Denk dat er ergens sluiting zit door water lekkage? Heb ook een lekkende ID light een nieuwe aangevraagd (ACE 1).springfield89 schreef op maandag 4 september 2023 @ 07:15:
De ingebouwde voorlamp van mijn Ivy gaat niet meer aan. De extra voorlamp brandt nu ook zonder dat de fiets aan staat, komt dit doordat de ingebouwde lamp stuk is?
Blijft bij jou de extra voorlamp ook branden of heb je er geen?Vaevictis_ schreef op maandag 4 september 2023 @ 07:31:
[...]
Denk dat er ergens sluiting zit door water lekkage? Heb ook een lekkende ID light een nieuwe aangevraagd (ACE 1).
Dat werkt! Top, dankjewel allemaal.stin00 schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:38:
Als je alleen schoonmaakt met water + tandenborstel dan is het knarsen en piepen binnen 2 dagen terug.
Je moet hem af en toe insprayen met siliconenspray zodat hij soepel blijft en niet uitdroogt. Ik spuit er elke 1 a 2 maand een beetje op en heb het lawaai nooit meer gehoord.
Een gates riem is onderhoudsarm, helaas niet onderhoudsvrij
Schoongemaakt, ingespoten met siliconenspray (wel lastig om niet alles eronder te krijgen), 50km gefietst, geen geknars. Heel blij mee, dankjewel.
Heb je ook de spanning van de riem nagekeken? Bij te veel spanning gaat ie snel weer knarsen.Impstoker schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:52:
[...]
Dat werkt! Top, dankjewel allemaal.
Schoongemaakt, ingespoten met siliconenspray (wel lastig om niet alles eronder te krijgen), 50km gefietst, geen geknars. Heel blij mee, dankjewel.
Mijne gaat niet meer aan, ik heb wel een andere lamp gemonteerd die veel beter licht geeft.springfield89 schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:47:
[...]
Blijft bij jou de extra voorlamp ook branden of heb je er geen?
Geprobeerd, maar vond ik erg lastig te doen, met de Gates app gecontroleerd, kom rond de 45 Herz uit geloof ik, dat lijkt prima te zijn volgens de app.Vaevictis_ schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:30:
[...]
Heb je ook de spanning van de riem nagekeken? Bij te veel spanning gaat ie snel weer knarsen.
Zou het mogelijk zijn een fietskarretje aan een Ace 2 te hangen? Dan zou de hond meekunnen
Geen ervaring met zowel fietskarretjes als een Veloretti, maar de zadelpen lijkt gewoon rond en dus geschikt voor de standaard fietstrekhaak?
Ja hoor kan prima. Ik heb een Burley Travoy achter hangen af en toe. Vol beladen met van alles. Werkt top.Stefke schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:03:
Zou het mogelijk zijn een fietskarretje aan een Ace 2 te hangen? Dan zou de hond meekunnenGeen ervaring met zowel fietskarretjes als een Veloretti, maar de zadelpen lijkt gewoon rond en dus geschikt voor de standaard fietstrekhaak?
Heeft iemand de speling in de voorvork al zelf weten te stellen?
Na reparatie zit er een beetje speling in, op andere fietsen kan je dat eenvoudig zelf stellen, maar kan niet zo snel vinden hoe dat te doen op mijn Ace Two
Na reparatie zit er een beetje speling in, op andere fietsen kan je dat eenvoudig zelf stellen, maar kan niet zo snel vinden hoe dat te doen op mijn Ace Two
Iemand hier ook al tijdje aan het wachten op zijn fiets? 1 aug de Two Matte Black besteld, met levertijd begin september. Daarna alleen niks meer gehoord. Deze week maar een mailtje gestuurd, maar daar op ook nog geen (inhoudelijk antwoord gehad).
Vandaag gekregen.siempie76 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:16:
Heeft iemand de speling in de voorvork al zelf weten te stellen?
/f/image/eQfQlTbL375vgRIfwkUAScD5.png?f=fotoalbum_large)
Wanneer heb je besteld? Ik zit er ook tegenaan te hikken (nog geen keuze gemaakt behalve dan dat ik een E-bike wil) en voor de kleur die ik zou nemen geven ze 4 a 5 weken opMorfang schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:07:
Iemand hier ook al tijdje aan het wachten op zijn fiets? 1 aug de Two Matte Black besteld, met levertijd begin september. Daarna alleen niks meer gehoord. Deze week maar een mailtje gestuurd, maar daar op ook nog geen (inhoudelijk antwoord gehad).
Had jij ook 1 aug besteld? En tussentijds iets gehoord?
Ik dus op 1 aug, maar dus nog niks gehoord….Stefke schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:13:
[...]
Wanneer heb je besteld? Ik zit er ook tegenaan te hikken (nog geen keuze gemaakt behalve dan dat ik een E-bike wil) en voor de kleur die ik zou nemen geven ze 4 a 5 weken op
[ Voor 30% gewijzigd door Morfang op 11-09-2023 17:37 ]
Bijzonder dat dit bij de Ace 2 ook nog speelt. Dit was bij de Ace 1 al een veelvoorkomend probleem. Combinatie van goedkope voorvork met matige kwaliteit lagers. Je zou toch verwachten dat ze dit probleem aanpakken bij een verbeterde opvolger.
Is er hier iemand die boven de 1.90 is en deze fiets heeft? Ik vraag me af of ik er qua framemaat mee weg kan komen.
Vorige week toonde het DZ41 display van mijn Ace classic ineens een rode driehoek plus het getal 30. Ondersteuning werkt niet en de Enviolo staat in de default 60. Uitzetten van de fiets ging, maar daarna wilde hij niet aan. Accu eruit hielp, maar na een paar minuten kwam de foutmelding weer. Nu komt en gaat die melding. Ik had geen tijd om e.e.a. Uit te zoeken want ik ben nu eerst op vakantie (zonder fiets). Maar ik ben benieuwd of iemand weet wat die 30 betekent, want ik neem aan dat dat een foutcode is.
Ik heb nu al 2 keer gehad met mijn Ace2 dat tijdens fietsen als ik stop met trappen, en vervolgens paar seconden later weer trap er een korte doortrap is en een harde tik. Het is een beetje als bij de van Moof s3 fiets die van versnelling wisselt, daar had je ook een harde tik. Heeft iemand dit wel eens gehad?
Ja, 1,92m en een Ace 1. Een beetje voorovergebogen houding maar goed te doen. Denk wel dat dit persoonlijk is. Heb geen stuurverhoger en fiets niet overdreven veel. Zo wel een 13km heen en terug naar het werk.PKAWA schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:36:
Is er hier iemand die boven de 1.90 is en deze fiets heeft? Ik vraag me af of ik er qua framemaat mee weg kan komen.
Hier ook de ACE 1 en 1.90m met stuurverhoger en verend zadel want best wel heftige rugklachten. Hiermee kan ik comfortabel fietsen. Nu al rond de 4.000km gefietst omdat ik zowel woon/werk als boodschappen en afspraken primair op de fiets doe.Bobz schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 05:51:
[...]
Ja, 1,92m en een Ace 1. Een beetje voorovergebogen houding maar goed te doen. Denk wel dat dit persoonlijk is. Heb geen stuurverhoger en fiets niet overdreven veel. Zo wel een 13km heen en terug naar het werk.
Ik zat hier ook over te twijfelen, maar is me 100% meegevallen. Ik ben 1,95 en vind de fiets echt prima zitten. Ik heb overigens een Ace 2 zonder stuurverhoger. Ik fiets 22km per dag woon-werkPKAWA schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:36:
De fietshouding is dus inderdaad iets voorover, maar zeker niet heel sportief zoals bij Cowboy. Ik had hiervoor een VanMoof Smart S (niet elektrisch, ook one-size-fits-most) en die vond ik wel echt krap. De Ace 2 is in mijn ervaring prima comfortabel voor wat langere mensen. Wellicht dat je bij merken die werken met een aantal frame-maten en een verstelbare stuurpen een comfortabere houding krijgt, maar ik zou het me voor woon-werk verkeer bijvoorbeeld niet tegen laten houden.
[ Voor 43% gewijzigd door architectincog op 12-09-2023 10:07 ]
Dat is de vrijloop in de naaf die niet goed functioneert.drusloos schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:22:
Ik heb nu al 2 keer gehad met mijn Ace2 dat tijdens fietsen als ik stop met trappen, en vervolgens paar seconden later weer trap er een korte doortrap is en een harde tik. Het is een beetje als bij de van Moof s3 fiets die van versnelling wisselt, daar had je ook een harde tik. Heeft iemand dit wel eens gehad?
Dit is de oplossing. https://www.youtube.com/watch?v=lihxGfgqy9Y
De Ace 2 is pas net beschikbaar en nu al moeten mensen dit soort onderhoud gaan doen?Simple mind schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:26:
[...]
Dat is de vrijloop in de naaf die niet goed functioneert.
Dit is de oplossing. https://www.youtube.com/watch?v=lihxGfgqy9Y
De oplossing lijkt mij contact opnemen met Veloretti. Laat het lekker onder garantie geregeld worden.
In ieder geval handig om te weten wat het probleem is. Maar inderdaad, ik fiets net 4 weken op de fiets, dan verwacht ik niet onderhoud te moeten doen. De voorrem is ook al matig op druk. Ik denk dat ik een afspraak laat inplannen en dat ze dat inderdaad onder garantie mogen gaan regelen…stin00 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:41:
[...]
De Ace 2 is pas net beschikbaar en nu al moeten mensen dit soort onderhoud gaan doen?
De oplossing lijkt mij contact opnemen met Veloretti. Laat het lekker onder garantie geregeld worden.
Code 30 zou op een communicatiefout duiden. Zie o.a.: YouTube: Bafang Fehler Error 30, Kommunikationsfehlerger356 schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:04:
Vorige week toonde het DZ41 display van mijn Ace classic ineens een rode driehoek plus het getal 30. Ondersteuning werkt niet en de Enviolo staat in de default 60. Uitzetten van de fiets ging, maar daarna wilde hij niet aan. Accu eruit hielp, maar na een paar minuten kwam de foutmelding weer. Nu komt en gaat die melding. Ik had geen tijd om e.e.a. Uit te zoeken want ik ben nu eerst op vakantie (zonder fiets). Maar ik ben benieuwd of iemand weet wat die 30 betekent, want ik neem aan dat dat een foutcode is.
Best kans dat een kabel niet helemaal goed meer is, of een connector onvoldoende contact maakt.
Of je DZ41 is kaput. Misschien handig om eerst nog even het diamond display eraan te hangen, en te kijken of het euvel dan ook optreedt. Zo ja, dan is het iig niet de DZ41 zelf die niet goed functioneert.
[ Voor 10% gewijzigd door finch666 op 12-09-2023 14:52 ]
Dit staat bij error 30 in de handleiding van de DZ41:ger356 schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:04:
Communication fault Check connector of display and
controller
Gaan we doen als we weer thuis zijn. Vandaag een e-bike gehuurd om het fietspad van Ospedaletti naar San Lorenzo (Italia reviera) te rijden. 27 km op een oude spoorbaan die omgemeubeld is tot een fietssnelweg, met een paar tunnels en regelmatig prachtig langs de kust. Maar wat ben je dan verwend met de Enviolo. Het was wennen om zelf weer steeds te moeten schakelen. Ook de ondersteuning was wennen, met zo'n fiets die onder je vandaan schiet. Erg blij met mn Veloretti (als ie het weer doet).finch666 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:43:
[...]
Code 30 zou op een communicatiefout duiden. Zie o.a.: YouTube: Bafang Fehler Error 30, Kommunikationsfehler
Best kans dat een kabel niet helemaal goed meer is, of een connector onvoldoende contact maakt.
Of je DZ41 is kaput. Misschien handig om eerst nog even het diamond display eraan te hangen, en te kijken of het euvel dan ook optreedt. Zo ja, dan is het iig niet de DZ41 zelf die niet goed functioneert.
Voor een “Amsterdams” fietsenmerk had er wel iets meer over veiligheid worden nagedacht, vooral voor die prijs. Een alarm optie zou volgens mij prima kunnen vanwege de speaker die er al in zit, en het axa slot wat er bij gekocht kan worden is zo dun dat ik het liefst een extra slot koop (wat ik wel weer belachelijk vind voor een fiets waar ik €3600 voor heb betaald).
Ook het mandje voorop is slecht over nagedacht. Leuk dat het er zo op en af kan worden geklikt, maar deze gaat geheid een keer gejat worden. Hoe het buiten de stad is kan ik niet beoordelen, maar een “Amsterdams” fietsen merk had kunnen bedenken dat er asociale mensen wonen en alles wordt gejat in de stad. Vooral jammer dat de accessoires niet onder de fietsverzekering vallen van Veloretti
Ook het mandje voorop is slecht over nagedacht. Leuk dat het er zo op en af kan worden geklikt, maar deze gaat geheid een keer gejat worden. Hoe het buiten de stad is kan ik niet beoordelen, maar een “Amsterdams” fietsen merk had kunnen bedenken dat er asociale mensen wonen en alles wordt gejat in de stad. Vooral jammer dat de accessoires niet onder de fietsverzekering vallen van Veloretti
Vandaag ben ik door een bekende benaderd of ik mijn Ace2 wil verkopen. De fiets van zijn zoon is kapot gegaan en heeft deze elke dag nodig om een grote afstand naar school af te leggen.
Zelf kan ik hem niet missen. Wellicht is er hier iemand die zijn ace 2 wil verkopen tegen nieuwprijs?
Zelf kan ik hem niet missen. Wellicht is er hier iemand die zijn ace 2 wil verkopen tegen nieuwprijs?
Waarom niet zelf bestellen? Met een ACE1 maak je denk ik meer kans?nicket84 schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:44:
Vandaag ben ik door een bekende benaderd of ik mijn Ace2 wil verkopen. De fiets van zijn zoon is kapot gegaan en heeft deze elke dag nodig om een grote afstand naar school af te leggen.
Ze willen wel voor de Ace2 gaan. De levertijd is aardig opgelopen en hij moet toch elke dag naar school. Vandaar dat we de opties aan het bekijken zijn.Vaevictis_ schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:02:
[...]
Waarom niet zelf bestellen? Met een ACE1 maak je denk ik meer kans?
Ben in het bezit van een Ace One en wil een front carrier op de fiest zetten. Nu vind ik de front carrier van de Ace two er wel strak uitzien maar er staat op de Veloretti site dat die niet geschikt is voor de One. Iemand in het bezit van een Ace Two die eens de afstand kan meten tussen de bevestigingspunten onder bij de naaf tot aan het balhoofd waar die vast zit. Als dat niet te veel afwijkt met de One wil ik wel eens proberen of die carrier op de One te zetten is met wat beperkte aanpassingen.
Valt er eigenlijk te zien of de nieuwste firmware op de fiets is geïnstalleerd? Het zou dan automatisch moeten gaan, maar ik zie nooit een melding dat er een nieuwe update is geïnstalleerd
Ik heb dat tot nu toe maar 1x gehad (2 soorten upgrades) maar dat was direct bij installatie van de fiets. Daarna niet meerdrusloos schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:33:
Valt er eigenlijk te zien of de nieuwste firmware op de fiets is geïnstalleerd? Het zou dan automatisch moeten gaan, maar ik zie nooit een melding dat er een nieuwe update is geïnstalleerd
Is zijn zoon dermate groot dat een Ivy niet een betere keus is?nicket84 schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:44:
De kleur Dune heeft een levertijd van 5-10 werkdagen.
somewhere there was silence
Mijn Bafang batterij (van de Ace 1) gaat sinds gisteren niet meer aan. Ik dacht eerst dat de batterij leeg was, dus aan de lader gezet en gewacht tot het stroomblok groen licht gaf en nogmaals getest. Geeft geen moer meer; niet als die in de fiets zit en ook niet als je de knop op de batterij zelf indrukt.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en of ik dit zelf op kan lossen? Of is dit helaas pindakaas en contact opnemen met Veloretti voor een nieuwe accu? (Zou ik jammer vinden want slechte ervaring met levertijd Veloretti)
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en of ik dit zelf op kan lossen? Of is dit helaas pindakaas en contact opnemen met Veloretti voor een nieuwe accu? (Zou ik jammer vinden want slechte ervaring met levertijd Veloretti)
Laat hem eens wat langer aan de lader. Contacten eens schoonmaken met isopropyl alcohol. Batterij goed erin klikken.Mennauu schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:47:
Mijn Bafang batterij (van de Ace 1) gaat sinds gisteren niet meer aan. Ik dacht eerst dat de batterij leeg was, dus aan de lader gezet en gewacht tot het stroomblok groen licht gaf en nogmaals getest. Geeft geen moer meer; niet als die in de fiets zit en ook niet als je de knop op de batterij zelf indrukt.
Ik zag in een review dat op de eerste Veloretti goedkope banden en handvatten zaten (die waren door de reviewer vervangen), is dat bij de Two al beter? Welke banden zitten daar op? Volgens de site "Banden
Performance Plus tire / 50-622 / Anti Puncture level 2" maar daar vind ik niet meer over op internet
Performance Plus tire / 50-622 / Anti Puncture level 2" maar daar vind ik niet meer over op internet
Eind vorige week bericht gekregen dat de fiets deze week geleverd zou worden. Net gebeld na uitblijven verder bericht, en toen te horen gekregen dat er een misverstand was en dat de fiets nu bij Veloretti zelf binnen is. Ze gaan nu eerst kwaliteitscontrole doen en daarna wordt hij opgestuurd.Morfang schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:07:
Ik meen dat er eerder issues waren met kwaliteit (omdat ze rechtstreeks uit de fabriek werden verstuurd). Blijkbaar hebben ze die klachten serieus genomen. Benieuwd wanneer de fiets nu komt (en in welke staat 😅).
dat zou wel slim wezen..Eind vorige week bericht gekregen dat de fiets deze week geleverd zou worden. Net gebeld na uitblijven verder bericht, en toen te horen gekregen dat er een misverstand was en dat de fiets nu bij Veloretti zelf binnen is. Ze gaan nu eerst kwaliteitscontrole doen en daarna wordt hij opgestuurd.
Ik meen dat er eerder issues waren met kwaliteit (omdat ze rechtstreeks uit de fabriek werden verstuurd). Blijkbaar hebben ze die klachten serieus genomen. Benieuwd wanneer de fiets nu komt (en in welke staat 😅).
elke fiets die ze rechtstreeks uit de fabriek opsturen en die daarna binnen een paar dagen weer opgehaald moet worden en naar Almelo gebracht wordt en weer terug is denk ik veel duurder...
Waarschijnlijk een hele domme vraag: Op de achteras zit een moerdop dat best lang is. Het bitje van mijn momentsleutel is niet eens diep genoeg om er grip op te krijgen. Is hier een oplossing voor of is een een bitje dat los te kopen is dat wel heel diep is? Welke gebruiken jullie?
Ik gebruik een steeksleutel of een ringsleutel.mvjmme schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:55:
Waarschijnlijk een hele domme vraag: Op de achteras zit een moerdop dat best lang is. Het bitje van mijn momentsleutel is niet eens diep genoeg om er grip op te krijgen. Is hier een oplossing voor of is een een bitje dat los te kopen is dat wel heel diep is? Welke gebruiken jullie?
Hoe is bij jullie de voorrem? Als je die vol inknijpt, blokkeert je wiel dan? Bij mijn Ace2 is het zo dat ik met voor eigenlijk niet alleen kan remmen. Bij vol inknijpen blokkeert het wiel ook niet, en vind ik dat ik té ver doorrol.
Verder piepen de remmen nogal bij remmen tot stilstand. Nogal irritant. In meerdere reviews werd nog gezegd dat de remmen zo fijn zijn en niet piepen. Maar dat is bij mij niet te merken (ik heb m’n ace2 niet van ali-express
)
Verder piepen de remmen nogal bij remmen tot stilstand. Nogal irritant. In meerdere reviews werd nog gezegd dat de remmen zo fijn zijn en niet piepen. Maar dat is bij mij niet te merken (ik heb m’n ace2 niet van ali-express
Wat is 'vol inknijpen'? Als dat tot op het stuur is, moet je je leiding mogelijk ontluchten,drusloos schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:03:
Hoe is bij jullie de voorrem? Als je die vol inknijpt, blokkeert je wiel dan? Bij mijn Ace2 is het zo dat ik met voor eigenlijk niet alleen kan remmen. Bij vol inknijpen blokkeert het wiel ook niet, en vind ik dat ik té ver doorrol.
Verder piepen de remmen nogal bij remmen tot stilstand. Nogal irritant. In meerdere reviews werd nog gezegd dat de remmen zo fijn zijn en niet piepen. Maar dat is bij mij niet te merken (ik heb m’n ace2 niet van ali-express)
@drusloos Zitten er wel remblokken in de klauw?
Met vol inknijpen bedoel ik zo hard als je kan knijpen. De hendel komt zeker niet tot op het stuur, maar zo’n 1-2 cm daar vanaf.H4nsie schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:04:
[...]
Wat is 'vol inknijpen'? Als dat tot op het stuur is, moet je je leiding mogelijk ontluchten,
Nou is de rem nooit zo geweest dat hij het voorwiel blokkeer bij vol inknijpen. Ik ben geen stuntman, maar als ik m’n voorrem vol inknijp wil ik een stoppie kunnen doen (ben ik niet van plan).
Gelukkig welStefke schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:47:
@drusloos Zitten er wel remblokken in de klauw?
@drusloos Misschien is je remschijf vettig? Bij o.a. de Action verkopen ze een spraybus Remmenreiniger.
Welke versie firmware staan er bij jullie op de Two?joco schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:15:
[...]
Ik heb dat tot nu toe maar 1x gehad (2 soorten upgrades) maar dat was direct bij installatie van de fiets. Daarna niet meer
Heb zelf de:
Experience Module firmware v1.0.1
Display firmware v1.0.3
Enviolo Firmware version R47 (Heb deze met de Enviolo app geupgrade paar weken geleden)
Ai, mn ingebouwde voorlamp van mn Ace (1) is er spontaan mee opgehouden. Hopelijk kunnen ze me een nieuwe sturen en is deze gewoon door mijzef te vervangen.
Hopelijk is het niks aan de kabel(verbinding) zelf: Merk dat er vrij hard aan de kabels wordt getrokken als je fiets een dagje in de stallingen op bijv stations staat....
Hopelijk is het niks aan de kabel(verbinding) zelf: Merk dat er vrij hard aan de kabels wordt getrokken als je fiets een dagje in de stallingen op bijv stations staat....
AVS is een gestandaardisserd systeem, dat scheelt wel met het aantal accesoires en uitbeidingen die je kan gebruiken, buiten alleen de veloretti site om.drusloos schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:01:
Voor een “Amsterdams” fietsenmerk had er wel iets meer over veiligheid worden nagedacht, vooral voor die prijs. Een alarm optie zou volgens mij prima kunnen vanwege de speaker die er al in zit, en het axa slot wat er bij gekocht kan worden is zo dun dat ik het liefst een extra slot koop (wat ik wel weer belachelijk vind voor een fiets waar ik €3600 voor heb betaald).
Zo kan je een key kopen om je accesoire (zoals het veloretti mandje) op slot te zetten: https://atranvelo.com/product/avs-premium-key/
Over het slot, zolang je hem met een ketting aan een vast object vastzet ben je verzekerd. Naar mijn mening. Als een dief hem echt mee wil nemen maakt de dikte van het slot niet uit, alleen of de fiets naast de jouwe makkelijker te jatten is of niet.
Na een uitgebreide zoektocht o.a. uitgekomen bij de Ace Two. Enige waar ik over de twijfel is de hoogte, want er is slecht één framemaat. Veloretti geeft aan dat de fiets geschikt is voor 173-200cm. Zelf ben ik 195 en vraag ik me af of ik dan niet op een erg klein frame rondpeddel, in een te voorovergebogen houding. Proefritje zit hier helaas niet om de hoek…
Heeft iemand hier wellicht ervaringen mee?
Alleen met de ACE 1 en ik ben 192cm. Ik vond de zitpositie niet fijn ook vanwege rugklachten, heb een verende zadelpen, ander zadel en stuurverhoger geplaatst daarna is het zoals een normale stadfiets. Ik zit weer rechtop. Erg blij mee.TreasureTrap schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:48:
Na een uitgebreide zoektocht o.a. uitgekomen bij de Ace Two. Enige waar ik over de twijfel is de hoogte, want er is slecht één framemaat. Veloretti geeft aan dat de fiets geschikt is voor 173-200cm. Zelf ben ik 195 en vraag ik me af of ik dan niet op een erg klein frame rondpeddel, in een te voorovergebogen houding. Proefritje zit hier helaas niet om de hoek…
Zoek even in het forum op foto's
Nog geen hele fijne ervaringen met Veloretti. Mijn Ace Two (besteld 1 augustus, indicatieve levertijd begin september) is er nog steeds niet. Al meerdere keren met ze gebeld en elke keer werd aangeven dat de fiets “uiterlijk volgende week” bezorgd zou worden. Vorige week werd uiterlijk 13 okt gezegd, maar ik heb nog steeds geen track & trace dus ik betwijfel het.
Blijkbaar is de klantenservice ook al 2 dagen dicht, gezien het bandje wat ik steeds te horen krijgen.
Iemand soortgelijke ervaringen?
Blijkbaar is de klantenservice ook al 2 dagen dicht, gezien het bandje wat ik steeds te horen krijgen.
Iemand soortgelijke ervaringen?
Net het voorste ID light laten vervangen en nu ook het probleem dat mijn voorvork kraakt ergens. Altijd wel iets anders dat kapot gaat aan de fiets. Fiets is ook uit garantie waardoor ik voor het id light moest betalen. Benieuwd wat ze van de voorvork zeggen aangezien dit precies wel een vaak voorkomend probleem is. Het wielslot en display is ook al kapot gegaan in het verleden.
Gisteren mijn ace 2 mogen ontvangen. (Sinds 22 juli besteld) Geen bijzonderheden aan de fiets gelukkig. Het AXA slot heeft aan 1 kant 2 covers voor de bouten dus die moet ik nog even opvragen.
De fiets rijdt heerlijk. Hebben jullie nog eventuele tips voor de fiets? Ik heb ergens gelezen over een verende zadelpen. Ik weet alleen niet welke ik nodig heb. Tips zullen dus gewaardeerd worden!
De fiets rijdt heerlijk. Hebben jullie nog eventuele tips voor de fiets? Ik heb ergens gelezen over een verende zadelpen. Ik weet alleen niet welke ik nodig heb. Tips zullen dus gewaardeerd worden!
[ Voor 5% gewijzigd door rikie457 op 11-10-2023 10:24 . Reden: Zinsopbouw ]
Eergisteren nieuwe banden onder mijn one gezet en inderdaad de wegligging is een stuk beter! Maar na een tour gemaakt te hebben merkte ik dat de rem van het achterwiel een beetje aanliep, en deze heb ik ter plekke opnieuw 'gekalibreerd' (schroefjes los, en dan inknijpen van handrem terwijl je ze weer beetje bij beetje vaster draait).
Sinds die aanpassing aan m'n achterrem heb ik geen motor ondersteuning meer. Zowel op het diamond display als in de veloretti app lijkt de ondersteuning aan te staan en kan ik verschillende standen kiezen, maar er is geen verschil. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Wat ik al heb gecheckt:
1 de rem loopt niet aan het wiel kan gewoon losdraaien zonder direct te stoppen
2 her-kalibratie in enviolo app
3 kabeltje naar enviolo er in en er uit gehaald (enviolo maakt ook wel een schakelgeluid dus lijkt te werken).
4 reset via het diamond display
5 batterij er volledig uit voor meerdere uren.
6 firmware update via enviolo op (stond blijkbaar nog op r45 i.p.v. 47
7 error status in enviolo app zegt geen error.
8 de magneet zit zo vast dat het onwaarschijnlijk is dat ik hem heb bewogen, en hij lijkt precies langs het centrum van de sensor te komen. De snelheidsmeting lijkt ook redelijk correct.
9 batterij zit 80% vol, de lamp werkt, de enviolo krijgt stroom (want kan connecten met app en hij maakt schakelgeluidjes af en toe).
Iemand ideeën?
Sinds die aanpassing aan m'n achterrem heb ik geen motor ondersteuning meer. Zowel op het diamond display als in de veloretti app lijkt de ondersteuning aan te staan en kan ik verschillende standen kiezen, maar er is geen verschil. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Wat ik al heb gecheckt:
3 kabeltje naar enviolo er in en er uit gehaald (enviolo maakt ook wel een schakelgeluid dus lijkt te werken).
8 de magneet zit zo vast dat het onwaarschijnlijk is dat ik hem heb bewogen, en hij lijkt precies langs het centrum van de sensor te komen. De snelheidsmeting lijkt ook redelijk correct.
9 batterij zit 80% vol, de lamp werkt, de enviolo krijgt stroom (want kan connecten met app en hij maakt schakelgeluidjes af en toe).
Iemand ideeën?
Hoeveel moet de spanning trouwens zijn van de gates belt?
Ik heb deze erg fijn je moet geen zadelpen hebben die verticaal beweegt dat is minder betrouwbaar en gaat eerder stuk.https://www.bikester.nl/r...16mm-1424889_4190409.htmlrikie457 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:22:
Gisteren mijn ace 2 mogen ontvangen. (Sinds 22 juli besteld) Geen bijzonderheden aan de fiets gelukkig. Het AXA slot heeft aan 1 kant 2 covers voor de bouten dus die moet ik nog even opvragen.
Een verend zadel is ook te overwegen.Vaevictis_ schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:13:
[...]
Ik heb deze erg fijn je moet geen zadelpen hebben die verticaal beweegt dat is minder betrouwbaar en gaat eerder stuk.https://www.bikester.nl/r...16mm-1424889_4190409.html
Ik heb deze gehaald en na een paar 100km inrijden zit het heerlijk. Het leer vormt zich naar je zitvlak en de veering vangt al aardig wat op zonder dat je zit te stuiteren.
https://hollandbikeshop.c...396-imperial-heren-zwart/
Een breder bandje zoals big apples (zie elders op dit forum) schijnt meer impact te hebben op rijcomfort dan zadel(pen) trouwens, zelf geen ervaring mee
Alles helpt inderdaad ik heb ook bredere banden van Swalbe green voor ebikes die hebben ook een reflectiestrip en kunnen de reflectors ook weg. Staat in het forum.Schoven schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:21:
[...]
Een verend zadel is ook te overwegen.
Ik heb deze gehaald en na een paar 100km inrijden zit het heerlijk. Het leer vormt zich naar je zitvlak en de veering vangt al aardig wat op zonder dat je zit te stuiteren.
https://hollandbikeshop.c...396-imperial-heren-zwart/
Een breder bandje zoals big apples (zie elders op dit forum) schijnt meer impact te hebben op rijcomfort dan zadel(pen) trouwens, zelf geen ervaring mee
Heel weird probleem.. Al opgelost? Zo niet, dan is het enige wat ik nog kan bedenken dat de enviolo niet de hoeveelheid stroom krijgt die nodig is om onder spanning op te schakelen. En dan zou ik toch het kabeltje (inclusief de connectoren) naar de enviolo verdenken.mvjmme schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:32:
Eergisteren nieuwe banden onder mijn one gezet en inderdaad de wegligging is een stuk beter! Maar na een tour gemaakt te hebben merkte ik dat de rem van het achterwiel een beetje aanliep, en deze heb ik ter plekke opnieuw 'gekalibreerd' (schroefjes los, en dan inknijpen van handrem terwijl je ze weer beetje bij beetje vaster draait).
Wat ik al heb gecheckt:
Iemand ideeën?
Vorige week de kabels nagelopen, maar de ondersteuning bleef weg. Het diamond display teruggeplaatst en eerst starte dat nog op, maar nu doet ie dat ook niet meer. Vreemd genoeg schakelt de Enviolo ook niet meer en ik kan ook geen verbinding krijgen met de naaf.ger356 schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:04:
Dus maandag een serviceaanvraag via email gemaakt en ik krijg terug:
Thank you for your message,
Feel free to give one of our service locations a call and they'd be more than happy to help - https://www.veloretti.com/locations 🚀
Met vriendelijke groet/ Kind regards,
Veloretti heeft blijkbaar afspraken gemaakt met een aantal fietsshops die service gaan verrichten. Ik heb er twee gebeld en beiden bevestigden dat zij service gaan doen, maar ze hadden nog geen gereedschappen, onderdelen en over garantie was nog niets afgesproken.
Die reactie van support was dus wat voorbarig.
Maar even gebeld en binnen een paar minuten had ik een afspraak om de fiets op te laten halen en dan gaat hij gewoon naar Almelo.
Maar het nieuws is dus dat Veloretti een servicenetwerk aan het opzetten is. Klinkt goed!
Ik kan me toch ontzettend irriteren aan dat een “Amsterdams fietsmerk” alleen maar in het Engels communiceert. Bij het bestellen in de winkel van de fiets wordt je enkel in het Engels geholpen. De polisvoorwaarden van de verzekering (weliswaar niet van Velloretti) kwamen enkel in het Engels. De klantenservice gebeld omdat m’n voorrem niet meer remt, enkel maar een Engels sprekende mevrouw. Nu is mijn Engels prima, maar het irriteert me wel
+1drusloos schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:28:
Ik me toch ontzettend irriteren aan dat een “Amsterdams fietsmerk” alleen maar in het Engels communiceert. Bij het bestellen in de winkel van de fiets wordt je enkel in het Engels geholpen. De polisvoorwaarden van de verzekering (weliswaar niet van Velloretti) kwamen enkel in het Engels. De klantenservice gebeld omdat m’n voorrem niet meer remt, enkel maar een Engels sprekende mevrouw. Nu is mijn Engels prima, maar het irriteert me wel
Het lijkt weer goed te werken, in elk geval tijdens een testritje van 5 minuten. Ik heb de accu opnieuw opgeladen, en de schroefjes bij de achterrem even helemaal losgemaakt en dan best losjes weer aangedraaid, en nogmaals de enviolo calibratie gedaan. Wat het nu precies was blijft dus een raadsel. Zodra ik wat tijd heb ga ik een wat langere rit maken, hopelijk blijft hij het goed doen. Thanks voor het meedenken!finch666 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:31:
[...]
Heel weird probleem.. Al opgelost? Zo niet, dan is het enige wat ik nog kan bedenken dat de enviolo niet de hoeveelheid stroom krijgt die nodig is om onder spanning op te schakelen. En dan zou ik toch het kabeltje (inclusief de connectoren) naar de enviolo verdenken.
Je merkt aan alles dat het helemaal gericht is op Amsterdammers (want steeds meer een internationale stad) en omdat iedereen toch Engels spreekt is het net zo makkelijk. Doet me denken aan Zeeland in jaren 80. Als je daar in zomer in het dorp kwam dan werd je in de winkel standaard in het Duits aangesproken. Ik zeg dan "We kunnen in het Duits verder gaan maar Nederlands is net zo makkelijk".
Net m'n nieuwe Ace 2 ontvangen. Ziet er prachtig uit, start op, schakelt alleen: geen trapondersteuning. Ik zie een error #40 op het display bij het opstarten. Heb de accu eruit gehaald en herstart, de magneet op het achterwiel goed gepositioneerd en daarna gekalibreerd: helaas geen resultaat. Veloretti gebeld, ticket aangemaakt op woensdag, die zouden donderdag terugbellen maar dat is niet gelukt. Vraag: heeft iemand een lijst van de errorcodes en oorzaken?
Rutger
Het is op alles behalve Amsterdammers gericht (al snap ik wat je bedoeld). Ik ben zelf Amsterdams, woon hier m’n hele leven, maar man wat irriteer ik me aan dat expat gedoe. De prijs van deze fiets is volgens mij aan de hoge kant, maar ze weten dat het toch wel wordt gekocht (door expats). Het is dat ik geen alternatief ken wat gelijkwaardig is aan de Ace2, maar normaal gesproken zou ik niet in zee willen gaan met dit soort bedrijven. Het zou verboden moeten zijn enkel Engels benaderbaar te zijn. Althans, bij bedrijven die wel op de naam “Amsterdams” willen meeliften.Vaevictis_ schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:52:
[...]
Je merkt aan alles dat het helemaal gericht is op Amsterdammers (want steeds meer een internationale stad) en omdat iedereen toch Engels spreekt is het net zo makkelijk. Doet me denken aan Zeeland in jaren 80. Als je daar in zomer in het dorp kwam dan werd je in de winkel standaard in het Duits aangesproken. Ik zeg dan "We kunnen in het Duits verder gaan maar Nederlands is net zo makkelijk".
Helaas dinsdag een mail gestuurd, en nog geen reactie gehad. M’n remmen werken niet meer (geen olie lek gevonden?) dus fietsen gaat ook lastig
Dat kun je meten met de Gates App. Die luistert naar de frequentie als je hem als een gitaarsnaar laat trillen. Lijkt raar maar is erg nauwkeurig. In de app kun je je type fiets opzoeken en de bijbehorende frequentie aflezen.springfield89 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:28:
Hoeveel moet de spanning trouwens zijn van de gates belt?
Mmm, de situatie bij Veloretti begint wat zorgelijk te worden wat mij betreft. Heb vorige week m'n fiets geleverd gekregen die het niet doet.
Ze mailen niet terug, ik krijg een "Thanks for reaching out to us! We've received your message well. Currently we are facing busier times than usual. Therefore, it might take a bit longer before we answer your question. " Na een week nog niets. Telefonisch lukt ook niet meer - eindeloos lang in de wacht. Krijg een beetje Van Moof kriebels..
Ze mailen niet terug, ik krijg een "Thanks for reaching out to us! We've received your message well. Currently we are facing busier times than usual. Therefore, it might take a bit longer before we answer your question. " Na een week nog niets. Telefonisch lukt ook niet meer - eindeloos lang in de wacht. Krijg een beetje Van Moof kriebels..
Rutger
Veloretti is onderdeel van pon. Welke kriebels bedoel je precies?Rutgert schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:35:
Mmm, de situatie bij Veloretti begint wat zorgelijk te worden wat mij betreft. Heb vorige week m'n fiets geleverd gekregen die het niet doet.
"Currently", dat is letterlijk al weken zo, misschien zelfs maanden?Rutgert schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:35:
Sinds een week werkt mijn Enviolo niet meer samen met mijn Ace 1. Ik kan de Enviolo gewoon verbinden met de app maar kalibreren werkt helaas totaal niet. Hij start het kalibreren wel in de app maar de Enviolo geeft geen reactie en de app blijft maar op kalibreren staan. Iemand een idee?
Goedenavond,
Gisteren mijn ace 2 ontvangen en vandaag eerste rit op gemaakt. Tevreden mee maar nu valt het mij op dat de Enviolo automatiq en soort licht gillend geluid maakt bij schakelen. Ik heb geen eerdere ervaring met de enviolo Automatiq en nu ben ik benieuwd of dit geluid normaal is of dat hij geluidsloos dient te zijn? Dank voor jullie hulp!
Gisteren mijn ace 2 ontvangen en vandaag eerste rit op gemaakt. Tevreden mee maar nu valt het mij op dat de Enviolo automatiq en soort licht gillend geluid maakt bij schakelen. Ik heb geen eerdere ervaring met de enviolo Automatiq en nu ben ik benieuwd of dit geluid normaal is of dat hij geluidsloos dient te zijn? Dank voor jullie hulp!
Dit is nog nooit anders geweest.Rutgert schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:35:
Met gestrekt been.
Nee maar even batterij los halen zodat het systeem helemaal reset?Diesel-ind schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:44:
Sinds een week werkt mijn Enviolo niet meer samen met mijn Ace 1. Ik kan de Enviolo gewoon verbinden met de app maar kalibreren werkt helaas totaal niet. Hij start het kalibreren wel in de app maar de Enviolo geeft geen reactie en de app blijft maar op kalibreren staan. Iemand een idee?
nee met het echt opschakelen (van uit stilstand zeg maar) hoor je hem, een beetje "futuristic" geluidRvdT23 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:47:
Goedenavond,
(ik vind het wel wat hebben
Ja hoor elke keer dat hij schakelt, een duidelijk hoorbaar schurend (?) geluid. Ik ben er aan gewend en het heeft ook wel iets. Je weet dat hij wat doet.RvdT23 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:47:
Goedenavond,
Had ik al geprobeerd maar dit heeft helaas geen effect.Vaevictis_ schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:00:
[...]
Nee maar even batterij los halen zodat het systeem helemaal reset?
Klopt, dat is wat ik hoor. Thanks voor jullie reacties. Dan weet ik zeker dat het gewoon goed is. Ben ook nog op zoek naar de Sport - Comfort - Eco mode. Kan het zijn dat deze functionaliteit er inmiddels niet meer is? Nergens terug te vinden in de app.joco schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:01:
[...]
nee met het echt opschakelen (van uit stilstand zeg maar) hoor je hem, een beetje "futuristic" geluid
(ik vind het wel wat hebben)
Ik gebruik zelf de Enviolio app daar kun je wel een handmatige instelling doen en de mode instellen.RvdT23 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:49:
[...]
Klopt, dat is wat ik hoor. Thanks voor jullie reacties. Dan weet ik zeker dat het gewoon goed is. Ben ook nog op zoek naar de Sport - Comfort - Eco mode. Kan het zijn dat deze functionaliteit er inmiddels niet meer is? Nergens terug te vinden in de app.
Ik heb weinig verstand van dit soort dingen, maar wellicht kun je even helemaal opnieuw beginnen, door niet gewoon op calibreren in de app te drukken, maar door op de knop op de enviolo zelf te drukken en ingedrukt te houden (volgens mij moet ie dan blauw ofzo knipperen), en dan de QR code opnieuw te scannen in de envioilo app en dan pas te calibreren?Diesel-ind schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:44:
Bedankt voor de tip, ga ik vanavond nog even proberen!mvjmme schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:52:
[...]
Ik heb weinig verstand van dit soort dingen, maar wellicht kun je even helemaal opnieuw beginnen, door niet gewoon op calibreren in de app te drukken, maar door op de knop op de enviolo zelf te drukken en ingedrukt te houden (volgens mij moet ie dan blauw ofzo knipperen), en dan de QR code opnieuw te scannen in de envioilo app en dan pas te calibreren?
[ Voor 10% gewijzigd door Diesel-ind op 19-10-2023 14:24 ]
Dank! Ik heb zelf filmpjes van de oude en nieuwe automatiq app bekeken en lijkt erop dat dit met de nieuwe app niet meer beschikbaar is. Alleen de start after stop schuif is er nog, maar geen mode selectie.Vaevictis_ schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:12:
[...]
Ik gebruik zelf de Enviolio app daar kun je wel een handmatige instelling doen en de mode instellen.
Helemaal normaal. Ik vind het wel een vet geluidje.RvdT23 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:47:
Goedenavond,
Een paar weken geleden ineens een melding 30 op het display, geen ondersteuning en de Enviolo leek ook niets meer te doen (hoorde dat geluidje ook niet meer :-). )
Vorige week donderdag gebeld en maandag is de fiets opgehaald. Vandaag email in het Nederlands, het kan dus wel met de melding dat hij weer klaar is:
De volgende reparatie(s) zijn uitgevoerd:
-Motor vervangen
-Enviolo vervangen
-ID-licht vervangen
Veel plezier weer van jouw Electric en een mooie dag gewenst!
Dubbel gevoel: geweldig snelle en goede service, maar wat kan er gebeurd zijn dat bijna alles vervangen moet worden? Nu is het garantie want mijn ACE one is nog geen jaar oud, maar als dit buiten garantie gebeurt ben je niet blij.
Of zouden ze rücksichtslos alles vernieuwen als er iets mankeert? Nou ja volgende week weer fietsen.
Vorige week donderdag gebeld en maandag is de fiets opgehaald. Vandaag email in het Nederlands, het kan dus wel met de melding dat hij weer klaar is:
-Motor vervangen
-Enviolo vervangen
-ID-licht vervangen
Dubbel gevoel: geweldig snelle en goede service, maar wat kan er gebeurd zijn dat bijna alles vervangen moet worden? Nu is het garantie want mijn ACE one is nog geen jaar oud, maar als dit buiten garantie gebeurt ben je niet blij.
Of zouden ze rücksichtslos alles vernieuwen als er iets mankeert? Nou ja volgende week weer fietsen.
Ik denk dat ze gewoon alles vervangen wat eventueel de oorzaak van het defect zou kunnen zijn.ger356 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:11:
Een paar weken geleden ineens een melding 30 op het display, geen ondersteuning en de Enviolo leek ook niets meer te doen (hoorde dat geluidje ook niet meer :-). )
-Motor vervangen
-Enviolo vervangen
-ID-licht vervangen
Ik heb onlangs onderdelen van de Enviolo naaf, die ik verloren was bij het zuiver maken van de vrijloop, willen bestellen, maar die hadden ze niet.
Heb de onderdelen wel (gratis) via Enviolo gekregen.
Hoi allen,
Sinds mijn ace 1 is gerepareerd en de motor vervangen is heb ik een raar fenomeen…
Bij het terugtrappen gaat de verlichting aan, zodra je naar voren trapt gaat ie weer uit. De voorwaardes wanneer het gebeurt waar ik achter ben gekomen.:
1. Fiets moet aanstaan
2. Verlichting moet uit staan
Als de fiets uitstaat gebeurt dit niet zodra je de trappers beweegt.
Als de verlichting aan staat gebeurt het ook niet.
Ik heb de enviolo los gekoppeld door het stekkertje los te halen dat had geen effect.
Het lijkt dus wel ergens aan de motor te liggen. Het lampje heb ik al vervangen dit had geen effect.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik dit evt kan oplossen?
Het is nu een soort terugtrapremlicht! Nu alleen nog een terugtraprem monteren
Alvast bedankt!
Lars
Sinds mijn ace 1 is gerepareerd en de motor vervangen is heb ik een raar fenomeen…
Bij het terugtrappen gaat de verlichting aan, zodra je naar voren trapt gaat ie weer uit. De voorwaardes wanneer het gebeurt waar ik achter ben gekomen.:
1. Fiets moet aanstaan
Als de fiets uitstaat gebeurt dit niet zodra je de trappers beweegt.
Als de verlichting aan staat gebeurt het ook niet.
Ik heb de enviolo los gekoppeld door het stekkertje los te halen dat had geen effect.
Het lijkt dus wel ergens aan de motor te liggen. Het lampje heb ik al vervangen dit had geen effect.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik dit evt kan oplossen?
Het is nu een soort terugtrapremlicht! Nu alleen nog een terugtraprem monteren
Alvast bedankt!
Lars
Even wat positiefs in de tent; mijn Ace 1 heeft al een tijdje het bekende kraak probleem in de voorvork. Mailtje naar Veloretti gestuurd en een paar dagen later is er meteen een bestelling voor PTFE olie mijn kant op gekomen, kosteloos.
Mijn fiets heeft inmiddels ook 2000+ kilometers gemaakt dus dat er wat onderhoud moet gebeuren vind ik meer dan normaal.
De olie die ze opsturen is een 75mL busje Innotec olie: https://www.innotec.nl/producten/high-tef-oil
Ik heb ook een PDF gekregen met instructies hoe je de voorvork opnieuw moet oliën, ik had die nog niet gevonden in deze thread dus wellicht heeft iemand er wat aan. (Ik kan hier geen PDFs uploaden dus ik heb screenshots gemaakt van de pagina’s)
Ik ga dit vanmiddag doen, ik ben benieuwd
EDIT: Procedure zoals ze hebben beschreven opgevolgd, het gekraak lijkt bij mij al weg te zijn ondanks dat de handleiding zegt dat het even kan duren.
75mL is wel erg veel ook dus hier kan je het een aantal keer mee opnieuw doen.
Mijn fiets heeft inmiddels ook 2000+ kilometers gemaakt dus dat er wat onderhoud moet gebeuren vind ik meer dan normaal.
De olie die ze opsturen is een 75mL busje Innotec olie: https://www.innotec.nl/producten/high-tef-oil
Ik heb ook een PDF gekregen met instructies hoe je de voorvork opnieuw moet oliën, ik had die nog niet gevonden in deze thread dus wellicht heeft iemand er wat aan. (Ik kan hier geen PDFs uploaden dus ik heb screenshots gemaakt van de pagina’s)
Ik ga dit vanmiddag doen, ik ben benieuwd
![]() | ![]() | ![]() |
EDIT: Procedure zoals ze hebben beschreven opgevolgd, het gekraak lijkt bij mij al weg te zijn ondanks dat de handleiding zegt dat het even kan duren.
75mL is wel erg veel ook dus hier kan je het een aantal keer mee opnieuw doen.
[ Voor 5% gewijzigd door NanoSector op 22-10-2023 14:37 ]
Ik vermoed dat de bafang een stukje software van de ACE2 in zich heeft en het terugtrappen somehow interpreteert als een rembeweging.....................Strongbird schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 01:11:
Hoi allen,
1. Fiets moet aanstaan
Sinds begin deze week trotse eigenaresse van de Ivy Two. Ik krijg alleen 2 functionaliteiten niet geactiveerd:
1. Safety Tracking: ik krijg op het display de melding dat safety tracking in de app geactiveerd moet worden. Ik zie de functie alleen nergens in de app terug. Opnieuw installeren heeft niet geholpen.
2. Find my vehicle: krijg ik ook nergens te zien. Ik heb de premium verzekering geactiveerd. Ik las ook op Tweakers een bericht in augustus dat de functie bij sommige niet (meer) werkte vanwege een bug. Maar of die bug er nu nog is, vraag ik me af.
Ik heb Veloretti uiteraard al gemaild, maar dacht probeer het eerst hier voordat ik hun reactie afwacht of aan de telefoon hang.
En daarnaast lees ik op verschillende fora dat je kan kiezen uit verschillende belgeluiden. Ook die optie zie ik nergens in de app.
Heeft iemand de oplossing(en) voor mij?
1. Safety Tracking: ik krijg op het display de melding dat safety tracking in de app geactiveerd moet worden. Ik zie de functie alleen nergens in de app terug. Opnieuw installeren heeft niet geholpen.
2. Find my vehicle: krijg ik ook nergens te zien. Ik heb de premium verzekering geactiveerd. Ik las ook op Tweakers een bericht in augustus dat de functie bij sommige niet (meer) werkte vanwege een bug. Maar of die bug er nu nog is, vraag ik me af.
Ik heb Veloretti uiteraard al gemaild, maar dacht probeer het eerst hier voordat ik hun reactie afwacht of aan de telefoon hang.
En daarnaast lees ik op verschillende fora dat je kan kiezen uit verschillende belgeluiden. Ook die optie zie ik nergens in de app.
Heeft iemand de oplossing(en) voor mij?
@robert_oost , @Vaevictis_ stomme vraag maar wat is de plus van het kabeltje dat in de fiets gaat? Van de lamp staat in de instructie.Vaevictis_ schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:03:
[...]
Van de bijgeleverd lamp draden doorgeknipt en gesoldeerd plus krimpkous.
Je ziet dus deze dingen niet in de app?1. Safety Tracking: ik krijg op het display de melding dat safety tracking in de app geactiveerd moet worden. Ik zie de functie alleen nergens in de app terug. Opnieuw installeren heeft niet geholpen.
:strip_exif()/f/image/5LMWaFdbttvUVL9MGWJOYrXm.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee… Ik zie bij ‘Fiets’ alleen deze opties. Verder naar onder scrollen kan niet.joco schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:06:
[...]
Je ziet dus deze dingen niet in de app?
[Afbeelding]
Ik heb het idee dat de app niet standaard gekoppeld is aan mijn fiets. Ondanks dat ik tijdens het fietsen wel verbonden ben met de fiets. Als ik niet verbonden ben, zie ik bijv ook 0 bij kilometerstand. Bij Enviolo info staat ook serienummer Unknown. En bij laatst bekende status 0%.
Edit: ben nu verbonden met mn fiets en bijv. de RPM in de app aanpassen ziet mn fiets ook niet. Idem voor navigatie in de app. Het lijkt er dus op dat m’n app geen connectie heeft met de fiets.
/f/image/f519C8t2I8NgYpYTMYczlGNf.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door esther1106 op 22-10-2023 20:38 ]
@Megalomania Dat maakt niet uit er moet immers een stroomkring ontstaan.Megalomania schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:39:
[...]
@robert_oost , @Vaevictis_ stomme vraag maar wat is de plus van het kabeltje dat in de fiets gaat? Van de lamp staat in de instructie.
Zijn er meer mensen die sinds kort problemen hebben om in te loggen in de Veloretti app? Ik kreeg vandaag opeens een gekke error. Ik log normaal in via Face ID (iPhone) maar dat kan nu niet meer. Als ik inlog via wachtwoord dan geeft ie aan dat die onjuist is. Wachtwoord reset helpt niet, ik krijg geen e-mail…
Geprobeerd om opnieuw een account aan te maken? Mijn account was ook ineens verdwenen. Ik log in en de fiets verscheen weer. Gebeurde na contact met de klantenservice bij mij, wellicht dat dat er mee te maken heeft.Morfang schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:32:
Zijn er meer mensen die sinds kort problemen hebben om in te loggen in de Veloretti app? Ik kreeg vandaag opeens een gekke error. Ik log normaal in via Face ID (iPhone) maar dat kan nu niet meer. Als ik inlog via wachtwoord dan geeft ie aan dat die onjuist is. Wachtwoord reset helpt niet, ik krijg geen e-mail…
Heeft iemand wel eens gemerkt dat zodra het regent er een soort klapperend geluid van de remblokjes voor komt? Telkens als het regent heb ik last van dit geluid, en het is best hard ook. Zodra je je voorrem iets inknijpt is het geluid weg. De remblokjes zijn nog bijna nieuw, dus het lijkt me niet dat het daarmee te maken heeft
Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.