Dit kán dus betekenen dat er, relatief, veel posts over Veloretti zijn.

Opvallend is dat op dit forum er aparte draadjes zijn over van Moof, Tenways, Cowboy en Veloretti ebikes. Gazelle, Sparta en Batavus, worden niet vereerd met een eigen topic terwijl zij ook aardig wat fietsen verkopen.

Dus, richt je op méér dan het lezen van fora, maak zelf een proefrit, zoek naar testverslagen van de fietsen die je overweegt. Als je de keuze voor een nieuwe fiets alleen maar laat afhangen van forumdraadjes als deze, investeer dan eerst in nieuwe wandelschoenen, want die zal je dan nodig hebben 😉.
Dank voor de reactie! Dit is gelukkig niet de enige plek waar ik informatie in win, maar reviews vinden van mensen die het langer hebben gebruikt dan de review periode toe laat zijn er jammer genoeg weinig. Zo'n probleem als een krakende voorvork kom je dan niet zomaar tegen. Proefrit zit al in de planning en kijk ook bij andere merken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bernard038
Naawz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:48:
[...]

Dank voor de reactie! Dit is gelukkig niet de enige plek waar ik informatie in win, maar reviews vinden van mensen die het langer hebben gebruikt dan de review periode toe laat zijn er jammer genoeg weinig. Zo'n probleem als een krakende voorvork kom je dan niet zomaar tegen. Proefrit zit al in de planning en kijk ook bij andere merken!
Heb je deze test al gezien?

• Naawz
Ja, denk een van de weinige reviews van iemand die de fiets lang heeft gebruikt. Ben ook nog een veloretti youtuber (!) tegen gekomen die wat meer ins and outs bespreekt, maar vind het over het algemeen sowieso een probleem dat producten zo kort worden getest voor een review is. Maar goed, gelukkig zijn er forums zoals deze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:19
Wij hebben 2 Ivy's 2 hier, mijn vriendin rijd een stuk meer dan wat ik doe (1700 km nu)
Ze hebben net beide een beurt gehad (dingen als spaken aandraaien en zo) dus na meer dan 1 jaar gebruik.

Maar ik ben nog steeds echt wel positief, ja de voorvork van mijn vriendin maakt wel wat lawaai (er zijn 2 voorvorken in bestelling onder garantie). Maar voor de rest fietsen ze echt lekker en niet echt veel problemen mee gehad.

Het probleem een beetje met dit soort forums is dat mensen met problemen er veel meer aanwezig zijn dan mensen met weinig tot geen problemen.

Maar met wat ik nu weet zou ik zo weer een Ivy 2 kopen...
Ik weet eigenlijk niet welke ik zou kiezen als ik een andere zou willen... Want wat een pre is is de Enviolo automatic ... (of een dergelijk iets waar je dus gewoon je RPM in stelt en de fiets doet de rest...)

Oja, wat wel handig is dat je een fietsenmaker hebt in de buurt wat een Veloretti punt is, gelukkig heb ik die op loopafstand van mijn huis.. Dat maakt veel dingen wel echt makkelijker, bv die voorvorken waren zo besteld via hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 15:55

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Goedemorgen allemaal,

Hoor het graag!
De support doet er per mail vaak erg lang over maar telefonisch is het vaak snel geregeld. Ook ik krijg een nieuwe voorvork en ben tot nu toe (pas kort eigenaar) tevreden. Ik moet wel zeggen dat de lak (mat zwart) snel beschadigd maar dat is niet iets waar Veloretti in faalt, hebben meer fietsen en lakken last van en is ook omdat het mat is. Verder tevreden. Mooie en stoere fiets die lekker fietst.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 08:44
Ik zou niet nog een keer en Veloretti kopen, sterker nog, zodra mijn voorvork gefixt is ga ik hem verkopen.

1: De Ivy 2 is instabiel, als je met wat minder druk op je handen fietst, of zeker als je twee fietstassen aan je bagage drager hebt hangen zwabbert het voorwiel echt als een malle. Er is echt iets in de geometrie, ondanks de 'zichtbaar' dikke buizen dat niet stijf genoeg is.
2: Support is echt slecht te bereiken
3: Voorvork tikt heel luid en moet waarschijnlijk vervangen worden, geen idee hoe lang dat duurt.
4: Software is matig, je kan bijvoorbeeld zien welk weer het is waar je bent, maar niet de tijd lezen.
5: De app is redelijk useless (zeker vergeleken met Cowboy, regelmatig updates en handige functies)
6: De lak is echt zwak, maakt niet uit hoe voorzichtig je doet, de lak ziet er na een paar maanden slechter uit dan de fiets van mij vrouw met 13.000km in 5 jaar tijd. Niet te doen.
7: Bij 20% batterij krijg je minder ondersteuning, deze functie kan je niet zelf in de app aan of uit zetten. Dus als je met harde tegenwind naar huis fietst en je nog maar een paar km moet besluit Veloretti dat je maar hard moet trappen ipv gewoon de accu leger te rijden.
8: Als je de accu er uit moet halen om thuis te laden ga je hoe dan ook je voorvork beschadigen. De accu heeft een super scherp randje die er uit kiept richting je voorvork.
9: De bel is belachelijk, veel te zacht en niet herkenbaar genoeg. Niemand op het fietspad reageert als ik die gebruik.

Positief:
Rijdt op het zwabberen na heel lekker en stevig. De automatische Enviolo is awesome. De fietshouding is heel comfy vind ik. Ziet er tof uit. De extra koplamp is perfect als je 'savonds laat in donker buiten gebied fietst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Impstoker schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:24:
Ik zou niet nog een keer en Veloretti kopen, sterker nog, zodra mijn voorvork gefixt is ga ik hem verkopen.

1: De Ivy 2 is instabiel, als je met wat minder druk op je handen fietst, of zeker als je twee fietstassen aan je bagage drager hebt hangen zwabbert het voorwiel echt als een malle. Er is echt iets in de geometrie, ondanks de 'zichtbaar' dikke buizen dat niet stijf genoeg is.
2: Support is echt slecht te bereiken
3: Voorvork tikt heel luid en moet waarschijnlijk vervangen worden, geen idee hoe lang dat duurt.
4: Software is matig, je kan bijvoorbeeld zien welk weer het is waar je bent, maar niet de tijd lezen.
5: De app is redelijk useless (zeker vergeleken met Cowboy, regelmatig updates en handige functies)
6: De lak is echt zwak, maakt niet uit hoe voorzichtig je doet, de lak ziet er na een paar maanden slechter uit dan de fiets van mij vrouw met 13.000km in 5 jaar tijd. Niet te doen.
7: Bij 20% batterij krijg je minder ondersteuning, deze functie kan je niet zelf in de app aan of uit zetten. Dus als je met harde tegenwind naar huis fietst en je nog maar een paar km moet besluit Veloretti dat je maar hard moet trappen ipv gewoon de accu leger te rijden.
8: Als je de accu er uit moet halen om thuis te laden ga je hoe dan ook je voorvork beschadigen. De accu heeft een super scherp randje die er uit kiept richting je voorvork.
9: De bel is belachelijk, veel te zacht en niet herkenbaar genoeg. Niemand op het fietspad reageert als ik die gebruik.

Positief:
Rijdt op het zwabberen na heel lekker en stevig. De automatische Enviolo is awesome. De fietshouding is heel comfy vind ik. Ziet er tof uit. De extra koplamp is perfect als je 'savonds laat in donker buiten gebied fietst.
Ja dit verhaal onderschrijf ik ook. Daarnaast is de kwaliteitscontrole gewoon nog ruk. Er worden nog altijd fietsen geleverd met tikkende voorvork, aanlopende/kromme schijfremmen en andere mankementjes. Fiets geleverd met krassen of lakschade? We sturen een potje lak na, succes ermee :+

Waar ik vooral moe van werd was constant contact proberen te krijgen met de klantenservice. Dat varieerde van een uur tot weken. Vaak automatische bandjes dat het personeel afwezig is voor trainingsdag.

De app is al sinds de Ace 1 een probleem en dat zetten ze bij de Ace 2 voort. Display en app gebeurt nauwelijks wat mee, enkel loze beloften. Zelfs extra fietsbellen implementeren gebeurt niet, lijkt me toch niet heel complex.

Ik heb mijn Ace 1 verkocht en de Ace 2 geretourneerd na eindeloze problemen. Nu over op een Gazelle Ultimate en dat fietst gewoon zeer goed. Enige dat ik mis is het hippe uiterlijk en de automatiq, maar verder is de Gazelle qua componenten veel beter. Ik doe er ook woon-werk verkeer mee en dan wil ik een betrouwbare fiets van een lokale (grote) fietsenmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g88d
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 13-05 16:59
Ik wacht hier ook al maanden op een nieuwe voorvork, deze was belooft in juni te worden geleverd maar de vrijdag daarvoor opeens geannuleerd.. Ik voel me totaal niet serieus genomen. Als ik dat aangeef krijg ik wel excuus met een paar emojis. Maar geen oplossing, niet eens updates. Lees hier dat iemand recent te horen heeft gekregen dat het nog 5(?) weken duurt. Dit heb ik totaal niet vernomen van hun.

Ik vraag me ook af of de fietsen die ze nu verkopen dan wel de 'nieuwe' voorvork hebben?

Ik sta zelf inmiddels op het punt om juridische stappen te ondernemen, het heeft al te lang geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:41
g88d schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:47:
Ik wacht hier ook al maanden op een nieuwe voorvork, deze was belooft in juni te worden geleverd maar de vrijdag daarvoor opeens geannuleerd.. Ik voel me totaal niet serieus genomen. Als ik dat aangeef krijg ik wel excuus met een paar emojis. Maar geen oplossing, niet eens updates. Lees hier dat iemand recent te horen heeft gekregen dat het nog 5(?) weken duurt. Dit heb ik totaal niet vernomen van hun.

Ik vraag me ook af of de fietsen die ze nu verkopen dan wel de 'nieuwe' voorvork hebben?

Ik sta zelf inmiddels op het punt om juridische stappen te ondernemen, het heeft al te lang geduurd.
Hoe zie je het verschil tussen de nieuwe en oude vork?
Dan kan ik het wel controleren voor je.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 07:16
Is er een manier om de ivy2 bel qua geluid te wijzigen ?

Mijn buurvrouw kan een alternatieve bel instellen in de app maar die optie is bij mij niet zichtbaar.

PVoutput

• bernard038
knights16 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:48:
Is er een manier om de ivy2 bel qua geluid te wijzigen ?

Mijn buurvrouw kan een alternatieve bel instellen in de app maar die optie is bij mij niet zichtbaar.
Kwam bij mij mee met een firmware update.... Welke firmware heb je?

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05:48
Ik ben ook in de markt voor een E-Bike en daaronder is de Ace 2 ook een fiets die op het lijstje staat. De reviews over de service zijn niet allemaal even goed dus dat is voor mij nog een grote twijfel.

Zijn er mensen die afgelopen maand(en) nog een Ace 2 hebben besteld? En wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05:17
Dirk0s schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:45:
Ik ben ook in de markt voor een E-Bike en daaronder is de Ace 2 ook een fiets die op het lijstje staat. De reviews over de service zijn niet allemaal even goed dus dat is voor mij nog een grote twijfel.

Zijn er mensen die afgelopen maand(en) nog een Ace 2 hebben besteld? En wat zijn jullie ervaringen?
Ik rij er nu een maand of 4 op. Nog geen grote issues gehad…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koudspeel
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05 14:05
Dirk0s schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:45:

Sinds afgelopen zomer ben ik eigenaar van een Ace 2. Los van de service en het ophalen van de fiets bij de reseller, wat echt belabberd was (kromme remschijven en stuur stond scheef ten opzichte van band), fietst de fiets op zich prima.

Echter zorgt het volgen van dit topic er wel voor dat ik erg nerveus raak over mijn Ace 2. Ik ben erg huiverig dat mijn fiets ook mankementen gaat vertonen. Dit zorgt er bij mij toch voor dat ik bij elke keer fietsen naar m'n werk ik er tóch niet lekker op zit en er een soort spijt van heb dat ik de Ace 2 heb gekocht.

Het idee dat als er wat aan mankeert ik vervolgens met het super belabberde support team contact mag gaan opnemen en kneiter lang mag wachten op een reparatie zorgt gewoon voor stress.

Mijn vrouw heeft onlangs bij een groot erkende fietsenboer in de buurt een mooie e-bike gekocht waar je zo binnen kan lopen voor een eventuele reparatie mocht dat nodig zijn. Daar ben ik nu stiekem best jaloers op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Koudspeel schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:06:
[...]

Sinds afgelopen zomer ben ik eigenaar van een Ace 2. Los van de service en het ophalen van de fiets bij de reseller, wat echt belabberd was (kromme remschijven en stuur stond scheef ten opzichte van band), fietst de fiets op zich prima.

Echter zorgt het volgen van dit topic er wel voor dat ik erg nerveus raak over mijn Ace 2. Ik ben erg huiverig dat mijn fiets ook mankementen gaat vertonen. Dit zorgt er bij mij toch voor dat ik bij elke keer fietsen naar m'n werk ik er tóch niet lekker op zit en er een soort spijt van heb dat ik de Ace 2 heb gekocht.

Het idee dat als er wat aan mankeert ik vervolgens met het super belabberde support team contact mag gaan opnemen en kneiter lang mag wachten op een reparatie zorgt gewoon voor stress.

Mijn vrouw heeft onlangs bij een groot erkende fietsenboer in de buurt een mooie e-bike gekocht waar je zo binnen kan lopen voor een eventuele reparatie mocht dat nodig zijn. Daar ben ik nu stiekem best jaloers op.
Je moet ook niet alleen de negatieve dingen lezen. Ik ben er blij mee en met jou nog vele anderen.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 10:57
bernard038 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 16:33:
[...]

Bij de Ivy2 van mijn vriendin is die optie er ook niet vreemd genoeg, alles bijgewerkt tot de laatste updates voor zover de app die aangeeft.. Versienummer zou ik even moete nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!ER
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-10-2024
robert_oost schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:23:
Ik heb een paar vragen aan forum-gebruikers van een Ace- of Ivy 1. Vooral de al wat oudere.

Sinds iets meer dan een maand of zo, heb ik een niet-ernstig, maar irriterend probleem. Als ik Ace in stad vastzet met 3 sloten en ga shoppen, verwijder ik ook de batterij en neem die mee in rugzak.
Terug bij fiets, eerst akku terugplaatsen, sloten losmaken en dan .... wil het diamond display niet opstarten.

Dat betekent wandelen en geduld hebben. Na een tijdje, maar toch een minuut of 5 en dus vervelend lang, start de fiets weer en is alles weer OK.

Mijn vermoeden is dat de oplaadbare knoopcel in het "diamond display" op is.

vragen:

Hebben jullie ook zoiets ervaren ?
Heeft iemand het display al eens open gemaakt ?
Hoe doe je dat zonder beschadiging ?
Is de batterij een simpele standaard (oplaadbare!) knoop-cel ?
Simpel te vervangen of vastgesoldeerd ?

Hoe me aanbevolen voor alle reacties !
Hoi Robert,

Dat klinkt bekend! Alleen start hij bij mij na 3x lang indrukken wel gewoon. Ik had er al een tijdje af en toe last van, maar het werd wel steeds erger.

Nu ben ik op het punt dat de hele aandrijving ermee gestopt is. Ik kan nog wel fietsen en de trapfrequentie aanpassen, dus de naaf krijgt gewoon stroom.
Tijdens het fietsen wilde ik op een moment even mijn voeten stilhouden, maar die werden gewoon door de trappers rondgeduwd. Ik moest echt stevig achteruit trappen om dat te stoppen. Dat had ik af en toe al eens, maar na een reset deed hij het dan weer normaal. Nu dus niet meer helaas. Ik heb het gevoel dat er een sensor kapot is.
Ik heb net een bericht naar Veloretti gestuurd, ben benieuwd waar ze mee gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-05 08:36
P!ER schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:29:
[...]

Hoi Robert,

Dat klinkt bekend! Alleen start hij bij mij na 3x lang indrukken wel gewoon. Ik had er al een tijdje af en toe last van, maar het werd wel steeds erger.

Nu ben ik op het punt dat de hele aandrijving ermee gestopt is. Ik kan nog wel fietsen en de trapfrequentie aanpassen, dus de naaf krijgt gewoon stroom.
Tijdens het fietsen wilde ik op een moment even mijn voeten stilhouden, maar die werden gewoon door de trappers rondgeduwd. Ik moest echt stevig achteruit trappen om dat te stoppen. Dat had ik af en toe al eens, maar na een reset deed hij het dan weer normaal. Nu dus niet meer helaas. Ik heb het gevoel dat er een sensor kapot is.
Ik heb net een bericht naar Veloretti gestuurd, ben benieuwd waar ze mee gaan komen.
Dat zijn duidelijk veel ergere / andere klachten dan mijn probleempje. Start het DD bij jou helemaal niet meer op ? Die van mij wel, en alles functioneert heel gewoon goed. Enkel wanneer de akku er een tijdje uit is geweest, dan start DD na terugplaatsen akku pas na een tijdje op.

Ben benieuwd waar Veloretti mee komt.
TIP : mocht je neuw DD krijgen, bewaar dan het (rode geloof ik) label. Het nr dat daarop staat, heeft Veloretti nodig om de fiets aan jouw (evt premium) account te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
bernard038 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 16:33:
[...]

Geen idee want in de applicatie staat unknown. Display 1.0.4. De nieuwe bel kun je alleen maar kiezen in de Veloretti app toch ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

knights16 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:48:
[...]

Geen idee want in de applicatie staat unknown. Display 1.0.4. De nieuwe bel kun je alleen maar kiezen in de Veloretti app toch ?
Yep via de app. Bij mijn Ace 2 heb je 2 keuzes. Klassiek en Veloretti.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Sq8a6qHUS-IQA0stkrl8V1Gwfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LazA75OGkjxeg82gl3Qqox24.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
martinvdm schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:24:
[...]

Yep via de app. Bij mijn Ace 2 heb je 2 keuzes. Klassiek en Veloretti.
[Afbeelding]

Heb je iOS of Android ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 20:30
Sta op het punt om een tweedehands Ace Two te kopen alleen heb hier nog een vraagje over, weet iemand hoe zit met gps? Is het helemaal niet mogelijk als je hem tweedehands koopt om gps tracking te gebruiken omdat dit is gelinkt aan een verzekering van Veloretti…

Thanks alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Zie jij wel de versie van je experience module en serienummer ?

Ik zie die niet, dus de app ziet daardoor misschien niet dat de bel optie er zou moeten zijn .

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

knights16 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:03:
[...]

Zie jij wel de versie van je experience module en serienummer ?

Ik zie die niet, dus de app ziet daardoor misschien niet dat de bel optie er zou moeten zijn .
Nee Experience module geeft: serienr onbekend maar wel een firmware versie. Ik heb firmware ook onlangs bijgewerkt en dit ging ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revaes
  • Laatst online: 22-05 16:17
Ik rijd nu zo'n 3 maanden op de ACE2 en dit zijn mijn belangrijkste bevindingen:
  1. Besteld in juni tijdens kortingsactie, levering vond daarna natuurlijk precies plaatst tijdens vakantie, levering proberen uit te stellen via support, maar dat lukt niet. Uiteindelijk via buren weten te regelen dat PostNL hem kon afleveren. Bezorger erkende aan telefoon dat hij veel gedoe had met leveringen van deze fiets, Veloretti is niet flexibel met inplannen. Ik had dit issue zien aankomen, en had bedacht de fiets bij een fietsenmaker te laten bezorgen, dit kost echter extra, beetje jammer.
  2. In elkaar zetten kost wel wat tijd, duurde bij mij ook even voor ik doorhad waar de schroefjes van het spatbord voor zaten.
  3. Na installatie proberen te updaten, connecten met BT is een drama, update faalde paar keer waardoor op gegeven moment scherm ook geen beeld meer gaf. Door reset (aanknop inhouden tijdens plaatsen accu) na 10 pogingen weer beeld gekregen. Hierna geen pogingen meer gewaagd, fiets verbind ook nooit met telefoon. Tevens las ik hier op het forum dat de Enviolo update niet perse goed was, dus geen updates meer uitgevoerd.
  4. Heb bij aanschaf het premium abo genomen, verzekering extern was op z'n minst net zo duur. Echter lijkt de tracking niet te werken? Ik zie in ieder geval geen locatie van de fiets in de app, hoort dit wel?
  5. Dan wat over het echte gebruik, hij fiets heerlijk. De enviolo maakt het een bijzonder prettige fiets ervaring. Vermogen is dikke prima, zeker het optrekken gaat lekker vlot. [/i]
  6. Zadel is redelijk hard, inmiddels aan gewend. Door dikke banden echter geen kneiter harde doorgifte van hobbels. [/i]
  7. Af en toe heb ik het idee dat de ondersteuning kort wegvalt op zeer hobbelige wegen, hoort dit zo, wellicht een veiligheidsfeature? Niet heel veel last van overigen.[/i]
  8. Verlichting is echt top, kan prima op onverlichte wegen fietsen en toch alles goed zien.[/i]
  9. Dat de ondersteuning minder wordt onder de 20% batterij is bijzonder irritant, dit zou instelbaar moeten zijn, of in ieder geval overruled kunnen worden in Superhero mode.[/i]
Al met al nog een hele tevreden gebruiker, op de app/sw na, maar die mis ik ook niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
• Af en toe heb ik het idee dat de ondersteuning kort wegvalt op zeer hobbelige wegen, hoort dit zo, wellicht een veiligheidsfeature? Niet heel veel last van overigen.[/i]

dit is een bafang feature..... ik geloof dat ze dit nog mischien gaan oplossen door een firmware update (heb bright zoiets horen zeggen) nu ben ik dan wel benieuwd of dat soort firmwares ook over the air kunt doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 14:36
Revaes schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:50:
[knip]
  1. Heb bij aanschaf het premium abo genomen, verzekering extern was op z'n minst net zo duur. Echter lijkt de tracking niet te werken? Ik zie in ieder geval geen locatie van de fiets in de app, hoort dit wel?
  2. Dan wat over het echte gebruik, hij fiets heerlijk. De enviolo maakt het een bijzonder prettige fiets ervaring. Vermogen is dikke prima, zeker het optrekken gaat lekker vlot. [/i]
[knip]
Mijn fiets is ook geleverd in de zomervakantie. Bij mij werkte de tracking ook niet. Ik heb een hele mailtrail nodig gehad om dit werkend te krijgen. Uiteindelijk is dit een fout in de adminstratie bij Veloretti. Dit hebben ze voor mijn fiets rechtgetrokken en nu kan ik de laatste gerapporteerde locatie dus zien in de app.
Kortom, je moet in de pen kruipen om de tracking te fixen.

Het bijna wegvallen van de ondersteuning onder de 20% accu is wat mij betreft ook wel wat te rigoreus. Zeker als de accu ineens dropt van 27 naar 19%...

Maar verder deel ik je mening; het is een heerlijke fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
aritmeester schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:42:
[...]

Mijn fiets is ook geleverd in de zomervakantie. Bij mij werkte de tracking ook niet. Ik heb een hele mailtrail nodig gehad om dit werkend te krijgen. Uiteindelijk is dit een fout in de adminstratie bij Veloretti. Dit hebben ze voor mijn fiets rechtgetrokken en nu kan ik de laatste gerapporteerde locatie dus zien in de app.
Kortom, je moet in de pen kruipen om de tracking te fixen.

Het bijna wegvallen van de ondersteuning onder de 20% accu is wat mij betreft ook wel wat te rigoreus. Zeker als de accu ineens dropt van 27 naar 19%...

Maar verder deel ik je mening; het is een heerlijke fiets
Lees hier diverse "klachten" over wegvallen ondersteuning bij akku<20 %.

Kan niet spreken over Ace 2, heb Ace 1, volgende maand 3 jaar oud. Met een 100% lading akku, kan ik in "superhero-mode" nog steeds ergens tussen de 35 en 40 km rijden, afhankelijk van omstandigheden (wind, heuvels) voor ik die 20% grens haal).
Bij gemiddeld gebruik verdubbelt die afstand. Dus 70-80 km. Met een dus ook 3 jaar oude akku...

In die 3 jaar is het 2 of 3 keer gebeurd dat ik met de 20 % "blokkade" ben geconfronteerd.

En, het is vervelend ! Maar: een echte diepe ontlading kan je akku onherstelbaar beschadigen. Dus vind ik het eigenlijk een bescherming waarover je een discussie kunt voeren, maar die ik goed te verdedigen vind.

Natuurlijk is er nog een andere reden voor een excessief verbruik van de akku : te hoge snelheid...
Maar die discussie zal ik maar achterwege laten...

Wat voor afstanden rijden jullie ? Ben ik nou zo'n uitzondering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
robert_oost schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:22:
[...]

Lees hier diverse "klachten" over wegvallen ondersteuning bij akku<20 %.

Kan niet spreken over Ace 2, heb Ace 1, volgende maand 3 jaar oud. Met een 100% lading akku, kan ik in "superhero-mode" nog steeds ergens tussen de 35 en 40 km rijden, afhankelijk van omstandigheden (wind, heuvels) voor ik die 20% grens haal).
Bij gemiddeld gebruik verdubbelt die afstand. Dus 70-80 km. Met een dus ook 3 jaar oude akku...

In die 3 jaar is het 2 of 3 keer gebeurd dat ik met de 20 % "blokkade" ben geconfronteerd.

En, het is vervelend ! Maar: een echte diepe ontlading kan je akku onherstelbaar beschadigen. Dus vind ik het eigenlijk een bescherming waarover je een discussie kunt voeren, maar die ik goed te verdedigen vind.

Natuurlijk is er nog een andere reden voor een excessief verbruik van de akku : te hoge snelheid...
Maar die discussie zal ik maar achterwege laten...

Wat voor afstanden rijden jullie ? Ben ik nou zo'n uitzondering ?
15km heen op de dijk en 15 terug, maar soms ook wel een tocht van 50km. En als er dan keiharde tegenwind is en je standje 3 of 4 gebruikt kan het zijn dat je bij 20% komt voordat je thuis bent. Ik wil dan graag zelf kiezen of ik naar standje 2 moet schakelen of gewoon de accu leger wil trappen tegen de wind in.

Dat jij dit niet vaak tegenkomt betekent niet dat andere mensen hier niet vaker tegen aanlopen toch?
Volgens mij kan Veloretti dit gewoon met wat software als optie in de app zetten. Maarja, dan moeten ze wel wat doen met de app... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Impstoker schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:56:
[...]

15km heen op de dijk en 15 terug, maar soms ook wel een tocht van 50km. En als er dan keiharde tegenwind is en je standje 3 of 4 gebruikt kan het zijn dat je bij 20% komt voordat je thuis bent. Ik wil dan graag zelf kiezen of ik naar standje 2 moet schakelen of gewoon de accu leger wil trappen tegen de wind in.

Dat jij dit niet vaak tegenkomt betekent niet dat andere mensen hier niet vaker tegen aanlopen toch?
Volgens mij kan Veloretti dit gewoon met wat software als optie in de app zetten. Maarja, dan moeten ze wel wat doen met de app... :X
OK, dat snap ik. Hier in het uiterste oosten is de wind niet zo heftig. En 15 heen &terug is best in lijn met wat ik registreer. Geen orde van grootte verschil ofzo.

En over de Veloretti-app : Daaraan wil ik geen woorden meer vuil maken. Bagger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
Toch nog even terugkomend bij de "range" of "20%" anxiety :

In een (het lijkt alweer ver verleden), toen de Ace 2 nog niet bestond, was ik degene die met cijfers aantoonde dat de Enviolo in stilstand bijna evenveel energie gebruikte als 2000 km rijden in een jaar. Daarna zijn er aanpassingen gedaan door Veloretti & Enviolo.

Ik houd een "spreadsheet" bij. Niet altijd even regelmatig, maar toch. In dat spreadsheet noteer ik km-stand zoals aangegeven in Enviolo-app en de lading van de akku zoals aangegeven in display.

Dat betekent dat ik ongeveer weet wat mijn gemiddelde verbruik is (bij 70 rpm / support 3 en soms even "superhero") . En ook bij max ondersteuning (2+% akku/km).

Kan het echt iedereen aanraden. Zo krijg je een goede indruk van het verbruik/km bij diverse standen vd ondersteuning.

En dan kun je dus door een eenvoudige "hoofd-rekensom" al onderweg bepalen of je (om thuis te komen zonder de 20% muur te raken) de ondersteuning wat moet verminderen. Of dat je de snelheid wat moet verlagen. 20 km/u tov 25 km/u maakt echt een verschil.

De data is beschikbaar. Enviolo app & (diamond) display SOC.

Klinkt mischien als "nerd". Maar is echt nuttig.

Gecombineerd met agenda / vooruitkijken / op tijd opladen betekent dit dat ik nu al 3 jaar alles binnen een straal van 25 km met de fiets doe ipv de auto (behalve grote / zware lading).

Besef dat ik fiets in garage heb (ook in winter 15+ C). En daar ook eenvoudig kan laden.

nog maar eens : meten = weten

[ Voor 11% gewijzigd door robert_oost op 12-10-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:09

Snow_King

Konijn is stoer!

Mijn vrouw haar 5j oude e-bike van Batavus is vorige week gestolen en we hebben voor haar een Ivy 2 gekocht. Hele fijne fiets om op de fietsen, maar de app koppelen werkt dus niet.

Nu hebben we de Premium Qover verzekering er bij en ook geactiveerd, maar we zijn beetje zenuwachtig nu we geen GPS tracking kunnen doen. Airtag heb ik voor de zekerheid ook nog onder de fiets gezet, maar de interne GPS tracking lijkt mij het beste.

Iemand enig idee of deze nu al wel werkt en of we bij een eventuele diefstal de fiets wel kunnen tracken?

Heb met de nRF Connect app al op BT devices gescand en Veloretti gevraagd de fiets aan haar account te koppelen, maar daar moet ik nu op de support wachten. Wacht sinds vrijdag al op een antwoord en moet eerlijk zeggen dat ik voor een fiets van EUR 3700 (alles bij elkaar) ik dat een beetje schandalig vind.

Die app hoort out-of-the-box gewoon te werken en anders heb je fatsoenlijke support te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 18:48
Snow_King schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:52:
Mijn vrouw haar 5j oude e-bike van Batavus is vorige week gestolen en we hebben voor haar een Ivy 2 gekocht. Hele fijne fiets om op de fietsen, maar de app koppelen werkt dus niet.

Nu hebben we de Premium Qover verzekering er bij en ook geactiveerd, maar we zijn beetje zenuwachtig nu we geen GPS tracking kunnen doen. Airtag heb ik voor de zekerheid ook nog onder de fiets gezet, maar de interne GPS tracking lijkt mij het beste.

Iemand enig idee of deze nu al wel werkt en of we bij een eventuele diefstal de fiets wel kunnen tracken?

Heb met de nRF Connect app al op BT devices gescand en Veloretti gevraagd de fiets aan haar account te koppelen, maar daar moet ik nu op de support wachten. Wacht sinds vrijdag al op een antwoord en moet eerlijk zeggen dat ik voor een fiets van EUR 3700 (alles bij elkaar) ik dat een beetje schandalig vind.

Die app hoort out-of-the-box gewoon te werken en anders heb je fatsoenlijke support te leveren.
de app is ruk,en blijft ruk. Ga er maar niet vanuit dat dit ooit beter gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Borkus schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:45:
[...]

de app is ruk,en blijft ruk. Ga er maar niet vanuit dat dit ooit beter gaat worden.
Helder, maar als ze het met GPS tracking verkopen, dan moet ik toch ergens kunnen zien waar de fiets is? Dat is juist onderdeel van het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:44
Snow_King schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:52:

Die gps stelt ook niet zoveel voor, hij stuurt zo nu en dan een locatie, maar soms zit daar uren tussen dus dat is weinig accuraat, een airtag helpt juist daarom. Daarnaast is het een verkoop fabel dat gps enkel bij de quover verzekering zit. Ik heb het zelf om die reden ook genomen, maar vrienden die dat niet hebben gedaan kunnen prima in de app hun gps zien.

Zelf heb ik 4 weken gewacht tot de klantenservice mijn gps module weer aan mijn fiets had gekoppeld nadat m’n display was vervangen. Heb dus even geduld, ze zullen wel helpen (evt gewoon nog wat mailtjes sturen om druk uit te oefenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Heeft iemand al een keer een goed werkend weerbericht op zijn display gehad? Ik heb die nog nooit goed zien staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

drusloos schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:09:
[...]

Die gps stelt ook niet zoveel voor, hij stuurt zo nu en dan een locatie, maar soms zit daar uren tussen dus dat is weinig accuraat, een airtag helpt juist daarom. Daarnaast is het een verkoop fabel dat gps enkel bij de quover verzekering zit. Ik heb het zelf om die reden ook genomen, maar vrienden die dat niet hebben gedaan kunnen prima in de app hun gps zien.

Zelf heb ik 4 weken gewacht tot de klantenservice mijn gps module weer aan mijn fiets had gekoppeld nadat m’n display was vervangen. Heb dus even geduld, ze zullen wel helpen (evt gewoon nog wat mailtjes sturen om druk uit te oefenen)
Helder. Maar een Airtag is niet zo makkelijk te verstoppen en is te verwijderen. Ingebouwde GPS weer niet. Daarom wil ik die graag werkend hebben zodat ik twee opties heb.

Dat vind ik wel het mooie aan mijn (nog werkende 8) ) VanMoof S3, met ingebouwde "Find My" van Apple, ideaal.

Maar goed, ik ga nu maar op de support wachten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
Snow_King schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:23:
[...]

Helder. Maar een Airtag is niet zo makkelijk te verstoppen en is te verwijderen. Ingebouwde GPS weer niet. Daarom wil ik die graag werkend hebben zodat ik twee opties heb.

Dat vind ik wel het mooie aan mijn (nog werkende 8) ) VanMoof S3, met ingebouwde "Find My" van Apple, ideaal.

Maar goed, ik ga nu maar op de support wachten 8)7
Ik heb de airtag geplakt onder het kapje waar ook de gps module zit. Daar kan je hem goed kwijt en kan die niet snel verwijderd kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:40
Net maar weer eens contact gehad met de klantenservice voor het zoveelste probleem.

Mijn fiets ging gisteren niet meer aan. Enige optie is de accu eruit halen en er weer instoppen, dan gaat de fiets wel aan. Uitzetten lukt dan uiteraard weer niet. Is dus wachten tot de fiets zichzelf uitschakelt.

Hulp bij de klantenservice gaat niet verder dan het knopje kapot zou kunnen zijn en ze een nieuw knopje opsturen met een handleiding voor het vervangen. Maar om die handleiding te kunnen volgen heb je een technische opleiding nodig.

Uiteraard ook weer doorverwezen naar een servicepartner van ze. Want het hoeft natuurlijk niet het knopje te zijn.... En dat is dan ook het enige positieve aan Veloretti. Ik zag dat ze tegenwoordig veel servicepartners hebben, waaronder een traditionele fietsenmaken hier in de buurt. Die maar eens gebeld en keurig geholpen. Aanstaande dinsdag kan ik mijn fiets al brengen en ze kijken meteen naar de tikkende voorvork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
Kammika schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:35:
Heeft iemand al een keer een goed werkend weerbericht op zijn display gehad? Ik heb die nog nooit goed zien staan...
En dat is exact het enige probleempje dat ik met mijn Ace Two heb. Ik gebruik een Android-14 telefoon. Zou het een rechtenprobleem in de app zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse_s93
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:41
Het probleem met het weerbericht dat niet werkt heeft te maken met een update van de app. Het heeft een tijd niet goed gewerkt, toen hebben ze een software update uitgebracht en heeft het lange tijd (goed) gewerkt. Na een volgende update werkte het niet meer (tot nu toe).

Overigens, het is het weerbericht van de vertreklocatie. Het weer wordt niet bijgewerkt gedurende de rit (althans de stad/het dorp wordt niet aangepast en de temperatuur heb ik ook nooit zien wijzigen).

[ Voor 5% gewijzigd door jesse_s93 op 18-10-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Hoeveel Veloretti gebruikers gebruiken het voorlicht überhaupt? Ik zie hier in de stad eigenlijk nooit iemand die het extra licht aanheeft. Lijkt wel alsof ze het niet eens weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:16
kadooosh schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 07:41:
Hoeveel Veloretti gebruikers gebruiken het voorlicht überhaupt? Ik zie hier in de stad eigenlijk nooit iemand die het extra licht aanheeft. Lijkt wel alsof ze het niet eens weten.
Wat bedoel je met extra? Ik heb een ACE 1 en die heeft alleen de ingebouwde lamp, ik heb zelf een fatsoenlijke lamp erbij gezet want anders is het nie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Voor de liefhebbers die twijfelen om er 1 te kopen: krijg nu regelmatig reclame van veloretti te zien over een black friday maand. Geen idee of dit ook voor de elektrische is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Dirk0s schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 07:54:
Voor de liefhebbers die twijfelen om er 1 te kopen: krijg nu regelmatig reclame van veloretti te zien over een black friday maand. Geen idee of dit ook voor de elektrische is.
Veloretti heeft me eerder verteld dat er in november pas een nieuwe aanbieding weer komt. Dus zou dus wel eens kunnen kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik woon weliswaar niet in een grote stad, maar gebruik het wel degelijk. Fijne flinke lichtbundel. Vaak wel alleen als het echt donker is en niet bij schemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Als het donker is doe ik hem aan. Want het geeft een heerlijk bak licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdajel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-03 22:33
Nadat mijn Ace 2 de afgelopen maanden tot 2 maal toe weken bij Veloretti heeft gestaan ter reparatie werkt de trapondersteuning helaas nog steeds belabberd.
Daarnaast valt de trapondersteuning steeds kort weg, met name bij lichte oneffenheden in de weg.

Veloretti geeft niet aan welke werkzaamheden er zijn uitgevoerd maar ik vermoed dat alleen het display is vervangen. Zelf heb ik op advies van support per e-mail de positie van de sensor op de spaak in het achterwiel licht laten verplaatsen aangezien deze sensor niet correct zou staan. Dit zagen zij op foto’s die ik stuurde naar de eerste mislukte reparatie.

Inmiddels heb ik de fiets nu ruim 7 maanden en heeft de fiets nooit goed gefunctioneerd. Veloretti reageert niet meer en geeft alleen aan richting de leasemaatschappij dat de fiets in orde is. Hier legt de leasemaatschappij zich nu bij neer.

Om het nog erger te maken is de fiets na de laaste reparatie met allerlei krassen op de frame en rond de zadelpin teruggekomen. Ik hierop geen enkele reactie.

Herkent iemand de klachten van de beperkte trapondersteuning en het wegvallen daarvan en heeft er iemand een dergelijk probleem opgelost gekregen en wat was de oplossing?

Verder zijn alle tips over de omgang met een onwelwillende Veloretti en een passieve leasemaatschappij (HelloRider) meer dan welkom!
superdajel schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:06:
Ik ben sinds een paar weken eigenaar van een Ace 2 die ik via mijn werk lease.

Hiervoor had ik een Van Moof S3 en ik moet zeggen dat de trapondersteuning erg tegenvalt in vergelijking met de S3. Zelfs in superhero modus. Het is nodig om veel kracht te zetten vaak om de 25 km/u te halen en ook merk ik dat de ondersteuning van de motor wisselend aan en uit lijkt te gaan, ook onder de 25km/h.

Is dit normaal en zo niet, wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Veloretti is telefonisch helaas niet te bereiken en mijn mail van 2 weken geleden is nog niet beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
[
Herkent iemand de klachten van de beperkte trapondersteuning en het wegvallen daarvan en heeft er iemand een dergelijk probleem opgelost gekregen en wat was de oplossing?
ik heb dit ook wel maar dan niet vaak, echt als ik over een flinke hobbel ga kan hij even weg vallen
maar dit is niet direct iets voor Veloretti volgens mij
Dit is een feature van Bafang motor, ik denk ter bescherming of zo.
Bright heeft het hier wel eens over gehad in 1 van zijn video's en toen zeiden ze dat Bafang dat nog met een firmware update zou verbeteren

Dus in principe is dit "normaal" dat dit gebeurd (maar wel irritant als dat jouw echt vaak overkomt)

geen idee of er nu al een firmware update hier voor is, misschien weet Bright iets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
joco schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:45:
[...]
Bright heeft het hier wel eens over gehad in 1 van zijn video's en toen zeiden ze dat Bafang dat nog met een firmware update zou verbeteren

Dus in principe is dit "normaal" dat dit gebeurd (maar wel irritant als dat jouw echt vaak overkomt)
Dat is omgekeerde redenatie: Dat alle fietsen met een Bafang motor dit hebben maakt het nog niet "normaal". Zou alleen maar destemeer reden voor Bafang moeten zijn om snel te fixen. Ik ben heel blij met mijn Veloretti, maar stoor me wel aan deze "feature"..., net zoals de feature dat onder 20% accu de ondersteuning zo hard terug gaat.

Mijn vorige fiets (vanmoof) knalde gewoon zonder problemen over de hobbels heen en de ondersteuning liep ook niet fors terug onder 20%. Die bleef gewoon doorfietsen, totdat op zo'n 1% de ondersteuning uitgeschakeld werd en alleen de verlichting het nog deed.. VM filosofie is dat de gebruiker zelf wel kan inschatten of die nog thuis kan komen. ik hou er niet zo van dat de fiets die soort beslissingen voor mij neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
superdajel schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:39:
Nadat mijn Ace 2 de afgelopen maanden tot 2 maal toe weken bij Veloretti heeft gestaan ter reparatie werkt de trapondersteuning helaas nog steeds belabberd.
Daarnaast valt de trapondersteuning steeds kort weg, met name bij lichte oneffenheden in de weg.

Veloretti geeft niet aan welke werkzaamheden er zijn uitgevoerd maar ik vermoed dat alleen het display is vervangen. Zelf heb ik op advies van support per e-mail de positie van de sensor op de spaak in het achterwiel licht laten verplaatsen aangezien deze sensor niet correct zou staan. Dit zagen zij op foto’s die ik stuurde naar de eerste mislukte reparatie.

Inmiddels heb ik de fiets nu ruim 7 maanden en heeft de fiets nooit goed gefunctioneerd. Veloretti reageert niet meer en geeft alleen aan richting de leasemaatschappij dat de fiets in orde is. Hier legt de leasemaatschappij zich nu bij neer.

Om het nog erger te maken is de fiets na de laaste reparatie met allerlei krassen op de frame en rond de zadelpin teruggekomen. Ik hierop geen enkele reactie.

Verder zijn alle tips over de omgang met een onwelwillende Veloretti en een passieve leasemaatschappij (HelloRider) meer dan welkom!
[...]
Ik heb heel kort de Ace 2 gehad en de mijne gaf ook belabberde ondersteuning. Ten opzichte van de Ace 1 (2.5 jaar gehad) moest ik op de Ace 2 in super hero modus behoorlijk veel kracht zetten om 20 tot 25 km/h te halen.. het voelde een beetje alsof de motor me actief tegenwerkte. Dit terwijl het om dezelfde Bafang M200 motor ging. Ik merkte ook tussen bijv. de standen 3/4/5 nauwelijks verschil. Is dat bij jou ook zo? Dat op alle standen de fiets lijkt 'tegen te werken'? Ik heb toen besloten de fiets retour te sturen, had geen zin in geklooi met reparaties en constant Veloretti proberen te bereiken. Ik vermoed dat de motor en/of krachtsensor niet naar behoren werkt.

Sterkte in ieder geval met de afhandeling, klinkt vreselijk.. niemand die je helpt 8)7

(Ah ik zie dat ik eerder ook al op je had gereageerd met hetzelfde bericht! stin00 in "Ervaringen met Veloretti Electric" . Het kwam me al bekend voor!)

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 22-10-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
De hele maand 300 euro korting op de Ace en Ivy 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Kammika schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:03:
[...]

Dat is omgekeerde redenatie: Dat alle fietsen met een Bafang motor dit hebben maakt het nog niet "normaal". Zou alleen maar destemeer reden voor Bafang moeten zijn om snel te fixen. Ik ben heel blij met mijn Veloretti, maar stoor me wel aan deze "feature"..., net zoals de feature dat onder 20% accu de ondersteuning zo hard terug gaat.

Mijn vorige fiets (vanmoof) knalde gewoon zonder problemen over de hobbels heen en de ondersteuning liep ook niet fors terug onder 20%. Die bleef gewoon doorfietsen, totdat op zo'n 1% de ondersteuning uitgeschakeld werd en alleen de verlichting het nog deed.. VM filosofie is dat de gebruiker zelf wel kan inschatten of die nog thuis kan komen. ik hou er niet zo van dat de fiets die soort beslissingen voor mij neemt...
Ik vraag me af of het bij iedereen hetzelfde is met dat het vermogen onder de 20% wordt terug geschroefd, net als dat het wisselt met het haperen van de motor bij hobbels bij verschillende mensen. Zelf heb ik helemaal niet zo’n last van minder ondersteuning onder de 20%. Je merkt er licht iets van, maar het is niet dat er niet meer mee valt te fietsen, stoort me dan ook niet.
Ik heb dan weer dat als het koud is het voelt alsof het vermogen minder is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
Hoe ik het begreep is dit geen "bug" om te fixen.. het is een motor beveiliging feature.

Maar ik ben net even langs mijn fietsenmarker geweest met deze vraag, deze fietsenmaker is een Veloretti punt en ook een Bafang specialist en hij zegt dat alle leveranciers van fietsen (zoals Veloretti) met Bafang motoren eigenlijk hun eigen firmware er in stoppen hoe zij de fiets willen afstellen (bv toch minder vermogen of koppen geven om toch met een mindere batterij wat verder te komen)

Hij zegt dat er Bafang updates geweest zijn die dit wel eens verholpen zouden kunnen hebben of sterker hij kan eigenlijk elk soort firmware in de motor stoppen die je maar wilt.

Dus als je in Zwolle zou kunnen geraken met je fiets zou je eens bij hun langs kunnen gaan om te kijken wat ze voor je kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
joco schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:42:
[...]

Hoe ik het begreep is dit geen "bug" om te fixen.. het is een motor beveiliging feature.

Maar ik ben net even langs mijn fietsenmarker geweest met deze vraag, deze fietsenmaker is een Veloretti punt en ook een Bafang specialist en hij zegt dat alle leveranciers van fietsen (zoals Veloretti) met Bafang motoren eigenlijk hun eigen firmware er in stoppen hoe zij de fiets willen afstellen (bv toch minder vermogen of koppen geven om toch met een mindere batterij wat verder te komen)

Hij zegt dat er Bafang updates geweest zijn die dit wel eens verholpen zouden kunnen hebben of sterker hij kan eigenlijk elk soort firmware in de motor stoppen die je maar wilt.

Dus als je in Zwolle zou kunnen geraken met je fiets zou je eens bij hun langs kunnen gaan om te kijken wat ze voor je kunnen betekenen.
Ik heb ‘m ook met mijn fietsenmaker uit Zwolle die ook Veloretti punt en bafang specialist is besproken. Die gaf aan dat het bafang firmware is en dat deze “feature” er in zit en niet verwachtte dat dat zou veranderen… (was een paar maand geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Kammika schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:32:
[...]

Ik heb ‘m ook met mijn fietsenmaker uit Zwolle die ook Veloretti punt en bafang specialist is besproken. Die gaf aan dat het bafang firmware is en dat deze “feature” er in zit en niet verwachtte dat dat zou veranderen… (was een paar maand geleden)
Das interresant welke was dat dan? Er zijn er 2, waar ik was is Ton Kamp (Holtenbroek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-05 03:36
joco schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:36:
[...]

Das interresant welke was dat dan? Er zijn er 2, waar ik was is Ton Kamp (Holtenbroek)
Met een Bafang dealer account kan je de Bafang Besst tool gebruiken om de motor firmware te updaten (als die update er is)
YouTube: Bafang Besst Tool & Besst [Pro] Software Explained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
joco schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:36:
[...]

ik ook, zal het een volgende keer nog eens een keer vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Die van mij heeft weer 4 weken bij fietsenmaker gestaan omdat ie niet meer aan ging. De vorige keer stond ie er bijna 3 maanden, toen hebben ze alle onderdelen vervangen. Toen deed ie het een maandje. Nu hebben ze het display vervangen en doet ie het weer. Ben benieuwd voor hoe lang.

Heb de fiets nu een jaar, en ik denk in totaal misschien 4 maanden mee kunnen fietsen. Als ie het doet, is het een heerlijke fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
Ik twijfel nog steeds maar in een situatie komen zoals bovenstaande reactie wil ik absoluut niet. Ik moet gewoon een verstandige keuze maken en Veloretti vooral links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Morfang schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:57:
Die van mij heeft weer 4 weken bij fietsenmaker gestaan omdat ie niet meer aan ging. De vorige keer stond ie er bijna 3 maanden, toen hebben ze alle onderdelen vervangen. Toen deed ie het een maandje. Nu hebben ze het display vervangen en doet ie het weer. Ben benieuwd voor hoe lang.

Heb de fiets nu een jaar, en ik denk in totaal misschien 4 maanden mee kunnen fietsen. Als ie het doet, is het een heerlijke fiets.
Dit gaat over een Two? Display vervangen is 10 minuten werk dus snap niet dat ie dan 4 weken bij de FM stond.
Als het een One is dan is het 1 minuut werk 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-05 22:56
Zou graag wat advies krijgen. Overweeg momenteel om een Veloretti aan te schaffen. Een tweedehands Ace (One) zit rond de 1700 euro (met weinig km) of een nieuwe Ace Two voor bijna 3000 euro.

Is de Ace Two echt zoveel beter dat dit prijsverschil is gerechtvaardigd? Zijn er noemenswaardige kinderziektes bij de eerste generatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:16
rlsikosek schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:34:
Zou graag wat advies krijgen. Overweeg momenteel om een Veloretti aan te schaffen. Een tweedehands Ace (One) zit rond de 1700 euro (met weinig km) of een nieuwe Ace Two voor bijna 3000 euro.

Is de Ace Two echt zoveel beter dat dit prijsverschil is gerechtvaardigd? Zijn er noemenswaardige kinderziektes bij de eerste generatie?
Heb zelf de ace one, prima fiets kinderziektes zijn eruit. De ace 2 bouwt verder op de ace 1 is allemaal net iets strakker maar het display voegt weinig toe. Voor de rest is de fiets bijna identiek. Kun je beter de ace one upgraden met betere banden extra lamp en verend zadelpen. Qua rijervaring zal het niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
rlsikosek schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:34:

Ben het helemaal eens met de reactie van Vaevictis. Heb zelf ook Ace 1. Deze maand 3 jaar. In het begin wel problemen gehad, maar de laatste 2 jaar ofzo eigenlijk probleemloos. Eerder hier gemeld probleem met opstarten display na verwijderen akku is op mysterieuze wijze weer voorbij.

Destijds was de fiets 23? / 2400 euro. Vind de huidige prijs best hoog. En zou bij aanschaf nieuwe fiets toch nog eens verder kijken (maar wel met Enviolo automatiq / belt ). De ondersteuning van Veloretti is daarbij een belangrijke factor.
Oh ja, als geen filiaal in de buurt, heb je dan een fietsenmaken die fiets wil onderhouden (of doe je het zelf). Veel gebruikers hebben namelijk problemen met het vinden van een werkplaats die de fiets wil onderhouden. Dat onderhoud kan eigenlijk elke fietsenmaker, want allemaal standaard-onderdelen, afgezien van specifiek spul als display.

In jouw geval zou mijn keus eenvoudig zijn : Ace 1.

Maar raad je wel aan om de fiets even goed na te (laten) kijken. De fiets is gemaakt voor 25 km max. Bij hogere snelheden wordt alles veel zwaarder (over?) belast. En je wilt geen "afgeragd" exemplaar kopen.

Zomaar een paargedachten :
1. Zijn de chinese-prul remmen vervangen door Shimano oid ?
2. Bij mij moeten spaken steeds gespannen worden. Check of er niet (teveel) losse zijn. Opnieuw spaken van vooral het achterwiel is een tijdrovend en dus duur grapje.
3. Kijk naar km-stand (Enviolo app), kijk naar akku-lading (display), rijd dan een (stevig) stuk en bekijk hoeveel % lading per km je verbruikt. Ter indicatie, mijn fiets gebruikt net iets meer dan 1% per km in stand 3 bij 70 rpm. In stand 5 loopt dat op tot 2+% per km.
4. Als je de Veloretti-app wilt gebruiken, dan moet Veloretti jouw fiets koppelen aan een account. Daarvoor heb je gegevens nodig zoals serie-nummers display e.d. Die kun je vinden in de Veloretti-app van de huidige eigenaar. Handig om dat te doen voordat de huidige eigenaar de fiets "uitlogt"/verwijdert van zijn account.

Succes en mocht je Ace 1 kiezen, wens ik je net zoveel plezier ervan als ik (nu) heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
Bij anderen de fiets locatie ook niet zichtbaar in de app?
Sinds 1 week zie ik de locatie niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArOoBe67
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik ben net de 1750 km gepasseerd op een Ivy 2 in Pebble Gray. Ik kom van een VanMoof S3. Voor mij zijn het 2 verschillende fietservaringen.

Ben erg blij met de vormgeving, de uitneembare accu, het ingebouwde display, snelle service van Veloretti en verlichting van de Ivy. Na even vogelen heb ik wel een sweetspot gevonden in de instellingen/ondersteuning en fiets ik er regelmatig ritjes mee van ca. 25 km.

Maar er zijn ook een paar punten waar ik minder blij mee ben, en die niet tijdens de proefrit naar voren was gekomen.
De belangrijkste is de instabiliteit als er 2 tassen aan de achter bagagedrager hangen. Vooral bij snel uitwijken wordt de fiets slecht te besturen. Met handen los rijden is pure zelfmoord.
De handvatten heb ik direct vervangen, hoewel ze hetzelfde zijn als op een VanMoof.
De app mag wel wat meer functionaliteit bieden. GPX import om een toertocht te kunnen maken.
En het klopt, de locatie is niet meer zichtbaar in de app.
Het gewicht va de fiets heeft teveel (negatieve) impact op het vermogen van de Bafang motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
ArOoBe67 schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:22:
Ik ben net de 1750 km gepasseerd op een Ivy 2 in Pebble Gray. Ik kom van een VanMoof S3. Voor mij zijn het 2 verschillende fietservaringen.

Ben erg blij met de vormgeving, de uitneembare accu, het ingebouwde display, snelle service van Veloretti en verlichting van de Ivy. Na even vogelen heb ik wel een sweetspot gevonden in de instellingen/ondersteuning en fiets ik er regelmatig ritjes mee van ca. 25 km.

Maar er zijn ook een paar punten waar ik minder blij mee ben, en die niet tijdens de proefrit naar voren was gekomen.
De belangrijkste is de instabiliteit als er 2 tassen aan de achter bagagedrager hangen. Vooral bij snel uitwijken wordt de fiets slecht te besturen. Met handen los rijden is pure zelfmoord.
De handvatten heb ik direct vervangen, hoewel ze hetzelfde zijn als op een VanMoof.
De app mag wel wat meer functionaliteit bieden. GPX import om een toertocht te kunnen maken.
En het klopt, de locatie is niet meer zichtbaar in de app.
Het gewicht va de fiets heeft teveel (negatieve) impact op het vermogen van de Bafang motor
Volledig met je eens over de instabiliteit. Ik snap echt niet hoe je zo'n stevig/relatief zwaar frame kan ontwerpen en niet een stabiele fiets kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:20
Ik heb een Ace One en heb dat probleem dat hij niet stabiel is totaal niet, ik heb een rekje met mandje voorop en zelfs als daar een tas in ligt kan ik nog prima met mijn handen los fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Japieh schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:29:
Ik heb een Ace One en heb dat probleem dat hij niet stabiel is totaal niet, ik heb een rekje met mandje voorop en zelfs als daar een tas in ligt kan ik nog prima met mijn handen los fietsen.
Dat is een flink verschil dan. Met een Ivy 2 met losse handen fietsen kan gewoon echt niet. Zelfs zonder bagage niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Pater
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-12-2024
Afgelopen donderdag de Ace 2 besteld met de Black Friday actie, net al bericht van het servicepunt dat de fiets binnen is! Morgen einde dag ophalen!
Ter introductie, heb zelf de Ace 1 en vanaf de dag dat mijn vrouw de Yvy 2 heeft al jaloers.
Met de Ace 1 wel eens problemen gehad, maar de motor onder garantie (in Almelo) vervangen.
Met de Ivy 2 alleen garantie zaken, een nieuw display, vervangen aan huis en een krakende voorvork naar verloop van tijd welke vorige week is vervangen door het servicepunt.
Zoals de meeste zeggen, als er geen problemen zijn, wat fietst het dan geweldig! Zou niet anders meer willen dan een automaat. Pas dagje op een nieuwe e-bike gefietst met 9 versnellingen, wat een getop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:20
Dennis Pater schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:26:
Afgelopen donderdag de Ace 2 besteld met de Black Friday actie, net al bericht van het servicepunt dat de fiets binnen is! Morgen einde dag ophalen!
Ter introductie, heb zelf de Ace 1 en vanaf de dag dat mijn vrouw de Yvy 2 heeft al jaloers.
Met de Ace 1 wel eens problemen gehad, maar de motor onder garantie (in Almelo) vervangen.
Met de Ivy 2 alleen garantie zaken, een nieuw display, vervangen aan huis en een krakende voorvork naar verloop van tijd welke vorige week is vervangen door het servicepunt.
Zoals de meeste zeggen, als er geen problemen zijn, wat fietst het dan geweldig! Zou niet anders meer willen dan een automaat. Pas dagje op een nieuwe e-bike gefietst met 9 versnellingen, wat een getop!
wat is de reden dat je voor een 2 hebt gekozen? als je al een goede 1 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankerman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-05 14:00
Ik gebruik het wel eens, maar niet altijd (Ace 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ankerman schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:03:
[...]

Ik gebruik het wel eens, maar niet altijd (Ace 2).
ik gebruik 'm ook niet vaak. En als je 'm aanzet zit het mandje ervoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psuurbach
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-05 13:16
drusloos schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:21:
Ik heb dezelfde uitdaging, nog geen reactie van support, heb idee dat dit bij mij met 1.0.4 is meegekomen. Ook safety tracking geeft een error (error 500) Andere vraag, weet iemand of er een API is om zelf de waardes uit te lezen, zoals locatie en of aansturen routenavigatie?

P.s. Ben verder als nieuwe gebruiker heel erg blij met de fiets. Heerlijke fiets. Mooi, fietst echt geweldig . Hopelijk (verwacht) blijft dit zo.

UPDATE 06/11 17:15h : Locatie is weer zichtbaar, geen response van support, maar lijkt verholpen te zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door psuurbach op 06-11-2024 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
psuurbach schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:18:
[...]

Ik heb dezelfde uitdaging, nog geen reactie van support, heb idee dat dit bij mij met 1.0.4 is meegekomen.
bij mij werkt het nog prima (android app) ik heb net gechecked en de gps is vandaag rond 8:00 geupdated en de fiets staat waar ie zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Zelfde verhaal hier. Fiets een update gegeven recentelijk en nu zien we (vrouw en ik) de locatie van de fiets niet meer. "My Bike" onbreekt bij het kaartje helemaal.

Support heb ik nog geen mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Impstoker schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:30:
[...]

Dat is een flink verschil dan. Met een Ivy 2 met losse handen fietsen kan gewoon echt niet. Zelfs zonder bagage niet.
Apart want met mijn ace 2 lukt dat prima. oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Pater
Japieh schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:50:
[...]

wat is de reden dat je voor een 2 hebt gekozen? als je al een goede 1 hebt?
Hoofdreden, jaloers op mijn vrouw, daarnaast ligt het rijcomfort echt hoger en als laatste, de jongens moeten vaak verder weg en kunnen nu de Ace 1 ombeurten meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Pater
Dennis Pater schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:26:
Vanmiddag de fiets opgehaald, dik voor elkaar! Nieuw type handvatten met op de uiteinden een soort stoppen/ gewichten zoals ik bij de motor gewend ben. Mooi slot erbij, want het insteekslot voldoet niet meer, nu de AXA Foldable 1000 gekocht en geplaatst op het frame. Het onstabiele van de Ivy 2 herken ik bij mijn vrouw (nog niet gefietst nadat haar voorvork is vervangen), maar bij deze nieuwe Ace 2 totaal niet aan de orde. Snaarstrak op koers zowel met 1 hand aan het stuur als met losse handen. Ik las wat over de extra lamp, vandaag in het donker vanuit het sporten 5km naar huis gefietst, dan vind ik het echt wel top om het extra licht te hebben en aan te kunnen zetten. Dan nog de app, koppelen lukte direct, 2x update gedraaid, enviolo app gekoppeld en gecalibreerd en de fiets is in de app gewoon te vinden. Dit allemaal met de iPhone 13 Pro.

Conclusie, blij mee en hopelijk veel veilige en probleemloze kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Dennis Pater schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:22:
[...]

Vanmiddag de fiets opgehaald, dik voor elkaar! Nieuw type handvatten met op de uiteinden een soort stoppen/ gewichten zoals ik bij de motor gewend ben. Mooi slot erbij, want het insteekslot voldoet niet meer, nu de AXA Foldable 1000 gekocht en geplaatst op het frame. Het onstabiele van de Ivy 2 herken ik bij mijn vrouw (nog niet gefietst nadat haar voorvork is vervangen), maar bij deze nieuwe Ace 2 totaal niet aan de orde. Snaarstrak op koers zowel met 1 hand aan het stuur als met losse handen. Ik las wat over de extra lamp, vandaag in het donker vanuit het sporten 5km naar huis gefietst, dan vind ik het echt wel top om het extra licht te hebben en aan te kunnen zetten. Dan nog de app, koppelen lukte direct, 2x update gedraaid, enviolo app gekoppeld en gecalibreerd en de fiets is in de app gewoon te vinden. Dit allemaal met de iPhone 13 Pro.

Conclusie, blij mee en hopelijk veel veilige en probleemloze kilometers!
Heb jij de fiets online besteld? of ook besteld en dus laten leveren bij het servicepunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Pater
Dirk0s schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:55:
[...]

Heb jij de fiets online besteld? of ook besteld en dus laten leveren bij het servicepunt?
Ik heb de fiets idd online besteld en af laten leveren en af laten monteren bij een servicepunt. Kost wel 99 euro, maar wel gelijk alles APK, ringslot gemonteerd en daarbij ook het genoemde andere slot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niwde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-05 10:18
Sinds vandaag is m'n fiets weer zichtbaar. Kreeg een reply dat er een bug in de app zat die inmiddels is verholpen. Mocht je fiets nog niet zichtbaar zijn dan werd mij aangeraden om de app te verwijderen en weer te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psuurbach
niwde schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:46:
[...]

Sinds vandaag is m'n fiets weer zichtbaar. Kreeg een reply dat er een bug in de app zat die inmiddels is verholpen. Mocht je fiets nog niet zichtbaar zijn dan werd mij aangeraden om de app te verwijderen en weer te downloaden.
Ik zie de fiets ook weer in de app. Ik heb echter nog wel een error 500 als ik safety tracking probeer te gebruiken. hebben jullie dit ook?Rechter knop op stuur inhouden , in blijven houden resulteert in knipperde lichten (goed) en uiteindelijk geen melding en een "error 500" in de display (volgens mij niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Pater
psuurbach schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:05:
[...]

Ik zie de fiets ook weer in de app. Ik heb echter nog wel een error 500 als ik safety tracking probeer te gebruiken. hebben jullie dit ook?Rechter knop op stuur inhouden , in blijven houden resulteert in knipperde lichten (goed) en uiteindelijk geen melding en een "error 500" in de display (volgens mij niet goed).
Even getest, hij deed het niet (melding Please activate the safery tracking feature via the app), bleek er weer een update klaar te staan. De update gedaan en nu telt hij af van 8 naar 0 (neem ik aan, vrouw niet thuis, dus niet helemaal af laten tellen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZ4jht6I7dfTs3eBaS4sdaBUEUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQUBp2wgi1quG509913XelTz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znH4Qll9mrhxiIe2lCHT-Ib4QT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0oZ2Wpo2QBDOVxpKBSsxRoU8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psuurbach
Dennis Pater schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:29:
[...]

Even getest, hij deed het niet (melding Please activate the safery tracking feature via the app), bleek er weer een update klaar te staan. De update gedaan en nu telt hij af van 8 naar 0 (neem ik aan, vrouw niet thuis, dus niet helemaal af laten tellen).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aftellen gaat goed, echter na 0 komt error 500 en stuurt hij niets. Als test eigen telnr. Ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Pater
psuurbach schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:24:
[...]

Aftellen gaat goed, echter na 0 komt error 500 en stuurt hij niets. Als test eigen telnr. Ingevoerd.
Bij mij idd hetzelfde, aftellen en dan de foutmelding. Lig er niet wakker van, maar het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psuurbach
Dennis Pater schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:48:
[...]

Bij mij idd hetzelfde, aftellen en dan de foutmelding. Lig er niet wakker van, maar het zou moeten werken.
Sinds vandaag 12-Nov opgelost.. mooie functionaliteit (had niet eerder gezien). Ben blij dat dit is opgelost. Het blijft (Ace 2) een geweldige fiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-05 14:52
niwde schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:46:
[...]

Zou dit voor iedereen moeten gelden, of alleen voor mensen die een Veloretti x Qover verzekering hebben?
Ik heb die verzekering namelijk niet, maar ik kon tot dit voorjaar de tracking gewoon gebruiken.
Nu het niet meer werkt, vraag mij af of dit komt doordat ze de app hebben 'verbeterd', of omdat mijn fiets rond die tijd een nieuwe motor + andere electronica heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-05 10:18
Ik heb een Ivy 1e gen in combo met Qover en had idd tot ong dit voorjaar tracking. Heb echter geen idee of het alleen voor de fietsen zijn die bij Qover verzekerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
gis. schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:49:
[...]

Zou dit voor iedereen moeten gelden, of alleen voor mensen die een Veloretti x Qover verzekering hebben?
Ik heb die verzekering namelijk niet, maar ik kon tot dit voorjaar de tracking gewoon gebruiken.
Nu het niet meer werkt, vraag mij af of dit komt doordat ze de app hebben 'verbeterd', of omdat mijn fiets rond die tijd een nieuwe motor + andere electronica heeft gekregen.
Dit zou in principe voor iedereen moeten gelden. Voor zover ik weet is het onzin dat je een verzekering van Qover moet hebben voor tracking. Ze presenteren het op die manier zodat iedereen dat neemt, maar zonder die verzekering werkt de tracking ook gewoon. Ik heb de verzekering wel, maar na reparatie en vervanging van een aantal onderdelen was mijn fiets ook niet meer zichtbaar. Hier heb ik voor gemaild en toen hebben ze het opgelost.

• Dennis Pater
psuurbach schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:50:
[...]

Sinds vandaag 12-Nov opgelost.. mooie functionaliteit (had niet eerder gezien). Ben blij dat dit is opgelost. Het blijft (Ace 2) een geweldige fiets..
Ja idd, werkt nu 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
Important Safety Notice mailtje van Veloretti.

Ze gaan van veel fietsen voorvorken vervangen. Ze raden aan om NIET meer op je fiets te fietsen totdat deze is vervangen. Een partner komt de fiets ophalen en weer brengen. Ter compensatie krijg je €150 of een electrische Swap fiets te leen.

Dit is recall nummer 3 toch? De display/computer, de boutjes van spatborden en nu voorvork.

Kan natuurlijk gebeuren, maar 't is niet echt best vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:10
Impstoker schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:38:

Ze gaan van veel fietsen voorvorken vervangen. Ze raden aan om NIET meer op je fiets te fietsen totdat deze is vervangen. Een partner komt de fiets ophalen en weer brengen. Ter compensatie krijg je €150 of een electrische Swap fiets te leen.

Dit is recall nummer 3 toch? De display/computer, de boutjes van spatborden en nu voorvork.

ik heb de mail nog niet binnen, mij is meermaals (ook per mail) bevestigd dat er absoluut geen probleem in de voorvork zit |:( ookal wordt deze volgende week voor de 3e keer vervangen binnen een jaar tijd 8)7

ben benieuwd of ik ook nog aanspraak kan maken op de genoemde compensatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boywonder
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:16
Impstoker schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:38:

Even uit nieuwsgierigheid, over welk model fiets hebben we het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:43
De voorvork van mijn ace1 is vervangen i.v.m. kraken. Dat probleem was er eerst ook al en toen hebben ze eerder al de balhoofd lager vervangen. Dat was niet de oplossing want het probleem was binnen een jaar terug.
Een collega heeft ook een ace 1 en bij hem hoor ik exact het zelfde probleem kwa kraken.
Maar het zal wel alleen de ace 2 zijn die ze aanpakken.....
Pagina: 1 ... 52 ... 54 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.