Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-09 11:19
Vaevictis_ schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:36:
@Dancer en anderen. DZ41 is echt een verademing, kan verder met Enviolo app instellingen vervanderen. Maar Veloretti app werkt nu helemaal niet meer. Ik zou graag de GPS functie (voor het vinden van de fiets) nog wel willen gebruiken. Heeft iemand dat al aan de praat?
(Nog) geen DZ41 geplaatst. Maar over jouw probleem Veloretti-app:

De app is via BT gepaired met het diamond-display. De app werkt ook niet als de fiets "uit" staat. Sterker nog, in eerdere versies van Enviolo/Veloretti-apps, kon ik de Enviolo app gebruiken met DD/fiets uit.

Nu start de Enviolo app wel op, maar kan ik de cadans pas wijzigen nadat ik de fiets heb aangezet.
Dat noemen ze bij Veloretti "verbeteringen in de communicatie met de Enviolo"

Weet het niet, maar vermoed dat zonder BT verbinding met het DD, de Veloretti app niet zal gaan werken.
Benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:38
robert_oost schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:24:
[...]

(Nog) geen DZ41 geplaatst. Maar over jouw probleem Veloretti-app:

De app is via BT gepaired met het diamond-display. De app werkt ook niet als de fiets "uit" staat. Sterker nog, in eerdere versies van Enviolo/Veloretti-apps, kon ik de Enviolo app gebruiken met DD/fiets uit.

Nu start de Enviolo app wel op, maar kan ik de cadans pas wijzigen nadat ik de fiets heb aangezet.
Dat noemen ze bij Veloretti "verbeteringen in de communicatie met de Enviolo"

Weet het niet, maar vermoed dat zonder BT verbinding met het DD, de Veloretti app niet zal gaan werken.
Benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Als je fiets gejat is, heb je ook geen BT verbinding met je fiets (of hij moet bij je buurman staan). Dan zou de app toch moeten werken om de locatie van je fiets te zien? Is toch zinloos als dat niet werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 21:43
Ik kan mijn Ace ook gewoon zien waar hij staat in de app. Daarvoor hoeft inderdaad de fiets echt niet aan te staan, kan gewoon op het navigation tabblad en dan mijn fiets aanklikken en zie ik waar hij staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Dancer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:49:
[...]

Als je fiets gejat is, heb je ook geen BT verbinding met je fiets (of hij moet bij je buurman staan). Dan zou de app toch moeten werken om de locatie van je fiets te zien? Is toch zinloos als dat niet werkt.
Helemaal waar !! Enne... heb respect voor jouw technische know-how.

Maar...

Werkt het bij iemand met DZ41 ?

Wat als de GPS lokatie in de app een (SMS) signaal van de fiets terug laat sturen met inhoud "diamond display nr XXXX, GPS NB,OL ??
ALS zoiets het geval is, dan werkt dat niet meer wanneer het DD nr niet kan worden uitgelezen.

Weet het gewoon niet. Maar is niet zo simpel als soms hier gepost.

Dit mede omdat nu juist dat DD nummer zo centraal lijkt te zijn in de databases van Veloretti.
Waarbij het mij niet zou verbazen wanneer Veloretti dat alles heeft "uitbesteed" aan de maker van het DD (Comodo). https://www.comodule.com/.

[ Voor 15% gewijzigd door robert_oost op 29-07-2023 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:28
Hi all,

Gisteren de Ace 2 geleverd gekregen en direct in elkaar gezet.
Gister even 10 minuutjes geprobeerd fietste prima. Daarna aantal firmware-updates gedaan.

Net even iets langer gefietst en erachter gekomen dat er een vreemde tik uit de enviolo komt.

Iemand een idee wat dat kan zijn?
Heb er een filmpje van gemaakt maar die kan ik hier helaas niet uploaden.

Edit:
Heb de enviolo al geprobeerd opnieuw te kalibreren in de app. Helaas geen effect

[ Voor 10% gewijzigd door sonnypiek op 29-07-2023 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:33
robert_oost schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:35:
[...]

Maar...

Wat als de GPS lokatie in de app een (SMS) signaal van de fiets terug laat sturen met inhoud "diamond display nr XXXX, GPS NB,OL ??
ALS zoiets het geval is, dan werkt dat niet meer wanneer het DD nr niet kan worden uitgelezen.

Dit mede omdat nu juist dat DD nummer zo centraal lijkt te zijn in de databases van Veloretti.
Waarbij het mij niet zou verbazen wanneer Veloretti dat alles heeft "uitbesteed" aan de maker van het DD (Comodo). https://www.comodule.com/.
Dinsdag op vakantie en zal dan nog een de locatie opvragen, ik dacht dat het de GPS locatie was van de telefoon. De 4G simkaart heeft een uniek IMEI nummer en bij een verbinding zal ie dus ook het serienummer van DD doorsturen. DD en IMEI zullen wel geregistreerd zijn dus op een van beide zouden ze moeten kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 23:00
Japieh schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:08:
Ik kan mijn Ace ook gewoon zien waar hij staat in de app. Daarvoor hoeft inderdaad de fiets echt niet aan te staan, kan gewoon op het navigation tabblad en dan mijn fiets aanklikken en zie ik waar hij staat
Ja dat zou moeten werken, maar zeker vanaf dinsdag of zo werkt dit niet meer in de app op Android (ingelogd op mijn telefoon maar navigatie toont niet de fiets meer)
Ook kun je niet meer inloggen (als je niet ingelogd bent) met de android app (net nog weer geprobeerd met mijn tablet)

BT connectie en zo met de fiets werkt nog wel, kon bv ook mijn bel toon veranderen want de default is te zacht (maar de classic is wat luider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuzzel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 22:14
robert_oost schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:09:
[...]

Ja, Ace gen1 hier. Veloretti moet jouw fiets koppelen aan het account met je email adres.
Zij gebruiken hiervoor het nummer van het diamond display. Toen dat bij mij was vervangen, kon ik ook niet meer inloggen.

Heb hier eerder een post over dit odw geplaatst.
Het lijkt mij ook belangrijk voor diegenen die een DZ41 display hebben geplaatst.
Mischien mioet de "procedure" worden uitgebreid met het eerst opslaan van dat nummer.

Ik wacht nog af tot mijn fiets uit de garantieperiode van 2 jaar is. Maar zal na al het gedoe zeker dat nummer opslaan voor ik een ander display (en + vd Enviolo) aanpak.
Ik heb de Ivy Two. En ik kan dus wel inloggen in de App met de iPhone van mijn vriendin en niet met mijn eigen Android telefoon. Ligt dus aan Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
robert_oost schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:35:
[...]

Maar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpSjW8_-5fx8FE9RZI1bdxN-fhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6jsX2CXwwpQQISr77wTnsaV.jpg?f=fotoalbum_large
Deze module zit in de Ivy 1. Ik heb er die bij mij uit gehaald. Werkt volgens mij via 4G en/of gprs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
ger356 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:42:
[...]

Het kwartje is gevallen. Vanuit het premium packet betalen ze de mobiele datacom kosten en heb je de locatie van de fiets in de app. Waarschijnlijk hebben alle fietsen de hardware wel aan boord, maar activeren ze de SIM alleen als je het Premium packet hebt. Of ze hebben een package deal met de netwerk provider dat alle fietsen gevolgd worden, alleen krijg je geen toegang tot de functie als je geen Premium hebt.

Intussen even getest, want ik heb het Premium pakket en inderdaad ik kan de locatie van de fiets in de Veloretti app zien en die wordt bijgewerkt terwijl het Diamond display er af is gehaald. De GPS en de mobiele datacom zit dus niet in het doosje bij het display, maar in een tweede doosje onderin het frame.
Het doosje bovenin heeft wel de Bluetooth en waarschijnlijk een processortje want ik kan geen verbinding meer maken van de Veloretti app met de fiets en ik kan vanuit de app dus de fiets ook niet meer bedienen. Niet dat ik dat zou willen, maar just saying.
Bevestiging dat de locatie van de fiets in de app zichtbaar is in deze post van @ger356

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Dancer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:43:
[...]

[Afbeelding]
Deze module zit in de Ivy 1. Ik heb er die bij mij uit gehaald. Werkt volgens mij via 4G en/of gprs.
Ontkoppeld of helemaal eruit gehaald? Zou ik ook graag willen. Vind het niets dat ze mee kunnen kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dancer
Megalomania schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:29:
[...]

Ontkoppeld of helemaal eruit gehaald? Zou ik ook graag willen. Vind het niets dat ze mee kunnen kijken.
Helemaal er uit gehaald en vernietigd.
Motor moet er helemaal uit en dan kan je er bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
[...]

[Afbeelding]
Dancer, bedankt ! Dit betekent dat GPS-module werkt, onafhankelijk van display DD / DZ41.
Sluit overigens ook naadloos aan op mijn post van 21/11/2022.

Comodule zit ergens in Baltische staat (lettand,litouwen ? uitzoeken). Maar dat is EU. Recht op inzage, verwijdering enz. Dus ik zal ze eens een mail sturen om te vragen wie, wat, waar en hoe zij allemaal tracken..

Aanvulling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZvNHpmGI-rzgnidpRGMHCgBaBU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pRDNKuh55BU2kkSi5UjMMb9u.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door robert_oost op 30-07-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
robert_oost schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:41:
[...]

Dancer, bedankt ! Dit betekent dat GPS-module werkt, onafhankelijk van display DD / DZ41.
Sluit overigens ook naadloos aan op mijn post van 21/11/2022.

Comodule zit ergens in Baltische staat (lettand,litouwen ? uitzoeken). Maar dat is EU. Recht op inzage, verwijdering enz. Dus ik zal ze eens een mail sturen om te vragen wie, wat, waar en hoe zij allemaal tracken..

Aanvulling:

[Afbeelding]
Comodule trackt volgens mij alleen hun GPS module. Zij weten niet in welke fiets die zit en al helemaal niet wie de eigenaar is van die fiets.
Volgens mij zit het zo (maar kan ook helemaal anders zijn):
Bij de assemblage van de fiets wordt de GPS module (door zijn positie in het frame) als een van de eerste onderdelen geplaatst. Het GPS id. wordt dan gelinkt aan het framenummer (geen fysieke link, maar een link in een database). Door zijn positie op het stuur wordt het DD als een van de laatste onderdelen geplaatst en ook gelinkt aan het framenummer.
Veloretti linkt het account van de koper aan het DDid.
Als je met jouw account bent ingelogd in de app kan je zo de positie van de GPS module in jouw frame opvragen op de server van Comodule.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
Dancer schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:07:
[...]

Comodule trackt volgens mij alleen hun GPS module. Zij weten niet in welke fiets die zit en al helemaal niet wie de eigenaar is van die fiets.
Volgens mij zit het zo (maar kan ook helemaal anders zijn):
Bij de assemblage van de fiets wordt de GPS module (door zijn positie in het frame) als een van de eerste onderdelen geplaatst. Het GPS id. wordt dan gelinkt aan het framenummer (geen fysieke link, maar een link in een database). Door zijn positie op het stuur wordt het DD als een van de laatste onderdelen geplaatst en ook gelinkt aan het framenummer.
Veloretti linkt het account van de koper aan het DDid.
Als je met jouw account bent ingelogd in de app kan je zo de positie van de GPS module in jouw frame opvragen op de server van Comodule.
Lijkt mij correct. Afgezien van tussenstap framenr (en dat is logisch ivm assemblage), komt het overeen met mijn idee.

Opvragen GPS-lokatie zou dan als volgt zijn:

App vraagt lokatie van fiets.
Verzoek gaat naar Veloretti. Daar maken ze stap account klant -> DD-id nr -> framenr -> GPS unit id nr
Veloretti stuurt verzoek door naar Comodule.
Zij vertalen gps-unit nr naar SIM-kaart nr van GPS-module (mobiel).
Comodule stuurt SMS aan SIM-nr GPS module fiets.
Deze geeft antwoord bestaande uit GPS-ID-nr + lokatie door aan Veloretti
Veloretti vertaalt e.e.a. weer naar account klant (= mob tfn)
Et voila.

Maar blijft speculatie/inductie Dus hoop dat Veloretti en/of Comodule meer duidelijkheid kunnen geven. EU-regels vereisen best wat transparatie van leveranciers/bedrijven.

En anders is er altijd nog de EFF

[ Voor 4% gewijzigd door robert_oost op 30-07-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
TheWildman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:11:
[...]

Ja die extra koplamp is ook niet veel 30 lux is leuk voor een heel goed verlicht fietspad,
vanaf 50 lux wordt het voor een stadsritje op de rijbaan met fietsstrook wel ok.
Als je echt wat wil en je fiets op donkere wegen dan is een Busch+Müller, IQ-X E geweldig.
Wil je er iets tussen in dan is misschien de Spanninga Axendo 80 XEAFC (let op versie 2022 met Grootlichtfunctie iets voor je, deze laatste is nog niet echt leverbaar maar zou volgens Spanninga afgelopen maand in productie zijn gegaan en in Q4 beschikbaar moeten zijn.
hier vast linkje bij hollandbikeshop.com
Is het nog steeds de consensus dat een van deze the way to go is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Megalomania schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:28:
[...]

Is het nog steeds de consensus dat een van deze the way to go is?
Busch+Müller, IQ-X E is echt een top lamp, kan in een donker park zeker 50m lichtbundel maken. Lijkt op rijden in een auto met dimlichten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
@Vaevictis_ heb je ook de Busch + Müller IQ-XS E overwogen? Scheel 40euro.

Ik rij in de winter wel door een behoorlijk donker stuk dus heb wel goed licht nodig. Maar alles is beter dan wat er nu op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:23
[...]

[Afbeelding]
Waar zit dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 17:26
Wuzzel schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:30:
[...]

Ik heb de Ivy Two. En ik kan dus wel inloggen in de App met de iPhone van mijn vriendin en niet met mijn eigen Android telefoon. Ligt dus aan Android.
Ik heb hetzelfde, android login server ligt eruit ofzo? Hoop dat ze het snel oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Onderaan in de opgaande buis waar je zadel op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Dancer schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:45:
[...]

Volgens dit artikel zend de GPS-module de coördinaten alle 10 seconden door naar Comodule.
https://www.comodule.com/...to-retrieve-a-stolen-bike
Productsheet van de module:
https://www.comodule.com/s/Product_Sheet_Master-t634.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 16:38
Vandaag kreeg ik een email dat de fiets is verzonden, een soort lijst met welke items wel erbij zitten en welke nog worden nagezonden. Maar ik kan nergens iets terugvinden van tracking. Hoe was dat bij jullie? Kregen jullie een email van de bezorgdienst dat hij onderweg was? Wel handig ivm met thuis zijn. Nogal een groot pakket om bij je buren te laten af geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
drusloos schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:26:
Vandaag kreeg ik een email dat de fiets is verzonden, een soort lijst met welke items wel erbij zitten en welke nog worden nagezonden. Maar ik kan nergens iets terugvinden van tracking. Hoe was dat bij jullie? Kregen jullie een email van de bezorgdienst dat hij onderweg was? Wel handig ivm met thuis zijn. Nogal een groot pakket om bij je buren te laten af geven
ja je krijgt later een mail van PostNL (voor mij) wanneer ze precies langs komen
Dat duurde bij mij een aantal dagen voor dat ik dat kreeg

bij mij stond er trouwens een extra item op (2x een slot) maar ik heb er maar 1 gekregen, ik vertrouw er op dat die komt met de 2de fiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuzzel
drusloos schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:26:
Ik heb bij de levering van de fiets ook een mail van PostNL Extra@Home gekregen met informatie over de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdrift
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 02-09-2023
Kan iemand uitleggen hoe de enviolo te kalibreren? In de app kom ik er niet helemaal uit. Denk te doen wat er wordt gevraagd, maar gebeurd niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
bdrift schreef op maandag 31 juli 2023 @ 23:11:
Kan iemand uitleggen hoe de enviolo te kalibreren? In de app kom ik er niet helemaal uit. Denk te doen wat er wordt gevraagd, maar gebeurd niks.
Wat lukt er precies niet?
Wellicht de trappers iets sneller ronddraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:01
Even een vraag over het gebruik van de Ace met meerdere personen / telefoons.

Ik heb met veel plezier 3000km op mijn Ace gefietst maar ik heb gemerkt dat de fiets toch niet voor mij is. Ik ben dan ook overgestapt naar een lichtere, sportievere fiets met minder ondersteuning.

De Ace wordt nu geen dagelijkse fiets maar een fiets die we met meerdere mensen af en toe gebruiken. Ik was benieuwd of dat zonder problemen kan qua koppelen in de app e.d. Ik ga ervan uit dat het geen probleem is maar misschien zit er toch ergens een beveiliging in die het voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
Impstoker schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:57:
[...]

5: Er zit iets van een kleine happer in de motor/versnelling als je rustig fietst met weinig kracht. Net voordat 1 van de trappers op de apex bovenaan is lijkt de kracht momenteel weg te vallen. Echt 1 miliseconde, maar wel voelbaar.
Dit ondervind ik ook en vermoed dat het iets met de krachtsensor oid heeft te maken. Je hoeft dankzij de ondersteuning niet altijd veel kracht te zetten. De enviolo staat bij mij op 60 volgens mij.

Het is wel een hinder die ik gedurende de hele rit meermaals ervaar. Ook wanneer je over een drempel oid fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Fiets uitzetten batterij eruit en dan op het knopje drukken op de enviolo. Ik gebruik de app van enviolo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:02
nicket84 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:26:
[...]

Dit ondervind ik ook en vermoed dat het iets met de krachtsensor oid heeft te maken. Je hoeft dankzij de ondersteuning niet altijd veel kracht te zetten. De enviolo staat bij mij op 60 volgens mij.

Het is wel een hinder die ik gedurende de hele rit meermaals ervaar. Ook wanneer je over een drempel oid fietst.
Na wat geëxperimenteer denk ik dat het komt door te veel motor ondersteuning.
Wanneer je van stand 4 naar bijvoorbeeld stand 2 gaat merk ik die hapering niet meer.
Kan jij dit ook uitproberen en kijken of dat werkt voor jou?

Een andere oplossing zou een automatische stand van de Enviolo zijn denk ik. Ipv koste wat koste de cadans setting te behouden, door de motor af en toe in te laten houden, is het ook een optie de cadans te veranderen lijkt me Maar die optie is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Vaevictis_ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:08:
[...]

Fiets uitzetten batterij eruit en dan op het knopje drukken op de enviolo. Ik gebruik de app van enviolo.
Sorry Vaevictis, maar de Enviolo heeft spanning nodig tijdens het kalibreren.
Gebruik zelf ook de Enviolo app.

Als je fiets nog niet is "gepaired" met je mobiel:
Na installatie van de app, fiets (DD) uitzetten.
Knopje Enviolo even ingedrukt houden tot lampje gaat knipperen.
Nu kun je Enviolo pairen met je mobiel.

Als mobiel en Enviolo app (al eerder) zijn gekoppeld kun je kalibreren.
Kies in Enviolo app "scan QR code"
Scan de QR-code voor Ace of Ivy.
Na succesvol scannen laat de app een plaatje zien van een fietser.
Nu trappers ronddraaien (of fietsen)
Je voelt dat de Enviolo door het hele schakelbereik gaat (van licht tot zwaar en terug)
Als je te langzaam draait, geeft de app dat aan.
Na succes, geeft de app een bericht.

Terzijde over fietsverlichting:

https://fahrradbeleuchtun...ueller-iq-x-e-fuer-e-bike

https://fahrradbeleuchtun...scheinwerfer-fuer-e-bikes

[ Voor 4% gewijzigd door robert_oost op 01-08-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
Impstoker schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:20:
[...]

Na wat geëxperimenteer denk ik dat het komt door te veel motor ondersteuning.
Wanneer je van stand 4 naar bijvoorbeeld stand 2 gaat merk ik die hapering niet meer.
Kan jij dit ook uitproberen en kijken of dat werkt voor jou?

Een andere oplossing zou een automatische stand van de Enviolo zijn denk ik. Ipv koste wat koste de cadans setting te behouden, door de motor af en toe in te laten houden, is het ook een optie de cadans te veranderen lijkt me Maar die optie is er niet.
Dat zal ik onderweg naar huis eens proberen. Ik heb wel het idee dat wanneer ik van 5 naar 4 ging het effect afnam. Toch wel een beetje jammer dat je dan eigenlijk niet normaal op 4/5 kunt fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
IAMsterdam schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:25:
Even een vraag over het gebruik van de Ace met meerdere personen / telefoons.

Ik heb met veel plezier 3000km op mijn Ace gefietst maar ik heb gemerkt dat de fiets toch niet voor mij is. Ik ben dan ook overgestapt naar een lichtere, sportievere fiets met minder ondersteuning.

De Ace wordt nu geen dagelijkse fiets maar een fiets die we met meerdere mensen af en toe gebruiken. Ik was benieuwd of dat zonder problemen kan qua koppelen in de app e.d. Ik ga ervan uit dat het geen probleem is maar misschien zit er toch ergens een beveiliging in die het voorkomt.
Mijn Ace gebruik ik met 2 iphones. Mijn "reguliere" en een heel oude SE (1e gen). Gebruik dat oudje op het stuur. De trillingen maken een goede tfn kapot (vooral camera).

zou dus geen probleem moeten zijn. Wel op beide tfns met zelfde account ingelogd in de app. En dat betekent dat de tfn dmv Bluetooth wordt "gepaired" met de fiets.

Mogelijk (waarschijnlijk) zit er een maximum aan het aantal "pairings". Dus verwacht dat een paar tfns geen probleem vormen, maar niet teveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
@nicket84 @Impstoker

Het haperen van de ondersteuning bij hobbels is een algemeen bekend probleem. Reden: torque-sensor.
Bij een harde beweging (meer exact : acceleratie) omhoog / omlaag, verandert jouw kracht op de trappers heel abrupt.
De "logica" kan dat niet volgen, weet niet wat er gebeurt en schakelt even af.

Het inhouden/haperen bij elke trapper-omwenteling heb ik hier volgens mij nog nooit gezien.
Weten jullie zeker dat er niet een mechanisch problem is ?
Heb even probleem gehad met haperen/"bokken" ondersteuning. Bleken de bevestigings-bouten van de Bafang losgetrild.
De cadans wordt niet behouden door de motor in te houden. De Enviolo past traploos en contimu de versnelling zo aan dat je in dezelfde cadans kunt doorfietsen.

Daarnaast is er de toque-sensor. Een beetje versimpeld:

energie = koppel x toeren bij de fiets: kracht op pedalen x cadans. (ik versimpel: reken spier+motor-kracht als "energie")

De enviolo probeert de cadans gelijk te houden door andere versnallingsratio te kiezen.

Stellen we energie even gelijk aan snelheid. Om dezelfde snelheid te halen bij een cadans van 30, moet je zwaarder trappen dan bij een cadans van 60.

Als je van een vlakke weg een helling oprijdt (of een vlaag tegenwind krijgt), dan schakelt de enviolo in principe terug naar een lagere versnelling. Bij gelijke cadans en gelike kracht op de pedalen, verlies je dan snelheid. Maar wanneer de torque-sensor merkt dat je meer kracht op de pedalen zet, schakelt de enviolo weer om hoog. De cadans blijft steeds gelijk. Maar meer krachtt = meer energie, dus zo zoekt het systeem een evenwicht.

De QR-kalibratie-codes werken met Enviolo-app. Die bepalen wanneer (snelheid/ondersteuningsniveau, torque/koppel + ???.) de Enviolo schakelt. (Schakelkarakteristiek)

Aanvulling :
Meld dergelijke problemen bij Veloretti. Bij voorkeur per mail. Als HEEEEEl ernstig, schriftelijk en aangetekend / met bevestiging van ontvangst..

Veloretti heeft vaak inzicht in wat er mis kan zijn.. En in mijn ervaring zijn ze echt niet te beroerd..Bij mij zijn de kinderziekten van de allereerste Ace steeds netjes opgelost. Soms in samenwerking met Liemers fietsen, een enkele keer was ik de fiets even kwijt aan Almelo..

Dit forum kan soms helpen, maar Veloretti is je leverancier. Vraag om uitleg / verklaringen, en zoek ook daar samen oplossingen.

Verbetering: wat ik hierboven "energie" noem, is natuurlijk vermogen.

[ Voor 46% gewijzigd door robert_oost op 01-08-2023 14:50 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
hebben we het hier over the Two?

Ik had het zelfde, omdat ze zeggen gebruikt geen kracht deed ik het met de hand heel rustig aan, maar dat werkt niet, je moet wel steeds wat harder gaan rond trappen, zodat je de Enviolo constant wat hoort doen en schakelen (het gaat van steeds zwaarder naar plotseling heel licht trappen) en dan werkt het bij mij

Wat het precies doet weet ik trouwens niet, weet niet of ik enig verschil heb gemerkt..

[ Voor 6% gewijzigd door joco op 01-08-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
robert_oost schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:37:
[...]

Sorry Vaevictis, maar de Enviolo heeft spanning nodig tijdens het kalibreren.
Gebruik zelf ook de Enviolo app.

Als je fiets nog niet is "gepaired" met je mobiel:
Na installatie van de app, fiets (DD) uitzetten.
Knopje Enviolo even ingedrukt houden tot lampje gaat knipperen.
Nu kun je Enviolo pairen met je mobiel.

Als mobiel en Enviolo app (al eerder) zijn gekoppeld kun je kalibreren.
Kies in Enviolo app "scan QR code"
Scan de QR-code voor Ace of Ivy.
Na succesvol scannen laat de app een plaatje zien van een fietser.
Nu trappers ronddraaien (of fietsen)
Je voelt dat de Enviolo door het hele schakelbereik gaat (van licht tot zwaar en terug)
Als je te langzaam draait, geeft de app dat aan.
Na succes, geeft de app een bericht.

Terzijde over fietsverlichting:

https://fahrradbeleuchtun...ueller-iq-x-e-fuer-e-bike

https://fahrradbeleuchtun...scheinwerfer-fuer-e-bikes
Klopt na batterij eruit moet deze natuurlijk weer erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Heeft er hier iemand een Ace Two met zo'n mandje voorop? Zo ja, misschien een real life foto? En wat zijn de afmetingen? Die kan ik nergens vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Morfang schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:53:
Heeft er hier iemand een Ace Two met zo'n mandje voorop? Zo ja, misschien een real life foto? En wat zijn de afmetingen? Die kan ik nergens vinden....
ik denk dat dat nog wel lastig is om een real life foto te krijgen met "levering in september"

maar het is op de plaatjes toch wel redelijk te zien? (als je hem configureert op de website en dan door de plaatjes heen gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
robert_oost schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:20:
[...]
Mijn Ace gebruik ik met 2 iphones. Mijn "reguliere" en een heel oude SE (1e gen). Gebruik dat oudje op het stuur. De trillingen maken een goede tfn kapot (vooral camera).

zou dus geen probleem moeten zijn. Wel op beide tfns met zelfde account ingelogd in de app. En dat betekent dat de tfn dmv Bluetooth wordt "gepaired" met de fiets.

Mogelijk (waarschijnlijk) zit er een maximum aan het aantal "pairings". Dus verwacht dat een paar tfns geen probleem vormen, maar niet teveel.
Bedankt @robert_oost , dat is voor mij al een prima methode. Goed om te weten dat dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
joco schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:00:
[...]

ik denk dat dat nog wel lastig is om een real life foto te krijgen met "levering in september"

maar het is op de plaatjes toch wel redelijk te zien? (als je hem configureert op de website en dan door de plaatjes heen gaat)
Ja klopt, vind het alleen altijd lastig inschatten op zo’n plaatje. Vooral de breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n21eAkCpyBEoU8WSgCSHb__ujP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/563YboKhTSkiUUxv3SerXSEz.jpg?f=fotoalbum_large

Test onderweg naar spanje ik zie dus alleen min locatie en niet die van de fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
Vaevictis_ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:53:
[Afbeelding]

Test onderweg naar spanje ik zie dus alleen min locatie en niet die van de fiets.
ja android zeker?
Dat is al nu al zeker een week zo? ik zou zeggen emails sturen naar support at veloretti..

Als ik dat in mijn werk deed dat zeker 1 week lang onze applicatie niet werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Dat haperen als je over drempels rijdt verdwijnt als je je bandenspanning verandert.

Nu experimenteer ik daar wat mee, wat voor spanning gebruiken jullie?
Nog mensen met 2 inch banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finch666
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:32

Vraagje! Om de module eruit te halen, moet je volgens mij de motor uitbouwen en daarvoor moet het snaarwiel eraf. Hoe heb je dat snaarwiel verwijderd? Is die "special tool" daarvoor ergens te koop? Of heb je het anders opgelost?
Update: zo te zien is het een trap-as dop/tool; maar welke diameter? (evt linkje?)

[ Voor 8% gewijzigd door finch666 op 01-08-2023 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
finch666 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:06:
[...]

Vraagje! Om de module eruit te halen, moet je volgens mij de motor uitbouwen en daarvoor moet het snaarwiel eraf. Hoe heb je dat snaarwiel verwijderd? Is die "special tool" daarvoor ergens te koop? Of heb je het anders opgelost?
Update: zo te zien is het een trap-as dop/tool; maar welke diameter? (evt linkje?)
Ik heb deze toolkit van mijn broer geleend:
https://www.fietsunie.nl/E-Drive-Bafang-Toolbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finch666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdrift
De geïntegreerde voorlamp van mijn (1 dag oude) ace two gaat niet meer aan. Ook na opnieuw aan en uitzetten blijft alleen de achterlamp aangaan maar de voorlamp niet. Iemand hier ervaring mee of een snelle oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashraf13579
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 10:41
Korte vraag heeft iemand ervaring met de achterdrager, of deze geschikt is om iemand te vervoeren? Het gaat om een ace two. Maar wellicht iemand hier ervaring mee met de ace one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Zojuist de A2 dune binnengekregen. Helemaal onbeschadigd, reflectoren er bij dus gelukkig alles in orde. Valt me wel op dat beide remleidingen voor het voorlicht wat altijd aanstaat hangen. Maakt opzich weinig uit, maar had mooier geweest als die ergens eerder het frame of stuur in zouden zijn gegaan.
Accu is aan het laden, hopelijk is straks technisch ook alles in orde en kunnen we op pad

Edit:
Helaas toch iets wat niet goed is. Bij het installeren van het voorspatbord is links het schroefdraad van het boutje dol. Je kan hem dus niet goed vastzetten. Ik denk niet dat ik de fiets ga terugsturen enkel hiervoor, ik pak wel een iets langer boutje met een moertje aan de achterzijde. Jammer is het wel bij een fiets waar ik €3500 voor heb betaald..

[ Voor 31% gewijzigd door drusloos op 02-08-2023 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAMsterdam
ashraf13579 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 07:45:
Korte vraag heeft iemand ervaring met de achterdrager, of deze geschikt is om iemand te vervoeren? Het gaat om een ace two. Maar wellicht iemand hier ervaring mee met de ace one.
@ashraf13579 De officiële drager van de Ace One is alleen voor tassen aan de zijkant. Daar is niets om op te zitten.
Officieel zal het sowieso niet kunnen / mogen. Bijna alle bagagedragers hebben vanuit de fabrikant een max van 25kg. Dat zal voor de Ace Two niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:02
nicket84 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:26:
[...]

Ik hoop dat ze dit met een software update nog kunnen verfijnen. Ik merk dit namelijk niet op onze Qwic met dezelfde Bafang motor.
Maar dan moeten genoeg mensen hier iets over zeggen bij support.

[ Voor 5% gewijzigd door Impstoker op 02-08-2023 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 13:06
Impstoker schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

Ik hoop dat ze dit met een software update nog kunnen verfijnen. Ik merk dit namelijk niet op onze Qwic met dezelfde Bafang motor.
Maar dan moeten genoeg mensen hier iets over zeggen bij support.
Welk model Qwic is dat als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuzzel
joco schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:54:
[...]

ja android zeker?
Dat is al nu al zeker een week zo? ik zou zeggen emails sturen naar support at veloretti..

Als ik dat in mijn werk deed dat zeker 1 week lang onze applicatie niet werkt.....
Gisteren antwoord gekregen van Veloretti Support over het nog niet kunnen inloggen in de app.
Op dit moment kun je nog niet inloggen via de app vanwege een bug in de Veloretti app. Ons Tech Team is op dit moment bezig dit probleem op te lossen. We hopen dit probleem zo snel mogelijk opgelost te hebben.

Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
Vaevictis_ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:53:
[Afbeelding]

@Vaevictis_ Zoals @Dancer en @ger356 hebben aangetoond, werkt de GPS unit onafhankelijk van display (origineel DD of DZ41.

Het lijkt erop dat er op dit moment een probleem is met de Android-app / GPS.
Dus even afwachten tot opgelost.

Goede vakantie gewenst !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdrift
De geïntegreerde voorlamp van mijn (een dag oude) ace two gaat niet meer aan. Ook na opnieuw aan en uitzetten blijft alleen de achterlamp aangaan maar de voorlamp niet. Iemand hier ervaring mee of een snelle oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoven
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-09 16:16
Morfang schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:35:
[...]

Ja klopt, vind het alleen altijd lastig inschatten op zo’n plaatje. Vooral de breedte.
De manden lijken gewoon de standaard Altran AVS manden te zijn maar dan omgespoten:
https://hollandbikeshop.c...l-avs-zwart-bruin-558112/

https://hollandbikeshop.c...d-8l-zilver-bruin-617708/

Wij hebben die kleine ook, kan wel een foto maken. Wij hebben hem gemonteerd op een AVS granny voordrager, welke ook veel op de IVY2 voordrager lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuzzel
bdrift schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:12:
De geïntegreerde voorlamp van mijn (een dag oude) ace two gaat niet meer aan. Ook na opnieuw aan en uitzetten blijft alleen de achterlamp aangaan maar de voorlamp niet. Iemand hier ervaring mee of een snelle oplossing?
Ik zag dat je deze vraag gisteren ook al had gesteld.
Heb je al contact opgezocht met Veloretti?
Je kan ze mailen of bellen, bellen is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
krijg ik vandaag plotseling een PostNL Extra@Home bezorgingsbevestiging, terwijl de order status bij Veloretti nog niet is veranderd..
Maar ik kreeg gisteren wel plotseling weer mijn Invoice opgestuurd.. dat was de vorige keer ook al zo dat op het moment dat er iets bij hun werd verzonden dat ik een invoice kreeg op die dag..

Maar wat er nu precies komt... ik neem aan de Ivy PB (maar we hebben ook achterdragers besteld die in augustus zouden komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
De eerste kilometers gefiets. Wat me opvalt is dat het trappen anders is dan bij de proefrit. Door de trapfrequentie aan te passen zou ik volgens mij moeten kunnen instellen of ik veel of weinig omwentelingen per minuut maak. Hoe hoger hoe meer ik trap per minuut, hoe lager, hoe minder. Bij de proefrit kon ik vrij comfortabel tot 25 fietsen en dan gingen m’n benen niet als gekken heen en weer. Maar nu ik zelf de fiets heb trap ik me de blubber. De hele tijd heb ik oncomfortabel weinig weerstand, en moet ik echt m’n best doen om de 25 te halen. Of ik hem nou op 30 zet of op 90, het maakt weinig uit. Ik heb de enviolo al gekalibreerd, maar het is niet beter geworden. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
drusloos schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:57:
De eerste kilometers gefiets. Wat me opvalt is dat het trappen anders is dan bij de proefrit. Door de trapfrequentie aan te passen zou ik volgens mij moeten kunnen instellen of ik veel of weinig omwentelingen per minuut maak. Hoe hoger hoe meer ik trap per minuut, hoe lager, hoe minder. Bij de proefrit kon ik vrij comfortabel tot 25 fietsen en dan gingen m’n benen niet als gekken heen en weer. Maar nu ik zelf de fiets heb trap ik me de blubber. De hele tijd heb ik oncomfortabel weinig weerstand, en moet ik echt m’n best doen om de 25 te halen. Of ik hem nou op 30 zet of op 90, het maakt weinig uit. Ik heb de enviolo al gekalibreerd, maar het is niet beter geworden. Zie ik iets over het hoofd?
dat is vreemd, als je op de app (als je het envilo scherm voor je neus hebt) dus dat op 30 zet of op 60 moet je het verschil echt wel merken, hoor je hem wel schakelen?
In welke stand heb je de ondersteuning? doordat je ook weinig weerstand daar hebt, heb je die toevallig constant op 5 staan? wat als je dat gewoon op 1 zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
joco schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:28:
krijg ik vandaag plotseling een PostNL Extra@Home bezorgingsbevestiging, terwijl de order status bij Veloretti nog niet is veranderd..
Maar ik kreeg gisteren wel plotseling weer mijn Invoice opgestuurd.. dat was de vorige keer ook al zo dat op het moment dat er iets bij hun werd verzonden dat ik een invoice kreeg op die dag..

Maar wat er nu precies komt... ik neem aan de Ivy PB (maar we hebben ook achterdragers besteld die in augustus zouden komen)
Dan kan je vanaf een uur of 12 vannacht een tijdvak verwachten, ook kun je via de postnl link de afmetingen van het pakket zien.

Het slot wat ik vergeten was mee te bestellen werd trouwens met DPD geleverd, kan me voorstellen dat ze voor andere accesoires ook met DPD leveren.

Kans is groot dat je fiets eraan komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
ook kun je via de postnl link de afmetingen van het pakket zien.
Gewicht / volume
0 kg / 0 m³

vrij lichte fiets dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 03-08-2023 11:41 . Reden: Opvoeren/hacken van fietsen (of andere voertuigen) mogen hier niet besproken worden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 03-08-2023 11:41 . Reden: Opvoeren/hacken van fietsen (of andere voertuigen) mogen hier niet besproken worden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuzzel
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 03-08-2023 11:41 . Reden: Opvoeren/hacken van fietsen (of andere voertuigen) mogen hier niet besproken worden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finch666
Knip

[ Voor 102% gewijzigd door Notna op 03-08-2023 11:42 . Reden: Opvoeren/hacken van fietsen (of andere voertuigen) mogen hier niet besproken worden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 03-08-2023 11:42 . Reden: Opvoeren/hacken van fietsen (of andere voertuigen) mogen hier niet besproken worden ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Mag ik iedereen, en dan metname de users hierboven, even herinneren aan de topicwarning die hieronder staat mbt hacken/opvoeren?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
drusloos schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:57:
Wat jij beschrijft, is heel erg raar.
Lijkt mij verstandig contact op te nemen met Veloretti

Wat ik nog zou proberen voor zo'n telefoontje:

Stekkertje Enviolo losmaken, paar min later weer verbinden.
Fiets aanzetten en knop ondersteuning omlaag (rechtsonder DD) ingedrukt houden tot DD reboot
Daarna Enviolo opnieuw calibreren (met eerst scannen QR code).

Daarna is mijn "bag of tricks" ook leeg, Veloretti !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Megalomania schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:36:
Dat haperen als je over drempels rijdt verdwijnt als je je bandenspanning verandert.

Nu experimenteer ik daar wat mee, wat voor spanning gebruiken jullie?
Nog mensen met 2 inch banden?
2 inch ??
Heb nog steeds originele banden. Worden okt a.s. bij beurt Liemers fietsen vervangen door Schwalbes.

Bandenspanning varieer ik. Min: 2,75 bar , Max: 3,5 bar. Afhankelijk van of ik comfort / rolweerstand belangrijk vind.

Bevestig jouw observatie dat "haperen" minder is wanneer bandenspanning lager. Is ook logisch. De zachtere band dempt de versnelling omhoog/omlaag. Dat betekent dat de Torque-sensor een minder abrupte wijziging in de kracht op de pedalen voelt. En de "computer" dus niet zo snel op tilt slaat.

[ Voor 9% gewijzigd door robert_oost op 03-08-2023 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Vaevictis_ schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:49:
[...]

Busch+Müller, IQ-X E is echt een top lamp, kan in een donker park zeker 50m lichtbundel maken. Lijkt op rijden in een auto met dimlichten aan.
Hoe heb je precies de verbinding gemaakt met het stekkertje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
Megalomania schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:56:
[...]

Hoe heb je precies de verbinding gemaakt met het stekkertje?
Van de bijgeleverd lamp draden doorgeknipt en gesoldeerd plus krimpkous.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robert_oost
Vaevictis_ schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:03:
[...]

Van de bijgeleverd lamp draden doorgeknipt en gesoldeerd plus krimpkous.
@Vaevictis_ Zoiets simpels. Elec draadjes verbinden...zoveel manieren om het slecht te doen. Zo hoort het.

Mag ik hier nog een kleinigheid aan toevoegen ? Niet voor jou denk ik, maar voor "newbies" in zoiets: Krimpkous komt in 2 soorten (nou ja, meer, maar) : met en zonder lijmlaag aan de binnenzijde. Als me met lijm kiest, is je verbinding nog meer waterdicht.

[ Voor 4% gewijzigd door robert_oost op 06-08-2023 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iemand die toevallig wat foto’s heeft van zijn of haar Ace Two in kleur Dune? Ik zit er aan te denken om deze fiets te bestellen en wil het liefst niet voor het gebruikelijke zwart gaan.

Ik moet zeggen dat ik wel schrok van het ogenschijnlijke gebrek aan QC. Dat wil ik - als VanMoof rijder - dit keer graag voorkomen.

Edit: kwam zojuist de volgende video tegen:

[ Voor 13% gewijzigd door MaZo op 06-08-2023 08:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sonnypiek
vorige week de Ace 2 in Dune kleur in ontvangst mogen nemen.
out of the box een klein probleempje met een plastic ring van de enviolo.
dit is na telefonisch en persoonlijk contact keurig opgelost door de customer service.
Vrijdagochtend even langsgereden in Amsterdam bij Ride Out (mooie zaak en vriendelijk personeel trouwens)

inmiddels een km of 50 kunnen fietsen en echt dik tevreden.
tis natuurlijk een compleet andere fiets komende van een VanMoof S3

twijfelde zelf erg tussen de Graphite en de Dune kleur.
heb de Graphite nog niet in het echt gezien maar ik ben blij met hoe de Dune er uit ziet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDnpru83hlw8wI1dFiNZin820m0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WwG56VxDhEpYE9KjsN593Muj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Ook de Ivy BG is dus donderdag aangekomen. Kleine beschadiging bij display, maar ook lijkt het stuur niet helemaal recht te staan, misschien dat see daarom de voorwiel rem lastig gekalibreerd kregen. Maar ook het dopje aan de binnenkant van de voorvork blijft niet helemaal zitten doordat er wat spanning van de kabel op staat.
Maar op zich te ik daar nog even naar kijken en is een ik wel redelijk te fixen.

Het is wel heel irritant dat die android app gewoon niet werkt, hij wil de fiets gewoon niet vinden, dus we kunnen niks doen op dat gebied, geen firmware update, geen bel aanpassen, geen kalibratie, werkt gps tracking al wel? Geen idee....

En dat is nu al 2 weken het geval, dat vind ik persoonlijk zeer irritant, velorettie moet gaan doorhebben dat ze ook een software bedrijf zijn en dat is echt iets anders dan puur een hardware verkoper (bestaande autofabrikanten kwamen (of komen) daar nu ook echt achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Mensen die de Qover fietsverzekering erbij hebben genomen; hebben jullie nog aanvullende informatie gehad van de verzekering? Bij mij staat de verzekering wel op de factuur, maar heb nooit iets van Qover ontvangen. Ondertussen fiets ik vrolijk rond dus ik hoop wel dat hij is verzekerd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joco
drusloos schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:02:
Mensen die de Qover fietsverzekering erbij hebben genomen; hebben jullie nog aanvullende informatie gehad van de verzekering? Bij mij staat de verzekering wel op de factuur, maar heb nooit iets van Qover ontvangen. Ondertussen fiets ik vrolijk rond dus ik hoop wel dat hij is verzekerd
Ik heb emails van hun gekregen, met een link per fiets waar je van alles (bv framenummer) kunt invullen en de echte ingangsdatum zetten wanneer de verzekering echt in gaat.

Volgens mij is hij niet zonder dit geactiveerd, ik zal dan eens met Qover gaan bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 10:20
drusloos schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:02:
Over een jaar krijg je vanzelf een factuur 😜. Communicatie ging bij mij per email. Heb nog toestemming gevraagde en gekregen om de toen bijgeleverde insteekketting te mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkie_Noga
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-01 08:42
Helaas kamp ik met mijn Ace Two Dune een vervelend tik geluidje vanaf mijn voorwiel/voorvork/balhoofd. Dit geldt enkel bij een niet gelijk wegdek. Nu is dat al vrij snel in NL, dus het tikkend geluid vind ik vrij vervelend!

Contact gehad met support en zij gaan een PTFE spray opsturen. Hebben anderen dit "issue" ook? En wat heb je daar aan gedaan? Overigens fietst de e-bike heerlijk hoor, alleen dat geluidje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
joco schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:20:
[...]

Ik heb emails van hun gekregen, met een link per fiets waar je van alles (bv framenummer) kunt invullen en de echte ingangsdatum zetten wanneer de verzekering echt in gaat.

Volgens mij is hij niet zonder dit geactiveerd, ik zal dan eens met Qover gaan bellen..
Heb dezelfde ervaring. Moest zelfs een aantal foto's opsturen (links, rechts, voor, achter + framenummer.
Verstandig om ze even te bellen. Vaak nemen ze niet direct op. Maar dan bellen ze kort erna terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Pikkie_Noga schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:16:
Helaas kamp ik met mijn Ace Two Dune een vervelend tik geluidje vanaf mijn voorwiel/voorvork/balhoofd. Dit geldt enkel bij een niet gelijk wegdek. Nu is dat al vrij snel in NL, dus het tikkend geluid vind ik vrij vervelend!

Contact gehad met support en zij gaan een PTFE spray opsturen. Hebben anderen dit "issue" ook? En wat heb je daar aan gedaan? Overigens fietst de e-bike heerlijk hoor, alleen dat geluidje....
Tik in balhoofd is hier al vaker aan de orde geweest. Had het ook bij levering Ace ( eind 2021).
Gereklameerd bij Veloretti. Lokaal fietsenbedrijf heeft balhoofd losgehad, gecontroleerd, ingevet en afgesteld. Onder garantie Veloretti. Geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 17:26
joco schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:07:
Ook de Ivy BG is dus donderdag aangekomen. Kleine beschadiging bij display, maar ook lijkt het stuur niet helemaal recht te staan, misschien dat see daarom de voorwiel rem lastig gekalibreerd kregen. Maar ook het dopje aan de binnenkant van de voorvork blijft niet helemaal zitten doordat er wat spanning van de kabel op staat.
Maar op zich te ik daar nog even naar kijken en is een ik wel redelijk te fixen.

Het is wel heel irritant dat die android app gewoon niet werkt, hij wil de fiets gewoon niet vinden, dus we kunnen niks doen op dat gebied, geen firmware update, geen bel aanpassen, geen kalibratie, werkt gps tracking al wel? Geen idee....

En dat is nu al 2 weken het geval, dat vind ik persoonlijk zeer irritant, velorettie moet gaan doorhebben dat ze ook een software bedrijf zijn en dat is echt iets anders dan puur een hardware verkoper (bestaande autofabrikanten kwamen (of komen) daar nu ook echt achter)
Er is een update voor Android, 3.09, en nu doet ie het weer. Eindelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ThaJens schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:12:
Mijn Veloretti Ace in Graphite is afgelopen nacht gestolen in Rotterdam. Mocht iemand er ergens eentje aangeboden zien worden (zonder oplader en sleutels) in de regio, hoor ik dat graag. Heb inmiddels aangifte bij de politie gedaan dus het framenummer/serienummer zal op stopheling.nl ook een melding geven hoop ik.
Heb je de (Android) app van Veloretti met daarin de fiets? Er is een update geweest van de app en ik kan m'n fiets weer traceren in de app. Mogelijk kan je nu zien waar de fiets ongeveer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
ja tracking werkt weer, ik kan ook weer inloggen op mijn tablet dat werkt ook weer

mijn vriendin kon eindelijk haar nieuwe Ivy 2 PB scannen dat werkte ook maar daarna was het vreemd

Ik krijg echt andere schermen tov wat ik zie in mijn app op mijn telefoon dan op de hare.
Ook krijg ik geen firmware melding op haar telefoon en die hele enviolo tab doet het ook niet (geen connectie met enviolo) dus kan niet bv kalibreren

Maar toen heb ik ook eens een connectie met mijn telefoon naar haar fiets gedaan en dan krijg ik wel een firmware update (die ik nu aan het installeren ben) en dus ben benieuwd of nadat beide firmwares zijn geinstalleerd of het dan ook voor haar telefoon gaat werken

Ik dacht eerst het komt door dat het "kies uw fiets" scherm nu niet meer "Two" zegt (wat bij mij wel in het beeld staat)

Maar het blijft een beetje vreemd, ik gebruik dus android op een S23 en mijn vriendin heeft nog een S20 maar daar zou toch niet echt verschil in moeten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 13:49
Wij zijn momenteel een Veloretti Ace Two aan het testen op onze redactie. Ook wij konden niet inloggen met ons Android toestel.

Gisteren mail gestuurd naar de PR dienst, vanochtend opgelost. Geen dank 😂

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-09 22:12
stin00 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:23:
[...]

Heb je de (Android) app van Veloretti met daarin de fiets? Er is een update geweest van de app en ik kan m'n fiets weer traceren in de app. Mogelijk kan je nu zien waar de fiets ongeveer is?
Update gedownload en de fiets verscheen inderdaad op de GPS in de buurt. Even rondgekeken daar maar niets te vinden. de GPS zat ook naast een drukke weg (waar ook een fietsenstalling was) maar helaas.. Dankjewel voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
ThaJens schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:37:
[...]

Update gedownload en de fiets verscheen inderdaad op de GPS in de buurt. Even rondgekeken daar maar niets te vinden. de GPS zat ook naast een drukke weg (waar ook een fietsenstalling was) maar helaas.. Dankjewel voor de tip!
Jammer! Ik merk dat de GPS van mijn ACE toch wel tot een straal van +- 25 meter nauwkeurig is. Maar het blijft een GPS module, dus in meer afgelegen gebieden wordt de localisatie steeds onbetrouwbaarder.

Ik weet trouwens niet wat er gebeurt als de accu leeg is en de GPS module niet meer gevoed wordt. Ik verwacht dat de fiets dan helemaal geen GPS locatie meer toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Gisteren mail gestuurd naar de PR dienst, vanochtend opgelost. Geen dank 😂
ik was al 2 weken met support bezig ... hoeveel emails al wel niet heen en weer zijn gegaan..
Want ongeveer vanaf de 24ste werkt het niet meer..

Maar nu werkt alles weer, ook mijn vriendin's Ivy PB kunnen updaten (eerst via mijn telefoon) en na wat restarts en unlinks weer van mijn account werkt het nu ook prima op de telefoon van mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Jammer! Ik merk dat de GPS van mijn ACE toch wel tot een straal van +- 25 meter nauwkeurig is. Maar het blijft een GPS module, dus in meer afgelegen gebieden wordt de localisatie steeds onbetrouwbaarder.
ik denk net andersom.. een een afgelegen gebied maar niet echt in een betonnen gebouw krijg je net een hele goeie fix denk ik (die 4g module heeft in heel NL echt wel dekking)

maar midden in steden met veel (hoge) gebouwen dan zal de gps fix wel een stuk lastiger zijn..

ik ben ook wel benieuwd of dat ook in combinatie is met de 4g verbinding dus de mast waar je mee connect dat zou met gps voor een snellere en wat nauwkeurige fix moeten kunnen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
stin00 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:42:
[...]

Ik weet trouwens niet wat er gebeurt als de accu leeg is en de GPS module niet meer gevoed wordt. Ik verwacht dat de fiets dan helemaal geen GPS locatie meer toont.
Het is ook vervelend dat ik niet kan zien van welke tijd en datum de GPS locatie dateert. Ik heb net gebeld en er werd mij verteld dat hij ieder half uur update. Hij verplaatst zich niet dus dat is een beetje lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
ThaJens schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:04:
[...]

Het is ook vervelend dat ik niet kan zien van welke tijd en datum de GPS locatie dateert. Ik heb net gebeld en er werd mij verteld dat hij ieder half uur update. Hij verplaatst zich niet dus dat is een beetje lastig.
Vage reactie van Veloretti, er zit een standaard Comodule module in die elke 10 seconden update: https://www.comodule.com/...to-retrieve-a-stolen-bike

Toen mijn Ace in de vrachtwagen zat richting Veloretti zag ik het GPS signaal ook elke 5 tot 10 seconden updaten. Kon hem bijna live volgen.

Maar misschien is dat anders tegenwoordig.. Veloretti blijft erg vaag doen over de tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 13:49
joco schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:47:
[...]

ik was al 2 weken met support bezig ... hoeveel emails al wel niet heen en weer zijn gegaan..
Want ongeveer vanaf de 24ste werkt het niet meer..

Maar nu werkt alles weer, ook mijn vriendin's Ivy PB kunnen updaten (eerst via mijn telefoon) en na wat restarts en unlinks weer van mijn account werkt het nu ook prima op de telefoon van mijn vriendin.
Als de pers contact opneemt kan het soms snel gaan ;)

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
stin00 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:15:
[...]

Vage reactie van Veloretti, er zit een standaard Comodule module in die elke 10 seconden update: https://www.comodule.com/...to-retrieve-a-stolen-bike

Toen mijn Ace in de vrachtwagen zat richting Veloretti zag ik het GPS signaal ook elke 5 tot 10 seconden updaten. Kon hem bijna live volgen.

Maar misschien is dat anders tegenwoordig.. Veloretti blijft erg vaag doen over de tracking.
Het gaat bij mij wel om een Veloretti Ace 1, wellicht dat die daar in verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
ThaJens schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Het gaat bij mij wel om een Veloretti Ace 1, wellicht dat die daar in verschilt.
Ik heb ook een Ace 1 van de allereerste lichting (juli 2021), dus dat betwijfel ik :+ Maarja wel heel erg zuur dat je fiets weg is en de tracering bij jou totaal niet betrouwbaar is, dan heb je er niets aan.

Ik zie bijvoorbeeld dat mijn fiets momenteel bij de fietsenmaker binnen staat in exact het juiste pand.

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 08-08-2023 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ik heb ook nog gekeken vanuit spanje. Zie geen fiets alleen mijn eigen locatie (Android app) en voor het laatst 3 weken geleden online dat klopt niet. Heb wel 3 weken geleden de DZ41 display geplaatst. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Juist GPS locatie fiets is de enige meerwaarde van de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTV33iBhjzf8sHrWmNmPjH9vPPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOFEfKo2ke9dlLLkzt4Sm5JI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Vaevictis_ op 08-08-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Vaevictis_ schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:57:
Ik heb ook nog gekeken vanuit spanje. Zie geen fiets alleen mijn eigen locatie (Android app) en voor het laatst 3 weken geleden online dat klopt niet. Heb wel 3 weken geleden de DZ41 display geplaatst. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Juist GPS locatie fiets is de enige meerwaarde van de app.
heb je de laatste app update van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 13:06
Vaevictis_ schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:57:

[Afbeelding]
is het niet zo dat gps niet meer update zodra je het display(incl module in het frame) vervangt door DZ41?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
joco schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:28:
[...]

heb je de laatste app update van vandaag?
Gefixt met de laatste update, ik zie nu My Bike met juiste locatie. Alleen niet van wanneer deze locatie is bepaald. Maar goed blij dat het nu weer werkt!
Pagina: 1 ... 40 ... 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.