Wij hebben ook een slchte ervaring me BikeTotaal (leidschendam in ons geval).Cooki schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 15:07:
Ik ben benieuwd of meer mensen dit herkennen.
Onlangs is mijn Enviolo-kabel kapot gegaan. Je zou zeggen: garantie. Helaas werd daar bij mijn BikeTotaal-vestiging direct moeilijk over gedaan en uiteindelijk mocht ik de kosten zelf betalen.
Hetzelfde gebeurde bij een remblok waarvan een deel afbrak na ongeveer 1000 km. Volgens BikeTotaal: "Dit krijgen we toch niet vergoed bij Lovens." Met als gevolg dat ik opnieuw zelf moest betalen.
Dat voelt eerlijk gezegd niet goed, zeker omdat de fiets nog binnen de garantieperiode valt. De fiets zelf is prima als alles werkt, maar dit soort zaken zouden naar mijn mening gewoon onder garantie opgepakt moeten worden.
Wat ik ook opvallend vind: het hoofdkantoor geeft aan dat iedere BikeTotaal-vestiging dit zelf bepaalt. Dat maakt het voor klanten onduidelijk waar je aan toe bent.
Zijn er meer mensen met vergelijkbare ervaringen bij Bike Totaal of met Lovens-garantie? En hoe is dat bij jullie opgelost?
Intern was een kabel gebroken waardoor er geen ondersteuning meer was, 10km nadat hij voor onderhoud was geweest. De fiets was toen iets meer dan 2 jaar oud. De rekening bedroeg iets van 400 euro. Na inmenging van de rechtsbijstand wouden ze wel zakken naar 200. Voor ons nooit meer Biketotaal.
:strip_exif()/f/image/Nhrp5Qs6MUbuoeGPs7voFdaT.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/tpmaUDPcHTOy9CZK0SRwBl6p.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/mToUS6uqXYqiNI1w9iXG5IuP.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6jkrz9pPoXOX8t4xYX100igD.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/oVTSpwS0jlKritzIO3HsZ3kR.png?f=fotoalbum_large)