Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-06 12:45
robert_oost schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:52:
@fdkuyper

Niet meegemaakt. Als ik me goed herinner, heb ik (mei/juni ?) toen ik de firmware-update van Veloretti heb geinstalleerd, een bericht gezien dat dat succesvol was. Heb je een dergelijk bericht ook gezien ?

Twee dingen die in me opkomen:

1. Batterij eruit halen, dan terugplaatsen. Niet vergeten knopje batterij 2x in te drukken tot ledje groen knippert en dan binnen 10 sec ! plaatsen. Ik zet batt meestal eerst in onderste steun, druk dan knopje 2x en klik daarna snel in bovenste vergrendeling

2. Ben niet zeker van de knop (zoek dit forum eens na), maar volgens mij kun je het display een "reset" laten uitvoeren door de knop rechtsonder (gebruikt om ondersteuning omlaag te zetten) enkele seconden ingedrukt te houden.

Als dat niet helpt, veloretti bellen.
Ik heb al heel vaak de batterij er uit gehaald maar nog nooit dat knopje ingedrukt. Dat knop op de batterij is puur voor indicatie hoeveel energie er nog in zit toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
robert_oost schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:52:
2. Ben niet zeker van de knop (zoek dit forum eens na), maar volgens mij kun je het display een "reset" laten uitvoeren door de knop rechtsonder (gebruikt om ondersteuning omlaag te zetten) enkele seconden ingedrukt te houden.
Correct.

Pijltje omhoog ingedrukt houden: lampen aan/uit zetten
Pijltje omlaag ingedrukt houden: reset
mannowlahn schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:34:
[...]
Ik heb al heel vaak de batterij er uit gehaald maar nog nooit dat knopje ingedrukt. Dat knop op de batterij is puur voor indicatie hoeveel energie er nog in zit toch?
Ja dat is met 1 keer op de knop drukken zo.

Maar je moet 2 keer op de knop van de batterij drukken zodat het lampje begint te knipperen. De batterij zit dan in de 'veilig in de fiets te plaatsen' modus. Dit had de oude batch batterijen niet, maar die zijn allemaal vervangen omdat ze niet veilig bleken.

[YouTube: Veloretti Electric | E-bike Battery Mounting Instructions]

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 17-11-2022 11:40 ]

• mannowlahn
stin00 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:36:
[...]

Correct.

Pijltje omhoog ingedrukt houden: lampen aan/uit zetten
Pijltje omlaag ingedrukt houden: reset

[...]

Ja dat is met 1 keer op de knop drukken zo.

Maar je moet 2 keer op de knop van de batterij drukken zodat het lampje begint te knipperen. De batterij zit dan in de 'veilig in de fiets te plaatsen' modus. Dit had de oude batch batterijen niet, maar die zijn allemaal vervangen omdat ze niet veilig bleken.

[YouTube: Veloretti Electric | E-bike Battery Mounting Instructions]
Nooit geweten, zal dat vanaf nu ook maar doen dan.

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-05 13:46
@fdkuyper en iedereen,

Nog een mogelijk nuttige aanvulling:

Mocht de Enviolo helemaal niet meer reageren (bv. als je mobiel wilt pairen) of als het ding op geen enkele manier meer wil kalibreren, dan is mijn ervaring dat het kan helpen het stekkertje van de Enviolo (dichtbij de Enviolo-hub) lost te trekken en daarna opnieuw te verbinden.

Daarna bij de bluetooth instellingen van je mobiel de bestaande Enviolo verbinding verwijderen (ding kiest blijkbaar steeds opnieuw een nieuwe "sleutel" voor verbinding). Bij mijn Iphone zichtbaar als iets als "HI-PR-XXXXXX". Als de oude verbinding weg is, dan knop op Enviolo indrukken (led knippert blauw) en opnieuw pairen. Dat gaat eenvoudig door de Enviolo-app te starten terwijl de led blauw knippert.

Wel krijg je dan de bekende "kalibratie-status = inaktief". Dus opnieuw kalibreren.
Maar heeft mij paar keer geholpen.

En "recept" reset knop pijl omlaag =:
- knop pijl omlaag ingedrukt houden tot display uitgaat;
- dan knop loslaten. als het goed is, start het display / de Veloretti software automatisch opnieuw op.

[ Voor 22% gewijzigd door robert_oost op 17-11-2022 16:22 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:11
De instructie van het indrukken van het knopje op de batterij hadden ze er wel eens bij mogen vertellen als het zo belangrijk is toen ze de batterij wisselde.

Weet iemand ook waarom dit is?

• robert_oost
@BlupWoofer

Helemaal met je eens ! Maar eh...heb Ace sinds oktober 2021. Ontdekte op dit forum dat er zoiets bestond als een QR-code voor kalibratie. Heb die van Veloretti na expliciet erom vragen gekregen. In juni 2022. Dit hoort bij klantenservice, after-sales, customers are ambassadors.... Zou je denken. NOT !

Waarom nodig ? geen idee. Ook ik moest dit ontdekken tijdens een min-of-meer "random" zoektocht op internet naar de Veloretti Ace.

Heb als "pensionado" nou eenmaal de tijd...

[ Voor 14% gewijzigd door robert_oost op 17-11-2022 16:55 ]

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:43
robert_oost schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:46:
@BlupWoofer

Helemaal met je eens ! Maar eh...heb Ace sinds oktober 2021. Ontdekte op dit forum dat er zoiets bestond als een QR-code voor kalibratie. Heb die van Veloretti na expliciet erom vragen gekregen. In juni 2022. Dit hoort bij klantenservice, after-sales, customers are ambassadors.... Zou je denken. NOT !

Waarom nodig ? geen idee. Ook ik moest dit ontdekken tijdens een min-of-meer "random" zoektocht op internet naar de Veloretti Ace.

Heb als "pensionado" nou eenmaal de tijd...
Die QR Code is nodig om alle instellingen b.v. wielmaat, maar ook configuratie zoals standaard RPM in te stellen. Je zou eigenlijk een paar QR codes willen met verschillende RPM / versnelling instellingen.

• robert_oost
Vaevictis_ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:57:
[...]

Die QR Code is nodig om alle instellingen b.v. wielmaat, maar ook configuratie zoals standaard RPM in te stellen. Je zou eigenlijk een paar QR codes willen met verschillende RPM / versnelling instellingen.
Denk dat we over 2 verschillende dingen praten. Begrijp beetje wat qr code doet. Vind het alleen absurd dat de Ace:
1. zonder qr code geleverd is (ok, mischien toen nog niet klaar);
2. ineens een qr code voor kalibratie beschikbaar bleek (moest ik in dit forum lezen);
3. zonder dat Veloretti mij daarover had geinformeerd (ze hebben mijn email-adres);
4. dat ik heel specifiek aan de "customer-service" moest vragen om mij die qr code toe te zenden.

Maar mijn laatste post was als reactie op de vraag van @BlupWoofer naar de reden voor het 2x indrukken knopje batterij voor plaatsen.

Ben onduidelijk geweest. sorry.

[ Voor 26% gewijzigd door robert_oost op 17-11-2022 18:02 . Reden: aanvulling ]

• stin00
  • Niet online
robert_oost schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:44:
@fdkuyper en iedereen,

Nog een mogelijk nuttige aanvulling:

Mocht de Enviolo helemaal niet meer reageren (bv. als je mobiel wilt pairen) of als het ding op geen enkele manier meer wil kalibreren, dan is mijn ervaring dat het kan helpen het stekkertje van de Enviolo (dichtbij de Enviolo-hub) lost te trekken en daarna opnieuw te verbinden.

Daarna bij de bluetooth instellingen van je mobiel de bestaande Enviolo verbinding verwijderen (ding kiest blijkbaar steeds opnieuw een nieuwe "sleutel" voor verbinding). Bij mijn Iphone zichtbaar als iets als "HI-PR-XXXXXX". Als de oude verbinding weg is, dan knop op Enviolo indrukken (led knippert blauw) en opnieuw pairen. Dat gaat eenvoudig door de Enviolo-app te starten terwijl de led blauw knippert.

Wel krijg je dan de bekende "kalibratie-status = inaktief". Dus opnieuw kalibreren.
Maar heeft mij paar keer geholpen.

- dan knop loslaten. als het goed is, start het display / de Veloretti software automatisch opnieuw op.
Ik heb meer dan een jaar de Enviolo app niet gebruikt. Vanochtend even gekeken en kreeg nieuwe firmware die iets van 2 of 3 versies hoger was. Bij calibratie stond 'idle'. Calibratie gaat en merk eigenlijk geen verschil in fietservaring :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackgodxx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-03 07:29
Ik lees hier erg wisselende reacties over de Veloretti Ace/ Ivy. Zelf ben ik zéér content met het design van de fiets, en de enviolo automaat en prijsstelling. Nu heb ik bij aanschaf van witgoed een veloretti voucher t.w.v. €399 ontvangen, welke eveneens toegepast kon worden op de Ace. Al met al genoeg redenen om de fiets voor €2.100 aan te schaffen i.p.v. €2.499.
Ze geven aan als levertijd binnen 10-15 werkdagen. Ik wacht het af!

Ik heb eventueel nog zo'n voucher t.w.v. 399 voor de liefhebber!

• mannowlahn
blackgodxx schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:39:
Ik lees hier erg wisselende reacties over de Veloretti Ace/ Ivy. Zelf ben ik zéér content met het design van de fiets, en de enviolo automaat en prijsstelling. Nu heb ik bij aanschaf van witgoed een veloretti voucher t.w.v. €399 ontvangen, welke eveneens toegepast kon worden op de Ace. Al met al genoeg redenen om de fiets voor €2.100 aan te schaffen i.p.v. €2.499.

Je kan wellicht die voucher ook nog gebruiken voor een tweede batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 00:21
blackgodxx schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:39:

In die voucher heb ik wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Er is een nieuwe app en firmware update van enviolo net uitgevoerd. Geen idee wat er verbeterd is. De gui van de app is wel een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 22:19
robert_oost schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:44:
@fdkuyper en iedereen,

Dit heeft de truc gedaan! Mijn fietsje gaat weer als de brandweer! >:)
Bedankt voor deze en alle andere tips! _/-\o_

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
Veloretti heeft 15% korting op ik denk alles aangekondigd tijdens Black Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 22:19
Wat mij is opgevallen van de nieuwe firmware:
- fiets gaat na vijf minuten vanzelf uit (is al vaak gemeld hier)
- fiets "vergeet" de stand van ondersteuning, en begint standaard op 0 ondersteuning

Dat tweede vind ik heel erg storend, ik begrijp ook niet waar het goed voor is. Zo is de software tegelijk een stap vooruit, en weer een terug. Of is dit misschien mogelijk om ergens in te stellen?

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
fdkuyper schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:23:
Wat mij is opgevallen van de nieuwe firmware:
- fiets gaat na vijf minuten vanzelf uit (is al vaak gemeld hier)
- fiets "vergeet" de stand van ondersteuning, en begint standaard op 0 ondersteuning

Dat tweede vind ik heel erg storend, ik begrijp ook niet waar het goed voor is. Zo is de software tegelijk een stap vooruit, en weer een terug. Of is dit misschien mogelijk om ergens in te stellen?
Hier is niks aan te doen, Veloretti belooft al meer dan 1 jaar een nieuwe app die nooit uit zal komen. Je kan echt helemaal niets instellen aan 'standaard gedrag': geen standaard cadans (reset toch weer), geen standaard ondersteunings stand bij aanzetten (altijd 0) en ook bijv. niet of je fiets aangaat met altijd de lampen uit (altijd aan nu).

Softwarematig is er een hoop mogelijk met de fiets, maar dan moet er wel software geschreven worden :D Al het bovenstaande is technisch niet heel ingewikkeld, net als bijvoorbeeld loopondersteuning.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 18-11-2022 15:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:53
stin00 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:29:
[...]

Hier is niks aan te doen, Veloretti belooft al meer dan 1 jaar een nieuwe app die nooit uit zal komen. Je kan echt helemaal niets instellen aan 'standaard gedrag': geen standaard cadans (reset toch weer), geen standaard ondersteunings stand bij aanzetten (altijd 0) en ook bijv. niet of je fiets aangaat met altijd de lampen uit (altijd aan nu).

Softwarematig is er een hoop mogelijk met de fiets, maar dan moet er wel software geschreven worden :D Al het bovenstaande is technisch niet heel ingewikkeld, net als bijvoorbeeld loopondersteuning.
Een standaard Bafang display heeft al die mogelijkheden, op de cadans instelling na.
Ik heb op AliExpress een DZ41 display besteld met een Higo S5-F connector. Het Comodule display is via een soort transformator op de kabelboom aangesloten met een S5-F connector. Ik ga het Comodule display en de transformator vervangen door het DZ41 display en kijken wat dat geeft. Als dat niet werkt, vervang ik ook de kabelboom tot aan de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-06 22:14
Hadden ze niet lang geleden de developer van de moofer app aangenomen voor hun app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaha
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-08-2023
Dancer schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:33:
[...]

Een standaard Bafang display heeft al die mogelijkheden, op de cadans instelling na.
Ik heb op AliExpress een DZ41 display besteld met een Higo S5-F connector. Het Comodule display is via een soort transformator op de kabelboom aangesloten met een S5-F connector. Ik ga het Comodule display en de transformator vervangen door het DZ41 display en kijken wat dat geeft. Als dat niet werkt, vervang ik ook de kabelboom tot aan de motor.
Interessant, ziet er mooi uit, ben zeer benieuwd wat dat brengt.
Is het niet zo dat het moduul wat jij aanduid als transformator dat hier ook de Veloretti processor in zit ?
Als dat zo is en je verwijdert deze, moet je voor de bediening van de Enviolo waarschijnlijk een separate oplossing bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Polaha schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:52:
[...]

Interessant, ziet er mooi uit, ben zeer benieuwd wat dat brengt.
Is het niet zo dat het moduul wat jij aanduid als transformator dat hier ook de Veloretti processor in zit ?
Als dat zo is en je verwijdert deze, moet je voor de bediening van de Enviolo waarschijnlijk een separate oplossing bedenken.
Is best mogelijk dat er meer in dat kastje zit dan enkel een transformator.
De software op de DZ41 is niet voorzien om te communiceren met de Enviolo.
Qwic heeft wel een fiets met de combinatie Bafang motor/Enviolo Automatiq naaf. Het display van die fiets zou ook wel eens op de Veloretti kunnen werken, maar ik heb de specificaties daarvan nog niet kunnen vinden.
Woont er soms iemand in de buurt van een Qwic winkel die een kijkje zou willen gaan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsner17
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:57
Werkt de gps tracking via find my iPhone enkel bij het abonnement via Veloretti of ook zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Als er iets mis is met de fiets en deze moet retour naar veloretti voor reparatie, dan zijn er geen verzendkosten neem ik aan?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
KillGhost schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:37:
Als er iets mis is met de fiets en deze moet retour naar veloretti voor reparatie, dan zijn er geen verzendkosten neem ik aan?
Dat klopt, halen en brengen per transportservice. Duurt minimaal een week dat je de fiets kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:48
kami124 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:36:
Veloretti heeft 15% korting op ik denk alles aangekondigd tijdens Black Friday.
Waar heb je dat gezien? 15% is best veel en zou mij net over de streep kunnen trekken. Maar ik vind alleen van die schreeuwsites die uiteindlijk korting aanbieden op fietsonderdelen (niet van Veloretti).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
ger356 schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:05:
[...]

Waar heb je dat gezien? 15% is best veel en zou mij net over de streep kunnen trekken. Maar ik vind alleen van die schreeuwsites die uiteindlijk korting aanbieden op fietsonderdelen (niet van Veloretti).
Ik kreeg afgelopen vrijdag deze e-mail van Veloretti:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVtsN2ENCyKzpycocIBuD7S-gXI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UXvdXO2MAqKbsWghfImxdtxa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 31-01 08:10
rsner17 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:58:
Werkt de gps tracking via find my iPhone enkel bij het abonnement via Veloretti of ook zonder?
Geen van beide. Zou komen met updates. Maar die komen niet. GPS tracking op de iPhone is eigenlijk nauwelijks aanwezig. Net als meldingen krijgen als de fiets bewogen wordt enzo.
Na bijna een jaar bezit en wachten op die update “die nu snel moet komen” merk ik dat ik toch wat pissig begin te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Eastive schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:08:
[...]

Geen van beide. Zou komen met updates. Maar die komen niet. GPS tracking op de iPhone is eigenlijk nauwelijks aanwezig. Net als meldingen krijgen als de fiets bewogen wordt enzo.
Na bijna een jaar bezit en wachten op die update “die nu snel moet komen” merk ik dat ik toch wat pissig begin te worden.
Is het niet handiger om gewoon zo’n AirTag op een onopvallende plaats te monteren. Scheelt ergernis van het wachten op iets, wat misschien nooit komt.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartovitc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-01 14:03
kami124 schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:29:
[...]

Ik kreeg afgelopen vrijdag deze e-mail van Veloretti:

[Afbeelding]
Mijn vriendin wil een veloretti gaan kopen, zou ik misschien de link van je mogen in de DM's of werkt dat niet met een persoonlijke link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-06 22:10
TheKerremenke schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:58:
[...]

Is het niet handiger om gewoon zo’n AirTag op een onopvallende plaats te monteren. Scheelt ergernis van het wachten op iets, wat misschien nooit komt.
Je kunt in de Veloretti app toch de locatie van de fiets zien? Werkt ook onderweg (zonder Veloretti verzekering).

[ Voor 24% gewijzigd door newtastyland op 21-11-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
bartovitc schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:08:
[...]

Mijn vriendin wil een veloretti gaan kopen, zou ik misschien de link van je mogen in de DM's of werkt dat niet met een persoonlijke link
Nou ik heb al een aantal keer op mijn persoonlijke link in de e-mail geklikt vanochtend. Maar die verwijst me naar de gewone website, zonder iets van korting te vermelden. Mocht daar iets in veranderen, dan deel ik mijn persoonlijke link hier.

Edit: zie newtastyland zijn bericht voor de kortingscode.

[ Voor 5% gewijzigd door kami124 op 21-11-2022 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
rsner17 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:58:
Ik zou opteren voor een Apple AirTag. Ik heb deze nu extra in mijn fiets gezet. De gps locatie werkt alleen via de Veloretti app maar mist gewoon handige features. Met de AirTag heb je die wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastive
TheKerremenke schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:58:
[...]

Nee want een AirTag werkt alleen bij een Apple device in de buurt.
Op zich kan je altijd zien waar je fiets is in de Veloretti app, maar moet je soms meerdere keren op ‘Find vehicle’ drukken om resultaat te krijgen en het resultaat is vaak direct weg.
Daarbij is de GPS in de fiets uitstekend. Ik heb uitdraaien van ritten gezien vanaf Veloretti zelf. Dus de mogelijkheden zitten gewoon in de fiets, het moet er alleen uitkomen met een goeie app.
En wat mij betreft hoeft dat niet vanuit Veloretti zelf te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• newtastyland
bartovitc schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:08:
[...]

Gebruik EARLYACCESS15 bij het uitchecken, het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
Eastive schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:24:
[...]

Nee want een AirTag werkt alleen bij een Apple device in de buurt.
Ja. De hoeveelheid Apple devices is groot. Zelf een aantal keren getest met een AriTag in mn koffer, je hebt eerder een melding op je telefoon dan dat je de koffer op de band ziet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
De GPS bepaling van de Ace werkt volgens mij net zoals deze noodknop die ik tijd geleden heb gekocht (nee, nog niet voor mijzelf, voor echt oude mensen):
https://www.bol.com/nl/nl...ekenden/9200000103767200/

Als je de lokatie van de fiets opvraagt, stuurt Veloretti denk ik een SMS-bericht naar de fiets.
Chippie reageert op dit SMS-bericht met terugzenden locatie. Bepaalt e.e.a uiteindelijk wel met GPS maar duurt erg lang voor voldoende satellieten zijn gevonden (ga uit van 15-30 min.) en vergt meerdere keren locatie aanvragen, dus meestal positie op basis van GSM-masten en lokale wifi-netwerken. In de stad meestal best redelijk, industrieterreinen of platteland niet best. Ga uit van een straal van 25-250 meter nauwkeurigheid. De berichten over "find my" van Apple zijn onjuist. Ook krijg ik geen enkele melding bij het verplaatsen van de fiets.

Mocht je overigens je fiets willen terugvinden, en je wilt weten of je dichtbij komt, kun je proberen om met de Enviolo-app contact te maken. De Enviolo reageert ook op bluetooth als de fiets uit staat.

De GPS in fie fiets is niet uitstekend. Wanneer je de veloretti-app gebruikt, is gewoon de locatie van je telefoon uitstekend

[ Voor 5% gewijzigd door robert_oost op 21-11-2022 10:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mannowlahn
De reden waarom ik adviseer een AirTag erbij toedoen is dat als je fiets gejat wordt en in een groot inpandige ruimte staat je niks gaat vinden. Gps is open veld is okay, maar in de stad kan je zo honderd meter er naast zitten. AirTag is gewoon super nauwkeurig en handig voor erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastive
robert_oost schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:30:
De GPS bepaling van de Ace werkt volgens mij net zoals deze noodknop die ik tijd geleden heb gekocht (nee, nog niet voor mijzelf, voor echt oude mensen):
https://www.bol.com/nl/nl...ekenden/9200000103767200/

Als je de lokatie van de fiets opvraagt, stuurt Veloretti denk ik een SMS-bericht naar de fiets.
Chippie reageert op dit SMS-bericht met terugzenden locatie. Bepaalt e.e.a uiteindelijk wel met GPS maar duurt erg lang voor voldoende satellieten zijn gevonden (ga uit van 15-30 min.) en vergt meerdere keren locatie aanvragen, dus meestal positie op basis van GSM-masten en lokale wifi-netwerken. In de stad meestal best redelijk, industrieterreinen of platteland niet best. Ga uit van een straal van 25-250 meter nauwkeurigheid. De berichten over "find my" van Apple zijn onjuist. Ook krijg ik geen enkele melding bij het verplaatsen van de fiets.

Mocht je overigens je fiets willen terugvinden, en je wilt weten of je dichtbij komt, kun je proberen om met de Enviolo-app contact te maken. De Enviolo reageert ook op bluetooth als de fiets uit staat.

De GPS in fie fiets is niet uitstekend. Wanneer je de veloretti-app gebruikt, is gewoon de locatie van je telefoon uitstekend
Wat ik gezien heb ondersteunt je stelling dat de GPS niet uitstekend is niet. In het kader van het onderzoek naar de problematische Apple app heb ik uitdraaien gekregen van Veloretti. Daar zag ik de door mij gereden routes feilloos en zag precies de snelheid per locatie. Ik heb dus geen twijfel over de GPS. Mogelijk dat de navigatie icm de GPS wat minder goed werkt maar dat lijkt me niet per definitie in de GPS van de fiets te zitten. Want die navigatie doet het alleen bij verbinding met de app.
Grote kans dat dus de GPS van de telefoon wordt gebruikt maar dat er een vertraging zit in de weergave op het display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
[...]

Wat ik gezien heb ondersteunt je stelling dat de GPS niet uitstekend is niet. In het kader van het onderzoek naar de problematische Apple app heb ik uitdraaien gekregen van Veloretti. Daar zag ik de door mij gereden routes feilloos en zag precies de snelheid per locatie. Ik heb dus geen twijfel over de GPS. Mogelijk dat de navigatie icm de GPS wat minder goed werkt maar dat lijkt me niet per definitie in de GPS van de fiets te zitten. Want die navigatie doet het alleen bij verbinding met de app.
Grote kans dat dus de GPS van de telefoon wordt gebruikt maar dat er een vertraging zit in de weergave op het display.
Vraag: Was de Veloretti-app actief (en GPS mobiel aan) tijdens het rijden van de routes ?

Want als dat niet het geval was, dan hebben we dus een ander probleem.
Indien niet de app de lokatie vastlegt, maar inderdaad de GPS in de fiets zelf, dan betekent dat dat Veloretti een enorme hoeveelheid zeer privacy-gevoelige informatie verzamelt.
OOK wanneer iemend ervoor kiest de app niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
robert_oost schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:55:
[...]

Vraag: Was de Veloretti-app actief (en GPS mobiel aan) tijdens het rijden van de routes ?

Want als dat niet het geval was, dan hebben we dus een ander probleem.
Indien niet de app de lokatie vastlegt, maar inderdaad de GPS in de fiets zelf, dan betekent dat dat Veloretti een enorme hoeveelheid zeer privacy-gevoelige informatie verzamelt.
OOK wanneer iemend ervoor kiest de app niet te gebruiken.
Om die reden heb ik de Veloretti app nooit geïnstalleerd. Als blijkt dat Veloretti mij een uitdraai van mijn routes kan geven, is de wagen aan het rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
@Dancer

Denk dat het meevalt, dat de gps in de fiets inderdaad reageert op een sms-verzoek om lokatie door te geven.
Zo'n "SMS-based" systeempje is vele malen goedkoper dan een goede GPS-transceiver die continu werkt.
Als batterij eruit is, werkt het GPS systeem nog een tijd. Maar dan op een "knoop-cel". Aleen dat al, betekent (stroomverbruik), dat GPS alleen kort werkt na een signaal (burst-mode). Dat kan zijn "find vehicle" in de app, of bv. een kort bericht bij bewegen van de fiets.

De privacy-policy van de Veloretti (Apple) app, zegt hierover het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7x30KizoY6R11Z0FrYu1VLsSt8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RXr9ZGn4U8QwcTod5sZwCPc9.png?f=user_large

Heb op mijn iphone de app "privacy pro" van Disconnect draaien. Zij produceren o.a. ook de block-lists die door Mozilla en Duck-duck-go worden gebruikt.

Zal de history daarvan eens resetten, Veloretti app opstarten en dan kijken welke domeinen worden geblokkeerd. Facebook in elk geval.

Veloretti kan, in theorie, steeds de lokatie van elke fiets opvragen. Loopt immers via hun servers.Maar om alle fietsen continu te volgen/tracken, zouden ze een hoop mobiele verbindingen (op hun kosten) moeten openhouden.

Waarom zouden ze dat doen ? De lokaties via de app verzamelen gaat immers op kosten van het mobiele data-abbonnement van de gebruikers.

Overigens, WAARSCHUWING:
Houd er rekening mee, dat bij een ongeval met (aanzienlijke) schade, de data van Veloretti wordt opgevraagd door justitie of de verzekeraar (zowel van jouzelf als tegenpartij).

Al denk je zelf dat je "onschuldig" bent, als die data laten zien dat je boven de 25 km/u hebt gereden, ben je gewoon de klos...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fx97scaTw7Iu9m_g8X_DJVT8Q2c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1NZOSAZftTTXdlVmL9cgFo8C.png?f=user_large

[ Voor 51% gewijzigd door robert_oost op 21-11-2022 15:41 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
robert_oost schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:52:
@Dancer

Denk dat het meevalt, dat de gps in de fiets inderdaad reageert op een sms-verzoek om lokatie door te geven.
Zo'n "SMS-based" systeempje is vele malen goedkoper dan een goede GPS-transceiver die continu werkt.
Als batterij eruit is, werkt het GPS systeem nog een tijd. Maar dan op een "knoop-cel". Aleen dat al, betekent (stroomverbruik), dat GPS alleen kort werkt na een signaal (burst-mode). Dat kan zijn "find vehicle" in de app, of bv. een kort bericht bij bewegen van de fiets.

De privacy-policy van de Veloretti (Apple) app, zegt hierover het volgende:

[Afbeelding]

Heb op mijn iphone de app "privacy pro" van Disconnect draaien. Zij produceren o.a. ook de block-lists die door Mozilla en Duck-duck-go worden gebruikt.

Zal de history daarvan eens resetten, Veloretti app opstarten en dan kijken welke domeinen worden geblokkeerd. Facebook in elk geval.

Veloretti kan, in theorie, steeds de lokatie van elke fiets opvragen. Loopt immers via hun servers.Maar om alle fietsen continu te volgen/tracken, zouden ze een hoop mobiele verbindingen (op hun kosten) moeten openhouden.

Waarom zouden ze dat doen ? De lokaties via de app verzamelen gaat immers op kosten van het mobiele data-abbonnement van de gebruikers.

Overigens, WAARSCHUWING:
Houd er rekening mee, dat bij een ongeval met (aanzienlijke) schade, de data van Veloretti wordt opgevraagd door justitie of de verzekeraar (zowel van jouzelf als tegenpartij).

Al denk je zelf dat je "onschuldig" bent, als die data laten zien dat je boven de 25 km/u hebt gereden, ben je gewoon de klos...

[Afbeelding]
Allemaal geen probleem.
Het GPS van mijn fiets werkt binnenkort niet meer, het stekkertje is los gekomen. En de Veloretti app heb ik nooit geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
Dancer schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:59:
[...]

Om die reden heb ik de Veloretti app nooit geïnstalleerd. Als blijkt dat Veloretti mij een uitdraai van mijn routes kan geven, is de wagen aan het rollen.
Ik gebruik de app nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Dat zegt niets.
De veloretti app vraagt bij installatie op de mobiel om "altijd" toegang tot lokatiegegevens. Dat betekent dus OOK zonder dat de app actief is op het scherm of in de achtergrond. Gewoon installeren is voldoende (als je ze die toestemming geeft).

Ik heb de toegang van veloretti app beperkt tot enkel wanneer de app "op het scherm" actief is.
Bovendien staat GPS op mijn mobiel bijna altijd uit.

Voorlopig ga ik ervan uit dat het de app/mobiel is die de lokatiegegevens levert.

Veloretti zegt in hun privacy-policy niets over continue "getracked" worden door de fiets zelf, wel over de app. Zo'n "foutje" zullen ze denk ik niet snel maken. Kan nameljk een duur geintje voor ze worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Dancer schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:06:
[...]

Allemaal geen probleem.
Het GPS van mijn fiets werkt binnenkort niet meer, het stekkertje is los gekomen. En de Veloretti app heb ik nooit geïnstalleerd.
Waar zit het stekkertje voor de gps in de fiets dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
robert_oost schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:58:
[...]

Dat zegt niets.
De veloretti app vraagt bij installatie op de mobiel om "altijd" toegang tot lokatiegegevens. Dat betekent dus OOK zonder dat de app actief is op het scherm of in de achtergrond. Gewoon installeren is voldoende (als je ze die toestemming geeft).

Ik heb de toegang van veloretti app beperkt tot enkel wanneer de app "op het scherm" actief is.
Bovendien staat GPS op mijn mobiel bijna altijd uit.

Voorlopig ga ik ervan uit dat het de app/mobiel is die de lokatiegegevens levert.

Veloretti zegt in hun privacy-policy niets over continue "getracked" worden door de fiets zelf, wel over de app. Zo'n "foutje" zullen ze denk ik niet snel maken. Kan nameljk een duur geintje voor ze worden.
Dat zegt zeker genoeg, daar de app niet op de achtergrond draait en de app ongeopend geen toegang heeft tot mijn locatie.

We verschillen van inzicht, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
mannowlahn schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:24:
[...]

Waar zit het stekkertje voor de gps in de fiets dan?
Onderaan in de opgaande buis. De motor moet los om er bij te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
[...]

Dat zegt zeker genoeg, daar de app niet op de achtergrond draait en de app ongeopend geen toegang heeft tot mijn locatie.
...
DIT geeft precies de info die ik miste in je vorige bericht.

En nu begin ik me een beetje zorgen te maken over dat "andere" probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 10:13
robert_oost schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:39:
[...]

DIT geeft precies de info die ik miste in je vorige bericht.

En nu begin ik me een beetje zorgen te maken over dat "andere" probleem....
Heb je al geïnformeerd bij Veloretti hoe het zit? Zeker voor de fietsen met verzekering is duidelijk dat ze werken met GPS en een SIM. Ik kan echter zo snel ook niet vinden welke waarborgen ze daar aan gekoppeld hebben qua bewaren e.d.

Volgens mij heb je via de AVG altijd recht om alle data die ze over je hebben op te vragen. Kan eens interessant zijn om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
IAMsterdam schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:18:
[...]

Heb je al geïnformeerd bij Veloretti hoe het zit? Zeker voor de fietsen met verzekering is duidelijk dat ze werken met GPS en een SIM. Ik kan echter zo snel ook niet vinden welke waarborgen ze daar aan gekoppeld hebben qua bewaren e.d.

Volgens mij heb je via de AVG altijd recht om alle data die ze over je hebben op te vragen. Kan eens interessant zijn om te doen.
Dat klopt, je mag inzage vragen over de persoonsgegevens die ze registeren. En GPS locatie is dat.
Heb wel eens bij de ANWB dit gedaan waar ik een dongle in mijn auto had, omdat er na bezoek bij garage mijn km stand opeens 350km verschil in zat. Bleek dat de auto voor rit naar Duitsland was gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Volgens mij wordt de data bij de fabrikant van de hardware bewaard.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpSjW8_-5fx8FE9RZI1bdxN-fhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6jsX2CXwwpQQISr77wTnsaV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
Dancer schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:55:
Volgens mij wordt de data bij de fabrikant van de hardware bewaard.[Afbeelding]
Eastive geeft aan dat hij uitdraaien van zijn routes heeft ontvangen van Veloretti. Dat zou betekenen dat zij daar toegang toe hebben of dat ze het voor dit specifieke geval hebben uitgevraagd bij de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
IAMsterdam schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:30:
[...]

Eastive geeft aan dat hij uitdraaien van zijn routes heeft ontvangen van Veloretti. Dat zou betekenen dat zij daar toegang toe hebben of dat ze het voor dit specifieke geval hebben uitgevraagd bij de fabrikant.
In dat geval ga ik dus wel op onderzoek uit en die gps kabel los trekken. Ik heb het gevoel dat mijn airtag sowieso een betere experience geeft en dat veloretti continue inzage in mijn gegevens heeft zint mij ook helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Dancer schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:32:
[...]

Onderaan in de opgaande buis. De motor moet los om er bij te kunnen.
heb je toevallig nog een foto van de status hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
IAMsterdam schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:30:
[...]

Ik heb de mails even teruggelezen en inderdaad, zij, Veloretti, hebben zelf geen beschikking over de gegevens en hebben dit op moeten vragen bij de software leverancier. Dat hebben ze gedaan nav mijn klacht over het niet krijgen van meldingen van verplaatsingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
mannowlahn schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:37:
[...]

heb je toevallig nog een foto van de status hiervan?
Neen, ik heb geen foto.
Mogelijk kan je de kabel ver genoeg terug halen om de stekker te unpluggen zonder de motor los te maken. Bij mij ging dat niet omdat de stekker blokkeerde in de buis. Let wel op dat je de juiste kabel hebt, de kabel voor het achterlicht loopt ook door de buis omhoog en ziet er hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
Eastive schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:37:
[...]

Ik heb de mails even teruggelezen en inderdaad, zij, Veloretti, hebben zelf geen beschikking over de gegevens en hebben dit op moeten vragen bij de software leverancier. Dat hebben ze gedaan nav mijn klacht over het niet krijgen van meldingen van verplaatsingen etc.
Dat idee had ik al, dat lijkt me op zich een geëigende werkwijze aangezien het ook een specifiek probleem betrof mbt de locatie voorziening. De app zal dan waarschijnlijk de locatie opvragen op momenten en deze niet verder koppelen/bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
@IAMsterdam en iedereen,

Ja, denk dat enkel gerichte vragen hierover aan Veloretti een goed antwoord kunnen opleveren.

Persoonlijk vind ik het acceptabel (nou ja), dat de app je gegevens bijhoudt. Is tenslotte ook noodzakelijk voor de route- / navigate functionaliteit.
Dan kun je kiezen om die wel/niet te gebruiken.

Indien de fiets via zo'n SMS-gebaseerd systeem werkt, en enkel de locatie doorgeeft bij verplaatsing(=alarm) of aanvraag via "find vehicle", ook geen probleem.

Maar een tracking die ALTIJD plaatsvindt ? Bezoeken aan arts/ziekenhuis ? Eventueel een verslavingskliniek ?
Bezoekjes aan je "second-love" ? Of parkeren vlak voor een gay-cafe ?
En indien snelheid/ondersteuning worden bijgehouden, is hieruit ook het nodige af te leiden over iemand's conditie.
DAT lijkt me dus gewoon niet OK.

[ Voor 4% gewijzigd door robert_oost op 23-11-2022 14:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ger356
Vanmiddag (in de regen) een testritje gemaakt in Amsterdam. Aardige mensen, maar ze wisten minder dan ikzelf na een paar avonden dit forum volgen.
De meeste showfietsen hadden geen bevestigingspunten voor een achter bagagedrager, maar een aantal reparatiefietsen weer wel. Toen ik er naar vroeg moesten ze naar achter naar de servicemensen en het antwoord: sommige frames hebben die bevestigingspunten wel en andere weer niet. Als je nu bestelt kunnen we niet zeggen wat je krijgt.
Hetzelfde gold voor Tektro of Shimano remmen. Blijkbaar worden die door elkaar geleverd.
Ik wilde graag eens voelen wat het verschil is als je een andere cadans instelt op de Enviolo, maar dat kon niet versteld worden.

De fiets voelde prima aan, stuur en houding waren prima. Ik vond het wel erg licht trappen zelfs op stand nul. Schakelt de ondersteuning echt helemaal uit op stand nul? Want dan fiets hij echt heel licht zonder ondersteuning.

O ja. Volgens de “verkopers” komt er op 1 dec een nieuwe app. Voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
ger356 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:28:

O ja. Volgens de “verkopers” komt er op 1 dec een nieuwe app. Voor wat het waard is.
Dat betekend dat die nu al ingediend is bij apple en pending is. Zal mij benieuwen, maar een nieuwe app zegt vrij weinig he. Misschien paar bug fixes en thats it

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dancer
Vandaag het DZ41 display ontvangen. Alle functies en instellingen van het display werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4STD63PULjcsTdrAbeRRqbGiNs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KAsYG7iE8casNSTV3ryx8W8r.jpg?f=fotoalbum_large

1 groot probleem: de Enviolo schakelt niet meer.
Als ik terug het originele display inplug doet de enviolo het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Dancer schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:51:
Vandaag het DZ41 display ontvangen. Alle functies en instellingen van het display werken.
[Afbeelding]

Kan het zijn dat je nu handmatig moet schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
mannowlahn schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:30:
[...]

Kan het zijn dat je nu handmatig moet schakelen?
Oplossing gevonden:
Fiets aan gezet met het Comodule display en dan zonder uitschakelen, het Comodule display unpluggen en het DZ41 display in pluggen. Dan doet de Enviolo het wel, ook na uitschakelen en terug inschakelen met het DZ41 display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Dancer schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:07:
[...]

Oplossing gevonden:
Fiets aan gezet met het Comodule display en dan zonder uitschakelen, het Comodule display unpluggen en het DZ41 display in pluggen. Dan doet de Enviolo het wel, ook na uitschakelen en terug inschakelen met het DZ41 display.
Bijkomend voordeel:
Cadans instelling wordt niet gereset naar 60 bij inschakelen van de fiets, maar de laatste instelling blijft bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:27
[...]

Oplossing gevonden:
En als je dan de accu eruit haalt moet je eerst de comodule display er weer aan hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
Japieh schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:31:
[...]

En als je dan de accu eruit haalt moet je eerst de comodule display er weer aan hangen?
Nog niet getest. Morgen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
[Afbeelding]

Tof! Ben benieuwd naar je ervaringen. Levert dit nog voordelen op tov comodule display? Bijvoorbeeld de 6km/h walk-assist die het display ondersteunt? Hopelijk blijft de Enviolo goed werken, ook na batterij verwijderen.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 25-11-2022 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
[...]

Oplossing gevonden:
Dat ziet er wel mooi(er) uit, hoe is de bediening en wat kost zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
stin00 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:41:
[...]

Tof! Ben benieuwd naar je ervaringen. Levert dit nog voordelen op tov comodule display? Bijvoorbeeld de 6km/h walk-assist die het display ondersteunt? Hopelijk blijft de Enviolo goed werken, ook na batterij verwijderen.
Ja, walk-assist werkt. Alle functies van het display werken. De handleiding staat online: https://www.google.be/url...Vaw0aFtZKzj8-QdSPt5jFWY3z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dancer
Vaevictis_ schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:44:
[...]

Dat ziet er wel mooi(er) uit, hoe is de bediening en wat kost zoiets?
Gekocht op AliExpress bij Green E-bike store.
40€ incl. Btw en transport. Geleverd op 8 dagen.
Let wel op dat je de CAN versie neemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dancer
stin00 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:41:
[...]

Net getest. Enviolo blijft werken, ook na het verwijderen en terug plaatsen van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Dancer schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:30:
[...]

Ja, walk-assist werkt. Alle functies van het display werken. De handleiding staat online: https://www.google.be/url...Vaw0aFtZKzj8-QdSPt5jFWY3z
@Dancer in de handleiding staat ook iets over instellen snelheid kun je daar iets mee? En de firmware updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Vaevictis_ schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:02:
[...]

@Dancer in de handleiding staat ook iets over instellen snelheid kun je daar iets mee? En de firmware updaten?
Neen, bij de CAN versie is die instelling read only.
Firmware van het display updaten, kan ook niet.
Voor mij is de walk-assist belangrijk, de rest is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
DZ41 review video gevonden op YouTube.
https://www.google.be/url...Vaw06wGKHoLRwzqdsgAejYCdX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Maar dan weet je niet meer of je batterij bijna leeg is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
springfield89 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:08:
Maar dan weet je niet meer of je batterij bijna leeg is?
Wordt aangeduid door de blokjes in stappen van 20%. Het zesde blokje gaat knipperen bij undervolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaha
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-08-2023
Zeer interessant en ziet er gelikt uit.
De cadans instelling blijft kennelijk bewaard omdat dit display een eigen batterij heeft.
Hoeveel tijd heb je nu nodig gehad voor de ombouw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Polaha schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:41:
De cadans instelling blijft kennelijk bewaard omdat dit display een eigen batterij heeft.
Half uurtje ongeveer. Ik heb het balhoofd moeten los maken en de stuurpen er uit nemen omdat de kabel in het balhoofd rond de stuurpen was gewikkeld, anders was het sneller gegaan. (Er staan een paar slechte appels aan de assemblagelijn in Portugal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Polaha schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:41:
Ik denk dat de cadans instelling bij het inschakelen van de fiets naar de standaard instelling in de Enviolo wordt gereset door de software op het Comodule display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Dancer schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:15:
[...]

Wordt aangeduid door de blokjes in stappen van 20%. Het zesde blokje gaat knipperen bij undervolt.
En werkt de GPS module dan nog wel? Weet niet of er een afhankelijkheid zit met diamond display.
Zou je eens in de (waardeloze) app willen kijken? Dan ga ik hem ook bestellen. @Dancer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Vaevictis_ schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:13:
[...]

En werkt de GPS module dan nog wel? Weet niet of er een afhankelijkheid zit met diamond display.
Zou je eens in de (waardeloze) app willen kijken? Dan ga ik hem ook bestellen. @Dancer
Ik heb de Veloretti app nooit geïnstalleerd en het stekkertje van de GPS-module heb ik uit getrokken. Dat kan ik dus niet controleren.
Ik heb het premium pakket niet genomen in de veronderstelling dat er dan ook geen GPS-module in de fiets zou zitten (want niet nodig), maar die zit er dus wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
robert_oost schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:08:
@IAMsterdam en iedereen,

Ja, denk dat enkel gerichte vragen hierover aan Veloretti een goed antwoord kunnen opleveren.

Persoonlijk vind ik het acceptabel (nou ja), dat de app je gegevens bijhoudt. Is tenslotte ook noodzakelijk voor de route- / navigate functionaliteit.
Dan kun je kiezen om die wel/niet te gebruiken.

Indien de fiets via zo'n SMS-gebaseerd systeem werkt, en enkel de locatie doorgeeft bij verplaatsing(=alarm) of aanvraag via "find vehicle", ook geen probleem.

Maar een tracking die ALTIJD plaatsvindt ? Bezoeken aan arts/ziekenhuis ? Eventueel een verslavingskliniek ?
Bezoekjes aan je "second-love" ? Of parkeren vlak voor een gay-cafe ?
En indien snelheid/ondersteuning worden bijgehouden, is hieruit ook het nodige af te leiden over iemand's conditie.
DAT lijkt me dus gewoon niet OK.
Volgens dit artikel zend de GPS-module de coördinaten alle 10 seconden door naar Comodule.
https://www.comodule.com/...to-retrieve-a-stolen-bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:09
Vraagje, ik wil de banden vervangen van de fiets.

Ik heb de zwart met creme banden versie van de Ace, maar de meeste mensen hebben de zwarte banden versie.
Nu vind ik de huidige kleurstelling top, dus wil ik dit ook behouden.

Wie heeft er ervaring met bijvoorbeeld de
CST Zeppelin Khaki 28 x 1.75 Buitenband

En hebben de mensen ook de binnenband vervangen door een versie met Hollands ventiel?
.

[ Voor 9% gewijzigd door Rob-T6 op 27-11-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Dancer schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:45:
[...]

Volgens dit artikel zend de GPS-module de coördinaten alle 10 seconden door naar Comodule.
https://www.comodule.com/...to-retrieve-a-stolen-bike
Ik gebruik de app ook niet maar alleen voor de gps functie. En wil ook zeker weten of die blijft werken. Zou je een test willen uitvoeren @Dancer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Rob-T6 schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:04:

Ik heb de zwart met creme banden versie van de Ace, maar de meeste mensen hebben de zwarte banden versie.

En hebben de mensen ook de binnenband vervangen door een versie met Hollands ventiel?
.
Geen ervaring met die banden maar heb zelf de schwalbe Big ben in crème en tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
Vaevictis_ schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:55:
[...]

Ik gebruik de app ook niet maar alleen voor de gps functie. En wil ook zeker weten of die blijft werken. Zou je een test willen uitvoeren @Dancer ?
Kan je dat zelf niet testen door het Comodule display te unpluggen en te controleren of de GPS nog werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blackgodxx

.
Ik heb zelf de volgende wijzigingen aangebracht
- Brooks B67 Honey zadel
- Schwalbe SV & AV 17 28" trekking binnenband
- Schwalbe BIG APPLE Performance band
- ROSE Pro Body Protector XL verende zadelpen

Ook de binnenband vervangen. Beiden banden verwisselen is kinderspel. Voor de voorste band enkel de 2 dopmoeren losdraaien, wiel kan uitgenomen worden.

Achterband beiden dopmoeren losdraaien, en het stekkertje van de enviolo loskoppelen. Het wiel kan vervolgens uitgenomen worden (gaat met een lege band makkelijker!)

Verder ga ik op de ace een compleet nieuw stuur monteren met verstelpen. Bijbehorend dan ook de remleiding verlengen. Vind de huidige stand net iets te sportief voor mijn 1,96m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
blackgodxx schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:10:
[...]

Ik heb zelf de volgende wijzigingen aangebracht
- Brooks B67 Honey zadel
- Schwalbe SV & AV 17 28" trekking binnenband
- Schwalbe BIG APPLE Performance band
- ROSE Pro Body Protector XL verende zadelpen

Ook de binnenband vervangen. Beiden banden verwisselen is kinderspel. Voor de voorste band enkel de 2 dopmoeren losdraaien, wiel kan uitgenomen worden.

Achterband beiden dopmoeren losdraaien, en het stekkertje van de enviolo loskoppelen. Het wiel kan vervolgens uitgenomen worden (gaat met een lege band makkelijker!)

Verder ga ik op de ace een compleet nieuw stuur monteren met verstelpen. Bijbehorend dan ook de remleiding verlengen. Vind de huidige stand net iets te sportief voor mijn 1,96m
@blackgodxx Heb je gezien of het wiel tubeless ready is? Als mijn banden eraf gaan zou ik wel tubeless willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124

Wat ik een beetje gelezen heb is de "Buitenband Schwalbe Marathon E-Plus 28x2.00" / 50-622 mm - zwart met reflectie" een heel goede band voor deze fiets. Deze buitenband is iets groter dan de originele buitenband, maar moet nog goed passen. Hier wordt ie ook gebruikt: YouTube: Eerlijke Nederlandse review over de Veloretti Electric (Ace)
Je kan hem hier volgens mij relatief goedkoop aanschaffen https://www.bike-mailorde...d-smart-dualguard-addix-e

Voor de binnenband raad ik ook de "Schwalbe Nr. SV19+ binnenband 29+ inch Air Plus" aan. Die wordt ook gebruikt in dit Youtube filmpje, YouTube: Eerlijke Nederlandse review over de Veloretti Electric (Ace), maar volgens mij verwijst de link onderin de video naar een verkeerde binnenbandenmaat.
Verder heeft deze binnenband helaas niet het Hollandse ventiel (die zou ik zelf ook graag willen), maar deze binnenband beschermt volgens de marketing nog beter tegen lekrijden en loopt ook minder langzaam van zichzelf leeg en dat is ook heel wat waard vind ik.
Deze kan je hier kopen: https://www.bike-mailorder.nl/detail/index/sArticle/4432

En als je dan toch bezig bent, raad ik aan om de velglint ook direct even te vervangen, want daar heb ik ook wat slechte reviews van gelezen. Daarvoor raad ik de "Schwalbe Velglint - 28 inch - Hoge druk". Ik weet echter niet hoe wijd de fietsvelg is, dus je moet even zelf opmeten of hier rondvragen. Deze kan je hier vinden: https://www.bike-mailorde...elglint-28-inch-hoge-druk

In dit filmpje zie je hoe je de achterwiel moet losmaken: YouTube: Assembling the rear wheel on bikes with enviolo AUTOMATiQ Hub Interf...

Laat even weten hoe het gaat, ik wil namelijk dezelfde upgrade toepassen.

[ Voor 5% gewijzigd door kami124 op 27-11-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:09
@kami124

Had ik ook gelezen idd. Maar ik ben opzoek naar een crème kleurige band, die zijn toch wat lastiger
😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
Rob-T6 schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:30:
@kami124

Had ik ook gelezen idd. Maar ik ben opzoek naar een crème kleurige band, die zijn toch wat lastiger
😉
Ooh oeps, niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:21
Erg benieuwd met hoeveel bar jullie rijden met 50mm band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgodxx
Vaevictis_ schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:15:
[...]

@blackgodxx Heb je gezien of het wiel tubeless ready is? Als mijn banden eraf gaan zou ik wel tubeless willen.
Durf ik niet te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgodxx
Megalomania schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:38:
Erg benieuwd met hoeveel bar jullie rijden met 50mm band!
Met de Big Apples op 3 bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
Ik heb zelf een poging gewaagd voor een 50mm band in mijn frame maar dat past echt met geen mogelijkheid. Zowel voor als achter loopt dat direct aan op diverse plekken bij het spatbord. Het is de breedte en ook de lengte van de uitstekende bouten.

Ben dus wel benieuwd of iedereen die 50mm heeft geïnstalleerd daar dus ook fors voor heeft moeten knutselen of dat de Schwalbes klein uitvallen (bij banden zit er geregeld verschil in hoe de maten van de verschillende merken vallen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blackgodxx
IAMsterdam schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:40:
Ik heb zelf een poging gewaagd voor een 50mm band in mijn frame maar dat past echt met geen mogelijkheid. Zowel voor als achter loopt dat direct aan op diverse plekken bij het spatbord. Het is de breedte en ook de lengte van de uitstekende bouten.

Ben dus wel benieuwd of iedereen die 50mm heeft geïnstalleerd daar dus ook fors voor heeft moeten knutselen of dat de Schwalbes klein uitvallen (bij banden zit er geregeld verschil in hoe de maten van de verschillende merken vallen).
Het schroefje van het voorspatbord heb ik iets ingekort, en het voorspatbord een klein beetje open gebogen. Achterband past bij mij direct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ger356
[Afbeelding]

Ik probeer even samen te vatten wat het betekent als je een DZ41 display installeert. (Ik heb nog geen Ace, dus sorry als het niet helemaal juist is).

Je vervangt het standaard diamant displaytje door de DZ41.
De DZ41 is gemaakt om links te monteren (ivm de plek van de knoppen), dus bediening gaat van rechts naar links.
De DZ41 heeft extra t.o.v. Standaard display:
  • De instelling van de Enviolo naaf blijft behouden, zodat je niet elke keer als je de fiets pakt met je telefoon moet rommelen om de cadans in te stellen. Dat is voor mij het belangrijkste denk ik.
  • Je hebt loopondersteuning (6 km/h) erg nuttig als je een fietsenkelder hebt of gebruikt bijv op het station.
  • Je hebt de gereden afstand (trip of totaal) constant in beeld.
  • Je verlichting kan automatisch in en uitschakelen.
Nog een voordeel: Het standaarddisplay kan slecht tegen (veel) water. De DZ41 heeft daarbij het voordeel van de twijfel. Volgens spec is het IP65, maar eerst zien dan geloven.

Instellen van de cadans op de Enviolo kan er niet mee. Het lijkt me lastig dat je altijd een telefoon nodig hebt om de cadans te veranderen, maar ik krijg de fiets volgende week en dan zal het blijken hoe lastig dat is en evt installeer ik een Enviolo controller (cliq plus).
Je moet de DZ41 aansluiten op een kabeltje. Waarschijnlijk het kabeltje dat naar het standaard display gaat, of moet er een heel nieuw kabeltje getrokken worden? @Dancer heb je toevallig een foto gemaakt van de kabel?
Het is nog onduidelijk of de GPS blijft werken en dat zal wel nodig zijn als je een verzekering hebt afgesloten.

Het display kost € 40,— en is te bestellen bij Green E-bike stores. Lvertijd 1 a 1,5 week. Let op dat je de CAN uitvoering bestelt.

[ Voor 5% gewijzigd door ger356 op 02-12-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgodxx
ger356 schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:32:
[...]

Ik probeer even samen te vatten wat het betekent als je een DZ41 display installeert. (Ik heb nog geen Ace, dus sorry als het niet helemaal juist is).

De DZ41 is gemaakt om links te monteren (ivm de plek van de knoppen), dus bediening gaat van rechts naar links.
  • De instelling van de Enviolo naaf blijft behouden, zodat je niet elke keer als je de fiets pakt met je telefoon moet rommelen om de cadans in te stellen. Dat is voor mij het belangrijkste denk ik.
  • Je hebt loopondersteuning (6 km/h) erg nuttig als je een fietsenkelder hebt of gebruikt bijv op het station.
  • Je hebt een boostfunctie. Extra ondersteuning bij wegrijden. Niet erg nodig omdat de Enviolo ook al terugschakelt als je hem op automaat hebt staan.
Nog een voordeel: Het standaarddisplay kan slecht tegen (veel) water. De DZ41 heeft daarbij het voordeel van de twijfel. Volgens spec is het IP65, maar eerst zien dan geloven.

Instellen van de cadans op de Enviolo kan er niet mee. Het lijkt me lastig dat je altijd een telefoon nodig hebt om de cadans te veranderen, maar ik krijg de fiets volgende week en dan zal het blijken hoe lastig dat is en evt installeer ik een Enviolo controller (cliq plus).
Je moet de DZ41 aansluiten op een kabeltje. Waarschijnlijk het kabeltje dat naar het standaard display gaat, of moet er een heel nieuw kabeltje getrokken worden? @Dancer heb je toevallig een foto gemaakt van de kabel?
Het is nog onduidelijk of de GPS blijft werken en dat zal wel nodig zijn als je een verzekering hebt afgesloten.

Het display kost € 40,— en is te bestellen bij Green E-bike stores. Lvertijd 1 a 1,5 week. Let op dat je de CAN uitvoering bestelt.
Ik lees veel reacties over dat de cadans instelling niet blijft behouden. Ik heb op 17/11/22 de ace besteld en op 25/11/22 ontvangen. Ik heb alles geüpdatet naar de meest recente versie, en heb nu al een aantal keer op de ace gefietst waarbij ik de accu er tussentijds uit heb gehaald en de cadans instelling behouden blijft vanuit de veloretti app. Ik heb hem op 30 staan en deze blijft op 30, dus ook na het verwijderen van de accu. Heb ik dan geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
ger356 schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:32:
[...]

• Je hebt een boostfunctie. Extra ondersteuning bij wegrijden. Niet erg nodig omdat de Enviolo ook al terugschakelt als je hem op automaat hebt staan.

Klopt allemaal op 1 puntje na: Je hebt geen boost functie (maar inderdaad eigenlijk ook niet nodig, en die heb je met het standaard display ook niet)
Voor de installatie moet je niet alleen het display unpluggen. Je moet ook de transformator die in het frame tussen het display en de kabelboom geschakeld zit, verwijderen. De kabelboom is lang genoeg zodat je de stekker waar de transformator aan vast zat door de opening in het frame naar buiten kunt voeren. Hiervoor moet je het rubbertje uit de opening halen. De stekker van de DZ41 past op de stekker van de kabelboom.
Als je de GPS wil gebruiken, moet je wel de Veloretti app installeren met het standaard display nog op de fiets, zodat jouw gegevens en die van je fiets kunnen geregistreerd worden bij Veloretti en Comodule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Dancer op 28-11-2022 17:09 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 55 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.