Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapjaap
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-01-2023
stin00 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:10:
@jaapjaap @Megalomania Hebben jullie het rare geluid dat de gates belt maakt al opgelost? Is mij nog niet gelukt namelijk. Als ik de belt flink met water + tandenborstel poets dan is het geluid 1 dag weg, maar het komt daarna gewoon weer terug. Het lijkt ook vooral bij warm weer te gebeuren. Ik gok dus dat m'n belt te los of te strak is.

Zie deze video voor hoe het bij mij klinkt.
Lijkt enigszins hetzelfde, bij mij piept het nog veel erger. Maar kan ook zijn dat ik dat niet goed hoor door de wind. Heb zelf ook een aantal filmpjes moeten maken voordat ik het goed kon opnemen.

Inmiddels staat mijn fiets bij Veloretti, via Facebook vernam ik dat het ook de motor zou kunnen zijn. Ik heb de fiets met filmpje ingeleverd, hopelijk kunnen ze het oplossen. Helaas sta ik nog op de wachtlijst voor het onderdeel waardoor het gekraak in het stuur definitief verholpen moet worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:55
Zojuist contact gehad met Veloretti over mijn order. De dame wist mij te vertellen dat de levering van de fietsen niet meer via JCL verloopt maar via Comans Transport Bedrijf. Vandaag of begin komende week zullen degene van wie de fiets inmiddels in Nederland is gebeld worden om een leverafspraak in te plannen. O+ _/-\o_

Edit: zojuist dezelfde informatie verkregen per mail.

[ Voor 8% gewijzigd door rick85 op 30-06-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:29
zojuist ook de mail ontvangen
Hi XXXXXX XXXXXX

Bij deze willen we je informeren over de status van je Electric order #XXXXXXX.

We zijn blij om te melden dat we een nieuwe transporteur hebben gevonden om je order te bezorgen. Het transportbedrijf Comans zal haar best doen om je order zo snel mogelijk in te plannen en te leveren.

Een groot gedeelte van onze wachtende orders zal aankomende zaterdag al bezorgd kunnen worden. Het overige deel zal volgende week ingepland worden en mogelijk al worden geleverd. Comans zal hiervoor contact met je opnemen (zoveel mogelijk telefonisch) om een bezorg
afspraak met je in te plannen.

Groet,

Team
Veloretti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollem
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 10:04
Ik heb de indruk dat er 2 modellen in omloop zijn.... een waarbij de telefoon gedraaid kan worden en een waarbij dit niet kan (dus altijd in landscape zit)

Ik heb die via Amazon gekocht voor €25 en net binnen en die kan draaien.
Op de afbeeldingen in de Amazon link lijkt het er zelfs sterk op dat ze daar ook afbeeldingen van de niet draaiende en wel draaiende door elkaar gebruikt hebben....

Amazon:
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61IUtwgxvnL._AC_SL1500_.jpg

Bol:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/N0rvlKgMw976/1200x1153.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door ollem op 01-07-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernieken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
jaapjaap schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:01:
[...]

Lijkt enigszins hetzelfde, bij mij piept het nog veel erger. Maar kan ook zijn dat ik dat niet goed hoor door de wind. Heb zelf ook een aantal filmpjes moeten maken voordat ik het goed kon opnemen.

Inmiddels staat mijn fiets bij Veloretti, via Facebook vernam ik dat het ook de motor zou kunnen zijn. Ik heb de fiets met filmpje ingeleverd, hopelijk kunnen ze het oplossen. Helaas sta ik nog op de wachtlijst voor het onderdeel waardoor het gekraak in het stuur definitief verholpen moet worden...
Hier ook hetzelfde. Spanning is volgens de app ok. Het valt ook op dat het bij sommige weersomstandigheden minder aanwezig is en bij mij hoor je het ook maar enkel als je zelf redelijk flink meetrapt. Dan komt er natuurlijk meer spanning op de riem te staan en dat zou mogelijk dat geluid kunnen veroorzaken.
In de manual van de riem vind je ook het één en ander: https://www.gatescarbondr...es-carbon-drive.pdf?la=en
Ik zal eens beginnen om mijn riem mooi proper te maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:36

AKI

Vandaag de 3D geprinte ring voor verhoging van het stuur ontvangen van Gertwin.

De print is zelf is erg netjes uitgevoerd en wordt zelfs geleverd met benodigde bout en kleine (maar handige) handleiding.

Klusje was met 5 minuten geklaard en levert precies het gewenste resultaat!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cdzyca4c0POuK9HgHU48Tqg5_RM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fqlFlIVI554znSyjLot8j5I4.jpg?f=fotoalbum_large

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 12:29
Zijn er mensen die hun veloretti buiten laten staan? Vraag me af hoe onderdelen zich dan houden tegen regen en slijtage etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:35
jvr123 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:02:
Zijn er mensen die hun veloretti buiten laten staan? Vraag me af hoe onderdelen zich dan houden tegen regen en slijtage etc.
Gezien de algehele kwaliteit van de fiets zou ik dat niet doen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 10:20
Ik denk dat geen enkele fiets (zeker elektrisch) daar gelukkig van wordt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:49
Artbij schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:13:
[...]

Gezien de algehele kwaliteit van de fiets zou ik dat niet doen.
Jemig, ik volg dit topic nu een poosje en ik zie jou eigenlijk alleen die fiets afbranden. Je geeft aan zelf een Stella te hebben gekocht, dus ik neem aan dat je dan zelf geen Veloretti Ace / Ivy hebt. Als dat zo is, mag ik dan vragen waarom de Veloretti dan echt zo slecht is en hoe jij aan die kennis komt?

Kijk, ik stel het natuurlijk op prijs als iemand zijn kritische ervaringen met een product met de medetweakers deelt.. maar als je er zelf geen hebt dan kan ik me voorstellen dat je er ook maar weinig ervaring mee hebt. En dan komt het gewoon over als afgunst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Tremulant schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:14:
[...]

Jemig, ik volg dit topic nu een poosje en ik zie jou eigenlijk alleen die fiets afbranden. Je geeft aan zelf een Stella te hebben gekocht, dus ik neem aan dat je dan zelf geen Veloretti Ace / Ivy hebt. Als dat zo is, mag ik dan vragen waarom de Veloretti dan echt zo slecht is en hoe jij aan die kennis komt?

Kijk, ik stel het natuurlijk op prijs als iemand zijn kritische ervaringen met een product met de medetweakers deelt.. maar als je er zelf geen hebt dan kan ik me voorstellen dat je er ook maar weinig ervaring mee hebt. En dan komt het gewoon over als afgunst.
Het is echt ongelooflijk inderdaad. Ik zou eigenlijk verwachten dat er een keer een mod ingrijpt want hij voegt nul komma nul argumentatie of onderbouwing aan. Dit is niet het idee van een tech forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvr123
Dat idee krijg ik ook. Ik bedoelde ook mijn vraag te richten aan eigenaren van een veloretti electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Tremulant schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:14:
[...]

Hoe kom je erbij dat ik een Stella heb? Denk dat je het niet helemaal goed volgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFYvAhFX1Wb7yBR8jZaif0f9eMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/haTUSUTbkrWAbnjgVeK9YOKz.jpg?f=fotoalbum_large

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 10:10
Edit

[ Voor 98% gewijzigd door Eastive op 02-07-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainpatje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 16:08
Iemand hier ondertussen al gebeld door Comans en/of zijn fiets geleverd vandaag? Had al gehoopt gebeld te zijn maar gezien ik niemand hier hoor denk ik dat veloretti het gewoon probeert uit te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallrider
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-09-2022
Artbij schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:56:
[...]

Hoe kom je erbij dat ik een Stella heb? Denk dat je het niet helemaal goed volgt.

[Afbeelding]
Ik zou hem verpatsen als ik jou was. Kun je nog een mooi bedrag voor vangen. Gegadigden genoeg lijkt me. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Tallrider schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:59:
[...]

Ik zou hem verpatsen als ik jou was. Kun je nog een mooi bedrag voor vangen. Gegadigden genoeg lijkt me. 8)
Voor dit geld vind ik niets beters denk ik.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallrider
captainpatje schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:52:
Iemand hier ondertussen al gebeld door Comans en/of zijn fiets geleverd vandaag? Had al gehoopt gebeld te zijn maar gezien ik niemand hier hoor denk ik dat veloretti het gewoon probeert uit te stellen
Nope!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallrider
Artbij schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:08:
[...]

Voor dit geld vind ik niets beters denk ik.
Tenways CGO800S. Single speed. €1899,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etcetera
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-10-2023
Nee ik ook niet helaas! Mag dan toch hopen begin volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Tallrider schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:44:
[...]

Tenways CGO800S. Single speed. €1899,-
Hoop dat je zelf het verschil ook ziet.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallrider
Artbij schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:50:
[...]

Hoop dat je zelf het verschil ook ziet.
Nee, hoezo? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
jvr123 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:02:
Om dat wij een nieuwe schuur krijgen staat mijn Veloretti nu ongeveer 2 maand buiten, buiten dat er een beetje roest zit op de schijfremmen is er niks aan de hand, nou heb ik verder ook helemaal geen problemen met mijn fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB29A
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20-03-2023
AKI schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:33:
Hier een gelukkige nieuwe eigenaar van een Veloretti Ivy, en omdat er nogal wat mindere ervaringen in het topic stonden wil ik toch ook mijn (overwegend) positieve ervaringen delen.

We hebben hem pas een halve dag en voor ons duurde het proces van bestellen tot leveren ongeveer anderhalve week (pebble grey).
En nu al kunnen we zeggen dat alle verwachtingen ruimschoots zijn overtroffen, hij doet precies wat ie moet doen:
Fijn om te horen!
Wanneer had jij je fiets besteld als ik vragen mag.
Ik de Ivy Pebble Grey op 1 juni. Deze zou eerst door JCL op 8 juni bezorgd worden, toen werd het de 10e en toen ook de 15e niet doorging heb ik met ze gebeld.
Nu wacht ik er nog steeds op en heb de dezelfde mails als de rest ontvangen ( en niks gehoord van Comans vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Fijn, weekje weg, kom je terug. Ace weg uit de beveiligde garage...

Kan iemand een oogje in het zeil houden regio Rotterdam? Met bagagedrager voorop met houten plateau. Ook als er iemand op zoek is naar een accu, ik had die van mij er uit gehaald namelijk dus die hebben ze niet mee kunnen nemen.

[ Voor 27% gewijzigd door Derek S. op 03-07-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
Derek S. schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:39:

Kan iemand een oogje in het zeil houden regio Rotterdam? Met bagagedrager voorop met houten plateau. Ook als er iemand op zoek is naar een accu, ik had die van mij er uit gehaald namelijk dus die hebben ze niet mee kunnen nemen.
:( Heel vervelend! Ik zal opletten als ik door de stad fiets. Heb je toevallig een foto? En, ik dacht dat het (nog) niet mogelijk was om een losse batterij te kopen, dus waarschijnlijk hebben ze er helemaal niets aan?

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
fdkuyper schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:59:
[...]

:( Heel vervelend! Ik zal opletten als ik door de stad fiets. Heb je toevallig een foto? En, ik dacht dat het (nog) niet mogelijk was om een losse batterij te kopen, dus waarschijnlijk hebben ze er helemaal niets aan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjRWJhekysnko8Zustw_i0vg_3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVQQB6lZP3rKz9c2XqwWzkSS.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUXFU5cmFu43de-l-RmDIJfHxt8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SctO6bkqZULSLZNqoFwpUPCz.jpg?f=fotoalbum_large
Bedankt. Dit zijn de meest recente foto's eigenlijk, met het Veloretti rekje + (makkelijk verwijderbare) Atran Velo kratje. Zat ook een houder/klem voor de telefoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Geen GPS tracking mogelijk? Dacht dat deze ook een kleine interne batterij heeft en werkt als de grote accu eruit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-10-2024
1337aldi schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:51:
Geen GPS tracking mogelijk? Dacht dat deze ook een kleine interne batterij heeft en werkt als de grote accu eruit is.
Gps tracking is alleen mogelijk bij premium pakket.(hoewel ik ook mensen heb gehoord die geen premium hadden en toch een GPS tracker.)

De GPS batterij wordt in geladen door de hoofd accu, hierna werkt deze +/- 3 weken.

Als je de hoofdaccu in de fiets zit dan blijft de gps en de enviolo stroom gebruiken van de hoofdaccu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Heb volgens mij alleen de laatst bekende positie van de fiets in de app. Accu is er ongeveer een week uit geweest al inmiddels.

Nu even stevig achter m'n oren krabben wat ik nu ga doen. Zodra de verzekering rond is een nieuwe Ace kopen of via het werk iets leasen? Ik ga in ieder geval wel een muuranker in de garage aanbrengen..

De enorme doos kan inmiddels wel naar het milieupark in ieder geval.

[ Voor 53% gewijzigd door Derek S. op 03-07-2022 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 23:26
Derek S. schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:04:
Heb volgens mij alleen de laatst bekende positie van de fiets in de app. Accu is er ongeveer een week uit geweest al inmiddels.

Nu even stevig achter m'n oren krabben wat ik nu ga doen. Zodra de verzekering rond is een nieuwe Ace kopen of via het werk iets leasen? Ik ga in ieder geval wel een muuranker in de garage aanbrengen..

De enorme doos kan inmiddels wel naar het milieupark in ieder geval.
Ik mis nog een goede plaats of een mooie accesoire voor mijn smarttag te verstoppen. Hier (diefstal) ben ik dus panisch voor (ondanks verzekering). Mochten mensen tips hebben.. _/-\o_ . Helaas voor jou te laat. Succes met je opvolging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
Nee en waar ik in de veronderstellling was dat mijn fiets ook al in nederland zou zijn, blijkt dat die nog in portugal staat. Besteld op 23 april. Moet nog mail krijgen dat hij onderweg is naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn

Geen verzekering met gps genomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
TheWildman schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:56:
[...]

Gps tracking is alleen mogelijk bij premium pakket.(hoewel ik ook mensen heb gehoord die geen premium hadden en toch een GPS tracker.)

De GPS batterij wordt in geladen door de hoofd accu, hierna werkt deze +/- 3 weken.

Als je de hoofdaccu in de fiets zit dan blijft de gps en de enviolo stroom gebruiken van de hoofdaccu.
In dat geval is het dus wijselijk bv een apple airtag er in te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
turbojonny schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:18:
[...]

Ik mis nog een goede plaats of een mooie accesoire voor mijn smarttag te verstoppen. Hier (diefstal) ben ik dus panisch voor (ondanks verzekering). Mochten mensen tips hebben.. _/-\o_ . Helaas voor jou te laat. Succes met je opvolging.
deze fietsbel?

https://www.amazon.nl/Air...refix=%2Caps%2C85&sr=8-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
Iemand al contact gehad met Comans over de levering van de Ace/Ivy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 23:26
Precies dit: zit op het samsung ecosysteem en kan zoiets niet vinden voor een Samsung smarttag. Had deze al gezien voor de Apple air(!)tag }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drpjnr11
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
3 maart mat zwart besteld. Inmiddels zojuist mail ontvangen van Veloretti met de handleiding en dat fiets door JCL bezorgd zal worden (waarschijnlijk standaard mail omdat ook ik ben geinformeerd over Comans).

Overigens nog geen mail gehad van JCL/Comans over bezorging.

Update:

Zojuist update ontvangen dat het Comans betreft en niet JCL en dat ze vanavond komen bezorgen. d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door Drpjnr11 op 04-07-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:55
Drpjnr11 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:48:
3 maart mat zwart besteld. Inmiddels zojuist mail ontvangen van Veloretti met de handleiding en dat fiets door JCL bezorgd zal worden (waarschijnlijk standaard mail omdat ook ik ben geinformeerd over Comans).

Update:

Zojuist update ontvangen dat het Comans betreft en niet JCL en dat ze vanavond komen bezorgen. d:)b
Nice! Ik heb de 1e mail ook gehad. In welke regio woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drpjnr11
rick85 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Nice! Ik heb de 1e mail ook gehad. In welke regio woon je?
Leeuwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Borkus schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:44:
Iemand al contact gehad met Comans over de levering van de Ace/Ivy?
Nope, nog niet.. Ben benieuwd of het echt deze week gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainpatje
Drpjnr11 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:48:

Update:

Wanneer heb je hem besteld, en ben je gebeld of gemail over de levering van vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
Zojuist ook de mails gehad, ben erg benieuwd, woon in omgeving Den Haag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 13:58
Artbij schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Ik dacht echt dat ik iemand anders gequote had.... ;)

Velorretti is op de naaf, riem en design na echt een budgetfiets. Maar dat is niet erg, je ziet wat je koopt.
Je had mij gequote inderdaad maar mijn mening over de display kende je al. Ik ben wel heel benieuwd naar je benchmark. Ik denk dat de fiets namelijk absoluut value for money biedt. Waarschijnlijk zijn er elektrische fietsen te koop die robuuster zijn maar die hebben dan vaak weer een absoluut 65+ uitstraling en kosten vaak ook het dubbele, ik ben wel heel nieuwsgierig of je concreet de budget onderdelen kan noemen en waarom je ze dan zo beoordeelt. Ik vermoed dat roeptoeteren hier de boventoon voert, is ook wel eens lekker af en toe en schijnt erbij te horen op internetfora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etcetera
Ik heb eind vanochtend ook mail gehad, mijn Ivy wordt tussen 17-22 geleverd, regio Flevoland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
etcetera schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:28:
Ik heb eind vanochtend ook mail gehad, mijn Ivy wordt tussen 17-22 geleverd, regio Flevoland :)
Stond dat in die mail, of heb je daarna gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drpjnr11
captainpatje schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:11:
[...]

Wanneer heb je hem besteld, en ben je gebeld of gemail over de levering van vanavond?
Ik heb 3 maart de mat zwarte variant besteld. Kreeg eerst mail met handleiding van Veloretti en daarna de mail over de levering (zat ca 1,5 uur tussen). Geen telefonisch contact gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etcetera
Mathijs14 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Stond dat in die mail, of heb je daarna gebeld?
Dat stond in de mail van Comans zelf. Net gebeld dat ze met zo’n 20 minuten voor de deur staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
etcetera schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:05:
[...]

Dat stond in de mail van Comans zelf. Net gebeld dat ze met zo’n 20 minuten voor de deur staan :D
Ah kijk, dan hebben we verschillende mails gehad. Ik ben nog niet gecontacteerd door Comans, enkel door Veloretti, met weer dezelfde mail als een week geleden:

Bij deze sturen we je meer informatie over de levering en assembly van je nieuwe Electric.

“Je Electric wordt geleverd door het transport bedrijf JCL en zal binnen korte tijd bij je worden bezorgd (of is misschien al bij je geleverd).Exciting!”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etcetera
Mathijs14 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:27:
[...]

Ah kijk, dan hebben we verschillende mails gehad. Ik ben nog niet gecontacteerd door Comans, enkel door Veloretti, met weer dezelfde mail als een week geleden:

Bij deze sturen we je meer informatie over de levering en assembly van je nieuwe Electric.

“Je Electric wordt geleverd door het transport bedrijf JCL en zal binnen korte tijd bij je worden bezorgd (of is misschien al bij je geleverd).Exciting!”
Ah kijk, dan krijg je nog een aparte mail met:
“Goedemiddag,

Hierbij wil ik u laten weten dat wij vanavond (04-07-2022) tussen 17:00 uur en 22:00 uur uw Veloretti fiets zullen bezorgen op het bij ons bekende adres.

Zou u ons even willen laten weten dat u deze mail in goede staat heeft ontvangen, alvast onze dank en tot vanavond!”

Of iets in die trant natuurlijk.
Ik kreeg die mail die jij had een uur of 2 daarvoor (incl correctie dat het geen JCL maar Comans zou zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
eikrur schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:27:
[...]

Je had mij gequote inderdaad maar mijn mening over de display kende je al. Ik ben wel heel benieuwd naar je benchmark. Ik denk dat de fiets namelijk absoluut value for money biedt. Waarschijnlijk zijn er elektrische fietsen te koop die robuuster zijn maar die hebben dan vaak weer een absoluut 65+ uitstraling en kosten vaak ook het dubbele, ik ben wel heel nieuwsgierig of je concreet de budget onderdelen kan noemen en waarom je ze dan zo beoordeelt. Ik vermoed dat roeptoeteren hier de boventoon voert, is ook wel eens lekker af en toe en schijnt erbij te horen op internetfora
Als je mijn posts gelezen had wist je dat ik het eens ben met een goede prijs kwaliteit verhouding. Wat minder van kwaliteit is zijn, frame, banden, zadel, handgrepen en afhankelijk van wat ze konden inkopen, de remmen. Je moet voor de gein maar eens kijken hoe het ventiel geschroefd zit tegen je velg...

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drpjnr11
Zijn er ervaringen met accu's die er niet in klikken?

Had lekke band bij levering, dus die laten repareren (op kosten van Veloretti; goede service gekregen vanuit klantenservice). Nu wil ik mijn 1e ritje maken en krijg ik die accu er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmmmmmmm
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-09 08:58
** Knip, nee dat is niet toegestaan. **

[ Voor 81% gewijzigd door Taro op 12-07-2022 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
** Knip ivm quote. **

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 12-07-2022 18:29 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmmmmmmm
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-09 08:58

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 12-07-2022 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
** Knip ivm quote. **

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 12-07-2022 18:30 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
Artbij schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:35:
[...]

Als je mijn posts gelezen had wist je dat ik het eens ben met een goede prijs kwaliteit verhouding. Wat minder van kwaliteit is zijn, frame, banden, zadel, handgrepen en afhankelijk van wat ze konden inkopen, de remmen. Je moet voor de gein maar eens kijken hoe het ventiel geschroefd zit tegen je velg...
Dank voor je reactie, dan wordt e.e.a. mij duidelijk, ik ben namelijk nog niet heel ervaren in het vergelijken van frames, banden, handgrepen en zadels. De remmen piepen inderdaad maar doen verder wel wat ze moeten doen en het zadel heb ik vervangen voor een brooks versie.
Om te kunnen beoordelen of je gelijk hebt wacht ik voorlopig even tot het frame door midden zakt of de handgrepen er af vallen, Tot die tijd geniet i nog maar even van de volgende 5000 km probleemloos fietsen. Voor mij dus een kwaliteit die overeenkomt met de prijs en daarmee met mijn verwachting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur

[ Voor 84% gewijzigd door Taro op 12-07-2022 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_vandenberg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 21:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVMBVsiDb2Tx2KMZvEXyTO2BBqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hhMkvf1SXTAMDi9p6O7D0edl.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist mijn Ace ontvangen, netjes in een doos, van Comans! Bij de laatste montagestap lijkt het alsof de accu niet goed in het frame sluit, ook krijg ik het slot er niet op. Hebben hier meer mensen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
mr_vandenberg schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:48:
[Afbeelding]

Zojuist mijn Ace ontvangen, netjes in een doos, van Comans! Bij de laatste montagestap lijkt het alsof de accu niet goed in het frame sluit, ook krijg ik het slot er niet op. Hebben hier meer mensen ervaring mee?
Zoek even in dit topic, was iets met een clip die je kon verbuigen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Nog geen fiets, wel alvast de gratis voor bagagedrager mogen ontvangen. Hoop toch wel dat ik eens een bericht krijg over mijn ace matte black met bestel datum 23 april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AKI

AKI

[Afbeelding]

Ik had dit ook, heel eenvoudig op te lossen: er zit een klein ijzeren plaatje op eind van de batterij die moet je losschroeven en dan beetje bijbuigen zodat ie netter in de holte past, even kijken en wijst zichzelf. Alternatieve oplossingen is klantenservice bellen en dan sturen ze nieuw plaatje.

Schiet mij maar neer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AKI

AKI

Artbij schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:35:
[...]

Ik vind juist dat ze perfecte prijs balans hebben gekozen: goede spullen waar het telt (inclusief frame) en goedkoop waar het kan en die simpele onderdelen kan je indien nodig zelf vervangen.

Ideaal om de prijs uiterst concurrerend te houden.
Ja er zijn betere fietsen, maar die kosten 1000 euro meer. (En zijn lelijk).

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:28

Thermometer

Whoop Whoop!

[Afbeelding]

Dit idee had ik ook gisteren toen ik m'n nieuwe Ace ontving en in elkaar ging zetten. Na 'm helemaal weer open te zetten (zowel batterij lock als de hendel op de batterij zelf) en er opnieuw in te klikken met meer kracht, bleef die wel goed zitten.

Wel stom trouwens, na 10 weken wachten en de fiets te ontvangen heb ik nog steeds niet het kettingslot ontvangen die erbij zou komen, dus kan 'm nog niet verzekeren |:(. Zo maar eens achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
zijn hier mensen die ervaring hebben met een cowboy en een veloretti? Ik heb zelf de cowboy v2 (30kmh) en de zithouding is toch best sportief dus ik twijfel om naar een veloretti te kijken. Mijn cowboy heeft geen enkele kwaal dus zou het wel vervelend vinden als ik qua kwaliteit erop achteruit ga.

Kan iemand die beide fietsen kent, iets zinnigs zeggen over het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorn024
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-03 19:31
Hier inmiddels ook een Veloretti Ace ontvangen na wachten vanaf begin april. Alles in orde alleen krijg ik de app niet werkend. Er staat in de handleiding dat je eerst account moet aanmaken en dan bluetooth aan bij de fiets. Bij mij gaat hij gelijk zoeken en geen account. En bij het zoeken dichtbij de fiets vindt hij niets. Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:36
yorn024 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:35:
Hier inmiddels ook een Veloretti Ace ontvangen na wachten vanaf begin april. Alles in orde alleen krijg ik de app niet werkend. Er staat in de handleiding dat je eerst account moet aanmaken en dan bluetooth aan bij de fiets. Bij mij gaat hij gelijk zoeken en geen account. En bij het zoeken dichtbij de fiets vindt hij niets. Iemand idee?
Heb je het knopje bij de enviolo ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorn024
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-03 19:31
Ja, Enviolo al gekoppeld. En knopje ingedrukt, brand blauw maar nu de Veloretti app dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 13:39
Een update! 🥳

De eindassemblage van je Electric Ace graphite, is afgerond. We verwachten dat de Electric dan binnen 2-3 weken na assemblage bij je wordt bezorgd.

We willen je alvast aangeven dat we recentelijk in ons transport wat uitdagingen hebben gehad. Hierdoor hebben we de keuze gemaakt om over te stappen naar een nieuw transportbedrijf. Omdat we hiermee in een overgangsfase zitten, kan het zijn dat er een kleine vertraging ontstaat in de bezorging. Hier gaan we niet van uit, maar mocht het gebeuren, alvast excuus. Weet dat we ons best doen om de fiets zo snel mogelijk bij je te bezorgen en dat we dankbaar zijn voor je geduld.

Je zult spoedig van ons een shipping confirmation ontvangen. Het transportbedrijf zal vervolgens contact opnemen om een afspraak te maken om de bezorging in te plannen.

Vanwege het ongemak zullen we apart van de Electric, een giftset sturen met een Chain lock en StVZO light. Mocht je deze al in de Electric order hebben besteld dan vergoeden we deze na uitlevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
hengelo30 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:52:
Een update! 🥳

De eindassemblage van je Electric Ace graphite, is afgerond. We verwachten dat de Electric dan binnen 2-3 weken na assemblage bij je wordt bezorgd.

We willen je alvast aangeven dat we recentelijk in ons transport wat uitdagingen hebben gehad. Hierdoor hebben we de keuze gemaakt om over te stappen naar een nieuw transportbedrijf. Omdat we hiermee in een overgangsfase zitten, kan het zijn dat er een kleine vertraging ontstaat in de bezorging. Hier gaan we niet van uit, maar mocht het gebeuren, alvast excuus. Weet dat we ons best doen om de fiets zo snel mogelijk bij je te bezorgen en dat we dankbaar zijn voor je geduld.

Je zult spoedig van ons een shipping confirmation ontvangen. Het transportbedrijf zal vervolgens contact opnemen om een afspraak te maken om de bezorging in te plannen.

Vanwege het ongemak zullen we apart van de Electric, een giftset sturen met een Chain lock en StVZO light. Mocht je deze al in de Electric order hebben besteld dan vergoeden we deze na uitlevering.
hier dezelfde mail. Op zich een leuke geste. Maar ik hoor nu al drie weken van de servicedesk als ik bel dat de assemblage klaar is of dat de fiets al in nederland is, dus inmiddels durf ik mijn handen er niet voor in het vuur te steken. 23 april de matte black besteld. Als die 2 a drie weken idd nog zal duren heb ik straks 14 weken mogen wachten ipv de 6-8 beloofde levertijd. Dat is nogal een verschil. Vind het een beetje vrij gortig allemaal wanneer ze stelden dat de boel op order was in de fabriek. Maar goed, doe er vrij weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nws
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 19:48

nws

Een update! 🥳

Hier ook dezelfde mail. Heb de Ace Matt Black op 4 juni besteld.

Heb een paar keer gebeld met de klantenservice en ze konden niets anders aangeven dat er weer een batch met fietsen in week 26 geassembleerd zouden worden. Daarna dus nog 2-3 weken wachten op de levering. Ook telefonisch wilden ze al een voorbehoud plaatsen bij de levering door zowel de afstand vanaf fabriek naar Nederland en de wisseling van transporteur.

Helaas kunnen ze niet meer zeggen dan dat, gaven ze aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
nws schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:03:
[...]

Hier ook dezelfde mail. Heb de Ace Matt Black op 4 juni besteld.

Heb een paar keer gebeld met de klantenservice en ze konden niets anders aangeven dat er weer een batch met fietsen in week 26 geassembleerd zouden worden. Daarna dus nog 2-3 weken wachten op de levering. Ook telefonisch wilden ze al een voorbehoud plaatsen bij de levering door zowel de afstand vanaf fabriek naar Nederland en de wisseling van transporteur.

Helaas kunnen ze niet meer zeggen dan dat, gaven ze aan.
Fucking hell dus mijn bestelling op 23 april zal in de zelfde batch als die van jou besteld op 4 juni zijn? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erdna86
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-05 21:27
Een update! 🥳

Hier ook dezelfde mail, besteld op 6 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nws
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 19:48

nws

mannowlahn schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:14:
[...]

Fucking hell dus mijn bestelling op 23 april zal in de zelfde batch als die van jou besteld op 4 juni zijn? _O-
Ben bang van wel… :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Lol voel me een beetje geflessed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 13:39
Hier 24 mei besteld.
Drie weken geleden waren ze bezig met assemblage en kreeg vandaag via Messenger te horen dat ze nog steeds bezig waren met de assemblage. Half uurtje later deze mail. We gaan het zien.
Fiets bij de dealer hier om de hoek wordt ook pas eind oktober geleverd, dus opzich nog een redelijke levertermijn die ze nu hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drpjnr11
Goedemorgen!

Maandagavond eindelijk mijn fiets mogen ontvangen. Na lekke band, missende reflector en missende magneet voor km-teller heb ik nu het gevoel dat ondersteuning zeer beperkt is. Met superhero modus moest ik alsnog flink trappen om een helling op te fietsen. Dit icm het feit dat ik langzaam omhoog fietste en tijdens dit proces ook niet versnelde.

Fiets lijkt in 1e meters wel te versnellen, daarna niks meer. Heb gelezen dat dit aan de riem kan liggen.

N.a.v. bovenstaand situatie heb ik 2 vragen:

1. Kan het liggen aan het ontbreken van de magneet voor de km-teller? Waardoor systeem niet weet of hij moet bijspringen.

2. Is deze riem makkelijk bij te stellen? Wil er niet te veel zelf of door fietsenwinkel aan laten knoeien indien ik toch besluit te retourneren.

Alle negatieve aspecten beginnen nu wel op te tellen bij mij. Ben best bereid er moeite in te stoppen maar dit is niet wat je mag verwachten voor 2,5K.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalomania
@Drpjnr11

1.
dat ligt 100% aan het ontbreken van de magneet.

2. Ja heel makkelijk te stellen. Download de gates app en stel het wiel. Ergens in dit topic staan plaatjes welke schroefjes: hier

[ Voor 18% gewijzigd door Megalomania op 07-07-2022 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Als je km teller het niet doet dan heb je ook geen ondersteuning inderdaad.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drpjnr11
@Megalomania @Artbij

Dank voor snelle reacties! Dan hoop ik dat dit het laatste probleem is.

Heb gister al contact gehad en mail gestuurd met foto/filmpje. Dus hopelijk ontvang ik deze snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_vandenberg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 21:09
Heeft er iemand ervaring met het monteren van een kinderstoel voor? De stuurpen is zo dik dat een normale adapter voor Yepp/Bobike er met geen mogelijkheid op past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
mannowlahn schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:32:
[...]

Lol voel me een beetje geflessed :+
Zit in het zelfde schuitje. Besteld op 22 april.
@Borkus heeft 18 april besteld en die zat in een vroegere batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
Dancer schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:00:
[...]

Zit in het zelfde schuitje. Besteld op 22 april.
@Borkus heeft 18 april besteld en die zat in een vroegere batch.
En helaas nog steeds geen fiets of uitzicht op levering. Ik kreeg zojuist wel een mail dat mn slot en lamp onderweg zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123

pff klote. Je bent de tweede in een korte tijd hier op het forum. Heb je hem verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
mr_vandenberg schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:49:
Heeft er iemand ervaring met het monteren van een kinderstoel voor? De stuurpen is zo dik dat een normale adapter voor Yepp/Bobike er met geen mogelijkheid op past.
De mbt / atb adapter van urban iki past tussen je stuur. Heb het hier op de ace en ivy zitten. Bij de ace een klein ringetje toegevoegd voor iets meer hoogte tov de stang. Ivy heeft geen horizontale stang natuurlijk dus niet nodig. Ace zou misschien ook zonder kunnen in hindsight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drpjnr11
Drpjnr11 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:47:
@Megalomania @Artbij

Dank voor snelle reacties! Dan hoop ik dat dit het laatste probleem is.

Heb gister al contact gehad en mail gestuurd met foto/filmpje. Dus hopelijk ontvang ik deze snel!
Inmiddels heeft Veloretti mij een 'electric speed magnet' toegestuurd. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Als ik dit google lijkt het een onderdeel bij de achter as te zijn. Echter is het naar mijn idee gewoon een magneet in de spaken, die langs de sensor gaat, die ontbreekt. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-08 03:38
Dat laatste, op de spaak monteren ter hoogte van de sensor.
Drpjnr11 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:12:
[...]

Inmiddels heeft Veloretti mij een 'electric speed magnet' toegestuurd. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Als ik dit google lijkt het een onderdeel bij de achter as te zijn. Echter is het naar mijn idee gewoon een magneet in de spaken, die langs de sensor gaat, die ontbreekt. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapjaap
De problemen met mijn fiets zijn nog niet verholpen door Veloretti. De service-afdeling is zo belabberd dat ik inmiddels iedereen zou afraden deze fiets aan te schaffen. Als je er iets mee krijgt, dan ben je echt zo totaal de lul. Inmiddels om of een nieuwe fiets gevraagd of mijn geld terug. Dat laatste zou ik eigenlijk liever willen, want ik hou mijn hart vast als deze fiets wat ouder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
jaapjaap schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:09:
De problemen met mijn fiets zijn nog niet verholpen door Veloretti. De service-afdeling is zo belabberd dat ik inmiddels iedereen zou afraden deze fiets aan te schaffen. Als je er iets mee krijgt, dan ben je echt zo totaal de lul. Inmiddels om of een nieuwe fiets gevraagd of mijn geld terug. Dat laatste zou ik eigenlijk liever willen, want ik hou mijn hart vast als deze fiets wat ouder wordt.
Wat is er allemaal kapot?

Naast wat normaal is bij deze fiets:

- accu beschadigd frame bij het eruithalen
- accu loopt vanzelf leeg
- ondersteuning stopt als je over een hobbeltje gaat.
- fiets gaat niet vanzelf uit
- cadans wordt niet onthouden
- etc.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapjaap
Artbij schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:11:
[...]

- etc.
Dit heb ik niet eens gemeld, maar een soort van geaccepteerd met het idee dat het verholpen zou worden. Ik ga daar niet echt meer vanuit. Verder het tikkende geluid in het balhoofd, het striemende geluid van motor of riem (dit gaan ze als het goed is wel verhelpen), de remmen die het niet goed doen. Ik heb de schafers, mijn fiets staat permanent buiten en inmiddels zie ik ook gewoon het plastic vergaan (na nog geen jaar).

In essentie fietst de fiets prima, maar zoveel kleine gebreken, waarvan gezegd wordt dat er een oplossing komt. Maar hoe lang moet je daar op blijven wachten? En het contact met die service-afdeling is dramatisch. En alles moet in het Engels, ook wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
Zojuist mail gehad van Comans, a.s. maandag tussen 17:00 en 22:00 wordt de fiets geleverd, op m'n werk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainpatje
Borkus schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:39:
Zojuist mail gehad van Comans, a.s. maandag tussen 17:00 en 22:00 wordt de fiets geleverd, op m'n werk _O-
Mag ik vragen wanneer je hem besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
captainpatje schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:13:
[...]

Mag ik vragen wanneer je hem besteld hebt?
18 april Ace matt black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Artbij schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:11:
[...]

- etc.
De ondersteuning stopt niet maar werkt met een kracht sensor. Als je wiel loskomt lever je geen kracht dus geen ondersteuning.

Fiets gaat wel vanzelf uit na de laatste firmware update.

Vreemd lijstje om bij 'kapot' te noemen. Kan je niet beter voor lief nemen dat je geen geld wil besteden aan een duurdere fiets? Hier wordt de fiets niet beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Megalomania schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:49:
[...]

De ondersteuning stopt niet maar werkt met een kracht sensor. Als je wiel loskomt lever je geen kracht dus geen ondersteuning.

Fiets gaat wel vanzelf uit na de laatste firmware update.

Vreemd lijstje om bij 'kapot' te noemen. Kan je niet beter voor lief nemen dat je geen geld wil besteden aan een duurdere fiets? Hier wordt de fiets niet beter van.
Ik krijg geen update. Fiets blijft gewoon aan.

Als je over een hobbeltje rijdt lever je nog steeds kracht en je roteert. Geen enkele reden om niet te ondersteunen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Artbij schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:59:
[...]

Ik krijg geen update. Fiets blijft gewoon aan.

Als je over een hobbeltje rijdt lever je nog steeds kracht en je roteert. Geen enkele reden om niet te ondersteunen.
Er is een verschil tussen kracht en snelheid. Als er geen weerstand is kan je geen kracht leveren. F=m•a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Megalomania schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:25:
[...]

Er is een verschil tussen kracht en snelheid. Als er geen weerstand is kan je geen kracht leveren. F=m•a
Tuurlijk is er wel weerstand.

Maar buiten dat, de Veloretti is de enige waar dit gebeurt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Net de Ivy binnengekregen van mijn vriendin. Ik netjes de stappen in de manual volgen..

Step 3: Adjust the handlebars
Turn the handlebars to the centre position and tighten the screw with the hex key (4 by 15 N/M) to firmly secure it.

Dus ik pak netjes mijn momentsleutel.. Zegt 1 van de bouten krak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Kwaliteit.....

Lekker ook de stuurbouten. Zijn niet zo belangrijk....

Net hier nog een vraag van iemand die een kinderstoel erop wilde zetten. ...

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
Mathijs14 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:36:
Net de Ivy binnengekregen van mijn vriendin. Ik netjes de stappen in de manual volgen..

Step 3: Adjust the handlebars
Turn the handlebars to the centre position and tighten the screw with the hex key (4 by 15 N/M) to firmly secure it.

Dus ik pak netjes mijn momentsleutel.. Zegt 1 van de bouten krak 8)7
Vermoedelijk foutje in de handleiding. Moet volgens mij 5 Nm zijn.
Pagina: 1 ... 24 ... 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.