Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:46

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Mriceke schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:10:
[...]

Ja dat wilde ik inderdaad vragen.
Centraal Beheer geeft wel nog steeds aan dat wanneer je niet hebt betaald voor de accessoire, dat deze dan ook niet vergoed wordt bij eventuele diefstal.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Evt bij andere verzekeraar?

@NepGangster Heb jij dan bij te verzekeren accessoires wel het bedrag ingevuld van alle accessoires bij elkaar?
Je krijgt iets gratis, Maar de verzekeraar moet wel betalen als het gestolen wordt.
Dat is ook een beetje gek in mijn optiek. Mijn gratis acc heb ik niet mee verzekerd gekregen bij Unive.
Het totaalbedrag is nl inc acc.

Als je een fiets koopt van 6000 en je krijgt 500 korting, moet bij diefstal de verzekering 5500 betalen aan je? dat is immers het bedrag wat je kwijt bent bij een nieuwe. of moeten ze 6000 geven en jij steekt 500 in je zak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 15:31
ApC_IcE schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:19:
[...]

Je krijgt iets gratis, Maar de verzekeraar moet wel betalen als het gestolen wordt.
Dat is ook een beetje gek in mijn optiek. Mijn gratis acc heb ik niet mee verzekerd gekregen bij Unive.
Het totaalbedrag is nl inc acc.

Als je een fiets koopt van 6000 en je krijgt 500 korting, moet bij diefstal de verzekering 5500 betalen aan je? dat is immers het bedrag wat je kwijt bent bij een nieuwe. of moeten ze 6000 geven en jij steekt 500 in je zak?
Het is een interessante discussie als je m zo stelt ja.
De nuance zit hier in dat het een onderdeel is wat gestolen wordt..
Jij hebt jouw fiets (en huif en en en) gekocht voor 6000 - 500 = 5500.
Nu is de huif gestolen, is de fiets zonder huif nog steeds 5500 waard? Volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
Mriceke schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:10:
[...]
@NepGangster Heb jij dan bij te verzekeren accessoires wel het bedrag ingevuld van alle accessoires bij elkaar?
Ja, het linker rijtje zonder kortingen bij elkaar opgeteld is mijn cataloguswaarde, dus het verzekerde bedrag.
Waarschijnlijk is mijn premie daardoor ook hoger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSE51Rh8-oACQ_krEx0H2h950As=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VHrU8CSaZIlKjt2Wlgrb6Dcl.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door NepGangster op 11-03-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 10:56
NepGangster schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:45:
[...]

Het is een interessante discussie als je m zo stelt ja.
De nuance zit hier in dat het een onderdeel is wat gestolen wordt..
Jij hebt jouw fiets (en huif en en en) gekocht voor 6000 - 500 = 5500.
Nu is de huif gestolen, is de fiets zonder huif nog steeds 5500 waard? Volgens mij niet.
Wat ApC_IcE zegt is inderdaad interessant.
De vraag is inderdaad wat er gebeurt wanneer de huif gestolen is en de verzekerde waarde niet overeenkomt met de factuur.
Bij CB geven ze aan dat het dan niet vergoed wordt, omdat ze uitgaan van de factuur en wat er daadwerkelijk betaald is.

Welke verzekering heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
Mriceke schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:59:
[...]

Welke verzekering heb jij?
Anwb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ik blijf er bij dat een verzekering niet iets gaat uitkeren waar 0 voor is betaald.
Bij ons is voor alle acc betaald zie ik op de nota maar de prijs van de acc staan erachter.
Dan een totaal bedrag aan korting.

Als de fiets gejat wordt krijgen we het totaal bedrag.
Of we daar nou wel of geen acc voor kunnen kopen weet ik dan pas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NepGangster
ApC_IcE schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:23:
Ik blijf er bij dat een verzekering niet iets gaat uitkeren waar 0 voor is betaald.
Bij ons is voor alle acc betaald zie ik op de nota maar de prijs van de acc staan erachter.
Dan een totaal bedrag aan korting.

Als de fiets gejat wordt krijgen we het totaal bedrag.
Of we daar nou wel of geen acc voor kunnen kopen weet ik dan pas.
Of je mist de discussie, of je ontwijkt hem..
Het gaat over het stelen van een onderdeel.. Niet de hele fiets.

In jouw huidige logica worden gestolen wielen/velgen van een auto ook niet vergoed want je kreeg ze gratis bij een pakket.

[ Voor 10% gewijzigd door NepGangster op 12-03-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

NepGangster schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:48:
[...]

Of je mist de discussie, of je ontwijkt hem..
Het gaat over het stelen van een onderdeel.. Niet de hele fiets.

In jouw huidige logica worden gestolen wielen/velgen van een auto ook niet vergoed want je kreeg ze gratis bij een pakket.
Dan heb ik mezelf niet goed uitgelegd wellicht.
Ik bedoel als iets 0,- kost. Oftewel je hebt het gratis gehad. Wat moet de verzekering dan vergoeden.

Wellicht gaan we teveel offtopic en hoort dit elders thuis hoor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 08:41

Dentheman

Zie signature

ApC_IcE schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:33:
[...]

Ik bedoel als iets 0,- kost. Oftewel je hebt het gratis gehad. Wat moet de verzekering dan vergoeden.
De vervangingswaarde

Zie ondertitel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mriceke
Dat is wat ik eigenlijk ook zou verwachten.

Van de fietswinkel heb ik een aangepaste offerte gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4rvNS0WVV9Gu2EPtVyRDhFLIEs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BS65OxH98SUmZX8rEMEfkak3.png?f=user_large

Na telefonisch contact weet ik nu hoe ik de verzekering bij CB moet aanvragen en hoe zij om gaan met diefstal.

Als de hele fiets incl accessoires wordt gestolen, gaan ze uit van de aanschafwaarde, dus prijs incl kortingen, in mijn geval 5499. Extra gratis verkregen accessoires krijg je dan niet vergoed. Het bedrag zonder korting, in mijn geval 6487, is volgens CB een 'niet bestaand' bedrag, omdat dit niet de aanschafwaarde is.
Wanneer alleen een accessoire (regenhuif) gestolen wordt, kijken ze wat de waarde is en wordt de losse accessoire wel vergoed.

Verder ontopic:

Ik ben erg benieuwd naar de bakfiets, aantal proefritten gemaakt met verschillende bakfietsen en de Lovens kwam er voor ons het beste uit.
We vonden deze allebei soepeler fietsen dan de UA, en de verende voorvork leek ook comfortabeler voor de kinderen. Tevens vonden we de Lovens ook gewoon mooier :)
De Makki viel vrij snel af.
Lang getwijfeld tussen de S50 en S75, maar ik denk met de S75 toch de juiste keuze te hebben gemaakt. De fiets zou eerste week van april geleverd moeten worden :)
Nu nog een extra slot zoeken en dan zijn we er klaar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
Mriceke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:44:
[...]
Wanneer alleen een accessoire (regenhuif) gestolen wordt, kijken ze wat de waarde is en wordt de losse accessoire wel vergoed.
Kijken ze naar de waarde op de factuur, of de waarde van een nieuw product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
NepGangster schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:26:
[...]

Kijken ze naar de waarde op de factuur, of de waarde van een nieuw product?
Goede vraag, hij kon mij in ieder geval vertellen dat ze niet vooraf de factuur bekijken voor de waarde en dat ze in het geval van diefstal de waarde bepalen. Ik neem aan dat ze bij diefstal kijken naar de waarde op factuur en nieuw aan te schaffen accessoire. Ik kreeg het helaas niet echt concreter dan dit.

In de voorwaarden staat nog dit:

Hoeveel betalen wij bij schade aan accessoires?
Let op: voor de accu geldt een aparte regeling.
Accessoires zijn onbeperkt meeverzekerd.
Accessoires: alle onderdelen die zijn gemonteerd nadat de fiets nieuw van de dealer kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:56
Hey, nieuw in dit topic. Van de week besloten de Lovens S75 te bestellen.

Nu krijg ik het aanbod om ipv 1x de 545 accu naar 2x 400 te gaan. Qua capaciteit is dat veel beter, maar als complete noob op het vlak van electrisch fietsen twijfel ik toch.

Is dit wel handig? Denk dat ik gemiddeld niet meer dan 8 a 12 km op een dag zal maken met de fiets en bij uitzondering eens 25-50km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12

Christiano007

Ich bin der champion

Ik zou altijd voor 2 accu's gaan. Accu vind ik redelijk snel leeg gaan

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je die tweede accu dan permanent bij? Eén grotere accu lijkt me toch handiger dan constant te moeten roteren.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laapo
Borromini schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:50:
Heb je die tweede accu dan permanent bij? Eén grotere accu lijkt me toch handiger dan constant te moeten roteren.
Niet altijd erbij tenzij op een wat langere trip. voor het dagelijks gebruik voldoet de 400. Het idee is om ze te wisselen bij het laden. Bij een wat langere trip neem ik de 2e dan wel mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Laapo op 16-03-2025 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-05 18:22
Gekke vraag, maar ik ben mijn dwarse tentstok kwijt van het tweede model huif. Een witte tentstok, zou iemand die eens willen opmeten voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdb91
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 11:57
Mitch schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:01:
Gekke vraag, maar ik ben mijn dwarse tentstok kwijt van het tweede model huif. Een witte tentstok, zou iemand die eens willen opmeten voor mij?
Beste Mitch,

De dwarse tentstok is 45cm lang, denk dat je bij een camping winkel makkelijk een vervanger kan vinden. Diameter is ongeveer 8mm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdb91
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 11:57
Laapo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:27:
[...]

Niet altijd erbij tenzij op een wat langere trip. voor het dagelijks gebruik voldoet de 400. Het idee is om ze te wisselen bij het laden. Bij een wat langere trip neem ik de 2e dan wel mee.
Het is geheel afhankelijk hoe je de bakfiets gebruikt denk ik.
Wij hebben de 545 wh en indien deze op turbo staat kan je ongeveer 55km rijden. Mijn huif zit er altijd op, dit geeft natuurlijk extra luchtweerstand.
In mijn geval zou een 400wh dan te weinig zijn bij ritjes van 50km op een dag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 01:51
Thuisklusser schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:05:
Wij hebben een relatief nieuwe (paar maanden oude) Lovens Explorer waarbij de verstelbare zadelpen niet goed genoeg vast zit. Ik ben lang dus zet het zadel hoog maar zit na 10 minuten fietsen op de laagste stand.. zelfs als hij zo aangedraaid is dat je de klem nauwelijks meer met de hand dicht krijgt, zit hij nog niet genoeg vast. Ook roteert het zadel naar links en rechts. De klem doet niet goed genoeg z’n werk.

Onze buren die ongeveer even oude Explorer hebben, hebben hetzelfde probleem en worden er ook gek van. Meerdere keren terug geweest naar de dealer zonder echt goed opgelost te worden. Lijkt dus een ontwerpfout of assemblage fout van deze series?

Iemand hier dezelfde ervaring en een goeie oplossing gevonden?
Ik zie hier wat positieve verhalen over de verende zadelpen, misschien sowieso wel fijn, zou ik daarmee wellicht twee vliegen in één klap oplossen? Of gebruikt dit dezelfde klem en diameter pen en dus waarschijnlijk geen verschil?

Wel matig dat zoiets basics niet in orde is in deze prijsklasse.. maargoed, moet toch te fixen zijn..
Wij hadden hetzelfde probleem. Eigenlijk heb ik met alle eerdere fietsen ook problemen gehad met snelspanners. Dat lijkt gewoon nooit goed te werken. Ik heb een vaste beugel gemonteerd in combinatie met een dropper seat post. Nu kan mijn vriendin in de laagste stand fietsen en met een keer de hendel in knijpen kan ik in de hoogste stand fietsen. Alles er tussenin kan ook traploos. Nooit meer een zakkend zadel en verstelbaar in seconden. Ideaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BI3sJbZ54Rda9hzFzjT5H1haAdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jUZsHFDchuiNMlk4bq2NdzJs.jpg?f=fotoalbum_large

18x first choice solar 345wp (6210wp). Goodwe GW6K-DT G2. Westerkwartier ZZO 50º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:54
Ferdi_TDI schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:53:
[...]

Wij hadden hetzelfde probleem. Eigenlijk heb ik met alle eerdere fietsen ook problemen gehad met snelspanners. Dat lijkt gewoon nooit goed te werken. Ik heb een vaste beugel gemonteerd in combinatie met een dropper seat post. Nu kan mijn vriendin in de laagste stand fietsen en met een keer de hendel in knijpen kan ik in de hoogste stand fietsen. Alles er tussenin kan ook traploos. Nooit meer een zakkend zadel en verstelbaar in seconden. Ideaal.

[Afbeelding]
Mooi! Welke dropper is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 08:50
Hoe werkt zo’n dropper dan eigenlijk? Als het met een mechanische klem niet blijft zitten, waarom wel met dit mechanisme?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Dit is de BBB BSP-52 31,6mm 360mm. Met zadelklem Sixpack Racing Millenium 36.4 stealth black.

[ Voor 12% gewijzigd door Ferdi_TDI op 09-04-2025 18:33 ]

18x first choice solar 345wp (6210wp). Goodwe GW6K-DT G2. Westerkwartier ZZO 50º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Chriztiaan schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:23:
Hoe werkt zo’n dropper dan eigenlijk? Als het met een mechanische klem niet blijft zitten, waarom wel met dit mechanisme?
Omdat je geen snelspanner meer gebruikt maar een vaste klem blijft deze goed zitten. De dropper werkt op een lucht/ olie cartridge.

https://bbbcycling.com/be_nl/bsp-52-handlepost

https://www.bike24.com/p2569846.html

[ Voor 6% gewijzigd door Ferdi_TDI op 09-04-2025 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ferdi_TDI schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:23:
Dit is de BBB BSP-52 31,6mm 360mm. Met zadelklem Sixpack Racing Millenium 36.4 stealth black.
Hoe bepaal je de hoogte? Of kies je een dropper op basis van het gewenste verschil tussen beide posities?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Idealiter neem je een dropper met zoveel mogelijk travel. Dan kunnen er meer verschillende mensen mee overweg. Ik heb hem zo vastgezet dat hij in de laagste stand geschikt is voor de kleinste gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ferdi_TDI schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:30:
Idealiter neem je een dropper met zoveel mogelijk travel. Dan kunnen er meer verschillende mensen mee overweg. Ik heb hem zo vastgezet dat hij in de laagste stand geschikt is voor de kleinste gebruiker.
Kun je vaste posities instellen? Oftewel hoe vinden langere gebruikers 'hun eigen' positie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik85
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09-05 08:54
Vanmorgen de Lovens Explorer (gekocht 12-07-2022) naar de fietsenmaker gebracht: sturen ging heel stroef. Zojuist werd ik gebeld, dat de hele kabelstuurinrichting losgeschoten / kapot is. Een enorme klus die deze dealer nog nooit gezien of gedaan had.

Ik vroeg naar garantie: nee, die is al verlopen. Dat is 2 jaar.
Mijn argument dat dit niet normaal kan zijn (zeker omdat hij dit nog nooit gezien had) mocht niet echt baat hebben. Volgens hem moest ik dit toch echt zelf gaan betalen. Geschatte kosten op zo'n 500 euro.

We zijn niet gevallen, geen aanrijding gehad. Fiets staat verwarmd en droog in een inpandige schuur.

Wat mij betreft mag mag je een langere levensduur van de stuurinrichting verwachten, dan de standaard garantie van 2 jaar?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ah, de garantiediscussie...

Wettelijke garantie is afhankelijk van de levensduur die je ervan mag verwachten. Met een minimum van twee jaar. Jammer dat Lovens (behalve het frame) op het minimum gaat zitten en verder dus geen langere fabrieksgarantie op voorhand geeft.

Je zou kunnen verzoeken om reparatie onder wettelijke garantie in verband met de te verwachten levensduur, bij de verkoper. Die mag dat weigeren, maar als je vol wil houden heb je een geschil... Verkoper mag op zijn beurt de discussie aan met de fabrikant, maar dat is niet jouw loket. Jij moet het claimen bij de verkoper.

Het lijkt me overigens heel apart dat een stuurinrichting onder normaal gebruik na < 3 jaar kapot gaat. Hoeveel kilometers heeft jouw fiets?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik85
JanHenk schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:47:
Het lijkt me overigens heel apart dat een stuurinrichting onder normaal gebruik na < 3 jaar kapot gaat. Hoeveel kilometers heeft jouw fiets?
Dank voor de input :)
Wij gebruiken de bakfiets als auto, dus we gebruiken 'm veel!
Inmiddels ruim 9000 km. Zonder andere 'problemen' dan remblokjes. Tot nu toe dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor een merk dat zichzelf als premium in de markt zet mag je inderdaad toch wat meer vewachten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
zunrob schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:58:
[...]

Kun je vaste posities instellen? Oftewel hoe vinden langere gebruikers 'hun eigen' positie?
Nee je kunt geen vaste posities instellen. Je kunt gewoon traploos de gehele travel gebruiken. Dus langere gebruikers trekken even aan die hendel tot je lekker zit :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-05 11:47
Hendrik85 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:27:
Heb je Lovens zelf al gecontact met de kwestie? Kan me namelijk indenken dat de fietsenmaker; (i) het niet weet of (ii) andere belangen heeft. Verder mee eens dat dit niet binnen 3 jaar kapot zou moeten gaan. Nou is onze fiets 3 maanden oud en hebben we al een Led-strip, kettingkast en verschillende schroeven ter vervanging gekregen. Allemaal onder de garantie zonder enige discussie, dus ik heb goede hoop voor je als je Lovens direct contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19:57
Die geven vaak de reactie neem contact met de dealer op.

[ Voor 83% gewijzigd door Cooki op 11-04-2025 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik85
Yes, ik heb met Lovens gebeld, die zegt: de dealer moet contact met ons opnemen, dan gaan we het bekijken.

Echter, ik kreeg tijdens het telefoongesprek met de monteur niet echt het idee dat hij aan mijn kant stond voor wat betreft of ik dit van een premium bakfiets mocht verwachten...

Ik ga er morgenochtend even langs, ik weet dat de eigenaar van de zaak er dan ook is. Ik heb geen zin in discussie als de factuur al klaar ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Hendrik85 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:40:

Ik ga er morgenochtend even langs, ik weet dat de eigenaar van de zaak er dan ook is. Ik heb geen zin in discussie als de factuur al klaar ligt.
Het moet hoe dan ook opgelost worden. Ik zou vragen of ze het op willen lossen, maar dat je niet op voorhand akkoord bent om de kosten te dragen.

Dan kunnen er twee dingen gebeuren: ze lossen het eerst op en ze gaan ondertussen in discussie met jou en/of de fabrikant om te zien of het te claimen is. Of ze willen je probleem überhaupt niet oplossen. Maar in beide gevallen geef je in ieder geval niet op voorhand akkoord om de kosten te dragen.

Hopelijk willen ze het wel op korte termijn fixen. Gezien je kilometrage lijkt het me ook vervelend dat je hem nu niet beschikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvalk
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15-04 15:59
Hoi,

Mooie bak heb je gemaakt.

Vraagje: hoe zorg je dat de bak op z’n plek blijft?

Groet

Frank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:46
Frankvalk schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:08:
Hoi,

Mooie bak heb je gemaakt.

Vraagje: hoe zorg je dat de bak op z’n plek blijft?

Groet

Frank
Hoi Frank, welkom op het Tweakers forum!
Welke bak bedoel je precies? Kun je een link, datum of gebruikersnaam van de post geven die je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 13:35
Bazziek schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:53:
Heeft er iemand toevallig een kinderzitje voor kinderen van 5+ achterop de bagagedrager gemonteerd? Zo ja, hoe hebben jullie de voetsteunen bevestigd? We hebben de Urban Iki Junior op het oog, maar ik weet niet zo goed waar ik de voetsteunen kwijt zou kunnen.
Hey Bazziek, heb je hier nog wat op gevonden? Wij hebben net een nieuwe Lovens (onze UA is gejat.. :( ) en hebben dit stoeltje erbij besteld. Onaangenaam verrast dat je niets met de voetsteunen lijkt te kunnen, en vooral dst de dealer daar niets over heeft gezegd.
Een ander steuntje op de achteras monteren lijkt wel mogelijk als ik wat Google, maar veel is er niet te vinden.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Bazziek @Maardiweb Ik zag half januari bij van der Valk bij toeval dit staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xao0O16K6AZwCwowwvlsWePIQXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pABdvYUT8wWVP5ZVPFluZ6XT.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is dus NIET mijn fiets, maar ik heb een snelle foto geschoten vanwege de voetsteunen.

Waarom die Urban Iki op een dubbele bagagedrager zit, snap ik niet helemaal. Dat zou ik zo niet doen, denk ik.

Deze voetsteunen horen ook niet bij dat zitje overigens. Ik heb hem zelf op mijn Flyer, maar nu we een derde hebben moet ik denk ik ook aan zo’n ding geloven op de Lovens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:29
Maardiweb schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:21:
[...]

Hey Bazziek, heb je hier nog wat op gevonden? Wij hebben net een nieuwe Lovens (onze UA is gejat.. :( ) en hebben dit stoeltje erbij besteld. Onaangenaam verrast dat je niets met de voetsteunen lijkt te kunnen, en vooral dst de dealer daar niets over heeft gezegd.
Een ander steuntje op de achteras monteren lijkt wel mogelijk als ik wat Google, maar veel is er niet te vinden.
Ben er helaas nog niet aan toegekomen om er beter naar te kijken, dus momenteel nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
JanHenk schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 15:52:
@Bazziek @Maardiweb Ik zag half januari bij van der Valk bij toeval dit staan:

[Afbeelding]

Dit is dus NIET mijn fiets, maar ik heb een snelle foto geschoten vanwege de voetsteunen.

Waarom die Urban Iki op een dubbele bagagedrager zit, snap ik niet helemaal. Dat zou ik zo niet doen, denk ik.

Deze voetsteunen horen ook niet bij dat zitje overigens. Ik heb hem zelf op mijn Flyer, maar nu we een derde hebben moet ik denk ik ook aan zo’n ding geloven op de Lovens.
Ja top dit ga ik ook doen denk ik. De as is dus ook lang genoeg zo te zien. Thnx voor de foto!

Edit: Hee deze zit niet op de as, maar in een ander gat wat het frame aan de as verbindt. Interessant, mowtdan ff uitzoeken hoe dat goed kan

[ Voor 7% gewijzigd door Maardiweb op 13-04-2025 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Interessant. Ziet er wel slim uit... op de as verwacht ik problemen. Wellicht 2 langere schroeven!.
Maardiweb schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:08:
[...]

Ja top dit ga ik ook doen denk ik. De as is dus ook lang genoeg zo te zien. Thnx voor de foto!

Edit: Hee deze zit niet op de as, maar in een ander gat wat het frame aan de as verbindt. Interessant, mowtdan ff uitzoeken hoe dat goed kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
https://hollandbikeshop.c...voetsteunen-zilver-zwart/

Ik ben 95% zeker dat het deze voetsteunen zijn.

Die extra stellage die ze hebben gebruikt (in mijn foto) is waarschijnlijk omdat ze het 'verkeerde' Urban Iki Junior zitje hebben gebruikt. Ze hebben het zitje met de klemmen. Die past niet op de bagagedrager van de Lovens door het 'dubbele buis-frame' van de bagagedrager. Maar als je het Urban Iki Junior MIK-HD zitje pakt, zal ie er gewoon rechtstreeks op klikken.

Inderdaad waarschijnlijk die twee framebouten vervangen voor langere binnenzeskantbouten en wellicht nog een sluitring.

Zal eens wat materiaal bestellen, dan kan de vrouw binnenkort weer op en neer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
Dit is de eerste die ik zie met spaak / voeten bescherming bij het achterwiel.
Hier is een fladderende zomerjurk al twee keer in de achterste remklauw verzeild geraakt...
Iemand al zoiets geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
JanHenk schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:52:
https://hollandbikeshop.c...voetsteunen-zilver-zwart/

Ik ben 95% zeker dat het deze voetsteunen zijn.

Die extra stellage die ze hebben gebruikt (in mijn foto) is waarschijnlijk omdat ze het 'verkeerde' Urban Iki Junior zitje hebben gebruikt. Ze hebben het zitje met de klemmen. Die past niet op de bagagedrager van de Lovens door het 'dubbele buis-frame' van de bagagedrager. Maar als je het Urban Iki Junior MIK-HD zitje pakt, zal ie er gewoon rechtstreeks op klikken.

Inderdaad waarschijnlijk die twee framebouten vervangen voor langere binnenzeskantbouten en wellicht nog een sluitring.

Zal eens wat materiaal bestellen, dan kan de vrouw binnenkort weer op en neer 8)
Ik ga ongeveer hetzelfde doen. De bijgeleverde Urban Iki voetsteunen kan ik met een kleine aanpassing ook gewoon gebruiken lijkt het, alleen zitten daar iets kleinere boutjes in. Ik heb wat zitten passen en meten en ben voornemens om het volgende te doen:

- In de Iki voetsteun het bovenste gaatje iets opboren tot 6mm
- 2 Nieuwe binnenzeskantbouten kopen (RVS A2 M6x60 of M6x65, lengte niet helemaal zeker dus ik koop ze allebei denk ik)
- 2 dikke (sluit?)ringen kopen (RVS A2 M6) voor ín het frame op de plek waar nu de boutkop zit.

Volgens mij krijg ik dan exact dezelfde constructie, maar dan met de originele iki voetsteunen.

Enige wat ik niet helemaal weet is hoe de 'ring' heet die in het frame zit. Het frame heeft een grotere diameter dan de 6mm bout, dus er zit een dikke ring in (met tanden/ribbels) om de diameter te verkleinen. Heb er een 2e van nodig, iemand weet hoe zoiets heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Maardiweb Een veerring of tandveerring bedoel je?

De Urban Iki steuntjes zijn aan de achterkant (als je de meegeleverde bevestiging niet gebruikt) niet helemaal vlak. Er zit een ronding in waar normaal de framebuis in valt. Maar je kunt het proberen. Laat maar weten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik85
Het moeilijke sturen uit mijn eerdere bericht is het resultaat van een gebroken stuurkabel. De reactie van Lovens:
Wij adviseren elke twee jaar de stuurkabels te vervangen om slijtage en niet juist stuurgedrag te voorkomen.
Het advies is om de vier stuurkabels te vervangen. De gebroken stuurkabel valt helaas niet onder garantie gezien de leeftijd van deze fiets.
Heeft iemand ooit de stuurkabels laten vervangen? Zelfs de dealer zei deze handeling überhaupt nog nooit te hebben uitgevoerd. En hij verkoopt enkel speed pedelecs en elektrische bakfietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:06
Hendrik85 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:05:
Het moeilijke sturen uit mijn eerdere bericht is het resultaat van een gebroken stuurkabel. De reactie van Lovens:

[...]

Heeft iemand ooit de stuurkabels laten vervangen? Zelfs de dealer zei deze handeling überhaupt nog nooit te hebben uitgevoerd. En hij verkoopt enkel speed pedelecs en elektrische bakfietsen.
Je zou toch verwachten dat een dealer dit weet als dit het advies is van Lovens? Zou dan in een service manual van Lovens moeten staan. Dus, of Lovens doet aan slechte communicatie naar de dealers, of de dealer doet niet netjes wat hij zou moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik85
MailMan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:35:
[...]
Je zou toch verwachten dat een dealer dit weet als dit het advies is van Lovens? Zou dan in een service manual van Lovens moeten staan. Dus, of Lovens doet aan slechte communicatie naar de dealers, of de dealer doet niet netjes wat hij zou moeten doen.
In de handleiding van Lovens heb ik inderdaad het advies om elke 2 jaar de stuurkabels te laten vervangen, teruggevonden.

Maar blijkbaar doet hier niemand dat dus?

Het stomme is, dat ik eind augustus (dus ruim nadat de bakfiets 2 jaar in mijn bezit was) een servicebeurt door de dealer heb laten uitvoeren. De dealer specificeert verder niet wat er bij een servicebeurt exact gebeurt. Mag ik dan verwachten dat de dealer het door Lovens voorgeschreven onderhoud uitvoert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
  • Laatst online: 22:56
Hendrik85 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:56:
[...]

In de handleiding van Lovens heb ik inderdaad het advies om elke 2 jaar de stuurkabels te laten vervangen, teruggevonden.

Maar blijkbaar doet hier niemand dat dus?

Het stomme is, dat ik eind augustus (dus ruim nadat de bakfiets 2 jaar in mijn bezit was) een servicebeurt door de dealer heb laten uitvoeren. De dealer specificeert verder niet wat er bij een servicebeurt exact gebeurt. Mag ik dan verwachten dat de dealer het door Lovens voorgeschreven onderhoud uitvoert?
Dat laatste lijkt me wel. Ik had het ook al opgemerkt in de handleiding en vond het zelfs al enigszins bedenkelijk dat daar verder geen woord over gerept werd bij de aankoop.

Ik ga er iig voor zorgen dat dat vervangen meegenomen wordt bij de 2-jaars beurt. En laat ze nou zo slim zijn geweest om die prijzen alvast op de aankoopbon te zetten voor de komende 6 beurten. >:)

Hij gaat binnenkort eerst maar eens voor de eerste "controlebeurt" na 3 maanden. Daar werd ook al enigszins moeilijk over gedaan (ze wilden eigenlijk pas na 6 of zelfs 12 maanden aan de gang). Maar dit staat wel als harde voorwaarde benoemd door de fabrikant voor je garantie. Zie pagina 39.

Bovendien staat al sinds de aflevering bij ons het stuur scheef, dus dat wil ik sowieso opgelost hebben. En ik ga vragen of ze de remhendels willen omdraaien qua bediening tussen voor- en achterrem, die zitten voor mij als motorrijder verkeerd om, ben ik de enige die dat echt heel irritant vindt?

Ik vind het iig behoorlijk vervelend dat de dealer niet gewoon de instructies van de fabrikant volgt zonder dat ik dat zelf moet corrigeren. En in feite zelfs de garantie ongeldig maakt als ik hun advies opvolg. Wie daar verder ook schuldig aan is qua communicatie oid.

[ Voor 7% gewijzigd door RonJ op 18-04-2025 14:25 ]

All-electric.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maardiweb
Voila! Perfecte oplossing zo!

Bovenste gaatje in de voetsteun iets opgeboord tot 8mm. 2x een M8x65 Rvs A2 bout en M8 veerring Besteld (rvs paleis) en zonder problemen erop gezet. In 15 min klaar :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhEdLkiOzk1RfwJZ8BuHvikTMmo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhFQ5aqVkKKl2HJPkIFyJH2U.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nZ3wDmlQL4ISxcedR1LjnCA2f8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYBngwPvhGpecwlqOFB3kFqY.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 0% gewijzigd door Maardiweb op 19-04-2025 09:50 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Maardiweb Top, bedankt voor het delen!

Heb je nu de Junior Niet-MIK versie? Werkt dat wel met die klemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
JanHenk schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:42:
@Maardiweb Top, bedankt voor het delen!

Heb je nu de Junior Niet-MIK versie? Werkt dat wel met die klemmen?
Durf ik niet te zeggen. Het werd voorgemonteerd geleverd namelijk. Op de factuur staat "Urban Iki Junior Achterzitje Met Bevestiging". De bagagedrager is 100% zeker een Mik HD.

[ Voor 5% gewijzigd door Maardiweb op 19-04-2025 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooki
Maardiweb schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:53:
[...]

Durf ik niet te zeggen. Het werd voorgemonteerd geleverd namelijk. Op de factuur staat "Urban Iki Junior Achterzitje Met Bevestiging". De bagagedrager is 100% zeker een Mik HD.
Dat kinderzitje is zonder Mik Hd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hendrik85
Hendrik85 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:27:
Vanmorgen de Lovens Explorer (gekocht 12-07-2022) naar de fietsenmaker gebracht: sturen ging heel stroef. Zojuist werd ik gebeld, dat de hele kabelstuurinrichting losgeschoten / kapot is. Een enorme klus die deze dealer nog nooit gezien of gedaan had.

Mijn argument dat dit niet normaal kan zijn (zeker omdat hij dit nog nooit gezien had) mocht niet echt baat hebben. Volgens hem moest ik dit toch echt zelf gaan betalen. Geschatte kosten op zo'n 500 euro.

We zijn niet gevallen, geen aanrijding gehad. Fiets staat verwarmd en droog in een inpandige schuur.

Wat mij betreft mag mag je een langere levensduur van de stuurinrichting verwachten, dan de standaard garantie van 2 jaar?

Iemand hier ervaring mee?
Dank voor alle reacties en suggesties. Onze Lovens is gerepareerd en weer thuis.
Uiteindelijk was er 1 van de 4 stuurkabels kapot: de binnenkabel was een soort van opgestroopt en naar buiten gekomen, dat maakte het sturen heel stroef. Alleen deze kabel is vervangen, de rest heeft de fietsenmaker laten zitten zoals het zat.

Het advies van Lovens om alle kabels elke 2 jaar te vervangen vindt hij onzin: die kabels kosten € 40,- per stuk en dan is het nog een paar uur werk om ze te verwisselen. Al met al ga je makkelijk richting de € 300,- voor het vervangen van alle stuurkabels.

Onze dealer heeft het onderzoeken en het vervangen van deze defecte kabel voor zijn rekening genomen, de kabel zelf heb ik betaald.

Jammer van Lovens zelf dat ze zich strikt aan die 2 jaar garantie houden en credits voor de dealer speedpedelecs.com dat ze dit netjes hebben opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-05 11:47
Ik ben toch wel getriggerd door het garantie verhaal. Wat stelt Lovens:
Om je garantie te waarborgen, stellen wij een eerste servicebeurt bij een Lovens dealer verplicht. Deze dient uitgevoerd te worden na 3 maanden of 500 km, afhankelijk van welke van de twee het eerst volgt. Het is van belang de service documenten goed te bewaren in geval van eventuele garantieclaims.
Verder staat het volgende op hun website vermeldt:
Wij geven 5 jaar garantie op materiaal- en/of constructiefouten op het frame. Op de overige onderdelen van de fiets krijgt u 2 jaar garantie bij normaal gebruik, welke u niet alleen op de onderdelen van uw fiets krijgt maar ook op eventuele reparatiekosten bij de officiële Lovens dealer. Op onze accessoires geven wij twee jaar garantie.
In hun Algemene Voorwaarden staat dat de verkoper verantwoordelijk is voor het leveren van de garantie:
De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten. De garantie geldt niet indien: de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken.
Dus wat is noodzakelijk om de garantie te behouden:
1. Een eerste controlebeurt is verplicht bij een Lovens dealer;
2. Binnen 3 maanden of 500 km, afhankelijk van wat het eerst komt;
3. Niet zelf rommelen aan je fiets, maar door een erkende Lovens dealer laten doen

Wat een beetje raar is want in Nederland mag een fabrikant of verkoper niet zomaar extra verplichtingen opleggen om de wettelijke garantie te behouden. In ieder geval is Lovens niet duidelijk genoeg; wettelijke garantie of fabrieksgarantie/commerciele garantie, wat is het nou? In ieder geval doen ze suggereren alsof je helemaal geen garantie meer hebt als je niet op tijd een controle laat doen en dat kan juridisch gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinie86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:03
Hoi allemaal, wij overwegen de aanschaf van een Lovens bakfiets.
Voor de prijs van een kleine auto is het een psychische grens qua aanschafwaarde welke makkelijk richting de 6/7,5k gaat inc. alles. We overwegen de S75 indigo.

Zijn hier ook tips over hoe korting aan te pakken?
Ik zou verwachten dat er bijv. bundelkortingen zijn, maar tot op heden 0 aanbiedingen gehad in de gesprekken die ik heb gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxyDrokz
heinie86 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:53:
Voor de prijs van een kleine auto is het een psychische grens qua aanschafwaarde welke makkelijk richting de 6/7,5k gaat inc. alles. We overwegen de S75 indigo.

Ik zou verwachten dat er bijv. bundelkortingen zijn, maar tot op heden 0 aanbiedingen gehad in de gesprekken die ik heb gehad.
Om de zoveel tijd is er van lovens een actie met gratis regenhuif en of ledstrip.
Misschien kun je met de fietsenmaker iets regelen vwbt onderhoud.
Verder kun je voor nog geen 50,- een aftermarket ledstrip scoren op marktplaats, scheelt ook weer.
Ook de oude type regenhuiven worden voor een prikkie aangeboden, zelfde geldt voor maxi cosi houders en melia zitjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laapo

Proberen een scherpe offerte bij een online aanbieder los te krijgen en daarmee lokaal weer proberen een deal te sluiten.

Er zijn een paar aanbieders die standaard 10% korting aanbieden op Lovens bakfietsen maar weer niet of ik dat hier zo mag delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:01

Als ik goed begrijp is dat de limited edition. Ik denk niet dat je er uberhaupt veel korting uit krijgt.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste