• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06:32
blackgodxx schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:09:
[...]

Ik lees veel reacties over dat de cadans instelling niet blijft behouden. Ik heb op 17/11/22 de ace besteld en op 25/11/22 ontvangen. Ik heb alles geüpdatet naar de meest recente versie, en heb nu al een aantal keer op de ace gefietst waarbij ik de accu er tussentijds uit heb gehaald en de cadans instelling behouden blijft vanuit de veloretti app. Ik heb hem op 30 staan en deze blijft op 30, dus ook na het verwijderen van de accu. Heb ik dan geluk?
Misschien is dit een gevolg van de firmware update van de Enviolo naar R46. Ik heb de update van de Enviolo samen met het veranderen van het display gedaan en tussenin niet gecontroleerd. Misschien kunnen anderen dit bevestigen.

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-02 09:08
blackgodxx schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:09:
[...]

Ik lees veel reacties over dat de cadans instelling niet blijft behouden. Ik heb op 17/11/22 de ace besteld en op 25/11/22 ontvangen. Ik heb alles geüpdatet naar de meest recente versie, en heb nu al een aantal keer op de ace gefietst waarbij ik de accu er tussentijds uit heb gehaald en de cadans instelling behouden blijft vanuit de veloretti app. Ik heb hem op 30 staan en deze blijft op 30, dus ook na het verwijderen van de accu. Heb ik dan geluk?
Hij blijft in de app wel staan, maar is het ook daadwerkelijk 30? Ik denk het niet. De app onthoud het wel, maar je fiets niet. Zet hem maar eens op 20, ga fietsen en zet hem uit en aan, en dan is ie weer 60.

• Dancer
Het display en de transformator:

• Dancer
Voor alle zekerheid net nog eens gaan testen.
Met het DZ41 display blijft de ingestelde cadans bewaard in de ENVIOLO app en tijdens het fietsen na het uit- en terug inschakelen van de fiets en (tot mijn verbazing) ook na het uitnemen en terug plaatsen van de batterij.

• Merwede
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:32
Zit in dat extra kastje niet het modem met de SIM?

• Dancer
Merwede schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 00:48:
Zit in dat extra kastje niet het modem met de SIM?
Neen, dat zit onderaan in de opgaande buis.

• wardv
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-01 16:49
Al sinds de eerste levering ben ik in het bezit van een electic ace. Ik ben er heel tevreden over.
Vorige week heeft mijn vrouw de ivy gekocht omdat er zo'n mooie korting was.

Er zijn een aantal zaken anders dan bij mijn fiets:

Op deze fiets zitten er nu shimano remmen, ik dacht dat het tektro ging zijn, bij mij waren het nog schaffer remmen.

Tot mijn verbazig heeft de batterij van deze fiets een andere aansluiting om op te laden.
Deze heeft namelijk 3 pinnetjes, en deze van mij heeft een normale barrel-plug.
De oplader is dus ook anders.

Iemand een idee waarom dit is? En mogen de batterijen onderling verwisseld worden?

• Dancer
wardv schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:47:
Al sinds de eerste levering ben ik in het bezit van een electic ace. Ik ben er heel tevreden over.
Vorige week heeft mijn vrouw de ivy gekocht omdat er zo'n mooie korting was.

Er zijn een aantal zaken anders dan bij mijn fiets:

Op deze fiets zitten er nu shimano remmen, ik dacht dat het tektro ging zijn, bij mij waren het nog schaffer remmen.

Tot mijn verbazig heeft de batterij van deze fiets een andere aansluiting om op te laden.
Deze heeft namelijk 3 pinnetjes, en deze van mij heeft een normale barrel-plug.
De oplader is dus ook anders.

Iemand een idee waarom dit is? En mogen de batterijen onderling verwisseld worden?
De derde pin is verbonden met een temperatuur sensor in de batterij. Zo kan de lader meten of de batterij niet te warm wordt bij het laden.
Of ze kunnen verwisseld worden weet ik niet. Als ze dezelfde aansluiting hebben met de fiets, vermoedelijk wel, want allebei 36 v.

• wardv
Het kan dus dat de oudere batterijen te warm worden?

• Dancer
wardv schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:16:
Het kan dus dat de oudere batterijen te warm worden?
Ik meen inderdaat ergens gelezen te hebben dat er problemen waren met de eerste batterijen.

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-02 18:09
Het koopproces verbaast mij. Vorige week heb ik een Ace gekocht, maar na het afrekenen heb ik helemaal niets meer gehoord of gezien. Geen emailbevestiging, geen factuur, geen bericht dat de order in behandeling is, niets.
Het enige dat ik weet is dat het bedrag is afgeschreven en binnen twee dagen kreeg ik het kabelslot (maar niet het slot zelf) en het extra voorlichtje. Blijkbaar is de bestelling dus wel doorgekomen.

Er zijn ook in de spambox geen berichten, maar wat zou kunnen is dat ik een fout heb gemaakt met mn emailadres, maar ik heb geen account aangemaakt dus dat kan ik niet controleren.

Of is deze stilte normaal?
Is het trouwens normaal dat je alleen de ketting krijgt opgestuurd, wordt het slot zelf bij/op de fiets geleverd?

• wardv
ger356 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:00:
Het koopproces verbaast mij. Vorige week heb ik een Ace gekocht, maar na het afrekenen heb ik helemaal niets meer gehoord of gezien. Geen emailbevestiging, geen factuur, geen bericht dat de order in behandeling is, niets.
Het enige dat ik weet is dat het bedrag is afgeschreven en binnen twee dagen kreeg ik het kabelslot (maar niet het slot zelf) en het extra voorlichtje. Blijkbaar is de bestelling dus wel doorgekomen.

Er zijn ook in de spambox geen berichten, maar wat zou kunnen is dat ik een fout heb gemaakt met mn emailadres, maar ik heb geen account aangemaakt dus dat kan ik niet controleren.

Of is deze stilte normaal?
Is het trouwens normaal dat je alleen de ketting krijgt opgestuurd, wordt het slot zelf bij/op de fiets geleverd?
Bij ons ook, kabel apart geleverd, slot zit op de fiets. Maar we hebben wel vooraf een aantal mails ontvangen.

• ger356
Kreeg toevallig net een SMS van de verzekering dat hun berichten naar mij terugkwamen. Bleek ik inderdaad een dikke vinger gehad te hebben bij het invullen van mijn emailadres.
Nou nog even bedenken hoe ik het juiste emailadres bij Veloretti krijg.

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52
Update 2.0 in de apple app store!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:42
Nieuwe update van de iOS app van Veloretti beschikbaar.

Jammer dat het je inlog gegevens niet onthoudt en de password reset button stuk is van de website 😂

• tomuitrotterdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-02 13:01
Ook voor Android een update: lijkt er intussen op dat ze wachtwoord-policy hebben gewijzigd, dus nieuw moeten aanvragen.
Nieuw dashboard
Communicatie tussen Enviolo en Veloretti app is niet bestaand, default behaviour (ondersteuning/licht bij opstarten) is niet instelbaar, en krijg melding dat app geen location-acces heeft (maar zie ook geen instelling waarin ik dat kan regelen)
Maw: nog niet erg onder indruk ;-)

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-02 13:15
heb de nieuwe app. geïnstalleerd, begint heel goed, kan niet inlogen, weet zeker dat ik het goede ww heb maar kom er niet in, "forgot password" genereerd geen email om te resetten, d start is heeeeeeel hoopgevend

SR+, Midnight Silver, Zwart, 19" 11/10 besteld, 25/10 prepare fd mail.........26-11 VIN, kenteken G-xxx-TJ, SMS 05-12, leverdatum 12-12, strik erom en klaar

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 22:42
Ik heb een nieuw account aan moeten maken. En moet ook de fiets opnieuw koppelen.

Met gestrekt been.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
Ik ook een nieuw account gemaakt via de website. Ze hebben Find my bike eruit gehaald?

• mannowlahn
Haha moet je serieus nieuw account aanmaken en je fiets opnieuw koppelen?

• mannowlahn
Nog iets anders, holy shit een app van 438 mb? Is dat wellicht een complete kaart van Europa ofzo?

• Eastive
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02 09:35
Vaevictis_ schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:36:
Ik ook een nieuw account gemaakt via de website. Ze hebben Find my bike eruit gehaald?
Nee, je fiets is te zien onder het tabblad “Navigation”. Bij het tikken op het Veloretti logo zie je de laatste update van de gps locatie.

Ik mis vooral nog steeds de meldingen.

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-02 09:22
mannowlahn schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:13:
Nog iets anders, holy shit een app van 438 mb? Is dat wellicht een complete kaart van Europa ofzo?
App op Android is hier 115mb

• Vaevictis_
Eastive schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:26:
[...]

Nee, je fiets is te zien onder het tabblad “Navigation”. Bij het tikken op het Veloretti logo zie je de laatste update van de gps locatie.

Ik mis vooral nog steeds de meldingen.
Navigatie tab werkt bij mij niet want geen locatie rechten. Als ik naar de app kijk kan ik deze rechten ook niet geven omdat de app deze niet vraagt?

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 22:42
Vaevictis_ schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:15:
[...]

Navigatie tab werkt bij mij niet want geen locatie rechten. Als ik naar de app kijk kan ik deze rechten ook niet geven omdat de app deze niet vraagt?
Zelfde hier.

Denk dat de app nog steeds dezelfde kwaliteit heeft als de fiets :X

Met gestrekt been.

• mannowlahn
De app heeft in principe geen toegevoegde waarde, helemaal als je gps weg haalt.

Ik ga binnenkort eens een poging wagen de gps te ontkoppelen, ik heb een betere user experience met een airtag en het zint mij niets dat de gps data niet prive is.

Ik heb getracht de envilio te calibreren met de Veloretti app, maar die kreeg geen contact hoor, ik maar drukken op die knoppen Uiteindelijk met de envilio app gedaan. De veloretti app is een stuk bagger waar je niks aan hebt :) Chapeau voor de de product owner van de mobiele app overigens. Ook echt zeer profi getest met accounts die niet meer werken. krijg het gevoel dat we te maken hebben met vers afgestudeerde hbo klanten die nog nooit in het echte leven een serieuze app opgeleverd hebben. Maar het zet er wel mooi uit, de designer heeft zijn best gedaan, dat moet gezegd worden.

• springfield89
mannowlahn schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:07:
De app heeft in principe geen toegevoegde waarde, helemaal als je gps weg haalt.

Ik ga binnenkort eens een poging wagen de gps te ontkoppelen, ik heb een betere user experience met een airtag en het zint mij niets dat de gps data niet prive is.

Ik heb getracht de envilio te calibreren met de Veloretti app, maar die kreeg geen contact hoor, ik maar drukken op die knoppen Uiteindelijk met de envilio app gedaan. De veloretti app is een stuk bagger waar je niks aan hebt :) Chapeau voor de de product owner van de mobiele app overigens. Ook echt zeer profi getest met accounts die niet meer werken. krijg het gevoel dat we te maken hebben met vers afgestudeerde hbo klanten die nog nooit in het echte leven een serieuze app opgeleverd hebben. Maar het zet er wel mooi uit, de designer heeft zijn best gedaan, dat moet gezegd worden.
Quinten Adema van de Moofer app is een jaar geleden voor Veloretti gaan werken. Ik denk dat hij dus ook de app heeft gemaakt. Als je de app opstart krijg je ook de melding over het account. Ik vond het met de vorige app al kut omdat ik niet gewoon mijn veloretti website account kon gebruiken nu kan dit dus wel. Maar ze hadden dit wel beter kunnen aanpakken met een migratie oid. Ik denk ook niet echt dat er veel QA is, net zoals bij de fietsen. Ik heb de nieuwe app ook niet getest maar met de vorige kon je ook maar 1 fiets toevoegen. Dat is ook wel spijtig als je er meerdere hebt.

• mannowlahn
springfield89 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:14:
[...]

Quinten Adema van de Moofer app is een jaar geleden voor Veloretti gaan werken. Ik denk dat hij dus ook de app heeft gemaakt. Als je de app opstart krijg je ook de melding over het account. Ik vond het met de vorige app al kut omdat ik niet gewoon mijn veloretti website account kon gebruiken nu kan dit dus wel. Maar ze hadden dit wel beter kunnen aanpakken met een migratie oid. Ik denk ook niet echt dat er veel QA is, net zoals bij de fietsen. Ik heb de nieuwe app ook niet getest maar met de vorige kon je ook maar 1 fiets toevoegen. Dat is ook wel spijtig als je er meerdere hebt.
Een jaar lang gedaan en dan is dit uiteindelijk het resultaat, tja.. Die jongen kan idd heus wel wat, maar daarom noemde ik specifiek de product owner en niet de developer. Je bent vaak aan de grillen overgeleverd van zo'n PO.

Het is ook gewoon spijtig, de app zou zoveel meerwaarde kunnen bieden met geo fenching etc, maar het is nog steeds een soort van proof of concept app.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
springfield89 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:14:
[...]

Je kan nu wel meerdere fietsen toevoegen, dus dat is aangepast. Verder is er zojuist nóg een update voor de Android app uitgebracht, volgens mij met betrekking tot navigatie + authenticatie. De app werkt met de nieuwe update bij mij helemaal niet meer trouwens, hele scherm bevriest en ik moet hem afsluiten :')

De cadans reset nog steeds onder water, ookal geeft de app wel de juist waarde weer na aan/uitzetten fiets. Kan nog steeds niet bepalen in welke stand de fiets aangaat, blijft nog steeds stand 0. Ook gaan de lichten standaard nog steeds aan. Verder zijn er nog zoveel toffe dingen die je kan inbouwen.

Het nieuwe design is iets gelikter, maar ik heb liever een snelle, functionele app. Elke keer die animatie van die koplamp die aangaat bij het opstarten is totaal overbodig. Ik verwijder de app wederom en lees 't hier wel als hij nuttig wordt.

• Dancer
stin00 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:41:
[...]

Je kan nu wel meerdere fietsen toevoegen, dus dat is aangepast. Verder is er zojuist nóg een update voor de Android app uitgebracht, volgens mij met betrekking tot navigatie + authenticatie. De app werkt met de nieuwe update bij mij helemaal niet meer trouwens, hele scherm bevriest en ik moet hem afsluiten :')

De cadans reset nog steeds onder water, ookal geeft de app wel de juist waarde weer na aan/uitzetten fiets. Kan nog steeds niet bepalen in welke stand de fiets aangaat, blijft nog steeds stand 0. Ook gaan de lichten standaard nog steeds aan. Verder zijn er nog zoveel toffe dingen die je kan inbouwen.

Het nieuwe design is iets gelikter, maar ik heb liever een snelle, functionele app. Elke keer die animatie van die koplamp die aangaat bij het opstarten is totaal overbodig. Ik verwijder de app wederom en lees 't hier wel als hij nuttig wordt.
De cadans behouden en de fiets aan zetten met het licht uit, moet gebeuren door een firmware update van het Comodule display.
Ik heb er een ander display op gezet en dan werkt dat dus wel.

• JesperdeZoete
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-02 08:40
stin00 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:41:
[...]

Ik ervaar exact hetzelfde, ik krijg nu wel een locatie goedkeuringsvraag. Echter de app is daarna totaal de weg kwijt, niets doet het meer. Cadans, kalibratie, lichten allemaal niet werkbaar meer.

• stin00
  • Niet online
JesperdeZoete schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:50:
[...]
Ik ervaar exact hetzelfde, ik krijg nu wel een locatie goedkeuringsvraag. Echter de app is daarna totaal de weg kwijt, niets doet het meer. Cadans, kalibratie, lichten allemaal niet werkbaar meer.
Ik zie dat er zojuist nóg een update is uitgebracht... misschien fixt die update de app weer. Ik ben er echter klaar mee dus gooi de app nu definitief weg :+ Maar ze zijn er ineens wel druk mee bezig. Je merkt wel dat er echt 1 persoon aan de app werkt, updates worden heel snel gepushed zonder testen etc.

• Vaevictis_
stin00 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:05:
[...]

Ik zie dat er zojuist nóg een update is uitgebracht... misschien fixt die update de app weer. Ik ben er echter klaar mee dus gooi de app nu definitief weg :+ Maar ze zijn er ineens wel druk mee bezig. Je merkt wel dat er echt 1 persoon aan de app werkt, updates worden heel snel gepushed zonder testen etc.
Ook hier weer geen GPS rechten met laatste update. Waardeloos.

• JesperdeZoete
Vaevictis_ schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:08:
[...]

Ook hier weer geen GPS rechten met laatste update. Waardeloos.
Ik denk een roleback aangezien niets meer werkte bij de laatste versie

• FabianSch
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13-01 18:17
Help!

Vorige week vrijdag de Ace besteld en hij werd gisteren 1 dec geleverd. Mooi vlot, niks mis mee! Fiets uit de doos gehaald en stuur hadden ze verkeerd er op gezet, dus moest remhendel eerst eraf halen, zodat de linker kabel aan de juiste kant komt te zitten… is ook nog geen probleem. Wil ik een proefritje maken, werkt de ondersteuning niet en de snelheidsmeter geeft alleen 0 km/h aan. Ook lukt het mij steeds niet om met de Veloretti app te koppelen. Weet iemand of ik iets fouts doe of herkent zich in deze problemen?

Ik ga ook contact opzoeken met Veloretti.

Alvast bedankt!

• Dancer
FabianSch schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:31:
Help!

Vorige week vrijdag de Ace besteld en hij werd gisteren 1 dec geleverd. Mooi vlot, niks mis mee! Fiets uit de doos gehaald en stuur hadden ze verkeerd er op gezet, dus moest remhendel eerst eraf halen, zodat de linker kabel aan de juiste kant komt te zitten… is ook nog geen probleem. Wil ik een proefritje maken, werkt de ondersteuning niet en de snelheidsmeter geeft alleen 0 km/h aan. Ook lukt het mij steeds niet om met de Veloretti app te koppelen. Weet iemand of ik iets fouts doe of herkent zich in deze problemen?

Ik ga ook contact opzoeken met Veloretti.

Alvast bedankt!
Zit er een magneetje op een spaak in het achterwiel en zit het op de juiste plaats?

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:43
Als hij 0 snelheid geeft is er iets mis met die magneet of sensor idd.

• FabianSch
  • Laatst online: 13-01 18:17
Probleem gevonden, dank!!
Ze zijn het magneetje in de spaak vergeten te monteren.

• Vaevictis_
verkeerde topic.

[Voor 91% gewijzigd door Vaevictis_ op 02-12-2022 11:42]

• Dancer
mannowlahn schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:37:
[...]

Een jaar lang gedaan en dan is dit uiteindelijk het resultaat, tja.. Die jongen kan idd heus wel wat, maar daarom noemde ik specifiek de product owner en niet de developer. Je bent vaak aan de grillen overgeleverd van zo'n PO.

Het is ook gewoon spijtig, de app zou zoveel meerwaarde kunnen bieden met geo fenching etc, maar het is nog steeds een soort van proof of concept app.
De Veloretti app is niets meer dan de White Label App van Comodule met een Veloretti jasje aan. Daar komt weinig programmeren aan te pas.

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:17
Dancer schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:40:
[...]

De Veloretti app is niets meer dan de White Label App van Comodule met een Veloretti jasje aan. Daar komt weinig programmeren aan te pas.
Dat geld voor de oude app, de nieuwe is een volledig nieuw "ontwikkelde" app. Al werkt bij mij en vele andere vrij weinig...

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:43
Ik ben nog niet echt gemotiveerd de nieuwe te downloaden als ik dit allemaal lees. Zijn er ook voordelen?

• springfield89
Borkus schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:09:
[...]

Dat geld voor de oude app, de nieuwe is een volledig nieuw "ontwikkelde" app. Al werkt bij mij en vele andere vrij weinig...
Zeker? De package name op Android is com.comodule.veloretti

• vvdb
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-02 15:06
Ik zit nog op een oude update waar de fiets gewoon aan blijft (ipv automatisch uit na 5 minuten). Is er enige reden om hem te updaten?

Mij lijkt het vrij vervelend om de fiets steeds opnieuw aan te zetten, en dan ook weer de cadans via smartphone te moeten aanpassen. Ik laat nu mijn fiets gewoon aan staan als ik weet dat ik hem nodig heb.

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:17
springfield89 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:27:
[...]

Zeker? De package name op Android is com.comodule.veloretti
Zeker! Dat is de naam van de oude app wat een rebrand was van de standaard comodule app. De naam hebben ze aangehouden zodat de oude app overschreven wordt door de nieuwe herschreven app.

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-02 15:44
vvdb schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:28:
Ik zit nog op een oude update waar de fiets gewoon aan blijft (ipv automatisch uit na 5 minuten). Is er enige reden om hem te updaten?

Mij lijkt het vrij vervelend om de fiets steeds opnieuw aan te zetten, en dan ook weer de cadans via smartphone te moeten aanpassen. Ik laat nu mijn fiets gewoon aan staan als ik weet dat ik hem nodig heb.
Dan zou ik zeker niet updaten. Ik vind het wel handig dat hij automatisch uitschakelt, maar heb toch spijt van het updaten: nu moet ik elke keer de ondersteuning opnieuw instellen. En jij zou dan ook nog de cadans opnieuw moeten instellen (die pas ik niet aan). Verder zou ik niet weten wat er verbeterd zou moeten zijn door de update.

PS3/4/5 PSN: FDK

• stin00
  • Niet online
fdkuyper schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:51:
[...]

Dan zou ik zeker niet updaten. Ik vind het wel handig dat hij automatisch uitschakeld, maar heb toch spijt van het updaten: nu moet ik elke keer de ondersteuning opnieuw instellen. En jij zou dan ook nog de cadans opnieuw moeten instellen (die pas ik niet aan). Verder zou ik niet weten wat er verbeterd zou moeten zijn door de update.
Het is echt vaag dat de fietsen onderling zoveel verschillen hebben. Mijn fiets heeft nog nooit de ondersteuning onthouden, 1,5 jaar geleden niet en nu ook niet. Veloretti maakt er echt een potje van op software gebied.

• Svenimal
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:53
stin00 schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:59:
[...]

Het is echt vaag dat de fietsen onderling zoveel verschillen hebben. Mijn fiets heeft nog nooit de ondersteuning onthouden, 1,5 jaar geleden niet en nu ook niet. Veloretti maakt er echt een potje van op software gebied.
Bij geen enkele fiets werden de instellingen onthouden na uitschakelen. Hij bedoelt dat vóór de update de fiets niet automatisch na 5 minuten uitschakelde en dus de cadans en ondersteuning onthouden bleven (de fiets blijft immers aan). Nu na de update schakelt de fiets vanzelf uit, waardoor je dus bij korte stops iedere keer opnieuw je instellingen moet wijzigen, waar voorheen de fiets aan bleef staan.

• Dancer
@Erik Peeters Ik zit niet op Facebook, dus daarom langs deze weg:
https://www.e-bike-technologies.de/index.php/en/

• mannowlahn
Via AliExpress heb ik deze al besteld. Binnen twee weken en voor een paar euro.

• Vindictive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:29
Ik heb vandaag mijn Veloretti Ace in ontvangst mogen nemen, maar loop ertegenaan dat de cadence bijzonder hoog wordt gezet wanneer de navigatie start.

Ik moet bijzonder snel trappen om een beetje vaart te maken, het lijkt erop dat de enviolo disconnect. In de enviolo app kan ik de cadence dan niet meer aanpassen tijdens het navigeren en in de veloretti app moet ik de navigatie eerst annuleren en de fiets opnieuw opstarten alvorens de cadence weer op 60 rpm staat.

Hebben anderen hier ook last van?

• itsfox8
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01 15:57
Voor de mensen waarbij de nieuwe app (1 Dec) niet werkt.

Momenteel heb ik 't aan de praat gekregen.

1. Downgrade je app naar de oudere versie v1.13.xx apk vast ergens online te vinden.

2. Log in en maak connectie met de fiets.

3. Update je fiets met de oude app naar de nieuwe firmware.

4. Verwijder fiets van account.

5. Upgrade je app naar nieuwe versie.

6. Maak connectie met de fiets

Dit werkte hier aan deze kant, wellicht dat 't anderen ook helpt.

• B. Harskamp
  • Laatst online: 06-02 11:37
Om het niet kunnen koppelen op de nieuwe app van de fiets op te lossen, heeft bij mij het volgende geholpen. Je moet even de stekker bij je Bluetooth er uit halen (achterwiel) . Fiets aan en stekkertje er weer in, app opstarten en fiets koppelen.

• Polaha
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-02 09:18
Waarom zou je met al dat gepruts de nieuwe app willen installeren.
Ik heb nog steeds niet de voordelen van het hebben van deze update begrepen.

1) gaat het stroomverbruik in standby naar beneden ?
2) blijft het licht uit bij het inschakelen ?
3) onthoudt hij de laatst gebruikte cadans ?
4) kun je tijdens het fietsen zonder telefoon de cadans wijzigen ?

• B. Harskamp
Welk gepruts in dit geval, want het is de fiets van stroom halen. En als je de app zo kut vind prima, maar de mensen die hem wel willen gebruiken helpen we met een mogelijke oplossing. Ik snap überhaupt dat hele zure gedrag niet. Het is net alsof sommige hier andere belangen hebben en bewust alleen maar klagen en mekkeren. Mijn fiets is top, de app werkt top. Ja er is altijd wel verbetering mogelijk, maar dat eeuwige azijn gedrag van sommige is best stompzinnig. |:(
Polaha schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:00:
Waarom zou je met al dat gepruts de nieuwe app willen installeren.
Ik heb nog steeds niet de voordelen van het hebben van deze update begrepen.

1) gaat het stroomverbruik in standby naar beneden ?
2) blijft het licht uit bij het inschakelen ?
3) onthoudt hij de laatst gebruikte cadans ?
4) kun je tijdens het fietsen zonder telefoon de cadans wijzigen ?

• stin00
  • Niet online
B. Harskamp schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:08:
Welk gepruts in dit geval, want het is de fiets van stroom halen. En als je de app zo kut vind prima, maar de mensen die hem wel willen gebruiken helpen we met een mogelijke oplossing. Ik snap überhaupt dat hele zure gedrag niet. Het is net alsof sommige hier andere belangen hebben en bewust alleen maar klagen en mekkeren. Mijn fiets is top, de app werkt top. Ja er is altijd wel verbetering mogelijk, maar dat eeuwige azijn gedrag van sommige is best stompzinnig. |:(

[...]
Beetje vreemd om mensen van andere belangen te beschuldigen, ik snap niet waarom je dat zegt? Velen fietsen al 1,5 jaar op de Ace en moeten nog steeds elke keer de cadans opnieuw instellen. Na 1,5 jaar is er nog steeds geen app met deze werkende basis functie. Jij vindt de app kennelijk top, maar velen hier wachten al heel lang op enkele basis functies en hebben andere eisen dan jij. Er is heel veel beloofd sinds de zomer van 2021, maar momenteel nog weinig van terecht gekomen. Dan vind ik het logisch dat er 'azijn' reacties komen. Er is echter wel meer hoop nu er daadwerkelijk een allereerste app update heeft plaatsgevonden.

• B. Harskamp
Wie de schoen past, trekke hem aan @stin00
Ik noem niemand bij naam, maar er zijn mensen die standaard alles afzeiken rond Veloretti.

Er blijkt een oplossing voor mensen te zijn om de nieuwe app wel te koppelen, ik ben daar blij mee.
Dan hoef ik niet meermalen te lezen hoe kut die app is en dat je er toch niks mee kan.
Die reacties zijn namelijk bijna altijd van dezelfde personen, en sommige account pas heel kort op #Tweakers.

Zoals gezegd, er is zeker ruimte voor verbetering, maar de bak azijn die ik soms lees vind ik overdreven.

• Bartvd
  • Laatst online: 01-02 16:46
Ik had eveneens problemen om de app via bluetooth te connecteren. Uiteindelijk heb ik de app op mijn android phone verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd. Daarna wou hij wel connecteren.

Heb nu wel een nieuw probleem. Ik kan de app geen locatietoegang geven. Deze optie is niet beschikbaar binnen de app setting voor Android. Heeft iemand hetzelfde probleem en al een oplossing gevonden.

• JesperdeZoete
Bartvd schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:59:
Ik had eveneens problemen om de app via bluetooth te connecteren. Uiteindelijk heb ik de app op mijn android phone verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd. Daarna wou hij wel connecteren.

Heb nu wel een nieuw probleem. Ik kan de app geen locatietoegang geven. Deze optie is niet beschikbaar binnen de app setting voor Android. Heeft iemand hetzelfde probleem en al een oplossing gevonden.
Ja dat onderdeel werkt nog niet, die werkte tijdelijk in een update maar is weer teruggedraaid.
Ik verwacht dat daar nu hard aangewerkt word, maar de rest van de app werkt in ieder geval een stuk beter.

• Polaha
B. Harskamp schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:08:
[…]
Een zeer ongenuanceerde en zelfs beledigende reactie naar de meesten van ons die tal van ideëen en goede bijdragen leveren.
Als een update op geen van de 4 door mij genoemde punten een verbetering geeft, ik heb je er tenslotte niet één zien noemen, dan is de neutrale vraag terecht waarom je een überhaupt een update zou willen installeren.
In plaats van veel bombarie had je een lans kunnen breken met de voordelen voor de update, dat was heel wat constructiever geweest dan een zure reactie.

• rapidrodge
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-02 01:14
Ik ben absoluut niet blij met de nieuwe app. Ondanks dat ik de helft van mijn ritten maar kon opslaan (bij de andere helft sloot de app gewoon af of bleef hij hangen), zie ik nu helemaal geen mogelijkheid meer om de ritten op te slaan, ook al ben ik ingelogd. Geen hoogteverschillen meer te zien, of tijd die ik er over heb gedaan. Gegevens van mijn eerdere ritten in de vorige versie kan ik ook niet meer vinden. Cadans is nu anders. Ik trap sneller dan wat wordt weergegeven. Bij mij sloeg hij overigens voorheen wel de cadans op. Het belangrijkste voor mij: navigatie op de fiets is nu waardeloos. Pas na een kruising geeft hij aan waar ik dan heen moet. Ga je de verkeerde kant op? Jammer dan. Geen herberekening van de route. Voorheen gaf het display van te voren aan: over 300 meter naar rechts. Nu is het: 300 meter rechtdoor voordat er, mits je de goeie kant op gaat weer iets wordt weergegeven. Meerdere rondjes gefietst in onbekende omgeving. Nu moet ik alsnog een houder kopen om mijn telefoon in te doen. Dat is precies wat ik niet wil, nog meer toeters en bellen op mijn stuur. Enorm teleurgesteld. Voor mij verdwijnt nu het voordeel van zo’n klein diamant display.

• cyberbram
  • Laatst online: 30-12-2022
Gister de Ace ontvangen. Wat een prachtige fiets! Ik heb alleen een probleem:

De batterij komt er niet uit.

Als ik de sleutel omdraai, komt het slot er een klein beetje uit. Daarna het hendeltje draaien van de batterij maar die doet niets. Het lijkt of dit hendeltje "lam" draait. Ik heb Veloretii gebeld; ik werd goed geholpen en krijg nu (hopelijk snel) een "ELECTRIC-BATTERY-SAFETY-LOCK-LEVER" opgestuurd.

Ik kon op het forum niets vinden. Iemand ervaring ermee?

• Vaevictis_
cyberbram schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:57:
Gister de Ace ontvangen. Wat een prachtige fiets! Ik heb alleen een probleem:

De batterij komt er niet uit.

Als ik de sleutel omdraai, komt het slot er een klein beetje uit. Daarna het hendeltje draaien van de batterij maar die doet niets. Het lijkt of dit hendeltje "lam" draait. Ik heb Veloretii gebeld; ik werd goed geholpen en krijg nu (hopelijk snel) een "ELECTRIC-BATTERY-SAFETY-LOCK-LEVER" opgestuurd.

Ik kon op het forum niets vinden. Iemand ervaring ermee?
Batterij erin drukken, voorwiel haaks zetten. Hendeltje draaien en dan moet ie loskomen of anders voorzichtig eruit halen. Bij anderen bleef ie niet goed zitten en hier blijft ie te goed zitten? :>

• Basekid
  • Laatst online: 20:04
rapidrodge schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:26:
Ik ben absoluut niet blij met de nieuwe app. Ondanks dat ik de helft van mijn ritten maar kon opslaan (bij de andere helft sloot de app gewoon af of bleef hij hangen), zie ik nu helemaal geen mogelijkheid meer om de ritten op te slaan, ook al ben ik ingelogd. Geen hoogteverschillen meer te zien, of tijd die ik er over heb gedaan. Gegevens van mijn eerdere ritten in de vorige versie kan ik ook niet meer vinden. Cadans is nu anders. Ik trap sneller dan wat wordt weergegeven. Bij mij sloeg hij overigens voorheen wel de cadans op. Het belangrijkste voor mij: navigatie op de fiets is nu waardeloos. Pas na een kruising geeft hij aan waar ik dan heen moet. Ga je de verkeerde kant op? Jammer dan. Geen herberekening van de route. Voorheen gaf het display van te voren aan: over 300 meter naar rechts. Nu is het: 300 meter rechtdoor voordat er, mits je de goeie kant op gaat weer iets wordt weergegeven. Meerdere rondjes gefietst in onbekende omgeving. Nu moet ik alsnog een houder kopen om mijn telefoon in te doen. Dat is precies wat ik niet wil, nog meer toeters en bellen op mijn stuur. Enorm teleurgesteld. Voor mij verdwijnt nu het voordeel van zo’n klein diamant display.
Zover ik kon zien gebruikit de nieuwe app helemaal geen GPS (je kan iig geen access instellen). Dan wordt routebepaling wel lastig ja...

• Basekid
Ik ben ook van plan de Schwalde Big Apple Performance te kopen (https://www.mantel.com/en...ig-apple-performance-tyre).

Kunnen deze banden alleen als je schroefjes wegsleept? Ik heb namenlijk geen dremel oid...

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 09:05
Basekid schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:36:
Ik ben ook van plan de Schwalde Big Apple Performance te kopen (https://www.mantel.com/en...ig-apple-performance-tyre).

Kunnen deze banden alleen als je schroefjes wegsleept? Ik heb namenlijk geen dremel oid...
Het is mij helemaal niet gelukt bij die banden. Ik heb nu de 47'ers van de Marathon E-Plus erop gezet en die zitten al dicht tegen het spatbord aan. (www.mantel.com/schwalbe-marathon-e-plus-buitenband) Die vallen een stuk breder als de standaardbanden die er op zaten.
Ik zal vanavond / morgen eens kijken of ik er een foto van kan maken om een beeld te geven.

• cyberbram
  • Laatst online: 30-12-2022
Vaevictis_ schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:17:
[...]

Batterij erin drukken, voorwiel haaks zetten. Hendeltje draaien en dan moet ie loskomen of anders voorzichtig eruit halen. Bij anderen bleef ie niet goed zitten en hier blijft ie te goed zitten? :>
Ja bizar he. Ik heb een ander item op facebook voorbij zien komen met hetzelfde probleem. Vervolgvraag: geeft dat hendeltje altijd dezelfde weerstand nadat je hem hebt gedraaid? Of klopt het dat hij "los" voelt nadat je m één keer heb gedraaid?

Dank alvast!

• mvjmme
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-02 18:34
IAMsterdam schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:45:
[...]

Het is mij helemaal niet gelukt bij die banden. Ik heb nu de 47'ers van de Marathon E-Plus erop gezet en die zitten al dicht tegen het spatbord aan. (www.mantel.com/schwalbe-marathon-e-plus-buitenband) Die vallen een stuk breder als de standaardbanden die er op zaten.
Ik zal vanavond / morgen eens kijken of ik er een foto van kan maken om een beeld te geven.
Merk je nu echt veel verschil met de banden die er op zaten? Zo ja wat dan precies? Ik zie dat vrijwel iedereen standaard de banden vervangt, maar zelf heb ik eigenlijk niet zoveel problemen met de banden die er op zitten. Toch, omdat iedereen het doet, voel ik een soort van peer pressure om het ook maar te doen!

• Vaevictis_
cyberbram schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:06:
[...]

Ja bizar he. Ik heb een ander item op facebook voorbij zien komen met hetzelfde probleem. Vervolgvraag: geeft dat hendeltje altijd dezelfde weerstand nadat je hem hebt gedraaid? Of klopt het dat hij "los" voelt nadat je m één keer heb gedraaid?

Dank alvast!
Hendeltje is heel erg los. Ik voel geen weerstand.

• IAMsterdam
mvjmme schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:15:
[...]

Merk je nu echt veel verschil met de banden die er op zaten? Zo ja wat dan precies? Ik zie dat vrijwel iedereen standaard de banden vervangt, maar zelf heb ik eigenlijk niet zoveel problemen met de banden die er op zitten. Toch, omdat iedereen het doet, voel ik een soort van peer pressure om het ook maar te doen!
Ze liggen er nog niet heel lang op dus ervaring is beperkt. Voordeel is echt betere grip. Het loopvlak van de andere is erg matig. Ze zijn ook breder/groter wat daarbij ook helpt. Daarnaast kan je ze daardoor ook iets zachter houden wat beter is voor het comfort.

Banden is echt zo ongeveer het belangrijkste wat het rijgevoel bepaald. Mijn ervaring op de racefiets heeft mij wel geleerd daar echt aandacht aan te besteden. Hele fiets voelt voor mij nu comfortabeler en meer solide.

Tot slot de reflecterende zijkant wat de veiligheid iets verhoogt. Klein detail maar ik merk dat ik dat toch prettig vindt.

Vanmorgen was het hier in Amsterdam echt glad en had ik in de praktijk weinig problemen met fietsen. Misschien puur toeval maar achter mij ging een andere Veloretti electric flink op zijn plaat bij het remmen.

• Vaevictis_
IAMsterdam schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:47:
[...]

Ze liggen er nog niet heel lang op dus ervaring is beperkt. Voordeel is echt betere grip. Het loopvlak van de andere is erg matig. Ze zijn ook breder/groter wat daarbij ook helpt. Daarnaast kan je ze daardoor ook iets zachter houden wat beter is voor het comfort.

Banden is echt zo ongeveer het belangrijkste wat het rijgevoel bepaald. Mijn ervaring op de racefiets heeft mij wel geleerd daar echt aandacht aan te besteden. Hele fiets voelt voor mij nu comfortabeler en meer solide.

Tot slot de reflecterende zijkant wat de veiligheid iets verhoogt. Klein detail maar ik merk dat ik dat toch prettig vindt.

Vanmorgen was het hier in Amsterdam echt glad en had ik in de praktijk weinig problemen met fietsen. Misschien puur toeval maar achter mij ging een andere Veloretti electric flink op zijn plaat bij het remmen.
Big Apples? Of andere? Ik overweeg ook andere banden vanwege grip zeker met dit weer maar ook die reflector in het wiel VS band.

• Polaha
Ik heb de Big Apples gemonteerd omdat de fiets heel stijf is waardoor elk hobbeltje in de bestrating genadeloos wordt doorgegeven, erg onprettig dat gestuiter wat direct aan het stuur voelbaar is.
Op asfalt ging het prima maar bij mij in de buurt zijn veel straten met klinkertjes.
Met de Big Apples op 2 bar, worden al deze eerdere trillingen in het stuur volledig door de banden geabsorbeerd en voelt de fiets ineens zeer confortabel en degelijk.
Geen idee of ik ook meer grip heb, maar daar ging het mij ook niet om.

Wat het monteren van de Big Apples betreft moet je wel twee rechterhanden hebben, want afgezien van de twee boutjes is het passen en meten, en hier en daar wat uitbuigen, want je zet ze er niet zomaar even op.
En je velgen mogen zeker niet slingeren.

• IAMsterdam
Vaevictis_ schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:13:
[...]

Big Apples? Of andere? Ik overweeg ook andere banden vanwege grip zeker met dit weer maar ook die reflector in het wiel VS band.
In mijn geval dus de 47 versie van de Marathon E-Plus van Schwalbe. Zie www.mantel.com/schwalbe-marathon-e-plus-buitenband

Die zit tussen de standaard band en de Big Apples in. Ik zal vandaag/morgen een foto posten waarop goed te zien is hoe ze passen op de fiets en dus ook hoeveel breder ze zijn dan de standaard band. Die valt erg smal voor het formaat.

• springfield89
mvjmme schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:15:
[...]

Hier schwalbe Big ben 50-622 en vind het comfort toch beter. Rijdt een stuk zachter vind ik omdat je inderdaad de banden op iets minder druk kan zetten.

• Basekid
Polaha schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:34:
Ik heb de Big Apples gemonteerd omdat de fiets heel stijf is waardoor elk hobbeltje in de bestrating genadeloos wordt doorgegeven, erg onprettig dat gestuiter wat direct aan het stuur voelbaar is.
Op asfalt ging het prima maar bij mij in de buurt zijn veel straten met klinkertjes.
Met de Big Apples op 2 bar, worden al deze eerdere trillingen in het stuur volledig door de banden geabsorbeerd en voelt de fiets ineens zeer confortabel en degelijk.
Geen idee of ik ook meer grip heb, maar daar ging het mij ook niet om.

Wat het monteren van de Big Apples betreft moet je wel twee rechterhanden hebben, want afgezien van de twee boutjes is het passen en meten, en hier en daar wat uitbuigen, want je zet ze er niet zomaar even op.
En je velgen mogen zeker niet slingeren.
Goed om dit te horen van zowel jou als @IAMsterdam . Ik heb zeker weten geen rechterhanden, dus denk dat ik voor de Schwalbe Marathon E-Plus Buitenband ga :)

• ger356
Donderdag stond ‘s avonds om 21:30 ineens een bezorger voor de deur met mijn Ace Jet black. Op 1 ietwat verbogen spaak in het achterwiel na heb ik geen problemen of beschadigingen kunnen ontdekken. Alleen het slot dat ik bijbesteld had ontbrak. De ketting was eerder wel netjes gestuurd. Email gestuurd en slot wordt nagestuurd.
Intussen de accessoires gemonteerd die ik al in huis had:
Een massload achter bagagedrager. Dat past netjes, want mijn fiets heeft gelukkig de bevestigingspunten voor een bagagedrager in het frame. Je moet de poten van de drager iets uitbuigen en vervolgens een knikje geven net boven de bevestigingspunten, zodat de bevestiging netjes recht staat en niet schuin onder druk gemonteerd moet worden. Een bankschroef met kunststof bekken (of twee stukjes hout natuurlijk) is wel handig. Staat keurig, alleen jammer dat het matzwart is dat steekt toch wel af bij de hoogglans van het frame.
Het standaard extra voorlampje. 2 minuten en het geeft voldoende licht voor mij.
Een Enviolo controller plus om de cadans in te stellen. Dat was ook 2 minuten werk en voorkomt dat je elke keer met je telefoon moet knoeien als je op de fiets stapt (en je de standaard 60 cadans niet fijn vindt).

De Enviolo app verbond snel, maar daar heb ik toch een paar blonde vragen. Ik heb gezocht, maar een goede handleiding over die app heb ik niet kunnen vinden en de youtube filmpjes geven een wel erg oppervlakkige info:
Er staat dat je een QR code moet scannen, onder andere om de firmware bij te werken. In het youtube filmpje staat heeeel kort dat je die code kunt opvragen bij de fietsleverancier. Maar voor ik nou Veloretti support weer ga lastig vallen, misschien heeft een van jullie die code, of is dat een fietsspecifieke code?
Dan dat kalibreren, weet iemand wat dat nou precies doet, want je moet niet met een exacte frequentie aan de pedalen draaien dus ik snap niet zo goed hoe dat werkt. Iemand een idee? En is het eigenlijk belangrijk of kan je het net zo goed vergeten?

De Veloretti app ben ik nog niet aan begonnen en misschien laat ik die lekker liggen tot versie 4.0 of zo.
Eind van de maand komt het DZ41 display.

• Vaevictis_
ger356 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:00:
Donderdag stond ‘s avonds om 21:30 ineens een bezorger voor de deur met mijn Ace Jet black. Op 1 ietwat verbogen spaak in het achterwiel na heb ik geen problemen of beschadigingen kunnen ontdekken. Alleen het slot dat ik bijbesteld had ontbrak. De ketting was eerder wel netjes gestuurd. Email gestuurd en slot wordt nagestuurd.
Een massload achter bagagedrager. Dat past netjes, want mijn fiets heeft gelukkig de bevestigingspunten voor een bagagedrager in het frame. Je moet de poten van de drager iets uitbuigen en vervolgens een knikje geven net boven de bevestigingspunten, zodat de bevestiging netjes recht staat en niet schuin onder druk gemonteerd moet worden. Een bankschroef met kunststof bekken (of twee stukjes hout natuurlijk) is wel handig. Staat keurig, alleen jammer dat het matzwart is dat steekt toch wel af bij de hoogglans van het frame.
Het standaard extra voorlampje. 2 minuten en het geeft voldoende licht voor mij.
Een Enviolo controller plus om de cadans in te stellen. Dat was ook 2 minuten werk en voorkomt dat je elke keer met je telefoon moet knoeien als je op de fiets stapt (en je de standaard 60 cadans niet fijn vindt).

De Enviolo app verbond snel, maar daar heb ik toch een paar blonde vragen. Ik heb gezocht, maar een goede handleiding over die app heb ik niet kunnen vinden en de youtube filmpjes geven een wel erg oppervlakkige info:
Er staat dat je een QR code moet scannen, onder andere om de firmware bij te werken. In het youtube filmpje staat heeeel kort dat je die code kunt opvragen bij de fietsleverancier. Maar voor ik nou Veloretti support weer ga lastig vallen, misschien heeft een van jullie die code, of is dat een fietsspecifieke code?
Dan dat kalibreren, weet iemand wat dat nou precies doet, want je moet niet met een exacte frequentie aan de pedalen draaien dus ik snap niet zo goed hoe dat werkt. Iemand een idee? En is het eigenlijk belangrijk of kan je het net zo goed vergeten?

De Veloretti app ben ik nog niet aan begonnen en misschien laat ik die lekker liggen tot versie 4.0 of zo.
Qr code staat in de handleiding die je per mail hebt gekregen. Deze zorgt voor de instellingen van de hub dus alle parameters zoals wielomtrek, versnelling etc. Je kunt namelijk niet alles in de app instellen maar sommige parameters zijn door veloretti al bepaald.

• ger356
Vaevictis_ schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:10:
[...]

Qr code staat in de handleiding die je per mail hebt gekregen. Deze zorgt voor de instellingen van de hub dus alle parameters zoals wielomtrek, versnelling etc. Je kunt namelijk niet alles in de app instellen maar sommige parameters zijn door veloretti al bepaald.
En dat is het probleem, bij de bestelling heb ik een fout gemaakt in mijn emailadres waardoor ik helemaal niets heb ontvangen: geen bevestiging, geen rekening, geen handleiding helemaal niets. Intussen staat het emailadres goed en heb ik gevraagd om de gemiste spullen nogmaals te sturen, maar daar heb ik nog niets op teruggehoord. Als iemand die handleiding heeft of een link er naar toe, houd ik me aanbevolen. Een search op Veloretti Ace handleiding geeft niets.

• Dancer
ger356 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:00:

De QR code scannen, firmware updaten en kalibreren zijn onafhankelijke zaken.
Om de cadans te kunnen regelen heeft de Enviolo bepaalde gegevens van de fiets nodig: wieldiameter, aantal tanden op het voorste tandwiel, aantal tanden op het achterste tandwiel,...Deze en nog een aantal andere gegevens staan in de QR code.
Door te kalibreren wordt het motortje en de positie van de assen van de planeten in de naaf op elkaar afgestemd. Met de oude firmware gebeurt dit met 4 referentiepunten, met de nieuwe firmware met meer referentiepunten.

• mvjmme
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-02 18:34
ger356 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:35:
[...]

En dat is het probleem, bij de bestelling heb ik een fout gemaakt in mijn emailadres waardoor ik helemaal niets heb ontvangen: geen bevestiging, geen rekening, geen handleiding helemaal niets. Intussen staat het emailadres goed en heb ik gevraagd om de gemiste spullen nogmaals te sturen, maar daar heb ik nog niets op teruggehoord. Als iemand die handleiding heeft of een link er naar toe, houd ik me aanbevolen. Een search op Veloretti Ace handleiding geeft niets.
Alle bestanden staan op de facebookgroep. Het is een openbare groep, maar volgens mij moet je wel een account hebben om de bestanden te openen.

https://www.facebook.com/groups/velorettinl/files/files

In het bestand Veloretti-Electric-Manual-Enviolo-Cali... kun je de QR code vinden.

• IAMsterdam
@Basekid en @mvjmme
Zoals beloofd even paar foto's met mijn Marathon banden. Zijn dus 47' ers en passen gewoon goed.
Een maat groter kan passen als je wat gaat vijlen en buigen maar naar mijn mening zit je dan toch wel erg dicht op het spatbord. Zeker in de herfst/winter is het ook raadzaam wat ruimte te houden voor vuil, bladeren, takken etc.

EDIT: Even ter info mbt de wijzigingen aan de fiets die ik heb gedaan.

Bagagedrager is van Decathlon: www.decathlon.nl/p/bagage...402094?mc=8402094&c=ZWART.
Redelijk eenvoudig te plaatsen maar aanpassing is wel nodig. Stangetje moet worden ingekort met een ijzerzaag(je).

Op de bagagedrager nog een achterlicht erbij voor als er iets opzit dat het normale achterlicht bedekt. Dat is een Axa Juno 50mm
www.mantel.com/axa-juno-batterij

Handvatten zijn de Ergon GP1 maat L. Ook voor het comfort een grote aanrader
www.mantel.com/ergon-gp1-handvatten

Banden dus de Schwalbe Marathon E-plus, 47-622
www.mantel.com/schwalbe-marathon-e-plus-buitenband

[Voor 15% gewijzigd door IAMsterdam op 12-12-2022 09:02]

• Basekid
IAMsterdam schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:27:
@Basekid en @mvjmme
Zoals beloofd even paar foto's met mijn Marathon banden. Zijn dus 47' ers en passen gewoon goed.
Een maat groter kan passen als je wat gaat vijlen en buigen maar naar mijn mening zit je dan toch wel erg dicht op het spatbord. Zeker in de herfst/winter is het ook raadzaam wat ruimte te houden voor vuil, bladeren, takken etc.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Tijd om na te doen

• ger356
mvjmme schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:14:
[...]

Alle bestanden staan op de facebookgroep. Het is een openbare groep, maar volgens mij moet je wel een account hebben om de bestanden te openen.

https://www.facebook.com/groups/velorettinl/files/files
Heb zelf geen Facebook account, want ik vertrouw die organisatie voor geen cent. Het is een achterhoedegevecht, maar ik houd nog even stand. Ik heb intussen via het account van mijn vrouw de boel gedownload en de QR code gescand en de kalibratie uitgevoerd.
Dancer schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:42:
[...]

@Dancer De app zegt dat ik de firmware moet updaten maar de update loopt stopt na het laden met de melding “cannot flush of zoiets” en in dat proces dacht ik een foutmelding gezien te hebben dat eerst de QR code gescand moest worden, maar misschien heb ik dat mis. Het updaten lukt nog steeds niet maar ik zie dat er meer dezelfde melding hebben. Van mijn Tesla ben ik gewend om dan maar geduldig te wachten, want ooit komt het wel goed. Dank voor je aanbod om de documenten te mailen.

• Dancer
@ger356
Ik heb de firmware update nog gedaan met de oude Enviolo app en daarna pas de Enviolo app geüpdatet. Dat ging probleemloos.
Versie 1.6.1 staat nog op ApkPure.

[Voor 11% gewijzigd door Dancer op 11-12-2022 08:33. Reden: Toevoeging]

• Polaha
Dancer schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:42:
[...]

Om de cadans te kunnen regelen heeft de Enviolo bepaalde gegevens van de fiets nodig: wieldiameter, aantal tanden op het voorste tandwiel, aantal tanden op het achterste tandwiel,...Deze en nog een aantal andere gegevens staan in de QR code.
Door te kalibreren wordt het motortje en de positie van de assen van de planeten in de naaf op elkaar afgestemd. Met de oude firmware gebeurt dit met 4 referentiepunten, met de nieuwe firmware met meer referentiepunten.
Interessante info, maar wat betekenen precies die referentie punten, het afstemmen van de motor en de stand van de planeetassen.
De ingestelde cadans is tenslotte alleen maar afhankelijk van de fiets-snelheid en niet van de motor. En als de motor een percentage van de benodigde aandrijvingskracht (op een vlakke weg zonder tegenwind) moet leveren, hoeft hij toch ook alleen maar de snelheid te weten ?

• Dancer
Polaha schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:46:
[...]

Interessante info, maar wat betekenen precies die referentie punten, het afstemmen van de motor en de stand van de planeetassen.
De ingestelde cadans is tenslotte alleen maar afhankelijk van de fiets-snelheid en niet van de motor. En als de motor een percentage van de benodigde aandrijvingskracht (op een vlakke weg zonder tegenwind) moet leveren, hoeft hij toch ook alleen maar de snelheid te weten ?
De cadans wordt volledig geregeld door de Enviolo. Via de grote magneetring meet de Enviolo de omwentelingen van het wiel. Met de wieldiameter kan de snelheid berekend worden. Via de kleine magneetring meet de Enviolo de omwentelingen van het achterste tandwiel. Met het aantal tanden op het achterste en het voorste tandwiel kan er berekend worden hoe snel het achterste tandwiel moet draaien om het voorste tandwiel bvb. 60 rpm te laten maken. De stand van de assen van de planeten bepalen de verhouding tss de omwentelingen van het wiel en het achterste tandwiel.
De motor moet de cadans niet kennen, die moet enkel ondersteuning geven.
Met "motortje" bedoelde ik het motortje van de Enviolo, niet de M200.

• Polaha
Dancer schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:09:
[...]

De cadans wordt volledig geregeld door de Enviolo. Via de grote magneetring meet de Enviolo de omwentelingen van het wiel. Met de wieldiameter kan de snelheid berekend worden. Via de kleine magneetring meet de Enviolo de omwentelingen van het achterste tandwiel. Met het aantal tanden op het achterste en het voorste tandwiel kan er berekend worden hoe snel het achterste tandwiel moet draaien om het voorste tandwiel bvb. 60 rpm te laten maken. De stand van de assen van de planeten bepalen de verhouding tss de omwentelingen van het wiel en het achterste tandwiel.
De motor moet de cadans niet kennen, die moet enkel ondersteuning geven.
Met "motortje" bedoelde ik het motortje van de Enviolo, niet de M200.
Ah, dat maakt veel duidelijk, bedankt.
Moet ik hier dan uit opmaken dat tussen 4 snelheids-referentie punten geinterpoleerd wordt en dat met meer referentie punten de cadans nog nauwkeuriger op de ingestelde waarde blijft bij varierendd snelheid ?

• Merwede
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:32
@IAMsterdam Mooie bagagedrager. Welke is dat?

• Dancer
Polaha schreef op zondag 11 december 2022 @ 23:22:
[...]

Ah, dat maakt veel duidelijk, bedankt.
Moet ik hier dan uit opmaken dat tussen 4 snelheids-referentie punten geinterpoleerd wordt en dat met meer referentie punten de cadans nog nauwkeuriger op de ingestelde waarde blijft bij varierendd snelheid ?
Klopt.

• IAMsterdam
Merwede schreef op maandag 12 december 2022 @ 00:50:
@IAMsterdam Mooie bagagedrager. Welke is dat?
De Elops 900 van Decathlon. www.decathlon.nl/p/bagage...402094?mc=8402094&c=ZWART

Enige wat er wel aan moet gebeuren is het inkorten van de stang om hem vast te maken bij het spatbord. Je hebt dus een ijzerzaag(je) nodig. Ik heb zelf zo'n simpele waar het prima mee is gelukt. Is verder op die plek wat gepriegel. Het wiel er even uithalen is de meest makkelijke methode om hem daar vast te zetten.

Ik krijg die vraag vaker, ik zal het even toevoegen bij de plaatjes ter info zodat het topic overzichtelijk blijft.

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:05

Proc

Grand Admiral

IAMsterdam schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:54:
[...]

De Elops 900 van Decathlon. www.decathlon.nl/p/bagage...402094?mc=8402094&c=ZWART

Enige wat er wel aan moet gebeuren is het inkorten van de stang om hem vast te maken bij het spatbord. Je hebt dus een ijzerzaag(je) nodig. Ik heb zelf zo'n simpele waar het prima mee is gelukt. Is verder op die plek wat gepriegel. Het wiel er even uithalen is de meest makkelijke methode om hem daar vast te zetten.

Ik krijg die vraag vaker, ik zal het even toevoegen bij de plaatjes ter info zodat het topic overzichtelijk blijft.
Kun je misschien wat foto's van dichtbij plaatsen die laten zien waar dat stangetje dan precies wordt gemonteerd aan het frame? Ik heb een Veloretti Ivy van de eerste batch en en ik heb begrepen dat latere batches achter een gat hebben waar een bagaedrager gemonteerd kan worden. Bij de eerste batch Veloretti Electric (zowel Ace als Ivy) fietsen was er achter echter geen gat waar een bagagedrager gemonteerd kan worden.

• roel070
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-01 10:22
P!ER schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Hoi,

De B&M wordt geleverd met 2-aderige kabel zonder stekker. Je fiets heeft een 'stopcontact' onderaan de buis, net boven de accu. Daar gaat een stekker van het merk Higo in:

[Afbeelding]

Ik heb er een tijdje geleden 5 besteld om te besparen op verzendkosten voor mede-forumleden, en heb er nog 1 liggen. Die kan ik voor €8,50 incl. verzendkosten binnen Nederland naar je opsturen.
Bij interesse stuur je me maar een pb. Beetje knutselen en een krimpkous er omheen en het werkt. Wel even op + en - letten: de blauwe ader van de kabel gaat op de zwart/witte van de lamp.
Stukjes krimpkous kun je erbij krijgen.
Nuttige info. Bij mij is connector kapot gegaan, meegeleverde kabel vanuit Veloretti lijkt te kort te zijn.
Waar koop je deze stekkertjes? Heb alleen ac-solutions kunnen vinden in België, maar die lijken alleen aan bedrijven te leveren.

• Bobz
Deze?

€ 1,41 34% Off | Ebike Vormige Connector 2/3/4/5/6 Pin Kabel Waterdichte Connector Signaallijn Duurzaam Julet Connector Elektrische fietsonderdelen
https://a.aliexpress.com/_EHMYKzd

• IAMsterdam
Proc schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:15:
[...]

Kun je misschien wat foto's van dichtbij plaatsen die laten zien waar dat stangetje dan precies wordt gemonteerd aan het frame? Ik heb een Veloretti Ivy van de eerste batch en en ik heb begrepen dat latere batches achter een gat hebben waar een bagaedrager gemonteerd kan worden. Bij de eerste batch Veloretti Electric (zowel Ace als Ivy) fietsen was er achter echter geen gat waar een bagagedrager gemonteerd kan worden.
@Proc Ik had je verzoek gemist.

Hier dus ook het eerste model. Ik maak hem dan vast aan de schroef die het spatbord verbind met de achtervork. Daar kun je bij als je het wiel eruit haalt of de band leeg laat lopen. Die maak je dus eerst even los, dan plaats je hem ertussen en dan schroef je het weer vast.
Het verbindingsstukje is gewoon draaibaar maar dus ook te roteren. Je draait hem dus een kwartslag zodat je hem plat er tussen kan plaatsen.

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:05

Proc

Grand Admiral

IAMsterdam schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:58:
[...]

@Proc Ik had je verzoek gemist.

Hier dus ook het eerste model. Ik maak hem dan vast aan de schroef die het spatbord verbind met de achtervork. Daar kun je bij als je het wiel eruit haalt of de band leeg laat lopen. Die maak je dus eerst even los, dan plaats je hem ertussen en dan schroef je het weer vast.
Het verbindingsstukje is gewoon draaibaar maar dus ook te roteren. Je draait hem dus een kwartslag zodat je hem plat er tussen kan plaatsen.

[Afbeelding]
Dank je wel!

• Dancer
Bobz schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:28:
Deze?

€ 1,41 34% Off | Ebike Vormige Connector 2/3/4/5/6 Pin Kabel Waterdichte Connector Signaallijn Duurzaam Julet Connector Elektrische fietsonderdelen
https://a.aliexpress.com/_EHMYKzd
Ik zou toch voorzichtig zijn met het combineren van JULET connectors met HIGO connectors ivm waterdichtheid.
https://www.e-bike-techno...igo-with-julet-connectors

• Bobz
Dancer schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:07:
[...]

Ik zou toch voorzichtig zijn met het combineren van JULET connectors met HIGO connectors ivm waterdichtheid.
https://www.e-bike-techno...igo-with-julet-connectors
Mooi stuk maar de conclusie is compatible toch? Ken ze eigenlijk allebei niet maar de aliexpress versie klinkt al bij voorbaat minder in kwaliteit dus wat dat betreft lijkt me de Higo ook wel de betere keuze ervan uitgaande dat de connector in de Veloretti ook een Higo is. De Julet is wel gewoon per stuk en wat minder verzendkosten te bestellen met een beetje geduld.

• B. Harskamp
De app op IOS heeft wederom een update gekregen.
Eerste berichten die ik lees zijn dat bijvoorbeeld cadans nu wel vastgehouden word.

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 23:44
B. Harskamp schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:47:
Eerste berichten die ik lees zijn dat bijvoorbeeld cadans nu wel vastgehouden word.
De Android app ook! Met locatie permissie!

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:21
B. Harskamp schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:47:
Tip voor wie ook niet op "continue" kan klikken bij het "Before you ride" scherm.... een muis verbinden met je telefoon :'(.
Forgot password knop werkt ook niet, daarvoor moet je naar de veloretti site.
Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee