finch666 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:11:
[...]
In mijn beleving zijn die hele id lights allesbehalve vochtbestendig; los van dat gaatje in de voorkant; er kan altijd vocht achter kruipen. Ik heb bij mijn ace iig de connectors achterop in de kit gezet om het misschien daar een beetje droog te houden, Vwb dat gaatje kan het misschien een optie zijn om een lensje van een oude webcam of een stukje doorzichtig plastic erin te lijmen (met een goede epoxylijm).
Gebruik zelf extra voorlamp niet. Heb wel ervaring met water-problemen (diamond display).
Heb bij mijn 1e gen Ace alle naden (+gaatje) van id-lichten voor en achter dichtgemaakt met bijenwas.
Datzelfde spul ook gebruikt om stekkertjes DD voor en Enviolo af te dichten.
Aansluiting extra voorlamp afgedicht met stukje Duct tape, En ook de aansluiting voor het opladen, Vertrouw dat rubber dopje niet.
Bijenwas : fles van HG, wit, voor meubels. Doe klodder in glas, laat even staan. Dan dikt het in. en kun je het met je vinger zo in de naden aanbrengen. Evt teveel verwijdren met beetje alcohol.
Geef aan bijenwas voorkeur boven kit, want is niet zo lastig wanneer je eens iets moet losmaken,
En heb sinds DD vervangen is, altijd een stukje plastic-folie over het display gespannen met een simpel elastiekje.
Af en toe vervangen.
Sindsdien geen vochtprobleen meer gehad.
PS:
Bijenwas kun je smelten met een foehn. Dan vloeit het heel diep in alle naden.
Gebuik dat al eeuwen om naden waterdicht te maken van (hand)schoenen of tentdoek.
Sommige ouderwetse middeltjes zijn eeuwig.
[
Voor 7% gewijzigd door
robert_oost op 22-07-2023 15:13
]