De fiets vanochtend ontvangen, direct maar even uit de doos gehaald en bekeken

Op de fiets zitten 3 lakbeschadigingen. Eentje zit echter op de 'hoofdbuis'. Die is een paar cm lang en echt heel erg lelijk... ga ik Veloretti even over bellen en mailen.
Direct maar gestart met de montage omdat je dan altijd nog wel tegen onaangename verrassingen aanloopt. Ik begin braaf met het voorste spatbord monteren en direct een probleem: er missen 2 boutjes om het spatbord aan de voorvorkpoten te monteren. Handleiding 3x nakijken: die horen al in het frame te zitten, maar niks nada noppes

De twee ringslot boutjes zitten wel al in het frame en lijken dezelfde maat, dus die heb ik losgehaald en nu gebruikt om het spatbord mee vast te zetten. Dan kan ik in ieder geval later de fiets even testen.
Trappers is ook altijd leuk, in het montage filmpje draaien ze die half met de hand vast maar bij mijn drie Ace ervaringen ging dat nooit. Met de hand krijg je ze er niet/nauwelijks in en moet je met kracht die dingen aandraaien. Naja dat ging prima verder.
Voorwiel erin en alles klaar. Gelukkig kan ik geen slag/boggel ontdekken in de onderdelen, dus dat is al een grote vooruitgang. Voor- en achterrem liepen aan, maar die waren ditmaal zowaar effectief te stellen door de klauw wat los te draaien, rem in te drukken en dan weer de klauw aan te draaien. Ik hoor geen geschaaf meer dus de remmen lijken in orde.
De accu hangt nu aan de lader en de montage is klaar, dus ik verwacht vanavond een testrit te maken om te kijken of alle elektronica dit keer goed is.
Edit: de voorste remklauw had trouwens een stukje karton tussen de remblokjes zitten in plaats van de
gebruikelijke plasticen afstandhouder die m'n vorige Ace 2 wel had. Geen probleem hoor, het wekt de indruk dat iemand de remklauw in ieder geval even snel getest heeft
[
Voor 10% gewijzigd door
stin00 op 27-02-2024 15:15
]