H4nsie schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:26:
[...]
Ja, dat is bij mijn Ace ook. De Enviolo schakelt dan helemaal niet en je blijft heel erg snel trappen. Het zou volgens Veloretti door een update (weet niet van de app of van de firmware) worden opgelost. Deze week nog gemaild en kreeg antwoord dat dit nog even op zich laat wachten. "
As far as I know, this issue is not yet resolved. I also requested some information on when we can expect that to happen and will gladly share that information with you once I received it but I cannot promise that I will get something super reliable and precise. I apologise for the inconvenience."
Het verbaast me dat er niet meer mensen dit probleem hebben. (Of gebruikt niemand de app?

). Ik gebruik de IOS app.
Ik moet dan de app killen en de fiets opnieuw aanzetten om te kunnen fietsen. Bij het opnieuw starten van de app is het probleem er weer. De navigatie etc gebruiken is dus niet mogelijk.
Heb ontdekt dat de (nieuwe) Veloretti-app 2 bluetooth verbindingen maakt; één met de Veloretti-computer 'VELORETTI' en één met de Enviolo 'HI_PR_220....'. Als ik de 'HI_PR_ etc' bluetooth paring van mijn telefoon verwijder treedt het probleem niet op. De telefoon blijft dan wel iedere 5 sec melden dat 'HI_PR_ etc' wil verbinden. Ook de app opnieuw installeren helpt niet.
Zijn Vindictive en ik de enige met dit probleem?
Nee, ik heb dit probleem al langere tijd: sinds oktober. Het zou opgelost worden met de nieuwe app. Nou deze is er en niks dus.
Ik heb een hele hoop troubleshooting gedaan. Het lijkt erop dat de Fiets, wanneer deze uitgezet wordt, in een soort spaarstand gaat. De Enviolo naaf blijft zegmaar aanstaan, ookal staat de fiets uit. Dit is al eerder in de forum benoemd.
Nu
heb ik het idee dat ons probleem komt doordat de Comodule (diamond display op het stuur) dit commando stuurt, maar bij het aanzetten van de fiets de enviolo niet of verkeerd wakker maakt. In de nieuwe app kan je kiezen tussen manual of auto, maar dit lijkt een derde modus "null" of "sleep" te zijn.
Voorbeeld:
Links staat optie auto nog aan, rechts is in probleemstand; geen opties om aan te klikken.
Wat mijn oplossing was, en het is heel omslachtig maar iets anders lukte me niet:
Werkt alleen met een android telefoon:
Verwijder alle apps en verbindingen, download de APK van de oude app. Verbind deze met je fiets, hierin staat bij menu "vehicle" een restore defaults knop. Deze druk je in. Hierna zou het weer moeten werken. Zo niet probeer de cadans aan te passen. dat kan hem ook weer in de auto modus zetten.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yre5L1Rm4DLc4cAXcY5R36Ok.jpg?f=user_large)
Hierna raak je geen app meer aan, het probleem is softwarematig en het lijkt in de communicatie met verschillende apps en stuurmodule+enviolo mis te communiceren anders. Ik weet niet precies waar het aan ligt maar het is me teveel gedoe om steeds te resetten.
Wil je de kadans aanpassen dan kan je een Cliq controller overwegen. Ik heb twee maanden geleden navraag gedaan of deze de cadans en drive modus forceert, maar hier zijn de engineers nog steeds 'druk' mee bezig uit te zoeken. Ikzelf heb het nog niet getest, want zolang ik niks aanpas en verbind lijkt het goed te blijven. Wel jammer dat het hele digitale aspect wegvalt, daarentegen had het ook niet veel toegevoegde waarde en is het een heerlijke fiets zolang het rijdt en schakelt