Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlarpNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 15:40
Zijn er al meer mensen waar de board computer van hun Ace/Ivy 2 is vervangen in die terugroepactie? Ik heb mijn Ivy 2 net terug en omdat de computer vervangen is moet ik de fiets opnieuw aan de app koppelen.

Ik heb het alleen al een keer of 10 geprobeerd, maar de app vindt de fiets maar niet. Meer mensen met die ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-05 13:46
VlarpNL schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:24:
Zijn er al meer mensen waar de board computer van hun Ace/Ivy 2 is vervangen in die terugroepactie? Ik heb mijn Ivy 2 net terug en omdat de computer vervangen is moet ik de fiets opnieuw aan de app koppelen.

Ik heb het alleen al een keer of 10 geprobeerd, maar de app vindt de fiets maar niet. Meer mensen met die ervaring?
Bij mijn Ace 1 is diamond display vervangen. Daarna moest Veloretti het nummer van het nieuwe display koppelen aan mijn account voor ik contact kon maken. Zie mijn bericht hier:
https://gathering.tweaker...keywords%5D=nrf%20connect

Vermoed dat er zoiets speelt (techniek is vergelijkbaar).

Dus zou ze even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 15:53

Regelen ze dat niet gelijk als ze er zijn? Je mag toch verwachten dat als ze deze hele vervang procedure doen dat je erna gewoon weer verder kan. Niet dat je fiets de volgende dag gejat wordt en je niet eens kan zien waar die zich bevind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlarpNL
drusloos schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:58:
[...]

Regelen ze dat niet gelijk als ze er zijn? Je mag toch verwachten dat als ze deze hele vervang procedure doen dat je erna gewoon weer verder kan. Niet dat je fiets de volgende dag gejat wordt en je niet eens kan zien waar die zich bevind
Afgaand op de vorige reactie dus blijkbaar niet :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 08:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iDt_kAI9yzVAEGMKVVtfm1wmzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nz0XFOhGpviOKI6SnXNJeK7T.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de nieuwkomers hierbij mijn fiets van 2 jaar oud, aangepast voor comfort. Fiets rond de 5000km per jaar riem is nog orgineel tandwiel moet ik wel vervangen.

[ Voor 26% gewijzigd door Vaevictis_ op 10-02-2024 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zee_
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-05 22:55
Deze week de Ace One gekocht. Rpm instellen was nog niet mogelijk. Ook ik liep tegen het probleem aan dat de app bleef hangen bij de firmware update. Dit is hoe ik het heb opgelost:

-Fiets ontkoppeld (unpair) in de geïnstalleerde Veloretti app
-App verwijderd
-Versie 3.2.0 van de app geïnstalleerd
-Fiets gekoppeld
-Firmware update geïnstalleerd
-Fiets ontkoppeld
-Oude app verwijderd en nieuwste geïnstalleerd

Nieuwste versie geeft vervolgens aan de de nieuwste firmware is geïnstalleerd; rpm instellen op de controller is mogelijk.

Dan ook nog een vraag: Bij wordt in de app de gps module niet herkend. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

[ Voor 9% gewijzigd door Zee_ op 10-02-2024 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlarpNL

Vanmiddag nog een keer geprobeerd en nu kan de app wel pairen met de vervangen computer. Alleen kan ik nu de locatie van m'n fiets niet meer zien in de app. Het gaat wel weer met horten en stoten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
drusloos schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:58:
[...]

Ja, in een ideale wereld heb je gelijk. Moet direct geregeld. Maar in de praktijk wordt vast een "batch" fietsen aangepast. Aan einde dag (of langer) wordt bestand naar Veloretti IT gezonden, Die zetten aanpasingen in een "schedule" dat wordt uitgevoerd wanneer het eenvoudig kan / goedkoop is. Dus in de nachten of zo...

Kan niet in hun "keuken kijken", weet niet hoeveel / hoe snel geautomatiseerd. Of toch nog steeds veel "handwerk" = mensen-arbeid nodig.

Zo'n "recall" is niet niks. Ingrijpend en erg kostbaar...

Maar ze doen het wel.

Daarvoor, net als voor andere aanpassingen, verdienen ze wat mij betreft in elk geval respect.

[ Voor 6% gewijzigd door robert_oost op 11-02-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:37
robert_oost schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:28:
[...]

Ja, in een ideale wereld heb je gelijk. Moet direct geregeld. Maar in de praktijk wordt vast een "batch" fietsen aangepast. Aan einde dag (of langer) wordt bestand naar Veloretti IT gezonden, Die zetten aanpasingen in een "schedule" dat wordt uitgevoerd wanneer het eenvoudig kan / goedkoop is. Dus in de nachten of zo...

Kan niet in hun "keuken kijken", weet niet hoeveel / hoe snel geautomatiseerd. Of toch nog steeds veel "handwerk" = mensen-arbeid nodig.

Maar ze doen het wel.

Daarvoor, net als voor andere aanpassingen, verdienen ze wat mij betreft in elk geval respect.
Is toch gewoon een PON bedrijf tegenwoordig. Die kijken echt niet op een terugroepactie meer of minder. En het koppelen van de accounts zou gewoon in het vervangingsprocess moeten zitten.

Toen ik 2 jaar geleden mijn One kocht voor net geen 2000,- was het echt een goede deal. Zelfs met de stand van service. Maar hoop echt dat het beter wordt in de toekomst, prijs/kwaliteit/service is niet meer on par.

AL blijven het natuurlijk wel lekkere fietsen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
robert_oost schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:28:
[...]

Maar ze doen het wel.

Ik volg je redenatie, maar ben het niet eens met respect hebben voor dat ze deze actie doen. Het is niets meer dan hun plicht aangezien ze een product verkopen wat schijnbaar niet deugd. Daarnaast is een E-bike van 3500 een fiets in het dure segment. Dan vind ik dat je helemaal mag verwachten dat ze een topservice leveren. Ik heb verder ook niet te klagen betreft veloretti, maar respect moet je verdienen, dit heet service waarvoor je hebt betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vandaag heb ik na ruim 2.5 jaar m'n Veloretti Ace One verkocht. Ik heb er met plezier op gereden, al waren er wel wat opstart issues (motor kapot bij levering, accu swap, schaffer remmen matig, fiets ingeleverd voor controle beurt). Het laatste jaar ben ik echter goed geholpen met garantie kwesties. Buiten de garantie kreeg ik nog gratis onderdelen opgestuurd.

Via werk kan ik fiscaal voordelig een ebike aanschaffen, dus heb gisteren maar de Ace Two besteld in de kleur Dune. Ik had nooit verwacht dat ik nogmaals een Veloretti zou bestellen.. maar ik ben gewoon erg gecharmeerd van het uiterlijk, de middenmotor, CDX belt en enviolo automatiq. Het fietst heerlijk.

Ik kreeg gisteren na het bestellen direct bericht dat het slot + bagagedrager is verzonden. Nu 1 dag later krijg ik al bericht dat de fiets is overhandigd aan de shipping partner. Ben benieuwd hoe snel ik hem dan binnen heb. Volgens de site 5 - 15 werkdagen. Hopelijk is de kwaliteitscontrole in de fabriek tegenwoordig iets beter in orde.

Een totaal onnodige upgrade :D Prijsverschil is wel fors vergeleken met de pre-order van de One: 99 aanbetaling + 2,200 fiets = €2300. Daar komt nu €1k bovenop. Achja ik hoop met de Two minimaal 5 jaar te doen, kan altijd nog een extra accu aanschaffen ooit.

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 13-02-2024 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 09:11
stin00 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:57:
Vandaag heb ik na ruim 2.5 jaar m'n Veloretti Ace One verkocht. Ik heb er met plezier op gereden, al waren er wel wat opstart issues (motor kapot bij levering, accu swap, schaffer remmen matig, fiets ingeleverd voor controle beurt). Het laatste jaar ben ik echter goed geholpen met garantie kwesties. Buiten de garantie kreeg ik nog gratis onderdelen opgestuurd.

Via werk kan ik fiscaal voordelig een ebike aanschaffen, dus heb gisteren maar de Ace Two besteld in de kleur Dune. Ik had nooit verwacht dat ik nogmaals een Veloretti zou bestellen.. maar ik ben gewoon erg gecharmeerd van het uiterlijk, de middenmotor, CDX belt en enviolo automatiq. Het fietst heerlijk.

Ik kreeg gisteren na het bestellen direct bericht dat het slot + bagagedrager is verzonden. Nu 1 dag later krijg ik al bericht dat de fiets is overhandigd aan de shipping partner. Ben benieuwd hoe snel ik hem dan binnen heb. Volgens de site 5 - 15 werkdagen. Hopelijk is de kwaliteitscontrole in de fabriek tegenwoordig iets beter in orde.

Een totaal onnodige upgrade :D Prijsverschil is wel fors vergeleken met de pre-order van de One: 99 aanbetaling + 2,200 fiets = €2300. Daar komt nu €1k bovenop. Achja ik hoop met de Two minimaal 5 jaar te doen, kan altijd nog een extra accu aanschaffen ooit.
Vandaag exact dezelfde bestelling geplaatst. Ben benieuwd naar wanneer ik iets te horen krijg. Zou fijn zijn wanneer de fiets snel wordt verstuurd, aangezien mijn vorige fiets onlangs is gestolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
sjors123 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:18:
[...]

Vandaag exact dezelfde bestelling geplaatst. Ben benieuwd naar wanneer ik iets te horen krijg. Zou fijn zijn wanneer de fiets snel wordt verstuurd, aangezien mijn vorige fiets onlangs is gestolen.
Holy shit ik krijg net bericht van PostNL Extra@Home dat ze morgen al langskomen met de fiets! Veloretti gebruikt dus kennelijk PostNL tegenwoordig. Van bestellen tot leveren is dus 2 werkdagen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 08:31
stin00 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:45:
[...]

Holy shit ik krijg net bericht van PostNL Extra@Home dat ze morgen al langskomen met de fiets! Veloretti gebruikt dus kennelijk PostNL tegenwoordig. Van bestellen tot leveren is dus 2 werkdagen _/-\o_
@stin00 Weet je nog de eerste leveringen 6 maanden wachten geen updates, mailen geen gehoor en bellen kwam je er niet door en anders alleen in het Engels. Gelukkig is het goed gekomen en hebben ze het proces nu beter op orde. Zou er zelf geen 1K meer voor over hebben dus ik blijf nog even doorfietsen op de Ace One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
[...]

Ik krijg net ook een track and trace door. Erg snel. Alleen bij mij wel DPD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
sjors123 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:45:
[...]

Ik krijg net ook een track and trace door. Erg snel. Alleen bij mij wel DPD
Ik gok dat je, net als ik, accessoires hebt meebesteld? Deze werden bij mij ook op de dag van bestellen direct verzendklaar gemaakt. Ging bij mij om een ringslot + ketting en een bagagedrager. Veloretti verstuurt onderdelen en accessoires altijd los via DPD. Ik neem aan dat ze je fiets ook pas op een later moment versturen met PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Zie op de Veloretti site dat de Ace One op is.

De Ivy zijn er nog wel. Wellicht toch maar eentje bestellen voor de vrouw. Prijs kwaliteit is nog steeds goed bij de one volgens mij.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Artbij schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:05:

De Ivy zijn er nog wel. Wellicht toch maar eentje bestellen voor de vrouw. Prijs kwaliteit is nog steeds goed bij de one volgens mij.
€ 2.299 is de originele pre-order kortingsprijs van bijna 3 jaar geleden. Tegenwoordig krijg je ook direct Tektro of Shimano remmen. Voor dat geld krijg je echt héél veel fiets voor je geld, ik zou bij twijfel gewoon direct bestellen aangezien het aanbod zo kan verdwijnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Er zullen straks wel weer wat fietsen in de outlet komen verwacht ik ;).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-09-2024
Artbij schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:05:

Hé. Nu toch een Veloretti bestellen voor de vrouw. De service was toch bagger, slechte fietsen die vaak stuk gaan. Hoe haal je het in het hoofd. Of is Veloretti toch niet zo slecht, met service en kwaliteit zoals je in eerdere berichten poste. En dan nu die aanbieding. Ja waar vind je een fiets die alle specs heeft en toch de zelfde prijs heeft. Nergens. Hoop dat je nu geluk hebt en een fiets krijgt die het doet. Zijn jou woorden, weet je nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
gbbosma schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:50:
[...]

Hé. Nu toch een Veloretti bestellen voor de vrouw. De service was toch bagger, slechte fietsen die vaak stuk gaan. Hoe haal je het in het hoofd. Of is Veloretti toch niet zo slecht, met service en kwaliteit zoals je in eerdere berichten poste. En dan nu die aanbieding. Ja waar vind je een fiets die alle specs heeft en toch de zelfde prijs heeft. Nergens. Hoop dat je nu geluk hebt en een fiets krijgt die het doet. Zijn jou woorden, weet je nog
8)7

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlarpNL
Nou, inmiddels is heb ik bericht van Veloretti Support. Ze hebben de fiets weer goed gekoppeld aan m'n account en m'n Premium pakket is nu weer actief.

Ik kreeg uiteindelijk binnen 2 dagen via de mail al een reactie.

Uiteindelijk is het vervangen van de computer en het fixen van mijn account/Premium pakket best snel en goed opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex.Vermeer
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-05 13:36
[...]

Dan werkt thuis afleveren een stukje sneller dan de fiets via de lokale 'dealer' laten klaarmaken :/ . Bij mij werden inderdaad de accessoires binnen 2 werkdagen verstuurd. De fiets is bij mij na 10 werkdagen nog niet verzonden helaas. Toch nog maar even geduld dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ace Two Dune vanochtend ontvangen! Ging perfect via PostNL. De doos is een stuk kleiner dan bij de One, komt vooral doordat je zelf meer moet afmonteren tegenwoordig.

Vanzelfsprekend heb ik weer pech. De schijfrem van het voorwiel is echt volledig krom, boggelig en scheef. Filmpje gestuurd naar Veloretti.. dus dit moet opgelost worden voordat ik überhaupt kan fietsen. Ik heb altijd pech :D

Edit: er wordt een nieuwe schrijfrem opgestuurd. Zou leuk zijn als ik deze vrijdag ontvang zodat ik het weekend ermee kan fietsen.

[ Voor 19% gewijzigd door stin00 op 14-02-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wduren81
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-05 16:38
Zee_ schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:32:
Deze week de Ace One gekocht. Rpm instellen was nog niet mogelijk. Ook ik liep tegen het probleem aan dat de app bleef hangen bij de firmware update. Dit is hoe ik het heb opgelost:

-Fiets ontkoppeld (unpair) in de geïnstalleerde Veloretti app
-App verwijderd
-Versie 3.2.0 van de app geïnstalleerd
-Fiets gekoppeld
-Firmware update geïnstalleerd
-Fiets ontkoppeld
-Oude app verwijderd en nieuwste geïnstalleerd

Nieuwste versie geeft vervolgens aan de de nieuwste firmware is geïnstalleerd; rpm instellen op de controller is mogelijk.

Dan ook nog een vraag: Bij wordt in de app de gps module niet herkend. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?
Ik heb exact hetzelfde. Gisteren mn fiets ontvangen, maar updaten doet hij niet.

Hoe heb jij de oude versie geinstalleerd? Via IOS of Android? Ik heb zelf IOS dis anders moet ik even iets regelen.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
wduren81 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:47:
[...]

Ik heb exact hetzelfde. Gisteren mn fiets ontvangen, maar updaten doet hij niet.

Hoe heb jij de oude versie geinstalleerd? Via IOS of Android? Ik heb zelf IOS dis anders moet ik even iets regelen.

Bedankt alvast
Je kunt testflight installeren om de oude versie te gebruiken.

Met gestrekt been.

• wduren81
Bedankt! Ga ik straks proberen.

• rverheij
  • Laatst online: 31-05 10:29
Artbij schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:48:
[...]

Je kunt testflight installeren om de oude versie te gebruiken.
Goede tip.! Helaas lijkt er (bij mij in ieder geval) alleen maar de 3.3.0 versie nog beschikbaar te zijn :( Dus als iOS user is het dus momenteel gewoon afwachten.

• Artbij
rverheij schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:20:
[...]

Goede tip.! Helaas lijkt er (bij mij in ieder geval) alleen maar de 3.3.0 versie nog beschikbaar te zijn :( Dus als iOS user is het dus momenteel gewoon afwachten.
Dan is de oude beta helaas verlopen.

Begreep wel dat er binnen enkele weken een nieuwe versie van de app moet komen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Voor de Ace Two mensen die slot + bagagedrager hebben besteld: monteer éérst de bagagedrager, daarna pas het ringslot. Andersom is eigenlijk onmogelijk kwam ik vandaag achter :+ Bij montage ringslot zou ik ook even wat beschermingstape op het achterspotbord plakken, het kost vrij veel kracht om het slot eroverheen te drukken met kans op beschadigingen lak.

• wduren81
Ik heb een oude APK gevonden. Ik ga proberen deze handmatig te installeren via een oude Android telefoon. dan kan ik in elk geval updaten ;-)

[ Voor 108% gewijzigd door wduren81 op 15-02-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
stin00 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:57:
[...]

Ik gok dat je, net als ik, accessoires hebt meebesteld? Deze werden bij mij ook op de dag van bestellen direct verzendklaar gemaakt. Ging bij mij om een ringslot + ketting en een bagagedrager. Veloretti verstuurt onderdelen en accessoires altijd los via DPD. Ik neem aan dat ze je fiets ook pas op een later moment versturen met PostNL.
Klopt. Vandaag bagagedrager en slot binnengekregen. Nog niets gehoord over de fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex.Vermeer
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-05 13:36
sjors123 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:38:
[...]

Klopt. Vandaag bagagedrager en slot binnengekregen. Nog niets gehoord over de fiets
Toevallig de matte black besteld? Want die is sinds begin deze week op de website uitverkocht. Bij mij zijn namelijk de accessoires ook direct na bestelling (5 feb) verstuurd, maar over de fiets hoor ik niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
Alex.Vermeer schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:41:
[...]

Toevallig de matte black besteld? Want die is sinds begin deze week op de website uitverkocht. Bij mij zijn namelijk de accessoires ook direct na bestelling (5 feb) verstuurd, maar over de fiets hoor ik niets meer.
Nee, ik heb de dune besteld. Er staat keurig aangegeven 5 tot 15 werkdagen levertijd. Maar bij een andere tweaker, die een dag eerder dezelfde fiets had besteld, werd de fiets al binnen 2 dagen verzonden. En dan heb je toch stille hoop. Vooral omdat ik nu geen fiets heb, mijn vorige is gestolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Nou ik heb een nieuwe schrijfrem ontvangen en gemonteerd op m'n nieuwe Ace Two. Zelfs na 1 uur klooien met afstellen blijft hij wat aanlopen, de remblokjes lijken niet mooi recht in remklauw te zitten. Testritje gemaakt en hij fietst erg zwaar, zelfs op super hero modus. Vervolgens valt op dat het voorste gates tandwiel ook een flinke boggel heeft.. lijkt er dus op dat de fiets transportschade heeft.

Daarnaast hoor ik bij fietsen over hobbels een hele lichte tik in de voorvork, een bekend euvel van de Ace One ook. Ik had ergens gehoopt dat deze probleempjes niet meer zouden voor komen, maar dat was ijdele hoop :+

Ik ga even in overleg met Veloretti wat nu te doen, de fiets is toch weer uitermate teleurstellend afgeleverd en ik ga dit absoluut niet allemaal zelf repareren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjors123
Dat is balen. Je mag voor dit geld toch verwachten dat er een serieuze kwaliteitscontrole plaatsvindt voordat ze de fiets inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wduren81
Vandaag geprobeerd via een Android telefoon en APKPure de 3.2.0 software te installeren en de Ace One te updaten.

App installatie gaat prima, maar vervolgens verbindt de telefoon niet met de fiets (hij vindt hem niet via bluetooth). Erg storend, maar het lijkt er op dat we op de volgende update moeten wachten.

Ik heb de fiets wel ontkoppeld op de Iphone, maar wellicht dat hij dat niet goed aan de fiets doorgeeft waardoor deze niet opnieuw wil koppelen.

Mijn 3.3.0 op IOS verbind sowieso niet lekker met de fiets. Geeft continu dat de accu 100% is en calibratie Enviolo werkt ook niet.

Gelukkig fietst hij wel heerlijk ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door wduren81 op 21-02-2024 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-05 21:47
Ik heb ook een ivy one bemachtigt 2e hands met maar 50km gereden en nog een jaar garantie.

Het lukt me echter ook niet om te updaten zoals vele hier. Op IOS krijg ik het niet voor elkaar, Android ook niet. via APKpure 3.2 geïnstalleerd maar deze crasht direct bij open helaas. Ik ben niet heel handig met Android om hier verder nog iets te proberen.

Inmiddels heb ik de envolio wel kunnen updaten naar R47 maar de diamond controller is nog V210318, weet iemand van waneer deze versie is?

Het lijkt nu ook niet lekker samen te werken, in de Velortti app is soms ook de envolio settings geblurred. Na het ritje deze ochtend en uitschakelen van de fiets blijft het lampje op de envolio ook blauw branden.

Iemand een tip hoe ik alles goed geüpdatet krijgt?

Heeft er ook iemand een tip welke geveerde zadelpen een goede optie is? Gezien ik maar 1,78 ben en het zadel in vrij lage stand moet staan is er niet veel ruimte tussen frame en zadel. Een pen die ook horizontaal veert geeft dan echt wel cm of 5-7 meer hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wduren81
mdoos schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:43:
Ik heb ook een ivy one bemachtigt 2e hands met maar 50km gereden en nog een jaar garantie.

Het lukt me echter ook niet om te updaten zoals vele hier. Op IOS krijg ik het niet voor elkaar, Android ook niet. via APKpure 3.2 geïnstalleerd maar deze crasht direct bij open helaas. Ik ben niet heel handig met Android om hier verder nog iets te proberen.

Inmiddels heb ik de envolio wel kunnen updaten naar R47 maar de diamond controller is nog V210318, weet iemand van waneer deze versie is?

Het lijkt nu ook niet lekker samen te werken, in de Velortti app is soms ook de envolio settings geblurred. Na het ritje deze ochtend en uitschakelen van de fiets blijft het lampje op de envolio ook blauw branden.

Iemand een tip hoe ik alles goed geüpdatet krijgt?

Heeft er ook iemand een tip welke geveerde zadelpen een goede optie is? Gezien ik maar 1,78 ben en het zadel in vrij lage stand moet staan is er niet veel ruimte tussen frame en zadel. Een pen die ook horizontaal veert geeft dan echt wel cm of 5-7 meer hoogte.
Dat crashen had ik inderdaad ook. Dat verdween nadat ik de telefoon naar de laatste android versie had geupdate.

Hoe heb jij de Envoilio kunnen updaten? Bij mij is inderdaad ook alles blurred in de Veloretti app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-05 21:47
wduren81 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:50:
[...]

Dat crashen had ik inderdaad ook. Dat verdween nadat ik de telefoon naar de laatste android versie had geupdate.

Hoe heb jij de Envoilio kunnen updaten? Bij mij is inderdaad ook alles blurred in de Veloretti app.
Via de Enviolo app die je rechtstreeks met de enviolo automatic kan verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
sjors123 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:41:
Dat is balen. Je mag voor dit geld toch verwachten dat er een serieuze kwaliteitscontrole plaatsvindt voordat ze de fiets inpakken.
Ja het is onvoorstelbaar zuur dat dit nog steeds speelt.

1. Voorste schrijfrem was extreem krom, gigantische boggel erin. Niet te repareren, moest ik vervangen.
2. Gates voorste tandwiel beschermkamp is zo krom als maar kan, moet nabesteld worden
3. Voorvork tikt als een malle, bij elke beweging kraakt en piept het materiaal.
4. Ik heb extreme moeite met 25 km/h halen, op super hero modus moet ik enorme kracht zetten.
5. De voorrem blijft licht aanlopen, krijg het niet weg.

Ik luister nu al 20 minuten naar een bandje, niemand neemt op.

Dus maar per mail aangegeven dat de fiets retour mag binnen de 14 dagen bedenktermijn. Nu toch spijt dat m'n Ace One al verkocht is, die fietste echt als een zonnetje met heerlijke ondersteuning ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
stin00 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:30:
[...]

Ja het is onvoorstelbaar zuur dat dit nog steeds speelt.

1. Voorste schrijfrem was extreem krom, gigantische boggel erin. Niet te repareren, moest ik vervangen.
2. Gates voorste tandwiel beschermkamp is zo krom als maar kan, moet nabesteld worden
3. Voorvork tikt als een malle, bij elke beweging kraakt en piept het materiaal.
4. Ik heb extreme moeite met 25 km/h halen, op super hero modus moet ik enorme kracht zetten.
5. De voorrem blijft licht aanlopen, krijg het niet weg.

Ik luister nu al 20 minuten naar een bandje, niemand neemt op.

Dus maar per mail aangegeven dat de fiets retour mag binnen de 14 dagen bedenktermijn. Nu toch spijt dat m'n Ace One al verkocht is, die fietste echt als een zonnetje met heerlijke ondersteuning ;w
Balen voor je! Maar ik begrijp je beslissing helemaal. Ik ben nog steeds in afwachting van levering, maar zou in jouw geval hetzelfde doen. Ik ga niet al dat geld aan een fiets uitgeven en vervolgens zelf alles mogen opknappen. Dan kunnen ze hem ook bij mij de volgende dag weer komen ophalen. Blijft natuurlijk alleen wel een uitdaging om dan op korte termijn weer een andere fiets te vinden :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
sjors123 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:03:
[...]

Balen voor je! Maar ik begrijp je beslissing helemaal. Ik ben nog steeds in afwachting van levering, maar zou in jouw geval hetzelfde doen. Ik ga niet al dat geld aan een fiets uitgeven en vervolgens zelf alles mogen opknappen. Dan kunnen ze hem ook bij mij de volgende dag weer komen ophalen. Blijft natuurlijk alleen wel een uitdaging om dan op korte termijn weer een andere fiets te vinden :/
Ja enorm balen, zeker omdat m'n Ace One 2.5 jaar geleden ook veel problemen had bij levering (kapotte motor, 5 weken fiets kwijt ter reparatie). Ik sta nog open voor een omruiling als ze me een nagekeken fiets kunnen leveren.. of ze mogen deze ophalen en volledig nakijken + repareren. De fiets demonteren en terug in de doos krijgen wordt ook nog een hel :')

Ben benieuwd wanneer jouw fiets geleverd wordt en in welke staat! Hopelijk meer geluk.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 21-02-2024 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
stin00 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:23:
[...]

Ja enorm balen, zeker omdat m'n Ace One 2.5 jaar geleden ook veel problemen had bij levering (kapotte motor, 5 weken fiets kwijt ter reparatie). Ik sta nog open voor een omruiling als ze me een nagekeken fiets kunnen leveren.. of ze mogen deze ophalen en volledig nakijken + repareren. De fiets demonteren en terug in de doos krijgen wordt ook nog een hel :')

Ben benieuwd wanneer jouw fiets geleverd wordt en in welke staat! Hopelijk meer geluk.
ik hoor net dat mijn fiets morgen wordt bezorgd. Ben nu toch wel erg benieuwd na jouw horrorverhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Zijn er ook mensen die de vervanging van het display hebben gehad en die geen problemen hebben nadien? Ik lees overal dat er mensen zijn met problemen nadien. Mijn fiets fietst perfect, geen last in de regen, geen last van dat de ondersteuning wegvalt. Ik zit niet zo te wachten op dat zometeen de vervanging heeft plaatsgevonden en ik erna allemaal problemen heb. Nu begrijp ik dat je enkel leest als mensen problemen hebben. Maar ik zie het zoveel dat ik begin te twijfelen aan of ik het niet nog even moet uitstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wduren81
mdoos schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:16:
[...]

Via de Enviolo app die je rechtstreeks met de enviolo automatic kan verbinden.
Is dit trouwens ook de normale manier? Of zou dit normaal gesproken ook via de Veloretti app gaan ?

Via de enviolo app kon ik hem ook updaten. Lampje gaat inderdaad aan maar dat is normaal.

[ Voor 13% gewijzigd door wduren81 op 21-02-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
Gisteren mijn fiets (Ace Two) ontvangen en door het slechte weer deze rustig in elkaar kunnen zetten.

Door de ervaringen van stin00 was ik toch wat huiverig voor wat ik zou aantreffen. En die angst werd enigszins bevestigd door de bezorgservice. In plaats van rechtop stond de doos met de neus naar beneden in de bus en werd er niet echt zachtzinnig door de bezorger mee omgegaan. Toch maar even gevraagd of het iets voorzichtiger kon.

In de loop van de middag alles rustig uitgepakt en nergens beschadigingen kunnen ontdekken. Ook remschijven e.d. waren, voor zover ik kon beoordelen, allemaal goed in orde. Gisteren de fiets in elkaar gezet en het is echt toch wel een beauty. Vanwege de storm nog niet mee gaan fietsen.

Vanmorgen de achterbagagedrager en het slot gemonteerd en net mijn eerste rondje gefietst, terwijl ik de remmen in kon rijden.

In vergelijking met mijn vorige fiets (Gazelle Medeo T10) fiets hij heerlijk. Het is wel wennen om versnellingsloos te fietsen (vooral bij optrekken) en ik zal ook nog wel even naar de juiste cadans moeten zoeken.

Uiteindelijk zijn er twee dingen die nog niet goed zijn en die ik moet veranderen. Allereest moet ik het voorspatbord recht zetten. Deze staat nu iets (paar mm) scheef, maar dat irriteert dus.

Het tweede is dat de voorrem erg piept bij het remmen. Verder geen geluidjes oid wanneer ik fiets, alleen bij het remmen. Moet ik dus ook aanpakken.

Vooralsnog dus geen spijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
sjors123 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:28:
Gisteren mijn fiets (Ace Two) ontvangen en door het slechte weer deze rustig in elkaar kunnen zetten.

Door de ervaringen van stin00 was ik toch wat huiverig voor wat ik zou aantreffen. En die angst werd enigszins bevestigd door de bezorgservice. In plaats van rechtop stond de doos met de neus naar beneden in de bus en werd er niet echt zachtzinnig door de bezorger mee omgegaan. Toch maar even gevraagd of het iets voorzichtiger kon.

In de loop van de middag alles rustig uitgepakt en nergens beschadigingen kunnen ontdekken. Ook remschijven e.d. waren, voor zover ik kon beoordelen, allemaal goed in orde. Gisteren de fiets in elkaar gezet en het is echt toch wel een beauty. Vanwege de storm nog niet mee gaan fietsen.

Vanmorgen de achterbagagedrager en het slot gemonteerd en net mijn eerste rondje gefietst, terwijl ik de remmen in kon rijden.

In vergelijking met mijn vorige fiets (Gazelle Medeo T10) fiets hij heerlijk. Het is wel wennen om versnellingsloos te fietsen (vooral bij optrekken) en ik zal ook nog wel even naar de juiste cadans moeten zoeken.

Uiteindelijk zijn er twee dingen die nog niet goed zijn en die ik moet veranderen. Allereest moet ik het voorspatbord recht zetten. Deze staat nu iets (paar mm) scheef, maar dat irriteert dus.

Het tweede is dat de voorrem erg piept bij het remmen. Verder geen geluidjes oid wanneer ik fiets, alleen bij het remmen. Moet ik dus ook aanpakken.

Vooralsnog dus geen spijt!
Nice! Mooi dat je geen grote problemen hebt. Heb je wel de remmen goed ingeremd? Ik zou de Shimano methode aanhouden (10 tot 15x max snelheid afremmen voorrem, daarna herhalen voor achterrem). Dan zou piepen niet mogen gebeuren. Mogelijk wat vettigheid op de remschijven?

Ik overweeg nu nogmaals een Ace 2 te bestellen in de hoop meer geluk te hebben. Uiteraard is dit stupide en tegen beter weten in, maar ik ben toch wel erg gecharmeerd van het uiterlijk en totaalplaatje met enviolo automatiq.. over de Ace 1 was ik erg tevreden toen alle problemen waren verholpen.

Wel bijzonder dat 3 van de 4 Ace Two kleuren niet verkrijgbaar zijn, alleen Dune is nog beschikbaar. Zijn de fietsen extreem gewild? Of maken ze voorraden op om een licht verbeterde versie uit te brengen waar al een gefixt scherm in zit en de voorvork niet meer gaat tikken? De Ivy lijkt minder in trek, daar zijn alle kleuren nog op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
stin00 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:36:
[...]

Nice! Mooi dat je geen grote problemen hebt. Heb je wel de remmen goed ingeremd? Ik zou de Shimano methode aanhouden (10 tot 15x max snelheid afremmen voorrem, daarna herhalen voor achterrem). Dan zou piepen niet mogen gebeuren. Mogelijk wat vettigheid op de remschijven?

Ik overweeg nu nogmaals een Ace 2 te bestellen in de hoop meer geluk te hebben. Uiteraard is dit stupide en tegen beter weten in, maar ik ben toch wel erg gecharmeerd van het uiterlijk en totaalplaatje met enviolo automatiq.. over de Ace 1 was ik erg tevreden toen alle problemen waren verholpen.

Wel bijzonder dat 3 van de 4 Ace Two kleuren niet verkrijgbaar zijn, alleen Dune is nog beschikbaar. Zijn de fietsen extreem gewild? Of maken ze voorraden op om een licht verbeterde versie uit te brengen waar al een gefixt scherm in zit en de voorvork niet meer gaat tikken? De Ivy lijkt minder in trek, daar zijn alle kleuren nog op voorraad.
Ik heb zeker de shimano-methode aangehouden, piepen wordt wel iets minder. Maar ik moet nog even goed naar de plaatsing van het remblokje kijken/ de vettigheid.

Ik begrijp je twijfel over een nieuwe fiets. Het enige wat ik achteraf had moeten doen is de fiets gemonteerd laten leveren. Ik vond bij bestellen de 100 euro te duur, maar heb daar achteraf toch wat spijt van. Dan hadden ze direct naar de piepende rem kunnen kijken. En met jouw ervaringen: ik had de fiets niet meegenomen.

Maar ik heb wellicht makkelijk praten. Ik woon in Den Haag en we hebben hier een winkel met werkplaats waar je Veloretti kunt kopen/ laten afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
sjors123 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:01:
[...]

Ik heb zeker de shimano-methode aangehouden, piepen wordt wel iets minder. Maar ik moet nog even goed naar de plaatsing van het remblokje kijken/ de vettigheid.

Ik begrijp je twijfel over een nieuwe fiets. Het enige wat ik achteraf had moeten doen is de fiets gemonteerd laten leveren. Ik vond bij bestellen de 100 euro te duur, maar heb daar achteraf toch wat spijt van. Dan hadden ze direct naar de piepende rem kunnen kijken. En met jouw ervaringen: ik had de fiets niet meegenomen.

Maar ik heb wellicht makkelijk praten. Ik woon in Den Haag en we hebben hier een winkel met werkplaats waar je Veloretti kunt kopen/ laten afleveren.
Ik woon in het hoge noorden dus ik ben overgeleverd aan de quality control.. of ik moet richting Amsterdam met de auto en daar een gemonteerde fiets afhalen. Het liefst koop ik met korting een refurbished of teruggestuurde fiets die volledig is nagekeken en goed functioneert.. win-win :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Aangezien ik van ultieme zelfkwelling houd heb ik vrijdagmiddag wederom de Ace Two Dune besteld. Het lijkt erop dat hij vandaag al verzonden wordt en dus dinsdag of woensdag komt. Wederom erg rap :o Het is ook de enige beschikbare kleur momeneteel voor de Ace. Ik hoop van harte dat deze probleemvrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wduren81
Het zegt toch wel iets over de fiets als je hem na alle problemen gewoon nog een keer besteld 👌🏻👍 hoop dat je geen issues hebt dit keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
wduren81 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:28:
Het zegt toch wel iets over de fiets als je hem na alle problemen gewoon nog een keer besteld 👌🏻👍 hoop dat je geen issues hebt dit keer!
Het zegt vooral wat over mijn stupiditeit, maar laten we inderdaad stellen dat het iets over de fiets zegt.. dat klinkt wat positiever :D Ik heb vandaag ook al de terugbetalingsmail ontvangen, ze storten het volledige bedrag incl de verzendkosten terug. Dat verloopt véél sneller dan ik had gedacht, ik had dit mailtje pas over 1 tot 2 weken verwacht eigenlijk.

Verder bericht van PostNL dat de nieuwe fiets morgen al wordt bezorgd. Dus vrijdag besteld, maandag verzonden en dinsdag waarschijnlijk in huis. Logistiek verloopt het allemaal zeer goed tegenwoordig, alleen jammer dat de quality control nog ondermaats is.

Dat wordt dus waarschijnlijk morgen weer uitpakken en afmonteren, ik bid voor een probleemloze fiets.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 26-02-2024 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:41
Wij duimen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De fiets vanochtend ontvangen, direct maar even uit de doos gehaald en bekeken :+ Op de fiets zitten 3 lakbeschadigingen. Eentje zit echter op de 'hoofdbuis'. Die is een paar cm lang en echt heel erg lelijk... ga ik Veloretti even over bellen en mailen.

Direct maar gestart met de montage omdat je dan altijd nog wel tegen onaangename verrassingen aanloopt. Ik begin braaf met het voorste spatbord monteren en direct een probleem: er missen 2 boutjes om het spatbord aan de voorvorkpoten te monteren. Handleiding 3x nakijken: die horen al in het frame te zitten, maar niks nada noppes :+ De twee ringslot boutjes zitten wel al in het frame en lijken dezelfde maat, dus die heb ik losgehaald en nu gebruikt om het spatbord mee vast te zetten. Dan kan ik in ieder geval later de fiets even testen.

Trappers is ook altijd leuk, in het montage filmpje draaien ze die half met de hand vast maar bij mijn drie Ace ervaringen ging dat nooit. Met de hand krijg je ze er niet/nauwelijks in en moet je met kracht die dingen aandraaien. Naja dat ging prima verder.

Voorwiel erin en alles klaar. Gelukkig kan ik geen slag/boggel ontdekken in de onderdelen, dus dat is al een grote vooruitgang. Voor- en achterrem liepen aan, maar die waren ditmaal zowaar effectief te stellen door de klauw wat los te draaien, rem in te drukken en dan weer de klauw aan te draaien. Ik hoor geen geschaaf meer dus de remmen lijken in orde.

De accu hangt nu aan de lader en de montage is klaar, dus ik verwacht vanavond een testrit te maken om te kijken of alle elektronica dit keer goed is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2PzSSPK--3cOG7Ni3O2KtLMB5U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5NNxn8ePI4c74KDrVhAhc10.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xft0UhQgWpeYtMRg74fSpxh_OZs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3EwalgNKDWuin1JQBRniFmV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26dr0dlsBzpFGQByDNLti-b5Hxc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qi2aMp17lZ5O5TuNCJ6CcxmY.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit: de voorste remklauw had trouwens een stukje karton tussen de remblokjes zitten in plaats van de gebruikelijke plasticen afstandhouder die m'n vorige Ace 2 wel had. Geen probleem hoor, het wekt de indruk dat iemand de remklauw in ieder geval even snel getest heeft :D

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 27-02-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
Mooi voor je dat de fiets op het eerste gezicht technisch in orde blijkt. Wel balen van de krassen en ontbrekende schroeven.

Ik heb morgen toch maar een afspraak bij de fietsenmaker staan om de piepende rem aan te pakken. Blijft door merg en been gaan… en dan kan hij ook direct ook even kijken naar het voorspatbord dat ik niet helemaal recht krijg.

Overigens met de kracht die je moet zetten om de trappers vast te zetten. Dat had ik ook bij het voorspatbord en het slot. Moest er behoorlijk wat kracht op zetten om de boutjes erin te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De batterij was helemaal vol dus ik heb even een rondje gefietst en de remmen ingeremd. Deze rijdt wel subliem, dus al met al ben ik nu tevreden. Ik denk dat iets mis was met de motor van de vorige was, want deze heeft overduidelijk veel meer power.

Het plastic kapje waarbij de voorrem kabel de voorvork in gaat krijg ik met geen mogelijkheid goed vast, dat was met de andere fiets ook zo :+ Floept er automatisch uit. Hopelijk stroomt daar niet teveel water naar binnen. Hebben anderen dit ook?

Qua afwerking is de fiets op sommige punten wel anders. Niet alleen qua lak, maar ik merk het ook aan bijv. hoe de accu in het frame zit verzonken. Dat is bij deze nét wat minder strak gestroomlijnd. Het display zit bij deze wel beter in het stuur, bij de vorige zat er een spleetje tussen. Maar dat zijn allemaal details denk ik.

Ben in ieder geval blij dat deze goed fietst :D Zal eens wat testritjes maken deze week.
sjors123 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:28:
Mooi voor je dat de fiets op het eerste gezicht technisch in orde blijkt. Wel balen van de krassen en ontbrekende schroeven.

Ik heb morgen toch maar een afspraak bij de fietsenmaker staan om de piepende rem aan te pakken. Blijft door merg en been gaan… en dan kan hij ook direct ook even kijken naar het voorspatbord dat ik niet helemaal recht krijg.

Overigens met de kracht die je moet zetten om de trappers vast te zetten. Dat had ik ook bij het voorspatbord en het slot. Moest er behoorlijk wat kracht op zetten om de boutjes erin te krijgen.
Achja die boutjes kan ik wel mee leven. Alleen weer irritant dat Veloretti de telefoon niet opneemt en per mail krijg je direct een automatisch mailtje dat het druk is.

Ben benieuwd hoe de fietsenmaker je remmen gaat fixen. Hij kan de remblokjes + remschijf wat opschuren en dan opnieuw inremmen of direct de remblokjes vervangen voor andere (resin, metaal of een mix). Resin remt harder, slijt sneller maar maakt wel minder lawaai. Metaal gaat langer mee maar piept als een gek als het nat wordt. Metaal maakt altijd wat meer herrie. Hopelijk wordt het voor je gefixt!

Bij m'n vorige was het spatbord aardig scheef en bij deze een stuk rechter. Er valt ook niet heel veel aan te stellen denk ik? Behalve met wat kracht verbuigen.

Het slot monteren is inderdaad ook leuk. Gepriegel en je moet door de loctite bouten behoorlijk wat kracht zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:04
Oeps... ik heb https://www.rosebikes.nl/...-verende-zadelpen-2665009 besteld en deze is maar tot een gewicht van 85KG... ik weeg zelf 95 kilo... Zijn er andere die met dit gewicht en deze pen rondfietsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tableaux39
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-12-2024
stin00 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:42:
De batterij was helemaal vol dus ik heb even een rondje gefietst en de remmen ingeremd. Deze rijdt wel subliem, dus al met al ben ik nu tevreden. Ik denk dat iets mis was met de motor van de vorige was, want deze heeft overduidelijk veel meer power.

Het plastic kapje waarbij de voorrem kabel de voorvork in gaat krijg ik met geen mogelijkheid goed vast, dat was met de andere fiets ook zo :+ Floept er automatisch uit. Hopelijk stroomt daar niet teveel water naar binnen. Hebben anderen dit ook?

Qua afwerking is de fiets op sommige punten wel anders. Niet alleen qua lak, maar ik merk het ook aan bijv. hoe de accu in het frame zit verzonken. Dat is bij deze nét wat minder strak gestroomlijnd. Het display zit bij deze wel beter in het stuur, bij de vorige zat er een spleetje tussen. Maar dat zijn allemaal details denk ik.

Ben in ieder geval blij dat deze goed fietst :D Zal eens wat testritjes maken deze week.
Heb maar een account gemaakt, zit mee te lezen sinds een tijd geleden.

Plastic kapje bij de voorvork zit bij mij ook inderdaad los, en zelfde verhaal over de batterij. Er zit 2 klikken, maar als ik op een weg rijdt die niet glad is dan heeft ie soms de neiging om los te raken. Heel gek.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:04
Ai, een pedaal is er opeens compleet afgekomen. De schroefdraad in de crank is compleet verdwenen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSQuoVIajkUoBPBYCt6Qtdv81M4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5GhmrnkepJY6sBcqnxL7Che.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGOHoifj4gDBKxKBHXrmgdzAuX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScS0DVDxRW3N52oQDJihGePC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wduren81
Oh dat is balen zeg. Gingen ze er ook stroef op? Ziet er niet naar uit dat een tapsetje nog gaat helpen :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tableaux39
Basekid schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:06:
Ai, een pedaal is er opeens compleet afgekomen. De schroefdraad in de crank is compleet verdwenen...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oeiii…. Ik hoop dat je verder OK bent. Contact gehad met Veloretti hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tableaux39
Aan mensen die een voordrager gebruik met hun Ace two (en de epic mand).

Als er iets in de mand zit dan is de voorlamp geblokkeerd: vrij nutteloos dus.

Heeft iemand een tips qua fietslamp, die de weg degelijk verlicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ik heb sinds 1,5 week last bij mijn ace2 dat hij na het optrekken tussen de 15-22km/h eigenlijk net te zwaar is qua trappen waarna hij bij >22 weer lichter voelt en het comfortabel is. Nu heb ik al 5 keer opnieuw gekalibreerd (op standaard en met de hand trapper rondgedraait), maar het “probleem” blijft. Het jammere is dat hij na het kalibreren op een nog lagere snelheid te zwaar trapt. Ik fiets altijd op stand 3, maar telkens heb ik de nijging om hem op stand 5 te zetten voor dat tussenstuk in snelheid. (Ik gebruik velohacky tot 30km/h)

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danniricc
  • Laatst online: 26-05 17:09
Ik heb sinds 3 weken de Ace One in bezit, maar gaat met gierende banden terug. Wat een drama fiets! Heb er een paar keer zonder problemen mee kunnen fietsen, maar na 6e keer allerlei problemen met de verlichting gaat die terug. Wat een bagger kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:09
Ik heb een tikkend stuur / balhoofd. Op zich stoort het me niet heel erg maar wel teleurstellend met een dure fiets (Ace 2). Kan het nog kwaad hier gewoon mee door te fietsen of beter laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Patox schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:28:
Ik heb een tikkend stuur / balhoofd. Op zich stoort het me niet heel erg maar wel teleurstellend met een dure fiets (Ace 2). Kan het nog kwaad hier gewoon mee door te fietsen of beter laten repareren?
Kan waarschijnlijk geen kwaad, maar het is een kapotte voorvork. Dat is een fabrieksfout waar Veloretti van op de hoogte is maar niks aan doet.

Ze proberen eerst PTFE olie op te sturen die je erop moet sprayen, maar dat doet helemaal niks uit mijn ervaring.

Enige oplossing is een nieuwe voorvork. Die sturen ze gratis op en moet je laten monteren. Ze vergoeden dan maar €75 fietsenmakerkosten, terwijl de hele voorrem los moet, olie eruit, olie erin en ontluchten etc. Dat kost best wat tijd en dus geld.

Dit probleem speelt al sinds de Ace 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
stin00 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:34:
[...]

Kan waarschijnlijk geen kwaad, maar het is een kapotte voorvork. Dat is een fabrieksfout waar Veloretti van op de hoogte is maar niks aan doet.

Ze proberen eerst PTFE olie op te sturen die je erop moet sprayen, maar dat doet helemaal niks uit mijn ervaring.

Enige oplossing is een nieuwe voorvork. Die sturen ze gratis op en moet je laten monteren. Ze vergoeden dan maar €75 fietsenmakerkosten, terwijl de hele voorrem los moet, olie eruit, olie erin en ontluchten etc. Dat kost best wat tijd en dus geld.

Dit probleem speelt al sinds de Ace 1.
De tik in de voorvork is inderdaad een veel voorkomend probleem. Je conclusie dat het een "kapotte voorvork" betreft, is een beetje kort door de bocht.

Mijn (een van de eerste) Ace1, had het ook. Direct na levering. Omdat evt probleem met balhoofdlager het stuur betreft, en je een lelijke val kunt maken als dat lager "vast slaat", direct gereclameerd bij Veloretti.

Voorvork is door lokale fietsenbedrijf gedemonteerd. Bleek niet kapot. Dus goed ingevet (niet met teflon-spray, maar op mijn verzoek met molybdeenvet) en weer goed gemonteerd. Rekening volledig betaald door Veloretti.

Rijd sindsdien (nov 2021) zonder enig probleem met tik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
robert_oost schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:03:
[...]
De tik in de voorvork is inderdaad een veel voorkomend probleem. Je conclusie dat het een "kapotte voorvork" betreft, is een beetje kort door de bocht.

Mijn (een van de eerste) Ace1, had het ook. Direct na levering. Omdat evt probleem met balhoofdlager het stuur betreft, en je een lelijke val kunt maken als dat lager "vast slaat", direct gereclameerd bij Veloretti.

Voorvork is door lokale fietsenbedrijf gedemonteerd. Bleek niet kapot. Dus goed ingevet (niet met teflon-spray, maar op mijn verzoek met molybdeenvet) en weer goed gemonteerd. Rekening volledig betaald door Veloretti.

Fijn dat het bij jou in ieder geval wat eenvoudiger op te lossen was. Mijn voorvork op de Ace 1 was bij levering goed, maar begon na 1,5 jaar steeds meer te tikken. Dit geluid dus. Teflon spray en volledig invetten heeft niet geholpen, dus moest de hele voorvork vervangen worden. Kennelijk kan je dus lasthebben van of matig gemonteerd of daadwerkelijk een defect.

Het is gewoon jammer dat zelfs de Ace 2 nog met de euvel geleverd kan worden. Je zou toch verwachten dat dit veelvoorkomend probleempje eruit gehaald wordt met een nieuw voorvork ontwerp.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 05-03-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Niemand hier met wél een vervanging van het display van de Ace2 vanwege de proactieve vervanging en zónder problemen? Ik lees werkelijk enkel maar problemen, en ben toch wel erg bang om dat nu te laten uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
stin00 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:15:
[...]

Fijn dat het bij jou in ieder geval wat eenvoudiger op te lossen was. Mijn voorvork op de Ace 1 was bij levering goed, maar begon na 1,5 jaar steeds meer te tikken. Dit geluid dus. Teflon spray en volledig invetten heeft niet geholpen, dus moest de hele voorvork vervangen worden. Kennelijk kan je dus lasthebben van of matig gemonteerd of daadwerkelijk een defect.

Het is gewoon jammer dat zelfs de Ace 2 nog met de euvel geleverd kan worden. Je zou toch verwachten dat dit veelvoorkomend probleempje eruit gehaald wordt met een nieuw voorvork ontwerp.
Ontwerp, of goede montage, goede smering af fabriek (bij mij was balhoofdlager volgens monteur gewoon "droog", zonder enige smering gemonteerd en zat niet juist.

Bij mijn Ace1 zat overigens ook de bout middenin het stuur (onder ruber dopje), die de speling op het lager regelt, volledig "los".

Maar whatever, helemaal met je eens. Zoiets zou na al deze tijd, al deze klachten van gebruikers gewoon opgelost moeten zijn !

PS: Voor wat het waard is, nog eens even de mails met Veloretti bekeken. De oorzaak van de "tik" werd zelfs beschreven als een "excess of paint" , teveel lak....

[ Voor 12% gewijzigd door robert_oost op 05-03-2024 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-05 14:17
robert_oost schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:03:
[...]

Tja, misschien moet je een tik hebben om met een Veloretti te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
Sinds een kleine twee weken aan het fietsen op de Ace 2. Rijdt heerlijk. Enige probleem dat ik heb is dat de accu wel erg snel leeg loopt. In de praktijk komt het erop neer dat iedere kilometer die ik fiets me ruim 2 kilometer aan range kost (stand 3, cadans 60). Dat betekent dat ik met een volle accu maar iets meer dan 40km kan fietsen. Dat vind ik wel erg beperkt.

Hiervoor een Gazelle. Daar zag ik dat bij wind tegen de range ook snel achteruit liep, maar dat deze op de terugweg met wind mee juist weer opliep.

Meer mensen last van die beperkte range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 10:57
Ja, dat heb ik ook. Als ik 25km fiets is mijn accu van 90 naar 35% gezakt. Zal ook de winterperiode zijn, in de zomer is de range vast hoger. Ik merk nu de temperaturen soms al wat meer richting de 10graden gaan de restlading ook al wat hoger blijft.
Net als een lichte helling maakt ook tegenwind zeer veel uit qua kracht die ik zelf moet leveren. (Eerder al melding gemaakt dat een viaduct opfietsen het soms lijkt alsof de ondersteuning minder wordt ipv meer, dat is bij tegenwind hetzelfde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
sjors123 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:21:
Sinds een kleine twee weken aan het fietsen op de Ace 2. Rijdt heerlijk. Enige probleem dat ik heb is dat de accu wel erg snel leeg loopt. In de praktijk komt het erop neer dat iedere kilometer die ik fiets me ruim 2 kilometer aan range kost (stand 3, cadans 60). Dat betekent dat ik met een volle accu maar iets meer dan 40km kan fietsen. Dat vind ik wel erg beperkt.

Hiervoor een Gazelle. Daar zag ik dat bij wind tegen de range ook snel achteruit liep, maar dat deze op de terugweg met wind mee juist weer opliep.

Meer mensen last van die beperkte range?
Wow ! Dit is wel heftig ! Dat strookt niet met mijn ervaring.

Geruik de Veloretti-app maar zelden. Dus zie de "range" niet. Ik gebruik de enviolo-app om de km-stand te bepalen. Voor akkulading gebruik ik standaard diamond-display.

Heb naar aanleiding van "sluipverbruik" Enviolo erg lang verbruik /km bijgehouden. Sinds dat is opgelost, is dat wat verwaarloosd. Maar bij rit dorp->stad en retour, plm 25 km, verbruik ik iets meer dan die km aan procent accu SOC (State Of Charge diamond display). En mijn akku is nu 2 jr 3 mnd in gebruik. Niet nieuw dus !

Fiets (Ace1) is standaard. Rijd meestal met assist stand 3 en 65 rpm. Maar bij hellingen (rivier-brug) en in de stad bij snel oversteken, gaat assist even op 5,

Zal weer eens een meet-serie starten.

Ben intussen ook erg benieuwd naar de ervaringen van anderen op dit terrein. Ik vind de ervaring van @sjors123 wel heel erg. Een slechte akku die de quality-control is ontsnapt ? Of een structureel en veel-voorkomend probleem. Zelf geen last van. Wel interessant om verder te onderzoeken ! ?

PPS: Als je gegevens over verbruik/km doorgeeft, vraag ik je om je te realiseren dat we alleen gegevens kunnen vergelijken van standaard 25 km/u fietsen. Elke "speed-hack" betekent een (veel) hoger verbruik.
Appels versus peren...

[ Voor 12% gewijzigd door robert_oost op 06-03-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
robert_oost schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:50:
[...]

Wow ! Dit is wel heftig ! Dat strookt niet met mijn ervaring.

Geruik de Veloretti-app maar zelden. Dus zie de "range" niet. Ik gebruik de enviolo-app om de km-stand te bepalen. Voor akkulading gebruik ik standaard diamond-display.

Heb naar aanleiding van "sluipverbruik" Enviolo erg lang verbruik /km bijgehouden. Sinds dat is opgelost, is dat wat verwaarloosd. Maar bij rit dorp->stad en retour, plm 25 km, verbruik ik iets meer dan die km aan procent accu SOC (State Of Charge diamond display). En mijn akku is nu 2 jr 3 mnd in gebruik. Niet nieuw dus !

Fiets (Ace1) is standaard. Rijd meestal met assist stand 3 en 65 rpm. Maar bij hellingen (rivier-brug) en in de stad bij snel oversteken, gaat assist even op 5,

Zal weer eens een meet-serie starten.

Ben intussen ook erg benieuwd naar de ervaringen van anderen op dit terrein. Ik vind de ervaring van @sjors123 wel heel erg. Een slechte akku die de quality-control is ontsnapt ? Of een structureel en veel-voorkomend probleem. Zelf geen last van. Wel interessant om verder te onderzoeken ! ?

PPS: Als je gegevens over verbruik/km doorgeeft, vraag ik je om je te realiseren dat we alleen gegevens kunnen vergelijken van standaard 25 km/u fietsen. Elke "speed-hack" betekent een (veel) hoger verbruik.
Appels versus peren...
Ik gebruik de app eigenlijk ook niet en kijk alleen naar mijn display. Ik zal het kilometerverbuik vanaf vandaag eens gaan bijhouden. Kijken wat het echte verbruik is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvreede2
  • Laatst online: 19-03 07:54
Ik heb een vraagje over de batterij. Ik fiets soms lange afstanden en laad dan mijn batterij op tijdens de lunch voordat ik terug ga. Nu is de lader van de Veloretti een vrij langzame lader (ik ben de snellader van Gazelle gewend die 30-40 % per uur aankan tot 80%).

Is er een snellader voor veloretti? En zo niet, kan ik bij de brandstore een 2e batterij kopen? Hoeveel kost dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
jvreede2 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:35:
Ik heb een vraagje over de batterij. Ik fiets soms lange afstanden en laad dan mijn batterij op tijdens de lunch voordat ik terug ga. Nu is de lader van de Veloretti een vrij langzame lader (ik ben de snellader van Gazelle gewend die 30-40 % per uur aankan tot 80%).

Is er een snellader voor veloretti? En zo niet, kan ik bij de brandstore een 2e batterij kopen? Hoeveel kost dat?
Veloretti-lader is idd beetje traag. Voor mij is in de range van 40-80+ % akkulading ongeveer 2,5 min. per procent lading een goed uitgangspunt. Bij jou ook ?

Vwb snel-lader : Vraag Veloretti. Denk dat e.e.a. vooral afhankelijk is van het ontwerp van akku en BMS (battery management system). Dat bepaalt welke max laadstroom de akku aankan. Dus raad in elk geval het gebruik van een "3rd party" lader met gelijk voltage, maar grotere laadstroom af.

Vwb batterij: herinner me een bericht van @Vaevictis_ waarin hij aangaf te denken over aanschaf nieuwe batterij. Meen dat hij destijds 450,- aangaf als ongeveer-prijs. Maar kan bericht even niet zo snel vinden.
Dus ook navragen bij Veloretti.

Denk dat je een "pionier" bent vwb vraag nieuwe akku ?

Zelfs als je snellader kunt krijgen, en moet kiezen tussen lader/extra akku, overweeg dan ook dat veel laden met hogere stroom niet best is voor je akku. Dus dat die nieuwe er toch een keer moet komen...

Overweeg nu zelf ook extra akku. Om af te wisselen en om het moment dat de eerste alleen nog goed is voor "een rondje dorp" voor te zijn.

Dus hoor graag hoe het loopt.

[ Voor 15% gewijzigd door robert_oost op 08-03-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvreede2
robert_oost schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:46:
[...]

Denk dat je een "pionier" bent vwb vraag nieuwe akku ?

Zelfs als je snellader kunt krijgen, en moet kiezen tussen lader/extra akku, overweeg dan ook dat veel laden met hogere stroom niet best is voor je akku. Dus dat die nieuwe er toch een keer moet komen...

Overweeg nu zelf ook extra akku. Om af te wisselen en om het moment dat de eerste alleen nog goed is voor "een rondje dorp" voor te zijn.

Dus hoor graag hoe het loopt.
Hey, ik realiseer mij dat mijn vraag niet uniek is, en ik heb in de brandstore ook een prijs van ongeveer 450 euro gehoord. Het probleem is alleen dat je het kennelijk niet via de website kan bestellen (kan het niet vinden) en zowel de brandstore of klantenservice nemen niet op... moet er misschien maar weer langs gaan...

Overigens had ik begrepen dat het snelladen niet zo schadelijk is voor een batterij als er maar na het bereiken van 80% automatisch overgestapt wordt naar "normaal" laden (wat gazelle dus deed).

PS: Ik schat ook ongeveer 2,5-3 minuut per procent laadsnelheid....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
jvreede2 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:40:
[...]

Hey, ik realiseer mij dat mijn vraag niet uniek is, en ik heb in de brandstore ook een prijs van ongeveer 450 euro gehoord. Het probleem is alleen dat je het kennelijk niet via de website kan bestellen (kan het niet vinden) en zowel de brandstore of klantenservice nemen niet op... moet er misschien maar weer langs gaan...

Overigens had ik begrepen dat het snelladen niet zo schadelijk is voor een batterij als er maar na het bereiken van 80% automatisch overgestapt wordt naar "normaal" laden (wat gazelle dus deed).

PS: Ik schat ook ongeveer 2,5-3 minuut per procent laadsnelheid....
Wat ik bedoelde met "uniek", is dat Veloretti zich (via internet) heeft gericht op het verkopen van fietsen.
En dat kon ook, omdat de fietsen nog relatief jong waren/zijn. Mijn fiets nu 2 jr, 3 mnd in gebruik. Maar nu komt langzaam de vraag naar vervanging onderdelen.

Kopen van "reserve"- of vervangings-onderdelen kan alleen via de klantenservice, niet eenvoudig door bestellen via web-shop. In die zin is zo'n vraag "uniek". Geen standaard-proces, maar altijd door ingrijpen persoon van customer-service.

Veel onderdelen zijn standaard. Als Enviolo kapot, kan fietsenmaker dat bestellen/regelen. Maar sommige onderdelen zijn specifiek Veloretti en nergens anders te kopen. Dus mijn (Ace 1) wensen-lijstje voor zo'n shop:

Tandwielen voor en achter voor gates-belt;
Die belt natuurlijk;
Pedalen en crank-armen (die snel beschadigen bij val of stoten)
Nieuwe akku, zowel extra tegen x euro, als ruilen (behuizing) tegen korting;
Diamond display + goede procedure om zelf te vervangen /activeren.

Jammer om te lezen dat tfn bereikbaarheid weer slecht is.
Zoals de zaken er nu voorstaan, denk ik dat je Veloretti customer service via email moet gaan benaderen.

En nogmaals uniek : Zomaar een vraag. Is er iemand op dit forum die daadwerkelijk een nieuwe akku heeft gekocht ? En gekregen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarraraGT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:00
Voor de mensen die een Veloretti via werk hebben geleased, hoe lang duurde het ongeveer vanaf het invullen van het lease formulier voor je wat kreeg te horen van Veloretti en hoelang voor je de fiets kreeg?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Vandaag is FietsNed langsgekomen op kantoor. Alleraardigste man die de fiets aannam, en kleine 25 minuten bezig geweest. Hij liet een module zien met stekkertjes er aan waarbij de belangrijkste componenten nu in een waterdicht stuk zouden zijn gezet, en de module zou nieuwe toevoegingen hebben waardoor in de toekomst bepaalde updates kunnen worden toegevoegd. Achteraf zei hij dat ik enkel opnieuw de app moest verbinden, maar bij het aanzetten van de fiets was hij gelijk verbonden met de app. Heb dus geen idee of er nou echt een nieuwe module in zit of niet, in ieder geval fietst hij nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdajel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-03 22:33
Ik ben sinds een paar weken eigenaar van een Ace 2 die ik via mijn werk lease.

Hiervoor had ik een Van Moof S3 en ik moet zeggen dat de trapondersteuning erg tegenvalt in vergelijking met de S3. Zelfs in superhero modus. Het is nodig om veel kracht te zetten vaak om de 25 km/u te halen en ook merk ik dat de ondersteuning van de motor wisselend aan en uit lijkt te gaan, ook onder de 25km/h.

Is dit normaal en zo niet, wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Veloretti is telefonisch helaas niet te bereiken en mijn mail van 2 weken geleden is nog niet beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
superdajel schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:06:

Hiervoor had ik een Van Moof S3 en ik moet zeggen dat de trapondersteuning erg tegenvalt in vergelijking met de S3. Zelfs in superhero modus. Het is nodig om veel kracht te zetten vaak om de 25 km/u te halen en ook merk ik dat de ondersteuning van de motor wisselend aan en uit lijkt te gaan, ook onder de 25km/h.

Veloretti is telefonisch helaas niet te bereiken en mijn mail van 2 weken geleden is nog niet beantwoord.
Dat was voor mij de reden om m'n Ace 2 uiteindelijk weer retour te sturen. De ondersteuning was vrij matig, ik moest op super hero modus behoorlijk veel kracht zetten om met moeite de 25 te halen. Het voelde constant alsof de fiets me afremde, alsof er een dynamo op het wiel zat.

Dit in vergelijking met m'n Ace 1 die, met vrijwel dezelfde hardware, véél meer ondersteuning gaf en heerlijk fietste. Ik heb geen flauw idee waar het verschil door kwam, maar het was echt aanzienlijk anders.

Helaas heb ik m'n Ace 1 verkocht, nu spijt van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos

Dit klinkt in mijn oren vreemd. Ik heb geen van moof gehad, nou weet ik wel dat de s3 een rotatiesensor had en dat is eigenlijk geen fietsen (imo). Met de krachtsensor zou je dus wel wat meer kracht moeten zetten, echter heb ik de Ace2 ook en herken ik dit niet. Ik rijd op stand 3 en 55rpm en ik ben vrij vlot weg bij het stoplicht. Je kan proberen via de enviolo app nog eens je enviolo te kalibreren. Verder qua snelheid kan je drempel van 25 wegwerken met een velohacky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:41

Niet normaal!

In super hero modus moet je echt met gemak naar 25km/h gaan, tijdens mijn proefrit met de Veloretti Ivy 2 reed mijn broertje met zijn S2 mee, zijn turbo knop hield mij echt niet bij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
Beste Veloretti rijders, nu heb ik een vraagje over de remblokken voor mijn Veloretti Ace one. Mijn remblokjes zijn bijna versleten en wil er zelf nieuwe opzetten. Nu is mijn vraag: welke remblokjes moet ik kopen, kan zelf geen type nummer vinden van de tektro remmen. Is er iemand die dit weet zodat ik de juiste remblokjes kan gaan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
gbbosma schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:08:
Beste Veloretti rijders, nu heb ik een vraagje over de remblokken voor mijn Veloretti Ace one. Mijn remblokjes zijn bijna versleten en wil er zelf nieuwe opzetten. Nu is mijn vraag: welke remblokjes moet ik kopen, kan zelf geen type nummer vinden van de tektro remmen. Is er iemand die dit weet zodat ik de juiste remblokjes kan gaan kopen.
Klopt het dat Veloretti nog steeds Tektro HD-E350 remklauwen gebruikt bij de Ace 1? Die had ik wel namelijk. Dan moet je daar bijpassende remblokjes voor vinden, zoiets dus: https://www.bikeassist.nl...blokken-shimano-b01s.html of https://www.decathlon.nl/...-e10-11-paar/_/R-p-198525 . Ik meen dat deze passen, maar even kijken wat anderen zeggen.

Bedenk ook even welk materiaal je wilt:

- Resin (organisch)
- Metaal
- Gemixed / all-round

Resin geeft wat meer grip, remt feller, is stiller, maar slijten sneller.
Metaal gaan veel langer mee, maar maken meer geluid en piepen ook bij regen.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 16-03-2024 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvreede2
robert_oost schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:15:
[...]

Wat ik bedoelde met "uniek", is dat Veloretti zich (via internet) heeft gericht op het verkopen van fietsen.
En dat kon ook, omdat de fietsen nog relatief jong waren/zijn. Mijn fiets nu 2 jr, 3 mnd in gebruik. Maar nu komt langzaam de vraag naar vervanging onderdelen.

Kopen van "reserve"- of vervangings-onderdelen kan alleen via de klantenservice, niet eenvoudig door bestellen via web-shop. In die zin is zo'n vraag "uniek". Geen standaard-proces, maar altijd door ingrijpen persoon van customer-service.

Veel onderdelen zijn standaard. Als Enviolo kapot, kan fietsenmaker dat bestellen/regelen. Maar sommige onderdelen zijn specifiek Veloretti en nergens anders te kopen. Dus mijn (Ace 1) wensen-lijstje voor zo'n shop:

Tandwielen voor en achter voor gates-belt;
Die belt natuurlijk;
Pedalen en crank-armen (die snel beschadigen bij val of stoten)
Nieuwe akku, zowel extra tegen x euro, als ruilen (behuizing) tegen korting;
Diamond display + goede procedure om zelf te vervangen /activeren.

Jammer om te lezen dat tfn bereikbaarheid weer slecht is.
Zoals de zaken er nu voorstaan, denk ik dat je Veloretti customer service via email moet gaan benaderen.

En nogmaals uniek : Zomaar een vraag. Is er iemand op dit forum die daadwerkelijk een nieuwe akku heeft gekocht ? En gekregen natuurlijk...
Ok intussen wat verder. Vandaag naar de brandstore gegaan om de extra batterij te kopen. Het goede nieuws: hij was op voorraad en ik had hem gewoon mee kunnen nemen.... het slechte nieuws: de batterij was in prijs gestegen van 458 euro naar 579 euro..... Dat was mij echt te veel...

Maar.... het nog betere nieuws: Veloretti HEEFT een snel lader, deze is niet online te bestellen, wel bij de winkel, en momenteel is hij niet op voorraad maar de verwachting is dat dit over enkele weken wel het geval is. Deze is 4A (net als de snellader van Gazelle) en kost 65 euro, Hier zou je dus (tot 80% schat ik in) twee keer zo snel mee kunnen laden, want een groot verschil is, want dan is de lunchpauze vaak genoeg om een flinke extra boost aan de batterij te geven is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvreede2
Impstoker schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 07:06:
[...]

Niet normaal!

In super hero modus moet je echt met gemak naar 25km/h gaan, tijdens mijn proefrit met de Veloretti Ivy 2 reed mijn broertje met zijn S2 mee, zijn turbo knop hield mij echt niet bij hoor.
Ik herken dit, onder sommige omstandigheden gaat de ondersteuning opeens erg laag bij een snelheid ver onder de 25 KM, laatste keer was het 19. Ik heb via de enviolo app opnieuw gecalibreerd, maar het gebeurt nog steeds af en toe. Wat lijkt te helpen is de ondersteuning dan terugzetten naar 0 en weer langzaam opvoeren, maar het is inderdaad heel irritant en maakt het fiets superzwaar omdat de ondersteuning echt hapert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Het weekend gefietst nadat vrijdag de module is vervangen; ik merk dat de ondersteuning veel meer lineair is. Voorheen had ik de eerste 12 km goede ondersteuning, dan zakte het even in en moest je net wat teveel kracht zetten tot hij bij 21 het weer goed oppakte. Nu is het eigenlijk een soort lineaire lijn van ondersteuning wat veel prettiger fietst. Ook bij een brug op merk ik dat hij meer ondersteund waardoor je in dezelfde motorstand kan blijven fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 13:00
Is dat probleem van niet installerende firmware al op gelost? 3 ios devices geprobeerd op mijn ace one maar krijg gewoon geen firmware ge-update. Al weken geleden naar veloretti gemailt maar geen reactie terug. ik wil wel eens die cadans onthouden hebben. Wat is dat toch voor een ellende op ios gebied? Kunnen ze geen fatsoelijke developers vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 10:57
drusloos schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:55:
Het weekend gefietst nadat vrijdag de module is vervangen; ik merk dat de ondersteuning veel meer lineair is. Voorheen had ik de eerste 12 km goede ondersteuning, dan zakte het even in en moest je net wat teveel kracht zetten tot hij bij 21 het weer goed oppakte. Nu is het eigenlijk een soort lineaire lijn van ondersteuning wat veel prettiger fietst. Ook bij een brug op merk ik dat hij meer ondersteund waardoor je in dezelfde motorstand kan blijven fietsen
Is dat een Ace 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
mannowlahn schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:43:
Is dat probleem van niet installerende firmware al op gelost? 3 ios devices geprobeerd op mijn ace one maar krijg gewoon geen firmware ge-update. Al weken geleden naar veloretti gemailt maar geen reactie terug. ik wil wel eens die cadans onthouden hebben. Wat is dat toch voor een ellende op ios gebied? Kunnen ze geen fatsoelijke developers vinden?
Heb op 2 maart gemaild over de firmware update: ik kon de laatste update 3.3.0 wel uitvoeren op mijn iPhone en kan de cadans wel instellen en de fiets 🚲 gaat automatisch uit na 5 minuten, maar sinds de laatste updates zijn er nog wel verbetering nodig. De batterij status blijft bij mij op 100% staan in de app ( begin scherm). Als ik de fiets zelf uit doe moet ik beslist 5 minuten wachten voordat ik de fiets weer aan kan doen. En de navigatie is ook niet goed, blijft hangen als je een route intypt. Remedie, app afsluiten en weer opnieuw openen en dan werkt alles weer, behalve de navigatie. Naar de brandstore navigeren lukt wel en de actuele accustates word dan WEL goed weergegeven. Vreemd!!!
Op 8 maart heb ik bericht gekregen dat ze er nog steeds mee bezig zijn, maar wanneer alles klaar is word niet verteld 🤔. Mail ze om de drie weken sinds november en altijd bericht van hun binnen een week, maar nog steeds geen oplossing🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
stin00 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:17:
[...]

Klopt het dat Veloretti nog steeds Tektro HD-E350 remklauwen gebruikt bij de Ace 1? Die had ik wel namelijk. Dan moet je daar bijpassende remblokjes voor vinden, zoiets dus: https://www.bikeassist.nl...blokken-shimano-b01s.html of https://www.decathlon.nl/...-e10-11-paar/_/R-p-198525 . Ik meen dat deze passen, maar even kijken wat anderen zeggen.

Bedenk ook even welk materiaal je wilt:

- Resin (organisch)
- Metaal
- Gemixed / all-round

Resin geeft wat meer grip, remt feller, is stiller, maar slijten sneller.
Metaal gaan veel langer mee, maar maken meer geluid en piepen ook bij regen.
Allereerst bedankt voor je reactie, ik heb gezocht naar het typenummer maar kan niets vinden. Ja er staan cijfers op de remklauw maar dat is niet het typenummer. Weet je waar ik die zou kunnen vinden, volgens mij heb ik overal gezocht 🤔😊Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfnRYf-muARC8wq_KOsPxxHeweA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWxZCeNj0KkeShKibqEAbCyc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 13:00
gbbosma schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:57:
[...]

Heb op 2 maart gemaild over de firmware update: ik kon de laatste update 3.3.0 wel uitvoeren op mijn iPhone en kan de cadans wel instellen en de fiets 🚲 gaat automatisch uit na 5 minuten, maar sinds de laatste updates zijn er nog wel verbetering nodig. De batterij status blijft bij mij op 100% staan in de app ( begin scherm). Als ik de fiets zelf uit doe moet ik beslist 5 minuten wachten voordat ik de fiets weer aan kan doen. En de navigatie is ook niet goed, blijft hangen als je een route intypt. Remedie, app afsluiten en weer opnieuw openen en dan werkt alles weer, behalve de navigatie. Naar de brandstore navigeren lukt wel en de actuele accustates word dan WEL goed weergegeven. Vreemd!!!
Op 8 maart heb ik bericht gekregen dat ze er nog steeds mee bezig zijn, maar wanneer alles klaar is word niet verteld 🤔. Mail ze om de drie weken sinds november en altijd bericht van hun binnen een week, maar nog steeds geen oplossing🤔
Bij mij blijft hij op preparing for update staan, na 5 minuten gaat de fiets weer uit dus dan faalt de boel. Heb alles getra cht, deleten van de app, andere telefoons en ios versies maar niks helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wduren81
Ik heb het het ook met mn Ace 1. Batterij staat altijd op 100% en updaten lukt niet.

Heb android geprobeerd, maar daar kreeg ik de fiets niet verbonden via bluetooth.

Storend… en best bizar, maar het is afwachten op de update. Ik heb ze ook gevraagd om 3.2.0 nog even op de Testflight app te zetten, maar geen reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
Inmiddels iets minder dan een maand onderweg met mijn fiets. Grote pluspunt is dat hij heerlijk fietst. Beter dan mijn vorige fiets (Gazelle) en het design is nog steeds erg mooi. Eerder had ik al opmerkingen over de range. Die zie ik veel sneller achteruit lopen dan dat ik kilometers fiets (range neemt ongeveer 2,5 km af voor iedere km die ik fiets). Ben er inmiddels achter dat ik daar niet meer naar moet kijken, maar naar het accupercentage. Deze klopt nagenoeg en neemt ook iedere rit naar kantoor ongeveer hetzelfde af (even afhankelijk van de wind). Dan kom ik op stand 3 uit op een range van zo'n 70 km. Niet overdreven veel, maar genoeg voor me.

Toch net telefonisch contact opgenomen met de klantenservice vanwege drie issues:
- Ik heb last van de bekende tik in de voorvork en die wordt met de dag erger;
- Ik krijg de accu niet meer uit de fiets. Op zich geen probleem om deze op te laden terwijl hij in de fiets blijft zitten, maar het hoort niet;
- Er zit een onverklaarbare ratel in mijn achterwiel. Ik krijg de oorzaak niet gevonden (en dus niet verholpen :-)

Net contact met de klantenservice gehad en ze komen de fiets binnenkort ophalen voor reparatie. Balen dat ik hem dan drie weken kwijt ben, maar is niet anders. De mdw van de klantenservice gaf overigens aan dat er eind deze maand een nieuwe voorvork voor de Ace 2 beschikbaar komt en dat alle oude voorvorken worden vervangen. Dit nemen ze bij mij direct mee. Ben benieuwd zal na de actie met het display een kostbare actie worden. Hoop dat het, ondanks het geld van Pon, uiteindelijk niet een van Moof scenario wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
sjors123 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:21:
Inmiddels iets minder dan een maand onderweg met mijn fiets. Grote pluspunt is dat hij heerlijk fietst. Beter dan mijn vorige fiets (Gazelle) en het design is nog steeds erg mooi. Eerder had ik al opmerkingen over de range. Die zie ik veel sneller achteruit lopen dan dat ik kilometers fiets (range neemt ongeveer 2,5 km af voor iedere km die ik fiets). Ben er inmiddels achter dat ik daar niet meer naar moet kijken, maar naar het accupercentage. Deze klopt nagenoeg en neemt ook iedere rit naar kantoor ongeveer hetzelfde af (even afhankelijk van de wind). Dan kom ik op stand 3 uit op een range van zo'n 70 km. Niet overdreven veel, maar genoeg voor me.

Toch net telefonisch contact opgenomen met de klantenservice vanwege drie issues:
- Ik heb last van de bekende tik in de voorvork en die wordt met de dag erger;
- Ik krijg de accu niet meer uit de fiets. Op zich geen probleem om deze op te laden terwijl hij in de fiets blijft zitten, maar het hoort niet;
- Er zit een onverklaarbare ratel in mijn achterwiel. Ik krijg de oorzaak niet gevonden (en dus niet verholpen :-)

Net contact met de klantenservice gehad en ze komen de fiets binnenkort ophalen voor reparatie. Balen dat ik hem dan drie weken kwijt ben, maar is niet anders. De mdw van de klantenservice gaf overigens aan dat er eind deze maand een nieuwe voorvork voor de Ace 2 beschikbaar komt en dat alle oude voorvorken worden vervangen. Dit nemen ze bij mij direct mee. Ben benieuwd zal na de actie met het display een kostbare actie worden. Hoop dat het, ondanks het geld van Pon, uiteindelijk niet een van Moof scenario wordt.
Sinds 2 dagen is de levertijd van alle Ace Two kleuren ook aangepast van 5-15 werkdagen naar 3 tot 4 weken. Mogelijk gaan ze dus preventief displays en/of voorvorken vervangen met verbeterde exemplaren? Veloretti was de afgelopen twee weken ook vrijwel niet telefonisch bereikbaar, je blijft oneindig in de wacht.

Jammer dat de service zo wisselend is. Soms nemen ze direct op en krijg je een adequate oplossing, andere keren blijft je mail 2 week liggen en is de telefonische support op vakantie :+
Pagina: 1 ... 46 ... 55 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.