Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:59
Borkus schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:49:
[...]

is het niet zo dat gps niet meer update zodra je het display(incl module in het frame) vervangt door DZ41?
Nee, de GPS module zit in een tweede doosje onder in het frame. Ook na plaatsing van een ander display werkt de locatiebepaling nog. Ik heb het getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 16:38
Het valt me op dat met mijn Ace2 ik meer vieze en natte schoenen heb als ik in nat weer fiets dan op andere fietsen. Weet niet of het spatbord te weinig tegenhoudt, of dat het iets anders is, maar er zit beduidend meer vuil op m’n schoenen in nat weer. Wel iets waar ik van baal.

Ook vind ik het apart dat je via de app enkel je accu percentage e.d. Kan zien als je verbonden bent met je fiets. Immers hoef ik het dan niet meer te zien via de app. Lijkt me juist prettig dat je op een afstand kan zien of er nog genoeg prik in zit ipv de laats bekende status. Ookal zal in de meeste geval de laatste status prima overeenkomen, er zullen periodes zijn dat ik de fiets weg zal zetten enkele weken dus dan had dat gewoon prettig geweest, het is iets kleins maar goed.

De lak is ontzettend teer (Dune), bij het uithalen van de accu schraapte er al een laagje van het voorspatbord af.

Verder een top fiets waar ik ontzettend blij mee ben. Ook al is dit mijn eerste e-bike, het fietst zo natuurlijk dat ik dat prettiger vind dan de gazelles waar ik wel eens op heb gefiets als huurfiets ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 23:00
De lak is ontzettend teer (Dune), bij het uithalen van de accu schraapte er al een laagje van het voorspatbord af.
misschien is een nano coating wat en dan met name een keramische..
maar geen idee of je die echt zelf aankunt brengen of je dat door een bedrijf moet doen, er zijn wel wat potjes maar of dat echt werkt:

https://www.amazon.nl/s?k=nano+coating+ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:57
joco schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:30:
[...]

misschien is een nano coating wat en dan met name een keramische..
maar geen idee of je die echt zelf aankunt brengen of je dat door een bedrijf moet doen, er zijn wel wat potjes maar of dat echt werkt:

https://www.amazon.nl/s?k=nano+coating+ceramic
Ik ben ook niet onder de indruk van de lak. Echt kwetsbaar. Die fiets gaat er niet sjiek uitzien na een jaar.
Ik kijk ook naar nano coating. Iemand ervaring hiermee? Is het zelf te doen? Ik heb contact met een lokale toko die autos doet. Ze denken na over fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehcremus
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-08 16:55
Impstoker schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:04:
[...]

Ik ben ook niet onder de indruk van de lak. Echt kwetsbaar. Die fiets gaat er niet sjiek uitzien na een jaar.
Ik kijk ook naar nano coating. Iemand ervaring hiermee? Is het zelf te doen? Ik heb contact met een lokale toko die autos doet. Ze denken na over fietsen.
Deze vent heeft het laatst op z'n V2 gedaan. Je kan hem altijd een berichtje sturen op Youtube.

YouTube: Unboxing Ace TWO sand dune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
dehcremus schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:12:
[...]

Deze vent heeft het laatst op z'n V2 gedaan. Je kan hem altijd een berichtje sturen op Youtube.

YouTube: Unboxing Ace TWO sand dune
Volgens mij is dat meer en nano coating voor makkelijker schoon te houden en zo.
Weer niet of dat ook echt een harde is dat zijn volgens mij voornamelijk de keramische of die zo'n hardheids in de naam hebben (9H of zoiets?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
ik heb een Electric 2 inclusief het premium pakket en heb daarom de verwachting dat ik te alle tijden de locatie van mijn fiets kan zien in de app.
Zo is het echter niet bij mij, het valt me ook op dat ik de weerinformatie e.d. alleen krijg als ik de fiets via BT met mijn telefoon verbind.
Ik heb daarom het idee dat dit hele premium pakket niet is geactiveerd.
Hoe is dat bij jullie Electric 2's?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2po_Wroq5nLmseMbJsC-ODprmEg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qgXrqepLVwHK1yvHJnPcpiQ7.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Riesjard schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:18:
ik heb een Electric 2 inclusief het premium pakket en heb daarom de verwachting dat ik te alle tijden de locatie van mijn fiets kan zien in de app.
Zo is het echter niet bij mij, het valt me ook op dat ik de weerinformatie e.d. alleen krijg als ik de fiets via BT met mijn telefoon verbind.
Hoe is dat bij jullie Electric 2's?[Afbeelding]
Herken precies wat je zegt. Ik heb ook het hele pakket genomen, maar moet telkens updaten via BT. Overigens klopt het ook niet dat de GPS tracking enkel bij dit pakket zit. Ook zonder de verzekering zit het erbij is mij in de winkel verteld.

Ik heb alleen het idee dat die hele eu roaming niet werkt. En dat de telefoon altijd moet verbonden zijn. Waarom het wel zo wordt gepresenteerd begrijp ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
joco schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:21:
[...]

Volgens mij is dat meer en nano coating voor makkelijker schoon te houden en zo.
Weer niet of dat ook echt een harde is dat zijn volgens mij voornamelijk de keramische of die zo'n hardheids in de naam hebben (9H of zoiets?)
https://www.bicyclearmor.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
Riesjard schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:18:
Hoe is dat bij jullie Electric 2's?[Afbeelding]
maar je kunt de locatie in de app altijd zien op de navigatie tab,
Daar heb je "winkel" en "fiets" button aan de boven kant en met als je op de fiets klikt ga je naar je fiets to
Daarvoor hoef je geen connectie tussen je telefoon en je fiets te hebben (dat zou nogal een beetje dom zijn)

Maar als je android gebruikt moet je wel de laatste app update hebben van gisteren anders zie je in de navigatie scherm je fiets symbool niet (ze hadden inlog problemen dat gisteren met de app update gefixed is)|

en weer info ja dat komt puur van uit je app, dus daar moet je als je fiets en je wilt het weer zien dus je app even aanzetten op je telefoon zodat die geconnect is, maar dit heeft niks te maken met die premium features...

Edit: over de "air" updates zijn denk ik wel "via je telefoon" ze pushen geen firmware updates over die sim kaart die er in zit, die wordt alleen maar gebruikt voor gps data en ik gok ook voor wat telemetrie, error meldingen?

[ Voor 7% gewijzigd door joco op 09-08-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
ja precies en dat kun je volgens mij niet zelf kopen en zelf aanbrengen?
dat wordt gedaan door bedrijven zelf? als ik kijk is de dichts bij zijnde dealer in harderwijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
joco schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Daar heb je "winkel" en "fiets" button aan de boven kant en met als je op de fiets klikt ga je naar je fiets to
Daarvoor hoef je geen connectie tussen je telefoon en je fiets te hebben (dat zou nogal een beetje dom zijn)

Maar als je android gebruikt moet je wel de laatste app update hebben van gisteren anders zie je in de navigatie scherm je fiets symbool niet (ze hadden inlog problemen dat gisteren met de app update gefixed is)|

en weer info ja dat komt puur van uit je app, dus daar moet je als je fiets en je wilt het weer zien dus je app even aanzetten op je telefoon zodat die geconnect is, maar dit heeft niks te maken met die premium features...

Edit: over de "air" updates zijn denk ik wel "via je telefoon" ze pushen geen firmware updates over die sim kaart die er in zit, die wordt alleen maar gebruikt voor gps data en ik gok ook voor wat telemetrie, error meldingen?
Het staat er alsof de simkaart er is voor dataroaming. En de updates via roaming komen. Dat betekent dus dat het zonder telefoon zou moeten werken. Bij de “niet premium” optie staat dat de update via Bluetooth wordt overgedragen. Er wordt dus een onderscheiding gemaakt in het aanbieden van de diensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
drusloos schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:05:
[...]

Het staat er alsof de simkaart er is voor dataroaming. En de updates via roaming komen. Dat betekent dus dat het zonder telefoon zou moeten werken. Bij de “niet premium” optie staat dat de update via Bluetooth wordt overgedragen. Er wordt dus een onderscheiding gemaakt in het aanbieden van de diensten.
ah als dat zo op de site staat is het raar ja.
maar ik snap niet hoe dat zou moeten werken, die UI van de display op de fiets heeft toch geen "settings" menu of zo? of een "firmware" menu? hoe updaten ze dan precies?

Ik ging er gewoon van uit data die sim kaart en roaming dus werkt puur voor gps en andere kleine dingen die ze opsturen naar de server.. Niet voor om megabytes aan firmware upgrades op te halen via die sim..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
joco schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Mijn probleem is dus dat ik geen bike zie in de app. Wat ik wel zie is de huidige locatie van mijn telefoon. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwfaL5adcsIoIU2G9jvCFDktkEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjV0pn7xA82cVXhrYW6aqG6j.jpg?f=fotoalbum_large
Ben ook al aan het mailen met Veloretti support maar na 4 dagen is het me nog niet gelukt om ze te laten begrijpen wat mijn probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Riesjard schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:25:
[...]

Mijn probleem is dus dat ik geen bike zie in de app. Wat ik wel zie is de huidige locatie van mijn telefoon. [Afbeelding]
Ben ook al aan het mailen met Veloretti support maar na 4 dagen is het me nog niet gelukt om ze te laten begrijpen wat mijn probleem is.
Welke versie van de app gebruik je? Dit is dus gisteren gefixed voor de Android app (3.0.9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
joco schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:40:
[...]

Welke versie van de app gebruik je? Dit is dus gisteren gefixed voor de Android app (3.0.9)
Ik heb ook 3.0.9 draaien, op dit moment de meest recente ios app versie.
Heb jij ook een electric 2 en moest je nog iets bij Veloretti (laten) doen om de “premium” features te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlausMartin
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16-09 15:53
Hallo, ich habe ein Ace1, kein Premium, in der 3.0.9 sehe ich nun den Standort meines Fahrrads, ohne Bluetooth Verbindung, Fahrrad ausgeschaltet, Akku drin (auf der Navi Seite, eigenes Fahrrad angeklickt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
Riesjard schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:29:
[...]

Ik heb ook 3.0.9 draaien, op dit moment de meest recente ios app versie.
Heb jij ook een electric 2 en moest je nog iets bij Veloretti (laten) doen om de “premium” features te activeren?
nee GPS tracking werkt bij mij out of the box zeg maar
(tot dat er een probleem was op Android dat 2 weken duurde voordat dat met een app update gefixed was)
En toen was het exact het problem wat jij toont in je plaatje dat je de "fiets" niet als knop ziet op het navigatie scherm

Maar het enige wat ik heb gedaan is de app koppelen aan de fiets onder mijn account en alle firmware updates geïnstalleerd. Toen zag ik direct vanaf het begin mijn fiets in de navigatie scherm als optie.

• MaZo
  • Niet online
joco schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

ja precies en dat kun je volgens mij niet zelf kopen en zelf aanbrengen?
dat wordt gedaan door bedrijven zelf? als ik kijk is de dichts bij zijnde dealer in harderwijk.
Klopt, lijkt er op dat het voor je wordt gedaan i.p.v. self-service.

http://veloclean.nl/MOGELIJKHEDEN/Frame-coating/

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:21
KlausMartin schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 23:19:
Hallo, ich habe ein Ace1, kein Premium, in der 3.0.9 sehe ich nun den Standort meines Fahrrads, ohne Bluetooth Verbindung, Fahrrad ausgeschaltet, Akku drin (auf der Navi Seite, eigenes Fahrrad angeklickt)
Je kunt de locatie van de fiets (in mijn geval Ivy 1) zelfs zien zonder batterij en zonder premium.

• Riesjard
  • Niet online
joco schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 00:03:
[...]

nee GPS tracking werkt bij mij out of the box zeg maar
(tot dat er een probleem was op Android dat 2 weken duurde voordat dat met een app update gefixed was)
En toen was het exact het problem wat jij toont in je plaatje dat je de "fiets" niet als knop ziet op het navigatie scherm

Maar het enige wat ik heb gedaan is de app koppelen aan de fiets onder mijn account en alle firmware updates geïnstalleerd. Toen zag ik direct vanaf het begin mijn fiets in de navigatie scherm als optie.
Ah ok. Je hebt ook een Electric 2?
Ik zal binnenkort nog eens de fiets verwijderen uit de app en daarna weer eens toevoegen. Tot nu toe beetje huiverig voor geweest omdat de fiets koppelen tot allerlei foutmeldingen resulteerde die ik totaal niet kon plaatsen. Maar ik zag hier meer meldingen over

• joco
Ah ok. Je hebt ook een Electric 2?
Ik zal binnenkort nog eens de fiets verwijderen uit de app en daarna weer eens toevoegen. Tot nu toe beetje huiverig voor geweest omdat de fiets koppelen tot allerlei foutmeldingen resulteerde die ik totaal niet kon plassen. Maar ik zag hier meer meldingen over
ja wij hebben hier 2x een Ivy 2.. bij beide werkt het prima in de app nu

• Riesjard
  • Niet online
joco schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:38:
[...]

ja wij hebben hier 2x een Ivy 2.. bij beide werkt het prima in de app nu
Ik heb net ontkoppeld, app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en de fiets opnieuw gekoppeld maar nog steeds geen fiets te zien.
Jij gebruikt de app op Android en ik op iOS.

Zijn er nog iOS app gebruikers met een electric 2? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

• drusloos
Riesjard schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:37:
[...]

Ik heb net ontkoppeld, app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en de fiets opnieuw gekoppeld maar nog steeds geen fiets te zien.

Zijn er nog iOS app gebruikers met een electric 2? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik gebruik IOS. Bij mij werd de fiets direct gevonden toen ik wilde koppelen. Erna nooit problemen gehad met verbinding. Ik zou de klantenservice bellen, die kunnen verbazingwekkend soms meer dan je denkt op afstand als ik het zo lees bij andere mensen met problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:28
Riesjard schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:37:
[...]

hier nog een iOS gebruiker zonder problemen, fiets gekoppeld en werkt sindsdien vlekkeloos.
wellicht zoals hierboven aangegeven even contact met de klantenservice opnemen.

ik krijg ook nog elke 2 weken een teaser per mail dat m'n fiets er bijna aankomt en de orderstatus in mijn Veloretti account op de site is ook nog niet aangepast.

wellicht moeten ze toch ergens een vinkje zetten.

• Riesjard
  • Niet online
sonnypiek schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:55:
[...]

hier nog een iOS gebruiker zonder problemen, fiets gekoppeld en werkt sindsdien vlekkeloos.

ik krijg ook nog elke 2 weken een teaser per mail dat m'n fiets er bijna aankomt en de orderstatus in mijn Veloretti account op de site is ook nog niet aangepast.

Ik heb ze vandaag gebeld. Mijn issue was al wel doorgezet naar "het technische team" kon de klantenservice mdw zien.
Toen ik erom vroeg gaf hij aan dat deze klachten wel eens vaker voorkomen en door "het technische team" meestal wel opgelost kunnen worden maar voor nu moest ik dus toch nog even wachten.

• Impstoker
sonnypiek schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:55:
[...]

Ja die mailtjes krijg ik ook. Erg grappig.
Ik wacht nog wel op rekjes voor en achter.

Overigens ook iOS gebruiker zonder problemen.

• drusloos
Herkennen eigenaren van een Ace2 deze punten:
- bij kleine hobbels in de weg (boomwortel) hikt de motor 1-2 seconden, bij grote hobbels hikt hij niet, best gek
- bij trappen is er een soort schurend geluid hoorbaar, lijkt vanaf midden of voorwiel te komen. Het klinkt alsof je de remblokken over de remschijf hoort, maar dat is niet het geval want het wiel handmatig draaien bij stilstand levert niet dat geluid op.
- de muur bij 25 is erg zwaar. Als ik de fiets uitzet dan fiets hij erg licht, ook boven de 25 km/h, dus het lijkt wel een “bewuste muur” die is gemaakt. Jammer genoeg bij de testrit bij de winkel ging hij 28 en was die muur niet voelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:38
Heeft er iemand de changelog van de Enviolo firmware r46 --> r47 kunnen vinden?
Ik vermoed dat de Power consumption in Sleep mode gehalveerd is van 0,5W naar 0,25W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-09 11:19
Dancer schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:46:
Heeft er iemand de changelog van de Enviolo firmware r46 --> r47 kunnen vinden?
Ik vermoed dat de Power consumption in Sleep mode gehalveerd is van 0,5W naar 0,25W.
Geen changelog gevonden. Wel dit : https://www.pedelecforum....q-firmware-update.100448/

Lijkt alsof officieel Enviolo bericht wordt geciteerd : "Die verbesserte "erweiterte Kalibrierung" führt zu einer insgesamt besseren Leistung von AUTOMATiQ und zu einem geringeren Stromverbrauch im Standby-Modus. "

Als jouw vermoeden is gebaseerd op meting, dan is dit mogelijk bevestiging.
Zou goed nieuws zijn. Vermindert "sluipverbruik" aanzienlijk.

Aanvulling: de TS staat als "gewerblich" vermeld. Betekent dus dat hij een bedrijf heeft. Bovendien dateert de post van november 2022. Zou die wijziging al bij R46 zijn ingevoerd ?

[ Voor 10% gewijzigd door robert_oost op 13-08-2023 12:59 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
robert_oost schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 02:53:
[...]

@Vaevictis_ Zoiets simpels. Elec draadjes verbinden...zoveel manieren om het slecht te doen. Zo hoort het.

Mag ik hier nog een kleinigheid aan toevoegen ? Niet voor jou denk ik, maar voor "newbies" in zoiets: Krimpkous komt in 2 soorten (nou ja, meer, maar) : met en zonder lijmlaag aan de binnenzijde. Als me met lijm kiest, is je verbinding nog meer waterdicht.
goed punt dit! Wie heeft er nog een tip waar goede kwaliteit krimpkousen te kopen? Ik zat naar bv deze te kijken maar als iemand goede ervaringen heeft van een ander merk hoor ik het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
Megalomania schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:42:
[...]

goed punt dit! Wie heeft er nog een tip waar goede kwaliteit krimpkousen te kopen? Ik zat naar bv deze te kijken maar als iemand goede ervaringen heeft van een ander merk hoor ik het graag!
Koop ze meestal lokaal (Radio Piet Arnhem), omdat ik daar al tientallen jaren kom en zulke winkels zeldzaam worden.
Anders bestel ik bij Conrad. Ook al lang klant, nooit teleurgesteld. Vooral voor duurdere spullen (garantie) belangrijk: je koopt via NL bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 06:30
drusloos schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:50:
Het valt me op dat met mijn Ace2 ik meer vieze en natte schoenen heb als ik in nat weer fiets dan op andere fietsen. Weet niet of het spatbord te weinig tegenhoudt, of dat het iets anders is, maar er zit beduidend meer vuil op m’n schoenen in nat weer. Wel iets waar ik van baal.
Ik herken dit ook. Ik vermoed dat het komt door de hogere snelheid waarmee ik fiets ten opzichte van reguliere fietsen. Zou een spatlap aan het spatbord helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
robert_oost schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:21:
[...]

Geen changelog gevonden. Wel dit : https://www.pedelecforum....q-firmware-update.100448/

Lijkt alsof officieel Enviolo bericht wordt geciteerd : "Die verbesserte "erweiterte Kalibrierung" führt zu einer insgesamt besseren Leistung von AUTOMATiQ und zu einem geringeren Stromverbrauch im Standby-Modus. "

Als jouw vermoeden is gebaseerd op meting, dan is dit mogelijk bevestiging.
Zou goed nieuws zijn. Vermindert "sluipverbruik" aanzienlijk.

Aanvulling: de TS staat als "gewerblich" vermeld. Betekent dus dat hij een bedrijf heeft. Bovendien dateert de post van november 2022. Zou die wijziging al bij R46 zijn ingevoerd ?
Ik heb gemerkt dat, na de update naar r47, als de fiets een tijdje stil staat en uitgeschakeld is, het bleutooth signaal van de Enviolo stopt. Je ziet hem dan ook niet in de Enviolo app totdat je de fiets aan zet ( of beweegt, maar dat heb ik nog niet getest).
Ook heb ik gemerkt dat de led van de Enviolo groen oplicht als de fiets aan de lader hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
@Dancer

Jouw post attendeerde me op R47. Geen mail, notificatie ofzo...

Mijn advies aan iedereen : af en toe in Enviolo-app :
kies instellingen
tik op " i " rechts van update.

Bevestig jouw observatie dat BT Enviolo nu afschakelt. Signaal valt weg. Gezien in Enviolo app en in app nRFconnect

Nog niet geladen. zal kijken naar licht

Aanvulling : Ace (gen1) is gekoppeld aan 2 mobiels. Updaten Enviolo met oude iphone SE (gen1) mislukte 4 x
Met gebruik "reguliere" iphone was het in een keer OK.

[ Voor 19% gewijzigd door robert_oost op 13-08-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger356
drusloos schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:53:
Herkennen eigenaren van een Ace2 deze punten:
- bij trappen is er een soort schurend geluid hoorbaar, lijkt vanaf midden of voorwiel te komen. Het klinkt alsof je de remblokken over de remschijf hoort, maar dat is niet het geval want het wiel handmatig draaien bij stilstand levert niet dat geluid op.
Hoor je dat bij elke omwenteling of maar zo nu en dan? Bij dat laatste kan het de Enviolo naaf zijn die schakelt. Bij mij hoor je dat duidelijk en het lijkt een schurend geluid, maar dat komt natuurlijk echt van achteren. NB ik heb een Ace 1, maar de naaf is natuurlijk hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door ger356 op 13-08-2023 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
ger356 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:00:
[...]

Hoor je dat bij elke omwenteling of maar zo nu en dan? Bij dat laatste kan het de Enviolo naaf zijn die schakelt. Bij mij hoor je dat duidelijk en het lijkt een schurend geluid, maar dat komt natuurlijk echt van achteren. NB ik heb een Ace 1, maar de naaf is natuurlijk hetzelfde.
Het is elke omwenteling, en lijkt gekoppeld zijn aan het trappen, dus als je het pedaal naar beneden trapt dat je dan een soort korte versnelling van het geluid is. Het enige is dat als je stopt met trappen dat je het geratel van het achter wiel hoort dus niet meer kan kijken waar het geluid vandaan komt. De enviolo hoor je idd duidelijks schakelen, maar dat is een heel ander geluid.

Het geluid doet me het meest denken aan een roestige remschijf waar je de remblokken dan tegen hoort schuren. Het enige is dat als je het voorwiel handmatig draait je dan niet het geluid hoort dus het is niet de rem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strongbird
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-09 17:55
Hoi hoi,

Vraagje mijn ace 1 is recent voor het gekraak in voorvork naar veloretti geweest.
Nu is het gekraak weg alleen gaat de lamp random aan tijdens het rijden. Je krijgt m vervolgens niet meer uit.
Tenzij je de hele fiets via het display uit doet.

Het is heel makkelijk repliceerbaar door de fiets op te starten lamp uitzetten en de fiets 1 meter naar voren bewegen, vervolgens gaat de lamp aan.

Ik heb zojuist de dz41 aangesloten en zelfde probleem dus display is niet het probleem.
Iemand een idee wat het mogelijk kan zijn?

Groetjes,
Lars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
Strongbird schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 23:24:
Hoi hoi,

Vraagje mijn ace 1 is recent voor het gekraak in voorvork naar veloretti geweest.
Nu is het gekraak weg alleen gaat de lamp random aan tijdens het rijden. Je krijgt m vervolgens niet meer uit.
Tenzij je de hele fiets via het display uit doet.

Het is heel makkelijk repliceerbaar door de fiets op te starten lamp uitzetten en de fiets 1 meter naar voren bewegen, vervolgens gaat de lamp aan.

Ik heb zojuist de dz41 aangesloten en zelfde probleem dus display is niet het probleem.
Iemand een idee wat het mogelijk kan zijn?

Groetjes,
Lars
In het frame boven de batterij zitten 2 stekkertjes die aangesloten zijn op het id-light. Misschien is er een los gekomen bij het werken aan de voorvork. Kan ook zijn dat een kabeltje of het id-light zelf beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Voor IOS gebruikers; hebben jullie ook dat de app jullie er regelmatig uit gooit? Dan moet je weer opnieuw inloggen, maar dan zijn al je instellingen ook weg. Moet je de kleur en taal weer aanpassen, en face-Id aanzetten. Vind het nogal irritant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H4nsie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:57
Strongbird schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 23:24:
Hoi hoi,

Nu is het gekraak weg alleen gaat de lamp random aan tijdens het rijden.
Hoi Lars,

Weet je wat ze er aan gedaan/vervangen hebben? Ik heb voor dit probleem aan mijn Ace een hele nieuwe voorvork opgestuurd gekregen. Ik kan hem nog niet vervangen omdat de instructie ontbreekt en volgens mij moet de remleiding los. Ik zie overigens wel dat de nieuwe voorvork een redesign is, dus hopelijk gaat het helpen.

Hoor graag!
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Kan iemand wat voor mij testen op de Ace of Ivy 2?

ga eens in ondersteuningsstand 3 (hoger dan 2) ongeveer rond de 19 rijden
krijgen jullie dan ook dat de motor niet weet wat ie moet doen en hij bijna constant aanslaat maar ook lijkt te remmen?

Het domme is ik kan het op mijn Ivy matte gray ook wel een heel klein beetje voelen
maar op die van mijn vriendin Ivy PG rijd dat heel on prettig want eigenlijk een aantal km zeg maar vanaf 18 tot 22 km/h lijkt hij constant ook aan en uit te gaan (en dat uit gaan lijkt echt een beetje op inhouden, remmen)

Ik snap niet waarom de MG dit toch een stuk beter doet dan de PG terwijl ze beide dezelfde hardware en ook de zelfde firmware/software zouden moeten hebben..

Nu vroeg ik me af hoe dat aanvoelt bij anderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 17:26
Iemand al eens een Error #20 gehad op een Ace 2? Hij ondersteund nu niet meer.

Ik heb de Enviolo geupdate naar de laatste firmware en heb het gevoel dat het daardoor gekomen is.

Veloretti gebeld, eens kijken waar ze mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
joco schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:12:
Kan iemand wat voor mij testen op de Ace of Ivy 2?

ga eens in ondersteuningsstand 3 (hoger dan 2) ongeveer rond de 19 rijden
krijgen jullie dan ook dat de motor niet weet wat ie moet doen en hij bijna constant aanslaat maar ook lijkt te remmen?

Het domme is ik kan het op mijn Ivy matte gray ook wel een heel klein beetje voelen
maar op die van mijn vriendin Ivy PG rijd dat heel on prettig want eigenlijk een aantal km zeg maar vanaf 18 tot 22 km/h lijkt hij constant ook aan en uit te gaan (en dat uit gaan lijkt echt een beetje op inhouden, remmen)

Ik snap niet waarom de MG dit toch een stuk beter doet dan de PG terwijl ze beide dezelfde hardware en ook de zelfde firmware/software zouden moeten hebben..

Nu vroeg ik me af hoe dat aanvoelt bij anderen..
Staat het magneetje op de spaak van het achterwiel goed vast en op de juiste plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Dancer schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 19:11:
[...]

Staat het magneetje op de spaak van het achterwiel goed vast en op de juiste plaats?
ik heb het even goed vergeleken tussen de 2 fietsen en ik zie niet een groot verschil (het zit wel goed vast zo ver ik dat kan aanvoelen)

wel leek hij bij de PG (die dus iets minder fiets) iets meer richten de naaf te zitten, dus heb die iets verder naar buiten verplaatst, maar of dat het echt verbeterd, het probleem lijkt zich meer een beetje verplaatst te hebben dus ipv bij 19 km/h heb je dat effect nu bij 21 km/h...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik heb vorige week woensdag een mailtje gestuurd naar support, maar tot op heden geen antwoord ontvangen op een automatische bevestiging na.

Is dit normaal? Krijg nu al een beetje een VanMoof déjà vu, en ik heb de fiets nog niet eens aangeschaft.

[ Voor 5% gewijzigd door MaZo op 14-08-2023 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalomania
MaZo schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:31:
Ik heb vorige week woensdag een mailtje gestuurd naar support, maar tot op heden geen antwoord ontvangen op een automatische bevestiging na.

Is dit normaal? Krijg nu al een beetje een VanMoof déjà vu, en ik heb de fiets nog niet eens aangeschaft.
Ik zou even bellen, dat werkt het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Megalomania schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:57:
[...]

Ik zou even bellen, dat werkt het best.
Ik vroeg ze alleen om een schriftelijke bevestiging dat ik een factuur op mijn Zwitserse adres kan krijgen i.v.m. BTW-teruggaaf. Zal wel even bellen of ze dit alsnog kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strongbird
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-09 17:55
H4nsie schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:34:
[...]

Hoi Lars,

Weet je wat ze er aan gedaan/vervangen hebben? Ik heb voor dit probleem aan mijn Ace een hele nieuwe voorvork opgestuurd gekregen. Ik kan hem nog niet vervangen omdat de instructie ontbreekt en volgens mij moet de remleiding los. Ik zie overigens wel dat de nieuwe voorvork een redesign is, dus hopelijk gaat het helpen.

Hoor graag!
Hans
Hoi Hans,

Ze hebben op de voorvork een extra ring toegevoegd? Zo zeggen ze t zelf,
Ze hadden destijds geen voorraad voorvorken. Ze wilde rond september oktober deze geheel vervangen mocht het geluid weer terugkomen. Zij gaven aan na het toevoegen van de ring het geluid voor 95% weg moest zijn. Maar ik hoor het nu weer best vaak tot continue, de hoeveelheid neemt toe naarmate ik er meer mee fiets.

Ik heb wel wat ontdekt nog.

Ik zet de boordcomputer aan, licht uit met schakelaar, vervolgens draai ik de trappers naar achter.
Nu gaat uit zichzelf het licht aan (niet uit te zetten met schakelaar) zodra ik nu naar voren trap gaat het licht weer uit. ( nu kan ik hem ook weer bedienen met de schakelaar)

Het lijkt wel of de lamp aangesloten zit op de enviolo controller of iets?

Groetjes,
Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Voor de grap eens de live tracking gecheckt van de Ace2. Maar wat doet hij, zodra je de live tracking activeert stuurt hij de locatie door van waar je op dat moment bent. Vervolgens is een uur lang enkel die locatie te zien alsof je stil staat, terwijl je ondertussen heel ergens anders bent. Hoe is er ervaring bij anderen? Heeft iemand dit al eens bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehcremus
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-08 16:55
siempie76 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:41:
Iemand al eens een Error #20 gehad op een Ace 2? Hij ondersteund nu niet meer.

Ik heb de Enviolo geupdate naar de laatste firmware en heb het gevoel dat het daardoor gekomen is.

Veloretti gebeld, eens kijken waar ze mee komen.
Is dit gebeurt na een lange tijd fietsen? Bij andere Bafang midden-motoren is error code 20 (0x14) namelijk "The temperature has reached the protection point on the controller"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 17:26
dehcremus schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 07:59:
[...]

Is dit gebeurt na een lange tijd fietsen? Bij andere Bafang midden-motoren is error code 20 (0x14) namelijk "The temperature has reached the protection point on the controller"
Nee, gelijk na het aanzetten in de ochtend. Ik kan error 20 ook nergens vinden op het web

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robert_oost
@Dancer

Kan stroomverbruik Enviolo niet rechtstreeks meten.

Next-best: afleidein uit wel bekende gegevens.
Heb nu paar keer SOC akku genoteerd en Ace daarna 24 u laten staan met akku erin (die haal ik er altijd uit).
Verlies akku in 24 u is sinds R47 2, soms 3 %.
DD display geeft alleen gehele getallen, dus allerlei afrondingsfouten/problemen.
Toch: met 2,5 % denk ik aardig in de richting te zitten.

Dat zou stroomverbruik van Enviolo betekenen van rond de 15 mA.
Ongeveer een halvering t.o.v eerdere meting hier op forum waarop ik post "sluipverbruik" heb berekend.

Vooruitgang !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/630TKjTUfNY2AwP8Uj40dLQS0FQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rPqjjUPiXXVMXK6cvttv4LJW.png?f=user_large

explainer:
510 Wh = capaciteit akku,
0.53.. = vermogen in Watt
36 V = spanning akku
resultaat in Amps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playkier
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-09 21:44
drusloos schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 23:30:
Voor de grap eens de live tracking gecheckt van de Ace2. Maar wat doet hij, zodra je de live tracking activeert stuurt hij de locatie door van waar je op dat moment bent. Vervolgens is een uur lang enkel die locatie te zien alsof je stil staat, terwijl je ondertussen heel ergens anders bent. Hoe is er ervaring bij anderen? Heeft iemand dit al eens bekeken?
Bij mijn test werkte het wel, maar met flinke vertraging.
Viel me ook op dat de livetracking de gps van de app/telefoon gebruikt ipv gps van de fiets wat ik eigenlijk verwachtte. Ik had de knop op de fiets geactiveerd onderweg naar het station. Mijn noodcontact kreeg eerst een locatie aan de andere kant van het land te zien, daarna ineens mijn (vertraagde) live locatie in de trein terwijl ik de fiets had achtergelaten op het station. Ergens wel logisch natuurlijk aangezien de locatie van de persoon in nood van belang is, niet perse de fiets, maar stond er wel van te kijken omdat mijn iphone niet aangaf dat de gps werd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Playkier schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:06:
[...]

Bij mijn test werkte het wel, maar met flinke vertraging.
Viel me ook op dat de livetracking de gps van de app/telefoon gebruikt ipv gps van de fiets wat ik eigenlijk verwachtte. Ik had de knop op de fiets geactiveerd onderweg naar het station. Mijn noodcontact kreeg eerst een locatie aan de andere kant van het land te zien, daarna ineens mijn (vertraagde) live locatie in de trein terwijl ik de fiets had achtergelaten op het station. Ergens wel logisch natuurlijk aangezien de locatie van de persoon in nood van belang is, niet perse de fiets, maar stond er wel van te kijken omdat mijn iphone niet aangaf dat de gps werd gebruikt.
Gek toch. Ik ga hier toch wel even over informeren bij Veloretti. Ik heb die aanvullende verzekering genomen, ook omdat er bij wordt vermeld dat je data en roaming erbij hebt. Ik verwacht dan dat je live tracking krijgt van je fiets gps (stel je telefoon is op). Tot nu toe heb ik enkel uit die aanvullende verzekering gemerkt dat ik een fietsverzekering heb, maar niet de updates via data (ipv bluetooth). Nou die fietsverzekering had ik ook elders kunnen afsluiten voor minder, dus ik begrijp de meerwaarde tot op heden nog niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Maar "live" tracking heb je toch gewoon wel in de app (en dan bedoel ik niet de nood knop) maar gewoon kijken waar je fiets is?
Dat werkt bij mij prima, ik kan altijd prima mijn fiets volgen waar die is in de app, ik heb niet echt gekeken hoe live die precies is.
Maar altijd als ik kijk klopt het redelijk waar die is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ger356
Een van de ontwerpfouten in de Ace en Ivy 1 is dat de Enviolo naaf altijd onder spanning staat. Daardoor loopt de accu leeg als de fiets in de schuur staat, maar het heeft ook als bijkomend nadeel dat de batterij van een Enviolo controller snel leeg raakt omdat de controller en de naaf voortdurend met elkaar communiceren. Een goede oplossing is natuurlijk om de voeding van de naaf ergens te onderbreken. Daar is al veel over geschreven, maar niemand heeft het nog echt geprobeerd. Ook ik niet. Maar ik heb denk ik wel een simpele oplossing voor het snelle leegraken van de batterij in de controller. Ik heb een hoesje gekocht dat bedoeld is om creditkaarten te beschermen tegen ongewenst lezen. Het is een hoesje dat radiogolven tegenhoudt. In dit geval bedoeld for RFID, maar het werkt ook voor Bluetooth. Tenminste ik heb het hoesje nu een maand en de batterij is nog niet leeg. Vroeger was het met twee weken bekeken. Een complete set met vier creditkaart hosjes en 2 paspoort hoezen kostte me € 2,39,-- gratis thuisbezorgd. Vraag niet hoe dat kan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdnVexT88dMjoh2f0NljGbogidM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwtSv1FADiTi6cUdleKuFteK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dancer
ger356 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:55:
Een van de ontwerpfouten in de Ace en Ivy 1 is dat de Enviolo naaf altijd onder spanning staat. Daardoor loopt de accu leeg als de fiets in de schuur staat, maar het heeft ook als bijkomend nadeel dat de batterij van een Enviolo controller snel leeg raakt omdat de controller en de naaf voortdurend met elkaar communiceren. Een goede oplossing is natuurlijk om de voeding van de naaf ergens te onderbreken. Daar is al veel over geschreven, maar niemand heeft het nog echt geprobeerd. Ook ik niet. Maar ik heb denk ik wel een simpele oplossing voor het snelle leegraken van de batterij in de controller. Ik heb een hoesje gekocht dat bedoeld is om creditkaarten te beschermen tegen ongewenst lezen. Het is een hoesje dat radiogolven tegenhoudt. In dit geval bedoeld for RFID, maar het werkt ook voor Bluetooth. Tenminste ik heb het hoesje nu een maand en de batterij is nog niet leeg. Vroeger was het met twee weken bekeken. Een complete set met vier creditkaart hosjes en 2 paspoort hoezen kostte me € 2,39,-- gratis thuisbezorgd. Vraag niet hoe dat kan.[Afbeelding]
Ik denk dat de firmware r47 van de Enviolo dit probleem ook oplost. Die schakelt de bleutooth van de Enviolo uit als de fiets een tijdje stil staat.

• robert_oost
ger356 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:55:
Een van de ontwerpfouten in de Ace en Ivy 1 is dat de Enviolo naaf altijd onder spanning staat. Daardoor loopt de accu leeg als de fiets in de schuur staat, maar het heeft ook als bijkomend nadeel dat de batterij van een Enviolo controller snel leeg raakt omdat de controller en de naaf voortdurend met elkaar communiceren. Een goede oplossing is natuurlijk om de voeding van de naaf ergens te onderbreken. Daar is al veel over geschreven, maar niemand heeft het nog echt geprobeerd. Ook ik niet. Maar ik heb denk ik wel een simpele oplossing voor het snelle leegraken van de batterij in de controller. Ik heb een hoesje gekocht dat bedoeld is om creditkaarten te beschermen tegen ongewenst lezen. Het is een hoesje dat radiogolven tegenhoudt. In dit geval bedoeld for RFID, maar het werkt ook voor Bluetooth. Tenminste ik heb het hoesje nu een maand en de batterij is nog niet leeg. Vroeger was het met twee weken bekeken. Een complete set met vier creditkaart hosjes en 2 paspoort hoezen kostte me € 2,39,-- gratis thuisbezorgd. Vraag niet hoe dat kan.[Afbeelding]
Durf niet te zeggen dat hoesje niets doet. In het algemeen werken deze "kooi van Faraday" achtige hoesjes alleen wanneer er geen enkele opening is die groot genoeg is voor de radiogolven.

Als jouw Enviolo de laatste firmware (R47) heeft, dan schakelt de BT verbinding na korte tijd uit. Zie eerdere posts van Dancer en mijzelf. Dat verklaart ook de langere levensduur batterij van controller.

• ger356
Dancer schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 02:40:
[...]

Ik denk dat de firmware r47 van de Enviolo dit probleem ook oplost. Die schakelt de bleutooth van de Enviolo uit als de fiets een tijdje stil staat.
Mijn fiets heeft nog firmware 45, want de update is nog nooit gelukt sinds ik de fiets heb. Verbinden en downloaden gaat goed (duurt lang), maar daarna komt er iets als: flush niet gelukt.

• robert_oost
@ger356

Kun je met andere telefoon proberen ? Had namelijk exact hetzelfde probleem :
robert_oost schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:57:
Aanvulling : Ace (gen1) is gekoppeld aan 2 mobiels. Updaten Enviolo met oude iphone SE (gen1) mislukte 4 x
Met gebruik "reguliere" iphone was het in een keer OK.
Updaten firmware is echt moeite waard. Nu kan ik akku dagen in fiets laten zitten. Scheelt gedoe. Maar ook is de rij-ervaring vergeleken met R45 echt beter.

[ Voor 17% gewijzigd door robert_oost op 17-08-2023 11:33 ]

• ger356
robert_oost schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:32:
@ger356

Kun je met andere telefoon proberen ? Had namelijk exact hetzelfde probleem :

[...]

Updaten firmware is echt moeite waard. Nu kan ik akku dagen in fiets laten zitten. Scheelt gedoe. Maar ook is de rij-ervaring vergeleken met R45 echt beter.
Dat was het inderdaad. Update geslaagd. Het wordt echt tijd om die oude iPhone 6+ te vervangen. Staat gepland voor oktober als de nieuwe 15 uitkomt.

• joco
Gebruiken mensen met de Two ook de Enviolo app? of gaat nu echt alles wel via de Veloretti app?

Ik heb dat totaal nog niet naar gekeken, maar is die nog nodig of bruikbaar voor de Two?

• robert_oost
@ger356

Fijn ! Geniet ervan !

Mijn XR is ook nog maar goed voor 1 update (ios 17). Maar oude SE blijft mijn "stuur-displey" tot het ding het begeeft.

Zelfs als geen security-updates meer, kun je iphone uitloggen uit je apple-account. Alle apps blijven werken, alleen verlies je koppeling naar andere apparaten..

Maar browser (routes via fietsersbond) en apps (zoals GPX-tracker) blijven gewoon werken.

[ Voor 44% gewijzigd door robert_oost op 17-08-2023 15:10 . Reden: aanvulling ]

• robert_oost
joco schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:11:
Gebruiken mensen met de Two ook de Enviolo app? of gaat nu echt alles wel via de Veloretti app?

Ik heb dat totaal nog niet naar gekeken, maar is die nog nodig of bruikbaar voor de Two?
Heb Ace 1. Maar voorbeeld : Start Enviolo app en kiets fiets tab. Je ziet plaatje fietser + getallen rpm.
Dit kun je tijdens rijden eenvoudig veranderen door tikjes op + of -

In de Veloretti-app moet je een "slider" verschuiven. Good luck om dat te doen op een weg met "kinderkopjes".

Dus ja, onafhankelijk van Ace 1/2, de Enviolo app heeft meerwaarde.

• joco
robert_oost schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:30:
[...]

Heb Ace 1. Maar voorbeeld : Start Enviolo app en kiets fiets tab. Je ziet plaatje fietser + getallen rpm.
Dit kun je tijdens rijden eenvoudig veranderen door tikjes op + of -

In de Veloretti-app moet je een "slider" verschuiven. Good luck om dat te doen op een weg met "kinderkopjes".

Dus ja, onafhankelijk van Ace 1/2, de Enviolo app heeft meerwaarde.
met de 2 kun je dat gewoon in het display doen van je fiets...
gewoon naar de Enviolo dashboard toe en dan met je knoppen op het stuur de rpm aanpassen dat gaat heel makkelijk daarvoor ben ik niet een extra app op de telefoon te hebben (die ik niet eens bij de hand heb op de fiets)

Dus de vraag is meer als je niet aan het fietsen bent en je wilt updates uit voeren of zo iets voor je Enviolo zou dat dus met een Enviolo app moeten of zit dat nu ook ingebakken in de standaard app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 14:37
Klopt het dat ik geen zwarte achterdrager kan toevoegen aan een Graphite Ace 2? Ik kan alleen Silver selecteren maar dat vind ik maar niks. Of zijn er mooiere after-market oplossingen voor?

Edit: Ik zie dat een zwarte achterdrager helemaal niet te selecteren is, ongeacht de kleur

[ Voor 19% gewijzigd door Patox op 18-08-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Patox schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:59:
Klopt het dat ik geen zwarte achterdrager kan toevoegen aan een Graphite Ace 2? Ik kan alleen Silver selecteren maar dat vind ik maar niks. Of zijn er mooiere after-market oplossingen voor?

Edit: Ik zie dat een zwarte achterdrager helemaal niet te selecteren is, ongeacht de kleur
ik heb deze: https://www.veloretti.com...y+two+achterdrager+zwart/

besteld en deze is vandaag opgestuurd, dus hopelijk morgen binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-09 20:41
Ik heb net de achterdrager binnen voor mijn Ivy Two. Deze blijkt te smal voor een kinderzitje. Stom, zelf niet goed uitgezocht. Zijn er mensen hier die al een andere baggagedrager op de Ivy/Ace Two gemonteerd hebben? Ben dan graag benieuwd welke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Wie heeft er goede of misschien slechte ervaringen met de nieuwste firmware voor de Enviolo (R47) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger356
itsmeallright schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:40:
Wie heeft er goede of misschien slechte ervaringen met de nieuwste firmware voor de Enviolo (R47) ?
Vorige week ben ik van 45 naar 47 gegaan en een eerste indruk is dat hij langer in een lagere versnelling blijft bij wegrijden. Ik rij altijd met 50 en had nu de neiging naar 45 te gaan, maar na een minuut of zo had ik het gevoel dat hij weer op 50 stond. Maar ik heb nog erg weinig gefietst, dus het is geen duidelijke mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
itsmeallright schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:40:
Heb een van de eerste Ace (1). Veel gedoe gehad met foutmeldingen Enviolo die steeds opnieuw kalibreren eisten. Firmware update eind 2022 loste dat op. Enkele updates uit verleden hebben echt verschil (verbetering) in rij-ervaring betekend t.o.v. eerdere versies.

Nu R47. Geen echte verandering gemerkt in schakel-gedrag Enviolo (gevoel). Wel : uitschakelen Enviolo = veeeel minder "sluipverbruik". Hoef niet meer steeds de akku eruit te halen om te zorgen dat 'ie niet leegloopt.

Vind de Enviolo een van de beste "features" van de Veloretti. Ben bang dat ik nooit meer zal kunnen wennen aan een fiets met "gewone" versnelling.

En nog dit : tijdens gedoe met steeds opniieuw kalibreren, bleek de "customer service" Enviolo ook nog eens goed te benaderen. Kreeg vrij snel een echt mens a.d. tfn die ook nog kennis van zaken had. Complimenten !

[ Voor 10% gewijzigd door robert_oost op 20-08-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
ger356 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:45:
[...]

Vorige week ben ik van 45 naar 47 gegaan en een eerste indruk is dat hij langer in een lagere versnelling blijft bij wegrijden. Ik rij altijd met 50 en had nu de neiging naar 45 te gaan, maar na een minuut of zo had ik het gevoel dat hij weer op 50 stond. Maar ik heb nog erg weinig gefietst, dus het is geen duidelijke mening.
Heb je de Enviolo na firmware-update al opnieuw gekalibreerd ?
Na alle ellende in het verleden, is het voor mij bijna automatisch geworden.
Zelfs als de Enviolo-app zegt dat alles ok is "geen fout".

Mischien niet nodig, weet niet wat de R47 update precies doet, dus een kalibratie is kleine moeite, kan helpen en doet in elk geval geen kwaad.

[ Voor 1% gewijzigd door robert_oost op 20-08-2023 14:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Nou ik zie opeens dat een van mijn spaken er zo uit ziet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLwtRQJTiJkedujKvWOG-NUl4r8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awkg8zaCBnlcNgu1GWIs8REc.jpg?f=fotoalbum_large

Het wiel maakte geluid dus ik dacht laat ik eens kijken wat er in m’n velg zit. Vreemd wel toch? Moet die schroefdraad niet langer zijn op de spaak?

[ Voor 14% gewijzigd door Megalomania op 20-08-2023 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 13:06
Megalomania schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:28:

[Afbeelding]

Het wiel maakte geluid dus ik dacht laat ik eens kijken wat er in m’n velg zit. Vreemd wel toch? Moet die schroefdraad niet langer zijn op de spaak?
Klopt, je spaak is afgebroken vandaar dat hij korter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosbaandesign
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-05 15:31
Ik heb vorige week ook mn ace 2 ontvangen, zie alleen waar de kabel het voorvork ingaat wat raars zitten, en krijg het zelf er met geen mogelijkheid goed.
Iemand hier het zelfde gehad of tips om dit mooi weg te werken?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nucjonpZWLw_uJ1H7nnQYacb6uA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J80BLPUtpRGru3EaHPX41ANm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
Megalomania schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:28:

[Afbeelding]

Tijdens de eerste "check" door lokale fietsenmaker, bleken diverse spaken (voor & achter) niet op spanning (los). Binnenkort weer een "beurt". Vraag daarbij specifiek om spaken te controleren.

De trek-spanning van de spaken aan de velg, bepalen de strekte/stijfheid van het wiel.

Eenvoudig te testen door te voelen. Als je de spaak "als een gitaar-snaar" aanraakt, moet je een (redelijk hoge) toon horen. Een soort "pieiiing". A;s je een "dof" geluid hoort "flop, of ploep", moet e.e.a. opgespannen worden. Dat is een klus die ik aan de fietsenmaker overlaat, want als je het verkeerd doet, trek je zo een slag in het wiel.

@Megalomania wens je succes met de reparatie. Wel snel laten doen, anders gaat de rest ook naar de gallemiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door robert_oost op 21-08-2023 14:00 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
In de praktijk is de actieradius toch wel lager dan ze opgeven. Nou is dit altijd zo, maar ook de schatting op het scherm klopt niet helemaal. Dat is wel jammer want van die actuele schatting verwacht je toch wel dat het enigzins klopt.
Hoe is jullie ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 19:49
Wat een prachtige fietsen die ace 2 en Ivy 2.
Zou er best eentje willen maar dealers zitten zo ver uit de buurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joco
sNielz123 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:59:
Wat een prachtige fietsen die ace 2 en Ivy 2.
Zou er best eentje willen maar dealers zitten zo ver uit de buurt.
Dat zal zeker zo zijn, aangezien er geen dealers bestaan voor velorettie 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:33
joco schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:32:
[...]

Ik maak graag gebruik van een mobiele fietsenmaker veel handiger dan de lokalen die geen zin hebben in e-bikes en helemaal niet als ze het merk niet kennen of niet verkocht hebben. Ben ze allemaal afgegaan in de omgeving eentje wilde wel standaard dingen doen maar liever niet. Zelfs op het station willen ze de fiets niet aanraken b.v. lekke band "Meneer wij doen geen e-bikes"

Voordeel van mobiele fietsenmaker is dat het aan huis is en klaar terwijl je wacht. Overigens doe ik bijna alles zelf alleen remleiding vullen met olie doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Voordeel van mobiele fietsenmaker is dat het aan huis is en klaar terwijl je wacht. Overigens doe ik bijna alles zelf alleen remleiding vullen met olie doe ik niet.
Als een fietsenmarker zelf ook flink wat in E-Bikes doet zou de Ace/Ivy 2 niet zo'n groot probleem moeten zijn..
Want dat is allemaal vrij standaard..

Dingen met banden, remmen zou elke fietsenmaker moeten kunnen doen,
maar als ze niks aan jouw willen verdienen is dat wel een probleem ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 19:49
Voordeel is wel dat ik een FM heb waar mijn vrouw haar fiets heeft gekocht en ik heb er ook fatsoenlijke fietsen voor mijn kinderen gekocht. Vermoed dat die me wel zou willen helpen als er iets is.
De Veloretti is eigenlijk echt netjes geprijsd als je naar de configuratie kijkt. Een fiets van Dutch ID of QWIC die ik er dan nog wel oke uit vind zien zijn stukken duurder met dezelfde configuratie (trekkracht, accu, riem, versnellingen).

Bij de FM kan ik wel een fiets leasen via mijn werk, maar zoveel voordeliger is dat nou ook weer niet dat ik daardoor perse gebonden aan hem ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoodnocNL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik heb afgelopen dagen heel wat filmpjes over e-bikes voorbij zien komen en mijn voorkeur lijkt de ace 2 te worden, maar stel nu dat ik die zou willen proefrijden, waar zou dat kunnen anders dan Amsterdam? Ik woon in Nijmegen, niet echt om de hoek dus. Tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
MoodnocNL schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:32:
Ik heb afgelopen dagen heel wat filmpjes over e-bikes voorbij zien komen en mijn voorkeur lijkt de ace 2 te worden, maar stel nu dat ik die zou willen proefrijden, waar zou dat kunnen anders dan Amsterdam? Ik woon in Nijmegen, niet echt om de hoek dus. Tips welkom!
"Elektrische proefritten zijn nu beschikbaar in Amsterdam, Antwerpen, Berlijn, Hamburg en München."

Het is dat of iemand in de buurt vinden die er eentje heeft.. andere opties zijn er gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

bosbaandesign schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:25:
Ik heb vorige week ook mn ace 2 ontvangen, zie alleen waar de kabel het voorvork ingaat wat raars zitten, en krijg het zelf er met geen mogelijkheid goed.
Iemand hier het zelfde gehad of tips om dit mooi weg te werken?[Afbeelding]
Het zwarte stukje kunststof is een kabeldoorvoer. Die is later toegevoegd zodat de kabel niet beschadigd raakt van de scherpe randen die rond het gaatje in het frame zitten.
Het lijkt er hier op alsof de kabel niet door de kabeldoorvoer gaat, maar er achterlangs. Verkeerd/slordig gemonteerd dus!
Oplossing is de kabel er goed doorheen doen, maar dan moet die eerst los bij de remklauw of hendel…
Knutseloptie is om de kabeldoorvoer over de lengte voorzichtig door te snijden en dan om de kabel heen te vouwen.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:33
joco schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:32:
[...]

echt wel, in Amsterdam, niet roeptoeteren als je het eigenlijk niet weet, en eigenlijk niet eens weet hoe je veloretti schrijft :9~

[ Voor 9% gewijzigd door eikrur op 26-08-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:08:
[...]

Het zwarte stukje kunststof is een kabeldoorvoer. Die is later toegevoegd zodat de kabel niet beschadigd raakt van de scherpe randen die rond het gaatje in het frame zitten.
Het lijkt er hier op alsof de kabel niet door de kabeldoorvoer gaat, maar er achterlangs. Verkeerd/slordig gemonteerd dus!
Oplossing is de kabel er goed doorheen doen, maar dan moet die eerst los bij de remklauw of hendel…
Knutseloptie is om de kabeldoorvoer over de lengte voorzichtig door te snijden en dan om de kabel heen te vouwen.
Remkabel losmaken heeft geen zin. Tenminste bij de Ace, verwacht bij de Ace Two hetzelfde. De wartel past niet door het gaatje in de voorvork. (wartel eraf, dan moet je eindstuk doorknippen en er een nieuw eindstukje inpersen) Bovendien moet je dan opnieuw remolie bijvullen en ontluchten, als je de kabel loshaalt.
Bij de Ace kan dit rubber ringetje er gewoon af; er zit een opening in het ringetje. Kijk eens of hij loskomt als je er voorzichtig aan trekt.

[ Voor 5% gewijzigd door H4nsie op 26-08-2023 10:21 . Reden: Kleine aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
Na 500 km vallen mij een paar dingen op:

1: Er is qua software wat te verbeteren, als je standje 4 of hoger selecteert en rustig fietst dan houdt de motor de hele tijd in, erg onrustig. Een soort aan/uit constant. Andere fietsen doen dit niet, dus lijkt me prima met software te fixen.

2: Belt drive kraakt/knarst als je een zand/gravel/half verhard pad hebt gefietst. Ik heb hem daarna schoongemaakt met een tandenborstel, dat helpt, maar na het eerste de beste grindpad knarst het weer. Overal lees ik dat een belt drive minder onderhoud vergt dan een ketting. Maar so far ben ik niet echt fan. Iemand dezelfde ervaring of tips? (Ik ben er niet mee aan ‘t mountainbiken, maar fietsroutes in Drenthe hebben best vaak overharde paden.

3: De lak is kwetsbaar. Nu al op meerdere plekken krassen/plekken. Daar deed ik met onze Qwic echt jaren over. Ik doe echt voorzichtig, maar toch.
Ik overweeg nog steeds een keramische coating, ik twijfel of dat echt helpt.

4: Als je een fietstas achterop hebt hangen kan je eigenlijk al niet meer met losse handen fietsen, dan gaat het stuur zwabberen als een malle. De gewichtsverdeling is dus niet optimaal.

5: Display laat het weer zien maar niet eens de tijd. Echt een vreemde keuze. En door 4 bladzijdes klikken om van ondersteuningstand naar enviolo te gaan en terug is echt niet handig.
Navigatie app is bijna niet bruikbaar als je zelf gaan waypoints/route kan kiezen. Van A naar B sure, maar een echte route fietsen doe je hier niet mee.

6: Accu zit niet op de meeste handige plek als je die er altijd uit moet halen om op te laden. En dat kabeltje is ook niet ideaal, altijd zoeken hoe je hem er in moet steken.
Ik snap nog steeds niet waarom er maar 1 fabrikant is die een laaddock heeft voor een fiets accu. Waar je letterlijk de accu in zet om op te laden. Simpel en makkelijk.

7: Mensen reageren niet of nauwelijks op de bel. Wellicht is hij gewoon niet herkenbaar of hard genoeg buiten de stad.

Positief:
Heerlijke fiets, lekker dikke comfortabele banden, automatisch schakelen is top. De accu gaat lang mee, 55km met halve route wind tegen, gemiddeld 20km/h op stand 3.
Overal leuke reacties op de fiets. Iedereen vind hem heel mooi. De zithouding is voor mij precies goed. Niet kaarsrechtop maar ook geen last van mijn polsen. Zadel zit mij goed. Zelfs na 50km. Achter- en voor rekje ontvangen, heel minimalistisch en sterk.

Al met al heel blij met de fiets, wat kleine verbeter punten voor Veloretti. Ben benieuwd of anderen zich hier in kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
1: Er is qua software wat te verbeteren, als je standje 4 of hoger selecteert en rustig fietst dan houdt de motor de hele tijd in, erg onrustig. Een soort aan/uit constant. Andere fietsen doen dit niet, dus lijkt me prima met software te fixen.
ah.. ik heb dat niet echt met mijn fiets, maar mijn vriendins fiets had dat vrij erg.

Dus die is opgestuurd ter reparatie en die krijgen we vandaag terug.. ben dus nu benieuwd hoe dat nu gaat..

Maar mijn vriendin had dat ook wel in de wat lager versnellingen, dat die motor constant wat inhoud maar het was veel meer merkbaarder in standje 3 of hoger ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:28
dat met de display ben ik indd wel met je eens, daar had ik liever de tijd gezien als het weer.

verder gebruik ik de safety tracking knop niet, zou ook fijn zijn als je die in de toekomst softwarematig zou kunnen configureren.

vwb het inhouden op stand 4, dat heb ik niet.
accu heb ik er nu 1x uitgehaald, voor mij teveel gedoe, de fiets binnen zetten is makkelijker.
stekkertje is niet handig inderdaad, van moof had een ronde stekker en ondanks dat deze onderop de buis zat stak je die er blind in, hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
sonnypiek schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:14:
dat met de display ben ik indd wel met je eens, daar had ik liever de tijd gezien als het weer.

verder gebruik ik de safety tracking knop niet, zou ook fijn zijn als je die in de toekomst softwarematig zou kunnen configureren.

vwb het inhouden op stand 4, dat heb ik niet.
accu heb ik er nu 1x uitgehaald, voor mij teveel gedoe, de fiets binnen zetten is makkelijker.
stekkertje is niet handig inderdaad, van moof had een ronde stekker en ondanks dat deze onderop de buis zat stak je die er blind in, hier niet.
Het stekkertje heeft markeringen aan de zijkant. Onthou gewoon de positie van de markeringen en je plugt hem zonder probleem correct in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-09 20:41
Zijn er mensen hier die al een andere baggagedrager op de Ivy/Ace Two gemonteerd hebben? Ben dan graag benieuwd welke!

• ALDB
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik ben nieuw op dit forum en las al diagonaal de laatste pagina's eens door.
Ik ben op zoek naar een Ebike om vooral in de stad en naar m'n werk te fietsen, zo'n 12 km ver.

Na mijn testrit op de COWBOY Cruiser die net iets te klein leek uit te vallen (ik ben 1.92m), ben ik op zoek naar een ietsje groter of ander model. Ik ben dan ook erg gecharmeerd door de ACE2.

Ik had nog wat twijfels over onderhoud/herstelling bij een lokale dealer maar dit lijkt nog wel mee te vallen lees ik hier.

Helaas lees ik hier ook wel vaak over kleine probleempjes en ergernissen. Hoe is het intussen met de software-update? Zijn er echt bij veel fietsen slordigheden in montage? Enz... Dit baart me wel wat zorgen.

Voor ik hem bestel heb ik ook nog één probleem: in Antwerpen is het niet meer mogelijk om een testrit te maken. Je kan via de site geen afspraak meer maken en nam even telefonisch contact op daarvoor.
Daarom de vraag als iemand hier in België (liefst regio GENT) woont en waar ik even kan testen?

Bedankt alvast voor jullie repliek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ger356
ALDB schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:00:
Ik ben nieuw op dit forum en las al diagonaal de laatste pagina's eens door.
Ik ben op zoek naar een Ebike om vooral in de stad en naar m'n werk te fietsen, zo'n 12 km ver.

Na mijn testrit op de COWBOY Cruiser die net iets te klein leek uit te vallen (ik ben 1.92m), ben ik op zoek naar een ietsje groter of ander model. Ik ben dan ook erg gecharmeerd door de ACE2.

Ik had nog wat twijfels over onderhoud/herstelling bij een lokale dealer maar dit lijkt nog wel mee te vallen lees ik hier.

Helaas lees ik hier ook wel vaak over kleine probleempjes en ergernissen. Hoe is het intussen met de software-update? Zijn er echt bij veel fietsen slordigheden in montage? Enz... Dit baart me wel wat zorgen.

Voor ik hem bestel heb ik ook nog één probleem: in Antwerpen is het niet meer mogelijk om een testrit te maken. Je kan via de site geen afspraak meer maken en nam even telefonisch contact op daarvoor.
Daarom de vraag als iemand hier in België (liefst regio GENT) woont en waar ik even kan testen?

Bedankt alvast voor jullie repliek!
Een testrit kan ik niet voor je verzorgen, maar voor wat betreft je zorgen: besef dat op zo'n forum alle problemen bij elkaar komen. De gewone koper zonder problemen hoor je hier niet. En dan die zorgen over die app. Ik heb een ACE 1 en heb die app nog nooit gemist. Bij de ACE II is een app helemaal niet nodig voor het bedienen van de fiets en voor navigatie enz. kun je veel beter je mobiele telefoon gebruiken. Bovendien weet je waarschijnlijk de route naar je werk wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H4nsie
ALDB schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:00:

Ik had geen testmogelijkheden voor Cowboy in de buurt, maar kreeg terugstuurgarantie. Helaas moest ik daar gebruik van maken omdat ik hetzelfde ervaarde (ik ben 1.86m) met deze fiets. Ik zat veel te sportief = veel te ver voorover, stuur erg laag. En dat is in een stad niet fijn fietsen.

Rij nu bijna een jaar tevreden op de ACE.

Wel inderdaad kleine kinderziektes gehad. Krakende voorvork (zelf onder garantie vervangen), id-light defect (zelf onder garantie vervangen) en nog tijdelijke (tussenkabeltje door @djalexnlDe (link)) oplossing voor het bij inschakelen resetten van trapfrequentie.

[ Voor 5% gewijzigd door H4nsie op 03-09-2023 09:50 . Reden: Link naar kabeltje-post ingevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Pff, ik begin met echt meer en meer te ergeren aan het knarsen van de Gates riem.
Heeft niemand anders hier last van? Schoonmaken werkt maar heel eventjes, de knars komt snel terug.
Ik overweeg nog de siliconen spray van Gates zelf te bestellen, kijken of dat helpt.

Veloretti Support is moeilijk te bereiken, ik wacht nog op een reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:33
Impstoker schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:40:
Pff, ik begin met echt meer en meer te ergeren aan het knarsen van de Gates riem.
Heeft niemand anders hier last van? Schoonmaken werkt maar heel eventjes, de knars komt snel terug.
Ik overweeg nog de siliconen spray van Gates zelf te bestellen, kijken of dat helpt.

Veloretti Support is moeilijk te bereiken, ik wacht nog op een reactie.
Siliconen spray, kun je bij de action halen rond de 3 euro. Eerst met een borstel en water het vuil eraf halen. Dan met een oude doek de riem goed behandelen met siliconen spray. Kijk ook even of de riem niet te strak staat. Hiermee moet het opgelost zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als je alleen schoonmaakt met water + tandenborstel dan is het knarsen en piepen binnen 2 dagen terug.

Je moet hem af en toe insprayen met siliconenspray zodat hij soepel blijft en niet uitdroogt. Ik spuit er elke 1 a 2 maand een beetje op en heb het lawaai nooit meer gehoord.

Een gates riem is onderhoudsarm, helaas niet onderhoudsvrij :D

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 03-09-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-09 09:44
De ingebouwde voorlamp van mijn Ivy gaat niet meer aan. De extra voorlamp brandt nu ook zonder dat de fiets aan staat, komt dit doordat de ingebouwde lamp stuk is?
Pagina: 1 ... 41 ... 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.