Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-08 18:39
Je trekt veel te snel conclusies. Je hebt nou eenmaal geen 3,5k voor deze fiets betaalt dus dingen gaan af en toe kapot. Veloretti is zeer coulant in nieuwe onderdelen gratis sturen en je vergoeden de reparatie kosten ook nog.

Jij hebt letterlijk al tientallen posts gedaan die super negatief zijn. Dat is niet leuk voor de rest van de mensen die andere willen helpen. We komen hier voor de lol, dus zou fijn zijn als jij het ook leuk probeert te houden. Je wordt geholpen, ben nou gewoon eens dankbaar. Maakt het voor jezelf ook een stuk leuker. Je kijk op het leven wordt een stuk zonniger kan ik je vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38
newtastyland schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:09:
[...]

Ik heb het ook zelf gedaan, valt reuze mee.

Kost meer tijd om een fietsen maker te vinden, laat staat terug sturen naar Veloretti zelf.

Deze video helpt

Succes
Hier hetzelf ook vorige week gedaan. De beschrijving die ik van Veloretti kreeg was het hele stuur en balhoofd eruit (2022) een fietsenmaken wilde er toen niet aan beginnen. De video in bovenstaande link is goed te volgen en was 20min werk. Tip maak een touwtje vast aan één van de draden van de oude lamp. dan gebruik je dat touwtje weer om de nieuwe draden er door langs te halen.

De lamp die ik een jaar geleden ontving had nog niet de rode stip. maar de nieuwe werkt en extra lamp die voor kortsluiting zou zorgen gebruik ik niet,

Nu de can draden omzijlen en iets verzinnen dan de accu niet altijd leeg loopt door de enviolo naaf

[ Voor 5% gewijzigd door bullseye1977 op 05-06-2023 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
ger356 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:15:
[...]

Nee, dat is die andere ontwerpfout van Veloretti: ze hebben de Enviolo naaf rechtstreeks op de accu aangesloten waardoor deze altijd onder spanning staat. Hun motivatie is dat de naaf dan nog werkt mocht het Diamond display of de motor kapot gaan.
Je zou in het kabeltje dat hierboven beschreven staat de voedingsdraad moeten onderbreken en bijv aansluiten op het achterlicht eventueel met een relaytje. Dan werkt de naaf niet als het licht uitstaat, maar dat wordt toch altijd standaard aangezet.
EDIT: Alex was me voor.
Zouden we de naaf niet kunnen voeden met het achterlicht signaal? dan hoeven we ook geen relais te plaatsen. ik lees 20W bij schakelen op min 9,5V maar dat zal vaak rond de 30v liggen. geeft 0,66A.

[ Voor 5% gewijzigd door bullseye1977 op 06-06-2023 10:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-08 08:58
Artbij schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:59:
[...]

Stel je niet aan man. Eerste keer dat ik licht uit doe is hij kapot. En blijkbaar komt dit zo vaak voor dat een gebruiker me kan vertellen dat ik dan een nieuw licht krijg.

En hoe die er dan weer inkomt mag ik waarschijnlijk zelf uitzoeken......
Ik vind het advies van Megalomania eigenlijk wel heel goed, verkoop je fiets en pleur op van dit forum wat een zure mat ben jij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-08 11:25
Artbij schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 23:49:
Ik heb dmv van het inhouden van een knop op de diamond display mijn koplamp uitgezet. Ik krijg hem nu echter niet meer aan. Niet met de app en ook niet met diezelfde knop op het stuur.

Iemand een idee waar dit in kan zitten?
Laten we allemaal samen proberen de sfeer hier goed te houden.

Een poging tot positief meedenken ?:

Ja, er zijn hardware problemen met de voorlamp (geweest?). Heb zelf geluk. Tot nu toe geen last.
Maar weet je zeker dat het hier een hardware-probleem met de lamp betreft ?
Je zou nog eens kunnen proberen het diamond display te resetten (knop rechtsonder ingedrukt houden totdat display uitgaat en reboot).
Daarna lamp nog eens proberen. Dan heb je uitgesloten dat de oorzaak een glitch" in de software is.

-----------------------------

En nog dit:

Elk nadeel heb z'n voordeel.
De enviolo staat continu aan. Zendt ook continu een bluitooth (BT) signaal.
Dit veroorzaakt leegraken batterij cadans-controller en ook van telefoon indien de Enviolo-app actief is (ook op de achtergrond).

Heb tijdje terug app "NRF connect" genoemd toen ik serienr van diamond display moest achterhalen.
Met deze app kun je allerlei BT bronnen zien. Er is zelfs een grafiek voor de sterkte.
De GPS van Veloretti werkt nu weer, maar is niet erg nauwkeurig. Wanneer je de "naam" weet van jouw Enviolo, kun je je fiets met deze app nauwkeurig terugvinden zodra je binnen bereik van de Enviolo bent.

[ Voor 28% gewijzigd door robert_oost op 07-06-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-08 10:13
bullseye1977 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:42:
[...]

Zouden we de naaf niet kunnen voeden met het achterlicht signaal? dan hoeven we ook geen relais te plaatsen. ik lees 20W bij schakelen op min 9,5V maar dat zal vaak rond de 30v liggen. geeft 0,66A.
Interessant, idd dat zou perfect zijn.. via achterlicht of voorlicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:57
djalexnlDe schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:44:
[...]

Interessant, idd dat zou perfect zijn.. via achterlicht of voorlicht
Of een 1T2 kabelboom op maat maken voor verbinding van display en Enviolo, en het huidige stekkertje niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-08 11:25
Dancer schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 07:21:
[...]

Of een 1T2 kabelboom op maat maken voor verbinding van display en Enviolo, en het huidige stekkertje niet gebruiken.
1T2 ??? kun je dat uitleggen ?

Schakelen Enviolo via voor- of achterlicht is al lang mijn wens (zie eerdere posts).

Maar ben beetje bang om rechtsteeks kabel lamp te gebruiken voor on/off Enviolo. Ken achterliggend systeem niet. Wat gebeurt er wanneer je dit plots belast met amperes waarvoor niet ontworpen ???

Gebruik van lamp of diamond display als signaal om Emviolo aan te schakelen. Dat is wat ik hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:46
robert_oost schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:48:
[...]

Schakelen Enviolo via voor- of achterlicht is al lang mijn wens (zie eerdere posts).

Maar ben beetje bang om rechtsteeks kabel lamp te gebruiken voor on/off Enviolo. Ken achterliggend systeem niet. Wat gebeurt er wanneer je dit plots belast met amperes waarvoor niet ontworpen ???

Gebruik van lamp of diamond display als signaal om Emviolo aan te schakelen. Dat is wat ik hoop.
Mirco relais ertussen zodat je vrijwel geen amperes nodig bent?

https://www.genius-electr...12v-25a-4polig-weerstand/

Zoiets, geen idee of je dit kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
robert_oost schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:48:
[...]

Google eens op "bafang 1T2 cable", dat maakt al veel duidelijk.
Nu is het zo dat de Enviolo zijn voeding rechtstreeks van de batterij krijgt. Met een andere kabelboom kan je de Enviolo voeding geven via de P+ van de motor. Deze wordt onderbroken als je de fiets uit schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowlers
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:33
Vaevictis_ schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:15:
[...]

Enviolo zegt naaf kapot kan niet gerepareerd worden. Veloretti gevraagd om een ophaal afspraak in te plannen. Wel balen ben op vakantie.
Ik heb nu dus ook vaak een ratel bij het stoppen met trappen. Is dit bij jou toen opgelost door de fiets terug te sturen? Daarna geen last meer gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-08 18:39
Hebben jullie ook wel eens dat de trappers mee blijven draaien ipv stilstaan als je je voeten stil houdt? Aan en uit zetten lost het dan op maar vreemd is het wel. Ik geloof vooral bij het wegfietsen. Lage snelheid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephenN
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-12-2023
Ook ik ben sinds een paar maanden de gelukkige eigenaar van een Ace. Waanzinnige fiets!

De laatste dagen valt me op dat de trapondersteuning erg nerveus is op met name hobbelig wegdek (fietspaden met klinkertjes of tegels) en bij de grotere ondersteuningsstanden (2,3,4, superhero). De trapondersteuning valt dan steeds kort even weg en dat trapt erg onrustig.

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak is en wat je eraan kunt doen? Ik heb vanmorgen de Enviolo opnieuw gekalibreerd, maar dat lijkt niet te helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door StephenN op 10-06-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-08 23:08
StephenN schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:11:
Ook ik ben sinds een paar maanden de gelukkige eigenaar van een Ace. Waanzinnige fiets!

De laatste dagen valt me op dat de trapondersteuning erg nerveus is op met name hobbelig wegdek (fietspaden met klinkertjes of tegels) en bij de grotere ondersteuningsstanden (2,3,4, superhero). De trapondersteuning valt dan steeds kort even weg en dat trapt erg onrustig.

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak is en wat je eraan kunt doen? Ik heb vanmorgen de Enviolo opnieuw gekalibreerd, maar dat lijkt niet te helpen.
Even de zoekfunctie gebruiken. Dit noemen ze bij Veloretti een "veiligheidsfeature".

8)7

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
Rowlers schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:42:
[...]

Ik heb nu dus ook vaak een ratel bij het stoppen met trappen. Is dit bij jou toen opgelost door de fiets terug te sturen? Daarna geen last meer gehad?
@Rowlers Bij mij was het achtertandwiel gebroken. Vraag niet hoe het kan, maar fiets is opgehaald en week later had ik hem terug. Daarna geen last meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
djalexnlDe schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:02:
Cadans probleem via Kabel Ali Express opgelost!
Waarom??

- Fiets blijft origineel!
- Cadans blijft behouden!
- Snel in elkaar te zetten!
- Goedkoop en simpel!
- Geen andere display module nodig, ik vind ze lelijk en duur! (maar das persoonlijk)
- Geen enviolo controller nodig, (waar de batterij elke keer van leeg raakt)

Hoe werkt het? Je verbreekt in feite de can-bus verbinding, die gebruikt de Diamond controller om de waarde weg te schrijven. (ons geluk :*) , als dit via bluetooth was waren we echt de sjaak)

Wat werkt er daarna niet? Alles blijft werken.. De can-bus verbinding wordt alleen door de Diamond controller gebruikt om de 60 cadans default de zetten. Das ook de enige die via Can-bus de naaf aan stuurt.

Apps en Mijn cadans controller aan het stuur?
De apps en Enviolo hardware controllers maken gebruik van Bluetooth dus die blijven werken.
Het zou me niets verbazen als Veloretti dit op den duur dit stekkertje als oplossing gaat aanbieden, dan wel kant en klaar.

Wanneer weghalen?
Als de diamond controller in de toekomst de cadans weer kan gaan aanpassen maar ik geloof daar op dit moment zeker niet meer in!

Wordt het sluipstroom probleem hiermee verholpen?
Nee dat komt omdat de Enviolo naaf de stroom rechtstreeks vanuit de motor krijgt, ik zal in de toekomst eens kijken of dat te veranderen is. (zwart is puur alleen voor de Can bus waardes)

Bijvoorbeeld: dag-rij verlichting uit, dan ook geen stroom meer naar de naaf, zoiets... Maar dat wordt dan een ander hobby project.

=============================================================================
https://nl.aliexpress.com...dJSv&gatewayAdapt=glo2nld

Stap 1: kabeltjes op lenge maken (max 15cm die in de Enviolo gaat, de ander mag lekker kort), en afstrippen en solderen. Rood aan rood, geel aan geel, blauw aan blauw... Zwart laten we met rust ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Stap 2: Kabeltje verbinden / aansluiten, dus één kant in de Enviolo naaf de andere zijde aan het bestaande originele stekkertje.

[Afbeelding]

Stap 3: Even testen, start de enviolo, of de Velorettie app en kijk of je via bluetooth verbinding krijgt met de naaf.

Stap 4: Bij succes 8) dopje uit de zijkant halen van het frame..

[Afbeelding]

Stap 5: Je stekkertjes en lange kabel stop je voorzichtig door het gat in de buis, gewoon rustig en niets forceren. Je kan gebruik maken van beide richtingen in de buis.

Stap 6: Dopje erop en voilà klaar.

[Afbeelding]

Je kijkt dus nu naar het ali-express kabeltje, de originele zit dus nu in de buis. Mocht je weer origineel retour willen, dopje uit de buis en weer het kabeltje er tussenuit halen. (max 1 minuut werk, maar ik garandeer dat je dat niet meer doet)

================================================================================

Is dit nou echt de moeite waard.... JAAAA Ik ben echt super blij :*) ... Gelijk om te testen zonder telefoon naar de winkel gegaan.. Fiets starten, ja hoor, deze heeft direct de goede cadans setting.... heerlijk!! Enfin Tot ik bij de kassa kwam... want ja, tegenwoordig heb je daar dus wel je telefoon voor nodig.... 8)7
Conclusie: Het cadans probleem zorgt ervoor dat je nooit zonder telefoon op pad gaat... dus eigenlijk is het toch een goede feature..... :P
Vraagje: Heb je nu ook geen last meer van het tijdelijk wegvallen van de ondersteuning op een hobbelige weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finch666
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-08 12:02
djalexnlDe schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:44:
[...]

Nee dat komt omdat de Enviolo naaf de stroom rechtstreeks vanuit de motor krijgt, ik zal in de toekomst eens kijken of dat te veranderen is. (zwart is puur alleen voor de Can bus waardes)
Weird probleem hier. Als ik het tussenkabeltje aansluit, lijkt het erop dat de enviolo geen power meer krijgt.

>>> edit: ik vermoed dat de kleuren van mijn kabeltjes anders zijn......... ga nog even doormeten...
en ze zijn niet anders..wellicht ben ik vergeten om vantevoren de cadans goed in te stellen...... 8)7

[ Voor 85% gewijzigd door finch666 op 11-06-2023 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
  • Laatst online: 26-08 10:35
Ik heb sinds de afgelopen paar dagen dat er een tik in mijn trapondersteuning zit bij bijna iedere omwenteling, maar niet altijd. Het lijkt vanuit de Bafang motor te komen.

Als ik begin met fietsen is er niks aan de hand, het is echt na zo’n 20 minuten dat dit op begint te komen. Ik ben gisteren na mijn fietstocht naar de fietsenmaker geweest en nadat de fiets een paar minuten stil stond om iemand binnen aan te spreken was de tik ook weg toen we gingen kijken; mijn fiets houdt me voor de gek denk ik.

Het lijkt minder erg te worden als de motor werk moet verrichten, als ik op max snelheid zit dan valt het meer op. Als ik mijn trappers dan achteruit draai voel ik de tik om nagenoeg iedere halve omwenteling. Laat ik mijn trappers los dan is het weg, dus het lijkt me niet uit mijn wielen of de Enviolo te komen.

Het voelt alsof iets ‘settled’, als in wanneer je voor de eerste keer trapt na de trappers los te hebben gelaten heb je soms ook dat hij moet ‘engagen’ met de trapondersteuning.

Mijn Gates riem lijkt goed afgesteld te zijn als ik dit topic mag geloven (min. 1.5cm speling bij het indrukken van de riem). Ik heb gisteren ook alles geprobeerd schoon te maken maar dit hielp niet.

Kan dit kwaad, is dit een bekend probleem, is dit een resultaat van het warme weer? Of kan ik deze vraag beter bij Veloretti neerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
NanoSector schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:18:
Ik heb sinds de afgelopen paar dagen dat er een tik in mijn trapondersteuning zit bij bijna iedere omwenteling, maar niet altijd. Het lijkt vanuit de Bafang motor te komen.

Als ik begin met fietsen is er niks aan de hand, het is echt na zo’n 20 minuten dat dit op begint te komen. Ik ben gisteren na mijn fietstocht naar de fietsenmaker geweest en nadat de fiets een paar minuten stil stond om iemand binnen aan te spreken was de tik ook weg toen we gingen kijken; mijn fiets houdt me voor de gek denk ik.

Het lijkt minder erg te worden als de motor werk moet verrichten, als ik op max snelheid zit dan valt het meer op. Als ik mijn trappers dan achteruit draai voel ik de tik om nagenoeg iedere halve omwenteling. Laat ik mijn trappers los dan is het weg, dus het lijkt me niet uit mijn wielen of de Enviolo te komen.

Het voelt alsof iets ‘settled’, als in wanneer je voor de eerste keer trapt na de trappers los te hebben gelaten heb je soms ook dat hij moet ‘engagen’ met de trapondersteuning.

Mijn Gates riem lijkt goed afgesteld te zijn als ik dit topic mag geloven (min. 1.5cm speling bij het indrukken van de riem). Ik heb gisteren ook alles geprobeerd schoon te maken maar dit hielp niet.

Kan dit kwaad, is dit een bekend probleem, is dit een resultaat van het warme weer? Of kan ik deze vraag beter bij Veloretti neerleggen?
Ook iets soortgelijks gehad. Bij mij was het freewheel van het achterwiel inwendig vuil. Zuiver gemaakt en terug gesmeerd en het was verholpen.
Enviolo heeft een video op Youtube over hoe je het freewheel zuiver moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:40
De standaard van mijn fiets komt steeds los. De schroefdraad is kapot binnenin. Passen er andere op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
springfield89 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:08:
De standaard van mijn fiets komt steeds los. De schroefdraad is kapot binnenin. Passen er andere op?
Probeer eens met een 10 tal wikkelingen teflon rond de bouten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NanoSector
Dancer schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:54:
[...]

Ook iets soortgelijks gehad. Bij mij was het freewheel van het achterwiel inwendig vuil. Zuiver gemaakt en terug gesmeerd en het was verholpen.
Bedankt voor je tip, ik heb het filmpje van Enviolo even bekeken en alhoewel het niet moeilijk lijkt om zelf te doen, zit mijn fiets nog binnen garantie en wil ik het daar niet op wagen. Ik zal het doorsturen naar Veloretti en kijken wat zij ervan zeggen.

Ik vraag me wel af of het echt met de Enviolo te maken kan hebben, want als ik een heuvel af ga en mijn trappers met rust laat dan stopt het tikken ook; daarom dat ik de Bafang verdenk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svenimal
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-07 18:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
De ACE2 is eigenlijk zoals ze de ACE hadden moeten leveren. Hier is er wel een fatsoenlijke communicatie tussen de eviolo en de fiets zelf. Het navigeren is in de originele app nog steeds een drama. Hij denkt altijd dat het een auto is, ben benieuwd of ze daar ook serieus naar hebben gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:52
stin00 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:25:
Kreeg net mail, ze hebben een paar Ace fietsen in de Outlet met 15% korting:

https://www.veloretti.com...rfIQKl6bGZwgqKs%3D.MaTepX
Sorry beetje oude post gequote, maar hoe krijg jij voor elkaar dat je een mailtje krijgt bij nieuwe beschikbaarheid van fietsen in de outlet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Patox schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:22:
[...]

Sorry beetje oude post gequote, maar hoe krijg jij voor elkaar dat je een mailtje krijgt bij nieuwe beschikbaarheid van fietsen in de outlet?
Oei, eigenlijk geen idee waarom ik die mail kreeg. Mogelijk omdat ik voor hun nieuwsbrief sta/stond ingeschreven? Ik stond in ieder geval niet bewust voor de outlet ingeschreven, dat kan niet meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephenN
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-12-2023
Artbij schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:32:
[...]

Even de zoekfunctie gebruiken. Dit noemen ze bij Veloretti een "veiligheidsfeature".

8)7
Via de zoekfunctie vind ik helaas niet veel.

Ik kreeg net wel een mail van Veloretti dat het een 'bekend probleem helaas' is, en dat Veloretti me verder gaat proberen te helpen. Ben benieuwd wat hieraan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dit is al heel vaak langsgekomen, maar het getik van m'n stuur wordt steeds erger. Bij elk klein hobbeltje hoor ik gekraak/getik bij de voorvork vandaan komen. Ik heb net het stuur en voorwiel eruit gehaald om de boel schoon te poetsen en weer in te vetten met kogellagervet. Daarna weer correct gemonteerd, maar het getik gaat onverminderd verder. Vorige keer hielp dit wel.

Iemand nog de gouden tip? Anders moet hij weer langs de fietsenmaker :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djalexnlDe
stin00 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:34:
Dit is al heel vaak langsgekomen, maar het getik van m'n stuur wordt steeds erger. Bij elk klein hobbeltje hoor ik gekraak/getik bij de voorvork vandaan komen. Ik heb net het stuur en voorwiel eruit gehaald om de boel schoon te poetsen en weer in te vetten met kogellagervet. Daarna weer correct gemonteerd, maar het getik gaat onverminderd verder. Vorige keer hielp dit wel.

Heb precies hetzelfde getik blijft ... na sprayen etc.... niet zo erg meer maar wel bij elke hobbeltje.. leuk op een klinkerweg... ga zo eens bellen met de Veloretti ....kijken wat de opties zijn...

Inmiddels gebeld... mogelijk kan de fiets naar een fietsemaker en wordt het hele "voorste deel vervangen..."
wat daar mee bedoeld wordt weet ik niet maar vermoed de voorvork... ik krijg nog bericht ...van V.

[ Voor 12% gewijzigd door djalexnlDe op 19-06-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-06 12:40
djalexnlDe schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:43:
[...]

Heb precies hetzelfde getik blijft ... na sprayen etc.... niet zo erg meer maar wel bij elke hobbeltje.. leuk op een klinkerweg... ga zo eens bellen met de Veloretti ....kijken wat de opties zijn...

Inmiddels gebeld... mogelijk kan de fiets naar een fietsemaker en wordt het hele "voorste deel vervangen..."
wat daar mee bedoeld wordt weet ik niet maar vermoed de voorvork... ik krijg nog bericht ...van V.
Bij mij precies hetzelfde. Maandje geleden Teflon-spray van Veloretti gekregen, het lijkt iets minder, echter is het getik nu gekraak geworden. Ik heb ook het idee dat de voor-bagage-drager als een soort van klankkast werkt; als ik hem stevig vasthoud lijkt het minder luid. In de instructie van Veloretti stond dat ik het sprayen een aantal maal moet herhalen en dat het even duurt voordat het even over is. Ik zal eens terugzoeken wanneer ik die spray heb gekregen, want inmiddels al 4x telkens 3 laagjes gesprayd. / me gaat ook weer contact zoeken met Veloretti.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
stin00 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:34:

Ik heb een slechte lager in mijn voorwiel gehad. Dat kon ik voelen als ik het wiel demonteerde en de as met de hand langzaam draaide. Als het wiel in de fiets stond, was dat ook alsof er getik uit het balhoofd kwam. Heb van Veloretti een nieuw voorwiel gekregen en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4nsie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-06 12:40
Vannacht is Veloretti iOS app naar versie 3.0.2 gegaan. “Small bugfixes’ Eindelijk werkt de GPS weer.
Ik zie trouwens dat de Enviolo app voor iOS vannacht ook een update heeft gehad. Ook ‘small bugfixes’. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
H4nsie schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:30:
Vannacht is Veloretti iOS app naar versie 3.0.2 gegaan. “Small bugfixes’ Eindelijk werkt de GPS weer.
Ik zie trouwens dat de Enviolo app voor iOS vannacht ook een update heeft gehad. Ook ‘small bugfixes’. Toeval?
Ja dat is toeval.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbbosma
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-09-2024
Bij mij afgelopen zaterdag een update van de Veloretti app iOS. En vannacht Idd weer een update. Bij beide keren kan ik inloggen wat ik wil, maar komt steeds een pop-up met. Inloggen met de gegevens van de Veloretti site. Wat ik overigens wel doe. Meer mensen met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:15
gbbosma schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:01:
Bij mij afgelopen zaterdag een update van de Veloretti app iOS. En vannacht Idd weer een update. Bij beide keren kan ik inloggen wat ik wil, maar komt steeds een pop-up met. Inloggen met de gegevens van de Veloretti site. Wat ik overigens wel doe. Meer mensen met problemen.
Hier ook, op Android. Kom er niet meer in. Wachtwoord reset via de website gedaan, maar de reset wachtwoord knop in de mail werkt niet.. kansloos. Dit soort dingen moeten toch in de eerste test-ronde opgepakt worden.

Dan maar de Enviolo app gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffersonmouze
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-08 20:20
Ik ben zojuist verrast met een "we hebben u gemist" kaartje van DHL. Blijkt het de om de ace two te gaan. Bijzonder aangezien ik vanuit veloretti hier amper tot geen bericht van heb ontvangen. Neemt niet weg dat ik natuurlijk hartstikke enthousiast ben. Morgen zal ik m in ontvangst nemen en ik zal uiteraard mijn bevindingen met jullie delen.

Verklaart gelijk de lancering van de nieuwe update neem ik aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Jeffersonmouze op 20-06-2023 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-08 13:31
Iemand al een proefrit gemaakt op de Ace/Ivy 2 en/of de fiets in ontvangst mogen nemen? Wat zijn de ervaringen tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarraraGT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-08 08:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJKTBi8AEFQDyROYYN5hIhtajEA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zynJutskXdo9L5zZatoXXIQi.png?f=fotoalbum_large

Wilde ik net de mat zwarte Ace Two bestellen, is die uitverkocht🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
Dancer schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:54:
[...]

Een kleine update; ik heb contact gehad met Veloretti, wat filmpjes en foto’s opgestuurd. Het getik lijkt inderdaad toch vanaf de Enviolo te komen maar resoneert door het frame en met name de motor heen.

Ze hebben kosteloos een nieuwe achter-as opgestuurd. Ook vergoeden ze de kosten van de fietsenmaker na het opsturen van de bon. Dus als het dan opgelost is ben ik helemaal tevreden, mijn fiets werkt verder prima.

Versie 3.0.2 van de iOS app fixt de GPS ook weer op mijn fiets. Ik ben nog steeds aan het denken om een AirTag ergens te verstoppen want een soms werkende GPS heb ik niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 15:56
NanoSector schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:19:
[...]... Ik ben nog steeds aan het denken om een AirTag ergens te verstoppen want een soms werkende GPS heb ik niet veel aan.
@NanoSector Ik heb een Airbell, een fietsbel waar je een AirTag in kan verstoppen. Vind ik een mooie oplossing. Zijn diverse fabrikanten die iets soortgelijks doen.
Ik heb persoonlijk wel de AirTag aangepast en de speaker eraf gehaald zodat hij niet waarschuwt voor tracking oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
Vanaf het begin moest de trap frequentie van de fiets worden ingesteld van 60 rpm naar het gewenste niveau (30RPM in mijn geval), daar is al veel over geschreven. sinds kort echter schiet de rpm zelfs direct terug naar 60 als ik hem handmatig naar 30 zet. Ik zie ook dat mijn de enviolo schakelunit niet meer (via bluetooth) te koppelen is in de enviolo app. Het een zal met het ander te maken hebben, maar hoe los ik dit probleem op. verwijderen van de apps en resetten en kalibreren van de enviolo heb ik al achter de rug maar biedt geen soelaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
eikrur schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:35:
Vanaf het begin moest de trap frequentie van de fiets worden ingesteld van 60 rpm naar het gewenste niveau (30RPM in mijn geval), daar is al veel over geschreven. sinds kort echter schiet de rpm zelfs direct terug naar 60 als ik hem handmatig naar 30 zet. Ik zie ook dat mijn de enviolo schakelunit niet meer (via bluetooth) te koppelen is in de enviolo app. Het een zal met het ander te maken hebben, maar hoe los ik dit probleem op. verwijderen van de apps en resetten en kalibreren van de enviolo heb ik al achter de rug maar biedt geen soelaas
Ik heb hetzelfde. In de app kun je het balkje wel verslepen voor de cadans, maar springt inderdaad meteen terug naar 60.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
Artbij schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:39:
[...]

Ik heb hetzelfde. In de app kun je het balkje wel verslepen voor de cadans, maar springt inderdaad meteen terug naar 60.
Dit gedrag heb ik recent ook dit gezien... wat ik heb gedaan is het stekkertje bij de Enviolo naaf er een tijdje af gehaald. Fiets ff eventueel ook helemaal van de stroom, resetten diamond controller. pijltje omhoog of omlaag ingedrukt houden geloof ik uit mijn hoofd. Stekkertje er weer in, en de fiets weer aan en Plots werkte alles weer naar behoren. Zag de bluetooth weer enz. Heb geen apps etc hoeven te verwijderen / ook niet opnieuw calibreren. Leek wel of de Naaf even van patje was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
djalexnlDe schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:49:
[...]

Dit gedrag heb ik recent ook dit gezien... wat ik heb gedaan is het stekkertje bij de Enviolo naaf er een tijdje af gehaald. Fiets ff eventueel ook helemaal van de stroom, resetten diamond controller. pijltje omhoog of omlaag ingedrukt houden geloof ik uit mijn hoofd. Stekkertje er weer in, en de fiets weer aan en Plots werkte alles weer naar behoren. Zag de bluetooth weer enz. Heb geen apps etc hoeven te verwijderen / ook niet opnieuw calibreren. Leek wel of de Naaf even van patje was...
Dank voor de snelle reacties, ik ga dat proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
IAMsterdam schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:30:
[...]

@NanoSector Ik heb een Airbell, een fietsbel waar je een AirTag in kan verstoppen. Vind ik een mooie oplossing. Zijn diverse fabrikanten die iets soortgelijks doen.
Ik heb persoonlijk wel de AirTag aangepast en de speaker eraf gehaald zodat hij niet waarschuwt voor tracking oid.
Ik heb die wel eens voorbij zien komen. Welke maat AirBell heb jij besteld? En klikt of schroeft deze dicht (aka hoe stevig zit die dicht)?

Het alternatief wat ik heb gezien was een clip onder het zadel, maar die zien er niet super stevig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
  • Laatst online: 11-08 01:33
knip, goedbedoeld, maar niet de bedoeling. Hier is vraag&aanbod of VAO voor

[ Voor 84% gewijzigd door teacher op 22-06-2023 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
offtopic reactie op offtopic post.

[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 22-06-2023 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kami124
  • Laatst online: 11-08 01:33
Vaevictis_ schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:44:
[...]

Graag in V&A. Heb je voor de tegoedbon betaald?
Ik heb hem in V&A geplaatst: v&a aangeboden: Veloretti Ace Matzwart

En ik heb inderdaad voor de tegoedbon betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffersonmouze
Nou tot zover is mijn ervaring met de ace two helemaal fantastisch. Bij het monteren van de fiets kwam ik er achter dat de zadelpenklem in de buis helemaal niet aangedraaid was. Ik kon aandraaien wat ik wou maar er gebeurde helemaal niets. Om te inspecteren trok ik de zadelpen er uit en vervolgens viel de driedelige koppeling in de buis. Ik heb dit gelukkig na flink wat de fiets op te kop te schudden het er weer uit kunnen krijgen.
Vervolgens zag ik dat in de app dat er een firmware update van de display beschikbaar was. Tijdens het installeren liep de app vast met als gevolg dat de fiets nu totaal niet meer werkt behalve dat de verlichting continu aanstaat. Ik heb vervolgens de accu maar los gekoppeld met de hoop dat die enigszins wilt resetten echter heeft dit niet geholpen.

Ondanks dat ik er nog niet op heb kunnen fietsen is het zonder meer toch een prachtige fiets om te aanschouwen. Het is de bedoeling dat deze mijn VanMoof s3 gaat vervangen. Ja het is zeker wat prijziger maar je krijgt er wel veel meer "fiets" voor terug. Ik ben ondanks dat het nog niet werkt toch enthousiast over deze fiets en ik ga er vanuit dat het vast wel gaat goed komen met een reset oid.

Mochten jullie trouwens een idee hebben om de fiets te kunnen resetten dan hoor ik het graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeffersonmouze op 21-06-2023 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Jeffersonmouze schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:10:
Nou tot zover is mijn ervaring met de ace two helemaal fantastisch. Bij het monteren van de fiets kwam ik er achter dat de zadelpenklem in de buis helemaal niet aangedraaid was. Ik kon aandraaien wat ik wou maar er gebeurde helemaal niets. Om te inspecteren trok ik de zadelpen er uit en vervolgens viel de driedelige koppeling in de buis. Ik heb dit gelukkig na flink wat de fiets op te kop te schudden het er weer uit kunnen krijgen.
Vervolgens zag ik dat in de app dat er een firmware update van de display beschikbaar was. Tijdens het installeren liep de app vast met als gevolg dat de fiets nu totaal niet meer werkt behalve dat de verlichting continu aanstaat. Ik heb vervolgens de accu maar los gekoppeld met de hoop dat die enigszins wilt resetten echter heeft dit niet geholpen.

Ondanks dat ik er nog niet op heb kunnen fietsen is het zonder meer toch een prachtige fiets om te aanschouwen. Het is de bedoeling dat deze mijn VanMoof s3 gaat vervangen. Ja het is zeker wat prijziger maar je krijgt er wel veel meer "fiets" voor terug. Ik ben ondanks dat het nog niet werkt toch enthousiast over deze fiets en ik ga er vanuit dat het vast wel gaat goed komen met een reset oid.

Mochten jullie trouwens een idee hebben om de fiets te kunnen resetten dan hoor ik het graag.
Pics or it didn't happen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffersonmouze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sex8riWEnxj3pyg_cBIf0ZhCm8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZ9BrEVzqs6U1PT3txnJFYLA.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet doet het display het niet meer waardoor niets meer werkt. De app kan ook geen verbinding meer maken met de fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Jeffersonmouze schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:10:

Klinkt als een echte Veloretti!

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Jeffersonmouze schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:22:
[...]

[Afbeelding]

Zoals je ziet doet het display het niet meer waardoor niets meer werkt. De app kan ook geen verbinding meer maken met de fiets.
Nice, heb je al een reset geprobeerd? Een of beide knoppen lang ingedrukt houden gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffersonmouze
Vaevictis_ schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:47:
[...]

Nice, heb je al een reset geprobeerd? Een of beide knoppen lang ingedrukt houden gok ik?
Ja klopt ik heb al meerdere combinaties geprobeerd maar helaas geen veranderingen. Ik neem morgen wel even contact met veloretti op. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 15:56
NanoSector schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:06:
[...]
Ik heb die wel eens voorbij zien komen. Welke maat AirBell heb jij besteld? En klikt of schroeft deze dicht (aka hoe stevig zit die dicht)?
@NanoSector Gewoon de 22 mm. 31,8 is echt voor dikkere sturen zoals een racefiets. Je draait hem vast en vervolgens wordt de belhamer gebruikt om die delen aan elkaar te houden. Zit echt super stevig, rammelt niet en gaat niet los.
iCulture heeft wel een goede review erover: www.iculture.nl/reviews/airbell-review/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eikrur
Artbij schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:47:
[...]

Klinkt als een echte Veloretti!
Mooie bijdrage weer Artbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-08 11:02
Is het mogelijk een stuurverhoger of verhoger met hoek te plaatsen op de Veloretti origineel of twee?

Edit: Ik zie deze: https://www.etsy.com/nl/l...OO_a7I90rSsYaAohMEALw_wcB
Dat is toch 3 cm verhoging, lijkt me top.

Vraag 2: Heeft iemand ervaring met een fietskar achter de Veloretti hangen?
https://nl.vidaxl.be/e/fi...agetas/8718475828624.html
Ik zou graag deze kan er achter willen hangen, kan dat met de achter-as bouten?

[ Voor 88% gewijzigd door Impstoker op 22-06-2023 15:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffersonmouze
Ik heb vanmiddag iemand bij veloretti kunnen spreken en volgens hem was het volgende ongeveer aan de hand. Ik was de derde met deze klacht en het schijnt zo te zijn dat android toestellen mogelijk de bluetooth verbinding kunnen verliezen tijdens het updaten van het display. Ze waren hier gelukkig van op de hoogte en hadden kennelijk vanmorgen al een apparte app ontwikkeld zodat dit probleem omzeild kan worden. Ze hebben mij een apk verstuurd genaamd "display updater". Dit werkte prima en de fiets is nu inmiddels weer verder aan het opladen. Morgen bij wat beter weer maar de fiets zelf eens goed uitproberen.

Kortom er is een uitstekende service verleent en ik begrijp maar al te goed dat we nu nog te maken kunnen hebben met kinderziektes maar zolang het maar opgelost wordt zoals vandaag ben ik zeer tevreden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bullseye1977
Hier was mijn vrouw ook wel klaar met elke keer de cadans opnieuw te moeten in stellen. Zoals beschreven in een eerdere post heb ik een tussen kabeltje gemaakt waar de zwarte draad niet is aangesloten. Nu kan ik de cadans instellen via BT en de Enviolo app en deze instelling blijft dan bewaard. De volgende stap is een kabeltje maken waar de voeding loopt via het achterlicht of via een relais zodat de fiets bij stilstand niet leeg loopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seRMacKO_dmp1YgrgVCIe0NR_fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12kGHJFzhT7s4sRmPUWLDJIT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWCiePzv57MfNtcC9zJ_rokeg2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xTd4uYv1LZVncyRBgKHH9O5S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/et-llP3UMO5vFHEp42NCSprY7n4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Folt8K5NOcyIhR8X38aFHpK1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
bullseye1977 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:52:
Hier was mijn vrouw ook wel klaar met elke keer de cadans opnieuw te moeten in stellen. Zoals beschreven in een eerdere post heb ik een tussen kabeltje gemaakt waar de zwarte draad niet is aangesloten. Nu kan ik de cadans instellen via BT en de Enviolo app en deze instelling blijft dan bewaard. De volgende stap is een kabeltje maken waar de voeding loopt via het achterlicht of via een relais zodat de fiets bij stilstand niet leeg loopt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je de voeding voor de Enviolo haalt bij de B8-F connector van de motor, heb je geen relais nodig. Die voeding wordt automatisch onderbroken bij het uitschakelen van de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Early days maar ik neem aan dat bij de Ace en Ivy 2 het cadans reset probleem niet meer bestaat? Immers is er een totaal nieuw display.

Ik heb vandaag een proefrit gedaan op een tweedehands Ace, erg onder de indruk. Maar er zat een rare kraak bij de trapas in de buurt.
Volgende week een proefrit doen op de Ace en Ivy 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffersonmouze
Ik heb vandaag eindelijk op de ace two kunnen fietsen. Ik kan natuurlijk een hele review gaan schrijven maar dat hebben andere al prima gedaan via de welbekende kanalen.

Ik kan bevestigen dat de cadans reset problemen zijn opgelost. Wanneer de fiets is uitgeschakeld terwijl het wiel draait zie ik ook geen ledjes branden op de enviolo dus ik ga er van uit dat er niet constant spanning op staat.

Wat mij ook opviel is dat de shimano remklauwen voorzien zijn van een enkele zuiger. Dit had de vanmoof s3 ook en ik heb dit nooit als prettig ervaren. Wat mij betreft ga ik hier zsm een andere remsysteem op plaatsen.

Verder resoneert het spatbord achter vrij luid bij een weg met klinkers oid. Niet een heel groot probleem en valt waarschijnlijk vrij simpel te verhelpen.

Maar al met al zeer tevreden over deze fiets en ga er ongetwijfeld veel plezier aan beleven.

En oh ja, het display is niet af te lezen met een gepolariseerde zonnebril. Klein detail

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffersonmouze op 23-06-2023 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Jeffersonmouze schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:49:
Ik heb vandaag eindelijk op de ace two kunnen fietsen. Ik kan natuurlijk een hele review gaan schrijven maar dat hebben andere al prima gedaan via de welbekende kanalen.

Ik kan bevestigen dat de cadans reset problemen zijn opgelost. Wanneer de fiets is uitgeschakeld terwijl het wiel draait zie ik ook geen ledjes branden op de enviolo dus ik ga er van uit dat er niet constant spanning op staat.

Wat mij ook opviel is dat de shimano remklauwen voorzien zijn van een enkele zuiger. Dit had de vanmoof s3 ook en ik heb dit nooit als prettig ervaren. Wat mij betreft ga ik hier zsm een andere remsysteem op plaatsen.

Verder resoneert het spatbord achter vrij luid bij een weg met klinkers oid. Niet een heel groot probleem en valt waarschijnlijk vrij simpel te verhelpen.

Maar al met al zeer tevreden over deze fiets en ga er ongetwijfeld veel plezier aan beleven.

En oh ja, het display is niet af te lezen met een gepolariseerde zonnebril. Klein detail
Oei. Dat display is dan wel een flink stomme keus. Verder klinkt het goed. Volgende week proefritje. Drie weken levertijd tot nu toe. Nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
IAMsterdam schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:15:
[...]

@NanoSector Gewoon de 22 mm. 31,8 is echt voor dikkere sturen zoals een racefiets. Je draait hem vast en vervolgens wordt de belhamer gebruikt om die delen aan elkaar te houden. Zit echt super stevig, rammelt niet en gaat niet los.
iCulture heeft wel een goede review erover: www.iculture.nl/reviews/airbell-review/
Ik heb een gokje gewaagd en de AirBell gisteren binnen gekregen. Het voelt inderdaad erg stevig aan en het is lekker compact. Vandaag eens monteren.

Ook heb ik mijn “achteras” binnen gekregen, hiermee bedoelt Veloretti dus het tandwiel waar de Gates riem mee op de Enviolo zit. Duur ding als dat normaal 50 euro moet kosten. Hopelijk lost dit dan mijn getik op, ik hoor nu soms ook een hoop geknars van de achterkant komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:45

Ik heb vorige week zaterdag ook een paar proefritten gegaan op de ace2 en ivy2 ze rijden heel erg lekker.
Maar ook ik zag dat met een gepolariseerde bril het display niet ziet, behalve als je natuurlijk onder een andere hoek gaat kijken..
Dit heb ik met een medewerker overgehad, zou het niet zo kunnen zij dat je dus het display (of backlight) en kwart draaid en dat het dan in een normale boek wel te lezen is?
Hij ging dit overleggen met de technische mensen...

Mag ik moet zeggen dat ik niet precies weet waarom dit werkt en hoe. Maar ik heb dit met veel meer dingen en als ik dan mijn hoofd een kwartslag draai werkt het wel (mijn oled tv is precies hetzelfde)

Maar goed wel 2x de Ivy 2 besteld dus nu wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
joco schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:54:
[...]

Ik heb vorige week zaterdag ook een paar proefritten gegaan op de ace2 en ivy2 ze rijden heel erg lekker.
Maar ook ik zag dat met een gepolariseerde bril het display niet ziet, behalve als je natuurlijk onder een andere hoek gaat kijken..
Dit heb ik met een medewerker overgehad, zou het niet zo kunnen zij dat je dus het display (of backlight) en kwart draaid en dat het dan in een normale boek wel te lezen is?
Hij ging dit overleggen met de technische mensen...

Mag ik moet zeggen dat ik niet precies weet waarom dit werkt en hoe. Maar ik heb dit met veel meer dingen en als ik dan mijn hoofd een kwartslag draai werkt het wel (mijn oled tv is precies hetzelfde)

Maar goed wel 2x de Ivy 2 besteld dus nu wachten..
Hoe vond je de zit op de Ivy? Rechtop? Of toch een beetje voorover zoals bijvoorbeeld op een VanMoof? En voelt de fiets zwaar als je fietst? Of vlot en manoeuvreerbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joco
Impstoker schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:43:
[...]

Hoe vond je de zit op de Ivy? Rechtop? Of toch een beetje voorover zoals bijvoorbeeld op een VanMoof? En voelt de fiets zwaar als je fietst? Of vlot en manoeuvreerbaar?
Iets voor over denk ik. Ligt ook aan hoe lang je bent en hoe hoog je het zadel zet. Je kunt redelijk rechtop zitten denk ik als je niet langer bent dan zeg maar 180

Het gewicht heb je totaal geen last van met het fietsen, eerder positief ligt echt als een blok op de weg.

Hij is prima manoeuvreerbaar. Zeg maar een 180 graden draai maken op een weg om te keren gaat prima. Zeker door de automatische versnellingsbak... Ik was elke keer weer verbaasd hoe goed hij de versnelling al weer had gekozen voor me en hoe snel.
Dus je komt op snelheid aan in een hogere versnelling, remt af om de bocht te maken, halverwege begin je met trappen, staat ie al in de juiste lagere stand, accelereer je weg en schakelt perfect weer mee.

Vorige week zaterdag dus een proefrit gedaan met mijn vriendin, we dachten meteen die rijd best goed en zeer natuurlijk. Daarna even lunchen en ik zit te googlen, zie ik fietswinkel.nl dat die nog wel wat andere fietsen had staat, wij daar naar toe, hebben we een Cortina, tenways (cgo800), en LaVelo (2 soorten) geprobeerd, totaal dus 4 fietsen, Cortina was na 1 meter al, dat wordt hem niet (on natuurlijk gaat al wanneer ik net zelf op stap en trap). Die tenways was wel redelijk, maar ook daar doet de ondersteuning net wat te veel, zelfs in laagste stand, LaVelo hebben ook de enviolo maar dan wel zelf schakelen. Die fietsen best goed, rechtop, doet in hun smart setting niet overbodige ondersteuning en als je versnelde hielp ie goed mee (85nm dat merkte je goed)
Maar ja wel zelf schakelen..

Dus wij lopen uit fietswinkel.nl beetje van hmm dat rijd ook wel goed , waren we een beetje van hoe was de velorettie nu al weer.. wij bij Rokin de tram in, pijp er uit, 500 meter lopen, winkel binnen,
Hallo zijn we weer kunnen wij de Ivy nog weer even proberen?
Geen probleem..
Mijn vriendin eerst, ik zag het al aan haar gezicht toen ze weer aan kwam rijden....
Toen ik, na 5 meter wist ik het ook, mijn hemel wat rijdt dit veel fijner dan al die andere 4 fietsten...
Zo natuurlijk, auto schakelen rijd zo lekker (ik ben dan ook een echte kadans rijder)

Dus we waren beide direct overtuigd.. dit wordt hem..
Even gewacht tot ze ook de opties hadden voor de achter en voor carriers.. en maar besteld

Aangezien ik (als man) niks heb met een ballen crusher gewoon voor de doorstap gekozen dus 2x Ivy
(Op youtube merk je dat dat heel ongewoon is, nagenoeg alle reviews gaan altijd over de ballen stang fiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:25
Is dat niet het geval met vrijwel elke LCD? Inherent aan de technologie, niet specifiek een nadeel van Veloretti.

[ Voor 12% gewijzigd door roffeltjes op 25-06-2023 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
joco schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:43:
[...]

Iets voor over denk ik. Ligt ook aan hoe lang je bent en hoe hoog je het zadel zet. Je kunt redelijk rechtop zitten denk ik als je niet langer bent dan zeg maar 180

Het gewicht heb je totaal geen last van met het fietsen, eerder positief ligt echt als een blok op de weg.

Hij is prima manoeuvreerbaar. Zeg maar een 180 graden draai maken op een weg om te keren gaat prima. Zeker door de automatische versnellingsbak... Ik was elke keer weer verbaasd hoe goed hij de versnelling al weer had gekozen voor me en hoe snel.
Dus je komt op snelheid aan in een hogere versnelling, remt af om de bocht te maken, halverwege begin je met trappen, staat ie al in de juiste lagere stand, accelereer je weg en schakelt perfect weer mee.

Vorige week zaterdag dus een proefrit gedaan met mijn vriendin, we dachten meteen die rijd best goed en zeer natuurlijk. Daarna even lunchen en ik zit te googlen, zie ik fietswinkel.nl dat die nog wel wat andere fietsen had staat, wij daar naar toe, hebben we een Cortina, tenways (cgo800), en LaVelo (2 soorten) geprobeerd, totaal dus 4 fietsen, Cortina was na 1 meter al, dat wordt hem niet (on natuurlijk gaat al wanneer ik net zelf op stap en trap). Die tenways was wel redelijk, maar ook daar doet de ondersteuning net wat te veel, zelfs in laagste stand, LaVelo hebben ook de enviolo maar dan wel zelf schakelen. Die fietsen best goed, rechtop, doet in hun smart setting niet overbodige ondersteuning en als je versnelde hielp ie goed mee (85nm dat merkte je goed)
Maar ja wel zelf schakelen..

Dus wij lopen uit fietswinkel.nl beetje van hmm dat rijd ook wel goed , waren we een beetje van hoe was de velorettie nu al weer.. wij bij Rokin de tram in, pijp er uit, 500 meter lopen, winkel binnen,
Hallo zijn we weer kunnen wij de Ivy nog weer even proberen?
Geen probleem..
Mijn vriendin eerst, ik zag het al aan haar gezicht toen ze weer aan kwam rijden....
Toen ik, na 5 meter wist ik het ook, mijn hemel wat rijdt dit veel fijner dan al die andere 4 fietsten...
Zo natuurlijk, auto schakelen rijd zo lekker (ik ben dan ook een echte kadans rijder)

Dus we waren beide direct overtuigd.. dit wordt hem..
Even gewacht tot ze ook de opties hadden voor de achter en voor carriers.. en maar besteld

Aangezien ik (als man) niks heb met een ballen crusher gewoon voor de doorstap gekozen dus 2x Ivy
(Op youtube merk je dat dat heel ongewoon is, nagenoeg alle reviews gaan altijd over de ballen stang fiets)
Dat klinkt goed!
Zijn er in de winkels al fietsen met carriers erop zodat je kan zien hoe dat er uit ziet?
Ik ga volgende week een proefrit doen. En als ik net zo enthousiast ben als jij dan bestel ik er ook gelijk 1. Ivy lijkt me praktischer, Ace net iets mooier vind ik. Lastig lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffersonmouze
Impstoker schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:43:
[...]

Ik vind het er eerder tussenin zitten eigenlijk. Bij de vanmoof heb ik het idee dat ik best veel sportief voorover zit waardoor ik genoodzaakt was om er ergonomische handvatten op te plaatsen.
Bij de ace zit ik ook wel voorover maar lang niet zoveel dat er teveel gewicht op de polsen rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffersonmouze
roffeltjes schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:45:
[...]

Is dat niet het geval met vrijwel elke LCD? Inherent aan de technologie, niet specifiek een nadeel van Veloretti.
Ja klopt. De display is ook niet van een zo hoge kwaliteit dat je dit er mag van verwachten. Ik stoor me er ook niet aan maar ik kan best begrijpen dat mensen dit een flink nadeel zullen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
Zo, op naar het volgende probleem. Nu gaat mijn fiets niet meer aan. Lekker 15km zonder trap ondersteuning terug naar huis met 33C.

Ik heb de batterij eruit gehaald terwijl hij aan stond (oeps) en nu doet hij dus niets meer; ik heb de batterij al opgeladen, stekkertjes van de Enviolo en de extra lamp al losgemaakt, reset (min) knop ingehouden, etc

Enviolo geeft wel lichtjes dus volgens de supportpagina van Veloretti is het geen batterij probleem.

Iemand ideeën? Ik ga morgen sowieso Veloretti bellen, hopelijk krijg ik een nieuw display of komen ze met een andere oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
NanoSector schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:33:
Zo, op naar het volgende probleem. Nu gaat mijn fiets niet meer aan. Lekker 15km zonder trap ondersteuning terug naar huis met 33C.

Ik heb de batterij eruit gehaald terwijl hij aan stond (oeps) en nu doet hij dus niets meer; ik heb de batterij al opgeladen, stekkertjes van de Enviolo en de extra lamp al losgemaakt, reset (min) knop ingehouden, etc

Enviolo geeft wel lichtjes dus volgens de supportpagina van Veloretti is het geen batterij probleem.

Iemand ideeën? Ik ga morgen sowieso Veloretti bellen, hopelijk krijg ik een nieuw display of komen ze met een andere oplossing.
Stekkertjes van het display checken:
tussen display en transformator
tussen transformator en kabelboom
tussen kabelboom en motor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
NanoSector schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:33:

Je 'activeert' de accu wel door 2x het accuknopje kort achter elkaar in te drukken toch zodat hij knippert? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
stin00 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:03:
[...]

Je 'activeert' de accu wel door 2x het accuknopje kort achter elkaar in te drukken toch zodat hij knippert? :+
Ik weet niet of ik dat verkeerd doe, maar ik krijg dat lampje niet aan het knipperen, hij blijft alleen maar branden. Ook als ik 2x snel achter elkaar klik of hem 2x een seconde inhoud. Ik neem aan dat je het knopje op de batterij zelf bedoelt?

Edit: net de batterij er terug in gedaan, eerste keer opstarten gebeurde nog steeds niks. Batterij eruit, toen maar 2x op knopjes gaan drukken waaronder de “grote knop” van het display, batterij erin en alles werkt weer.
Geen idee wat daar aan de hand was. Ik zal zoals @Dancer aangeeft nog een keer alle kabeltjes nakijken.

Wellicht een automatische update van het display die gefaald is?

[ Voor 29% gewijzigd door NanoSector op 25-06-2023 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
joco schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:43:
[...]

Mechanisch gezien is een 'ballen stang' (:D) sterker en stabieler dan een andere framevorm, en daardoor traditioneel zwaarder. Het zal met de moderne technieken en voor een stadsfiets misschien niet meer veel uitmaken maar er zit een idee achter die stang ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
NanoSector schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:44:
[...]

Ik weet niet of ik dat verkeerd doe, maar ik krijg dat lampje niet aan het knipperen, hij blijft alleen maar branden. Ook als ik 2x snel achter elkaar klik of hem 2x een seconde inhoud. Ik neem aan dat je het knopje op de batterij zelf bedoelt?

Edit: net de batterij er terug in gedaan, eerste keer opstarten gebeurde nog steeds niks. Batterij eruit, toen maar 2x op knopjes gaan drukken waaronder de “grote knop” van het display, batterij erin en alles werkt weer.
Geen idee wat daar aan de hand was. Ik zal zoals @Dancer aangeeft nog een keer alle kabeltjes nakijken.

Wellicht een automatische update van het display die gefaald is?
Die batterij modus met knipperend lampje is kennelijk alleen voor 'oudere accus': https://faq.veloretti.com...nd-use-the-battery-238007

Ik had geen idee dat Veloretti haar accu's alweer heeft aangepast. Dus lijkt me dat jij het nieuwere model hebt waarbij dit niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Cocytus schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:49:
[...]

Mechanisch gezien is een 'ballen stang' (:D) sterker en stabieler dan een andere framevorm, en daardoor traditioneel zwaarder. Het zal met de moderne technieken en voor een stadsfiets misschien niet meer veel uitmaken maar er zit een idee achter die stang ;)
ja dat snap ik, we gaan ook geen wielrenfietsen zien zonder.
Want jij daar wil je zo licht en stijf mogeljike fiets hebben.

Maar voor de standaard stads of zelfs tour fiets is het met de huidige technieken niet echt nodig. Zeker niet om iets kilo's te besparen zeker op een e-bike... dat valt in het niet met de motor en accu...

Ik ben wel wat huiverig voor modellen met een echte lage instap, die dus maar uit 1 stang bestaan.. die zijn heel snel niet stijf genoeg (bv de CGO800 van Tenways). Niet dat je daar direct last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:33

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Dit lijkt me een erg geschikte (en mooie!) fiets voor mijn woon-werk verkeer. Ik volg het al een poosje, maar sta toch elke keer in dubio. Bestellen op de pof, of toch eerst een dag vrijmaken en een proefrit boeken. De afstand naar Amsterdam vanuit Overijssel helpt hier niet echt bij.. iemand ervaringen met het retourstuurbeleid na aankoop binnen de maand?
Of zijn er andere opties voor een proefrit ergens?

[ Voor 6% gewijzigd door Thrace Grumble op 26-06-2023 12:50 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
Thrace Grumble schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:46:
Dit lijkt me een erg geschikte (en mooie!) fiets voor mijn woon-werk verkeer. Ik volg het al een poosje, maar sta toch elke keer in dubio. Bestellen op de pof, of toch eerst een dag vrijmaken en een proefrit boeken. De afstand naar Amsterdam vanuit Overijssel helpt hier niet echt bij.. iemand ervaringen met het retourstuurbeleid na aankoop binnen de maand?
Of zijn er andere opties voor een proefrit ergens?
overrijsel is groot ;) ik heb ook een proefrit gedaan op een zaterdag in amsterdam vanuit overrijsel

Trein Zwolle -> Amsterdam Zuid , Metro Amsterdam Zuid -> Pijp, 550 meter lopen, ongeveer 1.5 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:33

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

joco schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:31:
[...]

overrijsel is groot ;) ik heb ook een proefrit gedaan op een zaterdag in amsterdam vanuit overrijsel

Trein Zwolle -> Amsterdam Zuid , Metro Amsterdam Zuid -> Pijp, 550 meter lopen, ongeveer 1.5 uur ;)
True, Vriezenveen in mijn geval ;). Ik ga er eens over nadenken!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Thrace Grumble schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:21:
[...]

True, Vriezenveen in mijn geval ;). Ik ga er eens over nadenken!
Herkenbaar haha.
Ik ga vrijdag toch helemaal uit Groningen naar Amsterdam om een proefrit te doen.
Ik twijfel nog tussen de Ace en Ivy, zit de Ivy iets rechterop?
En natuurlijk de verschillende kleuren. Rekje voorop en achterop zijn zwart, maar ik vind de Dune kleur mooi. Lastig lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Impstoker schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:46:
[...]

Herkenbaar haha.
Ik ga vrijdag toch helemaal uit Groningen naar Amsterdam om een proefrit te doen.
Ik twijfel nog tussen de Ace en Ivy, zit de Ivy iets rechterop?
En natuurlijk de verschillende kleuren. Rekje voorop en achterop zijn zwart, maar ik vind de Dune kleur mooi. Lastig lastig.
Misschien kunnen we onderling iets organiseren qua proefritten? Ik begin Ace 1 in Utrecht DM bij interesse voor proefrit (is niet te koop overigens),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finch666
Dancer schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:55:
[...]

Als je de voeding voor de Enviolo haalt bij de B8-F connector van de motor, heb je geen relais nodig. Die voeding wordt automatisch onderbroken bij het uitschakelen van de fiets.
Dat lijkt me een interessante optie, aangezien de B8-F toch onbenut is (behalve bij het manipuleren van de software 8) ). Weet je ook op welke pin van de B8-F de geschakelde 5 V beschikbaar is? Is dat 6, de Vcc die naar het display gaat?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVsnmsXF3LErCzPRRwFQULhVe2w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/78mkJq0lXRB11NxWCa7eViHs.webp?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door finch666 op 27-06-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
finch666 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:07:
[...]

Dat lijkt me een interessante optie, aangezien de B8-F toch onbenut is (behalve bij het manipuleren van de software 8) ). Weet je ook op welke pin van de B8-F de geschakelde 5 V beschikbaar is? Is dat 6, de Vcc die naar het display gaat?[Afbeelding]
De B8-F is niet onbenut, het display is hier op aangesloten. Een tussenkabeltje met een 4 polige splitsing naar de Enviolo lijkt mij het gemakkelijkst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4ijw3e-XMYojtD6qVRMhqg34j0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ALeY0b7mZIWTciAbTkzy3kf2.jpg?f=fotoalbum_large
De onbenutte B6-F heeft geen P+.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTfK0Rj-UtCCtXm4ZCrsM0Jfl1s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q3rWLT2mNZMp5apVBkCheLZg.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Dancer op 27-06-2023 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finch666
Dancer schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:39:
[...]

De B8-F is niet onbenut, het display is hier op aangesloten. Een tussenkabeltje met een 4 polige splitsing naar de Enviolo lijkt mij het gemakkelijkst.
Okay, vergissing weer van mijn kant. Het is de rem aansluiting die onbenut is. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:15
Let wel even op dat je niet te veel stroom uit je "rem" port trekt! Zou zonde zijn als je je motorcontroller frituurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
roffeltjes schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:45:
[...]

Hier is weldegelijk iets aan te doen door zoals de poster aangeeft het scherm te kantelen waardoor de richting van de polarisatie van de bril niet hetzelfde is als die van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ik kreeg net een mail van veloretti over de kogellagers dat ze 50 euro vergoeden als ik een bon van fietsenmaker kan overleggen. Heeft iemand dit zelf al eens gedaan? Dus schoonmaken of vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Vaevictis_ op 27-06-2023 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finch666
Borkus schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:29:
Let wel even op dat je niet te veel stroom uit je "rem" port trekt! Zou zonde zijn als je je motorcontroller frituurt!
Ben ik ook niet van plan en zo te zien staat er geen geschakelde 5 volt op de remaansluiting dus komt die sowieso niet in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
djalexnlDe schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:49:
[...]

Gelukt, alles weer bij het oude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Dancer schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:39:
[...]
De onbenutte B6-F heeft geen P+.
[Afbeelding]
Hé da's interessant ik zoek nog een 5V aansluiting in het bafang compartiment om "iets" op aan te sluiten, zijn er ook kabeltjes van B6-F naar micro usb ?

[ Voor 26% gewijzigd door itsmeallright op 27-06-2023 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffersonmouze
Riesjard schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:39:
[...]

Hier is weldegelijk iets aan te doen door zoals de poster aangeeft het scherm te kantelen waardoor de richting van de polarisatie van de bril niet hetzelfde is als die van het scherm.
Als het scherm vierkant was geweest dan had dit een prima oplossing kunnen zijn. Echter is het rechthoekig en staat het verticaal. Als ze dit met het huidige scherm hadden willen doen of willen aanpassen zou je er een aardig lomp stuur aan over houden ben ik bang.

Het zou mooi zijn voor veloretti als ze de polarisatie kunnen laten draaien bij de fabrikant voor de aankomende batches.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeffersonmouze op 27-06-2023 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
itsmeallright schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:27:
[...]

Hé da's interessant ik zoek nog een 5V aansluiting in het bafang compartiment om "iets" op aan te sluiten, zijn er ook kabeltjes van B6-F naar micro usb ?
4P mini B naar USB bestaat.
https://www.higoconnector...ion/charging-cables/x999K
Het verloop kabeltje van 6P mini F naar 4P mini B zal je zelf moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Riesjard schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:39:
[...]

voor zo ver ik begrepen heb is het zo dat gepolariseerde brillen de "horizontaal" licht er uit filtered?
Maar de zon straalt natuurlijk in all richtingen uit dus daarom zie je gelukkit alles nog prima ;)

Maar het lijkt er op dat schermen net vaak (niet altijd is een beetje random) alleen horizontaal licht uitzend? Eigenlijk zouden ze ook gewoon verticaal moeten doen, of gewoon beide, dan heb je nooit een probleem, maar geen idee hoe dat technisch precies in elkaar steek met een lcd backlit scherm..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-08 13:31
Review van The Verge: https://www.theverge.com/...-ebike-review-price-specs

Ik begin nu toch wel erg te neigen om hem te bestellen en mijn Vanmoof S3 de deur uit te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
ThaJens schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:03:
Review van The Verge: https://www.theverge.com/...-ebike-review-price-specs

Ik begin nu toch wel erg te neigen om hem te bestellen en mijn Vanmoof S3 de deur uit te doen.
Ik zit al een paar weken op van moof te wachten voor mijn err27 (S2). Daarom afgelopen weekend besloten de ACE2 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastus
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik zie dat je nu ook accessoires kan mee bestellen bij de Ace two.
Is de rear carrier stevig genoeg voor een kinderzitje ?

Heeft iemand hier ervaring mee? of eventueel bij een eerder versie van de fiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
Lastus schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:49:
Ik zie dat je nu ook accessoires kan mee bestellen bij de Ace two.
Is de rear carrier stevig genoeg voor een kinderzitje ?

Heeft iemand hier ervaring mee? of eventueel bij een eerder versie van de fiets?
Ik heb straks een proefrit. Ik zal dit even voor je vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Impstoker schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:10:
[...]

Ik heb straks een proefrit. Ik zal dit even voor je vragen!
wat een rit helemaal uit Groningen ;)
Pagina: 1 ... 37 ... 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.