Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:08
De klantenservice per mail is drama indd!
Als je direct om 10 uur aan de telefoon hangt heb je nog wel is mazzel iemand te pakken te krijgen. Later op de dag is indd roulette.
Fiets staat nu 2 weken daar en heb per mail (meermaals inmiddels) uitdrukkelijk aangegeven deze niet retour te willen ontvangen zonder nieuwe voorvork.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zojuist de Ace2 besteld na een goeie proefrit. De fiets beviel erg goed, fijne smooth ondersteuning en in superhero ging ik er als een raket vandoor.
Ben benieuwd of ik ook de nieuwe voorvork krijg. Hoe kan ik dat checken?
Wat was het probleem met display? Tijdens de proefrit niets opgevallen, behalve dat het met een polaroid zonnebril slecht te lezen is…
Vond het zadel wel hard, dus die ga ik waarschijnlijk vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:58
martijntijn schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:04:
Zojuist de Ace2 besteld na een goeie proefrit. De fiets beviel erg goed, fijne smooth ondersteuning en in superhero ging ik er als een raket vandoor.
Ben benieuwd of ik ook de nieuwe voorvork krijg. Hoe kan ik dat checken?
Wat was het probleem met display? Tijdens de proefrit niets opgevallen, behalve dat het met een polaroid zonnebril slecht te lezen is…
Vond het zadel wel hard, dus die ga ik waarschijnlijk vervangen.
Ik heb flink wat kilometers gefietst op allerlei zadels, dit is de eerste waar ik zelfs na 40km nog geen pijntje ervaar.
Ieder zadel zit voor iedereen anders (zitbotten enz), maar deze is dus precies goed voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 23:40
Bestaat er voor de ace 2 een extra slot voor om de accu heen?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
robbinonline schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:35:
Bestaat er voor de ace 2 een extra slot voor om de accu heen?
Niet dat ik weet, maar als je een goede verzekering afsluit, met de juiste voorwaarden, is de accu mee verzekerd. Dan hoef je je wat minder druk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graffiti6
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-04 17:04
Ben nu aantal dagen in het bezit van de ACE 2 met het standaard slot en de bijbehorende verzekering van Qover. Nu staat er in de polis dat deze ten alle tijde aan een "fixed point" bevestigd moet zijn. Waar een fixed point aan moet voldoen staat er niet bij.

Nu heb ik in de voortuin een soort stalen plaatje/paaltje (5mm) met gat waar ik de ketting doorheen kan halen, maar deze is met een slijptol uiteraard redelijk eenvoudig door te slijpen. Dit geld ook voor het kettingslot zelf.

Ik ben echter benieuwd of Qover in het geval van diefstal mijn vergoeding kan weigeren als het slot los geslepen is van de stalen plaat door het "fixed-point" te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:57
Goedemiddag,

Ik heb een Veloretti Ivy v1. Ik probeer via de app op mijn iPhone de Veloretti firmware te updaten. Deze blijft direct hangen op ‘Preparing installation’.

Verder valt me op dat ik niet via de Enviolo app met de Enviolo in de fiets kan verbinden als de Veloretti zelf aan staat. Is dat logisch?

Ik heb de Veloretti app al opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.

Iemand een idee wat hier mis gaat? Alvast bedankt.

[ Voor 18% gewijzigd door Morpheus2003 op 23-03-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hoe is de verf/spuit kwaliteit van deze de V2? Ik heb wat foto’s in deze topic gezien en daar wordt je niet echt vrolijk van… mag je voor deze prijs niet verwachten

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 16:18
ken schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:26:
Hoe is de verf/spuit kwaliteit van deze de V2? Ik heb wat foto’s in deze topic gezien en daar wordt je niet echt vrolijk van… mag je voor deze prijs niet verwachten
Ik heb over veel dingen aan deze fiets wat te klagen. Maar vooralsnog is de lak prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Kan je jezelf ontkoppelen in de veloretti app? Ik heb een ace 2 overgenomen maar ik kan niet connecten. De vorige eigenaar zegt dat alleen veloretti dat kan? Lijkt mij sterk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wduren81
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 15:58
Ik weet niet zeker of het voldoende is, maar volgens mij kun je je fiets in de app ontkoppelen. Dat zou de oude eigenaar dan moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntijn
Heeft iemand tips hoe je ontdekt wat je ideale RPM is om in te stellen? Bij de proefrit hadden ze de fiets op 55 RPM ingesteld en dat fietste op zich fijn, maar wellicht kan het nog beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:17
martijntijn schreef op zondag 24 maart 2024 @ 18:37:
Heeft iemand tips hoe je ontdekt wat je ideale RPM is om in te stellen? Bij de proefrit hadden ze de fiets op 55 RPM ingesteld en dat fietste op zich fijn, maar wellicht kan het nog beter?
Op de stadsfiets (niet racefiets) probeer ik zelf tussen de 80 en de 90 te zitten. Heb gemerkt dat mijn knieën daar een stuk beter op gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:27
stutrecht schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:23:
[...]

Op de stadsfiets (niet racefiets) probeer ik zelf tussen de 80 en de 90 te zitten. Heb gemerkt dat mijn knieën daar een stuk beter op gaan!
Ik zou er niet aan moeten denken, dan voel ik me een koffiemolen. (Ja ik weet in eerdere posts is gezegd dat wielrenners erg hoge cadans gebruiken, maar ik ff niet)..
Mijn fiets staat op 50, maar je kan het toch instellen tegenswoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Waarom moet het 'beter'? Kies gewoon een RPM uit dat je zelf prettig vindt fietsen :) Ik vond 60 altijd prima.

Heb je bij de proefrit niet zelf via het display de cadans aangepast? Dat hadden ze wel even mogen uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Laatst online: 15:17
ger356 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:32:
[...]

Ik zou er niet aan moeten denken, dan voel ik me een koffiemolen. (Ja ik weet in eerdere posts is gezegd dat wielrenners erg hoge cadans gebruiken, maar ik ff niet)..
Mijn fiets staat op 50, maar je kan het toch instellen tegenswoordig?
Klopt. Met de enviolo kan je het instellen. Overigens probeer ik op de racefiets boven de 100 te zitten. Is even wennen maar uiteindelijk voelt het ook op de gewone fiets stukken beter op langere stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06:54
120 - leeftijd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonami2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik heb het plastic kapje van de computer kwijt. Zat ineens niet meer op de fiets (ik denk door iemand meegenomen). Kun je die opnieuw bestellen ergens?

Veloretti customer Service is denk ik gesloten, want die reageren gewoon nergens op. 2 weken geleden al zelfde vraag gesteld, 0 reactie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJDFtaZhbeKZtkPdLLrOGJNz5iI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DX5d3V2HLnOsA4S1h7d4JUB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door bonami2020 op 26-03-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-09-2024
bonami2020 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:23:
Ik heb het plastic kapje van de computer kwijt. Zat ineens niet meer op de fiets (ik denk door iemand meegenomen). Kun je die opnieuw bestellen ergens?

Veloretti customer Service is denk ik gesloten, want die reageren gewoon nergens op. 2 weken geleden al zelfde vraag gesteld, 0 reactie.

[Afbeelding]
Goedemorgen. Wellicht hier even een mail naar toe sturen. https://www.e-craft.at/en...d-display/super73-display

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danniricc
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-09 11:39
bonami2020 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:23:

[Afbeelding]
Ik wens je onwijs veel sterkte en geduld toe als je contact moet opnemen met de klantenservice van Veloretti. Wát een mega slechte klantenservice hebben die zeg. Zoals hier al eerder benoemd, bellen op het midden van de dag is gewoon kansloos. Van de week gedaan, na drie kwartier wachten maar opgehangen. Mails worden niet beantwoord. Echt super waardeloos! Waanzinnig mooie fietsen, kwaliteit valt over te discussiëren, maar de service is gewoon echt vreselijk 8)7

Tip, als je dicht bij de brandstore in Amsterdam woont loont het wellicht om daar langs te gaan. In tegenstelling tot de klantenservice ben ik daar destijds wél meteen heel goed geholpen. Wellicht hebben zij zo een kapje voor je liggen.... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Danniricc op 26-03-2024 22:42 . Reden: Aanvulling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:12
Sinds drie weken kraakt mijn rechter trapas. Ik dacht eerst dat het de trapper was, maar die vervangen en het gaat helemaal nergens over zo luid is het. Ik heb gezocht in dit topic maar gaat alleen over de stuurstang die kraakt, maar dat hoor ik niet meer door mijn trapas haha.

Betreft ace 1z iemand een idee wat hier tegen te doen is? Ik heb all bouten al gechecked en alles zit vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
Danniricc schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:41:
[...]

Ik wens je onwijs veel sterkte en geduld toe als je contact moet opnemen met de klantenservice van Veloretti. Wát een mega slechte klantenservice hebben die zeg. Zoals hier al eerder benoemd, bellen op het midden van de dag is gewoon kansloos. Van de week gedaan, na drie kwartier wachten maar opgehangen. Mails worden niet beantwoord. Echt super waardeloos! Waanzinnig mooie fietsen, kwaliteit valt over te discussiëren, maar de service is gewoon echt vreselijk 8)7

Tip, als je dicht bij de brandstore in Amsterdam woont loont het wellicht om daar langs te gaan. In tegenstelling tot de klantenservice ben ik daar destijds wél meteen heel goed geholpen. Wellicht hebben zij zo een kapje voor je liggen.... :)
Mijn ervaringen zijn (gelukkig) anders. Vorige week woensdag rond 13 uur gebeld en binnen 5 minuten iemand aan de lijn. Ik legde al mijn problemen voor en ook dat ik al kosten heb gemaakt. Werd goed geholpen. Fiets wordt volgende week opgehaald (had deze week al gekund) en werd aangeboden kosten voor de fietsenmaker te vergoeden. Wel jammer dat ik de fiets naar verwachting 3 weken kwijt ben.

Kwaliteit ben ik juist minder over te spreken (tikkende voorvork, accu die vast zit, ratel in achterwiel en een voorrem die een piep heeft die door merg en been gaat). Maar dat wordt hopelijk dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06:54
mannowlahn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:09:
Sinds drie weken kraakt mijn rechter trapas. Ik dacht eerst dat het de trapper was, maar die vervangen en het gaat helemaal nergens over zo luid is het. Ik heb gezocht in dit topic maar gaat alleen over de stuurstang die kraakt, maar dat hoor ik niet meer door mijn trapas haha.

Betreft ace 1z iemand een idee wat hier tegen te doen is? Ik heb all bouten al gechecked en alles zit vast.
Kraakt het ook als je de riem van de tandwielen haalt en dan de as met de hand draait terwijl de fiets uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Dancer schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:43:
[...]

Kraakt het ook als je de riem van de tandwielen haalt en dan de as met de hand draait terwijl de fiets uit staat?
ZAl dat eens proberen. ik merkte wel dat als de fiets op zijn kop staat er geen gekraak is, heb vermoeden dat er dus wel wat kracht op moet staan? Maar kan natuurlijk eens de riem er af halen en er op gaan zitten en er flink op trappen, dan weten we of het aan de riem ligt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
mannowlahn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:50:
[...]

ZAl dat eens proberen. ik merkte wel dat als de fiets op zijn kop staat er geen gekraak is, heb vermoeden dat er dus wel wat kracht op moet staan? Maar kan natuurlijk eens de riem er af halen en er op gaan zitten en er flink op trappen, dan weten we of het aan de riem ligt of niet.
Kan je een filmpje maken van het geluid? Mogelijk een trapas lager dat kaduk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
stin00 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:23:
[...]

Kan je een filmpje maken van het geluid? Mogelijk een trapas lager dat kaduk is?
Yes, zal vanavond een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonami2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-08-2024
Danniricc schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:41:
[...]

thanks. Is wel een goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danniricc
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-09 11:39
sjors123 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:13:
[...]

Mijn ervaringen zijn (gelukkig) anders. Vorige week woensdag rond 13 uur gebeld en binnen 5 minuten iemand aan de lijn. Ik legde al mijn problemen voor en ook dat ik al kosten heb gemaakt. Werd goed geholpen. Fiets wordt volgende week opgehaald (had deze week al gekund) en werd aangeboden kosten voor de fietsenmaker te vergoeden. Wel jammer dat ik de fiets naar verwachting 3 weken kwijt ben.

Kwaliteit ben ik juist minder over te spreken (tikkende voorvork, accu die vast zit, ratel in achterwiel en een voorrem die een piep heeft die door merg en been gaat). Maar dat wordt hopelijk dus opgelost.
Gelukkig voor jou! Zal vast ook wel hoop van de tijd goed gaan hoor. Die kwaliteitsproblemen die vind ik overigens wel wat hoor. Neem die tikkende voorvork. Dat is al een probleem uit versie 1, en ze zijn jaren later en hebben gewoon dood leuk nog steeds het zelfde probleem. Hoe kan dat nou met zo een groot bedrijf!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:08
Hoorde net plots sen tikkend geluid, blijkt er een spaak los te zijn. Het stuk wat in de velg zit is afgebroken en zwerft dus rond in de velg. Vraag me af of dat onder garantie valt of niet? Iemand zoiets ooit gehad? Is een ace2 van 7 maanden oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
stin00 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:23:
[...]

Ik ben er achter dat het echt de lagers van de krank zijn, na wat smeer is de fiets weer geruisloos. Wat ene verschil zeg, van krakende fiets naar compleet stil. Bizar dat het na twee jaar al zoveel nodig heeft. Fiets staat altijd binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvjmme
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 18:34
Heb sinds december last dat de ondersteuning van mijn ace one ineens er mee kapt. Ik zou graag in de motor willen kijken of er wat los zit, maar weet niet of het openen van de kap de garantie doet vervallen. Ik heb Veloretti al via de mail geprobeerd te bereiken, maar na 6 weken nog geen antwoord...

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn , en weet iemand of ik gewoon de kap van de motor even kan openen zonder dat de garantie vervalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
mvjmme schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:57:
Heb sinds december last dat de ondersteuning van mijn ace one ineens er mee kapt. Ik zou graag in de motor willen kijken of er wat los zit, maar weet niet of het openen van de kap de garantie doet vervallen. Ik heb Veloretti al via de mail geprobeerd te bereiken, maar na 6 weken nog geen antwoord...

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn , en weet iemand of ik gewoon de kap van de motor even kan openen zonder dat de garantie vervalt?
De kap van een M200 motor verwijderen is zeer eenvoudig, dat gaat als het goed is met 3 Torx schroeven. Dat doet echt niks met je garantie.. het laat ook geen sporen achter.

Valt de ondersteuning voor langere tijd weg? Dat is wel een lastig probleem. Dat kan van alles zijn: motor probleem, krachtsensor, accu, diamond display, interne elektronica.. geen idee. De fiets even resetten via het diamond display verhelpt het ook niet zeker? (Fiets aanzetten en dan pijltje omlaag inhouden).

Veloretti reageert niet tot nauwelijks meer op emails en ze zijn héél soms via telefoon te bereiken. Dat is je beste kans. Maar ik zou per keer niet langer dan 5 minuten bellen, heb ook wel eens 30 min gewacht en daarna werd de verbinding verbroken. De terugbetaling van m'n Ace Two heeft ook 4,5 weken geduurd vanaf moment ophalen totdat de fiets ergens in Almelo stond. Kostte ook meerdere emails en telefoontjes.

Sinds de display vervang problemen is het erg rommelig bij Veloretti. Gelukkig zit PON er nu achter, maar deze kostenpost moet echt gigantisch zijn.. het vervoersbedrijf dat m'n fiets kwam ophalen zei dat ze dagelijks vele fietsen op moesten halen voor display vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 23:00
Sinds de display vervang problemen is het erg rommelig bij Veloretti. Gelukkig zit PON er nu achter, maar deze kostenpost moet echt gigantisch zijn.. het vervoersbedrijf dat m'n fiets kwam ophalen zei dat ze dagelijks vele fietsen op moesten halen voor display vervanging.
het is toch niet het display wat ze vervangen maar een module die ergens in de fiets zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
Vandaag de enviolo app geopend en wordt er gevraagd naar de nieuwste update (R48) te installeren. Dit heb ik gedaan maar merk geen verandering of iets. Heb een 4 kilometer gefietst. Is er iemand die weet wat deze update R48 inhoud. Gaat bij mij om de Veloretti ACE One.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gbbosma
gbbosma schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:20:
Vandaag de enviolo app geopend en wordt er gevraagd naar de nieuwste update (R48) te installeren. Dit heb ik gedaan maar merk geen verandering of iets. Heb een 4 kilometer gefietst. Is er iemand die weet wat deze update R48 inhoud. Gaat bij mij om de Veloretti ACE One.
Ben er achter wat er nieuw is;

Het gedrag van de CLiQ-knop is gewijzigd. Korte klik verandert nu de waarde van cadans instelpunt of gesimuleerde versnelling met 1 eenheid en lange klik met 5. Plus- of omhoog-knop verhoogt nu het instelpunt van de cadans of gesimuleerde versnelling en de Minus- of omlaag-knop verlaagt nu het instelpunt van de cadans of gesimuleerde versnelling.

Signaal-LED gaat nu uit nadat de fietssnelheid hoger is dan 5 km/u om energie te besparen en de visuele impact te verminderen.

Het handmatige kalibratieproces is nu volledig automatisch en is naar de achtergrond verplaatst. Het is niet meer nodig om AUTOMATiQ te kalibreren.

Verbeterd schakelalgoritme verminderde ongewenst gedrag dat soms kan leiden tot druk gedrag, overmatig lawaai of leeg pedaalgevoel.

Comfort-, Eco- en Sport-profielen zijn nu verenigd in één profiel dat de beste schakelervaring onder alle omstandigheden biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarraraGT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-09 14:03
gbbosma schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:22:
[...]
Het handmatige kalibratieproces is nu volledig automatisch en is naar de achtergrond verplaatst. Het is niet meer nodig om AUTOMATiQ te kalibreren.
Dus mijn Ace Two die morgen binnen komt hoef ik alleen maar te updaten en niet meer te kalibreren door het wiel te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Kreeg vandaag een mailtje over de bouten van de voordrager dat die kunnen loskomen. Er worden nieuwe bouten gestuurd. Blij dat ze zo betrokken zijn, aan de andere kant wel zorgelijk voor een fiets van 3500..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wduren81
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 15:58
gbbosma schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:22:
[...]

Ben er achter wat er nieuw is;

Het gedrag van de CLiQ-knop is gewijzigd. Korte klik verandert nu de waarde van cadans instelpunt of gesimuleerde versnelling met 1 eenheid en lange klik met 5. Plus- of omhoog-knop verhoogt nu het instelpunt van de cadans of gesimuleerde versnelling en de Minus- of omlaag-knop verlaagt nu het instelpunt van de cadans of gesimuleerde versnelling.

Signaal-LED gaat nu uit nadat de fietssnelheid hoger is dan 5 km/u om energie te besparen en de visuele impact te verminderen.

Verbeterd schakelalgoritme verminderde ongewenst gedrag dat soms kan leiden tot druk gedrag, overmatig lawaai of leeg pedaalgevoel.

Comfort-, Eco- en Sport-profielen zijn nu verenigd in één profiel dat de beste schakelervaring onder alle omstandigheden biedt.
Top! Bedankt voor de tip. Meteen even geupdate. Nu de software van de ace one nog. Die hangt nog steeds. Hoop dat ze snel met de update komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gbbosma
CarraraGT schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:32:
[...]

Dus mijn Ace Two die morgen binnen komt hoef ik alleen maar te updaten en niet meer te kalibreren door het wiel te draaien?
Klopt, heb de enviolo gisteren geüpdatet en ben gaan fietsen. De eerste 50 meter voelde en hoorde je dat de enviolo van licht naar zwaar ging. Dat kenmerkende geluid hoorde je. Daarna ging deze weer naar de wegrij instelling en schakelde bij meer snelheid weer op. Wel geeft hij aan na de update dat je de enviolo moet kalibreren. Dat ging dus automatisch bij het weg fietsen 🚴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:17
Shit, behoor nu ook tot de groep waarvan de Ace One niet meer aangaat :( Fiets heeft een paar weken uitgestaan wegens een kapotte trapper, en nu gaat de fiets niet meer aan na de batterij een nacht te hebben opgeladen. Batterij netjes met groen knipperend lampje teruggeplaatst, maar diamond display blijft gewoon uit.

Maandag maar even bellen, zucht...

Hm het lijkt erop dat bij het terugplaatsen van de batterij hij soms wel aangaat uit zichzelf. De display is dan ook gewoon volledig te bedienen (cadans aanpassen, switchen tussen SoC, RPM, Speed etc). Maar daarna weer aanzetten: ho maar

[ Voor 25% gewijzigd door Basekid op 06-04-2024 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-09 11:19
Basekid schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:19:
Shit, behoor nu ook tot de groep waarvan de Ace One niet meer aangaat :( Fiets heeft een paar weken uitgestaan wegens een kapotte trapper, en nu gaat de fiets niet meer aan na de batterij een nacht te hebben opgeladen. Batterij netjes met groen knipperend lampje teruggeplaatst, maar diamond display blijft gewoon uit.

Maandag maar even bellen, zucht...
Het diamond display heeft een eigen (denk oplaadbaar ?) batterijtje. Als akku uit fiets, loopt dat dingetje langzaam leeg. En dan kan het een tijd duren voordat het voltage weer hoog genoeg is om het display aan te sturen.

Laat de hoofd-akku lange tijd in de fiets zitten en probeer dan nog eens op te starten.

Als je naar "settings" diamond display gaat, en door de opties "scrollt", kom je een scherm tegen met "x.xx mv". Dat is het actuele voltage van deze knoop-batterij. Zou erg lang moeten meegaan, maar ik ken de grenzen voor "aan vervanging toe" niet.

PS: Update Enviolo naar R48 gedaan. Ging ok.
Wel na succes update :
1. opnieuw pairen enviolo-iphone (knopje Enviolo indrukken)
2. daarna bericht " kalibreer opnieuw"

Geen merkbare veranderingen. Ook: gezocht op internet. Niks te vinden over inhoud / wijzigingen / verbeteringen R48 firmware-update. Maar werkt zoals moet, dus wat mij betreft wel ok.

[ Voor 29% gewijzigd door robert_oost op 06-04-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
drusloos schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:08:
Hoorde net plots sen tikkend geluid, blijkt er een spaak los te zijn. Het stuk wat in de velg zit is afgebroken en zwerft dus rond in de velg. Vraag me af of dat onder garantie valt of niet? Iemand zoiets ooit gehad? Is een ace2 van 7 maanden oud..
Nee, niet meegemaakt. Wel, gerelateerd en in forum al eerder opgemerkt dat bij ELKE beurt (6 a 12 mnd) bij lokaal fietsenbedrijf de spaken moeten worden gespannen. En "losse" spaak ->(kan oorzaak zijn van) breuk.

Opspannen spaken is eindig... Dus ik houd rekening met :
1. Totaal opnieuw spaken van wiel
2.Of (mogelijk goedkoper / meer efficient : totaal nieuw wiel. .

[ Voor 17% gewijzigd door robert_oost op 06-04-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:17
robert_oost schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:47:
[...]

Het diamond display heeft een eigen (denk oplaadbaar ?) batterijtje. Als akku uit fiets, loopt dat dingetje langzaam leeg. En dan kan het een tijd duren voordat het voltage weer hoog genoeg is om het display aan te sturen.

Laat de hoofd-akku lange tijd in de fiets zitten en probeer dan nog eens op te starten.

Als je naar "settings" diamond display gaat, en door de opties "scrollt", kom je een scherm tegen met "x.xx mv". Dat is het actuele voltage van deze knoop-batterij. Zou erg lang moeten meegaan, maar ik ken de grenzen voor "aan vervanging toe" niet.

PS: Update Enviolo naar R48 gedaan. Ging ok.
Wel na succes update :
1. opnieuw pairen enviolo-iphone (knopje Enviolo indrukken)
2. daarna bericht " kalibreer opnieuw"

Geen merkbare veranderingen. Ook: gezocht op internet. Niks te vinden over inhoud / wijzigingen / verbeteringen R48 firmware-update. Maar werkt zoals moet, dus wat mij betreft wel ok.
Dit was inderdaad het probleem en oplossing! Paar uurtjes later gaat het scherm gewoon weer en uit naar wens :)

Edit: hmmm geeft nu 0 Mv aan... morgen maar even kijken of dat nog steeds zo is. Anders maar even kijken of er een andere batterij in kan...

[ Voor 5% gewijzigd door Basekid op 06-04-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Basekid schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 18:27:
[...]

Dit was inderdaad het probleem en oplossing! Paar uurtjes later gaat het scherm gewoon weer en uit naar wens :)

Edit: hmmm geeft nu 0 Mv aan... morgen maar even kijken of dat nog steeds zo is. Anders maar even kijken of er een andere batterij in kan...
Goed om te lezen ! Hoop dat laden verder gaat / probleem is opgelost.

Ter vergelijking : bij mij (akku erg lang niet uit fiets geweest) staat het op 2580 mV.
Is wel hoger geweest. Begon ergens rond de 2800 a 2900 mV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:14
Wat is jullie ervaring met de levertijd van een Ivy Two? Op hun site lees ik 5 tot 15 werkdagen, in de FAQ las ik verzending na 10 werkdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijntijn
Ik wacht nu bijna 3 weken op m’n Ace2. Al wel mail ontvangen, afgelopen donderdag, dat de fiets verstuurd is naar de dealer. Dus ik hoop nu elk moment een belletje te krijgen van de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:In dit topic kunnen we een hoop besoreken rondom de Veloretti, maar dingen als opvoeren, garantiekwesties icm opvoeren en tips & tricks over dit onderwerp zijn expliciet niet de bedoeling. Deze posts zijn dan ook weg :)

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 09-04-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Iemand een idee wat de oorzaak van het volgende probleem zou kunnen zijn?

Als ik de fiets aanzet, gaat hij heel even aan en daarna meteen weer uit. Dit gebeurde afgelopen vrijdag voor het eerst. Maar zondag en gisteren deed ie het gewoon. Vanmorgen opeens weer hetzelfde probleem.

Heb de motorkap geopend en alle kabeltjes weer even goed aangedrukt, maar dat lost het probleem niet op.

Overigens vraag ik me ook af wat dit onderdeel is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adAPJ9-blDuFXRU39260rBujdTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMpCxHyDaKsaLE5Gf49Sjr1C.jpg?f=fotoalbum_large

Kan het op geen enkele handleiding terugvinden en het gaat ook moeilijk weer terug erin, moeite om de motorkap terug te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 13:06
Morfang schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:59:

Als ik de fiets aanzet, gaat hij heel even aan en daarna meteen weer uit. Dit gebeurde afgelopen vrijdag voor het eerst. Maar zondag en gisteren deed ie het gewoon. Vanmorgen opeens weer hetzelfde probleem.

Heb de motorkap geopend en alle kabeltjes weer even goed aangedrukt, maar dat lost het probleem niet op.

[Afbeelding]

Kan het op geen enkele handleiding terugvinden en het gaat ook moeilijk weer terug erin, moeite om de motorkap terug te plaatsen.
Je zou nog kunnen nakijken of de kabels nog goed gesoldeerd zijn in de gele stekker, ik heb wel eens meegemaakt dat deze los komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijntijn
martijntijn schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:38:
Ik wacht nu bijna 3 weken op m’n Ace2. Al wel mail ontvangen, afgelopen donderdag, dat de fiets verstuurd is naar de dealer. Dus ik hoop nu elk moment een belletje te krijgen van de dealer
Yeah, m’n fiets is binnen. Kan em morgen ophalen. Was zaterdag al bij de dealer bezorgd, maar die was maandag dicht. Vandaag hebben ze de fiets in elkaar gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
Morfang schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:59:

[Afbeelding]

Geen idee wat het onderdeel is, maar je ziet een gleuf zitten boven op die precies bij de tapeind moet van de boutjes van het kapje. Als je hem daar plaatst gaat het kapje er makkelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
Net een mail van Veloretti ontvangen over het voorspatbord van de Ace Two. Er bestaat blijkbaar het gevaar dat deze los kan laten. Ik had vanaf het begin al dat ik hem niet goed vastkreeg. Destijds door een fietsenmaker laten verhelpen.

Maar goed, aankomende twee weken krijgt iedereen nieuwe schroefjes toegestuurd. De mijne staat bij hen ter reparatie, dus hoop dat ze dit ook direct meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NanoSector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 11:15
Basekid schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 18:27:
[...]

Net even gekeken op mijn fiets, daar heeft de hele dag geen batterij in gezeten, die stond ook op 0 mV… Ongeveer een uur later staat hij op 2866 mV, dus ik denk dat het een oplaadbaar batterijtje is wat erin zit (of de lezing klopt soms niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntijn
martijntijn schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:40:
[...]

Yeah, m’n fiets is binnen. Kan em morgen ophalen. Was zaterdag al bij de dealer bezorgd, maar die was maandag dicht. Vandaag hebben ze de fiets in elkaar gezet.
Gister m’n fiets opgehaald bij Welectric in Bussum. Hij was netjes in elkaar gezet, opgeladen en klaar om te gaan. Heb daarna 10km naar huis gefietst over de heide en wat een heerlijk ritje. Je hebt echt niet door dat je vals plat omhoog rijdt, tegenwind hebt of door mul zand rijdt.
Heb niks geks gehoord of gevoeld qua voorvork, tik ergens, of kromme schijfremmen.
Ga vandaag weer een stuk fietsen om nog meer te genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntijn
sjors123 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:42:
Net een mail van Veloretti ontvangen over het voorspatbord van de Ace Two. Er bestaat blijkbaar het gevaar dat deze los kan laten. Ik had vanaf het begin al dat ik hem niet goed vastkreeg. Destijds door een fietsenmaker laten verhelpen.

Maar goed, aankomende twee weken krijgt iedereen nieuwe schroefjes toegestuurd. De mijne staat bij hen ter reparatie, dus hoop dat ze dit ook direct meenemen.
Ik begreep van Welectric delaer dat dit probleem vanuit een eerdere batch komt. Heb je een fiets jonger dan 6 maanden, dan speelt dit niet. Maar Veloretti heeft voor de zekerheid iedereen nieuwe bouten opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis Donkers
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02 15:38
Hey iedereen!

Sta op het punt om een Ivy 2 te kopen. Ik wil alleen graag weten wat de stand van zaken is omtrent de navigatie van de app. Werkt deze nu beter dan voorheen? Las namelijk dat daar veel problemen mee waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarraraGT
Cis Donkers schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:01:
Hey iedereen!

Sta op het punt om een Ivy 2 te kopen. Ik wil alleen graag weten wat de stand van zaken is omtrent de navigatie van de app. Werkt deze nu beter dan voorheen? Las namelijk dat daar veel problemen mee waren.
Ik heb de Ace Two sinds vorige week en geprobeerd te fietsen met de navigatie. Maar die werkt voor mij eigenlijk vrij slecht. De pijlen op het scherm komen niet overeen met de daadwerkelijke route. Ook soms als ik een adres intik, dat de navigatie net een straat verder probeert te gaan. Een keer daardoor ook aan de verkeerde kant van een dijk gestaan :-)

Dus ik gebruik de navigatie van mijn Apple Watch voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis Donkers
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02 15:38
CarraraGT schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:34:
[...]

Ik heb de Ace Two sinds vorige week en geprobeerd te fietsen met de navigatie. Maar die werkt voor mij eigenlijk vrij slecht. De pijlen op het scherm komen niet overeen met de daadwerkelijke route. Ook soms als ik een adres intik, dat de navigatie net een straat verder probeert te gaan. Een keer daardoor ook aan de verkeerde kant van een dijk gestaan :-)

Dus ik gebruik de navigatie van mijn Apple Watch voor nu.
Ah jammer om te horen.. neem aan dat je telefoon dan gewoon gemonteerd is op je stuur zelf voor nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarraraGT
Cis Donkers schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:09:
[...]

Ah jammer om te horen.. neem aan dat je telefoon dan gewoon gemonteerd is op je stuur zelf voor nu?
Nee, ik vind dat zelf er niet mooi uit zien. Ik heb een Apple horloge die tegenwoordig heel mooi de navigatie laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen de ingebouwde navigatie gebruiken.
En tegelijkertijd kan je op het display met 4 pagina's niet eens de tijd aflezen.

Er is qua software nog wel wat te verbeteren bij Veloretti. Maar ik heb niet het idee dat ze daar hard mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankerman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 08:40
Hoi allen,

ik heb onlangs een Ace2 gekocht, en ben blij met de fiets, op 1 ding na. Ik heb echt heel veel last van de tik in de voorvork. Ik heb Veloretti al gemaild, en probeer telefonisch contact te krijgen, maar ze zijn gewoon niet bereikbaar (niet eens slecht, maar helemaal niet).

Ik zag eerder in deze thread opmerkingen over dat het een bekend probleem zou zijn en dat er wellicht een oplossing in de maak zou zijn? Weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
ankerman schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:07:
Hoi allen,

ik heb onlangs een Ace2 gekocht, en ben blij met de fiets, op 1 ding na. Ik heb echt heel veel last van de tik in de voorvork. Ik heb Veloretti al gemaild, en probeer telefonisch contact te krijgen, maar ze zijn gewoon niet bereikbaar (niet eens slecht, maar helemaal niet).

Ik zag eerder in deze thread opmerkingen over dat het een bekend probleem zou zijn en dat er wellicht een oplossing in de maak zou zijn? Weet iemand meer?
Dat was ik :-). Een medewerker van Veloretti vertelde me dat, nadat ik met dezelfde klacht belde. Wel balen dat ze zo slecht bereikbaar zijn. Dan zal ik geluk hebben gehad dat de telefoon binnen 3 minuten werd opgepakt en ook communicatie daarna per mail best goed ging.

Inmiddels vandaag binnen iets minder dan twee weken mijn fiets terug gekregen van Veloretti. Sneller dan beloofd (3 weken). Ik ben benieuwd wat ze nou allemaal hebben gedaan. Hier vindt in mijn geval geen enkele communicatie over plaats. Was toch fijn geweest wanneer je een mail of documentje krijgt waarop staat wat ze allemaal hebben gedaan. Moet dus maar gewoon gaan fietsen. Maar gelet op het weer, gaat dat em vandaag niet meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankerman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 08:40
sjors123 schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:46:
[...]

Dat was ik :-). Een medewerker van Veloretti vertelde me dat, nadat ik met dezelfde klacht belde. Wel balen dat ze zo slecht bereikbaar zijn. Dan zal ik geluk hebben gehad dat de telefoon binnen 3 minuten werd opgepakt en ook communicatie daarna per mail best goed ging.
Mijn mail is alweer van 2 weken geleden, behalve de automatische reply geen bericht nog.
En ik heb vandaag door de dag heen een aantal keer geprobeer te bellen, maar na 5 min gaat de hoorn erop. Ik denk dat ik maar eens naar de brandstore ga fietsen, eens kijken of dat helpt.

Hopelijk doet je fiets het goed nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvd
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-04-2024
Ik heb drie weken geleden een mail gestuurd omtrent een defecte batterij. Nog steeds geen reactie gekregen. Intussen al meerdere mails gestuurd en aan de telefoon gehangen ( die uiteindelijk op niks is uitgedraaid, na de keuze menu te volgen en te wachten werd de verbinding gewoon verbroken), geen resultaat.

Naast het feit dat mijn batterij na 1,5 jaar reeds defect is vind ik deze toestand echt niet ok.
Zijn er mensen met gelijkaardig ervaringen. Misschien moeten we een gebruikersorganisatie inschakelen.

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:35
[...]

Inmiddels vandaag binnen iets minder dan twee weken mijn fiets terug gekregen van Veloretti. Sneller dan beloofd (3 weken). Ik ben benieuwd wat ze nou allemaal hebben gedaan. Hier vindt in mijn geval geen enkele communicatie over plaats. Was toch fijn geweest wanneer je een mail of documentje krijgt waarop staat wat ze allemaal hebben gedaan. Moet dus maar gewoon gaan fietsen. Maar gelet op het weer, gaat dat em vandaag niet meer worden.
Ik heb de tik ook, als je erachter komt wat ze ertegen doen hoor ik dat graag, wie weet kan ik wel terecht bij een lokale fietsenmaker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Patox schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:46:
[...]

Ik heb de tik ook, als je erachter komt wat ze ertegen doen hoor ik dat graag, wie weet kan ik wel terecht bij een lokale fietsenmaker.
De tik speelt als sinds de Ace 1. Wat ze eerst proberen is PTFE olie opsturen zodat je deze kan sprayen op de voorvork zodat de lagers etc gesmeerd worden, dat schijnt het soms te verhelpen. Bij mijn Ace 1 deed dat helemaal niets. Hier zie je waar het geluid vandaan komt: https://www.facebook.com/.../videos/1118292815851578/

Er is toen een nieuwe voorvork opgestuurd en deze moest een fietsenmaker vervangen. Dat is absoluut geen leuk werk omdat de voorrem door de voorvork heen loopt. Deze moet dus gedrained, gevuld, ontlucht en weer afgesteld worden.. dat moet inderdaad bij een (goede) fietsenmaker gedaan worden. Dat is aardig arbeidsintensief. Daarna was m'n getik wel weg trouwens.

Veloretti herkent het probleem en zegt eraan te werken, maar mijn nieuw geleverde Ace 2 had ook gewoon een keihard tikkende voorvork zo uit de doos. Toch jammer dat ze een nieuwe fiets uitbrengen met hoger prijskaartje terwijl nog steeds dezelfde kinderziektes (deels) aanwezig zijn.

Edit: er is zelfs nog een FAQ vraag over online: https://faq.veloretti.com...mijn-stuurvoorvork-238075

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 16-04-2024 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
Vandaag de nieuwe boutjes ontvangen van Veloretti. Blijf het toch apart vinden dat een “Amsterdams” fietsenmerk dan een handleiding er bij stuurt die op de voorpagina in het Engels staat, en op de achterkant dezelfde uitleg nogmaals in het Engels. Ik kom er prima uit, maar het voelt on-Amsterdams. Als Amsterdammer val ik daar toch over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mapaco2010
  • Laatst online: 18-04-2024
Ten aanzien van het 'Amsterdams" zijn van Veloretti: de fiets wordt geassembleerd in Taiwan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mapaco2010
  • Laatst online: 18-04-2024
Reference my last: De Veloretti ACE TWO wordt geassembleerd in Apeldoorn, Nederland. Veloretti heeft daar een eigen fabriek waar ze alle fietsen van het merk assembleren.

De frames van de ACE TWO worden gemaakt in Taiwan, maar de rest van de fiets, zoals de motor, accu, remmen en versnellingen, wordt in Apeldoorn gemonteerd.

Dit zorgt ervoor dat Veloretti een goede controle heeft over de kwaliteit van de fietsen en dat ze snelle levertijden kunnen garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drooneyef1908
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-02 18:15
Ook sinds vorige week in het bezit van een Ace 2 maar helaas toch een klein probleempje. Aanmelden via Bluetooth met de app is niet mogelijk. Verbinding wordt niet geaccepteerd en zie steeds internal error in de app. Verbinden met de eviolo is wel mogelijk met de eviolo app. Klantenservice wel al gesproken en ook mailverkeer hierover maar tot op heden nog geen oplossing. Zijn er meer die het connectie probleem hebben? Het lijkt er een beetje op dat de fiets al gekoppeld is maar niet door mij en de fiets is nieuw.

[ Voor 0% gewijzigd door Drooneyef1908 op 18-04-2024 20:14 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
mapaco2010 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:37:
Reference my last: De Veloretti ACE TWO wordt geassembleerd in Apeldoorn, Nederland. Veloretti heeft daar een eigen fabriek waar ze alle fietsen van het merk assembleren.

De frames van de ACE TWO worden gemaakt in Taiwan, maar de rest van de fiets, zoals de motor, accu, remmen en versnellingen, wordt in Apeldoorn gemonteerd.

Dit zorgt ervoor dat Veloretti een goede controle heeft over de kwaliteit van de fietsen en dat ze snelle levertijden kunnen garanderen.
Almelo*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godlike02
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 09:34
Bartvd schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:07:
Ik heb drie weken geleden een mail gestuurd omtrent een defecte batterij. Nog steeds geen reactie gekregen. Intussen al meerdere mails gestuurd en aan de telefoon gehangen ( die uiteindelijk op niks is uitgedraaid, na de keuze menu te volgen en te wachten werd de verbinding gewoon verbroken), geen resultaat.

Naast het feit dat mijn batterij na 1,5 jaar reeds defect is vind ik deze toestand echt niet ok.
Zijn er mensen met gelijkaardig ervaringen. Misschien moeten we een gebruikersorganisatie inschakelen.

Bart
15 maart en nog steeds geen reactie. Ace 1 van een jaar oud een fijn fietsje maar wel met de nodige problemen. Voorlicht nu kapot (vaker gelezen), trapas dopje al twee keer gebroken en dan loopt de trapper er af, vocht achter crystal display en ik heb het gevoel dat de batterij wel erg achteruitgaat na een jaar.

Ik hang nu aan de lijn maar kom er nog niet door

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robert_oost
godlike02 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:38:
[...]

15 maart en nog steeds geen reactie. Ace 1 van een jaar oud een fijn fietsje maar wel met de nodige problemen. Voorlicht nu kapot (vaker gelezen), trapas dopje al twee keer gebroken en dan loopt de trapper er af, vocht achter crystal display en ik heb het gevoel dat de batterij wel erg achteruitgaat na een jaar.

Ik hang nu aan de lijn maar kom er nog niet door
Jammer dat de ondersteuning van Veloretti nog (of weer) zo beroerd is.

Mijn akku is nu 2,5 jr oud. Geen problemen tot nu toe, maar ik houd rekening met vervanging op niet al te lange termijn. Bericht van @jvreede2 over hoge prijs nieuwe akku betekent ook voor mij nog even uitstellen en ook : zoeken naar alternatieven.

Kwam op site fietsersbond artikel tegen met tips over akku. Daarin expert van firma Miton Utrecht.
Zij reviseren allerlei akku's. Veloretti staat (nog) niet in hun lijst, maar wellicht kunnen zij verder helpen wanneer Veloretti het laat afweten ?

Zelf nog niet direct aan toe. Maar ik heb dit zeker in achterhoofd.

Nabrander: @godlike02 en @Bartvd :
Emails en telefoontjes zijn allemaal leuk en aardig, en geduld is een schone zaak. Zelf ben ik wat simpeler ingesteld en zou in bij problemen zoals jullie ervaren mijn rechtsbijstandverzekeraar inschakelen.

Raad jullie in elk geval aan om Veloretti schriftelijk (evt aangetekend) formeel "in gebreke te stellen" en te eisen dat ze de problemen binnen een "redelijke termijn" oplossen. Schrijf op wat er mis is, wat je heby geprobeerd om contact te krijgen, hoe lang je hebt gewacht op reactie enzovoort. OP PAPIER en verzonden via "snail mail".

En als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, zijn er juridische loketten / inloopspreekuren e.d.

Je staat er soms versteld van hoe een simpel kort briefje ondertekend door "mr. drs. Xyz" kan helpen ...

[ Voor 26% gewijzigd door robert_oost op 19-04-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
[...]

Afgelopen dagen weer kunnen fietsen. Alle problemen verholpen, behalve de tik in de voorvork. Duurde maar liefst 250 meter voordat ik weer de eerste tik hoorde.Onbegrijpelijk, ben je je fiets twee weken kwijt en wordt het niet verholpen. Net dus maar weer een email gestuurd, daar wordt bij mij doorgaans snel op gereageerd.

De Veloretti fietst heerlijk, maar dit bederft het plezier behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mveenstra76
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-04-2024
Zaterdag m'n Veloretti Ace kunnen ophalen, fietst fijn! Ik had vantevoren al een account aangemaakt en de app geïnstalleerd. Toen ik de app opende bij de fiets scande hij meteen, maar daarna bleef de app hangen. Afgesloten en opnieuw geopend, maar hij ging meteen weer naar ‘scan je fiets’ en gaf aan dat mijn fiets al aan een ander account was gekoppeld.

App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar nu kom ik de app niet meer in, want hij geeft telkens een foutmelding bij inloggen terwijl ik hetzelfde mail-adres en wachtwoord gebruik als op de site. Op de site staat bij mijn account trouwens niks over mijn fiets. Lekker betrouwbaar begin, zie ook in de AppStore allemaal klachten over dat mensen de app niet konden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick271280
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:24
Mveenstra76 schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:54:
Zaterdag m'n Veloretti Ace kunnen ophalen, fietst fijn! Ik had vantevoren al een account aangemaakt en de app geïnstalleerd. Toen ik de app opende bij de fiets scande hij meteen, maar daarna bleef de app hangen. Afgesloten en opnieuw geopend, maar hij ging meteen weer naar ‘scan je fiets’ en gaf aan dat mijn fiets al aan een ander account was gekoppeld.

App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar nu kom ik de app niet meer in, want hij geeft telkens een foutmelding bij inloggen terwijl ik hetzelfde mail-adres en wachtwoord gebruik als op de site. Op de site staat bij mijn account trouwens niks over mijn fiets. Lekker betrouwbaar begin, zie ook in de AppStore allemaal klachten over dat mensen de app niet konden gebruiken.
Ik heb mijn Ivy 2 zaterdag opgehaald en ook ik heb problemen met de app. Ik had al een account en wilde de fiets scannen en kreeg een internal error message terug. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nu krijg ik incorrect credentials als ik wil inloggen. Ook op de website kan ik niet meer inloggen, problem with email or password. Nog meer mensen last van? Of zit er bij Veloretti iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
dat niet kunnen inloggen is dus ook weer terug gekeerd?
dat had ik precies hetzelfde (dus zeg maar vorig jaar toen ik mijn Ivy 2 kreeg)
ook toen was het een tijdje onmogelijk om in te loggen wat je ook deed.
Snap niet dat ze daar constant problemen mee hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Laatst online: 10:02
Drooneyef1908 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:12:
Ook sinds vorige week in het bezit van een Ace 2 maar helaas toch een klein probleempje. Aanmelden via Bluetooth met de app is niet mogelijk. Verbinding wordt niet geaccepteerd en zie steeds internal error in de app. Verbinden met de eviolo is wel mogelijk met de eviolo app. Klantenservice wel al gesproken en ook mailverkeer hierover maar tot op heden nog geen oplossing. Zijn er meer die het connectie probleem hebben? Het lijkt er een beetje op dat de fiets al gekoppeld is maar niet door mij en de fiets is nieuw.
Ik heb exact hetzelfde.Sinds ik de fiets in bezit heb 2 weken geleden niet kunnen connecten en probeer t nu ook eigenlijk niet meer. Enviolo app lukte wel via bluetooth maar veloretti app vindt de fiets gewoon niet en krijg dan ook de hele tijd de internal error. Benieuwd of support het bij jou kan oplossen. Ik kan er verder gewoon op fietsen dus is niet per se nodig natuurlijk.

Het lijkt ook dat ik last heb van een tik in de voorvork. Dacht dat het bij de recente fietsen niet aan de orde zou zijn. Denk dat ik hiervoor maar even terug moet naar de fietsenwinkel in het dorp om na te laten kijken. Heb de fiets via lease van mijn werk dus al het onderhoud wordt sowieso vergoed.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
Wow wat een bagger ervaring met FietsNed :o
FietsNed kwam vandaag langs om de terugroep actie computer te vervangen.
Ik was niet thuis maar mijn vrouw heeft de fietsenmaker mijn fiets laten zien.

Kom ik later thuis, fietsnmaker kreeg de lamp er niet uit zegt mijn vrouw, en ik had gevraagd of hij meteen naar tikkende voorvork/balhoofd kon kijken. Zijn conclusie dat wordt hele nieuwe voorvork. Hij zal met Veloretti contact opnemen en dan komen ze mijn fiets halen.

Moet je zien hoe ze nu mijn lamp hebben achtergelaten, inc nog meer krassen rondom deze locatie:
Rondom de lamp is de rand helemaal kapot gewrikt. :F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pf8_81YIlFEu5Bmfj_kPCsF9NVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swLnrbFryHNbbdBpAQ6BnzZK.jpg?f=fotoalbum_large

[Update]
Veloretti heeft een mailtje gestuurd, FietsNED kreeg het boutje er niet uit, en ik kan de fiets laten ophalen door Veloretti, of nog even twee weekjes wachten tot hun service partner in Groningen er klaar voor is.
Ik heb terug gemailed dat ik lekker wachten op de service partner, dat scheelt volgens mij veel tijd dat ik de fiets anders kwijt ben bij Veloretti. En dat ik echt niet blij ben met FietsNED die mijn lamp gesloopt heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VY8iIjd_dYYroX6KF0eetSRzBvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svj4eLp6xV7h02EjkoLdUXrm.jpg?f=fotoalbum_large
[/Update]

[ Voor 29% gewijzigd door Impstoker op 25-04-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
@Impstoker Nou lekker is dat, daar heeft de FietsNed monteur even met een platte schroevendraaier lomp tussen lopen wrikken. Dat is niet echt meer te repareren.. en zal nu ook niet meer waterdicht zijn. Bij de kleine inbus is ook aardig wat zwarte lak eraf gechipt. Dat kan je met een zwarte benzinestift nog wel camoufleren, maar echt fraai is het allemaal niet.

Hopelijk kan Veloretti snel je fiets ophalen en de hele voorvork vervangen. Misschien nemen ze dan ook direct je gesloopte stuur(pen) met koplamp mee ter vervanging. Wat een gedoe. En dan maar hopen dat ze je voorrem fatsoenlijk bleeden, afvullen, ontluchten en weer afstellen. Sterkte, hopelijk niet een maand zonder fiets nu het mooiere lente weer eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drooneyef1908
Veloretti heeft een update gedaan aan hun zijde en het aanmeldprobleem is opgelost.
App compleet verwijderen van je mobiel en daarna opnieuw installeren, zorg ervoor dat je opnieuw moet inloggen. Als je geen inlogscherm krijgt maar gelijk weer het scan naar je fiets mogelijkheid dan in de Android app settings de data verwijderen. Daarna app openen en dan moet je opnieuw inloggen. Na het inloggen is het toevoegen van de fiets in 1 seconde een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Vandaag gebeld door veloretti over of ik de nieuwe boutjes heb ontvangen en dat ze aanraden die echt te monteren. Zal wel met schadeclaim te maken hebben dat zij iig pro actief hebben gehandeld zodat je bij een ongeluk door het voorspatbord of bagagedrager niet kan aankomen met een claim.
Wat wel weer chill is is dat (als je ze eindelijk eens aan de lijn hebt), ze ook direct helpen. Mijn standaard gaat vaak los en moet ik telkens aandraaien, ze sturen direct een nieuwe op.

Voor de mensen met een tik in de voorvork; ik vraag mij heel erg af hoe dit precies klinkt? Gezien de vele klachten lijkt me het een super irritant iets, zelf merk ik enkel op stille plekken (parkeergarage) dat ik bij sturen een tik hoor uit de voorvork. Maar dit lijkt me niet hetzelfde als wat anderen beschrijven. Ik las iets over pro actieve voorvork vervanging bij de 1e batches van de Ace2, nu heb ik zo’n 1e versie maar ik heb niks gehoord nog over vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
Drooneyef1908 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:07:
Veloretti heeft een update gedaan aan hun zijde en het aanmeldprobleem is opgelost.
App compleet verwijderen van je mobiel en daarna opnieuw installeren, zorg ervoor dat je opnieuw moet inloggen. Als je geen inlogscherm krijgt maar gelijk weer het scan naar je fiets mogelijkheid dan in de Android app settings de data verwijderen. Daarna app openen en dan moet je opnieuw inloggen. Na het inloggen is het toevoegen van de fiets in 1 seconde een feit.
Is de update alleen voor Android. Want mijn app heeft geen update. Heb iOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
drusloos schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:35:
Vandaag gebeld door veloretti over of ik de nieuwe boutjes heb ontvangen en dat ze aanraden die echt te monteren. Zal wel met schadeclaim te maken hebben dat zij iig pro actief hebben gehandeld zodat je bij een ongeluk door het voorspatbord of bagagedrager niet kan aankomen met een claim.
Wat wel weer chill is is dat (als je ze eindelijk eens aan de lijn hebt), ze ook direct helpen. Mijn standaard gaat vaak los en moet ik telkens aandraaien, ze sturen direct een nieuwe op.

Voor de mensen met een tik in de voorvork; ik vraag mij heel erg af hoe dit precies klinkt? Gezien de vele klachten lijkt me het een super irritant iets, zelf merk ik enkel op stille plekken (parkeergarage) dat ik bij sturen een tik hoor uit de voorvork. Maar dit lijkt me niet hetzelfde als wat anderen beschrijven. Ik las iets over pro actieve voorvork vervanging bij de 1e batches van de Ace2, nu heb ik zo’n 1e versie maar ik heb niks gehoord nog over vervanging.
Ik heb ooit een filmpje met tikkend geluid van m'n Ace 1 opgestuurd naar Veloretti: YouTube: Veloretti tikkend geluid . Dat getik kwam steeds vaker en werd ook erger, vreselijk irritant. Het is een ontwerpfout van de voorvork, enige oplossing was deze volledig vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drooneyef1908
gbbosma schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:05:
[...]

Is de update alleen voor Android. Want mijn app heeft geen update. Heb iOS
Het is geen app update maar een update bij hun zelf. App helemaal verwijderen en opnieuw installeren. Belangrijk is dat je na openen in moet loggen, kan je dat niet niet dan is de app niet helemaal verwijderd geweest. Wanneer je dan opnieuw bent ingelogd dan ziet de app je fiets gelijk bij het scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42
Mijn Ace 1 is nu 2,5 jaar oud, ik merk dat de batterij wel hard achteruit gaat. In stand 1 haal ik nog maar 60km hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Vaevictis_ schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:08:
Mijn Ace 1 is nu 2,5 jaar oud, ik merk dat de batterij wel hard achteruit gaat. In stand 1 haal ik nog maar 60km hoe is dat bij jullie?
Ace 1, net zo oud als die van jou. Rijd standaard assist 3, 65 rpm. Af en toe assist 5 (best ruimhartig).
Daarbij zit ik nu op ongeveer 1,2 % batterijlading per kilometer.

Dat geeft theoretisch een range van 50 km, waarbij ik de laatste 40% lading niet meetel (want steeds minder ondersteuning. (100%-40% = 60% / 1,2 = 50)

En met veel meer ondersteuning dan jij gebruikt.

Maar uit jouw eerdere berichten meen ik dat je de fiets erg intensief gebruikt (= veel laadcycli ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
robert_oost schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:23:
[...]

Ace 1, net zo oud als die van jou. Rijd standaard assist 3, 65 rpm. Af en toe assist 5 (best ruimhartig).
Daarbij zit ik nu op ongeveer 1,2 % batterijlading per kilometer.

Dat geeft theoretisch een range van 50 km, waarbij ik de laatste 40% lading niet meetel (want steeds minder ondersteuning. (100%-40% = 60% / 1,2 = 50)

En met veel meer ondersteuning dan jij gebruikt.

Maar uit jouw eerdere berichten meen ik dat je de fiets erg intensief gebruikt (= veel laadcycli ) ?
Gebruik hem intensief maar eigenlijk nooit de motor aan behalve bij zware tegenwind of over een brug en dan in stand 1. Ongeveer. 3-4000 km per jaar.

Onder de 30km range ga ik wel een nieuwe halen was destijds rond de 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Vaevictis_ schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:14:
[...]

Gebruik hem intensief maar eigenlijk nooit de motor aan behalve bij zware tegenwind of over een brug en dan in stand 1. Ongeveer. 3-4000 km per jaar.

Zeg je nou dat je eigenlijk nooit met motor aan fietst, behalve bij wind? Want dan vraag ik me af waarom je een e-bike fietst, iig een zware ebike als de veloretti?

Mijn moeder heeft ooit haar giant ebike accu gestuurd naar een reviseer bedrijf, die hebben de oorspronkelijke accu gereviseerd en heeft erna nooit een probleem gehad. Nou moet ik wel zeggen dat haar fiets uit 2003 ofzo kwam, dus de techniek zal wat simpeler zijn geweest. Wellicht kan dat ook voor veloretti accu’s en kan je zoiets proberen?

[ Voor 25% gewijzigd door drusloos op 28-04-2024 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Pfoe met een Veloretti Ace op stand 0 fietsen? Dat is absoluut geen pretje met dat gewicht, CDX belt en Enviolo. Be my guest, maar er zijn veel betere alternatieven die wel fatsoenlijk fietsen zonder ondsteuning. Al zal je wel flinke beenspieren hebben inmiddels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
stin00 schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:24:
Pfoe met een Veloretti Ace op stand 0 fietsen? Dat is absoluut geen pretje met dat gewicht, CDX belt en Enviolo. Be my guest, maar er zijn veel betere alternatieven die wel fatsoenlijk fietsen zonder ondsteuning. Al zal je wel flinke beenspieren hebben inmiddels :+
Ja en daar is het ook om te doen. Want fietsen met motor is natuurlijk geen kunst. Ik doe hem ook aan op stand 1 bij langere afstanden 10+ km.

De keuze op de ACE 1 was destijds combinatie van looks, prijs, innovatie. Gewicht niet op gelet.
Voordeel is wel dat als je op een normale fiets rijdt het opeens heel erg licht is en heel hard gaat. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
Vaevictis_ schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:14:
[...]

Haal dan maar even diep adem ... zag hier tijdje terug prijs genoemd van 579,-.
Wanneer ik eraan toe ben, ga ik eerst eens even contact opnemen met Miton.

https://www.fietsaccu.nu

Overigens blijft een li-ion akku langer goed wanneer je hem "laat werken". Lang niet- of heel weinig gebruiken is niet goed voor het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
robert_oost schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:44:
[...]

Overigens blijft een li-ion akku langer goed wanneer je hem "laat werken". Lang niet- of heel weinig gebruiken is niet goed voor het ding.
Kijk dat is bij mij om de hoek. Ken het bedrijf van naam. Als je meer info hebt over de kosten laat het dan hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Vaevictis_ schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:04:
[...]

Kijk dat is bij mij om de hoek. Ken het bedrijf van naam. Als je meer info hebt over de kosten laat het dan hier weten.
Ben er zelf nog niet aan toe. Veloretti staat ook niet in de lijst met fietsen die zij hebben gereviseerd.
Maar betreft Samsung akku. vermoedelijk redelijk standaard.
Las toevallig artikel op site fietsersbond.nl. En heb bedrijf / link even opgeslagen voor wanneer nodig.

Dus ook geen idee kosten. Ze zeggen goedkoper te zijn dan fiets-fabrikanten.
Maar je kunt ze altijd even bellen / mailen. Hoor graag hoe e.e.a. verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Zeg je nou dat je eigenlijk nooit met motor aan fietst, behalve bij wind? Want dan vraag ik me af waarom je een e-bike fietst, iig een zware ebike als de veloretti?
ach als @Vaevictis_ gewoon op snelheid rolt het gewicht gewoon zelf door... dus gewoon nooit remmen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
joco schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:15:
[...]

ach als @Vaevictis_ gewoon op snelheid rolt het gewicht gewoon zelf door... dus gewoon nooit remmen ;)
Nou, geen grapjes...Ik ging van een oude, superlichte (7.5 kg) Peugeot semi-race fiets over naar de Veloretti.
Even snel remmen en tegelijk van je zadel wippen en allebei je voeten op de grond te zetten voor een noodstop ? Dacht het niet.

Die massa is echt iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
robert_oost schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:19:
[...]

Nou, geen grapjes...Ik ging van een oude, superlichte (7.5 kg) Peugeot semi-race fiets over naar de Veloretti.
Even snel remmen en tegelijk van je zadel wippen en allebei je voeten op de grond te zetten voor een noodstop ? Dacht het niet.

Die massa is echt iets om rekening mee te houden.
De remmen (Shimano) van mijn ACE 1 zijn wel beter dan de rollerbrakes van mijn oude gazelle. Maar te hard remmen is best wel gevaarlijk. Probeer altijd te anticiperen op, maar soms heb je van die mensen die gewoon zonder omkijken gaan inhalen / uitwijken als er al naast rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
robert_oost schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:44:
[...]

Vergeet niet dat de ACE 1 een hoog sluipverbruik heeft, en ik heb wel lampen aan dus sowieso wel verbruik. Een Li-Ion batterij wil graag tussen 20-80% SoC zitten en langzaam laden/ontladen rond 18 graden temperatuur. Dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Ondertussen wacht ik al meer dan 3 weken op een reactie van Veloretti mbt mijn fiets die constant uitvalt. Ik vind het echt schandalig dat de klantenservice nooit bereikbaar is en gewoon niet reageert op herhaaldelijke mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 21:11
En mijn vriendin wordt al weken "gespamd" met mails, brieven en zelfs telefoontjes over de schroeven van haar voordrager...

@Vaevictis_ stand 1? Dat doet bij mij eigenlijk niks, behalve de weerstand van de fiets opheffen. Ik fiets de laatste tijd altijd op stand 4-5, maar mijn fiets gaat dan ook niet meer 25km/h en ik kan niet normaal fietsen (ik trap zeg maar altijd HR > 150). Alleen als ik wind mee heb zet ik hem op 3. Dat is niet vaak want mijn meestgereden route ligt in een richting dat ik meestal zijwind heb en met de snelheid van de fiets wordt dat altijd schuinvoor.
Fietsen zonder ondersteuning, welke snelheid is dat dan?

[ Voor 72% gewijzigd door Stefke op 30-04-2024 09:26 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.