Ik zal mijn ervaring ook even toelichten. Sinds een paar weken heb ik de Ivy in gebruik.
Tot nu toe ben ik enorm tevreden over de fiets en de fietservaring. De fiets voelt ook stevig aan en kwalitatief naar mijns inziens. Wat ik ook echt een pluspunt vind is de wendbaarheid en dat je de fiets makkelijk even parkeert omdat het standaard gewoon aan 1 kant zit. Met eerdere fietsen had ik altijd te maken met zo'n dubbel standaard waarbij je de fiets eigenlijk wat moet optillen, vrij onhandig. Ik was bij de Ivy ook aangenaam verrast hierdoor, ondanks dat dit niet hetgeen was wat mij deed beslissen dit type e-bike te kopen (obviously).
Ik heb al heel veel kilometers plezier gehad van de fiets en heb op een paar puntjes niks aan te merken.
De verbeterpunten naar mijn mening:
- Trapfrequentie die niet wordt onthouden
- Bij veel wind hoor ik een suizend geluid klinken uit de richting van de wielen, ik vermoed bij de remschijf? (heb nog niet gezocht of iemand dit ook al heeft genoemd). Dit duurt vaak een paar seconden en stoor me er ook niet zo aan. Als iemand weet waardoor dit precies komt, ik hoor het graag.
- Hoogte stuur; ik ben niet zo gewend aan de sportievere houding. Misschien ga ik nog iets halen om het stuur iets hoger te zetten.
Doordat de levertijd niet 1-2 weken duurde maar net geen 4 weken (door dat hele fiasco met JCL -> Comans) kreeg ik de frontcarrier incl. extra licht gratis toegestuurd. Ik ben na 2 keer mailen goed op de hoogte gehouden door Veloretti zelf. Op de (klanten)service heb ik daarom eigenlijk niks aan te merken.
Ik heb overigens uiteindelijk gekozen voor een phone mount van SP connect. De universal clamp samen met de universal mount werken voor mij perfect. Zeer makkelijk bevestigen, losmaken en snel de telefoon erin of eruit. Ook blij dat zo'n lelijk zwart ding dus niet hoeft te blijven zitten en mogelijk ook weer diefstalgevoelig is daarmee (ze jatten alles tegenwoordig...)
Hopelijk helpt dit anderen ook wat!