Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uOmOu
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03-05 23:28
nws schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:05:
Ik heb vandaag eindelijk de Ace Matte Black binnengekregen. Chauffeur was netjes op tijd volgens planning (dat in tegenstelling tot de levertijd ;)) en overhandigde vriendelijk de doos.

Na het e.e.a. in elkaar gezet te hebben en de accu iets te hebben opgeladen, even snel een proefritje gemaakt. En die eerste paar kilometers zijn erg prettig. Fiets voelt solide aan.

Zijn een paar dingen die mij opvallen:
  • De aandrijving valt af en toe weg, zoals ik hier ook wel meer lees;
  • De accu klikt er niet goed in. Zoals meerdere Tweakers heb ik het clipje proberen om te buigen, maar zonder resultaat. De accu krijg ik er sowieso moeilijk uit en ben iedere keer bang dat ik of de accu of het frame beschadig. Iemand tips?
  • Er lijkt iets te kraken in het stuur. Alleen wanneer ik fiets, hoor ik af en toe wat gekraak. Niet enorm vervelend, maar zou verwachten dat je niets hoort bij zo'n nieuwe fiets. Iemand tips?
  • Ik hoor de schijfremmen iets aanlopen lijkt het. Als ik op de schijfremmen kijk, dan is er inderdaad weinig ruimte aan een kant van de remblokken. Iemand tips?
  • Enviolo hoor je af en toe duidelijk terugschakelen, maar wat mij betreft niet vervelend.
Als laatste ben ik op zoek naar tips voor een goed kettingslot. Ik begreep al dat het niet nodig is om een ART2 gecertificeerd kettingslot te kopen, aangezien het slot op de fiets zelf al ART2 gecertificeerd is. Ben daarom op zoek naar een degelijk kettingslot dat een beetje past bij de fiets en niet te zwaar is.
ben benieuwt welke remsysteem hebben ze op jouw fiets geinstallerd? En mix van Shimano en tektron of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nws
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-04 16:43

nws

Vaevictis_ schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:45:
[...]

Krakende balhoofd is op te lossen door wat te smeren. Sowieso zou ik alles nalopen en goed aantrekken 8nm voor normale bouten en 15nm voor bouten die echt vast moeten zitten.

Ik heb zelf een vouwslot van 28 euro is veel beter dan een kettingslot. Gaat vooral om dat je meerdere sloten gebruikt.
Schakelgeluiden zijn normaal.
Thanks!
uOmOu schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

ben benieuwt welke remsysteem hebben ze op jouw fiets geinstallerd? En mix van Shimano en tektron of zo?
Dit lijkt allemaal volledig Shimano te zijn als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uOmOu
nws schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:28:
[...]

Thanks!

[...]

das mooi, dat zijde ze ook in de HQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:33
[...]

Thanks!

[...]

Ik heb ook Shimano (geleverd in maart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaha
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-08-2023
Vaevictis_ schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 07:32:
[...]

Ik heb ook Shimano (geleverd in maart)
Uit welke modelserie is deze Shimano ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-06-2024
[...]

Thanks!

[...]

Als het goed is zijn de schijven van Tektro en de rest Shimano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nws

nws

hengelo30 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:18:
[...]

Als het goed is zijn de schijven van Tektro en de rest Shimano.
Ik zie op de schijven zelf geen merk staan, maar zo vanavond nog eens goed kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 11:22
Als laatste ben ik op zoek naar tips voor een goed kettingslot. Ik begreep al dat het niet nodig is om een ART2 gecertificeerd kettingslot te kopen, aangezien het slot op de fiets zelf al ART2 gecertificeerd is. Ben daarom op zoek naar een degelijk kettingslot dat een beetje past bij de fiets en niet te zwaar is.
@nws Ik heb goede ervaringen met de Abus Iven sloten. Elders in het topic heb ik een plaatje van mijn fiets en slot: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72435768

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:53

8bt

oscarwashere schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:45:
Veloretti en Scotch & Soda hebben samen een collectie uitgebracht: limited editie fietsen en kleding.

https://www.veloretti.com/scotch-soda
&
https://www.scotch-soda.c...-rainwear-collection.html

[Afbeelding]
De stickers op de fiets worden gemaakt door: https://martee.co/
Ik heb al eens contact met ze gehad voor custom stickers, maar ik wacht nog even tot mijn fiets 100% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nws

nws

IAMsterdam schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:50:
[...]

@nws Ik heb goede ervaringen met de Abus Iven sloten. Elders in het topic heb ik een plaatje van mijn fiets en slot: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72435768
Thanks! Ik lees dat dit slot nog wel aardig zwaar is. Hoe is jouw ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
jaapjaap schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:28:
Moet het toch even kwijt: hoe fijn de fiets op zichzelf ook is, ik koop nooit meer een fiets bij dit bedrijf en wil het liefst m’n geld terug. Ik heb die fiets nu bijna een jaar en vanaf dag 1 heb ik hem dagelijks moeten gebruiken met gedoe. Ik heb nog geen dag zonder klachten op die fiets gezeten.

En dat is nog tot daaraan toe, in het begin geef je ze namelijk het voordeel van de twijfel (nieuw op de markt, ter plekke op locatie heel welwillend en meedenkend). Maar is buiten de de klantenservice om gerekend. Nooit in het Nederlands, met enorme vertragingen en het liefst de boel afwimpelen. Oplossingen zijn vaag of worden vooruit geschoven in de tijd. En de kern van het probleem wordt gewoon niet verholpen. Ik hoop dat ze mij nu eindelijk echt gaan helpen.

Dus een welgemeend advies voor mensen die het overwegen: spaar 1000 of 2000 euro meer en koop een goede fiets bij een goede dealer, want service zul je bij een elektrische fiets hoe dan ook nodig hebben. Inmiddels is er qua design ook echt wel keuze bij de bestaande goede merken. Veloretti loopt op het punt van service zelfs lichtjaren achter op vanmoof (en dat is al een drama). Mij gaan ze niet meer overtuigen, ik ben gewoon in de fuik gelopen.
Even een tegengeluid, ik herken het wel maar ze doen wel hun best en hopelijk leren ze ervan.
De reparatie van mijn fiets ging wel goed en goed verpakt. De linker crank was dolgedraaid en rubbertje van laadpoort afgebroken heb dit aangegeven en krijg net een mail met een bestelling voor 1x crank, 1x set pedalen, 1 cranktrekker en laadpoort bescherming voor 0 euro kosten.

Als je een fiets wilt en je bent zelf niet handig of hebt geen geduld en wil om hoek geholpen worden dan is deze fiets niets voor jou. Als je een beetje tijd investeert en handig bent is het goed te doen en dan heb je een pracht van een fiets (met wat aanpassingen).

Zelf weet ik inmiddels helemaal hoe de fiets uit elkaar kan en wat je kunt verwachten en ook onderhoud is allemaal goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uOmOu
Vaevictis_ schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Even een tegengeluid, ik herken het wel maar ze doen wel hun best en hopelijk leren ze ervan.
De reparatie van mijn fiets ging wel goed en goed verpakt. De linker crank was dolgedraaid en rubbertje van laadpoort afgebroken heb dit aangegeven en krijg net een mail met een bestelling voor 1x crank, 1x set pedalen, 1 cranktrekker en laadpoort bescherming voor 0 euro kosten.

Als je een fiets wilt en je bent zelf niet handig of hebt geen geduld en wil om hoek geholpen worden dan is deze fiets niets voor jou. Als je een beetje tijd investeert en handig bent is het goed te doen en dan heb je een pracht van een fiets (met wat aanpassingen).

Zelf weet ik inmiddels helemaal hoe de fiets uit elkaar kan en wat je kunt verwachten en ook onderhoud is allemaal goed te doen.
Fijn om te horen dat ze hun best doen. en ik ben ook overtuigd dat ze binnen kort met een softwae update komen waar we allemaal blij van worden

Een vraag aan jouw: Weet jij ht draaimoment van de crank as? Ik wil deze namelijk wel even demonteren voor een belt beschermer.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
uOmOu schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:15:
[...]

Fijn om te horen dat ze hun best doen. en ik ben ook overtuigd dat ze binnen kort met een softwae update komen waar we allemaal blij van worden

Een vraag aan jouw: Weet jij ht draaimoment van de crank as? Ik wil deze namelijk wel even demonteren voor een belt beschermer.

Cheers
Nee dat weet ik niet, heb hier nog geen passende momentsleutel voor. Ik zet deze wel goed vast dus op gevoel. Ik controleer wel om de maand of alles nog wel vast zit dus beetje aantrekken als het te los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
nws schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:53:
[...]

Thanks! Ik lees dat dit slot nog wel aardig zwaar is. Hoe is jouw ervaring daarmee?
Er zullen vast lichtere sloten zijn, uiteindelijk vertaalt stevigheid zich ook in gewicht. Ik vermoed dat alle sloten met minimaal ART2 rond de 2 kg zijn. Geldt ook voor de vouwsloten zover mij bekend. De lichtere hebben daar geen keuring en de zwaardere wel.

Bij mij hangt het slot óf om mijn fiets of hij zit in mijn fietstas. Dan maakt die kilo extra mij niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huite
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-01-2023
-

[ Voor 99% gewijzigd door Huite op 24-08-2022 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
IAMsterdam schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:17:
[...]

Er zullen vast lichtere sloten zijn, uiteindelijk vertaalt stevigheid zich ook in gewicht. Ik vermoed dat alle sloten met minimaal ART2 rond de 2 kg zijn. Geldt ook voor de vouwsloten zover mij bekend. De lichtere hebben daar geen keuring en de zwaardere wel.

Bij mij hangt het slot óf om mijn fiets of hij zit in mijn fietstas. Dan maakt die kilo extra mij niet veel uit.
Deze is erg goed. https://www.bikester.be/r...ack-vouwslot-M890133.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvdb
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-05-2023
Na het vervangen van mijn banden krijg ik een slag in mijn achterwiel zodra ik hem terug in het frame plaats. (Heb de wielen individueel laten checken bij de fietsenmaker, deze zijn gewoon nog recht).

Zijn er meerdere die dit hebben ervaren? Ik heb het idee dat ik iets fout doe met het wiel terug plaatsen in het frame, maar kom er niet uit wat dat kan zijn.

Update: het is alleen het achterwiel, deze valt ietsje te veel naar rechts in het frame en dit zorgt voor een slag/hobbel tijdens het fietsen.

[ Voor 17% gewijzigd door vvdb op 26-08-2022 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. T
  • Laatst online: 27-11-2023
uOmOu schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:59:
Sowieso zou ik alles nalopen en goed aantrekken 8nm voor normale bouten en 15nm voor bouten die echt vast moeten zitten.

Hier ben ik het niet helemaal eens.

Want het metrische bout koppel als dat zo heet in nederlands (Metric Bolt Torque) verschilt per schroef maat en ook soort schroef. BV als je een M6 roestvrij stalen schroef (Va2) hebt zit je goed met 7.7nm.
Heb je dezelfde type schroef in bv M8 is het al 18.7nm.

Dus le op welke schroeven je met 15nm wilt fast trekken, in ieder geval niet die 2 aan het stuur, want dan breken ze af
Bijna altijd is de bout de sterkste faktor.
Het is van belang waar je deze bout in draait.....in aluminium, staal of in plastic.
Bijna 90% van de problemen ontstaan als de bout de schroefdraad uit het tegendeel trekt bij een te hoog gebruikte Nm koppel.
Dus kijk aub naar de Nm moment van een bout die je in een bepaald materiaal draait.
Dus.....in de fiets.... stalen bout in aluminium behuizing....dan is de Nm torq van aluminium belangrijker dan die van de bout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uOmOu
Mr. T schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:30:
[...]

Bijna altijd is de bout de sterkste faktor.
Het is van belang waar je deze bout in draait.....in aluminium, staal of in plastic.
Bijna 90% van de problemen ontstaan als de bout de schroefdraad uit het tegendeel trekt bij een te hoog gebruikte Nm koppel.
Dus kijk aub naar de Nm moment van een bout die je in een bepaald materiaal draait.
Dus.....in de fiets.... stalen bout in aluminium behuizing....dan is de Nm torq van aluminium belangrijker dan die van de bout.
Precies zo is het, goed punt van je, dank!

• Tallrider
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-09-2022
vvdb schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:53:
Na het vervangen van mijn banden krijg ik een slag in mijn wielen zodra ik ze terug in het frame plaats. (Heb de wielen individueel laten checken bij de fietsenmaker, deze zijn gewoon nog recht).

Zijn er meerdere die dit hebben ervaren? Ik heb het idee dat ik iets fout doe met de wielen terug plaatsen in het frame, maar kom er niet uit wat dat kan zijn.
Zitten de banden wel goed op de velg, cq. In de vergramd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvdb
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-05-2023
Tallrider schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:18:
[...]

Zitten de banden wel goed op de velg, cq. In de vergramd?
De banden zitten er goed op, heb ze twee keer bij de fietsenmaker laten nakijken.

Het lijkt alleen het achterwiel te zijn, als ik deze in het frame plaats lijkt hij wat te veel naar rechts te leunen dit zorgt bij het fietsen voor een duidelijk merkbare hobbel

[ Voor 33% gewijzigd door vvdb op 26-08-2022 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:14
etcetera schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:57:

- Bij veel wind hoor ik een suizend geluid klinken uit de richting van de wielen, ik vermoed bij de remschijf? (heb nog niet gezocht of iemand dit ook al heeft genoemd). Dit duurt vaak een paar seconden en stoor me er ook niet zo aan. Als iemand weet waardoor dit precies komt, ik hoor het graag.
Op FB stond een post van iemand die twee gaatjes in het Frame had gedicht (draad er in getapt en M4 boutje ingedraaid). Ik heb bij mijn vrouw een stukje tape gebruikt.
Het gaat om de het tussenstukje tussen de twee schuine buizen van achterbrug naar stuurkolom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
Ik maak bewust een onderscheid met ART2 of niet. Zonder keurmerk zijn er inderdaad genoeg lichtere sloten. Dat blijft dus altijd een persoonlijke keuze, ga je voor wat meer zekerheid of is zonder keurmerk ook prima. Ik heb bewust gekozen voor wat meer zekerheid, dan ontkom je niet aan sloten rond dit gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
IAMsterdam schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:25:
[...]

Ik maak bewust een onderscheid met ART2 of niet. Zonder keurmerk zijn er inderdaad genoeg lichtere sloten. Dat blijft dus altijd een persoonlijke keuze, ga je voor wat meer zekerheid of is zonder keurmerk ook prima. Ik heb bewust gekozen voor wat meer zekerheid, dan ontkom je niet aan sloten rond dit gewicht.
Zijn er dan ook ART2 vouwsloten?

Prima dat kan, advies van experts is wel dat meerdere (lichtere) sloten wel meer bescherming tegen diefstal biedt dan 1 goed stevig slot. Ik gebruik altijd 2 sloten en als het moet 3 (ringslot, vouwslot en optioneel kettingslot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
Vaevictis_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:09:
[...]

Zijn er dan ook ART2 vouwsloten?
Jazeker, zie www.stichtingart.nl/is-mi...keurd/?fwp_soort=vouwslot . De dikkere versies van ABUS bijvoorbeeld.

Als ik dat lijstje bekijk lijken er toch een paar die wat lichter zijn, vooral de paar uit China, van Tongyong. Die hebben allemaal de goedkeuring MBT 4249 en zijn zo te zien rond de 1400 gr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uOmOu
newtastyland schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:02:
[...]

Op FB stond een post van iemand die twee gaatjes in het Frame had gedicht (draad er in getapt en M4 boutje ingedraaid). Ik heb bij mijn vrouw een stukje tape gebruikt.
Het gaat om de het tussenstukje tussen de twee schuine buizen van achterbrug naar stuurkolom.
ja dat was ik :-)
Het werkt wel, maar je kan er ook een tapeje erom heen doen uiteraard, maar dat is een tijdelijke oplossing.

Ik heb een andere vraag:
Is het nou verstandig om je accu de eerste keer helemaal uit te rijden tot die het niet meer doet en dan pas laden? Dacht dat ik dit ooit tegen kom maar weet niet zeker.

Laten julli graag horen

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uOmOu
Weet iemand of je de accu bij de eerste keer opladen het beste helemaal leeg moet fietsen of niet?
Bij de laptops doe ik dat wel altijd.

Bij Veloretti staat er niets bij over dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
uOmOu schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:49:
[...]

Ik heb een andere vraag:
Is het nou verstandig om je accu de eerste keer helemaal uit te rijden tot die het niet meer doet en dan pas laden? Dacht dat ik dit ooit tegen kom maar weet niet zeker.

Laten julli graag horen

Cheers
Zover mij bekend geeft het geen voordeel. Je wil in elk geval voorkomen dat hij helemaal diep ontlaadt. Als je hem dus echt leeg rijdt moet je hem ook vlot daarna weer opladen. Anders heb je het risico dat hij diep ontlaadt en gelijk onbruikbaar is.

Verder vooral niet aan de oplader laten hangen en niet bij het langere tijd niet gebruiken leeg wegleggen maar met voldoende spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uOmOu
Dankje, hij hangt al aan de stroom.
Heb wel duidelijk gemerkt vandaag dat als de accu op ca 25% is de ondersteuning een stuk minder is.
Zwetend met tegenwnd naar hus gefietst, maar dan weet ik dat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. T
Veloretti firmware
Weet iemand wat de laatste firmware versie is.
Op mijn fiets is dit :
320-2495-210318-0201015

Ik heb gezocht op internet maar kan nergens iets vinden over versiebeheer, en wat de laatste versie zowiezo is.

Ook van de versie codering is geen chocola te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaJdO-l2m6FgH6UwnrVRZcs7Fnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSVRrk32WgeiwNMAUHb1jNDs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaha
[quote]Mr. T schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:04:
Veloretti firmware
Weet iemand wat de laatste firmware versie is.
Op mijn fiets is dit :
320-2495-210318-0201015

Ik heb gezocht op internet maar kan nergens iets vinden over versiebeheer, en wat de laatste versie zowiezo is.

Ook van de versie codering is geen chocola te maken.

Ik heb precies hetzelfde nummer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. T
Misschien een tip mijnerzijds.
Het is niet verstandig om de batterij van de fiets......als je hem niet dagelijks gebruikt continue op de lader te zetten. Naar mijn idee vind een batterij dit niet leuk.

Mijn oplossing in schuur is.
  • TP-Link HS100
    Programmeerbare 230V WiFi stekker (dmv app)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9vNVc0PsvtDGdTbEFSD8eF09zE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/28cQVfly4OwsJ54xm5feDIo7.jpg?f=user_large

Ik kom altijd 17:00uur thuis.
Zet de HS100 handmatig aan via WiFi knop op HS100.... en dan volgens dit schema:

Geprogrammeerd is voor iedere dag
21:00 uur UIT
06:30 uur AAN
07:00 uur UIT

Op deze manier laad de batterij altijd rond de 4 uurtjes op als ik thuis kom, en als ik in de ochtend weg ga heeft hij nog even 30min een laatste boost gehad mocht de enviolo enkele procenten gebruikt hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J.f.rey
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-05 22:56
Mr. T schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:19:
Het is niet verstandig om de batterij van de fiets......als je hem niet dagelijks gebruikt continue op de lader te zetten. Naar mijn idee vind een batterij dit niet leuk.

• TP-Link HS100
[Afbeelding]

Zet de HS100 handmatig aan via WiFi knop op HS100.... en dan volgens dit schema:

Op deze manier laad de batterij altijd rond de 4 uurtjes op als ik thuis kom, en als ik in de ochtend weg ga heeft hij nog even 30min een laatste boost gehad mocht de enviolo enkele procenten gebruikt hebben.
Ik gebruik zelf deze ... Die stel je in per uren en gaat automatisch uit . Ik zorg ervoor dat mijn accu niet boven de 80% komt een onder de 30%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmnbTbnmo-snCP2QpE2_m9YwjvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vAKxM7CyXsFeMFtLICNbWSdw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenimal
  • Laatst online: 03-05 22:39
J.f.rey schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Ik gebruik zelf deze ... Die stel je in per uren en gaat automatisch uit . Ik zorg ervoor dat mijn accu niet boven de 80% komt een onder de 30%

[Afbeelding]
Diezelfde stelregel van ~30-80% gebruik ik ook voor al mijn accu's, tenzij ik bijvoorbeeld een hele lange dag van huis weg ben en mijn telefoon of fiets de hele dag mee moeten gaan, zonder dat ik tussendoor bij kan laden.

Voor mijn Veloretti heb ik een simpele tijdschakelaar van de Gamma gekocht voor nog geen tientje. Nadeel is dat deze wat onhandig is om in te stellen, maar je kunt 'm desgewenst op de minuut of zelfs seconde nauwkeurig programmeren.

https://www.gamma.nl/asso...tijdschakelklok/p/B106449

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.f.rey
Svenimal schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:59:
[...]

Diezelfde stelregel van ~30-80% gebruik ik ook voor al mijn accu's, tenzij ik bijvoorbeeld een hele lange dag van huis weg ben en mijn telefoon of fiets de hele dag mee moeten gaan, zonder dat ik tussendoor bij kan laden.

Voor mijn Veloretti heb ik een simpele tijdschakelaar van de Gamma gekocht voor nog geen tientje. Nadeel is dat deze wat onhandig is om in te stellen, maar je kunt 'm desgewenst op de minuut of zelfs seconde nauwkeurig programmeren.

https://www.gamma.nl/asso...tijdschakelklok/p/B106449
Die had ik ook, maar bovenstaande heb ik puur voor gebruikersgemak juist gekocht... Bijvoorbeeld 3x klikken en hij gaat na 3 uur automatisch uit...

Ik heb ik van alles smart home maar dit beviel mij toch beter omdat onze fiets zo DOM is (bijvoorbeeld dat je de accu prestaties kan inlezen). Onze fiets is zelfs zo dom dat als je iemand hem aanzet (stel je bent hem ergens geparkeerd) dat je accu door het licht heel snel leegloopt en hij niet automatisch uitgaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
J.f.rey schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:08:
[...]
Die had ik ook, maar bovenstaande heb ik puur voor gebruikersgemak juist gekocht... Bijvoorbeeld 3x klikken en hij gaat na 3 uur automatisch uit...

Ik heb ik van alles smart home maar dit beviel mij toch beter omdat onze fiets zo DOM is (bijvoorbeeld dat je de accu prestaties kan inlezen). Onze fiets is zelfs zo dom dat als je iemand hem aanzet (stel je bent hem ergens geparkeerd) dat je accu door het licht heel snel leegloopt en hij niet automatisch uitgaat...
Is je firmware wel up-to-date dan? Want de Ace gaat nu na 5 minuten inactiviteit automatisch uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huite
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-01-2023
Gisteren (zaterdag) mijn Veloretti Ace binnen gekregen die ik de zondag ervoor besteld had. Vlot dus!

Eerste indrukken zijn overwegend positief. Paar kleine dingetjes om te fixen: Voorrem loopt een beetje aan. Wiel loopt redelijk vrij maar schijf is wel wat hoorbaar. Ook bij mij sluit de accu aan de bovenzijde niet goed aan. Ziet er uit alsof de (Panasonic!) accu er ieder moment uit kan vallen... :o
Verder heeft de Enviolo bij ingebruikname niet gezocht naar de nieuwe (R45) firmware. De (neem ik aan) oude (R06) staat er nog op, maar doet het verder prima. Ook houdt deze de in de Enviolo app. gemaakte aanpassingen in trapfrequentie en versnellingsbakratio tot nu toe vast. Verder valt op dat de tandriem fors is gespannen.

Wel ga ik nog wat experimenteren met de zithouding (wat sportiever). Wil er een min of meer recht MTB stuur op gaan zetten en ook de zadelpen wordt vervangen door een exemplaar dat het zadel naar voren en naar achteren kan laten "kiepen". Waarschijnlijk moet later ook het zadel er nog aan geloven.

Maar al tot nu toe aardig tevreden met de fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uOmOu
Het viel me ook op dat Enviolo niet om een update vroeg.
Maar nu je het over hebt vraag ik me af of je niet wat nummers door elkaar houd,
zie hier een screenshot van mijn Enviolo app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9i_XleqOvpWsLSnIToBkrsxbqQQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JiojhacvlKwHVFy25KUBkaHc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uOmOu
hmm, hoewel er nieuwere firmware versie zijn zie ik net.
Misschien hang het er mee samen dat ik niet kan inloggen op de Veloretti app, omdat blijkbaar mijn fiets niet goed geregistreed is, enfin ze zijn er mee bezig en bellen me terug.

Welke versie hebben ulli geinstallerd, ben toch benieuwt welke nou de laatste versie is voor onze Ivy & Ace

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUwdCillKdFF5St8CdsMl_SsBac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N91N5NhlfcKT0oWISlM0VHWH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Bij mij ook R45, ik vermoed dat onze fiets niet tot een "supported Bafang drive" behoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
Hier ook geen update beschikbaar op Android, terwijl andere software wel beschikbaar is bij andere gebruikers. Misschien verschil tussen Apple en Android.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fm4JYZiX2q3-C5Tceyfk_6COQSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IElOTGVg0e7PrA996mH9JBsM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cj6p4sCn0mGhX4U-aGsQT5huuso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKySUfuSTTY5YoNgHBlw4QF1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door hengelo30 op 29-08-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uOmOu
zelfde hier, en je Enviolo firmware is ook R45?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJ7-rm4al_JQw2zOQrQ2IDO2jy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBT0pX4BrEnyjSRQ7iZ4ihoH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uOmOu
Tcoh heel blij met mijn nachtlampje in het midden op het stuur.
Met 1000 lumen zie je wel wat namelijk als het echt pik donker is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGd1KL43xQ3_w9nSdKK-soJKIhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0efQhPGibWTv2xh6FZUW65D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bcrh-OWC1CPrt8tP68_z-PGhOV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjyZPwq1xqNiqC3CcK8tx1hN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hm2-UI878KbFeAzQx2pM4HmvL-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFHGqiLVPEHRkjvgGoheWnvc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MI1BwWFObiARRfB-HGIPu6usRkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sH9OGpcGbxYOTTKgvqfCGOOa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEtTonhVZGHg-q-1eEp_vW_Ygr0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jG62xZDEBXtYOYYQ0NDuGBqb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-05 13:54
[Afbeelding]

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de clip die je gebruikt om e.e.a op het stuur te bevestigen, jij hebt daar nu de lamp op geplaatst maar ik kan me voorstellen dat daar ook een telephone mount op zou kunnen, waar heb je de clip gekocht (link zou mooi zijn )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uOmOu
Eikrur,
De clip heb ik zelf designed en3d geprint. Het rubbere gedeelte heb ik hergebruikt van de lamp.

Als er meerdere mensen zijn die een soort standaard clip systeem willen, kan ik wel iets bedenken en fabriceren. Misschen ook wel leuk voor Veloretti zelf :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-05 15:34
Hoi, ik ben benieuwd naar de ervaringen van jullie qua elektrische fietsen van Veloretti anno nu, gaat de levering nu wel goed en zij jullie tevreden over de fiets zelf? Zijn er ook mensen die al een keer de fiets hebben laten onderhouden door hen via fietsned? En wat zijn de ervaringen met de navigatie van de fiets op het stuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uOmOu
mozziej,
Ik heb mijn Ivy bestelld op zaterdag 14 augustus 2022, en kreeg hem woensdag 24 augustus geleverd, top!
Doos open gemaakt, platte achterband, en 3 krasjes in de frame waar de verf af is. Montage ging easy, band gewoon opgepmpt en ok, enviolo setup beetje nerdy maar wel gelukt, Veloretti app niet kunnen inloggen.

Wel lekker begonnen te fietsen, en alles werkt, geen kraken niets raars, echt fun!
Veloretti helpdesk geinformeerd over de app en de lack schade en ook over het licht kabel voor de plug bij de accu, want die wilde ik hebben.
Schijnt er iets mis gegaan te zijn met mijn fiets registratie, dat duurde wel een volle week en werkt pas sinds vanochtend, maar ok, geen probleem.
Echter de navigatie is niet precies, hij brengt je wel naar je doel, maar vond het vaak onduidelijk, ook naar hoeveel meter ik dan moet aflsaan etc...

Ook fijne service vind ik dat ik het kabel toegestuurd krijg en ook een touch up lackstift, helemaal gratis.
Dus fijne service vind ik, waarvoor dank Veloretti.

Blijf natuurlijk uitkijken op een software update, want ja ook ik moet elke keer als ik de fiets wil gebruiken eerst enviolo app opstarten en mijn cadance instellen, of gewoon leven met 60, maar vind ik te snel.

Maar al met al vind ik het een fijne fiets, mooi afgewerkt, en tecnologisch op de nieuwste stand. Je kan zo lang zoeken als je wil, er is geen ander ebike voor 2499 met Enviolo Automatiq en gates riem.

Als er voor mij een minpuntje is Ivy specifiek, is dat de frame niet echt stabiel is, want als de wind verkeerd zit lukt het echt niet om hands free te fietsen, maar meestal wel.

Hoop dit helpt je bij jouw keuze.

Cheers!

[ Voor 4% gewijzigd door uOmOu op 01-09-2022 17:41 ]

• wardv
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-05 20:32
Mr. T schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:19:

• TP-Link HS100
[Afbeelding]

Ik gebruik deze:
EcoSavers Countdown Countup Timer (met Belgische stekker)

Instellen op 3 of 6 uur. Knopje indrukken en starten met laden.
Beter dan heel de nacht aan de lader.

• stin00
  • Niet online
uOmOu schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:03:
zelfde hier, en je Enviolo firmware is ook R45?

[Afbeelding]
Hier een nieuwere versie lijkt het: 5-220202-0. Ik heb m'n fiets al meer dan 1 jaar. Heb wel m'n fiets in de eerste maand retour gestuurd voor reparatie en een paar maand geleden is de display vervangen omdat de vorige kaduk was door waterschade.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBiYNQ18-qcU5W68pYgTzG4RiMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RwcvhErNfZsK9IPigyYznC6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polaha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9Cn2zfEIN0f-LT9BDyO13dsdr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsHA50WwgMglxJnlao4RkKZe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:31
Als jullie accu bijna leeg is, merken jullie dan ook dat de ondersteuning minder wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:53

8bt

M4YN3 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:56:
Als jullie accu bijna leeg is, merken jullie dan ook dat de ondersteuning minder wordt?
Bij mij stopt de ondersteuning bij 25%.... ben wel benieuwd of andere dit ook hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:31
8bt schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:08:
[...]

Bij mij stopt de ondersteuning bij 25%.... ben wel benieuwd of andere dit ook hebben
Ah ik had het idee dat het wat minder werd.. Ben ook benieuwd naar anderen!

Ik maak wel gebruik van de magneet truc dus wellicht dat dat er ook mee te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:54
ja bij zo'n 20% merk ik dat de ondersteuning minimaal wordt en niet meer reageert op het niveau van ondersteuning wat je kiest. Lijkt me een soort thuiskom modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
M4YN3 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:56:
De ondersteuning wordt vanaf 40% al voelbaar minder, dat is bij vrijwel elke Ebike zo. Ik knal em vanaf 40 altijd weer richting 100% :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
AKI schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:34:
Vandaag de 3D geprinte ring voor verhoging van het stuur ontvangen van Gertwin.

De print is zelf is erg netjes uitgevoerd en wordt zelfs geleverd met benodigde bout en kleine (maar handige) handleiding.

Klusje was met 5 minuten geklaard en levert precies het gewenste resultaat!
[Afbeelding]
Ik wilde een stuurverhogende ring installeren, maar de bout (7 cm) om het stuur weer vast te draaien is dan te kort.. hij haalt het schroefdraad niet dan.

Zo te lezen heb jij een andere (langere) bout gebruikt? Weet je toevallig welke dit is? :)

Edit: ik lees elders dat een 9 cm bout nodig is. Iemand enig idee hoe dik deze is? :+ M5 of M6 ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 03-09-2022 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. T
Volgens mij M6x90

[ Voor 96% gewijzigd door Mr. T op 04-09-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Net nagemeten, de originele is M6x70 en heb inderdaad M6x90 nodig. Merci :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 13:00
stin00 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:40:
[...]

Ik wilde een stuurverhogende ring installeren, maar de bout (7 cm) om het stuur weer vast te draaien is dan te kort.. hij haalt het schroefdraad niet dan.

Zo te lezen heb jij een andere (langere) bout gebruikt? Weet je toevallig welke dit is? :)

Edit: ik lees elders dat een 9 cm bout nodig is. Iemand enig idee hoe dik deze is? :+ M5 of M6 ofzo?
Ik heb twee ringen totaal 4 cm van gertwin op mijn fiets. Als je hoger wilt gaan dan moeten de remleidingen verlengd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
mannowlahn schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:11:
[...]

Ik heb twee ringen totaal 4 cm van gertwin op mijn fiets. Als je hoger wilt gaan dan moeten de remleidingen verlengd worden.
Ik ga voor 1 massieve ring van 16mm: https://www.techniekwebsh...-30-mm-16-mm-din-705.html

Ik moet even uitmeten of 32mmn wel veilig haalbaar is. De 2 bouten achterop de stuurpen/stuur moeten nog wel goed klemmen op de buis van de fiets. Als je te hoog gaat dan klemt de bovenste zich nergens op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
stin00 schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:49:
[...]

Ik ga voor 1 massieve ring van 16mm: https://www.techniekwebsh...-30-mm-16-mm-din-705.html

Ik moet even uitmeten of 32mmn wel veilig haalbaar is. De 2 bouten achterop de stuurpen/stuur moeten nog wel goed klemmen op de buis van de fiets. Als je te hoog gaat dan klemt de bovenste zich nergens op vast.
Is Gertwin goedkoper, heb je meteen een langere bout en kijkt met je mee wat mogelijk is als je een foto naar hem stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
hengelo30 schreef op zondag 4 september 2022 @ 18:41:
[...]

Is Gertwin goedkoper, heb je meteen een langere bout en kijkt met je mee wat mogelijk is als je een foto naar hem stuurt.
Geen idee wie Gertwin is. Moest toch wat dingen op die site bestellen en de langere bout is ook minder dan 1 euro extra :+ Ben tevreden met deze ophoog ring, mooi stevig ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 11:57

_serial_

and there was silence

stin00 schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:16:
[...]

Geen idee wie Gertwin is. Moest toch wat dingen op die site bestellen en de langere bout is ook minder dan 1 euro extra :+ Ben tevreden met deze ophoog ring, mooi stevig ding.
Deze Gertwin is dat, daar legt hij ook uit waarom een 25mm niet altijd een goed idee is :

https://www.facebook.com/...rmalink/1080704056041614/

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
J.f.rey schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:08:
[...]

ja bijzonder want een bewegings en pir-sensor kosten niets. Kun je de fiets mee uitzetten en lampen automatisch mee aanzetten. Is toch wel erg jammer in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Huite schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:37:
Gisteren (zaterdag) mijn Veloretti Ace binnen gekregen die ik de zondag ervoor besteld had. Vlot dus!

Eerste indrukken zijn overwegend positief. Paar kleine dingetjes om te fixen: Voorrem loopt een beetje aan. Wiel loopt redelijk vrij maar schijf is wel wat hoorbaar. Ook bij mij sluit de accu aan de bovenzijde niet goed aan. Ziet er uit alsof de (Panasonic!) accu er ieder moment uit kan vallen... :o
Verder heeft de Enviolo bij ingebruikname niet gezocht naar de nieuwe (R45) firmware. De (neem ik aan) oude (R06) staat er nog op, maar doet het verder prima. Ook houdt deze de in de Enviolo app. gemaakte aanpassingen in trapfrequentie en versnellingsbakratio tot nu toe vast. Verder valt op dat de tandriem fors is gespannen.

Wel ga ik nog wat experimenteren met de zithouding (wat sportiever). Wil er een min of meer recht MTB stuur op gaan zetten en ook de zadelpen wordt vervangen door een exemplaar dat het zadel naar voren en naar achteren kan laten "kiepen". Waarschijnlijk moet later ook het zadel er nog aan geloven.

Maar al tot nu toe aardig tevreden met de fiets!
Als iemand een suggestie heeft voor een verende zadelpen houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaha
Vaevictis_ schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:44:
[...]

Tenzij je extreem lang bent heb je niet genoeg ruimte voor een verende zadelpen.
Het zadel komt eenvoudig te hoog te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Polaha schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:10:
[...]

Tenzij je extreem lang bent heb je niet genoeg ruimte voor een verende zadelpen.
Het zadel komt eenvoudig te hoog te staan.
Hoezo? Deze moet passen volgens mij 31,6mm en 300mm is de huidige stang. @Polaha

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
https://www.telegraaf.nl/...ams-fietsenmerk-veloretti . Hopelijk nu wat meer aandacht voor kwaliteitscontrole, klantenservice en app ontwikkeling. En met beetje geluk ook wat meer ondersteuning vanuit (gazelle) dealers voor onderhoud aan Veloretti fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
smesjz schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:07:
https://www.telegraaf.nl/...ams-fietsenmerk-veloretti . Hopelijk nu wat meer aandacht voor kwaliteitscontrole, klantenservice en app ontwikkeling. En met beetje geluk ook wat meer ondersteuning vanuit (gazelle) dealers voor onderhoud aan Veloretti fietsen.
Lijkt me heel positief. Pon heeft inmiddels echt een mooie selectie merken waarvan veel in het betere segment. Heel benieuwd wat dat gaat betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Vaevictis_ schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:44:
[...]

Ik ben enorm tevreden over de rose Pro Body Protector XL verende zadelpenPro Body Protector XL

Ik ben 190 cm lang en zo hoog staat mijn zadel (kan dus nog een kleine beetje lager):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXKOz1GRIalmEH0Xsm_WvOBJbPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUyx1h7hobEoOaVTJc0VzZBh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 01:27
Pon.Bike heeft Veloretti gekocht

https://automotive-online...rug-uit-olie-en-gassector

Pon Bike is een van de grootste fabrikanten ter wereld, met merken zoals Gazelle, Union en Urban Arrow. Het is onderdeel van Pon Holding, een van de grootste bedrijven van ons land, met bijvoorbeeld automerken als Audi, Volkswagen en Seat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenimal
Tijdens het fietsen op mijn Electric Ace merk ik dat ik een klein schokje / klik in de pedalen voel zodra ik ineens stop met trappen. Ik ga ervan uit dat dit de motor is die zich loskoppelt.

Is dit moment van ontkoppelen bij jullie ook voelbaar of zou dit iets met teveel speling te maken hebben? Echt storend is het niet, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
stin00 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:32:
[...]

Is je firmware wel up-to-date dan? Want de Ace gaat nu na 5 minuten inactiviteit automatisch uit.
Ook als deze aan de lader hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaha
De vraag is hoe je de software kunt updaten.
In de Veloretti app zie ik geen keuze optie waarmee dat kan.
Mijn Ace gaat niet uit na 5 minuten maar blijft permanent aan staan.

• Svenimal
Polaha schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:51:
De vraag is hoe je de software kunt updaten.
In de Veloretti app zie ik geen keuze optie waarmee dat kan.
Mijn Ace gaat niet uit na 5 minuten maar blijft permanent aan staan.
Er is ook geen keuze-optie, de update lijkt stapsgewijs uitgerold te worden. Je zult moeten wachten tot je in het menu van de Veloretti app een uitroepteken ziet staan achter "Vehicle", dus misschien dagelijks even checken. Als je dan verder doorklikt, zie je de update van de nieuwe firmware klaar staan om te installeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUnHkpOET_9gdQ8lAwtgoKYqZh0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RQGpBVvtW9NWFP5lfTcJQMSr.jpg?f=user_large

Bij mij verscheen de update eergisteren ineens. De enige merkbare aanpassing die ik kan ontdekken, is dat de fiets na een minuut of 5 automatisch uitschakelt. In de app lijkt het ook dat aanpassingen van de kadans worden opgeslagen, maar in de Enviolo app (en qua gevoel) springt deze gewoon terug naar 60 bij het herstarten van de fiets... Weer teleurstellend dus.

• mannowlahn
Ik zag even de firmware update maar nu niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
mannowlahn schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:00:
[...]

Ik ben enorm tevreden over de rose Pro Body Protector XL verende zadelpenPro Body Protector XL

Ik ben 190 cm lang en zo hoog staat mijn zadel (kan dus nog een kleine beetje lager):
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4EOth_hoS7Qj6P8_hSxf7XdlJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxoqcuJDOrCdHaoH6hhjwZkT.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uOmOu
mannowlahn schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:11:
[...]

Is je fork zo lang dat beide schroeven er nog pakken?
Ik heb er 30mm geprint, dit leek me het maximum veilig, zie foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QPzT9oFfRcwZ3cqr2ZiuJoKuHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTzRDL80frNQZB6UNdmXSok8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uOmOu
VERKOCHT

Iemand nog een bagagedrager nodig?
Ik heb deze maar een paar dagen erop gehad, dus als nieuw, en al helemaal passend gemaakt voor de ivy of Ace.

Je mag em hebben voor 20 euro, was 30 nieuw. Afhalen Amsterdam oost of Diemen.
ref: https://www.decathlon.nl/.../bagagedrag.../_/R-p-X8402094...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PB-C80pVKrXIZlqE5-Sp94F6oTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XuXJva9f2sMKPHLlu07dPKgt.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-pc60BTa--qYakzm2BOPfDkdmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9i9xjgLEldGdG0NGi0h4Nw4T.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZIWmY221LNBXftBGEdtyY7xfOs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tOrSghTyzw1Wnua5A4dHx4im.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaha
Goeie tip van de update met het uitroepteken.
Het gaat echter niet in een keer.
Je moet de fiets en de app steeds opnieuw starten hoewel het lijkt dat hij klaar is.
Steeds opnieuw wordt dan weer een extra stukje van de update opgehaald tot het uiteindelijk klaar is en geen uitroepteken meer verschijnt.
Nu gaat mijn Ace inderdaad uit na 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenimal
Polaha schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:09:
Goeie tip van de update met het uitroepteken.
Het gaat echter niet in een keer.
Je moet de fiets en de app steeds opnieuw starten hoewel het lijkt dat hij klaar is.
Steeds opnieuw wordt dan weer een extra stukje van de update opgehaald tot het uiteindelijk klaar is en geen uitroepteken meer verschijnt.
Nu gaat mijn Ace inderdaad uit na 5 minuten.
Bij mij zelf ging het niet zo omslachtig. Tijdens de update startte de fiets vanzelf een keer opnieuw op en na een paar minuten was de update compleet. De app gaf niet aan dat het proces klaar was, maar op het diamond display zag ik bij settings toen wel meteen het nieuwe firmware-nummer.

Anyway, fijn dat het je uiteindelijk toch gelukt is.

• J.f.rey
Veloretti is no more...

Ze hebben zich laten overnemen...

Of onze fiets ooit nog geholpen wordt van alle mankementen en ontbrekende features en software wordt nog de vraag...

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 23:37
J.f.rey schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 08:31:
Veloretti is no more...

Ze hebben zich laten overnemen...

Of onze fiets ooit nog geholpen wordt van alle mankementen en ontbrekende features en software wordt nog de vraag...
Veloretti is er nog gewoon. Heeft alleen een andere eigenaar. Kan alleen maar beter zijn dan de huidige.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
stin00 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:29:
In het kader van 'alweer pech' is gisteren m'n ABUS ringslot kapot gegaan.. de hele ijzeren hendel is afgebroken, slot is onbruikbaar :+ Zal wel geen garantie op zitten via Veloretti, ding heeft het 1 jaar uitgehouden!

[Afbeelding]
Zijn wel ondingen, bij mij is het kapje er al een paar keer afgevolgen duidelijk geen goede kwaliteit.

• Zoldersoldaat
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 28-11-2022
Hey Tweakers,

Op basis van wat ik op de facebook groep en dit forum heb gelezen heb ik toch voor de Veloretti Ace gekozen ipv een VanMoof. De fiets is binnen 5 werkdagen geleverd bij mij thuis op zaterdagochtend, de bezorger was wat later maar alles was netjes door Comans transport geregeld toen ik ze belde.

De fiets heb ik inmiddels in elkaar gezet en alles is netjes opgeleverd, echter stop ik de batterij er net in op basis van de instructies (eerst een rood ledje en vervolgens een groen knippert lampje) en gaat de fiets niet aan.

Ik ben nu de accu aan het opladen, toen ik hem aansloot ging de lamp op de adapter van groen naar rood, dat lijkt wel te werken.

Moet ik de batterij eerst helemaal opladen voordat hij een teken van leven geeft of is er iets mis met de bekabeling van de accu naar de fiets? Iemand ervaring hiermee?

Dank!

[ Voor 8% gewijzigd door Zoldersoldaat op 10-09-2022 11:04 ]

• stin00
  • Niet online
Zoldersoldaat schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:02:
Hey Tweakers,

Op basis van wat ik op de facebook groep en dit forum heb gelezen heb ik toch voor de Veloretti Ace gekozen ipv een VanMoof. De fiets is binnen 5 werkdagen geleverd bij mij thuis op zaterdagochtend, de bezorger was wat later maar alles was netjes door Comans transport geregeld toen ik ze belde.

De fiets heb ik inmiddels in elkaar gezet en alles is netjes opgeleverd, echter stop ik de batterij er net in op basis van de instructies (eerst een rood ledje en vervolgens een groen knippert lampje) en gaat de fiets niet aan.

Ik ben nu de accu aan het opladen, toen ik hem aansloot ging de lamp op de adapter van groen naar rood, dat lijkt wel te werken.

Moet ik de batterij eerst helemaal opladen voordat hij een teken van leven geeft of is er iets mis met de bekabeling van de accu naar de fiets? Iemand ervaring hiermee?

Dank!
De accu zou met een klein beetje prik de fiets al aan moeten laten gaan. Houd je de aanknop op je display lang genoeg ingedrukt? Iets van 2 tot 3 seconden denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Jij hebt ook wel elke accessoire er op zitten of niet? Moest even goed kijken of dit een Veloretti was. ;)

• mannowlahn
Afgelopen week zag ik heel even de update for warme knop maar die krijg ik niet meer te zien. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ook dat hielp niet. Iemand een idee hoe die firmware trigger weer terug komt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZFRPe9ZZCCTEYsQmMyNePRKEaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kUsm9WjpwotRTpV1fVmwO1Z.jpg?f=fotoalbum_large

• Vaevictis_
mannowlahn schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:00:
[...]

Jij hebt ook wel elke accessoire er op zitten of niet? Moest even goed kijken of dit een Veloretti was. ;)
Ja!

• mannowlahn
uOmOu schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:03:
[...]

Is je fork zo lang dat beide schroeven er nog pakken?
Ik heb er 30mm geprint, dit leek me het maximum veilig, zie foto
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFolNG_8Oq2S4mcTRNLJnQPkJEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVQJb0AYubQlkdKxvX21j4Jo.jpg?f=fotoalbum_large

• stin00
  • Niet online
Interessant, bij mijn Ace uit de allereerste batch is 1.7cm al bijna teveel. Kan echt net, ik heb duidelijk een kortere buis daar

• uOmOu
ok, maar dit zier er ook uit als 2 x 15mm ring..

• mannowlahn
uOmOu schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:17:
[...]

ok, maar dit zier er ook uit als 2 x 15mm ring..
Ik twijfel nu ook, 3cm klinkt namenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaha
Dit de softwareversie die ik nu heb.
Niet alleen schakelt de fiets zichzelf uit na 5 minuten, hij houdt nou ook de ingestelde Cadans vast !!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzQxt2HgwC0Dq6YYxCWC41eLJmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VMsuJnJy7SU2MlMm2UKDplFK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Ik heb al heel vaak mijn app opnieuw gestart, zelfs geïnstalleerd maar krijg helaas de mogelijkheid voor firmware update niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenimal
Polaha schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:17:
Dit de softwareversie die ik nu heb.
Niet alleen schakelt de fiets zichzelf uit na 5 minuten, hij houdt nou ook de ingestelde Cadans vast !![Afbeelding]
Zoals ik al zei in mijn vorige reactie op jouw bericht:
Svenimal schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:49:
In de app lijkt het ook dat aanpassingen van de kadans worden opgeslagen, maar in de Enviolo app (en qua gevoel) springt deze gewoon terug naar 60 bij het herstarten van de fiets... Weer teleurstellend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapidrodge
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 12:10
stin00 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:58:
[...]

De ondersteuning wordt vanaf 40% al voelbaar minder, dat is bij vrijwel elke Ebike zo. Ik knal em vanaf 40 altijd weer richting 100% :+
Dat had ik eerst ook, maar na de update wordt de ondersteuning minder bij 20% ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 15:13
Ik heb net mijn Ivy binnen. Ik wilde na een stuk fietsen even de magneettruc uitproberen. Maar de magneet was niet krachtig genoeg (moest ik nog bestellen).

Alleen na het terugzetten van de sensor heb ik 0 ondersteuning meer. De snelheidsmeter geeft ook alleen maar 0 km/h aan. Ik heb de Hub al opnieuw gekalibreerd en de uitlijning van de magneet op de sensor nagekeken, maar geen geluk.

Ik had de kabel van de sensor wel ietsje uit het frame getrokken. Zou je daarmee iets kunnen lostrekken?

Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaha
[b]Zoals ik al zei in mijn vorige reactie op jouw bericht:
[...]
Inderdaad, heel vreemd.
Dat wil haast zeggen dat de veloretti app geen zeggenschap meer heeft over de enviolo naaf.
In de Veloretti app blijft de nieuw opgeslagen waarde keurig staan, maar die doet dus niets meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 17:01
6pack15 schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:52:
Ik had de kabel van de sensor wel ietsje uit het frame getrokken. Zou je daarmee iets kunnen lostrekken?

Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Helaas ben ik toen zo dom geweest om ook aan dat kabeltje te trekken toen ik de magneet op de trapas ging monteren.

Na heel veel schelden en ploeteren heb ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen om het stekkertje weer in elkaar te klikken door aan de kant van de motor druk te zetten op het kabeltje en aan de kant van het wiel (door dat kleine gaat met rubber waar de kabel het frame in gaat) het stekkertje van de sensor weer op het stekkertje in het frame te drukken.

Ik was er flink lang mee bezig. In de fabriek monteren ze dat stekkertje al wanneer de motor nog niet is gemonteerd.. en dus hebben ze dan ruimte. Ik durfde het niet aan om de motor te demonteren namelijk.

Veel succes! :X |:( d:)b
Pagina: 1 ... 28 ... 55 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.