Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:31
Mijn naafversnelling maakt dus een ratelend geluid. Heb alles al schoongemaakt, belt en gears en ook nog eens gecontroleerd dat het goed en recht is bevestigd met 15Nm.

https://1drv.ms/v/s!AjX_DegYHV5fiI4bqFldKI2TW2szNA

Wie heeft dit ook gehad? Veloretti zegt ga maar naar een fietsenmaker maar in Utrecht 5 afgelopen die weigerend te repareren ( niet hier gekocht of we doen geen e-bikes).

Heb aan veloretti gevraagd om een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 13:00
mannowlahn schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:35:
[...]

thanks voor de tip, heb even gebeld en weet nu dat ze in de ochtend langs zullen komen. 8)
Ik heb 0,0 bericht gehad van Comans na mijn belletje gisteren. Tijdvak was 08:00 - 10:00, maar niemand langs geweest. Dus weer gebeld. Oh u heeft geen mailtje ontvangen? Nee niks, dan komende we aankomende week. Een grote chaos dus bij deze Comans. Je kan een dag van te voren bellen en bevestiging krijgen maar daar heb je dus echt helemaal niks aan. Persoon aan de telefoon zegt, ja heb de computer niet bij mij dus je zal het wel een keer zien verschijnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 21:42
Vaevictis_ schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:52:
Mijn naafversnelling maakt dus een ratelend geluid. Heb alles al schoongemaakt, belt en gears en ook nog eens gecontroleerd dat het goed en recht is bevestigd met 15Nm.

Wie heeft dit ook gehad? Veloretti zegt ga maar naar een fietsenmaker maar in Utrecht 5 afgelopen die weigerend te repareren ( niet hier gekocht of we doen geen e-bikes).

Kun je niet terecht bij fietsned of iets dergelijks? Ik dacht dat zoiets oorspronkelijk ook door Veloretti geopperd werd als serviceprovider maar nooot meer iets over gehoord eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Bobz schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Kun je niet terecht bij fietsned of iets dergelijks? Ik dacht dat zoiets oorspronkelijk ook door Veloretti geopperd werd als serviceprovider maar nooot meer iets over gehoord eigenlijk
Is mij niet uit verteld. Maar het geluid is dus niet normaal? Graag bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobz
Voor mij niet, hoor hem alleen zoemen tijdens het schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-03 10:08

FFA

Al gekalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Twee keer zelfs en anders kun je ook niet fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Vaevictis_ schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Vreemd, ik heb de hele enviolo app zelfs nooit geinstalleerd omdat ik hier wat update en verbindings problemen las. Weet ook niet wat de toegevoegde waarde is eigenlijk. De fiets doet naar mijn idee gewoon wat hij moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Bobz schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:03:
[...]

Vreemd, ik heb de hele enviolo app zelfs nooit geinstalleerd omdat ik hier wat update en verbindings problemen las. Weet ook niet wat de toegevoegde waarde is eigenlijk. De fiets doet naar mijn idee gewoon wat hij moet doen.
Staat ook in de veloretti handleiding dat je eerst moet calibreren met de qr code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA

FFA

Vaevictis_ schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Ik kon prima fietsen zonder kalibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Pater
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-12-2024
mannowlahn schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:57:
Eenvraag aan degene die hun fiets via Comans hebben gekregen, Hoe ver van te voren kregen jullie een bericht van ze op welke dag en tijdstip ze zouden bezorgen? Ik heb via Veloretti vernomen dat Comans morgen een ronde doet in omgeving Amsterdam. Omdat ik zelf morgen beperkt thuis ben heb ik uit voorzorg Comans al gemailt, omdat ik geen tel nummer van ze kan vinden. Ik heb via Veloretti ook al getracht een nummer te krijgen maar kom even niet door hun helpdesk heen. Ik wil voorkomen dat ze een uur van te voren in eens bellen we komen er aan. Ik las wat verhalen hier dat sommigen pas tot een paar uur van te voren een bericht kregen? Heeft iemand een tel nummer van Comans eventueel?
Bij mij einde ochtend voor levering zelfde dag tussen 17 en 22 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Dennis Pater schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:35:
[...]

Bij mij einde ochtend voor levering zelfde dag tussen 17 en 22 uur.
Vrij kort dag allemaal dus. Had het idee dat het met jcl wel wat meer pro actief geplande werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:26
Vraagje.
Heeft het display een huisjesvormige (CAN) of ronde (UART) aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dancer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:14:
Vraagje.
Heeft het display een huisjesvormige (CAN) of ronde (UART) aansluiting?
6-pin UART aansluiting, wat wil je proberen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
stin00 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:46:
[...]

6-pin UART aansluiting, wat wil je proberen? :-)
DZ41 display of Eggrider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dancer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:54:
[...]

DZ41 display of Eggrider
De kans dat dit gaat werken schat ik in op 0, maar je kan het altijd proberen. Ik heb geprobeerd de motor en het display met een bafang BESST programming tool uit te lezen maar dat werkte ook niet. De 6-pin aansluiting is erg afwijkend.. weet dus niet of een ander display werkt ipv de gebruikte https://www.comodule.com/...-small-device-huge-effect . De fiets/motor/display draait ook een custom Veloretti profiel.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 24-07-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
stin00 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:58:
[...]

De kans dat dit gaat werken schat ik in op 0, maar je kan het altijd proberen. Ik heb geprobeerd de motor en het display met een bafang BESST programming tool uit te lezen maar dat werkte ook niet. De 6-pin aansluiting is erg afwijkend.. weet dus niet of een ander display werkt ipv de gebruikte https://www.comodule.com/...-small-device-huge-effect . De fiets/motor/display draait ook een custom Veloretti profiel.
De walk-assist functie is belangrijk voor mij en Veloretti schijnt dat nog steeds niet werkend te hebben.
Ik dacht dat Besst enkel voor canbus was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dancer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:05:
[...]

De walk-assist functie is belangrijk voor mij en Veloretti schijnt dat nog steeds niet werkend te hebben.
Ik dacht dat Besst enkel voor canbus was?
Zou goed kunnen, ik kwam er niet uit :+ Ben benieuwd of een ander display werkt, laat het vooral even hier weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
stin00 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:09:
[...]

Zou goed kunnen, ik kwam er niet uit :+ Ben benieuwd of een ander display werkt, laat het vooral even hier weten!
Zal ik zeker doen, maar dat kan nog een tijdje duren. 22 april besteld en fiets nog steeds niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. T
  • Laatst online: 27-11-2023
Ja hoor, nu staat op de Veloretti website dat de levertijd 2 weken is.
Misschien is de voorraad momenteel toch groter voor NL. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJGE4R4IJjUAogQGaTe2vTPAjSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5kDJHuufncAhj96L13l2Q0EB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Mr. T op 25-07-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Mr. T schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:04:
Ja hoor, nu staat op de Veloretti website dat de levertijd 2 weken is.
Misschien is de voorraad momenteel toch groter voor NL. :)
[Afbeelding]
Ik word hier wel een beetje droevig van, net zoals degene boven jou wacht ik sinds 23 april op mijn matte black en moet ik zelf steeds maar weer bellen en hoorik elke keer een ander verhaal, wel in portugal, niet in portugal, wel in de vrachtwagen, niet in de vrachtwagen, vorige week levering maar toch weer niet. Nu is het 2 weken levertijd? Dan mag ik dus verwachten dat hij deze week hier binnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. T
Misschien een idee om de cadans settings te omzeilen, en handmatig in te stellen.
Schijnt te werken volgens een FB-gebuiker.

Enviolo Cliq Pure
https://www.facebook.com/....10160743034982922&type=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 11:22
Die Cliq Pure had ik inderdaad ook gezien, wilde al eens informeren of iemand ervaring had.

Qua idee helemaal niet verkeerd wat mij betreft. Juist het werken zonder smartphone was voor mij belangrijk en nu moet ik hem toch altijd erbij pakken als ik op mijn fiets stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. T
Kwam op Youtube een promotiefilmpje tegen (vandaag online gezet) waarin bekend gemaakt wordt dat de Veloretti ebike in heel Europa te koop is.....
Ben benieuwd wat dat voor de levertijden doet.

YouTube: This is Veloretti Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_

Enviolo zegt naaf kapot kan niet gerepareerd worden. Veloretti gevraagd om een ophaal afspraak in te plannen. Wel balen ben op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:36
Mr. T schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:03:
Kwam op Youtube een promotiefilmpje tegen (vandaag online gezet) waarin bekend gemaakt wordt dat de Veloretti ebike in heel Europa te koop is.....
Ben benieuwd wat dat voor de levertijden doet.

YouTube: This is Veloretti Electric.
Bijzonder.. In de video benoemen ze dat de fiets is uitgerust met Tektro remmen. Op de site staat nog altijd Tektro of Shimano.

Ben benieuwd of de leveringsproblemen zijn opgelost nu ze hun leveringsgebied hebben uitgebreid.
Maar als steeds meer mensen de fiets gaan ontvangen en de problemen ervaren zoals ook hier vaker genoemd, wordt de druk om deze op te lossen natuurlijk wel groter.
Volgens mij kunnen enkele dingen al makkelijk met een goede firmware upgraden verholpen worden.

Ik zit nog altijd in dubio of de veloretti de juiste keuze is.. Heb 't idee dat ze hem nog altijd zijn aant door ontwikkelen/perfectioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 17:01
Hoe werkt het tracking systeem van Veloretti eigenlijk? GPS met SIM kaart bij wanneer je het Premium Plan hebt afgesloten? Of werkt het met een Airtag?

Ik heb uiteindelijk niet gekozen voor het Premium Plan omdat ik goede verhalen over een andere verzekeraar had gehoord. Maar ben wel benieuwd of ik het tracking systeem van Veloretti niet alsnog kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:58
rick85 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:40:
Hoe werkt het tracking systeem van Veloretti eigenlijk? GPS met SIM kaart bij wanneer je het Premium Plan hebt afgesloten? Of werkt het met een Airtag?

Ik heb uiteindelijk niet gekozen voor het Premium Plan omdat ik goede verhalen over een andere verzekeraar had gehoord. Maar ben wel benieuwd of ik het tracking systeem van Veloretti niet alsnog kan gebruiken.
Ik heb ook niet voor de Veloretti verzekering gekozen, maar kan gewoon in de app de locatie van de fiets zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-04 14:04
newtastyland schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:28:
[...]

Ik heb ook niet voor de Veloretti verzekering gekozen, maar kan gewoon in de app de locatie van de fiets zien.
Als ik het goed heb dan is dit gewoon de laatste locatie waar je met bluetooth was verbonden met je fiets. Dit is geen GPS locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
KeesPimelmees schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:26:
[...]

Als ik het goed heb dan is dit gewoon de laatste locatie waar je met bluetooth was verbonden met je fiets. Dit is geen GPS locatie
Dat ervaar ik ook. Maar hoe zit het dan met fietsen mét Premium Plan? Kan ik niet gewoon ergens een SIM kaart instoppen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-04 14:04
rick85 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:54:
[...]

Dat ervaar ik ook. Maar hoe zit het dan met fietsen mét Premium Plan? Kan ik niet gewoon ergens een SIM kaart instoppen? :9
Dat lijkt me haast wel, meerdere cartridges produceren zou niet voordelig zijn voor Veloretti. Maar waar je dat precies doet en of het dan ook werkt (misschien is er een software blokkering ook?) dat weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
KeesPimelmees schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:05:
[...]

Dat lijkt me haast wel, meerdere cartridges produceren zou niet voordelig zijn voor Veloretti. Maar waar je dat precies doet en of het dan ook werkt (misschien is er een software blokkering ook?) dat weet ik niet...
moet wel een soft blokering zijn. Ik dekn dat als je naderhand die permium plan neemt je het op afstand gewoon kunnen unlocken. Sterker nog, die gps staat ook aan als je geen premium plan hebt vermoed ik. Op zich best kut, want je batterij gaat er wel sneller door leeg in stil stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
[...]

Ik betwijfel dat. Mijn vrouw heeft haar Ivy niet in de Veloretti app gekoppeld/ingelogd en heeft de enviolo app helemaal niet geinstalleerd. Toch kon ik de locatie zien toen ze op haar bestemming was aangekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
[...]

Nee, dat heb je niet goed. Ik heb namelijk nooit bluetooth aan en gebruik de app ook nooit verder.. ik verbind de app al helemaal nooit met de fiets.

Het mooiste was nog toen Veloretti ineens m'n gerepareerde Ace vervoerde zonder dat ik hierover bericht had gekregen. Ik kreeg een melding dat m'n fiets bewoog en kreeg toen non-stop GPS locatie updates omdat de fiets kennelijk in een vrachtwagen zat richting mij. Ik kon exact de route van de chauffeur volgen :) De GPS module in de fiets update altijd na (kleine) beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:15
Het lijkt erop dat de gps bij de een wel accuraat werkt en bij de andere de laatste positie is wanneer de telefoon met de fiets verbonden is geweest. Het laatste is ook bij mij het geval. Weet iemand wat de oorzaak daar van zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-05 13:54
newtastyland schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:04:
[...]

Ik betwijfel dat. Mijn vrouw heeft haar Ivy niet in de Veloretti app gekoppeld/ingelogd en heeft de enviolo app helemaal niet geinstalleerd. Toch kon ik de locatie zien toen ze op haar bestemming was aangekomen.
is je vrouw daar enthousiast over dat je haar op die manier volgt, of weet ze het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
eikrur schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:06:
[...]

is je vrouw daar enthousiast over dat je haar op die manier volgt, of weet ze het niet :)
Ik volg de fiets ;-)
Wij zijn 25 jaar gelukkig getrouwd en hebben geen geheimen voor elkaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apmannetje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
BlupWoofer schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:50:
Het lijkt erop dat de gps bij de een wel accuraat werkt en bij de andere de laatste positie is wanneer de telefoon met de fiets verbonden is geweest. Het laatste is ook bij mij het geval. Weet iemand wat de oorzaak daar van zou kunnen zijn?
Het lijkt er op dat het ligt aan welke cliënt app je gebruikt, de Android app heeft meer functionaliteit. Ik heb ios een zie niet wanneer mijn fiets beweegt, maar kon hem wel volgen toen hij in reparatie ging (dus gps tracking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainpatje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 16:08
Beste allemaal,

Vandaag ontdekte ik dat mijn achterrem niet lekker remt. Op enige snelheid en dan remmen veroorzaakt een tikkend geluid met daarbij vibratie met het remmen. Zie video die ik op YouTube heb geüpload;

https://youtube.com/shorts/LzRRrc4O7xQ?feature=share

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Met de levertijden lijkt het nu wel goed te zitten. Ik heb namelijk maandag 18 juli een Ace (kleur Graphite) besteld en zojuist een e-mail ontvangen dat hij morgen wordt bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
BonJonBovi schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:12:
Met de levertijden lijkt het nu wel goed te zitten. Ik heb namelijk maandag 18 juli een Ace (kleur Graphite) besteld en zojuist een e-mail ontvangen dat hij morgen wordt bezorgd.
Dat is lekker rap ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:01
Goedenavond,

Ik probeer zojuist de accu van mijn Ivy op te laden maar de adapter gaat direct op groen terwijl de accu halfvol is. Heeft iemand dit ook gehad en is er een oplossing bekend?

Alvast bedankt.

Update; na het indrukken van het knopje op de accu, lijkt het laden weer verder te gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Morpheus2003 op 26-07-2022 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 31-01 08:10
apmannetje schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:03:
[...]

Het lijkt er op dat het ligt aan welke cliënt app je gebruikt, de Android app heeft meer functionaliteit. Ik heb ios een zie niet wanneer mijn fiets beweegt, maar kon hem wel volgen toen hij in reparatie ging (dus gps tracking)
Dit klopt. GPS tracking werkt volledig alleen de iOS app geeft die functionaliteit nog niet. Daar is Veloretti, al best lang, mee bezig. Ik heb hier meerdere keren contact over gehad met Veloretti en ook inzage gehad in routes en gereden snelheden van mijn fiets. De data wordt dus prima verwerkt, ook zonder bluetooth verbinding, echter ontsluit de iOS app dit nog niet.
Ik hoop intens dat er vlot een update komt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 31-01 08:10
captainpatje schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:40:
Beste allemaal,

Vandaag ontdekte ik dat mijn achterrem niet lekker remt. Op enige snelheid en dan remmen veroorzaakt een tikkend geluid met daarbij vibratie met het remmen. Zie video die ik op YouTube heb geüpload;

https://youtube.com/shorts/LzRRrc4O7xQ?feature=share

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Heb je gekeken of de remblokken nog intact zijn?
Mogelijkheid bestaat dat de uitlijning niet in orde is en de remblokken niet op de buitenste rand aangrijpen maar er iets onder. Ter hoogte van de “spaken” van de schijf zeg maar.
Ik zou de remschijf inspecteren waar de slijtage zit en even controleren of de remblokken nog intact zijn dan wel of er zooi tussen de blokken en de schijf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Inmiddels een sms en mail van Veloretti met your order is on its way. Nog geen bevestiging van Comans. Tevens ook contact gehad met helpdesk van Veloretti maar die geven aan dat Comans mijn fiets inmiddels 14 dagen hebben en dat het 2-3 weken duurt voor uitlevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc020
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-01 19:42
mannowlahn schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:48:
Inmiddels een sms en mail van Veloretti met your order is on its way. Nog geen bevestiging van Comans. Tevens ook contact gehad met helpdesk van Veloretti maar die geven aan dat Comans mijn fiets inmiddels 14 dagen hebben en dat het 2-3 weken duurt voor uitlevering.
Ik heb vandaag ook een sms en mail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaha
  • Laatst online: 29-08-2023
Wat is dat nou een vreemd verhaal van een transportbedrijf die spullen al 14 dagen in huis heeft en die 2-3 weken nodig hebben voor uitlevering ? Is toch niet van deze tijd !
En waarom geen DHL, is waarschijnlijk wat duurder maar als je de keus zou hebben dan is de fiets er de volgende dag.
Ik heb mijn fiets zelf opgehaald in Almelo, wel zo handig, niks geen Comans.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
marc020 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:46:
[...]

Ik heb vandaag ook een sms en mail ontvangen.
Gezien je Nickname wonen we in dezelfde stad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Polaha schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:11:
[...]

Wat is dat nou een vreemd verhaal van een transportbedrijf die spullen al 14 dagen in huis heeft en die 2-3 weken nodig hebben voor uitlevering ? Is toch niet van deze tijd !
En waarom geen DHL, is waarschijnlijk wat duurder maar als je de keus zou hebben dan is de fiets er de volgende dag.
Ik heb mijn fiets zelf opgehaald in Almelo, wel zo handig, niks geen Comans.

Hans
Denk dat de doos niet in mijn t-rock past. Anders had ik hem ook graag zelf opgehaald. Of bij de winkel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainpatje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 16:08
Eastive schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:59:
[...]

Mogelijkheid bestaat dat de uitlijning niet in orde is en de remblokken niet op de buitenste rand aangrijpen maar er iets onder. Ter hoogte van de “spaken” van de schijf zeg maar.
Ik zou de remschijf inspecteren waar de slijtage zit en even controleren of de remblokken nog intact zijn dan wel of er zooi tussen de blokken en de schijf zit.
Ik heb er wel naar gekeken en de remblokken zien er goed uit wat dat betreft. Maar wat je zegt dat kan wel een realiteit zijn, dat ze de buitenste rand niet aangrijpen. Vanmiddag even checken. Thanks!
Ik heb het idee dat Comans zelf erg lui is. Heb mijn Ace 3 weken terug gekregen maar niet via Comans. Kwam gewoon netjes in een PostNL busje maar de bezorger was weer van een ander bedrijf. Waarschijnlijk denkt Comans "wij rijden alleen in onze regio Arnhem, de rest besteden we uit", en ook zeker niet met een lekkere snelheid, daarom duurt het voor iedereen zo lang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apmannetje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
Wat mij opvalt is dat er vooral post zijn over de levering maar niet over de "ervaring" met de veloretti electric fiets.
Is het voor de duidelijkheid niet beter om een apart topic te maken over de bestelling en levering van de veloretti? Dat houdt de discussies meer op 1 lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Eastive schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:59:
[...]

Ik heb de schijfremmen ook moeten schoonmaken met speciale cleaner en daarna moeten inremmen probeer dat eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
captainpatje schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:46:
[...]

Ik heb het idee dat Comans zelf erg lui is. Heb mijn Ace 3 weken terug gekregen maar niet via Comans. Kwam gewoon netjes in een PostNL busje maar de bezorger was weer van een ander bedrijf. Waarschijnlijk denkt Comans "wij rijden alleen in onze regio Arnhem, de rest besteden we uit", en ook zeker niet met een lekkere snelheid, daarom duurt het voor iedereen zo lang.
Conans heeft hier vorige week een Ivy keurig netjes afgeleverd omgeving Dordrecht. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:00
captainpatje schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:46:
[...]

Ik heb er wel naar gekeken en de remblokken zien er goed uit wat dat betreft. Maar wat je zegt dat kan wel een realiteit zijn, dat ze de buitenste rand niet aangrijpen. Vanmiddag even checken. Thanks!

[...]

De vorige vervoerder heeft Veloretti eruit gegooid. Wees blij dat ze überhaupt je fiets komen brengen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Nvm

[ Voor 104% gewijzigd door mannowlahn op 27-07-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Pater
  • Laatst online: 06-12-2024
Toeval of niet, hoor officieel bij de “lekke banden club”, vanmorgen vanaf het werk nog op en neer naar een klant en toen ik naar huis wilde was de voorband lek. Even terug zitten lezen, ga denk ik maar voor de Big Apple van Schwalbe. Maar eerst 3 weken met vakantie, daarna maar project “nieuwe banden”. Verder super tevreden over de 88 km tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik ben even langs een goede fietsenmaker gegaan met m'n inmiddels 1 jaar oude Ace. Er kwam behoorlijk wat slippende/piepende herrie ergens bij de gates belt vandaan. Ze hebben hem wat strakker gespannen en wat siliconenspray gebruikt - de riem maakt nu gelukkig wat minder lawaai.

De fietsenmaker was niet te spreken over de speling op trapas die bij motor vandaag komt. Hij zei dat dit absoluut niet zo hoort. Veloretti claimed uiteraard dat dit wel zo hoort bij deze Bafang M200 en het normaal is. Hij keek ook met enige verbazing naar de Schäffer remmen, remleidingen en schijf.. dat was pure rommel en het is volgens hem aftellen totdat de remhendels knappen of afbreken.

Hopelijk houdt de fiets het nog +- 1,5 jaar goed uit.. daarna koop ik een nieuwe via fietsplan en gaat de Veloretti op Marktplaats :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
nee, dit gaan we niet doen hier...

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 28-07-2022 17:41 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
Dennis Pater schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:41:
Toeval of niet, hoor officieel bij de “lekke banden club”, vanmorgen vanaf het werk nog op en neer naar een klant en toen ik naar huis wilde was de voorband lek. Even terug zitten lezen, ga denk ik maar voor de Big Apple van Schwalbe. Maar eerst 3 weken met vakantie, daarna maar project “nieuwe banden”. Verder super tevreden over de 88 km tot nu toe.
Hier idem dito, met een zo goed als nieuwe Ivy.

Geen spoor van glas, doorn of stekel kunnen vinden. De velgen, zeker op de lasnaad zijn niet heel glad afgewerkt.

Ik ga de banden vervangen (binnen en buiten) en de velgen goed nakijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
newtastyland schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:44:
[...]

Hier idem dito, met een zo goed als nieuwe Ivy.

Geen spoor van glas, doorn of stekel kunnen vinden. De velgen, zeker op de lasnaad zijn niet heel glad afgewerkt.

Ik ga de banden vervangen (binnen en buiten) en de velgen goed nakijken.
In de Facebook group was er vandaag een foto geplaatst van iemand die idd ook meteen een lekke band had en het wiel miste een binnenlint en tevens was de rand enorm ruw, maw niet glad geschuurd.

Je zou toch kunnen stellen dat dit basale zaken zijn die goed moeten zijn op een fiets in deze prijsklasse.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnNGzYEvFovnqQD_QYn3E8nzIaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFjWNVFQ2e5qhYFVtFQYzxhE.jpg?f=fotoalbum_large

https://m.facebook.com/#!...rmalink/1198873984224620/

[ Voor 25% gewijzigd door mannowlahn op 28-07-2022 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernieken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
stin00 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:59:
Ik ben even langs een goede fietsenmaker gegaan met m'n inmiddels 1 jaar oude Ace. Er kwam behoorlijk wat slippende/piepende herrie ergens bij de gates belt vandaan. Ze hebben hem wat strakker gespannen en wat siliconenspray gebruikt - de riem maakt nu gelukkig wat minder lawaai.

De fietsenmaker was niet te spreken over de speling op trapas die bij motor vandaag komt. Hij zei dat dit absoluut niet zo hoort. Veloretti claimed uiteraard dat dit wel zo hoort bij deze Bafang M200 en het normaal is. Hij keek ook met enige verbazing naar de Schäffer remmen, remleidingen en schijf.. dat was pure rommel en het is volgens hem aftellen totdat de remhendels knappen of afbreken.

Hopelijk houdt de fiets het nog +- 1,5 jaar goed uit.. daarna koop ik een nieuwe via fietsplan en gaat de Veloretti op Marktplaats :+
Mijn fiets is intussen 8 maanden in gebruik en ik heb er een 2300km mee gereden. Globaal tevreden. Het probleem met de remmen heb ik niet (Tektro remmen in mijn geval) en speling op de trapas heb ik ook nog niet gemerkt. Ik kijk het toch eens na.
Mijn grootste ergernis is het lawaai dat van de Gates riem komt. Als je die reinigt incl. tandwielen is hij weer even stil maar snel begint dat irritante gepiep weer. Ik lees dat ze bij jou silicone spray gebruikt hebben. Zijn er nog anderen die een goede en blijvende oplossing hebben voor dat gepiep? De spanning van de riem is overigens ok, in het begin was hij wat te strak gespannen maar toen leek hij wel minder geluid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
ernieken schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:38:
[...]

Mijn fiets is intussen 8 maanden in gebruik en ik heb er een 2300km mee gereden. Globaal tevreden. Het probleem met de remmen heb ik niet (Tektro remmen in mijn geval) en speling op de trapas heb ik ook nog niet gemerkt. Ik kijk het toch eens na.
Mijn grootste ergernis is het lawaai dat van de Gates riem komt. Als je die reinigt incl. tandwielen is hij weer even stil maar snel begint dat irritante gepiep weer. Ik lees dat ze bij jou silicone spray gebruikt hebben. Zijn er nog anderen die een goede en blijvende oplossing hebben voor dat gepiep? De spanning van de riem is overigens ok, in het begin was hij wat te strak gespannen maar toen leek hij wel minder geluid te maken.
Die Tektro remmen had ik ook wel willen hebben! Evenals dat de Veloretti's nu ook geleverd worden met 2x schroefdraad voor een bagagedrager.

Piepende belt heb ik dus exact hetzelfde mee. Het werd steeds erger, het leek bij warm weer nog weer een tandje erger te worden. Als ik hem dan met water + een tandenborstel schoonpoetste was het voor 1 of 2 dagen weer weg, maar kwam daarna net zo erg weer terug.

De spanning van de riem zou ik alsnog even laten checken bij de fietsenmaker (of je zet hem zelf iets strakker). Die Gates app om het te meten is maar matig.. krijg niet echt eenduidige resultaten eruit. Een gates riem gaat per gereden kilometer gewoon steeds iéts losser zitten. Denk dat hij elk half jaar wel weer een klein tikkie strakker mag, afhankelijk van hoeveel je de fiets gebruikt natuurlijk. Daarnaast zorgt vooral een te droge riem voor piepend geluid, dus een beetje siliconenspray kan ook veel gepiep verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
Artbij schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:13:
[...]

De vorige vervoerder heeft Veloretti eruit gegooid. Wees blij dat ze überhaupt je fiets komen brengen.
Zijn er echt voorbeelden van mensen die hun fiets niet hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
stin00 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:58:
[...]

De M200 schijnt toch met canbus te werken. Misschien kunnen deze afbeeldingen helpen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJqUG4rzC3F_sSGRCUMCKfIBvZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKKStEGUiFmxcNrVUincaJ9a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_fctaXhrDfsQJHJqZ0jXfxTxJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nnkhoSDJjcPt19N74E4b4o9R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIVeZU9CWVwNE0Eq_mDbZ8A8OSI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P1hZ74bVpEb9449zzHxzcY9j.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
eikrur schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:11:
[...]

Je kunt hem inderdaad op 2 manieren lezen. In dit geval is de vervoerder gestopt met Veloretti....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
eikrur schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:11:
[...]

Nee maar waar ik nu wel echt een rot gevoel over heb is dat ik sinds 23 april besteld heb en ik lees op facebook mensen die binnen 4 weken al een fiets nu hebben, er was er gisteren een die de graphite binnen een week had. Dat is nu het probleem er is totaal geen logische situatie met de logistiek en beloftes vanuit de vervoerder worden niet nagekomen.

De vervoerder heeft een bepaald systeem, vorige week zaterdag ging hij een ronde doen in Amsterdam, ik zou er tussen zitten. Maar hij kwam niet en gaf toen bij navraag later aan, dat ze nog een keer amsterdam moeten doen. Je zou denken, okay de maandag er op, maar nee, is totaal geen zicht op dus. Nog steeds geen bericht dat hij bv morgen komt

Maandag geen bericht, dan trek ik mijn conclusies en geef ik het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur
mannowlahn schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Nee maar waar ik nu wel echt een rot gevoel over heb is dat ik sinds 23 april besteld heb en ik lees op facebook mensen die binnen 4 weken al een fiets nu hebben, er was er gisteren een die de graphite binnen een week had. Dat is nu het probleem er is totaal geen logische situatie met de logistiek en beloftes vanuit de vervoerder worden niet nagekomen.

De vervoerder heeft een bepaald systeem, vorige week zaterdag ging hij een ronde doen in Amsterdam, ik zou er tussen zitten. Maar hij kwam niet en gaf toen bij navraag later aan, dat ze nog een keer amsterdam moeten doen. Je zou denken, okay de maandag er op, maar nee, is totaal geen zicht op dus. Nog steeds geen bericht dat hij bv morgen komt

Wellicht is het een (schrale) troost, maar als je de fiets eenmaal hebt ben je al dit gezeik snel vergeten en is het genieten van de fiets en de vele leuke reacties die je zomaar van veel mensen krijgt, hoop voor je dat je dat snel zult ervaren,

ps opgeven is altijd een slechte optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
mannowlahn schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Bij mij hetzelfde. Besteld op 22 april.
Misschien mijn huidige bestelling annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen. Levertermijn is nu toch 2 weken volgens de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Dancer schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:34:
[...]

Bij mij hetzelfde. Besteld op 22 april.
Misschien mijn huidige bestelling annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen. Levertermijn is nu toch 2 weken volgens de website.
Ik zit dus sterk te overwegen, heb ik ook zo tegen de helpdesk medewerker gezegd. Is het beter als ik maar annuleer en opnieuw bestel, want dit slaat natuurlijk nergens op. Veloretti zegt, ja dit is aan de vervoerder maar persoonlijk vind ik dat wel een slecht argument als je ziet dat mensen al 13 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
mannowlahn schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:36:
[...]

Ik zit dus sterk te overwegen, heb ik ook zo tegen de helpdesk medewerker gezegd. Is het beter als ik maar annuleer en opnieuw bestel, want dit slaat natuurlijk nergens op. Veloretti zegt, ja dit is aan de vervoerder maar persoonlijk vind ik dat wel een slecht argument als je ziet dat mensen al 13 weken wachten.
Moeten ze er op de website maar tussen haakjes bij zetten (als de vervoerder er zin in heeft, want dat staat zo in ons onderling contract)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
eikrur schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:27:
[...]

Wellicht is het een (schrale) troost, maar als je de fiets eenmaal hebt ben je al dit gezeik snel vergeten en is het genieten van de fiets en de vele leuke reacties die je zomaar van veel mensen krijgt, hoop voor je dat je dat snel zult ervaren,

ps opgeven is altijd een slechte optie
Zojuist een mail gekregen dat het morgenochtend gaat gebeuren, fingers crossed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:06
Dancer schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:13:
[...]

De M200 schijnt toch met canbus te werken. Misschien kunnen deze afbeeldingen helpen.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klopt de m200 maakt inderdaad gebruik van canbus, maar de Ace en ivy hebben een custom kabel met een 6 pins aansluiting om het licht te bedienen, waardoor standaard displays alleen te gebruiken zijn met een verloop. Ik ben aan het stoeien geweest en kan de canbus inmiddels succesvol lezen echt lukt schrijven nog niet, hier gebruik ik de paarse(brake) port voor op de m200 aangezien deze nog vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
Borkus schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:46:
[...]

Klopt de m200 maakt inderdaad gebruik van canbus, maar de Ace en ivy hebben een custom kabel met een 6 pins aansluiting om het licht te bedienen, waardoor standaard displays alleen te gebruiken zijn met een verloop. Ik ben aan het stoeien geweest en kan de canbus inmiddels succesvol lezen echt lukt schrijven nog niet, hier gebruik ik de paarse(brake) port voor op de m200 aangezien deze nog vrij is.
Met een standaard 5 pins aansluiting en een standaard display kan het licht ook bediend worden, dus ik vermoed dat die extra pin een andere functie heeft. Misschien de aansturing van de enviolo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
Dancer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 08:00:
[...]

Met een standaard 5 pins aansluiting en een standaard display kan het licht ook bediend worden, dus ik vermoed dat die extra pin een andere functie heeft. Misschien de aansturing van de enviolo?
Dat is iig wat ik heb gelezen, maar ga er verder niet in verdiepen aangezien ik enkel de paarse(brake) poort op de m200 ga gebruiken voor mijn doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Zag in de Facebook groep al mensen die een envilo schifter geïnstalleerd hadden voor de cadans.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
Borkus schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:31:
[...]

Dat is iig wat ik heb gelezen, maar ga er verder niet in verdiepen aangezien ik enkel de paarse(brake) poort op de m200 ga gebruiken voor mijn doel.
Ik ga een 6 pins higo aansluiten op een standaard can display en kijken wat dat geeft (wanneer ik mijn fiets ontvangen heb, wacht al 14 weken).
Ik heb de walk-assist functie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
Artbij schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:40:
Zag in de Facebook groep al mensen die een envilo schifter geïnstalleerd hadden voor de cadans.
Doe werkt volgens mij gewoon via bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Eindelijk kwam Comans zaterdag langs! Wie ziet er goed uit maar toch wel lang bezig geweest de willen en remmen goed af te stellen. Zat er allemaal Schots en scheef in. Achter spatbord had ook nog wat werk nodig.

Enige probleem wat ik nu heb is dat de voorrem weinig kracht heeft, iemand ervaring met het eventueel bijvullen, of beter gewoon naar de fietsmaker gaan? Heb wat YouTube video’s gezien mbt ontluchten, dat zag er niet echt spannend uit. Maar dat heeft weinig geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA

FFA

mannowlahn schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:16:

Enige probleem wat ik nu heb is dat de voorrem weinig kracht heeft, iemand ervaring met het eventueel bijvullen, of beter gewoon naar de fietsmaker gaan? Heb wat YouTube video’s gezien mbt ontluchten, dat zag er niet echt spannend uit. Maar dat heeft weinig geholpen.
Ik had het ook met m'n voorrem na aflevering.
Gisteren even een beetje vloeistof erbij gedaan en nu gaat de hendel weer tot de helft. Had maar een paar ml nodig. Bijvulsetje van Ali werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
In het kader van 'alweer pech' is gisteren m'n ABUS ringslot kapot gegaan.. de hele ijzeren hendel is afgebroken, slot is onbruikbaar :+ Zal wel geen garantie op zitten via Veloretti, ding heeft het 1 jaar uitgehouden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUyopA0p-1if4SJ30vXU5LGRRTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNeJtTOPOaRJNWFj6qre7Yrk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
mannowlahn schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:52:
[...]

Zojuist een mail gekregen dat het morgenochtend gaat gebeuren, fingers crossed.
En, is tie binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:28
stin00 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:29:
In het kader van 'alweer pech' is gisteren m'n ABUS ringslot kapot gegaan.. de hele ijzeren hendel is afgebroken, slot is onbruikbaar :+ Zal wel geen garantie op zitten via Veloretti, ding heeft het 1 jaar uitgehouden!

[Afbeelding]
als er iets kapot gaat bel ik altijd meteen en je krijgt zo het onderdeel nieuw opgestuurd.
(ik vind deze versie van het ringslot trouwens niet geweldig)

[ Voor 4% gewijzigd door Megalomania op 01-08-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Ja zaterdag eindelijk geleverd. Ik durf er nog geen lange afstanden mee te fietsen omdat ik eerst voorrem olie moet bijvullen, die heeft helaas geen grip. Heb nog wel even wat tijd moeten spenderen aan het afstellen van de schijfremmen, wiel zat er scheef in en de rammen waren ook niet correct afgesteld.
Het is even wachten op een flesje shimano minerale oil en shimano trechter. Eventueel kan ik nog ene poging wagen met een pipetje om het er in te druppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
mannowlahn schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:55:
[...]

Ja zaterdag eindelijk geleverd. Ik durf er nog geen lange afstanden mee te fietsen omdat ik eerst voorrem olie moet bijvullen, die heeft helaas geen grip. Heb nog wel even wat tijd moeten spenderen aan het afstellen van de schijfremmen, wiel zat er scheef in en de rammen waren ook niet correct afgesteld.
Het is even wachten op een flesje shimano minerale oil en shimano trechter. Eventueel kan ik nog ene poging wagen met een pipetje om het er in te druppelen.
Je kan er prima op fietsen, hier hetzelfde met de remmen, maar is gewoon een kwestie van inremmen ;)
De remblokjes zijn nog glad, fiets 20/25km en rem zo nu en dan en voor je het weet doen ze het naar behoren.

I7 7700K 4.5GHz / Kraken X52 - EVGA GTX1080 SC - Asus ROG Strix Z270F - M.2 Samsung Evo 960 500GB - Corsair 32GB 3000Mhz - Phanteks Enthoo Evolv Tempered Glass - Asus PG348Q 100hz 3440x1440 GSync - Razer Huntsman Elite - Razer Mamba - Razer Firefly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Vatos schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:08:
[...]

Je kan er prima op fietsen, hier hetzelfde met de remmen, maar is gewoon een kwestie van inremmen ;)
De remblokjes zijn nog glad, fiets 20/25km en rem zo nu en dan en voor je het weet doen ze het naar behoren.
Ik zie het zelfs bij de remschijf. Ik kan hem helemaal tot handvat indrukken en dan nog knijpt hij hem niet. Achterrem heeft wel goed druk, die kan ik niet zover induwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Kreeg net mail, ze hebben een paar Ace fietsen in de Outlet met 15% korting:

https://www.veloretti.com...rfIQKl6bGZwgqKs%3D.MaTepX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MX-Arjen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 22:21
stin00 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:25:

Bedankt voor de tip! Al een tijd aan het meelezen hier en zojuist de Ace Graphite voor €2124,- besteld! Ben benieuwd hoe de fiets gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puoy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:25
stin00 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:25:

Ook vanuit mij bedankt voor de tip! Ik heb zojuist de Graphite besteld :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Ik heb net na het eten de schwalbe big Apple 622-50 banden er opgezet. Uurtje werk totaal. Met de dremel even de schroeven afgeslepen van de spatborden. Achterwiel er uithalen ging erg rap(vergeet niet de toevoer uit de enviolo te halen)

Enorm verschil in comfort trouwens zeker icm een Rose verende zadelpen. Ik zie ook dat ik nog veel meer ruimte in mijn stuurpen heb dus ga hem nog een keer ophogen met een extra ring. Merk dat ik mijn houding op de fiets nog iets teveel liggend vind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ps-aAZ6cE0aRi9ny4dElfXburF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyqpxCLMF4uhWfDzpgPE8QDV.jpg?f=fotoalbum_large

Btw ik hoorde wat ratelen in het wiel. Even het lint weggeschoven en er kwam een stuk van 2 cm aluminum uitvallen. Ik snap die lekke banden wel als dit met meer fietsen zo is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8A1amGR8qrWgh4hqdmFRT2MztA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4qAgyyiINqrYofNA375QOeE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
mannowlahn schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:23:
Ik heb net na het eten de schwalbe big Apple 622-50 banden er opgezet. Uurtje werk totaal. Met de dremel even de schroeven afgeslepen van de spatborden. Achterwiel er uithalen ging erg rap(vergeet niet de toevoer uit de enviolo te halen)

Enorm verschil in comfort trouwens zeker icm een Rose verende zadelpen. Ik zie ook dat ik nog veel meer ruimte in mijn stuurpen heb dus ga hem nog een keer ophogen met een extra ring. Merk dat ik mijn houding op de fiets nog iets teveel liggend vind.
Welke maat verende zadelpen gaat er in de Ace?
Ik ben er ook van plan één aan te schaffen maar kon dit nergens vinden.

I7 7700K 4.5GHz / Kraken X52 - EVGA GTX1080 SC - Asus ROG Strix Z270F - M.2 Samsung Evo 960 500GB - Corsair 32GB 3000Mhz - Phanteks Enthoo Evolv Tempered Glass - Asus PG348Q 100hz 3440x1440 GSync - Razer Huntsman Elite - Razer Mamba - Razer Firefly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick85
Vatos schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:09:
[...]

Diameter van de originele zadelpen is 31,8 mm. Dat kun je ook terugvinden op de pen zelf.
Ik heb de Cane Creek Thudbuster ST gemonteerd met een diameter van 31,6 mm en dat past ook zonder aanpassingen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
[...]

https://www.rosebikes.nl/...-verende-zadelpen-2665009

de 31,6 versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schoven
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-05 14:07
[...]

Een alternatief kan ook een goed verend zadel zijn zoals Brooks Flyer https://www.rosebikes.nl/brooks-flyer-imperial-zadel-799126

De eerste 200-500km is ie wat stroef maar als je zo`n leren zadel inwerkt "verdwijnt" hij onder je kont. (vergelijkbaar met goede leren schoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
Bedankt voor jullie info! Word gewaardeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaha
  • Laatst online: 29-08-2023
Hoe werkt zo’n verende zadelpen, gaat dat de hele tijd op en neer of veert hij alleen als je over een hobbel rijdt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Polaha schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:58:
Hoe werkt zo’n verende zadelpen, gaat dat de hele tijd op en neer of veert hij alleen als je over een hobbel rijdt ?
Ik heb hem erg licht ingesteld en vind het nog steeds minimaal. Maw als je echt idd over heftige zaken heen rijd. ik denk persoonlijk dat banden met aat 622-50 je veel meer comfort geven. Ik merk nu nagenoeg niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA

FFA

[...]

De SR Suntour SP12/17 NCX schijnt een nog betere, oa qua ergonomie, verende zadelpen te zijn.

Je moet alleen onder je zadel wel iets van 11cm hoogte hebben voor het verende gedeelte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOnpdcKuAurJswjKKP1fkbo81Vw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wPgxU6WrdjoruaDPrJ6OTso4.jpg?f=user_large

https://www.bike-discount...ion-seatpost-safety-cover
(goedkoopste die ik op dit moment kan vinden)

[ Voor 26% gewijzigd door FFA op 04-08-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
Ik zou inderdaad eerst bredere banden overwegen of de huidige wat minder hard oppompen.

Ik ben nu zo'n 1100km verder en rijd met redelijk lage druk op de standaard banden. Dat is echt super comfortabel.

Vroeger was het idee dat je banden vooral hard moest oppompen maar dat is echt achterhaald. Je moet er alleen voor zorgen dat het niet te zacht is, anders krijg je stootlekken wanneer je een stoeprand oid raakt.

Als dat onvoldoende blijkt is de volgende stap bredere banden, daarna zou ik pas een andere zadelpen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
IAMsterdam schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:01:
Ik zou inderdaad eerst bredere banden overwegen of de huidige wat minder hard oppompen.

Ik ben nu zo'n 1100km verder en rijd met redelijk lage druk op de standaard banden. Dat is echt super comfortabel.

Vroeger was het idee dat je banden vooral hard moest oppompen maar dat is echt achterhaald. Je moet er alleen voor zorgen dat het niet te zacht is, anders krijg je stootlekken wanneer je een stoeprand oid raakt.

Als dat onvoldoende blijkt is de volgende stap bredere banden, daarna zou ik pas een andere zadelpen overwegen.
Ik merk ook dat als de banden niet hard genoeg zijn de bochten een beetje raar aanvoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAMsterdam
mannowlahn schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

Ik merk ook dat als de banden niet hard genoeg zijn de bochten een beetje raar aanvoelen.
Het kan even zoeken zijn en het kan iets anders voelen dan je gewend bent inderdaad. Ik wil vooral mensen aanraden daar eerst mee aan de slag te gaan voordat ze geld uitgeven aan allerlei extra's.
Pagina: 1 ... 26 ... 55 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.