Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 20:14
sjors123 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:41:
[...]
Heb het inmiddels wel met ze gehad. Geef ze morgen nog 1 kans om het te fixen/ te reageren en anders ga ik mijn rechtsbijstand inschakelen.
Gisteren eindelijk een reactie van ze gehad. Excuses voor de stilte....probleem is bekend...in juni een oplossing....tik is niet gevaarlijk.

Ik ben benieuwd. De vorige keer werd aangegeven dat er een oplossing in april zou komen.

Waar ik me in die mail overigens enorm aan irriteer is de aanhef: Hi + achternaam. Waarbij de achternaam dan ook nog eens verkeerd is gespeld. Maar die irritatie zal dan wel een leeftijdsdingetje zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:34
ben benieuwd, mijn voorvork is volgens Veloretti 2 maanden geleden ook al vervangen, na 10 km was de tik weer terug.
nu ook maar weer een mail gestuurd hoe dit opgelost gaat worden, ben de fiets in een jaar tijd inmiddels 3x kwijt geweest.

ben benieuwd waar ze mee gaan komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-09 14:32
drusloos schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:34:
[...]

Goede vraag;
Om dit te testen heb ik hem op 25 terug gezet, en toen gekalibreerd. Heeft niets uitgemaakt helaas..
En toch blijft er "een stemmetje zeuren".
Emviolo zegt :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyDDXT1t6Q9i0BgswpM7KXmIohQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uQokeCJttnMkjtTjlG8Kr5g7.png?f=user_large

Maar wanneer / op basis van welke data , gaat de Enviolo zichzelf kalibreren ? Bij elke start vd fiets ? Bij "afwijkende" gegevens vam torque / snelheids sensor ? Ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:03
robert_oost schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:12:
[...]

En toch blijft er "een stemmetje zeuren".
Emviolo zegt :

[Afbeelding]

Maar wanneer / op basis van welke data , gaat de Enviolo zichzelf kalibreren ? Bij elke start vd fiets ? Bij "afwijkende" gegevens vam torque / snelheids sensor ? Ik heb geen idee.
Volgens mij zou het kalibreren los moeten staan van de snelheid. Immers zou je ook boven de 25 moeten kunnen fietsen zonder motorondersteuning. De motor blijft na weghalen van begrenzing langer ondersteunen, maar ipv zou dat voor de enviolo los moeten staan. Ik merk ook vage dingen als: bij fietsen de trappers stilhouden, en dan heel zacht beginnen met trappen, dan voel ik een soort ribbels alsof er tandwielen in elkaar vallen. Ook het oppakken van de ondertsteuning na stoppen met trappen gaat niet smooth. R47 was voor mij echt perfect, dus heel jammer dat ik nu met deze ellende zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
ik moet eerlijk zeggen dat ik dat hele kalibreren sowieso niet snap waarom dat (ook toen ik de fiets net kreeg) nodig zou moeten zijn...
Het is toch een vast gegeven? jij zegt 55 RPM dan moet je gewoon met normaal fietsen en versnellen in 55 rpm blijven staan.. de rpm lijkt mij altijd een vast gegeven..

daarnaast heb je die extra kromme van wat is je snelheid... dus als dat lager is dan, ik zeg maar iets, 8 km/h dan ga je in een andere mode zitten van een licht verzet naar langzaam weer naar het verzet wat je zou moeten hebben als je dus 55 rpm wilt fietsen van zeg maar alles boven de 10km/h

Dus die laatste lijn dus van 0km/h tot zeg maar 8 of 10km/h dat is iets wat je zou tweaken, maar dat is niet kalibreren want dat weet hij niet wat jij wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzo19
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-05-2024
Heeft iemand via e-mail of telefoon contact opgenomen met Veloretti? Ze nemen niet op en ik wacht al 35 dagen op batterijsleutels.

[ Voor 19% gewijzigd door bonzo19 op 16-05-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:22
joco schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:51:
ik moet eerlijk zeggen dat ik dat hele kalibreren sowieso niet snap waarom dat (ook toen ik de fiets net kreeg) nodig zou moeten zijn...
Het is toch een vast gegeven? jij zegt 55 RPM dan moet je gewoon met normaal fietsen en versnellen in 55 rpm blijven staan.. de rpm lijkt mij altijd een vast gegeven..

daarnaast heb je die extra kromme van wat is je snelheid... dus als dat lager is dan, ik zeg maar iets, 8 km/h dan ga je in een andere mode zitten van een licht verzet naar langzaam weer naar het verzet wat je zou moeten hebben als je dus 55 rpm wilt fietsen van zeg maar alles boven de 10km/h

Dus die laatste lijn dus van 0km/h tot zeg maar 8 of 10km/h dat is iets wat je zou tweaken, maar dat is niet kalibreren want dat weet hij niet wat jij wil..
Kaliberen is nodig omdat wiel omtrek bij verschillende fietsen anders is. Daarnaast worden er dan meteen parameters zoals RPM, versnelling, max. ondersteuning etc ingesteld. Ik zou ook verwachten dat Veloretti dit voor je doet want dat is voor elke fiets / type die ze leveren. Kost 3 min per fiets, maar is blijkbaar teveel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Vaevictis_ schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:42:
[...]

Kaliberen is nodig omdat wiel omtrek bij verschillende fietsen anders is. Daarnaast worden er dan meteen parameters zoals RPM, versnelling, max. ondersteuning etc ingesteld. Ik zou ook verwachten dat Veloretti dit voor je doet want dat is voor elke fiets / type die ze leveren. Kost 3 min per fiets, maar is blijkbaar teveel gevraagd.
maar nog steeds snap ik het niet helemaal, behalve dan het feit dat als je optrekt (hij moet wel snelheid weten ja)
Maar nog steeds RPM is niet snelheid, daar heeft het niks mee te maken, in combinatie met omtrek van je wiel hebben we wel snelheid dat klopt, maar dat maakt voor het hele RPM setting toch niks uit?

Als ik zeg ik wil 55 RPM dan moet hij gewoon 55 RPM proberen vol te houden over alle snelheden heen, wat die snelheden zijn moet niks uit maken, als de rpm omhoog gaat, omdat ik harder beging te trappen, moet hij gewoon zorgen dat de rpm weer op 55 komt, maar wat voor snelheid daar aan vast zit is toch voor de naaf niet interessant??

behalve natuurlijk het hele opstart gedeelte dus als je plotseling langzamer gaat, dus hij moet wel een soort van snelheid krijgen puur voor het optrekken (en stoppen en optrekken)

maar de kalibratie die ik tot nu toe heb gedaan, is met een staande fiets op zijn standaard met het wiel van de grond af en dan gewoon in een bepaald tempo de trappers rond gaan, daar door weet hij echt niet de wiel omvang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
joco schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:39:
[...]

maar nog steeds snap ik het niet helemaal, behalve dan het feit dat als je optrekt (hij moet wel snelheid weten ja)
Maar nog steeds RPM is niet snelheid, daar heeft het niks mee te maken, in combinatie met omtrek van je wiel hebben we wel snelheid dat klopt, maar dat maakt voor het hele RPM setting toch niks uit?

Als ik zeg ik wil 55 RPM dan moet hij gewoon 55 RPM proberen vol te houden over alle snelheden heen, wat die snelheden zijn moet niks uit maken, als de rpm omhoog gaat, omdat ik harder beging te trappen, moet hij gewoon zorgen dat de rpm weer op 55 komt, maar wat voor snelheid daar aan vast zit is toch voor de naaf niet interessant??

behalve natuurlijk het hele opstart gedeelte dus als je plotseling langzamer gaat, dus hij moet wel een soort van snelheid krijgen puur voor het optrekken (en stoppen en optrekken)

maar de kalibratie die ik tot nu toe heb gedaan, is met een staande fiets op zijn standaard met het wiel van de grond af en dan gewoon in een bepaald tempo de trappers rond gaan, daar door weet hij echt niet de wiel omvang...
De snelheid zal ie moeten berekenen adhv wielmaat en is gelimiteerd tot onder steuning max. 25 km/uur. De fiets heeft een GPS sensor de enviolo niet alleen die rotatie sensor en torque sensor. 55 RPM bij 27km/uur mag ie geen ondersteuning meer leveren en moet ie in zijn vrij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:44
Vaevictis_ schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:40:
[...]

De snelheid zal ie moeten berekenen adhv wielmaat en is gelimiteerd tot onder steuning max. 25 km/uur. De fiets heeft een GPS sensor de enviolo niet alleen die rotatie sensor en torque sensor. 55 RPM bij 27km/uur mag ie geen ondersteuning meer leveren en moet ie in zijn vrij staan.
De motor bepaald of de ondersteuning stopt en niet de Enviolo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Weet iemand eigenlijk hoe goed de gps is van de veloretti (ace2). Ik zie wel eens van die filmpjes dar vooral fatbikes worden opgespoord door gps met een precisie van enkele meters. Ben benieuwd hoe die van de veloretti is. Met regelmaat zie ik mijn fiets staan bij de buren als hij bij mij binnen staat. Maar geen idee of dit aan de app weergave ligt, of de gps niet zo nauwkeurig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Borkus schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:50:
[...]

De motor bepaald of de ondersteuning stopt en niet de Enviolo.
Dat klopt en dat zeg ik ook niet alleen dat de enviolo dan in zijn vrij moet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borkus
Vaevictis_ schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:55:
[...]

Dat klopt en dat zeg ik ook niet alleen dat de enviolo dan in zijn vrij moet staan.
In zn vrij als je +25km/u fiets? Lijkt me niet wenselijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17:58
Vaevictis_ schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:55:
[...]

Wat bedoel je met "in zijn vrij"?
De enviolo heeft een vrijloop, maar dat is een mechanisch deel dat niet elektronisch gestuurd kan worden. Zodra het wiel sneller draait dan het tandwiel, gaan de palletjes over de tandjes. Vandaar het ratelend geluid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1FfhRJC6e24hz3vLIOyFhe6jFQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e2Xo6SxnaEDAQV6UzTYYolds.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
Mijn "2 stuivers", voor wat het waard is:

1. Simpelste fiets. Vast tandwiel voor, vast tandwiel achter.
Bij zo'n fiets is de pedaal-rpm direct evenredig met de achterwiel-rpm (=snelheid). Optrekken gaat zwaar, "coasten" is ok, maar als je sneller wilt, moet je zowel sneller trappen (hogere pedaal-rpm) als meer kracht zetten om de (lucht)weerstand te overwinnen.

2. Fiets met vast tandwiel voor, nu met achter derailleur.
Bij deze fiets is de achterwiel-rpm afhankelijk van pedaal-rpm en van het gekozen achter-tandwiel. Door te schakelen, kun je nu een "uitruil" maken tussen pedaal-kracht (koppel) en pedaal-rpm. Maar eenmaal in de hoogste versnelling (kleinste achtertandwiel) reageert de fiets nog net als de simpelste : om harder te kunnen rijden, moet je zowel sneller rondtrappen als meer kracht leveren.

3. Veloretti
De Veloretti heeft een vast tandwiel voor. De Bafang elektromotor heeft intern een vaste versnelling (eigenlijk vertraging) die een hoog motor-toerental omzet naar een voor de berijder te gebruiken pedaal-rpm.Het grote tandwiel van die vertraging is direct vast gekoppeld aan de crank-as. De Bafang-motor van de Veloretti is een "instapmodel" en heeft een beperkt maximaal koppel.
Dat merk ik op een steile helling. Dan kan ik de pedaal-rpm verhogen. De elektromotor gaat dan (veel) meer toeren maken, maar dat is geen probleem.
Dan is de volgende grens dat ik op een bepaald moment niet sneller kan rondtrappen ("spinnen").

Aan het achterwiel eveneens een vast tandwiel. Dat drijft een "helft" van de Enviolo aan. Door het verdraaien van de assen van de kogels, werkt de Enviolo als een "traploze" derailleur achter. Maar net als zo'n derailleur een kleinste en een grootste tandwiel heeft, is ook het schakelbereik van de Enviolo beperkt. Tijdens het rijden probeert de Enviolo de pedaal-rpm constant te houden, rekening houdend met snelheid en door berijder geleverd koppel (torque).
Eenmaal in de "hoogste" versnelling, ben je weer "terug bij de simpelste fiets" en is het gewoon fysiek onmogelijk harder te gaan rijden zonder de pedaal-rpm alsmede je pedaalkracht (mens/motor) te verhogen.
Ook de Enviolo van de Veloretti is een "licht" model en dat betekent vooral ook hier dat het ding een beperkt koppel aankan.

Tijdens het (handmatig) kalibreren, zonder bijdrage van motorkracht (assist=0), doorloopt de Enviolo zijn hele schakelbereik. Daarbij wordt o.a. beslist gebruik gemaakt van snelheidsinformatie (achterwielmaat / wiel-rpm?). Tijdens het kalibreren kreeg ik bv regelmatig bericht te zien dat ik de pedalen sneller moest ronddraaien.
Hoe e.e.a. nu verloopt (kalibratie op de achtergrond), weet ik niet.

Het hele "systeem", is een kwestie van compromissen en beperkingen.
- pedaal rpm binnen menselijk acceptabele grenzen;
- max stroom/vermogen akku;
- max koppel/vermogen(skromme) van motor bij diverse assist-instellingen;
- max koppel Enviolo;
- schakelbereik en schakel-karakteristiek Enviolo.

Het lijkt mij logisch dat Veloretti / Bafang / Enviolo e.e.a. hebben geoptimaliseerd voor de range 0-25 km/u. En ook binnen die range is het beslist geen "mountain" bike.
Bij hogere snelheden, heb ik een "donkerbuin vermoeden" dat je, zeker bij lage pedaal-rpm (en dus hoog koppel) het systeem, te beginnen met de Enviolo overbelast.

Een mogelijk mechanisme/oorzaak problemen (zo even uit dikke duim):
Je motor levert ook boven 25 km. Enviolo staat in "hoogste versnelling". Maar profiel voelt extra kracht motor en wil verder opschakelen. kan het zijn dat steeds de "actuator" om de Enviolo omhoog te schakelen wordt geactiveerd ? Om vervolgens "tik" tegen de begrenzing aan te lopen ? Is daarvoor een software-beveiliging ingebouwd ? of is er letterlijk --tig keer per seconde een mechanische mislukte poging om de kogel-assen te verdraaien ? Dat maakt dingen na verkoop van tijd kapot.

Op de site van Enviolo heb ik wel iets gevonden over rare geluiden uit de naaf, maar dit betreft (legacy) naven. Weet dus niet of toepasbaar.
Enviolo geeft geen info over de exacte oorzaak en stelt enkel dat je wiel/naaf moet opsturen.

https://support.enviolo.c...gevoel-uit-de-naaf-oplost

Maar goed, ieder maakt zijn eigen keuze. Ik ben een techneut met luchtvaart achtergrond en probeer al mijn "machientjes" zoveel mogelijk te laten draaien op 75 a 80% van hun maximum. Vinden ze fijn, gaan ze lang mee.

Only test-pilots and idiots fly a plane outside its test-envelope. And even test-pilots tend to crash

[ Voor 10% gewijzigd door robert_oost op 17-05-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Tijdens het kalibreren markeert de software de bovengrens en de ondergrens en gaat daar tijdens het fietsen niet boven of onder.
Even gerekend met het schakelbereik van 0.55-1.7 van de City naaf: bij een cadans van 60 is de min. snelheid 8,91 km/u (wil je langzamer dan zal je langzamer moeten trappen) en de max. snelheid 27,54 km/u ( wil je sneller dan zal je sneller moeten trappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Dancer schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:52:
Tijdens het kalibreren markeert de software de bovengrens en de ondergrens en gaat daar tijdens het fietsen niet boven of onder.
Even gerekend met het schakelbereik van 0.55-1.7 van de City naaf: bij een cadans van 60 is de min. snelheid 8,91 km/u (wil je langzamer dan zal je langzamer moeten trappen) en de max. snelheid 27,54 km/u ( wil je sneller dan zal je sneller moeten trappen)
Bedankt voor de cijfers / meer exacte gegevens.

Maar wat ik me dus afvraag: stel kaibratie levert bovengrens 27,5 km/u. Maar als je daar (mag niet, gebeurt wel veel) boven gaat, hoe reageert de Enviolo dan ? Ik weet het gewoon niet.
Want zoals je zegt, boven die snelheid zul je sneller moeten trappen. Maar in principe probeert Enviolo de rpm gelijk te houden, en dus op te schakelen...maar dat kan niet meer.

Weet dan dus echt niet wat er gebeurt. En denk dat bedrijven dat als "secret sauce", bedrijfsgeheim beschouwen.

Weet wel dat Ace1 sinds R48 anders (minder) reageert. Geen porsche meer, maar golfje Gti ?
Maar mijn Enviolo werkt eigenlijk best ok. Wat minder fel, maar geen rare trillingen ofzo. Gewoon best soepel. Hoewel niet meer zo fel als eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
robert_oost schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:04:
[...]

Bedankt voor de cijfers / meer exacte gegevens.

Maar wat ik me dus afvraag: stel kaibratie levert bovengrens 27,5 km/u. Maar als je daar (mag niet, gebeurt wel veel) boven gaat, hoe reageert de Enviolo dan ? Ik weet het gewoon niet.
Want zoals je zegt, boven die snelheid zul je sneller moeten trappen. Maar in principe probeert Enviolo de rpm gelijk te houden, en dus op te schakelen...maar dat kan niet meer.

Weet dan dus echt niet wat er gebeurt. En denk dat bedrijven dat als "secret sauce", bedrijfsgeheim beschouwen.

Weet wel dat Ace1 sinds R48 anders (minder) reageert. Geen porsche meer, maar golfje Gti ?
Maar mijn Enviolo werkt eigenlijk best ok. Wat minder fel, maar geen rare trillingen ofzo. Gewoon best soepel. Hoewel niet meer zo fel als eerst.
Als de Enviolo aan het einde van zijn bereik is, en je wil toch sneller, dan doet de Enviolo niets en blijft in zijn zelfde stand staan. Jij kan dan versnellen door sneller te trappen, waardoor het wiel sneller gaat draaien, maar de verhouding tussen de rpm van de binnenring en de rpm van de buitenring blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:36
Iemand enig idee wat de pinout van de paarse connector/kabel is?
KleurFunctie
WitCAN L
GroenCAN H
Oranje+5V
ZwartGND
PaarsNC
BruinSL (geen idee wat dit is)

Bron

[ Voor 14% gewijzigd door 1337aldi op 18-05-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
1337aldi schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:29:
Iemand enig idee wat de pinout van de paarse connector/kabel is?
KleurFunctie
WitCAN L
GroenCAN H
Oranje?
Zwart?
Paars?
Bruin?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTfK0Rj-UtCCtXm4ZCrsM0Jfl1s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q3rWLT2mNZMp5apVBkCheLZg.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Dancer op 18-05-2024 17:31 . Reden: Verkeerd schema ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
Edit: gevonden zie mijn tabel

[ Voor 91% gewijzigd door 1337aldi op 18-05-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Schakelt de ondersteuning uit bij het remmen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJqUG4rzC3F_sSGRCUMCKfIBvZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKKStEGUiFmxcNrVUincaJ9a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penthi
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-07 23:30
Na een testrit en doorlezen van grote delen van dit topic sta ik ontzettend in dubio over de aanchaf van een ivy two. Ik vind de fietsen schitterend om te zien en vond 'm ook verrassend fijn fietsen, maar dit topic staat bol van de problemen. Ik zou graag horen of (iig sommigen van) julie aanschaf van een veloretti electric nu wel of niet zouden aanbevelen?

Over de vele issues in dit topic: mijn indruk is dat veel van de gemelde problemen voorkomen bij de one serie en dat de two serie (met nieuwe voorvork nu) mogelijk minder issues heeft. Daarnaast denk ik dat het msischien een verschil gaat maken dat er nu veloretti dealers zijn, waarvan er eentje op loopafstand van mijn huis. Klopt deze indruk of ben ik op zoek naar excuses om 'm toch aan te schaffen? Daarnaast denk ik dat veel van jullie echte fiets nerds zijn die de fiets aan alle kanten customizen en uitdagen terwijl mijn use case veel alledaagser is (dagelijks ritjes, af en toe een ritje buiten de stad en vakanties op een waddeneiland met veel duinen).

Dus bij deze de vraag: als de buurvrouw vraagt of je haar een velorreti ivy two aan kan raden: yay or nay?

Nog twee kleinere follow-up vragen: het premium pakket: yay or nay? Ik lees her en der dat de gps navigatie prut is en dat gps localization het ook doet zonder terwijl je goedkopere verzekering kan krijgen met minder strenge vast-punt voorwaarden?
En tot slot: het avs kliksysteem is neem ik aan universeel en niet een veloretti specifieke variant?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-09 12:25
penthi schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:55:
Na een testrit en doorlezen van grote delen van dit topic sta ik ontzettend in dubio over de aanchaf van een ivy two. Ik vind de fietsen schitterend om te zien en vond 'm ook verrassend fijn fietsen, maar dit topic staat bol van de problemen. Ik zou graag horen of (iig sommigen van) julie aanschaf van een veloretti electric nu wel of niet zouden aanbevelen?

Over de vele issues in dit topic: mijn indruk is dat veel van de gemelde problemen voorkomen bij de one serie en dat de two serie (met nieuwe voorvork nu) mogelijk minder issues heeft. Daarnaast denk ik dat het msischien een verschil gaat maken dat er nu veloretti dealers zijn, waarvan er eentje op loopafstand van mijn huis. Klopt deze indruk of ben ik op zoek naar excuses om 'm toch aan te schaffen? Daarnaast denk ik dat veel van jullie echte fiets nerds zijn die de fiets aan alle kanten customizen en uitdagen terwijl mijn use case veel alledaagser is (dagelijks ritjes, af en toe een ritje buiten de stad en vakanties op een waddeneiland met veel duinen).

Dus bij deze de vraag: als de buurvrouw vraagt of je haar een velorreti ivy two aan kan raden: yay or nay?

Nog twee kleinere follow-up vragen: het premium pakket: yay or nay? Ik lees her en der dat de gps navigatie prut is en dat gps localization het ook doet zonder terwijl je goedkopere verzekering kan krijgen met minder strenge vast-punt voorwaarden?
En tot slot: het avs kliksysteem is neem ik aan universeel en niet een veloretti specifieke variant?
Ik snap je twijfel als je dit topic leest , ik rij een Ace I nu ca 3 jaar, heb ca 7000 km achter rug zonder noemenswaardige problemen (alleen een keer los spatbord). Maar probleemloos gebruik is niet leuk om op zo'n forum te plaatsen, ik doe dat dan bij deze maar een keer wel. Ik raad je aan de fiets te kopen en hoop dat je net zo tevreden zal zijn als ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost

Heb Ace 1. Wel wat gedoe gehad, maar "overall" : heel erg fijne fiets. Mijn aankoop was 2300 ofzo. Maar zelfs nu denk ik dat je erg goed moet zoeken om een fiets te vinden met dezelfde "specs" als de Veloretti.

Veel van de problemen op dit forum hebben te maken met klantenservice. Veloretti heeft een verkoop-systeem, gehanteerd van "direct to client". Zonder een "dealer"-netwerk. Dat lijken ze nu te veranderen. Hulde !

Met elke e-bike kunnen problemen optreden. Wanneer je een Veloretti-dealer in de buurt hebt, kan ik je de fiets op basis van mijn ervaringen zeker aanraden.

Wanneer geen dealer, is het belangrijk om een fietsen-zaak/reparateur in de buurt te hebben die je fiets wil onderhouden. 99% van normaal onderhoud aan standaard-onderdelen kan door elke goede fietsenmaker worden gedaan.

Wanneer je echter problemen krijgt met specifieke onderdelen, dan is de "flessenhals" van een gecentraliseerde en dus soms overbelaste klantenservice weleens lastig.

Net als de inzet van personeel dat enkel Engels spreekt. Mijn Engels is redelijk goed, maar een eenvoudige term als "balhoofdlager" is niet zo simpel.

Nou ja, voor mij is de Veloretti Ace1 een dikke 8. En ze verliezen vooral punten door de gebrekkige bereikbaarheid / acties van klantenservice. NIET door de prestaties :*) vd fiets.

By the way : Zadel, handvatten, banden, evt. verende zadelpen e.d. , dat alles is erg persoonlijk en heb ik dus aangepast aan mijn voorkeuren. Maat dat is "periferie" vd fiets.

GPS: De GPS module is volgens mij niet echt een GPS. Maar simpele chip die op basis van WiFi /mobiele tfn positie bepaalt. pas als dat niets oplevert, komt GPS in het spel. Maar GPS bepaling duurt even...
Mijn ervaring: je krijgt een plaatsbepaling van je fiets binnen een straal van plm 25-50 meter.
Hoe meer Wifi netwerken, hoe beter.

[ Voor 7% gewijzigd door robert_oost op 21-05-2024 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
zeker een Yay, zeker omdat nu ook op een paar honderd meter een service punt is (Waar ik meerdere fietsen van Veloretti zie staan voor demo/verkoop)
Nog twee kleinere follow-up vragen: het premium pakket: yay or nay?
hier zie ik niet direct het voordeel van ja, als je een goeie verzekering er bij naast kunt afsluiten die veel goedkoper is. dan kun je dat prima doen.
Dat je zelf je gps kunt tracken geeft wel een beetje gemoedsrust maar ja dat kan een verzekering ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penthi
Super veel dank aan alle drie bovenstaande schrijvers! Waardeer jullie input ontzettend. Het lijkt erop dat het 'm toch gaat worden! Woohoo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
penthi schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:06:
Super veel dank aan alle drie bovenstaande schrijvers! Waardeer jullie input ontzettend. Het lijkt erop dat het 'm toch gaat worden! Woohoo!
Ik heb een Ace 2 en sluit me in grote lijnen ook aan bij bovenstaande schrijvers, ondanks dat ik meerdere problemen met mijn fiets heb (gehad). Met piepende remmen en de tik in de voorvork als grootste probleem, beiden nog steeds niet verholpen.

Waarom ik de fiets opnieuw zou kopen? Hij fietst simpelweg geweldig en ziet er prachtig uit. Dat is voor mij het belangrijkste.

Grootste uitdaging zoals anderen ook aangeven is dat de klantenservice erg slecht bereikbaar is/ pas na weken reageert. Dat irriteert me mateloos. Maar daar lijken ze nu aan te werken door de servicepunten die er nu overal door het land zijn.

Het premiumpakket zou ik overigens niet nemen. Ik heb gewoon een goede verzekering (anwb met 5 jaar nieuwwaarde) en dat vind ik voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
penthi schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:06:
Voor-plezier...En hoop dat je na levering net zo blij bent met de fiets als ik. Dat betekent niet kritiek-loos, Maar gewoon erg blij. Auto blijft staan voor alles tot 20 km. Heeft zo al heel wat benzine-kosten bespaard.
En is gewoon "fun".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• penthi
Woohoo, hij is besteld! Ivy two in de pebble retro look met zilveren voor- en achterdrager. Peak level voorpret!

Blijkbaar woon ik bijzonder ongunstig qua fietsdiefstal waardoor bv een ANWB verzekering bijna drie keer zo duur zou zijn als de verzekering via veloretti/qover, dus dat was een dilemma wat zich makkelijk oploste. De teller loopt: 5-15 business days!

Dank nogmaals allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik heb ff jullie hulp nodig 😉
Ik gebruik de (Android) Veloretti app eigenlijk alleen om de lokatie van mijn fiets te zien (gps lokatie), en dat heeft t/m versie 3.3.0 eigenlijk redelijk goed gewerkt.
Sinds 3.4.0 t/m de huidige versie 3.7.0 zie ik de lokatie niet meer, maar op een oude telefoon waar 3.3.0 op staat zie ik de lokatie nog wel !
Nu vraag ik me af, zou het te maken kunnen hebben met de Veloretti firmware update, want die is rond die tijd uitgekomen en ik heb die update nooit gedaan, omdat ik overal zie dat dat vaak niet goed gaat en ik heb hem eigenlijk helemaal niet nodig.
Dus, bij van wie bij jullie waar de lokatie wel werkt; hebben jullie de firmware geupdate ?
Of waar hij niet werkt, hebben jullie de firmware ook niet geupdate...?
Alvast bedankt 🙏🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex.Vermeer
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-08 18:53

Ik heb de Ace 2 nu een kleine 2 maanden en zon 180km gefietst. Ik fiets niet zo veel 😅.

Maar behalve behoorlijk wat strubbelingen met de bestelling (wel/niet op voorraad, annuleren, toch niet annuleren, en een uiteindelijke levertijd van 3 maanden ipv de beoogde 4 weken) is de fiets door mijn lokale dealer in elkaar gezet en netjes afgeleverd. Fietst als een zonnetje. Geen problemen met de app, updates of de enviolo. Ik moest enkel wat schroefjes aandraaien op de plek waar de batterij zat (en op verzoek van Veloretti de schroeven van de voordrager vervangen), maar qua fietsen ben ik er i.i.g. zeer tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
itsmeallright schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:59:
Ik heb ff jullie hulp nodig 😉
Ik gebruik de (Android) Veloretti app eigenlijk alleen om de lokatie van mijn fiets te zien (gps lokatie), en dat heeft t/m versie 3.3.0 eigenlijk redelijk goed gewerkt.
Sinds 3.4.0 t/m de huidige versie 3.7.0 zie ik de lokatie niet meer, maar op een oude telefoon waar 3.3.0 op staat zie ik de lokatie nog wel !
Nu vraag ik me af, zou het te maken kunnen hebben met de Veloretti firmware update, want die is rond die tijd uitgekomen en ik heb die update nooit gedaan, omdat ik overal zie dat dat vaak niet goed gaat en ik heb hem eigenlijk helemaal niet nodig.
Dus, bij van wie bij jullie waar de lokatie wel werkt; hebben jullie de firmware geupdate ?
Of waar hij niet werkt, hebben jullie de firmware ook niet geupdate...?
Alvast bedankt 🙏🏻
Ace 1, Iphone. Update laatste firmware gedaan.

Net even gecontroleerd. ook ik zie alleen de locatie van mijn telefoon, NIET die vd fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Niet online
robert_oost schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:18:
[...]

Ace 1, Iphone. Update laatste firmware gedaan.

Net even gecontroleerd. ook ik zie alleen de locatie van mijn telefoon, NIET die vd fiets.
Bedankt voor je reactie.
Vraagje: heb je verzekering bij Qover ?

[ Voor 8% gewijzigd door itsmeallright op 24-05-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjankoot
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-03 11:34
robert_oost schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:07:
[...]

Ook bij mij was update-proces een ramp (zie eerdere post). Wat jij ervaart, was waarik bang voor was: blijven hangen tussen de oude en nieuwe firmware, terwijl geen van 2 werkt.

Maar ondanks -tig keer opnieuw aanzetten fiets, en volledig afsluiten Veloretti-app en die opnieuw starten, kon ik steeds de update verder laten gaan waar hij gebleven was.

Probeer eens volgende:
1. fiets aanzetten. negeer maar even het "dode" (diamond-)display.
2. veloretti-app opstarten.
3. naar update in menu

Bij mij pakte de update steeds opnieuw "de draad op". En pas na 100% download, begon het proces van installatie.
Weetniet of het helpt. Veel geluk !

Kan alleen voor Ace1 spreken. Maar daar kun je het diamond-display , de veloretti-software resetten /opnieuw "booten" door de knop rechtsonder ingedrukt te houden (= knop assist omlaag).
Het is nu gelukt. Helaas niet met je tips, maar toch bedankt!
Ik las dat er een nieuwe update was voor ios. Heb toen via de ipad de nieuwste versie gedownload.

Vervolgens de accu uit de fiets gehaald en met de 'aan'-knop indrukt de accu teruggeplaatst. De fiets start dan meteen op, nog steeds met uitgeschakeld scherm.

Daarna de Veloretti-app via de iPad connectie laten zoeken met de fiets. De app gaf meteen aan "er is een probleem met je scherm gevonden". Toen draaide deze een update en de fiets doet het weer!

Alleen nu heeft de fiets wel de connectie met het account verloren.. die moet Veloretti weer koppelen aan mijn account. Of heeft iemand hier weer een tip voor :) ?

Ik kan weer fietsen in ieder geval ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Vanaf vandaag 300 euro korting op de ACE2 - das toch een goeie discount- nie?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05
siemenz schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:17:
Vanaf vandaag 300 euro korting op de ACE2 - das toch een goeie discount- nie?
Wat wil je horen? Ja de korting is fantastisch? Of nee het blijft een hoop geld voor een fiets? Als je hem al wilde kopen dan kan dit nu met 300 Euro korting. 300 Euro over voor andere leuke dingen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

GoEV6 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:01:
[...]

Wat wil je horen? Ja de korting is fantastisch? Of nee het blijft een hoop geld voor een fiets? Als je hem al wilde kopen dan kan dit nu met 300 Euro korting. 300 Euro over voor andere leuke dingen.
Hij was bedoeld als tip voor mensen die hem nu overwegen te kopen, niet om zure nu.nl reageerders wakker te maken

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Ik wacht inmiddels al bijna 2 maanden op enige reactie vanuit Veloretti over mijn fiets die meteen uitvalt na opstarten. Inmiddels de hoop opgegeven daar nog iets van te horen (schandalig maar waar).

Ik lease hem via mijn werk bij Lease a Bike, dus ik kan hem ook voor onderhoud naar een lokale fietsenmaker brengen. Nu heb ik echter nog geen fietsenmaker bereid gevonden een Veloretti fiets (met dus waarschijnlijk iets in de motor/het elektrische gedeelte) te repareren.

Heeft iemand hier daar ervaring mee in omgeving Utrecht? Als laatste redmiddel kan ik hem ook nog zonder afspraak naar een Veloretti servicepunt brengen maar zonder een auto is dat ook niet echt heel praktisch (dichtstbijzijnde in Amersfoort/Zeist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18
Ik heb vandaag mijn ace 2 fiets binnen gekregen en gemonteerd. Alleen ik krijg het slot niet over het spatbord, de opening is te smal zo lijkt het. Ik durf ook niet door te drukken, dat gaat gegarandeerd krassen. Volgens de video stelt het niet zo heel veel voor...
Ik vraag me af of ik wel het juiste slot heb gekregen. Het is een axa defender art 4001.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Hn78fS-sLHwpciCVDPWrRUW7po=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1rDPMgZjVfRe5ufRBQZ7s1fs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDLINVVTY0sQTxe7r9TBX9m3xtw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FgTcfiwhdT7a8yXAushOx4YA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_gW8UFk7aGGnYH3pc4LzB8Qf64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMIOOGkcfQN0ZpSA4Fkv26AP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s61HXU4eVGdt0AUteWaZCLyhUy4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fa6cUiBxOc7mFgE9DvV0DoKq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finch666
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:35
Tijsje schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:26:
Ik heb vandaag mijn ace 2 fiets binnen gekregen en gemonteerd. Alleen ik krijg het slot niet over het spatbord, de opening is te smal zo lijkt het. Ik durf ook niet door te drukken, dat gaat gegarandeerd krassen. Volgens de video stelt het niet zo heel veel voor...
Ik vraag me af of ik wel het juiste slot heb gekregen. Het is een axa defender art 4001.
Eh, band laten leeglopen, 1 uiteinde slot onderdoor spatbord steken en er dan overheen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@Tijsje Ja dat slot erop rammen is niet leuk op een splinternieuwe fiets. Ik heb toentertijd isolatietape op het spatbord geplakt, 2 lagen. Vervolgens hierover het slot geramd. De tape was aan flarden maar het spatbord gelukkig behoorlijk ongedeerd. Het is een kwestie van het slot wat breder proberen te buigen en er gewoon overheen rammen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Dat dit nog steeds een issue is, terwijl er gewoon sloten zijn die passen (want voor extra brede banden). Spatbord kun je ook een beetje indrukken

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 31-05-2024 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penthi
En... hij is er! Of eigenlijk, ze zijn er. Mijn vriend heeft een paar dagen later een ace besteld en beiden konden we vandaag ophalen. Eerste ritje was helemaal top.

Toch nog een vraag: op onze fietsen lijkt het alsof de handvatten er niet helemaal ver genoeg op zitten. De dealer gaf aan dat ze niet verder konden. Wat zijn de ervaringen van andere mensen hier? Hebben jullie de handvatten wel helemaal strak aansluitend gekregen (zoals op de veloretti foto's) of is dit idd gewoon wat het is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FjEIMISqssURGCKMtAWGVzX598=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BahSWMqPtxJwROByEEhRx3BS.png?f=fotoalbum_large

Toevoeging: heb inmiddels een montage video bekeken en gezien dat de handvatten er al zo op moeten hebben gezeten bij levering (in dit geval aan de dealer) - dus het ligt iig niet aan hem :) Dan wordt de vraag: meer mensen hun handvatten zo gemonteerd gekregen en dat vervolgens toch strakker weten te maken? We denken erover om de handvatten sowieso te vervangen maar wilden de originele toch eerst uitproberen...

Edit: klemmetje dat ik vond op de vloer is inmiddels geidentificeerd - hoorde bij een andere fiets.

[ Voor 74% gewijzigd door penthi op 01-06-2024 22:45 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Mijn voorste tandwiel is op, de tanden beginnen nu scherp te worden dus kans dat de riem niet meer goed pakt of de riem stuk maakt.

Wie heeft het tandwiel al eens vervangen en waar haal ik deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Morfang schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:53:
Ik wacht inmiddels al bijna 2 maanden op enige reactie vanuit Veloretti over mijn fiets die meteen uitvalt na opstarten. Inmiddels de hoop opgegeven daar nog iets van te horen (schandalig maar waar).

Ik lease hem via mijn werk bij Lease a Bike, dus ik kan hem ook voor onderhoud naar een lokale fietsenmaker brengen. Nu heb ik echter nog geen fietsenmaker bereid gevonden een Veloretti fiets (met dus waarschijnlijk iets in de motor/het elektrische gedeelte) te repareren.

Heeft iemand hier daar ervaring mee in omgeving Utrecht? Als laatste redmiddel kan ik hem ook nog zonder afspraak naar een Veloretti servicepunt brengen maar zonder een auto is dat ook niet echt heel praktisch (dichtstbijzijnde in Amersfoort/Zeist).
Helaas regio Utrecht is een drama, heb ook geen fietsenmaker gevonden in Utrecht niemand wil de fiets aanraken of heeft er geen verstand van of te druk "deze fiets is niet hier gekocht".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
penthi schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 14:53:
En... hij is er! Of eigenlijk, ze zijn er. Mijn vriend heeft een paar dagen later een ace besteld en beiden konden we vandaag ophalen. Eerste ritje was helemaal top.

Toch nog een vraag: op onze fietsen lijkt het alsof de handvatten er niet helemaal ver genoeg op zitten. De dealer gaf aan dat ze niet verder konden. Wat zijn de ervaringen van andere mensen hier? Hebben jullie de handvatten wel helemaal strak aansluitend gekregen (zoals op de veloretti foto's) of is dit idd gewoon wat het is?

[Afbeelding]

Toevoeging: heb inmiddels een montage video bekeken en gezien dat de handvatten er al zo op moeten hebben gezeten bij levering (in dit geval aan de dealer) - dus het ligt iig niet aan hem :) Dan wordt de vraag: meer mensen hun handvatten zo gemonteerd gekregen en dat vervolgens toch strakker weten te maken? We denken erover om de handvatten sowieso te vervangen maar wilden de originele toch eerst uitproberen...

Edit: klemmetje dat ik vond op de vloer is inmiddels geidentificeerd - hoorde bij een andere fiets.
Weliswaar op de Dune variant met zwarte handvaten, maar die zaten er bij mij ook zo op maar met wat kracht kon ik ze er verder op draaien waardoor het nu mooi aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Vaevictis_ schreef op zondag 2 juni 2024 @ 07:57:
Mijn voorste tandwiel is op, de tanden beginnen nu scherp te worden dus kans dat de riem niet meer goed pakt of de riem stuk maakt.

Wie heeft het tandwiel al eens vervangen en waar haal ik deze?
Ik denk dat dit hem is:
https://www.bol.com/be/nl...RR2KmRXQexUsaAgq2EALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
drusloos schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:41:
[...]

Weliswaar op de Dune variant met zwarte handvaten, maar die zaten er bij mij ook zo op maar met wat kracht kon ik ze er verder op draaien waardoor het nu mooi aansluit.
Mijne ook helemaal tegen de remmen aangekregen. Als het niet verder lukt, beetje draaien en duwen tegelijk, dan kan je de remhendels er ook tegenaan zetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Hij heeft 5 gaten diameter is ong 155mm als het zo snel meet maar kan niet precies meten. Nog niemand die het tandwiel al heeft (laten) vervangen en het echt weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
Vaevictis_ schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:24:
[...]

Hij heeft 5 gaten diameter is ong 155mm als het zo snel meet maar kan niet precies meten. Nog niemand die het tandwiel al heeft (laten) vervangen en het echt weet?
Zelf nog niet vervangen, maar ik ben 99% zeker dat het deze is:
https://nl.gatescarbondri...-sprockets/50t-5-bolt-cdx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCJA7f8Uxy89kAHB3PiYseAVm0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LysQmvSHdfMq0AbtIZFoLK1P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Dancer schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:17:
[...]

Zelf nog niet vervangen, maar ik ben 99% zeker dat het deze is:
https://nl.gatescarbondri...-sprockets/50t-5-bolt-cdx
[Afbeelding]
Dank dat moet hem zijn. Ga het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
Vaevictis_ schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:01:
[...]

Helaas regio Utrecht is een drama, heb ook geen fietsenmaker gevonden in Utrecht niemand wil de fiets aanraken of heeft er geen verstand van of te druk "deze fiets is niet hier gekocht".
Precies dit ja, heel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
Maar in Utrecht hebben ze toch gewoon nu een echt service punt? https://maps.app.goo.gl/jctgyG8UfALKJQ3z9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Mijn fiets is bij de fietsenmaker in Groningen geweest, een prettige ervaring.
Ze zijn wel druk dus eventjes wachten op een plekje, maar ik denk dat als je een dringend probleem hebt dat je wel eerder aan de beurt kan zijn.
Er is een nieuwe koplamp in gezet, die FietsNED gesloopt had, de boutjes van voorspatbord en drager vervangen zoals Veloretti wilde. Alleen zouden ze ook de controller vervangen volgende de terugroep actie, maar die had Veloretti niet naar ze opgestuurd. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowlers
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:48
Sinds vorige week kwam er ineens een hoop herrie uit mijn ACE One. De herrie is nu verdwenen maar het volgende is nu aan de hand:
  • Handmatig kalibreren lukt niet meer want de Enviolo blijf er oneindig in hangen en blijft schakelen. Enige optie is batterij eruit/erin om het proces te onderbreken.
  • De Enviolo kalibreert nu elke keer opnieuw bij de eerste keer wegfietsen na aanzetten
  • Haal minder makkelijk of eigenlijk niet meer helemaal de topsnelheid (hogere rpm/meer kracht nodig)
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penthi
Toch een beetje trouble in paradise: de ace van mijn vriend heeft twee (vermoedelijk aparte) issues. Zijn framenummer verschijnt niet in de app (evenals andere ID nummers bv die van de enviolo) en staat ook niet op de factuur (wat voor mijn fiets wel het geval is) dus waarschijnlijk staat de fiets niet goed in het computer systeem. Zoiets is een keer eerder gepost in dit forum maar niet wat de oplossing was. Daarnaast kan zijn batterij niet uitgenomen worden. Veloretti customer service gaat een oplossing bedenken en ook de onvolprezen Groninger fietsmeneer gaat dingen uitzoeken maar we vroegen ons af: hebben anderen een van deze twee dingen meegemaakt en hoe is het opgelost? We vrezen een beetje voor onze geplande vakantie met de veloretti over een kleine maand...

Met mijn ivy is alles perfect tot nu toe :) De handles zitten er nu ook goed op - dank aan diegenen die lieten weten dat dat wel mogelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door penthi op 03-06-2024 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
joco schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:23:
Maar in Utrecht hebben ze toch gewoon nu een echt service punt? https://maps.app.goo.gl/jctgyG8UfALKJQ3z9
Klopt, die zag ik er net ook opeens tussenstaan. Dus die ga ik morgen maar eens even bellen om te checken of ik m’n fiets langs kan brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koudspeel
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-09 12:42
Vanochtend heb ik de Veloretti Ace 2 besteld en ben nogal ongeduldig aan het wachten op de factuur.

Ik wil namelijk mijn factuur kunnen aanbieden bij mijn werkgever om de fiets gedeeltelijk te kunnen declareren met IKB.

In mijn mail heb ik enkel de bestelbevestiging ontvangen maar geen factuur. Ik heb support al een mailtje gestuurd of ze een factuur in .pdf formaat kunnen toesturen maar lees hier dat een reactie van support vrij lang op zich kan laten wachten.

Ben ik nou ongeduldig of stuurt Veloretti geen factuur mee bij je bestelling?

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Koudspeel schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:55:
Vanochtend heb ik de Veloretti Ace 2 besteld en ben nogal ongeduldig aan het wachten op de factuur.

Ik wil namelijk mijn factuur kunnen aanbieden bij mijn werkgever om de fiets gedeeltelijk te kunnen declareren met IKB.

In mijn mail heb ik enkel de bestelbevestiging ontvangen maar geen factuur. Ik heb support al een mailtje gestuurd of ze een factuur in .pdf formaat kunnen toesturen maar lees hier dat een reactie van support vrij lang op zich kan laten wachten.

Ben ik nou ongeduldig of stuurt Veloretti geen factuur mee bij je bestelling?

Alvast dank!
De factuur volgt later in een losse email, kan even duren. Nog even ongeduldig blijven wachten dus :)

Er zijn tegenwoordig overigens weinig bedrijven die direct een factuur sturen.. meestal pas zodra het artikel verzonden is.

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 03-06-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koudspeel
stin00 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:58:
[...]

De factuur volgt later in een losse email, kan even duren. Nog even ongeduldig blijven wachten dus :)

Er zijn tegenwoordig overigens weinig bedrijven die direct een factuur sturen.. meestal pas zodra het artikel verzonden is.
Bedankt. Je hebt me gerustgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Morfang schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:32:
[...]

Klopt, die zag ik er net ook opeens tussenstaan. Dus die ga ik morgen maar eens even bellen om te checken of ik m’n fiets langs kan brengen!
Dat is voor mij helemaal aan de andere kant Utrecht Oost en ik woon nu n West. Denk wel 15km bij mij vandaan. Vandaag afspraak gemaakt bij de mobiele fietsenmaker die doet niet moeilijk alleen moet je geen dingen vragen over gebruik van de enviolo of app etc. mechanisch onderhoud gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morfang
Vaevictis_ schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:55:
[...]

Dat is voor mij helemaal aan de andere kant Utrecht Oost en ik woon nu n West. Denk wel 15km bij mij vandaan. Vandaag afspraak gemaakt bij de mobiele fietsenmaker die doet niet moeilijk alleen moet je geen dingen vragen over gebruik van de enviolo of app etc. mechanisch onderhoud gaat prima.
Ja het is bij mij nou precies de motor (waarschijnlijk die kapot is), dus ja…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penthi
Even iets delen waar ik blij mee ben: mijn 'analoge' fiets heeft een super handig bakje om het kettingslot in te bewaren en zoiets miste ik per direct op de veloretti. Daarom op zoek gegaan naar een enigszins mooi ogende oplossing voor de vraag waar het kettingslot te laten en de Arundel mini bar czar handlebar bag gevonden. Hij is klein maar het slot past er perfect in. Hij heeft een magnetische sluiting en ik vind 'm ook nog redelijk mooi :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B297blTHC2z4SisZT0_gZopIS3w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/A08J4skpe4Iz5Da88EoyPfXo.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeYIrb0lGSVmqy9AWqK2T0bNC-g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2Q4NsEjoKDpO4wfGtLCfNwAh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5Emw_rlRhEx5pI07XtSULekj3M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ThFAuZCFmDhg0LByzT8ZvJ6L.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
penthi schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:43:
Toch een beetje trouble in paradise: de ace van mijn vriend heeft twee (vermoedelijk aparte) issues. Zijn framenummer verschijnt niet in de app (evenals andere ID nummers bv die van de enviolo) en staat ook niet op de factuur (wat voor mijn fiets wel het geval is) dus waarschijnlijk staat de fiets niet goed in het computer systeem. Zoiets is een keer eerder gepost in dit forum maar niet wat de oplossing was. Daarnaast kan zijn batterij niet uitgenomen worden. Veloretti customer service gaat een oplossing bedenken en ook de onvolprezen Groninger fietsmeneer gaat dingen uitzoeken maar we vroegen ons af: hebben anderen een van deze twee dingen meegemaakt en hoe is het opgelost? We vrezen een beetje voor onze geplande vakantie met de veloretti over een kleine maand...

Met mijn ivy is alles perfect tot nu toe :) De handles zitten er nu ook goed op - dank aan diegenen die lieten weten dat dat wel mogelijk is.
Ik had hetzelfde probleem met mijn batterij. Heb het aangegeven bij Veloretti. Fiets is opgehaald en twee weken later was het probleem verholpen.

Grootste uitdaging bleef en blijft het contact krijgen met Veloretti. Wat dat betreft is het echt een bijzonder frustrerende organisatie....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Vaevictis_ schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:31:
[...]

Dank dat moet hem zijn. Ga het bestellen.
@Dancer Het tandwiel past, is natuurlijk wel verschrikkelijk duur 124 euro voor een alu tandwiel van een paar euro productiekosten. Maar goed dat het jaren meegaat en de fiets onderhoudsarm is.

Vervangen kan je trouwens zelf, achterwiel in het frame losmaken en iets naar voren schuiven en dan kun je de riem van het voorste tandwiel afhalen en met inbus sleutel het tandwiel verwijderen.

Ik zal even met de fietsenmaker overleggen of het tandwiel al vervangen moet worden, is al wat dunner maar tanden zijn nog niet scherp (en kunnen dus niet de riem beschadigen / doorsnijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penthi
sjors123 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:02:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met mijn batterij. Heb het aangegeven bij Veloretti. Fiets is opgehaald en twee weken later was het probleem verholpen.

Grootste uitdaging bleef en blijft het contact krijgen met Veloretti. Wat dat betreft is het echt een bijzonder frustrerende organisatie....
Dank voor het delen!

Op zich is onze ervaring tot nu toe heel prima (we hebben bv ook zonder problemen alsnog de korting gehad die een paar dagen na onze bestelling in ging). Mijn vriend heeft vanmorgen zijn fiets ingeleverd bij onze lokale dealer en inmiddels bericht gehad dat hij ' m weer kan komen ophalen en dat zowel de vastzittende batterij als de problemen met missende framenummers etc verholpen zijn. Helemaal fijne ervaring dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Meer mensen bij wie het zadel om de haverklap los gaat. Ik moet elke 3 weken dat zadel strak draaien. Omdat ik op zo’n beetje de laatste stand zit qua zadel moet ik ook telkens de zadelpen losdraaien voor ik bij het zadel kan. Ik vermoed dat het komt door dat er geen vering zit op de fiets. Een verende zadelpen zou helpen, alleen kan ik dat niet omdat mijn zadel op de laagste stand staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:34
drusloos schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:48:
Meer mensen bij wie het zadel om de haverklap los gaat. Ik moet elke 3 weken dat zadel strak draaien. Omdat ik op zo’n beetje de laatste stand zit qua zadel moet ik ook telkens de zadelpen losdraaien voor ik bij het zadel kan. Ik vermoed dat het komt door dat er geen vering zit op de fiets. Een verende zadelpen zou helpen, alleen kan ik dat niet omdat mijn zadel op de laagste stand staat..
til je de fiets wel eens op aan het zadel of aan de buis?
sinds ik deze ben gaan optillen aan de buis heeft het zich bij mij niet meer voorgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik had hier ook last van toen ik m'n Ace 1 nog had. Totdat ineens tijdens het fietsen de bout volledig doormidden brak en ik daardoor bijna viel en anders een auto had geraakt.. weer een typische, gevaarlijke besparing. Ik weet ook even niet meer of er standaard al loctite op die bout zit? Dat zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wduren81
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 15:58
Inderdaad even loctite er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
sonnypiek schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:28:
[...]

til je de fiets wel eens op aan het zadel of aan de buis?
sinds ik deze ben gaan optillen aan de buis heeft het zich bij mij niet meer voorgedaan.
Eigenlijk til ik de fiets nooit op. Ik snap wel wat je bedoeld met in een schuur zetten bijv dat je hem aan het zadel optilt, maar eigenlijk heb ik dat nooit omdat ik overal zo in en uit kan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ik heb nogmaals deze vraag omdat ik er behoorlijk last van heb en het fietsplezier een beetje weg is. Sinds de R48 update van de enviolo fiets mijn ace2 bagger. De 1e keer wegfietsen vanaf aanzetten gaat prima, maar vervolgens mij elk keer afremmen voor een bocht en doorfietsen blijft hij in een tee zware “versnelling” zitten. Nog erger is tot stilstand komen, dan bij optrekken is het alsof je op je oude fiets in zijn 3e versnelling wilt optrekken, vervolgens grijpt de bafang aan, en schakelt de enviolo weer veels te licht terug en daarna weer snel door naar te zwaar. Hierdoor is het hele effect van snel weg zijn, zoals bij de R47 nog wel was, weg. Optrekken is zweer vermoeiend omdat je die eerst halve meter veel te veel kracht moet zetten. Daarna is het nog zo dat hij tussen de 15-22km/h ook te zwaar trapt, en pas daar boven normaal en lekker. Ja ik heb hem op 30 staan met de velohacky, maar ik heb al geprobeerd hoe het is met de begrensde 25 weer terug en hem dan opnieuw kalibreren. Het blijft.

Herkent iemand dit?
Weet iemand nog iets wat ik hiermee kan doen?
Ik wil zo nogmaals proberen om hem terug te zetten op 25, dan te kalibreren met de hand. Doe je dat dan met de motorstand op 0? Of maakt dat niet uit? (Heb zowel op stand 0 en 3 geprobeerd maar maakte geen verschil gevoelsmatig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
itsmeallright schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:53:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Vraagje: heb je verzekering bij Qover ?
Even "weggeweest.". Andere zaken die aandacht vergden. Ja, Vzk bij Qover. En nee, kan na paar weken en mail Veloretti nog steeds lokatie fiets niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
drusloos schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:07:
Ik heb nogmaals deze vraag omdat ik er behoorlijk last van heb en het fietsplezier een beetje weg is. Sinds de R48 update van de enviolo fiets mijn ace2 bagger. De 1e keer wegfietsen vanaf aanzetten gaat prima, maar vervolgens mij elk keer afremmen voor een bocht en doorfietsen blijft hij in een tee zware “versnelling” zitten. Nog erger is tot stilstand komen, dan bij optrekken is het alsof je op je oude fiets in zijn 3e versnelling wilt optrekken, vervolgens grijpt de bafang aan, en schakelt de enviolo weer veels te licht terug en daarna weer snel door naar te zwaar. Hierdoor is het hele effect van snel weg zijn, zoals bij de R47 nog wel was, weg. Optrekken is zweer vermoeiend omdat je die eerst halve meter veel te veel kracht moet zetten. Daarna is het nog zo dat hij tussen de 15-22km/h ook te zwaar trapt, en pas daar boven normaal en lekker. Ja ik heb hem op 30 staan met de velohacky, maar ik heb al geprobeerd hoe het is met de begrensde 25 weer terug en hem dan opnieuw kalibreren. Het blijft.

Herkent iemand dit?
Weet iemand nog iets wat ik hiermee kan doen?
Ik wil zo nogmaals proberen om hem terug te zetten op 25, dan te kalibreren met de hand. Doe je dat dan met de motorstand op 0? Of maakt dat niet uit? (Heb zowel op stand 0 en 3 geprobeerd maar maakte geen verschil gevoelsmatig)
Ook ik ben niet zo blij met de laatste Enviolo update. Ook ik ervaar dat de eerste paar "turns" van de pedalen zwaarder zijn als bij R47. Maar: ik heb fiets op 65 rpm staan. En hoe lager de rpm, hoe meer je een verschil in "torque", koppel, gaat merken.
Verder weet ik niet wat de Veloh*** in de firmware verandert. Dus evt ook na terugzetten 25km (via die zelfde box).

Kan enkel zeggen dat ik de veranderingen merk en niet blij ben maar dat het lang niet zo extreem problematisch is als bij jou.Fiets schakelt netjes terug bij stoppen. Alleen reageert hij niet meer zo "fel" als eerst.

@Vaevictis_ @Dancer Dank voor jullie posts over tandwiel. Ook dat van mij ziet er "lelijk" uit.
De toplaag van de belt komt vol te zitten met minieme, scherpe stofdeeltjes. Zo wordt het een "abrasive", schurende riem. Vervangen tandwiel is mooi, maar mijn vermoeden is dat een nieuw tandwiel daardoor sneller zal slijten dan het eerste.

Begrijp me goed, vind de belt beter dan ketting ! Toch : claim van 30.000 km voor belt is mooi, maar wanneer ketting vervangen plaats maakt voor (duur) tandwiel vervangen, vervalt een groot deel van de argumenten voor een riem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
snip, dit bespreken we hier niet

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 30-06-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:56
Ik denk dat @Borkus je daar antwoord op kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Niet online
robert_oost schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:14:
[...]

Even "weggeweest.". Andere zaken die aandacht vergden. Ja, Vzk bij Qover. En nee, kan na paar weken en mail Veloretti nog steeds lokatie fiets niet zien.
Het duurt wel lang voor ze het eens opgelost hebben...😡
Ach, tot die tijd V3.3.0 (Android) gebruiken, die werkt nog wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
reactie op verwijderde reactie

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 30-06-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B. Harskamp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-05 18:37
penthi schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:53:
Even iets delen waar ik blij mee ben: mijn 'analoge' fiets heeft een super handig bakje om het kettingslot in te bewaren en zoiets miste ik per direct op de veloretti. Daarom op zoek gegaan naar een enigszins mooi ogende oplossing voor de vraag waar het kettingslot te laten en de Arundel mini bar czar handlebar bag gevonden. Hij is klein maar het slot past er perfect in. Hij heeft een magnetische sluiting en ik vind 'm ook nog redelijk mooi :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Leuk, maar wel een beetje duur voor wat je krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B. Harskamp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-05 18:37
Zelfde issue met een verende zadelpen hier hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• penthi
B. Harskamp schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:38:
[...]

Leuk, maar wel een beetje duur voor wat je krijgt.
Ja dat is absoluut waar. Maar voor het vrouwen/unisex model is het flink pittiger om frametassen te vinden (laat staan een mooi ogende van ca.1 liter) dus ik was erg blij met de ingeving om deze kleine stuurtas aan de bagagedrager te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonami2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-08-2024
Kreeg een nieuwe van ze toegestuurd. Erg aardig!
bonami2020 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:23:
Ik heb het plastic kapje van de computer kwijt. Zat ineens niet meer op de fiets (ik denk door iemand meegenomen). Kun je die opnieuw bestellen ergens?

Veloretti customer Service is denk ik gesloten, want die reageren gewoon nergens op. 2 weken geleden al zelfde vraag gesteld, 0 reactie.

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
Bij mijn Ace1 heb ik 1 keer zadel afgesteld en vastgezet. Dat is nu 2,5 jr geleden. Nog steeds muurvast. Selle Royal gel-zadel want te klein voor verende zadelpen.

Zadel zit op een soort "slee". Kan worden verschoven in as voor- achter.
MIschien helpt het om eens te kijken of punt waar jouw gewicht op zadel rust erg ver afwijkt van lijn door zadelbuis. Dus bv zadel op de "slee" erg ver naar voor of achter geplaatst. Dat geeft grote krachten en daardoor ook "los`trillen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g88d
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-09 21:25
sjors123 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:19:
[...]

Gisteren eindelijk een reactie van ze gehad. Excuses voor de stilte....probleem is bekend...in juni een oplossing....tik is niet gevaarlijk.

Ik ben benieuwd. De vorige keer werd aangegeven dat er een oplossing in april zou komen.
Heb jij inmiddels al wat gehoord? Het is half juni, maar het blijft weer dodelijk stil..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:46
Ik ben ook een gelukkig nieuwe ace 2 bezitter. Zaterdag in ontvangst genomen en rijdt top!

Wel even echt tweakers vraagje: is het al iemand gelukt zelf de fiets via een api oid uit te lezen en/of aan een domoticz systeem zoals ha of domoticz te koppelen? (En ja ik weet het: ik kan ook geen nuttige use case verzinnen, is voor de hobby)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Kammika schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:11:
Ik ben ook een gelukkig nieuwe ace 2 bezitter. Zaterdag in ontvangst genomen en rijdt top!

Wel even echt tweakers vraagje: is het al iemand gelukt zelf de fiets via een api oid uit te lezen en/of aan een domoticz systeem zoals ha of domoticz te koppelen? (En ja ik weet het: ik kan ook geen nuttige use case verzinnen, is voor de hobby)
Hier vindt je alle nodige informatie: https://github.com/OpenSourceEBike/Bafang_M500_M600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koudspeel
Ook ik heb afgelopen zaterdag mijn Ace 2 mogen ophalen in Den Haag.

Hieronder mijn ervaring wat betreft het bestellen en ophalen bij een partnerstore.

Het heeft ongeveer 2 weken geduurd van het moment dat ik online op bestellen klikte tot het ophalen van de Ace 2. Dit heeft mij positief verrast, want ik was in de veronderstelling dat het mogelijk langer zou duren.

Door Veloretti werd ik netjes op de hoogte gehouden van wanneer de fiets en accessoires naar de partnerstore werden gestuurd. Vervolgens werd ik door de partnerstore op de hoogte gehouden van wanneer de fiets klaar zou zijn en wanneer ik hem op kon halen. Hier heb ik verder niks aan op te merken en ben positief over de communicatie tot dusver.

Helaas ben ik wat minder enthousiast over de service van de partnerstore.

Bij het ophalen van de fiets hingen er ballonnen aan het stuur en werd mij kort een uitleg gegeven over hoe de fiets werkt. Een erg summiere uitleg. Aanvullend had ik nog wat extra vragen over de fiets zoals hoe de noodfunctie ingesteld moest worden en welke knop wat doet, merkte ik dat de winkelmedewerker niet meer wist dan enkel zijn summiere uitleg van daarvoor.

Ach, a lá, ik vogel de rest zelf wel uit als ik thuis ben.

Vervolgens vroeg ik of ik verder nog wat af te handelen had of iets dergelijks, of dat het zo goed was, waar de winkelmedewerker aangaf dat het zo rond was en ik van mijn fiets kon genieten. Ik had nog geen 2 stappen buiten de winkel gezet en werd direct weer naar binnen geroepen door een collega van de vorige medewerker: of ik nog even de 100 euro aan pick-up kosten wou betalen.

Uiteraard, dat moest ik nog betalen, dat was ik zelf ook vergeten. De oorspronkelijke medewerker was overduidelijk nieuw en wist nog niet goed wat er allemaal bij komt kijken.

Na betalen ging ik vervolgens weer naar buiten met de fiets en merkte vrijwel direct dat er iets aanloopt bij het achterwiel; een soort "kkrrchh" geluid bij elk volledige draai van het wiel. Ik direct weer terug naar de balie om dat aan te geven en of ze dat direct even konden fixen.

Diezelfde medewerker bekeek het probleem en haalde gelijk zijn schouders op en gaf aan dat hij het niet wist. Ik vroeg of er niet een monteur naar kon kijken: nee die is nu op vakantie en komt over 2 weken pas terug. Ze hebben maar 1 monteur in het filiaal die weet hoe je aan Veloretti fietsen moet sleutelen. Ik flink balen natuurlijk, maar goed, het is niet anders..

Ik dus een serviceafspraak gemaakt voor over 2 weken om mijn nieuwe Ace 2 te laten repareren. De fiets heb ik toch maar meegenomen want verder fietst hij wel.

Aangezien ik niet in Den Haag woon mag ik weer met de auto en fietsendrager opnieuw heen en weer om hem te laten repareren. Handig is anders, maar hopelijk hoef ik daarna nooit meer terug.

Bij thuiskomst maakte ik een wat groter rondje op op de Ace 2 en merkte ik op dat bij het remmen de remmen ontzettend piepen en kraken; dit laat ik dan ook maar meenemen bij de volgende serviceafspraak.

Nu vanochtend ben ik weer even goed naar de fiets gaan kijken en valt mij op dat het spatbord bij het voorwiel een tikkeltje scheef zit, hopelijk kunnen ze deze dan ook gelijk iets verstellen.

Al in al ben ik toch wel wat teleurgesteld in het ontvangstnemen van de Ace 2. Waar ik had gehoopt op een professionele afhandeling in de partnerstore en een perfecte fiets mee te nemen heb ik nu toch een wat negatieve ervaring.

Ik vind het ongelofelijk dat een spiksplinter nieuwe fiets gelijk al last heeft van kuren en vraag me dan ook ontzettend af waarom ik überhaupt die 100 euro aan pick-up kosten heb moeten betalen.

Verder ben ik wel erg tevreden over de fiets op zich: hij ziet er super mooi uit (kleur Dune met een zwarte achterdrager) en fietst heerlijk (los van het krakende geluid bij het achterwiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Koudspeel schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:52:
Ook ik heb afgelopen zaterdag mijn Ace 2 mogen ophalen in Den Haag.

Hieronder mijn ervaring wat betreft het bestellen en ophalen bij een partnerstore.

Het heeft ongeveer 2 weken geduurd van het moment dat ik online op bestellen klikte tot het ophalen van de Ace 2. Dit heeft mij positief verrast, want ik was in de veronderstelling dat het mogelijk langer zou duren.

Door Veloretti werd ik netjes op de hoogte gehouden van wanneer de fiets en accessoires naar de partnerstore werden gestuurd. Vervolgens werd ik door de partnerstore op de hoogte gehouden van wanneer de fiets klaar zou zijn en wanneer ik hem op kon halen. Hier heb ik verder niks aan op te merken en ben positief over de communicatie tot dusver.

Helaas ben ik wat minder enthousiast over de service van de partnerstore.

Bij het ophalen van de fiets hingen er ballonnen aan het stuur en werd mij kort een uitleg gegeven over hoe de fiets werkt. Een erg summiere uitleg. Aanvullend had ik nog wat extra vragen over de fiets zoals hoe de noodfunctie ingesteld moest worden en welke knop wat doet, merkte ik dat de winkelmedewerker niet meer wist dan enkel zijn summiere uitleg van daarvoor.

Ach, a lá, ik vogel de rest zelf wel uit als ik thuis ben.

Vervolgens vroeg ik of ik verder nog wat af te handelen had of iets dergelijks, of dat het zo goed was, waar de winkelmedewerker aangaf dat het zo rond was en ik van mijn fiets kon genieten. Ik had nog geen 2 stappen buiten de winkel gezet en werd direct weer naar binnen geroepen door een collega van de vorige medewerker: of ik nog even de 100 euro aan pick-up kosten wou betalen.

Uiteraard, dat moest ik nog betalen, dat was ik zelf ook vergeten. De oorspronkelijke medewerker was overduidelijk nieuw en wist nog niet goed wat er allemaal bij komt kijken.

Na betalen ging ik vervolgens weer naar buiten met de fiets en merkte vrijwel direct dat er iets aanloopt bij het achterwiel; een soort "kkrrchh" geluid bij elk volledige draai van het wiel. Ik direct weer terug naar de balie om dat aan te geven en of ze dat direct even konden fixen.

Diezelfde medewerker bekeek het probleem en haalde gelijk zijn schouders op en gaf aan dat hij het niet wist. Ik vroeg of er niet een monteur naar kon kijken: nee die is nu op vakantie en komt over 2 weken pas terug. Ze hebben maar 1 monteur in het filiaal die weet hoe je aan Veloretti fietsen moet sleutelen. Ik flink balen natuurlijk, maar goed, het is niet anders..

Ik dus een serviceafspraak gemaakt voor over 2 weken om mijn nieuwe Ace 2 te laten repareren. De fiets heb ik toch maar meegenomen want verder fietst hij wel.

Aangezien ik niet in Den Haag woon mag ik weer met de auto en fietsendrager opnieuw heen en weer om hem te laten repareren. Handig is anders, maar hopelijk hoef ik daarna nooit meer terug.

Bij thuiskomst maakte ik een wat groter rondje op op de Ace 2 en merkte ik op dat bij het remmen de remmen ontzettend piepen en kraken; dit laat ik dan ook maar meenemen bij de volgende serviceafspraak.

Nu vanochtend ben ik weer even goed naar de fiets gaan kijken en valt mij op dat het spatbord bij het voorwiel een tikkeltje scheef zit, hopelijk kunnen ze deze dan ook gelijk iets verstellen.

Al in al ben ik toch wel wat teleurgesteld in het ontvangstnemen van de Ace 2. Waar ik had gehoopt op een professionele afhandeling in de partnerstore en een perfecte fiets mee te nemen heb ik nu toch een wat negatieve ervaring.

Ik vind het ongelofelijk dat een spiksplinter nieuwe fiets gelijk al last heeft van kuren en vraag me dan ook ontzettend af waarom ik überhaupt die 100 euro aan pick-up kosten heb moeten betalen.

Verder ben ik wel erg tevreden over de fiets op zich: hij ziet er super mooi uit (kleur Dune met een zwarte achterdrager) en fietst heerlijk (los van het krakende geluid bij het achterwiel).
ai... dat is wel vervelend...

ik heb ook via partner store laten leveren, maar was ook omdat die via lease-a-bike was, en dan moet die via partnerstore. Die heeft mij op zich goed geholpen qua voorlichting destijds, maar over aflevering was ik ook niet 100% tevreden:
- De accu was zo goed als leeg (hadden ze volgens mij prima vooraf kunnen opladen), dus ik moest met lega accu zo'n 5km naar huis fiets om daar eerst op te kunnen laden
- Daar bleek ook dat de banden op maar 0,8 bar stonden (tussen 3,5 en 4,5 werden aangeraden)
- Toen ik voor het eerst de app koppelde moest ik nog allerlei firmware updates doen...

Gelukkig kon ik dat thuis allemaal zelf regelen, maar je zou idd verwachten dat de fiets gewoon spik en span klaarstaat

Anyway ik heb gelukkig geen issues in de fiets. Hoop dat die van jou ook snel gefixt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erood
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-09 04:13
robert_oost schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:14:
[...]

Ik ben ook een tijd weg geweest maar heb wel wat relevante eravingen hier:

Ja Verzekering bij Qover
Schade gehad, (automatische schakeling afgebroken) en die is zonder problemen vergoed

Locatie is een ellende
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxhF8hY-HjE_atGGuXkfhDzZNVU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i1r2jDGsBA6NCK3RlW3ccoHZ.png?f=user_large
Mijn diamond display (ACE1) is vervangen om dit te fixen maar heeft nog geen resultaat gehad
en ja ik ben sindsdien wel op pad geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
Ik heb sinds kort dit geluid uit mn Ace 1:http://sndup.net/pt8vy, het komt uit de richting van de motor. De fietsenmaker weer er geen raad mee, en wil de motor vervangen a €800. Garantie is inmiddels verlopen. Ze hebben ook contact met Veloretti gehad maar daar kwam verder niks nuttigs uit. Belt is schoon en op goede spanning.

Iemand bekend met dit geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Laatst online: 22:58
Polaha schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:52:
Ik ben best tevreden en vind met name het design erg mooi, maar Veloretti is eigenlijk te vroeg op de markt gekomen met een niet helemaal uitontwikkelde fiets en een support affeling die de problemen daardoor (nog) niet de baas kan.
Laten we hopen dat er snel een stijgende lijn zichtbaar wordt.
Waar ik niet zo tevreden mee was was de banden keuze, niet geschikt voor dit stijve frame dat elk hobbeltje genadeloos doorgeeft.
Daarom Big Apples, probleem opgelost.
De werking van de Tektro voorrem vond ik ook zeer mager.
Daarom nu Shimano SLX remklauw en remgreep gemonteerd. Groot verschil ![Afbeelding]
Ik heb zojuist dezelfde remmen besteld voor mijn Ace (met nu nog die schafer rommen (allereerste batch)). Heb ook een untluchtingsset besteld en ga ze zelf monteren.

Ben benieuwd hoe hij straks remt, mijn achterrem doet het bijna niet meer (zit lucht in) dus een goede reden voor betere remmen, hij gaat toch vrij hard ook met nog altijd de magneetaanpassing :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
1337aldi schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:59:
Ik heb sinds kort dit geluid uit mn Ace 1:http://sndup.net/pt8vy, het komt uit de richting van de motor. De fietsenmaker weer er geen raad mee, en wil de motor vervangen a €800. Garantie is inmiddels verlopen. Ze hebben ook contact met Veloretti gehad maar daar kwam verder niks nuttigs uit. Belt is schoon en op goede spanning.

Iemand bekend met dit geluid?
Ik heb hetzelfde geluid op mijn Ace 2, denk nu sinds 6 maanden. Het heeft geen invloed op mn fietsgedrag, het is enkel irritant. Ik zou persoonlijk niet de motor vervangen enkel hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
Ben ik ook zeker niet van plan. Komt ook alleen voor als ik zelf veel kracht geef. Wellicht binnenkort de bafanf even open schroeven om het een en ander te checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finch666
Kammika schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:11:

Voorzover ik weet is er (nog) geen plugin voor domoticz of HA. Denk ook niet dat die gaat komen. Zal overigens altijd afhankelijk van een bluetooth verbinding moeten zijn. Wat eigenlijk wel op mijn verlanglijstje staat is een acculader die op een door mij gewenst ladingsniveau stopt. Met espeasy of tasmota is zoiets natuurlijk wel haalbaar. Enige uitdaging is m.i.: het goed meten van het accuniveau :). Ik heb de indruk dat alle intelligentie qua laden in de accu zit en niet in de lader.

[ Voor 5% gewijzigd door finch666 op 21-06-2024 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
finch666 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:44:
[...]Wat eigenlijk wel op mijn verlanglijstje staat is een acculader die op een door mij gewenst ladingsniveau stopt. Met espeasy of tasmota is zoiets natuurlijk wel haalbaar. Enige uitdaging is m.i.: het goed meten van het accuniveau :). Ik heb de indruk dat alle intelligentie qua laden in de accu zit en niet in de lader.
Dit is toch vrij eenvoudig te realiseren, die slimme stekkers meten toch het verbruik. Gewoon instellen zodra het verbruikt onder een bepaald aantal kWh is voor een half uurtje, dan uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
finch666 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:44:
[...]

Voorzover ik weet is er (nog) geen plugin voor domoticz of HA. Denk ook niet dat die gaat komen. Zal overigens altijd afhankelijk van een bluetooth verbinding moeten zijn. Wat eigenlijk wel op mijn verlanglijstje staat is een acculader die op een door mij gewenst ladingsniveau stopt. Met espeasy of tasmota is zoiets natuurlijk wel haalbaar. Enige uitdaging is m.i.: het goed meten van het accuniveau :). Ik heb de indruk dat alle intelligentie qua laden in de accu zit en niet in de lader.
YouTube: Inexpensive adjustable eBike battery charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finch666
Dank beiden voor de tips. Liefst zou ik de laadstand vanaf een afstandje willen monitoren, maar een keep it simple oplossing is wellicht het meest praktische :)
Inmiddels wel de ampmeter eraan gehangen en bij een accu op ongeveer 80% is de laadstroom zo rond de 0,75 A.

[ Voor 25% gewijzigd door finch666 op 21-06-2024 17:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dancer
finch666 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:34:
Dank beiden voor de tips. Liefst zou ik de laadstand vanaf een afstandje willen monitoren, maar een keep it simple oplossing is wellicht het meest praktische :)
Inmiddels wel de ampmeter eraan gehangen en bij een accu op ongeveer 80% is de laadstroom zo rond de 0,75 A.
Laad wel regelmatig ook eens tot 100% op zodat de cellen kunnen balanceren.
https://embatterysystems....-guide-to-cell-balancing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Vraagje: op mijn nieuwe Velorettie zie ik op het display bij het weer altijd "loading" staan (en 0 graden en 0% kans op regen). Die synchroniseert dus niet goed. Alle app permissies staan aan en de app heeft ook gewoon contact met de fiets.

Weet iemand hoe dit te fixen?
Pagina: 1 ... 49 ... 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.