Acties:
  • +1 Henk 'm!

• penthi
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-07 23:30
Impstoker schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:34:
[...]

Ik heb ook een Dune, en die lak is echt kwetsbaar.
De lokale Stromerdealer, die nu ook Veloretti's repareert heeft een speciale spuitbus voor matte lak fietsen, en een spuitbus met schoonmaak spul, en de zwarte vegen gingen er ZO vanaf. Ik moet nog even weer langs om te vragen wat het precies is.
Dat is goed om te lezen! Ik zit bij dezelfde dealer en heb ook vegen die ik niet weg krijg. Daarnaast heb ik ook echt een paar plekjes waar de lak echt beschadigd is, met name op de voorvork. Weet iemand toevallig een ral of andersoortige kleurcode voor de kleur 'pebble gray' ? Andere kleurcodes ook welkom, zou denk ik aardig zijn als we in deze thread een lijstje met kleurcodes kunnen opstellen.

Voor wat betreft de bovenstaande berichten over fietsen die door blijven gaan: klinkt niet best :/ En ook alsof het een enviolo issue is. Misschien is er nog meer informatie over te vinden op enviolo fora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:04
Is ooit iemand hier nog benaderd over de oplossing die Veloretti zou uitbrengen voor een tikkende voorvork? Ik heb mijn Ace2 nu een jaar, en hoopte dat ik het zou ontlopen, maar sinds vandaag hoor ik helaas ook een tik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie007
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:46
drusloos schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:17:
Is ooit iemand hier nog benaderd over de oplossing die Veloretti zou uitbrengen voor een tikkende voorvork? Ik heb mijn Ace2 nu een jaar, en hoopte dat ik het zou ontlopen, maar sinds vandaag hoor ik helaas ook een tik…
Ik heb daarover de volgende mail gehad:
Dear Customer,

In response to the email we sent out last week (Friday 28th June), we are now sending an update.
In that email we mentioned that we have found a solution to the ticking front fork of your bike and below we would like to share what actions are needed to fix this problem.

We would kindly ask you to go to a retail partner near your location and mention that you are experiencing a ticking front fork.

You can order a new front fork from this retail partner after which it can be mounted onto the bike. Depending on whether the bike is under warranty, there may be a charge from the store.

Pay attention; We strive to deliver the new order within a few days. There may be a longer delivery time for specific colors, please keep that in mind and thank you for understanding.

Have a lovely day!

Team Customer Care, Veloretti
Zelf heb ik nog geen afspraak gemaakt. Iemand anders misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g88d
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-09 21:25
drusloos schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:17:
Ik wacht al sinds mei..

Eerste mail in februari verstuurd, weken lang geen respons. Na wat back-and-forth begin april conclusie dat de voorvork is. Sinds begin mei op de 'lijst' bij hun. Had vorige maand eindelijk een afspraak, ze hadden transport geregeld via een transportbedrijf (zou op maandag zijn). Die vrijdag daarvoor opeens geannuleerd, de 'nieuwe' voorvork niet meer op voorraad. Nu moet ik weer geduld hebben... niks geen perspectief van hoe lang het gaat duren.

Ik wens je succes, ik zou snel actie ondernemen want ben bang dat het lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:56
Hier ook last van een tikkend geluid in de voorvork, lokale fietsenmaker heeft een nieuwe voorvork besteld en de huidige voorvork ingevet (lijkt wel enigszins te helpen). Na een fietstocht deze week voelde ik ineens een rare terugslag in mijn linker pedaal, bleek de crank helemaal los te zijn gekomen! Dan kun je flink op je plaat gaan... Is weer aangedraaid door de fietsenmaker maar ik vertrouw het toch wat minder, ga het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
ik heb dezelfde mail gekregen, en daarop naar de lokale fietsenmaker gegaan (uit de lijst van veloretti)
de fietsenmaker gaf aan echter al weken op onderdelen te wachten en geen gehoor te krijgen bij veloretti...

toch een afspraak kunnen plannen voor eind van deze maand, hopelijk is de voorvork dan binnen.
verder als klap op de vuurpijl sinds 3-4 weken ook weer een vreselijk kabaal uit de motor (is al de 2e motor nadat de eerste vervangen is met ivm dezelfde symptomen...

fiets is net een jaar oud overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playkier
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:55
sonnypiek schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:55:
ik heb dezelfde mail gekregen, en daarop naar de lokale fietsenmaker gegaan (uit de lijst van veloretti)
de fietsenmaker gaf aan echter al weken op onderdelen te wachten en geen gehoor te krijgen bij veloretti...

toch een afspraak kunnen plannen voor eind van deze maand, hopelijk is de voorvork dan binnen.
verder als klap op de vuurpijl sinds 3-4 weken ook weer een vreselijk kabaal uit de motor (is al de 2e motor nadat de eerste vervangen is met ivm dezelfde symptomen...

Hier nu sinds enkele weken ook een verschrikkelijk gekraak uit de motor(naast de krakende voorvork). Hoe is dit bij jou de eerste keer gerepareerd? Bij een fietsenmaker of opgehaald door Veloretti? De twee partnerstores bij mij in de buurt willen/kunnen me niet helpen, naar eigen zeggen vanwege personeelstekort, en Veloretti is zoals gebruikelijk onbereikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Nu online
Playkier schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:37:
[...]

Hier nu sinds enkele weken ook een verschrikkelijk gekraak uit de motor(naast de krakende voorvork). Hoe is dit bij jou de eerste keer gerepareerd? Bij een fietsenmaker of opgehaald door Veloretti? De twee partnerstores bij mij in de buurt willen/kunnen me niet helpen, naar eigen zeggen vanwege personeelstekort, en Veloretti is zoals gebruikelijk onbereikbaar.
eerst een keer opgehaald door veloretti, toen kreeg ik de fiets terug met het zelfde euvel. ze hadden alleen het display vervangen 8)7

week later weer opgehaald, en toen zat er een nieuwe motor op.
wat me aan deze nieuwe motor opviel, maar ik weet niet of dat bij de oude ook al het geval was, is dat deze lijkt te "schakelen" bij 20 kph ongeveer, dan is er een tik voelbaar in de pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Ik heb ook een krakende voorvork helaas.
Zal wel Veloretti mailen en wachten op een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Impstoker schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:17:
Ik heb ook een krakende voorvork helaas.
Zal wel Veloretti mailen en wachten op een reactie.
Ik zit stiekum wel een beetje verlekkerd te kijken naar de Cowboy Cross ST.
Vering, goede app, regelmatig updates…
Maar 30km/h fietsen met singlespeed is vast niet zo awesome.

• boywonder
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:42
Impstoker schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Ik zit stiekum wel een beetje verlekkerd te kijken naar de Cowboy Cross ST.
Vering, goede app, regelmatig updates…
Maar 30km/h fietsen met singlespeed is vast niet zo awesome.
Ik ben zelf van een Cowboy 3 overgestapt naar een ACE 2, de zithouding en het gemis van vesnellingen waren hiervoor de reden.

• Playkier
sonnypiek schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:40:
[...]

eerst een keer opgehaald door veloretti, toen kreeg ik de fiets terug met het zelfde euvel. ze hadden alleen het display vervangen 8)7

week later weer opgehaald, en toen zat er een nieuwe motor op.
wat me aan deze nieuwe motor opviel, maar ik weet niet of dat bij de oude ook al het geval was, is dat deze lijkt te "schakelen" bij 20 kph ongeveer, dan is er een tik voelbaar in de pedalen.
Ik ben benieuwd als ik jouw ervaring zo lees :F Vandaag in ieder geval positief verrast, op mijn mail is na twee weken nog steeds niet gereageerd dus daarom maar gebeld, en er werd voor de verandering direct opgenomen. Ze hebben een ticket aangemaakt voor reparatie door Veloretti zelf, en ik werd meteen vanavond al gebeld door de transporteur om een ophaalafspraak te maken. We gaan het meemaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boywonder
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:42
boywonder schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:27:
[...]

Bedankt voor de reactie.
De fietsenmaker zit hier maar 2km vandaan.
Ik fiets er van de week wel even langs.
Update:
Fietsenmaker kon niet veel doen, toen contact gezocht met Veloretti.
Contact met Veloretti is een aparte ervaring, soms binnen een dag meerdere antrwoorden/suggesties, soms een aantal dagen totale stilte.

Uiteindelijk heeft Veloretti aan hun kant wat dingen nagekeken/aangepast en werkt alles nu naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Hoe is jullie ervaring met het laten ophalen van de fiets door veloretti voor onderzoek/reparatie in hun werkplaats in Almelo. Hoelang ben je dan ongeveer je fiets kwijt? (Afhankelijk van de reparatie uiteraard.
Mij is dit aangeboden, en ik denk dat het wel chill is als zij er naar kijken, maar ben bang dat de fiets dan ineens weken tot maanden weg is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:22
drusloos schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:25:
Hoe is jullie ervaring met het laten ophalen van de fiets door veloretti voor onderzoek/reparatie in hun werkplaats in Almelo. Hoelang ben je dan ongeveer je fiets kwijt? (Afhankelijk van de reparatie uiteraard.
Mij is dit aangeboden, en ik denk dat het wel chill is als zij er naar kijken, maar ben bang dat de fiets dan ineens weken tot maanden weg is
In het begin een keertje opgehaald naar de werkplaats in almelo ong. 5 dagen weg. Ik gebruik de fiets elke dag dus was wel doorbijten maar niet te lang dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 21:11
Ook bij mij binnen een week terug. Motor en voorlamp vervangen. Ace1

• drusloos
ger356 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:47:
Ook bij mij binnen een week terug. Motor en voorlamp vervangen. Ace1
In de uitleg mail van zojuist staat dat ik moet rekening houden met 2-3 weken. Blijft jammer dat ze niet een leenfiets beschikbaar stellen. Prima als dat een ouder model is of desnoods geen ebike. Maar helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playkier
drusloos schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:35:
[...]

In de uitleg mail van zojuist staat dat ik moet rekening houden met 2-3 weken. Blijft jammer dat ze niet een leenfiets beschikbaar stellen. Prima als dat een ouder model is of desnoods geen ebike. Maar helaas..
Dit stond bij mij ook in de mail van de week. Hij is afgelopen woensdag opgehaald maar krijg net al een belletje dat hij gerepareerd is en dat ze hem volgende week donderdag willen bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 18:47
Gaat de one normaal niet vanzelf uit na x minuten of ben ik verkeerd? Mijn fiets blijft gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:15
springfield89 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:13:
Gaat de one normaal niet vanzelf uit na x minuten of ben ik verkeerd? Mijn fiets blijft gewoon aan.
Yep de mijne gaat na een paar minuten uit zichzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 18:47
Japieh schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:49:
[...]

Is dat een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:15
Nee volgens mij kan je dat niet instellen. Heb je wel de nieuwste software versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Japieh schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:49:
[...]

Mijne gaat ook uit, is ooit aangepast in de firmware maar met de DZ41 kun je dat ook zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:30
Ik heb even een vraag over het aanschaffen van een (extra) lader voor de Ace 1, de 1 pins.

Veloretti vraagt daar 110 euro voor wat ik wel aan de prijs vind. Is iemand op de hoogte van een andere lader die ook prima gebruikt kan worden met de Ace? Ik zie diverse aanbieders van universele laders maar ik ben zelf onvoldoende technisch om te kunnen bepalen waar ik precies op moet letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
IAMsterdam schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:22:
Ik heb even een vraag over het aanschaffen van een (extra) lader voor de Ace 1, de 1 pins.

Veloretti vraagt daar 110 euro voor wat ik wel aan de prijs vind. Is iemand op de hoogte van een andere lader die ook prima gebruikt kan worden met de Ace? Ik zie diverse aanbieders van universele laders maar ik ben zelf onvoldoende technisch om te kunnen bepalen waar ik precies op moet letten.
Kijk achterop de lader het voltage en amperage moet overeenkomen en diameter van de pin moet passen. Als je zon universele lader kunt vinden gaat het goed.

Mocht je iets hebben gevonden post je dan hier het resultaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 22:12
IAMsterdam schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:22:

Is een bafang accu dus kan je niet gewoon een 1 pins oplader aanschaffen voor bafang? Zie her en der opladers voor enkele tientjes. Kijken of de Specificaties hetzelfde zijn en de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Nu online
sonnypiek schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:55:

nou de fiets vanmorgen naar de fietsenmaker gebracht, bleek dat het "veloretti portaal" nog niet werkte dus de FM nog steeds geen voorvork kunnen bestellen... |:(

wel de servicebeurt laten uitvoeren, en hopelijk kunnen ze achterhalen waar t geluid uit de aandrijving vandaan komt.
nu maar hopen dat ze het kunnen vinden, anders wordt het morgen weer in de wacht bij Veloretti

03.10 een nieuwe poging vwb de voorvork.

• Playkier
Playkier schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:18:
[...]

Ik ben benieuwd als ik jouw ervaring zo lees :F Vandaag in ieder geval positief verrast, op mijn mail is na twee weken nog steeds niet gereageerd dus daarom maar gebeld, en er werd voor de verandering direct opgenomen. Ze hebben een ticket aangemaakt voor reparatie door Veloretti zelf, en ik werd meteen vanavond al gebeld door de transporteur om een ophaalafspraak te maken. We gaan het meemaken!
Mijn fiets is net na een week weer bij me teruggebracht en ik heb er meteen een testrit van 10km opzitten, een kleine resume:
- Het stuur kraakt nog net zoveel als eerst(ook al lijkt het alsof ze deze wel vervangen hebben, er zat een plasticje op het scherm en de km-teller staat weer op 0);
- De motor leek even stil maar na een paar kilometer begon het schrapende geluid weer;
- Er komt nu uit de achternaaf ook een krakend geluid wat er eerst niet was.

Toch knap hoe ze van mij als tevreden klant binnen een paar weken een geirriteerde klant kunnen maken :F , morgen maar weer eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Playkier schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:56:
[...]

Mijn fiets is net na een week weer bij me teruggebracht en ik heb er meteen een testrit van 10km opzitten, een kleine resume:
- Het stuur kraakt nog net zoveel als eerst(ook al lijkt het alsof ze deze wel vervangen hebben, er zat een plasticje op het scherm en de km-teller staat weer op 0);
- De motor leek even stil maar na een paar kilometer begon het schrapende geluid weer;
- Er komt nu uit de achternaaf ook een krakend geluid wat er eerst niet was.

Toch knap hoe ze van mij als tevreden klant binnen een paar weken een geirriteerde klant kunnen maken :F , morgen maar weer eens bellen...
Mijn Ace2 staat nu bij hun in Almelo met dezelfde klachten…
Tik/kraak in mn voorvork, een knarsend geluid van de Gatebelt (schoonmaken enz hielp niet), enviolo die niet reageert op kadans aanpassing.
Ik hoop niet dat ik een fiets terug krijg met dezelfde problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Nu online
nou toen ik de fiets ging halen wist de monteur mij te vertellen dat er met de voorvork niets mis is, dat het kabels zouden betreffen die in t frame voor getik zorgde...

de monteur vervolgens uitgelegd dat het probleem met de voorvork bekend is bij Veloretti, en ik toch wel graag de nieuwe voorvork gemonteerd zou willen krijgen.
voor ik het wist had de monteur het stuur weer los om te laten zien wat hij bedoelde, met als gevolg dat het stuur er daarna niet meer op ging...

nou daar vond ik wel iets van, nadat er 'smorgens bij het inleveren ook pas werd vermeld dat de voorvork nog niet geleverd/besteld was

ik had verder ergens gehoopt dat de onderhoudsbeurt d.m.v. alles even uit elkaar (enviolo, belt enz) de herrie uit de motor zou verhelpen, helaas niet het geval.

ervaren jullie het geluid uit de motor ook als harder zodra je meer kracht op de pedalen zet of de ondersteuning hoger zet?
als de fiets uit staat hoor ik vrijwel niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playkier
sonnypiek schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:15:
ervaren jullie het geluid uit de motor ook als harder zodra je meer kracht op de pedalen zet of de ondersteuning hoger zet?
als de fiets uit staat hoor ik vrijwel niets.
Exact dit inderdaad. Ik hoor het geluid alleen als de motor tractie geeft, en het wordt erger naarmate hij dat meer moet doen(als ik harder fiets, meer kracht zet, hogere ondersteuning heb of langere tochten maak). Als ik de pedalen vrij ronddraai of als de motor uitstaat hoor ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-09 14:32
Playkier schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:04:
[...]

Exact dit inderdaad. Ik hoor het geluid alleen als de motor tractie geeft, en het wordt erger naarmate hij dat meer moet doen(als ik harder fiets, meer kracht zet, hogere ondersteuning heb of langere tochten maak). Als ik de pedalen vrij ronddraai of als de motor uitstaat hoor ik niets.
Had bij mijn Ace1 ook vergelijkbare problemen met geluid van de belt. hier op forum eerder over bericht.

Wat bij mij heeft geholpen was het iets minder strak zetten van de Gates belt.
Weet niet of dat bij jou/jullie ook zal werken, maar is kleine moeite dus mischien het proberen waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playkier
robert_oost schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:37:
[...]

Had bij mijn Ace1 ook vergelijkbare problemen met geluid van de belt. hier op forum eerder over bericht.

Wat bij mij heeft geholpen was het iets minder strak zetten van de Gates belt.
Weet niet of dat bij jou/jullie ook zal werken, maar is kleine moeite dus mischien het proberen waard ?
Ik was in de veronderstelling dat het de motor was, maar naar aanleiding van jouw reactie toch even gegoogled naar de Gates belt en deze video tegengekomen, ik ervaar precies het geluid op 2m30s:
YouTube: Riem elektrisch fiets onderhouden, dat doe je zo!.
Het bleek dus inderdaad aan de riem te liggen, in mijn geval dat die vuil was. Ik heb er nu een sopje overheen gehaald en het geluid is grotendeels weg! Thanks voor de tip!

Toch apart dat Veloretti dit mij zelf niet had kunnen adviseren, had ze toch een retourtje van mijn fiets bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raldnor
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-03 19:15
Heeft iemand een verende zadelpen van Ergotech geinstalleerd op de Ace 2? Wanneer ik die zadelpen gebruik heb ik heel veel last van piepjes en kraakjes uit het frame. Ik denk dat dat komt doordat de zadelpen 31.6 diameter is in plaats van de 31.8 van de originele zadelpen. Ik heb al van alles geprobeerd, montagepasta, haarlak, een aluminium plaatje ertussen, niets helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
@Playkier
Toch apart dat Veloretti dit mij zelf niet had kunnen adviseren, had ze toch een retourtje van mijn fiets bespaard.
Ja, je hebt gelijk. Heb Ace1 nu sinds okt 2021. Op forum veel odw. voorbij zien komen. Maar jammer dat de "gedeelde kennis/ervaring" op dit forum vaak al beschikbaaris, maar niet georganiseerd.

Het zou mooi zijn als we allemaal samen een soort "FAQ", database zouden kunnen maken van probleempjes van Ace/Ivy1/Ace/Yvi2/Gedeeld over alle modellen.

Snap ook niet goed waarom Veloretti niet iets dergelijks heeft gebouwd. Hun FAQ op de website is een lachertje.

Maak belt schoon op zelfde manier als youtube. Gebruik alleen zachte kwast ipv borstel en gewone siliconen-spray ipv speciaal Gates spul.

Maa toen geluid nog niet weg was, heb ik de spanning van de belt ook nog iets verminderd. Opgelost. Helemaal weg.

[ Voor 17% gewijzigd door robert_oost op 01-09-2024 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
robert_oost schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:42:
@Playkier

[...]

Ja, je hebt gelijk. Heb Ace1 nu sinds okt 2021. Op forum veel odw. voorbij zien komen. Maar jammer dat de "gedeelde kennis/ervaring" op dit forum vaak al beschikbaaris, maar niet georganiseerd.

Het zou mooi zijn als we allemaal samen een soort "FAQ", database zouden kunnen maken van probleempjes van Ace/Ivy1/Ace/Yvi2/Gedeeld over alle modellen.

Snap ook niet goed waarom Veloretti niet iets dergelijks heeft gebouwd. Hun FAQ op de website is een lachertje.

Maak belt schoon op zelfde manier als youtube. Gebruik alleen zachte kwast ipv borstel en gewone siliconen-spray ipv speciaal Gates spul.

Maa toen geluid nog niet weg was, heb ik de spanning van de belt ook nog iets verminderd. Opgelost. Helemaal weg.
Ik had ook de geluiden bij het trappen. Als ik de fiets uit had staan hoorde ik het ook, dus ik vermoede dat het de Belt was. Deze heb ik helemaal schoongemaakt, ingespoten met siliconenspray, maar het geluid bleef. Het was dus helaas niet de oplossing. Ook slapper zetten van de belt hielp niet, maar ik las wel dat als de belt niet de juiste spanning heeft alles sneller kan slijten. Pas dus op met hem te los zetten

Hij staat nu bij veloretti, benieuwd wat die er van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:29
Ik merk dat ik redelijk snel zadelpijn heb van het zadel op mijn ace 2. Ik overweeg een ander zadel erop te zetten. Heeft iemand goede ervaringen (dwz wat qua looks goed past en een fijn zadel is?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Playkier schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:00:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat het de motor was, maar naar aanleiding van jouw reactie toch even gegoogled naar de Gates belt en deze video tegengekomen, ik ervaar precies het geluid op 2m30s:
YouTube: Riem elektrisch fiets onderhouden, dat doe je zo!.
Het bleek dus inderdaad aan de riem te liggen, in mijn geval dat die vuil was. Ik heb er nu een sopje overheen gehaald en het geluid is grotendeels weg! Thanks voor de tip!

Ja dat speelt al sinds de Ace 1, ik was ook radeloos toen ik het hoorde. Heb toen de belt met een oude tandenborstel en sopje helemaal schoongeboend. Even laten drogen en daarna siliconenspray erop. Lawaai blijft dan 3 maand weg. Zodra het geluid terug komt weer even met siliconenspray behandelen. Dat houdt de riem mooi soepel en voorkomt uitdroging.

Zo'n gates riem is onderhoudsarm, niet geheel onderhoudsvrij helaas :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• penthi
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-07 23:30
Kammika schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:50:
Ik merk dat ik redelijk snel zadelpijn heb van het zadel op mijn ace 2. Ik overweeg een ander zadel erop te zetten. Heeft iemand goede ervaringen (dwz wat qua looks goed past en een fijn zadel is?)
Mijn partner en ik hebben allebei onze zadels en handgrepen vervangen. Hij heeft een brooks flyer carved zadel met brooks ergonomische handgrepen op zijn ace jet black en ik ben juist voor lichte kleuren gegaan voor mijn ivy pebble gray met brooks cambium handgrepen en een wit zadel (SR cortina tour). Eerlijk gezegd vind ik het zadel iets te wit maar de markt voor lichtgekleurde zadels is nogal klein (zeker als je, zoals ik, ook graag vering erin wil). De foto van de ivy is genomen terwijl de fiets helemaal bepakt was voor vakantie, maar ik heb geen andere 'op voorraad'. We zijn beiden blij met het extra comfort wat we met de nieuwe zadels ervaren. Of hij echt zadelpijn had weet ik niet zo goed, hij klaagde over een soort 'slapend gevoel/tintelingen' in zijn bekken, wat hij niet (of iig veel minder snel) heeft met het carved zadel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMbPQzlZUthDSnlruDwtVyXEhQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Na3Y21oKv8SbutCaWUpGGvO3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3eQQNb7wB2CBT78aGSFKm_YAD0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vW0muGmqIGWgk1sVPkMvBaWa.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 8% gewijzigd door penthi op 02-09-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:31
penthi schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:28:
[...]

Mijn partner en ik hebben allebei onze zadels en handgrepen vervangen. Hij heeft een brooks flyer carved met bijpassende handgrepen op zijn jet black ace en ik heb ben juist voor lichte kleuren gegaan voor mijn ivy pebble gray met brooks cambium handgrepen en een wit zadel met vering (SR cortina tour). Eerlijk gezegd vind ik het zadel iets te wit maar de markt voor lichtgekleurde zadels is nogal klein (zeker als je, zoals ik, ook graag vering erin wil). De foto van de ivy is genomen terwijl de fiets helemaal bepakt was voor vakantie, maar ik heb geen andere 'op voorraad'.

[Afbeelding][Afbeelding]
Jullie zijn niet de enige die de zadels vervangen. Ook ik heb het bijgeleverde zadel (of is het een plankje?) vervangen door (toevallig) een Brooks zadel. De vering heb ik op een iets andere manier opgelost, geen vering in het zadel, wél in de zadelpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYTQTGzDCLU4cuJ6nRFyIrRMlcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPTzR93A50L9q9X2iRTyQK3F.jpg?f=fotoalbum_large

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
drusloos schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:47:
[...]

Ik had ook de geluiden bij het trappen. Als ik de fiets uit had staan hoorde ik het ook, dus ik vermoede dat het de Belt was. Deze heb ik helemaal schoongemaakt, ingespoten met siliconenspray, maar het geluid bleef. Het was dus helaas niet de oplossing. Ook slapper zetten van de belt hielp niet, maar ik las wel dat als de belt niet de juiste spanning heeft alles sneller kan slijten. Pas dus op met hem te los zetten

Hij staat nu bij veloretti, benieuwd wat die er van maken.
Helemaal mee eens! Maar de "juiste" spanning van de belt kent een "interval". Lage spanning, maar binnen OK toleraties <--> hoge spanning maar binnen toleranties.
Dit geldt zowel voor de Gates-app als de (betere) apparatuur bij fietsenmaker.

Ik zit aan de lage kant. En vertel fietsenmaker dat ook elke keer.
Net als dat ik hem elke keer ! vertel dat hij de spanning vd spaken moet controleren.
Dat zou bv een odw kunnen zijn in een "veloretti-FAQ" xoals hierboven genoemd.

[ Voor 9% gewijzigd door robert_oost op 02-09-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
Kammika schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:50:
Bepaald geen slechte investering! Ik zit (al heel lang) op Brooks zadels. Maar goed, een zadel is best wel persoonlijk. Misschien heb je wat aan dit stukkie op de site van de Fietsersbond?

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:46

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Op de site van Veloretti staan 2 partner stores in regio Rotterdam. Op hun eigen site kom ik echter niks tegen van Veloretti. Weet iemand een store in regio Rotterdam waar je ook kunt proefrijden en waar wellicht iemand al ervaring mee heeft ?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:26
Vanochtend ging mijn ace 1 niet aan, het display bleef op zwart. Ik heb de accu er uit gehaald, 5 min aan de lader gelegd, maar dat hielp niet. Het enviolo lampje ging wel gewoon groen knipperen.

Nu vanmiddag gaat hij ineens gewoon weer aan. Weet iemand wat de oorzaak is?
De accu heeft zo’n30%, en de aansluiting aan het snoer bij de diamond display had ik vanochtend ook nog gecontroleerd.

• drusloos
Inmiddels heb ik mijn Ace2 terug van Veloretti.
Ik heb alleen niks ontvangen van wat ze hebben gedaan.
Volgens mij is de enviolo vervangen, tenminste ik zie een ander serienummer. Ook het scherm zat een folie op en heeft een ander serienummer, wel apart want die was 4 maanden geleden vervangen met die preventieve actie van hun.

De tik uit de voorvork en van de Belt is weg.
Nu heb ik de fiets opnieuw gekoppeld, alleen de gps module koppelt niet. Ik kan de fiets dus niet “tracen”. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Op de site van veloretti staat dat een AXA slot verplicht is te bestellen indien je de verzekering erbij wenst. Wat als ik nu via een andere partij de sloten wenst te kopen? En hoe zit het met die premium abbo? Als je dat niet neemt heb je dus ook geen gps, ota updates ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolio69
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-06 07:12
martinvdm schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:12:
Op de site van Veloretti staan 2 partner stores in regio Rotterdam. Op hun eigen site kom ik echter niks tegen van Veloretti. Weet iemand een store in regio Rotterdam waar je ook kunt proefrijden en waar wellicht iemand al ervaring mee heeft ?
Zwaan Bikes heeft 2 vestigingen. Dat zijn servicepunten voor Veloretti. Dus daar moet je een proefrit kunnen maken. Tot voor kort had je ook Juizz Bikes op de Mariniersweg. Daar heb ik mijn proefrit 2 maanden geleden gemaakt. Maar die zijn verhuisd en opgegaan in de Fietsvoordeelshop.nl Rotterdam op de Vierhavensstraat 139. Lijkt geen Veloretti partner meer te zijn .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Coolio69 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 07:18:
[...]

Zwaan Bikes heeft 2 vestigingen. Dat zijn servicepunten voor Veloretti. Dus daar moet je een proefrit kunnen maken. Tot voor kort had je ook Juizz Bikes op de Mariniersweg. Daar heb ik mijn proefrit 2 maanden geleden gemaakt. Maar die zijn verhuisd en opgegaan in de Fietsvoordeelshop.nl Rotterdam op de Vierhavensstraat 139. Lijkt geen Veloretti partner meer te zijn .
Thanks. Ik ben bij Superfietsen langs gegaan en heb hem ff kunnen bekijken.
Weet iemand hoe het zit met de verzekering? Op de site van Veloretti bieden ze dit aan. Gaat dit via hun zelf? Ik lees ook dat velen hier anwb of qover hebben. Volgens de site zit in het premium pakket namelijk ook gps en ota updates, vraag me af of je dit dan ook niet krijgt als je geen premium neemt en hoe dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
Vaevictis_ schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:54:
[...]

Kijk achterop de lader het voltage en amperage moet overeenkomen en diameter van de pin moet passen. Als je zon universele lader kunt vinden gaat het goed.

Mocht je iets hebben gevonden post je dan hier het resultaat?
Ik kijk zelf al een tijd naar een meer compacte oplader, zodat ik die makkelijker in de tas mee kan nemen. Ik heb nog niet een gevonden die serieus kleiner is, maar kwam wel de onderstaande tegen. Zou deze GaN oplader iets kunnen zijn voor jou?

https://enerprof.de/en/4A...att-DC-5.5-x-2.1-mm/11993

Deze is iets compacter dan de origine oplader, waarschijnlijk omdat het een GaN type oplader is. Bijkomend voordeel is dat deze opladers vaak kleiner en ook wat sterker zijn, dus laad hij de accu ook nog eens sneller op (+1 ampere versus de standaard oplader). Zelf even dubbel checken of die pin wel past op het 1-pins model van de veloretti accu, ik ben er niet 100% zeker van.

Ik heb zelf overigens een oplader van MDA, die opvallend veel lijkt op de originele oplader van veloretti. Alleen de merknaam van veloretti ontbreekt. Typenummer is bc291360030.

[ Voor 4% gewijzigd door gis. op 07-09-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Het blijft apart dat ze zo slecht met de app omgaan bij Velo.
Herkennen jullie ook dat sinds dat inloggen via “shopify” gaat dat je eigenlijk continu er uit wordt gegooid en opnieuw kan inloggen. Letterlijk elke keer als ik de app open moet ik opnieuw inloggen…

Wat wel prettig is is dat ze bij onderhoud een paar dingen hebben vervangen, maar de fiets nu 26 gaat waarbij die “muur” veel minder is dan voorheen.
snip, graag binnen de grenzen van de wet blijven zoals al eerder aangegeven

[ Voor 22% gewijzigd door We Are Borg op 12-09-2024 14:01 ]

• eikrur
  • Laatst online: 11-09 12:25
dit bespreken we niet op tweakers zoals je weet

[ Voor 103% gewijzigd door We Are Borg op 12-09-2024 13:59 ]

• Kammika
dit bespreken we niet op tweakers

[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 12-09-2024 13:56 ]

• eikrur
dit bespreken we niet op tweakers

[ Voor 89% gewijzigd door We Are Borg op 12-09-2024 13:56 ]

• eikrur
is er een mogelijkheid om de instellingen van de enviolo te wijzigen naar een lager RPM dan de minimale 30 RPM die hij nu heeft

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16:22
eikrur schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:28:
is er een mogelijkheid om de instellingen van de enviolo te wijzigen naar een lager RPM dan de minimale 30 RPM die hij nu heeft
De Enviolo City naaf heeft een schakelbereik van 310% (0.55 - 1.7).
De min. snelheid bij 30 rpm is dus: 30 rpm x (50 tanden/24 tanden) x 225 cm x 0.55 x 60 min / 100000 cm = 4.64 km/u.
De Max. snelheid bij 30 rpm is dus: 30 rpm x (50 tanden/24 tanden) x 225 cm x 1.7 x 60 min / 100000 cm = 14.34 km/u.
(aantal tanden van het achterste tandwiel kan ook 22 zijn ipv 24 )
De laagste rpm bij 25 km/u is volgens deze berekening 52.28 rpm.

[ Voor 5% gewijzigd door Dancer op 13-09-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nj6HnzvkpHAQDs5z357PZ8QS1xQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syE3QPRkqbvWiTXdcuqQI6ms.jpg?f=fotoalbum_large
Iemand enig idee hoe ik de witte vlekken uit de mat zwarte lak eruit krijg, zonder de matte lak aan te tasten?
Ace two

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernard0343
martinvdm schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:49:
[Afbeelding]
Iemand enig idee hoe ik de witte vlekken uit de mat zwarte lak eruit krijg, zonder de matte lak aan te tasten?
Ace two
Enig idee wat die witte vlekken heeft veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Bernard0343 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:50:
[...]

Enig idee wat die witte vlekken heeft veroorzaakt?
Ik denk beetje het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
Ik heb het al vaker gezegd, het weer moet per direct afgeschaft worden.

Maar goed, om niet teveel off-topic te gaan, wittige uitslag op mijn graphite Ace Two, verdwijnt als sneeuw voor de zon als ik er met een vochtig doekje overheen ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Bernard0343 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:37:
[...]

Ik heb het al vaker gezegd, het weer moet per direct afgeschaft worden.

Maar goed, om niet teveel off-topic te gaan, wittige uitslag op mijn graphite Ace Two, verdwijnt als sneeuw voor de zon als ik er met een vochtig doekje overheen ga.
Zeker, dat klopt. Maar het komt ook als een sneeuwstorm weer terug binnen 5 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
martinvdm schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:47:
[...]

Zeker, dat klopt. Maar het komt ook als een sneeuwstorm weer terug binnen 5 min.
Wat natuurlijk kán is dat de onderliggende laklaag nog niet goed was uitgehard toen de toplaag erop gespoten werd. Maar ik ben geen verfdeskundige. Misschien volgende week even langs een autospuiter fietsen? Die kan je vast wel vertellen wat de oorzaak is en hoe je dit kan verhelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
martinvdm schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:47:
[...]

Heb Ace 1 mat-zwart. Soortgelijke vlekken. Wat bij mij helpt is wassen met sopje afwasmiddel, goed laten drogen. Dan een grote zachte kwast inspuiten met beetje siliconenspray en daarmee het frame insmeren. Niet "nat", net even een heeel dun laagje. Blijft paar maanden goed. Maar tegen die tijd is een nieuwe wasbeurt meestal toch nodig...

Ben ook geen expert in lak. Mischien is de werking net als het "vochtige doekje". Maar het blijft veel langer goed.

Door de siliconen hecht het vuil zich ook veel minder aan de fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
Dancer schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:20:
[...]

De min. snelheid bij 30 rpm is dus: 30 rpm x (50 tanden/24 tanden) x 225 cm x 0.55 x 60 min / 100000 cm = 4.64 km/u.
De Max. snelheid bij 30 rpm is dus: 30 rpm x (50 tanden/24 tanden) x 225 cm x 1.7 x 60 min / 100000 cm = 14.34 km/u.
Ben de exacte bron (link) kwijt, maar meen op site enviolo te hebben gelezen dat de optimale rpm ergens tussen de 60 en 70 ligt, In elk geval merkt Enviolo in hun "Technical-Manual-enviolo-CY2021_June-2021-2.pdf" op dat de batterij zwaarder wordt belast bij rpm < 50.

Jouw antwoord is dus helemaal in lijn daarmee.

En speculatie/vraag : zou het kunnen dat het steeds gebruiken van het "hoogste verzet" van de Enviolo leidt tot extra slijtage ? De assen van de kogels intern de Enviolo lopen dan mogelijk tegen de omringende "schaal/ring" aan.

Dat zou mogelijk verklaren waarom Enviolo naven met maar een paar duizend km "versleten" noemt ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTkNwW8lpbevEjUMYQg-0qe0X98=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o2zDjeytX8MhsXNyudgZQQeF.png?f=user_large

screenshot van https://enviolo.com/nl/onze-producten/#automatiq

Aanvulling: in de garantie-voorwaarden, wijst Enviolo garantie af in een aantal gevallen. Dat is grotendeels "legalese", advocaten-praat om zich in te dekken. Maar als je bv. naar het 4e punt kijkt, dan lijkt het er toch echt op dat Enviolo weet dat het gebruik bij hoge "torque" schade kan opleveren.
En lage trap-rpm en zeker gecombineerd met illegale snelheden, betekenen een hoge "torque" belasting. Mogelijk meer dan het ("instap/goedkope") model Enviolo van de Veloretti kan handelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUwiKWzDjGXSD8wE-s85Na0SGaQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WR9HNsMwxtNGPYlvXYH5s02d.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door robert_oost op 15-09-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 22:12
robert_oost schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:58:
[...]

Ben de exacte bron (link) kwijt, maar meen op site enviolo te hebben gelezen dat de optimale rpm ergens tussen de 60 en 70 ligt, In elk geval merkt Enviolo in hun "Technical-Manual-enviolo-CY2021_June-2021-2.pdf" op dat de batterij zwaarder wordt belast bij rpm < 50.

Jouw antwoord is dus helemaal in lijn daarmee.

En speculatie/vraag : zou het kunnen dat het steeds gebruiken van het "hoogste verzet" van de Enviolo leidt tot extra slijtage ? De assen van de kogels intern de Enviolo lopen dan mogelijk tegen de omringende "schaal/ring" aan.

Dat zou mogelijk verklaren waarom Enviolo naven met maar een paar duizend km "versleten" noemt ?

[Afbeelding]

screenshot van https://enviolo.com/nl/onze-producten/#automatiq
Dit zou verklaren waarom ik vaak oude urban arrows tegen komen die niet meer in het zwaardere verzet willen. Klanten houden dan een te hoge cadans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:30
Goedemiddag allemaal,
Misschien een vraag die enigszins losstaat van specifiek Veloretti. Ik heb een Ace 1 die ik niet meer gebruik en wil gaan verkopen.

Hebben jullie ervaring welk platform hier het meest geschikt voor is?

Ik heb tot op heden nog nooit een fiets tweedehands gekocht of verkocht en ik wil bij voorkeur niet teveel gedoe eromheen. Marktplaats heb ik in het verleden alleen maar gedoe mee gehad. Weinig serieuze reacties via dat platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Kreeg net mail, er komt wat nieuws aan. Zie: https://www.veloretti.com/nl

"Een warme nazomer

Geen nazomer blues voor jou. Binnenkort komen we met iets nieuws om die warmte vast te houden.

Nog heel even wachten dus, maar blijf ons in de gaten houden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
stin00 schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:24:

"Een warme nazomer

Geen nazomer blues voor jou. Binnenkort komen we met iets nieuws om die warmte vast te houden.

Zag inderdaad een advertentie met bekendmaking maandag 23 september 12:00 uur.
Zat al naar fietsen te kijken. Hopelijk iets interessants dit.

[ Voor 6% gewijzigd door Valinor op 16-09-2024 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos

"Een warme nazomer

Ik vermoed enkel een nieuw “zomers” kleurtje.
Tot op heden hebben ze hun zaken totaal niet op orde. Een collega heeft voor haar en haar vriend een Ace2 en Ivy2 gekocht 3 weken terug, met beide fietsen is wat. Het display gaat niet aan bij de een, bij de ander tikt de voorvork en valt de batterij eruit. Als je na ruim 1 jaar nog steeds dit hebt bij nieuwe fietsen, dan mag ik toch hopen dat er niet een compleet nieuwe veloretti wordt aangekondigd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
drusloos schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:09:
[...]
Ik vermoed enkel een nieuw “zomers” kleurtje.
Tot op heden hebben ze hun zaken totaal niet op orde. Een collega heeft voor haar en haar vriend een Ace2 en Ivy2 gekocht 3 weken terug, met beide fietsen is wat. Het display gaat niet aan bij de een, bij de ander tikt de voorvork en valt de batterij eruit. Als je na ruim 1 jaar nog steeds dit hebt bij nieuwe fietsen, dan mag ik toch hopen dat er niet een compleet nieuwe veloretti wordt aangekondigd…
Ik verwacht ook een hip nieuw kleurtje, 'Volcano Red' of iets dergelijks. Wel gênant dat dezelfde problemen nog altijd spelen. Die tikkende voorvork is al 3 jaar lang een probleem nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Ik heb een paar vragen aan forum-gebruikers van een Ace- of Ivy 1. Vooral de al wat oudere.

Sinds iets meer dan een maand of zo, heb ik een niet-ernstig, maar irriterend probleem. Als ik Ace in stad vastzet met 3 sloten en ga shoppen, verwijder ik ook de batterij en neem die mee in rugzak.
Terug bij fiets, eerst akku terugplaatsen, sloten losmaken en dan .... wil het diamond display niet opstarten.

Dat betekent wandelen en geduld hebben. Na een tijdje, maar toch een minuut of 5 en dus vervelend lang, start de fiets weer en is alles weer OK.

Mijn vermoeden is dat de oplaadbare knoopcel in het "diamond display" op is.

vragen:

Hebben jullie ook zoiets ervaren ?
Heeft iemand het display al eens open gemaakt ?
Hoe doe je dat zonder beschadiging ?
Is de batterij een simpele standaard (oplaadbare!) knoop-cel ?
Simpel te vervangen of vastgesoldeerd ?

Hoe me aanbevolen voor alle reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
stin00 schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:14:
[...]

Ik verwacht ook een hip nieuw kleurtje, 'Volcano Red' of iets dergelijks. Wel gênant dat dezelfde problemen nog altijd spelen. Die tikkende voorvork is al 3 jaar lang een probleem nu.
Ik heb er nu ook heel erg veel last van. Elk bultje/ribbeltje is voldoende, zelfs als ik de fiets aan de hand over een drempel rij krijg ik bij het voor -en achterwiel een tik.
Maar ik heb een leasefiets dus binnenkort jaarlijks onderhoud (voor het eerst) dus dan lossen ze het maar op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
robert_oost schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:23:
Ik heb een paar vragen aan forum-gebruikers van een Ace- of Ivy 1. Vooral de al wat oudere.

Sinds iets meer dan een maand of zo, heb ik een niet-ernstig, maar irriterend probleem. Als ik Ace in stad vastzet met 3 sloten en ga shoppen, verwijder ik ook de batterij en neem die mee in rugzak.
Terug bij fiets, eerst akku terugplaatsen, sloten losmaken en dan .... wil het diamond display niet opstarten.

Dat betekent wandelen en geduld hebben. Na een tijdje, maar toch een minuut of 5 en dus vervelend lang, start de fiets weer en is alles weer OK.

Mijn vermoeden is dat de oplaadbare knoopcel in het "diamond display" op is.

vragen:

Hebben jullie ook zoiets ervaren ?
Heeft iemand het display al eens open gemaakt ?
Hoe doe je dat zonder beschadiging ?
Is de batterij een simpele standaard (oplaadbare!) knoop-cel ?
Simpel te vervangen of vastgesoldeerd ?

Hoe me aanbevolen voor alle reacties !
Dz41 installeren die heeft geen batterij en gaat dus nooit leeg. Je kunt de app dan ook niet meer gebruiken maar wel de enviolo app. Vind ook het display veel beter en duidelijker mis de dd helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Vaevictis_ schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:52:
[...]

Dz41 installeren die heeft geen batterij en gaat dus nooit leeg. Je kunt de app dan ook niet meer gebruiken maar wel de enviolo app. Vind ook het display veel beter en duidelijker mis de dd helemaal niet.
joh...dat ziet er toch niet uit vs ingebouwde display van Veloretti zelf? en volgens mij kun je de enviolo dan ook niet meer vanaf het display bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Kammika schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:00:
[...]

joh...dat ziet er toch niet uit vs ingebouwde display van Veloretti zelf? en volgens mij kun je de enviolo dan ook niet meer vanaf het display bedienen...
Wat bedoel je? Het gaat om de ace1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Vaevictis_ schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:47:
[...]

Wat bedoel je? Het gaat om de ace1.
o sorry.. heb een ace 2, had aangenomen dat die displays bij veloretti altijd geintegreerd waren, maar is kennelijk dan pas vanaf de 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Kammika schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:51:
[...]

o sorry.. heb een ace 2, had aangenomen dat die displays bij veloretti altijd geintegreerd waren, maar is kennelijk dan pas vanaf de 2?
Klopt, de DD is een waardeloze controller wel iets beter geworden met updates.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YpNI2iRkj1an0zJ4nGBaCR3gMvk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s4lQ87nvglif7u3iE5yyABo3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Kalk
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
martinvdm schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:29:
[...]

Thanks. Ik ben bij Superfietsen langs gegaan en heb hem ff kunnen bekijken.
Weet iemand hoe het zit met de verzekering? Op de site van Veloretti bieden ze dit aan. Gaat dit via hun zelf? Ik lees ook dat velen hier anwb of qover hebben. Volgens de site zit in het premium pakket namelijk ook gps en ota updates, vraag me af of je dit dan ook niet krijgt als je geen premium neemt en hoe dit zit.
Ik overweeg ook een Ace 2, echter kan via fietsplan geen premium pakket afsluiten. Weet iemand of de gps wel werkt?

• robert_oost
Vaevictis_ schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:52:
[...]

Ja, dat is een alternatief. Door jouw ethousiasme heb ik dit al eerder overwogen.
Maar sinds ik de siliconen-hoes over DD heb, en vooral sinds ik de rpm met DD kan wijzigen, ben ik best tecreden over het DD. Past in mijn "KISS" - (keep it simple,stupid) filosofie.

Die interne, oplaadbare batterij is een "issue" geworden. Mogelijk eenvoudig op te lossen.
Heb zelf niet de uitrusting om batterijen te solderen, maar heb reparatiebedrijf i/d buurt die dat wel kan.
Hebben bv ook al eens akku vervangen van Braun scheerapparaat. Goedkoop, reparatie, weer jaren plezier.

Denk dus dat ik DD maar eens loshaal en kijk wat er los te schroeven/wrikken is.

Hoopte alleen dat iemand anders me voor was geweest en dus tips had

• gis.
robert_oost schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:34:
[...]
Maar sinds ik de siliconen-hoes over DD heb, en
Dat lijkt me handig nu het najaar start. Ik las dat vocht in de diamond display ook de oorzaak kan zijn dat de fiets tijdelijk niet wil opstarten.

Waar kan ik zo’n hoes kopen? En kan je een foto delen hoe jouw diamond display er uit ziet wanneer de hoes er op zit?

• robert_oost
gis. schreef op woensdag 18 september 2024 @ 23:36:
[...]

Dat lijkt me handig nu het najaar start. Ik las dat vocht in de diamond display ook de oorzaak kan zijn dat de fiets tijdelijk niet wil opstarten.

Waar kan ik zo’n hoes kopen? En kan je een foto delen hoe jouw diamond display er uit ziet wanneer de hoes er op zit?
Hoesje is geimproviseerd : Setje siliconendeksels van merkTopppits gekocht bij Jumbo (in schap bij alu-folie e.d.). De kleinste maat past precies.

Foto genomen in garage. In fel zonlicht moet ik hand ervoor houden om display goed te zien, maar dat vind ik geen probleem.
Het is bovendien zeer snel te verwijderen en weer aan te brengen.

Mijn eerste DD liet me namelijk na een paar maanden in een stevige regenbui in de steek en moest toen vervangen worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01UtVaxyJh6kw4TZ5cPTgVmLM18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewtC6jvj0HPd2lnA1NJNyyYU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GnzO20HrUnkdhTs5BVKGQU3zOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjV6yHaQJQZBvuWQqZlYoBhT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door robert_oost op 19-09-2024 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
robert_oost schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:15:
[...]

Hoesje is geimproviseerd : Setje siliconendeksels van merkTopppits gekocht bij Jumbo (in schap bij alu-folie e.d.). De kleinste maat past precies.

Foto genomen in garage. In fel zonlicht moet ik hand ervoor houden om display goed te zien, maar dat vind ik geen probleem.
Het is bovendien zeer snel te verwijderen en weer aan te brengen.

Mijn eerste DD liet me namelijk na een paar maanden in een stevige regenbui in de steek en moest toen vervangen worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ok, ik vind het wel een design fout en met zo'n condoom rijden niet echt sjiek. De DZ41 heeft totaal geen last van regen en de RPM instellen kan gewoon in de enviolo app. Dus mocht iemand iets anders willen dan kan ik de DZ41 echt aanraden.

• robert_oost
Vaevictis_ schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:09:
[...]

Ok, ik vind het wel een design fout en met zo'n condoom rijden niet echt sjiek. De DZ41 heeft totaal geen last van regen en de RPM instellen kan gewoon in de enviolo app. Dus mocht iemand iets anders willen dan kan ik de DZ41 echt aanraden.
Ben als HVK (veiligheidskundige) veel bezig geweest met onderzoek naar het falen van systemen en ben het 100% eens dat dit fouten in het ontwerp betreft (vorm boven functie gesteld).

Maar DZ41 installeren vergt toch wat meer "knutselwerk" dan simpelweg een hoesje plaatsen indien nodig.
En vind het leuk dat fiets zo origineel blijft.

"Different strokes for different folks"

Vind het juist leuk dat we hier op het forum verschillende oplossingen/verbeteringen voor problemen vinden en met elkaar delen. Soms simpel, soms technisch wat ingewikkelder.

[ Voor 10% gewijzigd door robert_oost op 19-09-2024 10:35 ]

• robert_oost
AANVULLING / CORRECTIE

In mijn post van 14/9, heb ik abusievelijk enkel hoge "torque" belastingen genoemd als een probleem dat Enviolo zelf onderkent.

Maar Enviolo waarschuwt zowel voor te hoge als te lage "torque" belastingen in hun garantie-voorwaarden.

Al met al betekent dit volgens mij dat de Enviolo-naaf het "niet leuk vindt" ofwel "extra slijtage vertoont" indien continue belast op het einde (max zowel als min) van zijn schakel-bereik.

Gecombineerd met de berekening van @Dancer van 13/9, is dat mischien iets om rekening mee te houden.

Om het verder te versimpelen:

Minimum snelheid waarbij Enviolo tegen "lichtste verzet" aanzit = 0,1547 x rpm
Maximum snelheid waarbij Enviolo tegen "zwaarste verzet" aanzit = 0,4781 x rpm

Omgerekend : om max snelheid = 25 km/u te krijgen zonder het max schakel-interval te bereiken, moet ik 55+ rpm maken.

Maar dat betekent weer dat ik niet veel minder dan 10 km/u kan rijden in de stad (voetgangersgebied, magniet, weet het).

Dus mischien wat vaker de rpm aanpassen ?

[ Voor 30% gewijzigd door robert_oost op 19-09-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Bij mijn Ace Two kraakt de voorvork enorm bij een hobbelige weg. Nu heb ik gelezen dat velen dit hebben gehad, waaronder @NanoSector en @stin00 en dit verholpen hebben met PTFE spray. Ik heb deze spray echter geen idee hoe de voorvork van een Ace Two uit elkaar gaat en heb ook alleen de handleiding van een One gezien. Iemand een idee hoe de voorvork van een 2 uit elkaar gaat, waar te sprayen of wellicht een handleiding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
martinvdm schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:03:
Bij mijn Ace Two kraakt de voorvork enorm bij een hobbelige weg. Nu heb ik gelezen dat velen dit hebben gehad, waaronder @NanoSector en @stin00 en dit verholpen hebben met PTFE spray. Ik heb deze spray echter geen idee hoe de voorvork van een Ace Two uit elkaar gaat en heb ook alleen de handleiding van een One gezien. Iemand een idee hoe de voorvork van een 2 uit elkaar gaat, waar te sprayen of wellicht een handleiding ?
De PTFE spray deed bij mijn Ace 1 echt helemaal niets, ondanks herhaaldelijk insprayen en volledig demonteren + invetten voorvork. Hij moest volledig vervangen worden bij een fietsenmaker. Ik kreeg niet eens genoeg vergoeding vanuit Veloretti, de reparatie was een stukje duurder dan gehoopt. Dit komt doordat de voorrem door de voorvork loopt, deze moet gemonteerd worden waardoor alle remolie gedrained wordt. Vervolgens weer opnieuw vullen, bleeden en afstellen.

Het voorvork probleem speelt nu al ruim 3 jaar. Ik zou Veloretti nogmaals vragen om een kosteloze reparatie/vervanging.. ze zijn er dondersgoed van op de hoogte dat ze zelfs nu nog nieuwe fietsen leveren met een falende voorvork. Een goedkoop flesje PTFE olie opsturen in de hoop dat een flawed by design voorvork geen hels kabaal meer maakt.. dat is gewoon minachting richting je klanten.

Maargoed dat is hoe ik erin sta. Waarschijnlijk is je Ace Two nog behoorlijk nieuw, binnen de garantie en nu al speelt er een bekend probleem op. Ik ben blij dat ik van Veloretti af ben :w

(Voor zover ik weet is er trouwens geen online handleiding voor PTFE oil bij de Ace 2. Wellicht weten anderen hoe de voorvork los moet.. mogelijk moeten de voorlamp en display los?)

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 22-09-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Nu online
Vorige week mail gehad dat de levering van de nieuwe voorvork weer 5 weken is uitgesteld…
Ondanks dat het inderdaad al 3 jaar speelt ligt er voor Veloretti niet de hoogste prioriteit blijkbaar.

Ben benieuwd wat ze volgende week gaan lanceren, maar op deze manier gaan ze van moof achterna…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Thanks. Mijn issue is meer überhaupt een fatsoenlijk contact te krijgen met support. Lijkt wel of ze nergens op reageren meer. Maargoed; ik za nog eens een poging wagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OE42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:19
Even mijn review na 4 maanden op de Ace 2 gefietst te hebben (1000 km nu op de teller). Ik heb veel spijt van de aankop. De motor is al na 900 km stuk gegaan, en is vervangen. De lak kwaliteit is ongelofelijk slecht, veel strepen op lak en beschadiging van lak, terwijl ik er heel netjes mee omga. De fiets begint nu ook aan de voorkant heel licht te kraken. Verder vind ik de zadel van de fiets erg slecht. Als alles goed werkt fiets de fiets wel fijn. En het blijft natuurlijk een hele mooie fiets, dit is dan ook de enige pluspunt. Er zijn te veel minpunten waardoor ik deze fiets niet zou aanraden. Elke keer als ik ga fietsen ben ik weer bang dat er een ander probleem begint.

[ Voor 18% gewijzigd door OE42 op 22-09-2024 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ik zal misschien fijn gevoelig zijn, maar herkent iemand dat je de remmen van de Ace2 eigenlijk elke 3-6 maanden opnieuw op druk moet zetten voor een fatsoenlijke remwerking? Wanneer mijn remmen beginnen te piepen neemt de remkracht af en is het niet meer dat echt krachtige remmen. Telkens vanwege de klacht van piepende remmen zijn ze door veloretti opnieuw op druk gebracht en is het piepen weg en remt hij ook weer goed. Vind het nogal apart, ik zie namelijk geen olie dus een lekkende keerring ergens lijkt me niet waarschijnlijk, tenzij het zo subtiel lekt dat je het niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
drusloos schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:05:
Ik zal misschien fijn gevoelig zijn, maar herkent iemand dat je de remmen van de Ace2 eigenlijk elke 3-6 maanden opnieuw op druk moet zetten voor een fatsoenlijke remwerking? Wanneer mijn remmen beginnen te piepen neemt de remkracht af en is het niet meer dat echt krachtige remmen. Telkens vanwege de klacht van piepende remmen zijn ze door veloretti opnieuw op druk gebracht en is het piepen weg en remt hij ook weer goed. Vind het nogal apart, ik zie namelijk geen olie dus een lekkende keerring ergens lijkt me niet waarschijnlijk, tenzij het zo subtiel lekt dat je het niet ziet
Het piepen is een teken dat rem(schijven) niet goed schoon zijn. Ik gebruik rem reiniger (Action paar euro) om elke maand remschijven in te spuiten en dan met schone doek goed schoon te maken. Als de rem kracht verdwijnt zou je eens moeten kijken naar de oliedruk of de rempads vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16:22
Dancer schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:20:
[...]

Net gecheckt: het achterste tandwiel heeft 22 tanden (Ivy 1).
Min. snelheid bij 30 rpm -> 5.06 km/u.
Max. snelheid bij 30 rpm -> 15.64 km/u.
Laagste rpm bij 25 km/u -> 47.93 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 13:38
Ik heb mijn lekke binnenband van mijn achterwiel (Ace 1) laten vervangen bij de lokale, niet zo positief beoordeelde (2,1 sterren, 100+ reviews) fietsenmaker. Nu was ik op de hoogte van zijn slechte reputatie, maar gezien hij op loopafstand is en ik met een lekke achterband (zonder auto) zit, was dit de handigste oplossing. Zelf vervangen/plakken heb ik bij mijn Vanmoof wel eens gedaan, maar het leek me een te grote uitdaging bij de Veloretti (lees: te veel gekloot).

Fast forward een paar dagen en ik had zojuist mijn eerste ritje weer met de nieuwe achterband. Thuis viel me al op dat de riem niet erg gespannen zit. 5 minuten in de rit trap ik weg bij een stoplicht met twee keer een enorme klak/knal in de aandrijving. Ik was eerst bang dat de naaf het had begeven, gezien ik het nogmaals had maar ook weer bij het wegfietsen. Nu vermoed ik dat de riem niet strak genoeg zit en de riem dus een tandje verder is overgeslagen..

Ik ga hem vanmiddag strakker proberen te zetten om te kijken of dit helpt. Heeft iemand handige tips om dit te doen? Is er verder een kans dat er iets goed gesloopt is? Waar moet ik op letten? Ik hoor graag van iemand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
drusloos schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:05:
Goede druk zorgt er voor dat de remmen adequaat reageren en goed kracht kunnen zetten op de remschijf; de caliper in de remklauw knijpt dicht waardoor de remblokken de remschijf aanraken.

Ik kan me niet voorstellen dat het piepen wordt gefixt door vullen/bleeden van de remleidingen. Het piepende geluid ontstaat namelijk pas zodra de remblokjes de remschijf raken. Piepen ontstaat door viezigheid (vet, zand, vervuiling), water (zware regen) of verglazing van de remblokken (slecht inremmen nieuwe blokjes, vetlaagje op remblokken).

Dus mogelijk vervangt Veloretti elke keer je remblokjes of ontvetten ze de remschijf. De vervuiling zie je zelden met het blote oog overigens, de remschijven lijken mooi schoon maar zijn in werkelijkheid vettig.

Als de druk binnen 3 tot 6 maanden afneemt is er iets mis met zowel je voor- als achterrem leidingen. Merk je na ~3 maanden al dat de remhendels verder ingedrukt moeten worden voordat de remblokjes de remschijf raken? Dan zit er ergens een lekkage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

"Een warme nazomer

Een nieuwe kleur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79KxRBYk5rIEclnlksjzAYYEvYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QemeFmRXArDivYLZHnG0ZNmu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik zat met mijn Volcano Red voorspelling dus erg dicht bij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
stin00 schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:48:
[...]

Goede druk zorgt er voor dat de remmen adequaat reageren en goed kracht kunnen zetten op de remschijf; de caliper in de remklauw knijpt dicht waardoor de remblokken de remschijf aanraken.

Ik kan me niet voorstellen dat het piepen wordt gefixt door vullen/bleeden van de remleidingen. Het piepende geluid ontstaat namelijk pas zodra de remblokjes de remschijf raken. Piepen ontstaat door viezigheid (vet, zand, vervuiling), water (zware regen) of verglazing van de remblokken (slecht inremmen nieuwe blokjes, vetlaagje op remblokken).

Dus mogelijk vervangt Veloretti elke keer je remblokjes of ontvetten ze de remschijf. De vervuiling zie je zelden met het blote oog overigens, de remschijven lijken mooi schoon maar zijn in werkelijkheid vettig.

Als de druk binnen 3 tot 6 maanden afneemt is er iets mis met zowel je voor- als achterrem leidingen. Merk je na ~3 maanden al dat de remhendels verder ingedrukt moeten worden voordat de remblokjes de remschijf raken? Dan zit er ergens een lekkage.
Wellicht nog goed om te vermelden; ik heb veel ervaring met sleutelen, en dus ook met remmen en remproblemen. Omdat de druk afneemt en de blokken daardoor niet tegen de schijf aan liggen maar wat meer “klapperen”, komt er vuil op de blokken en begint het te piepen. Remmenreiniger helpt niet tot nauwelijks. Het op druk brengen helpt omdat de remblokken dan tegen de schijf aan komen te liggen en dus als het ware continu schoon blijven.
Dat de remdruk afneemt doet bij mij nog vermoeden dat er toch iets van lekkage is en dus misschien olie op de schijf komt. Vreemd dat remmenreiniger dan niet helpt.
Ik was gewoon benieuwd of anderen dit ook merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 11:15
martinvdm schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:03:
De spray deed bij mij in het begin helemaal niet veel, maar het getik lijkt bij mij nu na een aantal keer sprayen wel verdwenen. Of het is zover gesleten dat het zichzelf heeft opgelost.

Ondertussen heb ik wel een goeie 3500 kilometer erop zitten dus het wordt denk ik tijd voor een grote beurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:08
drusloos schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:54:
[...]
Wellicht nog goed om te vermelden; ik heb veel ervaring met sleutelen, en dus ook met remmen en remproblemen. Omdat de druk afneemt en de blokken daardoor niet tegen de schijf aan liggen maar wat meer “klapperen”, komt er vuil op de blokken en begint het te piepen.
Geen idee waar jij ervaring opgedaan hebt, maar dit klopt beslist niet! Remblokken moeten altijd volledig vrij liggen van de schijf als de remmen niet gebruikt worden,
Er komt alleen maar druk op het systeem als je de remhendel bedient. Als je dat niet doet is het systeem volledig drukloos.
Het systeem kan ook niet "op druk gezet worden" zoals sommigen beschrijven. Waarschijnlijk word het ontluchten bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Simple mind schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:54:
[...]

Geen idee waar jij ervaring opgedaan hebt, maar dit klopt beslist niet! Remblokken moeten altijd volledig vrij liggen van de schijf als de remmen niet gebruikt worden,
Er komt alleen maar druk op het systeem als je de remhendel bedient. Als je dat niet doet is het systeem volledig drukloos.
Het systeem kan ook niet "op druk gezet worden" zoals sommigen beschrijven. Waarschijnlijk word het ontluchten bedoeld?
Ik weet niet wat jij onder vrij liggen verstaat, maar of het nou een auto, motor of fiets is, de remblokken liggen tegen de schijf aan. Wellicht tot 1mm kan er aan ruimte tussen zitten, maar er moet niet meer tussen zitten. Dan krijg je klapperende remmen, precies mijn probleem. De blokjes zullen op een hobbelige weg dan tegen de remschijf aan klapperen. Ook zal je bij remmen enkele speling hebben tussen het inknijpen en daadwerkelijk raken van het blokje tegen de schijf. Ontluchten is niet wat ik bedoel, ik bedoel dat er een xx aantal ml olie in het systeem hoort, en als dit langzaam minder wordt dat dan de hevel verder ingedrukt moet worden om remkracht te creëren.

Als jij je wiel rond draait hoor je toch (mits je bij de klauw luistert) dat de remblokken je schijf raken? Heel subtiel maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:08
Vrijliggen=niet raken. 1mm is natuurlijk veel te veel. Eerder 0.1 mm.
De constructie van de remklauw bapaald deze afstand. Deze kun je niet afstellen.
Pagina: 1 ... 51 ... 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.