Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
ThaJens schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:46:
[...]

Geprobeerd om opnieuw een account aan te maken? Mijn account was ook ineens verdwenen. Ik log in en de fiets verscheen weer. Gebeurde na contact met de klantenservice bij mij, wellicht dat dat er mee te maken heeft.
Ja als ik dat doe, geeft ie aan dat ik al een account heb. Ik ga de klantenservice wel even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-09-2024
Morfang schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:18:
[...]

Ja als ik dat doe, geeft ie aan dat ik al een account heb. Ik ga de klantenservice wel even bellen.
Heb dit ook gehad. Contact gezocht met de helpdesk en mij werd verteld maak een nieuw account met een ander e-mailadres. Sindsdien geen problemen meer gehad met inloggen op de fiets. Als ik op Veloretti.nl inlog met de nieuwe gegevens kan ik niet mijn bestellingen inzien, log ik in met mijn eerste account dan zie ik wel alles. Daar werkt het oude account nog wel. Vreemd maar waar.
Zou het maar eens proberen met een nieuw e-mailadres. Succes 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-07 13:46
Mijn ace 1 schakelt niet meer. De fiets functioneert verder volledig, snelheid wordt goed aangegeven en ondersteuning werkt. Alleen de naaf staat in de hoogste versnelling. Kalibratie via enviolo app lukt ook niet, hij blijft hangen op “start nu met trappen”. Aanpassen van de cadans via beide apps haalt ook niets uit..

weet iemand wat dit kan zijn, en hoe ik de boel goed kan resetten?

Edit: ik heb nu de diamond controller maar een reset gegeven(min knopje ingedrukt houden), daarna de enviolo hub kabel losgekoppeld. Nu laat ik de fiets een paar uur zonder accu, hopelijk is dit voldoende.

@Diesel-ind, jij had enigszins soortgelijke problemen met de enviolo, hoe is dat uiteindelijk uitgepakt?

[ Voor 28% gewijzigd door gis. op 26-10-2023 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:33
gis. schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:52:
Mijn ace 1 schakelt niet meer. De fiets functioneert verder volledig, snelheid wordt goed aangegeven en ondersteuning werkt. Alleen de naaf staat in de hoogste versnelling. Kalibratie via enviolo app lukt ook niet, hij blijft hangen op “start nu met trappen”. Aanpassen van de cadans via beide apps haalt ook niets uit..

Edit: ik heb nu de diamond controller maar een reset gegeven(min knopje ingedrukt houden), daarna de enviolo hub kabel losgekoppeld. Nu zet laat ik de fiets een paar uur zonder accu, hopelijk is voldoende.

@Diesel-ind, jij had enigszins soortgelijke problemen met de enviolo, hoe is dat uiteindelijk uitgepakt?
Controleer ook eens of de grote en de kleine magneetringen nog ok zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36NH3MPeZCOlE7RKGI1It_Kt5g8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRtGDMsxIT4Vo96lGeTyAwlO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diesel-ind
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 14:32
gis. schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:52:

Edit: ik heb nu de diamond controller maar een reset gegeven(min knopje ingedrukt houden), daarna de enviolo hub kabel losgekoppeld. Nu laat ik de fiets een paar uur zonder accu, hopelijk is dit voldoende.

Mijn fiets staat nog bij Velorreti maar is al gerepareerd. De Enviolo was blijkbaar defect want ze hebben hem vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
gbbosma schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

Heb dit ook gehad. Contact gezocht met de helpdesk en mij werd verteld maak een nieuw account met een ander e-mailadres. Sindsdien geen problemen meer gehad met inloggen op de fiets. Als ik op Veloretti.nl inlog met de nieuwe gegevens kan ik niet mijn bestellingen inzien, log ik in met mijn eerste account dan zie ik wel alles. Daar werkt het oude account nog wel. Vreemd maar waar.
Zou het maar eens proberen met een nieuw e-mailadres. Succes 🤞
Geen contact met de helpdesk gehad maar zelf maar een nieuw account aangemaakt, dat ging inderdaad prima. Ik kreeg toen de melding dat ik de fiets niet kon koppelen aan dit account omdat ie nog gelinked was. Of ik hem wilde unlinken. Dat wilde ik wel, dus daarvoor is er een email naar Veloretti gegaan.

Toen ik vanmiddag terug bij mn fiets kwam (stond in parkeergarage op station sinds vanochtend), zag ik dat batterij er een beetje uitgeklikt was. Terug gedaan en geprobeerd fiets te starten, maar die gaat niet meer aan. Thuis de batterij aan de lader gelegd en daarna weer geprobeerd, maar niks. Klantenservice gebeld maar die zeiden: stuur maar een mail. Lekker dan.

Iemand dit probleem wel eens gehad? Ik heb de batterij nu weer aan de lader gelegd, misschien over een paar uur weer proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diesel-ind
  • Laatst online: 23-07 14:32
Morfang schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:43:
[...]

Geen contact met de helpdesk gehad maar zelf maar een nieuw account aangemaakt, dat ging inderdaad prima. Ik kreeg toen de melding dat ik de fiets niet kon koppelen aan dit account omdat ie nog gelinked was. Of ik hem wilde unlinken. Dat wilde ik wel, dus daarvoor is er een email naar Veloretti gegaan.

Toen ik vanmiddag terug bij mn fiets kwam (stond in parkeergarage op station sinds vanochtend), zag ik dat batterij er een beetje uitgeklikt was. Terug gedaan en geprobeerd fiets te starten, maar die gaat niet meer aan. Thuis de batterij aan de lader gelegd en daarna weer geprobeerd, maar niks. Klantenservice gebeld maar die zeiden: stuur maar een mail. Lekker dan.

Iemand dit probleem wel eens gehad? Ik heb de batterij nu weer aan de lader gelegd, misschien over een paar uur weer proberen....
Deze morgen toevallig in de regen gefietst? Mijn accu is een keer kapot gegaan na een wasbeurt met de tuinslang en ik ken iemand waarvan de accu kapot is gegaan nadat de fiets in de regen achterop de auto stond.

Waterdichtheid van de fiets is niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nph
  • Laatst online: 18-05-2024

nph

Diesel-ind schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:50:
[...]

Deze morgen toevallig in de regen gefietst? Mijn accu is een keer kapot gegaan na een wasbeurt met de tuinslang en ik ken iemand waarvan de accu kapot is gegaan nadat de fiets in de regen achterop de auto stond.

Ik heb mijn Ace 1 al bijna 2 jaar, hij staat altijd buiten voor de deur, en ik heb nooit last van haperingen tgv. regen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07 15:04
drusloos schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:14:
Heeft iemand wel eens gemerkt dat zodra het regent er een soort klapperend geluid van de remblokjes voor komt? Telkens als het regent heb ik last van dit geluid, en het is best hard ook. Zodra je je voorrem iets inknijpt is het geluid weg. De remblokjes zijn nog bijna nieuw, dus het lijkt me niet dat het daarmee te maken heeft
Heb ik niet gemerkt, heb je de remblokjes in gewerkt zoals in de handleiding staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:03
Impstoker schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

Heb ik niet gemerkt, heb je de remblokjes in gewerkt zoals in de handleiding staat?
Ja dat heb ik gedaan. Achter geen probleem. Maar voor doet de rem vrij moeilijk. Klapperende remblokjes, soms helemaal geen remkracht. Na het schoonmaken van de remklauw en opschuren van de blokjes is het weer even goed, maar bij regenachtig weer begint het weer opnieuw. Ik heb niemand anders hier over gehoord in m’n omgeving met dezelfde fiets…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 19:04
Ik heb mijn Ace 2 graphite (lease) vandaag binnen gekregen en in elkaar gezet. Wat me opvalt is dat de montage van een slot (AXA) helemaal niet beschreven wordt in de manual, het lijkt er op dat je daarvoor het wiel moet demonteren zodat het spatbord verwijderd kan worden.
Is dat zo? Moet het achterwiel eruit zodat het spatbord los kan of is er een manier om het slot om het spatbord heen te bewegen? Het slot past zo niet over het spatbord

edit: YouTube: Veloretti Electric - Assembly AXA Framelock
Dit gaat bij mij dus niet, mijn spatbord is zeker een mm of 7 breder dan het slotgat

En zijn deze Axa defender sloten inmiddels geupdate (volgens Axa zouden ze de sloten tegen de poolse sleutel beveiligd hebben ergens in Q3

[ Voor 31% gewijzigd door Stefke op 31-10-2023 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playkier
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-07 20:01
Stefke schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:47:
Ik heb mijn Ace 2 graphite (lease) vandaag binnen gekregen en in elkaar gezet. Wat me opvalt is dat de montage van een slot (AXA) helemaal niet beschreven wordt in de manual, het lijkt er op dat je daarvoor het wiel moet demonteren zodat het spatbord verwijderd kan worden.
Is dat zo? Moet het achterwiel eruit zodat het spatbord los kan of is er een manier om het slot om het spatbord heen te bewegen? Het slot past zo niet over het spatbord

edit: YouTube: Veloretti Electric - Assembly AXA Framelock
Dit gaat bij mij dus niet, mijn spatbord is zeker een mm of 7 breder dan het slotgat

En zijn deze Axa defender sloten inmiddels geupdate (volgens Axa zouden ze de sloten tegen de poolse sleutel beveiligd hebben ergens in Q3
Het monteren van de Axa Defender ging bij mij ook wat stroef, uiteindelijk een doekje over het spatbord heen gedaan(om krassen te voorkomen) en het slot er met wat kracht overheen geduwd, zo is het uiteindelijk gelukt. Achterwiel en spatbord konden gewoon blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mja...zo kan t ook wellicht, maar ik krijg zelfs met enige kracht mijn spatbord niet zover ingeknepen dat ie zou moeten passen. Niet zonder permanent iets te verbuigen althans. Ik denk dat ik even contact opneem met Veloretti voor ik dat probeer. Ik zie dat ABUS een slot heeft speciaal voor fietsen met brede banden

En nog een vraag over die sloten; Axa ringslot met een ketting erbij. Als je die ketting aan het ringslot bevestigd en ze kraken het ringslot, dan is die ketting toch ook los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-07 19:00
Ben al een tijdje aan het nadenken over de aanschaf van een Ace 2. Dat kan eventueel via de fietsregeling (FiscFree) van mijn werkgever, dan betaal ik 750 netto minder via een verrekening met mijn bruto loon.

Zag dat er vorig jaar een 15% kortingsactie was tijdens Black Friday, en ik hoop dat ze die dit jaar weer gaan doen. Heb mij net ingeschreven voor de nieuwsbrief en in de bevestiging stond deze tekst:

"Keep an eye on your inbox on 20 November for the early access link."

Dus ze zullen ook dit jaar wel weer een actie doen.

Ben wel benieuwd of ik de fiets tzt met de korting via de fietsenregeling kan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Sinds de laatste update zie ik enkel nog maar loading staan op het scherm bij de locatie naast het weerbericht. Nou mag dat hele weerbericht van mij weg met de locatie, maar ik vind dit nu ook wel storend dat er enkel maar loading staat. Iemand dit ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:08
Wel mooi die reacties die je soms krijg.

Vriend van mij op bezoek, wou even de stad in, ik zegt pak deze fiets naar even.

Paar uur later komt je terug.. "dit is de lekkerst fietsende fiets waar ik ooit op gereden heb"

Kijk dat zijn de uitspraken.. 😉

Hij had ook wel op andere ebikes gereden, maar die hebben vaak dat onnatuurlijke, dat je gereden wordt ipv zelf rijd..
En dan die traploze versnellingen... Ook als je even een u-turn maakt, heel licht verzet even een dan weer vloeiend naar je cadans.Heerlijk vond ie het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 11:03
drusloos schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:05:
Sinds de laatste update zie ik enkel nog maar loading staan op het scherm bij de locatie naast het weerbericht. Nou mag dat hele weerbericht van mij weg met de locatie, maar ik vind dit nu ook wel storend dat er enkel maar loading staat. Iemand dit ook?
Komt door de laatste App update van 24 oktober. Is bij iedereen helaas met de laatste app update op de telefoon en ze hebben het nog steeds niet gefixt. Echt waardeloos. Bij mij is de km stand in de app ook terug naar 0.0 km en deze verandert ook niet meer….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:22
whoutman schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:10:
[...]

Komt door de laatste App update van 24 oktober. Is bij iedereen helaas met de laatste app update op de telefoon en ze hebben het nog steeds niet gefixt. Echt waardeloos. Bij mij is de km stand in de app ook terug naar 0.0 km en deze verandert ook niet meer….
Ik heb maar een Ace 1 maar het is wel herkenbaar dat bij bijna alle bedrijven die digitaal erbij doen (app, website etc) is het vaak een rommetje is. Automobiel fabrikanten zijn het ergst i.c.m. chinees staat ook garant voor ellende.

Ze hebben niet in de gaten wat je allemaal in huis moet hebben om zoiets goed te beheersen. Daarnaast is er vaak geen geld (en aandacht voor). Ze doen het erbij en is voor hun een verkoop argument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morfang
Diesel-ind schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:50:
[...]

Het zou niet moeten, maar heb wel het idee dat het daarmee te maken heeft. Toen ik heb tijdje (binnen) had opgeladen, ging ie daarna gewoon weer aan. Daarna nog een paar keer gehad dat ie in eerste instantie niet aan ging (na buiten te hebben gestaan), waarna hij na aantal keer drukken alsnog aanging.

Echter vanmiddag stond ie buiten in de storm, wilde ik ‘s middags naar huis fietsen… ging met geen mogelijkheid aan. Heel irritant. Klantenservice gebeld, die zeiden dat ik maar een mail moest sturen. Maandag gedaan en nog nul reactie, echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb sinds enkele dagen een Veloretti Ace 2, fietst fantastisch (maar een geveerde zadelpen gaat er wel komen). Wel zit ik continue tegen de max 25 aan te trappen, ik had eigenlijk begrepen dat de fiets tot 27km/h zou gaan? Bij mij is het echt 24,5. Fiets ik 25 - wat ik normaal op elke fiets al zo doe - dan krijg ik het behoorlijk warm, bij 26 is er nagenoeg niks meer van ondersteuning te merken (zwaar) en bij 27 gaat de rem er echt op.

En ik zoek eigenlijk een mogelijkheid om het laden enigzins te automatiseren, met name om de accu niet volledig op te laden.
Ik zou er een domoticaplug tussen kunnen zetten, dan kan ik het laden naar believen aan en uitzetten, maar is er een mogelijkheid om te detecteren dat de accu bijv 80% vol is?

[ Voor 25% gewijzigd door Stefke op 07-11-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Stefke schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:36:
Ik heb sinds enkele dagen een Veloretti Ace 2, fietst fantastisch (maar een geveerde zadelpen gaat er wel komen). Wel zit ik continue tegen de max 25 aan te trappen, ik had eigenlijk begrepen dat de fiets tot 27km/h zou gaan? Bij mij is het echt 24,5. Fiets ik 25 - wat ik normaal op elke fiets al zo doe - dan krijg ik het behoorlijk warm, bij 26 is er nagenoeg niks meer van ondersteuning te merken (zwaar) en bij 27 gaat de rem er echt op.
tja, das een beetje het ding als je gaat proef rijden
Waar ik op heb gereden in mijn proefrit in amsterdam was absoluut niet standaard (wat je krijgt als je hem besteld) die reed veel fijner omdat je niet tegen een de ebike wall aan reed (zeker tot 27/28)

De fiets fiets door die kunstmatige begrenzing gewoon een stuk minder lekker. ik heb er wat aan gedaan en dat fiets zo veel beter, niet dat ik nu plotseling altijd veel sneller ga dan 25, wat ik nu wel kan, maar rond die 25 fiets het zo veel relaxter.
En ik zoek eigenlijk een mogelijkheid om het laden enigzins te automatiseren, met name om de accu niet volledig op te laden.
Ik zou er een domoticaplug tussen kunnen zetten, dan kan ik het laden naar believen aan en uitzetten, maar is er een mogelijkheid om te detecteren dat de accu bijv 80% vol is?
ik ga er eigenlijk gewoon van uit dat de maker van de batterij hier mee rekening houd.. dus dat er overcapaciteit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb alleen even op een Ace 1 gereden van iemand uit de buurt omdat ik een proefritje in A'dam even iets te ver vond.
Niet echt op die limiet gelet, maar op mijn fiets moet ik echt max 24.5 fietsen wil ik echt met ondersteuning trappen (fiets met "wind in de rug"). Dat is wel erg krap..

Maar goed, waarschijnlijk is dat probleem bij mij volgende week ook verholpen...

[ Voor 29% gewijzigd door Stefke op 07-11-2023 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:22
Stefke schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:59:
Ik heb alleen even op een Ace 1 gereden van iemand uit de buurt omdat ik een proefritje in A'dam even iets te ver vond.

Maar goed, waarschijnlijk is dat probleem bij mij volgende week ook verholpen...
Ik moet die grens ook nog laten verwijderen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
joco schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:39:
[...]

tja, das een beetje het ding als je gaat proef rijden
Waar ik op heb gereden in mijn proefrit in amsterdam was absoluut niet standaard (wat je krijgt als je hem besteld) die reed veel fijner omdat je niet tegen een de ebike wall aan reed (zeker tot 27/28)

De fiets fiets door die kunstmatige begrenzing gewoon een stuk minder lekker. ik heb er wat aan gedaan en dat fiets zo veel beter, niet dat ik nu plotseling altijd veel sneller ga dan 25, wat ik nu wel kan, maar rond die 25 fiets het zo veel relaxter.

[...]

ik ga er eigenlijk gewoon van uit dat de maker van de batterij hier mee rekening houd.. dus dat er overcapaciteit is
Bij elke batterij zit / hoort een BMS die zorgt voor het laden/ontladen van de batterij en dus ook tot welke capaciteit de batterij ontladen/geladen mag worden. Als je dat in de app niet kunt instellen (zoals bij een auto) dan kun je er niets mee. Met slimme stekker kun je wel aan/uit schakelen en ook nog wel op basis van aantal Wh schakelen maar dat is de taak van de BMS (die zit ingebouwd de batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Laatst online: 00:19
App update!

En daarmee ook een firmware update voor de One.

Eindelijk (!!!) wordt de cadans onthouden, en beter nog, je kunt hem nu instellen vos het display!

Duurt 3 jaar maar dan heb je ook wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
martijn k. schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:46:
App update!

En daarmee ook een firmware update voor de One.

Eindelijk (!!!) wordt de cadans onthouden, en beter nog, je kunt hem nu instellen vos het display!

Duurt 3 jaar maar dan heb je ook wat...
Heb je het al getest?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvNT3_tiR6Y-Fbhiqs0RQrvRNAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0upu6WTvgf89mbJo6IWd6gO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben er wel blij mee. Had het niet verwacht omdat in dit topic stellig beweert werd dat dit technisch niet mogelijk zou zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Artbij op 09-11-2023 13:11 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Artbij schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:11:
[...]

Heb je het al getest?

[Afbeelding]

Ik ben er wel blij mee. Had het niet verwacht omdat in dit topic stellig beweert werd dat dit technisch niet mogelijk zou zijn.
Update gedaan, maar nog niet gefietst, zag wel dat rpm bleef staan na uit en aan zetten, althans in het display ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Artbij schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:11:
[...]

Heb je het al getest?

[Afbeelding]

Niet met een update van de app. Wel met een firmware update van het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Dancer schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:55:
[...]

Niet met een update van de app. Wel met een firmware update van het display.
Klopt maar je kunt die firmware update enkel doen na een update van de app... Zonder app update is er geen nieuwe firmware beschikbaar.

Fijn dat het eindelijk opgelost is.

[ Voor 5% gewijzigd door martijn k. op 09-11-2023 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
martijn k. schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:50:
[...]

Klopt maar je kunt die firmware update enkel doen na een update van de app... Zonder app update is er geen nieuwe firmware beschikbaar.

Fijn dat het eindelijk opgelost is.
Ik ben wel benieuwd hoe je zonder diamond display een update kan doen mocht er ooit een update komen voor GPS / SIM. Enviolo update doe ik via hun eigen app. Mis niets met de DZ41.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djalexnlDe
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-07 09:48
Ik wist niet wat ik las hier... en tevens zag / las in de appstore.... een firmware update voor de Diamond display voor de Ace en Ivy One fietsen... iets met cadans... nee dat las ik vast niet goed...

HOE DAN!!! Dit had ik never nooit meer verwacht.... Wellicht dat PON er zelf ook mee heeft gefietst...

Envin... het "workaround" kabeltje bij de enviolo naaf er weer tussenuit gehaald en de firmware update van de diamond controller uitgevoerd.

Pffff ff billenknijpen.. je weet het nooit... maar het ging zonder problemen....

Nu het grote moment ... werkt het ook...? Had natuurlijk hier al gelezen van een aantal gebruikers, maar idd het functioneert.. nou ja ... totdat ik na het testritje de fiets wilde uitzetten... het display ging netjes uit maar de voorlamp bleef branden en de fiets was niet meer aan of uit te krijgen....

5 minuten teleurgesteld ... gewacht tot uiteindelijk de fiets zelf uit ging (gelukkig werkte deze feature!!!) en gelukkig ging hij daarna ook weer aan... vvvieewwww... Hopelijk niet te vaak deze geintjes....

Nogmaal had ik niet verwacht dat Veloretti nu nog deze oplossing zouden uitbrengen.. een klein complimentje wellicht?? ... maar anderzijds.. heel eerlijk?? dit had er toch vanaf dag 1 in moeten zitten...

Fiets is voor mijzelf gelijk flink in waarde gestegen hierdoor!! een * erbij voor mij!!!
Tijdens fietsen CADANS aapassen ... check..
Cadans onthouden ... check...

Me happy... check...

Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:58
Tja dan nu de keuze: monteer ik het diamond display weer, of laat ik het DZ41 display en de Enviolo cliq zitten.
Ik ben wel gewend aan de kleurtjes en dat ik altijd kan zien in welke ondersteuning hij staat.
Aan de andere kant: met de nieuwe updates kan die extra zooi van mn stuur en kan ik zien in welke cadans hij staat.
Eerste wereld probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djalexnlDe
Eigenlijk ook bizarre als je er goed over nadenkt... we hebben kabeltjes in elkaar lopen Flansen.. andere Displays lopen aanschaffen... waarvan de onderdelen aan de andere kant van de grote oceaan over zijn gekomen.. alles om die cadans ellende te omzeilen en binnen een flash van nog geen minuut... hopsakee alles opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Er was/is bij Veloretti gewoon geen aandacht voor. Ik denk dat als ze niet door PON overgenomen waren we nog steeds aan het rommelen waren.

De kwaliteit van de rest van de fiets wordt er helaas niet beter op.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-07 17:52
Voor de Ace1 gebruikers met iphone: kreeg update van Veloretti app. Maar geen nieuwe firmware.
App verwijderd, opnieuw geinstalleerd, ingelogd en jawel..

Update probleemloos. Werkt naar behoren.

Nu geeft de app alleen 100% akkulading aan, terwijl dd 70% toont. Je kunt blijkbaar niet alles hebben...

Had bij eerste keer uitzetten ook die rare ervaring dat lamp bleef branden en niks reageerde.
Nu functioneert alles weer zoals het moet.
Heb ideen dat je de aan/uit knop wat langer ingedrukt moet houden bij het aanzetten.
Als je die knop ingedrukt houdt, hoor je een "klik/tik" als van een relais. Dan loslaten.

Erg blij mee.

Ander onderwerp: Ace heeft onderhoudbeurt gehad. En ja, weer moesten spaken in beide wielen worden gespannen. Dat is steeds het geval. Is hier al een eerder aan de orde geweest, maar mischien iets voor jullie om ook op te letten ?

[ Voor 15% gewijzigd door robert_oost op 10-11-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
robert_oost schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:16:

Nu geeft de app alleen 100% akkulading aan, terwijl dd 70% toont. Je kunt blijkbaar niet alles hebben...
Dat viel mij ook op. Had mijn accu 100 procent opgeladen maar de app gaf maar 30 procent aan... alsof deze niet meer was bijgewerkt na laatste connectie.. even in de gaten houden dus...

Heb eigenlijk nog nooit een onderhoudsbeurt laten uitvoeren, zal dit binnekort eens doen en dan de spaken etc gelijk even na laten lopen.... Goede tip, wellicht nog meer tips om mee te laten nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robert_oost
djalexnlDe schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:11:
[...]

Dat viel mij ook op. Had mijn accu 100 procent opgeladen maar de app gaf maar 30 procent aan... alsof deze niet meer was bijgewerkt na laatste connectie.. even in de gaten houden dus...

Heb eigenlijk nog nooit een onderhoudsbeurt laten uitvoeren, zal dit binnekort eens doen en dan de spaken etc gelijk even na laten lopen.... Goede tip, wellicht nog meer tips om mee te laten nemen?
Laat fiets 1x per jaar even goed nakijken. Daarnaast is de (vroege) Ace1 een aantal keren bij de fietsenmaker geweest door kinderziekten / problemen. Die dan ook de boel even naloopt, want vakman.
Ben al lang ANWB-lid. Wegenwacht fiets afgesloten. 2 Euro per maand ofzo.
Bij dat abbonnement zit een jaarlijke "check" van de fiets. Reparaties moet je natuurlijk wel zelf betalen...

Spaken komen steeds terug. Ook terugkerend is het controleren en aandraaien van allerlei bouten, waaronder de bevestiging van de Bafang. Die trillen blijkbaar toch langzaam los.

Daarnaast vraag ik altijd uitdrukkelijk of ze willen controleren of de afwaterings-gaten van de Bafang vrij/schoon zijn.

PS:
Zo'n beurt plannen vraagt hier (oost van Arnhem) overigens geduld. Afspraak 4 maanden geleden gemaakt.
Maar ze zijn goed en willen werken aan de fiets, dus dat is al heel wat.
Overigens hebben ze aan fiets-uitrusting, vervanging van allerlei onderdelen (schaefer->schimano) en reparaties (garantie Veloretti, dat dan weer wel), voldoende aan me verdiend. En zo'n beurt is ook een diepte-investering.

Over akkulading :
Weet niet of je die 100% echt nodig hebt. Maar ik probeer mijn akku steeds te laden tot 80%. Akku laden tot 100% bekort de levensduur aanzienlijk..
En met 80 % lading, en laatste 40% niet meerekenen (want stteds minder steun), geeft mij dat 40%.
Dat betekent voor mij 40 km gemiddeld of 20 km "super-hero". Genoeg.

Vaker kleine beetjes laden is beter dan ineens uren aan de adapter.
Mijn vuistregel: 2,5 x aantal % bij te laden = aantal minuten aan de lader.
Dus bv: akku=61% Dan 80-61=19X2,5=38+9,5=47,5 ==> 48 minuten laden.
Die methode levert steeds 80 tot 82 % lading op.

[ Voor 45% gewijzigd door robert_oost op 10-11-2023 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Probleem aanzetten

Sinds firmware-update heb ik problemen met het aanzetten van de Ace1.
het vraagt soms 2 of 3 keer linker-knop ingedrukt houden, loslaten en dan...niks,

En na een paar keer lukt het ineens wel.

Meer mensen deze ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-07 20:50
Ja, al sinds het begin. Nooit een firmware update gedaan, dus denk niet dat het aan de update licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
robert_oost schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:39:
[...]

Over akkulading :
Weet niet of je die 100% echt nodig hebt. Maar ik probeer mijn akku steeds te laden tot 80%. Akku laden tot 100% bekort de levensduur aanzienlijk..
Dat kun je niet zo stellen je weet niet of op 100% ook echt 100% accu lading is. Ik gok erop dat er net zoals bij auto's wat over capaciteit in zit en dat 100% laden misschien 90% daadwerkelijk is. Je zou gewoon tot 100% moeten kunnen laden want de BMS moet dat regelen voor je. Natuurlijk is minder lang en tussen 20 en 80% laden wel beter net zoals op kamertemperatuur laden. En ook langzaam ontladen.

Ik haal 90 km op mijn accu (2 jaar oud) maar gebruik hem dan ook erg beperkt. Alleen lampen aan en geen ondersteuning alleen bij flinke tegenwind of heuvel wel op stand 1 of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Vaevictis_ schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:21:
[...]

Dat kun je niet zo stellen je weet niet of op 100% ook echt 100% accu lading is. Ik gok erop dat er net zoals bij auto's wat over capaciteit in zit en dat 100% laden misschien 90% daadwerkelijk is. Je zou gewoon tot 100% moeten kunnen laden want de BMS moet dat regelen voor je. Natuurlijk is minder lang en tussen 20 en 80% laden wel beter net zoals op kamertemperatuur laden. En ook langzaam ontladen.

Ik haal 90 km op mijn accu (2 jaar oud) maar gebruik hem dan ook erg beperkt. Alleen lampen aan en geen ondersteuning alleen bij flinke tegenwind of heuvel wel op stand 1 of 2.
Kun je zonder ondersteuning maar 90km fietsen? Waar gaat al die stroom naartoe dan?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Artbij schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:03:
[...]

Kun je zonder ondersteuning maar 90km fietsen? Waar gaat al die stroom naartoe dan?
Waarschijnlijk nog wel verder maar ik heb de accu nooit helemaal leeg gereden op DZ41 nog 1 balkje over.

Lampen en wel beetje ondersteuning bij brug of tegenwind. Als ik een lange rit maak naar kantoor 1x per week (27 km totaal) dan zet ik hem wel op stand 1. Voor dagelijkse ritje geen ondersteuning aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Vaevictis_ op 11-11-2023 06:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
Vaevictis_ schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:21:
[...]

De batterij van de One heeft een 10s3p configuratie van 21700 cellen. Als je op de uitgang van de batterij 42 volt meet, is hij 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Dancer schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 06:19:
[...]

De batterij van de One heeft een 10s3p configuratie van 21700 cellen. Als je op de uitgang van de batterij 42 volt meet, is hij 100%.
Ok, dan is tot 80% laden wel beter. Ik snap wel waarom dat niet in de app zit omdat de fiets natuurlijk uit staat kun je dat niet meer regelen. Ze hadden beter een losse lader kunnen meeleveren met een schermpje dan had je dat daarin kunnen instellen. Mijn batterij gaat er eigenlijk nooit uit.

Oh die cellen zijn in theorie wel makkelijk te vervangen. Ben benieuwd wie dat over een tijdje eens uit gaat proberen. Geen idee hoe makkelijk je het uit de behuizing krijgt.

Je zou het zelfs cell voor cell kunnen doormeten en de zwakste vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
Vaevictis_ schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 07:16:
[...]

Ok, dan is tot 80% laden wel beter. Ik snap wel waarom dat niet in de app zit omdat de fiets natuurlijk uit staat kun je dat niet meer regelen. Ze hadden beter een losse lader kunnen meeleveren met een schermpje dan had je dat daarin kunnen instellen. Mijn batterij gaat er eigenlijk nooit uit.

Oh die cellen zijn in theorie wel makkelijk te vervangen. Ben benieuwd wie dat over een tijdje eens uit gaat proberen. Geen idee hoe makkelijk je het uit de behuizing krijgt.

Je zou het zelfs cell voor cell kunnen doormeten en de zwakste vervangen.
In theorie zouden die cellen na 600 cycles nog 80% van hun capaciteit moeten hebben. Aan gemiddeld 50 km per cycle zou dat goed zijn voor 30000 km. Ik maak mij geen zorgen over de batterij en laad hem iedere keer voor het fietsen tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Voor dagelijkse ritje geen ondersteuning aan.
Jij gebruikt je fiets die echt als workout apparaat! ;)

Aangezien je opn standje 0 dus nog steeds door de motor moet trappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
@Vaevictis_ , @Dancer ,

De akku heeft overcapaciteit. Eenvoudig te controleren.

Wanneer je tijdens laden de fiets aanzet, en het DD 100% aangeeft, is lampje lader nog steeds rood. En dat blijft nog een tijdje zo (10 min?).

De 100% lading DD wordt dus bereikt voordat lampje lader groen wordt.

Wanneer doorga met laden tot laderlamp groen en ik dan ga fietsen, blijft DD de eerste paar kilometer stug 100% aangeven. Op hetzelfde traject zie ik -als ik start met 80% - de lading met een paar procent afnemen.

En net als @Dancer maak ik me geen zorgen over de akku, probeer alleen "lief" ervoor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
robert_oost schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 09:57:
@Vaevictis_ , @Dancer ,

De akku heeft overcapaciteit. Eenvoudig te controleren.

Wanneer je tijdens laden de fiets aanzet, en het DD 100% aangeeft, is lampje lader nog steeds rood. En dat blijft nog een tijdje zo (10 min?).

De 100% lading DD wordt dus bereikt voordat lampje lader groen wordt.

Wanneer doorga met laden tot laderlamp groen en ik dan ga fietsen, blijft DD de eerste paar kilometer stug 100% aangeven. Op hetzelfde traject zie ik -als ik start met 80% - de lading met een paar procent afnemen.

En net als @Dancer maak ik me geen zorgen over de akku, probeer alleen "lief" ervoor te zijn.
Het % wordt door de software van het DD berekend aan de hand van het gemeten voltage. 42 V is vol, meer gaat niet omdat het 10 cellen van 4,2 volt in serie zijn. Ca. 30 V is leeg, dan schakelt het BMS de batterij uit. De software van het DD rekent al 100% bij 41,3 V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Veloretti is een van de weinige bedrijven waarbij ik ervaar dat elke update een stap terug is… blij dat voor de ace 1 gebruikers nu een groot irritatiepunt is opgelost. Maar voor de Ace 2 wordt elke update alles slechter. Nu wordt de locatie van de fiets niet meer geupdatet sinds de update. Leuk die GPS tracking waar je ook nog het “dure” plan hebt genomen, maar je kan je fiets mooi niet meer tracen als die wordt gejat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Dancer schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:31:
[...]

Het % wordt door de software van het DD berekend aan de hand van het gemeten voltage. 42 V is vol, meer gaat niet omdat het 10 cellen van 4,2 volt in serie zijn. Ca. 30 V is leeg, dan schakelt het BMS de batterij uit. De software van het DD rekent al 100% bij 41,3 V.
Bedankt @Dancer .

Jouw exacte cijfers zijn beter dan mijn observaties.
Dus Veloretti stelt dat 41.3 V nog steeds 100% is. Apart. Zo verberg je geleidelijke afname akku ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
robert_oost schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:39:
[...]

Bedankt @Dancer .

Jouw exacte cijfers zijn beter dan mijn observaties.
Dus Veloretti stelt dat 41.3 V nog steeds 100% is. Apart. Zo verberg je geleidelijke afname akku ook...
Niet apart hoor. Is bij mijn elektrische monowheel ook zo. Is vol bij 100,8 V maar geeft in de app bij 99 V nog steeds 100% aan.
Mijn vrouw haar Giant e-bike geeft bij 41 V nog 100% aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Dancer schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:52:
[...]

Niet apart hoor. Is bij mijn elektrische monowheel ook zo. Is vol bij 100,8 V maar geeft in de app bij 99 V nog steeds 100% aan.
Mijn vrouw haar Giant e-bike geeft bij 41 V nog 100% aan.
Begrijp ik het goed ? Mijn interpretatie: we worden aan alle kanten belazerd/bedrogen door alle fabrikanten ?

En ja, ik weet het. Ook Apple bedriegt zijn consumenten met de batterij-prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
robert_oost schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:56:
[...]

Begrijp ik het goed ? Mijn interpretatie: we worden aan alle kanten belazerd/bedrogen door alle fabrikanten ?

En ja, ik weet het. Ook Apple bedriegt zijn consumenten met de batterij-prestaties.
Van de andere kant denk ik, dat het klachten zou regenen als iedereen na een half jaartje zijn toestel al niet meer volledig zou kunnen laden. (wat in werkelijkheid wel zo is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djalexnlDe
Gisteren nog een aantal test ritjes gemaakt.

Fiets aan / uit testjes.
Cadans spelen etc.
Diamond display resetten (knop naar beneden ingedrukt houden)

Ik merk dat deze firmware niet stabiel is.
(af en toe loop ik nu naar de garage en zet de fiets kort aan en weer uit...for testing perposes)
Ik heb nu al een aantal keren gehad dat als ik mijn fiets uit zet ... de verlichting branden blijft ..

Je krijgt de fiets voor geen mogelijkheid aan of uit... Je moet wachten tot verlichting uiteindelijk vanzelf uit gaat na een dikke 4 minuten ... pas dan kan de fiets weer aan...

Gelukkig niet elke keer, maar toch het gebeurt... kan de vinger er niet op leggen waarom...

Ook wordt mij accu percentage niet meer bijgehouden in de app...

Wellicht dat er meer mensen deze ervaring hebben wat testjes kunnen doen.... dan kunnen we de programmeurs van Veloretti weer aan het werk zetten....

Gegroet maar weer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
Heb vanmorgen het DZ41 display weer omgeruild voor het DD display en de firmware update gedaan ✅. Ging allemaal vlot en het is gemakkelijk om alles weer om te bouwen. Ben er erg blij mee dat de cadans nu word onthouden en leuk dat de fiets automatisch weer uitgaat. Was zelf altijd wat onwennig van dat ik de Veloretti app niet meer kon gebruiken. Had altijd in mijn achterhoofd gehad dat de fiets niet meer helemaal (origineel) was. Daarbij komt dat ik van eenvoud houd en dat is nu weer zo. Ieder zijn ding natuurlijk maar ben hier erg blij mee. Wat ik eerder al had gelezen is dat de app nog niet alle informatie goed doorgeeft, de status van de accu wordt ook bij mij nog niet goed weergegeven. DD geeft 66% aan en in mijn app staat 93%. Dit zal vast met een nieuwe app update opgelost worden denk ik dan maar en wacht dat maar even af. Mocht iemand belang hebben bij mijn oude DZ41 display dan hoor ik het graag. We worden het vast en zeker eens over wat het mag kosten. Is nog in nieuwstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
djalexnlDe schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:40:

Fiets aan / uit testjes.
Cadans spelen etc.

(af en toe loop ik nu naar de garage en zet de fiets kort aan en weer uit...for testing perposes)
Ik heb nu al een aantal keren gehad dat als ik mijn fiets uit zet ... de verlichting branden blijft ..

Je krijgt de fiets voor geen mogelijkheid aan of uit... Je moet wachten tot verlichting uiteindelijk vanzelf uit gaat na een dikke 4 minuten ... pas dan kan de fiets weer aan...

Gelukkig niet elke keer, maar toch het gebeurt... kan de vinger er niet op leggen waarom...

Wellicht dat er meer mensen deze ervaring hebben wat testjes kunnen doen.... dan kunnen we de programmeurs van Veloretti weer aan het werk zetten....

Gegroet maar weer ;-)
Heb zojuist ook even getest, en ook bij mij gaat de fiets uit, licht blijft branden en kan de fiets niet weer aanzetten. Licht gedoofd en fiets doet het weer. Even later weer getest en fiets gaat uit en weer aan met de knop. Vreemd maar zal vast opgelost worden door een update.

Groet

Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
djalexnlDe schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:40:

Fiets aan / uit testjes.
Cadans spelen etc.

Gegroet maar weer ;-)
Dezelfde ervaring mbt lamp. Maar bij mij gaat de fiets wel weer aan als ik 3x de "opstart-procedure" volg.
Dus 3x indrukken, aftellen "en ace en aan en los " en loslaten.

Ook gehad dat Ace1 tijdens het op slot zetten (dus heel kort na stoppen), plotseling uitschakelde.

Aanvulling:

Mogelijk verbeelding, veel aarzeling, meer testen, maar krijg het idee dat uitzetten wel goed gaat als het DD display "speed" aangeeft. Bij DD display op "rpm", lijkt het mis te gaan.

Nogmaals, erg onzeker. Probeer het eens uit ?

[ Voor 8% gewijzigd door robert_oost op 12-11-2023 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
robert_oost schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:10:
[...]

Dezelfde ervaring mbt lamp. Maar bij mij gaat de fiets wel weer aan als ik 3x de "opstart-procedure" volg.
Dus 3x indrukken, aftellen "en ace en aan en los " en loslaten.

Ook gehad dat Ace1 tijdens het op slot zetten (dus heel kort na stoppen), plotseling uitschakelde.
hmmm

opstart procedure?? Please explain...
welke knop hoe lang aftellen.. ik begrijp het niet helemaal?
Dus er is een workaround zodat je niet 4 a 5 minuten hoeft te wachten??

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
djalexnlDe schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:25:
[...]

hmmm

opstart procedure?? Please explain...
welke knop hoe lang aftellen.. ik begrijp het niet helemaal?
Dus er is een workaround zodat je niet 4 a 5 minuten hoeft te wachten??

Thanks alvast!
Je zet de Ace aan door de linkerknop DD display even ingedrukt te houden.
Ik gebruik die woorden om dat indrukken te "timen".
Als bij mij de lamp blijft branden, en ik hetzelfde doe als wanneer ik de fiets aanzet, gaat tot nu toe altijd na max 3x "aanzetten", de fiets weer normaal aan (en normaal uit).

Als het stil is, kun je een "tik" horen. kort daarna loslaten linkerknop.

PS: mijn fiets staat in garage, dus ben ook aan het testen met veel aan/uit, stukje rijden, rpm enz.

Er zijn wellicht nog wat dingen niet OK, maar de cadans tijdens het rijden aanpassen zonder gedoe met mobiel, weegt voor mij heel zwaar positief.

Cadans aanpassen is in feite je versnelling / verzet kiezen. Heerlijk. Neem wat probleempjes op de koop toe.

[ Voor 25% gewijzigd door robert_oost op 12-11-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
robert_oost schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:28:
[...]

Je zet de Ace aan door de linkerknop DD display even ingedrukt te houden.
Ik gebruik die woorden om dat indrukken te "timen".
Als bij mij de lamp blijft branden, en ik hetzelfde doe als wanneer ik de fiets aanzet, gaat tot nu toe altijd na max 3x "aanzetten", de fiets weer normaal aan (en normaal uit).

Als het stil is, kun je een "tik" horen. kort daarna loslaten linkerknop.

PS: mijn fiets staat in garage, dus ben ook aan het testen met veel aan/uit, stukje rijden, rpm enz.
Net even getest.. fiets hangt... lampen branden.. 5 minuten timer loopt op de fiets...

op de Diamon display controller
aan/uit knop ingedrukt voor 4 seconden.... dan weer los... 4 seconden wachten
aan/uit knop ingedrukt voor 4 seconden.... dan weer los...

Wat ik ook doe moet wachten tot de 4/5 minuten voorbij is... en de fiets vanzelf uit gaat...of ik begrijp of ik doe iets niet goed... hoor ook geen tik.. maar dat kan ook mijn gehoorschade zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
djalexnlDe schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:46:
[...]

Net even getest.. fiets hangt... lampen branden.. 5 minuten timer loopt op de fiets...

op de Diamon display controller
aan/uit knop ingedrukt voor 4 seconden.... dan weer los...

Wat ik ook doe moet wachten tot de 4/5 minuten voorbij is... en de fiets vanzelf uit gaat...of ik begrijp of ik doe iets niet goed... hoor ook geen tik.. maar dat kan ook mijn gehoorschade zijn....
Dan weet ik het ook even niet.

Bij mij branden de lampen lang geen 4/5 minuten. Is maar even. 1/2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 14:11
Mis nog de optie dat je een melding kreeg wanneer er iemand aan je fiets zat.
Heb daar ook maar een paar maandjes gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
robert_oost schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:10:
Probleem aanzetten

Sinds firmware-update heb ik problemen met het aanzetten van de Ace1.
het vraagt soms 2 of 3 keer linker-knop ingedrukt houden, loslaten en dan...niks,

En na een paar keer lukt het ineens wel.

Meer mensen deze ervaring ?
Same here, maar dan bij de Ace Two. Ik heb het idee dat het minder is, als ik de batterij binnen bewaar en die dus droog en warmer qua temperatuur is. Vind het wel uiterst irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gbbosma
[quote]Morfang schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:03:
[...]

Same here, maar dan bij de Ace Two. Ik heb het idee dat het minder is, als ik de batterij binnen bewaar en die dus droog en warmer qua temperatuur is. Vind het wel uiterst irritant.

Heb alleen zo nu en dan dat als ik de fiets uitzet de lampen blijven branden, maar krijg de fiets niet weer aan. Als de verlichting na ong 5 minuten gedoofd zijn kan ik de fiets weer aanzetten. En de accu status wordt ook niet goed weergegeven in de app. Blijft bij mij op 93% staan. Dit was de accustatus van voor de firmware update.
Heb met Veloretti gemaild en hoop dat meer mensen van hier dat zullen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djalexnlDe
Heb met Veloretti gemaild en hoop dat meer mensen van hier dat zullen doen.
Heb gisteren ook een uitgebreide mail naar deze Fietsenboer gestuurd! Helemaal mee eens!! hoe meer mensen er een mailtje aan wagen hoe eerder ze het belang ervan inzien...

Dus bij deze ook het verzoek aan deze en gene...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Email : maar natuurlijk. Maar geef ze (Veloretti) dan ook meteen een compliment dat ze de rpm-instelling hebben gerealiseerd ? Iets dat laat zien dat ze toch naar ons (gebruikers) luisteren ? En dat ook voor de Ace1 die eigenlijk een "oud model" is ? Met stroop vang je meer vliegen dan met enkel azijn..

Kan mijn Ace1 nu weer betrouwbaar aanzetten. Moest even "de truc leren".
Volgens mij speelt het volgende:

1. De timing van het aanzetten (tijd tussen Li knop indrukken en loslaten) is veranderd (langeringedrukt houden)
2. Diezelfde timing is kritischer geworden. Dwz dat iets te kort of te lang indrukken niet werkt.

Heb mijn "woorden-metronoom/timer" met stopwatch aantal keren getimed. Ligt zo rond de 4,2 seconden.

Daarnaast blijven de lampen na uitzetten regelmatig (kan geen reden vinden), branden. Dat duurt gelukkig bij mij heel kort <1 minuut. Dus negeer het gewoon.

Is niet fraai, wijst op "bugs". Dus een email is zeker op zijn plaats. Mar fiets is beter geworden door rpm op DD

[ Voor 5% gewijzigd door robert_oost op 17-11-2023 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vindictive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-02 16:12
Weet iemand toevallig waar deze schroef toe dient bij de Ace One? Ik heb hier per ongeluk aan gedraaid omdat ik dacht dat deze het stuur vast zou zetten. Ik kan er niks over vinden in de handleiding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7z5xcHV39ZU7dlh43BPKMWNZ9eU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CXasihPgBkapMOrSWXeEENjv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Vindictive schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:29:
Weet iemand toevallig waar deze schroef toe dient bij de Ace One? Ik heb hier per ongeluk aan gedraaid omdat ik dacht dat deze het stuur vast zou zetten. Ik kan er niks over vinden in de handleiding.

[Afbeelding]
Dient voor de afstelling van het balhoofd.
YouTube: SPELING/KRAAK AHEAD BALHOOFD VERHELPEN: Zo doe je dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vindictive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-02 16:12
Dank! Ik ga eens even kijken of ik hem nu op de juiste strakte heb teruggedraaid aan de hand van de uitleg in het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mijn vriendin heeft een Ivy Two met de front carrier en daarop de lage mand van Veloretti.
Installeren van de front carrier was een fluitje van een cent, maar nu viel mij op dat het mandje er enkel opgeklikt wordt ipv dat het vast zit. Is het de bedoeling dat je de mand meeneemt wanneer je je fiets ergens neer zet? Of moet je er maar vanuit gaan dat dat niet gestolen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Laatst online: 09:01
BDelamontagne schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:56:
Ben al een tijdje aan het nadenken over de aanschaf van een Ace 2. Dat kan eventueel via de fietsregeling (FiscFree) van mijn werkgever, dan betaal ik 750 netto minder via een verrekening met mijn bruto loon.

Zag dat er vorig jaar een 15% kortingsactie was tijdens Black Friday, en ik hoop dat ze die dit jaar weer gaan doen. Heb mij net ingeschreven voor de nieuwsbrief en in de bevestiging stond deze tekst:

"Keep an eye on your inbox on 20 November for the early access link."

Dus ze zullen ook dit jaar wel weer een actie doen.

Ben wel benieuwd of ik de fiets tzt met de korting via de fietsenregeling kan kopen :)
De Veloretti Ace One en Ivy One met een deal, maar ik zie nog geen deal op de Two, zou die nog komen? Of ben je toegehapt op de One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-L_mBL_NwTwvmRCHT5um56Slws8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r84kM72zKDtCQqXm23ZIJeYt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door itsmeallright op 20-11-2023 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
One met 500,- korting inderdaad.

Weet iemand of op de One en Two dezelfde motor zitten? Typenummer is volgens mij anders, maar vermogen etc hetzelfde.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Artbij schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:19:
One met 500,- korting inderdaad.

Weet iemand of op de One en Two dezelfde motor zitten? Typenummer is volgens mij anders, maar vermogen etc hetzelfde.
Ik heb de One besteld. Heb alleen nooit een One proefgereden, alleen de Two. Heeft de One dezelfde zithouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Patox schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:44:
[...]

De Veloretti Ace One en Ivy One met een deal, maar ik zie nog geen deal op de Two, zou die nog komen? Of ben je toegehapt op de One?
Inderdaad helaas geen deal op de Two :-(

Wellicht komt het nog op de dag zelf, maar ik betwijfel het. Ben inmiddels voor een CowBoy Cruiser gegaan (800 korting op elk model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
BDelamontagne schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:57:
[...]

Inderdaad helaas geen deal op de Two :-(

Wellicht komt het nog op de dag zelf, maar ik betwijfel het. Ben inmiddels voor een CowBoy Cruiser gegaan (800 korting op elk model).
Helaas gaat mijn aankoop van de One niet door. Veloretti zegt dat ze hem niet verkopen icm een Fietsenplan... De cruiser vind ik met 360wh batterij net te krap voor mijn woon werk verkeer.

[ Voor 8% gewijzigd door Patox op 21-11-2023 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
@Dancer en ter info @Vaevictis_

Vandaag lange rit gepland. Dus Ace1 voor het eerst sinds 6 mnd ofzo weer eens opgeladen tot lamp lader groen. Paar opvallende dingen:

Ik laad normaal tussen 40 en 80 %. = 2,5 min/1% lading. Betrouwbaar.
Lading van 71 % naar 100 % DD duurde langer. 3,5 min/1% lading.

Maar de echte verrassing was dat de lader er nog ruim 40 ! minuten over deed voordat de lamp "groen" werd.

De akku blijkt dus uiteindelijk (nog) tot 42V (nieuw capaciteit / voltage) te laden. Maar dat duurt even...

Batterij heeft 4,5 K km afgelegd a 1% per km. In principe niet meer dan 45 x 100% lading. + langdurig "sluipverbruik". Maar zeker niet meer dan 50?60? totale ladingen.
Is dit dit een (niet zorgwekkende !) degradatie van de akku ?

Of moet ik de akku zo af en toe eens gewoon helemaal "vol pompen" en dan gebruiken ?
Voorkomt dat een "luie akku" ?

Hoe is dat bij andere Ace1 gebruikers ?

Nogmaals, geen zorgen of paniek, gewoon nieuwsgierigheid.

Hoor graag jullie mening

Kon na begin rit nog ruim 5 km rijden (power stand 3) voordat DD minder dan 100% aangaf.
Mijn fiets is geheel origineel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
robert_oost schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:08:

Vandaag lange rit gepland. Dus Ace1 voor het eerst sinds 6 mnd ofzo weer eens opgeladen tot lamp lader groen. Paar opvallende dingen:

Maar de echte verrassing was dat de lader er nog ruim 40 ! minuten over deed voordat de lamp "groen" werd.

De akku blijkt dus uiteindelijk (nog) tot 42V (nieuw capaciteit / voltage) te laden. Maar dat duurt even...

Batterij heeft 4,5 K km afgelegd a 1% per km. In principe niet meer dan 45 x 100% lading. + langdurig "sluipverbruik". Maar zeker niet meer dan 50?60? totale ladingen.

Of moet ik de akku zo af en toe eens gewoon helemaal "vol pompen" en dan gebruiken ?

Hoor graag jullie mening

Kon na begin rit nog ruim 5 km rijden (power stand 3) voordat DD minder dan 100% aangaf.
Accu eens naar 100% brengen (dus doorladen tot groen lampje) en paar keer achterelkaar herhalen heet topbalanceren. Hiermee worden alle cellen gelijk geladen, als er namelijk onbalans tussen de cellen zit zal de zwakste cel de beperkende factor zijn. Je zult zien dat na een groen lampje en 30 min rust (stekker eruit) de lader weer even gaat laden. Hiermee haal je de maximale capaciteit uit de batterij. Ook laden in een warme omgeving scheelt capaciteit. Dus in de woonkamer topbalanceren is nog beter.

Deze tip kun je met alle oplaadbare batterijen / accu's uitvoeren.

@robert_oost @Dancer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dancer
robert_oost schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:08:

Hoor graag jullie mening

Als het lampje van de lader groen wordt, is dat geen garantie dat de batterij tot 42 V geladen is. Om de degradatie te meten, zou je moeten laden tot het lampje groen is en dan rechtstreeks de uitgang van de batterij meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
@robert_oost
Op het EUC (Electric UniCycle) forum hebben wij een specialist in zake batterijen. Het is een heel verhaal, maar in deze post verklaart hij veel:
https://forum.electricuni...tery-not-charging-to-100/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Iemand die een spatlap oid op het voorspatbord heeft gezet? Ik fiets nu veel kilometers in het buitengebied maar de fiets (en mijn schoenen met name ook) worden ontzettend smerig van het bladafval waar ik veel doorheen fiets.
Wellicht heeft iemand ee ntop: ik zou het liefste iets zonder schroefgaten willen hebben en als het ook nog een beetje qua design past (alhoewel, belangrijker is dat ie zonder sporen te verwijderen is wanneer het weer wat beter weer is)

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 22-11-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Stefke schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:32:
Iemand die een spatlap oid op het voorspatbord heeft gezet? Ik fiets nu veel kilometers in het buitengebied maar de fiets (en mijn schoenen met name ook) worden ontzettend smerig van het bladafval waar ik veel doorheen fiets.
Wellicht heeft iemand ee ntop: ik zou het liefste iets zonder schroefgaten willen hebben en als het ook nog een beetje qua design past (alhoewel, belangrijker is dat ie zonder sporen te verwijderen is wanneer het weer wat beter weer is)
Ik ben hier ook naar op zoek. Valt me dus op dat in vergelijking met andere fietsen m’n schoenen veel natter worden op de veloretti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
@Dancer ,@Vaevictis_ ,

Bedankt voor jullie verhelderende posts.

Helpen me om het "systeem" te begrijpen. En er dan voor te zorgen "als een goed huivader".
Als je goed voor je apparaten bent, dienen ze je lang en trouw, Als je ze verwaarloost, krijg je shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
drusloos schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:55:
[...]

Ik ben hier ook naar op zoek. Valt me dus op dat in vergelijking met andere fietsen m’n schoenen veel natter worden op de veloretti
das wel interessant, wat is het verschil dan? puur dikkere banden (dus meer wordt opgepakt van de weg) of loopt het spatbord minder lang door dan een gemiddelde andere fiets?
Of is het spatbord net niet breed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
joco schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:48:
[...]

das wel interessant, wat is het verschil dan? puur dikkere banden (dus meer wordt opgepakt van de weg) of loopt het spatbord minder lang door dan een gemiddelde andere fiets?
Ik denk dat het komt doordat het spatwater tegen de voorkant van de motor komt; een plat vlak bij wijze van spreken.. Bij een normale fiets zit daar veel minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
joco schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:48:
[...]

Ik heb het idee dat de grotere en bredere banden meer water meepakken vergeleken met mijn “gewone” oma fiets. Het spatbord is ook niet voldoende breed om dit tegen te houden. Het is niet alleen bij plassen, als de ondergrond enkel vochtig is zie je toch dat je schoenen na 10 minuten behoorlijk vies zijn. Misschien dat snelheid nog een rol speelt maar dat zou niet alles kunnen verklaren. Voornamelijk na een bocht is het te merken, dat betekent dus dat het onder het spatbord door komt en op je schoen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Niet online
Stefke schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:32:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOK0fUVNSsGyJgNJOfhUqBX0mWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vUfEbzcMIkofdtmb6W929gY8.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door itsmeallright op 25-11-2023 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-06 12:40
itsmeallright schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:36:
[...]

[Afbeelding]

Ja ik heb deze op mijn voor én achter spatbord van mijn Ivy 1, gekocht op Amazon & zien er netjes uit !
Die ziet er top uit! Heb je misschien merk/typenr/link? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
itsmeallright schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:36:
[...]

[Afbeelding]

Ja ik heb deze op mijn voor én achter spatbord van mijn Ivy 1, gekocht op Amazon & zien er netjes uit !
Is dat voldoende? Ik heb die dingen ook gezien op nederlandse fietssites en ze zijn maar een paar cm lang.

(En bevestiging zonder gereedschap? Of moet er wel een schroef door het spatbord heen?)

Zou ook wel een linkje willen

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 22-11-2023 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Niet online
Klopt, die is het...

[ Voor 38% gewijzigd door itsmeallright op 25-11-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Niet online
---

[ Voor 100% gewijzigd door itsmeallright op 22-11-2023 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
Patox schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:39:
[...]

Helaas gaat mijn aankoop van de One niet door. Veloretti zegt dat ze hem niet verkopen icm een Fietsenplan... De cruiser vind ik met 360wh batterij net te krap voor mijn woon werk verkeer.
Aii, dat is jammer! Ik had zelfs nog overwogen om de Cowboy te annuleren en voor een Ace 1 te gaan via het fietsenplan, maar deze info sluit dat volledig uit. Hoef ik daar mijzelf niet meer gek te maken met twijfels, hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
itsmeallright schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:19:
[...]

Klopt, die is het...
Let wel als je er 2 wil moet je er 2 bestellen.
I know, niet echt heel goedkoop...
Je kan ze vastschroeven maar ik heb ze met een soort gum "vast" gezet, en eigenlijk zitten ze sowieso al aardig vast als je ze er op schuift.

Of ze helpen; tja alle beetjes helpen...
Ik heb dezelfde via Ali besteld 1,62 per stuk. Nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
Vaevictis_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:10:
[...]

Ik heb dezelfde via Ali besteld 1,62 per stuk. Nog niet binnen.
Heb je ook daar ook een link van naar Ali. Zoek ze nl ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Hoe is jullie ervaring met de Ace2 schoonmaken? Ik heb hem sinds augustus en heb hem eigenlijk nog geen 1 keer schoongemaakt. Nou begint hij aardig smerig te worden dus ik wil hem met de tuinslang afspuiten. Lijkt me dat een fiets van 3500 euro daar tegen moet kunnen, maar ik ben benieuwd hoe anderen dit doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
gbbosma schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:04:
[...]

Heb je ook daar ook een link van naar Ali. Zoek ze nl ook
https://a.aliexpress.com/_EvxvlHb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07 15:04
drusloos schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:06:
Hoe is jullie ervaring met de Ace2 schoonmaken? Ik heb hem sinds augustus en heb hem eigenlijk nog geen 1 keer schoongemaakt. Nou begint hij aardig smerig te worden dus ik wil hem met de tuinslang afspuiten. Lijkt me dat een fiets van 3500 euro daar tegen moet kunnen, maar ik ben benieuwd hoe anderen dit doen
Dat kan zeker met de tuinslang, (geen hoge drukspuit) en dan met een microvezel doekje en was sop beetje schoonsoppen waar nodig.
Als je de Dune lak kleur hebt blijf je vlekken zien though. Tenminste die krijg ik er niet meer af. Kwetsbare lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Microvezel lijkt me per uitstek ongeschikt om over lak te halen.

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 43 ... 56 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.