Toon posts:

Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-03 11:11
Omdat er al genoeg informatie op het internet staat rondom de Urban Arrow. Dacht ik dat extra informatie rondom de Lovens fiets wel gewenst is. En met name info rondom de keuze en het gebruik er van. Immers was ook ik, zeer benieuwd of het wel een goede keuze was voor ons. Het is denk ik voor iedereen met een jong gezin een lastige keuze. Ga ik voor een e-bike of voor een bakfiets. Keuzes keuzes.... Voor ons was de keuze eenvoudig, de kids worden ouder (2 en 4) waardoor je met twee kids op de fiets niet weg kan. Dus toch maar de zoektocht gestart naar een bakfiets.

Eerst gekeken op MP, maar de prijzen van een tweedehands blijft ook fors. Daarnaast wil ik geen kat in de zak kopen en ben een beetje wantrouwig (misschien onterecht) of men ook goed onderhoud heeft uitgevoerd aan de fiets. De bakfietsen hebben immers meer slijtage dan een reguliere fietsen.
Als nieuwe fiets bleef de Dolly, Urban Arrow en de Lovens over. Echter viel de Dolly voor ons af, omdat we liever de techniek hadden van Bosch.

Waarom is de keuze uiteindelijk gevallen op de Lovens Explorer en niet de Urban Arrow? Ik en mijn vrouw hebben gereden op beide fietsen. We hebben een fietsenmaker gevonden in de buurt die beide modellen had en zo konden we ze goed vergelijken. Wat mij betreft zijn ze beide 'premium' en uitgerust met een bosch motor. Wat opvalt dat Lovens natuurlijk nieuw op de markt is en zich wil onderscheiden. Ze hebben bij Optima Cycling lekker lang kunnen afkijken doordat ze de Urban Arrow al jaren in elkaar hebben gezet...
  • De fiets is qua bak anders, minder lang dan de arrow maar iets breder
  • De geveerde voorvork maakt de fiets minder stijf dan de Urban Arrow
  • De Bosch uitrusting rijker is dan bij UA. Op het mid model zit al een 65 nm motor op de Explorer. Dit in tegenstelling dan UA, enkel een 50 nm beschikbaar.
  • Wil je de bosch specificaties op een UA net zo hoog als een Explorer 65 krijg je een uplift van 750 euro! op het standaard model. De Explorer 65 is daarom om deze reden penny wise een betere keuze!
  • De Bosch computer ziet er uit als een gimmick, maar is best fijn als je gewend bent te fietsen met een computer zoals een Garmin / Bolt
  • Belt drive bij alle Lovens modellen, wat zou moeten schelen in het onderhoud. De belt is super stil, ik hoor enkel de sleutel welke tikt tegen het frame
  • Een mooi bankje heeft met een rugleuning, welke niet alleen in het zwart is te verkrijgen maar ook in het bruin (handig voor in de zomer met de hitte)
  • Er is een rugleuning (heeft de arrow niet)
  • Maar het belangrijkste: het is echt een fiets
Je zou denken, de UA is ook een mooie bakfiets. Maar het sturen is werkelijk een genot met deze fiets. Waar de UA gewoon rechtdoor gaat, is de Lovens echt wendbaar. Ik had gelezen dat de fiets gemakkelijk te keren is als je de fiets achteruit wil omdraaien maar dat vond ik niet echt noemenswaardig. De fiets is echt veel beter in het draaien en hanteerbaar als een echte fiets. Voor sommige iets te direct, maar zowel mijn vrouw en ik vonden deze fiets vele malen beter fietsen. De aandrijving is namelijk niet met stangen zoals bij de UA maar met stuurkabels. Hierdoor zit er een veel directere aandrijving en hierdoor kan je echt strak door een bocht fietsen. Net als een echte fiets!

Qua accu haal ik nu zo'n 65 km per rit. Wat wellicht niet echt 'goed' is voor een 400 accu. Ik hoop eigenlijk dat ik dit nog iets kan oprekken want ik wil eigenlijk grotere afstanden kunnen rijden. Wellicht iets te optimistisch want de oudste lag vandaag na een goede rit van 45 km al te pitten :9

Lees vooral deze review als het gaat om de techniek
https://velocletta.com/review-lovens-explorer-65-auto/

TIP:
• Mooie tip als je een fietsplan hebt op werk, of andere regeling. Koop dan een nieuwe! In ons geval konden we ruim 1000 euro terug krijgen op de fiets, verzekering en accessoires. De moeite dus waard om dit te bekijken .
• Er is een lovens app, als je de geïntegreerde GPS hebt, toont hij ook de rit informatie. Deze was overigens nodig voor de fietsverzekering. Waar de verzekering van Enra bij de fietsenmaker veel goedkoper is dan de ANWB. Voor 5 jaar is de ANWB ruim 1400 euro en ENRA ronde de 550. Dit betreft een verzekering Casco / diefstal

Video bright

[Voor 5% gewijzigd door oeroe.b op 20-03-2023 10:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:42
Ah leuk, wij krijgen hem als het goed is binnen twee weken ook geleverd. Wij hebben gekozen voor de 65 Automatiq. Erg benieuwd naar ervaringen van anderen. De redenen waarom wij voor de Lovens Explorer 65 Automatiq zijn gegaan:
  • Voorvering
  • Kabelbesturing i.p.v. stang (stuurt echt veel meer als een gewone fiets, lichter, kleinere draaicirkel)
  • Riem i.p.v. ketting
  • Automaat zorgt ervoor dat je echt kan focussen op verkeer, en beheersen van je fiets. (dit klinkt misschien overdreven, maar mijn vrouw vond dit heel fijn tijdens de proefrit).
  • Uiteraard smoelt 'ie ook lekker en is het een keer wat anders (wij hebben groen met bruin besteld)
  • UA met zelfde configuratie is veel duurder
Nog 2 weken geduld... (als de leveringsproblemen niet erger worden. staan nu een hele hoop Explorers nog te wachten op 1 essentieel onderdeel).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oeroe.b
@william89 En is hij geleverd? Oorspronkelijk wilde wij ook de Lovens in het groen. Helaas niet leverbaar en we wilde niet wachten. Levertijd voor de groene variant was te lang. Leuk om te zien dat er meer mensen kiezen voor de Lovens.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:41

-tom-562

Oliesjeik

Mooie bakfiets! Ik heb thuis een Urban Arrow staan, een geveerde voorvork zou daar ook niet op misstaan. Zeker als de bak leeg is, is de voorkant best wel stuiterig

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• oeroe.b

Ohja de bak mag wel iets breder in de volgende modificatie van de Lovens... daddy issues

• william89
oeroe.b schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:03:
@william89 En is hij geleverd? Oorspronkelijk wilde wij ook de Lovens in het groen. Helaas niet leverbaar en we wilde niet wachten. Levertijd voor de groene variant was te lang. Leuk om te zien dat er meer mensen kiezen voor de Lovens.
Nee nog steeds niet. Zou eerste week juni zijn. Toen werd het twee weken later, dus zou eigenlijk deze week moeten zijn. Ga morgen de fietsenmaker bellen 8)

• william89
oeroe.b schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:47:
[Afbeelding]

Ohja de bak mag wel iets breder in de volgende modificatie van de Lovens... daddy issues
Haha ik heb eerder een probleem met die twee nullen op het kratje zelf :+

• oeroe.b
0.0 is het nieuwe light. Je kent het wel Fanta feestjes en iedereen moet weer terug rijden….

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:46

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Excuses voor het late reageren. Ik zit midden in een verbouwing en was het glad vergeten.
Leuk dat je een topic hebt geopend @oeroe.b !

Onze ervaring met de bakfiets zijn "Lovend" :)
Ik merk dat er behoefte is aan een topic aangezien ik deze review (met soms wat aanpassingen) naar meerdere aan het doorsturen ben.

(copy paste uit laatste DM)

De fiets bevalt super.
We hebben zowel de urban arrow (verschillende versies) en de Carqon uitgeprobeerd. Urban Arrow betaal je voor de naam maar fietst alleen rechtdoor gewoon prima. Ik vind alleen de achterkant niet mooi en wil je hem met een goede uitvoering is hij echt heel duur. (wij wilden een beltdrive vooral en minimaal 65nm)

De Carqon was onze nummer 1, ook qua specs maar toen we gingen fietsen raakten we 2x de grond in de bocht met de standaard. Dit is natuurlijk een grote min. Waar we wonen zijn veel drempels en als we dat nu al hebben is dit een hele dikke nee. Zonde want qua specs hadden we zeker voor de Carqon gekozen dachten we.

De lovens is op alle fronten top. Echter zou ik altijd de 65 nemen (automatic vonden we niets toevoegen). omdat de motor niet zwakker moet zijn.
Komt misschien ook omdat onze mountainbikes 85NM zijn dus zijn we wat verpest.
Het bankje ziet er nog uit als nieuw. daar hebben verschillende vriendjes opgezeten. (onze dochter zit op een stoeltje wat we weer op het bankje hebben).
De fiets staat ook altijd in de garage.
(update 25-06-2022: ik zie dat op de site nu ook de Lovens 85 staat voor een kleine meerprijs)

De lovens wordt gemaakt door Dutch ID en die bestaat al even. De fietsen van ze zijn van hoge kwaliteit. Ik hoop dat ze over 4 jaar nog bestaan. dat lijkt in deze wereld wel logisch met zoveel vraag naar fietsen.

Actieradius, poeh. Volgens mij geeft ie iets van 140km aan in eco. maar wij fietsen nooit zo lang. We fietsen hem nooit leeg. We hebben de 500Wh accu en zelfs zonder ondersteuning (ik had hem laatst uit) is het nog goed te doen.

Slijtage hebben we nog niet. we hebben nog geen onderhoudsbeurt gedaan en hij is echt geluidloos.
Echter had ik laatst een lekke band, Na dat ik die gerepareerd had liep de schijf iets aan. dus daar moet ik nog wat mee. Maar 2x hard remmen en dat lijkt me ook wel weer weg.
Vervolgens hadden we in die week nog 2x een lekke band. We waren het zat en hebben de buitenband ook meteen laten vervangen (gaatje zat aan de buitenband). Nu al weken niets aan de hand. We konden niets vinden wat dit moet hebben veroorzaakt.

Al met al zijn wij echt 'lovend' (pun intended) over de fiets. dit hadden we veel eerder moeten doen.
Onze dochter vind het fantastisch en vriendjes gaan graag mee.

• william89
Net bericht gehad van fietsenmaker dat de Lovens is gearriveerd!👍

Even een vraag. Ik zie op Facebook berichten dat er een bagagedrager van Lovens aan komt. Nog nergens een foto gezien. Hier iemand?

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:46

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

william89 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:57:
Net bericht gehad van fietsenmaker dat de Lovens is gearriveerd!👍

Even een vraag. Ik zie op Facebook berichten dat er een bagagedrager van Lovens aan komt. Nog nergens een foto gezien. Hier iemand?
Nee wij wachten er ook op

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeroe.b
Wij begrepen dat hij binnenkort kwam. Fietsenmaker hoopte op bedrag rond de 89 euro.

Fijn dat je fiets is gearriveerd! Veel plezier ermee, maar dat gaat ongetwijfeld lukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• william89
Vandaag de Lovens Explorer opgehaald, maar helaas nog niet volledig te gebruiken.

Maxi Cosi adapters niet geleverd gekregen. Ze weten niet hoelang dit gaat duren. De kleine kan inmiddels bijna uit de maxi cosi, dus ben op zoek naar; óf een peuterschaal adapter óf een fietsstoeladapter. Beide nergens te vinden.

Iemand een idee?

Regenhuif ook niet meegeleverd gekregen, maar is iets minder drama dan een adapter om de kleine te vervoeren…

• oeroe.b
Jammer dat die adapters er nog niet zijn. Zag ook een bericht op die Facebook groep. Dat was jij waarschijnlijk 🙃 hopelijk kan je de fiets nu gebruiken.
Wij hebben de regen huif wel meegekregen. Alleen nog niet gebruikt 😊

• william89
oeroe.b schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:09:
Jammer dat die adapters er nog niet zijn. Zag ook een bericht op die Facebook groep. Dat was jij waarschijnlijk 🙃 hopelijk kan je de fiets nu gebruiken.
Wij hebben de regen huif wel meegekregen. Alleen nog niet gebruikt 😊
Haha dat was ik denk ja :P

Inmiddels past de kleinste al in zo'n peuterschaal van Melia. Deze past perfect in de Lovens, dus het probleem is opgelost. Huif heb ik ergens anders weten te bemachtigen, dus we zijn helemaal compleet.

Zeer tevreden over de Lovens, enige wat nog steeds misgaat is dat ik bij het parkeren elke keer vergeet de Kiox eraf te halen >:)

• r8quver
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 09:59
Interessant allemaal, ben aan het overwegen om een lovens 65 aan te schaffen, tijdens mijn research heb ik ergens gelezen dat kabelbesturing elke 2 jaar moet worden vervangen? Heeft iemand daar ervaring mee en zo ja, welke kosten brengt dat met zich mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeroe.b
Dat hoeft niet bij de Lovens. Dat is wel het geval bij de Karooq oid. Dit heb ik ook onderzocht en nagegaan bij Lovens. De stuurkabels zijn bij Lovens niet open. Ze zitten in een kabel met vloeistof (anti vries oid) waardoor de kabel nooit bloot ligt. Dit in tegenstelling tot sommige concurrenten.

• hydrah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:02
Sinds maart zijn wij ook eigenaar van een Lovens 65. De reden was de komst van ons tweede kindje en het naar school gaan van onze eerste.

De weg daarnaar toe was vooral uitproberen. Al heel snel kwamen wij erachter dat een driewieler een no-go was door het onnatuurlijke bochtenwerk. Bij de tweewielers hadden we vooral een lage instap nodig en genoeg ruimte tussen zadel en stuur.

Uiteindelijk bleven er twee over, de urban arrow en de Lovens. Uiteindelijk heeft het strakke design, de kabelbesturing en de functionaliteiten ons doen overhalen tot de aanschaf van de Lovens.

In de kleur-combi groen/zwart met een extra comfortabel zadel hebben wij er al weer 2300km op zitten en zijn nog steeds heel blij met de keuze. Het voelt aan als een gewone fiets door de kabelsturing. Wij hebben de fiets aangekleed met maxi-cosi houder, huif en de indrukwekkende Led-dagrijverlichting. Als echte tweaker heb ik twee USB oplaadpunten ingebouwd voor in het zwarte klepje zodat op lange ritten de iPad van de kinderen of de telefoon opgeladen kan worden.

Het enige wat ik nog eigenlijk mis… een bagagedrager zou fijn zijn.

[Voor 3% gewijzigd door hydrah op 04-08-2022 08:26]

I take my twist with a shout !

• Ranja3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:00
Hier eigenlijk dezelfde ervaring als hydrah. Proefgereden op urban arrow en lovens.
Twijfelde vooral aan lovens omdat het een nieuw merk is, maar de proefrit beviel goed. En ik wilde graag eens wat anders dan al die zwarte en witte urban arrows in de wijk. Bevalt tot nu toe erg goed, merk duidelijk dat we de auto minder pakken en er ook sneller op uit gaan. Kinderen in de bak en gaan.

Wij hebben een groen/bruine versie. uiteraard de LED strip, leuke gadget.

Er was wel een lange levertijd, besteld in oktober en in februari geleverd.

Duur qua aanschaf, maar ik hoop dat ze een beetje hun waarde houden. En volgens mij is een urban arrow met dezelfde opties bijna net zo duur.

• stayfocussed
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-03 01:28
We zijn ons ook aan het oriënteren en hebben interesse in de Lovens Explorer 85 automatic. Willen over 2 weken een proefrit inplannen.

Nu ben ik aan het kijken welke fietsverzekering we het beste kunnen nemen incl. pechhulp maar door de hoge aanschafwaarde wordt je niet overal zomaar geaccepteerd.

Iemand een idee waar je deze nog meer kunt verzekeringen behalve bij de ANWB?

• Ranja3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:00
stayfocussed schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 06:45:
We zijn ons ook aan het oriënteren en hebben interesse in de Lovens Explorer 85 automatic. Willen over 2 weken een proefrit inplannen.

Nu ben ik aan het kijken welke fietsverzekering we het beste kunnen nemen incl. pechhulp maar door de hoge aanschafwaarde wordt je niet overal zomaar geaccepteerd.

Iemand een idee waar je deze nog meer kunt verzekeringen behalve bij de ANWB?
Ik heb hem via enra verzekerd. Gelukkig nog geen ervaring met de afhandeling in geval van diefstal

• hydrah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:02
Ranja3000 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:42:
[...]

Ik heb hem via enra verzekerd. Gelukkig nog geen ervaring met de afhandeling in geval van diefstal
Wij zijn via kingpolis verzekerd, volgens de Consumentenbond goed en erg voordelig! Het ligt er natuurlijk ook erg aan waar je woont.

I take my twist with a shout !

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:12

Christiano007

Ich bin der champion

Wij hebben gisteren ook een explorer 65 besteld. Regenhoes erbij (teringjantje wat extreem duur zeg) en de maxicosi adapter.

Led verlichting vond ik niet boeiend, ben wel benieuwd hoe je die eventueel achteraf zelf erin bouwt.

Levertijd was +- 2 weken. De groene met bruine bekleding.

Je schrikt je inderdaad een hoedje qua verzekeringsgeld. Vergeet ook niet dat je bij de meeste een extra slot moet hebben boven de €3500!

[Voor 19% gewijzigd door Christiano007 op 07-08-2022 10:48]

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wij gaan er volgende week één testrijden, naast de alomtegenwoordige Urban Arrow. Heel benieuwd :). In de praktijk zal ik 'm 't meest gebruiken maar m'n vrouw is niet de meest handige fietsster dus we willen iets dat zo goed mogelijk in de buurt komt van een normale fiets qua weggedrag.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Wat ik ook erg prettig vond is dat je het zadel super simpel kan verstellen. We hadden ook de Gazelle Makki getest en daar kon je ook het zadel wel zonder gereedschap aanpassen, maar bij de Lovens is het echt losklippen, verstellen, vastklippen. Vooral als je regelmatig wisselt per persoon is dat wel fijn.

Het enige wat mij niet beviel aan de Lovens was het zadel. Die is kneiterhard , wij hebben gevraagd om een Gazelle Maki zadel om die erop te monteren want die zat echt veel prettiger

• rable
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03 12:39
Fiets nu zelf ook al enkele weken met een Lovens 65 en ben over het algemeen heel tevreden. Ik vat m'n ervaring even samen:

- Sturen gaat echt heel natuurlijk en eenvoudig met de kabelbesturing. Je moet even wennen aan de lengte van een bakfiets maar dat is meteen ook het enige verschil met een gewone fiets besturen.
- Remmen zijn ook super maar dit is mijn eerste fiets met schijfremmen dus ik schrok wel wat van het geknars en gepiep.
- De zitjes in de bak zijn lekker comfortabel en de gordel is makkelijk met 1 hand open en toe te klikken.
- Actieradius is dik in orde. Ik doe zo'n 12 kilometer per dag op werkdagen en in het weekend wat kortere ritjes. Ik fiets meestal in stand 1 of 2 en af en toe in stand 3 en zo doe ik er een hele week mee met de 500Wh batterij.
- De voorvering is leuk maar staat standaard precies wat stug afgesteld. Ik heb een baby van 6 maanden en een peuter van 2.5 jaar en die zijn precies te ligt om de vering echt te 'triggeren'. Volgend onderhoud ga ik aan de fietsenmaker vragen die wat bij te stellen.
- De draaicirkel is volgens mij niet in de twee richtingen even groot/klein. Het lijkt mij wat vreemd, gezien de kabelaansturing en niet een stuurstang aan 1 kant van het wiel, maar het valt me wel duidelijk op.
- De regenhuif heeft een erg lange levertijd, ik zit er al een maand of 3 op te wachten en nog altijd geen uitzicht op levering.
- De bagagedrager mag nu ook eens komen, ik mis fietszakken.
- De maxi cosi drager is handig maar heeft 2 nadelen: hij heeft geen vering dus je bent volledig afhankelijk van de vering in de voorvork, maar die staat te stug afgesteld voor een baby in de maxi cosi. Ook is hij redelijk dicht bij de bank gemonteerd, mijn peuter heeft bijna de voeten van mijn baby in z'n gezicht. Over enkele maanden ga ik noodgedwongen moeten overschakelen naar een peuterschaal naast hem op de bank.
- Ik ga denk ik nog op zoek naar een geveerde zadelpen en/of zadel, want na een uurtje fietsen voel je het echt wel aan je kont.

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:03
Paar weken geleden de Lovens 65 in het zilver/zwart besteld met leverdatum eind 2022/begin 2023.
Van de week werd ik gebeld door de fietsenmaker dat een zilver/bruin beschikbaar kwam en of we hier interesse in hebben. Gezien de levertijd toch akkoord mee gegaan en aanstaande zaterdag ophalen!

Gelijk de bagagedrager mee besteld, deze staat ondertussen voor 100€ ook op de Lovens website als accessoire.

Review volgt later als we er goed gebruikt van hebben gemaakt.

Twijfel alleen nog voor de verzekering; ANWB, Allianz of ENRA…

• Hendrik85
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13:25
Sinds half juli ben ik ook eigenaar van een Lovens 65 moss green / brown.

Verzekering
Ik heb de verschillende polissen vergeleken en als ik het goed begrijp, vereist Allianz op dit moment geen 2e slot voor het verzekeren van een nieuwe, elektrische bakfiets.

Vervolgens heb ik deze verzekering afgesloten via vergelijkdirect.com en via die website een stuk lagere premie gekregen.

Let op: dit is geen reclame of affiliate, ik heb dus ook geen enkele ervaring of belang bij een van de genoemde partijen ;-)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wij zijn 'm afgelopen weekend ook effe gaan testrijden, samen met een Urban Arrow. Ik heb geen eerdere ervaring met bakfietsen, maar de Urban Arrow reageerde naar mijn gevoel héél nerveus. Het is natuurlijk ook wel wat wennen als je alleen nog maar met een klassieke fiets gereden hebt. De Lovens voelde wel een stuk stabieler qua wegligging. Wij zijn er in ieder geval uit dat het de Lovens wordt, fietslease via het werk wel. Hopelijk geven die snel groen licht zodat hij kan worden besteld.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• pLabel
We hebben nu een aantal weken de Lovens, maar heb even een vraag mbt de GPS.
Als ik via de Lovens app kijk zie ik alleen wanneer de fiets voor het laatst in beweging is geweest en geen realtime locatie.
Klopt dat?

Verder erg tevreden over de fiets!

• Botermetham
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-03 21:40
Heeft er iemand bij aanschaf van een lovens een mooie korting kunnen krijgen of is de ervaring dat er weinig onderhandelingsruimte is?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Wij konden , zonder inruil, 200 euro korting krijgen

• pLabel
pLabel schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:26:
We hebben nu een aantal weken de Lovens, maar heb even een vraag mbt de GPS.
Als ik via de Lovens app kijk zie ik alleen wanneer de fiets voor het laatst in beweging is geweest en geen realtime locatie.
Klopt dat?

Verder erg tevreden over de fiets!
Gevonden mbt de GPS. Gisteravond de fiets even 2 meter verder gezet in de tuin en daarna gaf de app al aan dat hij online was. Gaat dus op beweging.

• Hendrik85
Botermetham schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:06:
Heeft er iemand bij aanschaf van een lovens een mooie korting kunnen krijgen of is de ervaring dat er weinig onderhandelingsruimte is?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Wij kregen een gratis regenhuif (€ 299) en een eerste onderhoudsbeurt op een besteding van net geen € 6000,-

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:09
Mooi afronden naar een rond bedrag met 2-300 euro korting lukt wel.

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-03 13:29

orejas

Omelette du Fromage

Supergoed topic, dit! Even een kleine kick, omdat ik dit zelf echt niet gevonden krijg. Wij zijn ook in de markt voor een nieuwe bakfiets en dachten de shortlist te hebben teruggebracht tot de UA en de Carqon Cruise. Vanochtend zag ik echter een Lovens rijden. Daarvan leek de bak een stukje groter dan beide andere merken. Daarom hoop ik dat een Lovens-bezitter wellicht de binnenmaten van de bak weet.
Vooralsnog heb ik voor de Carqon en de UA de volgende maten (lxbxh) staan.
  • Carqon: 107x75x67
  • UA: 116x64x47
De enige zinnige info die ik erover kan vinden is een YouTube video van Juizz, waarin gemeld wordt dat de bak 'wat hoger' is. Omdat wij er drie oudere kinderen in willen vervoeren, is de grootte van de bak voor ons erg van belang.

[Voor 20% gewijzigd door orejas op 12-09-2022 12:50]

Stam + t

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zijn er eigenaars die de GPS-trackermodule hebben genomen? Ik vroeg me af of die achteraf zelf in te bouwen was. De fiets is ondertussen besteld via de leasemaatschappij (en ik heb 'm liever wat eerder dan alles te moeten laten herzien, wat de levering opnieuw zou doen verschuiven).

Als alternatief denk ik aan een Airtag-equivalent voor Android?

• william89
Borromini schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:04:
Zijn er eigenaars die de GPS-trackermodule hebben genomen? Ik vroeg me af of die achteraf zelf in te bouwen was. De fiets is ondertussen besteld via de leasemaatschappij (en ik heb 'm liever wat eerder dan alles te moeten laten herzien, wat de levering opnieuw zou doen verschuiven).

Als alternatief denk ik aan een Airtag-equivalent voor Android?
Hier bewust geen GPS genomen. Was niet nodig voor verzekering. Heb liever een nieuwe dan dat ze m’n beschadigde gejatte Lovens terugvinden ☺️

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Da's ook een manier van ertegenaan te kijken :P. De leasemaatschappij leek er evenmin over te struikelen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Antwoord van Lovens, voor wie het mocht interesseren:
Dit is inderdaad mogelijk via uw fietsdealer. Er moet dan nog wel een koppeling worden gemaakt tussen het framenummer en GPS-unit.

• willemvleeuwen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-02 08:26
Hier onze Lovens (85 Automatisch) vandaag in ontvangst genomen na 5 weken wachttijd, dus viel ons alles mee! De 65 en 50 hadden wel een veel langere wachttijd, dus dat hielp een beetje om over de drempel naar de 85 te gaan.

Vandaag veel op gefietst, bevalt top en stuurt heel natuurlijk. De draaicirkel is echt groot, ik moest eerst even met lage snelheid proberen wat de limiet van stuuruitslag is, maar die kondigde zichzelf eigenlijk heel strak aan.

Verder toch nog een extra slot over de accu heen laten aansmeren... Ik twijfel nog steeds of het nodig is, en vind het niet mooi staan, zo'n zwarte beugel over het strakke frame. Maar goed; benieuwd naar jullie mening... Het filmpje waarbij iemand met een simpele schroevendraaier de accu in 3 minuten wist los te breken heeft me toch overtuigd...

Verder zet ik er dit weekend een Abus Alarmbox RC op; die geeft een piepsignaal bij kleine beweging (e.g. voetbal van de buren er tegen) en echt alarm als hij blijft bewegen. Met de afstandsbediening kun je mooi op afstand het alarm aan/uitzetten. Toch wel een fijn idee in de stad, overigens allemaal niet nodig voor de verzekering.

Anwb verzekerd de fiets zonder extra slot; enkel het ringslot van Abus op het frame vinden ze voldoende.

De GPS module van Lovens zelf is nog niet geactiveerd, maar ik zal hier delen wat daar verder allemaal mee kan.

Iemand overigens al meer ervaring met de range? Ik moet zeggen dat de voorspelling van de Kiox (80km) me wat tegenviel, had met de 500 upgrade van de accu verwacht misschien wel over de 100km te kunnen trappen... Let's see!

[Voor 3% gewijzigd door willemvleeuwen op 07-10-2022 18:25]

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 09:43
Ik twijfel nog tussen de 65 en 85 motor. De verkoper zei dat 65 echt voldoende is. Wat is de reden dat jullie een 65 of 85 hebben genomen?

• william89
rob1985 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:16:
Ik twijfel nog tussen de 65 en 85 motor. De verkoper zei dat 65 echt voldoende is. Wat is de reden dat jullie een 65 of 85 hebben genomen?
Hier de 65 genomen, omdat de 85 toen uberhaupt nog niet uit was. De 65 is ruim voldoende in het vlakke gedeelte van NL. Geen enkel probleem met kleine klimmetjes, bruggetjes etc. met een volbeladen bak.

Woon je in Limburg, dan zou ik misschien wel de 85 nemen.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:42
Wij hebben afgelopen weekend bij een fietsenzaak in de provincie ook een proefrit gemaakt op diverse elektrische bakfietsen. De Lovens sprong er voor ons echt bovenuit. De UA schurkt er dicht tegenaan, maar de Lovens fietst fijner en natuurlijker. Vooraf de kortere draaicirkel is erg handig, bij stallen en parkeren.

De automaat hebben we getest op een DutchID fiets (ze hadden geen bakfiets met de automaat staan) en dat is toch ook wel fijn als je veel stadsverkeer hebt.

Ik denk dat we de 65 automaat gaan bestellen in zilver/bruin. Moet nog wel even een klein beetje handjeklap doen… ;)

Wij wilden eerst onze huidige elektrische mamafiets inruilen, maar die houden we er toch maar bij voorlopig.

En zo zullen we het ondanks twee kleintjes straks gewoon met 1 auto kunnen blijven doen :)

• thomasvanlooy1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-03 22:16
hydrah schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:24:
Als echte tweaker heb ik twee USB oplaadpunten ingebouwd voor in het zwarte klepje zodat op lange ritten de iPad van de kinderen of de telefoon opgeladen kan worden.
Klinkt interessant!
Heb je een foto toevallig?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

rob1985 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:16:
Ik vond de 65 al meer dan vlot genoeg rijden. Moeiteloos 25, en veel meer moet je niet willen in een stadsomgeving met wat bochtenwerk en druk verkeer. Wel plat hier, helemaal niet heuvelachtig.

• ArneBE
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-03 11:02
Ik heb lang zitten kijken naar de Lovens, en ik dacht mijn keuze te hebben gemaakt. Maar zowel een testrit met de carqon als de Lovens bevielen me minder. Begrijp me niet verkeerd, de korte draaicirkel is echt mooi meegenomen, maar ik hou echt niet van de 'lag' op het stuur. Ik voel letterlijk eerst de kabel rekken en dan het stuur die pas begint te bewegen. Ik overdrijf natuurlijk en alles went, maar ik vond de urban arrow er met kop en schouders boven steken.

Ik heb volgende getest:
- Cube cargo: in het echt echt niet zo mooi en veel te breed voor de ruimte die je hebt. Stuurde best oké. Niet zo'n fan van zitje en accessoires.
- Carqon: mooie fiets, maar geen fan van de kabel besturing ...
- UA: voor mij persoonlijk de beste die ik heb getest. Ook hun nieuwe regenhoes is echt goed. Ik had mezelf wijsgemaakt deze niet te nemen vanwege geen voorvork vering, maar het bleek uiteindelijk mijn voorkeur weg te dragen wat rijeigenschappen betreft.
Loven: stuurt bijna exact hetzelfde als de Carqon. Mooie fiets ook. Regen hoes is niet zo praktisch.

Soit, te weinig tijd om meer genuanceerde feedback te geven maar ik was verrast van mijn eigen keuze.

PS: ik twijfel dus ook tussen de 65 en 85... Ik ben een geoefende fietser maar ik lees dat de 85 cargo gemaakt is om bij laag toerental vanuit stilstand ook te ondersteunen. Ook is hier aan de kust veel wind.

Zou iemand weten wat het effect is op range van zo'n zwaardere motor? Gaat dat effect altijd meer verbruiken ook al fiets je op beide typen motoren exact hetzelfde?

• Karebare
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-03 16:19
We hebben sinds een jaar de Lovens 65, heel tevreden van. Sinds kort ook bagagedrager op geïnstalleerd en ik merk pas na installatie dat dit een gewone bagegdrager is met een MIK HD adapter op gelast. Gevolg: geen enkele normale fietstas past hier op volgens mij. Iemand ervaring mee of ideeën?

• oeroe.b
ArneBE schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:18:
Ik heb lang zitten kijken naar de Lovens, en ik dacht mijn keuze te hebben gemaakt. Maar zowel een testrit met de carqon als de Lovens bevielen me minder. Begrijp me niet verkeerd, de korte draaicirkel is echt mooi meegenomen, maar ik hou echt niet van de 'lag' op het stuur. Ik voel letterlijk eerst de kabel rekken en dan het stuur die pas begint te bewegen. Ik overdrijf natuurlijk en alles went, maar ik vond de urban arrow er met kop en schouders boven steken.

Ik heb volgende getest:
- Cube cargo: in het echt echt niet zo mooi en veel te breed voor de ruimte die je hebt. Stuurde best oké. Niet zo'n fan van zitje en accessoires.
- Carqon: mooie fiets, maar geen fan van de kabel besturing ...
- UA: voor mij persoonlijk de beste die ik heb getest. Ook hun nieuwe regenhoes is echt goed. Ik had mezelf wijsgemaakt deze niet te nemen vanwege geen voorvork vering, maar het bleek uiteindelijk mijn voorkeur weg te dragen wat rijeigenschappen betreft.
Loven: stuurt bijna exact hetzelfde als de Carqon. Mooie fiets ook. Regen hoes is niet zo praktisch.

Soit, te weinig tijd om meer genuanceerde feedback te geven maar ik was verrast van mijn eigen keuze.

PS: ik twijfel dus ook tussen de 65 en 85... Ik ben een geoefende fietser maar ik lees dat de 85 cargo gemaakt is om bij laag toerental vanuit stilstand ook te ondersteunen. Ook is hier aan de kust veel wind.

Zou iemand weten wat het effect is op range van zo'n zwaardere motor? Gaat dat effect altijd meer verbruiken ook al fiets je op beide typen motoren exact hetzelfde?
Goed dat jezelf bent gaan testen en een opvallend resultaat. Juist de arrow met stangen vond ik geen fijne keuze.

Geen idee welke kant je woont van de kust maar hier in de bollenstreek red ik het prima met de 65. Maar goed op de Lovens zit weer een smooth handschakel systeem wat snel reageerd icm de belt. Geen idee hoe dat is op een arrow met ketting en nexus.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vond de Urban Arrow net heel nerveus sturen ivm de Lovens. Hopelijk hebben we die eind december d:)b

• idm1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
Interessant topic met interessante bevindingen.

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt op de urban arrow en de Lovens. Alles bij elkaar opgeteld denk ik toch dat het een Urban arrow wordt.

Lovens fiets wel iets soepeler en stuurt iets beter. Maar het verschil vond ik niet gigantisch eigenlijk.

Wat me vooral opviel was dat de Lovens een stuk minder stabiel was bij stil staan en wegfietsen. Dit went vast wel maar de urban arrow was echt in z’n geheel echt een stuk beter qua balans. Ik vermoed dat de bak lichter is wellicht. Lovens leek qua versnelling ietsje zwaarder te kunnen, dat was ook wel fijn. Er zit volgens mij ook een andere enviolo op en anders heb ik dit mij verbeeld :) de arrow schakelde wel weer wat smoother vond ik. Maar zoals ik zei dit kan ik me ook verbeeld hebben.

De bak van Lovens lijkt groter maar loopt meer taps toe af. De arrow heeft dus een veel ruimere bodem. Ook is de bak langer. En dit is een van de belangrijker punten waarop mijn keuze naar de arrow neigt. Bij vrijwel alle bakfietsen is het een krappe bedoeling als je er een maxicosi op zet. We hebben een tweede op komst en zoals iemand eerder in dit topic zei, ook bij de Lovens zit de oudere broer/zus heel krap op de maxicosi. Aangezien ik juist lange stukken wil kunnen fietsen is de arrow hier een heel stuk gunstiger.

De arrow zat ook iets lekkerder. Niet alleen door het zadel (Lovens is keihard), maar ook de gehele zit was prettiger. Ook iets wat bij 10+ kilometer een rol gaat spelen. Al is dit natuurlijk erg persoonlijk.

Ding bij de Lovens ook is dat het stuursysteem iets nieuws is en de vering ook. Dus de vraag is een beetje hoe betrouwbaar dat is op termijn. Als een van die dingen kapot gaat ben je enorm de Sjaak qua reparatie kosten. Bij de Urban arrow zijn alle kinderziektes er inmiddels wel uit en is het onderhoud relatief simpel.

In conclusie: bij het stoppen en wegrijden vond ik de Lovens juist nerveus. Maar dit had ik ook toen ik voor het eerst op een racefiets stapte lang lang geleden dus dat went. Het fietsen zelf was iets prettiger maar heel veel vond ik het niet verschillen. De voorvering was wel een dikke plus.

De bak van de Lovens is groter aan de bovenkant maar de bodem van de urban is een flink stuk ruimer. Ik vond dat echt een groot verschil. Ook de bak is langer en dus meer ruimte voor een maxicosi en zit ruimte.

Qua onderhoud en betrouwbaarheid zal het bij beide vast helemaal goed zitten. Maar de Lovens is toch vrij nieuw en over een paar jaar weten we of de test der tijd ook doorstaan wordt. Zeker mbt de kabel besturing.

En toch twijfel ik nog een beetje :)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• william89
Belangrijkste vraag is waarom je de Lovens toch nog niet hebt afgeschreven. :P
  • Fietst iets soepeler en stuurt iets beter, maar geen groot verschil met UA
  • Minder stabiel
  • UA leek beter te schakelen
  • Krappere bak
  • Zadel keihard
  • Algehele zit slechter dan UA
  • Sturing en vering is nieuw dus kinderziektes
  • Minder ruimte voor maxi cosi
Zo maar even al je tegenargumenten op een rij gezet voor je. Dan ben ik wel benieuwd waarom je toch nog twijfelt? ;)

Let op: Dit zijn je eigen argumenten, niet de mijne. Ik heb zoals in mijn eerste post aangegeven allemaal argumenten waarom ik juist voor de Lovens heb gekozen en dit bevalt tot nu toe mega.

Edit: Even mijn argumenten op een rijtje waarom ik bewust voor Lovens koos:
  • Bak is minder lang dan UA maar wel breder, en dat is fijner met 2 kids naast elkaar op een bankje
  • Voorvering fietst echt zoveel beter. de UA's stuiteren over de drempels en bij de Lovens is dat toch echt een stuk smoother
  • UA met zelfde configuratie (65NM motor in mijn geval) is veel duurder
  • Proefrit gemaakt met Enviolo Automatiq en dit beviel zo goed, dat ik ondanks mijn voornemen het niet te doen, toch maar de Automatiq heb gekocht
  • Belt drive standaard
  • Kabelbesturing fietst echt zoveel fijner dan met een stang. Lijkt veel meer op gewone fiets, plus kleine draaicirkel
  • Standaard rugleuning aanwezig
  • Oog wil ook wat, ik vind hem de mooiste van allemaal (hier groen met bruin)
8)

[Voor 36% gewijzigd door william89 op 02-12-2022 09:58]

• JanHenk
Wij hebben onze Lovens alweer een maand en hij wordt dagelijks gebruikt (hoofdzakelijk door m'n vriendin, maar ook wel door mij).

Ik heb wel één ding wat ik graag even wil spiegelen met andere gebruikers. Ik heb het idee dat er iets niet helemaal correct is in de uitlijning of met de montage van het voorwiel/band. Ik voel hem afwisselend naar links en naar rechts trekken, ook gewoon op een vlakke weg, zonder wind, etc.

Ik kan ook absoluut het stuur niet even 'voorzichtig loslaten' en dan balanceren, dan trekt ie meteen naar één van beide zijden aan de voorkant en lig je plat.

Ik heb bij de dealer al melding gemaakt, hij gaat ernaar kijken bij de eerste servicebeurt...

Ben wel benieuwd of anderen ook zo'n ervaring hebben. Ik kan me niet herinneren dat dit bij de proefrit zo was, die fiets was in mijn beleving wel stabiel.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Het zadel van de Lovens is idd slecht, maar dat kun je oplossen door een ander zadel erop te laten doen (bijv. die van UA als die wel lekker zit).

Voor de rest is juist het nieuwe systeem wel fijner om te fietsen i.p.v. een lange stang, maar goed dat is persoonlijk.

Wij hebben met 1 groot kind (qua lengte) en de maxi cosi geen problemen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

william89 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:52:
  • Minder stabiel
  • Krappere bak
  • Zadel keihard
Zo maar even al je tegenargumenten op een rij gezet voor je. Dan ben ik wel benieuwd waarom je toch nog twijfelt? ;)

Let op: Dit zijn je eigen argumenten, niet de mijne. Ik heb zoals in mijn eerste post aangegeven allemaal argumenten waarom ik juist voor de Lovens heb gekozen en dit bevalt tot nu toe mega.

• Bak is minder lang dan UA maar wel breder, en dat is fijner met 2 kids naast elkaar op een bankje
  • [b]
  • Voorvering fietst echt zoveel beter. de UA's stuiteren over de drempels en bij de Lovens is dat toch echt een stuk smoother
  • [/b]
  • Proefrit gemaakt met Enviolo Automatiq en dit beviel zo goed, dat ik ondanks mijn voornemen het niet te doen, toch maar de Automatiq heb gekocht
  • Belt drive standaard
  • Kabelbesturing fietst echt zoveel fijner dan met een stang. Lijkt veel meer op gewone fiets, plus kleine draaicirkel
8)
Ik heb gemerkt dat de bandenspanning echt heel veel uitmaakt bij een UA. Pomp je hem knetterhard op, dan is het echt een stuiterding, zeker als je 'leeg' fietst. Ik rij nu met een lagere bandenspanning als dat ik normaliter zou hebben bij een normale fiets. Dat fietst een stuk beter.
Verder heb ik het idee dat de balhoofdhoek bij een UA best wel steil is. Handig voor in de stad (makkelijk manoeuvreren/richting wisselen), maar zoals wij hem gebruiken (we wonen in een dorpje in de Achterhoek, dus we gebruiken hem echt alleen in het buitengebied of wat dorpjes hier in de buurt) merk je dat de fiets op snelheid redelijk nerveus is. Steile balhoofdhoek i.c.m. met een klein voorwiel en een te hard opgepompt voorwiel maakt het ding dan best nerveus (ik had ook gelezen dat wanneer je een UA opvoert, ze een soort van speed wobble krijgen tegen de 30 km/h).
Ik heb al eens zitten denken om zelf de voorvork te upgraden naar een geveerde vork, maar ik heb geen idee of je zulke 'bakfietsvoorvorken' zo kan kopen (of dat het meteen weer dik in de papieren gaat lopen).

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• JanHenk
-tom-562 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:37:
[...]
Ik heb al eens zitten denken om zelf de voorvork te upgraden naar een geveerde vork, maar ik heb geen idee of je zulke 'bakfietsvoorvorken' zo kan kopen (of dat het meteen weer dik in de papieren gaat lopen).
Eens met bandenspanning, het zijn van die 'ballonbanden' en die lopen sowieso beter op lage spanning. Maar het is wel wat contra-intuïtief.

Maar goed, de Lovens heeft allebei en veert heel comfortabel.

Maar een voorvork kun je niet zomaar geveerd maken op de UA. Hoe ga je dat met de stuurstang van de UA doen? Dat is m.i. de hoofdreden voor de kabelsturing op de andere fietsen, dat is veel eenvoudiger met vering.

• idm1
william89 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:52:
  • Minder stabiel
  • Krappere bak
  • Zadel keihard

• Belt drive standaard
8)
Oh daar ben ik me zeker bewust van. Enige twijfel was esthetisch en dat ie net iets lekkerder rijdt , als je eenmaal rijdt. Bij stilstaan en wegrijden is het toch minder dan de UA.

Anyway het is de UA geworden. Vanmorgen besteld. Ik kreeg er een flinke korting op waardoor de performance plus (65 motor plus belt) goedkoper uitkwam dan de Lovens zelfs :) )

[Voor 3% gewijzigd door idm1 op 02-12-2022 12:30]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

JanHenk schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:49:
[...]

Eens met bandenspanning, het zijn van die 'ballonbanden' en die lopen sowieso beter op lage spanning. Maar het is wel wat contra-intuïtief.

Maar goed, de Lovens heeft allebei en veert heel comfortabel.

Maar een voorvork kun je niet zomaar geveerd maken op de UA. Hoe ga je dat met de stuurstang van de UA doen? Dat is m.i. de hoofdreden voor de kabelsturing op de andere fietsen, dat is veel eenvoudiger met vering.
Ja dat is wel een puntje. Je zou een strop kunnen maken om de binnenpoot (die klem stroppen kan je zo kopen). Ik weet alleen niet of je dan nog uitkomt met de originele stuurstang (die gelukkig best wat stelmogelijkheid heeft).
idm1 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:25:
[...]

Oh daar ben ik me zeker bewust van. Enige twijfel was esthetisch en dat ie net iets lekkerder rijdt , als je eenmaal rijdt. Bij stilstaan en wegrijden is het toch minder dan de UA.

Anyway het is de UA geworden. Vanmorgen besteld. Ik kreeg er een flinke korting op waardoor de performance plus (65 motor plus belt) goedkoper uitkwam dan de Lovens zelfs :) )
Nice. Heb je nog een beetje een redelijke levertijd? (hadden wij geen last van, we hebben hem 2e hands gekocht :+)

[Voor 27% gewijzigd door -tom-562 op 02-12-2022 13:29]

• idm1
-tom-562 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:28:
[...]

Ja dat is wel een puntje. Je zou een strop kunnen maken om de binnenpoot (die klem stroppen kan je zo kopen). Ik weet alleen niet of je dan nog uitkomt met de originele stuurstang (die gelukkig best wat stelmogelijkheid heeft).

[...]

Nice. Heb je nog een beetje een redelijke levertijd? (hadden wij geen last van, we hebben hem 2e hands gekocht :+)
Ja zeker! Was op voorraad. Dus heb m nog voor kerst afgemonteerd binnen :)

• JanHenk
Wat doen al die UA eigenaren hier :+

Misschien is het logischer om een 'elektrische bakfietsen' topic te maken in plaats van specifiek een Lovens topic.

Dan kunnen ook Dolly, (elektrische!) Babboe, etc. eigenaren aanhaken en kun je ervaringen met de verschillende fietsen delen.

Onze Explorer 65 automaat :)

[Voor 16% gewijzigd door JanHenk op 02-12-2022 14:44]

• oeroe.b
Kennelijk is de Lovens toch mooier dan de UA 😂😘

Maar on-topic fijn dat dit mensen helpt om inzicht te krijgen bij de aankoop.

@JanHenk ik herken dat trekken niet. Is dat inmiddels opgelost?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:45

Dentheman

Zie signature

Ik herkent het zwabberen ook niet, ik vind de lovens juist snaarstrak sturen, ook als je met 40 km/h (zonder kinderen) een heuvel afrolt. Ik vind de indeling van de bak overigens geniaal, met maxicosi erop kunnen er met gemak nog 2 kinderen op het bakje zitten, onder de maxicosi kan je evt. nog een tas kwijt.

En een sfeerplaatje, momenteel is de bakfiets voorzien van de regenhuif

Het enige jammere aan de fiets vind ik dat ik helaas buiten de stad werk, en er niet dagelijks op kan rijden :P

Zie ondertitel

• JanHenk
Goed om te horen dat het exemplarisch is voor onze fiets. Het is nog niet opgelost, maar ik heb er al melding van gemaakt. De dealer komt aan huis (is niet om de hoek, halfuur rijden voor hem) en dan kijkt ie er even naar, dus ik neem aan dat het goedkomt.

@Dentheman Mooi exemplaar, ook een automaat zo te zien.
Dit is precies waarom wij hem ook hebben gekocht; onze 'kleine' van 2,5 is heel lang voor haar leeftijd en kan netjes met haar benen onder de autostoel. Ook als je de peuterschaal ernaast zou zetten (op termijn) past het prima. Ik vind de bak van de Lovens het meest universeel bruikbaar.

Voor nu nog niet nodig, maar telg nummer 2 is onderweg :+

• Wolo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:37
Al een paar maand eigenaar van een Lovens explorer 85.
We hebben verschillende merken en modellen getest en deze kwam er het beste uit wanneer we op de weg reden. De voorste vering is top.
Voelen ons in het winterweer een pak veiliger met de ledstrip; autobestuurders behandelen ons als een volwaardig vehikel. Heel blij dus.

Wat we ons nu wel opvalt is dat de voorste schijfrem lawaai maakt..
We vragen ons af of dit normaal is: https://vimeo.com/782878939

De leverancier zelf zegt dat het 'er wel af zal slijten'. Maken we ons druk om niets?

Edit: schijfrem, geen schuifrem.

[Voor 5% gewijzigd door Wolo op 20-12-2022 12:42]

• JanHenk
@Wolo Dat is zeker normaal. Vooral in nat weer, er blijft gewoon een beetje zand etc. aan de schijf plakken. Een paar keer stevig remmen kan ook geen kwaad met schrijfremmen. Dan is het ook weer weg.

• Wolo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:37
@JanHenk bedankt voor je reactie! Blij het te horen :)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wij hebben de onze vandaag mogen ophalen! Wel wat wennen maar rijdt vlot. De automaat vind ik wel aangenaam, geen gedoe om zelf de ondersteuning te moeten bijstellen. Nu m'n vrouw overtuigen om de baby in de Maxi-Cosi te installeren :*).

Regenhuif en bagagedrager gingen worden nageleverd, zei de winkel.

[Voor 17% gewijzigd door Borromini op 25-12-2022 20:35]

• william89
Borromini schreef op zondag 25 december 2022 @ 01:25:
….Nu m'n vrouw overtuigen om de baby en de Maxi-Cosi te installeren :*)….
Baby installeren?🤪

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ja de Maxi-Cosi vindt ze geen probleem in de Lovens, de baby in die Maxi-Cosi, dat ziet ze nog niet zitten. Excuus, was laat :P.

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
JanHenk schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:33:
Wat doen al die UA eigenaren hier :+

Misschien is het logischer om een 'elektrische bakfietsen' topic te maken in plaats van specifiek een Lovens topic.

Dan kunnen ook Dolly, (elektrische!) Babboe, etc. eigenaren aanhaken en kun je ervaringen met de verschillende fietsen delen.

Onze Explorer 65 automaat :)
[Afbeelding]
Vreemd dat de Bullitt cargobike hier nog niet langsgekomen is.
De fabrikant (Copenhagen):
https://www.larryvsharry.com/en/

De facebookgroep (9600 leden):
https://m.facebook.com/groups/1426378844289360/

Wij hebben er 2 al bijna 10 jaar.

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03 22:40
Ben zelf ook opzoek naar een mooie bakfiets. Heeft iemand ook de Gazelle Makki getest vs de Lovens 65? De Makki Load Connect heeft standaard bagagedragers, voorvering, Bosch motor, goede standaard, aandrijfbelt, Gps, tegen een veel lagere prijs. Weet iemand waar dat prijsverschil in zit?

[Voor 3% gewijzigd door m.theloosen op 29-12-2022 21:49]

• Hendrik85
m.theloosen schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:48:
Ben zelf ook opzoek naar een mooie bakfiets. Heeft iemand ook de Gazelle Makki getest vs de Lovens 65? De Makki Load Connect heeft standaard bagagedragers, voorvering, Bosch motor, goede standaard, aandrijfbelt, Gps, tegen een veel lagere prijs. Weet iemand waar dat prijsverschil in zit?
Mijn mening, heel oneerbiedig: als je dit zou vergelijken met auto's, dan maak je de vergelijking tussen een Volvo en een Dacia (of iets in die richting).
Misschien op papier ergens een vergelijking in specs, maar niet in merk en rijbeleving, duurzaamheid, ontwerp en uitstraling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roel-online
  • Laatst online: 27-03 21:59
m.theloosen schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:48:
Ik heb de Lovens, Urban Arrow en Batavus proefgereden en vervolgens (zonder proefrit) een Gazelle Makki besteld vanwege het forse prijsverschil (ik kocht een refurbished Makki met flinke korting dus het verschil was echt flink). Vond de Lovens erg fijn fietsen en de Makki is bijna net zo fijn (en veel fijner dan een Urban Arrow of Batavus).

Het prijsverschil komt denk ik vooral door:
- Stuurinrichting van de Lovens is met kabels en de Makki met een simpelere stuurstang. De Lovens heeft daardoor een kleinere draaicirkel.
- Premium afwerking van de Lovens: neplederen bekleding op het bankje, meerdere kleuren lak en bekleding, keuze uit verschillende motoren en optioneel automatisch schakelen. De Makki heeft geen neplederen bekleding en niet zoveel keuze.
- Afneembaar kleurenscherm op de Lovens (voor mij een nadeel want die moet je er dus vanaf halen en niet kwijtraken) terwijl de Makki een simpel monochroom vast schermpje heeft waar je nooit aan hoeft te denken.

Aan de Makki waardeer ik vooral de makkelijke standaard, het vaste scherm, de lage/makkelijke instap in de bak en geveerde maxi-cosi drager. Wat betreft de looks haalt de Makki het niet bij de Lovens.
Hendrik85 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:42:
[...]
Mijn mening, heel oneerbiedig: als je dit zou vergelijken met auto's, dan maak je de vergelijking tussen een Volvo en een Dacia (of iets in die richting).
Misschien op papier ergens een vergelijking in specs, maar niet in merk en rijbeleving, duurzaamheid, ontwerp en uitstraling.
Ben ik niet met je eens. Als een Lovens de Mercedes-Benz onder de bakfietsen is, is Gazelle de Volvo. Net iets minder verfijnd maar nog steeds heel solide en premium. Een Urban Arrow is dan Volkswagen: degelijk maar (inmiddels) weinig bijzonder (geen voorvering, oud ontwerp). Met een Baboe heb je een Skoda: solide maar meer basic. En met een Batavus Fier of Vogue heb je een Dacia waar je ziet en voelt dat de prijs erg belangrijk was.

• puinhoop71
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03-02 16:08
Beste mede (toekomstige) Lovens liefhebbers,

Allereerst dank aan oeroe.b voor het opstarten van dit topic. Aan de achtergrond van de foto te zien wonen we in dezelfde mooie stad en hebben we ook exact dezelfde kleurstelling van de Lovens bakfiets (;

Wij zijn sinds augustus vorig jaar in het bezit gekomen van een Lovens 65 auto met een 500 accu . Wij leasen de bakfiets. Na een proefrit waren we eigenlijk meteen verkocht. Ook op UA gereden, maar sturen, uiterlijk en comfort van de Lovens waren voor ons doorslaggevend. Wel vervelende ervaring met de fietsenmaker, maar dat laat ik even voor wat het is.

Over het algemeen erg blij met de voordelen van een elektrische bakfiets (kosten opladen tov brandstof, geen file, lekker in de buitenlucht, gezond etc.) Verder ook blij met specifiek deze bakfiets om de, al eerder in dit forum genoemde, voordelen. Maar er doet zich op ons exemplaar een zeer vervelend en zelfs gevaarlijk fenomeen voor bij het voorwiel, welke ik hieronder zo goed mogelijk zal omschrijven:

Na aflevering begon het voorwiel in toenemende mate tijdens het rijden te 'stuiteren' van links naar rechts. Dit gebeurt vooral op hobbelige wegen (en die heb je veel in Leiden). Het stuiteren is ook heftiger naarmate je meer snelheid hebt (vanaf 16 km/u en hoger). De mate van stuiteren is zo heftig dat je wel acuut moet remmen om het te doen stoppen. Met de kinderen in de bakfiets heeft dit al meermalen tot behoorlijk gevaarlijke situaties geleid. Bakfiets is inmiddels een keer voor onderhoud geweest en daarna leek het kortstondig verholpen. Echter hadden we iets te vroeg gejuicht, want na een week was het weer hetzelfde.
Nogmaals, van de fietsenmaker hebben we gezien de vervelende ervaringen geen hoge pet meer op, maar deze kon ook niet vertellen waar het aan lag.

Zelf heb ik een vermoeden dat het juist gelegen is in de kabelbediening waar iedereen zo lovend over is. De conclusie trek ik omdat ik het trillen niet voel op het stuur. Verder heb ik het idee dat er een kleine vrije slag op het stuur zit. Eerder dacht ik aan bandenspanning en/of verkeerd afgestelde voorvork, maar gezien de laatste bevindingen met het stuur, zwakt deze veronderstelling wat af.

Mijn vraag is nu of er meer Lovens-bezitters zijn die deze klacht herkennen? Ik wil namelijk, voordat ik contact op neem met Lovens, helder hebben of dit exemplarisch is of niet. Bij voorbaat wil ik jullie alvast bedanken voor de reacties.

• oeroe.b
puinhoop71 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:30:

Allereerst dank aan oeroe.b voor het opstarten van dit topic. Aan de achtergrond van de foto te zien wonen we in dezelfde mooie stad en hebben we ook exact dezelfde kleurstelling van de Lovens bakfiets (;

Wij zijn sinds augustus vorig jaar in het bezit gekomen van een Lovens 65 auto met een 500 accu . Wij leasen de bakfiets. Na een proefrit waren we eigenlijk meteen verkocht. Ook op UA gereden, maar sturen, uiterlijk en comfort van de Lovens waren voor ons doorslaggevend. Wel vervelende ervaring met de fietsenmaker, maar dat laat ik even voor wat het is.

Over het algemeen erg blij met de voordelen van een elektrische bakfiets (kosten opladen tov brandstof, geen file, lekker in de buitenlucht, gezond etc.) Verder ook blij met specifiek deze bakfiets om de, al eerder in dit forum genoemde, voordelen. Maar er doet zich op ons exemplaar een zeer vervelend en zelfs gevaarlijk fenomeen voor bij het voorwiel, welke ik hieronder zo goed mogelijk zal omschrijven:

Na aflevering begon het voorwiel in toenemende mate tijdens het rijden te 'stuiteren' van links naar rechts. Dit gebeurt vooral op hobbelige wegen (en die heb je veel in Leiden). Het stuiteren is ook heftiger naarmate je meer snelheid hebt (vanaf 16 km/u en hoger). De mate van stuiteren is zo heftig dat je wel acuut moet remmen om het te doen stoppen. Met de kinderen in de bakfiets heeft dit al meermalen tot behoorlijk gevaarlijke situaties geleid. Bakfiets is inmiddels een keer voor onderhoud geweest en daarna leek het kortstondig verholpen. Echter hadden we iets te vroeg gejuicht, want na een week was het weer hetzelfde.
Nogmaals, van de fietsenmaker hebben we gezien de vervelende ervaringen geen hoge pet meer op, maar deze kon ook niet vertellen waar het aan lag.

Zelf heb ik een vermoeden dat het juist gelegen is in de kabelbediening waar iedereen zo lovend over is. De conclusie trek ik omdat ik het trillen niet voel op het stuur. Verder heb ik het idee dat er een kleine vrije slag op het stuur zit. Eerder dacht ik aan bandenspanning en/of verkeerd afgestelde voorvork, maar gezien de laatste bevindingen met het stuur, zwakt deze veronderstelling wat af.

Mijn vraag is nu of er meer Lovens-bezitters zijn die deze klacht herkennen? Ik wil namelijk, voordat ik contact op neem met Lovens, helder hebben of dit exemplarisch is of niet. Bij voorbaat wil ik jullie alvast bedanken voor de reacties.
Goed gezien, woon in de “buurt” maar met de actieradius van deze fiets is meer in de buurt gekomen. De klacht die je schets herken ik zelf niet!

• Deurenkletser
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:49
Goedemorgen,

We overwegen ook de aanschaf van een Lovens voor onze 3 kinderen. We zijn gisteren gaan testen en hebben zowel met de Lovens als de Urban Arrow gereden. Beide fietsen waren heel aangenaam om mee te rijden. De Lovens net iets aangenamer om mee te manoeuvreren en het nemen van bochten. Ook de kinderen vonden de Lovens beter zitten.

De keuze was dus snel gemaakt. Toch zitten we nog met volgende bedenkingen. Misschien kunnen jullie daarbij adviseren.

1) de regenhuif: we willen dat de kinderen echt droog zitten en de bak ook droog blijft indien ze gestald staat in de buitenlucht (bv aan het zwembad, de winkel,..) thuis staat de fiets binnen. Volgens mij is de huif bij de UA volledig dicht en kan er dus ook geen druppel inkomen. Bij de dealer helaas geen regenhuif van de Lovens kunnen zien. Is die ook volledig dicht of open aan de kant van de bestuurder? Als ze open is, komt er dan regen in de bak of toch niet?
2) Iedereen is enthousiast over het stuur systeem. Echter lees ik nu 2 mensen die problemen ervaren met het voorste wiel. Dit schrikt me nu wat af naar de toekomst toe alsook eventuele herverkoopwaarde. Bij de UA is herverkoop geen probleem. Gaat dit bij de Lovens ook zo zijn met dit vrij nieuwe stuursysteem. Als alles gaat goed wel, maar nu er al 2 mensen een schommelend voorwiel ervaren maak ik mij wat zorgen....

Bedankt!

• william89
Persoonlijk vind ik de regenhuif niet super. Tijdens fietsen blijven de kinderen prima droog, echter tijdens stilstand (bij stoplicht bijv.) en zeker als hij buiten geparkeerd staat ergens, regent het naar binnen. Het bankje wordt dan nat. Voor ons vooral irritant aangezien er ook een peuterschaal op het bankje staat met een stoffen bekleding, deze wordt zeiknat.

Had graag een dichte gehad.

Verder niets dan lof..

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
william89 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:37:
Persoonlijk vind ik de regenhuif niet super. Tijdens fietsen blijven de kinderen prima droog, echter tijdens stilstand (bij stoplicht bijv.) en zeker als hij buiten geparkeerd staat ergens, regent het naar binnen. Het bankje wordt dan nat. Voor ons vooral irritant aangezien er ook een peuterschaal op het bankje staat met een stoffen bekleding, deze wordt zeiknat.

Verder niets dan lof..
Hmm, dat is inderdaad wel irritant. Ik heb geen schuur/overkapping en zou 'm gewoon in de voortuin stallen - had wel bedacht dat de regenhuif daar voldoende voor zou zijn.

• Deurenkletser
william89 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:37:

Verder niets dan lof..
Bedankt voor de toelichting. Hier had ik inderdaad al bang voor. We zullen dan toch voor de UA gaan denk ik... Ooit zal er wel een betere kap komen veronderstel ik, maar het is echt vervanging van de 2e wagen en ik wil de kinderen droog kunnen vervoeren.

• oeroe.b
Eens achterkant is open en dit wordt echt wel nat. Met goed regenweer zoals vandaag worden ook de lange haren dus nat. Ze zitten over het algemeen wel droog.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wij hebben onze Lovens sinds 24/12 maar hij wordt niet dagelijks gebruikt. Ik herken het niet. Hopelijk snel duidelijkheid over wat er aan de hand is.

• Hendrik85

Wij hebben de Lovens sinds juli. We gebruiken de bakfiets min of meer dagelijks en de teller staat inmiddels op bijna 2000 km. Ik herken dit trillen niet.
In onze regio zijn wat heuvels en we gaan regelmatig met 40+ km per uur naar beneden, de fiets voelt volledig stabiel en deze snelheden voelen voor mij ook wel veilig.

• JanStanner
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-02 13:58
Vandaag ook de Urban Arrow vs Lovens getest, wat een verschil qua rijden. Lovens fietst veel soepeler, lichter en stuurt makkelijker. Enige twijfelpunt is nu of er genoeg ruimte is voor een maxi cosi en peuter in 1 bak aangezien de Urban Arrow bak wat ruimer is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Een andere vraag, hoe ‘moeilijk’ is het om een fiets ter onderhoud/reparatie te brengen bij een fietsenwinkel waar je em niet hebt gekocht? We gaan verhuizen binnenkort, vandaar :)

• MrAcid
  • Niet online
JanStanner schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:08:
Vandaag ook de Urban Arrow vs Lovens getest, wat een verschil qua rijden. Lovens fietst veel soepeler, lichter en stuurt makkelijker. Enige twijfelpunt is nu of er genoeg ruimte is voor een maxi cosi en peuter in 1 bak aangezien de Urban Arrow bak wat ruimer is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Een andere vraag, hoe ‘moeilijk’ is het om een fiets ter onderhoud/reparatie te brengen bij een fietsenwinkel waar je em niet hebt gekocht? We gaan verhuizen binnenkort, vandaar :)
Maxi-cosi + peuter(s) heb ik filmpjes van gezien, dat gaat.

O.a. deze: YouTube: Met 3 kindjes in de lovens Explorer bakfiets

[Voor 42% gewijzigd door MrAcid op 21-01-2023 14:17]

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb van de week voor het eerst überhaupt op een elektrische bakfiets gezeten, een Urban Arrow, en dat beviel heel goed. Er gaat zeker een e-bakfiets komen binnenkort - maar wil wel ook de Lovens nog proefrijden omdat ik vaak bovenstaande hoor.

Heb contact gehad met Lovens over de regenhuif (die niet aan de achterkant dicht is) en daar is geen oplossing voor. Dat zou wellicht wel een breekpunt voor mij zijn aangezien hij altijd buiten staat.

• JanStanner
MrAcid schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:11:
[...]

Maxi-cosi + peuter(s) heb ik filmpjes van gezien, dat gaat.

O.a. deze: YouTube: Met 3 kindjes in de lovens Explorer bakfiets
Top! Geeft het heel goed weer idd

Heeft iemand nog ervaring met de 65 vs 85?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wij hebben zelf de 65 automaat en ook een Maxi-Cosi. Dat loopt vlot, ik vermoed dat het met die peuter erbij wel wat mikken wordt maar dat lukt wel (voorlopig nog maar één kind hier :P).

Ook met een beladen Explorer 65 (40-50 kg in de bak) en de trapassistent op een hogere stand rijdt hij nog vlot. Op een serieuze helling moet je (ook met lege bak) wel niet op de 25 rekenen met maximale ondersteuning als je zelf nauwelijks bijtrapt, FWIW. Geen idee hoe dat bij een Urban Arrow zit, maar ik vond de Lovens ook een stuk beter sturen. Geen moment getwijfeld welke van de twee het ging worden.

Op platte stukken gaat dat ding als een trein, ik gebruik meestal de (op één na) lichtste ondersteuning, tenzij het tegenwind is of hij bv. zwaar geladen is.

[Voor 11% gewijzigd door Borromini op 21-01-2023 18:56]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:45

Dentheman

Zie signature

Ik kan uit ervaring delen dat het prima met 1 (of 2) kids op het bankje gaat, icm maxi-cosi op de houders, zie ook Dentheman in "Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets"

Tenzij je in extreem heuvelachtig gebied woont, kom je prima weg met de 65, ik fiets hier geregeld een zeedijk op met 50kg in de bak en kom altijd boven zonder afstappen 👌🏽

Zie ondertitel

• JanStanner
Dank voor jullie hulp! Heb em zojuist besteld, Lovens 85 automatic, kan niet wachten 😀

• Deurenkletser
MrAcid schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:17:
Ik heb van de week voor het eerst überhaupt op een elektrische bakfiets gezeten, een Urban Arrow, en dat beviel heel goed. Er gaat zeker een e-bakfiets komen binnenkort - maar wil wel ook de Lovens nog proefrijden omdat ik vaak bovenstaande hoor.

Heb contact gehad met Lovens over de regenhuif (die niet aan de achterkant dicht is) en daar is geen oplossing voor. Dat zou wellicht wel een breekpunt voor mij zijn aangezien hij altijd buiten staat.
De regenhuif die niet dicht is, is ook bij ons helaas de dealbreker geweest. Echt jammer, maar met de vele regen van afgelopen weken is het geen optie voor ons, zeker als de auto weg gaat.

We gaan ook de Riese Muller Load75 eens testen en bekijken want die heeft ook vering. Natuurlijk ligt de prijs tov Urban Arrow een pak hoger.

• Hendrik85
Is het niet zo dat bij veel bakfietsen de regenhoes aan de achterkant open is (al dan niet met gaas zoals bij de UA) en dat er voor stalling een aparte hoes verkrijgbaar is zoals deze?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan je ook aanschaffen vziw, en anders vind je met wat zoeken wel een algemeen model dat erover past. Bij ons hoeft de fiets niet buiten te staan voorlopig dus wij hebben alleen de huif om de baby/lading droog te houden.

• MrAcid
  • Niet online
Hendrik85 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:18:
Is het niet zo dat bij veel bakfietsen de regenhoes aan de achterkant open is (al dan niet met gaas zoals bij de UA) en dat er voor stalling een aparte hoes verkrijgbaar is zoals deze?

[Afbeelding]
Is de achterkant een UA niet dicht met plastic…? Ik dacht dat wel gezien te hebben maar ga nu twijfelen obv product foto’s.

• Hendrik85
MrAcid schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:47:
[...]

Is de achterkant een UA niet dicht met plastic…? Ik dacht dat wel gezien te hebben maar ga nu twijfelen obv product foto’s.
De UA waarop ik heb proefgereden, had een regenhuif die aan de achterkant met gaas dicht zat.
Wellicht zijn er nu andere modellen verkrijgbaar, dat durf ik niet te zeggen.

Het is overigens wel zo dat de Lovens regenhuif aan de achterkant een kleine overstek heeft.
Het regent alleen naar binnen als de fiets stil staat, met wind op de achterkant.

• JanHenk
Maar wat is het probleem precies?

Het is niet dat de bak in een groot zwembad veranderd. Eventueel water dat er in regent loopt er gewoon uit. Misschien moet je het bankje en de leuning even droogmaken voor je kindjes kunnen zitten, maar dat is het dan ook. Zelfde geldt al jaren voor je eigen zadel. Zou voor mij geen breekpunt zijn.

Maar ik heb makkelijk praten, want die van ons staat binnen..

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik zie ook geen enkel probleem, het is echt niet erg als er een paar druppels binnen komen. Het gaat er voornamelijk om dat ze zo goed als droog overkomen, stappen ze uit worden ze ook nat.

Het enige irritante vind ik zelf dat je best veel los moet maken om gemakkelijk in de bak te kunnen stappen. Zo wil ik alleen de eerste optie open maken en de eerste klitteband, maar moet mijn kind wel in een rare bocht manoeuvreren om hem erin te krijgen :P

• JanHenk
Ik zit nog te wachten op een hele nieuwe regenhuif, die er naar verluidt zou komen.. Wij hebben hem nog niet aangeschaft en met één peuter gaat dat prima, we fietsen niet (of bijna niet) als het regent, dan pakken we de auto.

Straks komt er nog een baby bij (april) en dan wil ik eigenlijk wel een regenhuif (met name tegen de wind). Maar ik vrees dat ik dan alsnog de huidige moet aanschaffen.. Handig is ie inderdaad niet echt.

• william89
JanHenk schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:10:
Maar wat is het probleem precies?

Het is niet dat de bak in een groot zwembad veranderd. Eventueel water dat er in regent loopt er gewoon uit. Misschien moet je het bankje en de leuning even droogmaken voor je kindjes kunnen zitten, maar dat is het dan ook. Zelfde geldt al jaren voor je eigen zadel. Zou voor mij geen breekpunt zijn.

Maar ik heb makkelijk praten, want die van ons staat binnen..
Het probleem speelt vooral wanneer je een peuterschaal met stoffenbekleding hebt. Onze fiets staat ook binnen, maar als je ergens naartoe gaat en dan regen krijgt terwijl hij ergens buiten staat dan is het stoeltje zeiknat, en dat krijg je niet droog.. :)

• JanHenk
william89 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:22:
[...]

Het probleem speelt vooral wanneer je een peuterschaal met stoffenbekleding hebt. Onze fiets staat ook binnen, maar als je ergens naartoe gaat en dan regen krijgt terwijl hij ergens buiten staat dan is het stoeltje zeiknat, en dat krijg je niet droog.. :)
Ah zo.

Kun je die bekleding er niet eenvoudig afhalen? Je hebt voor de peuterschalen van Melia ook van die regenbekleding, is dat dan niet een optie? (Ik heb er geen ervaring mee..).

Wij hebben ook wel regelmatig een fleecedekentje in de bak liggen, die moet ik als er regen wordt voorspeld ook meenemen naar binnen. Heb het nog niet als belemmerend ervaren.

• william89
Nee wij hebben zo'n Teddy vachtje om de schaal, waar de gordels doorheen gaan, dus geen optie als je ergens een uurtje buiten staat geparkeerd. ;-)

Ik ga wel even kijken naar een DIY oplossing om zelf een plastic oprolbare flap te maken waarmee je de achterkant dicht kan maken.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee