Zal ook voor een groot deel afhangen waar je woont. Ik woon in een stad waar de wegen over het algemeen buitengewoon goed zijn, ik heb dus ook geen andere banden en/of verende zadelpen nodig. Comfort is gewoon prima met de standaarduitrusting voor mij.IAMsterdam schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:01:
Ik zou inderdaad eerst bredere banden overwegen of de huidige wat minder hard oppompen.
Ik ben nu zo'n 1100km verder en rijd met redelijk lage druk op de standaard banden. Dat is echt super comfortabel.
Vroeger was het idee dat je banden vooral hard moest oppompen maar dat is echt achterhaald. Je moet er alleen voor zorgen dat het niet te zacht is, anders krijg je stootlekken wanneer je een stoeprand oid raakt.
Als dat onvoldoende blijkt is de volgende stap bredere banden, daarna zou ik pas een andere zadelpen overwegen.
Hier is de Veloretti op aanwijzing van Veloretti zelf naar de fietsenmaker gebracht voor het afstellen van de remmen. Hier ook big apple gemonteerd, maar de fietsenmaker krijgt niet alles goed uitgelijnd met de big apples erop.
Dan maar genoegen nemen met Marathon E-plus 1.75 banden met een verende zadelpen.
Dan maar genoegen nemen met Marathon E-plus 1.75 banden met een verende zadelpen.
In hoeverre maken de big apples uit qua uitlijning? Ik ben zelf echt een fiets amateur, maar wel handig. Kreeg het gisteren gewoon prima uitgelijnd hoor. Je moet wel aan beide kanten de schroeven van spatbord even wegslijpen.hengelo30 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:43:
Hier is de Veloretti op aanwijzing van Veloretti zelf naar de fietsenmaker gebracht voor het afstellen van de remmen. Hier ook big apple gemonteerd, maar de fietsenmaker krijgt niet alles goed uitgelijnd met de big apples erop.
Inderdaad, voor en achter twee schroeven inkorten en eventueel zo hier en daar de spatborden ietsje in de breedte uitbuigen en nauwkeurig aan de achterkant uitrichten.
Even een nauwkeurig klusje maar dan passen de Big Apples prima.
Uitlijnen heeft niets met banden te maken, dat moet gewoon perfect zijn.
Hier heb ik niks hoeve buigen. Banden passen er prima in?Polaha schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:15:
Inderdaad, voor en achter twee schroeven inkorten en eventueel zo hier en daar de spatborden ietsje in de breedte uitbuigen en nauwkeurig aan de achterkant uitrichten.
:strip_exif()/f/image/fAc626tZloDyYDZhV3PI7Q5J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U4H4XVEwZECsYEXEqA6uZ58Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat het de tolerantie van de spatborden is of het in één keer past of niet.
Mijn spatborden waren niet helemaal recht en niet overal even breed.
Maar niets om je zorgen te maken.
Na enig voorzichtig buigen was het goed op te lossen.
Dat was hier dus het geval. Knikje in het spatbord.Polaha schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:03:
Ik denk dat het de tolerantie van de spatborden is of het in één keer past of niet.
Wiel moest bij mij best naar achteren gezet worden met de drie stelbouten voor de big apples. Dat was het gene dat goed moest gebeuren, anders lopen de remmen aan wanneer het wiel er niet recht in zit.
Wat is jullie ervaring nu met de levertijd? Mijn Ace Graphite heb ik 25 Juli besteld, tot nu toe nog niks gehoord van leverancier/Veloretti.
10 dagen is niks, lees het topic even door. Staan heel, heel veel ervaringen. Dit topic bevat meer levertijd informatie dan daadwerkelijke ervaringen met de fietsvvdb schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:02:
Wat is jullie ervaring nu met de levertijd? Mijn Ace Graphite heb ik 25 Juli besteld, tot nu toe nog niks gehoord van leverancier/Veloretti.
Lol 25 juli. Ik lees wel dat ze nu vrij snel leveren. Ik heb hem net een week en op 23 april besteld.vvdb schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:02:
Ik zit niet op facebook, dus bij deze: Proficiat, goed gedaan.Borkus schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:31:
[...]
Dat is iig wat ik heb gelezen, maar ga er verder niet in verdiepen aangezien ik enkel de paarse(brake) poort op de m200 ga gebruiken voor mijn doel.
Misschien ook even meegeven hoeveel bar jullie op de banden zetten, dat geeft alvast een idee en een goede leidraad voor anderen. Ikzelf zit ongeveer op 2,5bar en dat is naar mijn gevoel 'zacht' maar wel comfortabel.IAMsterdam schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:08:
[...]
Het kan even zoeken zijn en het kan iets anders voelen dan je gewend bent inderdaad. Ik wil vooral mensen aanraden daar eerst mee aan de slag te gaan voordat ze geld uitgeven aan allerlei extra's.
Persoonlijk vind ik de fiets zo voldoende comfortabel op de toch doorgaans slechte Belgische fietspaden.
Standaard (smallere) fietsbanden pomp ik op tussen 3,5 en 4 bar. Maar dat is zonder meer hard.
Wat bedoel je precies?Dancer schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 06:36:
[...]
Ik zit niet op facebook, dus bij deze: Proficiat, goed gedaan.
Ben jij Mike Borkus van de Veloretti Nederland facebook group niet? Die is met het zelfde project als jij bezig en het is hem gelukt.
Zou wel hilarisch zijn als dat iemand anders is.Dancer schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:19:
[...]
Ben jij Mike Borkus van de Veloretti Nederland facebook group niet? Die is met het zelfde project als jij bezig en het is hem gelukt.
Nee die ken ik niet
haha nee gekheid, dat ben ik inderdaad! Thanks!
Vet hoor dat het je gelukt is! heb je via facebook een bericht gestuurd.Borkus schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:13:
Nee die ken ik niethaha nee gekheid, dat ben ik inderdaad! Thanks!
Share us your secret oh wizardBorkus schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:13:
Nee die ken ik niethaha nee gekheid, dat ben ik inderdaad! Thanks!
wat schat jij nog meer op 0?stin00 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:58:
[...]
De kans dat dit gaat werken schat ik in op 0, maar je kan het altijd proberen. Ik heb geprobeerd de motor en het display met een bafang BESST programming tool uit te lezen maar dat werkte ook niet. De 6-pin aansluiting is erg afwijkend.. weet dus niet of een ander display werkt ipv de gebruikte https://www.comodule.com/...-small-device-huge-effect . De fiets/motor/display draait ook een custom Veloretti profiel.
Met de big apples zit ik op 1.5 bar.ernieken schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:40:
[...]
Misschien ook even meegeven hoeveel bar jullie op de banden zetten, dat geeft alvast een idee en een goede leidraad voor anderen. Ikzelf zit ongeveer op 2,5bar en dat is naar mijn gevoel 'zacht' maar wel comfortabel.
Persoonlijk vind ik de fiets zo voldoende comfortabel op de toch doorgaans slechte Belgische fietspaden.
Standaard (smallere) fietsbanden pomp ik op tussen 3,5 en 4 bar. Maar dat is zonder meer hard.
Is nog net iets fijner als 2 bar.
Klinkt misschien als niet erg veel, maar ik kan dwars de stoeprand oprijden zonder dat de band een krimp geeft.
Moet het toch even kwijt: hoe fijn de fiets op zichzelf ook is, ik koop nooit meer een fiets bij dit bedrijf en wil het liefst m’n geld terug. Ik heb die fiets nu bijna een jaar en vanaf dag 1 heb ik hem dagelijks moeten gebruiken met gedoe. Ik heb nog geen dag zonder klachten op die fiets gezeten.
En dat is nog tot daaraan toe, in het begin geef je ze namelijk het voordeel van de twijfel (nieuw op de markt, ter plekke op locatie heel welwillend en meedenkend). Maar is buiten de de klantenservice om gerekend. Nooit in het Nederlands, met enorme vertragingen en het liefst de boel afwimpelen. Oplossingen zijn vaag of worden vooruit geschoven in de tijd. En de kern van het probleem wordt gewoon niet verholpen. Ik hoop dat ze mij nu eindelijk echt gaan helpen.
Dus een welgemeend advies voor mensen die het overwegen: spaar 1000 of 2000 euro meer en koop een goede fiets bij een goede dealer, want service zul je bij een elektrische fiets hoe dan ook nodig hebben. Inmiddels is er qua design ook echt wel keuze bij de bestaande goede merken. Veloretti loopt op het punt van service zelfs lichtjaren achter op vanmoof (en dat is al een drama). Mij gaan ze niet meer overtuigen, ik ben gewoon in de fuik gelopen.
En dat is nog tot daaraan toe, in het begin geef je ze namelijk het voordeel van de twijfel (nieuw op de markt, ter plekke op locatie heel welwillend en meedenkend). Maar is buiten de de klantenservice om gerekend. Nooit in het Nederlands, met enorme vertragingen en het liefst de boel afwimpelen. Oplossingen zijn vaag of worden vooruit geschoven in de tijd. En de kern van het probleem wordt gewoon niet verholpen. Ik hoop dat ze mij nu eindelijk echt gaan helpen.
Dus een welgemeend advies voor mensen die het overwegen: spaar 1000 of 2000 euro meer en koop een goede fiets bij een goede dealer, want service zul je bij een elektrische fiets hoe dan ook nodig hebben. Inmiddels is er qua design ook echt wel keuze bij de bestaande goede merken. Veloretti loopt op het punt van service zelfs lichtjaren achter op vanmoof (en dat is al een drama). Mij gaan ze niet meer overtuigen, ik ben gewoon in de fuik gelopen.
Als het echt zo erg is, laat je de koop toch ontbinden?jaapjaap schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:28:
Moet het toch even kwijt: hoe fijn de fiets op zichzelf ook is, ik koop nooit meer een fiets bij dit bedrijf en wil het liefst m’n geld terug. Ik heb die fiets nu bijna een jaar en vanaf dag 1 heb ik hem dagelijks moeten gebruiken met gedoe. Ik heb nog geen dag zonder klachten op die fiets gezeten.
Iemand een tip hoe ik de draadjes van de externe lamp draad (met de rode connector) verbonden krijg aan de Spanninga Axendo 80? Ik krijg de draad namelijk niet door die kleine zwarte dopjes die erbij geleverd zijn, de draad lijkt te dik.
In die eindeloze discussie zit ik nu. Wat mij betreft is het of een nieuwe werkende fiets of geld terug. En inderdaad zitten we al bijna op een jaar. Steeds als er wat is ben je dat onding weken kwijt en dan blijkt het probleem weer niet verholpen.newtastyland schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:40:
[...]
Als het echt zo erg is, laat je de koop toch ontbinden?
Voor toekomstige kopers: waar ik me dus ook op verkeken heb is dat geen fietsenmaker deze fiets wil aanraken. Voor de kleinste ongemakken ben je dus op Veloretti aangewezen.
Welke reden geven die fietsenmakers daar eigenlijk voor? Het verbaast me namelijk dat dit bij sommige problematisch blijkt.jaapjaap schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:56:
[...]
Voor toekomstige kopers: waar ik me dus ook op verkeken heb is dat geen fietsenmaker deze fiets wil aanraken. Voor de kleinste ongemakken ben je dus op Veloretti aangewezen.
Is al heel lang zo. Die gasten hebben zoveel werk dat ze alleen eigen klanten helpen.IAMsterdam schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:53:
[...]
Welke reden geven die fietsenmakers daar eigenlijk voor? Het verbaast me namelijk dat dit bij sommige problematisch blijkt.
Met gestrekt been.
Ik herken dat helemaal niet hier in Amsterdam, vandaar dat het me verbaast. "Eigen klanten" zijn dan alleen mensen die daar een fiets hebben gekocht?
Ik breng met Ace binnenkort weg voor zn eerste onderhoud. De fietsenmaker vond mechanisch onderhoud geen probleem.
Software updates kon hij niet voor me doen omdat hij geen veloretti software heeft gaf hij aan. Vond ik begrijpelijk en geen probleem.
Software updates kon hij niet voor me doen omdat hij geen veloretti software heeft gaf hij aan. Vond ik begrijpelijk en geen probleem.
Yes. Hier in het dorp zit ook zo eentje. Kerel vergeet dat ik daarna dus nooit meer iets bij hem koop, met twee kleine kinderen loopt hij de komende jaren dus de verkoop van een fiets of 6 mis.IAMsterdam schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:30:
Ik herken dat helemaal niet hier in Amsterdam, vandaar dat het me verbaast. "Eigen klanten" zijn dan alleen mensen die daar een fiets hebben gekocht?
Met gestrekt been.
Hier ook, dinsdag de fiets weggebracht voor afstellen en nieuwe remblokken. Word ik om 15 uur gebeld dat nieuwe banden raadzaam zijn en de fiets eind deze week klaar is.
Bel ik vanmiddag hoe het er voor staat, zijn ze er niet aan toegekomen want het is druk.
Laatste keer bij deze fietsenmaker idd.
Bel ik vanmiddag hoe het er voor staat, zijn ze er niet aan toegekomen want het is druk.
Laatste keer bij deze fietsenmaker idd.
“Begin ik niet aan. Vanmoofs doe ik ook niet.”IAMsterdam schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:53:
[...]
Welke reden geven die fietsenmakers daar eigenlijk voor? Het verbaast me namelijk dat dit bij sommige problematisch blijkt.
En dit is in Amsterdam (west). Onder meer de fietsenmaker waar ik echt al 15 jaar kom.
We hebben hier op het plein waar ik woon ook z'n fietsenmaker. Oh die fiets heb ik nooit verkocht, doe ik dus niets aan (ter info: de winkel waar deze vandaan kwam is gesloten wegens bedrijfsbeëindiging rond pensioen, gewoon gemiste kans) En dan praat ik gewoon over een doodgewone Gazelle van nog geen 4 jaar oud.jaapjaap schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:05:
[...]
“Begin ik niet aan. Vanmoofs doe ik ook niet.”
En dit is in Amsterdam (west). Onder meer de fietsenmaker waar ik echt al 15 jaar kom.
Nou prima joh, dan breng ik hem gewoon weer bij de toppertjes bij het station, die ook gewoon om 01:00 een klaar terwijl je wacht bandje binnen+buiten verwisselen voor je.
somewhere there was silence
Hallo allemaal,
Inmiddels heb ik mijn ace graphite zo’n 2 weken en zijn we een kleine 200km verder.
Ik heb geen enkele probleem of mankementen ervaren zoals ik dat hier op het forum veelvuldig ben tegengekomen.
Ik kan mij alleen niet ontdoen van het feit dat de fiets erg instabiel aanvoelt en blijft voelen (zonder handen fiets lukt bijvoorbeeld niet) Ik dacht dat dit een kwestie van wennen was al meende ik deze ervaring niet te hebben tijdens de proefrit. Maar dit gevoel blijft oook nog na 200km.
Ik heb de voor de hand liggende dingen al nagelopen ik kan nergens een speling ontdekken oid.
Heeft iemand nog ideeen of zo’n zelfde ervaring? Ik hoor jullie graag.
Inmiddels heb ik mijn ace graphite zo’n 2 weken en zijn we een kleine 200km verder.
Ik heb geen enkele probleem of mankementen ervaren zoals ik dat hier op het forum veelvuldig ben tegengekomen.
Ik kan mij alleen niet ontdoen van het feit dat de fiets erg instabiel aanvoelt en blijft voelen (zonder handen fiets lukt bijvoorbeeld niet) Ik dacht dat dit een kwestie van wennen was al meende ik deze ervaring niet te hebben tijdens de proefrit. Maar dit gevoel blijft oook nog na 200km.
Ik heb de voor de hand liggende dingen al nagelopen ik kan nergens een speling ontdekken oid.
Ik heb ook 0 klachten maar merkte wel 2x dat de bout van het stuur (onder het rubberen dopje) losser zat dan dat ik 'm aangedraaid had. Nu even wat Loctite erbij en het lijkt over. Deze bout misschien nog eens controleren?Erdna86 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:18:
Succes!
Voelt het zwalkend? Misschien is een van je wielen wel niet goed recht (spaken)Erdna86 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:18:
Hallo allemaal,
Die bout dient alleen om bij het afstellen van het stuur de speling weg te draaien, met losgedraaide inbus boutjes aan de voorkant.FFA schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:31:
[...]
Ik heb ook 0 klachten maar merkte wel 2x dat de bout van het stuur (onder het rubberen dopje) losser zat dan dat ik 'm aangedraaid had. Nu even wat Loctite erbij en het lijkt over. Deze bout misschien nog eens controleren?
Succes!
Daarna zekeren de twee inbus boutjes aan de voorkant deze positie. Vervolgens is de rol van de bout uitgespeeld en heeft geen functie meer tot het moment dat de speling opnieuw moet worden afgesteld.
Hier ook in de Meern en Utrecht. 5x geweigerd, niet hier gekocht, doe geen e-bikes en ga maar terug naar velorreti. Ook voor iets simpels als slag in het wiel._serial_ schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 22:17:
[...]
We hebben hier op het plein waar ik woon ook z'n fietsenmaker. Oh die fiets heb ik nooit verkocht, doe ik dus niets aan (ter info: de winkel waar deze vandaan kwam is gesloten wegens bedrijfsbeëindiging rond pensioen, gewoon gemiste kans) En dan praat ik gewoon over een doodgewone Gazelle van nog geen 4 jaar oud.
Nou prima joh, dan breng ik hem gewoon weer bij de toppertjes bij het station, die ook gewoon om 01:00 een klaar terwijl je wacht bandje binnen+buiten verwisselen voor je.
Bij velorreti is support een drama ik heb een nieuw achterwiel nodig volgens enviolo na het zien en horen van filmpje met ratel. Tot 2x niet gelukt om een ophaal afspraak te maken. De ene keer zou er een doos worden opgestuurd en later weer niet en nu moeten en dekens mee genomen worden door brenger maar krijg wel de vraag om een rma nummer op de doos te zetten? Ik kon geen los wiel krijgen want het is een geavanceerd stukje techniek. Terwijl wiel er makkelijk uit gaat en het ook zelf kan uitvoeren.
Ik blijf het proberen vanaf de camping.
Vreemd, ik heb met ze gebeld voor een “loslatende” afwerklaag op de velg van het voorwiel. Dit werd in eerste instantie als normaal beoordeeld, maar na wat aandringen zou er een nieuw wiel worden opgestuurd.Vaevictis_ schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:42:
[...]
Bij velorreti is support een drama ik heb een nieuw achterwiel nodig volgens enviolo na het zien en horen van filmpje met ratel. Tot 2x niet gelukt om een ophaal afspraak te maken. De ene keer zou er een doos worden opgestuurd en later weer niet en nu moeten en dekens mee genomen worden door brenger maar krijg wel de vraag om een rma nummer op de doos te zetten? Ik kon geen los wiel krijgen want het is een geavanceerd stukje techniek. Terwijl wiel er makkelijk uit gaat en het ook zelf kan uitvoeren.
Ik blijf het proberen vanaf de camping.
In eerste instantie ging dit fout en werd een achterwiel opgestuurd, maar dit kom nog net gecorrigeerd worden en is het voorwiel opgestuurd (en inmiddels afgeleverd).
Verpakking had wel iets beter gekund, maar wiel is verder niet beschadigd. Werd overigens inclusief banden en reflectors geleverd.
Is het wiel wel precies in het midden van de fiets gespaakt ?Erdna86 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:18:
Hallo allemaal,
Ik kan mij niet ontdoen van het feit dat de fiets erg instabiel aanvoelt en blijft voelen (zonder handen fiets lukt bijvoorbeeld niet) Ik dacht dat dit een kwestie van wennen was al meende ik deze ervaring niet te hebben tijdens de proefrit. Maar dit gevoel blijft oook nog na 200km.
Als dat niet zo is, staat het wiel links of rechts van het midden en kun je niet met losse handen fietsen.
Ook als het achterwiel scheef staat krijg je hetzelfde instabiele effect.
Hoe kan je zoiets controleren?Polaha schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:08:
[...]
Is het wiel wel precies in het midden van de fiets gespaakt ?
Als dat niet zo is, staat het wiel links of rechts van het midden en kun je niet met losse handen fietsen.
Ook als het achterwiel scheef staat krijg je hetzelfde instabiele effect.
Dit zit muurvastFFA schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:31:
[...]
Ik heb ook 0 klachten maar merkte wel 2x dat de bout van het stuur (onder het rubberen dopje) losser zat dan dat ik 'm aangedraaid had. Nu even wat Loctite erbij en het lijkt over. Deze bout misschien nog eens controleren?
Succes!
Swalbe heeft blijkbaar nieuwe banden voor ebikes waardoor je 10% meer range krijgt en veel lichter fiets. Wie test hem als eerste uit met de veloretti? Youtube roel peerenboom.
:strip_exif()/f/image/9nUB0pxmeKpc7KKM9JKyoEUS.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.showdaily.net...albe-marathon-efficiency/
:strip_exif()/f/image/9nUB0pxmeKpc7KKM9JKyoEUS.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.showdaily.net...albe-marathon-efficiency/
[ Voor 6% gewijzigd door Vaevictis_ op 09-08-2022 21:06 ]
Zet je fiets ondersteboven op een deken om beschadiging te voorkomen.
1) Achterwiel
Neem een rechte lat van zo’n 2 meter en hou die zo dat de zijkant van voor en achterwielen tegen de lat aanliggen. Als de band van het achterwiel niet op twee plaatsen de lat raakt, staat het achterwiel scheef in de lengte richting.
Controleer daarna of het achterwiel in verticale zin parrallel aan de verticale zitbuis van het frame zit. Is dat alles na eventuele correcties goed, dan staat het achterwiel op z’n plaats.
Controleer daarna of de aandrijfriem dan ook nog steeds de goede spanning heeft en dat de remklauw nog goed staat.
Dat laatste is simpel.
Draai de twee bouten van de klauw een stukje los zodat hij net heen en weer kan bewegen.
Knijp stevig in de rem, hou hem vast en draai de 2 bouten weer vast.
2) Voorwiel.
Controleer of de band aan beide zijden dezelfde afstand tot de voorvork heeft, zoniet corrigeer dit en plaats de remklauw opnieuw.
Ga dan achter de fiets staan en kijk langs het achterwiel naar voren of de twee wielen verticaal in elkaars verlengde staan.
Als dat niet zo is, dan is het voorwiel uit het midden gespaakt en moet door Veloretti vervangen worden.
That’s it,
Succes
Bedankt, voor de goede uitleg. Dit is een mooi klusje voor het weekend. Ik hou jullie op de hoogte.Polaha schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:52:
[...]
Zet je fiets ondersteboven op een deken om beschadiging te voorkomen.
1) Achterwiel
Neem een rechte lat van zo’n 2 meter en hou die zo dat de zijkant van voor en achterwielen tegen de lat aanliggen. Als de band van het achterwiel niet op twee plaatsen de lat raakt, staat het achterwiel scheef in de lengte richting.
Controleer daarna of het achterwiel in verticale zin parrallel aan de verticale zitbuis van het frame zit. Is dat alles na eventuele correcties goed, dan staat het achterwiel op z’n plaats.
Controleer daarna of de aandrijfriem dan ook nog steeds de goede spanning heeft en dat de remklauw nog goed staat.
Dat laatste is simpel.
Draai de twee bouten van de klauw een stukje los zodat hij net heen en weer kan bewegen.
Knijp stevig in de rem, hou hem vast en draai de 2 bouten weer vast.
2) Voorwiel.
Controleer of de band aan beide zijden dezelfde afstand tot de voorvork heeft, zoniet corrigeer dit en plaats de remklauw opnieuw.
Ga dan achter de fiets staan en kijk langs het achterwiel naar voren of de twee wielen verticaal in elkaars verlengde staan.
Als dat niet zo is, dan is het voorwiel uit het midden gespaakt en moet door Veloretti vervangen worden.
That’s it,
Succes
Ik zit hier tegenover Enviolo in Zwolle en daar was net een Portugese vrachtwagen een lading aan het laden of lossen......
[ Voor 3% gewijzigd door ST10©DE op 10-08-2022 12:46 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Bij mij staat dat er wel gewoon. Alleen zijn hebben alle fietsen op die site best getest of beste koop logo.
Met gestrekt been.
Op AD zie ik dat Cowboy ST4 Beste Koop is. Afijn on topic. Eindelijk mijn Ace Matt Black teruggekregen. Kort verhaal: Besteld september, maart gekregen, april remschijf adapter van naaf gescheurd, juli beloofd geld terug te krijgen, uiteindelijk augustus fiets terug. 11 maanden bezig en 100 mails met 80 keer niet nagekomen beloftes. Toen fiets terugkwam klikte batterij ook weer niet goed in, nog steeds niet, ook niet na nieuwe clipje. Als ik Veloretti was had ik toch wel een checklijst gemaakt alvorens je een fiets terugstuurt en NR1 klacht moeten bekijken.
Uit voorzorg heb ik door een bevriende fietsenmaker uitelkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Voor veiligheid van mij en mijn baby dochter. Bevindingen: voorwiel niet goed gespaakt zit een kleine slag in. Remschijven zitten niet goed vast zowel voor/achter. Nieuwe remblokken achter moeten plaatsen de originele zitten schuin afgeschuurd. Gates opnieuw af moeten stellen, spanning was te hoog. Velgen geschuurd nieuwe binnenband/buitenband Big Apples. Fiets fiets nu voortreffelijk, maar nog steeds irritaties om ik elke keer na opstarten enviolo moet instellen op de trap frequentie. App is k*t, navigatie werkt niet als fiets, GPS reageert te langzaam en interval is te lang. NUL service. Normale fietsenmakers willen niet eens naar kijken. En ja ik heb spijt.
Uit voorzorg heb ik door een bevriende fietsenmaker uitelkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Voor veiligheid van mij en mijn baby dochter. Bevindingen: voorwiel niet goed gespaakt zit een kleine slag in. Remschijven zitten niet goed vast zowel voor/achter. Nieuwe remblokken achter moeten plaatsen de originele zitten schuin afgeschuurd. Gates opnieuw af moeten stellen, spanning was te hoog. Velgen geschuurd nieuwe binnenband/buitenband Big Apples. Fiets fiets nu voortreffelijk, maar nog steeds irritaties om ik elke keer na opstarten enviolo moet instellen op de trap frequentie. App is k*t, navigatie werkt niet als fiets, GPS reageert te langzaam en interval is te lang. NUL service. Normale fietsenmakers willen niet eens naar kijken. En ja ik heb spijt.
Ik had hetzelfde wat betreft de batterij, heb toen de batterij van mijn vriendin erin gedaan en die klikte wel goed. Mijn batterij klikte ook bij haar fiets goed. Ik zou een nieuwe batterij aanvragen, goeie kans dat dat het fixed.JSX schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:08:
Op AD zie ik dat Cowboy ST4 Beste Koop is. Afijn on topic. Eindelijk mijn Ace Matt Black teruggekregen. Kort verhaal: Besteld september, maart gekregen, april remschijf adapter van naaf gescheurd, juli beloofd geld terug te krijgen, uiteindelijk augustus fiets terug. 11 maanden bezig en 100 mails met 80 keer niet nagekomen beloftes. Toen fiets terugkwam klikte batterij ook weer niet goed in, nog steeds niet, ook niet na nieuwe clipje. Als ik Veloretti was had ik toch wel een checklijst gemaakt alvorens je een fiets terugstuurt en NR1 klacht moeten bekijken.
Iemand toevallig uit Maarssen hier die zijn ace vandaag heeft laten ophalen door brenger? Mijn fiets is vandaag opgehaald vanwege defecte naaf in achterwiel gaat 15 werkdagen duren.
Ik heb vorige week de controller van Enviolo erop gezet (https://hollandbikeshop.c...r-draadloos-zwart-757841/). Ik heb nu rechts mijn display en links de Enviolo controller en een bel.[b]JSX in "Ervaringen met Veloretti Electric".. Fiets fiets nu voortreffelijk, maar nog steeds irritaties om ik elke keer na opstarten enviolo moet instellen op de trap frequentie. ..
Wat mij betreft echt een uitkomst. Natuurlijk gaat hij nog steeds terug naar 60 maar je kan dat vervolgens direct simpel aanpassen. Telefoon niet meer nodig, die blijft lekker ergens in mijn tas.
Ik ben best tevreden en vind met name het design erg mooi, maar Veloretti is eigenlijk te vroeg op de markt gekomen met een niet helemaal uitontwikkelde fiets en een support affeling die de problemen daardoor (nog) niet de baas kan.
Laten we hopen dat er snel een stijgende lijn zichtbaar wordt.
Waar ik niet zo tevreden mee was was de banden keuze, niet geschikt voor dit stijve frame dat elk hobbeltje genadeloos doorgeeft.
Daarom Big Apples, probleem opgelost.
De werking van de Tektro voorrem vond ik ook zeer mager.
Daarom nu Shimano SLX remklauw en remgreep gemonteerd. Groot verschil !
Waar ik niet zo tevreden mee was was de banden keuze, niet geschikt voor dit stijve frame dat elk hobbeltje genadeloos doorgeeft.
Daarom nu Shimano SLX remklauw en remgreep gemonteerd. Groot verschil !
:strip_exif()/f/image/y6B66eJsc9Cg7G7EsjeUox1K.jpg?f=fotoalbum_large)
Naar aanleiding van jouw enthousiaste reactie heb ik deze afstandsbediening ook gekocht.IAMsterdam schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:39:
[...]
Ik heb vorige week de controller van Enviolo erop gezet (https://hollandbikeshop.c...r-draadloos-zwart-757841/). Ik heb nu rechts mijn display en links de Enviolo controller en een bel.
Wat mij betreft echt een uitkomst. Natuurlijk gaat hij nog steeds terug naar 60 maar je kan dat vervolgens direct simpel aanpassen. Telefoon niet meer nodig, die blijft lekker ergens in mijn tas.
Ik krijg hem echter met geen mogelijkheid aan de praat als ik de instructie van enviolo volg.
Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen ?
Zou je misschien een fotootje kunnen posten, ben erg benieuwd naar de lay-out.IAMsterdam schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:39:
[...]
Ik heb vorige week de controller van Enviolo erop gezet (https://hollandbikeshop.c...r-draadloos-zwart-757841/). Ik heb nu rechts mijn display en links de Enviolo controller en een bel.
Zeker. Ik ga morgen met de fiets op pad en dan neem ik wel een paar foto’s.Mr. T schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:48:
[...]
Zou je misschien een fotootje kunnen posten, ben erg benieuwd naar de lay-out.
Top.....want er zijn 3 verschillende modellen.IAMsterdam schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:18:
[...]
Zeker. Ik ga morgen met de fiets op pad en dan neem ik wel een paar foto’s.
1 daarvan is misschien de meest handige qua bediening, maar ook lelijk qua montage....en lomp ding. Dus ben benieuwd hoe jou kleine bediening er uit ziet.....het oog wil ook nml wat. Mooie fiets.... verdient een klein mooie bediening die niet opvalt.
En volgens mij kan je via enviolo app instellen dat iedere klik op de + of - een incrementeel heeft van 5rpm ipv 1rpm.. dus gaat de cadans van 60rpm naar 30rpm in een paar klikken
Ik ben nml nog al lui, en wil zo min mogelijk mee trappen.
Ha,
Ik heb sinds een week nu een electric ace in het mat zwart.
En er zijn een aantal puntjes waar ik tegen aan ben gelopen.
-vervelende kraak uit het balhoofd, zelf opgelost door alle lagers etc schoon te maken en opnieuw in te vetten
-slechte afstelling achterwiel, deze zat er scheef in. Ook de remklauw zat er scheef op. Ook lijkt het frame niet helemaal symmetrisch
-bij het aandraaien van het achterwiel loopt de naaf erg snel tegen de plastic behuizing van de enviolo, hier zit maar een paar mm ruimte tussen.
-hij fietst wel erg lekker!
Ook lijkt het alsof de fiets na ongeveer 100km speling op de aandrijving begint te krijgen: er zit een hele kleine vrije slag tussen de trapper en het uitgaande tandwiel, andere die dit ook hebben? Dit beïnvloed het fietsen enorm doordat je dit voelt in het trappen.
-vervelende kraak uit het balhoofd, zelf opgelost door alle lagers etc schoon te maken en opnieuw in te vetten
-slechte afstelling achterwiel, deze zat er scheef in. Ook de remklauw zat er scheef op. Ook lijkt het frame niet helemaal symmetrisch
-bij het aandraaien van het achterwiel loopt de naaf erg snel tegen de plastic behuizing van de enviolo, hier zit maar een paar mm ruimte tussen.
Ook lijkt het alsof de fiets na ongeveer 100km speling op de aandrijving begint te krijgen: er zit een hele kleine vrije slag tussen de trapper en het uitgaande tandwiel, andere die dit ook hebben? Dit beïnvloed het fietsen enorm doordat je dit voelt in het trappen.
1.Rijk1992 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:55:
Was het makkelijk om bij de (balhoofd)lagers te komen?
2.
Wat voor "vet" heb je gebruikt.
Grt
T
Deze issues hebben heel veel Ace fietsen. Je moet tijdens de productie van je fiets veel geluk hebben. Gekraak balhoofd verdween bij mij na 1000 km. Speling op de trapas en motor heb ik ook, dat wordt ook alleen maar erger naar mijn gevoel. M'n fietsenmaker vond die speling onaanvaardbaar, maar volgens Veloretti hoort het bij deze motor. Complete onzin volgens m'n fietsenmaker. Maarja Veloretti verkoopt wel meer onzin, zoals een nieuwe app die al 10 maanden op zich laat wachten.Rijk1992 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:55:
Ha,
Ja, het balhoofd is aardig simpel gelukkigMr. T schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:52:
[...]
1.
Was het makkelijk om bij de (balhoofd)lagers te komen?
2.
Wat voor "vet" heb je gebruikt.
Grt
T
-draai je 2 bouten van het stuur los
-haal het rubber kapje boven in het stuur eraf, hieronder zit een lange bout.
-draai deze bout eruit en je voorvork valt uit het frame.
-er zitten een aantal bussen/ringen onder en boven, onthou hoe deze zitten
-de lagers zelf zitten in het frame gedrukt, ik kreeg ze er zonder gereedschap uit.
-alles met een droge doek schoon gemaakt, er kwamen ook een aantal braampjes vanaf nog…
-daarna alles ingevet met standaard kogellager vet, de lagers zelf zijn geseald dus daar kan je niks mee.
-alles weer in elkaar gezet en het balhoofd opnieuw “afgesteld” dit kan je op YouTube vinden. Het gaat er vooral om hoe strak de lange bout in het stuur moet.
Succes!
Op verzoek even een plaatje van mijn cockpit. Gelijk maar even de hele fiets gefotografeerd aangezien er misschien ook interesse is voor de andere onderdelen.
:strip_exif()/f/image/NNVT0B2iu7ht8DBxPtfmYHjl.jpg?f=fotoalbum_large)
Slot heb ik rond het stuur als ik geen tas bij me heb.
Handvatten zijn de Ergon GP1. Fietsbel is de Airbell, geschikt voor Apple AirTag. Verder de Enviolo Pro Automatiq om de cadans aan te passen. Twijfel nog of ik die links houd of naar rechts verplaats.
:strip_exif()/f/image/7tS8drT5HofGbEvAJ5yTmtF0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I2wNKQC9yj0mVBZcfHg2Jzsl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zkFKiyBxjLtMKaTe5yCjB0OP.jpg?f=fotoalbum_large)
De bagagedrager is de Elops 900 ultralicht van Decathlon. Die past als je de bevestiging naar het frame zelf korter zaagt. Aangezien ik die kaal niet echt mooi vond heb ik er een AXA Juno achterlicht opgezet.
Inmiddels sinds maart ongeveer 1200 km erop zitten en nog altijd zeer tevreden. Persoonlijk geen problemen gehad met iets en ook prima lange ritten kunnen maken (rond de 100km). Zadel zit voor mij als wielrenner heel goed, juist ook voor lange afstanden. Banden zijn OK, die vervang ik wel als ze versleten zijn.
:strip_exif()/f/image/NNVT0B2iu7ht8DBxPtfmYHjl.jpg?f=fotoalbum_large)
Handvatten zijn de Ergon GP1. Fietsbel is de Airbell, geschikt voor Apple AirTag. Verder de Enviolo Pro Automatiq om de cadans aan te passen. Twijfel nog of ik die links houd of naar rechts verplaats.
:strip_exif()/f/image/7tS8drT5HofGbEvAJ5yTmtF0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I2wNKQC9yj0mVBZcfHg2Jzsl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zkFKiyBxjLtMKaTe5yCjB0OP.jpg?f=fotoalbum_large)
De bagagedrager is de Elops 900 ultralicht van Decathlon. Die past als je de bevestiging naar het frame zelf korter zaagt. Aangezien ik die kaal niet echt mooi vond heb ik er een AXA Juno achterlicht opgezet.
Inmiddels sinds maart ongeveer 1200 km erop zitten en nog altijd zeer tevreden. Persoonlijk geen problemen gehad met iets en ook prima lange ritten kunnen maken (rond de 100km). Zadel zit voor mij als wielrenner heel goed, juist ook voor lange afstanden. Banden zijn OK, die vervang ik wel als ze versleten zijn.
Onderdelen die moeten kunnen bewegen (stuurpen, balhoofd etc.): (kogel)lagervet
Onderdelen die vast moeten blijven zitten (zadelpen etc.): montagevet / montagepasta.
Okay bedankt voor de uitleg.....Rijk1992 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:19:
[...]
Ja, het balhoofd is aardig simpel gelukkig
-draai je 2 bouten van het stuur los
-haal het rubber kapje boven in het stuur eraf, hieronder zit een lange bout.
-draai deze bout eruit en je voorvork valt uit het frame.
-er zitten een aantal bussen/ringen onder en boven, onthou hoe deze zitten
-de lagers zelf zitten in het frame gedrukt, ik kreeg ze er zonder gereedschap uit.
-alles met een droge doek schoon gemaakt, er kwamen ook een aantal braampjes vanaf nog…
-daarna alles ingevet met standaard kogellager vet, de lagers zelf zijn geseald dus daar kan je niks mee.
-alles weer in elkaar gezet en het balhoofd opnieuw “afgesteld” dit kan je op YouTube vinden. Het gaat er vooral om hoe strak de lange bout in het stuur moet.
Succes!
Mocht ik daar ook problemen mee krijgen weet ik wat te doen.
Vandaag een langere rit gemaakt met de cliq pro remote control.
Het is nu heel plezierig dat je onderweg af en toe van tempo kunt wisselen, dus wat mij betreft een absolute aanrader.
Het is nu heel plezierig dat je onderweg af en toe van tempo kunt wisselen, dus wat mij betreft een absolute aanrader.
Producten-aanbieden mag alleen Vraag & Aanbod overig
[ Voor 76% gewijzigd door deepbass909 op 16-08-2022 10:29 ]
Is het inmiddels geregeld met de verzekering?Derek S. schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:16:
Aangezien mijn Ace een tijdje geleden gestolen is heb ik een accu en oplader over. [...]
Ik las dat het een diefstal was uit een beveiligde garage? Bij je huis?
[ Voor 7% gewijzigd door deepbass909 op 16-08-2022 10:29 ]
Klopt ja. Was een weekje weg en de fiets stond altijd achter de auto in de afgesloten ondergrondse garage. Ik kom terug en zie geen fiets meer staan. Rondje gelopen door de garage en de wijk maar hij was echt gewoon weg. Na een paar dagen vind ik zelfs nog gewoon stukken van het doorgeslepen slot en kettingslot terug op mijn plek toen ik van een iets andere richting kwam aanrijden._serial_ schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 00:22:
[...]
Is het inmiddels geregeld met de verzekering?
Ik las dat het een diefstal was uit een beveiligde garage? Bij je huis?
Ik was overigens niet de enige, er zijn een stuk of 4-5 andere elektrische fietsen gestolen van de buren op hetzelfde moment.
Politie doet er helemaal niets mee. Heb Veloretti nog ingelicht om te kijken of zij iets kunnen doen, maar ook zij kunnen niets doen qua op afstand onklaar maken of toch achter een GPS locatie komen.
Inmiddels heb ik besloten om via het werk een andere fiets te leasen, wellicht eentje die iets meer geschikt is voor de langere afstanden ook. Redelijke levertijden zijn echter een beetje een probleem voor alle merken en dat terwijl de Ace nu binnen 2 weken te leveren valt.

Het is toch om verdrietig van te worden dat sommige lui alleen maar bezig zijn om spullen van anderen te jatten.
De verzekering van de ANWB bevestigd een track&trace chip op je fiets, toch kennelijk geen overbodige luxe.
De verzekering van de ANWB bevestigd een track&trace chip op je fiets, toch kennelijk geen overbodige luxe.
De fiets gps heeft twee weken aan interne batterij toch? Raar dat je hem niet meer hebt kunnen fracken in de app.Derek S. schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:07:
[...]
Klopt ja. Was een weekje weg en de fiets stond altijd achter de auto in de afgesloten ondergrondse garage. Ik kom terug en zie geen fiets meer staan. Rondje gelopen door de garage en de wijk maar hij was echt gewoon weg. Na een paar dagen vind ik zelfs nog gewoon stukken van het doorgeslepen slot en kettingslot terug op mijn plek toen ik van een iets andere richting kwam aanrijden.
Ik was overigens niet de enige, er zijn een stuk of 4-5 andere elektrische fietsen gestolen van de buren op hetzelfde moment.
Politie doet er helemaal niets mee. Heb Veloretti nog ingelicht om te kijken of zij iets kunnen doen, maar ook zij kunnen niets doen qua op afstand onklaar maken of toch achter een GPS locatie komen.
Inmiddels heb ik besloten om via het werk een andere fiets te leasen, wellicht eentje die iets meer geschikt is voor de langere afstanden ook. Redelijke levertijden zijn echter een beetje een probleem voor alle merken en dat terwijl de Ace nu binnen 2 weken te leveren valt.![]()
Hier extract hetzelfde . Wordt er gewoon boos en verdriet vanIAMsterdam schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:53:
[...]
Heb wel ergens gelezen dat de tracker van de anwb, op je fiets moet worden gelast door een monteur. En dat deze niet echt heel klein is..maar goed is een optie, en werkt niet met gps maar met het LoRa-netwerkPolaha schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:42:
Het is toch om verdrietig van te worden dat sommige lui alleen maar bezig zijn om spullen van anderen te jatten.
heb ook absolute niets tegen de ANWB want die van mijn vriendin is daar ook verzekerd alleen dan zonder de tracker
Persoonlijk heb ik gekozen om het Premium plan te nemen bij de aankoop van mijn Ace, ergens in de Ace zit een GPS tracker deze krijgt stroom van een eigen kleine accu, die weer wordt opgeladen bij het plaatsen van de hoofdaccu. zonder hoofd accu gaat deze gps een week of 2-3 mee, op de app kan ik de globale locatie zien. beetje afhankelijk van waar de fiets staat hoe nauwkeurig het is maar klopt aardig. wellicht een extra Airtag een Samsung Galaxy SmartTag of een tile verstoppen voor meer nauwkeurigheid ter plaatsen.
Mijn fiets is dus in reparatie bij Veloretti in Almelo. Ik krijg wel notificaties "Vehicle has been moved", ik zie dat functie find vehicle werkt. Krijg nu de locatie op de kaart te zien.mannowlahn schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:46:
[...]
De fiets gps heeft twee weken aan interne batterij toch? Raar dat je hem niet meer hebt kunnen fracken in de app.
[ Voor 10% gewijzigd door Vaevictis_ op 17-08-2022 10:41 ]
Die krijg ik niet op mijn iphone, dat is dus allen op een android volgens mij. Die veloretti app is de grootste faal die ik in tijden heb mee gemaakt qua ios apps. Ze krijgen het wel voor elkaar om navigatie naar de controller te sturen maar even de cadans vast houden is teveel gevraagd.Vaevictis_ schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:00:
[...]
Mijn fiets is dus in reparatie bij Veloretti in Almelo. Ik krijg wel notificaties "Vehicle has been moved" maar geen locatie in de app want dat zit er niet in. Alleen navigatie.
Voor de knutselaars (waarvan een fors deel van de veloretti electric owners klaarblijkelijk deel van uitmaakt): ik heb deze bagagedrager (elops) erop gezet:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FVkXVAJbAxcbufzRdpRXnSKf.jpg?f=user_large)
Dit model gekozen wegens de vlakke (minste invloed op achterlicht) en eenvoudige vormgeving met relatief dikke buisjes.
Ging niet zomaar (poten moeten uitgebogen worden vanwege de brede naaf), er moet wat geknutseld worden aan de spatbordstangetjes, en drie gaatjes in het spatbord worden gemaakt. Om e.e.a. er een beetje netjes op te krijgen heb ik wat tussenstukjes geprint/gemaakt voor de twee boutjes aan de voorkant en 5 mm meer ruimte voor de spatbordstangetjes (meer kan niet vanwege de relatief korte schroefdraad). Ik kan hier kennelijk geen stl bestanden uploaden, maar geïnteresseerden kunnen even pm'n, dan mail ik ze.
En omdat ik toch bezig was; ik was op zoek naar een passend reflectortje voor achterop de drager, maar kon niks vinden. Dus maar een metertje reflecterend tape besteld en ondertussen een (aan het achterlicht aangepast) plaatje gemaakt (liefst had ik het zwart gehad, maar dat was even op...).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FVkXVAJbAxcbufzRdpRXnSKf.jpg?f=user_large)
Dit model gekozen wegens de vlakke (minste invloed op achterlicht) en eenvoudige vormgeving met relatief dikke buisjes.
Ging niet zomaar (poten moeten uitgebogen worden vanwege de brede naaf), er moet wat geknutseld worden aan de spatbordstangetjes, en drie gaatjes in het spatbord worden gemaakt. Om e.e.a. er een beetje netjes op te krijgen heb ik wat tussenstukjes geprint/gemaakt voor de twee boutjes aan de voorkant en 5 mm meer ruimte voor de spatbordstangetjes (meer kan niet vanwege de relatief korte schroefdraad). Ik kan hier kennelijk geen stl bestanden uploaden, maar geïnteresseerden kunnen even pm'n, dan mail ik ze.
![]() | ![]() | ![]() |
En omdat ik toch bezig was; ik was op zoek naar een passend reflectortje voor achterop de drager, maar kon niks vinden. Dus maar een metertje reflecterend tape besteld en ondertussen een (aan het achterlicht aangepast) plaatje gemaakt (liefst had ik het zwart gehad, maar dat was even op...).
![]() | ![]() |
[ Voor 38% gewijzigd door finch666 op 17-08-2022 20:06 ]
Kreeg net een mail dat mijn fiets gemaakt is en dat het " achter tandwiel " vervangen is omdat deze gebroken was. Ik denk dat ze de tandwiel van gates carbon drive bedoelen.
[ Voor 24% gewijzigd door Vaevictis_ op 17-08-2022 15:39 ]
Mooi gedaan, heb dezelfde bagagedrager gekocht, nu nog wachten tot de fiets er is.IAMsterdam schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:37:
Op verzoek even een plaatje van mijn cockpit. Gelijk maar even de hele fiets gefotografeerd aangezien er misschien ook interesse is voor de andere onderdelen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een vraagje: Weet jij of er 12 volt uit komt van die stekker boven de batterij?
En komt er standaard een kabel met de fiets geleverd zodat je een lamp kan aansluiten?
Of heb jij de veloretti koplamp gekocht en het kabel zat erbij?
Ben benieuwt
cheers
Hey, ben benieuwt hoe die Shimano SLX remmen geinstallerd worden. Heb je de bestaande kabels kunnen hergebruiken? Heb de de schijven niet ook verangen?Polaha schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:52:
Ik ben best tevreden en vind met name het design erg mooi, maar Veloretti is eigenlijk te vroeg op de markt gekomen met een niet helemaal uitontwikkelde fiets en een support affeling die de problemen daardoor (nog) niet de baas kan.
Daarom nu Shimano SLX remklauw en remgreep gemonteerd. Groot verschil ![Afbeelding]
Lat ons graag weten
groet
Nee dit is 36 volt!uOmOu schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:13:
[...]
Een vraagje: Weet jij of er 12 volt uit komt van die stekker boven de batterij?
Ik heb een setje gekocht met klauw, leiding met voorgemonteerde banjo voor bevestiging aan de klauw en remgreep.uOmOu schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:16:
[...]
Hey, ben benieuwt hoe die Shimano SLX remmen geinstallerd worden. Heb je de bestaande kabels kunnen hergebruiken? Heb de de schijven niet ook verangen?
Lat ons graag weten
groet
Verder een ontlucthtings kit van Borger.
De remschijf is nog de bestaande 160mm
De banjo aan de kant van de klauw was de reden voor de voorgemonteerde leiding met banjo, maar later zag ik dat je ook third party banjos hebt waar de leiding met een olijfje in gemonteerd kan worden, dus evt kun je de oorspronkelijke leiding nog gebruiken als je de olijfjes aan beide kanten er af snijdt en weer nieuwe monteert.
Het ontluchten van Shimano gaat vele malen beter dan het ontluchten van de Tektro.
Met een injectiespuit die je goed verticaal houdt aan de remklauw zijde zodat de lucht bovenin blijft en een opvang potje op de remgreep, laat je de olie met drukken en zuigen op de spuit net zolang heen en weer gaan tot er geen luchtbelletje meer te zien is.
Hier zit wellicht de grote winst tov de Tektro waar altijd wat lucht in de klauw achter blijft.
Eventueel had ik een klauw met 4 zuigers kunnen monteren, maar die is weer een stukje duurder en met de toepassing vond ik dat wat overdone en mocht ik nog niet tevreden zijn kan ik altijd nog ipv de huidige 160mm een 180mm remschijf monteren.
Resultaat is veel beter dan met de Tektro waarmee ik naast de fiets staande de fiets door de rem heen kon drukken. Daar is nu geen sprake van en de rem grijpt heel goed aan bij hard remmen.
Hans
Ziet er mooi uit! Maar heb je die tas voorop nu zonder voorbagagedrager gemonteerd? Wat voor tas is dat?
Zie hier het verschil tussen Shimano en Tektro ontluchting.
https://bike.shimano.com/...ils/one-way-bleeding.html
Hans
https://bike.shimano.com/...ils/one-way-bleeding.html
Hans
Ik vond de fiets mooier zonder bagagedrager.mvjmme schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:12:
[...]
Ziet er mooi uit! Maar heb je die tas voorop nu zonder voorbagagedrager gemonteerd? Wat voor tas is dat?
De tas voorop is van Ortlieb en kan zo met alle spullen er in worden afgeklikt als ik op bestemming ben.
Hans
Lol at hans. Het is hier de ongeschreven regel dat je niet je bericht hoeft af te sluiten met je naam.
Ik weet het niet maar ik krijg toch geen fijn gevoel bij de vervoerder die mijn gerepareerde fiets terugbrengt.
Met GPS tracking kan ik de fiets dus volgen en is vlak bij me in de buurt geweest hele ochtend, eind van ochtend andere kant van Utrecht en staat nu bij een fietsenwinkel "Laag catharijnen".
Voor de rest geen updates gekregen behalve op de website van Mainfreight dat ze geen tijd meer hadden vandaag. Vervoerder is Brouwers uit Mijdrecht.
Update: Gelukkig de fiets is vandaag bezorgd ik dacht even dat het een nieuwe was want zat weer in de doos ingepakt zoals nieuw. Wel complimenten voor het inpakken! Om nog wel een kritische noot te geven, de linker crank is niet meer bruikbaar de schroefdraad is defect pedaal past er niet meer recht in. Rubberen dopje van de batterij poort is weg.
Maar wat een genot om zonder gekraak/ratel te fietsen al een heel stuk beter.
Met GPS tracking kan ik de fiets dus volgen en is vlak bij me in de buurt geweest hele ochtend, eind van ochtend andere kant van Utrecht en staat nu bij een fietsenwinkel "Laag catharijnen".
Voor de rest geen updates gekregen behalve op de website van Mainfreight dat ze geen tijd meer hadden vandaag. Vervoerder is Brouwers uit Mijdrecht.
Update: Gelukkig de fiets is vandaag bezorgd ik dacht even dat het een nieuwe was want zat weer in de doos ingepakt zoals nieuw. Wel complimenten voor het inpakken! Om nog wel een kritische noot te geven, de linker crank is niet meer bruikbaar de schroefdraad is defect pedaal past er niet meer recht in. Rubberen dopje van de batterij poort is weg.
/f/image/EdiYzuRj3Pbmo4YMon9BZ39I.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Vaevictis_ op 23-08-2022 09:48 ]
Maar moet hij dan weer terug nu je geen pedaal er meer in krijgt? Of fiets met een pedaal?Vaevictis_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:10:
Ik weet het niet maar ik krijg toch geen fijn gevoel bij de vervoerder die mijn gerepareerde fiets terugbrengt.
Maar wat een genot om zonder gekraak/ratel te fietsen al een heel stuk beter.![]()
[Afbeelding]
Wat betreft dat dopje, die is wel nodig denk ik ivm regen of niet?
Nee ik heb gevraagd of ze een linker crank en dopje wilen opsturen is allemaal te vervangen. Zitten schroeven in.mannowlahn schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:03:
[...]
Maar moet hij dan weer terug nu je geen pedaal er meer in krijgt? Of fiets met een pedaal?
Wat betreft dat dopje, die is wel nodig denk ik ivm regen of niet?
5 min werk.
Normaal doe ik alle fietsrepaties zelf. Roel Peereboom op YouTube is geweldig.
Veloretti en Scotch & Soda hebben samen een collectie uitgebracht: limited editie fietsen en kleding.
https://www.veloretti.com/scotch-soda
&
https://www.scotch-soda.c...-rainwear-collection.html
&
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZA3HSzdYMR9VaZWehIVXNXPT.jpg?f=user_large)
Met jassen die niet helemaal goed dichtritsen?oscarwashere schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:45:
Veloretti en Scotch & Soda hebben samen een collectie uitgebracht: limited editie fietsen en kleding.
&
[Afbeelding]
Haha kon het niet laten, zie van zulk soort samenwerkingen echt de toegevoegde waarde niet. Hadden ze dat beetje geld beter kunnen investeren in een betere klantenservice/assemblage
Hier kraakt de fiets ook als een malle. Wat hebben ze precies bij jou gedaan om het op te lossen?Vaevictis_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:10:
Achtertandwiel vervangen deze was gebroken. Ik had zelf als het crankstel en pedalen voorzien van vet want die kraakte ook. De aandrijfriem schoongemaakt en met zeepsop en borstel.hengelo30 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:52:
[...]
Hier kraakt de fiets ook als een malle. Wat hebben ze precies bij jou gedaan om het op te lossen?
Ik volg dit topic nu al een tijdje en had gehoopt verbetering te lezen. Maar als ik zie hoeveel er hier maar ook op de fb groep wordt geschreven over slecht afgeleverde fietsen. Missende onderdelen, krakende onderdelen, remmen die niet goed zijn etc. Haak ik langzaamaan toch af om deze in overweging te nemen. Erg jammer aangezien de fiets echt wel potentie heeft denk ik! En ja er zullen ook goeie ervaringen tussen zitten, maar mij een te groot risico voor dat geld.
Als ik in de buurt van Amsterdam had gewoond was ik misschien minder gaan twijfelen, maar vanuit Limburg toch iets te ver mocht er een garantie geval zijn.
Ook een aantal fietsenmakers hier in de buurt gesproken en die beginnen er ook het liefst niet aan.
Binnekort testritje maken op een iMove met een dual gear motor van bafang. Deze zitten iets dichterbij voor mij (Ede) en een beetje vergelijkbaar design. Geen middenmotor en enviolo automatic. Maar gezien de kinderziektes nog in dit systeem misschien wel beter.
Als ik in de buurt van Amsterdam had gewoond was ik misschien minder gaan twijfelen, maar vanuit Limburg toch iets te ver mocht er een garantie geval zijn.
Ook een aantal fietsenmakers hier in de buurt gesproken en die beginnen er ook het liefst niet aan.
Binnekort testritje maken op een iMove met een dual gear motor van bafang. Deze zitten iets dichterbij voor mij (Ede) en een beetje vergelijkbaar design. Geen middenmotor en enviolo automatic. Maar gezien de kinderziektes nog in dit systeem misschien wel beter.
Ik heb vandaag eindelijk de Ace Matte Black binnengekregen. Chauffeur was netjes op tijd volgens planning (dat in tegenstelling tot de levertijd
) en overhandigde vriendelijk de doos.
Na het e.e.a. in elkaar gezet te hebben en de accu iets te hebben opgeladen, even snel een proefritje gemaakt. En die eerste paar kilometers zijn erg prettig. Fiets voelt solide aan.
Zijn een paar dingen die mij opvallen:
Na het e.e.a. in elkaar gezet te hebben en de accu iets te hebben opgeladen, even snel een proefritje gemaakt. En die eerste paar kilometers zijn erg prettig. Fiets voelt solide aan.
Zijn een paar dingen die mij opvallen:
- De aandrijving valt af en toe weg, zoals ik hier ook wel meer lees;
- De accu klikt er niet goed in. Zoals meerdere Tweakers heb ik het clipje proberen om te buigen, maar zonder resultaat. De accu krijg ik er sowieso moeilijk uit en ben iedere keer bang dat ik of de accu of het frame beschadig. Iemand tips?
- Er lijkt iets te kraken in het stuur. Alleen wanneer ik fiets, hoor ik af en toe wat gekraak. Niet enorm vervelend, maar zou verwachten dat je niets hoort bij zo'n nieuwe fiets. Iemand tips?
- Ik hoor de schijfremmen iets aanlopen lijkt het. Als ik op de schijfremmen kijk, dan is er inderdaad weinig ruimte aan een kant van de remblokken. Iemand tips?
- Enviolo hoor je af en toe duidelijk terugschakelen, maar wat mij betreft niet vervelend.
[ Voor 39% gewijzigd door nws op 23-08-2022 20:24 ]
Krakende balhoofd is op te lossen door wat te smeren. Sowieso zou ik alles nalopen en goed aantrekken 8nm voor normale bouten en 15nm voor bouten die echt vast moeten zitten.nws schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:05:
Ik heb vandaag eindelijk de Ace Matte Black binnengekregen. Chauffeur was netjes op tijd volgens planning (dat in tegenstelling tot de levertijd) en overhandigde vriendelijk de doos.
Zijn een paar dingen die mij opvallen:Als laatste ben ik op zoek naar tips voor een goed kettingslot. Ik begreep al dat het niet nodig is om een ART2 gecertificeerd kettingslot te kopen, aangezien het slot op de fiets zelf al ART2 gecertificeerd is. Ben daarom op zoek naar een degelijk kettingslot dat een beetje past bij de fiets en niet te zwaar is.
- De aandrijving valt af en toe weg, zoals ik hier ook wel meer lees;
- De accu klikt er niet goed in. Zoals meerdere Tweakers heb ik het clipje proberen om te buigen, maar zonder resultaat. De accu krijg ik er sowieso moeilijk uit en ben iedere keer bang dat ik of de accu of het frame beschadig. Iemand tips?
- Er lijkt iets te kraken in het stuur. Alleen wanneer ik fiets, hoor ik af en toe wat gekraak. Niet enorm vervelend, maar zou verwachten dat je niets hoort bij zo'n nieuwe fiets. Iemand tips?
- Ik hoor de schijfremmen iets aanlopen lijkt het. Als ik op de schijfremmen kijk, dan is er inderdaad weinig ruimte aan een kant van de remblokken. Iemand tips?
- Enviolo hoor je af en toe duidelijk terugschakelen, maar wat mij betreft niet vervelend.
Ik heb zelf een vouwslot van 28 euro is veel beter dan een kettingslot. Gaat vooral om dat je meerdere sloten gebruikt.
Schakelgeluiden zijn normaal.
Sowieso zou ik alles nalopen en goed aantrekken 8nm voor normale bouten en 15nm voor bouten die echt vast moeten zitten.
Hier ben ik het niet helemaal eens.
Want het metrische bout koppel als dat zo heet in nederlands (Metric Bolt Torque) verschilt per schroef maat en ook soort schroef. BV als je een M6 roestvrij stalen schroef (Va2) hebt zit je goed met 7.7nm.
Heb je dezelfde type schroef in bv M8 is het al 18.7nm.
Dus le op welke schroeven je met 15nm wilt fast trekken, in ieder geval niet die 2 aan het stuur, want dan breken ze af
Hier ben ik het niet helemaal eens.
Want het metrische bout koppel als dat zo heet in nederlands (Metric Bolt Torque) verschilt per schroef maat en ook soort schroef. BV als je een M6 roestvrij stalen schroef (Va2) hebt zit je goed met 7.7nm.
Heb je dezelfde type schroef in bv M8 is het al 18.7nm.
Dus le op welke schroeven je met 15nm wilt fast trekken, in ieder geval niet die 2 aan het stuur, want dan breken ze af
Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.