Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:02
Sinds een tijdje heeft onze Lovens een bijzonder geluid vanuit de trapas, hoorbaar bij goed aanzetten. Eerst ging het nog weg na een paar kilometer, maar nu bijna constant aanwezig. Februari j.l. nog een servicebeurt gehad.

Filmpje van gemaakt, hier te zien. Iemand bekend mee?

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:25

Snow_King

Konijn is stoer!

Op onze S85 Automaat staat nu 6500km op de teller en heb dit weekend de remblokken voor de 4e keer vervangen.

Wij wonen in de heuvels van Limburg en rijden zo veel bergafwaarts met twee kinderen en van alles er in, die remmen slijten dan echt hard.

Wij hebben Magura remmen op onze Lovens S85 en heb deze blokjes er op gezet: https://shop.riesewijkexc...-remblokset-set-a-4-stuks

"Magura* Magura 8P MT Performance 4P Remblokset"

Post het maar even hier zodat mensen het kunnen vinden, want ik twijfelde zelf even welke blokjes ik nodig had.

Vervangen ging erg makkelijk en nu remt de fiets weer perfect! Vorige keren door de fietsenmaker gedaan, maar het is een klusje van niets eigenlijk.

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:53
Snow_King schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:16:
Vervangen ging erg makkelijk en nu remt de fiets weer perfect! Vorige keren door de fietsenmaker gedaan, maar het is een klusje van niets eigenlijk.
Superfijn om te horen! Bij ons wordt ook vrij consistent de remblokken vervangen elke 6 mndn...

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:40
Ik had Magura 8s zachte hars sport blokken voor vier zuiger remmen gekocht bij Mantel.
https://www.mantel.com/magura-8s-sport-schijfremblokjes

Installatie is eenvoudig inderdaad. Even zorgen dat je de zuigers weer volledig open duwt voordat je de tangen met nieuwe blokken weer over de schijven schuift.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:56
OxyDrokz schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:44:
Ik had Magura 8s zachte hars sport blokken voor vier zuiger remmen gekocht bij Mantel.

Installatie is eenvoudig inderdaad. Even zorgen dat je de zuigers weer volledig open duwt voordat je de tangen met nieuwe blokken weer over de schijven schuift.
Wat gebruik je om ze open te duwen?

• Hendrik85
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-11 17:16
Cooki schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:03:
Iemand een oplossing of bekend met de oorzaak? Lijkt namelijk erger te worden.
[...]
Bij mij was het na een ritje in de regen weer weg...

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:25

Snow_King

Konijn is stoer!

kingtim schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:22:
[...]

Superfijn om te horen! Bij ons wordt ook vrij consistent de remblokken vervangen elke 6 mndn...
Daarom dacht ik het even te delen. Het is echt niet veel werk. Het kost mij meer tijd de fiets weg te brengen en alles er omheen te regelen dan het zelf even in de schuur te vervangen.
OxyDrokz schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:44:

Specifieke reden dat je de zachte blokken hebt gekozen?
zunrob schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:57:
[...]

Ik heb een brede platte schroevendraaier gebruikt en zachtjes de zuigers terug gedrukt. Je hoeft helemaal niet veel kracht te zetten. Het kan wel tegen een stootje, maar ga niet de lomp aan de slag.

• OxyDrokz
zunrob schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:57:
[...]

Zelfde als hieronder vermeld, iets breeds, plat, wigvormig.

• OxyDrokz
Snow_King schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:19:

[...]

Specifieke reden dat je de zachte blokken hebt gekozen?
Deze blokken kwamen er ook uit toen ik ze openmaakte, vandaar

• Cooki
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:11
https://lovensbikes.com/lovens-explorer-2/

Lovens Explorer 2 wat vinden wij ervan?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Stoelverwarming en knipperlichten: als je alles aanklikt kun je richting de 9000eur gaan. 8)7

Duidelijk updates voor de leasemarkt waarin mensen vooral naar de maandlasten kijken.

[ Voor 33% gewijzigd door MrAcid op 04-11-2025 11:13 ]

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:50

Stimulate14

⭐⭐⭐

_O-

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:49
Oeh, die knipperlichten wil ik ook. Dat mis ik altijd ontzettend.
Gaaf ook dat ze naar monocasting frames gaan ipv de huidige gelaste frames.

All-electric.

• OxyDrokz
Richtingaanwijzers!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:24
Ik denk dat m'n kinderen stoelverwarming wel erg zouden waarderen in de winter. Misschien moet ik toch een keer een stoov oid toevoegen in de Lovens 1.

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Interieurverlichting, hoofdsteunen, usb-c poorten en dan die verwarmde zitjes... Zijn de knipperlichten echt 100eu waard? Verder:
  • Bak van 130L naar 193L
  • Grotere draaicirkel
  • Purion 200 zijdisplay
  • Voorlicht zit nu vast aan de bak dus geen verlichting in de bocht
  • Betere accu beveiliging maar kost je wel 160eu

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:49
terror-oehoe schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:54:
  • Voorlicht zit nu vast aan de bak dus geen verlichting in de bocht
Kunnen ze straks mooi nog een optie voor meedraaiende/matrix koplampen meeverkopen >:)

All-electric.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gillonde schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:57:
Ik denk dat m'n kinderen stoelverwarming wel erg zouden waarderen in de winter. Misschien moet ik toch een keer een stoov oid toevoegen in de Lovens 1.
Gaan we ook niet een beetje té ver om het iedereen zo comfortabel mogelijk te maken? :X

Overigens best wel een mooie upgrade, vooral qua frame. Die van ons is net drie jaar oud en nog geen vijfduizend km, dus ben nog niet toe aan wat nieuws... Maar, ben wel benieuwd wat erbij moet.. :P

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:38
Mooie fiets Explorer 2. Purion 200 display is wel een misser. Kiox 300 kon men als E-lock gebruiken door scherm af te nemen en als navigatie display. Als je nu je telefoon kwijt bent kon je met Kiox 300 nog gewoon wegrijden, dat is nu niet meer mogelijk en creert extra onnodige afhankelijkheid. In mijn geval moet je dus extra kosten maken door er een Kiox 300 bij op te zetten. Purion heeft ook geen navigatie functie direct op scherm welke ik nog regelmatig aan zet naar mijn werk. Geeft je toch wat meer info over je batterij en nog hoeveel km te rijden. Soms kom ik daardoor net uit met batterij. Toch een gemiste kans dat je dit zelf moet uitbreiden. De vorige explorer was in dit opzicht beter en uitgebreider kwa functionaliteit.
Kont verwarming is leuk, maar kost ongetwijfelt batterij en de leuke langere ritjes zullen in de Lente zijn als de zon al keihard op het leer brand en de kinderen niet eens meer willen zitten. Knipperlichten, tja wel leukge gadget maar je hand uitsteken kan ook. Het enige toppunt is eigenlijk het design.

[ Voor 59% gewijzigd door m.theloosen op 04-11-2025 21:32 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hier loopt onze S65 Auto op 't einde van z'n lease. Zal richting de 700 km op de teller hebben. Heel tevreden van - buiten dat hij op hellingen toch net wat tekort schiet, die motor. Het leeggewicht, de breedte (past met moeite door de voordeur en we willen 'm toch graag binnen) en het gebrek aan hoofdsteunen heeft ons naar een alternatief doen kijken. Dat is een Packster2 70 geworden. 40 kg leeg ipv 60, hoofdsteunen in de buggy-uitvoering en ook iets smaller. De lichtstrip vooraan ga ik missen, zeker in het donker durven tegenliggers zich nogal 'ns verslikken in de breedte van zo'n bakfiets.

De Explorer 2 ziet er een leuke upgrade uit, maar die zetelverwarming, dat gaat ongetwijfeld inderdaad aan je batterij vreten. En dan leveren ze nog altijd modellen uit met 400W blijkbaar, daar loop je helemaal niet ver mee.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste