Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 19:46
Dit is de eerste die ik zie met spaak / voeten bescherming bij het achterwiel.
Hier is een fladderende zomerjurk al twee keer in de achterste remklauw verzeild geraakt...
Iemand al zoiets geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-08 10:01
JanHenk schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:52:
https://hollandbikeshop.c...voetsteunen-zilver-zwart/

Ik ben 95% zeker dat het deze voetsteunen zijn.

Die extra stellage die ze hebben gebruikt (in mijn foto) is waarschijnlijk omdat ze het 'verkeerde' Urban Iki Junior zitje hebben gebruikt. Ze hebben het zitje met de klemmen. Die past niet op de bagagedrager van de Lovens door het 'dubbele buis-frame' van de bagagedrager. Maar als je het Urban Iki Junior MIK-HD zitje pakt, zal ie er gewoon rechtstreeks op klikken.

Inderdaad waarschijnlijk die twee framebouten vervangen voor langere binnenzeskantbouten en wellicht nog een sluitring.

Zal eens wat materiaal bestellen, dan kan de vrouw binnenkort weer op en neer 8)
Ik ga ongeveer hetzelfde doen. De bijgeleverde Urban Iki voetsteunen kan ik met een kleine aanpassing ook gewoon gebruiken lijkt het, alleen zitten daar iets kleinere boutjes in. Ik heb wat zitten passen en meten en ben voornemens om het volgende te doen:

- In de Iki voetsteun het bovenste gaatje iets opboren tot 6mm
- 2 Nieuwe binnenzeskantbouten kopen (RVS A2 M6x60 of M6x65, lengte niet helemaal zeker dus ik koop ze allebei denk ik)
- 2 dikke (sluit?)ringen kopen (RVS A2 M6) voor ín het frame op de plek waar nu de boutkop zit.

Volgens mij krijg ik dan exact dezelfde constructie, maar dan met de originele iki voetsteunen.

Enige wat ik niet helemaal weet is hoe de 'ring' heet die in het frame zit. Het frame heeft een grotere diameter dan de 6mm bout, dus er zit een dikke ring in (met tanden/ribbels) om de diameter te verkleinen. Heb er een 2e van nodig, iemand weet hoe zoiets heet?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Maardiweb Een veerring of tandveerring bedoel je?

De Urban Iki steuntjes zijn aan de achterkant (als je de meegeleverde bevestiging niet gebruikt) niet helemaal vlak. Er zit een ronding in waar normaal de framebuis in valt. Maar je kunt het proberen. Laat maar weten ;)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik85
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-08 09:36
Het moeilijke sturen uit mijn eerdere bericht is het resultaat van een gebroken stuurkabel. De reactie van Lovens:
Wij adviseren elke twee jaar de stuurkabels te vervangen om slijtage en niet juist stuurgedrag te voorkomen.
Het advies is om de vier stuurkabels te vervangen. De gebroken stuurkabel valt helaas niet onder garantie gezien de leeftijd van deze fiets.
Heeft iemand ooit de stuurkabels laten vervangen? Zelfs de dealer zei deze handeling überhaupt nog nooit te hebben uitgevoerd. En hij verkoopt enkel speed pedelecs en elektrische bakfietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:20
Hendrik85 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:05:
Het moeilijke sturen uit mijn eerdere bericht is het resultaat van een gebroken stuurkabel. De reactie van Lovens:

[...]

Heeft iemand ooit de stuurkabels laten vervangen? Zelfs de dealer zei deze handeling überhaupt nog nooit te hebben uitgevoerd. En hij verkoopt enkel speed pedelecs en elektrische bakfietsen.
Je zou toch verwachten dat een dealer dit weet als dit het advies is van Lovens? Zou dan in een service manual van Lovens moeten staan. Dus, of Lovens doet aan slechte communicatie naar de dealers, of de dealer doet niet netjes wat hij zou moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik85
MailMan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:35:
[...]
Je zou toch verwachten dat een dealer dit weet als dit het advies is van Lovens? Zou dan in een service manual van Lovens moeten staan. Dus, of Lovens doet aan slechte communicatie naar de dealers, of de dealer doet niet netjes wat hij zou moeten doen.
In de handleiding van Lovens heb ik inderdaad het advies om elke 2 jaar de stuurkabels te laten vervangen, teruggevonden.

Maar blijkbaar doet hier niemand dat dus?

Het stomme is, dat ik eind augustus (dus ruim nadat de bakfiets 2 jaar in mijn bezit was) een servicebeurt door de dealer heb laten uitvoeren. De dealer specificeert verder niet wat er bij een servicebeurt exact gebeurt. Mag ik dan verwachten dat de dealer het door Lovens voorgeschreven onderhoud uitvoert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:23
Hendrik85 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:56:
[...]

In de handleiding van Lovens heb ik inderdaad het advies om elke 2 jaar de stuurkabels te laten vervangen, teruggevonden.

Maar blijkbaar doet hier niemand dat dus?

Het stomme is, dat ik eind augustus (dus ruim nadat de bakfiets 2 jaar in mijn bezit was) een servicebeurt door de dealer heb laten uitvoeren. De dealer specificeert verder niet wat er bij een servicebeurt exact gebeurt. Mag ik dan verwachten dat de dealer het door Lovens voorgeschreven onderhoud uitvoert?
Dat laatste lijkt me wel. Ik had het ook al opgemerkt in de handleiding en vond het zelfs al enigszins bedenkelijk dat daar verder geen woord over gerept werd bij de aankoop.

Ik ga er iig voor zorgen dat dat vervangen meegenomen wordt bij de 2-jaars beurt. En laat ze nou zo slim zijn geweest om die prijzen alvast op de aankoopbon te zetten voor de komende 6 beurten. >:)

Hij gaat binnenkort eerst maar eens voor de eerste "controlebeurt" na 3 maanden. Daar werd ook al enigszins moeilijk over gedaan (ze wilden eigenlijk pas na 6 of zelfs 12 maanden aan de gang). Maar dit staat wel als harde voorwaarde benoemd door de fabrikant voor je garantie. Zie pagina 39.

Bovendien staat al sinds de aflevering bij ons het stuur scheef, dus dat wil ik sowieso opgelost hebben. En ik ga vragen of ze de remhendels willen omdraaien qua bediening tussen voor- en achterrem, die zitten voor mij als motorrijder verkeerd om, ben ik de enige die dat echt heel irritant vindt?

Ik vind het iig behoorlijk vervelend dat de dealer niet gewoon de instructies van de fabrikant volgt zonder dat ik dat zelf moet corrigeren. En in feite zelfs de garantie ongeldig maakt als ik hun advies opvolg. Wie daar verder ook schuldig aan is qua communicatie oid.

[ Voor 7% gewijzigd door RonJ op 18-04-2025 14:25 ]

All-electric.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maardiweb
Voila! Perfecte oplossing zo!

Bovenste gaatje in de voetsteun iets opgeboord tot 8mm. 2x een M8x65 Rvs A2 bout en M8 veerring Besteld (rvs paleis) en zonder problemen erop gezet. In 15 min klaar :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhEdLkiOzk1RfwJZ8BuHvikTMmo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhFQ5aqVkKKl2HJPkIFyJH2U.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nZ3wDmlQL4ISxcedR1LjnCA2f8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYBngwPvhGpecwlqOFB3kFqY.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 0% gewijzigd door Maardiweb op 19-04-2025 09:50 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Maardiweb Top, bedankt voor het delen!

Heb je nu de Junior Niet-MIK versie? Werkt dat wel met die klemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
JanHenk schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:42:
@Maardiweb Top, bedankt voor het delen!

Heb je nu de Junior Niet-MIK versie? Werkt dat wel met die klemmen?
Durf ik niet te zeggen. Het werd voorgemonteerd geleverd namelijk. Op de factuur staat "Urban Iki Junior Achterzitje Met Bevestiging". De bagagedrager is 100% zeker een Mik HD.

[ Voor 5% gewijzigd door Maardiweb op 19-04-2025 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooki
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02:24
Maardiweb schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:53:
[...]

Durf ik niet te zeggen. Het werd voorgemonteerd geleverd namelijk. Op de factuur staat "Urban Iki Junior Achterzitje Met Bevestiging". De bagagedrager is 100% zeker een Mik HD.
Dat kinderzitje is zonder Mik Hd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hendrik85
Hendrik85 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:27:
Vanmorgen de Lovens Explorer (gekocht 12-07-2022) naar de fietsenmaker gebracht: sturen ging heel stroef. Zojuist werd ik gebeld, dat de hele kabelstuurinrichting losgeschoten / kapot is. Een enorme klus die deze dealer nog nooit gezien of gedaan had.

Ik vroeg naar garantie: nee, die is al verlopen. Dat is 2 jaar.
Mijn argument dat dit niet normaal kan zijn (zeker omdat hij dit nog nooit gezien had) mocht niet echt baat hebben. Volgens hem moest ik dit toch echt zelf gaan betalen. Geschatte kosten op zo'n 500 euro.

We zijn niet gevallen, geen aanrijding gehad. Fiets staat verwarmd en droog in een inpandige schuur.

Wat mij betreft mag mag je een langere levensduur van de stuurinrichting verwachten, dan de standaard garantie van 2 jaar?

Iemand hier ervaring mee?
Dank voor alle reacties en suggesties. Onze Lovens is gerepareerd en weer thuis.
Uiteindelijk was er 1 van de 4 stuurkabels kapot: de binnenkabel was een soort van opgestroopt en naar buiten gekomen, dat maakte het sturen heel stroef. Alleen deze kabel is vervangen, de rest heeft de fietsenmaker laten zitten zoals het zat.

Het advies van Lovens om alle kabels elke 2 jaar te vervangen vindt hij onzin: die kabels kosten € 40,- per stuk en dan is het nog een paar uur werk om ze te verwisselen. Al met al ga je makkelijk richting de € 300,- voor het vervangen van alle stuurkabels.

Onze dealer heeft het onderzoeken en het vervangen van deze defecte kabel voor zijn rekening genomen, de kabel zelf heb ik betaald.

Jammer van Lovens zelf dat ze zich strikt aan die 2 jaar garantie houden en credits voor de dealer speedpedelecs.com dat ze dit netjes hebben opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-08 08:32
Ik ben toch wel getriggerd door het garantie verhaal. Wat stelt Lovens:
Om je garantie te waarborgen, stellen wij een eerste servicebeurt bij een Lovens dealer verplicht. Deze dient uitgevoerd te worden na 3 maanden of 500 km, afhankelijk van welke van de twee het eerst volgt. Het is van belang de service documenten goed te bewaren in geval van eventuele garantieclaims.
Verder staat het volgende op hun website vermeldt:
Wij geven 5 jaar garantie op materiaal- en/of constructiefouten op het frame. Op de overige onderdelen van de fiets krijgt u 2 jaar garantie bij normaal gebruik, welke u niet alleen op de onderdelen van uw fiets krijgt maar ook op eventuele reparatiekosten bij de officiële Lovens dealer. Op onze accessoires geven wij twee jaar garantie.
In hun Algemene Voorwaarden staat dat de verkoper verantwoordelijk is voor het leveren van de garantie:
De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten. De garantie geldt niet indien: de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken.
Dus wat is noodzakelijk om de garantie te behouden:
1. Een eerste controlebeurt is verplicht bij een Lovens dealer;
2. Binnen 3 maanden of 500 km, afhankelijk van wat het eerst komt;
3. Niet zelf rommelen aan je fiets, maar door een erkende Lovens dealer laten doen

Wat een beetje raar is want in Nederland mag een fabrikant of verkoper niet zomaar extra verplichtingen opleggen om de wettelijke garantie te behouden. In ieder geval is Lovens niet duidelijk genoeg; wettelijke garantie of fabrieksgarantie/commerciele garantie, wat is het nou? In ieder geval doen ze suggereren alsof je helemaal geen garantie meer hebt als je niet op tijd een controle laat doen en dat kan juridisch gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinie86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-05 20:26
Hoi allemaal, wij overwegen de aanschaf van een Lovens bakfiets.
Voor de prijs van een kleine auto is het een psychische grens qua aanschafwaarde welke makkelijk richting de 6/7,5k gaat inc. alles. We overwegen de S75 indigo.

Zijn hier ook tips over hoe korting aan te pakken?
Ik zou verwachten dat er bijv. bundelkortingen zijn, maar tot op heden 0 aanbiedingen gehad in de gesprekken die ik heb gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxyDrokz
heinie86 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:53:
Voor de prijs van een kleine auto is het een psychische grens qua aanschafwaarde welke makkelijk richting de 6/7,5k gaat inc. alles. We overwegen de S75 indigo.

Ik zou verwachten dat er bijv. bundelkortingen zijn, maar tot op heden 0 aanbiedingen gehad in de gesprekken die ik heb gehad.
Om de zoveel tijd is er van lovens een actie met gratis regenhuif en of ledstrip.
Misschien kun je met de fietsenmaker iets regelen vwbt onderhoud.
Verder kun je voor nog geen 50,- een aftermarket ledstrip scoren op marktplaats, scheelt ook weer.
Ook de oude type regenhuiven worden voor een prikkie aangeboden, zelfde geldt voor maxi cosi houders en melia zitjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-08 21:45

Proberen een scherpe offerte bij een online aanbieder los te krijgen en daarmee lokaal weer proberen een deal te sluiten.

Er zijn een paar aanbieders die standaard 10% korting aanbieden op Lovens bakfietsen maar weer niet of ik dat hier zo mag delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:17

Als ik goed begrijp is dat de limited edition. Ik denk niet dat je er uberhaupt veel korting uit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinie86
Cardinal schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 22:41:
[...]

Als ik goed begrijp is dat de limited edition. Ik denk niet dat je er uberhaupt veel korting uit krijgt.
Ik ben er ook bang voor, maar hopelijk met een aantal extra's toch wel een soort van bundel deal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:32
heinie86 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 09:10:
[...]

Ik ben er ook bang voor, maar hopelijk met een aantal extra's toch wel een soort van bundel deal..
Wij kregen wel wat korting op de fiets zelf. Maar nog meer op upgrades zoals een grotere batterij, slot, 4x onderhoud en een maxi cosi adapter. Dus ik zou daar op insteken. Wellicht staat er nog ergens een showroom model waar ze vanaf willen, dat kan ook weer schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramb6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-08 08:45
OxyDrokz schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:56:
[...]

Om de zoveel tijd is er van lovens een actie met gratis regenhuif en of ledstrip.
Misschien kun je met de fietsenmaker iets regelen vwbt onderhoud.
Verder kun je voor nog geen 50,- een aftermarket ledstrip scoren op marktplaats, scheelt ook weer.
Ook de oude type regenhuiven worden voor een prikkie aangeboden, zelfde geldt voor maxi cosi houders en melia zitjes.
De gratis regenhuif/ledstrip actie is nu geldig tot het einde van de maand: https://lovensbikes.com/voorjaars-promo/. Niet op alle modellen, maar dat staat in de voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heinie86
Ik heb hier de afgelopen week wat energie ingestoken en moet zeggen, heb enigzins wat korting kunnen regelen.
Ik heb met 2 winkels gesproken waaronder bij scootercity & fietsvoordeelshop. Scootercity had scherpe aanbiedingen inc. een 10%korting op de S75 bakfiets, tevens gaven ze na wat overleg ook korting op de accessoires. Contact verliep per mail, maar was wel meedenkend & zaten kort op de bal. Persoonlijk vond ik het een fijne partij, echter zaten ze niet in de stad waar ik woon.

Uiteindelijk een iets minder scherpe deal bij Fietsvoordeelshop geaccepteerd omdat mijn vriendin toch liever de mogelijkheid had om even langs te rijden. Hier kregen we +-5% korting op de fiets + 25% korting op de accessoires + een keer gratis onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ook wij zijn gaan kijken naar een bakfiets. Nu hebben we de Lovens en de urban arrow geprobeerd en voor mij is het om het even. Mijn vriendin heeft dan weer een lichte voorkeur voor de Lovens. Alleen als we de term lease-a-bike laten vallen, dan krijgen we direct te horen dat korting niet meer mogelijk is. Hebben jullie diezelfde ervaring? Of had ik gewoon een fietsenmaker die dacht dat de prijs bij de lease niet uitmaakt?

En de stuurkabels, hebben meer mensen last van dat ze stuk gaan zoals hier boven werd genoemd? Of laat iedereen ze netjes om de 2 jaar vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:54

nrg

Ik heb mijn Lovens nu op 12 dagen na 3 jaar en heb de stuurkabels nog nooit vervangen. Sterker nog, de fiets heeft één onderhoudsbeurt gehad in die tijd en ik heb echt nergens last van (nu of gehad). Bij die onderhoudsbeurt (na 1 jaar) is niets vervangen.

Fiets staat altijd buiten (onder een hoes). Wel vooral korte ritjes waardoor er nu slechts een kleine 2600 km op de teller staat.

[ Voor 31% gewijzigd door nrg op 16-05-2025 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Hoeveel km kan zo'n fiets aan? Mijne zit na een jaar al op 2800km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg

nrg

@Cooki alles valt of staat met onderhoud en hoe je hem gebruikt denk ik :) ik ken ook mensen die 10kkm+ op de teller van hun bakfiets hebben staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07:20
Eppo © schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:38:
Alleen als we de term lease-a-bike laten vallen, dan krijgen we direct te horen dat korting niet meer mogelijk is. Hebben jullie diezelfde ervaring? Of had ik gewoon een fietsenmaker die dacht dat de prijs bij de lease niet uitmaakt?
Dit klopt helaas wel, ik heb dit ook aan de hand gehad. LAB dwingt af dat alle contracten op basis van de adviesprijs gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 21:56
Bij ons staat ie nu na precies een jaar op 3663km.
Voornamelijk om kinderen naar school/opvang te brengen. Helaas zitten alle opvangen tegenwoordig vol dus moeten we 12km rondrit rijden alleen om naar de opvang te gaan. Daarna ook nog naar de school die ook weer 6km retour is.
Dus op dagen dat ik alles op de fiets doe en alle kids opvang/school hebben doe ik ongeveer 36km 8)

Wat is er allemaal gebeurt:
- Voorlamp los getrild en het spatbord beschadigd (verf eraf)
- De regenhuif stangen zijn al 2 keer volledig door de gaten heen gegaan waar ze in moeten. Dan belanden ze in de rand van de piepschuime bak, daar zitten nu dus 1 deuk en 1 gat in. :|
- Voorrem volledig opgesleten :9

Mijn advies: Let op de huif want die stangen kunnen dus gewoon door de gaatjes heen, de gaten zijn te groot waardoor de hele stang erin kan.

Wij hadden korting op de grotere accu en 50% op alle accesoires. Of te wel, het is geen korting, want iedereen krijgt dit soort kortingen.

[ Voor 20% gewijzigd door Kodess op 17-05-2025 11:33 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
doomtech schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 07:24:
[...]

Dit klopt helaas wel, ik heb dit ook aan de hand gehad. LAB dwingt af dat alle contracten op basis van de adviesprijs gaan.
Oké, dan hoef ik niet te gaan shoppen voor de beste prijs. Moet ik alleen even kijken welke fietsenmaker een beetje service verleent/vriendelijk overkomt (man, man, ik had niet verwacht dat zo tegen zou vallen hier in de regio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffen Schet
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 05-08 10:47
Weet iemand welk BBP type accu er in de lovens gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Steffen Schet schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:21:
Weet iemand welk BBP type accu er in de lovens gaat?
Bosch Powerpack xxx Performance Frame. Type BES2.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
RonJ schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 12:39:
[...]

Bosch Powerpack xxx Performance Frame. Type BES2.
Of type BES3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEla
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15-08 13:30
Na de diefstal van onze vorige Lovens bakfiets hebben wij nu een S85 ABS AUTO Limited Indigo gekocht ter vervanging. De fiets bevalt goed maar toch heb ik een aantal vragen.

De 725 Wh accu krijg ik niet makkelijk in de fiets, althans erin gaat wel makkelijk maar het kost mij erg veel moeite om hem "vast" te krijgen, alsof het slotje aan de bovenzijde er niet goed in valt. Is dit iets wat ik zelf kan oplossen ? of doe ik iets fout ? Onze vorige Lovens had het oude Bosch systeem.

Ik wilde graag een verende zadelpen en denk dat ik voor de Kinekt XR wil gaan, echter krijg ik de originele Lovens zadelpen er niet helemaal uit. Hij schuift wel omhoog maar dan lijkt die opeens een soort stop te bereiken ? Hoe los ik dit op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LU6ifkEpdmRLM9jWWEjPLLU7RnE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L5bhoKHXEnbAbsaXM5LdoCeX.webp?f=fotoalbum_large
Bij de 725 moet dat onderste plastic/rubbere kapje verwijderd worden anders past deze niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08 14:14
boos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmzM1WN9--89n-Lp2NrIkZVlH24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8VzCUM68mGD9jHZl1FwxpWe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxyDrokz
Zo... Dat is niet zachthandig gegaan.
Klote man. Nu klinkt een lockride accuslot wel een stuk aantrekkelijker moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Eppo © schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:38:
Ook wij zijn gaan kijken naar een bakfiets. Nu hebben we de Lovens en de urban arrow geprobeerd en voor mij is het om het even. Mijn vriendin heeft dan weer een lichte voorkeur voor de Lovens. Alleen als we de term lease-a-bike laten vallen, dan krijgen we direct te horen dat korting niet meer mogelijk is. Hebben jullie diezelfde ervaring? Of had ik gewoon een fietsenmaker die dacht dat de prijs bij de lease niet uitmaakt?

En de stuurkabels, hebben meer mensen last van dat ze stuk gaan zoals hier boven werd genoemd? Of laat iedereen ze netjes om de 2 jaar vervangen?
Veel leasemaatschappijen eisen een korting van de fietsenmaker. De korting gaat dan naar de leasemaatschappij, waardoor die niet meer aan de klant gegeven kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Onze regenhuif is officieel stuk. Heeft het 14 maanden vol gehouden.
Weet iemand of je dan gewoon contact moet opnemen met Lovens.
14 maanden is echt niet een normale levensduur voor een product.
1 van de ritsen kan gewoon met geen mogelijkheid open of dicht.
We gebruikten de ritsen al nauwelijks meer omdat die zo stroef waren.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Kodess Wij hebben al een keer een nieuwe gekregen onder garantie, gewoon via de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
JanHenk schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:58:
@Kodess Wij hebben al een keer een nieuwe gekregen onder garantie, gewoon via de dealer.
Hoe werkt dat dan? Ik heb de huif rechtstreeks via de post van Lovens gekregen, de dealer weet volgens mij niet eens dat ik hem heb.
(Was in die tijd van de gratis regenhuif deal)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEla
Cooki schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 00:02:
[Afbeelding]
Bij de 725 moet dat onderste plastic/rubbere kapje verwijderd worden anders past deze niet lekker
Bij mij ziet het er anders uit, ik heb de S85 Limited van de Duitse markt, daar is de accuombouw een kunststof kap en geen gelast aluminium. Zijn er afstelmogelijkheden bij het connectorplaatje onderin ? Ik zie wel schroeven zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEla
OxyDrokz schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:43:
[...]

Zo... Dat is niet zachthandig gegaan.
Klote man. Nu klinkt een lockride accuslot wel een stuk aantrekkelijker moet ik zeggen.
Zo'n Lockride lijkt mij zonde van het geld. Ze hebben het aluminium ingeslepen rondom de accu met een slijptol lijkt het wel en daarna krom getrokken. Als ze bereidwillig zijn om met een slijptol in het frame te slijpen, dan slijpen ze het kleine lockride slot ook wel door lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
NickEla schreef op maandag 9 juni 2025 @ 08:34:
[...]

Zo'n Lockride lijkt mij zonde van het geld. Ze hebben het aluminium ingeslepen rondom de accu met een slijptol lijkt het wel en daarna krom getrokken. Als ze bereidwillig zijn om met een slijptol in het frame te slijpen, dan slijpen ze het kleine lockride slot ook wel door lijkt mij.
Wellicht is een foto handig voor de juiste context

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-07 21:35
Ik heb een vraag m.b.t. het oppompen van de banden. Ik had gelezen dat het ventiel van de banden hetzelfde is als dat van de auto. Ik ben dus naar een tankstation gegaan en kon met gemak de voorste band oppompen. Bij de achterste band lukte het echter niet omdat er een zwart doosje/balkje over het ventiel in de weg zit waardoor ik het sluitstukje van de pomp niet volledig over het ventiel krijg. Mijn vragen zijn dus:
1. Kan ik dat zwarte balkje verwijderen?
2. Waarvoor dient dat stukje (bescherming? alhoewel het niet op de voorband zit)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2y0ZZ33xomZMq7dJh4jWHYI4P0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYcFiWKjAryuGOCk3jQUX6RJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cooki
Merellecht schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:38:
Ik heb een vraag m.b.t. het oppompen van de banden. Ik had gelezen dat het ventiel van de banden hetzelfde is als dat van de auto. Ik ben dus naar een tankstation gegaan en kon met gemak de voorste band oppompen. Bij de achterste band lukte het echter niet omdat er een zwart doosje/balkje over het ventiel in de weg zit waardoor ik het sluitstukje van de pomp niet volledig over het ventiel krijg. Mijn vragen zijn dus:
1. Kan ik dat zwarte balkje verwijderen?
2. Waarvoor dient dat stukje (bescherming? alhoewel het niet op de voorband zit)
[Afbeelding]
Dat is je snelheidssensor, die kan je verwijderen.. pompen en terugplaatsen. Pas op als je dat ding kwijt bent, kan je niet meer fietsen... althans geen ondersteuning!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MailMan
Ik dacht dat het het ventiel beschermde als je je wielslot erop hebt en dan per ongeluk van de middenbok afgaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Vraagje,
hoeveel verschilt een babboe met een melia peuterschaal?
Onze 3e is nu bijna 1 en hij schopt zijn broer en zus nogal vanuit de maxicosi :+
Ik zie dat je de Melia gewoon met de normale riempjes kan vastmaken.
Mij lijkt dat dat ook kan met de Babboe die ik goedkoop dichtbij zie, maar de enige post hierover in dit forum is dat het met spanbanden makkelijk gaat...

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
Nog een bijkomende vraag nu ik de regenhuif recent voor het eerst heb gebruikt:
Na bevestiging van de aansluiting aan de bestuurderskant schiet deze velcro/klittenband sluiting telkens na enkele seconden al los (of sowieso bij elke oneffenheid) uit de bevestigingszone (gele zone op de foto's). Doe ik iets verkeerd of is er sprake van een fabricagefout?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nL6v4JYxJf1L-lg9TBHdWQee_Dk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/emPwVO8lMkOLJj5mqbuv6Cl9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGT3D6nq_sE32030JyjC6anP7Wc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u8nfJHldWyYULBiNEkWEoyCd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxyDrokz
Merellecht schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:16:
Na bevestiging van de aansluiting aan de bestuurderskant schiet deze velcro/klittenband sluiting telkens na enkele seconden al los (of sowieso bij elke oneffenheid) uit de bevestigingszone (gele zone op de foto's). Doe ik iets verkeerd of is er sprake van een fabricagefout?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lR7KJ7mf3_ITbKI3v5dd9WqcEMA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yg1spQxcQweFErf8cnmt4Di2.png?f=fotoalbum_large
https://www.optima-cycles...um_after_1000pcs_rev2.pdf

Ik heb de oude regenhuif, en die werkt anders. Bovenstaande is uit de handleiding, heb je daar wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
OxyDrokz schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:25:
[...]

[Afbeelding]
https://www.optima-cycles...um_after_1000pcs_rev2.pdf

Ik heb de oude regenhuif, en die werkt anders. Bovenstaande is uit de handleiding, heb je daar wat aan?
Bedankt, daar heb ik inderdaad wat aan. Alleen jammer dat deze reeds aan vervanging toe zijn na slechts 4 keer de regenhoes gebruikt te hebben... Dat ziet er niet zo goed uit voor de toekomst. Ik verstar zelfs niet waarom ze met klittenband werken. Er zit echt redelijk wat spanning op die plaats dus waarom niet gewoon met een drukknop zoals vooraan of met een vastgestikte elastiek? Zou veel duurzamer zijn want de meerxaarde van de klittenband zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEla
NickEla schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:09:
Na de diefstal van onze vorige Lovens bakfiets hebben wij nu een S85 ABS AUTO Limited Indigo gekocht ter vervanging. De fiets bevalt goed maar toch heb ik een aantal vragen.

De 725 Wh accu krijg ik niet makkelijk in de fiets, althans erin gaat wel makkelijk maar het kost mij erg veel moeite om hem "vast" te krijgen, alsof het slotje aan de bovenzijde er niet goed in valt. Is dit iets wat ik zelf kan oplossen ? of doe ik iets fout ? Onze vorige Lovens had het oude Bosch systeem.

Ik wilde graag een verende zadelpen en denk dat ik voor de Kinekt XR wil gaan, echter krijg ik de originele Lovens zadelpen er niet helemaal uit. Hij schuift wel omhoog maar dan lijkt die opeens een soort stop te bereiken ? Hoe los ik dit op ?
De zadelpen heb ik gisteren eindelijk voor elkaar gekregen. In de zadelpenklem zat schijnbaar nog een klein schroefje wat door de zadelpen groef heen stak, na het verwijderen van de schroef kwam de zadelpen eruit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0aNDavrl9Z5gzTMFI3bibFJJfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYkBpdlQLn4ZGwsfT26DkoDC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-08 12:00

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik stond op het punt om de S75 te bestellen, echter iets met daglimiet. Nu moet ik vier uur wachten. En een paar dagen levertijd.

Twee kids van 5 en 3, zij kunnen niet wachten :). Met hoes, slot en LED.
Nu eens kijken voor de verzekering. Tips?

Hebben mensen ook een AirTag gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik ga toch even terug, want..
Deze voorwaarden (de “actievoorwaarden”) zijn van toepassing op de Lovens actie “gratis
Regenhuif en LED dagrijverlichting bij aanschaf van een Lovens Explorer
(verder te noemen:
de “actie”) van Optima Cycles Trading B.V. (verder te noemen: de “organisator”), gevestigd en
kantoorhoudende te Beveland 2 Beverwijk.
De actie geldt op de Lovens Explorer modeltypen: S85 AUTO ABS, S85 ABS, S85 AUTO, S85,
S75 AUTO ABS, S75 ABS, S75 AUTO, S75 en S50.
De actie geldt niet op de modeltypen Lovens Explorer 50, 65, 65 AUTO, 85 en 85 AUTO.
De waarde van de Regenhuif is EUR. 359,95. De waarde van de LED dagrijverlichting is EUR.
129,95.

Deze aanschaf van een Lovens inclusief gratis Regenhuif + LED loopt in de periode van 31
oktober 2024 t/m 30 juni 2025 (de “actieperiode”). De factuurdatum moet vallen binnen deze
datum. Registratie om de Regenhuif en LED dagrijverlichting te ontvangen verloopt via het
Lovens verkooppunt. Registratie kan tot en met 31 juli 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickEla
Stimulate14 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:24:
Ik stond op het punt om de S75 te bestellen, echter iets met daglimiet. Nu moet ik vier uur wachten. En een paar dagen levertijd.

Twee kids van 5 en 3, zij kunnen niet wachten :). Met hoes, slot en LED.
Nu eens kijken voor de verzekering. Tips?

Hebben mensen ook een AirTag gemonteerd?
De actie liep eerst tot eind mei 2025 toen wij onze nieuwe S85 aan het bestellen waren, inmiddels is dit nu tot eind juni 2025 zag ik inderdaad. De dealer heeft deze aanmelding gedaan bij Lovens, zodoende stuurde Lovens dan de regenhuif en de Ledstrip naar de dealer toe zodat deze gemonteerd konden worden voor het ophalen. Wij kregen hem dan ook volledig compleet mee.

Qua verzekering heb ik hem weer afgesloten via ENRA. De vorige twee keren werd ik na diefstal door ENRA zeer snel en goed geholpen. Ik heb gekozen voor een polis met track & trace en kreeg daardoor ook korting op de polispremie. Het voordeel van zo'n track & trace module is dat een bedrijf de fiets zal opsporen na diefstal, met een AirTag zal je zelf over de snelweg moeten racen en kelderboxen moeten doorzoeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertVerhulst
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-08 15:21
Ranja3000 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:01:
Hier eigenlijk dezelfde ervaring als hydrah. Proefgereden op urban arrow en lovens.
Twijfelde vooral aan lovens omdat het een nieuw merk is, maar de proefrit beviel goed. En ik wilde graag eens wat anders dan al die zwarte en witte urban arrows in de wijk. Bevalt tot nu toe erg goed, merk duidelijk dat we de auto minder pakken en er ook sneller op uit gaan. Kinderen in de bak en gaan.

Wij hebben een groen/bruine versie. uiteraard de LED strip, leuke gadget.

Er was wel een lange levertijd, besteld in oktober en in februari geleverd.

Duur qua aanschaf, maar ik hoop dat ze een beetje hun waarde houden. En volgens mij is een urban arrow met dezelfde opties bijna net zo duur.
Hey,
Mijn lovens is in bestelling, kijk er naar uit na alle lovende berichten hier. Mag ik vragen hoe je die usb poort gefixt hebt? Lijkt me handig voor langere ritten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

NickEla schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:58:
[...]

De actie liep eerst tot eind mei 2025 toen wij onze nieuwe S85 aan het bestellen waren, inmiddels is dit nu tot eind juni 2025 zag ik inderdaad. De dealer heeft deze aanmelding gedaan bij Lovens, zodoende stuurde Lovens dan de regenhuif en de Ledstrip naar de dealer toe zodat deze gemonteerd konden worden voor het ophalen. Wij kregen hem dan ook volledig compleet mee.

Qua verzekering heb ik hem weer afgesloten via ENRA. De vorige twee keren werd ik na diefstal door ENRA zeer snel en goed geholpen. Ik heb gekozen voor een polis met track & trace en kreeg daardoor ook korting op de polispremie. Het voordeel van zo'n track & trace module is dat een bedrijf de fiets zal opsporen na diefstal, met een AirTag zal je zelf over de snelweg moeten racen en kelderboxen moeten doorzoeken...
Twist, ik heb de S85 besteld en kan ik woensdag ophalen. Incl de actie met de gratis accessoires :).
Ik ga kijken of de apps met abbo voldoende zijn om te weten waar de fiets is, maar ik zal zeker ook een AirTag erbij plaatsen.

Is jouw fiets 2x gestolen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Vandaag tijdens het fietsen verliet mijn crankbout mijn fiets.. gelukkig hoorde ik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
BertVerhulst schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:29:
[...]

Hey,
Mijn lovens is in bestelling, kijk er naar uit na alle lovende berichten hier. Mag ik vragen hoe je die usb poort gefixt hebt? Lijkt me handig voor langere ritten!
Er zit 12V bedrading voor de ledstrip en koplamp.
Dus een simpele auto usb-c lader kan je erin tweaken :)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg

nrg

Ik heb een AirTag in m’n bakfiets verstopt. Hoeft niet voor verzekering maar geeft mijzelf een goed/beter gevoel. Batterij gaat wel snel leeg in koude perioden (fiets staat buiten) dus zorg dat je erbij kunt om die te vervangen. Verder wil ik het speakertje/piepertje van dat ding loshalen maar dat staat al een jaar of 2 op de planning :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEla
Stimulate14 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:20:
[...]

Twist, ik heb de S85 besteld en kan ik woensdag ophalen. Incl de actie met de gratis accessoires :).
Ik ga kijken of de apps met abbo voldoende zijn om te weten waar de fiets is, maar ik zal zeker ook een AirTag erbij plaatsen.

Is jouw fiets 2x gestolen??
Ja, eerst een Kalkhoff e-bike, toen de Lovens 65 gekocht en die hebben ze onder ring cameratoezicht met een slijptol losgeslepen vanaf het art 4 muuranker en de art 4 ketting.

Nu staat de Lovens 85 limited aan 2 muurankers, 2 art 4 kettingen en een ABUS 2500 anti slijptol D-slot + gps tracker + abus alarm.

Ik heb gekozen voor tracefy pro, die werkt erg prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooki
NickEla schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:49:
[...]

Ja, eerst een Kalkhoff e-bike, toen de Lovens 65 gekocht en die hebben ze onder ring cameratoezicht met een slijptol losgeslepen vanaf het art 4 muuranker en de art 4 ketting.

Nu staat de Lovens 85 limited aan 2 muurankers, 2 art 4 kettingen en een ABUS 2500 anti slijptol D-slot + gps tracker + abus alarm.

Sjow heftig welke stad buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

NickEla schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:49:
[...]

Dit zie je alleen op Dumpert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickEla
Stimulate14 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:22:
[...]

Dit zie je alleen op Dumpert.
Het is een s85 limited indigo, die ga ik nooit meer kunnen vervangen als deze gestolen zou worden, dus ik neem nu geen risico meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramb6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-08 08:45
Merellecht schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:16:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hadden ooit hetzelfde probleem. Ik weet niet exact welke versie van de huif je hebt, maar bij ons kon je aan de binnenkant de flap ook opentrekken, dan kan je hem gemakkelijker terugplaatsen en stevig aanduwen.. Op den duur kwam het zo vaak voor dat we er een veiligheidsspeld op hadden gezet aan de binnenkant als extra bevestiging, wat wel werkte.
Inmiddels is dat niet meer nodig, ik vermoed omdat de rekken inmiddels al wat opgerekt is en het daardoor niet zo strak zit.

De reden waarom dat velcro/klitteband is en geen steviger bevestigingssysteem is voor mij ook een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

NickEla schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:12:
[...]

Het is een s85 limited indigo, die ga ik nooit meer kunnen vervangen als deze gestolen zou worden, dus ik neem nu geen risico meer.
Ja eens. Ik krijg toevallig dezelfde fiets.
Op advies van mijn verzekering heb ik 2x a ART sloten gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
bramb6 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:08:
[...]
De reden waarom dat velcro/klitteband is en geen steviger bevestigingssysteem is voor mij ook een raadsel.
Omdat ze ervan uitgaan dat de elastieken sneller kapot gaan dan de huif. En je krijgt er reserve elastieken bij (ik kreeg 2 reserver sets erbij)
Dus als de elastieken niet meer goed werken wissel je ze gewoon om voor ander elastiek.

Ik heb nog nooit gehad dat die los zijn geschoten moet ik zeggen. (Huif uit ~mei 2024)

De huif gaat wel terug of wordt weggegooid, de ritsen zijn stuk.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
bramb6 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:08:
[...]

Wij hadden ooit hetzelfde probleem. Ik weet niet exact welke versie van de huif je hebt, maar bij ons kon je aan de binnenkant de flap ook opentrekken, dan kan je hem gemakkelijker terugplaatsen en stevig aanduwen.. Op den duur kwam het zo vaak voor dat we er een veiligheidsspeld op hadden gezet aan de binnenkant als extra bevestiging, wat wel werkte.
Inmiddels is dat niet meer nodig, ik vermoed omdat de rekken inmiddels al wat opgerekt is en het daardoor niet zo strak zit.

Ik heb het in tussentijd ook op deze manier gedaan. Geen idee waarom ze dit zo voorzien hebben... Maar voorlopig zit alles terug goed vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Vandaag mijn S85 in ontvangst mogen nemen met diverse (promo) accessoires en Tracefy.
Het blijft nog wel een beetje wennen met sturen, lijkt wel alsof je dronken bent dus ik zwabber nog een beetje. Eens goed wat KM's maken zonder kinderen.

Direct maar de Flow app geinstalleerd en de updates gedaan. Nu staat de fiets in de schuur teveel ruimte in te nemen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxyDrokz
Stimulate14 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:42:
Vandaag mijn S85 in ontvangst mogen nemen met diverse (promo) accessoires en Tracefy.
Het blijft nog wel een beetje wennen met sturen, lijkt wel alsof je dronken bent dus ik zwabber nog een beetje. Eens goed wat KM's maken zonder kinderen.

Direct maar de Flow app geinstalleerd en de updates gedaan. Nu staat de fiets in de schuur teveel ruimte in te nemen :P.
Wat voor mij helpt is sturen alsof je voorwiel gewoon onder je stuur zit zoals bij een normale fiets als je een bocht neemt.
De kleine stuurcorrecties tijdens rechtuit rijden blijven er bij horen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Vraagje over de regenhuif. Dat doorschijnend plastic gedeelte is bij mij helemaal vergeeld.. ik heb het geprobeerd te wassen echter blijft deze gelig. Het gaat hierom enkel om de bovenste deel dus niet de 2 zijkanten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OxyDrokz
Cooki schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:31:
Vraagje over de regenhuif. Dat doorschijnend plastic gedeelte is bij mij helemaal vergeeld.. ik heb het geprobeerd te wassen echter blijft deze gelig. Het gaat hierom enkel om de bovenste deel dus niet de 2 zijkanten.
Was dat niet op te lossen met alcohol?
(Welk probleem niet overigens? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Weet iemand hoe lang het duurt voordat er een huif wordt vervangen door de dealer? Ik heb mijne als defect aangemeld, en nu vragen zij die op. Ik moet dan een poosje zonder huif wat ik niet fijn vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Cooki schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:47:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat er een huif wordt vervangen door de dealer? Ik heb mijne als defect aangemeld, en nu vragen zij die op. Ik moet dan een poosje zonder huif wat ik niet fijn vind.
Ik heb een maand moeten wachten in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Kodess schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:44:
[...]

Er zit 12V bedrading voor de ledstrip en koplamp.
Dus een simpele auto usb-c lader kan je erin tweaken :)
Je moet wel oppassen met PD-laders. Als die substantieel meer vermogen trekken dan een ledlampje wordt de stroom afgesloten en krijg je foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

De laatste dagen maakt onze Lovens een wat denderend geluid als je over niet zo'n vlakke ondergrond fietst. Kan het nog niet helemaal plaatsen, zie en voel ook niet direct losse onderdelen.

Herkent iemand dit toevalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:17
@JBS Kan je specifieker zijn dan "denderend"? Kan je ook de schroeven bij de achteras checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Cardinal schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:28:
@JBS Kan je specifieker zijn dan "denderend"? Kan je ook de schroeven bij de achteras checken?
Erg lastig vast te stellen waar 't geluid precies vandaan komt al fietsende, maar ik zou zeggen dat 't recht onder 't zadel vandaan komt, uit het deel waar de trappers zitten dus. Maar da's 'n gevoel..

Geen losse schroeven gesignaleerd, ook deze niet.. JBS in "Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
JBS schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 23:02:
[...]
Erg lastig vast te stellen waar 't geluid precies vandaan komt al fietsende, maar ik zou zeggen dat 't recht onder 't zadel vandaan komt, uit het deel waar de trappers zitten dus. Maar da's 'n gevoel..

Geen losse schroeven gesignaleerd, ook deze niet.. JBS in "Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets"

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Vandaag verloor ik ineens remdruk in mijn achterrem... na paar x inknijpen lijkt het weer hersteld. Iemand zelfde ervaring? Ben bang dat het weer terug gaat komen, garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
TMAN! schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:17:
[...]

Ik had hetzelfde een van de blokjes was compleet los gelaten. Heb onder garantie beide blokken vervangen gekregen.
Ik heb inmiddels opnieuw naar de situatie gekeken, en helaas is het weer hetzelfde verhaal: het remblok heeft dit keer volledig losgelaten.

De dealer stuurt gewoon de rekening, dus ik vermoed dat ik het uiteindelijk maar zelf ga oplossen. De vorige keer trad het probleem al op rond de 1.000 km, dus dit is niet de eerste keer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kodess
Ik zie dat er een update is voor de 'boordcomputer' en dat ze nu eindelijk meerdere telefoons laten verbinden met de fiets!

Oh wacht even... nee wacht, ze willen graag meer geld aub
Dus ben je niet de enige die fietst op je bakfiets? Graag een 'Flow+ abbonement' nemen als iedereen die erop fiets ook de app wil kunnen gebruiken.
40 euro per jaar.

Heb wel meer - puntjes voor de fiets....
Op ons scherm zijn er nu meerdere rijen pixels 'dood'.
Het zadel is al gescheurd.
Koplamp los en heeft flink wat verf van het spatbord af gebikt, kan het spatbord lekker roesten.
Ritsen van de huif zijn nu al kapot.

We hebben de fiets sinds mei 2024. ±4500km ermee gefietst.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Kodess schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:23:
Ik zie dat er een update is voor de 'boordcomputer' en dat ze nu eindelijk meerdere telefoons laten verbinden met de fiets!

Dus ben je niet de enige die fietst op je bakfiets? Graag een 'Flow+ abbonement' nemen als iedereen die erop fiets ook de app wil kunnen gebruiken.
40 euro per jaar.

Heb wel meer - puntjes voor de fiets....
Op ons scherm zijn er nu meerdere rijen pixels 'dood'.
Het zadel is al gescheurd.
Koplamp los en heeft flink wat verf van het spatbord af gebikt, kan het spatbord lekker roesten.
Ritsen van de huif zijn nu al kapot.

We hebben de fiets sinds mei 2024. ±4500km ermee gefietst.
Wel karig van die boordcomputer.
Wat ik ook jammer vind is dat je niet vanuit de boordcomputer een eerdere bestemming kan activeren. Je hebt wel het overzicht erin staan, maar je kan er verder niets mee. Een nieuwe route starten moet altijd via de telefoon.

Verder ook best wel wat problemen met de bakfiets gehad met ±2000km op de teller:
- Remschijven en remblokken voor vervangen (kromme schijf en verkeerde blokjes)
- Koplamp kapot (halve bakfiets moet uit elkaar om te vervangen blijkbaar)
- Bel kapot
- Getik uit de motor/trapas. Lijkt verholpen na opnieuw assembleren trapas
- Getik uit de achternaaf (nog niet verholpen)
- Glijdende zadelpen (verholpen)
- Aanlopende achterrem (remklauw opnieuw gecentreerd. Lijkt verholpen)
- Rits van oude huif die langzaam lijkt te vergaan. Ook rits die niet netjes glad ritst maar bol staat
- Wielslot waar sleutel niet meer in wilde. Wielslot is vervangen
- Scheurtje in zadel (m'n zoon prikte erin met een stok :P maar het scheurde wel gemakkelijk)
- Vast/stroef lopen stuur omdat stuurkabels bij -5 bevriezen (niet verholpen)
- Female plug van accu die verschuift bij het incorrect plaatsen van de accu. Wel zelf terug te duwen, maar toch irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Kodess schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:23:

Dus ben je niet de enige die fietst op je bakfiets? Graag een 'Flow+ abonnement' nemen als iedereen die erop fiets ook de app wil kunnen gebruiken.
40 euro per jaar.
Elk bedrijf wil je tegenwoordig een subscription package aanbieden..echt niet te doen :|
Hoe kan je het bedenken dat je voor een 2e telefoon moet gaan betalen..

Nu moet ik zeggen dat ik die hele boardcomputer er niet op heb zitten. Vanaf het begin al issues met connectiviteit met de navigatie. Zodra mijn telefoon in stanby gaat heb ik geen connectie meer. Allerlei rechten en settings geprobeerd maar zonder succes. Gebruik het zo weinig dat ik nog geen zin heb gehad om de boel opnieuw te installeren en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Dat je geen 2 telefoons kan koppelen vond ik toen bij aankoop al de grootste deceptie ooit. En er nou 40 euro per jaar voor vragen? In geen 40 jaar.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiDiX
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 20:03
Maardiweb schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:12:
[...]

Ik ga ongeveer hetzelfde doen. De bijgeleverde Urban Iki voetsteunen kan ik met een kleine aanpassing ook gewoon gebruiken lijkt het, alleen zitten daar iets kleinere boutjes in. Ik heb wat zitten passen en meten en ben voornemens om het volgende te doen:

- In de Iki voetsteun het bovenste gaatje iets opboren tot 6mm
- 2 Nieuwe binnenzeskantbouten kopen (RVS A2 M6x60 of M6x65, lengte niet helemaal zeker dus ik koop ze allebei denk ik)
- 2 dikke (sluit?)ringen kopen (RVS A2 M6) voor ín het frame op de plek waar nu de boutkop zit.

Volgens mij krijg ik dan exact dezelfde constructie, maar dan met de originele iki voetsteunen.

Enige wat ik niet helemaal weet is hoe de 'ring' heet die in het frame zit. Het frame heeft een grotere diameter dan de 6mm bout, dus er zit een dikke ring in (met tanden/ribbels) om de diameter te verkleinen. Heb er een 2e van nodig, iemand weet hoe zoiets heet?
Ik ben benieuwd of dit je op deze manier is gelukt? Heb je nog tips? _/-\o_
BertVerhulst schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:29:
[...]

Hey,
Dat lijkt te gaan over de Bosch System 2. Daar zit achterop het display een USB-poort.

Zo te zien zit op de Bosch Kiox 300 (Bosch eBike Smart System 3 (BES3) met LED Remote) geen USB-poort. Updates doe je draadloos. Op de Smartphone grip zit wel een USB-poort (en draadloos opladen): https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/smartphonegrip

[ Voor 22% gewijzigd door XiDiX op 18-07-2025 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
XiDiX schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:29:
[...]

Ik ben benieuwd of dit je op deze manier is gelukt? Heb je nog tips? _/-\o_
Yes is perfect gelukt. Zie hier: Maardiweb in "Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefaan1o
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05:34
MailMan schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:42:
[...]

- Vast/stroef lopen stuur omdat stuurkabels bij -5 bevriezen (niet verholpen)
Is dit al nagezien? Als er water in de stuurbuis blijft staan kan dat bevriezen bij lage temperatuur.
https://nieuwsfiets.nu/20...rug-voor-service-ingreep/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08 13:24
Een vraag aan de mensen die de bakfiets al langer hebben.

Is het het waard om de grote accu te bestellen niet voor de range ansich maar voor de accu degradatie in de toekomst ?

Hoe is de degradatie / bereik na zeg 5-6 jaar ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Nee, niet echt vergelijkbaar. Het geluid lijkt uit het deel rondom de trappers te komen.
Cardinal schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:28:
https://drive.google.com/...UNYWQy5/view?usp=drivesdk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGu2nVOmFKewZFxUqzZNLXQjqsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNrk6KSzej6QI4odAGkA2DZy.jpg?f=fotoalbum_large
Heb 'n beschermkapje er even af geschroefd in de hoop daarachter al iets los te zien zitten, maar dat is niet het geval.

Iemand tips hoe dit deel verder te onderzoeken op los zittend iets dat kan rammelen?

//Edit: Soms blijkt 't uiteindelijk zo simpel. Het achter spatbord klapperde tegen het frame. Een simpel rubbertje ertussen lost het op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBYQ7_YKIw3KbHwd6haBtxO7Yu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6nTEWM54Sj9UH8y1RMHrkdl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door JBS op 20-07-2025 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
stefaan1o schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:50:
[...]

Is dit al nagezien? Als er water in de stuurbuis blijft staan kan dat bevriezen bij lage temperatuur.
https://nieuwsfiets.nu/20...rug-voor-service-ingreep/
Nee dit is echt de kabels die meer frictie krijgen in hun beschermbuis.
Heb dit ook in de winter. Ga ik 's ochtends vanuit de schuur richting school, geen probleem. Terug is het sturen als stroop.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-07 18:19
Lees dat er meerdere bakfietsen net als de onze last hebben van een koplamp die eraf gestuiterd is. Ik heb 'm al 2 keer geprobeerd te repareren door de het plastic beugeltje te vervangen (deze), maar die gaat snel weer stuk. Ik denk dat ik naar een andere koplamp op zoek zal gaan, gebruikt Lovens nog steeds deze Buchel Shiny 80 of is er inmiddels een ander/beter model? Of heeft iemand een goed alternatief dat wel tegen een stootje kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiDiX
  • Laatst online: 04-08 20:03
Thanks! Kon je post niet vinden omdat ik zocht op Urban Iki Junior ;)

Werkt inderdaad prima op die manier! Heb nog 60 mm bouten geprobeerd, maar die zijn te kort. Met 65 mm vond ik ze net te ver door het frame komen, dus ik heb aan elke kant 2 veerringen gebruikt.

Blijft jouw stoeltje goed zitten met die dragermontage (las dat je 'm zo geleverd hebt gekregen)? Hij lijkt op je foto's niet zo goed te klemmen om de bagagedrager heen.

Ik heb zelf een MIK HD variant, die klik je er zo op en zit stevig. Zitten wel een paar nadelen aan: ze zijn duurder, als de rugleuning van het zitje omlaag staat dan zit het soms in de weg met het verstellen van het zadel, hij kan niet op slot.
crispo schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:00:
Lees dat er meerdere bakfietsen net als de onze last hebben van een koplamp die eraf gestuiterd is. Ik heb 'm al 2 keer geprobeerd te repareren door de het plastic beugeltje te vervangen (deze), maar die gaat snel weer stuk. Ik denk dat ik naar een andere koplamp op zoek zal gaan, gebruikt Lovens nog steeds deze Buchel Shiny 80 of is er inmiddels een ander/beter model? Of heeft iemand een goed alternatief dat wel tegen een stootje kan?
Heb de beugel hier onder garantie laten vervangen. Ik denk eigenlijk dat je beter de bevestiging van de lamp zou kunnen omdraaien; dan zit het ook minder dicht op het spatbord. Dat moet ik zelf ook nog eens proberen.

[ Voor 34% gewijzigd door XiDiX op 24-07-2025 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Zou iemand willen checken wat hier eigenlijk hoort te zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yU9stBK8C4Zu9jr2F2LWxJmAsV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UxFxtcIiVOV1sV0MdYrZ6A9P.jpg?f=fotoalbum_large

Andere kant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ri9Nn664vYPvdOMPGgmFYHnbEhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtosuAai02RMFHl3UYCFiZR3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door JBS op 26-07-2025 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnergyExplorer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-08 12:18
JBS schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 19:26:

[Afbeelding]

Andere kant:

[Afbeelding]
Daar zit bij mij niks, net zoals bij jou. Ik gok voor de bagagedrager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

EnergyExplorer schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 19:44:
[...]

Daar zit bij mij niks, net zoals bij jou. Ik gok voor de bagagedrager?
Dat zou wel eens kunnen ja. Goed punt.
Het leek alsof er schroeven in gezeten hadden, maar jouw optie vind ik waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bij mij zit ook niets :). Speciaal voor jou naar de schuur gelopen. Google > stelt niets voor eigenlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Stimulate14 op 28-07-2025 10:43 . Reden: Even zelf gezocht... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
XiDiX schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:36:
[...]

Blijft jouw stoeltje goed zitten met die dragermontage (las dat je 'm zo geleverd hebt gekregen)? Hij lijkt op je foto's niet zo goed te klemmen om de bagagedrager heen.

Ik heb zelf een MIK HD variant, die klik je er zo op en zit stevig. Zitten wel een paar nadelen aan: ze zijn duurder, als de rugleuning van het zitje omlaag staat dan zit het soms in de weg met het verstellen van het zadel, hij kan niet op slot.
Ja hij zit prima. Zat laatst wel een keer beetje los. Heb toen de boel opnieuw vastgezet (was bij levering door de LBS gedaan). Sindsdien zit hij ook mooier/beter op de drager.

Ik ervaar overigens ook dat de rugleuning niet naar beneden kan als het zadel te hoog staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

wd200 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 09:24:
Een vraag aan de mensen die de bakfiets al langer hebben.

Is het het waard om de grote accu te bestellen niet voor de range ansich maar voor de accu degradatie in de toekomst ?

Hoe is de degradatie / bereik na zeg 5-6 jaar ?
Wij zitten aan iets meer dan twee jaar en een kilometer of 8000 denk ik. Degradatie is nog niets van te merken. Zal er ongetwijfeld zijn hoor, maar in de praktijk dus geen last van met de basisaccu.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 20:20

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Weet iemand hier waar we onderdelen kunnen bestellen? Ik ben nu al 9x bij de fietsenwinkel geweest voor de houder van de koplamp. elke keer is ie er niet, en " volgende week binnen" om gek van te worden.
Optima cycles (fabrikant) levert niet aan particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

ApC_IcE schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:13:
Weet iemand hier waar we onderdelen kunnen bestellen? Ik ben nu al 9x bij de fietsenwinkel geweest voor de houder van de koplamp. elke keer is ie er niet, en " volgende week binnen" om gek van te worden.
Optima cycles (fabrikant) levert niet aan particulieren.
Zoek even op de site van Lovens bij andere dealers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
JBS schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 19:26:

[Afbeelding]

Andere kant:

[Afbeelding]
Late reactie (ben op vakantie... met de fiets ;))
Daarmee zit bij ons de bagagedrager inderdaad vastgeschroeft

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste