Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 01:28
Vatos schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:41:
[...]

De matt zwarte, had eigenlijk de Graphite besteld, maar omdat die een levertijd van 6-8 weken had geswitcht met de zwarte variant. Ze gaven in de winkel aan dat de Graphite dus 6-8 weken duurde maar dat je hier zelfs een maand extra bij op kon tellen. De zwarte variant word aankomende week weer als batch verzonden.
Ja, de lange levertijd van de graphite had ik ook al vernomen. Ik heb 13 maart (!) een Ace Matte Black besteld dus ik hoop dat de levering komende week dan ook echt gebeurt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wardv
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-05 20:32
Een hele tijd terug melde ik aan Veloretti dat het extra voorlicht (aangesloten via kabeltje op frame) aan bleef als ik de fiets uitschakelde.

Na veel weg en weer gemail hebben ze me een nieuw voorlicht opgestuurd. Het leek me raar dat het aan het voorlicht zelf zou liggen. En het nieuwe voorlicht blijft dus ook gewoon aan als ik de fiets uitschakel.

Is het normaal dat er stroom aanwezig blijft op de aansluiting bij de batterij in het frame?
In het begin ging het voorlicht altijd uit als ik mijn fiets uit deed. Plots was dit anders, zag ik 's morgens dat mijn licht heel de nacht aan had gelegen.

Nog mensen die dit probleem hebben? Of een oplossing kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 13:52
Vatos schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:41:
[...]

De matt zwarte, had eigenlijk de Graphite besteld, maar omdat die een levertijd van 6-8 weken had geswitcht met de zwarte variant. Ze gaven in de winkel aan dat de Graphite dus 6-8 weken duurde maar dat je hier zelfs een maand extra bij op kon tellen. De zwarte variant word aankomende week weer als batch verzonden.
Dus gisteren besteld en volgende week al binnen? Heb zelf op 23 april de mat zwarte besteld dus dan ga ik er van uit dat ik hem ook volgende een bericht krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drpjnr11
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
Afgelopen week contact gehad met Veloretti. Dit daar ik 3 maart heb besteld en verder weinig van ze hoorde.

Ze hebben mij verzekerd dat de fiets vorige week is geassembleerd en dat ik deze week of volgende week bericht krijg over verzending/levering. Dit zal dus ook enigszins overeenkomen voor de overige bestellingen van de mat zwarte uitvoering uit deze batch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erdna86
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-05 21:27
Na veel lezen op onder andere dit forum. Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt op zowel de VM S3 als de ace. De ace fietst toch wel veel natuurlijker dan de VM. Daarop de knoop doorgehakt en zojuist de Ace besteld in de kleur Graphite.

Prognose is 6-8 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Erdna86 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:43:
Na veel lezen op onder andere dit forum. Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt op zowel de VM S3 als de ace. De ace fietst toch wel veel natuurlijker dan de VM. Daarop de knoop doorgehakt en zojuist de Ace besteld in de kleur Graphite.

Prognose is 6-8 weken.
De Veloretti fiets inderdaad vele malen fijner, ik hakte de knoop door dankzij de Enviolo automatiq, zoveel fijner als de automatische gearbox van de vanmoof.
Zet maar niet teveel hoop op de 6-8 weken, ze gaven aan dat je hier rustig een maandje bij op kon tellen.

I7 7700K 4.5GHz / Kraken X52 - EVGA GTX1080 SC - Asus ROG Strix Z270F - M.2 Samsung Evo 960 500GB - Corsair 32GB 3000Mhz - Phanteks Enthoo Evolv Tempered Glass - Asus PG348Q 100hz 3440x1440 GSync - Razer Huntsman Elite - Razer Mamba - Razer Firefly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:03
Erdna86 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:43:

Prognose is 6-8 weken.
Goede keuze, maar waarom de graphite? Als je nu de matte black zou bestellen heb je deze in ca 2 weken in huis. De graphite zal zeker 10 tot 12 weken duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 21:11
IAMsterdam schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:53:
[...]

Ik ben voor handvatten van Ergon gegaan. Die hebben verschillende varianten die op elkaar lijken. Beste upgrade die je kan doen wat mij betreft.
Ik vind nergens de 130/130 variant van die Ergon, enkel de 100/130. Waar heb jij ze gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick85
Megalomania schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:05:
[...]

Ik vind nergens de 130/130 variant van die Ergon, enkel de 100/130. Waar heb jij ze gekocht?
Ik heb de Ergon GC1 hier gekocht.
Gekozen voor de GC (C staat voor curved)-variant want het stuur van de Ivy & Ace is een gebogen stuur.

De 100/130 variant is voor fietsen met bijv. een Nexus shifter.

Op de productpagina op de Ergon website vind je hier wat meer informatie over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7q0wR39WodFAkduOUPnsvUW20M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y1G8Fg7hHO4120JlQsGmojea.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 11:22
@Megalomania
Ik heb de L versie van de GP1 gekocht bij Mantel.com. Zo te zien is die daar nu uitverkocht.

Ik heb niet de gebogen versie maar de gewone, het stuur is namelijk maar beperkt gebogen. Is in mijn ervaring dus echt niet nodig de speciale versie te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-06 22:55
wardv schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:18:
Een hele tijd terug melde ik aan Veloretti dat het extra voorlicht (aangesloten via kabeltje op frame) aan bleef als ik de fiets uitschakelde.

Na veel weg en weer gemail hebben ze me een nieuw voorlicht opgestuurd. Het leek me raar dat het aan het voorlicht zelf zou liggen. En het nieuwe voorlicht blijft dus ook gewoon aan als ik de fiets uitschakel.

Is het normaal dat er stroom aanwezig blijft op de aansluiting bij de batterij in het frame?
In het begin ging het voorlicht altijd uit als ik mijn fiets uit deed. Plots was dit anders, zag ik 's morgens dat mijn licht heel de nacht aan had gelegen.

Nog mensen die dit probleem hebben? Of een oplossing kennen?
Ik had dit probleem ook ongeveer. Bij mij bleef het extra voorlicht flikkerend aan als de fiets uitstond.
Per mail kreeg ik het volgende:

'Voor het voorlicht moeten wij het id-light laten vervangen. Deze zal ik je opsturen. We raden je sterk aan om dit bij een lokale fietsenmaker te laten installeren dit is namelijk best pietepeuterig werk.'

Ik zal dit pas na mijn vakantie laten doen dus dat duurt nog even, maar wel apart dat we een ander antwoord krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wardv
BlupWoofer schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:45:
[...]

Ik had dit probleem ook ongeveer. Bij mij bleef het extra voorlicht flikkerend aan als de fiets uitstond.
Per mail kreeg ik het volgende:

'Voor het voorlicht moeten wij het id-light laten vervangen. Deze zal ik je opsturen. We raden je sterk aan om dit bij een lokale fietsenmaker te laten installeren dit is namelijk best pietepeuterig werk.'

Ik zal dit pas na mijn vakantie laten doen dus dat duurt nog even, maar wel apart dat we een ander antwoord krijgen.
Bij mij gaat het over het extra voorlicht die aangesloten wordt via het kabeltje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nX5rO5BytFO8LW8zJ3ntHKX_HqA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Q4bJEy8DZcDzF4jcFOntcVC0.png?f=user_large

Met het ingebouwde licht heb ik geen problemen. Bij mij blijft er dus stroom aanwezig op de aansluiting, wat volgens mij niet de bedoeling is? Nu moet ik dus telkens het kabeltje uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
wardv schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:00:
[...]

Bij mij gaat het over het extra voorlicht die aangesloten wordt via het kabeltje.

[Afbeelding]

Met het ingebouwde licht heb ik geen problemen. Bij mij blijft er dus stroom aanwezig op de aansluiting, wat volgens mij niet de bedoeling is? Nu moet ik dus telkens het kabeltje uittrekken.
Ik heb het ook over het extra voorlicht via het kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wardv
BlupWoofer schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:52:
[...]

Ik heb het ook over het extra voorlicht via het kabeltje.
En de oplossing van Veloretti was om het ingebouwde licht (ID-light) te vervangen?
Kan dit daar aan liggen? Dat lijkt me wel heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
@wardv Dat vond ik dus ook opmerkelijk, maar dat zullen wel wel zien. Einde deze maand zal het bij mij wel gebeurd zijn en zal het wel laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-06 22:28

8bt

Gisteren werkte mijn display niet meer, backlight werkt nog wel maar verder zie ik niets.
En nu sinds vanochtend doet de motor het ook niet meer, schakelen doet ze nog wel. Wat kan ik nu het beste doen, is er een manier om de fiets te resetten of moet ik contact opnemen met Veloretti?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ar_Kl
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-07-2022
wardv schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:00:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb dit ook gehad, gemeld bij Veloretti en ze zouden een nieuw kabeltje opsturen, daar lag het aan hoorde ik. 4 maanden later heb ik hem ontvangen pfff. Ondertussen had ik al een waterdichte mini schakelaar tussen het extra voorlicht en het stekkertje gemonteerd. Werkt prima en geen gezeur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Vatos schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:23:
Gister een proefritje gemaakt op de Ace in Amsterdam. Fietste beter dan ik had verwacht, echt top! Geen doortrappende versnellingen zoals op de VanMoof. Fiets komt aankomende week als het goed is binnen :D
Heb je al bericht gehad van Veloretti? Hier zelf nog geen correspondentie. Aankomende week is het de 8e week sinds bestelling van de ace matte black voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
mannowlahn schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:05:
[...]

Heb je al bericht gehad van Veloretti? Hier zelf nog geen correspondentie. Aankomende week is het de 8e week sinds bestelling van de ace matte black voor mij.
Jazeker, ze hadden mij beloofd een fiets te reserveren. Deze beloften hebben ze wederom verbroken. Erg fijn, nu zit ik met een fiets vakantie, zonder fiets....

Er is geen peil op de levering te trekken... heel irritant gewoon. Maarja, de fiets annuleren wil ik ook niet 8)7 Dus dan maar wachten |:(

I7 7700K 4.5GHz / Kraken X52 - EVGA GTX1080 SC - Asus ROG Strix Z270F - M.2 Samsung Evo 960 500GB - Corsair 32GB 3000Mhz - Phanteks Enthoo Evolv Tempered Glass - Asus PG348Q 100hz 3440x1440 GSync - Razer Huntsman Elite - Razer Mamba - Razer Firefly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Vatos schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:03:
[...]

Jazeker, ze hadden mij beloofd een fiets te reserveren. Deze beloften hebben ze wederom verbroken. Erg fijn, nu zit ik met een fiets vakantie, zonder fiets....

Er is geen peil op de levering te trekken... heel irritant gewoon. Maarja, de fiets annuleren wil ik ook niet 8)7 Dus dan maar wachten |:(
ze hadden beloofd een fiets te reserveren die sneller geleverd zou worden dan lever tijd die op website stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
mannowlahn schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:19:
[...]
ze hadden beloofd een fiets te reserveren die sneller geleverd zou worden dan lever tijd die op website stond?
Nee, ze hadden beloofd om de fiets deze week te leveren... ben ook al 6 weken aan het wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Vatos schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:25:
[...]

Nee, ze hadden beloofd om de fiets deze week te leveren... ben ook al 6 weken aan het wachten
Ik dacht dat je na je testrit pas besteld had, vandaar de verwarring. Maar je had al besteld en pas weken later een testrit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
mannowlahn schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:51:
[...]

Ik dacht dat je na je testrit pas besteld had, vandaar de verwarring. Maar je had al besteld en pas weken later een testrit gedaan.
Ja klopt, was in amsterdam en kon het niet laten om even een proefritje te maken. Had hem op blinde gok georderd :P (en na alle positieve reviews naast de slechte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallrider
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-09-2022
Vatos schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:25:
[...]

4 april besteld, 30 mei geassembleerd, nu geen zicht meer op levering. Ze zeggen na assemblage 2-3 weken. Dat is dan uiterlijk komende vrijdag. Ik ben benieuwd. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Tallrider schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:18:
[...]

4 april besteld, 30 mei geassembleerd, nu geen zicht meer op levering. Ze zeggen na assemblage 2-3 weken. Dat is dan uiterlijk komende vrijdag. Ik ben benieuwd. :O
Ik heb 23 april besteld en heb alleen nog een order confirmed. Dus jouw assemblage is in ieder geval al meer progressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallrider
mannowlahn schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Ik heb 23 april besteld en heb alleen nog een order confirmed. Dus jouw assemblage is in ieder geval al meer progressie.
Heb ik zelf voor gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Tallrider schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:41:
[...]

Heb ik zelf voor gebeld.
Ik heb net gebeld Mijn ace matte black is op 23 april besteld, zit nu in de vrachtwagen naar Nederland. Noord-Holland en Zuid-Holland worden als eerst geleverd. Ik woon zelf in Amsterdam dus kan de fiets misschien deze week en anders volgende week verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
mannowlahn schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:17:
[...]

Ik heb net gebeld Mijn ace matte black is op 23 april besteld, zit nu in de vrachtwagen naar Nederland. Noord-Holland en Zuid-Holland worden als eerst geleverd. Ik woon zelf in Amsterdam dus kan de fiets misschien deze week en anders volgende week verwachten.
Als dit klopt is dat heel mooi nieuws. Ik heb 18 april besteld en woon in omgeving Den Haag d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallrider
mannowlahn schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:17:
[...]

Als dat zo is dan maken ze echt een grote miskleun! :( Hoezo eerst N en Z Holland. Eerst de langst wachtenden dat lijkt me niet meer dan klantvriendelijk.
P.S. Noord-Brabant hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Tallrider schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:38:
[...]

Als dat zo is dan maken ze echt een grote miskleun! :( Hoezo eerst N en Z Holland. Eerst de langst wachtenden dat lijkt me niet meer dan klantvriendelijk.
P.S. Noord-Brabant hier.
Ik denk logistiek veel handiger. Als je exact op wachttijd gaat rijden dan ben je niet echt slim bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwanrooy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 15:06
Gisteren wilden we voor ons twee maal de ace matte black bestellen. Om ze snel geleverd te krijgen besloten om dit via twee verschillende orders te doen. Dan hebben we er in ieder geval één mocht de tweede niet leverbaar zijn.

De eerste order met succes geplaatst. Bij het plaatsen van de tweede order blijkt hij uitverkocht. Nu verschijnt er een melding dat deze niet meer op voorraad is. “notify me when back in stock’”. Dus maar een ace graphite besteld.

Ik dacht dat er gewoon een wachtlijst zou zijn en dat je gewoon altijd kon bestellen maar blijkbaar hadden we gisteren de laatste en leveren ze gewoon niet meer voorlopig. Zouden de onderdelen “op” zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallrider
mannowlahn schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:46:
[...]

Ik denk logistiek veel handiger. Als je exact op wachttijd gaat rijden dan ben je niet echt slim bezig.
Vanuit het perspectief van Veloretti ben ik het met je eens, maar ik ben een klant van Veloretti die 10 weken geleden dik 2,5 K€ heeft betaald en nog steeds niets heeft ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vatos
Tallrider schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:05:
[...]

Vanuit het perspectief van Veloretti ben ik het met je eens, maar ik ben een klant van Veloretti die 10 weken geleden dik 2,5 K€ heeft betaald en nog steeds niets heeft ontvangen.
En er kan maar liefst één bevestigingsmailtje uit bij Veloretti. Erg jammer, je legt inderdaad 2,5k+ neer en je hoort nooit meer wat, geeft totaal geen fijne koop ervaring.
Als ze nou tussendoor mail sturen met info over de fiets, tips & trics etc zou het al een stuk fijner aanvoelen! (wordt niet door iedereen gewaardeerd, maar beter dan dat je nooit wat hoort)

[ Voor 6% gewijzigd door Vatos op 14-06-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Tallrider schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:05:
[...]

Helemaal mee eens hoor. Ik heb wel het gevoel dat Veloretti pas sinds 4 weken een beetje de leveringen kan aanhouden voor nieuwe bestellingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:06
Voorlopig even klaar met het pimpen van de fiets. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DkKarUyuWU-l928znXjQ9Ucai8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NfBfzXlzYiw7tnMXTsqQVvrS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Aparte bagagedrager met zo’n opstaande rand, heeft dat een specifieke functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouda
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 20:59

Wouda

^C^C^C^C^C

22 mei had ik een Ace Jet Black besteld. Gister toch maar geannuleerd. Zat lang te twijfelen over of ik het gebrek aan service het prijsverschil waard vond met bijvoorbeeld een Stella. Adviesprijs van de Stella Morena Premium MDB FI is €4099, en dan heb je een 400Wh accu.

In de tussentijd heb ik dit draadje een beetje doorgelezen en gezien dat ondanks dat de meeste euvels na enige pijn en moeite verholpen worden, Veloretti uitblinkt in zijn gebrek aan service. Service is naar mijn idee iets dat toch wel vrij essentieel is als je een fiets voor bijvoorbeeld woon-werkverkeer koopt.

Gister uiteindelijk overstag gegaan en voor €3664 onderaan de streep eerdergenoemde Stella gekocht, met €500Wh accu. Reden dat ik dit deel is de toch wel grote verschillen, naast de service:
  • Bagagedrager
  • Verende voorvork
  • Verende zadelpen
  • Enviolo Trekking naaf
  • Fatsoenlijk voorlicht
  • Bosch Kiox display met navigatie
  • 85Nm Bosch Performance CX motor
Ik hoef bij aflevering niet meer te sleutelen, geen accessoires naast fietstassen en een kettingslot te kopen en er is een Stella winkel op loopafstand. Dit alles is mij wel die €1164 extra waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 11:22
mannowlahn schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:13:
@mannowlahn Veel scholieren gebruiken dit ook, je kan je rugzak rechtop op je bagagedrager vervoeren hiermee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 09:27

AKI

Hier een gelukkige nieuwe eigenaar van een Veloretti Ivy, en omdat er nogal wat mindere ervaringen in het topic stonden wil ik toch ook mijn (overwegend) positieve ervaringen delen.

We hebben hem pas een halve dag en voor ons duurde het proces van bestellen tot leveren ongeveer anderhalve week (pebble grey).
En nu al kunnen we zeggen dat alle verwachtingen ruimschoots zijn overtroffen, hij doet precies wat ie moet doen:
Een heel natuurlijke ondersteuning bieden waardoor je makkelijk fietst, zonder het gevoel te hebben dat je de controle kwijtraakt en liefst terwijl je er niet uitziet als een 50+er met een Sparta of Gazelle.

Gebruikshandleiding is totaal niet nodig, want alles wijst zich vanzelf, en ook het bijgeleverdee voorrekje snel weten te monteren.
De fiets is werkelijk prachtig, wat vooral voor mijn kritische vriendin belangrijk was en als Werktuigbouwkundige ben ik ook best onder de indruk van de mix tussen goedkope (waar het kan) en goede (waar het telt) spullen.

Er was een klein probeempje met het lipje van de accu (zoal al eerder in dit forum werd gemeld), maar dit was erg makkelijk zelf op te lossen.

Verder meerdere keren telefonisch contact gehad en het viel me op hoe makkelijk ze zijn te bereiken en hoe vriendelijk ze reageren, mijn ervaringen zijn dus duidelijk anders dan sommigen hier in het verleden.

De app geeft inderdaad de bekende "error 400", maar tja, voor mijn vriendin telt toch alleen maar hoe die fietst en is de app niet belangrijk.

Edit: Na contact met customer services hebben zij de fiets geactiveert en nu kunnen we gewoon in de app inloggen.

Dankzij de fiets kan mijn zieke vriendin nu toch weer makkelijk fietsen en hebben we vandaag beiden de hele dag met een dikke glimlach rondgelopen en dat is waar het ons om draaide.

Klein firmware vraagje; het viel me op dat er een nieuwe firmware voor de Enviolo lijk te zijn, maar ik krijg hier in de enviolo app geen melding van.
https://support.enviolo.c...iQ-firmware-release-notes

Iets in mij zegt: if it ain't broken..., maar goed, de tweaker in mij is toch wel benieuwd.
Iemand de update al geinstalleerd (eventueel via de desktop software?).

[ Voor 5% gewijzigd door AKI op 21-06-2022 09:03 ]

Schiet mij maar neer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borkus
Vandaag eindelijk weer een update gekregen vanuit Veloretti. Het lijkt er nu toch echt op dat de fiets binnenkort geleverd gaat worden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmJlh9v0LKUklhCGI0X4GW2OzAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dc0ORe4X1CPzrDnuhomocsK9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:06
mannowlahn schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:13:
Klopt het inderdaad om een rugzak op de zijkant neer te zetten en dan met een bagage spin vast te maken. Kan heel snel en zit goed vast.
Ook makkelijk met boodschappen tas achterop. Staat ie lekker stevig vast met bagage spin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:02
AKI schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:33:
Hier een gelukkige nieuwe eigenaar van een Veloretti Ivy, en omdat er nogal wat mindere ervaringen in het topic stonden wil ik toch ook mijn (overwegend) positieve ervaringen delen.

We hebben hem pas een halve dag en voor ons duurde het proces van bestellen tot leveren ongeveer anderhalve week (pebble grey).
En nu al kunnen we zeggen dat alle verwachtingen ruimschoots zijn overtroffen, hij doet precies wat ie moet doen:
Een heel natuurlijke ondersteuning bieden waardoor je makkelijk fiets, zonder het gevoel te hebben dat je de controle kwijtraakt en liefst terwijl je er niet uitziet als een 50+er met een Sparta of Gazelle.

Gebruikshandleiding is totaal niet nodig, want alles wijst zich vanzelf, en ook het bijgeleverdee voorrekje snel weten te monteren.
De fiets is werkelijk prachtig, wat vooral voor mijn kritische vriendin belangrijk was en als Werktuigbouwkundige ben ik ook best onder de indruk van de mix tussen goedkope (waar het kan) en goede (waar het telt) spullen.

Er was een klein probeempje met het lipje van de accu (zoal al eerder in dit forum werd gemeld), maar dit was erg makkelijk zelf op te lossen.

Verder meerdere keren telefonisch contact gehad en het viel me op hoe makkelijk ze zijn te bereiken en hoe vriendelijk ze reageren, mijn ervaringen zijn dus duidelijk anders dan sommigen hier in het verleden.

De app geeft inderdaad de bekende "error 400", maar tja, voor mijn vriendin telt toch alleen maar hoe die fietst en is de app niet belangrijk.

Dankzij de fiets kan mijn zieke vriendin nu toch weer makkelijk fietsen en hebben we vandaag beiden de hele dag met een dikke glimlach rondgelopen en dat is waar het ons om draaide.

Klein firmware vraagje; het viel me op dat er een nieuwe firmware voor de Enviolo lijk te zijn, maar ik krijg hier in de enviolo app geen melding van.

Iets in mij zegt: if it ain't broken..., maar goed, de tweaker in mij is toch wel benieuwd.
Iemand de update al geinstalleerd (eventueel via de desktop software?).
Ik lees hierboven toch meer negatieve dan positieve dingen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Borkus schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:48:
Vandaag eindelijk weer een update gekregen vanuit Veloretti. Het lijkt er nu toch echt op dat de fiets binnenkort geleverd gaat worden!

[Afbeelding]
Ik zelf nog niet maar kwestie van tijd dan aangezien jij op 18 april besteld heb en ik op 23 ga ik er van uit dat dezelfde batch naar Nederland gekomen is. Blijkbaar doen ze Den Haag eerder dan amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKI

AKI

Artbij schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:49:
[...]

Ik lees hierboven toch meer negatieve dan positieve dingen.
Dat klopt, die had ik ook gelezen. En dat maakte ons ook bijna aan het twijfelen, maar toch was ik overtuigd dat dit de beste keuze voor ons was. (Zeker beseffende dat er voor andere mensen andere keuzes zijn)
Om enigszins tegenwicht te bieden aan het negatieve vond ik het belangrijk om onze positieve ervaring te delen.

Net weer 45 minuten gefietst gefietst en we zijn er mega blij mee.
Natuurlijk is de fiets niet perfect; de al eerder genoemde puntjes hebben wij ook ervaren, dus ja, ik heb net een nieuw zadel besteld en handvatten en een snelbinder. Maar dat wisten we vantevoren en de tweaker in mij vind het ook wel leuk om de fiets een beetje te tweaken.

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallrider
Borkus schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:48:

[Afbeelding]
Hier ook een sms en twee mails (1x factuur). Dat was vanochtend. Ik meteen blij. Daarna niets meer vernomen. Maar er gloort hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
Wouda schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:17:
22 mei had ik een Ace Jet Black besteld. Gister toch maar geannuleerd. Zat lang te twijfelen over of ik het gebrek aan service het prijsverschil waard vond met bijvoorbeeld een Stella. Adviesprijs van de Stella Morena Premium MDB FI is €4099, en dan heb je een 400Wh accu.

In de tussentijd heb ik dit draadje een beetje doorgelezen en gezien dat ondanks dat de meeste euvels na enige pijn en moeite verholpen worden, Veloretti uitblinkt in zijn gebrek aan service. Service is naar mijn idee iets dat toch wel vrij essentieel is als je een fiets voor bijvoorbeeld woon-werkverkeer koopt.

Gister uiteindelijk overstag gegaan en voor €3664 onderaan de streep eerdergenoemde Stella gekocht, met €500Wh accu. Reden dat ik dit deel is de toch wel grote verschillen, naast de service:
  • Bagagedrager
  • Verende voorvork
  • Verende zadelpen
  • Enviolo Trekking naaf
  • Fatsoenlijk voorlicht
  • Bosch Kiox display met navigatie
  • 85Nm Bosch Performance CX motor
Ik hoef bij aflevering niet meer te sleutelen, geen accessoires naast fietstassen en een kettingslot te kopen en er is een Stella winkel op loopafstand. Dit alles is mij wel die €1164 extra waard.
Hoe heb je dit met grotere accu voor deze prijs kunnen aankopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouda
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 20:59

Wouda

^C^C^C^C^C

Vatos schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:21:
[...]

Hoe heb je dit met grotere accu voor deze prijs kunnen aankopen?
Ik heb in de winkel aangegeven dat ik al een Veloretti besteld had, maar nog twijfelde. Het enige obstakel was voor mij het grote prijsverschil. De medewerker was vrij behulpzaam om dat zo veel mogelijk te elimineren.
Overigens was ik op dat moment in de winkel ivm onderhoud aan mijn huidige fiets. Dat onderhoud kreeg ik ook nog eens cadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Als je de knaken er voor overhebt is die Stella de beter keus denk ik.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-06-2024
Zojuist met Veloretti gebeld. 24 mei Ace graphite besteld, gaat in week 27 geleverd worden. 😎🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drpjnr11
Gister ook gebeld met Veloretti. Vracht wordt vrijdag verwacht en dan wordt er maandag planning gemaakt en deze is afhankelijk van regio (zoals eerder ook vermeld). Friesland waarschijnlijk week 26. 3 maart besteld, maar aftellen is begonnen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Artbij schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:48:
Als je de knaken er voor overhebt is die Stella de beter keus denk ik.
Hangt er van af, ik vind Stella fietsen minder mooi en zou er daarom al niet eentje overwegen. Qua kwaliteit en service misschien wel, maar ik ga geen 50% extra neerleggen voor de Stella. Dat is een serieuze smak geld voor een sterkere motor, Enviolo naaf upgrade een wat mooier display en verende voorvork en zadel (die vaak na X KM ook niet meer zo lekker veren..). Dan zou ik eerder nog wat bijleggen en een echt deftig merk kopen met alle toeters en bellen. De trustpilot van Stella scoort nog lager dan Veloretti zelfs. Voor het prijsverschil van +- 1200 euro kan ik heel wat extra upgrades en reparaties doen, eventueel zelfs een nieuwe accu aanschaffen als de tijd daar is en dan nog steeds geodkoper uit zijn. Maargoed, de Stella biedt wel een completer pakket aan features met krachtigere Bosch motor en de betere Enviolo naaf. Voor serieus woon-werk verkeer kan dat wel veel geluk / genot opleveren natuurlijk. De Bosch middenmotor is ook wat hoger aangeschreven dan een Bafang M200 instapper natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
stin00 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:53:
[...]

Hangt er van af, ik vind Stella fietsen minder mooi en zou er daarom al niet eentje overwegen. Qua kwaliteit en service misschien wel, maar ik ga geen 50% extra neerleggen voor de Stella. Dat is een serieuze smak geld voor een sterkere motor, Enviolo naaf upgrade een wat mooier display en verende voorvork en zadel (die vaak na X KM ook niet meer zo lekker veren..). Dan zou ik eerder nog wat bijleggen en een echt deftig merk kopen met alle toeters en bellen. De trustpilot van Stella scoort nog lager dan Veloretti zelfs. Voor het prijsverschil van +- 1200 euro kan ik heel wat extra upgrades en reparaties doen, eventueel zelfs een nieuwe accu aanschaffen als de tijd daar is en dan nog steeds geodkoper uit zijn. Maargoed, de Stella biedt wel een completer pakket aan features met krachtigere Bosch motor en de betere Enviolo naaf. Voor serieus woon-werk verkeer kan dat wel veel geluk / genot opleveren natuurlijk. De Bosch middenmotor is ook wat hoger aangeschreven dan een Bafang M200 instapper natuurlijk.
De Bafang M200 is zeker geen instapper. Dit is de betere reeks van Bafang. Zo heb je nog de HF en HR reeks welke wat meer op budget zijn gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
Overigens, 19 mei de Graphite besteld. Vandaag te horen gekregen dat die in week 29 geleverd wordt... Dus na deze week nog 4 weken geduld hebben :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-06 22:28

8bt

8bt schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:09:
Gisteren werkte mijn display niet meer, backlight werkt nog wel maar verder zie ik niets.
En nu sinds vanochtend doet de motor het ook niet meer, schakelen doet ze nog wel. Wat kan ik nu het beste doen, is er een manier om de fiets te resetten of moet ik contact opnemen met Veloretti?
Na een paar dagen zonder trapondersteuning fietsen begon het display te glitchen. Deze werkt nog niet goed, maar heb inmiddels ook weer trapondersteuning. Van Veloretti nog niks gehoord... helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallrider
Tallrider schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:07:
[...]

Hier ook een sms en twee mails (1x factuur). Dat was vanochtend. Ik meteen blij. Daarna niets meer vernomen. Maar er gloort hoop!
Vanmiddag even gebeld met een erg vriendelijke Veloretti-medewerkster. Zij zei dat de ‘Yes! Your order…’ mail is verstuurd als de fiets in Portugal in de vrachtwagen geladen is. Dus vanaf dan begint de 2-3 weken transporttijd te lopen. Trackinginfo volgt waarschijnlijk begin volgende week.
Ik wacht gewoon nog even. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:06

Thermometer

Whoop Whoop!

M’n bestelling van een Jet Black Ace is zojuist verzonden. Op 26 april besteld. Met 7 weken prima binnen de 6-8 weken die er stond tijdens bestellen.

Lijkt dus inderdaad te kloppen wat hierboven gezegd werd met dat er deze week een lading fietsen is klaargemaakt voor verzending.

[ Voor 3% gewijzigd door Thermometer op 17-06-2022 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallrider
Thermometer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:59:
M’n bestelling van een Jet Black Ace is zojuist verzonden. Op 26 april besteld. Met 7 weken prima binnen de 6-8 weken die er stond tijdens bestellen.

Lijkt dus inderdaad te kloppen wat hierboven gezegd werd met dat er deze week een lading fietsen is klaargemaakt voor verzending.
Nog wel even 2-3 weken optellen bij die 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Thermometer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:59:

Vorige week zei de medewerker dat mijn fiets op transport zat maar tot op heden geen mail of sms ontvangen en besteld op 23 april. Misschien dat de jet black wat sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:29
Ivy Matteblack besteld op 22 april. Gisteren bericht gehad dat de assemblage opnieuw ingepland moet worden. Levertermijn 2 - 3 weken na assemblage. Geen indicatie van wanneer de assemblage gaat plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKI

AKI

Nieuwe firmware beschikbaar voor Enviolo Automatic:

Aan de ene kant is changelog beperkt, maar juist voor ons met de Bafang motor misschien wel relevant:
Quote:
V05 (Released on May 12, 2022)
Added support for Bafang drive system integration with AUTOMATiQ (only compatible with supported Bafang drive systems)

Iemand deze al weten te installeren (hij komt niet als pop-up in de enviolo app) en enig verschil gemerkt?

Edit: Waarschijnlijk heeft het hiermee te maken:
https://enviolo.com/news/...rated-cycling-experience/

[ Voor 13% gewijzigd door AKI op 21-06-2022 12:26 ]

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Helaas geen bafang display op de fiets. Maar het allergoedkoopste schermpje dat ik ooit gezien heb.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:29
Iemand al een origineel bafang display geprobeert op de Veloretti icm de BafangGo app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drpjnr11
Heeft iemand al meer gehoord over levering van meest recente batch (mat zwart)?

De fietsen zouden al in Nederland moeten zijn, maar heb tot op heden nog niks mogen ontvangen. Status van mijn persoonlijke order is overigens op 17 juni dan wel gewijzigd naar 'verzonden'. Zou dit betekenen dat hij verzonden is vanuit Portugal of zou die status niet representatief zijn? (gezien het een status van Veloretti is en niet JCL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
Drpjnr11 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:38:

De fietsen zouden al in Nederland moeten zijn, maar heb tot op heden nog niks mogen ontvangen. Status van mijn persoonlijke order is overigens op 17 juni dan wel gewijzigd naar 'verzonden'. Zou dit betekenen dat hij verzonden is vanuit Portugal of zou die status niet representatief zijn? (gezien het een status van Veloretti is en niet JCL).
Wanneer ze verzonden zijn kan het 1 a 2 weken duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
Artbij schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:31:
Helaas geen bafang display op de fiets. Maar het allergoedkoopste schermpje dat ik ooit gezien heb.
Is het Veloretti scherm zo waardeloos?
Volgens mij valt het wel mee toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Vatos schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:06:
[...]

Is het Veloretti scherm zo waardeloos?
Volgens mij valt het wel mee toch?
Vergeleken met andere schermen wel. Maar het voldoet ruimschoots voor wat het moet doen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallrider

Zie mijn bericht van 17 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn

Ik zou vorige week uiterlijk deze week wat horen zei de medewerker van de helpdesk. Fiets zou al in de vrachtwagen zitten maar tot op heden helemaal niks gehoord. Order pagina zegt ook alleen order confirmed, dus totaal geen idee dat er überhaupt wat gaande is? 23 april een mat zwarte besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drpjnr11
mannowlahn schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:17:
[...]

Ik zou vorige week uiterlijk deze week wat horen zei de medewerker van de helpdesk. Fiets zou al in de vrachtwagen zitten maar tot op heden helemaal niks gehoord. Order pagina zegt ook alleen order confirmed, dus totaal geen idee dat er überhaupt wat gaande is? 23 april een mat zwarte besteld.
Bedankt voor de reacties!

Bovenstaand is dus ook voor mij aan de orde. Ik zou uiterlijk 10 juni bericht krijgen over de levering, maar uiteindelijk is de order status pas 17 juni gewijzigd naar verzonden en daarnast tot op heden ook geen nieuwe info gehad. Inmiddels 16 weken geleden besteld en maar 1 update gehad dat bestelling vertraagd was en de overige informatie is niet accuraat gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:36
Hi allemaal,

Lees nu al een tijdje mee, en na veel beraad met vrienden en collega's gisteren de knoop doorgehakt. Voor mijn dagelijks woon/werkverkeer komt er een Veloretti Ace mat zwart.

Nu nog proberen geduld te hebben. In de tussentijd hou ik mij bezig met het zoeken zaken die ik nodig heb.

Zoals een bagagedrager. Ik wil graag iets waar ik mijn tas op kan hangen zodat ik geen zweet rug krijg. Ik had voor de Cowboy en de Cube fietsen een mooie gevonden. Ik vraag me alleen of of deze passen. Mogelijk heeft iemand daar ervaring mee.

Het betreft:

Cube: https://www.cubestores.nl/acid-carrier-gravel-black-/93395
Cowboy: https://cowboy.tools/carriers/kokox-muddock

Met deze behouw je de minimalistische uitstraling van de Ace die mij zo aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallrider
Baksteen89 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:57:
Hi allemaal,

Lees nu al een tijdje mee, en na veel beraad met vrienden en collega's gisteren de knoop doorgehakt. Voor mijn dagelijks woon/werkverkeer komt er een Veloretti Ace mat zwart.

Nu nog proberen geduld te hebben. In de tussentijd hou ik mij bezig met het zoeken zaken die ik nodig heb.

Zoals een bagagedrager. Ik wil graag iets waar ik mijn tas op kan hangen zodat ik geen zweet rug krijg. Ik had voor de Cowboy en de Cube fietsen een mooie gevonden. Ik vraag me alleen of of deze passen. Mogelijk heeft iemand daar ervaring mee.

Het betreft:

Cube: https://www.cubestores.nl/acid-carrier-gravel-black-/93395
Cowboy: https://cowboy.tools/carriers/kokox-muddock

Met deze behouw je de minimalistische uitstraling van de Ace die mij zo aanspreekt.
Een stuurtas is ook het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Ik heb net even gebeld met Veloretti omdat ik nog geen mail had gekregen mbt Vervoer

Vandaag schijnen ze een meeting te hebben met JHL, ik begreep tussen de regels door dat er misschien wat contractuele zaken zijn die besproken moeten worden voordat de fietsen uitgeleverd worden. We krijgen morgen een mail hier over zei de mevrouw aan de helpdesk. Fietsen zijn al in Nederland alleen is het uitleveren om nog onbekende reden voor ons als klant nog niet gebeurt.

Overigens zeer schappelijk, ik vroeg of ze de front carrier op voorraad hadden in de winkel. Maar dat was niet het geval, maar omdat ik al zo lang wacht bestelde ze hem voor mij en krijg ik die nu gratis toegestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thor.g
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:24
Is er misschien iemand in de omgeving van Nijmegen waar ik een keer een korte proefrit kan maken op een veloretti Ace?
Ik wil er graag een bestellen, maar ben wat huiverig om dat te doen, zonder een keer op de fiets gezeten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainpatje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 16:08
mannowlahn schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:20:
Ik heb net even gebeld met Veloretti omdat ik nog geen mail had gekregen mbt Vervoer

Vandaag schijnen ze een meeting te hebben met JHL, ik begreep tussen de regels door dat er misschien wat contractuele zaken zijn die besproken moeten worden voordat de fietsen uitgeleverd worden. We krijgen morgen een mail hier over zei de mevrouw aan de helpdesk. Fietsen zijn al in Nederland alleen is het uitleveren om nog onbekende reden voor ons als klant nog niet gebeurt.

Overigens zeer schappelijk, ik vroeg of ze de front carrier op voorraad hadden in de winkel. Maar dat was niet het geval, maar omdat ik al zo lang wacht bestelde ze hem voor mij en krijg ik die nu gratis toegestuurd :)
Heb je ondertussen al mail gehad? Ik heb mat zwart besteld op 21 maart en ook nog niet binnen. Verwacht dat hij ook in de batch zit waar jij het over hebt. Inderdaad ook maar een mail gehad met "Yes, your order has been shipped" maar op website vervolgens drie keer niks. Verwacht dus ook een mailtje....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borkus
Zojuist een mail gehad van veloretti met daarin het volgende
Bij deze moeten we helaas aangeven dat er vertraging is ontstaan in de bezorging van je order #XXXXXX.

Onze huidige transportpartner heeft te kennen gegeven dat vanwege capaciteitsproblemen, zij niet in staat zijn om in de aankomende tijd je order te kunnen bezorgen.

Ze hebben aangegeven dat zij in hun magazijn niet voldoende personeel hebben om orders klaar te maken voor verzending. Waardoor het ook niet mogelijk is om een order eventueel zelf op te halen.

Wij zijn druk bezig om je order door een ander transportbedrijf te laten bezorgen, alleen gaat dit helaas gepaard met een vertraging. Onze verwachting is dat het 1-2 weken zal duren voordat alles is ingeregeld. We hopen dat we binnen deze tijd de bezorging gepland hebben en zelfs je order al hebben bezorgd. Weet dat we aan onze kant er alles aan doen om zo snel mogelijk duidelijk te geven, wanneer de order geleverd wordt.

Excuses voor het ongemak,

Groet,
Team Veloretti
Dit bevestigt het verhaal van @mannowlahn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 12:54
Borkus schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:25:
Zojuist een mail gehad van veloretti met daarin het volgende

[...]

Dit bevestigt het verhaal van @mannowlahn
Jup, ook dezelfde mail gehad. Treurige zaken. Vind toch wel dat Veloretti in het aankoopproces nog aardig wat steken laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
captainpatje schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:30:
[...]

Heb je ondertussen al mail gehad? Ik heb mat zwart besteld op 21 maart en ook nog niet binnen. Verwacht dat hij ook in de batch zit waar jij het over hebt. Inderdaad ook maar een mail gehad met "Yes, your order has been shipped" maar op website vervolgens drie keer niks. Verwacht dus ook een mailtje....
Nope geen mail ontvangen, blijkbaar zijn ze bij veloretti nog niet er over uit hoe ze de fietsen die inmiddels wel in nederland zijn, gaan uitleveren aan hun klanten. Maandag maar weer eens bellen denk ik.

Sowieso loont het om te bellen zoals ik al zei, krijg je misschien een gratis rekje als je dat wilt ;)

Ah lees dat jullie wel die mail ontvangen hebben, haha die administratie is niet echt op orde blijkbaar. Maar hoe moeilijk kan het zijn om wat buses te huren en zelf te gaan rijden? Of denk ik nu weer teveel out of the box? Willekeurige programma op internet te vinden waarmee je alle adressen invoert en een optimale route laat genereren. Student huren en gaan met die banaan. Of gewoon wat stagiaires.

[ Voor 21% gewijzigd door mannowlahn op 24-06-2022 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:06

Thermometer

Whoop Whoop!

Mathijs14 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:26:
[...]

Jup, ook dezelfde mail gehad. Treurige zaken. Vind toch wel dat Veloretti in het aankoopproces nog aardig wat steken laat vallen.
Balen inderdaad, maar personeelstekort zie je nu overal, kan me wel voorstellen dat dit onvoorzien is vanuit Veloretti gezien en vond het wel een net mailtje. Maar misschien ben ik te naïef hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Mathijs14 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:26:
[...]

Ik zelf nog niks, mijn order in veloretti staat ook nog steeds op confirmed hoewel de medewerker vertelde dat die order wel shipped was? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallrider
Thermometer schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:55:
[...]

Balen inderdaad, maar personeelstekort zie je nu overal, kan me wel voorstellen dat dit onvoorzien is vanuit Veloretti gezien en vond het wel een net mailtje. Maar misschien ben ik te naïef hoor :P
Ik heb deze mail ook gehad vanmiddag en ga er vanuit dat ze de waarheid spreken. 1-2 weken is wel te overzien. 4 april besteld en betaald.
Met die vele orders hebben ze in ieder geval geen liquiditeitsproblemen. :/
Wat zal die fiets fijn rijden zeg! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Het is een bende. Snap die vervoerder wel, die heeft ook geen idee wanner Veloretti iets vervoerd wil hebben, die kan daar ook niets mee mbt zijn planning.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Artbij schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:42:
Het is een bende. Snap die vervoerder wel, die heeft ook geen idee wanner Veloretti iets vervoerd wil hebben, die kan daar ook niets mee mbt zijn planning.
Denk dat dit idd wel een issue is. Ze moeten hun supply line op orde gaan brengen. Blijkbaar is die fabriek in Portugal niet zo consistent? Oorlogje erbij mbt metalen zal ook niet helpen denk ik. Check voor de grap hoelang men tegenwoordig wacht op een nieuwe auto, soms wel anderhalf jaar haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etcetera
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-10-2023
Hier op 7 juni de Ivy Pebble Grey besteld met (toen) 1-2 weken levertijd. Houd al eventjes alles hier in de gaten, dus 1-2 weken vond ik al wat krap gezien de reacties.
Ik heb bovenstaand mailtje over capaciteitsproblemen ook gehad! Daarvoor al eens gemaild met de vraag of ze updates konden sturen. Ter compensatie nog het aanbod voor de carrier gekregen (yes, please).

Zojuist deze mail ook nog gekregen:

"Hello ......,

Hope you are well,

Unfortunately we need to inform you that your order order has been delayed in shipment.
Our current transport partner gave notice that they are not able to ship your order for the upcoming time, due to capacity issues.

They let us know that they are not having enough staffing to prepare orders for shipments in their warehouse. This also means it's not possible to pick up orders in their warehouse by yourself.We are very busy handing over your order to another transport company, but unfortunately this will come with a delay.

We expect it will take 1-2 weeks for all to be arranged.
We hope to have planned your order in this timeframe or even have the order delivered already.

Please know we are working hard to get a solution in place and give clarity on when your order will be delivered.
Apologies for the inconvenience,

Best,
Team Veloretti"

In feite dezelfde informatie als voorgaande mail als ik het zo lees.
Ik ga er nu maar vanuit dat de daadwerkelijke levertijd 3-5 weken zal zijn i.p.v. 1-2 weken...

Andere vraag, iemand ervaring met deze mount voor telefoon? https://loopmount.com/col...st?variant=41177006342334

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick85
etcetera schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:53:
*knip*

Andere vraag, iemand ervaring met deze mount voor telefoon? https://loopmount.com/col...st?variant=41177006342334
Geen ervaring maar ik heb zoiets al eens voorbij zien komen op Ali voor 15 euro.

edit: Check: https://nl.aliexpress.com/item/1005002555738721.html

[ Voor 8% gewijzigd door rick85 op 27-06-2022 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12:34
Artbij schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:17:
[...]

Vergeleken met andere schermen wel. Maar het voldoet ruimschoots voor wat het moet doen.
De keuze voor de display is meer uit stylische overwegingen gemaakt denk, en dat is erg goed gelukt, daarnaast doet het ding alles wat een display zou moeten doen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
eikrur schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:03:
[...]

De keuze voor de display is meer uit stylische overwegingen gemaakt denk, en dat is erg goed gelukt, daarnaast doet het ding alles wat een display zou moeten doen volgens mij
Nou nee. De display op zich heeft een lage resolutie en zeer trage respons. Ook heeft hij maar 1 regel en kan dus maar weinig weergeven. Kijk voor de gein is naar andere fietsen en displays. Er zal een wereld voor je opengaan.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vatos
Artbij schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:39:
[...]

Nou nee. De display op zich heeft een lage resolutie en zeer trage respons. Ook heeft hij maar 1 regel en kan dus maar weinig weergeven. Kijk voor de gein is naar andere fietsen en displays. Er zal een wereld voor je opengaan.
Nouja, een wereld gaat er dan voor mij niet open.
Ik ben het eens met eikrur, het is een mooi minimalistisch display met voldoende content erop. Tijdens mijn proefrit in Amsterdam ervaarde ik dat het scherm snel reageerd en doet wat die moet doen. Handig en niet al te groot.

Vind die grote Bosch bejaarde schermen niets aan. Maar dat zal wel mijn persoonlijke voorkeur zijn, al denk ik dat mensen die de Ace/Ivy hebben besteld het met mij eens zijn. Het is een type fiets die je moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Vatos schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:50:
[...]

Nouja, een wereld gaat er dan voor mij niet open.
Ik ben het eens met eikrur, het is een mooi minimalistisch display met voldoende content erop. Tijdens mijn proefrit in Amsterdam ervaarde ik dat het scherm snel reageerd en doet wat die moet doen. Handig en niet al te groot.

Vind die grote Bosch bejaarde schermen niets aan. Maar dat zal wel mijn persoonlijke voorkeur zijn, al denk ik dat mensen die de Ace/Ivy hebben besteld het met mij eens zijn. Het is een type fiets die je moet liggen.
Ik dacht echt dat ik iemand anders gequote had.... ;)

Velorretti is op de naaf, riem en design na echt een budgetfiets. Maar dat is niet erg, je ziet wat je koopt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:32
Artbij schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Velorretti is op de naaf, riem en design na echt een budgetfiets. Maar dat is niet erg, je ziet wat je koopt.
De stadsfietsen die zijn maken(en ik soms moet onderhouden als fm zijnde) zijn ook echt drama.
Verbaasde mij over de onderdelen van de ebikes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 21:11
Artbij schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Goed onderbouwd verhaal dit.

Ik vind het display top : less is more. Die gigantische schermen op andere fietsen, wat heb je eraan? Volgens mij zoek je een golden egg, terwijl elke fiets een compromis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Megalomania schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:02:
[...]

Goed onderbouwd verhaal dit.

Ik vind het display top : less is more. Die gigantische schermen op andere fietsen, wat heb je eraan? Volgens mij zoek je een golden egg, terwijl elke fiets een compromis is.
Ik zoek niets. Analyseer alleen de kwaliteit van de Veloretti. Maar dat is in een fanboytopic riskant merk ik.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
Artbij schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:16:
[...]

Ik zoek niets. Analyseer alleen de kwaliteit van de Veloretti. Maar dat is in een fanboytopic riskant merk ik.
Wat zou je dan wel adviseren in deze prijsrange?
Denk toch dat Veloretti aardig bang for buck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
Heb deze mount via Amazon gekocht. Opzich wel ok. Telefoon is altijd in landscape en als er geen telefoon in zit dan gaan op den duur de telefoonhouders een beetje klapperen. Maar qua design erg passend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
hengelo30 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:43:
[...]

Heb deze mount via Amazon gekocht. Opzich wel ok. Telefoon is altijd in landscape en als er geen telefoon in zit dan gaan op den duur de telefoonhouders een beetje klapperen. Maar qua design erg passend.
Je kunt de mount toch draaien? Portrait lijkt me het handigst voor een telefoon

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etcetera
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-10-2023
Artbij schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Je kunt de mount toch draaien? Portrait lijkt me het handigst voor een telefoon
Ik zag dat de nieuwere variant ook kan draaien inderdaad, alleen de 'twist' variant verkopen ze nu lijkt het.

Ben er nog niet helemaal over uit wat voor soort mount ik graag wil, liefst eentje die niet zo opvalt (vandaar dat die zilveren variant op de Ivy pebble grey mij wel mooi lijkt). Nog maar even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmmmmmmm
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-11-2023
rick85 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:49:
[...]

Geen ervaring maar ik heb zoiets al eens voorbij zien komen op Ali voor 15 euro.

edit: Check: https://nl.aliexpress.com/item/1005002555738721.html
en bij Amazon iets soortgelijks voor 25 euro https://amzn.eu/d/8hWTgMJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
@jaapjaap @Megalomania Hebben jullie het rare geluid dat de gates belt maakt al opgelost? Is mij nog niet gelukt namelijk. Als ik de belt flink met water + tandenborstel poets dan is het geluid 1 dag weg, maar het komt daarna gewoon weer terug. Het lijkt ook vooral bij warm weer te gebeuren. Ik gok dus dat m'n belt te los of te strak is.

Zie deze video voor hoe het bij mij klinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-10-2024
wimmmmmmmm schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:05:
[...]

en bij Amazon iets soortgelijks voor 25 euro https://amzn.eu/d/8hWTgMJ
of bol.com precies de zelfde voor een mooier prijsje

https://www.bol.com/nl/nl...l-zwart/9300000022522185/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-10-2024
stin00 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:10:
@jaapjaap @Megalomania Hebben jullie het rare geluid dat de gates belt maakt al opgelost? Is mij nog niet gelukt namelijk. Als ik de belt flink met water + tandenborstel poets dan is het geluid 1 dag weg, maar het komt daarna gewoon weer terug. Het lijkt ook vooral bij warm weer te gebeuren. Ik gok dus dat m'n belt te los of te strak is.

Zie deze video voor hoe het bij mij klinkt.
Al eens de spanning proberen te meten met de app (Carbon drive)? deze is van gates zelf. Uiteraard kan een goede fietsenmaker dit met een beter stukje gereedschap doen spring tension tester gates , maar dan heb een een indicatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
TheWildman schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:39:
[...]

Al eens de spanning proberen te meten met de app (Carbon drive)? deze is van gates zelf. Uiteraard kan een goede fietsenmaker dit met een beter stukje gereedschap doen spring tension tester gates , maar dan heb een een indicatie
Ja de app gaf een aardig goede spanning aan.. zal binnenkort wel even langs de fietsenmaker gaan dan
Pagina: 1 ... 23 ... 55 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.