Acties:
  • +1Henk 'm!

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-05 16:44
Bobz schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:46:
Eindelijk de nieuwe app 😜
Oude app (iphone) verwijderd. Nieuw geinstalleerd. Opnieuw ingelogd.

Was even blij, want tab "navigatie" leek de GPS-lokatie vd Ace te laten zien.

NOU, NIET DUS ! Is gewoon de lokatie van je telefoon,
Even 100m bij je fiets vandaan lopen.

Kan dus fiets nog steeds niet vinden als gejat. Om over alarm nog maar te zwijgen. Prutswerk Veloretti !

Aanvulling :

Na installatie vd Veloretti-app, is het niet meer mogelijk de cadans aan te passen in de Enviolo app. Die blijft hangen met een bericht "verbinden.

En let op: wanneer je "Enviolo" kiest in de Veloretti-app, springt de cadans spontaan naar 100 !

Fijn ! Echt goed over nagedacht.

[Voor 24% gewijzigd door robert_oost op 09-05-2023 10:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djalexnlDe
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-06 09:25
robert_oost schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:34:
[...]

Oude app (iphone) verwijderd. Nieuw geinstalleerd. Opnieuw ingelogd.

Was even blij, want tab "navigatie" leek de GPS-lokatie vd Ace te laten zien.

NOU, NIET DUS ! Is gewoon de lokatie van je telefoon,
Even 100m bij je fiets vandaan lopen.

Kan dus fiets nog steeds niet vinden als gejat. Om over alarm nog maar te zwijgen. Prutswerk Veloretti !
Het is nog steeds wachten op een nieuwe app en Firmware... die is er nog tot heden niet...

• NanoSector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-06 10:26
djalexnlDe schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:43:
[...]

Het is nog steeds wachten op een nieuwe app en Firmware... die is er nog tot heden niet...
Ik heb contact gehouden met de support persoon van Veloretti, en heb vandaag een nieuwe update gekregen:

I've just got the news the update has been approved so it should be live beginning of next week!

Ik ben benieuwd of ze het deze keer wel nakomen.

• djalexnlDe
NanoSector schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:13:
[...]

Ik heb contact gehouden met de support persoon van Veloretti, en heb vandaag een nieuwe update gekregen:

I've just got the news the update has been approved so it should be live beginning of next week!

Ik ben benieuwd of ze het deze keer wel nakomen.
Ik hoop echt van harte op nieuwe firmware, maar vrees het... die app kan me echt totaal gestolen worden... zodra de diamond controller de cadans NIET meer overschrijft naar default en de gekozen cadans onthouden blijft in de naaf raak ik geen app meer aan. Fiets aan en lekker gaan.

Alhoewel na 800 km begint me stuur nu te tikken als ik deze beweeg.... next chapter... had er al over gelezen maar ben nu zelf aan de beurt... iemand tips?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:02
@djalexnlDe Balhoofd even aandraaien: rubbertje eruit en met inbussleutel vastzetten

• Rowlers
  • Laatst online: 02-06 09:55
djalexnlDe schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:34:
[...]

Ik hoop echt van harte op nieuwe firmware, maar vrees het... die app kan me echt totaal gestolen worden... zodra de diamond controller de cadans NIET meer overschrijft naar default en de gekozen cadans onthouden blijft in de naaf raak ik geen app meer aan. Fiets aan en lekker gaan.

Alhoewel na 800 km begint me stuur nu te tikken als ik deze beweeg.... next chapter... had er al over gelezen maar ben nu zelf aan de beurt... iemand tips?
Even een mailtje sturen naar support dan krijg je een flesje teflon spray opgestuurd. Zou dan na een aantal keer fietsen moeten zijn verdwenen. Bij mij lijkt het bijna weg te zijn nu. Kijk ook hier:

https://www.facebook.com/...rmalink/1383565915755425/

Acties:
  • +3Henk 'm!

• robert_oost
Megalomania schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:43:
@djalexnlDe Balhoofd even aandraaien: rubbertje eruit en met inbussleutel vastzetten
Had ditzelfde probleem direct na levering van mijn Ace.
Bij het afstellen van het lager in het balhoofd komt iets meer kijken dan simpelweg teflon spray of boutje aandraaien. Te strak levert bv ook problemen op.

Bij mij is het balhoofd gedemonteerd, ingevet en afgesteld door de lokale fietsenmaker. Betaald door Veloretti.

Voor alle duidelijkheid : balhoofd = stuur = veiligheid. Tik in lager zal meestal niet, maar KAN ook een gebroken lager zijn. En als dat vastslaat dan maak je een lelijke val.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djalexnlDe
Megalomania schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:43:
Dat raad ik af, en was de oorzaak ook niet.

1 Heb het stuur losgedraaid. (rubber idd verwijderd, bout 2 cm omhoog gehaald.
2 Bouten aan de zijkant van de stuurpen los gehaald en bij de 2 draaipunten waar het stuur met het frame
contact heeft (boven bij ring, en onderkant waar de bal op rust)
3 heb daar goed ingesmeerd / spray met PTFE. (tussen door 5 minuten wachten) 2 keer herhalen.
4 Bout (onder het rubber dopje) weer handvast aangedraaid absoluut niet strakker, je moet natuurlijk geen
speling voelen als je de voorrem in trekt.
5 Bouten aan de zijkant aangedraaid. 4 NM zoiets.
4 Getik is direct verholpen.

Ik had ook paar dagen ervoor een fikse bui over mij heen gekregen (hoezo in de natste maand sinds tijden).
Benieuwd of dit ook op de lange termijn gaat werken. Mocht het weer gaan tikken na periode van vocht ga ik ander vet proberen dat waterafstotend is. Dat heeft een vriend van me geadviseerd die auto's monteert.

Maar goed ik lees allerlei berichten over een nieuwe app die gaat komen en mogelijke firmware... Wederom.. Deze week zou het dan eindelijk moeten gebeuren...

Ben wel blij dat de firmware van mij diamond controller nog de oude is.
(mijn fiets gaat nl niet automatisch uit!!!! ) dus als ik op pad ga zet ik overal de lamp uit i.p.v. de fiets. Dat werkt echt prima. Doe het al een tijdje zo en werkt perfect, en voor een paar uurtjes merk je het niet met de accu). Je kan gelijk weer wegfietsen, echt super en had eigenlijk al lang zou zo horen te zijn.

Aan het eind van de dag, zet ik hem uiteraard wel weer uit.

Wellicht leuke vraag welke firmware van de Diamond controller hebben jullie?? en hebben jullie ook tips voor mede gebruikers??

Mijn versie is 320-249 / 6-210318-0 / 201015

gegroet mede rijders...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djalexnlDe
robert_oost schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:53:
[...]

Had ditzelfde probleem direct na levering van mijn Ace.
Bij het afstellen van het lager in het balhoofd komt iets meer kijken dan simpelweg teflon spray of boutje aandraaien. Te strak levert bv ook problemen op.

Bij mij is het balhoofd gedemonteerd, ingevet en afgesteld door de lokale fietsenmaker. Betaald door Veloretti.

Voor alle duidelijkheid : balhoofd = stuur = veiligheid. Tik in lager zal meestal niet, maar KAN ook een gebroken lager zijn. En als dat vastslaat dan maak je een lelijke val.
Vandaag weer een flink stuk gefietst.... en waarempel het getik is weer terug... lijkt nu erger als voor de teflon spray..... ;(

Man man .. 800 km fietsen...
Is het verholpen door het balhoofd te demonteren? etc.
Anders gezegd ... heb je het niet weer gehad?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robert_oost
djalexnlDe schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:16:
[...]

Vandaag weer een flink stuk gefietst.... en waarempel het getik is weer terug... lijkt nu erger als voor de teflon spray..... ;(

Man man .. 800 km fietsen...
Is het verholpen door het balhoofd te demonteren? etc.
Anders gezegd ... heb je het niet weer gehad?
Ja, getik is tot nu toe ( 1,5 jaar, 2700+ km) niet teruggekomen.
Vwb smering: mijn balhoofd was volkomen "droog" vertelde monteur. Er is molybdeen-vet gebruikt. Dat is dus geen vloeistof, maar is heeft consistentie van vaseline. Dat zal allicht beter bestand zijn tegen water dan een paar pufjes spray.

Een ander, vervelend geluid, namelijk kraken / tsjierpen / krekel van de belt steekt wel af en toe de kop op.
Belt is goed op spanning (niet te strak) en wordt regelmatig schoongemaakt.

Gisteren was het er weer een beetje. In najaar en winter geen last. Fiets had gisteren een tijd in de zon gestaan en mat-zwart frame was goed heet.
Fiets na thuiskomst in garage gezet. Paar uur later weer gebruikt. Totaal stil.

Heb het voorzichrige vermoeden dat het alu frame iets uitzet door de warmte en daardoor de belt strakker komt te staan.

Vraag : is dat geluid bij jullie ook vaker / erger als het warm is ?

Nabrander (zijdelings balhoofd):
Heb een heel zwaar ABUS kettingslot. Dat zit om de bovenste framebuis gewikkeld, net achter het stuur.
Die paar kilo extra gewicht op het voorwiel verbetert het stuurgedrag van de fiets. Voelt stabieler.

[Voor 8% gewijzigd door robert_oost op 15-05-2023 10:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djalexnlDe
robert_oost schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:19:
[...]

Ja, getik is tot nu toe ( 1,5 jaar, 2700+ km) niet teruggekomen.
Vwb smering: mijn balhoofd was volkomen "droog" vertelde monteur. Er is molybdeen-vet gebruikt. Dat is dus geen vloeistof, maar is heeft consistentie van vaseline. Dat zal allicht beter bestand zijn tegen water dan een paar pufjes spray.

Een ander, vervelend geluid, namelijk kraken / tsjierpen / krekel van de belt steekt wel af en toe de kop op.
Belt is goed op spanning (niet te strak) en wordt regelmatig schoongemaakt.

Gisteren was het er weer een beetje. In najaar en winter geen last. Fiets had gisteren een tijd in de zon gestaan en mat-zwart frame was goed heet.
Fiets na thuiskomst in garage gezet. Paar uur later weer gebruikt. Totaal stil.

Heb het voorzichrige vermoeden dat het alu frame iets uitzet door de warmte en daardoor de belt strakker komt te staan.

Vraag : is dat geluid bij jullie ook vaker / erger als het warm is ?

Nabrander (zijdelings balhoofd):
Heb een heel zwaar ABUS kettingslot. Dat zit om de bovenste framebuis gewikkeld, net achter het stuur.
Die paar kilo extra gewicht op het voorwiel verbetert het stuurgedrag van de fiets. Voelt stabieler.
Thanx voor de tip! molybdeen-vet staat hier genoteerd, mocht het wederom terugkomen. Gisteren opnieuw ingevet met spray en kogellager vet. Vannacht ingetrokken en vanmorgen na het testen geen getik meer. Wederom hand vast aangedraaid.

Mocht het weer voorkomen dan ga ik de molybdeen vet toepassen.

voor wat betreft de Belt en geluid, met vochtig / nat weer merk ik wel dat het wat meer geluid maakt.
het kraken / tsjierpen / krekel van de belt met hitte nog niet gehad, wellicht kan je een filmpje hiervan opnemen en plaatsen. Zal het ieder geval in de gaten houden.

Mijn fietsenmaker in mijn dorp die de fiets uit nieuwsgierigheid heeft bewonderd zei dat de belt heel klein tikkie strakker kon. Maar daar wacht ik nog wel even mee als ik het zo hoor.

Heb ook nog nieuws over de cadans ellende. Toen ik mijn fiets ontvangen heb en net uit de doos had gehaald, werkte de diamond controller niet goed. Mijn accu stand circel bleef leeg. Kon niet zien hoe vol of leeg de accu was. Aan / uit , tempo snelheid alles werkte alleen de circel bleef leeg. Na eigen onderzoek kwam ik erachter dat een stekker van de diamond contoller bij de motor /frame er niet goed in zat.

Wat wel bijzonder was is dat de cadans bewaard bleef. Nadat ik het stekkertje goed had geplaatst werd de accu lading in het circeltje weer zichtbaar maar werd mijn candans wel weer overschreven naar de default.

Ik was van plan om de stekker te manipuleren en kijken welke pin van de stekker hier de oorzaak van is. Nu las ik stom verbaasd op de FB groep dat iemand exact dat al heeft gedaan en bij de enviolo naaf de stekker heeft gemanipuleerd. 1 van de draadjes disconnecten en het probleem is opgelost. Alles blijft gewoon werken zoals nu. Dus ik ga deze workaround / tussen stekker ook proberen toepassen. Stekkertjes ga ik bij de Ali Express bestellen. Die gooi ik erbij tussen zodat alles origineel blijft. Daarna hopelijk geen cadans overschrijf ellende. Geen aparte displays controllers etc nodig.

Zelf fiets ik graag rond de 43.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeffersonmouze
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:43
djalexnlDe schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:40:
[...]

Thanx voor de tip! molybdeen-vet staat hier genoteerd, mocht het wederom terugkomen. Gisteren opnieuw ingevet met spray en kogellager vet. Vannacht ingetrokken en vanmorgen na het testen geen getik meer. Wederom hand vast aangedraaid.

Mocht het weer voorkomen dan ga ik de molybdeen vet toepassen.

voor wat betreft de Belt en geluid, met vochtig / nat weer merk ik wel dat het wat meer geluid maakt.
het kraken / tsjierpen / krekel van de belt met hitte nog niet gehad, wellicht kan je een filmpje hiervan opnemen en plaatsen. Zal het ieder geval in de gaten houden.

Mijn fietsenmaker in mijn dorp die de fiets uit nieuwsgierigheid heeft bewonderd zei dat de belt heel klein tikkie strakker kon. Maar daar wacht ik nog wel even mee als ik het zo hoor.

Heb ook nog nieuws over de cadans ellende. Toen ik mijn fiets ontvangen heb en net uit de doos had gehaald, werkte de diamond controller niet goed. Mijn accu stand circel bleef leeg. Kon niet zien hoe vol of leeg de accu was. Aan / uit , tempo snelheid alles werkte alleen de circel bleef leeg. Na eigen onderzoek kwam ik erachter dat een stekker van de diamond contoller bij de motor /frame er niet goed in zat.

Wat wel bijzonder was is dat de cadans bewaard bleef. Nadat ik het stekkertje goed had geplaatst werd de accu lading in het circeltje weer zichtbaar maar werd mijn candans wel weer overschreven naar de default.

Ik was van plan om de stekker te manipuleren en kijken welke pin van de stekker hier de oorzaak van is. Nu las ik stom verbaasd op de FB groep dat iemand exact dat al heeft gedaan en bij de enviolo naaf de stekker heeft gemanipuleerd. 1 van de draadjes disconnecten en het probleem is opgelost. Alles blijft gewoon werken zoals nu. Dus ik ga deze workaround / tussen stekker ook proberen toepassen. Stekkertjes ga ik bij de Ali Express bestellen. Die gooi ik erbij tussen zodat alles origineel blijft. Daarna hopelijk geen cadans overschrijf ellende. Geen aparte displays controllers etc nodig.

Zelf fiets ik graag rond de 43.
Zou je daar misschien de link van kunnen delen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:17

Er lijkt een opvolger/nieuwe elektrische fiets te komen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:55
Is er al iemand die het tandwiel al eens heeft vervangen? De tanden op het tandwiel is op sommige punten erg dun en glimmend geworden en niet meer egaal maar vorm van een haak dus wel toe aan vervanging. Zit ong op 3000 km.

[Voor 10% gewijzigd door Vaevictis_ op 17-05-2023 20:17]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
tweakertjee schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:58:
[Afbeelding]

Krijg net mail van veloretti:

The wait is almost over.
Are you ready to embrace a new era of commuting?
Pre-orders open in just 24 hours.

Mark your calendar for tomorrow's big reveal moment.

Dus vanaf morgen kan je de nieuwe fiets al pre-orderen! Ben benieuwd :)

[Voor 4% gewijzigd door stin00 op 18-05-2023 11:14]

• tomuitrotterdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:34
tweakertjee schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:58:
[Afbeelding]

Als ik goed begrijp: pre-order vanaf morgen (rond deze tijd) mogelijk: naam is Two en wat ik uit gifje haal is voornamelijk design iets veranderd (weer 2 modellen, en in 4 kleuren)
Hoop dat ze hiermee ook een nieuwe app introduceren, die wel alle functies bevat die ooit beloofd waren, en iets beter nagedacht over verzekeren/gsm en keuzevrijheid aan klant laten.

• Megalomania
@robert_oost ik denk zeker dat het met warmte te maken heeft bij mij. In de zomer had ik er altijd last van op de terugweg, nooit op de heenweg naar werk. Nu in de winter ook nergens last van. Denk dat de riemspanning nu ook wat lager is.

Het hele frame dat uitzet vind ik een slimme hypothese! Zou zo maar eens kunnen!

• Vaevictis_
Zo te zien wel een verend zadel dat is wel erg fijn. Nu maar hopen dat ze dezelfde app gebruiken en niet zoals veel bedrijven met een hele nieuwe app komen.

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:09
Megalomania schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:29:
@robert_oost ik denk zeker dat het met warmte te maken heeft bij mij. In de zomer had ik er altijd last van op de terugweg, nooit op de heenweg naar werk. Nu in de winter ook nergens last van. Denk dat de riemspanning nu ook wat lager is.

Het hele frame dat uitzet vind ik een slimme hypothese! Zou zo maar eens kunnen!
De liniaire uitzetting van aluminium bij 50 °C temperatuurverschil is ca. 1 mm per m.

• robert_oost
Vaevictis_ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:14:
Is er al iemand die het tandwiel al eens heeft vervangen? De tanden op het tandwiel is op sommige punten erg dun en glimmend geworden en niet meer egaal maar vorm van een haak dus wel toe aan vervanging. Zit ong op 3000 km.
Bedankt voor je observatie !
Heb vegelijkbaar aantal km. Ook bij mij begint het voorste tandwiel wat "haak-achtige" slijtage te vertonen.
Maak me nog geen zorgen. Maar is wel een belangrijk "punt van aandacht / controle ".

En : zo kan een belt wel 30.000 km meegaan, maar als het tandwiel veel eerder slijt, leg je er ook een nieuwe belt op. Kan een duur grapje worden in vergelijking met ketting.

En over nieuwe modellen : leuk.
Maar zou het waarderen wanneer de focus niet zou liggen op een nieuw, "hip" model. Maar op het in orde brengen van hun bestaande lijn (Ace/Ivy).

Ben overigens wel benieuwd over tandwiel. Is dit standaard ? Zodat elke fietsenmaker wiel kan bestellen ?
Of enkel via Veloretti te bestellen ?

• robert_oost
Dancer schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:03:
[...]

De liniaire uitzetting van aluminium bij 50 °C temperatuurverschil is ca. 1 mm per m.
Klopt !
Maar afstand wordt vergroot door geometrie (groot wiel voor, klein wiel achter). En weet echt niet hoe gevoelig de afstelling van de belt bij de achteras is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
robert_oost schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:03:
[...]
En : zo kan een belt wel 30.000 km meegaan, maar als het tandwiel veel eerder slijt, leg je er ook een nieuwe belt op. Kan een duur grapje worden in vergelijking met ketting.

Ben overigens wel benieuwd over tandwiel. Is dit standaard ? Zodat elke fietsenmaker wiel kan bestellen ?
Of enkel via Veloretti te bestellen ?
Waarom zou je een Gates CDX riem gaan vervangen omdat je voorste tandwiel vervangen moet worden? Dat is kapitaalvernietiging :+ Een CDX riem gaat inderdaad 20 tot 30k kilometers mee, die ga je niet preventief vervangen zonder reden. Met +- €85 euro zijn ze ook niet heel goedkoop.

Je kan waarschijnlijk het beste Veloretti vragen welke exacte front sprocket ze gebruiken. Die kan je ongetwijfeld wel ergens zelf kopen of een vergelijkbare met dezelfde diameter + aantal tanden.

Bij montage kan je gewoon je bestaande riem blijven gebruiken, uiteraard op de juiste spanning.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:08
Vaevictis_ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:14:
Ik ben een leek, maar 3.000 km is toch helemaal niets? Dan is dat hele verhaal over een onderhoudsarme aandrijving volkomen flauwekul, want leuk dat de riem 30.000 meegaat maar dan heb je al 10 keer het tandwiel vervangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De Ace Two is uit en al te bestellen voor € 3.299

https://www.veloretti.com/

YouTube: Veloretti: Introducing the Ivy and Ace Two

Ik vind de veranderingen zo op het eerste oog erg klein. Het design is iets gestroomlijnder met ander stuur met geïntegreerd scherm en nieuwe koplampen. Er zitten ook 2 knoppen op het stuur a la VanMoof. Het achterlicht is ook nieuw met remlicht.

Maar ze gebruiken zo te zien exact dezelfde Bafang M200 motor, Enviolo N310, Samsung accu en gates belt drive.

[Voor 94% gewijzigd door stin00 op 19-05-2023 10:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:42
28 kg schoon aan de haak met batterij. oef. dat is serieus zwaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Svenimal
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:27
sky_walker schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:43:
28 kg schoon aan de haak met batterij. oef. dat is serieus zwaar.
Volgens hun eigen specificaties weegt alleen het frame van de originele Ace al 27kg, dus in totaal is die fiets nog een stuk zwaarder dan de TWO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaevictis_
stin00 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:41:
De Ace Two is uit en al te bestellen voor € 3.299

https://www.veloretti.com/

YouTube: Veloretti: Introducing the Ivy and Ace Two

Ik vind de veranderingen zo op het eerste oog erg klein. Het design is iets gestroomlijnder met ander stuur met geïntegreerd scherm en nieuwe koplampen. Er zitten ook 2 knoppen op het stuur a la VanMoof. Het achterlicht is ook nieuw met remlicht.

Maar ze gebruiken zo te zien exact dezelfde Bafang M200 motor, Enviolo N310, Samsung accu en gates belt drive.
Ja vind het ook iets strakker maar zeker geen +750 euro incl. Inflatie waard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• djalexnlDe
De nieuwe app is ook gearriveerd. Wat kleine testjes gedaan. Cadans aanpassen in de app gaat nu goed is de eerste indruk..

Wel wordt deze gereset door de controller maar das logisch als er geen firmware update is voor deze controller. (ik heb de kabels bij de Aliexpress besteld en ga voor een andere oplossing.)

Navigatie werkt ook 'wat beter' in de app, maar de informatie wordt niet goed doorgegeven aan mijn diamond controller. 120 meter links op de app (wat klopt) en dan 120 meter pijl rechtdoor op de controller, etc etc. Of 60 meter naar rechts op de app (wat dan klopt) en nog steeds 120 meter links van de vorige aanwijzing bijvoorbeeld. (gewoon niet gebruiken is natuurlijk een oplossing) maar ben op zoek of dit ook door de firmware van de controller wordt veroorzaakt.

(als iemand eens een kort testje kan doen)

Heb nog de oudere firmware op de diamond controller, waarom die niet wordt geüpdate is mij een raadsel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik overweeg een tweedehands Ace aan te schaffen (de prijs van de nieuwe Ace2 wordt mij te gortig, zeker voor hoe weinig upgrades dat in de praktijk zijn). Zijn er specifieke aandachtspunten waar ik op zou moeten letten qua overname? Moet de huidige eigenaar zich 'afmelden' in de app oid voordat ik kan koppelen? Ik kan hier niets over vinden, maar misschien is dat wel omdat het gewoon geen enkel probleem is :)

Qua slijtage/gebreken is er volgens mij niets heel ongebruikelijks wat je bij een korte proefrit of visuele inspectie niet kan constateren, maar ik houd me aanbevolen voor aandachtspunten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vaevictis_
Cocytus schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:56:
Ik overweeg een tweedehands Ace aan te schaffen (de prijs van de nieuwe Ace2 wordt mij te gortig, zeker voor hoe weinig upgrades dat in de praktijk zijn). Zijn er specifieke aandachtspunten waar ik op zou moeten letten qua overname? Moet de huidige eigenaar zich 'afmelden' in de app oid voordat ik kan koppelen? Ik kan hier niets over vinden, maar misschien is dat wel omdat het gewoon geen enkel probleem is :)

Qua slijtage/gebreken is er volgens mij niets heel ongebruikelijks wat je bij een korte proefrit of visuele inspectie niet kan constateren, maar ik houd me aanbevolen voor aandachtspunten.
De km stand kun je in de enviolo deel uitlezen hiermee kun je ook bepalen hoe goed de batterij ong. Nog is. Ga uit van 300 cycles en dan 100km per lading. Dus km stand / 10. Nieuwe batterij is ong. 450 euro (vorig jaar eens opgevraagd). Voor de rest gewoon fietsen en remmen kijk of geen piepjes kraakjes zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megalomania
@Vaevictis_ bedoel je dat een accu 30.000 km meegaat ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vaevictis_
Megalomania schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:54:
@Vaevictis_ bedoel je dat een accu 30.000 km meegaat ?
Ongeveer gaat dus om de cycles van 300x ontladen voor een Li-ion batterij met laden naar 100% ik maak hier wel de aanname dat je 100km kunt fietsen met de accu dus niet continu aan hebt staan of anders in laagste stand. Anders 80 km aanhouden dat is wat veloretti ook mee rekent.

Ik zeg dus bewust geen 30.000 km want hangt af van het gebruik b.v. bij welke temperatuur wordt geladen of gebruikt. Die cycles zijn wel een gegeven. Je kunt het ook meten dan weet je het zeker maar dan moet je de batterij testen door hem leeg te rijden en dan meten met een kWh meter hoeveel Wh erin is gegaan. Onder de 70% capaciteit is de batterij "versleten". Want hierna zal de degradatie veel harder gaan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dancer
Vaevictis_ schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:19:
[...]

De km stand kun je in de enviolo deel uitlezen hiermee kun je ook bepalen hoe goed de batterij ong. Nog is. Ga uit van 300 cycles en dan 100km per lading. Dus km stand / 10. Nieuwe batterij is ong. 450 euro (vorig jaar eens opgevraagd). Voor de rest gewoon fietsen en remmen kijk of geen piepjes kraakjes zijn.
Voor wie het echt interessant vindt: https://batteryuniversity.com/articles

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robert_oost
Vaevictis_ schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:17:
[...]

Ongeveer gaat dus om de cycles van 300x ontladen voor een Li-ion batterij met laden naar 100% ik maak hier wel de aanname dat je 100km kunt fietsen met de accu dus niet continu aan hebt staan of anders in laagste stand. Anders 80 km aanhouden dat is wat veloretti ook mee rekent.

Ik zeg dus bewust geen 30.000 km want hangt af van het gebruik b.v. bij welke temperatuur wordt geladen of gebruikt. Die cycles zijn wel een gegeven. Je kunt het ook meten dan weet je het zeker maar dan moet je de batterij testen door hem leeg te rijden en dan meten met een kWh meter hoeveel Wh erin is gegaan. Onder de 70% capaciteit is de batterij "versleten". Want hierna zal de degradatie veel harder gaan.
Onderschrijf de benadering van Vaevictis. Houd vanaf begin mijn verbruik per km bij. Dit is na plm 2800 km nog steeds vrij constant.
Mijn fiets is geheel standaard (max 25 km, cadans van 60).
Verbruik:

stand 5 -> 1,6-2 %/km
stand 3 -> 1 %/km tevens gemiddels verbruik
stand 2 -> 0,67 %/km

Fiets een stuk op hoogste ondersteuning en kijk naar accu-percentage voor en na de rit. Ligt dit hoger dan 2% per km ? Niet doen.
Zelf zou ik de batterij professioneel laten doormeten. En de fiets grondig inspecteren op gebreken die wijzen op het rijden met een te hoge snelheid.
Illegaal opvoeren is nou eenmaal populair. En ben bang dat er nu langzaam "afgeragde" fietsen op de markt komen. Inspecteer/beoordeel dus niet alleen de fiets, maar ook de verkoper...

Overigens is bij mij na ruim 2000 km de Enviolo vervangen. De nieuwe telt natuurlijk weer vanaf 0.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-06 11:43
De Veloretti app, een veel besproken topic op dit forum en veelal niet in positieve zin. Hoopvol werkte ik dan ook gisteren de app bij, voor mij was eigenlijk maar 1 ding belangrijk, dat hij de instellingen in de app (de trap frequentie, het licht en de start vermenigvuldiger) vasthoud. Wederom niet gelukt, hoe moeilijk kan het zijn en wat is er dan eigenlijk wel gebeurt in de update

SR+, Midnight Silver, Zwart, 19" 11/10 besteld, 25/10 prepare fd mail.........26-11 VIN, kenteken G-xxx-TJ, SMS 05-12, leverdatum 12-12, strik erom en klaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-06 22:01
eikrur schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 07:52:
De Veloretti app, een veel besproken topic op dit forum en veelal niet in positieve zin. Hoopvol werkte ik dan ook gisteren de app bij, voor mij was eigenlijk maar 1 ding belangrijk, dat hij de instellingen in de app (de trap frequentie, het licht en de start vermenigvuldiger) vasthoud. Wederom niet gelukt, hoe moeilijk kan het zijn en wat is er dan eigenlijk wel gebeurt in de update
Om de cadans vast te houden zal het Diamond display geüpdatet of aangepast moeten worden, deze reset de cadans. En wellicht zorgt deze ook voor de verlichting bij opstart...

Daar gaat die vernieuwde app dus helemaal niets aan veranderen.

Ik verwacht nu helemaal geen aanpassingen meer gezien ze de opvolger al hebben uitgebracht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eikrur
martijn k. schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:37:
[...]

Om de cadans vast te houden zal het Diamond display geüpdatet of aangepast moeten worden, deze reset de cadans. En wellicht zorgt deze ook voor de verlichting bij opstart...

Daar gaat die vernieuwde app dus helemaal niets aan veranderen.

Ik verwacht nu helemaal geen aanpassingen meer gezien ze de opvolger al hebben uitgebracht.
Dank voor je reactie Martijn, ik ben niet gehinderd door veel it/app kennis maar ik gebruik veel apps (bijv voor mijn auto) die de instellingen gewoon in memory zet, dat zou dus bij een Veloretti ook moeten kunnen. Maar ervan uitgaande dat zoiets voor een fiets niet kan, hoe moet ik dan de daimond display updaten?.
De opvolger die jij noemt is neem ik aan de Ace Two, die zal toch ook op een app werken, sterker nog, ik denk dat de app update die afgelopen week beschikbaar kwam er is omdat in die week ook de lancering van de two was. Ik hebben een flauw vermoeden dat die twee wel eens iets met elkaar te maken zouden kunnen hebben.

SR+, Midnight Silver, Zwart, 19" 11/10 besteld, 25/10 prepare fd mail.........26-11 VIN, kenteken G-xxx-TJ, SMS 05-12, leverdatum 12-12, strik erom en klaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ger356
eikrur schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:07:
[...]

Dank voor je reactie Martijn, ik ben niet gehinderd door veel it/app kennis maar ik gebruik veel apps (bijv voor mijn auto) die de instellingen gewoon in memory zet, dat zou dus bij een Veloretti ook moeten kunnen. Maar ervan uitgaande dat zoiets voor een fiets niet kan, hoe moet ik dan de daimond display updaten?.
De opvolger die jij noemt is neem ik aan de Ace Two, die zal toch ook op een app werken, sterker nog, ik denk dat de app update die afgelopen week beschikbaar kwam er is omdat in die week ook de lancering van de two was. Ik hebben een flauw vermoeden dat die twee wel eens iets met elkaar te maken zouden kunnen hebben.
Zoals Martijn K. Schreef: heeft het probleem dat de cadans niet wordt vastgehouden niets met de app te maken. Die app houdt zelfs de instelling wel vast, maar dat stomme diamond display reset de cadans naar de standaard 60, elke keer dat het opstart. Dat diamond display is een ingekocht ding waar Veloretti de software niet van kan wijzigen, dat zal de leverancier moeten doen. Of dat nog gaat gebeuren is inbderdaad de vraag. Je hebt twee opties: of je installeert een ander display zoals de DZ41, of je knipt een draadje door op de stekker van de Enviolo naaf. Dan ziet de naaf de reset van het display niet meer. Ik zou een DZ41 kopen en er opzetten. Werkt top.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eikrur
ger356 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:44:
[...]

Zoals Martijn K. Schreef: heeft het probleem dat de cadans niet wordt vastgehouden niets met de app te maken. Die app houdt zelfs de instelling wel vast, maar dat stomme diamond display reset de cadans naar de standaard 60, elke keer dat het opstart. Dat diamond display is een ingekocht ding waar Veloretti de software niet van kan wijzigen, dat zal de leverancier moeten doen. Of dat nog gaat gebeuren is inbderdaad de vraag. Je hebt twee opties: of je installeert een ander display zoals de DZ41, of je knipt een draadje door op de stekker van de Enviolo naaf. Dan ziet de naaf de reset van het display niet meer. Ik zou een DZ41 kopen en er opzetten. Werkt top.
en moet ik dan een 5 of een 9 gears versie kopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ger356
eikrur schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:50:
[...]

en moet ik dan een 5 of een 9 gears versie kopen?
Je moet de CAN versie hebben met 5 ondersteuningsniveaus want dat heeft de Ace. Zoek op DZ41 in dit topic voor meer details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robert_oost
ger356 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:44:
[...]

En voor diegenen die de boel zo origineel mogelijk willen houden:

Om te beginnen, de 1e keer:
Start fiets met diamond display;
Start Enviolo" app;
Kies gewenste cadans.
Ga lekker fietsen.

Daarna:

Zet fiets uit- en later weer aan diamond display.
Start Enviolo" app.

De app heeft de eerder ingestelde cadans bewaard, maar geeft blijkbaar dat signaal niet door aan de naaf

Tik in cadans-scherm even op +, en daarna op -.
Nu heeft de Enviolo naaf het bericht gekregen, en trap je met de cadans zoals eerder ingesteld.

Dit werkt overigens net zo met slider voor de cadans in de "Veloretti" app. Maar die slider is lastig. Even tikje op plus en min is simpeler.

Mijn iphone "automatisering" met bluetooth zoals in eerdere post beschreven, doet het niet meer. Ga nu NFC-sticker gebruiken om Enviolo app automatisch te laten opstarten zodra ik iphone aanzet en op stuur bevestig.

[Voor 4% gewijzigd door robert_oost op 23-05-2023 17:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eikrur
ger356 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:01:
[...]

Je moet de CAN versie hebben met 5 ondersteuningsniveaus want dat heeft de Ace. Zoek op DZ41 in dit topic voor meer details.
Deze uitgevoerd en dat werkt, cadans blijft bewaard, nog even kijken of dat ook zo is als de batterij eruit gaat maar dat doe ik sws bijna nooit

1. Zet de fiets aan.
2. Zet de cadans met de Enviolo app op 30.
3. Fiets om te controleren.
4. Haal de stekker uit de Enviolo
5. Schakel de fiets uit.
6. Schakel de fiets in.
7. Wacht 10 sec.
8. Plug de stekker van de Enviolo terug in.
9. Controleer de cadans in de Enviolo app.
10. Controleer de cadans tijdens het fietsen
Bedankt.

voorlopig hou ik dan de diamand display er nog maar even op, die geeft ook de navigatie pijlen aan en dat doet de dz41 niet

dank voor jullie tips

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tomuitrotterdam
Even kijken of iemand hier ook tegenaan loopt/hier al een oplossing/tip voor is:
Probeerde app te updaten, waarna ik volgende error krijg bij opstarten:

Something went wrong with Veloretti
Veloretti closed because this app has a bug, Try updating this app after its developer provides a fix for this error.

Vervolgens oude versie verwijderd, restart en opnieuw geprobeerd. Maar situatie blijft

Gebruik Samsung (flip4), met de laatste updates.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robert_oost
eikrur schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:16:
[...]

Deze uitgevoerd en dat werkt, cadans blijft bewaard, nog even kijken of dat ook zo is als de batterij eruit gaat maar dat doe ik sws bijna nooit

1. Zet de fiets aan.
5. Schakel de fiets uit.
6. Schakel de fiets in.
7. Wacht 10 sec.
Bedankt.

voorlopig hou ik dan de diamand display er nog maar even op, die geeft ook de navigatie pijlen aan en dat doet de dz41 niet

dank voor jullie tips
Iedere keer dat je de fiets uitzet een stekker lostrekken ??? Wat een gedoe ! En daarvoor is die connector niet ontworpen. Hoe lang denk je dat het duurt voor je en mechanisch probleem krijgt ? Zoals breuken in het snoer ? Echt never nooit niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• djalexnlDe
Cadans en Fiets zo origineel mogelijk houden?
Stekkers van Aliexpress zijn onderweg even ertussen zetten en probleem is opgelost.
Alles blijft origineel.

Heb gisteren nog aan de lijn gehangen met Veloretti. Ze willen het echt wel oplossen maar zijn afhankelijk van de leverancier van de controller / enviolo. De "firmware / controller" kopen ze in blijkbaar (is mij verteld)
Ze zijn er zelf ook best flauw van omdat veel mensen er over vallen. Heb gevraagd of de versie 2 fiets hier ook last van heeft, (reset naar 60) en de medewerker zijn Ja.... (stel je voor dat dat echt zo is.. :o )
Ze gaan nog steeds voor een oplossing hiervoor.

Er komt binnen 2 weken wel een "update" van de app waarbij het navigeren beter zou moeten gaan.

Voorlopig kabeltje ertussen en cadans probleem is fixed.

Externe koplamp heb ik inmiddels ook in het frame aangesloten en kabel via de zijkant weggewerkt.

Dat rode plastic van de externe plug die onder aan in de buis zit van je extra lamp wordt broos /verweerd naar verloop van tijd en voor je het weet breekt ie eraf...

Volgende stap USB / Phone charger ergens zien weg te werken. Tis een hobby fiets geworden :P

• eikrur
robert_oost schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:26:
[...]

Iedere keer dat je de fiets uitzet een stekker lostrekken ??? Wat een gedoe ! En daarvoor is die connector niet ontworpen. Hoe lang denk je dat het duurt voor je en mechanisch probleem krijgt ? Zoals breuken in het snoer ? Echt never nooit niet.
Je hoeft dit niet iedere keer te doen, ik heb het gisteren uitgevoerd en de fiets daarna al vijf keer weer opgestart met de cadans op 30, zoals ik al schreef, weet aleen niet of het ook werkt als de batterij eruit is geweest, dat zal de tijd leren

• ger356
eikrur schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:33:
[...]

Je hoeft dit niet iedere keer te doen, ik heb het gisteren uitgevoerd en de fiets daarna al vijf keer weer opgestart met de cadans op 30, zoals ik al schreef, weet aleen niet of het ook werkt als de batterij eruit is geweest, dat zal de tijd leren
Wat heb je gisteren uitgevoerd? Als je niets wijzigt aan de fiets, start hij tekens op met cadans 60.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eikrur
ger356 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:53:
[...]

Wat heb je gisteren uitgevoerd? Als je niets wijzigt aan de fiets, start hij tekens op met cadans 60.
Zet de fiets aan.
5. Schakel de fiets uit.
6. Schakel de fiets in.
7. Wacht 10 sec.
Bedankt.

In de app blijft de cadans al op 30 en na deze actie op de fiest ook

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 14:02
Ik had nog een vraagje over de gebruikers van het DZ41 display. Is het nu ook mogelijk om de cadans te veranderen via het display?

• Rowlers
eikrur schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:06:

Ik zie dat je een aantal keer cadans 30 noemt maar in de Veloretti of Enviolo app kan ik niet lager dan 40. Weet je zeker dat jij m op 30 krijgt of is dat een typo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dancer
6pack15 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:11:
Ik had nog een vraagje over de gebruikers van het DZ41 display. Is het nu ook mogelijk om de cadans te veranderen via het display?
Neen, niet mogelijk met het DZ41 display.
Mogelijk wel met het Bafang DPC18 display. (Enviolo heeft hier een video over op Youtube)

• Borkus
[...]

Zet de fiets aan.
5. Schakel de fiets uit.
6. Schakel de fiets in.
7. Wacht 10 sec.
Bedankt.

En als ik na bovenstaande stappen de fiets weer uit en aan zet is de cadans nog steeds behouden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borkus
Rowlers schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:17:
[...]

Ik zie dat je een aantal keer cadans 30 noemt maar in de Veloretti of Enviolo app kan ik niet lager dan 40. Weet je zeker dat jij m op 30 krijgt of is dat een typo?
Even je enviolo calibreren/programmeren met de qr code.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rowlers
Borkus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:04:
[...]

Even je enviolo calibreren/programmeren met de qr code.
Als dit werkt ben je echt de held van de dag. Ik vind 40 nog net te hoog.

[EDIT] Net geprobeerd en het werkt hoor! Fietst helemaal top nu.

[Voor 12% gewijzigd door Rowlers op 24-05-2023 14:02]

• Dancer
Borkus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:03:
[...]

En als ik na bovenstaande stappen de fiets weer uit en aan zet is de cadans nog steeds behouden?
Neen. Als de Enviolo ingeplugd is tijdens het opstarten, reset het display de cadans terug naar 60.

• Borkus
Dancer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:54:
[...]

Neen. Als de Enviolo ingeplugd is tijdens het opstarten, reset het display de cadans terug naar 60.
Dus ik moet steeds mijn enviolo in en uit pluggen als ik wil fietsen. Ik gebruik de enviolo app wel....

• Dancer
Borkus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:57:
[...]

Dus ik moet steeds mijn enviolo in en uit pluggen als ik wil fietsen. Ik gebruik de enviolo app wel....
Was ook niet de bedoeling van de test.
Wilde alleen bewijzen dat de Enviolo niet de oorzaak van de reset naar 60 rpm is.

• djalexnlDe
[...]

Zet de fiets aan.
5. Schakel de fiets uit.
6. Schakel de fiets in.
7. Wacht 10 sec.
Bedankt.

Helaas functioneert dit niet bij mij als ik de fiets opstart overschrijft de controller weer keurig 60 cadans.
Tenzij elke keer de stekker eruit.. of je hebt je stekker er niet meer goed in zitten of breuk in je kabel, waardoor de Can data niet meer doorkomt. (in principe wat ik met dat ali-express kabeltje van plan ben)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robert_oost
We hebben hier nu al even een discussie over de cadans.

Wat denk ik nu te weten ?
? == en wat is vraag/onbekend ?

Feit:
Bij het opstarten geeft het Comdodo-display een signaal aan de Enviolo-naaf waarmee de cadans op 60 wordt gezet

Feit:
Het lijkt moeilijk voor Veloretti op te lossen.
? heeft comodo mogelijkheden voor cadans opslag / instelling ?
? heeft Veloretti hier eigenlijk wel echt invloed op ?

Feit:
Je kunt de reset voorkomen door "unpluggen" Enviolo stekker of door een soort connector/kabeltje dat een draadje onderbreekt
? Welke signalen gaan er nog meer door datzelfde kabeltje?
? Werkt "unpluggen" Enviolo ook als batterij verwijderd wordt ? (zie mijn posts over "sluipverbruik" en recente discussie over "battery-life"

Feit:
Zowel de Enviolo- als de Veloretti-app onthouden de cadans, zelfs na volledig afsluiten (niet meer in achtergrond actief)
Door een wijziging van de cadans in een van beide apps, gaat de Enviolo naaf van 60 naar de gekozen cadans.
Daarmee "overrule" je dus de instelling van 60.

Randvoorwaarde/begrenzing
Ben niet weg van onderbreken van verbindingen in een systeem waarvan ik de ins- en outs niet 100% ken.

Conclusie
Een eenvoudige verbetering (geen oplossing !) kan worden bereikt indien de apps van Veloretti en/of Enviolo zodra zij worden opgestart automatisch het
(immers onthouden) cadans nr even doorgeven aan de naaf. Het is namelijk mogelijk de 60 handmatig via de apps te "overrulen".
Dan kan dat vrij eenvoudig ook softwarematig worden gerealiseerd direct bij het opstarten van de app. Alle gegevens zijn tenslotte in/aan de app bekend. Het moet alleen even verzonden worden. Of dat nu als een absoluut getal (bv 40) is, of (als de Enviolo naaf alleen "up or down" signalen kent) als een op elkaar volgende plus- en min.

Betekent nog steeds dat je na opstarten van de fiets even een app moet starten. Maar ook dat kan automatisch.

Nogmaals, geen oplossing, maar suggestie voor verbetering.

Hoor graag van jullie hoe jullie hierover denken. Maak ik logische fout ergens ? Hoor ik graag

Mocht hiervoor steun bestaan, zal ik dit graag bij Veloretti / Enviolo aandragen.

PS: Even heel cynisch, maar als Veloretti dit realiseert, MOET je steeds hun app opstarten om de cadans te krijgen die je wilt. Ben nog steeds aan het worstelen met hun laatste privacy-statement,
Die hebben jullie ook gezien/geakkordeerd ? Net als ik ? Leuke lap tekst in "heel begrijpelijk Nederlands" .

[Voor 15% gewijzigd door robert_oost op 25-05-2023 02:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dit probleem speelt nu al bijna 2 jaar, dus sinds ik de fiets in bezit heb. Ik heb al lang de hoop opgegeven dat Veloretti dit ooit gaat fixen. Alle functionaliteit die ik graag zou willen zit niet in de app:

- Cadans daadwerkelijk onthouden
- Fiets standaard starten met lichten uit
- Fiets standaard laten starten in ondersteuningsstand X (zelf te kiezen)
- Walk assist

Het Diamond Comodule display is gewoon erg basic, geen fietsenmaker die het kan updaten lijkt het. Die van mij is ooit geüpdatet toen de fiets terug naar Veloretti moest.

Je kan het altijd voorleggen aan Veloretti @robert_oost , maar dat heeft de afgelopen 2 jaar nog niks uitgehaald :+

• tomuitrotterdam
tomuitrotterdam schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:34:
Even kijken of iemand hier ook tegenaan loopt/hier al een oplossing/tip voor is:
Probeerde app te updaten, waarna ik volgende error krijg bij opstarten:

Something went wrong with Veloretti
Veloretti closed because this app has a bug, Try updating this app after its developer provides a fix for this error.

Vervolgens oude versie verwijderd, restart en opnieuw geprobeerd. Maar situatie blijft

Gebruik Samsung (flip4), met de laatste updates.
Even mezelf quoten ;-)

Net contact met Veloretti gehad: het probleem is bekend (meerdere mensen die dus met deze versie crashes krijgen): ze zijn eraan het werken, en verwachten over weekje of 2 nieuwe update uit te kunnen brengen.

De basis van de app blijft trouwens zelfde over de twee versie fietsen, waarbij hij aangaf dat er nog volop in ontwikkeld/ondersteund zal gaan worden. Ik blijft dus hoop houden dat een aantal van de beloofde functies uitgerold en verbeterd gaan worden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaevictis_
tomuitrotterdam schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:41:
[...]

Even mezelf quoten ;-)

Net contact met Veloretti gehad: het probleem is bekend (meerdere mensen die dus met deze versie crashes krijgen): ze zijn eraan het werken, en verwachten over weekje of 2 nieuwe update uit te kunnen brengen.

De basis van de app blijft trouwens zelfde over de twee versie fietsen, waarbij hij aangaf dat er nog volop in ontwikkeld/ondersteund zal gaan worden. Ik blijft dus hoop houden dat een aantal van de beloofde functies uitgerold en verbeterd gaan worden
Ik zou gezien de history niet te hoge verwachtingen hebben. Duidelijk waar de focus ligt op verkopen van nieuwe fietsen niet op bestaande klanten tevreden te houden. Zoals veel bedrijven met een app hebben ze zich verkeken op wat er bij komt kijken (qua techniek en support). Ik zie het ook bij autobouwers, waardeloze app als het al werkt. Gewoon bij elkaar geraapt zooitje.

• tomuitrotterdam
Vaevictis_ schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:33:
[...]

Ik zou gezien de history niet te hoge verwachtingen hebben. Duidelijk waar de focus ligt op verkopen van nieuwe fietsen niet op bestaande klanten tevreden te houden. Zoals veel bedrijven met een app hebben ze zich verkeken op wat er bij komt kijken (qua techniek en support). Ik zie het ook bij autobouwers, waardeloze app als het al werkt. Gewoon bij elkaar geraapt zooitje.
Support is bij veel producten natuurlijk een afterthought en sluitpost: maar voor een internet-fietsmaker in deze prijsrange doen ze het toch best goed (subjectief/eigen ervaring/kijkend naar concurrentie), al zou je als koper natuurlijk altijd meer willen.
Verwacht ook niet dat de volgende (soft/hardware) versie alle problemen oplost, en dat we dan de ultieme ervaring gaan krijgen [kan ook niet: verschillende mensen/wensen]
Door mededeling dat One/Two zelfde basis-app hebben wel verwachting dat de app (en daarmee fietsplezier) niet stilstaat en steeds beter wordt: voor een groot aantal [zogenaamde smart] producten die ikj in huis heb kan ik dat niet zeggen.

• robert_oost
Ja, weet het. Mijn fiets is nu ruim 1,5 jr oud. Ben steeds terug-gedeinsd van hardware-wijzingingen, want garantie vervalt. En aanschaf was voor mij best categorie "grote uitgaven". Dus blijft in elk geval origineel tot garantie voorbij.

Krijg steeds meer begrip voor mensen die DZ141 display gebruiken of andere hardware "hacks" toepassen.

Maar verdomme, als ik met twee tikjes in de Enviolo app de gewenste cadans kan krijgen, dan moet dat toch simpel te generaliseren zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eikrur
Rowlers schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:17:
[...]

In mijn app (de nieuwste versie) kan ik 30rpm instellen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Megalomania
Ik vind nog steeds 60 echt heerlijk fietsen! Lekker sportief en soepel. Jullie vinden dit echt niet te doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaevictis_
Megalomania schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:25:
Ik vind nog steeds 60 echt heerlijk fietsen! Lekker sportief en soepel. Jullie vinden dit echt niet te doen?
Nee, ik vind 40 prima. 60 is echt veel te snel. 30 is weer te traag. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Svenimal
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:27
Megalomania schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:25:
Het is wel te doen, maar mijn voorkeur is 50 rpm.. 40 vind ik dan net weer te traag.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• djalexnlDe
Cadans probleem via Kabel Ali Express opgelost!
Waarom??

- Fiets blijft origineel!
- Cadans blijft behouden!
- Snel in elkaar te zetten!
- Goedkoop en simpel!
- Geen andere display module nodig, ik vind ze lelijk en duur! (maar das persoonlijk)
- Geen enviolo controller nodig, (waar de batterij elke keer van leeg raakt)

Hoe werkt het? Je verbreekt in feite de can-bus verbinding, die gebruikt de Diamond controller om de waarde weg te schrijven. (ons geluk :*) , als dit via bluetooth was waren we echt de sjaak)

Wat werkt er daarna niet? Alles blijft werken.. De can-bus verbinding wordt alleen door de Diamond controller gebruikt om de 60 cadans default de zetten. Das ook de enige die via Can-bus de naaf aan stuurt.

Apps en Mijn cadans controller aan het stuur?
De apps en Enviolo hardware controllers maken gebruik van Bluetooth dus die blijven werken.
Het zou me niets verbazen als Veloretti dit op den duur dit stekkertje als oplossing gaat aanbieden, dan wel kant en klaar.

Wanneer weghalen?
Als de diamond controller in de toekomst de cadans weer kan gaan aanpassen maar ik geloof daar op dit moment zeker niet meer in!

Wordt het sluipstroom probleem hiermee verholpen?
Nee dat komt omdat de Enviolo naaf de stroom rechtstreeks vanuit de motor krijgt, ik zal in de toekomst eens kijken of dat te veranderen is. (zwart is puur alleen voor de Can bus waardes)

Bijvoorbeeld: dag-rij verlichting uit, dan ook geen stroom meer naar de naaf, zoiets... Maar dat wordt dan een ander hobby project.

=============================================================================
https://nl.aliexpress.com...dJSv&gatewayAdapt=glo2nld

Stap 1: kabeltjes op lenge maken (max 15cm die in de Enviolo gaat, de ander mag lekker kort), en afstrippen en solderen. Rood aan rood, geel aan geel, blauw aan blauw... Zwart laten we met rust ;)

Stap 2: Kabeltje verbinden / aansluiten, dus één kant in de Enviolo naaf de andere zijde aan het bestaande originele stekkertje.

Stap 3: Even testen, start de enviolo, of de Velorettie app en kijk of je via bluetooth verbinding krijgt met de naaf.

Stap 4: Bij succes 8) dopje uit de zijkant halen van het frame..

Stap 5: Je stekkertjes en lange kabel stop je voorzichtig door het gat in de buis, gewoon rustig en niets forceren. Je kan gebruik maken van beide richtingen in de buis.

Stap 6: Dopje erop en voilà klaar.

Je kijkt dus nu naar het ali-express kabeltje, de originele zit dus nu in de buis. Mocht je weer origineel retour willen, dopje uit de buis en weer het kabeltje er tussenuit halen. (max 1 minuut werk, maar ik garandeer dat je dat niet meer doet)

================================================================================

Is dit nou echt de moeite waard.... JAAAA Ik ben echt super blij :*) ... Gelijk om te testen zonder telefoon naar de winkel gegaan.. Fiets starten, ja hoor, deze heeft direct de goede cadans setting.... heerlijk!! Enfin Tot ik bij de kassa kwam... want ja, tegenwoordig heb je daar dus wel je telefoon voor nodig.... 8)7
Conclusie: Het cadans probleem zorgt ervoor dat je nooit zonder telefoon op pad gaat... dus eigenlijk is het toch een goede feature..... :P

[Voor 6% gewijzigd door djalexnlDe op 27-05-2023 11:58]

• Vaevictis_
djalexnlDe schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:02:
Cadans probleem via Kabel Ali Express opgelost!
Waarom??

- Fiets blijft origineel!
- Cadans blijft behouden!
- Snel in elkaar te zetten!
- Goedkoop en simpel!

Hoe werkt het? Je verbreekt in feite de can-bus verbinding, die gebruikt de Diamond controller om de waarde weg te schrijven. (ons geluk :*) , als dit via bluetooth was waren we echt de sjaak)

Wat werkt er daarna niet? Alles blijft werken.. De can-bus verbinding wordt alleen door de Diamond controller gebruikt om de 60 cadans default de zetten. Das ook de enige die via Can-bus de naaf aan stuurt.

Apps en Mijn cadans controller aan het stuur?
De apps en Enviolo hardware controllers maken gebruik van Bluetooth dus die blijven werken.
Het zou me niets verbazen als Veloretti dit op den duur dit stekkertje als oplossing gaat aanbieden, dan wel kant en klaar.

Wanneer weghalen?
Als de diamond controller in de toekomst de cadans weer kan gaan aanpassen maar ik geloof daar op dit moment zeker niet meer in!

=============================================================================

Stap 1: kabeltjes op lenge maken (max 15cm die in de Enviolo gaat, de ander mag lekker kort), en afstrippen en solderen. Rood aan rood, geel aan geel, blauw aan blauw... Zwart laten we met rust ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Stap 2: Kabeltje verbinden / aansluiten, dus één kant in de Enviolo naaf de andere zijde aan het bestaande originele stekkertje.

[Afbeelding]

Stap 3: Even testen, start de enviolo, of de Velorettie app en kijk of je via bluetooth verbinding krijgt met de naaf.

Stap 4: Bij succes 8) dopje uit de zijkant halen van het frame..

[Afbeelding]

Stap 5: Je stekkertes en lange kabel stop je voorzichting door het gat in de buis, gewoon rustig en niets forceren. Je kan gebruik maken van beide richtingen in de buis.

Stap 6: Dopje erop en voilà klaar.

[Afbeelding]

Je kijkt dus nu naar het ali-express kabeltje, de originele zit dus nu in de buis. Mocht je weer origineel retour willen, dopje uit de buis en weer het kabeltje er tussenuit halen. (max 1 minuut werk, maar ik garandeer dat je dat niet meer doet)

================================================================================

Is dit nou echt de moeite waard.... JAAAA Ik ben echt super blij :*) ... Gelijk om te testen zonder telefoon naar de winkel gegaan.. Fiets starten, ja hoor, deze heeft direct de goede cadans setting.... heerlijk!! Enfin Tot ik bij de kassa kwam... want ja, tegenwoordig heb je daar dus wel je telefoon voor nodig.... 8)7
Conclusie: Het cadans probleem zorgt ervoor dat je nooit zonder telefoon op pad gaat... dus eigenlijk is het toch een goede feature..... :P
Dank voor deze handleiding, heb je nog een linkje naar het kabeltje? Ga ik ook doen.

• Merwede
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:49
Is met dit tussenkabeltje ook het ontladen van de accu verleden tijd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• djalexnlDe
Vaevictis_ schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:44:
[...]

Dank voor deze handleiding, heb je nog een linkje naar het kabeltje? Ga ik ook doen.
Bij deze.. zal het bij de post vermelden.

Succes!

https://nl.aliexpress.com...dJSv&gatewayAdapt=glo2nld

• djalexnlDe
Merwede schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:28:

Nee dat komt omdat de Enviolo naaf de stroom rechtstreeks vanuit de motor krijgt, ik zal in de toekomst eens kijken of dat te veranderen is. (zwart is puur alleen voor de Can bus waardes)

Bijvoorbeeld: dag-rij verlichting uit, dan ook geen stroom meer naar de naaf, zoiets... Maar dat wordt dan een ander hobby project.

• ger356
Merwede schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:28:
Nee, dat is die andere ontwerpfout van Veloretti: ze hebben de Enviolo naaf rechtstreeks op de accu aangesloten waardoor deze altijd onder spanning staat. Hun motivatie is dat de naaf dan nog werkt mocht het Diamond display of de motor kapot gaan.
Je zou in het kabeltje dat hierboven beschreven staat de voedingsdraad moeten onderbreken en bijv aansluiten op het achterlicht eventueel met een relaytje. Dan werkt de naaf niet als het licht uitstaat, maar dat wordt toch altijd standaard aangezet.
EDIT: Alex was me voor.

• H4nsie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-06 16:59
Mooi projectje! Vraagje: de andere functies van de Diamond controller blijven dan wel werken? Aan-uit, lichten, etc? Wordt dat dan niet via de CAN bus gestuurd?

EDIT: Stomme vraag. :? Ik was in de veronderstelling dat je de kabel naar de Diamond controller onderbrak. Maar het is het stekkertje in de Enviolo. ;)

[Voor 14% gewijzigd door H4nsie op 27-05-2023 14:36. Reden: Stomme vraag]

• Vaevictis_
djalexnlDe schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:44:
[...]

Kabeltje is 4 pin female? (en lamp voor is 2 pin male). Dan bestel ik ze beide. @djalexnlDe

Als je een schakelaar tussen rood zet dan kun je de enviolo uitzetten? Daarmee heb je dat ook opgelost.

[Voor 8% gewijzigd door Vaevictis_ op 27-05-2023 15:10]

• Merwede
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:49
Kabeltjes zijn al ruim een week onderweg en was al iets van plan met een schakelaar. Het is alleen niet mooi en het moet waterdicht zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djalexnlDe
Vaevictis_ schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:08:
[...]

Kabeltje is 4 pin female? (en lamp voor is 2 pin male). Dan bestel ik ze beide. @djalexnlDe

Als je een schakelaar tussen rood zet dan kun je de enviolo uitzetten? Daarmee heb je dat ook opgelost.
Kabeltje voor welk doel?

Alternatief kabelboompje voor aan en uit zetten? Dat staat nog op mijn todo lijstje..
Net als USB phone charging ..

Schakelaar zou ik persoonlijk niet doen, gewoon de fiets de naaf uit laten zetten...

Succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djalexnlDe
Merwede schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:10:
Kabeltjes zijn al ruim een week onderweg en was al iets van plan met een schakelaar. Het is alleen niet mooi en het moet waterdicht zijn.
Precies komt vanzelf wel een keer een oplossing.. Cadans oplossing is al een echte verademing..
(na aantal dagen gebruik)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djalexnlDe
H4nsie schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:27:
[...]

Mooi projectje! Vraagje: de andere functies van de Diamond controller blijven dan wel werken? Aan-uit, lichten, etc? Wordt dat dan niet via de CAN bus gestuurd?

EDIT: Stomme vraag. :? Ik was in de veronderstelling dat je de kabel naar de Diamond controller onderbrak. Maar het is het stekkertje in de Enviolo. ;)
Dat had ook gekund. De controller zit aangesloten bij de motor, je kan daar de can/bus ook onderbreken. (door slecht contact / montage had ik dat bij ontvangst van mijn fiets). De cadans bleef netjes bewaard bij mij in het begin. Alles functioneerde ook prima alleen de stand / percentage van de accu werd niet goed weergegeven. Na het stekkertje er goed in te hebben gestopt (aantal pinnetjes had dus geen goed contact..) werd de cadans weer overschreven dus dat zou ook als goed alternatief kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dancer
djalexnlDe schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:20:
[...]

Dat had ook gekund. De controller zit aangesloten bij de motor, je kan daar de can/bus ook onderbreken. (door slecht contact / montage had ik dat bij ontvangst van mijn fiets). De cadans bleef netjes bewaard bij mij in het begin. Alles functioneerde ook prima alleen de stand / percentage van de accu werd niet goed weergegeven. Na het stekkertje er goed in te hebben gestopt (aantal pinnetjes had dus geen goed contact..) werd de cadans weer overschreven dus dat zou ook als goed alternatief kunnen.
Als je de can communicatie tussen het display en de motor volledig verbreekt, zullen er nog meer zaken niet werken. (bediening licht, aanpassen ondersteuning,...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djalexnlDe
Dancer schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:16:
[...]

Als je de can communicatie tussen het display en de motor volledig verbreekt, zullen er nog meer zaken niet werken. (bediening licht, aanpassen ondersteuning,...)
Alles werkte, snelheid, aansturen verlichting, fiets aan / uit, toen een paar pinnetjes geen goede verbinding hadden doordat de stekker niet goed was gemonteerd. Vandaar dat ik vermoed dat deze een eigen data communicatie heeft (lijkt me ook logisch), maar goed voordat ik dit verder uitgezocht had stond op FB al dat iemand het zelfde had uitgezocht bij de naaf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dancer
djalexnlDe schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:54:
[...]

Alles werkte, snelheid, aansturen verlichting, fiets aan / uit, toen een paar pinnetjes geen goede verbinding hadden doordat de stekker niet goed was gemonteerd. Vandaar dat ik vermoed dat deze een eigen data communicatie heeft (lijkt me ook logisch), maar goed voordat ik dit verder uitgezocht had stond op FB al dat iemand het zelfde had uitgezocht bij de naaf.
Daar kan ik geen verklaring voor vinden.
Wikipedia: CAN bus.

Pinout van de connector waarmee het display met de motor verbonden is. Bij de Veloretti is alleen het display met deze connector verbonden.

Edit: verklaring toch gevonden.
Het was de andere connector die bij jouw fiets een slechte verbinding had.

Hier is bij de Veloretti ook de batterij en de Enviolo mee verbonden. De data van de batterij kwam dus niet op de canbus terecht en de data van het display, die de reset naar 60 veroorzaakt, geraakte niet tot bij de Enviolo.

[Voor 22% gewijzigd door Dancer op 30-05-2023 11:52]

• Rowlers
Iemand heeft blijkbaar in de stalling met zijn trapper een behoorlijke kras achtergelaten op het spatbord van mijn Ace Matte Black. Iemand enig idee wat de kleurcode is? Voor de Graphite zag ik een foto op Facebook met sticker in het spatbord voorbij komen met de kleurcode maar op mijn fiets zit deze niet helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvjmme
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:11
Ik heb zojuist een trixie hondentrailer gekocht maar kan het niet aan m'n Ace koppelen omdat het frame net in de weg zit van het koppelstuk. Het idee is dat het aan de linkerkant aan de as gekoppeld wordt.

Ik dacht zelf als oplossing een deel van het koppelstuk weg te dremelen. Of om het wiel verder naar achter te plaatsen.

Iemand een goed/beter plan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• H4nsie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-06 16:59
mvjmme schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:35:
Ik heb zojuist een trixie hondentrailer gekocht maar kan het niet aan m'n Ace koppelen omdat het frame net in de weg zit van het koppelstuk. Het idee is dat het aan de linkerkant aan de as gekoppeld wordt.

Ik dacht zelf als oplossing een deel van het koppelstuk weg te dremelen. Of om het wiel verder naar achter te plaatsen.

Wiel kan je niet verschuiven omdat je hiermee de ketting/riem spant. Dremelen zou ik ook niet doen, dat maakt het koppelstuk zwak. Ik zou hem aan de bovenste inbusbout vastmaken. Zie ik goed dat deze van de bagagedrager is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvjmme
H4nsie schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:48:
[...]

Wiel kan je niet verschuiven omdat je hiermee de ketting/riem spant. Dremelen zou ik ook niet doen, dat maakt het koppelstuk zwak. Ik zou hem aan de bovenste inbusbout vastmaken. Zie ik goed dat deze van de bagagedrager is?
Die bovenste is van het spatbord. Wel een stuk smallere moer. Maakt dat niet uit denk je?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dancer
mvjmme schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:35:

[Afbeelding][Afbeelding]
Als de as van het wiel lang genoeg is, tussen 2 normale moeren zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Megalomania
Dancer schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:03:
[...]

1 mm verplaatsing levert best veel extra spanning op, die belt is mega stijf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
Ik heb dmv van het inhouden van een knop op de diamond display mijn koplamp uitgezet. Ik krijg hem nu echter niet meer aan. Niet met de app en ook niet met diezelfde knop op het stuur.

Iemand een idee waar dit in kan zitten?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borkus
Artbij schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 23:49:
Ik heb dmv van het inhouden van een knop op de diamond display mijn koplamp uitgezet. Ik krijg hem nu echter niet meer aan. Niet met de app en ook niet met diezelfde knop op het stuur.

Iemand een idee waar dit in kan zitten?
Lamp defect, even contact opnemen met Veloretti dan krijg je een nieuwe lamp opgestuurd.

Groeten Mike

• Megalomania
Tip: laat een fietsenmaker het doen. Ik ben best handig maar het is een ongelofelijk geklooi met te korte draadjes aan de binnenkant van je frame. Veloretti betaalt de kosten toch.

• Artbij
Borkus schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 07:15:
[...]

Lamp defect, even contact opnemen met Veloretti dan krijg je een nieuwe lamp opgestuurd.

Groeten Mike
Die dingen gaan kapot als je ze uitzet? Kwaliteit dan 😂.

Overigens doet de interne en de externe koplamp het niet meer.

[Voor 10% gewijzigd door Artbij op 03-06-2023 07:56]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:42
Megalomania schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 07:35:
Tip: laat een fietsenmaker het doen. Ik ben best handig maar het is een ongelofelijk geklooi met te korte draadjes aan de binnenkant van je frame. Veloretti betaalt de kosten toch.
Ik heb het ook zelf gedaan, valt reuze mee.

Kost meer tijd om een fietsen maker te vinden, laat staat terug sturen naar Veloretti zelf.

Deze video helpt

Succes

• mvjmme
Dank allen voor de hulp. Ik heb de kar inderdaad aan een andere schroef vastgemaakt. Gisteren even getest door een uurtje te fietsen zonder hond er in, maar wel wat extra geweicht, en het lijkt prima te houden!

• Megalomania
@Artbij jammer. Wordt je geholpen, ga je toch weer negatief doen. Waarom verkoop je hem niet ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Megalomania schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:27:
@Artbij jammer. Wordt je geholpen, ga je toch weer negatief doen. Waarom verkoop je hem niet ?
Stel je niet aan man. Eerste keer dat ik licht uit doe is hij kapot. En blijkbaar komt dit zo vaak voor dat een gebruiker me kan vertellen dat ik dan een nieuw licht krijg.

En hoe die er dan weer inkomt mag ik waarschijnlijk zelf uitzoeken......

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borkus
Artbij schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:59:
[...]

Stel je niet aan man. Eerste keer dat ik licht uit doe is hij kapot. En blijkbaar komt dit zo vaak voor dat een gebruiker me kan vertellen dat ik dan een nieuw licht krijg.

En hoe die er dan weer inkomt mag ik waarschijnlijk zelf uitzoeken......
Neem gewoon contact op met Veloretti en ga daar klagen.
Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee