Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Impstoker schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:10:
[...]

Ik heb straks een proefrit. Ik zal dit even voor je vragen!
Ben benieuwd naar jouw ervaring! Ik ga zondag voor een proefrit. Heb jij ook al de Cowboy gereden? Ben benieuwd of de ‘sportieve houding’ van de Veloretti wat minder ‘sportief’ is dan die van de C4 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastus
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Impstoker schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:10:
[...]

Ik heb straks een proefrit. Ik zal dit even voor je vragen!
Je bent geweldig! Ik wacht het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-09 13:34
Morfang schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:01:
[...]

Ben benieuwd naar jouw ervaring! Ik ga zondag voor een proefrit. Heb jij ook al de Cowboy gereden? Ben benieuwd of de ‘sportieve houding’ van de Veloretti wat minder ‘sportief’ is dan die van de C4 😅
Dat is het zeker! Heb na aankoop mijn C4 weer teruggestuurd om die reden. Je zit op de Cowboy C4 veel te veel voorover. Niet fijn in de stad bijvoorbeeld. Nu rijd ik al weer een halfjaartje tevreden op mijn Ace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:20:
Ik kreeg net een mail van veloretti over de kogellagers dat ze 50 euro vergoeden als ik een bon van fietsenmaker kan overleggen. Heeft iemand dit zelf al eens gedaan? Dus schoonmaken of vervangen.
Gaat dat om het tikkend geluid uit het balhoofd? Ik heb net Veloretti gemaild omdat het bij mij steeds erger wordt. Heb er even snel een filmpje van gemaakt: YouTube: Veloretti tikkend geluid . Voorvork demonteren, schoonmaken en helemaal invetten heeft niks geholpen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
stin00 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:50:
[...]

Gaat dat om het tikkend geluid uit het balhoofd? Ik heb net Veloretti gemaild omdat het bij mij steeds erger wordt. Heb er even snel een filmpje van gemaakt: YouTube: Veloretti tikkend geluid . Voorvork demonteren, schoonmaken en helemaal invetten heeft niks geholpen hier.
Bij mij werd het steeds erger. De spray-procedure 8x herhaald, en heb het idee dat het erger wordt. Van kraken naar een soort scherper knetterend kraken. Heb Veloretti gemaild afgelopen week. Ze hebben een nieuwe voorvork besteld, levertijd 3-4 wkn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
H4nsie schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:13:
[...]
Bij mij werd het steeds erger. De spray-procedure 8x herhaald, en heb het idee dat het erger wordt. Van kraken naar een soort scherper knetterend kraken. Heb Veloretti gemaild afgelopen week. Ze hebben een nieuwe voorvork besteld, levertijd 3-4 wkn.
Dank voor het delen, dat wordt nog leuk dan.. volgens mij zit ik op het randje van wel/geen garantie. Ben benieuwd wat ze aan mij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
H4nsie schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:26:
[...]

Dat is het zeker! Heb na aankoop mijn C4 weer teruggestuurd om die reden. Je zit op de Cowboy C4 veel te veel voorover. Niet fijn in de stad bijvoorbeeld. Nu rijd ik al weer een halfjaartje tevreden op mijn Ace.
Haha ja dat dacht ik al. Hoe bevalt het scherm op de fiets? Las dat het soms een beetje een gepriegel kan zijn qua switchen tussen de 4 schermen. En werkt de navigatie nu wel goed? Begreep dat die verouderd zou zijn en niet ingericht voor fietsroutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:48
[...]

Ik had nagenoeg hetzelfde geluid. Bij mij kwam het van een slechte lager in het voorwiel. Het geluid resoneerde in het balhoofd. Ik heb van Veloretti een nieuw voorwiel gekregen en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
Dancer schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:18:
[...]

Ik had nagenoeg hetzelfde geluid. Bij mij kwam het van een slechte lager in het voorwiel. Het geluid resoneerde in het balhoofd. Ik heb van Veloretti een nieuw voorwiel gekregen en het probleem is opgelost.
Interessant. Morgen eens het lager in het voorwiel bekijken. Voorvork vervangen is m.i. lastig ivm remkabel loshalen en ontluchten. Het is bij mij trouwens alleen bij bobbels, klinkerweggetjes, dus als er echt frictie (verticaal) op de vork drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
H4nsie schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:25:
[...]

Interessant. Morgen eens het lager in het voorwiel bekijken. Voorvork vervangen is m.i. lastig ivm remkabel loshalen en ontluchten. Het is bij mij trouwens alleen bij bobbels, klinkerweggetjes, dus als er echt frictie (verticaal) op de vork drukt.
Filmpje van het geluid bij mij.
YouTube: 30 juni 2023

[ Voor 5% gewijzigd door Dancer op 30-06-2023 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:24
[...]

Nee ik heb het echt in het voorwiel. Wel af en toe een kraakje in balhoofd maar niet zoals jij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:13
Lastus schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:03:
[...]

Je bent geweldig! Ik wacht het af.
Nagevraagd: in de winkel zeggen ze van niet. De suggestie is om zo’n kinderzitje houder aan de zadelpen/zadelpenbuis te bevestigen.

Proefrit: Wat. Een. Fiets!

Ik ben verkocht. Zithouding op de Ivy is helemaal fijn. Redelijk rechtop. Viel me echt mee. Automaat Enviolo is fantastisch. En wat een kracht!
Mijn broertje op zijn Van Moof moest de turbo knop gebruiken om mij bij te houden vanaf een stoplicht. En de kadans kunnen instellen is echt fantastisch. Makkelijk te doen en lekker aan je voorkeur aan te passen. De motor is muisstil, de enviolo hoor je alleen als je hard remt bij een stoplicht of hard optrekt. Dus alleen wanneer het motortje flink vlot moet schakelen. Geen vervelend geluid.
Dikke banden helpen met vering. Strak ontwerp rekjes. Handige felle koplamp.

Twee lichte kritiek puntjes:
1) 4 pagina’s op het display is een beetje veel van het goede. Cadans kan je alleen op de laatste pagina aanpassen. Op andere paginas pas je de ondersteuning aan.
2) de ‘bel’ is niet luid genoeg. En een niet opvallend genoeg geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:01

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Impstoker schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:18:
[...]

Nagevraagd: in de winkel zeggen ze van niet. De suggestie is om zo’n kinderzitje houder aan de zadelpen/zadelpenbuis te bevestigen.

Proefrit: Wat. Een. Fiets!

Ik ben verkocht. Zithouding op de Ivy is helemaal fijn. Redelijk rechtop. Viel me echt mee. Automaat Enviolo is fantastisch. En wat een kracht!
Mijn broertje op zijn Van Moof moest de turbo knop gebruiken om mij bij te houden vanaf een stoplicht. En de kadans kunnen instellen is echt fantastisch. Makkelijk te doen en lekker aan je voorkeur aan te passen. De motor is muisstil, de enviolo hoor je alleen als je hard remt bij een stoplicht of hard optrekt. Dus alleen wanneer het motortje flink vlot moet schakelen. Geen vervelend geluid.
Dikke banden helpen met vering. Strak ontwerp rekjes. Handige felle koplamp.

Twee lichte kritiek puntjes:
1) 4 pagina’s op het display is een beetje veel van het goede. Cadans kan je alleen op de laatste pagina aanpassen. Op andere paginas pas je de ondersteuning aan.
2) de ‘bel’ is niet luid genoeg. En een niet opvallend genoeg geluid.
Heb je ook op de Ace gereden? Zit die iets meer voorover? Ik ga vanmiddag misschien ff een proefrit op een Tenways CGO600 Pro maken, omdat uiteindelijk ook een proefrit op een Ace te maken en wel te kunnen vergelijken.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Morfang schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:01:
[...]

Zelf niet op een Cowboy gereden. Mede omdat die houding veel te sportief is. En de accu range te klein is voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
Thrace Grumble schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:29:
[...]

Heb je ook op de Ace gereden? Zit die iets meer voorover? Ik ga vanmiddag misschien ff een proefrit op een Tenways CGO600 Pro maken, omdat uiteindelijk ook een proefrit op een Ace te maken en wel te kunnen vergelijken.
Ja de Ace zit echt wel meer voorover. De afstand tussen stuur en zadel is groter. Waardoor je verder voorover zit. Vergelijkbaar overigens met de Tenways CGO600, een hele lekkere soepele fiets vond ik overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:46
Argh, ik moest opnieuw inloggen in de app. Natuurlijk weer wachtwoord vergeten. Gelukkig crasht de app als ik op 'wachtwoord vergeten' druk ;( Gaat het ooit nog wat worden met die app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
Net proefritje gemaakt op de Ace Two, en wat was dat heerlijk zeg! Had hiervoor op de Cowboy (4 en ST) gereden en dat was ook lekker, maar dit was wel even next level. De C4 vond ik echt tof qua looks maar praktisch een racefiets qua houding en (gebrek aan) comfort. De Ace Two vind ik qua looks ook erg nice, maar de houding is een stuk comfortabeler! Eigenlijk gewoon normaal. Misschien dat de Ivy nog een stuk meer rechtop is, die heb ik niet geprobeerd.

Neigde van te voren naar de Cowboy maar dat is nu andersom. Ga nog wel een keer langer op de Cowboy rijden, kijken hoe dat is. Wat me beviel aan de Ace is dat je bij 25km/u je cadans aan kan passen, waardoor je die ‘muur’ een beetje ontwijkt en eigenlijk vrij gemakkelijk door kan naar ca. 28km/u.

Vraag me wel af hoe de navigatie is (heb ik niet kunnen testen), hoorde dat die namelijk niet op fietsroutes was afgestemd en daardoor niet chill werkt. Iemand daar ervaring mee? Verder vond ik het bij de Cowboy wel fijn dat besturing via telefoon ging (apparaat minder op de fiets dat kapot kan gaan). Dus dat vind ik iets minder aan de Veloretti.

Maar uiteindelijk gaat het om de fietservaring natuurlijk. En de Ace Two is het nieuwere model (C4 is al een jaartje of twee uit dacht ik), voelt toch altijd fijner om iets ‘up-to-date’ te kopen. Geen idee of dat rationeel ook hout snijdt, maar toch.

Iemand al wat langer ervaring met de Ace Two en de app/navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4PKRDhPD32Cyx4nzvWUErC8DVc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ygAXyHfrN4uCd7tBafsFTxlq.png?f=fotoalbum_large

Ook Cowboy heeft iets nieuws morgen.

// in de hoop dat het niet teveel off-topic is, maar ik orienteer me graag breed.

[ Voor 10% gewijzigd door H4nsie op 02-07-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffersonmouze
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-08 20:20
Morfang schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:00:
Iemand al wat langer ervaring met de Ace Two en de app/navigatie?
Ik heb het meerdere malen op de proef genomen maar bij mij pakt die prima de fietspaden (waar in ieder geval geen auto's rijden) echter verliest de telefoon vaak de bluetooth verbinding waardoor de navigatie blijft hangen. Dit schijnt voornamelijk bij android toestellen een probleem te zijn. Ik begreep van veloretti dat dit bij de volgende app update is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:12
Jeffersonmouze schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:55:
[...]

Ik heb het meerdere malen op de proef genomen maar bij mij pakt die prima de fietspaden (waar in ieder geval geen auto's rijden) echter verliest de telefoon vaak de bluetooth verbinding waardoor de navigatie blijft hangen. Dit schijnt voornamelijk bij android toestellen een probleem te zijn. Ik begreep van veloretti dat dit bij de volgende app update is opgelost.
Logisch aan de ene kant, maar toch gek dat ze niet hiervoor de ingebouwde GPS dan gebruiken. De telefoon 'verstuurt' de route en daarbij de benodigde informatie en de fiets zou theoretisch zonder verbinding met je telefoon gewoon navigatie moeten kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
ThaJens schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:18:
[...]

Logisch aan de ene kant, maar toch gek dat ze niet hiervoor de ingebouwde GPS dan gebruiken. De telefoon 'verstuurt' de route en daarbij de benodigde informatie en de fiets zou theoretisch zonder verbinding met je telefoon gewoon navigatie moeten kunnen doen.
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-09-2024
1337aldi schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 19:49:
Argh, ik moest opnieuw inloggen in de app. Natuurlijk weer wachtwoord vergeten. Gelukkig crasht de app als ik op 'wachtwoord vergeten' druk ;( Gaat het ooit nog wat worden met die app?
Hier het zelfde probleem. Week goed gegaan maar sinds afgelopen zaterdag 1 juli kan ik ook niet meer inloggen. Krijg een pop-up waarin staat dat ik met dezelfde gegevens moet inloggen als op Veloretti.nl. Dit doe ik maar kom er niet in. Meer mensen hier last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
eikrur schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:06:
[...]

Zet de fiets aan.
2. Zet de cadans met de Enviolo app op 30.
3. Fiets om te controleren.
4. Haal de stekker uit de Enviolo
5. Schakel de fiets uit.
6. Schakel de fiets in.
7. Wacht 10 sec.
8. Plug de stekker van de Enviolo terug in.
9. Controleer de cadans in de Enviolo app.
10. Controleer de cadans tijdens het fietsen
Bedankt.

In de app blijft de cadans al op 30 en na deze actie op de fiest ook
Bij mij werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:44
Bij mij ook niet meer na de laatste update, verhaal met de stekkertjes zoals ook hie beschreven is dan de enige remedie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
Iedere keer dat je de fiets uit zet en daarna terug aan, moet je eerst het stekkertje er uit halen en pas terug in pluggen als de fiets 10 sec. aan staat.
Dit is nooit een permanente oplossing geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
ThaJens schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:18:
[...]

Neen. De fiets heeft enkel een GPS ontvanger aan boord die de coördinaten via 4G naar de server van Comodule stuurt.
De fiets heeft geen kaart data of navigatiesoftware aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finch666
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15:24
eikrur schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:22:
[...]

Bij mij ook niet meer na de laatste update, verhaal met de stekkertjes zoals ook hie beschreven is dan de enige remedie
De andere methode is een DZ41 display monteren, en de enviolo app verwijderen :) Werkt bij mij als een tierelier. Enige minpunt is dat dit display ook weer kan geven wat de maximale snelheid is met ondersteuning, want die staat bij mij niet op 25 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Mailtje dat mijn Ivy two onderweg is! :*)
Ben benieuwd hoe snel hij er dan is. Vorige week donderdag besteld.

Zin in!
(Voorrekje en bagage drager komen pas in Augustus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Impstoker schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:17:
Mailtje dat mijn Ivy two onderweg is! :*)
Ben benieuwd hoe snel hij er dan is. Vorige week donderdag besteld.

Zin in!
(Voorrekje en bagage drager komen pas in Augustus)
ik kreeg ook zo'n mailtje op vrijdag (de vrijdag daarvoor besteld)
maar daarna bleef het weer erg stil ;)

Welke kleur? het lijkt er bij mij op dat de matte black er sneller is dan andere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:12
Dancer schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:09:
[...]

Neen. De fiets heeft enkel een GPS ontvanger aan boord die de coördinaten via 4G naar de server van Comodule stuurt.
De fiets heeft geen kaart data of navigatiesoftware aan boord.
Daar ben ik me van bewust, het was alleen wel erg tof geweest als dit wel het geval was. Dit had de afhankelijkheid van bluetooth ook voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
joco schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:30:
[...]

ik kreeg ook zo'n mailtje op vrijdag (de vrijdag daarvoor besteld)
maar daarna bleef het weer erg stil ;)

Welke kleur? het lijkt er bij mij op dat de matte black er sneller is dan andere kleuren.
Dune, welke kleur heb jij besteld? En je hebt nog geen mailtje van de vervoerder ontvangen sinds vrijdag? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Nu online
Impstoker schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:00:
[...]

Dune, welke kleur heb jij besteld? En je hebt nog geen mailtje van de vervoerder ontvangen sinds vrijdag? :/
wij hebben er 2 besteld, 1 pebble gray en die ander matte black
op vrijdag dus een email dat de matte black (en de 2 sloten) verstuurd zouden worden
maar sinds dien er nog niks van gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
joco schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:54:
[...]

op vrijdag dus een email dat de matte black (en de 2 sloten) verstuurd zouden worden
Dan krijgen we allebei morgen een mailtje van de transporteur. Toch? Toch!? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:32
eikrur schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:22:
[...]

Koop toch een ander display (DZ41). Vier tientjes en een halfuurtje werk en je instelling blijft keurig staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Nu online
Impstoker schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:35:
[...]

daar hou ik je aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastus
He balen! De Ace two matte black is uitverkocht, iemand een idee wanneer ze weer op voorraad zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarraraGT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:52
Lastus schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:50:
He balen! De Ace two matte black is uitverkocht, iemand een idee wanneer ze weer op voorraad zijn?
De vorige keer dat de Ace Two mat zwart uitverkocht was, was die binnen 24 uur alweer aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffersonmouze
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-08 20:20
H4nsie schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:34:
[Afbeelding]

Ook Cowboy heeft iets nieuws morgen.

// in de hoop dat het niet teveel off-topic is, maar ik orienteer me graag breed.
YouTube: Cowboy Cruiser: de perfecte e-bike van Cowboy 🤠?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
H4nsie schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:13:
[...]

Ik heb net van Veloretti reactie gekregen. Ze gaan een PTFE olie spray opsturen en die moet ik 3x bij de voorvork spuiten. Het getik zou dan langzaam moeten verdwijnen. Er zit zelfs een PDF handleiding bij, dit komt dus kennelijk heel vaak voor.

Ben benieuwd of het helpt.. als ik jouw bericht zo lees dan verwacht ik er weinig van :+

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 04-07-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Mwah ik zie wat fouten die op de Ace 1 ook zaten, die handvaten zijn waardeloos. Lamp in het stuur op die plek werkt niet goed onvoldoende licht. Geen verende zadelpen. Is natuurlijk aan te passen achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-09-2024
Dancer schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:51:
Vandaag het DZ41 display ontvangen. Alle functies en instellingen van het display werken.
[Afbeelding]

1 groot probleem: de Enviolo schakelt niet meer.
Als ik terug het originele display inplug doet de enviolo het wel weer.
Beste @Dancer. Ik las net dat je een DZ41 display hebt aangesloten op de Veloretti ace. Nu wil ik eigenlijk ook zo een kopen en installeren maar heb een paar vragen. Je hebt het er over dat je de transformator uit de fiets moet halen. Waar zit en hoe kom ik bij de transformator. En begrijp ik het goed dat de stekker die je uit de transformator haalt daar de DZ41 op aansluit. Bij jou wou de enviolo eerst niet meer automatisch schakelen, maar door de diamont display weer aan te sluiten, fiets aanzetten en dan weer unpluggen en de DZ41 weer inpluggen schakelde de enviolo wel. Dit deed je toen de transformator al was verwijderd. Kan ik de app van Veloretti dan nog gebruiken? Of werkt deze niet meer, zag in de gebruiksaanwijzing dat de DZ41 wel Bluetooth heeft. Dan rest mij nog één vraag, hoe voldoet het display na een half jaar, alles werkt nog goed. Ik zal vast iets vergeten zijn te vragen maar wellicht heb je nog tips of suggesties. :)

Groet,

Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Vaevictis_ schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:58:
[...]

Mwah ik zie wat fouten die op de Ace 1 ook zaten, die handvaten zijn waardeloos. Lamp in het stuur op die plek werkt niet goed onvoldoende licht. Geen verende zadelpen. Is natuurlijk aan te passen achteraf.
En echt een kleinere accu. Waarschijnlijk voor stadsgebruik genoeg. Maar niet om lekker te touren. Zeker na een paar jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ger356
gbbosma schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:03:
[...]

Beste @Dancer. Ik las net dat je een DZ41 display hebt aangesloten op de Veloretti ace. Nu wil ik eigenlijk ook zo een kopen en installeren maar heb een paar vragen. Je hebt het er over dat je de transformator uit de fiets moet halen. Waar zit en hoe kom ik bij de transformator. En begrijp ik het goed dat de stekker die je uit de transformator haalt daar de DZ41 op aansluit. Bij jou wou de enviolo eerst niet meer automatisch schakelen, maar door de diamont display weer aan te sluiten, fiets aanzetten en dan weer unpluggen en de DZ41 weer inpluggen schakelde de enviolo wel. Dit deed je toen de transformator al was verwijderd. Kan ik de app van Veloretti dan nog gebruiken? Of werkt deze niet meer, zag in de gebruiksaanwijzing dat de DZ41 wel Bluetooth heeft. Dan rest mij nog één vraag, hoe voldoet het display na een half jaar, alles werkt nog goed. Ik zal vast iets vergeten zijn te vragen maar wellicht heb je nog tips of suggesties. :)

Groet,

Gerard
Misschien helpt deze link. ger356 in "Ervaringen met Veloretti Electric"
Ook ik moest een beetje knoeien om het display aan de gang te krijgen (meerdere keren terug naar diamond en zo) maar toen het eenmaal werkte gaat het altijd goed, Ook na een halfjaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
gbbosma schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:03:
[...]

Groet,

Gerard
In de post van @ger356 staat alles perfect uitgelegd.
Ik heb de DZ41 versie zonder bleutooth. De versie met bleutooth gaat ook niet werken met de Veloretti app, vermoedelijk wel met de BafangGo app. Alle functies van de Veloretti app die geen bleutooth verbinding met de fiets nodig hebben, blijven wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Nu online
Impstoker schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:35:
[...]

nu net een mail gekregen van PostNL dat ze morgen langs komen.
Dat zal dan gok ik zijn voor de Matte Black en 2 sloten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
joco schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:48:
[...]

nu net een mail gekregen van PostNL dat ze morgen langs komen.
Dat zal dan gok ik zijn voor de Matte Black en 2 sloten..
Same here! Ik besloot elders een slot te bestellen (die ik mooier vindt), maar daar zitten geen boutjes bij. Niet handig! Dus morgen na het in elkaar zetten van de fiets maar even langs een fietsenmaker.

Ik heb er zin in! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Impstoker schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:11:
[...]

Same here! Ik besloot elders een slot te bestellen (die ik mooier vindt), maar daar zitten geen boutjes bij. Hopelijk zitten die gewoon in het fietsframe.
ANWB verzekering uitgezocht. 5 jaar nieuwaarde uitkering, inc accu.

Ik heb er zin in! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastus
joco schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:54:
[...]

Hoe snel hadden jullie de fietsen binnen? Heb mijn fiets afgelopen dinsdag besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Nu online
Lastus schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:04:
[...]

Hoe snel hadden jullie de fietsen binnen? Heb mijn fiets afgelopen dinsdag besteld.
wij hebben vrijdag 23 jun 2 Ivy 2 besteld (matte black en pebble grey) en vandaag is de matte black binnen gekomen
Van de PG is nog geen verzend notificatie gekomen
Bij bestelling was wel gezet tussen 2 en 3 weken, dus de matte black was er eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
Ik heb inmiddels de Ivy Two binnen, (vorige week donderdag proefrit en besteld, vrijdag mailtje, vandaag bezorgd.)

Maar ik ben niet zo blij met de staat van de fiets, misschien ben ik een pietje precies, wat vinden jullie hiervan:
Er zitten hier en daar krasjes op de fiets, ook plekken tot op het metaal (dus roest). En de hele fiets zit onder de zwarte olie vegen en vet. Iemand in de fabriek had zijn dag niet.

Ik heb Veloretti inmiddels gebeld en gemaild met de foto's. Ik ga hem denk ik terug sturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_DurF5KYLNUFocp_JXxMlBPS24=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Xl06OqFJvhrPu7U8L06Hvb0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuGy1fhYQLYZr-G65kZkO1JTb_w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LxgKwBmEw3m2EgF8Dwcjm9hS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GvH2XYgVbMXBQnCNZl1I9ho44U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pgvPasg4m7CTiuuw6MtaRAS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrFA3RJAuoaCfueUwcTReJgVWnE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txJUkS0aJqWH1OnW7MbJrRIp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFVPUWGAaYc1f_spswPOgCVykLI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHCVKn1Rl4PsPgoyxwkhOcnw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJwMIbmAtdlnqKCQZ_AS1qNG-ks=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzdB6oVdjkk5VbODuyPODOH8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5ZQj5qZFnpGv_ad5I9cP0Jw_4M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7Fv8E6S6TZE71U3L9XaFDjK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_ScP4COVAlNJlUtjoZLmnJdCtg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CosGVJs2Wlf4oymXQgPHvRby.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWcYfJ9M0nwM60B53cTEqzx7OIU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCKjlEK48mkb6eex11szis4d.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Neb9QvUoBEJGYAjz3Ai51uq9Ep8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRNLWgCPhcM75wYg7JGvOrwn.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Impstoker schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:03:
Ik heb inmiddels de Ivy Two binnen, (vorige week donderdag proefrit en besteld, vrijdag mailtje, vandaag bezorgd.)

Maar ik ben niet zo blij met de staat van de fiets, misschien ben ik een pietje precies, wat vinden jullie hiervan:
Er zitten hier en daar krasjes op de fiets, ook plekken tot op het metaal (dus roest). En de hele fiets zit onder de zwarte olie vegen en vet. Iemand in de fabriek had zijn dag niet.

Ik heb Veloretti inmiddels gebeld en gemaild met de foto's. Ik ga hem denk ik terug sturen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Idem, ik herken mezelf ook als kritisch maar dit vind ik niet ok. Net mijn Ace Two uitgepakt en een aantal issues.
  • Grote beschadiging bij het zadel
  • Kras op spatbord
  • Grote spleet bij de framelamp voor (ene kant grote spleet andere kant niet)
  • Zwarte vegen op de fiets (gaan er misschien wel af als je echt je best doet)
  • Grote smeervlekken (die er overigens wel af lijken te gaan)
Het is niet de beleving en staat die ik zou verwachten bij zo’n dure fiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXVIuu7Jiqcq87GHslmyFrj1OeE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dduWp0l9ANP9J2wIDP1gB9K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqxmYQ5r6AvCFDio2frNJcyj4vM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mUW8hEd6g7C36aj9dkK0rls.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJ5pfHO2Xg2QTA6qoZ3y25-_mP0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGcdka0WmJ2kHPcz2wJy1KHF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wXaSkA5zSN6q9IKprjsrcOVgLI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIta9ld3XWBhGlcKyJaF8YNR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vVoILf4sPD-eLwBGwb50GmMtKA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PXMtvecUfFZwIAuGAeuKAX29.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfMXWPbwUVNE2EdFGQmtHQKAsAI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Af2Mh1ABGId59xX9XQPBMPWb.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Riesjard schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:44:
[...]

Idem, ik herken mezelf ook als kritisch maar dit vind ik niet ok. Net mijn Ace Two uitgepakt en een aantal issues.
  • Kras op spatbord

Jemig! Dat kan echt niet hoor!
Heb je al contact gehad met Veloretti?
Ik ga ze morgen ochtend weer bellen en vragen wat ze van mijn fotos vinden.
Ik ben bang als die van jou er ook zo uitziet dat een eventueel ‘nieuwe’ net zo lelijk uit de doos komt.

Ik moet zeggen dat ik het een flinke telleurstelling vindt. Dat komt natuurlijk doordat je je er erg op verheugd. Maar ook omdat het wel een heel serieus bedrag is. Dan verwacht je ook kwaliteit. Ik ben benieuwd wat Veloretti te melden heeft, ook naar jou @Riesjard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
Impstoker schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:03:
Dan heb je hem wel heel snel binnen. Ik heb de graphite ace 2 de 24e besteld. Niet eens een bestel bevestiging gekregen, wel een mail van de qover verzekering. Bij navraag kreeg ik de factuur nagestuurd.

De foto’s van deze en de volgende post zien er niet uit zeg! Ik zou dit ook niet kunnen accepteren! Dit mag je niet verwachten!

Persoonlijk heb ik deze fiets besteld omdat ik teveel gedoe met mijn vanmoof heb en het vertrouwen kwijt ben. Dit is geen goede start…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Riesjard schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:44:
[...]

• Kras op spatbord

Zit er bij jou een schroefje in het gaatje onder de koplamp? Bij mij niet, die lijkt er wel te horen zitten.
En mijn framelamp zit ook niet mooi. Net als die van jou een spleet aan 1 kant.
Als hun kwaliteitscontrole zo slecht is, wat is er dan nog meer mis? Motor? Wielen? Stuurinrichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Impstoker schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:18:
[...]

Zit er bij jou een schroefje in het gaatje onder de koplamp? Bij mij niet, die lijkt er wel te horen zitten.
En mijn framelamp zit ook niet mooi. Net als die van jou een spleet aan 1 kant.
Als hun kwaliteitscontrole zo slecht is, wat is er dan nog meer mis? Motor? Wielen? Stuurinrichting?
Nee geen schroefje, ik vond later wel in de doos een los zwart rubber dopje. Deze lijkt er goed in te passen maar weet niet of hij daar hoort.
Las ergens dat dit is om een bagagedrager voor te kunnen bevestigen maar heel fraai is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Riesjard schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:36:
[...]

Nee geen schroefje, ik vond later wel in de doos een los zwart rubber dopje. Deze lijkt er goed in te passen maar weet niet of hij daar hoort.
Las ergens dat dit is om een bagagedrager voor te kunnen bevestigen maar heel fraai is het niet.
Oja dat klinkt logisch. En ja waar is dat zwarte dopje in hemelsnaam voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Nu online
gelukkig was mijn Matte Black wel prima, ik heb geen beschadigingen of iets dergelijks kunnen zien.

in elkaar zetten was wel even wat werk, zeker de boutjes voor het slot gingen er heel lastig uit en weer in (leek net of het getapte draad niet helemaal lekker paste op het boutje)

maar voor de rest alles in elkaar zetten ging wel, wiel is alleen wel lastig (als je je fiets niet kunt ophangen of zo). Remmen gekalibreerd, meerdere dopjes in wat gaatjes gestopt voor alles strak en af te dichten

2 firmware updates geinstalleerd (waar de laatste best lang duurde).

En hij rijd erg lekker, even met het zadel gespeeld en ook de afstelling van Enviolo.

Maar het grappige is het rijd wel anders dan de test ritjes die ik heb gedaan, de mijne gaat niet echt door naar 27km/u (wat die fiets van de Verge review ook gewoon wel had) hij stop echt wel rond de 25.
Ik heb het gevoel dat er een iets hardere en eerdere grens zit dan bij het testen.
Niet da dat erg is fiets nog prima, maar vond het wel opvallend.

Ook gisteravond nog even getest toen het al wat donkerder werd om het licht even te testen, wat een bak licht geeft die combinatie!

Maar goed nu wachten op die 2de en dat is ook meer een wittere fiets ben benieuw wat de staat daar van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarraraGT
nicket84 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:50:
[...]

Dan heb je hem wel heel snel binnen. Ik heb de graphite ace 2 de 24e besteld. Niet eens een bestel bevestiging gekregen, wel een mail van de qover verzekering. Bij navraag kreeg ik de factuur nagestuurd.

De foto’s van deze en de volgende post zien er niet uit zeg! Ik zou dit ook niet kunnen accepteren! Dit mag je niet verwachten!

Persoonlijk heb ik deze fiets besteld omdat ik teveel gedoe met mijn vanmoof heb en het vertrouwen kwijt ben. Dit is geen goede start…
Ik heb de Ace Two ook in graphite besteld op de 20e. Aankomende dinsdag is het 3 weken, hoop hem dus aankomende week te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:37
joco schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:42:
gelukkig was mijn Matte Black wel prima, ik heb geen beschadigingen of iets dergelijks kunnen zien.

in elkaar zetten was wel even wat werk, zeker de boutjes voor het slot gingen er heel lastig uit en weer in (leek net of het getapte draad niet helemaal lekker paste op het boutje)

maar voor de rest alles in elkaar zetten ging wel, wiel is alleen wel lastig (als je je fiets niet kunt ophangen of zo). Remmen gekalibreerd, meerdere dopjes in wat gaatjes gestopt voor alles strak en af te dichten

2 firmware updates geinstalleerd (waar de laatste best lang duurde).

En hij rijd erg lekker, even met het zadel gespeeld en ook de afstelling van Enviolo.

Maar het grappige is het rijd wel anders dan de test ritjes die ik heb gedaan, de mijne gaat niet echt door naar 27km/u (wat die fiets van de Verge review ook gewoon wel had) hij stop echt wel rond de 25.
Ik heb het gevoel dat er een iets hardere en eerdere grens zit dan bij het testen.
Niet da dat erg is fiets nog prima, maar vond het wel opvallend.

Ook gisteravond nog even getest toen het al wat donkerder werd om het licht even te testen, wat een bak licht geeft die combinatie!

Maar goed nu wachten op die 2de en dat is ook meer een wittere fiets ben benieuw wat de staat daar van is.
Heb je recent getest? Mijn test fiets afgelopen week ging echt maar tot 25 k/mh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Ik heb toch besloten mijn fiets te accepteren na contact met Veloretti.
Ze sturen een verfstift voor de kleine zwarte lak puntjes. En evt een nieuwe framelamp als dat nodig is. En de handleiding om die te vervangen/beter te plaatsen.

Hij fietst heerlijk! Maar ik merk inderdaad een streng snelheids limiet van 25km/h. Dat was op de proefrit echt niet zo. (Maar daar is wat aan te doen).
Wel heb ik een probleem met het monteren van het slot. De vast gelasde moeren zitten te dicht bij elkaar voor het slot. Ik krijg met geen mogelijkheid een slot gemonteerd. Naar de fietsenmaker gereden, die krijg het ook niet voor elkaar.

En verder vraag ik me af of hier geen schroefje/boutje hoort, net onder de Osram koplamp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8H2KpuUsxSH7vEi_s3td4kJHbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1S8S2as7PJJWxqud6dQ1mygs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
Impstoker schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:54:

En verder vraag ik me af of hier geen schroefje/boutje hoort, net onder de Osram koplamp:
[Afbeelding]
Zelf reeds beantwoord? :)
Oja dat klinkt logisch. En ja waar is dat zwarte dopje in hemelsnaam voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Nu online
[
Hij fietst heerlijk! Maar ik merk inderdaad een streng snelheids limiet van 25km/h. Dat was op de proefrit echt niet zo. (Maar daar is wat aan te doen).
ah dus ik ben niet de enige die dat merkte, ik had een proefrit op 24 jun, en die ging echt wel net wat harder, de "ebike wall" was er eigenlijk niet dat was vrij smooth naar mijn beleving..

p.s1: ja er is een dopje voor dat gat aan het stuur. lag ergens in de doos bij mij

p.s2:voor mij was het ook lastig om het slot te zetten, dat komt denk ik door dat de tap van het schroefdraad net iets anders is dan het boutje zelf.. ze kwamen er ook gewoon lastig uit, dat moest je tot bijna op het einde met de inbus blijven doen, kon niet met de hand. En daarna moest je het heel erg recht er op zetten en vrij forceren dat ie hem pakt, maar het is mij wel gelukt, denk niet dat ik hem nu weer los moet halen want dan kan ik opnieuw gaan draad tappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
joco schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:21:
[...]

ah dus ik ben niet de enige die dat merkte, ik had een proefrit op 24 jun, en die ging echt wel net wat harder, de "ebike wall" was er eigenlijk niet dat was vrij smooth naar mijn beleving..

p.s1: ja er is een dopje voor dat gat aan het stuur. lag ergens in de doos bij mij

p.s2:voor mij was het ook lastig om het slot te zetten, dat komt denk ik door dat de tap van het schroefdraad net iets anders is dan het boutje zelf.. ze kwamen er ook gewoon lastig uit, dat moest je tot bijna op het einde met de inbus blijven doen, kon niet met de hand. En daarna moest je het heel erg recht er op zetten en vrij forceren dat ie hem pakt, maar het is mij wel gelukt, denk niet dat ik hem nu weer los moet halen want dan kan ik opnieuw gaan draad tappen.
Dan ben ik dus niet gek. Ik heb opgemeten, 80mm hart op hart, dat klopt volgens support, maar dat past totaal niet bij de standaard sloten. Kijk maar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIY34YHVu8ORGi0wvNLpw4v8egE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFkc2Mybx1eesiJ9ZzTTovRc.jpg?f=fotoalbum_large

Vreemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Nu online
Impstoker schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:00:
[...]

Dan ben ik dus niet gek. Ik heb opgemeten, 80mm hart op hart, dat klopt volgens support, maar dat past totaal niet bij de standaard sloten. Kijk maar:
[Afbeelding]

Vreemd toch?
oh hij past zo niet? dat werkte voor mij prima, ik kan hem er prima over mijn spatboord heen zetten..
bij mij ging het aandraaien van de schroefjes heel erg lastig.. (nadat ik hem er over heen heb gezet)
welk slot heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:38
Gister bij veloretti binnengelopen en een proefrit gemaakt op de Ace2 en Ivy2. Ik heb geen ervaring met elektrische fietsen (behoudens een geleende gazelle ooit), maar het waren echt heerlijke fietsen om op te rijden.
Ik heb diverse fietsen bekeken, en ik blijf houden dat ik een combinatie van Cowboy, vanMoof en Veloretti zou willen; iedere fiets heeft voordelen en nadelen.
Toch lijkt de veloretti het beste als ik bovenstaande vergelijk, dus ik wil er een gaan bestellen.
Ik vraag me enkel af, en misschien kunnen huidige eigenaren daar iets over zeggen, hoe zit her met de krasgevoeligheid? De lichte varianten lijken mij meer krasgevoelig dan de mat zwarte variant in de zin van dat op een matzwarte dit minder goed zichtbaar is. Hoe is jullie ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Nu online
Ik vraag me enkel af, en misschien kunnen huidige eigenaren daar iets over zeggen, hoe zit her met de krasgevoeligheid? De lichte varianten lijken mij meer krasgevoelig dan de mat zwarte variant in de zin van dat op een matzwarte dit minder goed zichtbaar is. Hoe is jullie ervaring daarmee?
probleem is denk dat dat we dit pas over een paar weken goed weten wanneer er een aantal zijn die al even gebruikt zijn.

Geen idee hoe dit was met de vorige Ace 1 en Ivy 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger356
drusloos schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:35:
Gister bij veloretti binnengelopen en een proefrit gemaakt op de Ace2 en Ivy2. Ik heb geen ervaring met elektrische fietsen (behoudens een geleende gazelle ooit), maar het waren echt heerlijke fietsen om op te rijden.
Ik heb diverse fietsen bekeken, en ik blijf houden dat ik een combinatie van Cowboy, vanMoof en Veloretti zou willen; iedere fiets heeft voordelen en nadelen.
Toch lijkt de veloretti het beste als ik bovenstaande vergelijk, dus ik wil er een gaan bestellen.
Mijn reactie heeft niets met Veloretti te maken, maar in het algemeen is zwart krasgevoeliger dan wit. (Tesla standaard was zwart en ze werden gek van alle krassen na aflevering. Ze bleven poetsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:56
ger356 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 23:00:
[...]

Mijn reactie heeft niets met Veloretti te maken, maar in het algemeen is zwart krasgevoeliger dan wit. (Tesla standaard was zwart en ze werden gek van alle krassen na aflevering. Ze bleven poetsen).
Lijkt me ook komen doordat de grondlaag over het algemeen wit is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
ger356 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 23:00:
[...]

Ik begrijp wat je bedoeld. Het gekke is dat mijn gevoel zegt dat ik op lichtere fietsen krassen sneller zie omdat die zwart uitslaan (misschien vuil wat er in gaat zitten).

Gister avond nog even verdiept in ervaringen en zie toch wel “veel” dat ze al beschadigd aankomen. Nou zie je enkel de fietsen die slecht zijn, de goede fietsen wordt niks over gepost. Ik denk dat ik de fiets zodra hij binnen is een dubbele laag geef met een lak beschermer. Even kijken welke goed is, maar een extra coating kan geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

drusloos schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:01:
[...]

Ik begrijp wat je bedoeld. Het gekke is dat mijn gevoel zegt dat ik op lichtere fietsen krassen sneller zie omdat die zwart uitslaan (misschien vuil wat er in gaat zitten).

Gister avond nog even verdiept in ervaringen en zie toch wel “veel” dat ze al beschadigd aankomen. Nou zie je enkel de fietsen die slecht zijn, de goede fietsen wordt niks over gepost. Ik denk dat ik de fiets zodra hij binnen is een dubbele laag geef met een lak beschermer. Even kijken welke goed is, maar een extra coating kan geen kwaad
Precies die klachten over de lak die op o.a. Facebook regelmatig voorbij komen, maken mij ook een beetje angstig om de Ace 2 tzt te bestellen... Maar inderdaad, mensen zijn geneigd om negatieve ervaringen te posten, de positieve ervaringen zal je niet gauw/minder snel horen.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
CarraraGT schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:26:
[...]

Ik heb de Ace Two ook in graphite besteld op de 20e. Aankomende dinsdag is het 3 weken, hoop hem dus aankomende week te ontvangen.
Het zal mij benieuwen... Ik heb afgelopen vrijdag pas een order bevestiging ontvangen. Bij navraag via support krijg ik terug dat ik een verzendbevestiging krijg, zodra de fiets wordt verzonnen. Vooralsnog geen duidelijkheid over de huidige status of wanneer ik hem mag verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H4nsie
djalexnlDe schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:02:
Cadans probleem via Kabel Ali Express opgelost!
Waarom??

- Fiets blijft origineel!
- Cadans blijft behouden!
- Snel in elkaar te zetten!
- Goedkoop en simpel!
- Geen andere display module nodig, ik vind ze lelijk en duur! (maar das persoonlijk)
- Geen enviolo controller nodig, (waar de batterij elke keer van leeg raakt)

Hoe werkt het? Je verbreekt in feite de can-bus verbinding, die gebruikt de Diamond controller om de waarde weg te schrijven. (ons geluk :*) , als dit via bluetooth was waren we echt de sjaak)

Wat werkt er daarna niet? Alles blijft werken.. De can-bus verbinding wordt alleen door de Diamond controller gebruikt om de 60 cadans default de zetten. Das ook de enige die via Can-bus de naaf aan stuurt.

Apps en Mijn cadans controller aan het stuur?
De apps en Enviolo hardware controllers maken gebruik van Bluetooth dus die blijven werken.
Het zou me niets verbazen als Veloretti dit op den duur dit stekkertje als oplossing gaat aanbieden, dan wel kant en klaar.

Wanneer weghalen?
Als de diamond controller in de toekomst de cadans weer kan gaan aanpassen maar ik geloof daar op dit moment zeker niet meer in!

Wordt het sluipstroom probleem hiermee verholpen?
Nee dat komt omdat de Enviolo naaf de stroom rechtstreeks vanuit de motor krijgt, ik zal in de toekomst eens kijken of dat te veranderen is. (zwart is puur alleen voor de Can bus waardes)

Bijvoorbeeld: dag-rij verlichting uit, dan ook geen stroom meer naar de naaf, zoiets... Maar dat wordt dan een ander hobby project.

=============================================================================
https://nl.aliexpress.com...dJSv&gatewayAdapt=glo2nld

Stap 1: kabeltjes op lenge maken (max 15cm die in de Enviolo gaat, de ander mag lekker kort), en afstrippen en solderen. Rood aan rood, geel aan geel, blauw aan blauw... Zwart laten we met rust ;)
Ik gebruik al weken met volle tevredenheid jouw idee van het kabeltje. (De CAN bus tussen Veloretti computer en Enviolo wordt onderbroken, dus de app kan de candans niet meer (ongewenst) aanpassen). Voor het aanpassen van de candans moest ik dus de Enviolo app starten, en die maakte via Bluetooth de verbinding met de Enviolo en kon zo aanpassen.

Met de recente update(s) van de Veloretti app is er iets gewijzigd! Ondanks het 'kabeltje' van @djalexnlDe kan de Veloretti app de cadans aanpassen!

Als ik de cadans aanpas in de Veloretti -app dan zie ik het blauwe led op de Enviolo knipperen. Er zijn 2 Bluetooth verbindingen actief op mijn iPhone, Veloretti en de Enviolo.

Dit betekent dus dat de candas sinds de update wordt ingesteld via Bluetooth en dus niet meer via Canbus.

Ik ga vanavond even testen of hij de ingestelde cadans nu wel onthoudt, en ook of dat de Enviolo nu (eindelijk) wordt uitgeschakeld als ik de fiets uitzet. (Om sluipverbruik te voorkomen.) En of het kabeltje dus er weer uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger356
H4nsie schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:41:
[...]

Dit betekent dus dat de candas sinds de update wordt ingesteld via Bluetooth en dus niet meer via Canbus.

Ik ga vanavond even testen of hij de ingestelde cadans nu wel onthoudt, en ook of dat de Enviolo nu (eindelijk) wordt uitgeschakeld als ik de fiets uitzet. (Om sluipverbruik te voorkomen.) En of het kabeltje dus er weer uit kan.
Het zou mooi zijn als Veloretti zelf met een oplossing voor het cadansprobleem komt maar communiceren via Bluetooth gaat het sluipverbruik niet oplossen. Daar moet toch echt fysiek iets veranderen in de bekabeling. Niet alles is software.
NB ik houd toch mn DZ41 display. Ik ben er te veel aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
Jammer dat bij de Ace Two het display niet optioneel is. Zelf zou ik veel liever de vorige variant of iets als de eerdergenoemde DZ41 hebben.

Ik snap de gedachte van het niet hoeven mounten van je telefoon zoals bij de Cowboy bijv. Maar het display is mij wat teveel van het goede. Tevens had dat 150 euro kunnen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Nu online
Ik snap de gedachte van het niet hoeven mounten van je telefoon zoals bij de Cowboy bijv. Maar het display is mij wat teveel van het goede. Tevens had dat 150 euro kunnen schelen.
hoe is dat teveel gedoe?
je hebt hem gewoon waarschijnlijk in 1 stand staan, en eventueel switch je een keer naar de enviolo settings scherm..

ik ben niet heel erg blij met dat ik niet mijn telefoon er op moet plaatsen, want dat betekend een speciaal hoesje met een mount, vreselijk onhandig, moet ik altijd mijn telefoon in een uit een hoesje doen..

Of zijn er mounts waar je de telefoon er in kunt sliden (net als zeg maar een Brodit in de auto?)
Maar als dat zou kunnen dan moet ie de telefoon ook opladen...

wat ik zelf een beetje naar aan het kijken ben is dat Slot,, die Axxa Defeder met een ketting..
Als je her en der leest (poolse sleulel maar ook gewoon lopers) dan is dat totaal niet veilig

Ook de plaatselijke fietsenmarker zegt je moet 2 aparte sloten hebbben, want ze kunnen zo'n Axxa zo openen en dan heb je dus geen ringslot en geen ketting meer..

Maar wat heb je er dan aan? dat je een insteek ketting hebt is net vrij handig.. (ook ruimte besparing naast dat je niet nog een sleutel moet hebben)

Nu snap ik maar niet dat bv Axxa niet gewoon een sleutel loze ringslot maakt.. waarom maken ze nu geen slot met puur een nfc unlock (ik zet hem wel handmatig opslot is geen probleem)

Alles wat je met electronische sloten dan tegen komt is meteen ook "smart" en via de telefoon dat hoeft van mij niet bv:

https://ilockit.bike/nl/collections/i-lock-it-schlosser

of

https://linkafleets.com/pages/leo-2

ik ga denk ik die eerste even proberen, maar ik vind dat eigenlijk weer overkill das auto op slot en weer van het slot af gaan is leuk en aardig ,maar als ik met een ketting werk maakt het toch niet veel uit..

En daar komt bij als je een nfc tag gebruikt ben je ook geen batterij nodig, maar goed een batterij kan wel handig zijn als je ook flink lawaai wilt maken als de fiets te veel beweegt....

Maar ik verwonder me waarom de meer "normale" leveranciers niet met sleutel loze oplossing komen (en nee, volledig smart hoeft van mij niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
joco schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:22:
[...]

hoe is dat teveel gedoe?
je hebt hem gewoon waarschijnlijk in 1 stand staan, en eventueel switch je een keer naar de enviolo settings scherm…..
Ik zei nergens teveel gedoe, teveel van het goede, dat wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Zijn er mensen met de diefstalverzekering van Veloretti?

In de winkel vertelden ze mij het volgende:
- GPS tracking is standaard voor 4 jaar, ook als je de verzekering niet hebt. Na 4 jaar moet je waarschijnlijk gaan betalen voor het datagebruik, maar ze zijn hierover nog aan het nadenken wat ze gaan doen in de toekomst.
- de fietsverzekering is niet de goedkoopste, maar naar hun idee de juiste. Daarom zijn ze in zee gegaan met Groover (?), een dochter maatschappij van NN.
- je fiets moet je altijd om een paal of rek vast maken zodat hij niet los op slot staat. Bij van moof zie je dit wel vaak dat mensen hem gewoon los ergens neerzetten. Als de veloretti los staat ben je dus niet verzekerd.

Vanuit m’n werk krijg ik een fietsverzekering vergoed dus ik ga voor het gemak maar deze verzekering nemen denk ik. Nu vraag ik me af wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heeft iemand al eens gebruik gemaakt van dr verzekering?

Betreft de sloten vind ik een axa slotje met een dunne ketting wel erg matig. Ik heb een art3 slot ooit gekocht wat een stuk beter is. Ik had het toch wel fijn gevonden (desnoods als optie) dat je een electronisch slot kon nemen waar geen sleutel aan te pas komt, icm een alarm zoals bij van moof.
- mensen met een Ace2 die een alternatief slot hebben gekocht?? Welke passen? Welke zijn gebruiksvriendelijk? Electronisch wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Nu online
Zijn er mensen met de diefstalverzekering van Veloretti?

Betreft de sloten vind ik een axa slotje met een dunne ketting wel erg matig. Ik heb een art3 slot ooit gekocht wat een stuk beter is. Ik had het toch wel fijn gevonden (desnoods als optie) dat je een electronisch slot kon nemen waar geen sleutel aan te pas komt, icm een alarm zoals bij van moof.
- mensen met een Ace2 die een alternatief slot hebben gekocht?? Welke passen? Welke zijn gebruiksvriendelijk? Electronisch wellicht?
ik heb de verzekering/service er bij gekocht, is toch wel wat prijzig om dat niet te doen
Geen idee hoe het gaat als het mis gaat.. hopelijk kom ik daar nooit achter.

Over de sloten ja dat is een ding vind ik, is jammer dat veloretti niet al iets meer heeft ingebouwd met een electronisch slot en ook bv een alarm..

Ook heb ik al verhalen gehoord van dat een single ring slot van Axxa waar ook een insteek ketting in zit niet echt goed is, omdat met 1 slot dus beide kunt openen.. Dat je eigenlijk een losse ketting moet hebben,
Maar dat vind ik shit, al die sleutels en aparte dingen.. Dus ik ben wat gaan onderzoeken maar kan het eigenlijk slecht vinden wat ik zou willen hebben, gewoon een goed ringslot met insteek ketting die met een nfc tag of zoiets kunt openen (opslot doe ik hetzelf wel met de hand, moet toch die ketting er aan doen)
Maar dat is er gewoon niet.

wat ik nu besteld hebt om te kijken hoe dat werkt is:

https://ilockit.bike/en/collections/i-lock-it-schlosser

eigenlijk lijkt me deze nog iets beter/mooier:

https://www.linkalock.com/products/leo-2-smart-bike-lock

zeker met die TetherSense ketting slot er bij, dus op het moment dat je je die aanklikt gaat ie dicht.
maar sold out.. geen idee hoe lang dat al is en hoe lang dat nog gaat duren

ook heb je deze:

https://www.skopei.com/digitaal-fietsslot

en dat lijkt een optie te hebben met puur een nfc tag.. maar het lijkt er op dat dat meer voor bedrijven is bv de OV Fiets...

Als iemand nog andere mooie opties heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
joco schreef op maandag 10 juli 2023 @ 23:59:
[...]

ik heb de verzekering/service er bij gekocht, is toch wel wat prijzig om dat niet te doen
Geen idee hoe het gaat als het mis gaat.. hopelijk kom ik daar nooit achter.

Over de sloten ja dat is een ding vind ik, is jammer dat veloretti niet al iets meer heeft ingebouwd met een electronisch slot en ook bv een alarm..
Zelf heb ik ook wel interesse in een dergelijk "slim" slot. Zeker gezien ik gewend ben mijn Vanmoof simpel achter te laten.

Echter kan ik bij iLockit niets over certificering vinden en bij LEO "Certification: RED, IC, FCC"

Dit terwijl bij Qover enkel de volgende erkent;

- Sold Secure Silver (of hoger);
- ABUS-beveiligingsniveau 10 (of hoger);
- ART 2 (of hoger);
- FUB 2 wielen (of hoger) - in het Frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Nu online
nicket84 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:33:
[...]

Zelf heb ik ook wel interesse in een dergelijk "slim" slot. Zeker gezien ik gewend ben mijn Vanmoof simpel achter te laten.

Echter kan ik bij iLockit niets over certificering vinden en bij LEO "Certification: RED, IC, FCC"

Dit terwijl bij Qover enkel de volgende erkent;

- Sold Secure Silver (of hoger);
- ABUS-beveiligingsniveau 10 (of hoger);
- ART 2 (of hoger);
- FUB 2 wielen (of hoger) - in het Frans.
en het domme is dat ze voor de original linka leo (dus niet 2):

https://linkafleets.com/pages/original-linka

ze zeggen dat hat ART-II is...

Maar dit is het frustrerende, dus je moet een axxa ART-II slot nemen waar ik overal van hoor die zijn makkelijk te kraken, maar dan ben je verzekerd...
En dus een slot waarvan ik denk dat is een stuk lastiger te kraken en ook irritant door de alarm toon en zo die is dan niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Ik ben echt expliciet voor de ANWB verzekering gegaan zodat ik niet een tweede slot hoef mee te zeulen, en ook niet mijn fiets ergens aan vast hoef te maken. Ik vind dat veel te veel gehannis iedere keer.
5 jaar lang nieuwwaarde + accu vergoed. Prima voorwaardes.

Alleen jammer dat ik dan geen gps tracking heb op mijn fiets van Veloretti. Dan maar een Airtag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Impstoker schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:00:
Ik ben echt expliciet voor de ANWB verzekering gegaan zodat ik niet een tweede slot hoef mee te zeulen, en ook niet mijn fiets ergens aan vast hoef te maken. Ik vind dat veel te veel gehannis iedere keer.

Alleen jammer dat ik dan geen gps tracking heb op mijn fiets van Veloretti. Dan maar een Airtag.
Ik ben ook voor een andere verzekering gegaan, maar heb wel gps tracking. Overigens werkt dit zonder de batterij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Impstoker schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:00:

Heb je bij de ANWB niet de verplichting om een device van de ANWB zelf aan je fiets te bevestigen tbv tracking? Of was dit iets van vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Thrace Grumble schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:32:
[...]

Heb je bij de ANWB niet de verplichting om een device van de ANWB zelf aan je fiets te bevestigen tbv tracking? Of was dit iets van vroeger?
Geen verplichting, je kan een paar procent korting krijgen als je gps tracking hebt van 3 goedgekeurde bedrijven. Maar die zijn best wel prijzig. Dus kan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Impstoker schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:47:
[...]

Geen verplichting, je kan een paar procent korting krijgen als je gps tracking hebt van 3 goedgekeurde bedrijven. Maar die zijn best wel prijzig. Dus kan niet uit.
Een paar dingen opgemerkt na de eerste week fietsen op de Ivy Two:
1: de bel is echt te zacht, als je op het platteland fietst horen mensen je te laat.
2: de handvatten zijn niet echt chill materiaal. Een beetje rubber-achtig, sticky spul. Trekt snel vuil aan.
3: Ik hoorde af en toe een fluitend geluid als de wind haaks op de fiets staat. Iets met het ontwerp zorgt voor een fluit. Niet zo tof.
4: Het aan- en uitzetten met de knop duurt te lang, je moet net even té lang wachten voordat de fiets reageert en opstart. Dus je kan niet snel op je fiets springen en gaan.
5: Er zit iets van een kleine happer in de motor/versnelling als je rustig fietst met weinig kracht. Net voordat 1 van de trappers op de apex bovenaan is lijkt de kracht momenteel weg te vallen. Echt 1 miliseconde, maar wel voelbaar.
6: 4 tabbladen in het scherm is echt teveel, en er is een tabblad met het weer, maar nergens is bijvoorbeeld de tijd te zien.
7: Bij 25km/h stopt de motor direct met assist. Dus je hebt echt de e-bike muur. Voelt niet fijn. Zeker omdat dat bij de proefrit niet zo was. Die ging prima door tot 28km/h.
Dat is een beetje false-advertising vind ik.
8: Nog steeds geen mailtje van support over alles wat ze me telefonisch hebben toegezegd. Niet fraai.

Verder: Super fijne fiets, soepel, vlot, mooi, stevig, dikke banden geven vertrouwen. Blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Impstoker schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:57:
[...]

Een paar dingen opgemerkt na de eerste week fietsen op de Ivy Two:

3: Ik hoorde af en toe een fluitend geluid als de wind haaks op de fiets staat. Iets met het ontwerp zorgt voor een fluit.
Er zit ergens een gaatje in het frame, zie eerdere berichten. Makkelijk op te lossen met stukje tape of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Vandaag in de store de dune kleur besteld. Met twee weken hoop ik hem te verwachten.

Ik denk nog na over hoe ik de lak kan versterken. Het slot gaat rond het zadel, en dat zal dus voor krassen zorgen. Nu dacht ik om gewoon met motip matte blanke lak de fiets in te spuiten of kwetsbare plekken. Als je daar twee of drie laagjes mee doet denk ik dat de lak een stuk sterker is.
Zouden jullie dat aandurven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 23:03
drusloos schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:39:
Vandaag in de store de dune kleur besteld. Met twee weken hoop ik hem te verwachten.

Ik denk nog na over hoe ik de lak kan versterken. Het slot gaat rond het zadel, en dat zal dus voor krassen zorgen. Nu dacht ik om gewoon met motip matte blanke lak de fiets in te spuiten of kwetsbare plekken. Als je daar twee of drie laagjes mee doet denk ik dat de lak een stuk sterker is.
Beter een paar krasjes dan heel je fiets vernaggelt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn k.
  • Laatst online: 22:10
drusloos schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:39:

Motip blanke lak? Doe er dan aardbeienjam op, dat helpt nog beter denk ik :+

Ik zou er gewoon geen slot aanhangen, maar eventueel een slot in zo'n mooi tasje aan je zadel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarraraGT
20e besteld. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0NvBiN4MWbZEe_t_rIjqyNTd3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKecxZS4yrOOpOUXnN9IGapj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
Hier het zelfde.. de vanmoof vibes beginnen weer terug te komen.

Meermaals contact gehad over het niet krijgen van een orderbevestiging en de status van de levering, gezien de communicatie telkens achterloopt. Ze kunnen niets van de levering inzien, maar nu wel dit bericht. Dit moet je toch zien aankomen zou je zeggen en niet 2 dagen voor de uiterste beloofde leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Hebben jullie al wel betaald?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
Uiteraard.

Nu zal hij wel binnenkomen wanneer ik 3wk op vakantie ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarraraGT
Zeer zeker, meteen tijdens het bestellen op de 20e. De fiets besteld, het aanbevolen slot van hun en de verzekering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flrs
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27
Hier vandaag een ACE TWO besteld. Bij het bestellen stond er nog 5-10 werkdagen in de omschrijving. In de bevestigingsmail staat 10-20 werkdagen.

Tsja... ze zullen het ook nog wel extra druk hebben/krijgen met het naderende faillissement van VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Nu online
hier dezelfde email voor de Pebble Gray Ivy..

we hebben de 23st besteld, samen met de Matte Black Ivy. (2 tot 3 weken levertijd werd er toen gezegd)

Die MB hadden we een verzendbericht op 30-6 en hij is geleverd op 6-7 (dus binnen 2 weken geleverd)

Maar nu dus na bijna 3 weken krijgen we ook de email dat de PG Ivy nog wel 2a3 weken kan duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarraraGT
Laten we hopen dat het door extra quality controle op de lak komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Nu online
CarraraGT schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:24:
Laten we hopen dat het door extra quality controle op de lak komt ;)
misschien hebben ze wel een aantal medewerkers moeten laten gaan, als ik de foto's van andere zie die de laatste paar weken ook wat geleverd hebben gekregen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
joco schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:25:
[...]
misschien hebben ze wel een aantal medewerkers moeten laten gaan, als ik de foto's van andere zie die de laatste paar weken ook wat geleverd hebben gekregen.....
Veloretti laat de fietsen in Portugal produceren in een (gedeelde) fabriek. Ze worden daar in dozen gepropt en direct uitgeleverd aan de klant, zonder dat Veloretti zelf nog een controle of afmontage doet. Dat drukt de prijs maar maakt je volledig afhankelijk van de fabriek voor kwaliteitscontrole. Die blijkt gewoon niet altijd goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
stin00 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:33:
[...]

Veloretti laat de fietsen in Portugal produceren in een (gedeelde) fabriek. Ze worden daar in dozen gepropt en direct uitgeleverd aan de klant, zonder dat Veloretti zelf nog een controle of afmontage doet. Dat drukt de prijs maar maakt je volledig afhankelijk van de fabriek voor kwaliteitscontrole. Die blijkt gewoon niet altijd goed te zijn.
Veloretti kan daar uiterasrd gewoon controleren, of betere afspraken maken. Dat doen ze gewoon niet.

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 38 ... 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.