Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27
Ben benieuwd hoe dat bevalt; laat het t.z.t. weten!

Ik heb nog een 'litelock' liggen. Die hing altijd aan mijn VanMoof. Beter dan zo 'n zwaar, lomp en rammelend kettingslot (en ART 2 certificaat!).

https://nl.litelok.com/products/litelok-go-flexi-u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoven
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-09 16:16
stin00 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:33:
[...]

Veloretti laat de fietsen in Portugal produceren in een (gedeelde) fabriek. Ze worden daar in dozen gepropt en direct uitgeleverd aan de klant, zonder dat Veloretti zelf nog een controle of afmontage doet. Dat drukt de prijs maar maakt je volledig afhankelijk van de fabriek voor kwaliteitscontrole. Die blijkt gewoon niet altijd goed te zijn.
Ik heb na ontvangst hem meteen naar de fietsenmaker gebracht om af te stellen. De dingetjes waar Veloretti eigenlijk verantwoordelijk voor moest zijn kreeg ik toen vergoed. Ik heb wel een Ace 1 van de eerste batch (2021?), toen werden ze volgens mij nog in China inelkaar gezet en verontschuldigde Veloretti zich nog voor kwaliteits en leveringsproblemen.

Kwaliteitsproblemen bij levering zijn prima te overbruggen door goede service. Vooral als het bij de lokale fietsenmaker om de hoek mag. In tegenstelling tot hoe VM het oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 01:29
Schoven schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:03:
[...]

Ik heb na ontvangst hem meteen naar de fietsenmaker gebracht om af te stellen. De dingetjes waar Veloretti eigenlijk verantwoordelijk voor moest zijn kreeg ik toen vergoed. Ik heb wel een Ace 1 van de eerste batch (2021?), toen werden ze volgens mij nog in China inelkaar gezet en verontschuldigde Veloretti zich nog voor kwaliteits en leveringsproblemen.

Kwaliteitsproblemen bij levering zijn prima te overbruggen door goede service. Vooral als het bij de lokale fietsenmaker om de hoek mag. In tegenstelling tot hoe VM het oplost.
Eerste leveringen van Veloretti waren echt dramatisch, maar dan met name door vertragingen, het service-team nog niet op sterkte was] maar ook QC [toen ook via PT hoor] moest idd beter.
Zo is er vrij snel een totale recall geweest van batterijen, omdat er eentje fout was. Ook had je toen nog de gevolgen van covid, waardoor bijvoorbeeld remmen niet leverbaar waren [en ze noodgreep moesten doen].
Dus al met al roerig maar nooit idee gehad dat ze er met de pet naar gooide, of er bezuinigd werd op de fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-09 13:34
H4nsie schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:41:
[...]

Ik gebruik al weken met volle tevredenheid jouw idee van het kabeltje. (De CAN bus tussen Veloretti computer en Enviolo wordt onderbroken, dus de app kan de candans niet meer (ongewenst) aanpassen). Voor het aanpassen van de candans moest ik dus de Enviolo app starten, en die maakte via Bluetooth de verbinding met de Enviolo en kon zo aanpassen.

Met de recente update(s) van de Veloretti app is er iets gewijzigd! Ondanks het 'kabeltje' van @djalexnlDe kan de Veloretti app de cadans aanpassen!

Als ik de cadans aanpas in de Veloretti -app dan zie ik het blauwe led op de Enviolo knipperen. Er zijn 2 Bluetooth verbindingen actief op mijn iPhone, Veloretti en de Enviolo.

Dit betekent dus dat de candas sinds de update wordt ingesteld via Bluetooth en dus niet meer via Canbus.

Ik ga vanavond even testen of hij de ingestelde cadans nu wel onthoudt, en ook of dat de Enviolo nu (eindelijk) wordt uitgeschakeld als ik de fiets uitzet. (Om sluipverbruik te voorkomen.) En of het kabeltje dus er weer uit kan.
Getest! Ik kan bevestigen dat de cadans-instelling nu goed wordt onthouden. Dus kabeltje is niet meer nodig. Dus de update van de app did the trick. Mijn inziens was daar ook een firmware update van de controller voor nodig, die heb ik niet gezien...

EDIT: Vanmorgen werkte het weer niet en ging na opnieuw de fiets aanzetten de instelling naar 60. Misschien werkt het alleen als de app aan is, ik ga weer testen dit weekend.

Ook zie ik dat wanneer ik de fiets uitschakel, onmiddellijk het led op de Enviolo ook uitgaat. Zou dat betekenen dat deze ook uitschakelt? Hoe kunnen we dat testen?

[ Voor 5% gewijzigd door H4nsie op 14-07-2023 14:47 . Reden: Fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:38
flrs schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:16:
Hier vandaag een ACE TWO besteld. Bij het bestellen stond er nog 5-10 werkdagen in de omschrijving. In de bevestigingsmail staat 10-20 werkdagen.

Tsja... ze zullen het ook nog wel extra druk hebben/krijgen met het naderende faillissement van VM
Heb je een bevestigingsmail gekregen? Ik heb hem gister besteld. Initieel in de winkel maar moest natuurlijk weer dat limiet verhogen van ING om te kunnen betalen, dus kreeg ik een betaallink toe gemaild. Daar heb ik netjes betaald, en online staat de status op betaald en order in behandeling. Ik heb echter geen bevestigings mail gehad waar de levertijd in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowlers
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 09:24
H4nsie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:13:
[...]

Getest! Ik kan bevestigen dat de cadans-instelling nu goed wordt onthouden. Dus kabeltje is niet meer nodig. Dus de update van de app did the trick. Mijn inziens was daar ook een firmware update van de controller voor nodig, die heb ik niet gezien...

Ook zie ik dat wanneer ik de fiets uitschakel, onmiddellijk het led op de Enviolo ook uitgaat. Zou dat betekenen dat deze ook uitschakelt? Hoe kunnen we dat testen?
Bij mij werkt het dus niet. Ik heb een iPhone met de laatste app maar het lijkt me juist dat er iets op de fiets ook gewijzigd moet zijn? Mijn Enviolo heeft firmware versie R46 en zegt dat dat de laatste is en de fiets firmware is volgens de app ook de laatste. Bij mij gaat dus de led ook niet direct uit bij uitschakelen fiets.

Is er toch bij jou iets automatisch op je fiets ge-update qua firmware misschien en bij mij nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:06
Een slinger aan je wiel geven als de fiets uit staat, gaan er geen lampjes knipperen is je enviolo uit

[ Voor 5% gewijzigd door Borkus op 14-07-2023 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
Rowlers schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:56:
[...]

Bij mij werkt het dus niet. Ik heb een iPhone met de laatste app maar het lijkt me juist dat er iets op de fiets ook gewijzigd moet zijn? Mijn Enviolo heeft firmware versie R46 en zegt dat dat de laatste is en de fiets firmware is volgens de app ook de laatste. Bij mij gaat dus de led ook niet direct uit bij uitschakelen fiets.

Is er toch bij jou iets automatisch op je fiets ge-update qua firmware misschien en bij mij nog niet?
Vanmorgen werkte het weer niet en ging na opnieuw de fiets aanzetten de instelling naar 60. Misschien werkt het alleen als de app aan is, ik ga weer testen dit weekend.

Heb mijn voorgaande post ge-edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowlers
H4nsie schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:47:
[...]

Vanmorgen werkte het weer niet en ging na opnieuw de fiets aanzetten de instelling naar 60. Misschien werkt het alleen als de app aan is, ik ga weer testen dit weekend.

Heb mijn voorgaande post ge-edit.
Ben benieuwd. Dacht ook 1x dat het werkte maar toen had ik de fiets weer te snel aan gezet denk ik. Heb nu nogmaals getest en ook met de Veloretti App open, springt ie gewoon weer terug naar 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Testafspraak gemaakt voor a.s. zondag voor de Ace Two. Een beetje in dubio, want met mijn 1.88 meter lengte is dat de enige optie, terwijl ik meer fan ben van de zithouding van een traditionele fiets en dus van de Ivy Two.

Erg benieuwd of de fiets mij kan overtuigen, enorm toe aan een goede e-bike en er zit nog een twijfel in Cowboy (waar ik mij ergens liever niet aan waag, ook met wat meldingen in het VanMoof topic) en Tenways die ik vanavond hoop te kunnen testen. Mijn belangrijkste eis is eigenlijk automatische versnelling en volgens mij heeft Tenways dat niet en Veloretti wel.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
Borkus schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:03:
[...]

Een slinger aan je wiel geven als de fiets uit staat, gaan er geen lampjes knipperen is je enviolo uit
En het lampje knippert vrolijk in alle kleuren als ik het wiel rondslinger... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Niet online
_

[ Voor 104% gewijzigd door itsmeallright op 14-07-2023 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gbbosma
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-09-2024
THE_BASE schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:27:
Testafspraak gemaakt voor a.s. zondag voor de Ace Two. Een beetje in dubio, want met mijn 1.88 meter lengte is dat de enige optie, terwijl ik meer fan ben van de zithouding van een traditionele fiets en dus van de Ivy Two.

Erg benieuwd of de fiets mij kan overtuigen, enorm toe aan een goede e-bike en er zit nog een twijfel in Cowboy (waar ik mij ergens liever niet aan waag, ook met wat meldingen in het VanMoof topic) en Tenways die ik vanavond hoop te kunnen testen. Mijn belangrijkste eis is eigenlijk automatische versnelling en volgens mij heeft Tenways dat niet en Veloretti wel.
Beste @THE_BASE. Wat de zithouding betreft heb ik het zelfde. Ik ben 1,94mtr en heb op de ACE 1 een stuurverhoger geplaatst. Dit lost bij mij het vooroverhangen op. Voor de ACE 2 is er inmiddels ook een stuurverhoger. Wellicht lost dit ook voor jou het probleem op. https://www.etsy.com/nl/l...ctive-mission-recs-rv-1-3
Wellicht het overwegen waard.

Groet.

Gerard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0FQATL_bHCn_DX1EHapO_8o3R8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXn2gZqWOAF44H4CTuhhLxg8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
gbbosma schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:10:
[...]

Beste @THE_BASE. Wat de zithouding betreft heb ik het zelfde. Ik ben 1,94mtr en heb op de ACE 1 een stuurverhoger geplaatst. Dit lost bij mij het vooroverhangen op. Voor de ACE 2 is er inmiddels ook een stuurverhoger. Wellicht lost dit ook voor jou het probleem op. https://www.etsy.com/nl/l...ctive-mission-recs-rv-1-3

Groet.

Gerard.
[Afbeelding]
Dat ziet er netjes uit, misschien een idee, dank je. Eerst maar eens een proefritje maken.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Let wel op dat meer druk op je voorwiel wel veiliger fietst. Ik vind de houding juist perfect zo maar ieder zijn meug :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lastus
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik lees dat sommige van jullie leveringsproblemen hebben of zich afvragen wanneer hun fiets komt.
Mijn ervaring: 04-07 heb ik in de avond mijn Veloretti ace two besteld.(betaald met creditcard)
13-07 in de ochtend werd mijn fiets geleverd! Ik was zelf ook bang voor een langere levertijd, maar hij was er dus al super snel!

Fiets uitgepakt en in elkaar gezet. Conclusie: hij ziet er perfect uit! En hij fietst ook perfect!

Mijn ervaring tot nu toe is dus alleen maar perfect te noemen!

Ik dacht een positieve reactie is hier ook wel eens leuk😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uOmOu
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03-05 23:28
Hoi en dank voor de link.
Omdat het iets ingewikkelder is om een stuurverhoger te monteren op de TWO heb ik deze korte video gemaakt. https://vimeo.com/845564208

Maar de king of stuurverhogers is binnen kort af. Ik heb namelijk ook een 80mm verhoger van aluminium ontwikkeld. Voralsnog alleen voor de serie 1. Mocht je dar nteresse hebben stuur me gerust een bericht.
gbbosma schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:10:
[...]

Groet.

Gerard.
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:01

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Lastus schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:22:
Ik lees dat sommige van jullie leveringsproblemen hebben of zich afvragen wanneer hun fiets komt.
Mijn ervaring: 04-07 heb ik in de avond mijn Veloretti ace two besteld.(betaald met creditcard)
13-07 in de ochtend werd mijn fiets geleverd! Ik was zelf ook bang voor een langere levertijd, maar hij was er dus al super snel!

Fiets uitgepakt en in elkaar gezet. Conclusie: hij ziet er perfect uit! En hij fietst ook perfect!

Mijn ervaring tot nu toe is dus alleen maar perfect te noemen!

Ik dacht een positieve reactie is hier ook wel eens leuk😄
Welke kleur? Ik denk dat dat ook van invloed kan zijn op de levertijd.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastus
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Thrace Grumble schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:03:
[...]

Welke kleur? Ik denk dat dat ook van invloed kan zijn op de levertijd.
De Matte Black.
Ik denk zeker dat dat invloed kan hebben op de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:01

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Mooie kleur. Ik ben nog aan het oriënteren, binnenkort ff een keer een proefrit maken. Mij leek de Dune in eerste instantie het mooist, maar ik zag onlangs een afbeelding van zo’n mat zwarte die ook erg chic was. First-world problems ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Thrace Grumble op 16-07-2023 14:03 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 16:08
Nee hoor dit kan alleen opgelost worden via de Diamond Controller Firmware. En deze
is en komt er niet meer. Kabeltje is en blijft de enige oplossing.
(en werkt perfect, starten en fietsen)

Uiteraard kan je via de app je Cadans gewenst aanpassen zoals altijd.
H4nsie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:13:
[...]

EDIT: Vanmorgen werkte het weer niet en ging na opnieuw de fiets aanzetten de instelling naar 60. Misschien werkt het alleen als de app aan is, ik ga weer testen dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:10
djalexnlDe schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:27:
Nee hoor dit kan alleen opgelost worden via de Diamond Controller Firmware. En deze
is en komt er niet meer. Kabeltje is en blijft de enige oplossing.
(en werkt perfect, starten en fietsen)

Uiteraard kan je via de app je Cadans gewenst aanpassen zoals altijd.

[...]
Nav het bericht laatst dat de cadans onthouden blijft met de nieuwe app...

Vrijdag werkte het niet. (ik heb de app vrijdag pas geïnstalleerd en tot op heden nooit gebruikt na het debacle op het begin van de nieuwe app).

Stap net op de fiets, en ja hoor. Cadans 50.

Ik heb Android, ik denk dat als de App actief blijft in de achtergrond, de cadans wel wordt aangepast zodra er Bluetooth verbinding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowlers
martijn k. schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:58:
[...]

Nav het bericht laatst dat de cadans onthouden blijft met de nieuwe app...

Vrijdag werkte het niet. (ik heb de app vrijdag pas geïnstalleerd en tot op heden nooit gebruikt na het debacle op het begin van de nieuwe app).

Stap net op de fiets, en ja hoor. Cadans 50.

Ik heb Android, ik denk dat als de App actief blijft in de achtergrond, de cadans wel wordt aangepast zodra er Bluetooth verbinding is.
Heb je ook gewisseld van pagina in de app? Het lijkt vaak of ie nog op de oude cadans staat maar het is dan nog niet gesynchroniseerd met de fiets. Als je heen en weer switcht in de app staat ie gewoon weer op 60 bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Laatst online: 22:10
Rowlers schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:32:
[...]

Heb je ook gewisseld van pagina in de app? Het lijkt vaak of ie nog op de oude cadans staat maar het is dan nog niet gesynchroniseerd met de fiets. Als je heen en weer switcht in de app staat ie gewoon weer op 60 bij mij.
Het is echt 50. En blijft ook 50. Heb je ook Android?

Ik heb en Pixel met stock Android.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sq4eKLH7j_oXYJmu67CTisbGREE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Xt8xjRRjyaey4ud3KfMLA0nJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iN2JhQwtFSlma8CXmKYqycSKYcc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IHp06gOmhMv1DvJHcW7v9Gua.png?f=fotoalbum_large

Ik weet 100% zeker dat het 50 is. Als ik naast mijn vrouw fiets trap ik langzamer. Ik heb 2 jaar op 60 gefietst, dus ik merk het verschil wel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door martijn k. op 17-07-2023 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
ger356 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:14:
Vorige week het DZ41 display geplaatst dat ik al een tijd had liggen. Het plaatsen is simpel.
Nadat je de accu hebt verwijderd, zie je aan de bovenkant van de buis waar de accu in hoort een kunststof plaatje. [Afbeelding]
Dat zit met twee imbusboutjes vast, die moeten los. Aan het plaatje zit met twee kruiskop schroefjes ook het slotje vast. Steek de sleutel in het slot en maak de twee schroefjes los. Dan valt het plaatje er uit en kun je het slotje verwijderen. Je hebt nu toegang tot de bedrading van het diamond display. Dat bestaat uit een stekkertje, een doosje en een kabeltje dat het frame uitgaat naar het stekkertje dat bij het display zit.
[Afbeelding]
Vervolgens moet je met wat gepruts het rubber doorvoertje uit het frame halen.
[Afbeelding]Dan kun je het doosje loskoppelen en het stekkertje door het gaatje naar buiten trekken en het doorvoertje, het plaatje en de accu weer terugplaatsen.
Plaats het nieuwe display op het stuur en laat het kabeltje nog even loshangen, want je moet eerst nog eenmaal opstarten met het oude display.
[Afbeelding]
Verbind het oude display weer met het doosje en het stekkertje buiten het frame en start de fiets op. Trek dan het stekkertje los en verbindt het met het nieuwe display (dus zonder het doosje). Als het goed is werkt alles dan, maar bij mij moest ik een aantal keer opstarten en zelfs nog een keer starten met het oude display voor alles echt werkte. Belangrijkste voordeel is dat de cadans nu bewaard blijft. Ik fiets graag op cadans 50 en hoef dus nu niet meer elke keer de instelling te veranderen.
Opvallend dat bij opstarten normaal het licht aangaat, maar dat het display dat niet aangeeft. Blijkbaar komt dat commando vanuit de motor. Als je vervolgens op het display het licht aanzet, geeft hij het wel aan en kun je het daar ook weer uitzetten. Het display zou automatisch het licht aan en uit moeten kunnen zetten, maar dat werkt niet bij mij (wel ingesteld in de instellingen).
Beste @ger356

Vandaag het DZ41 display binnen gekomen. Vanmiddag bij thuiskomst het display geplaatst en alles aangesloten zoals hierboven beschreven. Ik start mijn fiets op met het oude display en ontkoppel en koppel dan het nieuwe display, dit inmiddels al tig keren gedaan maar wat ik ook doe het lukt niet. Wat doe ik fout. Moet ik als de DZ41 is aangesloten daar eerst de fiets mee uit doen en dan weer de oude aansluiten, of moeten de lichten uit met de oude display en dan weer de nieuwe aansluiten. Dacht even dat het werkte, alle ondersteuning deden het. Maar als ik dan op de middelste knop druk bevriest het display weer. Of moet ik een minuut wachten als ik alles heb gedaan. Weet je een oplossing. Ik ben ten einde raad. Oh ja onder op het display staat een serienummer met daar achter Can. Dat is toch de goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 10:48
gbbosma schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:44:
[...]

Beste @ger356

Vandaag het DZ41 display binnen gekomen. Vanmiddag bij thuiskomst het display geplaatst en alles aangesloten zoals hierboven beschreven. Ik start mijn fiets op met het oude display en ontkoppel en koppel dan het nieuwe display, dit inmiddels al tig keren gedaan maar wat ik ook doe het lukt niet. Wat doe ik fout. Moet ik als de DZ41 is aangesloten daar eerst de fiets mee uit doen en dan weer de oude aansluiten, of moeten de lichten uit met de oude display en dan weer de nieuwe aansluiten. Dacht even dat het werkte, alle ondersteuning deden het. Maar als ik dan op de middelste knop druk bevriest het display weer. Of moet ik een minuut wachten als ik alles heb gedaan. Weet je een oplossing. Ik ben ten einde raad. Oh ja onder op het display staat een serienummer met daar achter Can. Dat is toch de goede.
Haal de batterij uit de fiets.
Koppel het oude display aan.
Probeer een paar keer de fiets aan te zetten zonder batterij (zodat de condensators leeg lopen)
Plaats de batterij.
Zet de fiets aan met het oude display.
Doe het licht uit met het oude display.
Ontkoppel het oude display.
Koppel het DZ41 display aan.
Zet de fiets uit met het DZ41 display.
Zet de fiets terug aan met het DZ41 display.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Om in het menu van de instellingen te komen, moet je, binnen 10 sec. na het aan zetten van de fiets, de M knop 3 sec. ingedrukt houden.
Doe je dit later dan 10 sec. na het aan zetten, dan kom je in de weergave van je trip gegevens. Als je dan nog eens kort op M drukt worden de gegevens gereset.
Als het stekkertje van het display past, heb je de juiste versie. De UART versie heeft een rond stekkertje.

[ Voor 15% gewijzigd door Dancer op 18-07-2023 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Als je 1 maal kort drukt op de M toets krijg je de weergave van je gemiddelde snelheid. Die veranderd niet zo snel als je versnelt of vertraagt. Ik denk dat je daardoor de indruk krijgt dat het scherm bevriest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
ik ben wel benieuwd wie wat heeft besteld en wat daar nu de levertijd van is of was..

Je ziet ook verschillende levertijden online staan of ze zijn "notify me when in stock" (bv op dit moment Ace 2 allemaal)
Maar voor de Ivy zijn er 2 5 tot 10 werkdagen en 2 2 tot 3 weken.

Nu is voor de Ivy de PG denk ik het meest tricky (die heb ik ook al een paar keer op "notify" zien staan)

Mijn Ivy Matte Black had ik in 9 werkdagen, (binnen 2 weken), maar de Ivy PB wacht ik nu al 3 weken plus een paar dagen op (en heb nog geen verstuur bericht dus die krijg ik denk ik deze week ook niet meer)

Nu ben ik benieuwd wat de levertijden precies zijn voor anderen, hoe goed de of slecht de verwachte levertijd bij bestelling nu precies is voor de verschillende modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:12
ik heb de fiets besteld op 13 Juli, toen stond er bij de kleur (dune) die ik besteld heb 2-3 weken.
ben benieuwd, zal jullie op de hoogte houden wanneer de fiets daadwerkelijk geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
joco schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:04:
ik ben wel benieuwd wie wat heeft besteld en wat daar nu de levertijd van is of was..
24 juni de ace 2 graphite besteld. Deze had toen een levertijd van 2-3 weken.

13 juli (de week dat ik hem zou moeten ontvangen) kreeg ik het bericht dat er vertraging in de productie was. Ze "verwachten" dat de fiets binnen 2-3 weken zal worden "verzonden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:36:
[...]

Ik heb net van Veloretti reactie gekregen. Ze gaan een PTFE olie spray opsturen en die moet ik 3x bij de voorvork spuiten. Het getik zou dan langzaam moeten verdwijnen. Er zit zelfs een PDF handleiding bij, dit komt dus kennelijk heel vaak voor.

Ben benieuwd of het helpt.. als ik jouw bericht zo lees dan verwacht ik er weinig van :+
Vervolg: dit hielp helemaal niet. Het getik veranderde niet. Veloretti heeft nu een order gemaakt voor een nieuwe voorvork. Zal daarbij maar direct montagevet gebruiken en de PTFE olie om de lagers mee in te sprayen. Hopelijk stelt dat nieuw getik uit. Heeft iemand dit zelf gemonteerd? Ik mag ook langs een fietsenmaker tot €75.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H4nsie
Borkus schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:03:
[...]

Nog een test-manier gevonden vanmiddag. :) Ga gewoon fietsen met je Ace uitgeschakeld. Het trapt wat zwaar, maar je Enviolo schakelt gewoon. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H4nsie
stin00 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:22:
[...]

Vervolg: dit hielp helemaal niet. Het getik veranderde niet. Veloretti heeft nu een order gemaakt voor een nieuwe voorvork. Zal daarbij maar direct montagevet gebruiken en de PTFE olie om de lagers mee in te sprayen. Hopelijk stelt dat nieuw getik uit. Heeft iemand dit zelf gemonteerd? Ik mag ook langs een fietsenmaker tot €75.
Omdat de remleiding van je voorrem door de voorvork loopt, moet deze los en zul je hem moeten ontluchten. Dat heb ik zelf nooit gedaan, maar er zijn wel filmpjes over te vinden op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
H4nsie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:24:
[...]

Omdat de remleiding van je voorrem door de voorvork loopt, moet deze los en zul je hem moeten ontluchten. Dat heb ik zelf nooit gedaan, maar er zijn wel filmpjes over te vinden op YouTube.
Ohja daar ga ik niet aan beginnen, hydraulische remmen vind ik een verschrikkelijk kut systeem om zelf aan te pielen. Er zitten net nieuwe remmen op en nu mag de voorrem weer los, zal m'n fietsenmaker blij mee zijn :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gbbosma
Dancer schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 06:19:
[...]

Haal de batterij uit de fiets.
Koppel het oude display aan.
Probeer een paar keer de fiets aan te zetten zonder batterij (zodat de condensators leeg lopen)
Plaats de batterij.
Zet de fiets aan met het oude display.
Doe het licht uit met het oude display.
Ontkoppel het oude display.
Koppel het DZ41 display aan.
Zet de fiets uit met het DZ41 display.
Zet de fiets terug aan met het DZ41 display.
Succes.
@Dancer bedankt voor je duidelijke instructies. Kan je vertellen dan mijn DZ41 display inmiddels werkt.
Dit bevalt beter dan de oude, de cadans blijft nu behouden en de loopondersteuning is ideaal.
Maar bij mij is het nog wel zo dat als ik de fiets aandoe dat de verlichting ook aan gaat, had de stille hoop dat dat verleden tijd zou zijn, maar helaas. En had graag de werkelijk gereden kilometers kunnen invoeren, heb nu 712km met de fiets gefietst maar de DZ41 geeft nu 18km aan Nogmaals dank. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWrHAEC7YYWBXCHTvvZaO_WiYdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u0mXwmXpzmmaMnpvhIUnMLGQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MsejtC1wMibFska6jAP5zhqiBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EB4oIF1UJoCGx4uLtG54DhNu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door gbbosma op 18-07-2023 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
gbbosma schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:52:
[...]

@Dancer bedankt voor je duidelijke instructies. Kan je vertellen dan mijn DZ41 display inmiddels werkt.
Dit bevalt beter dan de oude, de cadans blijft nu behouden en de loopondersteuning is ideaal.
Maar bij mij is het nog wel zo dat als ik de fiets aandoe dat de verlichting ook aan gaat, had de stille hoop dat dat verleden tijd zou zijn, maar helaas. En had graag de werkelijk gereden kilometers kunnen invoeren, heb nu 712km met de fiets gefietst maar de DZ41 geeft nu 18km aan Nogmaals dank. _/-\o_
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de automatische instelling van de verlichting op "off" staan. Als ik de fiets uit schakel met het licht uit, dan start hij de volgende keer op met het licht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
Dancer schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:01:
[...]

Ik heb de automatische instelling van de verlichting op "off" staan. Als ik de fiets uit schakel met het licht uit, dan start hij de volgende keer op met het licht uit.
Heb ik ook geprobeerd maar lichten gaan steeds aan bij inschakelen fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:24
Heb ook net de DZ41 CAN besteld. Benieuwd wanneer ie komt, ben die commodule wel een beetje zat. Lijkt wel speelgoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gbbosma
Vaevictis_ schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:26:
Heb ook net de DZ41 CAN besteld. Benieuwd wanneer ie komt, ben die commodule wel een beetje zat. Lijkt wel speelgoed.
@Vaevictis_ Had de DZ41 binnen 10 dagen in huis, Ali is tegenwoordig snel 💨.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 21:59
uOmOu schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:50:
Hoi en dank voor de link.
Omdat het iets ingewikkelder is om een stuurverhoger te monteren op de TWO heb ik deze korte video gemaakt. https://vimeo.com/845564208

Maar de king of stuurverhogers is binnen kort af. Ik heb namelijk ook een 80mm verhoger van aluminium ontwikkeld. Voralsnog alleen voor de serie 1. Mocht je dar nteresse hebben stuur me gerust een bericht.

[...]
Ik ben vooral benieuwd hoe je dan met alle kabels in de weer gaat. 8cm gaat toch de boel helemaal strak trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Zal de vraag nu zo zijn opgelopen na al het nieuws van VanMoof?
Want de Ace is weer leverbaar maar bijna alle modellen zijn 8 tot 10 weken..

dus de vraag is is dit verhaal: https://mtsprout.nl/groei/veloretti-ferry-zonder-pon
nu wat te positief en is het nog steeds wel tricky om snel te leveren of hebben ze echt veel meer orders dan ze dachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
joco schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:01:
Zal de vraag nu zo zijn opgelopen na al het nieuws van VanMoof?
Want de Ace is weer leverbaar maar bijna alle modellen zijn 8 tot 10 weken..
waarschijnlijk wel, denk dat het bij de andere merken als Cowboy e.d. ook wel wat drukker is nu als pak em beet 2 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
stin00 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:22:
[...]

Zelfde verhaal hier... op een klinkerweggetje af en toe irritant getik uit de voorvork...
antwoord veloretti.. sturen nieuwe voorvork op...

Reactie mijn fietsemaker.... WAAROM??? Zit in de lagers.. die in het frame geperst zitten... Hier schiet je niets mee op.... hmmmmmm Tevens had hij het te druk voor dit soort ellende, en vond hij ook speling in mijn achteras... :F IDD daar moest ik hem gelijk in geven... Iemand daar ervaring mee hier???

grappig dat ik reparatie maar tot Euro 50,- mag declareren... bizarrrrr

gaan de van Moof kant op, op deze manier.... kost hun klauwen met geld zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
djalexnlDe schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:09:
[...]

Zelfde verhaal hier... op een klinkerweggetje af en toe irritant getik uit de voorvork...
antwoord veloretti.. sturen nieuwe voorvork op...

Reactie mijn fietsemaker.... WAAROM??? Zit in de lagers.. die in het frame geperst zitten... Hier schiet je niets mee op.... hmmmmmm Tevens had hij het te druk voor dit soort ellende, en vond hij ook speling in mijn achteras... :F IDD daar moest ik hem gelijk in geven... Iemand daar ervaring mee hier???

grappig dat ik reparatie maar tot Euro 50,- mag declareren... bizarrrrr

gaan de van Moof kant op, op deze manier.... kost hun klauwen met geld zo....
Ik heb vandaag een nieuwe voorvork ontvangen, maar er zitten geen nieuwe lagers bij. Volgens mij heeft het helemaal geen nut om alleen de voorvork te vervangen.. Iemand met ervaring hierin? :+

@Dancer Wat is er toentertijd bij jou allemaal vervangen tegen het getik? Was dat niet het hele voorwiel of iets dergelijks?

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 19-07-2023 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
stin00 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:16:
[...]

Ik heb vandaag een nieuwe voorvork ontvangen, maar er zitten geen nieuwe lagers bij. Volgens mij heeft het helemaal geen nut om alleen de voorvork te vervangen.. Iemand met ervaring hierin? :+

@Dancer Wat is er toentertijd bij jou allemaal vervangen tegen het getik? Was dat niet het hele voorwiel of iets dergelijks?
Bij mij was er een as-lager van het voorwiel stuk. Veloretti heeft een volledig nieuw voorwiel op gestuurd. 2 nieuwe lagers was eigenlijk voldoende geweest. Nu heb ik een binnenband, buitenband, velg, spaken en remschijf in reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
Kan iemand voor mij eens checken... pak met één hand je frame stevig vast in de buurt van je zadel bijvoorbeeld en dan een paar spaken van je achterwiel en beweeg eens heen en weer (dus NIET in de rijrichting uiteraard)... zit er ook iets speling op jullie achteras?

Gegroet maar weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
djalexnlDe schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:20:
Kan iemand voor mij eens checken... pak met één hand je frame stevig vast in de buurt van je zadel bijvoorbeeld en dan een paar spaken van je achterwiel en beweeg eens heen en weer (dus NIET in de rijrichting uiteraard)... zit er ook iets speling op jullie achteras?

Gegroet maar weer....
Heeeeel klein beetje. Voelt als een halve mm. Daarentegen op voorwiel geen speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
H4nsie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:22:
[...]

Heeeeel klein beetje. Voelt als een halve mm. Daarentegen op voorwiel geen speling.
ja dat viel de fietsenmaker dus op en nu mij ook... een hele klein tik van idd halve tot 1 mm of zoiets....

thanx for checken _/-\o_ ben benieud of de rest dit ook heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
djalexnlDe schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:30:
[...]

ja dat viel de fietsenmaker dus op en nu mij ook... een hele klein tik van idd halve tot 1 mm of zoiets....

thanx for checken _/-\o_ ben benieud of de rest dit ook heeft....
Heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finch666
  • Laatst online: 15:24
gbbosma schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:52:
[...]

@Dancer Maar bij mij is het nog wel zo dat als ik de fiets aandoe dat de verlichting ook aan gaat, had de stille hoop dat dat verleden tijd zou zijn, maar helaas.
Stomme vraag misschien, maar heb je in het settings menu van de DZ41 de lichtinstelling wel veranderd?

[ Voor 25% gewijzigd door finch666 op 20-07-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
finch666 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:16:
[...]

Stomme vraag misschien, maar heb je in het settings menu van de DZ41 de lichtinstelling wel veranderd?
@finch666. Stomme vragen zijn er niet, maar heb de lichtinstellingen op OFF staan. Bij uitschakelen fiets lichten al uit gedaan maar bij aanzetten gaat licht toch weer aan. Ook geprobeerd met de fiets op automatisch uitschakelen maar het zelfde effect. Licht gaat aan. Zal wel een communicatie fout zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finch666
gbbosma schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:42:
[...]

@finch666. Stomme vragen zijn er niet, maar heb de lichtinstellingen op OFF staan. Bij uitschakelen fiets lichten al uit gedaan maar bij aanzetten gaat licht toch weer aan. Ook geprobeerd met de fiets op automatisch uitschakelen maar het zelfde effect. Licht gaat aan. Zal wel een communicatie fout zijn denk ik
Weird, ik kon de dz41 zonder wat voor gedoe dan ook installeren; dus zonder werkwijze van Dancer te volgen. Je zou toch zeggen dat elke fiets hetzelfde zou moeten reageren........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
finch666 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:19:
[...]

Weird, ik kon de dz41 zonder wat voor gedoe dan ook installeren; dus zonder werkwijze van Dancer te volgen. Je zou toch zeggen dat elke fiets hetzelfde zou moeten reageren........
Ja, eigenaardig. Bij mij schakelde de Enviolo niet meer toen ik gewoon het oude eraf en het nieuwe erop had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:32
Dancer schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:43:
[...]

Ja, eigenaardig. Bij mij schakelde de Enviolo niet meer toen ik gewoon het oude eraf en het nieuwe erop had gezet.
Bij mij gaf het display geen snelheid meer aan en kon ik de ondersteuning niet veranderen. Overigens ook na meerdere keren "de procedure" niet. En toen opeens werkte alles en sinds die tijd geen enkel probleem. Ik heb overigens het idee dat ik te veel haast had en te snel achter elkaar dingen wilde veranderen. Neem de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
Mijn ID-light deed het opeens niet meer, en daarmee ook de extra koplamp niet meer. Ik heb de Ace nu 6 mnd. Ik kreeg meteen van Veloretti een nieuw exemplaar opgestuurd wat het probleem oploste.

Uit interesse heb ik de defecte opengemaakt en wat blijkt, corrosie op de lichtsensor! De lichtsensor zit midden-boven achter een klein gaatje en zorgt ervoor dat de extra koplamp inschakelt bij donker.

Ik vraag me nu af of dat de oorzaak was, en of het nieuwe exemplaar nu wel waterdicht is? Of voor de zekerheid een stukje tape over het gaatje plakken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uS7FfuxN-2aL1yM6FxxIdJlLLNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lEAIZBnyDj0frNIfJ7mfIPVU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:32
H4nsie schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:34:
Mijn ID-light deed het opeens niet meer, en daarmee ook de extra koplamp niet meer. Ik heb de Ace nu 6 mnd. Ik kreeg meteen van Veloretti een nieuw exemplaar opgestuurd wat het probleem oploste.

Uit interesse heb ik de defecte opengemaakt en wat blijkt, corrosie op de lichtsensor! De lichtsensor zit midden-boven achter een klein gaatje en zorgt ervoor dat de extra koplamp inschakelt bij donker.

Ik vraag me nu af of dat de oorzaak was, en of het nieuwe exemplaar nu wel waterdicht is? Of voor de zekerheid een stukje tape over het gaatje plakken?

[Afbeelding]
Bekend probleem dat het ID light gevoelig is voor vocht. Ik heb al iemand gezien die er met wat kit de boel dicht gemaakt had (facebook) maar kan niet meer vinden wat hij precies gekit had. Ik zou dat gaatje maar dichtmaken, maar kan die sensor dan nog wel "zien" of het donker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finch666
H4nsie schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:34:

[Afbeelding]
In mijn beleving zijn die hele id lights allesbehalve vochtbestendig; los van dat gaatje in de voorkant; er kan altijd vocht achter kruipen. Ik heb bij mijn ace iig de connectors achterop in de kit gezet om het misschien daar een beetje droog te houden, Vwb dat gaatje kan het misschien een optie zijn om een lensje van een oude webcam of een stukje doorzichtig plastic erin te lijmen (met een goede epoxylijm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36

ericplan

5180 Wp PV

finch666 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:11:
[...]

In mijn beleving zijn die hele id lights allesbehalve vochtbestendig; los van dat gaatje in de voorkant; er kan altijd vocht achter kruipen. Ik heb bij mijn ace iig de connectors achterop in de kit gezet om het misschien daar een beetje droog te houden, Vwb dat gaatje kan het misschien een optie zijn om een lensje van een oude webcam of een stukje doorzichtig plastic erin te lijmen (met een goede epoxylijm).
Het lijkt wel of die fietsfabrikanten denken dat er demiwater uit de lucht komt vallen. En zeker geen zweet of pekelwater. De e-shifter van VM is ook zo’n pareltje.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
ericplan schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 12:34:
[...]

Het lijkt wel of die fietsfabrikanten denken dat er demiwater uit de lucht komt vallen. En zeker geen zweet of pekelwater. De e-shifter van VM is ook zo’n pareltje.
Heeft gewoon te maken met onervarenheid met goed ontwerp en IP protectie en testen. Kost allemaal veel geld je merkt heel erg dat de focus ligt op design, marketing en sales. Niet op een technisch goed product. Het rammelt aan alle kanten, maar ze komen er mee weg. VM was nog een slag erger dus we mogen niet te hard klagen. Toch vind het wel zonde dat ze steken laten vallen. Aftersales is wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-09 11:19
finch666 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:11:
[...]

Gebruik zelf extra voorlamp niet. Heb wel ervaring met water-problemen (diamond display).

Heb bij mijn 1e gen Ace alle naden (+gaatje) van id-lichten voor en achter dichtgemaakt met bijenwas.
Datzelfde spul ook gebruikt om stekkertjes DD voor en Enviolo af te dichten.

Aansluiting extra voorlamp afgedicht met stukje Duct tape, En ook de aansluiting voor het opladen, Vertrouw dat rubber dopje niet.

Bijenwas : fles van HG, wit, voor meubels. Doe klodder in glas, laat even staan. Dan dikt het in. en kun je het met je vinger zo in de naden aanbrengen. Evt teveel verwijdren met beetje alcohol.

Geef aan bijenwas voorkeur boven kit, want is niet zo lastig wanneer je eens iets moet losmaken,

En heb sinds DD vervangen is, altijd een stukje plastic-folie over het display gespannen met een simpel elastiekje.
Af en toe vervangen.

Sindsdien geen vochtprobleen meer gehad.

PS:
Bijenwas kun je smelten met een foehn. Dan vloeit het heel diep in alle naden.
Gebuik dat al eeuwen om naden waterdicht te maken van (hand)schoenen of tentdoek.
Sommige ouderwetse middeltjes zijn eeuwig.

[ Voor 7% gewijzigd door robert_oost op 22-07-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
Ivy Two Dune afgelopen zondag besteld. Vrijdagochtend met PostNL extra@home binnen gekregen. Mooi ding! Kost wel even wat tijd om ‘m netjes rijklaar te maken, als je dit niet zo vaak doet.
Koplamp werkte eerst wel, na eerste rit niet meer.. Balen!
Toch maar open gemaakt (inbusje 2 onder de koplamp in het schroefgaatje), en lamp ging er maar moeilijk uit. Zat klem met de kabel, die geknikt zat en daardoor ook kapot is (buitenste mantel ter plaatse gescheurd en blauwe binnenkabel te zien). Denk dat de eerste bewegingen van het stuur net dat laatste zetje gaven.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujaN_O-SNcvOH3I2RlTLD8bj_Zo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBEptirB0Qhmsp0bzFPlup6i.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen maar eens kijken hoe de support is, op zich makkelijk te fixen als ze een nieuwe sturen, maar toch irritant.

[ Voor 3% gewijzigd door StanTheMan op 23-07-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finch666
robert_oost schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:07:
[...]

Bijenwas : fles van HG, wit, voor meubels. Doe klodder in glas, laat even staan. Dan dikt het in. en kun je het met je vinger zo in de naden aanbrengen. Evt teveel verwijdren met beetje alcohol.

Geef aan bijenwas voorkeur boven kit, want is niet zo lastig wanneer je eens iets moet losmaken,

PS:
Bijenwas kun je smelten met een foehn. Dan vloeit het heel diep in alle naden.
Gebuik dat al eeuwen om naden waterdicht te maken van (hand)schoenen of tentdoek.
Sommige ouderwetse middeltjes zijn eeuwig.
Origineel! Ik denk altijd meteen aan een kit, maar dit klinkt een stuk vriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
StanTheMan schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:01:
Ivy Two Dune afgelopen zondag besteld. Vrijdagochtend met PostNL extra@home binnen gekregen.
Toch wel bijzonder dat sommige mensen het heel heel snel krijgen en anderen (zoals ik op een Ivy PB) nu al mijn 5de wel wachten in ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
joco schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:37:
[...]

Toch wel bijzonder dat sommige mensen het heel heel snel krijgen en anderen (zoals ik op een Ivy PB) nu al mijn 5de wel wachten in ga..
Kleur maakt veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watmaakthetuit
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-03-2024
fdkuyper schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:24:
Hebben hier mensen het meegeleverde extra licht van Veloretti geïnstalleerd? Bij mij blijft het licht constant branden, en ik heb nog geen manier kunnen vinden om dit uit te zetten. Licht aan/uit doet alleen de ingebouwde U lampen. Zelfs als ik de fiets uitzet blijft de lamp branden.
Dus nu trek ik het draadje van de voeding zover los dat de lamp uitgaat. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me?
Hoi, ja dat hebben wij ook. Wij hebben een Ace (1) en een Ivy (1) en bij 1 van de twee accu's blijft de extra koplamp aanstaan (ongeacht op welke fiets hij zit), ook al is de fiets helemaal uitgeschakeld. Bij Veloretti begrijpen ze de klacht niet: ze hebben 2 nieuwe koplampjes gestuurd + een handleiding van de montage van de lamp op een bagagedrager die we niet hebben. Heeft allemaal niet geholpen. Het lijkt een probleem van de accu die stroom blijft 'lekken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watmaakthetuit
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-03-2024
watmaakthetuit schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:29:
[...]

Hoi, ja dat hebben wij ook. Wij hebben een Ace (1) en een Ivy (1) en bij 1 van de twee accu's blijft de extra koplamp aanstaan (ongeacht op welke fiets hij zit), ook al is de fiets helemaal uitgeschakeld. Bij Veloretti begrijpen ze de klacht niet: ze hebben 2 nieuwe koplampjes gestuurd + een handleiding van de montage van de lamp op een bagagedrager die we niet hebben. Heeft allemaal niet geholpen. Het lijkt een probleem van de accu die stroom blijft 'lekken'.
Ik lees net pas een reactie met de oplossing over het vervangen van het ID-light. Die ga ik proberen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
[...]

Zou je die handleiding met me willen delen? Ik heb een bagagedrager en was naar een mogelijkheid van een lamp te monteren (en aan te sluiten) aan het zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marten12
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:32
[...]

Dit heeft mijn vriendin ook gehad met haar Ivy, oorzaak bleek het ingebouwde ID licht. Na vervangen hiervan geen probleem meer ervaren.

Ondertussen is haar fiets voor de derde keer 1,5 jaar opgestuurd voor problemen. Behalve de accu en het frame zijn letterlijk alle onderdelen vervangen. Hopelijk kan ze dan eindelijk echt gaan genieten van de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Laatst online: 16-03 11:12
Heeft iemand al een laptoptas aan de bagagedrager op de Ace Two gehangen? Hangt dat een beetje stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
finch666 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:30:
[...]

Origineel! Ik denk altijd meteen aan een kit, maar dit klinkt een stuk vriendelijker.
Heb dit echt niet zelf bedacht. Mijn opa nam zijn lunch mee in doek geimpregneerd met was. En "wax" jassen en broeken zijn ook al eeuwen in gebruik.

En vriendelijker ? wel, als je stuk bijenwas koopt bij imker en smelt (of accohol gebruikt om op te lossen), dan wel.

Het HG spul dat ik gebruik, bevat een terpentine-achtig oplosmiddel om dun te kunnen aanbrengen op meubels. Dat spul dringt door je huid je lichaam binnen. Daarom laat ik het in een geventileerde plek eerst even "uitdampen".

Maar het is wel eenvoudiger dan kit bij demontage.
Ook weer eenvoudig te "resealen" na een demontage. Even foehn erop en het zit weer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Morfang schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:26:
Heeft iemand al een laptoptas aan de bagagedrager op de Ace Two gehangen? Hangt dat een beetje stabiel?
Wij hebben die bagage drager besteld maar die komen pas in augustus, dus ik weet niet of iemand die al heeft kunnen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlausMartin
  • Laatst online: 16-09 15:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ypju8Mdd6mYIe-Qqn93BGDRXQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iamw5WYfsARrrqV1JzeJS0gk.jpg?f=fotoalbum_large

Dag iedereen, Ik heb een vraag: Ik vind deze tashouder van de Coboc-fietsen erg leuk en overweeg of ik hem op mijn ACE moet monteren. Helaas verkoopt Coboc deze alleen in een bundel met spatborden etc. Heeft iemand zo'n (of vergelijkbare) zakhouder gezien van een alternatieve leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
StanTheMan schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:01:

Morgen maar eens kijken hoe de support is, op zich makkelijk te fixen als ze een nieuwe sturen, maar toch irritant.
Lamp snel binnen, maar werkt ook niet.. dus weer verder zoeken (of terugsturen).
Ook wat tijd kwijt geweest aan de voorrem, om deze goed afgesteld te krijgen zonder aanlopen (combinatie van centreren schijf met de bouten van de naaf, en de remklauw zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
toch maar even een mailtje gestuurd of er al zicht is op de Ivy PG, een email terug gekregen dat het week 31 wordt.. dat wordt dan 7 weken ipv de 2 tot 3 weken bij de bestelling...

daarnaast werkt bij jullie de app ook voor je Two te tracken? bij mij staat in de navigatie tab geen "mijn fiets" meer en ik zie constant boven in een loading "bar"
Dit had ik op zondag ook al, even later deed ie het weer, nu doet ie het al de hele dag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
sonnypiek schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:09:
ik heb de fiets besteld op 13 Juli, toen stond er bij de kleur (dune) die ik besteld heb 2-3 weken.
ben benieuwd, zal jullie op de hoogte houden wanneer de fiets daadwerkelijk geleverd is.
Vanmiddag de verzendbevestiging per mail ontvangen, dus so far so good. Hopelijk wordt ie nog deze week geleverd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
ger356 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:14:
Vorige week het DZ41 display geplaatst dat ik al een tijd had liggen. Het plaatsen is simpel.
Nadat je de accu hebt verwijderd, zie je aan de bovenkant van de buis waar de accu in hoort een kunststof plaatje. [Afbeelding]
Dat zit met twee imbusboutjes vast, die moeten los. Aan het plaatje zit met twee kruiskop schroefjes ook het slotje vast. Steek de sleutel in het slot en maak de twee schroefjes los. Dan valt het plaatje er uit en kun je het slotje verwijderen. Je hebt nu toegang tot de bedrading van het diamond display. Dat bestaat uit een stekkertje, een doosje en een kabeltje dat het frame uitgaat naar het stekkertje dat bij het display zit.
[Afbeelding]
Vervolgens moet je met wat gepruts het rubber doorvoertje uit het frame halen.
[Afbeelding]Dan kun je het doosje loskoppelen en het stekkertje door het gaatje naar buiten trekken en het doorvoertje, het plaatje en de accu weer terugplaatsen.
Plaats het nieuwe display op het stuur en laat het kabeltje nog even loshangen, want je moet eerst nog eenmaal opstarten met het oude display.
[Afbeelding]
Verbind het oude display weer met het doosje en het stekkertje buiten het frame en start de fiets op. Trek dan het stekkertje los en verbindt het met het nieuwe display (dus zonder het doosje). Als het goed is werkt alles dan, maar bij mij moest ik een aantal keer opstarten en zelfs nog een keer starten met het oude display voor alles echt werkte. Belangrijkste voordeel is dat de cadans nu bewaard blijft. Ik fiets graag op cadans 50 en hoef dus nu niet meer elke keer de instelling te veranderen.
Opvallend dat bij opstarten normaal het licht aangaat, maar dat het display dat niet aangeeft. Blijkbaar komt dat commando vanuit de motor. Als je vervolgens op het display het licht aanzet, geeft hij het wel aan en kun je het daar ook weer uitzetten. Het display zou automatisch het licht aan en uit moeten kunnen zetten, maar dat werkt niet bij mij (wel ingesteld in de instellingen).
>:)

Thanks gelukt. Was inderdaad even wat werk. Mijn lamp blijft nu ook uit bij het aanzetten. Alles werkt inclusief walk assist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
Mijn Veloretti Ace in Graphite is afgelopen nacht gestolen in Rotterdam. Mocht iemand er ergens eentje aangeboden zien worden (zonder oplader en sleutels) in de regio, hoor ik dat graag. Heb inmiddels aangifte bij de politie gedaan dus het framenummer/serienummer zal op stopheling.nl ook een melding geven hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 09:13
Vraagje aan mensen met een Ivy Two:

Ik merk bij zijwind en een fiets snelheid van rond de 15km/h of harder een fluit toon. Die lijkt gewoon door het frame te ontstaan.
Ik heb laatst bezoek gehad van een kennis met een Ivy Two en vroeg hem op de heenweg hier op te letten. En ja hoor, zodra hij de dijk op fietste hoorde hij dezelfde fluit.

Ik heb contact gehad met Veloretti hierover. Ik kan mijn fiets laten ophalen en dan gaan ze het onderzoeken.

Maar ik wilde eerst even kijken of andere mensen dit ook hebben ervaren. Zo ja dan zit er een designfout in de fiets. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Impstoker schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:23:
Vraagje aan mensen met een Ivy Two:

Ik merk bij zijwind en een fiets snelheid van rond de 15km/h of harder een fluit toon. Die lijkt gewoon door het frame te ontstaan.
Ik heb laatst bezoek gehad van een kennis met een Ivy Two en vroeg hem op de heenweg hier op te letten. En ja hoor, zodra hij de dijk op fietste hoorde hij dezelfde fluit.

Ik heb contact gehad met Veloretti hierover. Ik kan mijn fiets laten ophalen en dan gaan ze het onderzoeken.

Maar ik wilde eerst even kijken of andere mensen dit ook hebben ervaren. Zo ja dan zit er een designfout in de fiets. :X
Heb je het dopje in het gaatje vooraan de fiets gedaan? Dat zou het kunnen verhelpen. Zie ook eerder in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
stutrecht schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:27:
[...]

Heb je het dopje in het gaatje vooraan de fiets gedaan? Dat zou het kunnen verhelpen. Zie ook eerder in dit topic.
Ja had ik even moet melden:
Dopje bij schroef gat boven spatbord zit dicht. En gaatje onder Osram lamp ook dicht geplakt. Helpt niet. Hand op de luidspreker werkt ook niet.
Ik kan nog proberen met tape wat ander plekjes te tapen om er achter te komen waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
kan iemand met de Two ook even iets checken voor mij?
bij mij werkt de GPS tracking nu al zeker 2 dagen niet meer.
De Navigation tab heeft niet meer "Fiets" alleen "Winkel"
En ook zie ik constant een "loading" bar boven in het scherm.

ze hebben al aangegeven installeer de app even op nieuw, maar volgens mij ligt het daar niet aan
want als ik de app op mijn tablet installeer, kom ik niet door het login scherm met dezelfde gegevens die ik ook op hun website gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Impstoker schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:29:
[...]

Ja had ik even moet melden:
Dopje bij schroef gat boven spatbord zit dicht. En gaatje onder Osram lamp ook dicht geplakt. Helpt niet. Hand op de luidspreker werkt ook niet.
Ik kan nog proberen met tape wat ander plekjes te tapen om er achter te komen waar het vandaan komt.
Bij de One zitten hier 2 gaatjes.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-_oEolHEqlW5TOsPbAoWsRzFyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U83d9BQLADqWWqVVA21yMvtL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Dancer schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:46:
[...]

Bij de One zitten hier 2 gaatjes.[Afbeelding]
Ga ik checken zodra het stopt met regenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Niet online
joco schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:32:
kan iemand met de Two ook even iets checken voor mij?
bij mij werkt de GPS tracking nu al zeker 2 dagen niet meer.
De Navigation tab heeft niet meer "Fiets" alleen "Winkel"
En ook zie ik constant een "loading" bar boven in het scherm.

ze hebben al aangegeven installeer de app even op nieuw, maar volgens mij ligt het daar niet aan
want als ik de app op mijn tablet installeer, kom ik niet door het login scherm met dezelfde gegevens die ik ook op hun website gebruik...
Hier idem, werkt (weer) niet. Je hebt zeker Android? Op een tablet met iOS werkt het (nog) wel, vraag me niet waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:44
Ik vond de cadans op mijn fiets vaak toch te hoog ondanks een instelling op 30rpm, nu was ik gisteren een beetje op mijn app aan het klooien en zette de fietst op sport in de app. Daarmee ging mijn cadans ook naar de daadwerkelijke 30 rpm en fiets die heerlijk "zwaar" wat doen eigenlijk precies de verschillende standen(Comfort,Economy en Sport) in de app?

[ Voor 3% gewijzigd door eikrur op 28-07-2023 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djalexnlDe
eikrur schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:21:
Ik vond de cadans op mijn fiets vaak toch te hoog ondanks een instelling op 30rpm, nu was ik gisteren een beetje op mijn app aan het klooien en zette de fietst op sport in de app. Daarmee ging mijn cadans ook naar de daadwerkelijke 30 rpm en fiets die heerlijk "zwaar" wat doen eigenlijk precies de verschillende standen(Comfort,Economy en Sport) in de app?
Wat ik vooral merk bij Sport is dat hij zsm naar de gewenste kadans schiet.... dus vanaf stilstand of bij helling gaat hij zsm naar de zwaarste cadans / hogere snelheid.... Ik hoor bij weggaan stoplichten ook de naaf schakelen naar deze stand. (Fiets ik meestal mee)

Bij Economy (die ik nu ff tijdelijk ingesteld heb), fiets je heel geleidelijk naar deze cadans / snelheid.. je hoort de naaf ook nauwelijks meer. Vanaf stilstand ga je langzamer naar de gewenste cadans heen / snelheid. Wat smoother in mijn optiek..

Beetje lastig uitleggen maar probeer maar eens bij helling of vanaf stilstand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robert_oost
eikrur schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:21:
Website Enviolo: https://support.serial1.c...ng-Configuration-Settings

Geeft aan:

Ride Mode: There are three ride modes which change the shifting behavior of your bike.

Sport Mode: The most responsive shifting mode, Sport Mode immediately shifts when the rider's cadence falls outside of the target cadence set in the
"preferred cadence" setting. This shifting is best for mountainous or hilly conditions where immediate responsiveness in the shifting is necessary. However, because the hub will shift as soon as it detects that the rider is not pedaling at the target cadence, it often leads to the feeling of the legs "spinning" when moving from a standing start.

Comfort Mode: Comfort mode provides a greater lag between rider input and shifting performance than sport mode. When the rider's pedaling cadence falls outside of the target cadence, the hub doesn't shift right away, but gives the rider some time to reach the target cadence. This often feels more natural to riders, who are not accustomed to the speed of shifting that a CVT offers, because it leads to a spin-up from a standing start that is more similar to traditional bicycles.

Eco Mode: Reduces the amount of energy used by the Enviolo hub by shifting less often. This mode is best used only when trying to save battery life or in very flat conditions without a lot of starting and stopping.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Impstoker
Dancer schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:46:
[...]

Bij de One zitten hier 2 gaatjes.[Afbeelding]
Opgelost! Dankjewel!
Een tapeje over deze twee gaatjes geplakt en door de wind gaan fietsen. Geen fluit te horen! Tape er af, en ja hoor.
Ik heb dit ook meteen laten weten aan Veloretti, mochten er meer klanten zijn die dit opvalt.

Weet iemand waar die gaatjes voor zijn? Zijn het gaatjes van tijdens het lassen misschien? Zodat de hete lucht kan ontsnappen tijdens het lassen?
De locatie is niet logisch voor drainage gaatjes.
Transparante druppel kit in beide lijkt me de oplossing.

Ik ben blij! 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuzzel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 22:14
Afgelopen zaterdag 22/6 heb ik in Amsterdam een testrit gemaakt op de Veloretti Ivy Two.
Zondag 23/6 heb de fiets besteld, Graphite, met 5-10 werkdagen levertijd.
Gisteren 27/6 heb ik de fiets binnen gekregen, 4 werkdagen. Dit is wel een top levertijd. Wat anders dan de Vanmoof S5 die ik had besteld en nooit binnen heb gekregen na 3 maanden :-)

Loop nu wel tegen een probleem aan, ik probeer sinds vanochtend voor het eerst in de Veloretti App in te loggen maar krijg het bericht Incorrect Credentials, Please log in with your website credentials.
Ik kan wel met de credentials inloggen op de website.
Wachtwoord opnieuw gereset, app opnieuw gedownload, telefoon opnieuw gestart maar dat helpt helaas niet.
Heb Support gemailed en gebeld, ze gaan het doorzetten naar de Technische afdeling. Ik lees op Facebook dat men soms de fiets nog moet activeren? Iemand hier bekend mee?

Voor en achter reflector zaten niet in de doos, heb het gemeld en ze sturen het gelijk na.
Voor de rest is het een topfiets. Ziet er erg strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
@Dancer en anderen. DZ41 is echt een verademing, kan verder met Enviolo app instellingen vervanderen. Maar Veloretti app werkt nu helemaal niet meer. Ik zou graag de GPS functie (voor het vinden van de fiets) nog wel willen gebruiken. Heeft iemand dat al aan de praat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
Wuzzel schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:48:
Afgelopen zaterdag 22/6 heb ik in Amsterdam een testrit gemaakt op de Veloretti Ivy Two.
Zondag 23/6 heb de fiets besteld, Graphite, met 5-10 werkdagen levertijd.
Gisteren 27/6 heb ik de fiets binnen gekregen, 4 werkdagen. Dit is wel een top levertijd. Wat anders dan de Vanmoof S5 die ik had besteld en nooit binnen heb gekregen na 3 maanden :-)
phhh, dat ze zullke verschillende levertijden hebben voor hun modellen. ik snap een paar dagen of een week... maar ik heb mijn Ivy 5 weken geleden besteld, nu nog geen verzend bericht gekregen...
dus ik ben benieuwd of ik die uberhaupt volgende week krijg..
Loop nu wel tegen een probleem aan, ik probeer sinds vanochtend voor het eerst in de Veloretti App in te loggen maar krijg het bericht Incorrect Credentials, Please log in with your website credentials.
Wachtwoord opnieuw gereset, app opnieuw gedownload, telefoon opnieuw gestart maar dat helpt helaas niet.
Heb Support gemailed en gebeld, ze gaan het doorzetten naar de Technische afdeling. Ik lees op Facebook dat men soms de fiets nog moet activeren? Iemand hier bekend mee?
ja dat heb ik ook, er gaat iets mis in de Android app, heb dat al een aantal keer naar support gemailed.. Ik kan bv niet tracken meer, die connectie naar de server gaat gewoon mis
Dan krijg ik "app op nieuw installeren" tja dat zijn altijd zulke domme opmerkingen, dat zou NOOIT nodig moeten zijn.
En ik heb dat geprobeerd op de android tablet, en zelfde probleem ik kan niet inloggen.. Dus dat is het probleem hier, er gaat echt is mis met de authenticate naar de server to of een generieke connectie in de android app.
Voor en achter reflector zaten niet in de doos, heb het gemeld en ze sturen het gelijk na.
Voor de rest is het een topfiets. Ziet er erg strak uit.
wat doe je met reflectoren dan? je hebt flinke lampen voor en achter die constant wel aan staan (en dan heb ik niet over "groot" licht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Impstoker schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:25:
[...]

Opgelost! Dankjewel!
Een tapeje over deze twee gaatjes geplakt en door de wind gaan fietsen. Geen fluit te horen! Tape er af, en ja hoor.
Ik heb dit ook meteen laten weten aan Veloretti, mochten er meer klanten zijn die dit opvalt.

Weet iemand waar die gaatjes voor zijn? Zijn het gaatjes van tijdens het lassen misschien? Zodat de hete lucht kan ontsnappen tijdens het lassen?
De locatie is niet logisch voor drainage gaatjes.
Transparante druppel kit in beide lijkt me de oplossing.

Ik ben blij! 😆
Gaatjes zijn inderdaad voor het lassen.
Het probleem is bekend bij Veloretti van bij de One. Ze hebben er al speciale dopjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Vaevictis_ schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:36:
@Dancer en anderen. DZ41 is echt een verademing, kan verder met Enviolo app instellingen vervanderen. Maar Veloretti app werkt nu helemaal niet meer. Ik zou graag de GPS functie (voor het vinden van de fiets) nog wel willen gebruiken. Heeft iemand dat al aan de praat?
Ik heb de Veloretti app nooit geïnstalleerd, maar het vinden van de fiets zou normaal moeten werken. (als het überhaupt bij iemand werkt). Ik dacht dat @ger356 het werkend heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Niet online
Dancer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:38:
[...]

Ik heb de Veloretti app nooit geïnstalleerd, maar het vinden van de fiets zou normaal moeten werken. (als het überhaupt bij iemand werkt). Ik dacht dat @ger356 het werkend heeft gehad.
Het werkt af en toe wel en af en toe niet (lekker handig...😡), en op dit moment niet op Android maar wel op iOS (vraag me niet waarom)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuzzel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 22:14
joco schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:52:
[...]

phhh, dat ze zullke verschillende levertijden hebben voor hun modellen. ik snap een paar dagen of een week... maar ik heb mijn Ivy 5 weken geleden besteld, nu nog geen verzend bericht gekregen...
dus ik ben benieuwd of ik die uberhaupt volgende week krijg..

[...]
Welke Ivy heb je besteld? De PB? Zag dat die een levertijd heeft van 3-5 weken. Dan zou je hem toch al binnenkort moeten krijgen. Heb je een bericht gekregen dat er een vertraging is met je bestelling?
ja dat heb ik ook, er gaat iets mis in de Android app, heb dat al een aantal keer naar support gemailed.. Ik kan bv niet tracken meer, die connectie naar de server gaat gewoon mis
Dan krijg ik "app op nieuw installeren" tja dat zijn altijd zulke domme opmerkingen, dat zou NOOIT nodig moeten zijn.
En ik heb dat geprobeerd op de android tablet, en zelfde probleem ik kan niet inloggen.. Dus dat is het probleem hier, er gaat echt is mis met de authenticate naar de server to of een generieke connectie in de android app.

[...]
Ja het is inderdaad alleen maar een probleem met Android devices, heb de app op de iPhone van mijn vriendin geïnstalleerd en kon gewoon inloggen. Heb gelijk de fiets gekoppeld, firmware geupdate, Enviolo gekalibreerd.
wat doe je met reflectoren dan? je hebt flinke lampen voor en achter die constant wel aan staan (en dan heb ik niet over "groot" licht)
Die voor en achter reflectoren horen in de doos te zitten.
In de handleiding staan ze vermeld en ook hier: YouTube: Veloretti Electric Two - How to assemble your Ivy Two
De keuze is aan jezelf of je ze erop wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Weet iemand wat de kleur is van de matte black? Wil wat plekjes bijwerken met spuitverf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
Ik heb mijn ace 2 graphite vandaag in ontvangst genomen (24 juni besteld)

Lijkt op het eerste gezicht helemaal in orde. Ik heb (nog) geen beschadigingen oid gevonden. Enkel wat vet vlekjes maar die poets je zo weg.

Overigens kon ik het AXA slot eenvoudig plaatsen en hoefde ik niet eens de band leeg te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Wuzzel schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:48:

Ja, Ace gen1 hier. Veloretti moet jouw fiets koppelen aan het account met je email adres.
Zij gebruiken hiervoor het nummer van het diamond display. Toen dat bij mij was vervangen, kon ik ook niet meer inloggen.

Heb hier eerder een post over dit odw geplaatst.
Het lijkt mij ook belangrijk voor diegenen die een DZ41 display hebben geplaatst.
Mischien mioet de "procedure" worden uitgebreid met het eerst opslaan van dat nummer.

Ik wacht nog af tot mijn fiets uit de garantieperiode van 2 jaar is. Maar zal na al het gedoe zeker dat nummer opslaan voor ik een ander display (en + vd Enviolo) aanpak.
Pagina: 1 ... 39 ... 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.