• Vriend
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:23
Heb inmiddels een proefrit gemaakt op de Veloretti. Kan helaas niet echt zeggen dat ik enthousiast ben geworden.

De fiets ziet er prima uit en oogt solide. Onderdelen waar op zijn bespaard zijn vooral de dingen die relatief makkelijk zelf te vervangen zijn (zadel, pedalen, banden), terwijl er natuurlijk een paar key-features op zitten die niet vanzelfsprekend zijn in deze prijsklasse (enviolo, CDX riem, krachtsensor). Die keuze begrijp ik wel.

Grootste probleem voor mij was dat ik hem ontzettend onrustig vond fietsen, met veel wisselingen in de ondersteuning en de cadans bij het optrekken, vooral wanneer de Enviolo doorschakelt. Werd er bijna zeeziek van tijdens het fietsen. De cadans stond natuurlijk wel op de standaard waarde ingesteld en ik begrijp dat je dat via de app kan veranderen. Kan je daar ook instellen dat de enviolo uberhaupt minder snel en veel schakelt? Wellicht dat dat zou kunnen helpen, maar ben bang ie gewoon niet voor mij gemaakt is.

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:09
Strongbird schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:18:
Hoi @Dancer

Ik heb nu ook al tijdje DZ41 aangesloten, ik zag ook een optie auto lights
Ik heb geprobeerd of dit werkt, en dat is het geval.
Alleen kwam ik erachter dat het niet echt goed werkt, gaat uit opeens terwijl het donker is.
Heb jij dit ook is geprobeerd en wat zijn jouw ervaringen hier mee?
In het ID lampje zit namelijk een sensor die wordt gebruikt voor de lamp in het voorrekje als het donker is en dan werkt het wel goed. Nu zou het toch ook moeten werken?

Op het begin dacht ik het werkt goed gaat uit als ik binnen ben en als ik in het donker naar buiten gaat gaat ie netjes aan alleen gaat ie af en toe random uit en aan. Dus nu heb ik de optie maar op off gezet .

Ben benieuwd!
Lars
Ik heb het licht ook niet meer op automatisch staan. Ik heb het extra voorlicht er niet op staan, maar de sensor in het DZ41 display is te gevoelig bij mij. Als ik 's nachts onder een straatverlichting door reed dan ging het licht uit en pas een stukje verder terug aan.

• Dancer
Strongbird schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:20:
[...]

Hoi Ger,

Oh dat is mooi om te weten dat het dus wel kan werken. Bij mij kan ik de telefoon niet meer vinden, en geen verbinding mogelijk. Ik heb premium dus met gps alleen na het aansluiten van dz41 weet ik ook de locatie niet meer. Ik heb de instructie goed gevolgd. De rest was flekkeloos.

Weet jij een oplossing?
Lars
Zou moeten werken. Als je fiets gestolen is, kan je telefoon ook niet meer via Bluetooth verbinden maar kan je de locatie van de fiets toch zien.
Probeer anders nog eens of het werkt met het originele display.

• Dancer
Vriend schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:45:
Heb inmiddels een proefrit gemaakt op de Veloretti. Kan helaas niet echt zeggen dat ik enthousiast ben geworden.

De fiets ziet er prima uit en oogt solide. Onderdelen waar op zijn bespaard zijn vooral de dingen die relatief makkelijk zelf te vervangen zijn (zadel, pedalen, banden), terwijl er natuurlijk een paar key-features op zitten die niet vanzelfsprekend zijn in deze prijsklasse (enviolo, CDX riem, krachtsensor). Die keuze begrijp ik wel.

Grootste probleem voor mij was dat ik hem ontzettend onrustig vond fietsen, met veel wisselingen in de ondersteuning en de cadans bij het optrekken, vooral wanneer de Enviolo doorschakelt. Werd er bijna zeeziek van tijdens het fietsen. De cadans stond natuurlijk wel op de standaard waarde ingesteld en ik begrijp dat je dat via de app kan veranderen. Kan je daar ook instellen dat de enviolo uberhaupt minder snel en veel schakelt? Wellicht dat dat zou kunnen helpen, maar ben bang ie gewoon niet voor mij gemaakt is.
De cadans bij het vertrekken kan je instellen.
De wisselingen in ondersteuning heb ik enkel op een hobbelige weg en in de hoogste ondersteuning.
Sinds de update van de Enviolo naar firmware R46 gaat het doorschakelen veel soepeler. Misschien stond op die fiets nog een oudere versie.

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-05 16:17
[b]Vriend in "Ervaringen met Veloretti Electric"
Om te voorkomen dat mensen die een lage cadans instellen bij het stoplicht niet wegkomen kun je instellen met welk percentage van de ingestelde cadans je start. Als daar een heel groot verschil in zit dan krijg je dit effect. Ik houd zelf van een hogere cadans tijdens het fietsen en heb dus bij de start ook bijna dezelfde cadans. Het is dus prima mogelijk de range aan te passen waardoor je dit effect niet krijgt.
Indien mogelijk zou ik het wel eerst zelf nog testen aangezien je er duidelijk echt last van hebt. Het gevoel bij de cadans is toch erg persoonlijk.

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:08
Dancer schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:40:
[...]

Ik heb het licht ook niet meer op automatisch staan. Ik heb het extra voorlicht er niet op staan, maar de sensor in het DZ41 display is te gevoelig bij mij. Als ik 's nachts onder een straatverlichting door reed dan ging het licht uit en pas een stukje verder terug aan.
Dat is ook mijn ervaring, dus ik heb het automatisch schakelen van het licht weer uitgezet.

• ger356
Strongbird schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:20:
[...]

Hoi Ger,

Oh dat is mooi om te weten dat het dus wel kan werken. Bij mij kan ik de telefoon niet meer vinden, en geen verbinding mogelijk. Ik heb premium dus met gps alleen na het aansluiten van dz41 weet ik ook de locatie niet meer. Ik heb de instructie goed gevolgd. De rest was flekkeloos.

Weet jij een oplossing?
Lars
Omdat het Diamond display (en het doosje dat daar bij hoort) er niet meer is, kan de Veloretti app inderdaad geen Bluetooth verbinding meer maken en kun je dus vanuit die app je fiets niet meer bedienen (licht aanzetten enz.) Maar als je naar navigatie gaat in de app, zie ik wel de locatie van de fiets en die wordt keurig bijgewerkt. Die locatie wordt dus via de mobiele datacommunicatie (SIM kaart in een tweede kastje onderin het frame) naar de centrale server van Veloretti (Of eigenlijk van Comodule is mijn gok) gestuurd en de app krijgt vanuit die centrale server de locatie.

• NanoSector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-06 10:26
H4nsie schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:26:
[...]

Het verbaast me dat er niet meer mensen dit probleem hebben. (Of gebruikt niemand de app? ;) ). Ik gebruik de IOS app.

Zijn Vindictive en ik de enige met dit probleem?
Nee, ik heb mijn Ace gisteren ontvangen en liep ook al tegen dit probleem aan; de cadence instellen deed bij mij helemaal niets en ik moet als een malle trappen.
De fiets herstarten zonder de app lost dit probleem inderdaad op. Toen ik hem voor het eerst aanzette was het prima te doen. Kalibreren helpt niet.

Ik dacht eerst dat dit aan de Enviolo instellingen lag, maar dat is dus niet perse :) ik ben benieuwd wanneer en hoe ze dit verder op gaan lossen.

Verder heel erg tevreden over de fiets, de “muur” waar anderen het over hebben is naar mijn mening een kwestie van wennen, ik merk dat ik dan probeer om te hard door te trappen. Als ik de fiets me dan laat begeleiden voelt het een stuk natuurlijker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-05 16:17
NanoSector schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:19:
[...]Verder heel erg tevreden over de fiets, de “muur” waar anderen het over hebben is naar mijn mening een kwestie van wennen, ik merk dat ik dan probeer om te hard door te trappen. Als ik de fiets me dan laat begeleiden voelt het een stuk natuurlijker.
De "muur" hangt ook heel sterk samen met de cadans die je instelt. Bij een hogere cadans (70+) is het effect veel minder omdat je kracht simpelweg beter overgebracht wordt. Door de enviolo is het bij deze fiets echt anders dan eentje met reguliere versnellingen.

• Mva2019
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 01-06 16:58
Ik ervaar dezelfde problemen met de enviolo. Elke keer na uitzetten eerst moeten kalibreren lijkt mij onnodig. Dit probleem al eerder ervaren toen is de Ivy opgehaald door VELORETTI en nu van de week dus ook weer! Nog binnen de garantie (die loopt in oktober meen ik af).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dancer
Handleiding van de Bafang batterij:
https://www.bafang-e.com/...nent/battery/bt-f021b504c

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:56
Dit weekend de Veloretti Ace in gebruik genomen. Ik moet zeggen dat de fiets out of de box eigenlijk al prima fietst voor mij. De Cowboy fietste eigenlijk te licht als ik merk hoe fijn dat nu voelt op de Ace. Zelfde geldt eigenlijk met zit positie (terwijl ik al een andere stuurpen had op de cowboy). En nog een andere ervaring: Zonder app fietsen is eigenlijk zo fijn dat ik de app nog niet aan heb gezet. Het klinkt leuk zo'n app maar het is ook wel fijn om gewoon op de fiets te kunnen stappen en gaan... Ik merk wel dat mn cowboy v2 iets harder kon.

• Onra1980
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-04 15:34
Na drie weken probleemloos fietsen, begint bij mij sinds gisteren ook ineens het kraken van het stuur/balhoofd, waar ik meer ervaringen over lees hier. Kan het probleem niet reproduceren wanneer ik 'm in m'n schuur heb staan, en merk dat het kraken vooral voordoet wanneer ik (stevig) doortrap.

Heeft iemand hier al een goede oplossing voor gevonden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:22
Onra1980 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:07:
Na drie weken probleemloos fietsen, begint bij mij sinds gisteren ook ineens het kraken van het stuur/balhoofd, waar ik meer ervaringen over lees hier. Kan het probleem niet reproduceren wanneer ik 'm in m'n schuur heb staan, en merk dat het kraken vooral voordoet wanneer ik (stevig) doortrap.

Schoonmaken (specifiek de riem) en silconen spray gebruiken. Voor de trappers heb je speciale pasta om kraken te stoppen. Als het na schoonmaken en siliconen spray niet is opgelost dan even langs fietsenmaker.

• Dancer

Google eens op "Ahead balhoofd afstellen".
Instructies en filmpjes in overvloed.

• Biker123
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-05 12:35

Mijn fiets had hetzelfde probleem, ik heb het balhoofd verschillende keren gedemonteerd en alle onderdelen ingevet (lagers met lagervet en overige onderdelen met keramisch vet), dit hielp echter niet zoveel. Het was pas verholpen toen ik de stuurpen waar het stuur op geklemd zit had ingevet met keramisch vet en de 2 inbusboutjes echt strak had aangedraaid (niet de lange bovenop!). Bij mij kraakte hij ook als ik de voorrem indrukte en het stuur naar voren duwde, als dat gebeurd is de kans erg groot dat het in je stuur/balhoofd bevestiging zit.

• nph
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 13:23
Even een mailtje aan Veloretti sturen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Onra1980
Dancer schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:19:
[...]

Google eens op "Ahead balhoofd afstellen".
Instructies en filmpjes in overvloed.
Dat zou best weleens ermee te maken kunnen hebben. Ik heb namelijk die stuurpen-bout behoorlijk strak aangedraaid (die vond ik naar mijn idee zo los zitten). Niet lang daarna begon het gekraak. Zal 'm eens afstellen volgens een van die filmpjes en hopelijk heeft het niet al te veel schade opgeleverd.

• Dancer
Onra1980 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:32:
[...]

Dat zou best weleens ermee te maken kunnen hebben. Ik heb namelijk die stuurpen-bout behoorlijk strak aangedraaid (die vond ik naar mijn idee zo los zitten). Niet lang daarna begon het gekraak. Zal 'm eens afstellen volgens een van die filmpjes en hopelijk heeft het niet al te veel schade opgeleverd.
Mogelijk heb je de ahead-ster in de stuurpen omhoog getrokken. Die kan je met een dopsleutel die juist in de stuurpen past, terug een beetje naar beneden kloppen.
Zorg wel dat ze mooi recht zit.

• Onra1980
Dancer schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:17:
[...]

Mogelijk heb je de ahead-ster in de stuurpen omhoog getrokken. Die kan je met een dopsleutel die juist in de stuurpen past, terug een beetje naar beneden kloppen.
Zorg wel dat ze mooi recht zit.
Die zat gelukkig nog goed diep in de stuurpen, heb 'm wel nog een paar tikjes naar beneden gegeven met een passende dopsleutel, maar was eigelijk niet meer nodig. Heb vervolgens het hele balhoofd uit elkaar gehaald (volgens de werkwijze uit dit filmpje), dus de losse lagers met alle ringen eruit, en dat leek allemaal prima. Vervolgens weer gemonteerd (en niet te strak gedraaid) en het kraken is nu minder, maar helaas nog niet weg.

Heb gisteren contact gehad met een overigens enorm vriendelijke helpdesk-medewerker van Veloretti, en die gaf meteen aan dat dit een heel bekend probleem is van de Ace. Ze hebben hier nu reparatiesetjes voor (een spray + handleiding om alles af te stellen) die ze me deze week nog gaan toesturen. Ben benieuwd of dat inderdaad het euvel verhelpt, al heb ik zelf inmiddels het idee dat het onderste lager de oorzaak is van de kraak.

• H4nsie
  • Laatst online: 02-06 16:59
Onra1980 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:43:
[...]

Die zat gelukkig nog goed diep in de stuurpen, heb 'm wel nog een paar tikjes naar beneden gegeven met een passende dopsleutel, maar was eigelijk niet meer nodig. Heb vervolgens het hele balhoofd uit elkaar gehaald (volgens de werkwijze uit dit filmpje), dus de losse lagers met alle ringen eruit, en dat leek allemaal prima. Vervolgens weer gemonteerd (en niet te strak gedraaid) en het kraken is nu minder, maar helaas nog niet weg.

Heb gisteren contact gehad met een overigens enorm vriendelijke helpdesk-medewerker van Veloretti, en die gaf meteen aan dat dit een heel bekend probleem is van de Ace. Ze hebben hier nu reparatiesetjes voor (een spray + handleiding om alles af te stellen) die ze me deze week nog gaan toesturen. Ben benieuwd of dat inderdaad het euvel verhelpt, al heb ik zelf inmiddels het idee dat het onderste lager de oorzaak is van de kraak.
Ik hoor het bij mijn Ace ook. Het makkelijkst te reproduceren: Ga naast de fiets staan met beide handen aan het stuur. Houdt de voorrem ingeknepen en beweeg de fiets (schommelen) van voor naar achter. Het helpt als je het stuur iets tilt, zonder dat het wiel van de grond komt natuurlijk.

Weet jij of het kwaad kan? Slijtage of zo?

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-06 22:01
H4nsie schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:44:
[...]

Ik hoor het bij mijn Ace ook. Het makkelijkst te reproduceren: Ga naast de fiets staan met beide handen aan het stuur. Houdt de voorrem ingeknepen en beweeg de fiets (schommelen) van voor naar achter. Het helpt als je het stuur iets tilt, zonder dat het wiel van de grond komt natuurlijk.

Weet jij of het kwaad kan? Slijtage of zo?
Had mijn ace ook, krakende stuurpen, alles ingespoten met wd40 en nooit weer gehad (en heb de eerste batch!)

• Mva2019
  • Laatst online: 01-06 16:58
Mva2019 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:38:
Ik ervaar dezelfde problemen met de enviolo. Elke keer na uitzetten eerst moeten kalibreren lijkt mij onnodig. Dit probleem al eerder ervaren toen is de Ivy opgehaald door VELORETTI en nu van de week dus ook weer! Nog binnen de garantie (die loopt in oktober meen ik af).
De enviolo is compleet vervangen en mij Ivy komt zsm retour! Ben benieuwd!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:56
Ik heb een vraagje: als iets fiets lijkt er minimale spelen bij het trappen te zitten. Alsof ik even aan moet zetten op er dat iets op spanning komt. Is dit hoe een enviolo automatische naaf werkt of is er iets mis?

Ik heb al geprobeerd te caliberen maar dat lost het probleem niet op. Het is overigens minimaal maar ben gewoon benieuwd of iemand anders dat ervaart en of het normaal is.

• Maureeze
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-05 20:43
Ik heb momenteel problemen met mijn remmen Er zitten Schaefer remmen op, maar de achterrem werkt nauwelijks. Nu begreep ik dat deze remmen inmiddels zijn vervangen door Tektro en Shimano. Ook las ik dat voor sommige kopers er nieuwe remblokken zijn opgestuurd.

Wat is jullie ervaring hiermee? Zijn er meer mensen die last hebben van niet goed functionerende remmen?

• jsn274
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-05 21:16
6pack15 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:43:
Aha, duidelijk. Dus je hebt dat kapje eraf gehaald? En dat tweede kapje daarachter ook neem ik aan? Ik zag daar wel wat kabels lopen maar kon niet zoveel zien.

Ga denk ik eerst morgen de fietsenmaker even bellen voor hulp haha. Iig bedankt voor de reactie!

Edit: toch even gekeken en het is gelukt. Had even de kabel incl rubbertje volledig eruit getrokken. Toen zag ik het stekkertje zitten. Deze met een tangetje eruit gepield en weer kunnen verbinden.

Bedankt voor de tip!

[...]
Was het alleen nodig om de linkerkap te openen?

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:12
eikrur schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:30:
Vorige week mijn nieuwe Ace binnen gekregen en de eerste tevreden km inmiddels afgelegd. Ik vind de fiets het lekkerst fietsen bij 45 rpm. Echter iedere keer als ik de fiets weer opstart staan deRPM weer op 60. Is er een manier om die 45 als standaard in te stellen?
Is hier inmiddels al een oplossing voor :?

• MaStar
H4nsie schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:26:
[...]

Ja, dat is bij mijn Ace ook. De Enviolo schakelt dan helemaal niet en je blijft heel erg snel trappen. Het zou volgens Veloretti door een update (weet niet van de app of van de firmware) worden opgelost. Deze week nog gemaild en kreeg antwoord dat dit nog even op zich laat wachten. "As far as I know, this issue is not yet resolved. I also requested some information on when we can expect that to happen and will gladly share that information with you once I received it but I cannot promise that I will get something super reliable and precise. I apologise for the inconvenience."

Het verbaast me dat er niet meer mensen dit probleem hebben. (Of gebruikt niemand de app? ;) ). Ik gebruik de IOS app.

Ik moet dan de app killen en de fiets opnieuw aanzetten om te kunnen fietsen. Bij het opnieuw starten van de app is het probleem er weer. De navigatie etc gebruiken is dus niet mogelijk.

Heb ontdekt dat de (nieuwe) Veloretti-app 2 bluetooth verbindingen maakt; één met de Veloretti-computer 'VELORETTI' en één met de Enviolo 'HI_PR_220....'. Als ik de 'HI_PR_ etc' bluetooth paring van mijn telefoon verwijder treedt het probleem niet op. De telefoon blijft dan wel iedere 5 sec melden dat 'HI_PR_ etc' wil verbinden. Ook de app opnieuw installeren helpt niet.

Zijn Vindictive en ik de enige met dit probleem?
Veloretti app verwijderen en Enviolo app opnieuw instellen. Dan werkt het

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dancer
MaStar schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:53:
[...]

Is hier inmiddels al een oplossing voor :?
Van Veloretti uit is hier nog geen oplossing voor.
Je kan wel het stekkertje van de Enviolo uittrekken voordat je de fiets uit zet en terug in pluggen nadat je de fiets hebt aan gezet. Dan blijft je laatst ingestelde rpm behouden. Of je kan er een ander display op zetten.

• MaStar
Dancer schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:00:
[...]

Van Veloretti uit is hier nog geen oplossing voor.
Je kan wel het stekkertje van de Enviolo uittrekken voordat je de fiets uit zet en terug in pluggen nadat je de fiets hebt aan gezet. Dan blijft je laatst ingestelde rpm behouden. Of je kan er een ander display op zetten.
Thanks. Wat een amateurisme van Veloretti.

Welk display zou hiervoor passen? Koop je een fiets van 2500 euro werkt dit niet :')

• Vaevictis_
MaStar schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:37:
[...]

Welk display zou hiervoor passen? Koop je een fiets van 2500 euro werkt dit niet :')
Zoals eerder opgemerkt bij dit soort bedrijven gaat de aandacht meer uit naar marketing / verkoop dus minder naar het technisch goed en optimaal functioneren. Het is een sales organisatie geen enigeering organisatie. Dan krijg je dus een samenraapsel van componenten die wel werken maar niet optimaal daar is dan ook onvoldoende kennis van in huis. Je ziet dit hier ook terug, hoge lekstroom, app die niet goed werkt.

• Dancer
MaStar schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:37:
[...]

Ik heb er een DZ41 display op staan. Over dit display staan er al meerdere posts op dit forum. Elk standaard Bafang display met can-bus protocol werkt vermoedelijk wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eastive
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:59
Maureeze schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:09:
Ik heb momenteel problemen met mijn remmen Er zitten Schaefer remmen op, maar de achterrem werkt nauwelijks. Nu begreep ik dat deze remmen inmiddels zijn vervangen door Tektro en Shimano. Ook las ik dat voor sommige kopers er nieuwe remblokken zijn opgestuurd.

Wat is jullie ervaring hiermee? Zijn er meer mensen die last hebben van niet goed functionerende remmen?
Wat werkt precies niet? Heb je het idee dat je hard knijpt maar je voelt geen remkracht? Dan zou de schijf (en dus de blokken ook) vet kunnen zijn. Dan doet ie echt niks.
Voelt remmen ‘sponsig’? Dan zou ontluchten kunnen helpen.

• Maureeze
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-05 20:43
Als ik de rem inknijp dan voel ik nauwelijks weerstand van de rem en het remmen voelt traag aan.

• Eastive
Dan denk ik dat er vet op je remmen zit. Goed ontvetten van je schijf en waarschijnlijk nieuwe blokken kopen.
Er zijn methodes om je blokken weer op te peppen maar nieuwe plaatsen is sneller en efficiënter. Wel zorgen dat de schijf écht vetvrij is.
Frituren in je schuur kan je remmen al aantasten.

• niwde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Ik heb ook nog Schaefer remmen er op. Voorrem maakte meer geluid ipv dat ik afremde, achterrem had eerst een lekkage aan de onderkant en een paar maanden later ergens anders. Was langs Veloretti geweest en ze hebben de remmen nagekeken. Heb nog steeds Schaefer remmen maar nu doen ze het wel perfect.

Sinds mijn voordrager is gemonteerd hoor ik helaas wel gekraak bij het stuur. Het probleem was bekend bij Veloretti.

• tomuitrotterdam
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Even overleggen met helpdesk, en nieuwe remmen erop laten zetten?
Mijn remmen vorige week laten vervangen [door Veloretti]: voorrem deed niets meer, en kijken van lokale fietsmaker duidelijk maakte dat remmen echt kapot/slecht zijn.
Ze hebben er vervolgens Shimano's op gezet, fiets weekje weg maar ging allemaal best soepel. [fiets wordt opgehaald en teruggebracht]. Ook was optie om e.e.a. door lokale fietsmaker te laten doen [je krijgt dan een setje opgestuurd en een bedrag voor montage], maar mijne had komende weken geen tijd.
Ik wil niet gokken met remmen, en die Schaefer zijn niet top.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schoven
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-06 15:44
tomuitrotterdam schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:34:
Even overleggen met helpdesk, en nieuwe remmen erop laten zetten?
Mijn remmen vorige week laten vervangen [door Veloretti]: voorrem deed niets meer, en kijken van lokale fietsmaker duidelijk maakte dat remmen echt kapot/slecht zijn.
Ze hebben er vervolgens Shimano's op gezet, fiets weekje weg maar ging allemaal best soepel. [fiets wordt opgehaald en teruggebracht]. Ook was optie om e.e.a. door lokale fietsmaker te laten doen [je krijgt dan een setje opgestuurd en een bedrag voor montage], maar mijne had komende weken geen tijd.
Ik wil niet gokken met remmen, en die Schaefer zijn niet top.

[...]
Same here, Veloretti ingelicht en mijn Scheaffer remmen laten vervangen door shimano bij de lokale fietsenmaker. Factuur opgestuurd en inmiddels betaald door Veloretti. Service van Veloretti is gewoon goed als het probleem identificeerbaar is.

• Sanderutrecht
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-04 21:15
Hey all!

Mijn Ace is onlangs binnengekomen, maar tijdens het laatste gedeelte van assembleren stuikten we op een probleem met de accu. Deze klikte eenmaal, maar de tweede “sleutelslot” klik kwam nooit. Op meerdere manieren dit gepoogd te fixen, maar onverhoopt. Veloretti gaf aan dat het in de clip zat, waar ze een nieuwe van hebben toegestuurd. Dit loste het probleem echter niet op. Veloretti komt hem nu ophalen en krijg over 10 werkdagen.. meer te horen. Iemand anders soortgelijke klachten?

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:48
Sanderutrecht schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:38:
Hey all!

Mijn Ace is onlangs binnengekomen, maar tijdens het laatste gedeelte van assembleren stuikten we op een probleem met de accu. Deze klikte eenmaal, maar de tweede “sleutelslot” klik kwam nooit. Op meerdere manieren dit gepoogd te fixen, maar onverhoopt. Veloretti gaf aan dat het in de clip zat, waar ze een nieuwe van hebben toegestuurd. Dit loste het probleem echter niet op. Veloretti komt hem nu ophalen en krijg over 10 werkdagen.. meer te horen. Iemand anders soortgelijke klachten?
Dat is een kwestie van clipje verbuigen, zoek maar eens in dit forum, komt vaker voor.

• Sanderutrecht
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-04 21:15
Hi Hans!

Thx voor je antwoord, maar de oplossing lijkt me niet een clipje van de batterij te verbuigen bij een fiets van 2800 euro toch? Just wondering, maar lijkt me dat Veloretti hier een betere oplossing voor moet hebben

• Vaevictis_
Sanderutrecht schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:31:
Hi Hans!

Thx voor je antwoord, maar de oplossing lijkt me niet een clipje van de batterij te verbuigen bij een fiets van 2800 euro toch? Just wondering, maar lijkt me dat Veloretti hier een betere oplossing voor moet hebben
Veloretti heeft in hun wijsheid gekozen om de fiets geassembleerd vanuit fabriek in Portugal te verzenden. Dus geen kwaliteitscontrole door een fietsenmaker in NL. Dan krijg je dus dat je afhankelijk bent van werknemers in de fabriek. Zoals anderen hebben gemeld, is vooral eerste batches veel fouten kromme remschijven etc.

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
Sanderutrecht schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:31:
Hi Hans!

Even contact opnemen met veloretti (via mail of facebook) dan sturen ze een nieuw beugeltje op.

• NanoSector
Ik heb contact opgenomen met Veloretti voor de Enviolo bugs en omdat ik mijn fiets met GPS nergens in de app terugzie:
Regarding your first question this is a bug in the app with several bikes not being visible in the app, we are working hard on it and it should be solved in the next update!

Your question about the cadence is indeed a question I've heard before and also a known bug in our app, I have one last possibility of which I'm not sure if you've tried it already: Calibrating the Enviolo through the Enviolo app.
In order to do so I want to ask you to delete the Veloretti app for now, download the Enviolo app. Remove the plug from the Enviolo and replug it after 10 seconds, afterwards follow the manual I've attached in this email regarding calibrating the Enviolo through the Veloretti app.
For both of these bugs our IT team is working hard on a fix and this update should be live next week, in this update both of the problems you're experiencing should be fixed.
Volgende week zou er dus een update moeten komen die deze issues fixed. :)

• gooozen1969
  • Laatst online: 03-06 22:27
Ik ben er nu echt helemaal klaar mee. Heb de afgelopen Maanden geprobeerd aan alles mbt deze fiets te wennen, maar het lukt niet.....

Anyway, even samengevat; onverwachte levering van de fiets, ontbrekende handleiding, vage instructies met meerdere apps over kalibreren, QR codes, stekkertjes in en uit, en weet ik wat niet meer), teleurstellende eerste rit als een marmot in een draairad, slecht passende batterij, goedkope lelijke banden en handvatten, piepende remmen, aanlopende delen (kromme wielen?), zwakke motorondersteuning die weg valt bij elke oneffenheid in de weg, met tegenwind in de hoogste stand haal met moeite 20km/hr, matige verlichting, slecht werkende vocht gevoelige lichtsensor, matig zadel, beperkte bedieningsgelijkheden vanuit de cockpit en meest irriterend van alles is de zeer slecht werkende software/app of nog veel erger dat je 2 apps zou moeten gebruiken voor 1 fiets die je elke keer voor je vertrek moet gebruiken om een beetje comfortabel te fietsen. Dat je dus ook in de stromende regen met telefoon moet staan klooien voor vertrek , zonder geheugen functie. Ik ben er nu na ruim 5 maanden helemaal klaar mee. Heb ook geen zin meer te wachten op een update die er allang had moeten zijn. Sommigen hier wachten al meer dan een jaar op deze holy grail.

Lets face it, we zijn met z'n allen in de toch wel brilliante marketing strategie van deze zgn ondernemers getuind. Er lijk meer energie moeite, en dus wil ook geld in marketing strategie te worden geïnvesteerd dan in gebruikerservaring. Helaas krijgen wij allen de dikke vinger na aanschaf.

Ik verlang inmiddels hartgrondig terug naar mijn van Moof (ook niet ideaal, maar vele malen beter kwa gebruikservaring dan deze Ace)
Dus mijn vraag aan iedereen hier;
Wie wil zijn vanMoof S5 ruilen voor mijn Velloreti Ace Graphite?
voorzien van swalbe marathon banden, ringslot, en high end verlichting.
Hij verkeert in nieuwstaat.

• nph
  • Laatst online: 22-04 13:23
Je beschrijft een teleurstellende persoonlijke ervaring, om vervolgens helaas dat in éen moeite door dat te extrapoleren naar "allen". Dat lijkt me absoluut niet terecht.
Ik ervaar de service van Veloretti als zeer adequaat; de grote en kleine ongemakken worden voortvarend getackeld en ik rijd inmiddels al bijna 1,5 jaar met grote tevredenheid.
Sterkte met je ruil.

• Vaevictis_
nph schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:25:
Je beschrijft een teleurstellende persoonlijke ervaring, om vervolgens helaas dat in éen moeite door dat te extra poleren naar "allen". Dat lijkt me absoluut niet terecht.
Ik ervaar de service van Veloretti als zeer adequaat; de grote en kleine ongemakken worden voortvarend getackeld en ik rijd inmiddels al bijna 1,5 jaar met grote tevredenheid.
Sterkte met je ruil.
Hangt van je achtergrond en verwachtingen af als je zelf handig bent is er met wat geduld en aanpassingen een geweldige fiets van te maken. Als je puur een gebruiker bent die verwacht dat het als een IPhone werkt zonder hiccups kun je teleurgesteld raken. Kan me best voorstellen dat iemand zwaar teleur is gesteld maar ik ben het zeker niet (en denk de meerderheid ook heel erg tevreden?).

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-05 16:44
@gooozen1969

Na het lezen van jouw bericht, toch een ander geluid.

Heb mijn Ace bij "voorinschrijving" gekocht. Nu 1 jaar en 5 maanden in gebruik.

Heb het nodige gez*** met de fiets gehad. Maar de echte problemen zijn -op kosten van Veloretti- door Veloretti zelf (ophalen) of lokaal bedrijf (Liemers fietsen, heb geen enkele band met ze anders dan als klant) opgelost. Behalve de aanhoudende kalibratie-problemen. En die zijn weg sinds de ENVIOLO ! update van firmware en app in december.

Ben gelukkig : het tempo van 60 ligt heel dicht bij wat ik prettig vind. Dus ik zet de batterij erin, start de fiets en rijd weg.
Voor wat betreft ondersteuning, ja, af en toe "bokt" het even bij hobbels. die storen de "torque-sensors" van enviolo en Bafang. Maar heb afgelopen week in Arnhem de Apeldoornseweg en de Kluizeweg omhoog gefietst. Zoek maar eens op. Ruim voldoende ondersteuning. En zelfs met power stand 2 of 3 laten de snelheidsmeters (voor auto's) in het dorp een smiley zien met "snelheid 25 km". Dan zegt mijn display dat ik 26 rijd. Dat verschil is ok.

Over banden, handvatten, zadel : dat is zeer persoonlijk. Dus Veloretti heeft dit inderdaad gebruikt als sluit- of bezuinigingspost. Gewoon vervangen door wat jij fijn vind.

De Veloretti app is inderdaad klot**. Al maanden niet gebruikt.
Wel handig (vind ik) : iphone app "opdrachten". Ik plaats batterij. Dan begint de Enviolo na 10-20 sec. een bluetooth signaal te zenden.
Dus heb opdracht aangemaakt:
- als iphone contact maakt met enviolo
- dan start enviolo app
Aanpassen van tempo is dan slechts enkele tikjes op de mobiel (maar voor mij meestal dus niet echt nodig).

Het heeft even geduurd, en wat "frustratie-tolerantie" gevergd, maar ik ben nu blij met mijn Ace.

Dat jij e.e.a. anders hebt ervaren, vind ik jammer. Maar je bericht hier vind ik te generaliserend en doet volgens mij geen recht aan de fiets.

• djalexnlDe
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-06 09:25
NanoSector schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:40:
Ik heb contact opgenomen met Veloretti voor de Enviolo bugs en omdat ik mijn fiets met GPS nergens in de app terugzie:

[...]

Wat gaan ze dan precies oplossen? Probleem met de Cadans zit in de Diamond controller niet in de App...

Als ze dat euvel zouden fixen zijn ze op de goede weg.. maar dan zullen ze firmware moeten uitbrengen.

Althans das mijn visie...

• gooozen1969
  • Laatst online: 03-06 22:27
Sorry maar dat is nou precies wat ik bedoel en helaas te treurig voor woorden, dat je een E-bike koopt voor best wel veel geld en dat je dan moet gaan klooien met een i-phone opdrachten app om dingen naar je zin te krijgen.
Ik heb er net even naar gekeken (die opdrachten app), maar daar ben ik ondanks mijn academische/ niet IT- opleiding toch te dom voor.

Het zou mooi zijn als je zoveel geld hebt uitgegeven dat e.e.a grotendeels aan de verwachtingen voldoet

• NanoSector
djalexnlDe schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:49:
[...]

Wat gaan ze dan precies oplossen? Probleem met de Cadans zit in de Diamond controller niet in de App...

Als ze dat euvel zouden fixen zijn ze op de goede weg.. maar dan zullen ze firmware moeten uitbrengen.

Althans das mijn visie...
Wanneer je de app opent dan lijkt de Enviolo in een failsafe modus te gaan waar je heel rap moet trappen en reageert hij niet meer op aanpassingen aan de cadens (zie ook de talloze berichten in dit topic). Dat lijkt wel echt op een bug in hun app, als ik alleen het diamond display gebruik of de Enviolo app dan heb ik dit probleem niet.

@gooozen1969 ik kan me in sommige punten van jouw ervaring wel vinden (vooral het softwaregedeelte, en de remmen ben ik nog niet een groot fan van, maar mijn fiets is nog jong). De motorondersteuning en dergelijke werken echter prima voor mij, ik haal zonder moeite 25km/h.

Aan de andere kant: een collega van mij heeft zijn S5 al 2x terug moeten brengen naar Vanmoof omdat hij er gewoon mee stopte na het opladen. De communicatie is daar echt erger dan ruk met 3 filialen die inmiddels samen aan het werken zijn en een klantenservice die geen idee had waar de fiets op het moment is.

Dan vind ik dat Veloretti daar erg netjes mee om gaat; mijn derde vraag uit de mail die ik had gestuurd was over mijn trappers. Die zitten vast, maar mijn rechter trapper lijkt niet helemaal goed te zitten, dus met een foto gevraagd of dat oké was. Veloretti antwoordde dat ik even langs de fietsenmaker moest gaan om het na te laten kijken (want uit de foto konden ze het niet opmaken) en dat ze eventuele kosten daarvoor tot €40 zouden vergoeden. Ik vind dat erg netjes voor iets wat ik waarschijnlijk zelf heb veroorzaakt.

De fietsenmaker heeft overigens gezegd dat mijn trapper er scheef in zit, en dat ze de brug tussen de motor en de trapper + de trapper moeten vervangen (want schroefdraad is waarschijnlijk naar de knoppen). Ik heb gevraagd of Veloretti die onderdelen kan opsturen, ik ben benieuwd wat me dat gaat kosten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rleeraar
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 00:03
Heb een poosje getwijfeld deze fiets aan te schaffen. Inmiddels kost de Ace een €2799. Dat is een hoop geld voor een fiets die zoals te lezen is niet helemaal toppie is af fabriek. Ben benieuwd of er voor deze prijs verbeteringen zijn doorgevoerd mbt banden, zadel, remmen, accu montage, verlichting? En wellicht dat, met dit extra geld, de app nu eens een update krijgt zodat de instellingen behouden blijven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robert_oost
Veloretti "premium plan": even opletten !?

Heb Ace gekocht met "premium plan". Wegens GPS locatie / alarm. Zie image.
E.e.a. geactiveerd in november 2021. Kon steeds gps-locatie van fiets zien.

Kreeg in november 2022 bericht van Qover (verzekeraar Veloretti) over betaling voor een nieuw jaar. Betaald.
Maar heb geen bericht van Veloretti gekregen over verlengen van de "services".

Recent contact gehad met Veloretti omdat ik sinds december problemen had met de app / GPS.
Bleek dat ik geen "premium" meer had, of toch wel? Onduidelijkheid.
Ben met Veloretti hierover in contact.

Maar mischien voor anderen: houd in de gaten dat je per jaar euro 120,- betaalt voor verzekering + services. = 103,50 voor verzekering + 16,50 voor services.
Als dat niet verlengd is na een jaar, kan dat zomaar de oorzaak zijn van wegvallen GPS-locaties in de app..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robert_oost
Is jouw Comodo "diamond display" vervangen ? En geeft de Veloretti app aan dat de fiets "to be registered" is ?

Als het diamond display (in Almelo) wordt vervangen, wordt er een rood label aan de fiets bevestigd. Daarop een nummer. Dat nummer heeft Veloretti nodig om de fiets te koppelen aan jouw account. Ik had het weggegooid, dus bij deze : bewaar dat ding !

Nummer diamond display vinden zonder dat label (aangeraden door support Veloretti):
Heb iphone, geen garanties voor android.

1. download app nrf connect uit app store. Er zijn 2 versies kies de "diensten" (symbool = 2 lichtblauwe ketting-schakels) NIET de "advanced".
2. zet fiets aan met diamond display
3. start app en geef toestemming voor gebruik bluetooth
4. in de lijst van apparaten zie je VELORETTI
5. tik daarop

nu zie je een scherm dat er ongeveer zo uitziet:

Heb screenshot beperkt omdat ik echte nr niet ga adverteren.
Net daaronder vind je het (hexadecimale) id-nr van je comodo display. Dat is wat Veloretti nodig heeft om je account aan de fiets te koppelen.

• Diesel-ind
  • Laatst online: 01-06 11:34
Ik heb sinds een aantal maanden een Veloretti Ace die af en toe een bug heeft. Als ik hem opstart geeft hij één keer per 2 weken ongeveer totaal geen power vanuit de motor. Na 10 minuten fietsen zonder power gaat hij dan plotseling wel weer werken. Uit- een aanzetten of aanpassingen vanuit de app hebben helaas geen effect.

Iemand hier ook last van en eventueel een oplossing voor?

• H4nsie
  • Laatst online: 02-06 16:59
Diesel-ind schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:27:
Ik heb sinds een aantal maanden een Veloretti Ace die af en toe een bug heeft. Als ik hem opstart geeft hij één keer per 2 weken ongeveer totaal geen power vanuit de motor. Na 10 minuten fietsen zonder power gaat hij dan plotseling wel weer werken. Uit- een aanzetten of aanpassingen vanuit de app hebben helaas geen effect.

Probeers eens: De app op je smartphone helemaal afsluiten/killen. Dan een reset van de fiets; houd 2 sec het pijltje naar beneden ingedrukt, het display start dan opnieuw op. ( Dit kan zelfs fietsend ;) )

• Diesel-ind
H4nsie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:52:
[...]

Probeers eens: De app op je smartphone helemaal afsluiten/killen. Dan een reset van de fiets; houd 2 sec het pijltje naar beneden ingedrukt, het display start dan opnieuw op. ( Dit kan zelfs fietsend ;) )
Bedankt voor je hulp! Ik ga dit de volgende keer direct proberen (y) .

• Diesel-ind
H4nsie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:52:
[...]

Helaas vandaag weer hetzelfde probleem, de eerste 10 minuten totaal geen power :X . Het sluiten van de app en het resetten van de fiets heeft helaas geen invloed.

• Eastive
Diesel-ind schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:27:

Wanneer begin je met fietsen? Klinkt raar, maar ik heb gemerkt dat als je al begint met trappen en je zet dan pas de fiets aan dat hij inderdaad moeite heeft met ondersteuning leveren. Als je de fiets aan zet voor het opstappen heb ik nooit problemen.

• Eastive
robert_oost schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:14:
Veloretti "premium plan": even opletten !?

[Afbeelding]

Heb Ace gekocht met "premium plan". Wegens GPS locatie / alarm. Zie image.
E.e.a. geactiveerd in november 2021. Kon steeds gps-locatie van fiets zien.

Kreeg in november 2022 bericht van Qover (verzekeraar Veloretti) over betaling voor een nieuw jaar. Betaald.
Maar heb geen bericht van Veloretti gekregen over verlengen van de "services".

Recent contact gehad met Veloretti omdat ik sinds december problemen had met de app / GPS.
Bleek dat ik geen "premium" meer had, of toch wel? Onduidelijkheid.
Ben met Veloretti hierover in contact.

Maar mischien voor anderen: houd in de gaten dat je per jaar euro 120,- betaalt voor verzekering + services. = 103,50 voor verzekering + 16,50 voor services.
Als dat niet verlengd is na een jaar, kan dat zomaar de oorzaak zijn van wegvallen GPS-locaties in de app..
Ik ben heel benieuwd hoe Veloretti hierop reageert. Ik heb ook bericht van Qover gehad (in het Spaans…) en deze niet laten verlengen. Forse prijs voor veel te strenge eisen (vast object vinden is niet altijd mogelijk).
De functie van GPS was ik voor de opzegging zelf ook al verloren. Dus ben heel benieuwd hoe Veloretti hier mee omgaat. Ik wil nl wel de GPS functie, en hopelijk ooit meldingen voor beweging, maar niet die specifieke verzekering.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:13
Zie topic-warning, iedere vorm van modificatie waardoor een e-bike harder kan, is niet toegestaan hier te bespreken.

[Voor 69% gewijzigd door deepbass909 op 20-04-2023 16:08]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Diesel-ind
Zie topic-warning

[Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 20-04-2023 16:09]

• ger356
Eastive schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:58:
[...]

Wanneer begin je met fietsen? Klinkt raar, maar ik heb gemerkt dat als je al begint met trappen en je zet dan pas de fiets aan dat hij inderdaad moeite heeft met ondersteuning leveren. Als je de fiets aan zet voor het opstappen heb ik nooit problemen.
Dat herken ik ook. Aanzetten als je al fietst gaat (soms?) niet goed.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Na bijna 2 jaar fietsen zijn mijn Chinese Schäffer remmen toch wel aardig overleden. De voorrem doet helemaal niets meer, alle druk is weg. Remhendel kan volledig worden ingedrukt. De achterrem doet het nog een beetje, maar ook niet echt meer. De boutjes bij de remschijven roesten ook als een malle, ondanks dat de fiets vrijwel altijd binnen staat. Daarnaast zijn de remhendels niet heel betrouwbaar, ze zijn wat wiebelig met veel speling. De remklauwen zijn ook bedenkelijk.

De lokale fietsenmaker was gisteren vrij duidelijk en droog in z'n reactie: "Schäffer? Wat is dat voor vage rommel. Ik kan hier helemaal niets mee behalve alles vervangen. Ik raad je aan om contact op te nemen met Veloretti zelf voor een oplossing".

Ben benieuwd wat Veloretti zegt. Ik heb nog zo'n 2 maanden garantie, maar remmen etc. zijn wel onderhevig aan gebruiksslijtage. Ik verwacht echter wel een iets langere levensduur en de gebruikte componenten zijn twijfelachtig qua kwaliteit :+ En anders maar de boel laten vervangen voor betrouwbaarder spul. Maar dat zal wel richting de 300 euro gaan?

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
Zie topic warning

[Voor 88% gewijzigd door deepbass909 op 22-04-2023 12:34]

Met gestrekt been.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:13
*weg*

[Voor 94% gewijzigd door deepbass909 op 22-04-2023 12:34]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
*weg*

[Voor 94% gewijzigd door deepbass909 op 22-04-2023 12:34]

Met gestrekt been.

• tomuitrotterdam
  • Nu online
stin00 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:02:
Na bijna 2 jaar fietsen zijn mijn Chinese Schäffer remmen toch wel aardig overleden. De voorrem doet helemaal niets meer, alle druk is weg. Remhendel kan volledig worden ingedrukt. De achterrem doet het nog een beetje, maar ook niet echt meer. De boutjes bij de remschijven roesten ook als een malle, ondanks dat de fiets vrijwel altijd binnen staat. Daarnaast zijn de remhendels niet heel betrouwbaar, ze zijn wat wiebelig met veel speling. De remklauwen zijn ook bedenkelijk.

De lokale fietsenmaker was gisteren vrij duidelijk en droog in z'n reactie: "Schäffer? Wat is dat voor vage rommel. Ik kan hier helemaal niets mee behalve alles vervangen. Ik raad je aan om contact op te nemen met Veloretti zelf voor een oplossing".

Ben benieuwd wat Veloretti zegt. Ik heb nog zo'n 2 maanden garantie, maar remmen etc. zijn wel onderhevig aan gebruiksslijtage. Ik verwacht echter wel een iets langere levensduur en de gebruikte componenten zijn twijfelachtig qua kwaliteit :+ En anders maar de boel laten vervangen voor betrouwbaarder spul. Maar dat zal wel richting de 300 euro gaan?
Zelfde gehad: LF gaf idd aan dat kwaliteit bagger is [wisten ze natuurlijk al, maar op moment van uitleveren was weinig te verkrijgen]. Veloretti geeft je de keuze: of je krijgt [Shimano] setje opgestuurd, en laat LF monteren (krijg je een standaard bedrag voor) of fiets gaat in de service bij hun: kosteloos. Duurde bij mij ongeveer een week (wachttijd van LF was mij te lang)

• stin00
  • Niet online
tomuitrotterdam schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:35:
[...]
Zelfde gehad: LF gaf idd aan dat kwaliteit bagger is [wisten ze natuurlijk al, maar op moment van uitleveren was weinig te verkrijgen]. Veloretti geeft je de keuze: of je krijgt [Shimano] setje opgestuurd, en laat LF monteren (krijg je een standaard bedrag voor) of fiets gaat in de service bij hun: kosteloos. Duurde bij mij ongeveer een week (wachttijd van LF was mij te lang)
Interessant, dank voor het delen! Ik heb weinig zin om m'n fiets weer door Veloretti op te laten halen, dat is al 2 keer gebeurd en heb er matige ervaringen mee. Shimano setje opsturen en bij lokale fietsenmaker laten fixen zou ik mee akkoord gaan :D Ik heb alleen geen idee of m'n fietsenmaker de fiets alsnog onder handen wil nemen met zelf aangeleverd materiaal.. maar anders betaal ik hem wel wat extra. Laat ik eerst de mail van Veloretti maar even afwachten.

• Borkus
[...]

Is deze optie ook van toepassing voor fietsen uitgevoerd met tektro remmen? Deze doen het overigens prima, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.

• robert_oost
quote]Eastive schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:03:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe Veloretti hierop reageert. Ik heb ook bericht van Qover gehad (in het Spaans…) en deze niet laten verlengen. Forse prijs voor veel te strenge eisen (vast object vinden is niet altijd mogelijk).
De functie van GPS was ik voor de opzegging zelf ook al verloren. Dus ben heel benieuwd hoe Veloretti hier mee omgaat. Ik wil nl wel de GPS functie, en hopelijk ooit meldingen voor beweging, maar niet die specifieke verzekering.
[/quote]

Door familie-omstandigheden wat late reactie. Maar wel hoopgevend. Heb van Veloretti gehoord dat de 120 Euro per jaar (zoals hun website laat zien), niet correct is.

Je betaalt voor het premium plan volgens Veloretti-support maar 1 keer 120 Euro. In de latere jaren krijg je van Qover een rekening voor het verlengen van de verzekering. De GPS-locatie e.d. uit het premium plan blijven echter gewoon gelden.

Heb e.e.a. nog niet kunnen testen wegens de problemen die Veloretti heeft met de GPS.
Maar, bij Veloretti moet je hoop (blijven) houden dat de software ooit op orde komt en het binnenkort wel gaat werken.

Wijziging : Een nieuw bericht verder: toch nog niet duidelijk
Laatste update van Veloretti : vragen zijn "omhoog gestuurd naar manager".
Dus we wachten nog even af

[Voor 6% gewijzigd door robert_oost op 22-04-2023 12:47]

• Vaevictis_

[...]

Volgende week als in later? Want we zijn een week verder geen update gezien op android.

• NanoSector
Vaevictis_ schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:51:
[...]

Volgende week als in later? Want we zijn een week verder geen update gezien op android.
Geen idee, ik heb ook iedere dag de iOS App Store in de gaten gehouden en ook nog niets ontvangen helaas.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• djalexnlDe
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-06 09:25
NanoSector schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:54:
[...]

Geen idee, ik heb ook iedere dag de iOS App Store in de gaten gehouden en ook nog niets ontvangen helaas.
Ik ben bang dat het nog wel even gaat duren, zullen ook wel een firmware update moeten doen van de Diamond Controller, als dat überhaupt mogelijk is.

Problemen:
Cadans elke keer overschreven bij opstarten.. (diamond controller).
GPS status werkt niet (velorettie app).
Navigatie en weergave op Controller werkt voor geen meter (velorettie app en Diamond controler).
Cadans aanpassen / callibratie via velorettie app werkt niet.(velorettie app).

Wensen:
Cadans aanpassen via diamond controller
Resterend aantal KM zichtbaar diamond controller (schatting)

Laten we hopen dat nu Pon Holdings er werk van maakt...

Fijne zondag :P

• MaStar
Mijn Veloretti Ace een aantal weken in bezit en erg tevreden. Fietst lekker en zeker in combinatie met Velohacky een genot. Ideaal voor zomerse ritjes en ondanks mijn lengte 1.92 cm fietst het prima!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
[...]

"Bedankt voor je bericht,

Het ziet er naar uit dat de remmen ''gebleed'' moeten worden.
Ik raad je aan, om een second opinion te halen bij een andere fietsenmaker hiervoor, die dit wel kan doen."

Kortom: blijf maar fietsenmakers bezoeken todat je er één hebt gevonden die je wil helpen. En betaal het zelf. Ondertussen wil geen enkele fietsenmaker die Chinese Schäffer meuk aanraken. Ik kom zo vast in een vicieuze cirkel :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tomuitrotterdam
  • Nu online
stin00 schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:01:
[...]

"Bedankt voor je bericht,

Het ziet er naar uit dat de remmen ''gebleed'' moeten worden.
Ik raad je aan, om een second opinion te halen bij een andere fietsenmaker hiervoor, die dit wel kan doen."

Kortom: blijf maar fietsenmakers bezoeken todat je er één hebt gevonden die je wil helpen. En betaal het zelf. Ondertussen wil geen enkele fietsenmaker die Chinese Schäffer meuk aanraken. Ik kom zo vast in een vicieuze cirkel :+
raad je aan om ff te bellen,
en zo te regelen voordat je inderdaad afhoud-reactie van ze blijft krijgen: ik zo gewoon aangegeven dat ik geen zin had om verder te sleuren met fiets en LF op korte termijn geen tijd.
Ze hebben bij levering al onderkent dat de remmen niet goed/ideaal waren [blijkt dat ze gelijk hadden zie reactie van fietsenmaker, die handen ervan aftrekt] maar enige die toen leverbaar waren. Tijd om er betere kwaliteit op te zetten lijkt me.
Dit lijkt me trouwens goede reactie als remmen wel kwaliteit zouden hebben.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• StePri
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 19:01

[...]

Ik heb onderzocht hoe de app van Veloretti werkt, en ontdekte dat het mogelijk was om locaties op te vragen van andere fietsen. Ik heb dit gemeld aan Veloretti, vandaar dat nu niet mogelijk is om de locatie van fiets op te halen.

• stin00
  • Niet online
tomuitrotterdam schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:22:
[...]
raad je aan om ff te bellen,
en zo te regelen voordat je inderdaad afhoud-reactie van ze blijft krijgen: ik zo gewoon aangegeven dat ik geen zin had om verder te sleuren met fiets en LF op korte termijn geen tijd.
Ze hebben bij levering al onderkent dat de remmen niet goed/ideaal waren [blijkt dat ze gelijk hadden zie reactie van fietsenmaker, die handen ervan aftrekt] maar enige die toen leverbaar waren. Tijd om er betere kwaliteit op te zetten lijkt me.
Dit lijkt me trouwens goede reactie als remmen wel kwaliteit zouden hebben.
Ik heb gebeld en moest daarna even per mail de mening van 2 lokale fietsenmakers doorgeven. Zojuist te horen gekregen dat er een gratis Tektro HDE350 set wordt verstuurd. Die bestaat volgens mij uit remhendels, leidingen en klauwen? Geen Shimano dus.. hoe zijn de ervaringen met de Tektro? Zal ongetwijfeld beter werken dan de Schäffer meuk.

Nu nog even een fietsenmaker zoeken die dit voor me wil monteren :+

• Borkus
StePri schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:16:
[...]

Ik heb onderzocht hoe de app van Veloretti werkt, en ontdekte dat het mogelijk was om locaties op te vragen van andere fietsen. Ik heb dit gemeld aan Veloretti, vandaar dat nu niet mogelijk is om de locatie van fiets op te halen.
Kwalijke zaak, ben benieuwd of dit ook netjes gemeld wordt aan de autoriteit persoonsgegevens en of wij hier melding van kijken...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tomuitrotterdam
  • Nu online
stin00 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:20:
[...]

Ik heb gebeld en moest daarna even per mail de mening van 2 lokale fietsenmakers doorgeven. Zojuist te horen gekregen dat er een gratis Tektro HDE350 set wordt verstuurd. Die bestaat volgens mij uit remhendels, leidingen en klauwen? Geen Shimano dus.. hoe zijn de ervaringen met de Tektro? Zal ongetwijfeld beter werken dan de Schäffer meuk.

Nu nog even een fietsenmaker zoeken die dit voor me wil monteren :+
Tjee, ligt dus echt aan hoe medewerker situatie ziet zeg (of wellicht of je "premium" pakket hebt afgesloten?)
Ik wel, en al redelijk boos/teleurgesteld dat ze niet (zoals dat ooit wel was beloofd) aan huis e.e.a. zouden fixen [naderhand zijn ze van die belofte afgestapt, en zijn ze gaan leuren met fietsen richting werkplaats]
Wat ik eerder begreep is dat Tektro en Shimano redelijk vergelijkbaar zijn, dus daar zou ik me minder zorgen om maken: alles beter dan degene die je nu hebt ;-).
Monteren van nieuw setje zal makkelijker te regelen zijn dan reparatie van de Schaffers denk ik zo, volgens mij vrij standaard handeling.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
tomuitrotterdam schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:08:
[...]

Tjee, ligt dus echt aan hoe medewerker situatie ziet zeg (of wellicht of je "premium" pakket hebt afgesloten?)
Ik wel, en al redelijk boos/teleurgesteld dat ze niet (zoals dat ooit wel was beloofd) aan huis e.e.a. zouden fixen [naderhand zijn ze van die belofte afgestapt, en zijn ze gaan leuren met fietsen richting werkplaats]
Wat ik eerder begreep is dat Tektro en Shimano redelijk vergelijkbaar zijn, dus daar zou ik me minder zorgen om maken: alles beter dan degene die je nu hebt ;-).
Monteren van nieuw setje zal makkelijker te regelen zijn dan reparatie van de Schaffers denk ik zo, volgens mij vrij standaard handeling.
Ik ben wel gelukkig met de oplossing. Heb toch bijna 2 jaar met de Schaffers gereden en krijg nu een gratis vervangende set. Tuurlijk, montage en afstellen gaat nog wel wat kosten, maar ben er tevreden mee. Heb dit liever dan weer m'n fiets opsturen (2x gedaan), wat was dat een gedoe zeg.

• StePri
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 19:01
Borkus schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:36:
[...]

Kwalijke zaak, ben benieuwd of dit ook netjes gemeld wordt aan de autoriteit persoonsgegevens en of wij hier melding van kijken...
Ging om o.a. locatie en batterij percentage, en dus geen persoonsgegevens. Je had alleen display ID nodig om deze gegevens op te halen. Niet heel eenvoudig maar theoretisch wel mogelijk dus.

• etcetera
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-06 17:04
Ik hoop dat het cadans probleem snel wordt opgelost, ik word er behoorlijk gek van dat ik bij iedere opstart zo snel moet trappen. Soms werkt het instellen van de cadans niet eens en blijf ik als een malle trappen. Na het opnieuw opstarten van de diamond display gaat het wel goed, maar allemachtig.. Zo hoort het niet.

Weet iemand nog een tip voor een soort fluitend geluid wat de wind veroorzaakt? Wanneer de wind vanuit bepaalde richting waait, dan lijkt het ergens in de wielen te gaan piepen/fluiten. Het zal ergens doorheen waaien, waardoor dit geluid wordt veroorzaakt, maar ik kan er niet achter komen waar..
Ergens in dit forum is het geloof ik al wel eens besproken, maar heb geen zin om 140 pagina's door te spitten.
Thanks alvast!

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Weet iemand nog een tip voor een soort fluitend geluid wat de wind veroorzaakt? Wanneer de wind vanuit bepaalde richting waait, dan lijkt het ergens in de wielen te gaan piepen/fluiten. Het zal ergens doorheen waaien, waardoor dit geluid wordt veroorzaakt, maar ik kan er niet achter komen waar..
Ergens in dit forum is het geloof ik al wel eens besproken, maar heb geen zin om 140 pagina's door te spitten.
Thanks alvast!
Waarschijnlijk heb je een Ivy ?
2 gaatjes dicht maken met een stukje tape of een paar schroeven, of aan Veloretti 2 dopjes vragen die ze gratis opsturen...

[Voor 4% gewijzigd door itsmeallright op 26-04-2023 18:29]

• ger356
etcetera schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:15:
Ik hoop dat het cadans probleem snel wordt opgelost, ik word er behoorlijk gek van dat ik bij iedere opstart zo snel moet trappen. Soms werkt het instellen van de cadans niet eens en blijf ik als een malle trappen. Na het opnieuw opstarten van de diamond display gaat het wel goed, maar allemachtig.. Zo hoort het niet.
Zet er toch een DZ41 display op. (Zoek maar op DZ41 in dit forum) 3 of 4 tientjes en een halfuurtje werk. Mooi kleurendisplay dat niet steeds de cadans reset naar 60. Als bonus: indicatie op welke ondersteuning je staat, loopondersteuning,...

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 14:16
Is het normaal dat er niks te bestellen is op de veloretti site? Alleen de Ace jet black is te leveren. Alle andere kan je niet eens bestellen, zelfs wanneer er staat 3-4 weken levertijd.

Niet om een gerucht te gaan starten, maar hopelijk komt er een nieuwe versie. 8)7
Ace/Ivy zijn ook alweer bijna 2 jaar op de markt. :)

• etcetera
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-06 17:04
itsmeallright schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:37:
[...]

Waarschijnlijk heb je een Ivy ?
2 gaatjes dicht maken met een stukje tape of een paar schroeven, of aan Veloretti 2 dopjes vragen die ze gratis opsturen...

[Afbeelding]
Jaaa klopt, ik heb een Ivy (vergeten te vermelden).
Super, dank je wel dan ga ik die opvullen, hopelijk helpt dat! Eerst ff aan Veloretti vragen of ze die dopjes hebben, is waarschijnlijk netter dan wanneer ik zelf aan de slag ga.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Vandaag met pijn en moeite op zoek gegaan naar een fietsenmaker die het Schaffer setje wil vervangen voor de zelf meegenomen Tektro set.

Fietsenmaker 1: 'Nee, wij monteren alleen eigen onderdelen, sorry'
Fietsenmaker 2: 'Dit merk ken ik niet, je kan beter naar een specialist gaan'.

Fietsenmaker 3 ligt wat verder uit de route, maar daar was ik wel vaker geweest en die vinden het altijd wel prima om te helpen. Vrees dat het wel wat gaat kosten, schijnt niet het leukste klusje te zijn. Ik verwacht zo'n €130.

Heb ook maar gevraagd of ze er direct goeie anti-lek banden op kunnen zetten met wat meer grip. Gaat me vast richting de €200 in totaal kosten, maar dan kan ik er hopelijk weer een tijdje meer vooruit :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vaevictis_
stin00 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:56:
Vandaag met pijn en moeite op zoek gegaan naar een fietsenmaker die het Schaffer setje wil vervangen voor de zelf meegenomen Tektro set.

Fietsenmaker 3 ligt wat verder uit de route, maar daar was ik wel vaker geweest en die vinden het altijd wel prima om te helpen. Vrees dat het wel wat gaat kosten, schijnt niet het leukste klusje te zijn. Ik verwacht zo'n €130.

Heb ook maar gevraagd of ze er direct goeie anti-lek banden op kunnen zetten met wat meer grip. Gaat me vast richting de €200 in totaal kosten, maar dan kan ik er hopelijk weer een tijdje meer vooruit :+
Anti lek banden is echt eenvoudig, klusje van 20 min. zoek even op mijn post Swalbe Greenguard 50 euro voor setje en kan tot 45km/h voor e-bikes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaStar
Vaevictis_ schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:59:
[...]

Anti lek banden is echt eenvoudig, klusje van 20 min. zoek even op mijn post Swalbe Greenguard 50 euro voor setje en kan tot 45km/h voor e-bikes.
Wat is het coordeel van dat soort wielen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaevictis_
MaStar schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:23:
[...]

Wat is het coordeel van dat soort wielen?
Banden? Zijn gewoon goede anti-lek banden voor e-bikes, green guard is dus van gerecycled materiaal en door de hoge snelheid en meer gewicht van een e-bike/speedpedelec moeten de banden dus steviger zijn. Ik heb best een tijdje lopen zoeken maar dit is het beste wat ik voor een normale prijs kon vinden. 50 euro per band ga ik niet uitgeven. Ben er erg blij mee want ook de reflectors kunnen weg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:59:
[...]

Banden? Zijn gewoon goede anti-lek banden voor e-bikes, green guard is dus van gerecycled materiaal en door de hoge snelheid en meer gewicht van een e-bike/speedpedelec moeten de banden dus steviger zijn. Ik heb best een tijdje lopen zoeken maar dit is het beste wat ik voor een normale prijs kon vinden. 50 euro per band ga ik niet uitgeven. Ben er erg blij mee want ook de reflectors kunnen weg.
Klopt, heb ik ook, prima banden, ik heb er een setje AV-17 binnenbanden erbij, kan ik oppompen met het compressortje van m'n auto...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tomuitrotterdam
  • Nu online
Kreeg vandaag mail

"Let’s move forward. We're on the verge of something truly game-changing, and we can't wait to share the excitement with you.

Stay tuned."

Nog niet toe aan nieuwe fiets (Ace bevalt nog prima), maar tegelijk benieuwd wat ze op markt gaan zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
tomuitrotterdam schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:28:
Kreeg vandaag mail

"Let’s move forward. We're on the verge of something truly game-changing, and we can't wait to share the excitement with you.

Stay tuned."

Nog niet toe aan nieuwe fiets (Ace bevalt nog prima), maar tegelijk benieuwd wat ze op markt gaan zetten.
Ook een vervaagde foto op de site: https://www.veloretti.com/

Zie een belt en enviolo, zal wel de Ace 2 worden :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomuitrotterdam
  • Nu online
stin00 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:47:
[...]

ja, alleen achtergedeelte te zien
[en weer bevestiging van spatboord aan buitenkant, snap dat nog steeds niet ;-) ]
Kan nog alle kanten op: bestaande formfactor, bakfiets of vouwfiets :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Eindelijk de nieuwe app 😜

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dancer
stin00 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:47:
[...]

Lijkt mij een steviger frame. Ik gok op een 45 km/u versie.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
stin00 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:56:

Nog even een update: de oude Schäffer remmen verwijderen en de nieuwe Tektro monteren + vullen + ontluchten + afstellen etc. heeft 75 euro gekost in totaal. Daarnaast direct maar 2 nieuwe anti-lek banden laten monteren waardoor ik in totaal 150 kwijt was. Uiteraard zijn de banden duurder dan dat je ze zelf online koopt, maar gunde deze fietsenmaker wel wat marge omdat ze me graag wilden helpen. Ik kan er in de toekomst ook terecht voor reparaties, terwijl andere fietsenmakers hier in de buurt regelmatig moeilijk doen.

Veloretti gaat ook nog eens de €75 montage kosten volledig vergoeden, ookal gaf support eerst aan dat het maar tot €50 mocht. Dus Veloretti heeft gratis Tektro remhandels + klauwen + remblokjes opgestuurd én de montage ervan vergoedt. Dat vind ik wel zeer goede service, zeker vergeleken met hun servicebeleid 2 jaar geleden :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomuitrotterdam
  • Nu online
stin00 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:34:
[...]

Nog even een update: de oude Schäffer remmen verwijderen en de nieuwe Tektro monteren + vullen + ontluchten + afstellen etc. heeft 75 euro gekost in totaal. Daarnaast direct maar 2 nieuwe anti-lek banden laten monteren waardoor ik in totaal 150 kwijt was. Uiteraard zijn de banden duurder dan dat je ze zelf online koopt, maar gunde deze fietsenmaker wel wat marge omdat ze me graag wilden helpen. Ik kan er in de toekomst ook terecht voor reparaties, terwijl andere fietsenmakers hier in de buurt regelmatig moeilijk doen.

Veloretti gaat ook nog eens de €75 montage kosten volledig vergoeden, ookal gaf support eerst aan dat het maar tot €50 mocht. Dus Veloretti heeft gratis Tektro remhandels + klauwen + remblokjes opgestuurd én de montage ervan vergoedt. Dat vind ik wel zeer goede service, zeker vergeleken met hun servicebeleid 2 jaar geleden :D
Mooi opgelost toch, voor 75 nieuwe banden en remmen die weer jaren meekunnen. (en een adres waar je terecht kunt)
Ik zonet ook ff met ze moeten bellen, bij mijn omwisseling hebben ze waarschijnlijk naar batterij-conditie gekeken, en er een nieuwe (?) ingezet; alleen ff vergeten dat ik (2 jaar geleden) oud model oplader heb.
Krijg nieuwe oplader opgestuurd (+retourlabel voor de oude)

NB: helpdesk is (schijnbaar) ook nog niet ingelicht over wat er op stapel staat, dat dacht ik al (maar toch maar ff gepolst)
Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee