Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 16:53
BertVerhulst schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:29:
[...]

Hey,
Mijn lovens is in bestelling, kijk er naar uit na alle lovende berichten hier. Mag ik vragen hoe je die usb poort gefixt hebt? Lijkt me handig voor langere ritten!
Er zit 12V bedrading voor de ledstrip en koplamp.
Dus een simpele auto usb-c lader kan je erin tweaken :)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:04

nrg

Ik heb een AirTag in m’n bakfiets verstopt. Hoeft niet voor verzekering maar geeft mijzelf een goed/beter gevoel. Batterij gaat wel snel leeg in koude perioden (fiets staat buiten) dus zorg dat je erbij kunt om die te vervangen. Verder wil ik het speakertje/piepertje van dat ding loshalen maar dat staat al een jaar of 2 op de planning :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEla
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11-07 18:17
Stimulate14 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:20:
[...]

Twist, ik heb de S85 besteld en kan ik woensdag ophalen. Incl de actie met de gratis accessoires :).
Ik ga kijken of de apps met abbo voldoende zijn om te weten waar de fiets is, maar ik zal zeker ook een AirTag erbij plaatsen.

Is jouw fiets 2x gestolen??
Ja, eerst een Kalkhoff e-bike, toen de Lovens 65 gekocht en die hebben ze onder ring cameratoezicht met een slijptol losgeslepen vanaf het art 4 muuranker en de art 4 ketting.

Nu staat de Lovens 85 limited aan 2 muurankers, 2 art 4 kettingen en een ABUS 2500 anti slijptol D-slot + gps tracker + abus alarm.

Ik heb gekozen voor tracefy pro, die werkt erg prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooki
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14:59
NickEla schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:49:
[...]

Ja, eerst een Kalkhoff e-bike, toen de Lovens 65 gekocht en die hebben ze onder ring cameratoezicht met een slijptol losgeslepen vanaf het art 4 muuranker en de art 4 ketting.

Nu staat de Lovens 85 limited aan 2 muurankers, 2 art 4 kettingen en een ABUS 2500 anti slijptol D-slot + gps tracker + abus alarm.

Sjow heftig welke stad buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-07 16:53

Stimulate14

⭐⭐⭐

NickEla schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:49:
[...]

Dit zie je alleen op Dumpert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickEla
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11-07 18:17
Stimulate14 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:22:
[...]

Dit zie je alleen op Dumpert.
Het is een s85 limited indigo, die ga ik nooit meer kunnen vervangen als deze gestolen zou worden, dus ik neem nu geen risico meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramb6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-07 09:26
Merellecht schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:16:
Nog een bijkomende vraag nu ik de regenhuif recent voor het eerst heb gebruikt:
Na bevestiging van de aansluiting aan de bestuurderskant schiet deze velcro/klittenband sluiting telkens na enkele seconden al los (of sowieso bij elke oneffenheid) uit de bevestigingszone (gele zone op de foto's). Doe ik iets verkeerd of is er sprake van een fabricagefout?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hadden ooit hetzelfde probleem. Ik weet niet exact welke versie van de huif je hebt, maar bij ons kon je aan de binnenkant de flap ook opentrekken, dan kan je hem gemakkelijker terugplaatsen en stevig aanduwen.. Op den duur kwam het zo vaak voor dat we er een veiligheidsspeld op hadden gezet aan de binnenkant als extra bevestiging, wat wel werkte.
Inmiddels is dat niet meer nodig, ik vermoed omdat de rekken inmiddels al wat opgerekt is en het daardoor niet zo strak zit.

De reden waarom dat velcro/klitteband is en geen steviger bevestigingssysteem is voor mij ook een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

NickEla schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:12:
[...]

Het is een s85 limited indigo, die ga ik nooit meer kunnen vervangen als deze gestolen zou worden, dus ik neem nu geen risico meer.
Ja eens. Ik krijg toevallig dezelfde fiets.
Op advies van mijn verzekering heb ik 2x a ART sloten gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 16:53
bramb6 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:08:
[...]
De reden waarom dat velcro/klitteband is en geen steviger bevestigingssysteem is voor mij ook een raadsel.
Omdat ze ervan uitgaan dat de elastieken sneller kapot gaan dan de huif. En je krijgt er reserve elastieken bij (ik kreeg 2 reserver sets erbij)
Dus als de elastieken niet meer goed werken wissel je ze gewoon om voor ander elastiek.

Ik heb nog nooit gehad dat die los zijn geschoten moet ik zeggen. (Huif uit ~mei 2024)

De huif gaat wel terug of wordt weggegooid, de ritsen zijn stuk.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-06 16:35
bramb6 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:08:
[...]

Wij hadden ooit hetzelfde probleem. Ik weet niet exact welke versie van de huif je hebt, maar bij ons kon je aan de binnenkant de flap ook opentrekken, dan kan je hem gemakkelijker terugplaatsen en stevig aanduwen.. Op den duur kwam het zo vaak voor dat we er een veiligheidsspeld op hadden gezet aan de binnenkant als extra bevestiging, wat wel werkte.
Inmiddels is dat niet meer nodig, ik vermoed omdat de rekken inmiddels al wat opgerekt is en het daardoor niet zo strak zit.

Ik heb het in tussentijd ook op deze manier gedaan. Geen idee waarom ze dit zo voorzien hebben... Maar voorlopig zit alles terug goed vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Vandaag mijn S85 in ontvangst mogen nemen met diverse (promo) accessoires en Tracefy.
Het blijft nog wel een beetje wennen met sturen, lijkt wel alsof je dronken bent dus ik zwabber nog een beetje. Eens goed wat KM's maken zonder kinderen.

Direct maar de Flow app geinstalleerd en de updates gedaan. Nu staat de fiets in de schuur teveel ruimte in te nemen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:40
Stimulate14 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:42:
Vandaag mijn S85 in ontvangst mogen nemen met diverse (promo) accessoires en Tracefy.
Het blijft nog wel een beetje wennen met sturen, lijkt wel alsof je dronken bent dus ik zwabber nog een beetje. Eens goed wat KM's maken zonder kinderen.

Direct maar de Flow app geinstalleerd en de updates gedaan. Nu staat de fiets in de schuur teveel ruimte in te nemen :P.
Wat voor mij helpt is sturen alsof je voorwiel gewoon onder je stuur zit zoals bij een normale fiets als je een bocht neemt.
De kleine stuurcorrecties tijdens rechtuit rijden blijven er bij horen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Vraagje over de regenhuif. Dat doorschijnend plastic gedeelte is bij mij helemaal vergeeld.. ik heb het geprobeerd te wassen echter blijft deze gelig. Het gaat hierom enkel om de bovenste deel dus niet de 2 zijkanten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:40
Cooki schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:31:
Vraagje over de regenhuif. Dat doorschijnend plastic gedeelte is bij mij helemaal vergeeld.. ik heb het geprobeerd te wassen echter blijft deze gelig. Het gaat hierom enkel om de bovenste deel dus niet de 2 zijkanten.
Was dat niet op te lossen met alcohol?
(Welk probleem niet overigens? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Weet iemand hoe lang het duurt voordat er een huif wordt vervangen door de dealer? Ik heb mijne als defect aangemeld, en nu vragen zij die op. Ik moet dan een poosje zonder huif wat ik niet fijn vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Cooki schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:47:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat er een huif wordt vervangen door de dealer? Ik heb mijne als defect aangemeld, en nu vragen zij die op. Ik moet dan een poosje zonder huif wat ik niet fijn vind.
Ik heb een maand moeten wachten in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 14:07
Kodess schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:44:
[...]

Er zit 12V bedrading voor de ledstrip en koplamp.
Dus een simpele auto usb-c lader kan je erin tweaken :)
Je moet wel oppassen met PD-laders. Als die substantieel meer vermogen trekken dan een ledlampje wordt de stroom afgesloten en krijg je foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

De laatste dagen maakt onze Lovens een wat denderend geluid als je over niet zo'n vlakke ondergrond fietst. Kan het nog niet helemaal plaatsen, zie en voel ook niet direct losse onderdelen.

Herkent iemand dit toevalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@JBS Kan je specifieker zijn dan "denderend"? Kan je ook de schroeven bij de achteras checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Cardinal schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:28:
@JBS Kan je specifieker zijn dan "denderend"? Kan je ook de schroeven bij de achteras checken?
Erg lastig vast te stellen waar 't geluid precies vandaan komt al fietsende, maar ik zou zeggen dat 't recht onder 't zadel vandaan komt, uit het deel waar de trappers zitten dus. Maar da's 'n gevoel..

Geen losse schroeven gesignaleerd, ook deze niet.. JBS in "Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-07 22:40
JBS schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 23:02:
[...]
Erg lastig vast te stellen waar 't geluid precies vandaan komt al fietsende, maar ik zou zeggen dat 't recht onder 't zadel vandaan komt, uit het deel waar de trappers zitten dus. Maar da's 'n gevoel..

Geen losse schroeven gesignaleerd, ook deze niet.. JBS in "Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets"

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Vandaag verloor ik ineens remdruk in mijn achterrem... na paar x inknijpen lijkt het weer hersteld. Iemand zelfde ervaring? Ben bang dat het weer terug gaat komen, garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
TMAN! schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:17:
[...]

Ik had hetzelfde een van de blokjes was compleet los gelaten. Heb onder garantie beide blokken vervangen gekregen.
Ik heb inmiddels opnieuw naar de situatie gekeken, en helaas is het weer hetzelfde verhaal: het remblok heeft dit keer volledig losgelaten.

De dealer stuurt gewoon de rekening, dus ik vermoed dat ik het uiteindelijk maar zelf ga oplossen. De vorige keer trad het probleem al op rond de 1.000 km, dus dit is niet de eerste keer.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste