Knul schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:21:
Nu lees ik hier - net als in de andere topics - overwegend negatieve verhalen. Positieve verhalen hoor je sowieso minder heb ik het idee. Is het echt zo bar en boos gesteld, of zijn er tweakers met overwegend positieve ervaringen? Andere reviews die ik op internet lees zijn wel overwegend positief.
Dat de fiets niet tegen regen kan vind ik wel een dingetje.
@
Knul
Heb mijn (eerste serie) Ace nu een jaar. Bijna 2000 km. Ja ! Mijn ervaringen met zowel de Ace als Veloretti zijn overwegend positief.
Wij zijn hier "tweakers". Dus veel berichten volgen het sjabloon : "hey, ik heb dit probleem. Hebben jullie dat ook ? Hoe lossen we dat op ?" Wanneer alles perfect is, dan hoor je niks.
In het begin was Veloretti volgens mij volledig verrast door de lovende (internationale) recensies in de pers en de daarop volgende verkoopcijfers. Ze konden het allemaal niet bijbenen.
Maar dat is beter geworden, net als de fiets. De beroerde "shaefer" remmen zijn vervangen, het oplaadstekkertje /systeem is vervangen, de klantenservice reageert een stuk beter.
Eerste serie akku was niet goed. OK, Veloretti zorgt gratis voor een nieuwe. Shaefer rem kreeg olielekkage. Veloretti betaalt vervanging door Shimano. Ze doen in mijn ervaring niet "moeilijk".
En ook het ophalen voor reparatie in Almelo valt me niet tegen. Voorbeeld: moest mijn fiets steeds opnieuw kalibreren als batterij eruit geweest was. Telefoontje klantenservice. Paar dagen later vrij 4/11 opgehaald. Kreeg gisteren bericht dat fiets deze week weer wordt bezorgd.
Wel vind ik dat het erg fijn/belangrijk is dat je een lokale fietsenmaker hebt die je wil helpen met het onderhoud.
Dan ben je de fiets niet zo lang kwijt voor eenvoudige zaken. De afmontage laat soms wat te wensen over. Bij mij bijvoorbeeld: afstellen balhoofdlager (ook garantie), wielen goed uitlijnen en spaken goed opspannen.
Regen : Tsja, het is geen simpele mechanische fiets. Heb veel motor gereden (BMW nota bene) en daarbij was water ook altijd een van de hoofd ergernissen.
Bij mij enkele keren gebeurd dat fiets problemen had. Niet bij een buitje, maar bij lange rit in een stortbui. Mijn goed onderhouden "wax" broek was volkomen doorregend. En ook daarbij heeft Veloretti meteen na de eerste keer aangeboden het display te vervangen. Dat dat niet direct is gebeurd, kwam door corona, printer die niet werkte zodat ik geen verzendlabel kon printen, maar ook omdat IK DE FIETS GEWOON NIET WILDE MISSEN.
De Ace (plus goede uitrusting), vervangt voor mij sinds een jaar de auto op alle ritten korter dan 20 km enkele reis (tenzij echt zware dingen te vervoeren). Op zulke ritjes is 1L/10km niet onredelijk. Dus reken de bespaarde benzine maar uit (rest buiten beschouwing)
Denk dat je het moeilijk zult krijgen als je een fiets wilt kopen met vergelijkbare specs voor vergelijkbare prijs.
Ja, er zijn wat punten van kritiek. Ik ben geen blinde "fan-boy". Dat kun je lezen in eerdere posts.
Maar voor mij is het gewoon een heel erg fijne fiets.
[
Voor 1% gewijzigd door
robert_oost op 09-11-2022 18:12
. Reden: aanvulling ]