Omdat er al genoeg informatie op het internet staat rondom de Urban Arrow. Dacht ik dat extra informatie rondom de Lovens fiets wel gewenst is. En met name info rondom de keuze en het gebruik er van. Immers was ook ik, zeer benieuwd of het wel een goede keuze was voor ons. Het is denk ik voor iedereen met een jong gezin een lastige keuze. Ga ik voor een e-bike of voor een bakfiets. Keuzes keuzes.... Voor ons was de keuze eenvoudig, de kids worden ouder (2 en 4) waardoor je met twee kids op de fiets niet weg kan. Dus toch maar de zoektocht gestart naar een bakfiets.
Eerst gekeken op MP, maar de prijzen van een tweedehands blijft ook fors. Daarnaast wil ik geen kat in de zak kopen en ben een beetje wantrouwig (misschien onterecht) of men ook goed onderhoud heeft uitgevoerd aan de fiets. De bakfietsen hebben immers meer slijtage dan een reguliere fietsen.
Als nieuwe fiets bleef de Dolly, Urban Arrow en de Lovens over. Echter viel de Dolly voor ons af, omdat we liever de techniek hadden van Bosch.
Waarom is de keuze uiteindelijk gevallen op de Lovens Explorer en niet de Urban Arrow? Ik en mijn vrouw hebben gereden op beide fietsen. We hebben een fietsenmaker gevonden in de buurt die beide modellen had en zo konden we ze goed vergelijken. Wat mij betreft zijn ze beide 'premium' en uitgerust met een bosch motor. Wat opvalt dat Lovens natuurlijk nieuw op de markt is en zich wil onderscheiden. Ze hebben bij Optima Cycling lekker lang kunnen afkijken doordat ze de Urban Arrow al jaren in elkaar hebben gezet...
Qua accu haal ik nu zo'n 65 km per rit. Wat wellicht niet echt 'goed' is voor een 400 accu. Ik hoop eigenlijk dat ik dit nog iets kan oprekken want ik wil eigenlijk grotere afstanden kunnen rijden. Wellicht iets te optimistisch want de oudste lag vandaag na een goede rit van 45 km al te pitten
Lees vooral deze review als het gaat om de techniek
https://velocletta.com/review-lovens-explorer-65-auto/
TIP:
• Mooie tip als je een fietsplan hebt op werk, of andere regeling. Koop dan een nieuwe! In ons geval konden we ruim 1000 euro terug krijgen op de fiets, verzekering en accessoires. De moeite dus waard om dit te bekijken .
• Er is een lovens app, als je de geïntegreerde GPS hebt, toont hij ook de rit informatie. Deze was overigens nodig voor de fietsverzekering. Waar de verzekering van Enra bij de fietsenmaker veel goedkoper is dan de ANWB. Voor 5 jaar is de ANWB ruim 1400 euro en ENRA ronde de 550. Dit betreft een verzekering Casco / diefstal
Video bright
Eerst gekeken op MP, maar de prijzen van een tweedehands blijft ook fors. Daarnaast wil ik geen kat in de zak kopen en ben een beetje wantrouwig (misschien onterecht) of men ook goed onderhoud heeft uitgevoerd aan de fiets. De bakfietsen hebben immers meer slijtage dan een reguliere fietsen.
Als nieuwe fiets bleef de Dolly, Urban Arrow en de Lovens over. Echter viel de Dolly voor ons af, omdat we liever de techniek hadden van Bosch.
Waarom is de keuze uiteindelijk gevallen op de Lovens Explorer en niet de Urban Arrow? Ik en mijn vrouw hebben gereden op beide fietsen. We hebben een fietsenmaker gevonden in de buurt die beide modellen had en zo konden we ze goed vergelijken. Wat mij betreft zijn ze beide 'premium' en uitgerust met een bosch motor. Wat opvalt dat Lovens natuurlijk nieuw op de markt is en zich wil onderscheiden. Ze hebben bij Optima Cycling lekker lang kunnen afkijken doordat ze de Urban Arrow al jaren in elkaar hebben gezet...
- De fiets is qua bak anders, minder lang dan de arrow maar iets breder
- De geveerde voorvork maakt de fiets minder stijf dan de Urban Arrow
- De Bosch uitrusting rijker is dan bij UA. Op het mid model zit al een 65 nm motor op de Explorer. Dit in tegenstelling dan UA, enkel een 50 nm beschikbaar.
- Wil je de bosch specificaties op een UA net zo hoog als een Explorer 65 krijg je een uplift van 750 euro! op het standaard model. De Explorer 65 is daarom om deze reden penny wise een betere keuze!
- De Bosch computer ziet er uit als een gimmick, maar is best fijn als je gewend bent te fietsen met een computer zoals een Garmin / Bolt
- Belt drive bij alle Lovens modellen, wat zou moeten schelen in het onderhoud. De belt is super stil, ik hoor enkel de sleutel welke tikt tegen het frame
- Een mooi bankje heeft met een rugleuning, welke niet alleen in het zwart is te verkrijgen maar ook in het bruin (handig voor in de zomer met de hitte)
- Er is een rugleuning (heeft de arrow niet)
- Maar het belangrijkste: het is echt een fiets
Qua accu haal ik nu zo'n 65 km per rit. Wat wellicht niet echt 'goed' is voor een 400 accu. Ik hoop eigenlijk dat ik dit nog iets kan oprekken want ik wil eigenlijk grotere afstanden kunnen rijden. Wellicht iets te optimistisch want de oudste lag vandaag na een goede rit van 45 km al te pitten

Lees vooral deze review als het gaat om de techniek
https://velocletta.com/review-lovens-explorer-65-auto/
TIP:
• Mooie tip als je een fietsplan hebt op werk, of andere regeling. Koop dan een nieuwe! In ons geval konden we ruim 1000 euro terug krijgen op de fiets, verzekering en accessoires. De moeite dus waard om dit te bekijken .
• Er is een lovens app, als je de geïntegreerde GPS hebt, toont hij ook de rit informatie. Deze was overigens nodig voor de fietsverzekering. Waar de verzekering van Enra bij de fietsenmaker veel goedkoper is dan de ANWB. Voor 5 jaar is de ANWB ruim 1400 euro en ENRA ronde de 550. Dit betreft een verzekering Casco / diefstal
Video bright
[Voor 5% gewijzigd door oeroe.b op 20-03-2023 10:44]