• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
Krijg net een mail over het verlengen van fietsverzekering van qover. Heb hem kunnen gebruiken toen ik pech had met een bagagespin tussen de belt waardoor ook de enviolo was afgebroken. Maar ik twijfel, wel of niet doen?

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:29
Vaevictis_ schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:24:
Krijg net een mail over het verlengen van fietsverzekering van qover. Heb hem kunnen gebruiken toen ik pech had met een bagagespin tussen de belt waardoor ook de enviolo was afgebroken. Maar ik twijfel, wel of niet doen?
Hangt er vanaf waar je woont en hoe (on)veilig het daar is. Maar ook hoe vaak de fiets gebruikt wordt en dan gestolen kan worden.

Wij hebben voor een 5 jarige verzekering gekozen die nieuwwaarde uitkeert van een reguliere verzekeraar (voor minder dan wat Veloretti voor 3 jaar vraagt)

• Vaevictis_
newtastyland schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:23:
[...]

Hangt er vanaf waar je woont en hoe (on)veilig het daar is. Maar ook hoe vaak de fiets gebruikt wordt en dan gestolen kan worden.

Wij hebben voor een 5 jarige verzekering gekozen die nieuwwaarde uitkeert van een reguliere verzekeraar (voor minder dan wat Veloretti voor 3 jaar vraagt)
Welke is dat dan?

• newtastyland
Enra Optimaal

• Vaevictis_
@newtastyland Wat kost dat ong. voor 3 jaar? Allianz Global 3 jaar 191 euro incl. assurantie belasting.

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 23:44
Hier ook Enra Optimaal. 3 jaar voor 245 euro.

• newtastyland
Vaevictis_ schreef op zondag 18 december 2022 @ 19:07:
[...]

@newtastyland Wat kost dat ong. voor 3 jaar? Allianz Global 3 jaar 191 euro incl. assurantie belasting.
Voor 5 jaar was het €305 incl ass. belasting:
Optimaal Diefstal
Optimaal Casco
Optimaal Pechhulp
Optimaal Ongevallen Opzittenden
Optimaal Rechtsbijstand

• Polaha
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-02 09:18
Blijven fietsen polis bij ANWB incl tracker.
€86,-/jaar met 5 jaar lang de nieuwprijs vergoed bij diefstal en alle andere denkbare ondersteuning.

• niwde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:02
Krijgen jullie nog een notificatie wanneer er iemand aan je fiets zit? Sinds ik de nieuwe app heb (2.1.0) krijg ik geen pop-up meer op mijn android telefoon.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 22:42
niwde schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:13:
Krijgen jullie nog een notificatie wanneer er iemand aan je fiets zit? Sinds ik de nieuwe app heb (2.1.0) krijg ik geen pop-up meer op mijn android telefoon.
Hier ook niet.

Met gestrekt been.

• Bartvd
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01-02 16:46
Iemand een idee aan hoeveel Nm je de zadelpen van een veloretti ace mag vastzetten. Idem voor het stuur, in handleiding staat 15Nm , klopt dit ? Vind dit nogal veel

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 09:05
Bartvd schreef op woensdag 21 december 2022 @ 17:21:
Iemand een idee aan hoeveel Nm je de zadelpen van een veloretti ace mag vastzetten. Idem voor het stuur, in handleiding staat 15Nm , klopt dit ? Vind dit nogal veel
@Bartvd Dit klopt inderdaad niet, ergens eerder in het topic is al een melding van iemand waar dat dus misging. Voor dit soort boutjes zou ik gewoon 5-6 Nm aanhouden.

• Vaevictis_
IAMsterdam schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:43:
[...]

@Bartvd Dit klopt inderdaad niet, ergens eerder in het topic is al een melding van iemand waar dat dus misging. Voor dit soort boutjes zou ik gewoon 5-6 Nm aanhouden.
Bij twijfel altijd zelf kijken wat goed vast is voor bepaald type bout ik denk dat 8Nm ook nog wel kan. Meer zou ik niet doen.

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:09
Na alle kou van de afgelopen week, vandaag eens wat ritjes met mn nieuwe Ace gemaakt. Bijzonder gevoel dat schakelen van de Enviolo, maar is het normaal dat hij bij het schakelen een gierend geluidje maakt? Niet heel storend en zelfs wel leuk om te horen dat het ding z’n werk doet, maar het klinkt ook een beetje droog.

Overigens is het wel wennen dat als je even ophoudt met trappen (bocht omgaan, drempel) de naaf meteen terugschakelt en als je weer gaat trappen, het eerste stukje even heel licht, bijna in het luchtledige, gaat. Ik heb gezien dat je in kunt stellen hoe zwaar hij moet starten, maar ik krijg de Enviolo app nog niet werkend. Hij blijft in verbinden hangen (stekkertje er al uitgehad) en de update van de firmware wil ook niet lukken. Morgen maar eens helemaal opnieuw beginnen met die app.

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23:32
ger356 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:35:
Na alle kou van de afgelopen week, vandaag eens wat ritjes met mn nieuwe Ace gemaakt. Bijzonder gevoel dat schakelen van de Enviolo, maar is het normaal dat hij bij het schakelen een gierend geluidje maakt? Niet heel storend en zelfs wel leuk om te horen dat het ding z’n werk doet, maar het klinkt ook een beetje droog.

Overigens is het wel wennen dat als je even ophoudt met trappen (bocht omgaan, drempel) de naaf meteen terugschakelt en als je weer gaat trappen, het eerste stukje even heel licht, bijna in het luchtledige, gaat. Ik heb gezien dat je in kunt stellen hoe zwaar hij moet starten, maar ik krijg de Enviolo app nog niet werkend. Hij blijft in verbinden hangen (stekkertje er al uitgehad) en de update van de firmware wil ook niet lukken. Morgen maar eens helemaal opnieuw beginnen met die app.
Dat geluid en die manier van schakelen was bij mij ook met de Enviolo op firmware R45 en in sport modus. Firmware R46 is minder luidruchtig en schakelt vlotter.
Als ik het goed begrijp, ziet jouw app jouw Enviolo wel, maar als je die aanklikt en je klikt dan op verbinden, gebeurt er niets?
YouTube: This is the enviolo AUTOMATiQ app
Fiets aan zetten is niet nodig bij de Veloretti, omdat de Enviolo ook stroom krijgt als de fiets uit staat.
Kalibreren moet zelfs gebeuren met de fiets uit.

[Voor 8% gewijzigd door Dancer op 23-12-2022 08:59. Reden: Link toegevoegd]

• Vaevictis_
Dancer schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 06:21:
[...]

Dat geluid en die manier van schakelen was bij mij ook met de Enviolo op firmware R45 en in sport modus. Firmware R46 is minder luidruchtig en schakelt vlotter.
Als ik het goed begrijp, ziet jouw app jouw Enviolo wel, maar als je die aanklikt en je klikt dan op verbinden, gebeurt er niets?
YouTube: This is the enviolo AUTOMATiQ app
Fiets aan zetten is niet nodig bij de Veloretti, omdat de Enviolo ook stroom krijgt als de fiets uit staat.
Kalibreren moet zelfs gebeuren met de fiets uit.
Over het caliberen, ik probeerde dat in net in de Veloretti app. Maar als ik het knopje van de enviolo 3 sec of langer indruk gaat deze niet meer blauw knipperen misschien door de laatste update? De enviolo app is ook geupdate en daar moet je nu bij inloggen en krijg je te zien dat het geen end user app is?! :>

• Dancer
Vaevictis_ schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:16:
[...]

Over het caliberen, ik probeerde dat in net in de Veloretti app. Maar als ik het knopje van de enviolo 3 sec of langer indruk gaat deze niet meer blauw knipperen misschien door de laatste update? De enviolo app is ook geupdate en daar moet je nu bij inloggen en krijg je te zien dat het geen end user app is?! :>
Enviolo app versie 2.0.1 werkt bij mij probleemloos op Android. End users kunnen normaal de app gebruiken zonder in te loggen. De Veloretti app heb ik nooit geïnstalleerd, ik heb mijn twijfels bij de kundigheid van het Veloretti Software Team.

• Huite
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-01 17:40
Heb gisteren een bagagedrager laten plaatsen door de plaatselijke "fietsenboer".
Ben er erg tevreden mee!

Het is een drager van het merk Cube met daarop het (artikel?)nummer: EN 14872.

• Vaevictis_
Dancer schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:00:
[...]

Enviolo app versie 2.0.1 werkt bij mij probleemloos op Android. End users kunnen normaal de app gebruiken zonder in te loggen. De Veloretti app heb ik nooit geïnstalleerd, ik heb mijn twijfels bij de kundigheid van het Veloretti Software Team.
De truuk was stekkertje enviolo los halen en dan kan ie in pairing mode worden gebracht.

• Bartvd
Heeft er eigenlijk al iemand de navigatie instructies werkend gezien op de Veloretti Diamond app ?

• Vaevictis_
Bartvd schreef op maandag 26 december 2022 @ 15:15:
Heeft er eigenlijk al iemand de navigatie instructies werkend gezien op de Veloretti Diamond app ?
Ja ooit was ergens in maart toen eens gebruikt maar navigatie was niet echt bruikbaar destijds daarna nooit meer.

• rapidrodge
  • Laatst online: 04-02 01:14
Jazeker. Ik was er heel blij mee. Gebruikte de Navi vaak. Het werkte prima. Ik was dan ook blij met de minimale aanwijzingen i.v.m. het fijne kleine schermpje. Er was geen noodzaak voor weer een extra unit op het stuur. Je leest het al, ik praat in de verleden tijd. Sinds de update naar 2.0 is het werkelijk waar drama. De navigatie gaf pas op sommige t-stukken/ kruisingen aan waar je heen moet. Heel irritant aangezien je dan al had moeten weten waar je heen moest. Kies je bijvoorbeeld een verkeerde richting dan ging mijn navigatie ook geen herberekening maken. En kon ik weer afstappen om mijn telefoon er bij te pakken. Nu doet de navi overigens helemaal niets meer op het schermpje… werkelijk waardeloos. Zeker nu ik mij bedenk dat mijn ritten incl. hoogteverschillen, gereden tijd en gemiddelde snelheid niet meer te bekijken zijn. Dat vond ik overigens leuke toevoegingen.

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Sinds de laatste Veloretti update (Android) zie ik de locatie van mijn fiets niet meer. Die ik iets verkeerd of is dat een "new feature" (bug) ?

• rapidrodge
  • Laatst online: 04-02 01:14
itsmeallright schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:31:
Sinds de laatste Veloretti update (Android) zie ik de locatie van mijn fiets niet meer. Die ik iets verkeerd of is dat een "new feature" (bug) ?
Ook dat nog inderdaad. Ik zie mijn fiets ook niet meer (iOS). Zodra je je fiets uit zet zegt hij dat er geen Bluetooth verbinding gemaakt kan worden. Nou dat kan kloppen, maar laat dan in elk geval de locatie van de fiets zien. Via de app is de locatie in elk geval niet meer te achterhalen. Zoals ik al aangaf. Drama app…

• TheWildman
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:11
Toen ik de fiets net had, met testen wel eens aan gezet..toen ging het al mis als ik andere afslag nam dan aangegeven, ook werden bepaalde fietspaden gewoon niet gezien door de app. Persoonlijk zou ik graag vooraf een route maken op de PC en dan uploaden naar telefoon/fiets, kan je zelf vooraf je tripje bepalen. bv koppeling met google maps.

• P!ER
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-01 10:00
roel070 schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:09:
[...]

Hoi Roel, sorry, beetje laat. Ik heb ze hier gekocht:

https://www.e-bike-techno...f-series/higo-s2-f-detail

Nuttige info. Bij mij is connector kapot gegaan, meegeleverde kabel vanuit Veloretti lijkt te kort te zijn.
Waar koop je deze stekkertjes? Heb alleen ac-solutions kunnen vinden in België, maar die lijken alleen aan bedrijven te leveren.

• P!ER
Beste allemaal,

Sinds een paar dagen maakt mijn fiets een vreemd geluid, vooral als ik kracht zet op de pedalen. Hoe meer kracht, hoe meer geluid. Zowel bij in- als uitgeschakelde aandrijving. Iemand suggesties? Ik heb er een video van, maar ik zie dat ik die niet kan delen hier...

[Voor 5% gewijzigd door P!ER op 28-12-2022 15:40]

• P!ER
niwde schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:13:
Ik ook niet. Heb me er nog niet in verdiept eerlijk gezegd.

• Dancer
P!ER schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:31:
Beste allemaal,

Sinds een paar dagen maakt mijn fiets een vreemd geluid, vooral als ik kracht zet op de pedalen. Hoe meer kracht, hoe meer geluid. Zowel bij in- als uitgeschakelde aandrijving. Iemand suggesties? Ik heb er een video van, maar ik zie dat ik die niet kan delen hier...
Riem te strak of te los?
Riem vuil?
Tandwielen vuil?

• roel070
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-01 10:22
Dank! Wie weet voor de toekomst. Had uiteindleijk Veloretti gebeld en die waren zo aardig om 2 nieuwe kabeltjes op te sturen!

• P!ER
Dancer schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:49:
[...]

Riem te strak of te los?
Riem vuil?
Tandwielen vuil?
Bedankt Dancer, ik heb net mijn fiets schoongemaakt, niet eens met speciaal aandacht voor riem en tandwielen. Daarna even de straat op en neer gefietst en het geluid was (bijna) weg. Ik moet eerlijk zeggen dat hij behoorlijk vuil was na de vorst van een paar weken terug.
Ik kijk het nog even aan want ik heb inmiddels via mail contact gehad met Veloretti. Ze stelde voor om mijn fiets lokaal te laten nakijken, maar hier in de buurt wil geen enkele fietsenmaker dat doen voor een fiets die niet bij hen gekocht is. Ze willen nu mijn fiets komen ophalen om hem na te kijken. Was binnen een uur geregeld met wat heen en weer mailen. Ik moet zeggen dat ik blij verrast was met de snelheid van de reactie via mail en met de geboden oplossing.
Zoals gezegd wacht ik even af wat het doet de komende dagen voor ik de in gang gezette actie afblaas. Er is op dit moment nog geen concrete afspraak voor ophalen voor reparatie.
Bedankt voor het meedenken!

• ernieken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-02 11:43
Ik kan alleen maar vermoeden welk geluid je precies hoort maar ik heb iets gelijkaardigs gehad en toen lag het aan de riem. Ik heb die proper gemaakt met een vochtige doek (inclusief tandwielen) en zacht borsteltje om het zand tussen de vertandingen weg te halen (kan je ook met perslucht doen) en dan heb ik de hele riem ingespoten met silicone spray.
Sindsdien geen last meer van geluid. En da's nu toch al enkele maanden en honderden kilometers geleden.
Ik weet niet of dit 'volgens het boekje' is maar het werkt wel.

• Vaevictis_
Heb vandaag ook de fiets schoongemaakt, riem met een oude tandenborstel schoongemaakt en daarna ingespoten met siliconen spray en deze is weer als nieuw. Ook meteen even alle boutjes aangehaald met momentsleutel en draaiende delen met WD40 ingespoten. Het frame en de wielen met heel klein beetje siliconen spray op een doek schoon gemaakt. Voordeel hiervan is dat kleine krasjes weg zijn en dat regendruppels er ook aflopen. Tenslotte remmen met muck off ingespoten en schoon gemaakt. Het piepen van de remschijven is nu ook weg.

Fiets echt een stuk fijner.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ernieken schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:52:
Ik kan alleen maar vermoeden welk geluid je precies hoort maar ik heb iets gelijkaardigs gehad en toen lag het aan de riem. Ik heb die proper gemaakt met een vochtige doek (inclusief tandwielen) en zacht borsteltje om het zand tussen de vertandingen weg te halen (kan je ook met perslucht doen) en dan heb ik de hele riem ingespoten met silicone spray.
Sindsdien geen last meer van geluid. En da's nu toch al enkele maanden en honderden kilometers geleden.
Ik weet niet of dit 'volgens het boekje' is maar het werkt wel.
Zelfde probleem hier gehad, raar hard schurend geluid wanneer je trapt. Riem met tandenborstel en water gepoetst, droge doek erover en daarna insprayen met siliconenspray. Vooral de siliconenspray helpt, zeker bij dit koude weer. De riem droogt uit en gaat lawaai maken. Dat verhielp het probleem. Na iets meer dan een half jaar kwam het langzaam terug door alle viezigheid (stof/zand/water), dus je moet de riem gewoon af en toe wat liefde geven. Maar alles beter dan een brekende fietsketting naar mijn mening :)

• Roobbie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:23
Vandaag in de winkel in Amsterdam een nieuwe glimmend zwarte Ace gekocht, hopelijk is de levertijd inderdaad 10 tot 15 werkdagen….
Ik lees hier over de stuurverhoger die op Facebook wordt aangeboden, maar zonder FB hier is het niet mogelijk om te reageren. Iemand een idee hoe ik bij Gertwim een dergelijke verhoger kan bestellen?

• newtastyland
Roobbie schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:13:
Vandaag in de winkel in Amsterdam een nieuwe glimmend zwarte Ace gekocht, hopelijk is de levertijd inderdaad 10 tot 15 werkdagen….
Ik lees hier over de stuurverhoger die op Facebook wordt aangeboden, maar zonder FB hier is het niet mogelijk om te reageren. Iemand een idee hoe ik bij Gertwim een dergelijke verhoger kan bestellen?
Persoonlijk zou ik voor een stuurpenverlenger kiezen en niet voor de opvullingen.

Link is voorbeeld, weet niet of deze past

• Roobbie
Dat is teveel, en niet mooi vind ik…..

• ger356
Maar er zijn ook verlengers in aluminium en deze heeft zelfs 5 ophoogringen https://hollandbikeshop.c...061-met-5-spacers-zilver/
Kost misschien iets meer dan een geprinte ring maar die zijn ook lelijk zwart.
Edit: heb niet de maat gecontroleerd

[Voor 5% gewijzigd door ger356 op 30-12-2022 23:55]

• Roobbie
ger356 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:55:
Maar er zijn ook verlengers in aluminium en deze heeft zelfs 5 ophoogringen https://hollandbikeshop.c...061-met-5-spacers-zilver/
Kost misschien iets meer dan een geprinte ring maar die zijn ook lelijk zwart.
Edit: heb niet de maat gecontroleerd
Qua kleur beter inderdaad, maar nog steeds teveel hoogte. Het stuur moet net een fractie hoger, vandaar die ring……

• ger356
Roobbie schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:46:
[...]

Qua kleur beter inderdaad, maar nog steeds teveel hoogte. Het stuur moet net een fractie hoger, vandaar die ring……
Kan je dan niet 1 van die ringen gebruiken?

• Roobbie
ger356 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:39:
[...]

Kan je dan niet 1 van die ringen gebruiken?
Uhm, zo simpel had ik het nog niet bedacht, slim inderdaad!
Moet ik alleen nog even kijken of de diameter klopt.

[Voor 10% gewijzigd door Roobbie op 31-12-2022 15:44]

• Dancer
Roobbie schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:43:
[...]

Uhm, zo simpel had ik het nog niet bedacht, slim inderdaad!
Moet ik alleen nog even kijken of de diameter klopt.
Die ringen zijn ook apart verkrijgbaar. Google maar eens op "balhoofd spacers".

• Roobbie
Dancer schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:50:
[...]

Die ringen zijn ook apart verkrijgbaar. Google maar eens op "balhoofd spacers".
Ik zie het, keuze genoeg. Thanks!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-02 13:15
Ik lees er hier niets over dus wellicht ben ik de enige die het probleem heeft, maar sinds de nieuwe app is gelanceerd kan ik niet meer in mijn account, niet in de app maar ook niet op de site, ook "wachtwoord vergeten" biedt geen soelaas. Klachten hierover naar de klanten service worden niet beantwoord. wellicht heeft hier iemand een oplossing

SR+, Midnight Silver, Zwart, 19" 11/10 besteld, 25/10 prepare fd mail.........26-11 VIN, kenteken G-xxx-TJ, SMS 05-12, leverdatum 12-12, strik erom en klaar

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:21
eikrur schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:38:
Ik lees er hier niets over dus wellicht ben ik de enige die het probleem heeft, maar sinds de nieuwe app is gelanceerd kan ik niet meer in mijn account, niet in de app maar ook niet op de site, ook "wachtwoord vergeten" biedt geen soelaas. Klachten hierover naar de klanten service worden niet beantwoord. wellicht heeft hier iemand een oplossing
Ik had ook problemen met mijn iPhone Mini, uiteindelijk moest ik een muis verbinden met mijn telefoon om in te kunnen loggen. Een wachtwoord opnieuw opvragen moest via de website van Veloretti, het kan zijn dat je een nieuw Veloretti account moet aanmaken op de website.

• hansvanwees
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-01 13:27
De app: Lang gewacht, toch gekregen en bijna goed.

Een stuk beter dan de eerdere versies in ieder geval. Maar dat kon ook niet anders.
De fiets zelf blijft prima(heb bagagedrager met fietstassen een setje stuurverhogers en en een verende zadelpen toegevoegd en ben daar blij mee) en hij fietst geweldig!

De app is beter maar kan nog beter.

De cadans opslaan lukt wel maar niet zonder mobiel en dat vind ik echt een -punt want je moet nu elke keer opnieuw je mobiel tevoorschijn trekken als je uit de winkel komt of zo. Kan het niet opgeslagen worden op de fiets zelf? Het navigeren zal binnenkort wel beter worden hoop ik...

• Roobbie
AKI schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:34:
Vandaag de 3D geprinte ring voor verhoging van het stuur ontvangen van Gertwin.

De print is zelf is erg netjes uitgevoerd en wordt zelfs geleverd met benodigde bout en kleine (maar handige) handleiding.

Klusje was met 5 minuten geklaard en levert precies het gewenste resultaat!
[Afbeelding]
En hoe haal je het stuur eraf? Bouten aan de zijkant los en die aan de bovenkant los of er helemaal uithalen?

• Dancer
Roobbie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:30:
[...]

En hoe haal je het stuur eraf? Bouten aan de zijkant los en die aan de bovenkant los of er helemaal uithalen?
Bout aan de bovenkant moet er helemaal uit.

• Roobbie
Dancer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:39:
[...]

Bout aan de bovenkant moet er helemaal uit.
Ok, thanks!

• Bartvd
Heeft er iemand ook al last gehad van speling op de as. Ik kan mijn linkerpedaal steeds licht vooruit en achteruit bewegen terwijl de rechter vast blijft. Net of de as links wat los zit. Niet echt aangenaam om te rijden op die manier.

• Roobbie
Op vrijdag 30 december m’n Ace Jet Black besteld, en zojuist bericht dat de fiets maandagochtend 9 januari wordt bezorgd. Dat is echt wel een stuk sneller dan verwacht 😀👏.

Ondertussen ook wat spulletjes besteld en ontvangen om ‘m wat te personaliseren. Het slot en de ketting kreeg ik er overigens bij, omdat ik de fiets in de winkel heb besteld.
Kom maar op met die fiets!

[Voor 16% gewijzigd door Roobbie op 06-01-2023 17:24]

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52
En voor appel weer een update online

• Vaevictis_
Ook voor Android.

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-02 09:08
Wat een changelog ook, troep software maken en dan op deze manier er mee om gaan bij een update.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 22:42
Ik heb de nieuwe app. Ziet er beter uit, maar als ik verbinding met mijn fiets maak knalt de app eruit. :O :'( :'(

Met gestrekt been.

• Vaevictis_
martijn k. schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:48:
[...]

Wat een changelog ook, troep software maken en dan op deze manier er mee om gaan bij een update.
Om het positief te houden, ik ben blij dat het wel nu veel verbetering zichtbaar is. Je moest eens weten hoe dramatisch het is met bijna alle Chinese hardware/software. Ik heb hier wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. Dat is wel het grote voordeel van deze fiets, de hardware is prima in orde (met wat kleine aanpassingen) de software wordt steeds beter. Ook de keerzijde van early adopter zijn. _/-\o_

• Hemmik
  • Laatst online: 21:20
Ik heb de afgelopen 3,5 jaar op een VanMoof Electrified S2 gereden en heb er enorm veel problemen mee gehad. Schopslot een keer kapot, "cartridge" een keer vervangen, boost en bel knop beide meerdere keer vervangen en zelfde hele fiets een keer. Bij de tweede fiets was de lak zo slecht dat er vanzelf pitjes in kwamen. Over de 3,5 jaar dat ik hem heb ben ik 4-5 keer per jaar terug naar VanMoof geweest. Nu wil de fiets niet meer opladen en moet ik 6 weken wachten op een afspraak om dit te laten onderzoeken (lader is niet defect, dit heb ik bij een andere fiets gecheckt). Waarschijnlijk betekent dit nieuwe batterij kopen a 650 euro. Al met al enorm ontevreden en wil ik nooit meer een VanMoof (en ik woon nog wel ~100 meter van de winkel in Amsterdam vandaan). Ik twijfel nu welke fiets ik moet kopen om hem te vervangen. Ik heb het hele topic doorgelezen en het lijkt bij Veloretti niet heel veel beter. De belt drive en Enviolo spreken mij erg aan (op onze Urban Arrow is dit fantastisch) en een middenmotor klinkt ook top. Is er iemand die zowel een VanMoof als een Ace/Ivy heeft gehad die hier iets over kan zeggen? Is het kwalitatief hetzelfde of ben je toch meer tevreden met de Veloretti? Ik wil namelijk niet dezelfde ervaring nog eens :). Dank alvast!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vaevictis_
Hemmik schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:54:
Ik heb de afgelopen 3,5 jaar op een VanMoof Electrified S2 gereden en heb er enorm veel problemen mee gehad. Schopslot een keer kapot, "cartridge" een keer vervangen, boost en bel knop beide meerdere keer vervangen en zelfde hele fiets een keer. Bij de tweede fiets was de lak zo slecht dat er vanzelf pitjes in kwamen. Over de 3,5 jaar dat ik hem heb ben ik 4-5 keer per jaar terug naar VanMoof geweest. Nu wil de fiets niet meer opladen en moet ik 6 weken wachten op een afspraak om dit te laten onderzoeken (lader is niet defect, dit heb ik bij een andere fiets gecheckt). Waarschijnlijk betekent dit nieuwe batterij kopen a 650 euro. Al met al enorm ontevreden en wil ik nooit meer een VanMoof (en ik woon nog wel ~100 meter van de winkel in Amsterdam vandaan). Ik twijfel nu welke fiets ik moet kopen om hem te vervangen. Ik heb het hele topic doorgelezen en het lijkt bij Veloretti niet heel veel beter. De belt drive en Enviolo spreken mij erg aan (op onze Urban Arrow is dit fantastisch) en een middenmotor klinkt ook top. Is er iemand die zowel een VanMoof als een Ace/Ivy heeft gehad die hier iets over kan zeggen? Is het kwalitatief hetzelfde of ben je toch meer tevreden met de Veloretti? Ik wil namelijk niet dezelfde ervaring nog eens :). Dank alvast!
Ik ken vanMoof niet, maar de Ace is gewoon een hele goede fiets. Technisch erg goed en software werkt sinds laatste release ook redelijk. Zoals je leest in dit topic hebben veel mensen de fiets wel iets aangepast zoals hoger stuur, ander lamp/zadel, verende zadelpen, andere banden en/of andere handvaten. Ik heb het allemaal aangepast en het is nu echt een heerlijke fiets. Als je toch in A'dam woont kun je ook langs bij de winkel voor een proefrit. Ik kan de Ace met de aanpassingen in huidige staat (software/hardware) echt aanbevelen. Top fiets elke keer als ik een ritje maak ben ik weer blij dat ie zo lekker en goed fietst. Morgen weer op de fiets naar het werk. @Hemmik Niet onbelangrijk, de fiets is vrij eenvoudig zelf te onderhouden. Als je een beetje handig bent kun je bijna alles zelf. Alleen remolie verversen doe ik niet zelf. De rest is zo gedaan.

:D

[Voor 4% gewijzigd door Vaevictis_ op 08-01-2023 14:07]

• Roobbie
Vaevictis_ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Ik ken vanMoof niet, maar de Ace is gewoon een hele goede fiets. Technisch erg goed en software werkt sinds laatste release ook redelijk. Zoals je leest in dit topic hebben veel mensen de fiets wel iets aangepast zoals hoger stuur, ander lamp/zadel, verende zadelpen, andere banden en/of andere handvaten. Ik heb het allemaal aangepast en het is nu echt een heerlijke fiets. Als je toch in A'dam woont kun je ook langs bij de winkel voor een proefrit. Ik kan de Ace met de aanpassingen in huidige staat (software/hardware) echt aanbevelen. Top fiets elke keer als ik een ritje maak ben ik weer blij dat ie zo lekker en goed fietst. Morgen weer op de fiets naar het werk. @Hemmik Niet onbelangrijk, de fiets is vrij eenvoudig zelf te onderhouden. Als je een beetje handig bent kun je bijna alles zelf. Alleen remolie verversen doe ik niet zelf. De rest is zo gedaan.

:D
Hoe heb je je stuur verhoogd? Met een ring? Hoe kwam je aan een langere bout?

• Vaevictis_
Roobbie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:00:
[...]

Met een stuurverhoger, ik heb een losse bout bij een ijzerwinkel besteld was erg lastig aan te komen. Volgens mij heb ik alles hier gepost dus graag even zoeken.

• Dancer
Roobbie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:00:
[...]

Www.rvspaleis.nl
Een langere bout is niet altijd nodig. Het ligt er aan hoe lang de stuurpen is en hoe diep de ahead ster in de stuurpen zit. Dat is niet bij elke Veloretti hetzelfde. Ik had gemakkelijk 5 cm kunnen verhogen zonder langere bout. Zonder verhoging zat de stuurpen tot helemaal bovenaan in het stuur.

• Roobbie
Dancer schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:49:
[...]

Www.rvspaleis.nl
Een langere bout is niet altijd nodig. Het ligt er aan hoe lang de stuurpen is en hoe diep de ahead ster in de stuurpen zit. Dat is niet bij elke Veloretti hetzelfde. Ik had gemakkelijk 5 cm kunnen verhogen zonder langere bout. Zonder verhoging zat de stuurpen tot helemaal bovenaan in het stuur.
Ok, dan kijk ik eerst even. Thanks!

• vvdb
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-02 15:06
Mijn stuur stuurt zeer licht, je kan hem bij wijs van spreken met een veertje al doen laten draaien. Dit is vooral te merken als er stevige wind staat, dan kan ik het stuur niet loslaten anders blaast de wind het stuur om.

Ik heb een tijdje geleden zo'n 30mm stuurverhoger gemonteerd, zou het kunnen dat ik met het monteren iets verkeerd heb gedaan? Misschien iets met die grotere ringen die in de binnenkant van het stuur zitten?

• Dancer
vvdb schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:43:
Mijn stuur stuurt zeer licht, je kan hem bij wijs van spreken met een veertje al doen laten draaien. Dit is vooral te merken als er stevige wind staat, dan kan ik het stuur niet loslaten anders blaast de wind het stuur om.

Ik heb een tijdje geleden zo'n 30mm stuurverhoger gemonteerd, zou het kunnen dat ik met het monteren iets verkeerd heb gedaan? Misschien iets met die grotere ringen die in de binnenkant van het stuur zitten?
Als de centreerringen verkeerd zitten, zal het stuur eerder zwaarder sturen. Als er geen speling op het stuur zit en het stuur maakt geen tikkend geluid als je fietst, is volgens mij alles ok.

• Roobbie
vvdb schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:43:

Volgens mij moet je de centrale bout als eerste aandraaien, daarmee stel je ook de speling af. Dus aandraaien totdat je stuur (liefst van de grond getild) net niet zwaarder gaat draaien. Daarna zet je de twee boutjes van de klem vast waarmee je je stuur recht kunt zetten.

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59
De status op het tabblad ‘Voorkeuren’ in de app blijft maar op Verbinden staan. Heb al diverse ‘resets’ uitgevoerd via het knopje op de Enviolo maar helaas. Iemand enig idee?

Never mind. Gelukt door het scannen van de QR code voor Automatiq.

[Voor 16% gewijzigd door Morpheus2003 op 09-01-2023 20:39]

• Roobbie
Morpheus2003 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:23:
De status op het tabblad ‘Voorkeuren’ in de app blijft maar op Verbinden staan. Heb al diverse ‘resets’ uitgevoerd via het knopje op de Enviolo maar helaas. Iemand enig idee?

Never mind. Gelukt door het scannen van de QR code voor Automatiq.
En waar staat die QR code?

• Morpheus2003
Roobbie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:57:
[...]

En waar staat die QR code?

• Roobbie
Lukt niet om deze te scannen helaas. Waar kan ik ‘m downloaden?

• Morpheus2003
Roobbie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:22:
[...]

Geen idee. Ik heb t van de Veloretti FB pagina. Scan je wel vanuit de Enviolo app?

• Roobbie
Morpheus2003 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:26:
[...]

Geen idee. Ik heb t van de Veloretti FB pagina. Scan je wel vanuit de Enviolo app?
Yep!
Maar handmatige firmware update lukte ineens🧐

[Voor 10% gewijzigd door Roobbie op 09-01-2023 21:29]

• Dancer
Roobbie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:22:
[...]

Misschien lukt het hier mee.

• Roobbie
Thanks, vanavond even proberen. En gelukt, blij mee!

• Roobbie
Vandaag, vanwege het weer van afgelopen dagen, voor het eerst een rondje gefietst. Wat ik merk is dat de trapfrequentie niet wijzigt als ik het in de app verander. Blijft redelijk snel ronddraaien en hoe ik ook heen en weer schuif in beide apps, de frequentie veranderend niet.

Alles al geprobeerd: opnieuw gekalibreerd, app opnieuw erop gezet, nieuwste firmware, geen effect.
Iemand nog suggesties?

• IAMsterdam
Roobbie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:10:
Vandaag, vanwege het weer van afgelopen dagen, voor het eerst een rondje gefietst. Wat ik merk is dat de trapfrequentie niet wijzigt als ik het in de app verander. Blijft redelijk snel ronddraaien en hoe ik ook heen en weer schuif in beide apps, de frequentie veranderend niet.

Alles al geprobeerd: opnieuw gekalibreerd, app opnieuw erop gezet, nieuwste firmware, geen effect.
Iemand nog suggesties?
Bij het beginnen met fietsen is je frequentie ook afhankelijk van de Start - Stop instelling in de Enviolo app. Kan het zijn dat je die op heel licht hebt staan waardoor je frequentie pas rustiger wordt als je een beetje op snelheid bent?

Of pas je het aan tijdens het fietsen in de app, op snelheid. Dan kan het zijn dat je even de benen moet stilhouden maar dan moet het werken.

• Roobbie
IAMsterdam schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:22:
[...]

Bij het beginnen met fietsen is je frequentie ook afhankelijk van de Start - Stop instelling in de Enviolo app. Kan het zijn dat je die op heel licht hebt staan waardoor je frequentie pas rustiger wordt als je een beetje op snelheid bent?

Of pas je het aan tijdens het fietsen in de app, op snelheid. Dan kan het zijn dat je even de benen moet stilhouden maar dan moet het werken.
Die eerste is het niet volgens mij, die tweede ga ik proberen.
Thanks!

• Roobbie
Roobbie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:37:
[...]

Die eerste is het niet volgens mij, die tweede ga ik proberen.
Thanks!
Die twee hebben geen effect. App eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd, kabeltje van de enviolo er even afgehaald. Morgen weer even proberen, even klaar met die k@#€ wind buiten😁

• ger356
Roobbie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:10:

Iemand nog suggesties?
Koop een Enviolo plus controller. € 60,— en bij opstart staat hij met een paar klikjes op de gewenste cadans. Het is zo makkelijk dat ik het vervangende display (DZ41, die de ingestelde cadans onthoudt) nog niet eens gemonteerd heb terwijl ik hem heb liggen. Dat gedoe met die apps is hopeloos.

• Roobbie
ger356 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:38:
[...]

Koop een Enviolo plus controller. € 60,— en bij opstart staat hij met een paar klikjes op de gewenste cadans. Het is zo makkelijk dat ik het vervangende display (DZ41, die de ingestelde cadans onthoudt) nog niet eens gemonteerd heb terwijl ik hem heb liggen. Dat gedoe met die apps is hopeloos.
Misschien idd de beste oplossing.

• Polaha
Roobbie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:48:
[...]

Misschien idd de beste oplossing.
Werkt perfect, zorg alleen dat je altijd een reserve batterij bij je hebt, de mijne was na zo’n 2 maanden leeg.
Maar verder kun je je telefoon met rust laten en kun je zonder gedoe zo weg rijden.

• jaapjaap
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-01 14:43
Dit is inmiddels m’n vierde ID-light, tweede op de vervangende fiets. Het lampje blijft nu dus aanstaan, ook al is de fiets uit. De fiets is echt heel fijn als-ie werkt, veloretti vervangt alles ook steeds netjes zonder gedoe, dus dat is het allemaal niet.

Maar: dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Zodra het begint te regenen begin jezelf gelijk af te vragen of je überhaupt nog kan fietsen. Ik kan er met m’n verstand niet bij dat je een fiets produceert die niet tegen regen kan. Zal dit ooit nog opgelost worden?

• Strongbird
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 22:19
Weet iemand hoe ik deze clip van de batterij weer kan hermonteren?, de bijhorende veer heb ik ook.

[Voor 66% gewijzigd door Strongbird op 15-01-2023 20:13]

• Dancer
Strongbird schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:13:
Weet iemand hoe ik deze clip van de batterij weer kan hermonteren?, de bijhorende veer heb ik ook.
[Afbeelding]
Schroefje midden boven de opening lossen. Hendeltje een stukje omhoog trekken. Veer en clipje er in. Hendeltje terug laten zakken. Schroefje terug vast.
Ik vrees dat er ook een stukje van de hendel afgebroken is, want anders kan het clipje er niet uit.

• erood
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-02 09:18
jaapjaap schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:38:
Dit is inmiddels m’n vierde ID-light, tweede op de vervangende fiets. Het lampje blijft nu dus aanstaan, ook al is de fiets uit. De fiets is echt heel fijn als-ie werkt, veloretti vervangt alles ook steeds netjes zonder gedoe, dus dat is het allemaal niet.

Maar: dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Zodra het begint te regenen begin jezelf gelijk af te vragen of je überhaupt nog kan fietsen. Ik kan er met m’n verstand niet bij dat je een fiets produceert die niet tegen regen kan. Zal dit ooit nog opgelost worden?

[Afbeelding]
Helaas mee eens, ik heb dezelfde oorzaak maar iets ander effect;
Een regenbui is voldoende om de voorlamp dia aangesloten zit permanent aan te laten
(dus het ID licht gaat wel uit maar de voorlamp blijft branden ondanks dat het ID (en zelfs de fiets) uit staat..

Gefixed door de Store in A'dam, maar na een regenbui weer zelfde issue.
Ze hebben nu aan geboden om de onderdelen te sturen en daarna een afspraak met fietsnet te krijgen om het bij mij thuis te komen repareren. Ik heb nog niets gezien tot nog toe (gesprek begin vorige week).. Dus ik wacht weer af.

• jaapjaap
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-01 14:43
erood schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:55:
[...]

Helaas mee eens, ik heb dezelfde oorzaak maar iets ander effect;
Een regenbui is voldoende om de voorlamp dia aangesloten zit permanent aan te laten
(dus het ID licht gaat wel uit maar de voorlamp blijft branden ondanks dat het ID (en zelfs de fiets) uit staat..

Gefixed door de Store in A'dam, maar na een regenbui weer zelfde issue.
Ze hebben nu aan geboden om de onderdelen te sturen en daarna een afspraak met fietsnet te krijgen om het bij mij thuis te komen repareren. Ik heb nog niets gezien tot nog toe (gesprek begin vorige week).. Dus ik wacht weer af.
Heel vervelend, is er wellicht iets van een verklaring gegeven? Ik heb de fiets inmiddels ergens droog gestald. Maar het ID-licht blijft branden, ook al staat de fiets uit. Nu haal ik na het fietsen de batterij er maar gewoon uit. Ik wacht nog op een reactie van Veloretti.

Succes ook en hou ons op de hoogte!

• Dancer
jaapjaap schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:14:
[...]

Heel vervelend, is er wellicht iets van een verklaring gegeven? Ik heb de fiets inmiddels ergens droog gestald. Maar het ID-licht blijft branden, ook al staat de fiets uit. Nu haal ik na het fietsen de batterij er maar gewoon uit. Ik wacht nog op een reactie van Veloretti.

Succes ook en hou ons op de hoogte!
Onverantwoord eigenlijk, dat Veloretti onderdelen zoals licht en Enviolo onder 36V laat staan als de fiets uit staat. Is toch nergens voor nodig.

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-02 09:22
Mijn fiets wil niet meer aan gaan. Kan de fiets alleen aan met het diamond display? Kan ik testen of het display kapot is of het iets anders is?

• Zannyman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-01 10:21
Ik ben sinds een maand de trotse eigenaar van de Veloretti Ace fiets. Sinds een aantal dagen is de fiets beginnen te ratelen.

Het geluid komt van de elektrische motor van de Ace. Elke keer als ik onder de 25km per uur zit en de motor dus meehelpt, maakt hij dit geluid. Op het moment dat ik op de 25km aantik begint het geluid af te zwakken.

Ik heb een filmpje gemaakt zodat jullie kunnen horen hoe het klinkt:

Weet iemand toevallig wat dit kan zijn?

Ik durf op dit moment niet meer op de fiets te fietsen aangezien ik bang ben dat ik de fiets aan het beschadigen ben.

• Strongbird
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 22:19
@Zannyman Balen, zelf heb ik sinds 3 dagen heb ik precies hetzelfde probleem. als iemand anders een oplossing heeft of weet wat het probleem is hoor ik het graag, heb inmiddels contact opgenomen met Veloretti, maar ben afwachten op antwoord. zodra ik meer weet, laat ik het weten.

ik heb hem ook 1 maand en zelfde kleur

[Voor 6% gewijzigd door Strongbird op 21-01-2023 21:00]

• Hemmik
  • Laatst online: 21:20
Zannyman schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:43:
Ik ben sinds een maand de trotse eigenaar van de Veloretti Ace fiets. Sinds een aantal dagen is de fiets beginnen te ratelen.

Het geluid komt van de elektrische motor van de Ace. Elke keer als ik onder de 25km per uur zit en de motor dus meehelpt, maakt hij dit geluid. Op het moment dat ik op de 25km aantik begint het geluid af te zwakken.

[YouTube: Veloretti Ace ratelt tijdens het fietsen]

Ik durf op dit moment niet meer op de fiets te fietsen aangezien ik bang ben dat ik de fiets aan het beschadigen ben.
Klinkt zelfde als dit filmpje, misschien riem vies?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Normaal gesproken zou ik zeggen dat de Gates belt vies en uitgedroogd is door het koude weer. Dat geeft dan een soortgelijk lawaai. Dat kan je dan oplossen met water, beetje schrobben met een oude tandenborstel en daarna wat siliconenspray.

Maar je geeft aan dat het geluid echt uit de middenmotor komt. Dan moet de fiets terug naar Veloretti voor reparatie of motor swap.

• Vaevictis_
stin00 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Normaal gesproken zou ik zeggen dat de Gates belt vies en uitgedroogd is door het koude weer. Dat geeft dan een soortgelijk lawaai. Dat kan je dan oplossen met water, beetje schrobben met een oude tandenborstel en daarna wat siliconenspray.

Maar je geeft aan dat het geluid echt uit de middenmotor komt. Dan moet de fiets terug naar Veloretti voor reparatie of motor swap.
Bovenstaande en kijk alles goed na of de rem schijven niet krom zijn en draai alles aan met momentsleutel als dat in orde is kun je verder niets zelf doen.

• Eastive
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02 09:35

Heb je de riem niet te strak staan?
Bij levering staat de riem over het algemeen veel te strak met verschillende klachten als gevolg. Oa onverwachte herrie.

• ger356
Polaha schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 00:40:
[...]

Werkt perfect, zorg alleen dat je altijd een reserve batterij bij je hebt, de mijne was na zo’n 2 maanden leeg.
Maar verder kun je je telefoon met rust laten en kun je zonder gedoe zo weg rijden.
Ik realiseer me nu pas dat er een batterijtje in die controller zit. Beetje naief natuurlijk want waar moet anders de energie vandaan komen? Omdat ik een reserve batterijtje in mn portemonee wil doen en ga ik op zoek welk batterijtje er in zit. Nergens te vinden. Dus de controller open gemaakt: wat een gepruts. Je hebt een imbussleuteltje nodig en die kleine schroefjes ben je zo kwijt. Dat zie ik me niet langs de kant van de weg doen. Bovendien zitten die schroefjes met blauwe loctide vast en dat is vreemd voor schroefjes die je regelmatig moet verwijderen.
Ik hoop echt dat ik niet elke 2 maanden het batterijtje moet vervangen, want dan is die controller snel tweedehands te koop hoe handig hij ook is.
Edit: het is een CR 2032

• IAMsterdam
ger356 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:59:
[...]
Ik hoop echt dat ik niet elke 2 maanden het batterijtje moet vervangen, want dan is die controller snel tweedehands te koop hoe handig hij ook is.
Edit: het is een CR 2032
Batterijtype wisselt wel per controller. De CliqPro die ik heb gebruikt een LR44 batterij.

Volgens mij hangt het snel leeglopen deels samen het feit dat de hub aan blijft als de fiets uitstaat. Er blijft daardoor een constante verbinding tussen de hub en de controller. Ik haal inmiddels even de aansluiting bij de hub los als ik de fiets een paar dagen niet gebruik. Dat voorkomt het leeglopen van de batterij van de fiets maar ik heb het idee ook van de controller.

• Polaha
Grappig, die batterij van mij heet CR1/3N, een dikke 3 volt lithium batterij.

• ger356
IAMsterdam schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:38:
[...]

Batterijtype wisselt wel per controller. De CliqPro die ik heb gebruikt een LR44 batterij.

Volgens mij hangt het snel leeglopen deels samen het feit dat de hub aan blijft als de fiets uitstaat. Er blijft daardoor een constante verbinding tussen de hub en de controller. Ik haal inmiddels even de aansluiting bij de hub los als ik de fiets een paar dagen niet gebruik. Dat voorkomt het leeglopen van de batterij van de fiets maar ik heb het idee ook van de controller.
Dat is inderdaad een groot mankement (ontwerpfout) aan de Veloretti: het constant onder spanning houden van de naaf. Typisch voorbeeld van gebrekkige integratie van bijeengescharrelde componenten. Die componenten zijn op zich prima, maar het samenstel is minder dan de som van de delen. In deze tijd van energieschaarste is het natuurlijk idioot dat de accu van zo’n fiets langzaam (nou ja eigenlijk snel) leegloopt zonder dat je hem gebruikt. Robert_Oost heeft dit onderbouwd aangekaart bij Veloretti en die hebben deze fout toegegeven, maar of er ooit een oplossing komt is de vraag.
robert_oost schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:29:
belangrijkste deel van het antwoord van Veloretti op mijn vragen n.a.v. sluipverbruik Enviolo:

[Afbeelding]

Garantie is volgens mij 2 jaar. Voor die tijd zal ik dus geen wijzigingen aanbrengen. Want als b.v de motor het begeeft, zal een dergelijke wijziging betekenen dat zoiets niet vergoed wordt. Mij toch een te groot risico.

Dus zal ik de akku zoveel mogelijk gaan verwijderen wanner de fiets niet in gebruik is.
Ik ga het ook als probleem melden bij Veloretti. Misschien moet iedereen die dit ook een probleem/zwakte vindt hetzelfde doen.

• Dancer
ger356 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:48:
[...]

Dat is inderdaad een groot mankement (ontwerpfout) aan de Veloretti: het constant onder spanning houden van de naaf. Typisch voorbeeld van gebrekkige integratie van bijeengescharrelde componenten. Die componenten zijn op zich prima, maar het samenstel is minder dan de som van de delen. In deze tijd van energieschaarste is het natuurlijk idioot dat de accu van zo’n fiets langzaam (nou ja eigenlijk snel) leegloopt zonder dat je hem gebruikt. Robert_Oost heeft dit onderbouwd aangekaart bij Veloretti en die hebben deze fout toegegeven, maar of er ooit een oplossing komt is de vraag.

[...]

Ik ga het ook als probleem melden bij Veloretti. Misschien moet iedereen die dit ook een probleem/zwakte vindt hetzelfde doen.
Kan volgens mij alleen opgelost worden door een nieuwe kabelboom te ontwerpen. De Bafang motor heeft voldoende uitgangen om alle randapparatuur aan te sluiten, maar Veloretti heeft besloten om een deel rechtstreeks aan de batterij aan te sluiten. Zelfs voor de gps-module is dat niet nodig, want de interne batterij daarvan wordt toch telkens terug opgeladen als de fiets aan staat. En als de batterij uit de fiets wordt genomen zit de gps-module toch ook zonder voeding.

• TouchHD
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-02 17:19
Van eerst een Vanmoof te hebben gehad wilde ik een betrouwbaardere en comfortabelere elektrische fiets hebben. Vervolgens ben ik mede dankzij dit forum geïnteresseerd geraakt in de Veloretti met Enviolo Automatiq versnellingsnaaf. Vervolgens heb ik toch twijfels gekregen bij de kwaliteit van alle afzonderlijke en gezamenlijke componenten waardoor ik nu voor een Dutch ID Phantom met dezelfde Enviolo versnellingsnaaf heb gekozen. Een merk waar ik in m’n leven nog niet van gehoord had. Was helaas wel het dubbele kwijt zo ongeveer. Geinig hoe zo’n aankoopproces dan toch kan werken.

[Voor 4% gewijzigd door TouchHD op 26-01-2023 03:07]

• Polaha
Mooie fiets die Dutch ID Phantom, met een groot dealernetwerk.
Vergelijkbaar met Koga Myata in prijs kwaliteit en uitvoering,
Dan snap je ook dat Veloretti voor de helft van de prijs op z’n tenen moet lopen om zoveel te kunnen bieden.
Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee