pelt schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:36:
Iemand een idee hoe ik het beste een tweedehands Lovens uit 2022 kan verzekeren? Als ik hem voor de originele waarde wil verzekeren moet er een GPS module inzitten. Deze zit er standaard in vanuit Lovens, maar kan nu niet achterhalen of dit een gecertificeerde module is voor een verzekering. Laten taxeren door een fietsenmaker, kan ook nog een optie zijn.
De gok nemen, zonder verzekering?
Ik woon ook nog eens in Utrecht stad, waardoor de premie vrij fors is.
Diefstalcijfers bakfietsen zijn in Utrecht erg fors, ik behandel diefstalclaims voor diverse verzekeraars en een Lovens in Utrecht zonder verzekering zou ik je niet aanraden.
De meeste verzekeraars eisen een taxatierapport om de verzekerde som te kunnen bepalen, dit kan je bij nagenoeg elke fietsenmaker laten doen.
De GPS module van Lovens is er één van AXA, dat is de enige GPS module die samenwerkt met de officiele Lovens App. Dat is een goedgekeurde GPS mits je het abonnement afsluit met opsporingsdienst. Er zijn ook zat GPS trackers beschikbaar zonder opsporing, daar moet je goed naar kijken, niet elke verzekeraar neemt daar genoegen mee.
Verder, let erop dat de GPS module opgeladen blijft. Accu opladen terwijl die in de fiets zit, niet binnenshuis. Als de GPS module goed is aangesloten op de stroomvoorziening van de motor dan kan deze ook opladen op die wijze. Een niet werkzame GPS module, wanneer bv de batterij leeg is, is bij sommige verzekeraars een 100% afwijzingsgrond.