Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 10:13
@Mathijs14 15 Nm kan bijna niet kloppen, dat is extreem strak voor een dergelijke bout. Dat is meer een waarde die gebruikt wordt voor bijvoorbeeld een crankstel, niet voor het balhoofd.

Als ik bij mijn alu racefiets kijk staat daar bij dezelfde schroef ook keurig 5,2 Nm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-07 12:44
Dancer schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:44:
[...]

Vermoedelijk foutje in de handleiding. Moet volgens mij 5 Nm zijn.
Haha ja daar ben ik nu ook achter. Gelukkig kon ik de restanten van de bout er nog wel uit krijgen, en daarna eerst maar handvast gezet. Meteen even wat speling in het balhoofd weggehaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JSX
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-03 08:54

JSX

De componenten kunnen misschien goed zijn maar als de verbindende factor (assemblage, bouten, schroeven, frame, lak, software) van slecht kwaliteit is, heb je er nog steeds niks aan.
Ik heb eind September mijn Ace Matt Black besteld en in Maart ontvangen.

Na 2 weken gereden te hebben brak mijn remschijf af van de naaf. Foto's heb ik ook eerder gedeeld met het forum. Op verzoek van Veloretti moest Ik het eerst proberen om bij een lokale fietsenmaker te laten repareren zij konden het niet geloven dat dit kon gebeuren en wilden het risico niet nemen om te repareren. Ondertussen is er ook vocht in het batterij gekomen en gaat de fiets niet meer aan. Uiteindelijk teruggestuurd en tot heden nog niet teruggekregen. Vervangende fiets heeft een hele lange wachttijd.

Al met al terugkijken op mijn ervaring. Fiets was fantastisch als hij het doet. Echter kwaliteit beslaat niet alleen op de componenten.
1)lak kwaliteit bij mijn matte versie was echt niet goed. Na 2 weken overal schade.
2) bouw kwaliteit (naaf brak af op de punten waar remschijf vastgeschroefd zat) volgens Enviolo gebeurd het nooit en was dit de eerste keer dat ze het horen. Ze gaven aan dat mogelijk verkeerde bouten / verkeerd geïnstalleerd hier schuldig aan is.
3) software (app is kut) je heb niks aan GPS (geen real-time tracking). Quinten is bezig, maar goed de vraag is of een goeie hobbyist ook een goeie ontwikkelaar is.
4) service is slecht, kan technische vragen niet beantwoorden, slecht bereikbaar. In basis komt het omdat ze geen accurate informatie krijgen van de fabriek, logistieke afdeling, magazijn, reparatie afdeling, maar ja dat is niet mijn probleem.
5) ter vervanging voor afgelopen jaar heb ik het allergoedkoopste electrische fiets van Lidl gekocht en met mindere componenten doet ie het nog steeds. Verpakking was beter (zit een handleiding in)

Om die reden vandaag maar verzocht om aankoopbedrag terug te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiohoek
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-12-2022
Eindelijk mijn fiets binnen.
Na tobben met de accu en wat te hebben verbogen wat ik eerder op deze forum las ga ik een ritje maken.
Ben letterlijk nog geen 20 meter verder en toen brak de tandriem al.
Helemaal verkeerd afgesteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ru Odur
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-09-2023
Voor degene die nog zoekende zijn naar oplossingen om het extra kabelslot netjes mee te kunnen nemen
zie de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oOnkVqhksYn7o0Vl3zsqWztXT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdH1zYzIupfpxijnzYfO0DaS.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kARUxxFU14-g42JtKVsYVsI5Hg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rGsgcwz9nadzdktYv64zRNWQ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOZleeyBztJsbEnhM-2jjzAENQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wdhUCeO43XIHqNpudfJngnL.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrCOFQJkkuvm9BkIoJd5_NeTKZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1uShSV97DIUtYH0cPUXgGkhE.jpg?f=fotoalbum_large
hengelo30 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:28:
Ziet er goed uit. Welk tasje is het?
Bewust voor gekozen om het niet in de fietstas te stoppen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Us8NdxI2Lz3-5ThIU3EHZHzadA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zbonG7pgrmvKU18rrSAh6BpY.jpg?f=user_large

https://nl.aliexpress.com...RZcl&gatewayAdapt=glo2nld
(met 5 euro kortingcoupon)

Ook een tijdje in de fietstas geprobeerd maar bleek in de praktijk wat onhandig.
Of het plette mijn fruit van de supermarkt of moest eerst de spullen uit de fietstas halen om bij het kabelslot te komen. Een 2e fietstas achter was misschien een ander alternatief.

[ Voor 20% gewijzigd door Ru Odur op 11-07-2022 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hengelo30
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-06-2024
Ru Odur schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:07:
Voor degene die nog zoekende zijn naar oplossingen om het extra kabelslot netjes mee te kunnen nemen
zie de foto's:
Ziet er goed uit. Welk tasje is het?
Bewust voor gekozen om het niet in de fietstas te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik had zojuist last van een ontzettend krakend geluid uit een van de trappers. Bij thuiskomst bleek de crank (volgens mij noem je dat zo) los te zitten! Dus ik heb de crank er vanaf gehaald, beetje schoongemaakt en weer vastgezet. Wat denk je? Op de verkeerde plek! Zowel mijn linker als rechter trapper wijzen nu naar beneden, zo kan je niet fietsen natuurlijk |:( Enfin, ik krijg deze stang met geen mogelijkheid meer los nu :| Heeft iemand enig idee hoe ik de stang/crank er weer af krijg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPGl1EoOYiyiZg_2QjL4paKxhVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4SG5H4RaoMkbZgoOl630cZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 14:43
Met een cranktrekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Ah verrek! Die dingen bestaan dus. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-07 16:17
Ik kreeg net een mail van Veloretti met wederom mijn factuur. Signaal dat hij dan echt binnenkort geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallrider
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-09-2022
Na ruim 14 weken een mail dat Ace morgen wordt geleverd. Wordt een laat proefritje morgenavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Tallrider schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:09:
Na ruim 14 weken een mail dat Ace morgen wordt geleverd. Wordt een laat proefritje morgenavond.
Hoop ik voor je dat ie op tijd wordt bezorgd, want je zal eerst de accu nog moeten opladen :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallrider
Mathijs14 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:28:
[...]

Hoop ik voor je dat ie op tijd wordt bezorgd, want je zal eerst de accu nog moeten opladen :-p
Gelukkig hoeft dat niet tot 100% voor een proefrit. ‘t Is maar dat ‘ie wat prik heeft. _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Er staan relatief veel berichten ivm leverdata in dit topic die voor anderen waarschijnlijk niet zo relevant zijn en niets toevoegen qua inhoud. Bij veel auto topics is er daarom een speciaal "Leveringen topic" waar je het bijv. over leverdata en facturatie kunt hebben. Is dat hier ook wenselijk? Zo ja, mocht je dat topic willen starten, stuur mij dan even een DM. Indien daar geen behoefte aan is, wil iedereen er dan rekening mee houden dat berichten ook voor anderen relevant moeten zijn en iets toe moeten voegen?

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07 09:29
Taro schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:35:
[modbreak]Er staan relatief veel berichten ivm leverdata in dit topic die voor anderen waarschijnlijk niet zo relevant zijn en niets toevoegen qua inhoud. Bij veel auto topics is er daarom een speciaal "Leveringen topic" waar je het bijv. over leverdata en facturatie kunt hebben. Is dat hier ook wenselijk? Zo ja, mocht je dat topic willen starten, stuur mij dan even een DM. Indien daar geen behoefte aan is, wil iedereen er dan rekening mee houden dat berichten ook voor anderen relevant moeten zijn en iets toe moeten voegen?[/]
Raar weer. Levertijden zijn toch gewoon interessant in dit topic? Dat niet alles voor iedereen interessant is lijkt me evident en onontkoombaar.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Artbij schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:44:
[...]

Raar weer. Levertijden zijn toch gewoon interessant in dit topic? Dat niet alles voor iedereen interessant is lijkt me evident en onontkoombaar.
Het heeft ook met de lifecycle te maken waarin een product zich bevindt.

Voorbeeld: rondom de marktintroductie zijn leverdatums voor >95% van de lezers interessant. Enige tijd na de introductie bijv. nog maar voor 50% en 1 jaar na de introductie nog maar voor 5% van de lezers. In die laatste 2 gevallen gaat een steeds groter percentage regulars zich ergeren aan berichten rondom een individuele leverdatum die verder inhoudelijk niets toevoegt. Dit is ook het geval in de meeste auto topics en dan wordt vaak een Leveringen topic gestart.

Voor sommige lezers is dat moment blijkbaar al bereikt omdat ze hier melding van hebben gemaakt. Vandaar mijn vraag/opmerking. Als er geen behoefte is aan een apart topic dan is dat prima.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-07 23:01
Een apart topic voor levertijden ben ik het zeker mee eens! Technische vragen of ervaringen, dit topic. Anders schrijven alle fiets eigenaren zich snel genoeg uit dit topic, zou jammer zijn als iedereen het wiel zelf moet gaan uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:57
Gisteren naar 12 weken mijn Ace mogen ontvangen en alles ziet er tip top uit en werkt naar behoren. Op 1 puntje na, dat is dat de accu niet blijft zitten in de 2e click. Ik heb ergens gelezen dat je het metalen beugeltje op de accu moet losschroeven en bijbuigen, echt kan ik nergens terugvinden hoe deze precies gebogen moet worden. Kan iemand mij vertellen/laten zien hoe ik dit moet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hengelo30
Borkus schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:10:
Gisteren naar 12 weken mijn Ace mogen ontvangen en alles ziet er tip top uit en werkt naar behoren. Op 1 puntje na, dat is dat de accu niet blijft zitten in de 2e click. Ik heb ergens gelezen dat je het metalen beugeltje op de accu moet losschroeven en bijbuigen, echt kan ik nergens terugvinden hoe deze precies gebogen moet worden. Kan iemand mij vertellen/laten zien hoe ik dit moet doen?
AKI schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:22:
[...]

Ik had dit ook, heel eenvoudig op te lossen: er zit een klein ijzeren plaatje op eind van de batterij die moet je losschroeven en dan beetje bijbuigen zodat ie netter in de holte past, even kijken en wijst zichzelf. Alternatieve oplossingen is klantenservice bellen en dan sturen ze nieuw plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaha
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-08-2023
Heeft iemand ervaring met dikkere banden ?
Ik voel genadeloos elk hobbeltje in de weg en hoop dat dikkere banden meer confort geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-07 15:37
Polaha schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:35:
Heeft iemand ervaring met dikkere banden ?
Ik voel genadeloos elk hobbeltje in de weg en hoop dat dikkere banden meer confort geven.
Ja zeker, hier en op facebook. Ik heb zelf de Schwalbe Big Ben 50-622 erop liggen nu. Comfort is toch zeker beter vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:21
Sinds ik de enviolo heb vervangen hoor ik af en toe een ratel als ik even naar achter trap is het weer weg soms ratel harder en lijkt het of er is fout gaat. Heeft iemand dit ook (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ru Odur schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:07:
zie de foto's:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]

https://nl.aliexpress.com...RZcl&gatewayAdapt=glo2nld
(met 5 euro kortingcoupon)

Ook een tijdje in de fietstas geprobeerd maar bleek in de praktijk wat onhandig.
Of het plette mijn fruit van de supermarkt of moest eerst de spullen uit de fietstas halen om bij het kabelslot te komen. Een 2e fietstas achter was misschien een ander alternatief.
Netjes alleen vind ik het veloretti steekslot te dun. Heb zelf een dikkere Axa kettingslot en vouwslot voor als het echt goed moet. Foto staat in het topic. Sowieso kun je met alleen een vouwslot ook goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
IAMsterdam schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:16:
@Mathijs14 15 Nm kan bijna niet kloppen, dat is extreem strak voor een dergelijke bout. Dat is meer een waarde die gebruikt wordt voor bijvoorbeeld een crankstel, niet voor het balhoofd.

Als ik bij mijn alu racefiets kijk staat daar bij dezelfde schroef ook keurig 5,2 Nm.
Roel Peereboom heeft goede filmpjes op youtube staan. Die zegt 5Nm voor normale onderdelen en 8Nm voor onderdelen die echt vast moeten zitten. Dus onderdelen waar kracht / spanning op staat. Heb na 1 maand alles goed aangetrokken was wel nodig. Dit is onderdeel van een 1e servicebeurt die je niet krijgt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tallrider
Gisterenavond Ace ontvangen, gereedgemaakt en proefrit. Alles top!
Vanochtend naar werk (19,5 km), ook super.
** Knip, zie de topicwarning. **
Voorlopige conclusie: dik tevreden! 😎

[ Voor 26% gewijzigd door Taro op 14-07-2022 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erdna86
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-05 21:27
Tallrider schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:55:
Gisterenavond Ace ontvangen, gereedgemaakt en proefrit. Alles top!
Vanochtend naar werk (19,5 km), ook super.
Enige puntje is dat 25 km/h net te langzaam is. Ik zit steeds tegen begrenzing aan. Vanavond optie magneet proberen.
Voorlopige conclusie: dik tevreden! 😎
Door wie is het bezorgd? En heb je van te voor bericht ontvangen dat hij bezorgt zou gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallrider
** Knip, zie de topicwarning. **

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 14-07-2022 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallrider
Erdna86 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:21:
[...]

Door wie is het bezorgd? En heb je van te voor bericht ontvangen dat hij bezorgt zou gaan worden?
Comans. Was erg vriendelijk.
Twee dagen ervoor een mail gehad van veloretti@comanstransp….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captainpatje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 16:08
Deze week mijn Veloretti Ace black matte ontvangen. Eerste indruk goed ingepakt en zonder beschadiging aangekomen.

In elkaar gaan zetten en een proefritje gemaakt.
Aantal dingen die me opvallen:

1. Tandriem is vanuit fabriek af te strak afgesteld. Met behulp van de Gates Carbon Drive app de tandriem minder strak gezet. Het is geen exacte wetenschap zonder gereedschap maar de riem voelt goed aan nu.

2. De achterste schijfrem leek wat aan te lopen maar het geluid verdween later. Waar het geluid niet verdween was de voorste schijfrem. Met behulp van filmpje de remblokken gecentreerd maar dit lijkt niet het probleem te zijn. De schijfrem is krom. Daar baal ik natuurlijk van maar niet onoverkomelijk. Heb een BBB DiscStraight tool besteld die hem weer recht zou moeten trekken.

3. Banden opgepompt maar beiden leken de volgende dag alweer zachter te zijn? Vermoedelijk dat na inrijden de lucht goed verspreid is en ze daardoor weer wat zachter waren? Dit is nog een vraagpunt voor me, morgen maar weer kijken hoe ze ervoor staan.

4. De navigatie van de app lijkt nog niet geweldig te zijn. Wanneer mijn telefoonscherm uit is lijkt de navigatie op het fietsschermpje ermee te stoppen en geen km/meter voor afslag meer bij te werken.

5. Bij installeren batterij voor de eerste keer een probleem wat meerderen lijken te hebben. Met de eerste klik zit de batterij vast in het frame. Maar de tweede klik zou hem flush met het frame moeten maken. Echter schoot hij er steeds weer uit. Dit lag aan het metalen clipje dat vast zit met 2 schroeven. dit een paar keer moeten buigen en toen ging de accu er correct in.

Al met al toch zelf wat aanpassingen moeten doen die je eigenlijk niet verwacht te hoeven doen bij het bestellen van een fiets van 2600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:57
Ik had nummer 4 ook. Bij mij moest ik op mijn telefoon het batterij beheer voor de app aanpassen dat die altijd op de achtergrond mag draaien. Dat heeft het voor mij verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:56
Ik ben mij al een tijdje aan het oriënteren op een nieuwe (elektrische) fiets. Het is wat lastig uit het forum te halen of er ook veel positieve ervaringen zijn. Ik lees veel fabricage fouten en slechte after sales. Zijn er ook positieve ervaringen?

Hij is toch als beste koop aangewezen in de AD test. Of zegt dat niets.

[ Voor 13% gewijzigd door Tukker87 op 16-07-2022 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
** Jouw visie is hier inmiddels wel bekend, een tandje minder negatief mag wel. **

[ Voor 88% gewijzigd door Taro op 17-07-2022 18:52 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hengelo30
Artbij schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:42:
[...]

Ik durf hem niet aan te raden aan bekende.

Overigens ga je nu wel veel fanboy reacties zien waarschijnlijk, die alle slechte onderdelen, gebrek aan service en software die niet af is voor lief nemen en normaal vinden.
Het is goed om jouw mening te geven. Maar ik lees nu een tijdje mee in dit topic en je probeert alles wel heel erg in een negatief daglicht te zetten.
Dat je geen fan bent van Veloretti is wel duidelijk en om nu iedereen die iets positiefs neerzet meteen een fanboy te noemen is ook weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
Tukker87 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 07:36:
Ik ben mij al een tijdje aan het oriënteren op een nieuwe (elektrische) fiets. Het is wat lastig uit het forum te halen of er ook veel positieve ervaringen zijn. Ik lees veel fabricage fouten en slechte after sales. Zijn er ook positieve ervaringen?

Ik heb de fiets vanochtend mogen ontvangen. Het is even wachten, maar dat moet bij bijna iedere fiets.

Koop je het neusje van de zalm met een Veloretti? Nee absoluut niet, maar als je ziet wat je krijgt voor €2500 dan ben ik tevreden.
Klantenservice is inderdaad een groot ontwikkelpunt. Als je ze wilt bereiken dan kan dat beter via de sociale media en krijg je best snel een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Ik heb geen problemen gehad in de (te korte) tijd dat ik de mijne heb mogen gebruiken. 800km mee gefietst, na 500km zoals in de documentatie staat een servicebeurt laten doen bij de fietsenmaker waar ook niets bijzonders is naar voren gekomen. Vond het een erg fijne fiets en de enviolo automatiq vond ik echt een uitvinding.

Aftersales nooit mee te maken gehad maar het klopt inderdaad dat er een erg lange reactie tijd is op emails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rspeel
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik lees hier dat de handleiding voor montage samen met de factuur vooraf gemaild zou moeten worden. Echter heb ik de fiets via werk geleased (dus geen factuur ontvangen) en wordt deze vandaag bezorgd.

Veloretti is helaas niet in het weekend te bereiken en online vind ik ook geen werkende links voor de handleiding. Is er hier iemand die deze wellicht zou willen/kunnen delen?

[ Voor 0% gewijzigd door Rspeel op 16-07-2022 12:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheWildman
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-10-2024
Rspeel schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:03:
Ik lees hier dat de handleiding voor montage samen met de factuur vooraf gemaild zou moeten worden. Echter heb ik de fiets via werk geleased (dus geen factuur ontvangen) en wordt deze vandaag bezorgd.

Veloretti is helaas niet in het weekend te bereiken en online vind ik ook geen werkende links voor de handleiding. Is er hier iemand die deze wellicht zou willen/kunnen delen?
De bestanden die je nodig hebt staan op de FB groep ,
https://www.facebook.com/groups/veloretti/files/docs

En hier de meest gebruikte even neergezet voor de mensen zonder FB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheWildman

sinds okt-2021 ben ik in het bezit van een ace matte black
Ruim 800 km op de teller en best tevreden.

Geen gekke dingen gehad, zelf de remmen nog geen issues, ze gebruiken nu een beter en gangbaarder merk remmen Tektro hydraulic / HD-M275 of Shimano MT200 staat er op de website.
Ik haal na gebruik de accu er uit omdat mij berging 3 straten verder is, dit is wel een klein min puntje...kan op lakschade bij het verwijderen.
Fiets staat bij mij wel altijd binnen en ben een mooi weer rijder gebruik voor woon/werk 7.5 km

Plus:
  • Enviolo
  • Gates Carbon Beltdrive / CDX
  • Samsung accu
  • stille motor
  • design
  • zithouding.
Verbeter punten
  • Gebrek aan Software updates (cadans instelling blijft niet op opgegevens cadans)
  • Lak, niet van top kwaliteit snel een krasje , zeker rond voorvork ivm verwijderen accu
  • in stand 4-5 (helling) kan de motor soms wat stoppen en weer aanslaan.
  • verlichting voor is leuk om gezien te worden maar je hebt er in het donker weinig aan.
    extra bijgekregen koplamp is 30 lux goed voor verlichte straten maar echt donker fietspad of buitenwegen zou ik voor iets anders kijken.
Wacht zelf tot de nieuwe versie van de Spanninga Axendo 80 deze is nu in productie en komt als het goed is medio september in de winkels te liggen

Voor mij was een vanmoof geen optie ivm de niet verwijderbare accus, en collega had echt heel vaak issues
cowboy zithouding te sportief en altijd je telefoon als dashboard

De enige andere optie waar ik naar zou kijken is de Amsterdam GT Enviolo CT eBike van lekkerbikes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polaha
Heb Big Apples gemonteerd in plaats van de stuiterbanden die er standaard op zitten.
De fiets ziet er niet alleen veel stoerder uit maar het rijcomfort is geweldig veel beter, met name het trillen in het stuur door oneffenheden in de weg is nu helemaal weg.
De banden verwissel je in 5 minuten per band, maar daarna ben je wel een paar uur kwijt om het passend te krijgen in de spatborden. Een lastig klusje van afzagen van boutjes, verbuigen van stangetjes enz.
Maar uiteindelijk is het resultaat zeer de moeite waard, een echte aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoliaxNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07 07:00
Ik heb het voorrekje van Veloretti binnen maar het valt mij direct op dat het laswerk wel erg slordig is. Is dat bij jullie ook zo? Ben in staat het rekje terug te sturen. Of ben ik te krisitsch :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGup3aDG29TalXk0ZwG-Z-29L-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2yWWdodfQYF6hpTrWb7hK1tH.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHLPGr4P0valF7iBejb9WxkZXag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNZeoKD9ocrK2vQBXvXig86S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
Polaha schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:02:
Heb Big Apples gemonteerd in plaats van de stuiterbanden die er standaard op zitten.
De fiets ziet er niet alleen veel stoerder uit maar het rijcomfort is geweldig veel beter, met name het trillen in het stuur door oneffenheden in de weg is nu helemaal weg.
De banden verwissel je in 5 minuten per band, maar daarna ben je wel een paar uur kwijt om het passend te krijgen in de spatborden. Een lastig klusje van afzagen van boutjes, verbuigen van stangetjes enz.
Maar uiteindelijk is het resultaat zeer de moeite waard, een echte aanrader.
50-622 toch? goede banden maar lastig klusje.

[ Voor 4% gewijzigd door TheWildman op 16-07-2022 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaha
Ja 50-622, maar de Big Apples zijn ondanks dezelfde maat als wat er standaard op zit toch een flink stuk boller en dus ook hoger en breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Lees net in de Facebook groep dat ze geretourneerde fietsen als nieuw verkopen. Komen helemaal onder de krassen bij de kopers aan.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Artbij schreef op zondag 17 juli 2022 @ 00:35:
Lees net in de Facebook groep dat ze geretourneerde fietsen als nieuw verkopen. Komen helemaal onder de krassen bij de kopers aan.....
Zal er scherp op zijn. Heb mij sowieso voorgenomen om zeer kritisch naar de fiets te kijken en niet af te wachten met terug sturen als de fiets niet okay aankomt. Na 3 maanden wachten is de rek er wel een beetje uit. Slot is inmiddels aangekomen dus ik denk dat de fiets aankomende week misschien aankomt. Wat mij verbaasd is dat bv die ellende met een batterijklepje nog steeds niet even opgelost is. Hoeveel moeite is dat nou voor Veloretti.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalomania
Ik denk dat dat niet zo makkelijk op te lossen is. Toleranties van het frame hebben er invloed op maar ook de tolerantie van de batterij zelf.

Als er iets niet in orde is meteen bellen met Veloretti: ze sturen per direct nieuwe onderdelen op en kan je op hun kosten laten fixen bij een fietsenmaker. Stuk beter geregeld dan bij van Moof waar je bijna altijd maar een van mood service centre moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Megalomania schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:21:
Ik denk dat dat niet zo makkelijk op te lossen is. Toleranties van het frame hebben er invloed op maar ook de tolerantie van de batterij zelf.

Als er iets niet in orde is meteen bellen met Veloretti: ze sturen per direct nieuwe onderdelen op en kan je op hun kosten laten fixen bij een fietsenmaker. Stuk beter geregeld dan bij van Moof waar je bijna altijd maar een van mood service centre moet.
Moet je wel een fietser maker hebben die "vreemde" fietsen fixt. Veel beginnen daar niet aan.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megalomania
Ik ben al bij 3 fietsenmakers geweest, geen problemen gehad. Aardig vragen helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
** Jouw visie is hier inmiddels wel bekend, een tandje minder negatief mag wel. **

[ Voor 82% gewijzigd door Taro op 17-07-2022 18:51 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
** Feedback op moderatie mag in het Feedback topic, niet hier. **

[ Voor 79% gewijzigd door Taro op 17-07-2022 20:07 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:55
Weet iemand toevallig of de electric op een fietsendrager op de traparm bevestigen mag worden. Ik hoor dat je dat met een middenmoot fiets niet moet doen. Veloretti gebeld en zij weten het niet😳.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
DarkChylde schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:57:
Weet iemand toevallig of de electric op een fietsendrager op de traparm bevestigen mag worden. Ik hoor dat je dat met een middenmoot fiets niet moet doen. Veloretti gebeld en zij weten het niet😳.
Ik snap ook niet wat je met een traparm bedoeld. 😅
Google komt ook niet verder dan een trapleuning.

Heb je misschien een foto ter illustratie met wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
hengelo30 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:26:
[...]

Ik snap ook niet wat je met een traparm bedoeld. 😅
Google komt ook niet verder dan een trapleuning.

Heb je misschien een foto ter illustratie met wat je bedoeld?
Hij bedoelt crank.

** Knip. Onnodig kinderachtig gedrag. **

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 18-07-2022 18:54 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Denk niet dat hij een bagagedrager op zijn crank wil installeren, dus dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Op deze toon reageren gaat je echt niet helpen om wél een antwoord te krijgen waar je wat aan hebt, dus doe eens niet.

[ Voor 72% gewijzigd door deepbass909 op 18-07-2022 23:31 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
mannowlahn schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Zal er scherp op zijn. Heb mij sowieso voorgenomen om zeer kritisch naar de fiets te kijken en niet af te wachten met terug sturen als de fiets niet okay aankomt. Na 3 maanden wachten is de rek er wel een beetje uit. Slot is inmiddels aangekomen dus ik denk dat de fiets aankomende week misschien aankomt. Wat mij verbaasd is dat bv die ellende met een batterijklepje nog steeds niet even opgelost is. Hoeveel moeite is dat nou voor Veloretti.
dat batterijklepje tja..zou verwachte dat ze dat in de fabriek even testen, en goed zetten maar ja zullen ze wel niet durven ivm mogelijke lakschade bij het plaatsen O-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennis Pater
  • Laatst online: 06-12-2024
Goedenavond, ik heb tot nu toe als gast veel van jullie verhalen gelezen, maar omdat ik de fiets nog niet had, het daarbij gelaten. Nu ik vandaag de fiets heb ontvangen, kan ik mijn verhaal delen.

Ik heb de fiets op 8 juni in Amsterdam in de winkel gekocht en kreeg daar een kettingslot cadeau voor het bestellen in de winkel. De indicatie die werd afgegeven was 4-6 weken. Precies na 4 weken eens gemaild dat ik nieuwsgierig was of de afleverdatum al bekend zou zijn, ik mailde rond 12 uur in de middag en rond 17 uur in de middag had ik al keurig een reactie:

Bij deze informeren we je graag over de status van je Electric in order S2053.
De eindassemblage van je Electric ace mattblack, is afgerond. We verwachten dat de Electric dan binnen 2-3 weken na assemblage bij je wordt bezorgd.
We willen je verder aangeven dat we recentelijk in ons transport wat uitdagingen hebben gehad. Hierdoor hebben we de keuze gemaakt om over te stappen naar een nieuw transportbedrijf. Omdat we hiermee in een overgangsfase zitten, kan het zijn dat er een kleine vertraging ontstaat in de bezorging. Hier gaan we niet van uit, maar mocht het gebeuren, alvast excuus.
Je zult spoedig van ons een shipping confirmation ontvangen. Het transportbedrijf zal vervolgens contact opnemen om een afspraak te maken om de bezorging in te plannen.

Afgelopen zaterdag kreeg ik een mail van Veloretti met de handleiding voor het rijklaar maken, voor het display, etc:

Bij deze sturen we je meer informatie over de levering en assembly van je nieuwe Electric.
Je Electric wordt geleverd door het transport bedrijf Comans en zal binnen korte tijd bij je worden bezorgd (of is misschien al bij je geleverd). Exciting!
Weet dat alle accessoires (bv voordrager, chain-lock en STVZO voorlicht) apart van de Electric worden verzonden. Deze levering wordt gedaan door DPD pakketservice. Zodra dit pakket onderweg is krijg je een verzendbevestiging met een track & trace link via e-mail.
Mocht je een Premium Plan met verzekering hebben afgesloten, dan zal onze verzekerings partner Qover, je een e-mail sturen om je verzekering te activeren. Dit is belangrijk, want na activatie is je fiets pas verzekerd.
Bij aflevering is de e-bike 99% geassembleerd. De laatste paar stapjes kun je doen met behulp van de onderstaande handleidingen die als attachments zijn bijgevoegd:
• Handleiding om je Electric rijklaar te maken
• Handleiding om de rem-pads in te remmen (belangrijk zodat de remmen goed werken)
• Handleiding om het Enviolo Automatic Shifting systeem te kalibreren met de Enviolo app
• Handleiding om de e-bike (Diamond Display) aan te zetten en te bedienen
Mocht je vragen hebben of hulp nodig hebben bij het rijklaar maken van de Electric, neem dan contact op met Customer Care via +31 20 26 11 433 of info@veloretti.com.

Maar dan, geleverd is de fiets nog niet, dan zal hij toch wel snel komen? Vandaag om 11.31 uur een mail van Comans Transport, dat de fiets vandaag tussen 17 en 22 uur zou worden bezorgd! Dat is netjes binnen 6 weken nadat ik de fiets heb besteld. De chauffeur belde vervolgens rond half 4 dat hij in de buurt was en om 16.00 uur stond hij met de doos op de stoep, yes!

Toen begon het uitpakken en het keurig volgens de PDF rijklaar maken van de fiets. Dit ging volgens het boekje, de accu zat direct met 2 klikken vast in het frame, niets met een nog te verbuigen lipje. Vervolgens de Enviolo app, check, de Veloretti app, check, accu opladen en gaan met die banaan, wat een heerlijke fiets! Ik heb trouwens als remmen Shimano en als schijven Tektro. Op naar veel veilige kilometers!

Heel verhaal geworden, hoop dat jullie er wat aan hebben en zo niet, snel door scrollen naar het volgende bericht :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis Pater
De foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ee8zAsE7H9RQVOfeUipZFAlRJhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDr9ZR3GuFlxT2EYEFl9piGn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmlFoLwcD2uysFyL12N62Zof0GY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oip6wGN9fSZRNTWSfjfeuoP0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqsrGWcUprh2BxnB9ePaWItdPwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVbA54meap4yJ0hOFT5NZ97P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Artbij schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:43:
[mbr]Op deze toon reageren gaat je echt niet helpen om wél een antwoord te krijgen waar je wat aan hebt, dus doe eens niet.[/]
Ik stel geen vraag. Dus hoef ook geen antwoord.

Wellicht zelf beter lezen, nu krijgt een andere user ook geen antwoord meer......

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erdna86
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-05 21:27
Dennis Pater schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:25:
Goedenavond, ik heb tot nu toe als gast veel van jullie verhalen gelezen, maar omdat ik de fiets nog niet had, het daarbij gelaten. Nu ik vandaag de fiets heb ontvangen, kan ik mijn verhaal
Goed verhaal Dennis, fijn te lezen dat het ook zo kan. Ik ben in afwachting van levering, en toch wel wat nerveus geworden door alle verhalen hier. Ik denk altijd maar dat de mensen die niks te klagen hebben minder van zich laten horen.

Gister contact gehad met Conans transport. Op donderdag vrijdag zijn ze in mijn regio (Leiden) en zal de fiets worden bezorgd tussen 1700-2200.

Ik zal ook laten weten hoe mijn ervaring is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Ook hier iemand die altijd heeft meegelezen, ik heb ook gister mijn Ace mogen ontvangen. Verhaal eigenlijk identiek aan die van Dennis (behalve dat ik niet in Amsterdam woon). Ik heb de Ace in Graphite besteld op 21 juni en dus gister al geleverd.. wow!!

Fiets is in perfecte staat, geen geouwehoer tijdens het instellen en hij fietst als een malle.

Kortom: Hier (gelukkig) alleen maar positieve ervaringen tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Pater
KeesPimelmees schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:24:
Ook hier iemand die altijd heeft meegelezen, ik heb ook gister mijn Ace mogen ontvangen. Verhaal eigenlijk identiek aan die van Dennis (behalve dat ik niet in Amsterdam woon). Ik heb de Ace in Graphite besteld op 21 juni en dus gister al geleverd.. wow!!

Fiets is in perfecte staat, geen geouwehoer tijdens het instellen en hij fietst als een malle.

Kortom: Hier (gelukkig) alleen maar positieve ervaringen tot nu toe!
Ik woon ook niet in Amsterdam 😄 Alleen daar gekocht, wilde wel eerst een proefrit maken, woon zelf in Veenendaal en daar had de transporteur gisteren nog meer fietsen af te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Laatst online: 21:02
Dennis Pater schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:47:
[...]

Ik woon ook niet in Amsterdam 😄 Alleen daar gekocht, wilde wel eerst een proefrit maken, woon zelf in Veenendaal en daar had de transporteur gisteren nog meer fietsen af te leveren.
Dan kan het kloppen, want ook in woon in Veenendaal... Haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Laatst online: 17-07 11:51
Dennis Pater schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:25:

Heel verhaal geworden, hoop dat jullie er wat aan hebben en zo niet, snel door scrollen naar het volgende bericht :-)
Leuk om te zien/lezen hoe eea wordt afgeleverd! Hier wordt een dezer dagen de Ivy voor mn vrouw verwacht.

PS lijkt alsof je zadel nog wat afgesteld moet worden? Meer horizontaal zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Nou breekt mijn klomp. Jij hebt 4 weken geleden dus ook een matte black besteld. Ik ook op 23 april en ik zit nog steeds te wachten? Ik krijg ik hier wel een vrij naar gevoel van. Wat is dit voor een rare bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nws
  • Laatst online: 13-06 19:48

nws

Erdna86 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:07:
[...]

Goed verhaal Dennis, fijn te lezen dat het ook zo kan. Ik ben in afwachting van levering, en toch wel wat nerveus geworden door alle verhalen hier. Ik denk altijd maar dat de mensen die niks te klagen hebben minder van zich laten horen.

Gister contact gehad met Conans transport. Op donderdag vrijdag zijn ze in mijn regio (Leiden) en zal de fiets worden bezorgd tussen 1700-2200.

Ik zal ook laten weten hoe mijn ervaring is.
Heb je rechtstreeks contact gezocht? Ik krijg van Veloretti maar weinig te horen, behalve dat ze de planning niet in kunnen zien. Hoorde verder dat er een hele batch uitgeleverd was, maar niet in de regio waar ik woon (regio Apeldoorn). Heb de factuur en handleiding al wel gehad, maar ben nog altijd aan het wachten op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
mannowlahn schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:55:
[...]

Nou breekt mijn klomp. Jij hebt 4 weken geleden dus ook een matte black besteld. Ik ook op 23 april en ik zit nog steeds te wachten? Ik krijg ik hier wel een vrij naar gevoel van. Wat is dit voor een rare bedoeling?
Dan zou ik als ik jou was toch eens met Veloretti gaan bellen. Ik heb 9 juni mijn Ace Matte Black besteld en afgelopen zaterdag (zonder enige communicatie) geleverd. Wel na 20km fietsen meteen een lekke band :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Mathijs14 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:38:
[...]

Dan zou ik als ik jou was toch eens met Veloretti gaan bellen. Ik heb 9 juni mijn Ace Matte Black besteld en afgelopen zaterdag (zonder enige communicatie) geleverd. Wel na 20km fietsen meteen een lekke band :F
Net gebeld en ze hebben Comans om een update gevraagd. Ik kreeg daarna een e-mail waarin stond dat amsterdam voor komende zaterdag geplande staat. Heb zelf niks van comans vernomen nog. Ben zaterdag ook op tijd weg dus ik hoop dat een vroege levering mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Pater
newtastyland schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:30:
[...]

Leuk om te zien/lezen hoe eea wordt afgeleverd! Hier wordt een dezer dagen de Ivy voor mn vrouw verwacht.

PS lijkt alsof je zadel nog wat afgesteld moet worden? Meer horizontaal zeg maar.
Haha, klopt, die heb ik horizontaal gezet, dit fietste niet fijn. Ook het achterspatbord even losgedraaid en daarna vastgezet, toen sloot deze beter aan / liep mooier rond met de band mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Hier is de Ace Graphite eindelijk binnen. Hoe bevalt de fiets bij iedereen?
Vind de fiets heerlijk fietsen, netjes geleverd zonder beschadigingen etc.

Enige puntje van kritiek (wat ik volgens mij vaker voorbij heb zien komen hier), de ondersteuning valt zo nu en dan uit tijdens het fietsen. Dit is enkel op momenten wanneer je over klinkers fiets, er een bobbel in de weg zit of je van een stoeprandje af fietst. Heb dit niet op ondersteuning stand 1,2 en 3. Enkel op 4 en de super hero modus.

Hebben er meer mensen problemen mee?

I7 7700K 4.5GHz / Kraken X52 - EVGA GTX1080 SC - Asus ROG Strix Z270F - M.2 Samsung Evo 960 500GB - Corsair 32GB 3000Mhz - Phanteks Enthoo Evolv Tempered Glass - Asus PG348Q 100hz 3440x1440 GSync - Razer Huntsman Elite - Razer Mamba - Razer Firefly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:57
Vatos schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:28:

Enige puntje van kritiek (wat ik volgens mij vaker voorbij heb zien komen hier), de ondersteuning valt zo nu en dan uit tijdens het fietsen. Dit is enkel op momenten wanneer je over klinkers fiets, er een bobbel in de weg zit of je van een stoeprandje af fietst. Heb dit niet op ondersteuning stand 1,2 en 3. Enkel op 4 en de super hero modus.

Ik heb dit ook meerdere keren gelezen en zelf ervaren. Echter heb ik sterk m'n twijfels of dit een fout is of een veiligheids feature...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:52

K1p

Borkus schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:46:
[...]

Ik heb dit ook meerdere keren gelezen en zelf ervaren. Echter heb ik sterk m'n twijfels of dit een fout is of een veiligheids feature...
Hier 2 fietsen met m420 motor. Verschillende bouwjaren. Hetzelfde euvel, het lijkt een veiligheidsdingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Ik merk het ook als ik over wat zand op de weg rij bv, lijkt wel echt iets met de weerstand te maken te hebben. Veiligheidsdding zou goed kunnen inderdaad.

Wat wel helpt is om je banden niet te hard op te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
Welke remblokken/schijven adviseren jullie ter vervanging van de origineel geleverde onderdelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
hengelo30 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:50:
Welke remblokken/schijven adviseren jullie ter vervanging van de origineel geleverde onderdelen?
De nieuwe lichting schijnt wel betere onderdelen te hebben maar zie op de facebook groep vaak deze voorbij komen

Shimano Deore M6100 Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
mannowlahn schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:17:
[...]

De nieuwe lichting schijnt wel betere onderdelen te hebben maar zie op de facebook groep vaak deze voorbij komen

Shimano Deore M6100 Series
Dank je wel.
M6100 serie is het mechanisme zelf zonder blokken en schijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:08
Derek S. schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:46:
[...]

Ik heb geen problemen gehad in de (te korte) tijd dat ik de mijne heb mogen gebruiken. 800km mee gefietst, na 500km zoals in de documentatie staat een servicebeurt laten doen bij de fietsenmaker waar ook niets bijzonders is naar voren gekomen. Vond het een erg fijne fiets en de enviolo automatiq vond ik echt een uitvinding.

Aftersales nooit mee te maken gehad maar het klopt inderdaad dat er een erg lange reactie tijd is op emails.
Aftersales is nu best redelijk op order, contact gehad met Dia die snel reageerde er hulpvaardig en ter zake kundig was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
Artbij schreef op zondag 17 juli 2022 @ 00:35:
Facebook.....heel betrouwbaar medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
*knip* Dit soort opmerkingen voegen niks toe aan het topic of de leefbaarheid van het forum, dus doe eens niet. *knip*

[ Voor 81% gewijzigd door deepbass909 op 21-07-2022 08:33 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eikrur
*knip* Volgende keer graag een topic-report. *knip*

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 21-07-2022 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
DarkChylde schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:57:
Kennelijk heb ik een heel onduidelijke vraag gesteld. Een fietsendrager is in mijn oog een drager die ik op mijn trekhaak bevestig waar ik een of meer fietsen aan/op kan bevestigen. De bevestiging tussen de drager en die fiets is er in meerdere varianten. Een grote klem om het frame of een die je om de trapperarm/crank bevestigd. Ik heb gehoord dat elektrische fietsen met een middenmotor niet aan via de crank op een drager bevestigd mochten worden.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hengelo30
DarkChylde schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:34:
[...]
Persoonlijk ben ik voorstander van een framebevestiging ipv crank. Crank is toch een onderdeel dat kwetsbaar is als er grote krachten op komen te staan.
Dit is voor mij de reden geweest om te wisselen van een crank naar een framebevestiging fietsendrager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 09:21
Mijn vriendin en ik zijn beide op zoek naar een elektrische fiets. Met een kind van 1,5 jaar willen we nu wat vaker gaan fietsen en minder gebonden te zijn aan de auto. Geen lange tochten..
Na al een aantal weken op internet van alles te hebben gelezen neigen we beide nu wel naar de Veloretti Ivy en/of Ace. In de shortlist stonden oa de Cowboy 3/4 en de Muto.
Wij denken dat we bij de Veloretti wel de juiste keuze maken, maar wellicht zijn er ervaringen van andere die ons doen bedenken nog?

Wij zijn 170/175cm groot. Dan zou de Ace voor mijzelf dan wellicht net wel of net niet kunnen. Wat denken jullie?

Zijn er nog aandachtspunten met een fietsstoeltje voor de kleine? We hebben nu een Yepp Mini Nexxt stoeltje voor aan het stuur. Past dit op de Ivy?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eastive
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-07 07:31
[...]
Ik heb gehoord dat elektrische fietsen met een middenmotor niet aan via de crank op een drager bevestigd mochten worden.

Ook geen ervaring mee maar bedenk je wel dat je dan je zware fiets via de motor aan een drager monteert. Alle krachten gaan rechtstreeks de motor/ophanging van de motor in. Daar zou ik persoonlijk nooit voor kiezen!
Crank montage is prima als daar geen motor zit, maar je fiets aan de middenmotor vastbinden op een auto…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vatos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Vatos schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:28:

Inmiddels het volgende antwoord van Veloretti.

Hi -,

Thank you for your email.

Unfortunately, this is something we're working on! We know about this problem and working on a firm/software solution with Bafang. Hopefully, we will be able to give you an update soon!

We are very sorry for the inconvenience. Please let me know if I can help you any further.

Have a nice day!

Dus er word aan gewerkt!🤩

I7 7700K 4.5GHz / Kraken X52 - EVGA GTX1080 SC - Asus ROG Strix Z270F - M.2 Samsung Evo 960 500GB - Corsair 32GB 3000Mhz - Phanteks Enthoo Evolv Tempered Glass - Asus PG348Q 100hz 3440x1440 GSync - Razer Huntsman Elite - Razer Mamba - Razer Firefly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Laatst online: 17-07 11:51
hengelo30 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:14:
[...]

Persoonlijk ben ik voorstander van een framebevestiging ipv crank. Crank is toch een onderdeel dat kwetsbaar is als er grote krachten op komen te staan.
Dit is voor mij de reden geweest om te wisselen van een crank naar een framebevestiging fietsendrager.
Ik heb ooit eentje gehad met bevestiging op de crank, zou er nooit een Veloretti op zetten. Die ik had was daar gewoon niet geschikt voor, te zwakke bevestiging en te zware fiets. Koop gewoon een tweedehands thule oid, of huur er een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06 13:50

_serial_

and there was silence

Fuske schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:20:

Wij zijn 170/175cm groot. Dan zou de Ace voor mijzelf dan wellicht net wel of net niet kunnen. Wat denken jullie?

Zijn er nog aandachtspunten met een fietsstoeltje voor de kleine? We hebben nu een Yepp Mini Nexxt stoeltje voor aan het stuur. Past dit op de Ivy?
De Ace is vanaf z'n 173 cm
De Ivy vanaf 164 cm
Misschien langsgaan bij de Brand Store in Amsterdam?

Veloretti schrijft het volgende over kinderzitjes :
For the rear of your Veloretti Electric, we advise you to use the Bobike One Maxi. In order
to attach the seat, you can use the Bobike Single point mounting bracket together with
longer bolts. In specific you will need the M6 x 100MM.

Another option is to use the Thule Yepp Maxi. In order to attach the seat you need to
install the Yepp adapter seat tube. For this seat you need M6 X 80MM, which are also
longer bolts.

somewhere there was silence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

[...]

Kennelijk heb ik een heel onduidelijke vraag gesteld. Een fietsendrager is in mijn oog een drager die ik op mijn trekhaak bevestig waar ik een of meer fietsen aan/op kan bevestigen. De bevestiging tussen de drager en die fiets is er in meerdere varianten. Een grote klem om het frame of een die je om de trapperarm/crank bevestigd. Ik heb gehoord dat elektrische fietsen met een middenmotor niet aan via de crank op een drager bevestigd mochten worden.

Als ik jou was zou ik gewoon een inklapbare fietsendrager van Thule kopen. Is misschien even een investering, maar die zijn heel gemakkelijk op de trekhaak te monteren, binnen 1 minuut heb je er 2 fietsen opgezet en heel belangrijk, echt iedereen kan dat doen!
Je kan hem na montage met fietsen erop ook nog naar je toe kantelen zodat je nog in de kofferbak kan. Dat lijkt triviaal, maar in de praktijk een musthave vind ik.

En ook niet onbelangrijk, als je de drager niet gebruikt vouw je hem dubbel en ze je hem ergens in een hoek in de garage. Bijkomend voordeel van inklapbaarheid is ook dat je hem ingeklapt op de trekhaak vastklemt en dan pas uitklapt. Echt n.m.m. de fijnste en makkelijkst te bedienen drager!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Eenvraag aan degene die hun fiets via Comans hebben gekregen, Hoe ver van te voren kregen jullie een bericht van ze op welke dag en tijdstip ze zouden bezorgen? Ik heb via Veloretti vernomen dat Comans morgen een ronde doet in omgeving Amsterdam. Omdat ik zelf morgen beperkt thuis ben heb ik uit voorzorg Comans al gemailt, omdat ik geen tel nummer van ze kan vinden. Ik heb via Veloretti ook al getracht een nummer te krijgen maar kom even niet door hun helpdesk heen. Ik wil voorkomen dat ze een uur van te voren in eens bellen we komen er aan. Ik las wat verhalen hier dat sommigen pas tot een paar uur van te voren een bericht kregen? Heeft iemand een tel nummer van Comans eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-07 13:53
mannowlahn schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:57:
Eenvraag aan degene die hun fiets via Comans hebben gekregen, Hoe ver van te voren kregen jullie een bericht van ze op welke dag en tijdstip ze zouden bezorgen? Ik heb via Veloretti vernomen dat Comans morgen een ronde doet in omgeving Amsterdam. Omdat ik zelf morgen beperkt thuis ben heb ik uit voorzorg Comans al gemailt, omdat ik geen tel nummer van ze kan vinden. Ik heb via Veloretti ook al getracht een nummer te krijgen maar kom even niet door hun helpdesk heen. Ik wil voorkomen dat ze een uur van te voren in eens bellen we komen er aan. Ik las wat verhalen hier dat sommigen pas tot een paar uur van te voren een bericht kregen? Heeft iemand een tel nummer van Comans eventueel?
Tel nummer is zichtbaar op Google StreetView. Eigenaardig genoeg staat daar ook een camionette van JCL voor de poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-03 10:08

FFA

Eenvraag aan degene die hun fiets via Comans hebben gekregen, Hoe ver van te voren kregen jullie een bericht van ze op welke dag en tijdstip ze zouden bezorgen?
Bij mij kwam er vrijdagavond een mail voor levering de volgende ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
FFA schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:22:
[...]

Bij mij kwam er vrijdagavond een mail voor levering de volgende ochtend.
hmm dat is wel erg kortdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico67
  • Laatst online: 05-08-2022
Hi ik heb de ivy besteld en overweeg een bagagedrager. Iemand een suggestie? Ik kreeg de tip om er eentje via Decatlon te bestellen,de Elips(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etcetera
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-10-2023
Mijn Ivy werd rond 18:00 uur geleverd en het mailtje van Comans kwam om 12:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etcetera
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik zal mijn ervaring ook even toelichten. Sinds een paar weken heb ik de Ivy in gebruik.
Tot nu toe ben ik enorm tevreden over de fiets en de fietservaring. De fiets voelt ook stevig aan en kwalitatief naar mijns inziens. Wat ik ook echt een pluspunt vind is de wendbaarheid en dat je de fiets makkelijk even parkeert omdat het standaard gewoon aan 1 kant zit. Met eerdere fietsen had ik altijd te maken met zo'n dubbel standaard waarbij je de fiets eigenlijk wat moet optillen, vrij onhandig. Ik was bij de Ivy ook aangenaam verrast hierdoor, ondanks dat dit niet hetgeen was wat mij deed beslissen dit type e-bike te kopen (obviously).
Ik heb al heel veel kilometers plezier gehad van de fiets en heb op een paar puntjes niks aan te merken.

De verbeterpunten naar mijn mening:
- Trapfrequentie die niet wordt onthouden
- Bij veel wind hoor ik een suizend geluid klinken uit de richting van de wielen, ik vermoed bij de remschijf? (heb nog niet gezocht of iemand dit ook al heeft genoemd). Dit duurt vaak een paar seconden en stoor me er ook niet zo aan. Als iemand weet waardoor dit precies komt, ik hoor het graag.
- Hoogte stuur; ik ben niet zo gewend aan de sportievere houding. Misschien ga ik nog iets halen om het stuur iets hoger te zetten.

Doordat de levertijd niet 1-2 weken duurde maar net geen 4 weken (door dat hele fiasco met JCL -> Comans) kreeg ik de frontcarrier incl. extra licht gratis toegestuurd. Ik ben na 2 keer mailen goed op de hoogte gehouden door Veloretti zelf. Op de (klanten)service heb ik daarom eigenlijk niks aan te merken.

Ik heb overigens uiteindelijk gekozen voor een phone mount van SP connect. De universal clamp samen met de universal mount werken voor mij perfect. Zeer makkelijk bevestigen, losmaken en snel de telefoon erin of eruit. Ook blij dat zo'n lelijk zwart ding dus niet hoeft te blijven zitten en mogelijk ook weer diefstalgevoelig is daarmee (ze jatten alles tegenwoordig...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JZWdNrHUYx4hTaFsOA9zORyFm8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8tVy4nHDuXiTBXCX5C3rbypV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYKXm0udD_X13XfTYHfNaRaZq3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jguqtGit0IF1oyUWn63xQ0z3.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk helpt dit anderen ook wat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polaha
Even een technisch weetje.
De accu van de Ace loopt naar schatting in 4 weken leeg door de stroom die de elektrische Enviolo naaf trekt.
Als je dat uitrekent komt dat er op neer dat de naaf in rust ca. 1 Watt trekt, ongeveer wat het achterlichtje van een ouderwetse fiets met dynamo trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 10:13
Rico67 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:33:
Hi ik heb de ivy besteld en overweeg een bagagedrager. Iemand een suggestie? Ik kreeg de tip om er eentje via Decatlon te bestellen,de Elips(?)
@Rico67 Ik heb er eentje van Decathlon op mijn Ace gezet, zie IAMsterdam in "Ervaringen met Veloretti Electric"

Erg tevreden mee. Indien gewenst kan ik best nog een paar extra foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Dancer schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:00:
[...]

Tel nummer is zichtbaar op Google StreetView. Eigenaardig genoeg staat daar ook een camionette van JCL voor de poort.
thanks voor de tip, heb even gebeld en weet nu dat ze in de ochtend langs zullen komen. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkChylde
Fuske schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:20:
Mijn vriendin en ik zijn beide op zoek naar een elektrische fiets. Met een kind van 1,5 jaar willen we nu wat vaker gaan fietsen en minder gebonden te zijn aan de auto. Geen lange tochten..
Na al een aantal weken op internet van alles te hebben gelezen neigen we beide nu wel naar de Veloretti Ivy en/of Ace. In de shortlist stonden oa de Cowboy 3/4 en de Muto.
Wij denken dat we bij de Veloretti wel de juiste keuze maken, maar wellicht zijn er ervaringen van andere die ons doen bedenken nog?

Ik heb een cowboy 3 en mijn vrouw een ivy. Onze kids zijn te groot en fietsen zelf. Maar om met de kleine op de fiets te gaan zou ik voor een ivy/ace gaan. Kinderzitjes zijn veel makkelijker te bevestigen. Standaard is veel steviger. Hoewel een dubbele middenstandaard eigenlijk het fijnst is met kids.

Dank voor de tips mbt de drager. Na de zomer maar naar een andere kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 09:21
DarkChylde schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:03:
[...]
Standaard is veel steviger. Hoewel een dubbele middenstandaard eigenlijk het fijnst is met kids.
Weet iemand of je op de ivy ook een dubbele middenstandaard kunnen monteren?

Is er toevallig iemand in de regio Venlo met een Ace of Ivy? Om me zo een ritje naar Amsterdam te kunnen besparen :)
#durftevragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:40
Fuske schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 07:45:
[...]

Weet iemand of je op de ivy ook een dubbele middenstandaard kunnen monteren?

Is er toevallig iemand in de regio Venlo met een Ace of Ivy? Om me zo een ritje naar Amsterdam te kunnen besparen :)
#durftevragen
Middenstandaard en middenmotor is geen optie. Dat gaat niet.

Wij hebben kinderzitjes achterop. En dat gaat prima met de standaard standaard ;)
Pagina: 1 ... 25 ... 56 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.