• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:55
Polaha schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:02:
Mooie fiets die Dutch ID Phantom, met een groot dealernetwerk.
Vergelijkbaar met Koga Myata in prijs kwaliteit en uitvoering,
Dan snap je ook dat Veloretti voor de helft van de prijs op z’n tenen moet lopen om zoveel te kunnen bieden.
Vind de fiets ook erg mooi, klasse beter dan de ACE in alle opzichten. Lijkt me erg robuust. Alle dingen die je op de ACE wilt zitten hier wel op, persoonlijk heb ik het geld niet er voor over om 2x zoveel te betalen voor een fiets. Vind e-bikes sowieso al fors aan de prijs en als je handig bent is de ACE voor 200-300 euro ook te upgraden naar iets wat in de buurt komt qua features. Kwaliteit zal wel lager zijn over het algemeen.

Maar veel plezier met de aankoop.

• Zannyman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-01 10:21
Hemmik schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:17:
[...]

Klinkt zelfde als dit filmpje, misschien riem vies?
Ik had contact opgenomen met Veloretti en die gaven aan dat ik de riem inderdaad moest schoonmaken. Dit heb ik gedaan en het probleem was direct verholpen. Ik was aardig verbaast dat dit het probleem was aangezien het geluid mij deed denken dat het probleem veel ernstiger was.

Gelukkig kan ik weer lekker op de fiets _/-\o_

• Polaha
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-03 23:01
Bij de Veloretti ligt het aangrijpingspunt van je handen op het stuur achter het draaipunt van de voorvoork door de zeer korte geintegreerde stuurpen, dit in tegenstelling tot bijna iedere andere fiets.
Dat geeft mij nog steeds een wat onwennig en indirect gevoel bij het sturen.
Hebben anderen dit wellicht ook gemerkt ?

Dit zou te verhelpen zijn met een ander stuur met losse stuurpen van voldoende lengte.
Ook zou de hoogte en draaiing van het stuur dan instelbaar zijn.
Heeft wellicht iemand dit gedaan ?

• Vaevictis_
Polaha schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:06:
Bij de Veloretti ligt het aangrijpingspunt van je handen op het stuur achter het draaipunt van de voorvoork door de zeer korte geintegreerde stuurpen, dit in tegenstelling tot bijna iedere andere fiets.
Dat geeft mij nog steeds een wat onwennig en indirect gevoel bij het sturen.
Hebben anderen dit wellicht ook gemerkt ?

Dit zou te verhelpen zijn met een ander stuur met losse stuurpen van voldoende lengte.
Ook zou de hoogte en draaiing van het stuur dan instelbaar zijn.
Heeft wellicht iemand dit gedaan ?
Met een stuurverhoger heb ik geen last meer en ook geen rugklachten meer tijdens het fietsen. Mede dankzij een verende zadelpen.
Sturen voelt nu ook normaal als op een reguliere fiets.

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:12
Hebben hier mensen het meegeleverde extra licht van Veloretti geïnstalleerd? Bij mij blijft het licht constant branden, en ik heb nog geen manier kunnen vinden om dit uit te zetten. Licht aan/uit doet alleen de ingebouwde U lampen. Zelfs als ik de fiets uitzet blijft de lamp branden.
Dus nu trek ik het draadje van de voeding zover los dat de lamp uitgaat. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me?

PS3/4/5 PSN: FDK

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:11
fdkuyper schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:24:
Hebben hier mensen het meegeleverde extra licht van Veloretti geïnstalleerd? Bij mij blijft het licht constant branden, en ik heb nog geen manier kunnen vinden om dit uit te zetten. Licht aan/uit doet alleen de ingebouwde U lampen. Zelfs als ik de fiets uitzet blijft de lamp branden.
Dus nu trek ik het draadje van de voeding zover los dat de lamp uitgaat. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me?
De extra lamp wordt aangestuurd door het ingebouwde id-licht. Als de extra lamp blijft branden, is er iets stuk in het ingebouwde licht en dient dit vervangen te worden. Is een veel voorkomend euvel. Bij Veloretti een nieuw id-licht vragen.

• paulhardendood
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 12:33
Vanmiddag per toeval ontdekt dat je het licht uit- en aan kunt doen door op het diamond display de knop om de ondersteuning te verhogen iets langer ingedrukt te houden.
Geen idee of dat met een update is gebeurt of altijd al zo werkte. 8)7

• Vaevictis_
paulhardendood schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:00:
Vanmiddag per toeval ontdekt dat je het licht uit- en aan kunt doen door op het diamond display de knop om de ondersteuning te verhogen iets langer ingedrukt te houden.
Dat was altijd al het geval.

• Svenimal
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-03 23:11
Dit staat ook zo beschreven in de handleiding van het diamond display:

"Switching the lights can be done by pressing the UP arrow for 1,5 seconds."

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Is al zo sinds het begin :+ Knop omlaag ingedrukt houden voert een soort van reset uit. Dan gaat de fiets uit en weer aan. Handig bij vage , onverklaarbare problemen.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-03 20:33
Naar welk servicepunt gaan de Veloretti eigenaren in omgeving Utrecht?

• Vaevictis_
MaStar schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:54:
Naar welk servicepunt gaan de Veloretti eigenaren in omgeving Utrecht?
Goede vraag, ik heb wel een adresje voor reparaties in Utrecht en doe zelf het onderhoud. Alleen olie verversen ga ik niet zelf doen, de rest lukt me aardig.

• erood
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-03 22:41
jaapjaap schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:14:
[...]

Heel vervelend, is er wellicht iets van een verklaring gegeven? Ik heb de fiets inmiddels ergens droog gestald. Maar het ID-licht blijft branden, ook al staat de fiets uit. Nu haal ik na het fietsen de batterij er maar gewoon uit. Ik wacht nog op een reactie van Veloretti.

Succes ook en hou ons op de hoogte!
Even een update op mijn ID licht issues:
Ik ben inmiddels bij mijn derde ID licht allen met hetzelfe euvel:de externe koplamp blijft na ook als de fiets en het ID licht uit is.Het derde licht mocht ik bij mijn eigen fietsenmaker laten installeren. Overigens is ook aan mij verzocht om de externe koplamp ook te laten vervangen.

Dus ik heb een niet geinstalleerd ID licht ontvangen; Daar lijkt mij duidelijk dat daar wel een probleem ligt..
Het zit dus met een clipje vast die bovenaan de lamp zit, met daaronder de electronica....

Kijken hoe lang deze het vol houdt..

• Dancer
Zou iemand voor mij een testje willen doen? Ik kan het zelf niet meer testen omdat ik het Comodule display vervangen heb door een DZ41 display.
1. Zet de fiets aan.
2. Zet de cadans met de Enviolo app op 30.
3. Fiets om te controleren.
4. Haal de stekker uit de Enviolo
5. Schakel de fiets uit.
6. Schakel de fiets in.
7. Wacht 10 sec.
8. Plug de stekker van de Enviolo terug in.
9. Controleer de cadans in de Enviolo app.
10. Controleer de cadans tijdens het fietsen
Bedankt.

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:02
Dancer schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:32:
Zou iemand voor mij een testje willen doen? Ik kan het zelf niet meer testen omdat ik het Comodule display vervangen heb door een DZ41 display.
1. Zet de fiets aan.
2. Zet de cadans met de Enviolo app op 30.
3. Fiets om te controleren.
4. Haal de stekker uit de Enviolo
5. Schakel de fiets uit.
6. Schakel de fiets in.
7. Wacht 10 sec.
8. Plug de stekker van de Enviolo terug in.
9. Controleer de cadans in de Enviolo app.
10. Controleer de cadans tijdens het fietsen
Bedankt.
Gedaan: bij 9 geeft de app nog steeds 30 aan en ook bij het fietsen staat hij op 30. De naaf onthoudt dus de instelling ook als hij de spanning kwijt is.

• ger356
Omdat ik de Enviolo app gebruikte meteen nog een keer geprobeerd de firmware van de naaf bij te werken. Dat lukt nog steeds niet. Heb versie 45.
Ik gebruik die apps nooit omdat ik de cadans met de Cliq plus controller kan instellen. Wel zojuist voor de eerste keer de batterij van dat ding moeten vervangen en dat is binnen 2 maanden. Dat is dus wel een dingetje, want het blijft gepruts. Ik heb nu 1 van de twee schroefjes waarmee de controller op het houdertje zit weggelaten, zodat ik nu veel sneller en makkelijker de batterij kan wisselen.

• Dancer
ger356 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:06:
[...]

Gedaan: bij 9 geeft de app nog steeds 30 aan en ook bij het fietsen staat hij op 30. De naaf onthoudt dus de instelling ook als hij de spanning kwijt is.
Bedankt @ger356
De boosdoener is dus, zoals verwacht, de firmware van het Comodule display, die telkens bij het opstarten van de fiets, via de canbus of via bleutooth, de cadans reset naar 60.

• scoppens
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-03 16:46
Al enige tijd ben ik hier aan het meelezen vanwege de mogelijke aanschaf van een Ivy. Ik twijfel tussen de Ivy en de JordaanGt, die natuurlijk nog ietsje duurder is.
Intussen heb ik een proefrit gemaakt op de Ivy in Antwerpen, omdat ik wat twijfels had of ik er met mijn 1,65 goed op zou passen. Dat was gelukkig wel het geval. Alle ervaringen hier, maken dat ik erg neig naar de Ivy.

Wat ik alleen ontzettend jammer vind is dat er geen mand of kistje oid geleverd wordt vanuit Veloretti zelf. De front carrier is inmiddels wel mee te bestellen, je krijgt dan automatisch de extra voorlamp die op de carrier bevestigd wordt toch? Maar hier past niet de draadmand op die Veloretti levert voor de City bikes. Weet iemand hier of er mogelijk vanuit Veloretti nog een mand oid op de markt komt? Ik ga hem aanschaffen voor woon/werk verkeer en dan is het wel fijn als ik mijn tas gewoon ergens in kan dumpen tijdens het fietsen. En voor boodschappen ook overigens :)

Ik ben hier wel alternatieve opties tegen gekomen voor front carriers met mand of zelfs alleen de band van Basil die rechtstreeks op het frame gemonteerd is zonder carrier. Dat lijkt me een goed alternatief. Weet iemand of alle Fietsmanden van Basil passen en hoe fix je dan een extra licht? Kan je deze van Veloretti ook los bestellen achteraf? Ik zag namelijk als je de fiets samenstelt, dat je niet kan kiezen voor een lamp én de front carrier. Ik neem aan dat dit is omdat de lamp bij de front carrier zit inbegrepen. Maar volgens mij is het ook zo als je de extra lamp direct besteld bij het samenstellen dat deze geplaatst wordt voorop het spatbord en niet aan de zijkant van het voorwiel. Klopt dat? Als dat zo is kan ik namelijk maar beter niet de lamp meebestellen direct want dan kan ik er helemaal geen fietsmand meer op kwijt.

Bij het aanschaffen van een universele fietsmand, met welke maat moet ik rekening houden zodat er geen aanpassingen nodig zijn voor montage? Ik zit bijvoorbeeld te kijken naar deze:
https://www.basil.com/nl/portland-fietsmand-chrome.html

Thanks voor jullie hulp die waarschijnlijk volledig doorslaggevend gaat zijn zodat ik hopelijk in het voorjaar ook lekker retteketti op de veloretti naar het werk kan sjeezen. :-D

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-03 22:36
Dancer schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:43:
[...]

Bedankt @ger356
De boosdoener is dus, zoals verwacht, de firmware van het Comodule display, die telkens bij het opstarten van de fiets, via de canbus of via bleutooth, de cadans reset naar 60.
Ik heb een tijdje geleden een dump gemaakt van de CAN-bus tijdens opstarten van de fiets, ik kan de dump wel eens analyseren of ik zo'n bericht kan ontdekken.

• Dancer
1337aldi schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:42:
[...]

Ik heb een tijdje geleden een dump gemaakt van de CAN-bus tijdens opstarten van de fiets, ik kan de dump wel eens analyseren of ik zo'n bericht kan ontdekken.
Ik ben ook aan het zoeken geweest, maar niets kunnen vinden. Laat het weten als je wat kan vinden.

• scoppens
Hoe heb je deze vast gezet op de front carrier voor de Ivy? Want officieel past deze niet toch?

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 14:35
scoppens schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:46:
[...]

Hoe heb je deze vast gezet op de front carrier voor de Ivy? Want officieel past deze niet toch?
Gezien de foto zit deze gewoon vast met tiewraps. Een gebruikelijke methode voor fietskratten e.d., werkt prima is mijn ervaring.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:39
IAMsterdam schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:31:
[...]

Gezien de foto zit deze gewoon vast met tiewraps. Een gebruikelijke methode voor fietskratten e.d., werkt prima is mijn ervaring.
Tiewarps zijn veel gebruikt inderdaad. Maar als de mand gewoon past zijn er mooiere manieren dan een tiewrap ;).

Met gestrekt been.

• scoppens
Artbij schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:26:
[...]

Tiewarps zijn veel gebruikt inderdaad. Maar als de mand gewoon past zijn er mooiere manieren dan een tiewrap ;).
Ja precies dat vind ik ook en dan neig ik toch naar een alternatieve optie die anders te bevestigen is. Ook benieuwd dus naar ervaringen met de basket van basil .

Gister trouwens mijn ivy besteld en vandaag al t&t ontvangen van zowel de fiets als het slot 🤩 happy me!

• Dancer
1337aldi schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:42:
[...]

Op een Bosch forum heb ik onderstaande gevonden. Misschien zijn deze frame id's in jouw dump terug te vinden.

Moin,

wir haben begonnen uns die eShift Funktion vor zunehmen.
Setup: BOCH Performance CX mit KIOX und Enviolo Automatiq

Nach einem Vergleich mit einem CAN Log vor und nach dem Umbau kommen folgende IDs zum Vorschein:

0x240 1 00
0x241 8 04 00 00 00 00 8C 00 00
0x242 8 00 04 10 00 37 00 00 00
0x245 8 00 07 00 00 00 00 00 00
0x247 8 00 00 06 2A 00 00 00 00

Auch die daten in ID 0x59 änder sich in -> 08 01 00 37 01 F7 00 00 hier ist eindeutig die Soll Trittfrequenz/Kadenz

Auszug aus meiner kcd Datei

<Message id="0x059" name="eShift" length="8" >
<Signal name="eShift" offset="31" length="1" type="unsigned" endianess="big" >
<Value unit="rpm" />
</Signal>
</Message>

Die Daten beziehen sich alle auf den Automatik Mode. Mit dem Setup kann ich auch nur diesen Untersuchen. KIOX unterstützt bei Enviolo nur diese Modus. Hat jemand einen CAN Log von einer eShift Schaltung im Manuell Mode?

• scoppens
Whoop! Gister avond onaangekondigd mijn Ivy in ontvangst mogen nemen.
De T&T heeft helemaal geen updates gegeven omtrent de levering en gisteravond werd ik ineens gebeld dat de bezorger onderweg was met mijn fiets. Blij dat ik niet te ver uit de buurt van huis was.
Maar in ieder geval keurig op de 9e werkdag na het bestellen van de fiets bezorgd tegen al mijn verwachtingen in.
Morgen de fiets afmonteren en eens lekker uittesten. En dan op zoek naar een fietsmand voor voor op.
Alle tips zijn nog steeds welkom :-D

• ger356
Dancer schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:51:
Vandaag het DZ41 display ontvangen. Alle functies en instellingen van het display werken.
[Afbeelding]

1 groot probleem: de Enviolo schakelt niet meer.
Als ik terug het originele display inplug doet de enviolo het wel weer.
Dancer, Ik heb dat DZ41 display al weken in huis en wil het toch maar eens gaan plaatsen. Klopt het dat de transformer die je moet verwijderen, in de accubuis boven de accu zit? Moet je dan dit plaatje verwijderen?

Ik heb de twee imbusboutjes verwijderd, maar dan zit er nog geen beweging in.

• Dancer
ger356 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:35:
[...]

Dancer, Ik heb dat DZ41 display al weken in huis en wil het toch maar eens gaan plaatsen. Klopt het dat de transformer die je moet verwijderen, in de accubuis boven de accu zit? Moet je dan dit plaatje verwijderen?

[Afbeelding]
Ik heb de twee imbusboutjes verwijderd, maar dan zit er nog geen beweging in.
Ja, dat schotje moet er uit om bij de transformer te kunnen. De 2 kruiskop schroefjes waar het slotje mee vast zit, moeten er ook uit.

• Dancer
@ger356
Steek de sleutel in het slotje om het vast te houden, anders valt het in je frame.

• Diesel-ind
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-03 21:06
Ik ben zoek een 6pins female kabel voor een Bafang M200:
https://ap.lc/5fCwc

Kent iemand een webshop waar ik hem kan bestellen zodat ik hem sneller binnen heb? Via Aliexpress duurt het helaas veel te lang.

[Voor 33% gewijzigd door Diesel-ind op 01-03-2023 09:17]

• Dancer
Diesel-ind schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:15:
Ik ben zoek een 6pins female kabel voor een Bafang M200:
https://ap.lc/5fCwc

Kent iemand een webshop waar ik hem kan bestellen zodat ik hem sneller binnen heb? Via Aliexpress duurt het helaas veel te lang.

[Afbeelding]
https://www.e-bike-technologies.de/index.php/en/

• kai_the_one
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-03 14:06
Dit topic heeft me erg goed op weg geholpen en heeft mij er van overtuigd de Veloretti Ace aan te schaffen! Ik ben o.a van plan de DZ41 (vind het een mooier display) en schwalbe banden te monteren. Echter hetgeen ik nergens kan vinden is of er een CAN kabel te koop is om de bafang M200 motor te configureren om zo de paddle assist aan te passen (let op! Het gaat mij dus niet om aanpassen van de snelheid!). Zie ook: YouTube: Hacking an ebike: how to reprogram the Bafang middriveAlleen is het mij niet duidelijk of de Bafang configuration tool hiermee werkt (zie filmpje YouTube).

Kan iemand mij verder helpen?
• Dus welke kabel moet ik hebben zodat ik de Bafang configuration tool kan gebruiken?
• Het is mij ook niet helemaal duidelijk welke DZ41 versie ik moet hebben (pas. 0-5 of 0-9) zie: https://m.nl.aliexpress.c...html?gatewayAdapt=glo2nld

• Dancer
kai_the_one schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:09:
Dit topic heeft me erg goed op weg geholpen en heeft mij er van overtuigd de Veloretti Ace aan te schaffen! Ik ben o.a van plan de DZ41 (vind het een mooier display) en schwalbe banden te monteren. Echter hetgeen ik nergens kan vinden is of er een CAN kabel te koop is om de bafang M200 motor te configureren om zo de paddle assist aan te passen (let op! Het gaat mij dus niet om aanpassen van de snelheid!). Zie ook: YouTube: Hacking an ebike: how to reprogram the Bafang middriveEchter het is mij niet duidelijk of de Bafang configuration tool hiermee werkt (zie filmpje YouTube).

Kan iemand mij verder helpen?
• Dus welke kabel moet ik hebben zodat ik de Bafang configuration tool kan gebruiken?
• Het is mij ook niet helemaal duidelijk welke DZ41 versie ik moet hebben (pas. 0-5 of 0-9) zie: https://m.nl.aliexpress.c...html?gatewayAdapt=glo2nld
Aanpassen van de ondersteuning bij een Bafang motor met het CAN protocol kan voorlopig enkel met met de Bafang BESST tool. Daarvoor heb je een dealer account nodig bij Bafang. (kan je eventueel omzeilen met een virtual server, google maar eens)
Je hebt de CAN versie van het DZ41 display nodig met 0-5 pas.(dus niet de UART versie)

• Dancer
Ik heb er deze op staan. Besteld via Ali express bij Green Ebike Store.

• kai_the_one
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-03 14:06
Dancer schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:24:
[...]

Aanpassen van de ondersteuning bij een Bafang motor met het CAN protocol kan voorlopig enkel met met de Bafang BESST tool. Daarvoor heb je een dealer account nodig bij Bafang. (kan je eventueel omzeilen met een virtual server, google maar eens)
Je hebt de CAN versie van het DZ41 display nodig met 0-5 pas.(dus niet de UART versie)
Ah wat jammer, ga even googlen! En thanks voor de info!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:47
Misschien een beetje vragen naar de slager die zijn eigen vlees keurt maar hebben hier veel mensen problemen (gehad) met hun Veloretti? Ik lees zo nu en dan verhalen over lichten die aanblijven staan, cadans settings die niet bewaard blijven, niet geweldige klantenservice etc.

Ik ben deze fiets aan het overwegen maar ben wel op zoek naar iets betrouwbaars, ben zelf wel redelijk handig maar als je om de maand je licht moet (laten) vervangen is het plezier er ook snel af. :+

MTB Trail Traffic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:39
-LA- schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:16:
Misschien een beetje vragen naar de slager die zijn eigen vlees keurt maar hebben hier veel mensen problemen (gehad) met hun Veloretti? Ik lees zo nu en dan verhalen over lichten die aanblijven staan, cadans settings die niet bewaard blijven, niet geweldige klantenservice etc.

Ik ben deze fiets aan het overwegen maar ben wel op zoek naar iets betrouwbaars, ben zelf wel redelijk handig maar als je om de maand je licht moet (laten) vervangen is het plezier er ook snel af. :+
Ik zou de search eens gebruiken. Genoeg ervaring in dit topic. Specifiek wat jij nu vraagt komt elke paar weken wel terug.

Met gestrekt been.

• Vaevictis_
-LA- schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:16:

Met de huidige stand van zaken en hoe veloretti het nu oppakt kan ik de ace aanbevelen. Heb wel een aantal zaken vervangen zoals de meesten hier. Dan is het echt een heerlijke fiets om zelf te kunnen onderhouden.

• Vaevictis_
Heb zojuist deze banden besteld ik wilde niet te veel geld uit geven maar wel een betrouwbaar merk met goede anti-lek laag en reflectiestreep erop. Maat 47-622.

Heeft een van jullie deze ook? https://www.mantel.com/sc...&spec[]=1642&spec[]=19071

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B. Harskamp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:54
[quote]Vaevictis_ schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:23:
Heb zojuist deze banden besteld ik wilde niet te veel geld uit geven maar wel een betrouwbaar merk met goede anti-lek laag en reflectiestreep erop. Maat 47-622.

Je kunt het beste deze nemen:
https://www.mantel.com/schwalbe-marathon-e-plus-buitenband

Die is speciaal gemaakt voor E-bikes en zelfs voor pedelec fietsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IAMsterdam
Ik heb precies dezelfde gekocht @Vaevictis_
Wat mij betreft echt veel beter dan de standaard banden qua grip en comfort. Vallen ook wat groter waardoor ze net passen.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-03 20:33
Vaevictis_ schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:22:
[...]

Met de huidige stand van zaken en hoe veloretti het nu oppakt kan ik de ace aanbevelen. Heb wel een aantal zaken vervangen zoals de meesten hier. Dan is het echt een heerlijke fiets om zelf te kunnen onderhouden.
Wat heb je vervangen?

• godlike02
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-03 10:47
ff wat proberen

[Voor 94% gewijzigd door godlike02 op 06-03-2023 19:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaevictis_
Zoek even in dit forum, best wel veel. Staat ook een foto bij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IAMsterdam
B. Harskamp schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:03:
[quote]Vaevictis_ schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:23:

Je kunt het beste deze nemen:
https://www.mantel.com/schwalbe-marathon-e-plus-buitenband

Die is speciaal gemaakt voor E-bikes en zelfs voor pedelec fietsen.
Oeps, negeer mijn eerdere reactie @Vaevictis_ , ik heb de e-plus variant en niet degene die jij aangeeft.

Verschil zal vermoedelijk beperkt zijn maar mijn ervaring is dus met de e-plus versie.

• Vaevictis_
IAMsterdam schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:16:
[...]

Oeps, negeer mijn eerdere reactie @Vaevictis_ , ik heb de e-plus variant en niet degene die jij aangeeft.

Verschil zal vermoedelijk beperkt zijn maar mijn ervaring is dus met de e-plus versie.
De e-plus is ook voor speedpedelecs dus zal wat steviger zijn wel 2x zo duur. Vind het verschil niet waard, beter een keertje extra nieuwe banden. 8)

• stin00
  • Niet online
IAMsterdam schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:04:
Wat mij betreft echt veel beter dan de standaard banden qua grip en comfort. Vallen ook wat groter waardoor ze net passen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wat merk je precies qua grip en comfort? Ik fiets nu bijna 2 jaar op de standaard banden. Niet lek te krijgen (regelmatig door glas gefietst) en kan aardig plat door de bocht sturen 8)

• godlike02

Waar komt je achter bagagedrager vandaan? Die is niet standaard Velo?

• Vaevictis_
stin00 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:45:
[...]

Wat merk je precies qua grip en comfort? Ik fiets nu bijna 2 jaar op de standaard banden. Niet lek te krijgen (regelmatig door glas gefietst) en kan aardig plat door de bocht sturen 8)
Ik vind de standaard banden ook best ok, alleen geen reflectie streep. Ik vervang ze toch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IAMsterdam
stin00 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:45:
[...]

@stin00 Het is natuurlijk lastig objectief te krijgen. De banden vallen wat breder en als je ze wat minder hard oppompt geeft dat meer comfort. Het profiel is ook duidelijk beter wat simpelweg meer grip geeft, zeker als het weer slechter is.

Wat je daarvan merkt hangt heel erg af van je eigen rijstijl denk ik. Ik ben als racefietser misschien ook wat meer gewend om de subtiele verschillen te voelen tussen verschillende banden. Daarnaast fiets ik in Amsterdam met tramrails en veel oneffenheden. Op een mooi glad fietspad zal het verschil ook een stuk minder opmerkelijk zijn denk ik.

[Voor 9% gewijzigd door IAMsterdam op 07-03-2023 12:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IAMsterdam
@godlike02
Bagagedrager is van Decathlon: www.decathlon.nl/p/bagage...402094?mc=8402094&c=ZWART.
Redelijk eenvoudig te plaatsen maar aanpassing is wel nodig. Stangetje moet worden ingekort met een ijzerzaag(je).

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:19
Dag Ace fietsers,

heeft er iemand in de regio Nijmegen een Veloretti Ace waar ik een klein proefritje op kan maken?

• godlike02
IAMsterdam schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:50:
@godlike02
Bagagedrager is van Decathlon: www.decathlon.nl/p/bagage...402094?mc=8402094&c=ZWART.
Redelijk eenvoudig te plaatsen maar aanpassing is wel nodig. Stangetje moet worden ingekort met een ijzerzaag(je).
Dank, is die stevig dan? Ik vraag het vanwege het mogelijk kunnen vervoeren van een kind op een achterzitje.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ger356
Vorige week het DZ41 display geplaatst dat ik al een tijd had liggen. Het plaatsen is simpel.
Nadat je de accu hebt verwijderd, zie je aan de bovenkant van de buis waar de accu in hoort een kunststof plaatje.
Dat zit met twee imbusboutjes vast, die moeten los. Aan het plaatje zit met twee kruiskop schroefjes ook het slotje vast. Steek de sleutel in het slot en maak de twee schroefjes los. Dan valt het plaatje er uit en kun je het slotje verwijderen. Je hebt nu toegang tot de bedrading van het diamond display. Dat bestaat uit een stekkertje, een doosje en een kabeltje dat het frame uitgaat naar het stekkertje dat bij het display zit.

Vervolgens moet je met wat gepruts het rubber doorvoertje uit het frame halen.
Dan kun je het doosje loskoppelen en het stekkertje door het gaatje naar buiten trekken en het doorvoertje, het plaatje en de accu weer terugplaatsen.
Plaats het nieuwe display op het stuur en laat het kabeltje nog even loshangen, want je moet eerst nog eenmaal opstarten met het oude display.

Verbind het oude display weer met het doosje en het stekkertje buiten het frame en start de fiets op. Trek dan het stekkertje los en verbindt het met het nieuwe display (dus zonder het doosje). Als het goed is werkt alles dan, maar bij mij moest ik een aantal keer opstarten en zelfs nog een keer starten met het oude display voor alles echt werkte. Belangrijkste voordeel is dat de cadans nu bewaard blijft. Ik fiets graag op cadans 50 en hoef dus nu niet meer elke keer de instelling te veranderen.
Opvallend dat bij opstarten normaal het licht aangaat, maar dat het display dat niet aangeeft. Blijkbaar komt dat commando vanuit de motor. Als je vervolgens op het display het licht aanzet, geeft hij het wel aan en kun je het daar ook weer uitzetten. Het display zou automatisch het licht aan en uit moeten kunnen zetten, maar dat werkt niet bij mij (wel ingesteld in de instellingen).

• Dancer
ger356 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:14:
Vorige week het DZ41 display geplaatst dat ik al een tijd had liggen. Het plaatsen is simpel.
Nadat je de accu hebt verwijderd, zie je aan de bovenkant van de buis waar de accu in hoort een kunststof plaatje. [Afbeelding]
Dat zit met twee imbusboutjes vast, die moeten los. Aan het plaatje zit met twee kruiskop schroefjes ook het slotje vast. Steek de sleutel in het slot en maak de twee schroefjes los. Dan valt het plaatje er uit en kun je het slotje verwijderen. Je hebt nu toegang tot de bedrading van het diamond display. Dat bestaat uit een stekkertje, een doosje en een kabeltje dat het frame uitgaat naar het stekkertje dat bij het display zit.
[Afbeelding]
Vervolgens moet je met wat gepruts het rubber doorvoertje uit het frame halen.
[Afbeelding]Dan kun je het doosje loskoppelen en het stekkertje door het gaatje naar buiten trekken en het doorvoertje, het plaatje en de accu weer terugplaatsen.
Plaats het nieuwe display op het stuur en laat het kabeltje nog even loshangen, want je moet eerst nog eenmaal opstarten met het oude display.
[Afbeelding]
Verbind het oude display weer met het doosje en het stekkertje buiten het frame en start de fiets op. Trek dan het stekkertje los en verbindt het met het nieuwe display (dus zonder het doosje). Als het goed is werkt alles dan, maar bij mij moest ik een aantal keer opstarten en zelfs nog een keer starten met het oude display voor alles echt werkte. Belangrijkste voordeel is dat de cadans nu bewaard blijft. Ik fiets graag op cadans 50 en hoef dus nu niet meer elke keer de instelling te veranderen.
Opvallend dat bij opstarten normaal het licht aangaat, maar dat het display dat niet aangeeft. Blijkbaar komt dat commando vanuit de motor. Als je vervolgens op het display het licht aanzet, geeft hij het wel aan en kun je het daar ook weer uitzetten. Het display zou automatisch het licht aan en uit moeten kunnen zetten, maar dat werkt niet bij mij (wel ingesteld in de instellingen).
Bij mij werkt de instelling van het licht wel. Ik heb hem op OFF staan.

• IAMsterdam
godlike02 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:55:
[...]

Dank, is die stevig dan? Ik vraag het vanwege het mogelijk kunnen vervoeren van een kind op een achterzitje.
Ik gebruik hem alleen om tassen aan te hangen. Volgens Decathlon is hij niet geschikt om kinderen mee te vervoeren. Ik zou het ook niet proberen daarvoor is de belasting te specifiek en echt anders dan fietstassen die aan de zijkant hangen en een ander zwaartepunt hebben.

Zal je denk ik met veel van dit type dragers hebben. Je zal denk ik echt een bredere constructie moeten hebben met veel meer stevigheid.

• godlike02
IAMsterdam schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:41:
[...]

Ik gebruik hem alleen om tassen aan te hangen. Volgens Decathlon is hij niet geschikt om kinderen mee te vervoeren. Ik zou het ook niet proberen daarvoor is de belasting te specifiek en echt anders dan fietstassen die aan de zijkant hangen en een ander zwaartepunt hebben.

Zal je denk ik met veel van dit type dragers hebben. Je zal denk ik echt een bredere constructie moeten hebben met veel meer stevigheid.
Dank je, uit nieuwsgierigheid waarom heb je dan deze gekozen en niet de standaard Velo? De standaard velo is toch juist geschikt voor zijtassen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Schoven
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:47
godlike02 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:59:
[...]

Dank je, uit nieuwsgierigheid waarom heb je dan deze gekozen en niet de standaard Velo? De standaard velo is toch juist geschikt voor zijtassen?
Ik heb de Altran Maxi 28" AVS erop zitten. Als je een nieuwere ace hebt met achterdrager bevestigingspunten op de buis onder het zadel dan zal het gewoon volgens het boekje gaan. Anders is de bevestiging gelijk aan die van decathlon met het afzagen van het ijzertje en gebruik maken van de schroef die het spatbord vastzet aan het frame.

Mijn vriendin heeft de AVS granny voordrager op haar IVY, zo kunnen we accessoires delen via het AVS systeem.

Ik moet zeggen dat hij erg stevig is, heb er volwassenen prima meer achterop kunnen vervoeren. De opgegeven 30kg limiet is ook hoger dan de standaard 20kg. Iets duurder maar misschien het overwegen waard als je meer draagkracht wil dan die van de decathlon

• IAMsterdam
godlike02 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:59:
[...]

Ik heb mijn fiets nu bijna een jaar en toen was er nog geen optie vanuit Veloretti. De versie die ze nu aanbieden past ook niet op mijn fiets.
In tegenstelling tot de nieuwere uitvoering heb ik niet de bevestigingspunten ter hoogte van het slot. Daarom zit die bij bij ook vast met één centrale stang en niet met twee stangetjes.

Als ik een nieuwe variant van de fiets zou hebben dan zou ik voor de versie van Veloretti gaan voor mezelf.

[Voor 21% gewijzigd door IAMsterdam op 09-03-2023 08:17]

• gooozen1969
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21-03 14:18
Best Veloretti Ace mensen,
Ik zag vanochtend bij het schoonmaken deze lege schroefbus op mijn voorrem. Ontbreekt hier iets of hoort dit zo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FFA
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:40
gooozen1969 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:05:
Best Veloretti Ace mensen,
Ik zag vanochtend bij het schoonmaken deze lege schroefbus op mijn voorrem. Ontbreekt hier iets of hoort dit zo?
Dat hoort zo.
Het is het schroefje om de rem te ontluchten.
Geen zorgen dus!

[Voor 7% gewijzigd door FFA op 14-03-2023 17:04]

• Vaevictis_

Ik verwissel niet zo vaak wel buitenband. Maar deze lijkt bij het ventiel iets te wijken waardoor de binnenband eruit komt. Doe ik iets verkeerd of klopt de maat niet?

Schwalbe marathon green guard, kon de band er ook eenvoudig met de hand om de velg leggen.

[Voor 7% gewijzigd door Vaevictis_ op 13-03-2023 18:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IAMsterdam
Vaevictis_ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:00:
[Afbeelding]

Ik verwissel niet zo vaak wel buitenband. Maar deze lijkt bij het ventiel iets te wijken waardoor de binnenband eruit komt. Doe ik iets verkeerd of klopt de maat niet?

Schwalbe marathon green guard, kon de band er ook eenvoudig met de hand om de velg leggen.
Dit kan inderdaad soms wat gedoe zijn. De buitenband haakt achter de velg maar soms zit het ventiel bij het opleggen een beetje in de weg. Waarschijnlijk op te lossen door je binnenband goed leeg te laten lopen en de buitenband wat naar binnen te knijpen en beneden te drukken op die plek. Op een gegeven moment moet hij er dan achter haken waarna er voldoende ruimte is voor het ventiel. Eventueel kan je het ventiel gelijktijdig wat naar binnen duwen.
Schwalbe heeft op haar eigen site wel wat plaatjes die bovenstaande wat duidelijker maken: www.schwalbe.com/nl/montage

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaevictis_
IAMsterdam schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:33:
[...]

Dit kan inderdaad soms wat gedoe zijn. De buitenband haakt achter de velg maar soms zit het ventiel bij het opleggen een beetje in de weg. Waarschijnlijk op te lossen door je binnenband goed leeg te laten lopen en de buitenband wat naar binnen te knijpen en beneden te drukken op die plek. Op een gegeven moment moet hij er dan achter haken waarna er voldoende ruimte is voor het ventiel. Eventueel kan je het ventiel gelijktijdig wat naar binnen duwen.
Schwalbe heeft op haar eigen site wel wat plaatjes die bovenstaande wat duidelijker maken: www.schwalbe.com/nl/montage
Thanks is gelukt met beschrijving van Schalwbe, de draad in de band is nogal stijf waardoor de band er niet goed recht omheen zit. Beetje wurmen en paar keer opnieuw erop leggen onder het pompen werkt. _/-\o_

Update: Rijd toch een stuk fijner met deze Greenguard t.o.v. de standaard banden. Staat op dat ze ook geschikt zijn voor e-bikes tot 50 km/h. Dus kan ze van harte aanbevelen voor 23 euro per stuk veel waar voor je geld.

[Voor 10% gewijzigd door Vaevictis_ op 15-03-2023 20:09]

• Vaevictis_
Beetje offtopic, maar dit lijkt me een hele leuke e-bike. Ideaal voor in de trein of kleinbehuisden. Op youtube staat ook een review (Techtablets).

https://youtu.be/l_YUpEmesbo

• Balthazaar
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-03 18:46
Na veel gedoe met een Vanmoof, ga ik een Veloretti bestellen! Is er iemand die een korting of referral code zou willen delen?

[Voor 21% gewijzigd door Balthazaar op 18-03-2023 13:05]

• stin00
  • Niet online
Balthazaar schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:04:
Na veel gedoe met een Vanmoof, ga ik een Veloretti bestellen! Is er iemand die een korting of referral code zou willen delen?
Veloretti heeft geen referral codes! Kortingscodes ook niet denk ik, tenzij Black Friday of iets dergelijks.

• Balthazaar
stin00 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:25:
[...]

Veloretti heeft geen referral codes! Kortingscodes ook niet denk ik, tenzij Black Friday of iets dergelijks.
He wat jammer! Dank voor je reactie, dan zal ik een keuze maken tussen nu kopen of wachten tot Black Friday. Laatste Black Friday was er wel een flinke deal namelijk!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:55
Balthazaar schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:42:
[...]

He wat jammer! Dank voor je reactie, dan zal ik een keuze maken tussen nu kopen of wachten tot Black Friday. Laatste Black Friday was er wel een flinke deal namelijk!
Black Friday is wel nog ver weg natuurlijk. Veloretti heeft ook gecommuniceerd dat de prijzen gaan veranderen vanwege de stijging van kosten, wel niet wanneer precies en wat de nieuwe prijs zal worden.

• Balthazaar
springfield89 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:55:
[...]

Black Friday is wel nog ver weg natuurlijk. Veloretti heeft ook gecommuniceerd dat de prijzen gaan veranderen vanwege de stijging van kosten, wel niet wanneer precies en wat de nieuwe prijs zal worden.
Dan zal ik em maar moeten halen :D Thanks voor deze headsup

• Schoven
Balthazaar schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:32:
[...]

Dan zal ik em maar moeten halen :D Thanks voor deze headsup
Wel heb je de Outlet waar met regelmaat Electric modellen voorbij komen met 15% korting. Dit zijn teruggestuurde fietsen met dezelfde garanties als een nieuwe. Wel kan er her en der een krasje zitten ofzo

https://www.veloretti.com/outlet

• ger356
Sinds een paar weken rijd ik rond met een DZ41 display en vandaag toch eens een testje gedaan met de Veloretti app en de GPS plaatsbepaling. Als het DZ41 display is geinstalleerd kun je geen verbinding maken met de Veloretti app en is er ook geen plaatsbepaling. Vervolgens heb ik even het oude display met het doosje teruggeplaatst en toen deden de app en de plaatsbepaling het weer.
Dus voor een ieder die het DZ41 display gaat gebruiken: dan werkt de Veloretti app niet meer (volgens mij geen gemis) maar je hebt volgens mij ook geen GPS plaatsbepaling meer en dat kan je vervelend vinden.
Mijn gok: in dat doosje zit een processor, de GPS ontvanger en het mobiele modem.
NB. Wie zou die mobiele datakosten betalen? Zelfs bij mijn Tesla moet ik een tientje per maand aan mobiele datacomkosten aftikken.

Het was trouwens weer een heel gedoe om het DZ41 display weer aan de gang te krijgen. Eerst geeft het geen snelheid aan en kun je de ondersteuning maar een paar seconden instellen en dan hangt het hele ding. Uiteindelijk de accu een paar uur eruit gehaald en het stekkertje nog een keer losgehaald en goed stevig aangedrukt en toen deed alles het weer. De ervaring is dat als het een keer werkt, het ook blijft werken. Afblijven dus maar.

• Dancer
ger356 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:21:
Sinds een paar weken rijd ik rond met een DZ41 display en vandaag toch eens een testje gedaan met de Veloretti app en de GPS plaatsbepaling. Als het DZ41 display is geinstalleerd kun je geen verbinding maken met de Veloretti app en is er ook geen plaatsbepaling. Vervolgens heb ik even het oude display met het doosje teruggeplaatst en toen deden de app en de plaatsbepaling het weer.
Dus voor een ieder die het DZ41 display gaat gebruiken: dan werkt de Veloretti app niet meer (volgens mij geen gemis) maar je hebt volgens mij ook geen GPS plaatsbepaling meer en dat kan je vervelend vinden.
Mijn gok: in dat doosje zit een processor, de GPS ontvanger en het mobiele modem.
NB. Wie zou die mobiele datakosten betalen? Zelfs bij mijn Tesla moet ik een tientje per maand aan mobiele datacomkosten aftikken.

Het was trouwens weer een heel gedoe om het DZ41 display weer aan de gang te krijgen. Eerst geeft het geen snelheid aan en kun je de ondersteuning maar een paar seconden instellen en dan hangt het hele ding. Uiteindelijk de accu een paar uur eruit gehaald en het stekkertje nog een keer losgehaald en goed stevig aangedrukt en toen deed alles het weer. De ervaring is dat als het een keer werkt, het ook blijft werken. Afblijven dus maar.
Er zit ook nog een module onderaan in de opgaande buis van het frame. Ik heb het stekkertje daarvan los gemaakt. Volgens dit schema is dat de gps-module.

• Vriend
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:53
Er komt inderdaad zeer binnenkort een prijsverhoging aan naar 2799, ik krijg net deze reclame op instagram. Wellicht handig nieuws voor de mensen die van plan zijn om een Veloretti te kopen!

• Vaevictis_
Of je krijgt er eentje "gratis".

• ger356
Dancer schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 05:19:
[...]

Er zit ook nog een module onderaan in de opgaande buis van het frame. Ik heb het stekkertje daarvan los gemaakt. Volgens dit schema is dat de gps-module.
[Afbeelding]
Comodule positioneert het diamond display als onderdeel van hun IoT concept (Blah, blah) met positiebepaling en fleetmanagement enz. Ze tonen een soortgelijk doosje als er in de kabel naar het display zit dus ik dacht dat Veloretti ook de GPS functie bij comodule had gekocht. Maar eerlijk is eerlijk dat doosje wordt niet getoond bij het diamond display. Het kan dus ook dat de GPS en de mobiele datacomm in dat andere doosje zit.

Maar nu een vraag: wat heb ik als gebruiker aan die GPS en constante connectie? Kan ik, als de fiets gestolen wordt, ergens de positie zien?

• stin00
  • Niet online
Vriend schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:43:
Er komt inderdaad zeer binnenkort een prijsverhoging aan naar 2799, ik krijg net deze reclame op instagram. Wellicht handig nieuws voor de mensen die van plan zijn om een Veloretti te kopen!

[Afbeelding]
Dat is een flinke ophoging, ligt wel in lijn met de verhogingen van VanMoof en Cowboy. Flinke correctie. Ben blij dat mijn Ace 2299 was :+

• Vriend
stin00 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:11:
[...]

Dat is een flinke ophoging, ligt wel in lijn met de verhogingen van VanMoof en Cowboy. Flinke correctie. Ben blij dat mijn Ace 2299 was :+
12% is zeker fors ja, ook al zitten ze nog steeds onder de S5.

• Dancer
ger356 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:56:
[...]

Comodule positioneert het diamond display als onderdeel van hun IoT concept (Blah, blah) met positiebepaling en fleetmanagement enz. Ze tonen een soortgelijk doosje als er in de kabel naar het display zit dus ik dacht dat Veloretti ook de GPS functie bij comodule had gekocht. Maar eerlijk is eerlijk dat doosje wordt niet getoond bij het diamond display. Het kan dus ook dat de GPS en de mobiele datacomm in dat andere doosje zit.

Maar nu een vraag: wat heb ik als gebruiker aan die GPS en constante connectie? Kan ik, als de fiets gestolen wordt, ergens de positie zien?
Als alles werkt zoals Veloretti het bedoelt, kunnen eigenaars met het premium packet, in de Veloretti app, hun eigen positie zien via de gps van hun telefoon en de positie van hun fiets via de gps van de fiets.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ger356
Dancer schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 05:55:
[...]

Als alles werkt zoals Veloretti het bedoelt, kunnen eigenaars met het premium packet, in de Veloretti app, hun eigen positie zien via de gps van hun telefoon en de positie van hun fiets via de gps van de fiets.
Het kwartje is gevallen. Vanuit het premium packet betalen ze de mobiele datacom kosten en heb je de locatie van de fiets in de app. Waarschijnlijk hebben alle fietsen de hardware wel aan boord, maar activeren ze de SIM alleen als je het Premium packet hebt. Of ze hebben een package deal met de netwerk provider dat alle fietsen gevolgd worden, alleen krijg je geen toegang tot de functie als je geen Premium hebt.

Intussen even getest, want ik heb het Premium pakket en inderdaad ik kan de locatie van de fiets in de Veloretti app zien en die wordt bijgewerkt terwijl het Diamond display er af is gehaald. De GPS en de mobiele datacom zit dus niet in het doosje bij het display, maar in een tweede doosje onderin het frame.
Het doosje bovenin heeft wel de Bluetooth en waarschijnlijk een processortje want ik kan geen verbinding meer maken van de Veloretti app met de fiets en ik kan vanuit de app dus de fiets ook niet meer bedienen. Niet dat ik dat zou willen, maar just saying.

• Vriend
Kan iemand die de Ace heeft misschien de bovenbuis lengte + bovenbuis hoogte vanaf de grond opmeten? En wellicht ook de lengte tussen beide wielen vanaf het midden?

Ben benieuwd hoe de Ace zich verhoudt tot andere modellen e-bikes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Vrijdag de Ace in het zwart besteld via lease a bike vanuit werk. Ben benieuwd. Heb een cowboy nu maar die gaat de verkoop in. At the end of the day was het gebruik van niet standaard onderdelen + geen support dichtbij niet handig als ik de fiets minimaal twee keer per week voor woon/werk gebruik...

• ger356
Vriend schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:14:
Kan iemand die de Ace heeft misschien de bovenbuis lengte + bovenbuis hoogte vanaf de grond opmeten? En wellicht ook de lengte tussen beide wielen vanaf het midden?

Ben benieuwd hoe de Ace zich verhoudt tot andere modellen e-bikes.
Zojuist even gemeten:
Lengte bovenbuis 59 cm (van buis tot buis)
Hoogte vloer tot buis: 85,5 cm (tot midden bovenste buis)
Afstand wielen: 117,5 cm
Hoogte zadel laagste stand: 96 cm.
Hoogte stuur (handvatten) 106 cm.

• Vriend
ger356 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:22:
[...]

Zojuist even gemeten:
Lengte bovenbuis 59 cm (van buis tot buis)
Hoogte vloer tot buis: 85,5 cm (tot midden bovenste buis)
Afstand wielen: 117,5 cm
Hoogte zadel laagste stand: 96 cm.
Hoogte stuur (handvatten) 106 cm.
Dank je! :)

• H4nsie
  • Nu online
Vindictive schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:41:
Ik heb vandaag mijn Veloretti Ace in ontvangst mogen nemen, maar loop ertegenaan dat de cadence bijzonder hoog wordt gezet wanneer de navigatie start.

Ik moet bijzonder snel trappen om een beetje vaart te maken, het lijkt erop dat de enviolo disconnect. In de enviolo app kan ik de cadence dan niet meer aanpassen tijdens het navigeren en in de veloretti app moet ik de navigatie eerst annuleren en de fiets opnieuw opstarten alvorens de cadence weer op 60 rpm staat.

Hebben anderen hier ook last van?
Ja, dat is bij mijn Ace ook. De Enviolo schakelt dan helemaal niet en je blijft heel erg snel trappen. Het zou volgens Veloretti door een update (weet niet van de app of van de firmware) worden opgelost. Deze week nog gemaild en kreeg antwoord dat dit nog even op zich laat wachten. "As far as I know, this issue is not yet resolved. I also requested some information on when we can expect that to happen and will gladly share that information with you once I received it but I cannot promise that I will get something super reliable and precise. I apologise for the inconvenience."

Het verbaast me dat er niet meer mensen dit probleem hebben. (Of gebruikt niemand de app? ;) ). Ik gebruik de IOS app.

Ik moet dan de app killen en de fiets opnieuw aanzetten om te kunnen fietsen. Bij het opnieuw starten van de app is het probleem er weer. De navigatie etc gebruiken is dus niet mogelijk.

Heb ontdekt dat de (nieuwe) Veloretti-app 2 bluetooth verbindingen maakt; één met de Veloretti-computer 'VELORETTI' en één met de Enviolo 'HI_PR_220....'. Als ik de 'HI_PR_ etc' bluetooth paring van mijn telefoon verwijder treedt het probleem niet op. De telefoon blijft dan wel iedere 5 sec melden dat 'HI_PR_ etc' wil verbinden. Ook de app opnieuw installeren helpt niet.

Zijn Vindictive en ik de enige met dit probleem?

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:54
Ik gebruik idd echt nooit de app, weet niet wat ik er mee zou moeten..

• ger356
Gooi die Veloretti app van je telefoon en gebruik de Enviolo app.

• Schoven
H4nsie schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:26:
[...]

Ja, dat is bij mijn Ace ook. De Enviolo schakelt dan helemaal niet en je blijft heel erg snel trappen. Het zou volgens Veloretti door een update (weet niet van de app of van de firmware) worden opgelost. Deze week nog gemaild en kreeg antwoord dat dit nog even op zich laat wachten. "As far as I know, this issue is not yet resolved. I also requested some information on when we can expect that to happen and will gladly share that information with you once I received it but I cannot promise that I will get something super reliable and precise. I apologise for the inconvenience."

Het verbaast me dat er niet meer mensen dit probleem hebben. (Of gebruikt niemand de app? ;) ). Ik gebruik de IOS app.

Ik moet dan de app killen en de fiets opnieuw aanzetten om te kunnen fietsen. Bij het opnieuw starten van de app is het probleem er weer. De navigatie etc gebruiken is dus niet mogelijk.

Heb ontdekt dat de (nieuwe) Veloretti-app 2 bluetooth verbindingen maakt; één met de Veloretti-computer 'VELORETTI' en één met de Enviolo 'HI_PR_220....'. Als ik de 'HI_PR_ etc' bluetooth paring van mijn telefoon verwijder treedt het probleem niet op. De telefoon blijft dan wel iedere 5 sec melden dat 'HI_PR_ etc' wil verbinden. Ook de app opnieuw installeren helpt niet.

Zijn Vindictive en ik de enige met dit probleem?
Nee, ik heb dit probleem al langere tijd: sinds oktober. Het zou opgelost worden met de nieuwe app. Nou deze is er en niks dus.

Ik heb een hele hoop troubleshooting gedaan. Het lijkt erop dat de Fiets, wanneer deze uitgezet wordt, in een soort spaarstand gaat. De Enviolo naaf blijft zegmaar aanstaan, ookal staat de fiets uit. Dit is al eerder in de forum benoemd.

Nu heb ik het idee dat ons probleem komt doordat de Comodule (diamond display op het stuur) dit commando stuurt, maar bij het aanzetten van de fiets de enviolo niet of verkeerd wakker maakt. In de nieuwe app kan je kiezen tussen manual of auto, maar dit lijkt een derde modus "null" of "sleep" te zijn.

Voorbeeld:

Links staat optie auto nog aan, rechts is in probleemstand; geen opties om aan te klikken.

Wat mijn oplossing was, en het is heel omslachtig maar iets anders lukte me niet:
Werkt alleen met een android telefoon:
Verwijder alle apps en verbindingen, download de APK van de oude app. Verbind deze met je fiets, hierin staat bij menu "vehicle" een restore defaults knop. Deze druk je in. Hierna zou het weer moeten werken. Zo niet probeer de cadans aan te passen. dat kan hem ook weer in de auto modus zetten.

Hierna raak je geen app meer aan, het probleem is softwarematig en het lijkt in de communicatie met verschillende apps en stuurmodule+enviolo mis te communiceren anders. Ik weet niet precies waar het aan ligt maar het is me teveel gedoe om steeds te resetten.

Wil je de kadans aanpassen dan kan je een Cliq controller overwegen. Ik heb twee maanden geleden navraag gedaan of deze de cadans en drive modus forceert, maar hier zijn de engineers nog steeds 'druk' mee bezig uit te zoeken. Ikzelf heb het nog niet getest, want zolang ik niks aanpas en verbind lijkt het goed te blijven. Wel jammer dat het hele digitale aspect wegvalt, daarentegen had het ook niet veel toegevoegde waarde en is het een heerlijke fiets zolang het rijdt en schakelt

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik probeer op basis van de post te begrijpen wanneer dit probleem voordoet.

Is dat als bluetooth verbinding is tussen telefoon met app en de fiets? Zo ja: kun je dan de cadans wijzigen als je dat wil en vervolgens via de bluetooth instellingen je fiets laten vergeten? Of vergeet deze dan ook de cadans instellingen?

En is het gebruiken van de enviolo app op de cadans in te stellen dan de oplossing?

In beide gevallen kun je de app dan niet actief gebruiken maar waar zou je de app anders voor gebruiken dan de cadans instellen?
Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee